Vandaag heb ik deze ( http://www.h-mc.be/consulter.php?pid=16&tab=0 ) kunnen op de kop tikken voor 70€. 6" display, verschrikkelijke delay (2 seconden tussen push en refresh) maar toch een koopje. Eindelijk een ereader na 2 jaar zoeken
Verwijderd
Hij staat inmiddels in de TS. Voor de 505 zijn batterijen verkrijgbaar, meen dat daar ook nokia in kan. Hoewel het een eerste generatie reader heeft, zit er wel een groot voordeel aan wat dat betreft, er is ongelooflijk veel custom firmware voor te vinden, en er is heel veel support vanuit de community. Kijk voor de gein is in het Sony reader dev topic op MR.
Ik heb er straks misschien 1 over. Batterijen staat het vol mee op Ebay:Nick39 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:55:
[...]
180 is me te prijzig en ik ga alleen voor zwart of zilver.
Met te prijzig bedoel ik niet dat ik geen 180 euro kan betalen,ik heb de 600 ook en een bebook... maar dit is natuurlijk wel een eerste generatie reader (hij staat niet eens in de topic start) en een hoop functies zitten in de huidige goedkopere readers ook.. 150 nieuw zou ik er voor over hebben,in zilver ..met marktplaats weet je ook niet zo wat ze er mee hebben uitgevreten maar ik ben nu eenmaal wat ouder en ga voor de classic look.. bovendien,ik weet niet hoe de 505 is qua batterij gebruik,maar de 600 gebruikt aanmerkelijk meer stroom dan de bebook... voor de bebook kan je een nokia batterij gebruiken,maar wat doe je in de 505 of de 600 ? diverse winkels verkopen de 600 maar een batterij.. nergens..
http://shop.ebay.com/i.ht...ticky=1&_stpos=1075&gbr=1
@thijsvk echt zover tweaken wilde ik niet gaan,ik heb de bebook 2010 ook niet van de open inkpot voorzien e.d. het gaat gewoon om readen en bladeren van de meer dan 4000 e-books die ik bezit.Philflow schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 06:53:
[...]
Ik heb er straks misschien 1 over. Batterijen staat het vol mee op Ebay:
http://shop.ebay.com/i.ht...ticky=1&_stpos=1075&gbr=1
@Philflow als je rond die prijs zit kan je me altijd een PM sturen.
Het Jammere van Sony is dat ik de readers heel mooi vind maar ze ( voor zover ik kan zien) qua 6 inch alleen de prs-600 aanbieden.
Die heb ik en ik ben er gelukkig mee.
De rest is zo te zien 5 inch,daar heb ik een bebook mini van liggen en 6 inch komt gewoon meer in de richting van een echt boek.
Echter mijn vriendin heeft een bebook one 2010 ( heb ik er ook nog een van zwerven) en zij wil geen touch screen maar wel graag een sony 6 inch,dan blijft alleen de 505 over.
Ik wil best een 505 kopen en het gaat me niet om het geld op zich,maar het is overdreven toch een kwestie van een 4:3 CRT 63 cm tv kopen voor de prijs van een 600 hz 46 inch led tv.
Ik scan al mijn boeken zelf maar er blijft toch nog wel eens een foutje hangen,met de 600 kan ik dat markeren en verbeteren.
De PRS-505 is een 6"! alleen dan met een beter leesbaar scherm dan de PRS-600.
http://www.sonystyle.com/...21665245739&storeId=10151
Edit: oh nu beter gelezen, dat begreep je al
Edit: oh nu beter gelezen, dat begreep je al
[ Voor 67% gewijzigd door Philflow op 24-07-2010 10:59 ]
Dat weet ik..maar de nu verkrijgbare pocket editions (prs 300) hebben in tegenstelling tot wat in de topic start staat een 5 en geen 6 inch scherm.Philflow schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:46:
De PRS-505 is een 6"! alleen dan met een beter leesbaar scherm dan de PRS-600.
Althans volgens de specificaties.
Topic start is dus fout.
De 505 is nog 6 inch maar het is wel een van de markt gehaald apparaat.
Officieel verkoopt Sony nu alleen de pocket edition van 5 inch en dan de touch edition van 6 inch.
Gisteren zoekend ( heb de link niet bewaard) kwam ik de 600 al tegen voor 229 euro,terwijl men voor de 505 gewoon soms nog 200 euro durft te vragen waarbij je niet eens zeker kan weten dat ie ongebruikt is.
Ik vind rond de 150 euro voor een officieel niet meer verkocht en uit de verkoop gehaald apparaat van een eerdere generatie een goede prijs.
Maar men drijft ook een beetje op de onwetendheid van veel kopers... zo liep ik gisteren in mijn woonplaats tegen 2 bebooks one aan voor 199 in 2 verschillende winkels.
Bij beiden bleek het het oude model te zijn en niet de 2010 edition.
Pas toen ik dat opmerkte had 1 van de 2 winkels ook de 2010 wel voor dezelfde prijs maar die lag wel netjes in het magazijn terwijl de oude versies netjes in de winkel lagen.
Snap best dat men van de oudere voorraad af wil maar dan zul je je prijs moeten aanpassen.
Vandaag heb ik uitgebreid gespeeld met een Samsung E60 en een BeBook Neo. Het viel me op dat beiden een stuk helderder en sneller waren dan een irex van een aantal jaar terug, die ik ooit een paar weken heb geleend (toen amper gebruikt, want irritant traag...). De pdf ondersteuning op de E60 was belabberd (kleine letters in wat lichtere grijzige kleur). De Neo heb ik niet goed met pdf kunnen testen ivm niet het juiste geheugenkaartje op zak
Hoe verhouden goedkopere readers als Kobo en Nook zich qua bladersnelheid tot de Neo? Want ik vond de Neo lekker dun en met comfortabele snelheud de bladzijdes 'omslaan'...
Hoe verhouden goedkopere readers als Kobo en Nook zich qua bladersnelheid tot de Neo? Want ik vond de Neo lekker dun en met comfortabele snelheud de bladzijdes 'omslaan'...
Kleine tip. Ik heb deze besteld voor de Kobo:Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 23:56:
* Je krijgt er dus helemaal geen hoesje bij. Dat is wel vrij storend, want onderweg wil je het ding toch enigszins beschermen. Ik heb zelf maar wat geklust van een DVD hoesje net zoals deze gasten: http://kobo.zendesk.com/entries/165202-kobo-ereader-case

http://cgi.ebay.com/Barne...ain_0&hash=item20b24fdfe9
Past ie heel mooi in en kost bijna niets.
Off topic (het is een Nook op de foto) , maar het hoesje is idd een fijn en goed dingBandicoot schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 21:09:
[...]
Kleine tip. Ik heb deze besteld voor de Kobo:
[afbeelding]
http://cgi.ebay.com/Barne...ain_0&hash=item20b24fdfe9
Past ie heel mooi in en kost bijna niets.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Het enige waar je nu door verblind wordt zijn de knopjesPhilflow schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:54:
Was vandaag met de 505 in de zon. Geweldig zeg wat een leesbaarheid. Daar was mijn ipad echt niets bij.
[afbeelding]
(clickable thumbnail)
Verwijderd
Daarom zijn ze zelfs tweedehands nog vrij prijzig. En het is gewoon een goed apparaat.
Maar mensen die een reader kopen zijn hier volgens mij over het algemeen vrij zuinig op, dus zijn de 2ehands readers vaak nog in prima conditie, althans die van mij wel
Maar mensen die een reader kopen zijn hier volgens mij over het algemeen vrij zuinig op, dus zijn de 2ehands readers vaak nog in prima conditie, althans die van mij wel
Hoesje is uiteraard bedoeld voor de Nook, maar die wijkt nauwelijks af qua afmeting t.o.v. de Kobo. Hij past er dus prima inPierre61 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 09:51:
[...]
Off topic (het is een Nook op de foto) , maar het hoesje is idd een fijn en goed ding
Je kunt ook bladeren door met je vinger over het scherm te vegen, volgens mij?Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:26:
Ik zit me wat te oriënteren voor mijn eerste ebookreader.
Nu heb ik al heel wat afgelezen en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik die van de aldi (http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_29/OFF01.SHTML) maar ga proberen (kan toch binnen 30 dagen terug). De specificaties van dat apparaat zijn eigenlijk precies wat ik zoek.
Maar wat me toch nog dwars zit is de plaatsing van de 'vorige' en 'volgende' knop. Bij zo'n beetje alle huidige modellen zitten die knoppen aan de zijkant terwijl hier de fabrikant er kennelijk voor heeft gekozen ze aan de onderkant te plaatsen.
Mij lijkt het juist prettiger om die knoppen aan de zijkant te hebben. Kan iemand hier iets over zeggen?
Heeft iemand toevallig dit ding gisteren gekocht? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen, en kwaliteit, snelheid, etc..
En mijn vraag van gisteren:
blijf ik ook benieuwd naar...Helsie schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:43:
En hij is ook nog eens mooi, wat je van een hoop e-readers niet kunt zeggen.Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 15:09:
Daarom zijn ze zelfs tweedehands nog vrij prijzig. En het is gewoon een goed apparaat.
Hoe zijn ze met de snelheid vergeleken met de bebook one 2010 ?Philflow schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:26:
[...]
En hij is ook nog eens mooi, wat je van een hoop e-readers niet kunt zeggen.
Ik heb nog geen andere ereaders in m'n handen gehad, ook geen Bebook one.
Ik merk wel dat de Sony niet super snel is, maarja ik kan af en toe best 2 seconde wachten.
Ik merk wel dat de Sony niet super snel is, maarja ik kan af en toe best 2 seconde wachten.
Mijn bebook mini heeft ze aan alle kanten behalve boven, en ik moet zeggen dat ik dat zeer waardeer! Zeker als ik in bed/op de bank lig te lezen gebruik ik ze allameel weleens, maar net hoe je ligt wat makkelijk vasthoud en waar je dan het makkelijkst bij kunt.Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:26:
Maar wat me toch nog dwars zit is de plaatsing van de 'vorige' en 'volgende' knop. Bij zo'n beetje alle huidige modellen zitten die knoppen aan de zijkant terwijl hier de fabrikant er kennelijk voor heeft gekozen ze aan de onderkant te plaatsen.
Mij lijkt het juist prettiger om die knoppen aan de zijkant te hebben. Kan iemand hier iets over zeggen?
Ik weet wel dat als je je ereader links vasthebt je niet bij knoppen aan de rechterkant kan zonder je andere hand te gebruiken, en onderop kun je wel bij met dezelfde hand.
YMMV
Mijn vriendin heeft de Bebook One 2010 6". Heb zelf de PRS505.Nick39 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 17:25:
[...]
Hoe zijn ze met de snelheid vergeleken met de bebook one 2010 ?
Ik merk niet veel verschil tussen snelheid. Grote voordeel is wel van de Sony, dat je kan werken met de numerieke toetsen. Waarbij je met de Bebook eerst naar onderen moet bladeren om bij het juiste item uit te komen.
Ik heb mijn PRS505 nu al twee jaar en hij bevalt nog steeds uitstekend. Ook ziet hij er nog steeds als nieuw uit.
Hij is relatief snel met omslaan bij gewone tekstbestanden, bij een PDF duurt omslaan iets langer. En de leesbaarheid, met name in de zon, is inderdaad geweldig.
Ik heb nog geen aandrang gevoeld om te upgraden naar een nieuwer model, en het is erg jammer dat ze deze reader uit het assortiment hebben gehaald.
Hij is relatief snel met omslaan bij gewone tekstbestanden, bij een PDF duurt omslaan iets langer. En de leesbaarheid, met name in de zon, is inderdaad geweldig.
Ik heb nog geen aandrang gevoeld om te upgraden naar een nieuwer model, en het is erg jammer dat ze deze reader uit het assortiment hebben gehaald.
Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen
Ze is kritischer als ik en vindt de bebook wat langzaam..ze leest uitsluitend epubs.. daarom wil ze iets anders maar ook weer geen touch screen... vandaar dat ik me orienteer op een andere reader voor haar.. Ikzelf heb met zowel de bebook als met de prs 600 weinig moeite maar goed... ik ga eens voorzichtig kijken naar een 505..
[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 25-07-2010 22:21 ]
Zijn er nog die een Kobo besteld hebben? Heb mijne 2weken geleden besteld en zou met DHL gestuurd worden maar tot nu toe nog niets ontvangen ...
Staat een trackingcode maar die is gwn 00000
Heb hun vorige week een mail gestuurd ivm tracking code maar heb geen antwoord terug gehad 
Maarja ik twijfel of ik geen grotere ga kopen ... Dus als iemand interesse heeft in een splinternieuwe Kobo , mag me contacteren
Staat een trackingcode maar die is gwn 00000
Maarja ik twijfel of ik geen grotere ga kopen ... Dus als iemand interesse heeft in een splinternieuwe Kobo , mag me contacteren
[ Voor 20% gewijzigd door wtfman86 op 25-07-2010 23:26 ]
Geduld is een schone zaak. Bij mij heeft het volgens mij ook een week of drie geduurd. Tracking nummers doen ze niet aan bij verzending naar het buitenland, dus die krijg je inderdaad niet.
Mij ookwtfman86 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:21:
Kleur en prijs ?Philflow schreef op maandag 26 juli 2010 @ 08:04:
[...]
Mij ookEn heb waarschijnlijk ook nog een PRS-505 over....
Klopt, werkt prima.Helsie schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:16:
[...]
Je kunt ook bladeren door met je vinger over het scherm te vegen, volgens mij?
Ik heb er nu verschillende PDFjes opgezet.Heeft iemand toevallig dit ding gisteren gekocht? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen, en kwaliteit, snelheid, etc..
Bij sommige PDFjes werkt hij erg vlot.
Bijv. gebruiksaanwijzingen met illustratie's
Maar ik heb ook grote PDFjes opgezet daar moet hij heel soms even denken bij het omslaan van een pagina.
Dit zijn wel PDFjes met vrij grote plaatjes erin.
Er zit ook Wifi op en een simpele internet browser.
Je kan in de browser helaas geen bookmarks maken.
Er opent in het begin wel een HTML pagina die ergens op het apparaat verborgen opgeslagen is, die daardoor niet aan te passen is.
Je kunt zo ook boeken downloaden, die worden dan ook ergens verborgen opgeslagen.
Je ziet ze in ieder geval niet terug als je hem met de USB kabel aan de computer hangt.
Vergelijken kan ik helaas niet, dit is mijn 1e E-reader en ik heb er nog nooit een ik in het echt werkend gezien.
Maar ik kan ermee wat ik wil en ben er tevreden mee.
Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.
Zilver. Rond de 160 denk ik. Nog ff over nadenken.
Ik weet niet of het aan mijn reader ligt, maar je moet knopje voor volgende pagina redelijk indrukken, ligt drukje doet niks.Heeft iemand toevallig dit ding gisteren gekocht? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen, en kwaliteit, snelheid, etc..
Voor browsen mis je inderdaad echt favorieten/custom home page, maar verder werkt het wel redelijk.
Wel hoesje meegeleverd, geen stylus, wat mij wel handig lijkt bij browsen zodat je makkelijker op de kleinere dingen kan klikken, heb er stel voor 3x niks van ebay besteld, dus eens kijken hoe dat gaat. Plaatjes zijn gewoon goed duidelijk met zijn 16 grijstinten.
Heb geen vergelijking met andere ebook readers, maar vind verder wel het bladeren redelijk snel gaan, zeker niet de 2 seconde die ik weleens van slechte heb gehoord. Een enkele keer mist hij hem, maar over het algemeen gaat bladeren door te vegen prima. Vraagje dan aan andere gebruikers van deze (en andere), de handleiding zegt volgens mij dat je van boven naar beneden moet vegen voor volgende pagina, ik moet toch echt van beneden naar boven vegen (wat verder prima werkt).
Hier een kort filmpje van de de Aldi ereader.
http://www.the-digital-reader.com/2010/06/10/n618-new-e-reader-from-4fff/
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Stylus werkt niet op dit scherm, het is een capacitief touchscreen.furby-killer schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:17:
[...]Wel hoesje meegeleverd, geen stylus, wat mij wel handig lijkt bij browsen zodat je makkelijker op de kleinere dingen kan klikken, heb er stel voor 3x niks van ebay besteld, dus eens kijken hoe dat gaat. Plaatjes zijn gewoon goed duidelijk met zijn 16 grijstinten.
Ik heb het ook nog geprobeerd met de stylus van mijn telefoon.
Veel te veel functies die het apparaat gewoon niet aankan. Traagheid is voor puur lezen niet zo erg, maar het maken van notities wordt zo wel een tergend karwei.ariekanari schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:52:
Hier een kort filmpje van de de Aldi ereader.
Klopt, het vegen gaat precies andersom dan in de handleiding staat. Ik gebruik meestal vegen van rechts naar links: dat lijkt meer op het omslaan van een boek waarbij je de bladzijde aan de rechterkant pakt en naar links omslaat. En ook omlaag naar omhoog vindt ik wel logischer dan andersom.de handleiding zegt volgens mij dat je van boven naar beneden moet vegen voor volgende pagina, ik moet toch echt van beneden naar boven vegen (wat verder prima werkt)
Bij "internetten" heb je dan wel weer balken die je op een "normale" manier moet verslepen, maar heel praktisch vind ik dat niet. Bij mij thuis werkt het wifi prima, maar op de zaak lukt wifi niet. Verbinden lukt wel (en nog bedankt voor die 30 tekens lange wpa-key, systeembeheer), maar verder komt hij niet. In de instellingen laat hij als DNS server 8.8.8.8 zien (thuis overigens ook). Ik vermoed dat het daar wel mee te maken heeft, want thuis heb ik een router die alles doet (zowel DHCP, gateway zijn en DNS) maar op de zaak staat bijna overal een aparte server voor en zit DNS dus niet op de gateway. Iemand enig idee of dat ook echt het probleem zou kunnen zijn? Ook als ik alles handmatig instel (inclusief juiste DNS server) werkte het niet op de zaak, maar ik heb daar niet enorm lang mee lopen spelen.
Het omslaan gaat niet echt heel erg snel. Het lijkt niet zo heel erg langzaam omdat het in een paar stappen gaat. Eerst worden de letters vaag (zodat je het niet meer kan lezen), dan wordt het scherm wit, dan komen er vage letters terug en dan pas worden ze scherp.Ik ben geen ster in timen, maar ik denk dat het krap 2 seconden zijn tussen het drukken op de knop en het weer verder kunnen lezen.
Voor notities maken (en lange wpa-keys intikken) is hij niet superhandig, je zit vaak te wachten op de screen-refresh (je kan wel doortikken, maar dat houdt na een teken of 5-7 wel op). Nu schrijf ik zelden iets in leesboeken, dus voor mij is dat verder geen probleem. Maar je moet er dus niet je aantekeningen tijdens een les oid op willen maken of berichtjes als deze tikken terwijl je ergens aan het strand ligt.
Wat ik al een aantal keer heb meegemaakt is dat het scherm langzaam zwart wordt als hij 's nachts in slaapstand (of uit) staat. Tot nu toe gaat het ook gewoon weer weg als je hem aan zet. Zijn er meer mensen die dit hebben? Bij een andere Aldi-reader is dit nog niet gebeurd. Vannacht heeft hij aan de lader gelegen en is het ook niet gebeurd, maar gisteren dus wel (ik heb er geen foto van gemaakt).
Vinden anderen het trouwens ook raar dat je volgens de handleiding na twee weken slaapstand het risico loopt dat het scherm inbrandt? Je zal er maar 1 kopen die al 2 maanden in een winkel staat en dus ingebrand zou kunnen zijn. Beetje vaag verhaal vind ik dat.
De automatische oriëntatie is ook wennen; het duurt wel even voordat hij omschakelt van staand naar liggend (en omgekeerd). Soms schakelt hij terwijl je het niet verwacht. Als hij omschakelt dan zijn ook je zoom-instellingen gereset en moet je dat dus weer opnieuw instellen. Dit heb ik dus weer snel op een vaste oriëntatie gezet.
Of ik het hoesje ga gebruiken weet ik nog niet. Als ik hem op vakantie meeneem wel (in ieder geval om in te vervoeren), maar ik vind het fijner om hem zonder hoesje te gebruiken. Hij zit er in ieder geval wel bij, terwijl je ze soms nog apart erbij moet kopen.
Hij was bij mij na ongeveer 500 bladzijdes lezen al op 10% spanning gekomen. Nu heb ik minstens nog een paar honderd keer het scherm gerefreshd om dingen aan collega's etc te laten zien, inzoomen proberen etc. Ik heb ook een tijdje lopen rommelen met wifi, muziek spelen (werkt prima, maar daar heb ik hem niet voor gekocht). Een goede benchmark is het dus niet echt, maar ik had wel verwacht dat hij iets langer met zijn batterij zou doen.
Bij "mijn" Aldi hadden ze er trouwens maar 4. Die waren binnen een minuut uitverkocht en een aantal mensen verliet teleurgesteld de zaak.
Om positief af te sluiten: het formaat vind ik ook wel handig. Niet zo heel erg groot (beetje pocket formaat) dus makkelijk mee te nemen. Niet heel erg klein zodat je redelijk wat te lezen hebt voordat je moet "omslaan".
Het is de eerste reader die ik heb, maar ik vind het wel heel erg prettig lezen. Veel scherper dan ik had verwacht!
Een collega vond het scherm trouwens op die kinderspeeltjes lijken waar je met een "stylus" zwart op kan tekenen en daarna met een schuifje weer "leeg" kan vegen
Tsja, dat inbranden kan bij eInk niet, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe SiPix werkt. De suggestie van deze pagina is dat het eigenlijk hetzelfde werkt als eInk. Inbranden lijkt dan onwaarschijnlijk. Misschien probeert Aldi zich in te dekken zonder dat ze weten hoe het werkt?
Heb eentje voor een capacitief touchscreen besteld, dus zal het melden of het gewoon werkt of niet.audi-80 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:56:
[...]
Stylus werkt niet op dit scherm, het is een capacitief touchscreen.
Ik heb het ook nog geprobeerd met de stylus van mijn telefoon.
Qua batterij duur, het probleem is dat ik wel wat met wifi heb zitten kloten en weet niet hoeveel dat kost, maar je kan ook nog de zuinigere modus activeren, hij zou dan iets langzamer omslaan maar daar heb ik weinig van gemerkt.
Ik vond dat ook een heel raar verhaal, voornamelijk omdat als je hem uitzet hij ook gewoon een afbeelding aan zet, waarom zou die dan niet inbranden.Vinden anderen het trouwens ook raar dat je volgens de handleiding na twee weken slaapstand het risico loopt dat het scherm inbrandt? Je zal er maar 1 kopen die al 2 maanden in een winkel staat en dus ingebrand zou kunnen zijn. Beetje vaag verhaal vind ik dat.
En ook mijn eerste ebook reader, dus kan niet met 100% zekerheid zeggen, maar ik denk dat je de problemen met tikken met elke reader zal hebben. De refresh snelheid is gewoon te laag, dus moet je maar rustig door tikken en geen fouten maken.
Jammer genoeg kan je dan geen favorieten/custom home page voor internet hebben, dat vind ik wel echt een gemis, als je daar gewoon de sites kan neerzetten die je wilt gebruiken zou dat veel makkelijker zijn, nou ja, gelukkig is nu.nl lekker kort
[ Voor 19% gewijzigd door Sissors op 28-07-2010 08:48 ]
Over dat zwart worden bij het uit staan: Dit zou misschien kunnen komen door het aanwezig zijn van een electrisch veld in de buurt. Zo werken die displays immers. Als je onder een hoogspanningslijn woont misschien.
Aan de andere kant heb ik dat met eInk nog nooit gezien, ook niet in de trein, waar toch ook een aardig electrisch veld hangt tussen de bovenleiding en de grond (ik denk wel een paar honderd volt per meter).
Aan de andere kant heb ik dat met eInk nog nooit gezien, ook niet in de trein, waar toch ook een aardig electrisch veld hangt tussen de bovenleiding en de grond (ik denk wel een paar honderd volt per meter).
Ik ben benieuwd.furby-killer schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 08:45:
Heb eentje voor een capacitief touchscreen besteld, dus zal het melden of het gewoon werkt of niet.
Als je die index.html aan zou kunnen passen zou ik ook al tevreden zijn, maar die zit ergens in het apparaat verborgen.Jammer genoeg kan je dan geen favorieten/custom home page voor internet hebben, dat vind ik wel echt een gemis, als je daar gewoon de sites kan neerzetten die je wilt gebruiken zou dat veel makkelijker zijn, nou ja, gelukkig is nu.nl lekker kort
Hopelijk vind iemand daar een oplossing voor.
Zeer nette prijs voor een van de beste ereaders verkrijgbaar
V&A aangeboden: Sony PRS-505
Als ik zo wat video filmpjes bekijk, dan vind ik het nogal overdreven om de PRS-505 'een van de beste ereaders verkrijgbaar' te noemen... En verkrijgbaar... tsja, als 2e hands-only ook verkrijgbaar is, dan is alles wel verkrijgbaar.Philflow schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:02:
Zeer nette prijs voor een van de beste ereaders verkrijgbaar
Ik was ook aan het overdrijven
maar welke zijn dan beter?
Sowieso kun je bij eReaders niet zomaar iets de beste noemen, want iedereen kijkt naar andere aspecten.Philflow schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:13:
Ik was ook aan het overdrijvenmaar welke zijn dan beter?
Enkele grote nadelen die ik kan noemen:
- scherm zag er traag uit in de YouTube video die ik net zag.
- contrast van hedendaagse modellen als BeBook Neo, Samsung E62, Nook, etc. is stukken beter (wittere achtergrond)
- memorystick als geheugenkaart formaat
- 8 grijstinten is prima, maar er zijn er ook met 16
- heeft de 505 Sony Software nodig op de PC? Zo ja --> Nadeel.
Goed, het kan zijn dat bovenstaande punten voor veel mensen niet belangrijk zijn, maar voor mij zie ik er wel wat dingen bij staan die het niet aantrekkelijk maken. Overigens kan ik wel voor veel types nadelen noemen en daarom heb ik er dus ook nog steeds geen gekocht (terwijl het me eigenlijk continu bijzonder blijft boeien, blijft hét baanbrekende model toch uit...).
Enige echte voordeel van de 505 kan de prijs zijn. Maar dat mag ook wel, dat 2e hands een stuk goedkoper is.
Software is niet nodig. M.b.t. het scherm kan ik me in vinden, de achtergrond is helemaal niet zo wit.
Voordeel van de Sony vind ik dat ie er in het zilver stijlvol uit ziet. Als ik dan kijk naar Kindle en Kobo etc, dat lijkt net 'My First Sony'.
Voordeel van de Sony vind ik dat ie er in het zilver stijlvol uit ziet. Als ik dan kijk naar Kindle en Kobo etc, dat lijkt net 'My First Sony'.
[ Voor 41% gewijzigd door Philflow op 28-07-2010 23:23 ]
Er zit ook een SD slot op. Daarnaast heb ik het interne geheugen nog niet eens vol.Helsie schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:20:
[...]
Sowieso kun je bij eReaders niet zomaar iets de beste noemen, want iedereen kijkt naar andere aspecten.
Enkele grote nadelen die ik kan noemen:
- memorystick als geheugenkaart formaat
Calibre is geen nadeel, dat zou ik voor elke reader gebruiken. Ook kun je het geheugen als verwisselbare schijf benaderen.- heeft de 505 Sony Software nodig op de PC? Zo ja --> Nadeel.
En de metalen behuizing. Verder een reader voor mensen die het KISS principe een warm hart toedragen; Keep It Simple Stupid.Enige echte voordeel van de 505 kan de prijs zijn. Maar dat mag ook wel, dat 2e hands een stuk goedkoper is.
Wha,met zo'n kinder melodietje.... alle waar is naar zijn geld maar een metalen behuizing is wel een pluspunt,veel van die matzwarte readers zitten al snel vol vingerafdrukken,kraken bij het indrukken van knoppen.Philflow schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:22:
Software is niet nodig. M.b.t. het scherm kan ik me in vinden, de achtergrond is helemaal niet zo wit.
Software is niet nodig,je kan ook het interne en externe geheugen als flash stikje benaderen,maar bij Calibre zet ie er wel bij of het boek dat je in calibre hebt staan ook op de e-reader staat en zo ja,op het interne of externe geheugen.
Ik heb voor de 600 net een cover met lampje gekocht en dat werkt heerlijk.Hoewel ik diverse andere readers heb gehad en ook nog een bebook one 2010 bezit halen ze het qua uiterlijk en gemak niet bij de Sony.
Ik ben geen merkfan,ik heb van alles in huismvan Samsung tot LG naar Sony.
Op reis neem ik ook de sony mee,die kan tegen een stootje,op de bebook zit al een fikse kras.
Ik ben erg tevreden over sony,al die toeters en bellen hoeven niet,als ik wil internetten neem ik de laptop wel..
Ik heb nu 315 boeken op het interne geheugen staan en gebruik nog geen SD kaart.
[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 29-07-2010 09:08 ]
http://nuonbespaardirect....EUR.html?JumpTo=OfferList
Ik heb niets met Nuon,maar in combinatie met een hoesje lijkt me dit ideaal voor een reader.
Een oplaadbaar vlak lichtje.

•Afmeting: 110mm x 15mm x 176mm
•Gewicht: 260 gram
•max. wattage in Watt: 0.3W
•max. spanning in Volt: 230V
39 euro is niet goedkoop,maar het is wel de eerste led voor boeken die ik oplaadbaar kon vinden.
Ik heb niets met Nuon,maar in combinatie met een hoesje lijkt me dit ideaal voor een reader.

39 euro is niet goedkoop,maar het is wel de eerste led voor boeken die ik oplaadbaar kon vinden.
Hij ziet er wel mooi uit, maar heb je hierbij juist niet het probleem van het moe worden van je ogen omdat je naar licht kijkt?Nick39 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:32:
http://nuonbespaardirect....EUR.html?JumpTo=OfferList
[afbeelding]
Hét probleem van een tablet t.o.v. een E-reader?
Dat is natuurlijk mogelijk,ik heb ook geen idee hoe fel ie is, voor mijn sony prs 600 heb ik een cover met ingebouwd lichtje maar die gebruik ik zelden omdat ik het liefst gewoon lees met een leeslampje net als een gewoon boek.St00mwals schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:38:
[...]
Hij ziet er wel mooi uit, maar heb je hierbij juist niet het probleem van het moe worden van je ogen omdat je naar licht kijkt?
Hét probleem van een tablet t.o.v. een E-reader?
Het ding is gemaakt voor gewone boeken en wat ik er uit opmaak of hoe ik hem zelf zou gebruiken met een gewoon boek is steeds naast de bladzijde die je leest.
Dan moet je natuurlijk niet tegen een halogeenspot aan zitten kijken
Ik was op zoek naar een winkel in mijn buurt naar een powerledlamp met E-14 fitting voor een vitrine (niet gevonden trouwens) toen ik hem er toevallig zag staan.
ook niet verkeerd: Amazon komt met 2 nieuwe readers.
de goedkoopste met wifi kost 139, de duurdere variant met 3g kost 189. Daarbij komt nog 15 dollar verzendkosten waardoor de prijs uitkomt op +- 120 en 160 euro incl. verzending.
ze worden wel steeds interessanter die e-readers
de goedkoopste met wifi kost 139, de duurdere variant met 3g kost 189. Daarbij komt nog 15 dollar verzendkosten waardoor de prijs uitkomt op +- 120 en 160 euro incl. verzending.
Kindle 3

De Amazon Kindle 3 heeft een 6 inch scherm met 16 grijstinten. Het apparaat heeft geen touchscreen (en dat is goed zo zegt Amazon, want zo zijn er geen vingerafdrukken op je scherm) , maar wel een zogenaamde vijf-wegknop, hiermee kan je naar elk woord navigeren (de navigatie gaat trouwens uiterst snel), de knop wordt ook gebruikt om door je collectie boeken te bladeren, of in het menu te navigeren. De Kindle 3 komt ook met een ingebouwd woordenboek Engels, hiermee kan je elk woord opzoeken dat je in het boek tegenkomt (Vanaf de Kindle 3 is het ook mogelijk om notes toe te voegen aan een pdf, en het woordenboek te gebruiken. Reflow is enkel mogelijk als je het converteert (hetzij via Amazon, hetzij zelf)). De kindle 3 heeft de mogelijkheid om boeken aan te kopen via het apparaat zelf, of de boeken kunnen draadloos via de site verstuurd worden. Daarnaast kunnen boeken voorgelezen worden door de software, kan je verschillende lettergroottes instellen en kan je (beperkt) op het web surfen. De Kindle 3 heeft een intern geheugen van 4 GB, waarvan de gebruiker 3 GB kan gebruiken.
Het online gebruik van de Kindle is in ons land wel beperkt, de webbrowser werkt niet op 3G (behalve wikipedia). Of dit wel werkt via wifi is op dit ogenblik onduidelijk.
Vanaf de Kindle 3 verkoopt Amazon ook een versie zonder 3G voor een uitzonderlijk lage prijs van 139 USD, de versie met 3G kost 189 USD, beide versies hebben wel wifi. Nu kan u uzelf afvragen of het het wel waard is om 50 USD meer te spenderen aan 3G is voor de meeste mensen wel duidelijk: nee. Maar wenst u gebruik te maken van de functies van 3G, bijvoorbeeld het kunnen verzenden van documenten via email naar uw reader, dan moet u daar altijd wel even bij nadenken.
Dor het vernieuwde scherm van de Kindle 3 (E Ink Pearl), is er een verbeterd contrast en worden paginas sneller omgeslagen. Daarnaast heeft Amazon een vernieuwd design voor de omslag-knoppen, zij gaan nu helemaal rond. De Kindle 3 is 21 % kleiner dan zijn voorganger, terwijl het 6 inch scherm behouden bleef, hij is ook 17% lichter.
Maar wat kost de Kindle 3 nu eigenlijk?
WIFI only
- Kindle: 139.00 USD
- Verzendkosten; 20.98 USD
- invoerheffingen; 33.60 USD
- Totaal: 193.58 USD =~=150 EUR (dit is dus de uiteindelijke prijs die u betaalt, er zijn geen extra kosten)
- Kindle: 189.00 USD
- Verzendkosten: 20.98 USD
- Invoerheffingen: 44.10 USD
- Totaal: 254.08 USD =~= 200 EUR (dit is de uiteindelijke prijs, geen extra kosten)
Verwijderd
Jammer dat deze geen epub ondersteunen...bartelsrobert schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:55:
ook niet verkeerd: Amazon komt met 2 nieuwe readers.
Ik heb al gelezen dat je met Calibre de formaten kan overzetten, maar gaat dit wel vlotjes?
Na tijden dit topic gevolgd te hebben heb ik eindelijk de knoop door gehakt en ook een ereader aangeschaft.
Het betreft een oudje, een Sony PRS-500. Voor 70 euro op de kop getikt vanaf Marktplaats.
Na al een aantal boeken gelezen te hebben op het apparaat, wil ik niet meer terug naar de papieren versies. Ideaal.
Het betreft een oudje, een Sony PRS-500. Voor 70 euro op de kop getikt vanaf Marktplaats.
Na al een aantal boeken gelezen te hebben op het apparaat, wil ik niet meer terug naar de papieren versies. Ideaal.
Zolang er geen DRM op je epub-boeken zit, kun je ze in Calibre vlotjes overzetten naar iets wat op de Kindle werkt. Dat kan ook in bulk: selecteer al je 8732 epubs in Calibre, kies Convert, en laat je PC een nachtje stampen.
Zit er wel DRM op je epubs, dan moet je ofwel je boeken bevrijden, ofwel de Kindle vergeten.
Zit er wel DRM op je epubs, dan moet je ofwel je boeken bevrijden, ofwel de Kindle vergeten.
Het enige wat ik wel vind is dat calibre er een heleboel overbodige tags tussen zet die je tekst laten verschuiven,maar net wat je zegt het levert wel gewoon leesbare boeken op,alleen erger ik me er dood aan dat de tekst niet meer links uitlijnt maar continue bij een calibre tag verspringt.zetmolm schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:37:
Zolang er geen DRM op je epub-boeken zit, kun je ze in Calibre vlotjes overzetten naar iets wat op de Kindle werkt. Dat kan ook in bulk: selecteer al je 8732 epubs in Calibre, kies Convert, en laat je PC een nachtje stampen.
Zelf sloop ik het er uit,zet aan het begin eenmalig het lettertype en aan het eind de / tag,het is totaal onnodig dat calibre daar zo'n beetje elke regel mee begint.
Meestal vervang ik de </p> dan ook in een <br /> anders staat de boel vol witregels.
Met drm beveiligde (dus aangekochte boeken) moet je inderdaad even "bewerken"
Verwijderd
Misschien weet iemand dit:
Als ik de kindle laat overkomen kan ik dan hier ook online boeken kopen bij Nederlandse aanbieders?
Of ben ik dan gebonden aan amazon?
Het zelf eropzetten van boeken is vrij duidelijk
Als ik de kindle laat overkomen kan ik dan hier ook online boeken kopen bij Nederlandse aanbieders?
Aansluitend op de nieuwe Kindle: ik ben zeer benieuwd of iemand weet of stripboeken goed te lezen zijn (omgezet naar pdf-formaat met Calibre?)Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:04:
Misschien weet iemand dit:
Met de Kindle 6 inch zijn manga dinges vrij goed te lezen, Strip boeken kan je denk ik vergeten, of je moet telkens -> -> -> (aantal blokjes) en dan weer naar onder en eerst naar het begin van je boek en dan weer opnieuw. Wil je strips lezen, koop dan een DX of ga voor een tablet.
Je kan spijtig genoeg geen boeken kopen van nederlandse aanbieders, tenzij ze ze zonder DRM verkopen!
Je kan spijtig genoeg geen boeken kopen van nederlandse aanbieders, tenzij ze ze zonder DRM verkopen!
[ Voor 15% gewijzigd door t-town op 29-07-2010 15:21 ]
Als ik jouw uitleg dus goed begrijp, ben je met stripboeken dus eigenlijk de hele tijd een leesvenster aan het verplaatsen om één pagina te kunnen lezen?t-town schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:21:
Met de Kindle 6 inch zijn manga dinges vrij goed te lezen, Strip boeken kan je denk ik vergeten, of je moet telkens -> -> -> (aantal blokjes) en dan weer naar onder en eerst naar het begin van je boek en dan weer opnieuw. Wil je strips lezen, koop dan een DX of ga voor een tablet.
Als je een gewoon stripboek hebt, dan ga je moeten inzoomen. Op de Kindle werkt dit vrij goed, maar je gaat dus elke keer een vakje opzij moeten doen, dan moet je natuurlijk weer naar onder (en opzij naar het begin van de pagina). Het refreshen hiervan gaat vrij vlot, maar het scherm is dus niet groot genoeg om je hele stripboek erop te hebben, en het te kunnen lezen. (lees update hieronder)
update:
Ik ga het een keer testen voor jou.
Dit is gewoon verticaal

Dit is gewoon (zonder inzoomen) horizontaal, de pagina wordt dus verdeeld in 2 of 3 stukken

En dit is vertivaal maar dan 150 procent ingezoomd:

En eigenlijk is dat best doenbaar, oké je hebt geen kleur, maar het is zeker leesbaar in horizontale stand! Ik dacht echt dat het tegen ging vallen.
Klik alstublieft op de middelste foto om hem real size te zien!
update:
Dit is gewoon verticaal

Dit is gewoon (zonder inzoomen) horizontaal, de pagina wordt dus verdeeld in 2 of 3 stukken

En eigenlijk is dat best doenbaar, oké je hebt geen kleur, maar het is zeker leesbaar in horizontale stand! Ik dacht echt dat het tegen ging vallen.
[ Voor 46% gewijzigd door t-town op 29-07-2010 15:51 ]
Heel erg bedankt!t-town schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:34:
Als je een gewoon stripboek hebt, dan ga je moeten inzoomen. Op de Kindle werkt dit vrij goed, maar je gaat dus elke keer een vakje opzij moeten doen, dan moet je natuurlijk weer naar onder (en opzij naar het begin van de pagina). Het refreshen hiervan gaat vrij vlot, maar het scherm is dus niet groot genoeg om je hele stripboek erop te hebben, en het te kunnen lezen. (lees update hieronder)
update:
Dit is gewoon verticaal
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb net m'n Kindle 2 binnen maar kan hem nog terugsturen want zit nog binnen m'n 30 dagen bedenktijd. Ik vraag me af of het echt de moeite waard is. Behalve een iets compacter design en meer opslag met 4 ipv. 2 gb - zie ik niet zo voordelen.t-town schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:50:
Daarnaast heeft Amazon een vernieuwd design voor de omslag-knoppen, zij gaan nu helemaal rond. De Kindle 3 is 21 % kleiner dan zijn voorganger, terwijl het 6 inch scherm behouden bleef, hij is ook 17% lichter.
Wat zouden jullie doen? Terug sturen en een maand wachten op die Kindle 3?
@iBurger: Het belangrijkste verschil tussen de oude en nieuwe Kindle is misschien wel het verbeterde E Ink scherm. Ik zeg bewust 'misschien', want er is nog weinig praktijkervaring mee.
Een ander verschil is dat je nu voor 50 dollar minder een Kindle zonder 3G maar wel met Wifi zou kunnen kopen. Voor mij persoonlijk is 3G geen 50 dollar waard, maar je moet natuurlijk je eigen afweging maken.
Een ander verschil is dat je nu voor 50 dollar minder een Kindle zonder 3G maar wel met Wifi zou kunnen kopen. Voor mij persoonlijk is 3G geen 50 dollar waard, maar je moet natuurlijk je eigen afweging maken.
@zetmolm
Als het scherm niet veel beter is dan hou ik hem toch maar. Het risico dat het misgaat met terugsturen en extra kosten wegen dan toch niet op tegen wat ik terug krijg. Neemt niet weg dat dit echt m'n gaafste gadget is die ik in jaren heb gehad.
Als iemand dit leest die twijfelt of je wel of geen e-reader nodig hebt, zou ik zeggen gewoon doen! Ben ervan overtuigd dat e-readers straks net zo gewoon gaan worden als een mobiele telefoon of een laptop.
Als het scherm niet veel beter is dan hou ik hem toch maar. Het risico dat het misgaat met terugsturen en extra kosten wegen dan toch niet op tegen wat ik terug krijg. Neemt niet weg dat dit echt m'n gaafste gadget is die ik in jaren heb gehad.
Als iemand dit leest die twijfelt of je wel of geen e-reader nodig hebt, zou ik zeggen gewoon doen! Ben ervan overtuigd dat e-readers straks net zo gewoon gaan worden als een mobiele telefoon of een laptop.
@iBurger, volgens mij is de Kindle 3 een veel betere deal. Ook het geheugen is verdubbeld. Omruilen dus, tenzij dat veel kost of als je hem direct wilt hebben.
Ik heb gisteren bij Amazon.com gevraagd of ze hem niet bij Amazon.de willen gaan verkopen. Want als je hem inclusief cover en adapter zou willen hebben dan zijn dat USD (20.98 + 5.99 + 5.99) * 1.19 BTW = USD 39.22 aan verzendkosten alleen al. Terwijl Amazon.de gratis verstuurt, ook naar NL. Nog niks teruggehoord.
De prijs op zich zal bij Amazon.de wel wat hoger zijn dan USD 139 * 0.77 * 1.19 = EUR 127,37 maar met gratis verzending kan dat wel wat lijden.
Ik heb gisteren bij Amazon.com gevraagd of ze hem niet bij Amazon.de willen gaan verkopen. Want als je hem inclusief cover en adapter zou willen hebben dan zijn dat USD (20.98 + 5.99 + 5.99) * 1.19 BTW = USD 39.22 aan verzendkosten alleen al. Terwijl Amazon.de gratis verstuurt, ook naar NL. Nog niks teruggehoord.
De prijs op zich zal bij Amazon.de wel wat hoger zijn dan USD 139 * 0.77 * 1.19 = EUR 127,37 maar met gratis verzending kan dat wel wat lijden.
Ik denk dat de kans klein is, aangezien ze niet voor niets op Amazon.de verwijzen naar Amazon.com. In Duitsland zelf moeten ze hem dus ook vanuit Amerika laten importeren. Maar wie weetBart Meerdink schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:01:
@iBurger, volgens mij is de Kindle 3 een veel betere deal. Ook het geheugen is verdubbeld. Omruilen dus, tenzij dat veel kost of als je hem direct wilt hebben.
@iBurger
Het scherm is zeker weten wel beter (hoger contrast, mooiere letters), er is ook een verbeterde batterijduur, en de wifi versie kost "slechts" 139 USD (zonder BTW en verzendkosten). Dus als ik jou was zou ik hem zeker terugsturen.
Het scherm is zeker weten wel beter (hoger contrast, mooiere letters), er is ook een verbeterde batterijduur, en de wifi versie kost "slechts" 139 USD (zonder BTW en verzendkosten). Dus als ik jou was zou ik hem zeker terugsturen.
Is er iemand die het batterij verbruik van de sony 505 ten opzichte van de 600 heeft kunnen vergelijken ?
Qua verbruik gaat de bebook one 2010 langer mee dan de sony prs 600.. ik denk er namelijk over een 505 te kopen van ehh iemand hier op het forum .. als die hem nog heeft
Qua verbruik gaat de bebook one 2010 langer mee dan de sony prs 600.. ik denk er namelijk over een 505 te kopen van ehh iemand hier op het forum .. als die hem nog heeft
Volgens mij heeft ie hem nog
Sterker nog... volgens mij heeft ie binnekort ook nog een Kobo. Maar nu wilt ie een Kindle 3
Verwijderd
@Burger
Gewoon houden die Kindle 2, daar is toch niets mis mee zou ik zeggen. Er komt altijd wel weer een volgend en net iets beter model uit. De extra verzendkosten, gedoe en geen idee of je de douane/invoeringskosten terug kan claimen. Check wel of je Kindle 2 de laatste software versie al heeft, versie 2.5.3 is net uit en bevat een aantal grote verbeteringen, waaronder de scherpte van de letters. Gewoon Wireless even aanzetten en je krijgt de update vanzelf gratis via Whispernet.
Ik heb zelf een Kindle 2 en dat is bij mij echt de top aankoop van het jaar geworden, wat een geweldig apparaat! Grappig is dat ik regelmatig in de trein wordt aangesproken over de Kindle met enthousiaste reacties. Plus dat een aantal vrienden en collega's niet wisten hoe snel ze er zelf een moesten bestellen nadat ze het even hadden uitgeprobeerd.
Echt bijzonder die enorm positieve reacties op de Kindle als iemand deze in het echt ziet, dat heb ik nog niet veel eerder meegemaakt met gadgets.
Gewoon houden die Kindle 2, daar is toch niets mis mee zou ik zeggen. Er komt altijd wel weer een volgend en net iets beter model uit. De extra verzendkosten, gedoe en geen idee of je de douane/invoeringskosten terug kan claimen. Check wel of je Kindle 2 de laatste software versie al heeft, versie 2.5.3 is net uit en bevat een aantal grote verbeteringen, waaronder de scherpte van de letters. Gewoon Wireless even aanzetten en je krijgt de update vanzelf gratis via Whispernet.
Ik heb zelf een Kindle 2 en dat is bij mij echt de top aankoop van het jaar geworden, wat een geweldig apparaat! Grappig is dat ik regelmatig in de trein wordt aangesproken over de Kindle met enthousiaste reacties. Plus dat een aantal vrienden en collega's niet wisten hoe snel ze er zelf een moesten bestellen nadat ze het even hadden uitgeprobeerd.
Echt bijzonder die enorm positieve reacties op de Kindle als iemand deze in het echt ziet, dat heb ik nog niet veel eerder meegemaakt met gadgets.
Verwijderd
Ad op MP al weggehaald,Philflow schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:33:
Volgens mij heeft ie hem nogSterker nog... volgens mij heeft ie binnekort ook nog een Kobo. Maar nu wilt ie een Kindle 3
Ik woon niet in de buurt van hoogspanningsmasten, dus dat is het in ieder geval niet. Over het algemeen liggen de ebook 's nachts ook niet heel erg ver uit elkaar, maar het kan zijn dat het in de ene kamer erger is dan de ander. Dat lijkt vooralsnog niet het geval.GekkePrutser schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:21:
Over dat zwart worden bij het uit staan: Dit zou misschien kunnen komen door het aanwezig zijn van een electrisch veld in de buurt. Zo werken die displays immers. Als je onder een hoogspanningslijn woont misschien.
Ik heb wel ontdekt dat het probleem zicht niet in de uit-stand voordoet (wat ik eerst wel dacht). Het is alleen als de reader in slaap-stand staat. Daar zal vast wel enig verschil tussen zitten en wellicht dat in de slaapstand toch per ongeluk af en toe wat stroom op het display wordt gezet.
Nadat ik hem 24 uur in de slaapstand had staan zag het er zo uit:

Dat is al minder erg dan de eerste keer. Afgelopen 24 uur heb ik de reader in de uit-stand gehad en dat is nu nog steeds zoals het hoort.
Vooralsnog ga ik er denk weinig aan doen, als het heel erg wordt kan ik binnen 3 jaar nog terug.
Hee je zit daar met MIJN reader.. de brutaliteit alleen al !Philflow schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:54:
Was vandaag met de 505 in de zon. Geweldig zeg wat een leesbaarheid. Daar was mijn ipad echt niets bij.
[afbeelding]
(clickable thumbnail)
Ik heb dat zo ook een keer gehad alleen iets minder en aan het rechterkant van het scherm.JeroenE schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 08:40:
[...]
Nadat ik hem 24 uur in de slaapstand had staan zag het er zo uit:[afbeelding]
De mijne stond ten wel in de uit stand.
Ik dacht eerst dat het door het bijgeleverde hoesje kwam, maar het is bij mij maar 1x voorgekomen.
Antwoord van Amazon redelijk positief (na een paar valse starts van Amazon customer service...):Bart Meerdink schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:01:
I've reviewed our previous e-mails, and I understand you're concern about carrying the new Kindles at www.amazon.de website to avoid excessive shipping costs. Kindle 6" Display, Free 3G + Wi-Fi, 3G Works Globally - Latest Generation models can only be purchased from Amazon.com and shipped to eligible countries. Customer feedback like yours helps us continue to improve the service we provide, and I've sent your comments on to our Kindle team.
You'll find helpful information for non-U.S. customers on our Using Kindle If You Live Outside the United States Help page (http://www.amazon.com/kindleinternationalsupport).
Thanks for your interest in Amazon Kindle. We look forward to seeing you again soon.
mwoa zou het niet echt als positief betitelen, een regel reply de rest copy & paste. Ik denk dat je er niet om heen kan, je zal het uit amerika over moeten laten komen (dat ga ik ook maar doen).
Hoelang duurt het ongeveer voordat je de Nook binnen hebt, nadat je deze hebt besteld in de US?
Zit een beetje met mijn vakantie....... Zal ik hem ervoor of erna bestellen, want wat als hij bezorgd wordt en ik ben er niet?
Zit een beetje met mijn vakantie....... Zal ik hem ervoor of erna bestellen, want wat als hij bezorgd wordt en ik ben er niet?
Ik heb mijn Nook in Nederland gekocht, binnen 1 week bezorgd op kantoor
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dan bieden ze hem een tweede keer aan en daarna blijft ie 3 weken op het postkantoor liggen waar je hem af kan halen met het briefje dat de postbode heeft achtergelaten.St00mwals schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 09:58:
Hoelang duurt het ongeveer voordat je de Nook binnen hebt, nadat je deze hebt besteld in de US?
THX!!Nick39 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:53:
[...]
Dan bieden ze hem een tweede keer aan en daarna blijft ie 3 weken op het postkantoor liggen waar je hem af kan halen met het briefje dat de postbode heeft achtergelaten.
Was al bang dat ze hem vanuit de US via UPS oid gingen verzenden en dan na een paar dagen alweer retour sturen ofzo.
Bij Barnes and Noble is ie namelijk een behoorlijk stuk goedkoper dan in NL.
Kan je hem (nook) naar nederland laten shippen dan?
Hoe dan? vlgs mij niet via B&N
[ Voor 25% gewijzigd door Pinin op 01-08-2010 13:39 ]
www.casarodriguillo.com
Voor de Aldi bookreader is er nieuwe firmware beschikbaar, Hier te vinden.
Let op, alle instellingen en boeken en bestanden in het intern geheugen zijn ook weg.
Dus even backuppen.
Boeken die bij 'Mijn collectie' staan die staan er nog wel op. (dit zijn de boeken die ergens verborgen op het apparaat staan.)
Wat er veranderd is kan ik zo niet ontdekken.
Bij het updaten kreeg ik overigens wel even een Ubuntu logo te zien:
Let op, alle instellingen en boeken en bestanden in het intern geheugen zijn ook weg.
Dus even backuppen.
Boeken die bij 'Mijn collectie' staan die staan er nog wel op. (dit zijn de boeken die ergens verborgen op het apparaat staan.)
Wat er veranderd is kan ik zo niet ontdekken.
Bij het updaten kreeg ik overigens wel even een Ubuntu logo te zien:

Ik heb een nook laten komen. Alles bij elkaar (aankoop, hoesje, verzendkosten bij usunlocked en belasting) was ik 220 euro kwijt.Pinin schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:34:
Kan je hem (nook) naar nederland laten shippen dan?
usunlocked.com
Je kan ze gewoon in het Nederlands mailen
Ik heb dit weekend de Aldi e-reader even een tijdje bij iemand kunnen uitproberen. Mijn eerste indruk: mooie e-reader met een wat "chiquere" uitstraling dan de BeBook. Mede door het zilveren randje aan de zij- en onderkant. Het hoesje wat erbij zit is ook mooier dan verwacht. De e-reader klemt tussen een paar pootjes en de binnenkant is netjes van zacht materiaal. Je kan ook handig de voorkant naar achter omklappen, zodat je alleen nog het formaat e-reader vasthoudt.
Menu-structuur ziet er overzichtelijk uit met grote aanraakbare iconen. Aan de reactietijd moet je even wennen, maar dat lijkt mij ook gewoon te horen bij een e-reader. Wat wel opviel was een moment van "zwartere" inkt op het moment dat je het menu oproept. Er wordt dan een klein menu getoond over je tekst heen en zodra je dit weer afsluit, dan lijkt het soms net of je een afdruk van het menu nog op je tekst ziet. Ook herken ik het plaatje van JeroenE terug. Maar een reset van de e-reader loste dat probleem gelukkig op.
Verder heb ik nog even met de internet-functionaliteit gespeeld. Ik vond het verrassend dat je daadwerkelijk zoiets als buienradar.nl op je e-reader kunt openen
Ook merkte ik dat het touchscreen toch eigenlijk veel handiger is dan ik had verwacht.
Conclusie: gezien de specificaties en functionaliteiten lijkt mij de Aldi e-reader een goeie koop. Het hoesje wat je erbij krijgt is mooi en nuttig. Toch denk ik zelf binnenkort voor de Kindle 3 te gaan
Menu-structuur ziet er overzichtelijk uit met grote aanraakbare iconen. Aan de reactietijd moet je even wennen, maar dat lijkt mij ook gewoon te horen bij een e-reader. Wat wel opviel was een moment van "zwartere" inkt op het moment dat je het menu oproept. Er wordt dan een klein menu getoond over je tekst heen en zodra je dit weer afsluit, dan lijkt het soms net of je een afdruk van het menu nog op je tekst ziet. Ook herken ik het plaatje van JeroenE terug. Maar een reset van de e-reader loste dat probleem gelukkig op.
Verder heb ik nog even met de internet-functionaliteit gespeeld. Ik vond het verrassend dat je daadwerkelijk zoiets als buienradar.nl op je e-reader kunt openen
Conclusie: gezien de specificaties en functionaliteiten lijkt mij de Aldi e-reader een goeie koop. Het hoesje wat je erbij krijgt is mooi en nuttig. Toch denk ik zelf binnenkort voor de Kindle 3 te gaan
Dat is een opmerkelijke conclusie als je touch zo verrassend handig vindt.. Waarom dan toch Kindle 3? Met alle bijkomende kosten van verzending en hoesje kom je al gauw op dezelfde kosten uit. Ik neig zelf ook naar Kindle 3, dus ben benieuwd naar jouw beweegredenen.Rave17 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:48:
[ Voor 71% gewijzigd door Helsie op 01-08-2010 17:45 ]
Nou misschien toch een combinatie van de prijs, het ontwerp, meer geheugen (4Gb i.p.v. 2Gb) en vertrouwen van Amazon in een goed werkende (lees: bug-vrije) e-readerHelsie schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:39:
[...]
Dat is een opmerkelijke conclusie als je touch zo verrassend handig vindt.. Waarom dan toch Kindle 3? Met alle bijkomende kosten van verzending en hoesje kom je al gauw op dezelfde kosten uit. Ik neig zelf ook naar Kindle 3, dus ben benieuwd naar jouw beweegredenen.
Is er iemand die ervaring heeft met zo'n eenvoudig leeslampje die je aan boek/e-reader kunt klemmen?
Ik twijfel om zoiets aan te schaffen, voor als het donker is en ik zo geen lamp in de buurt hebt.
Ik twijfel om zoiets aan te schaffen, voor als het donker is en ik zo geen lamp in de buurt hebt.
Ik ben er naar eentje op zoek, maar kan er geen vinden. Behalve deze van Dealextreme, maar die moet je alsnog als een soort boekenlegger ergens achter klemmen. Ben langs de Action geweest, maar daar vond ik niet echt wat ik zocht.St00mwals schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:06:
Is er iemand die ervaring heeft met zo'n eenvoudig leeslampje die je aan boek/e-reader kunt klemmen?
De nieuwste Kindle is binnenkort (27 augustus) verkrijgbaar bij Amazon UK (Wifi versie: 109 pond, Wifi+3G versie: 149 pond). Gaat waarschijnlijk niet cross-border afgeleverd worden (hoezo vrij handelsverkeer?) maar daar hebben we diensten als BorderLinx met UK based afleveradressen voor
(tenzij Amazon moeilijk gaat doen m.b.t. aan BorderLinx gekoppelde afleveradressen; dat moet immers opvallen)
[ Voor 20% gewijzigd door mindcrash op 01-08-2010 18:33 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Dat idee heb ik ook al langs zien komen in een reactie op de FP. Maar inclusief verzendkosten kom je dan alsnog in de buurt van de prijs die je betaald als je hem gewoon besteld op Amazon.com.mindcrash schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:26:
De nieuwste Kindle is binnenkort (27 augustus) verkrijgbaar bij Amazon UK (Wifi versie: 109 pond, Wifi+3G versie: 149 pond). Gaat waarschijnlijk niet cross-border afgeleverd worden (hoezo vrij handelsverkeer?) maar daar hebben we diensten als BorderLinx met UK based afleveradressen voor(tenzij Amazon moeilijk gaat doen m.b.t. aan BorderLinx gekoppelde afleveradressen; dat moet immers opvallen)
http://www.goedkopereisko...n=article&aid=960&lang=NLpelt schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:17:
[...]
Ik ben er naar eentje op zoek, maar kan er geen vinden. Behalve deze van Dealextreme, maar die moet je alsnog als een soort boekenlegger ergens achter klemmen. Ben langs de Action geweest, maar daar vond ik niet echt wat ik zocht.
voldoet prima
Geen ervaring met een eenvoudige, wel met een dure ;-)St00mwals schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:06:
Ik heb bij mijn Sony P600 zo'n kaft met ingebouwd lampje en kan het lampje zeker aanraden voor het pikkedonker.
Maar als je in het donker in een tent wil lezen kun je volgens mij ook zo'n led geval voor op je hoofd kopen:
http://www.militairwarenhuis.nl/images/369334.jpg
Ziet er niet uit, maar is niet duur en wel makkelijk om je handen vrij te houden.
En zuinig ook.. gaat maar 1 batterijtje in.. ik heb hem ook.. is idd wel iets duurder maar je klapt het lampje ook weer zo in als je hem niet gebruikt..Marieke2006 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:09:
[...]
Geen ervaring met een eenvoudige, wel met een dure ;-)
Ik heb bij mijn Sony P600 zo'n kaft met ingebouwd lampje en kan het lampje zeker aanraden voor het pikkedonker.
Ik zag gisteren bij de blokker een oplaadbare via USB, die je dan aan een hoes oid kan klemmen (klem is te klein om aan de reader zelf te gaan). Kost 5 euro. En anders doet het leeslampje van 2 euro van de Action het ook prima.
Is er iemand die de ervaring met de Kindle DX Graphite (of voorganger) wil delen.
Waar het mij om gaat
- is de 9,7 inch van toegevoegde waarde voor bijvoorbeeld PDF
- hoe werkt het in de praktijk met NL boeken, ook de door mij zelf ingescande boeken
- is EPUB een gemis
- kan ik makkelijk er andere (niet amazon) boeken opzetten
en natuurlijk andere plussen/minnen.
Waar het mij om gaat
- is de 9,7 inch van toegevoegde waarde voor bijvoorbeeld PDF
- hoe werkt het in de praktijk met NL boeken, ook de door mij zelf ingescande boeken
- is EPUB een gemis
- kan ik makkelijk er andere (niet amazon) boeken opzetten
en natuurlijk andere plussen/minnen.
Als je van plan bent om Nederlandstalige boeken te kopen wel. Deze worden eigenlijk alleen maar in Epub met DRM verkocht, om die te kunnen lezen op je Kindle zul je dus altijd de DRM moeten verwijderen.sjakie66 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:48:
- is EPUB een gemis
De Kindle 3 verkoop gaat kennelijk wel goed
De wifi versie is momenteel uitverkocht.
Ja verdorie je krijgt niet eens de kans om na te denkenKatseviool schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:01:
De Kindle 3 verkoop gaat kennelijk wel goedDe wifi versie is momenteel uitverkocht.
Orders placed today are expected to ship on or before September 4th.
Ik heb gelukkig zelf gisterenavond de knoop doorgehakt, maar anderzijds valt een weekje later ook wel mee...Dus gewoon bestellen die handelRave17 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:46:
[...]
Ja verdorie je krijgt niet eens de kans om na te denken
[...]
Vind trouwens dat de $26 international priority shipping wel erg netjes is voor een Kindle + cover en kennelijk worden beide ook nog eens los verzonden (zal logistiek gezien makkelijker voor ze zijn)
[ Voor 4% gewijzigd door Katseviool op 02-08-2010 14:09 ]
Aan de andere kant: wie weet wat Sony en Nook binnenkort gaan uitbrengen?Katseviool schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:06:
[...]
Ik heb gelukkig zelf gisterenavond de knoop doorgehakt, maar anderzijds valt een weekje later ook wel mee...Dus gewoon bestellen die handel
Vind trouwens dat de $26 international priority shipping wel erg netjes is voor een Kindle + cover en kennelijk worden beide ook nog eens los verzonden (zal logistiek gezien makkelijker voor ze zijn)
Waar heb jij hem gekocht??Pierre61 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 10:08:
Ik heb mijn Nook in Nederland gekocht, binnen 1 week bezorgd op kantoor
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen