Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste
Acties:
  • 193.894 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:09

Pierre

Van nature lui!

Ik heb hem hier gekocht, niet goedkoop maar wel snel in huis, mits op voorraad natuurlijk.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:20
Rave17 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:15:
[...]

Aan de andere kant: wie weet wat Sony en Nook binnenkort gaan uitbrengen? :)
Ach ja dat hou je altijd met hardware he ;)

Ik heb a.d.v. deze blogpost de Kindle besteld, dus misschien geeft het jou ook wat meer info om te beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:57

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Je kan hem ook in de UK kopen, de WIFI versie. kan link niet meer vinden, maar prijs was zeer redelijk. Google ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfman86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 12:39
Ik heb mijn Kobo binnen :) MAAR aangezien ik net een iPad 64gb 3g gekocht heb voor stripverhalen ... Mag hem weg !

Ziet er leuk uit maar was meer een impulsieve aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 13:00
wtfman86 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:24:
Ik heb mijn Kobo binnen :) MAAR aangezien ik net een iPad 64gb 3g gekocht heb voor stripverhalen ... Mag hem weg !

Staat ie al in vraag en aanbod? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 11:13
pelt schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:13:
[...]

Staat ie al in vraag en aanbod? ;)
Er staat er in elk geval één in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

wtfman86 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:24:

Is ie zo lelijk? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Meerdink
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:08
Vind trouwens dat de $26 international priority shipping wel erg netjes is voor een Kindle + cover en kennelijk worden beide ook nog eens los verzonden (zal logistiek gezien makkelijker voor ze zijn) :)
Waar krijg je dat voor elkaar? Bij amazon.com is het $ 20,98 + $ 5,99 = $ 26,97 en dan 19% BTW er nog overheen, komt dus op $ 32,09. In VS en UK krijgen ze hem gratis thuisbezorgd.

Ik wacht wel met eventueel kopen tot dat verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 20:04

Hak

Ik ga misschien ook de Kindle bestellen, maar twijfel een beetje over het onbreken van ePub ondersteuning.

Is het nou veel gedoe om laten we zeggen 100 ePub boeken met Calibre te converteren? Kost dit veel tijd en gaat zo'n conversie nou altijd goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hak schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:43:
Ik ga misschien ook de Kindle bestellen, maar twijfel een beetje over het onbreken van ePub ondersteuning.

Is het nou veel gedoe om laten we zeggen 100 ePub boeken met Calibre te converteren? Kost dit veel tijd en gaat zo'n conversie nou altijd goed?
Bij calibre blijven de originele bestanden behouden, dus een conversie betekent niet dat het oude bestand wordt omgezet in een nieuw, er komt gewoon een epub bij.
Kost het veel tijd.. 100 boeken.. hooguit een uur.
Soms heb je na de conversie dat bepaalde regels verspringen in de epub of een incidentele witte regel komt op de plek waar ie niet hoort maar je oude bestanden blijven behouden.
Ze moeten alleen wel DRM vrij zijn.
Conversie betekent in dit geval dus origineel bestand inlezen en een nieuwe epub maken naast het originele bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:06
Het verhaal van Nick39 geldt ook voor conversie van epub naar mobi, want dat wil je natuurlijk voor de Kindle.
Theoretisch kunnen er in de epub-boeken features worden gebruikt die mobi niet ondersteunt, maar in de praktijk heb je daar waarschijnlijk geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak

Hak

Dank voor jullie uitleg. Het ontbreken van ePub ondersteuning is dus eigenlijk geen groot probleem: nog meer reden om de Kindle 3 te bestellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hak schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:08:
Dank voor jullie uitleg. Het ontbreken van ePub ondersteuning is dus eigenlijk geen groot probleem: nog meer reden om de Kindle 3 te bestellen! :)
wil je ons gironummer ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu een sony 505 (firmware 1.2 nog wat..) is er ergens een sony firmware te vinden met nederlandse taal voor de 505 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou even navraag doen op MobileRead, in de dev corner, daar zitten diverse developers van FW voor de 505, ik geloof dat ze ook een NL versie hebben, en anders kunnen ze die wel maken, moet alleen vertaald worden. Wil ik wel mee helpen mocht het nodig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 08:47:
ik zou even navraag doen op MobileRead, in de dev corner, daar zitten diverse developers van FW voor de 505, ik geloof dat ze ook een NL versie hebben, en anders kunnen ze die wel maken, moet alleen vertaald worden. Wil ik wel mee helpen mocht het nodig zijn
Ik ga eens even zoeken daar,maar ik begrijp dus dat er geen standaard firmware is met een taalkeuze,omdat die bij de prs 600 die ik ook heb wel een nederlandse taalkeuze zit... vind het,hoewel ik de engelse taal prima beheers, toch wel fijn als er iets nederlands in staat behalve de boeken ;)
Ik lees ook nog ergens dat er een firmware 1.3 zou zijn voor de 505 maar op de sony site kom ik niet verder dan een versie 1.1.00.18040 terwijl op de mijne al 1.2 zit, ik kan met de prs customizer wel terug naar 1.1 en dan meerdere talen kiezen maar heb nu geen idee meer hoe of wat, wat is de laatste versie van de firmware voor de 505, als dat 1.3 is waar vind ik die dan,en is er een manier om het nederlands te krijgen,google geeft me wel 1.3 firmwares maar dat zijn allemaal hacked met sudoku en zo.. ik ben eerlijk gezegd de weg wat kwijt nu.
Dan vind ik ook nog een PRS-505 Updater 1.1.00.18040 Special.exe maar wat dat gaat doen..nu werkt de boel nog...

[ Voor 33% gewijzigd door Nick39 op 04-08-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
Het "officiële" hoesje voor de nieuwe Kindle ziet er handig en vernuftig uit. Alleen wel jammer van die prijs van $59.99 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Dat is dan wel een hoesje met ingebouwd lampje dat stroom trekt van de reader. Geen gedoe met batterijen dus, alleen je Kindle wat vaker opladen.
Er is ook een goedkopere hoes zonder lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

mooi opgelost dat lichtje.

Vandaag 2x een Nook besteld bij family in NY, wordt incl covers verstuurd per stuk. Ben benieuwd of er bijkomende kosten zijn> we zien het wel.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:01:
[...]

Bij calibre blijven de originele bestanden behouden, dus een conversie betekent niet dat het oude bestand wordt omgezet in een nieuw, er komt gewoon een epub bij.
Kost het veel tijd.. 100 boeken.. hooguit een uur.
Soms heb je na de conversie dat bepaalde regels verspringen in de epub of een incidentele witte regel komt op de plek waar ie niet hoort maar je oude bestanden blijven behouden.
Ze moeten alleen wel DRM vrij zijn.
Conversie betekent in dit geval dus origineel bestand inlezen en een nieuwe epub maken naast het originele bestand.
Ik heb alleen ervaring met PDF --> epub
Daarbij viel me op dat om de paar regels ergens een spatie was weggevallen. Niet onleesbaar, maar wel hinderlijk. Verder ging de conversie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Pinin schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:22:
mooi opgelost dat lichtje.

Vandaag 2x een Nook besteld bij family in NY, wordt incl covers verstuurd per stuk. Ben benieuwd of er bijkomende kosten zijn> we zien het wel.
Ik ga vanmiddag mijn NOOK ophalen bij het postkantoor. Gekocht via ebay voor E170 incl. verzenden. Bijkomende kosten TNT/Douane: E35.

Dus E205 totaal.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom was je voor de Nook gegaan?

Betreffende de file types die de Kindle kan afspelen: met 'PDF' bedoelen ze toch gewoon een normale PDF, en niet een PDF-encrypted bestandje verkregen van de Amazon bookstore? En kan de Kindle 3 nou ook niet-encrypted Mobi bestandjes gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heloxide
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-01 13:53
Als iemand trouwens een Nook wil overnemen, ik ben van plan die van mij weg te doen en een Kindle te halen... Dus bij interesse, stuur ff een PM. (Zit een Industrial Cover bij btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@Corvidae: normale PDFs en niet-encrypted mobi-bestanden werken op de Kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
De nieuwe Kindle lijkt nog steeds hard te gaan:
Orders placed today are expected to ship on or before September 8th.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:13

TDB

Hak schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:08:
Ik kan nog voor een paar extra procent korting zorgen (als je via amazon.com besteld). Heb dit al vaker voor mede-tweakers gedaan. PM me maar als je interesse hebt.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zetmolm, bedankt.

TDB, wat voor korting? (kan geen pm functie vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak

Hak

TDB dat klinkt interessant. Ik kan ook geen PM functie vinden, maar ben geïnteresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik gok een affiliate korting...

Ik heb net mijn Kobo binnen. Eerst indruk is goed. Niet lelijk zo als ik eerst dacht, licht en een wat helderder scherm dan de Sony 505. En geen BTW hoeven te betalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 06-08-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Hm TDB, kunnen we niet een stapeltje via jou bestellen? Drukt wellicht ook de verzendkosten? Ik ben ook geïnteresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Ik ben ook geïnteresseerd en voel een IA aankomen :P

(sst! :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Philflow schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:22:
Ik gok een affiliate korting...

Ik heb net mijn Kobo binnen. Eerst indruk is goed. Niet lelijk zo als ik eerst dacht, licht en een wat helderder scherm dan de Sony 505. En geen BTW hoeven te betalen.
Klopt, inderdaad de affiliate korting. Dit varieert per maand en wordt mij uitbetaald in US$. Minus de bankkosten maak ik dan einde maand over. Om je een idee te geven: ik heb onlangs voor een $ 189 Kindle € 7,15 overgemaakt aan een mede-tweaker. Allemaal in de sfeer van "wij zijn om elkaar te helpen niet waar?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe stuur je een pm vanaf hier? Dat heb ik nooit mogen ontdekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op dit icoon Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif klikken onder de avatar van de persoon die je wil DM-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Inkoopacties zijn allemaal leuk en aardig, maar graag niet via het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

TDB je DM functie staat niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

RoD schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:58:
[modbreak]Inkoopacties zijn allemaal leuk en aardig, maar graag niet via het forum.[/]
Excuses.... Dan gaan wij "uit het forum": mijn dm staat inmiddels aan.

[ Voor 15% gewijzigd door TDB op 07-08-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb nu de Kobo. Tijdens het lezen van een PDF waren de letters nogal klein. Inzoomen werkt niet echt lekker want dan moet je ook nog naar links en rechts scrollen. Daarom heb ik er een ePub van gemaakt. Maar dan zijn de letters nog steeds klein. Als ik de letter grootte verander gebeurt er niets. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat ik de Kindle 3 ga bestellen, kan iemand me uitleggen wat nou het grote voordeel is van 3G? Zoals ik het nu lees gaat het alleen maar ten koste van de batterijduur.

Downloaden van boeken in 60 seconden en de service is gratis. Big deal denk ik dan zo, zeker als het ten koste gaat van de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Stel je zit op het strand met je Kindle en denkt: "hmm, ik zou nu graag de nieuwe Dan Brown willen lezen." Met 3G kun je dan direct via je Kindle dat boek aanschaffen en lezen. Heb je de Wifi versie moet je eerst naar een wifi-punt of naar huis om via je PC dat boek over te zetten.

Tevens kun je via 3G Wikipedia bezoeken. Helaas hebben ze buiten de US alles geblokkeerd behalve Wikipedia :(

[ Voor 16% gewijzigd door Nvidiot op 07-08-2010 17:20 ]

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
wie hebben hun psr600 bij sony al omgeruild omdat het scherm in zonlicht vervaagd.. de mijn geeft ook problemen.welk nummer moet ik bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet je natuurlijk wel Amerikaanse boeken willen kopen. Denk zo dat die 4 gigs (3 gig bruikbaar) aan geheugen wel een impulsaankoopje op het strand kunnen verhelpen. Genoeg keuze, lijkt me zo.

En dat betreffende Wikipedia. Ik denk toch echt dat die woordenboeken die er al op zitten meer bruikbaar zijn dan een Wikipedia functie. Zal waarschijnlijk ook erg langzaam gaan.

Iemand ervaring met die Wikipedia functie? Op de kindle 2 of zoiets?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:14:
Voordat ik de Kindle 3 ga bestellen, kan iemand me uitleggen wat nou het grote voordeel is van 3G? Zoals ik het nu lees gaat het alleen maar ten koste van de batterijduur.

Downloaden van boeken in 60 seconden en de service is gratis. Big deal denk ik dan zo, zeker als het ten koste gaat van de batterijduur.
De 3G-functionaliteit lijkt mij ook meer iets voor eigenaren in Amerika. Die kunnen dan hun New York Times elke dag automatisch laten ophalen in de trein bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Philflow schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:20:
Ik heb nu de Kobo. Tijdens het lezen van een PDF waren de letters nogal klein. Inzoomen werkt niet echt lekker want dan moet je ook nog naar links en rechts scrollen. Daarom heb ik er een ePub van gemaakt. Maar dan zijn de letters nog steeds klein. Als ik de letter grootte verander (op de Kobo) gebeurt er niets. Iemand een idee?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Probeer de PDF eens om te zetten naar een HTML bestand (dat zou met Calibre moeten kunnen). Je kunt dan dit html bestand eerst nog bewerken om vreemde enters enzo eruit te halen, en evt dingen als font tags etc er ook uit halen. Vervolgens omzetten naar ePub en dan zou het moeten werken.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nvidiot schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:17:
Probeer de PDF eens om te zetten naar een HTML bestand (dat zou met Calibre moeten kunnen). Je kunt dan dit html bestand eerst nog bewerken om vreemde enters enzo eruit te halen, en evt dingen als font tags etc er ook uit halen. Vervolgens omzetten naar ePub en dan zou het moeten werken.
Ik zie met Calibre geen mogelijkheid om te converteren naar HTML. Wel RTF, maar het wil nog niet echt lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Met Mobipocket Creator (gratis!) kun je je PDF naar HTML converteren. Ik vind dat Mobipocket Creator PDF's ook een stuk beter analyseert dan Calibre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ook Mobipocket Creator geprobeerd. in HTML er grote letters van gemaakt, in rtf ook. Maar wat ik ook doe, Kobo blijft een klein lettertje weergeven. Misschien toch mijn Sony moeten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zet je pdf eens om naar epub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

heb ik gedaan, geen effect.
Philflow schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:20:
Ik heb nu de Kobo. Tijdens het lezen van een PDF waren de letters nogal klein. Inzoomen werkt niet echt lekker want dan moet je ook nog naar links en rechts scrollen. Daarom heb ik er een ePub van gemaakt. Maar dan zijn de letters nog steeds klein. Als ik de letter grootte op de kobo verander gebeurt er niets. Iemand een idee?

[ Voor 126% gewijzigd door Philflow op 08-08-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

my bad, kom net van m'n werk, en heb niet geslapen vannacht.
Misschien is een 505 iets voor je :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

iig bedankt voor het meedenken. vreemd dat het niet lukt, want van die epubs die er al op staan kan ie mooie grote letters weergeven.
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:37:
Misschien is een 505 iets voor je :P
whaha... of een Kindle 3.

Edit: TDB heeft inmiddels de diverse Kindle 3's aan zijn website toegevoegd. Als je een paar procent korting wil moet je hem ff DM-en.

[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 08-08-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:11:
Ook Mobipocket Creator geprobeerd. in HTML er grote letters van gemaakt, in rtf ook. Maar wat ik ook doe, Kobo blijft een klein lettertje weergeven. Misschien toch mijn Sony moeten houden ;)
Sorry,die heb ik Nederlands geflashed en die krijg je niet terug >:) .. maar je kan toch zien hoe groot het standaard font is in de html opmaak, bv p class calibre 3
Dan zoek je boven in de epub font calibre 3 op en verandert de waarde in 1.00 EM of als er een fontsize bij staat minimaal 20 tot 25 pt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi

Kan iemand iets zeggen over de muziekgeluidskwaliteit van de BeBook One en de Iriver Story tov een goede losse mp3/4 speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nick39 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:43:
[...]

Sorry,die heb ik Nederlands geflashed en die krijg je niet terug >:) .. maar je kan toch zien hoe groot het standaard font is in de html opmaak, bv p class calibre 3
Dan zoek je boven in de epub font calibre 3 op en verandert de waarde in 1.00 EM of als er een fontsize bij staat minimaal 20 tot 25 pt.
Zou je dat nog een keer kunnen iets makkelijker kunnen uitleggen :)

Ik heb dus een PDF (of Epub) en ik wil dat de letters groter worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 08-08-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:02:
Hi

Kan iemand iets zeggen over de muziekgeluidskwaliteit van de BeBook One en de Iriver Story tov een goede losse mp3/4 speler?
Het verschil is evengroot als het verschil tussen een cassettebandje en een cd, zowel in geluid als in bedieningsgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:40:
met normale epubs kan je het lettertype toch wel groter maken?
Kan je die pdf niet ergens uploaden voor ons? Zo is het lastig te zeggen waar het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:32:
[...]
met normale epubs kan je het lettertype toch wel groter maken?
ja dat gaat prima
Kan je die pdf niet ergens uploaden voor ons? Zo is het lastig te zeggen waar het fout gaat.
Yep. Hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:40:
[...]

Zou je dat nog een keer kunnen iets makkelijker kunnen uitleggen :)

Als je met sigil o.i.d. in de bron kijkt zie je steeds vermeldingen naar lettertypes.
Bij calibre bv pclass calibre 3.
Ga je met sigil omhoog dan staan daar de definities van de gebruikte fonts,inclusief de maten.
Bij calibre 3 zie je de maat in em staan.
Bij calibre 4 bv italic.
In elke epub staat dus bovenaan de fonten beschreven en hoe groot ze zijn.
Als je dus ziet dat calibre 3, of sigil 3 gebruikt wordt als standaard lettertype dan kumn je helemaal bovenaan waar beschreven staat welk font calibre is, bold ja of nee,italic ja of nee simpelweg de groote veranderen door de maat bij in het voorbeeld calibre 3 vergroten.
Stel de maat van calibre 3 wordt gedefinierd als 0.8000 em en je verandert dat 0.8000 naar bv 1.000 of zelfs 1.500 em dan zal de reader het lettertype gaan vergroten.
De grootte van een font wordt altijd aangegeven in pnt of em waarde.
Meestal in de code van de epub zelf of in de stylesheet (in de styles directory van de epub,even renamen in zip of openen in sigil)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
.calibre3 {
    display: block;
    font-size: 1.25926em;
    font-weight: bold;
    margin-bottom: 1em;
    margin-left: 0;
    margin-right: 0;
    margin-top: 1em
    }

Dit is een stukje code uit de stylesheet.css maar wat ook vaak in de epub code zelf staat.
Je ziet de fontsize staan op 1.25926em en door die waarde te verhogen zal als dit het meest gebruikte font is de lettergrootte ook toenemen.
Tevens zie je de font-weight op bold staan, een dik lettertype dus.

Staat er een <p class="calibre1"> voor alle geschreven tekst dan kun je boven aan kijken welke maat dat is,of anders in de stylesheet.css.
Voor het boek dat ik als voorbeeld heb genomen staat daar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
.calibre1 {
    font-size: 0.88889em;
    font-style: normal;
    font-variant: normal;
    font-weight: normal;
    text-decoration: none
    }

Een normaal font,maar slechts 0.88889em
Verander ik die waarde in 1.50000em dan zal het lettertype bijna 2 keer zo groot worden weergegeven zonder dat je je zoom knop hoeft te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet zeker of die html aanpassing gaat werken, het is een wat apart document.

Ik heb wel een manier gevonden voor je om het goed leesbaar te krijgen, al is de methode wat onorthodox (maar het werkt hier, al heb ik een andere reader dan de kobo reader):

Met de meest recente versie van Calbire het document converteren naar .mobi formaat. Vervolgens het .mobi bestand opnieuw toevoegen aan je werkmap van Calibre (het document is nu van 0,4 MB naar 0,3 MB gegaan) en daarna dit document nogmaals converteren, maar dan naar PDF formaat. Dan blijven de letters groot.

Vreemd genoeg krijg je weer heel kleine letters als je het converteert naar .epub wat ik fijner vind voor een ereader, maar met die pdf die je krijgt zoals ik hierboven beschrijf is het wel goed leesbaar. Ik bewaar het document even, vind het wel interessant om er na mijn vakantie eens in te duiken op een rustige werkdag.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Bedankt voor de uitgebreide uitleg Nick39. Ik hoop toch stiekem dat iemand wat met mijn upload kan, dat bespaart me een hoop moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:55:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg Nick39. Ik hoop toch stiekem dat iemand wat met mijn upload kan, dat bespaart me een hoop moeite :)
zie de post hier net boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb het gedaan. De letters zijn nu zo klein dat ik een vergrootglas nodig heb :*)

Een bijkomend voordeel is dat het boek nu nog maar 20 pagina's is ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 08-08-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:55:
Ik heb nu een sony 505 (firmware 1.2 nog wat..) is er ergens een sony firmware te vinden met nederlandse taal voor de 505 ??
Grote kans dat iemand anders al het antwoord heeft gegeven maar ik moet nog 4 paginas inhalen en ik weet niet of ik het me herinner als ik daarmee klaar ben dus vooruit maar.
Firmware 1.1 is de laatste Engelse/US versie, alle volgende versies 1.2/1.3/1.4 zijn taal specifieke versies. Als ik het goed heb is 1.2 GB, 1.3 Duits en 1.4 Frans of de laatste twee omgekeerd. Er zit geen nieuwe functionaliteit in de hogere versies.

Wil je Firmware in NL dan ben je aangewezen op PRS+, zie MobileRead voor meer details. Is een Google gehost project wat mij erg goed bevalt.

Groetjes,

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nvidiot schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:19:[Over Kindle 3G functie]
Tevens kun je via 3G Wikipedia bezoeken. Helaas hebben ze buiten de US alles geblokkeerd behalve Wikipedia :(
Dat is niet helemaal waar, sinds een maand of 2 geleden kan ik nu onbeperkt websurfen op de Kindle in Ierland en Engeland. Ze hebben hun pagina voor internationale gebruikers hier ook aan aangepast.

In Nederland werkt het (toen ik het voor het laatst probeerde) inderdaad niet, maar er komen dus wel af en toe landen bij. Overigens moet je je er niet te veel van voorstellen, de browser is uber traag en zeer beperkt qua functies en rendering, ook in de 'Advanced' mode. In de Basic mode doet hij me zelfs aan 'NCSA Mosaic' denken, een van de eerste internet browsers uit de jaren '90 :) Maar als je een keer wat op moet zoeken dan is het wel handig, en bijvoorbeeld de tweakers.mobi site is ook nog wel te doen.

Edit: Hmm, ze hebben die 'International Info' pagina weer aangepast en nu staat er weer niet op dat je in Ierland kan internetten. Hoop dat ze het niet terug hebben gedraaid, af en toe is het toch wel handig.

[ Voor 34% gewijzigd door GekkePrutser op 08-08-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nick39 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:41:
[...]

Als je met sigil o.i.d. in de bron kijkt zie je steeds vermeldingen naar lettertypes.
Bij calibre bv pclass calibre 3.
Ga je met sigil omhoog dan staan daar de definities van de gebruikte fonts,inclusief de maten.
Bij calibre 3 zie je de maat in em staan.
Ok dan ga ik er toch maar mee aan de slag. Hier loop ik vast. Hoe kijk ik met Calibre in de bron?
Of heb ik Sigil nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:44:
[...]

Ok dan ga ik er toch maar mee aan de slag. Hier loop ik vast. Hoe kijk ik met Calibre in de bron?
Of heb ik Sigil nodig?
Veel te veel werk alarm!

Het probleem zit hem daarin dat de eerste firmware versie deze onhebbelijkheid in het epub bestandsformaat niet goed aankan. Echter een simpele firmware upgrade verhelpt het probleem!

Even de bijbehorende software installeren en de firmware upgrade doen. Dan weer weggooien of nooit gebruiken is mijn advies. Tenzij je DRM dingen wil lezen natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:17:
Ik heb het gedaan. De letters zijn nu zo klein dat ik een vergrootglas nodig heb :*)
Een bijkomend voordeel is dat het boek nu nog maar 20 pagina's is ;)
Vreemd vreemd vreemd, hier werkt dat wel. Er zit iets flink mis in dat originele bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

bestandsformaten, en scherm waren prima, maar niet (veel) anders als andere ereaders. Maar dat er android onder de kap draait, met de daarbij behorende mogelijkheden gaf wel de doorslag. En ik heb voor de wifi gekozen (en niet de 3G) omdat ik toch altijd m'n telefoon met 3G bij heb.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:54:
[...]

Vreemd vreemd vreemd, hier werkt dat wel. Er zit iets flink mis in dat originele bestand.
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:54:
[...]

Nee, zie boven: firmware update noodzakelijk. Sommige epubs werken niet goed. Het is een bekend probleem van de Kobo reader.

http://kobo.zendesk.com/e...-ereader-firmware-updates

Om te upgraden gewoon de bijbehorende software installeren. Eerste dat het vraagt bij opstarten is of je de nieuwe software wil. Vervolgens wordt je met plaatjes door het proces geholpen. Easy peasy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Thanks voor de tip. Dat ga ik later proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
ikke4 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:10:
wie hebben hun psr600 bij sony al omgeruild omdat het scherm in zonlicht vervaagd.. de mijn geeft ook problemen.welk nummer moet ik bellen...
aaaarrrgghh , heb ondertussne sony te pakken kunnne krijgen en die sturen me door naar FRS. daar repareren ze de psr. maar de verzend kosten zijn voor mij en ze weten ook niet hoe lang de psr weg blijft...

graag hoor ik van anderen waarbij de reader ook gerepareed is.

ikke

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:22:
Thanks voor de tip. Dat ga ik later proberen.
Daarnaast blijft mijn tip over de aanpassing van de lettertype's in epubs toch van kracht.
Je moet dan wel met Sigil aan de gang.
Ik heb een standaard css file waarin gewoon de letters altijd op 1.5000em staan zodat altijd de boeken hetzelfde lettertype hebben.
Van een firmware update weet ik niets omdat ik de reader niet heb maar dan toch kan het handig zijn (na de upgrade) om standaard een groter lettertype te gebruiken waarmee de zoomfunctie een beetje overbodig wordt.
@MCC ik ben er ondertussen uit,de reader wilde alleen niet terug flashen van 1.2 naar 1.1 omdat ie dat een downgrade vond.
Ik heb de canadese versie eerst geflasht omdat die niet naar nummers kijkt.
Dat ging ook nog mis en ik kreeg een no firmware found error en de reader deed niets.
Gered met 10 keer resetknop indrukken tesamen met het aan/uitknopje tot het oranje lampje ging knipperen,daarna rebootte ie en als je dan terwijl het scherm nog grijs is de usb kabel aan zet gaat ie in recovery mode en kon ik de oudere firmware flashen,daarna met prs+ de nederlandse er op gezet met nu doorlopend klokkie in de statusbalk (heb ik in mijn prs 600 niet,zonde ;) )
Nu verder met de boeken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
k heb zojuist mijn psr-600 naar dixons terug gebracht. ook de mijne vervaagde in zonlicht en ik had last van ghosting. sony opgebeld en die verwezen mij naar het reparatiebedrijf FSR. de portokosten waren voor mijzelf.

zeer slecht gesprek gehad met sony. sony benelux was niet (of wou niet) op de hoogte zijn van een verwissel programma wat in diverse andere landen wel wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikke4 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:37:
k heb zojuist mijn psr-600 naar dixons terug gebracht. ook de mijne vervaagde in zonlicht en ik had last van ghosting. sony opgebeld en die verwezen mij naar het reparatiebedrijf FSR. de portokosten waren voor mijzelf.

zeer slecht gesprek gehad met sony. sony benelux was niet (of wou niet) op de hoogte zijn van een verwissel programma wat in diverse andere landen wel wordt gebruikt.
Was het een nieuw exemplaar ?? ik heb er met mijn prs-600 geen last van !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:28:
[...]

Het verschil is evengroot als het verschil tussen een cassettebandje en een cd, zowel in geluid als in bedieningsgemak.
O.K.. Dus alleen geschikt voor spraak zullen we maar zeggen......(hoewel de laatste generatie metaltapes niet slecht klonk overigens-maar dit terzijde-)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb de firmware op de Kobo vervangen, dat ging soepel. Maar... je voelt hem al aan komen.... de letters van de Epub zijn nog steeds even klein :/ Als iemand er naar wil kijken, hier is het boek dat ik wil lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: TDB heeft inmiddels de diverse Kindle 3's aan zijn website toegevoegd. Als je een paar procent korting wil moet je hem ff DM-en.
Wat is 'DM-en'? Klinkt allemaal een beetje vaag. Die 7 euro kan me dan ook wel gestolen worden. :P
GekkePrutser schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:41:
[...]

In Nederland werkt het (toen ik het voor het laatst probeerde) inderdaad niet, maar er komen dus wel af en toe landen bij. Overigens moet je je er niet te veel van voorstellen, de browser is uber traag en zeer beperkt qua functies en rendering, ook in de 'Advanced' mode. In de Basic mode doet hij me zelfs aan 'NCSA Mosaic' denken, een van de eerste internet browsers uit de jaren '90 :) Maar als je een keer wat op moet zoeken dan is het wel handig, en bijvoorbeeld de tweakers.mobi site is ook nog wel te doen.
Maar is dat die 50 euro dan waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:15:
[...]
Wat is 'DM-en'? Klinkt allemaal een beetje vaag. Die 7 euro kan me dan ook wel gestolen worden. :P
DM is Direct Messaging. Ja dan doe je het toch lekker niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:05

OMX2000

By any means necessary...

Heeft hier iemand de Kindle 3 (Wifi) besteld? En zo ja, wanneer krijg je hem binnen?

Wegens de populariteit krijg ik hem pas begin september. Als ik sneller was met bestellen, was dat waarschijnlijk 27 augustus geweest.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens wat ik nou op DX vindt:

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_44051_1_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_44050_1_small.jpg

E003 7" LCD E-Book Reader Media Player w/ FM Radio + Voice Recorder (128MB RAM/2GB Flash)
$94.40

- Model: E003
- Color: White/Black
- Display: 7" TFT panel, 800*600
- Memory: 128MB
- Built-in 2GB Flash, support TF Card up to 8GB
- E-book file format support: ANSI/UNICODE TXT/DOC/PDF/HTML/FB2/PDB/EPUB
- Video format support: 3GP/AVI
- Audio format support: MP3/WMA/APE/FALC/AAC
- Image format support: BMP/JPEG
- Built-in FM radio
- FM frequency: 76~108MHz
- Built-in loud speaker
- Built-in microphone for voice recorder
- With calendar function
- USB port: USB 2.0
- Features 3.5mm jack audio-out interface
- Support languages: English / German / Italian / Portuguese / Dutch / French / Spanish / Polish /
Russian / Turkish / Danish / Japanese / Swedish / Korean / Traditional Chinese / Simplified Chinese /
Czech
- Built-in rechargeable 2100mAh lithium polymer battery
- Package included:
- 1 * E-book reader
- 1 * 3.5mm stereo earphones
- 1 * USB cable
- 1 * AC 100~240v power adapter (US plug)

I know, I know, LCD, maar wel 7 inch en die prijs. Is in feite meer een tablet dan iets anders, toch redelijk compleet.

En gezien al het geKindle hier de laatste tijd, ook op DX:

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_40972_1_small.jpg
$11,20

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:15:
[Trage/slechte internet functie van de Kindle 3G]
Maar is dat die 50 euro dan waard?
Toen ik mijn Kindle kocht was er zowiezo nog geen optie wel/niet 3G. Dat hadden ze allemaal, vandaar.

Maar je betaalt niet alleen 50 euro extra voor de internet browser natuurlijk. Bovendien werkt die in Nederland toch niet. Je kan er ook boeken mee online kopen/syncen, ook op vakantie.

Ik weet niet of ik het er voor over zou hebben als ik nu een nieuwe Kindle zou kopen eigenlijk.

Nog iets over die nieuwe Kindle: Heeft iemand hem al geprobeerd? De pageturn knoppen zien er een stuk minder comfortabel (want kleiner) uit. En bewegen ze nog steeds naar binnen? Ze zijn nu zo smal dat aan de binnenkant drukken eigenlijk niet meer mogelijk is, lijkt me. Op zich was dat wel handig want dan had je niet het probleem dat je ze per ongeluk in kon drukken bij het vastpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:11:
Ik heb de firmware op de Kobo vervangen, dat ging soepel. Maar... je voelt hem al aan komen.... de letters van de Epub zijn nog steeds even klein :/ Als iemand er naar wil kijken, hier is het boek dat ik wil lezen.
Weird, bij mij doet hij het na firmware update prima. Heb hem niet zonder gedraaid, dus heb wat dat betreft geen vergelijk. Het was wel de hoofdreden van die firmware update.

Misschien moet je die epub er opnieuw opzetten na de update oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:01:
Heeft hier iemand de Kindle 3 (Wifi) besteld? En zo ja, wanneer krijg je hem binnen?

Wegens de populariteit krijg ik hem pas begin september. Als ik sneller was met bestellen, was dat waarschijnlijk 27 augustus geweest.
Ik heb het eind Juli besteld. Het zou eerst begin september worden. Toen werd het ineens half oktober. En nu staat er bij mijn order dat ik een email krijg zodra het wordt verzonden, zonder enige datum o.i.d te noemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
Nick39 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:45:
[...]

Was het een nieuw exemplaar ?? ik heb er met mijn prs-600 geen last van !
ja het was een nieuwe, in het begin dacht ik dat het wel mee viel, maar de letters vervaagde steeds meer...

moet nu drie weken wachten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:20:
[...]

Weird, bij mij doet hij het na firmware update prima. Heb hem niet zonder gedraaid, dus heb wat dat betreft geen vergelijk. Het was wel de hoofdreden van die firmware update.

Misschien moet je die epub er opnieuw opzetten na de update oid?
Een ander boek gaat wel goed. Heb je dat boek van mij geprobeerd op jouw Kobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:53:
Een ander boek gaat wel goed. Heb je dat boek van mij geprobeerd op jouw Kobo?
Andere truuk: pdf bestand openen, alle tekst kopieeren en plakken in word. In word 2010 werkt dat prima en krijg je grote letters en opmaak blijft goed. Geen idee of die kobo .doc kan lezen , anders naar pdf converteren of .doc in calbire naar .epub omzetten.

Dan zou het dit keer toch moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^ Goeie tip. Eigenlijk ook logisch. Geconverteerd naar rich text in Calibre, terug geconverteerd naar epub en nu werkt het goed. hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:05

OMX2000

By any means necessary...

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:28:
[...]

Ik heb het eind Juli besteld. Het zou eerst begin september worden. Toen werd het ineens half oktober. En nu staat er bij mijn order dat ik een email krijg zodra het wordt verzonden, zonder enige datum o.i.d te noemen :(
Er is nogal wat fout met die shipping dates. Het schijnt zo te zijn dat er door een fout een maand aan de shipping dates wordt "toegevoegd". Lees hier bijv : http://ireaderreview.com/...rs-now-shipping-sept-8th/

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Er is nogal wat fout met die shipping dates. Het schijnt zo te zijn dat er door een fout een maand aan de shipping dates wordt "toegevoegd". Lees hier bijv : http://ireaderreview.com/...rs-now-shipping-sept-8th/
Ik hoop het- ga in oktober op vakantie (rugzak, trein). Dan is het prettig om niet 2-3 kilo boeken mee te hoeven sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 07:55:
[...]

Klopt, had ik inmiddels ook gelezen. Ik houd zelf dit forum in de gaten: http://www.mobileread.com/forums/forumdisplay.php?f=140

Het zal mij benieuwen wanneer het wordt verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nu betalen voor een product dat in oktober verzonden wordt? Ik ben blij dat ik niet besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Ik dacht dat ze de betaling pas afboeken als het product verzonden wordt, maar kan die info niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dat zou wel logischer zijn ook. Toch zou ik niet graag nu al 'committen' voor een product zover van tevoren. Wie weet wat er nog meer uitkomt in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Mijn Sony PRS-300 vervaagt ook in de zon (de letters). Ik dacht eerlijk gezegd dat alle readers dat hadden, aangezien het zo'n bizar gezicht is. Ik heb hem tweedehands maar wel met bon, eigenlijk weinig zin om er achteraan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:46:
Nu betalen voor een product dat in oktober verzonden wordt? Ik ben blij dat ik niet besteld heb.
Het bedrag wordt pas van je cc afgeschreven op het moment van verzenden. Tot dat moment kun je altijd je bestelling annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:49
pelt schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:37:
Mijn Sony PRS-300 vervaagt ook in de zon (de letters). Ik dacht eerlijk gezegd dat alle readers dat hadden, aangezien het zo'n bizar gezicht is. Ik heb hem tweedehands maar wel met bon, eigenlijk weinig zin om er achteraan te gaan.
Nou dat is niet iets van alle readers hebben. Mijn bebook 2010 vervaagt echt niet. Ik geniet er de hele zomer al van. Heb sinds ik de reader heb trouwens veel meer gelezen dan ik al deed...

Hopelijk komt er ooit is een functie op de bebook zo dat ik kan zien welk boek ik nu gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Hmm over dat vervagen. Het ziet er echt heel raar uit, als ik in de volle zon lees, dan lijkt het wel of de resolutie als het ware lager wordt (de letters worden korreliger). Ik zal zo even kijken tot wanneer ik garantie heb en dan eventueel nog even een belletje doen naar de klantenservice van Sony.

Edit: Op mobileread staan er diverse topics over. Oa een poll waar bijna 50 pct zegt er last van te hebben.

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=92626

[ Voor 22% gewijzigd door pelt op 10-08-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier aan de kust hebben we even een chronisch gebrek aan zon.
Mijn bebook deed het niet,die is meegeweest naar griekenland, de 505 deed het niet volgens Philflow die zelfs op een foto in de volle zon zit, mijn 600 doet het niet onder een felle uv lamp en ook met een fohn vervagen de letters niet. (zonlicht in combi met warmte)
Maar de laatste dagen is de zon hier ver te zoeken om de 600 te testen..
Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen