Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste
Acties:
  • 193.895 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik lees nooit in de volle zon (vind ik met een normaal boek ook al oncomfortabel), ik merk alleen dat het scherm aanzienlijk 'stropiger' wordt naarmate de temperatuur stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
Roamor schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:27:
Ik lees nooit in de volle zon (vind ik met een normaal boek ook al oncomfortabel), ik merk alleen dat het scherm aanzienlijk 'stropiger' wordt naarmate de temperatuur stijgt.
mijn 600 gaf al met gewone zon symptomen van vervagen. letters waren al snel niet meer te lezen (small)

als ik een woord opzocht in het woordenboek dan kon je daarna zien wat het verschil was met de rest van de tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:25
Het is echt niet de bedoeling dat letters gaan vervagen bij een e Ink scherm in zonlicht. Of dit bij SiPiX wel het geval is weet ik niet, maar bij E Ink zeker niet. Het is dan ook een fabricagefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

pelt schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:37:
Mijn Sony PRS-300 vervaagt ook in de zon (de letters). Ik dacht eerlijk gezegd dat alle readers dat hadden, aangezien het zo'n bizar gezicht is. Ik heb hem tweedehands maar wel met bon, eigenlijk weinig zin om er achteraan te gaan.
Mijn Cybook van 3 jaar oud doet het niet en de 6 maanden oude BeBook van mijn vrouw ook niet. Het enige wat ik merk dat als het tegen het vriespunt aan gaat komen dat het dan enorm 'traag' wordt. Ik neem aan dat de vloeistof waarin de balletjes draaien dan dikker wordt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb vanmiddag langere tijd in de volle zon zowel mijn sony prs 505,de 600 en de bebook one 2010 edition kunnen testen maar geen van de 3 vertoont het sunfading effect, guess I am lucky _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Heb ook in de volle Spaanse zon (Andalusië in mei) de PRS-600 gebruikt, geen enkel probleem. Zo het is zeker geen universeel probleem, hooguit een vaker voorkomend probleem waar je dus gewoon voor terug moet gaan naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:37
Ik zal morgen Sony eens even bellen om te kijken of ze op korte termijn iets voor me kunnen doen.
xahmol schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:02:
Heb ook in de volle Spaanse zon (Andalusië in mei) de PRS-600 gebruikt, geen enkel probleem. Zo het is zeker geen universeel probleem, hooguit een vaker voorkomend probleem waar je dus gewoon voor terug moet gaan naar de winkel.
En als je een nieuwe koopt er duidelijk bij zeggen dat je van dit probleem afweet en afspreken dat je hem om kan ruilen, sommige winkeliers vergeten je consumentenrecht wel eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
hoi allemaal, ik ben al geruime tijd op zoek naar een reader. Ben al lang aan het wachten op een met net iets meer mogelijkheden, vooral op het gebied van touchscreen/notitie input, 9inch scherm, pixel qi scherm etc. Het wachten duurt me iets te lang dus ik ga nu eerst een klein exemplaar halen. Ik zit volgende week in de US en wil er dus nu 1 bestellen die ik mee kan nemen of 1 in de US kopen. Wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:28
VS kopen, daar zijn ze een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 11:13
Hoewel de Nook en de Kindle inderdaad goedkoper zijn, zou ik goed nadenken of je een apparaat wil kopen dat gebonden is aan een bepaalde leverancier. Je kunt er nog wel andere boeken opzetten, hoor, maar ondertussen heeft bijvoorbeeld Amazon wel onbeperkte toegang tot je apparaat.

Een goed alternatief is bijvoorbeeld de Cybook Opus, ik heb er nu twee van in huis. Heel klein en simpel, met weinig extra mogelijkheden, maar voor het lezen van boeken is het ding perfect. Ik heb geen idee wat hij in de VS kost, maar hier kost hij €199.

Overigens ben ik zelf van plan om er in december nog een Notion Ink Adam bij te kopen, daarvan zijn de prijzen etc nu eindelijk ook bekend. Dit vooral omdat de huidige eInk schermen niet geschikt zijn voor het lezen van PDF en bovendien vind ik het concept van een tablet voor op de bank ook erg aantrekkelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door mtsr op 13-08-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:06
Als je in de VS een winkel binnenloopt om een reader tekopen, heb je meestal niet veel keus. De meeste readers zijn alleen (online) te bestellen. Van de readers die je meteen mee kunt nemen biedt de Nook de meeste waar voor je geld. De Kindle 3 is nog niet uit, anders zou dat ook een aantrekkelijke optie zijn. De Sony's zijn flink afgeprijsd, maar vergeleken met de Nook en Kindle verouderd en nog steeds een stuk te duur voor wat ze bieden. De Kobo is ook te duur voor wat-ie biedt.
Die binding aan de leverancier kun je aan je laars lappen. Met de Nook kun je ook boeken van bijv. Bol.com lezen. Als je de verbindingen uitzet, heeft niemand toegang tot je apparaat. En na de slechte publiciteit die Amazon vorig jaar heeft gekregen toen ze 1984 van Kindles verwijderden, zullen leveranciers wel uitkijken om van afstand op readers te gaan rommelen. In de huidige strijd om de macht op de e-boekenmarkt kan dat zelfmoord betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 11:13
Overigens kun je op je Kindle dus niet boeken van Bol.com lezen (zonder eerst de DRM te verwijderen en de boel te converteren). Nederlandse boeken zijn namelijk vrijwel uitsluitend in ePub formaat beschikbaar en de Kindle ondersteund alleen Amazon's eigen formaat, mobi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Gerucht: Nieuwe Sony-toestellen: 5-6-7 inch met vernieuwde E Ink Pearl en touchscreen
http://www.mobileread.com...php?p=1055552#post1055552

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even het verhaaltje van de boekenlampjes bij blokker, ik heb voor mijn sony 600 zo'n cover met ingebouwd lampje maar heb voor mijn bebook zo'n lampje bij blokker gehaald.
4,95, oplaadbaar via usb.
De "lampkop" is draaibaar evenals het usb deel.
Het lampje is een cm of 10 lang,grijs en de kop is voorzien van 3 led lampjes.
Na 4 uur laden zou hij vol zijn,dus toen heb ik hem aangezet en neergelegd,dat was gisteravond 23.00.
Het brandt nu nog steeds, ok minder fel,maar toch !
Bij het lampje worden een klip geleverd die je om een omslag kan klippen maar er zit ook een knijper bij waar de lamp op bevestigd kan worden.
De knijper past over de bebook heen,maar om beschadiging te voorkomen gebruik ik de clip wel over de cover.
Overigens zitten er rubbers in de knijper die beschadigingen wel zullen voorkomen en er ook voor zorgen dat het lampje er niet af schiet.
Hoewel de cover met het lampje van sony wel eleganter is,geeft het Blokker lampje wel veel meer licht.
Goed te doen met de 600,omdat je het kapje zo kan draaien dat het niet weerkaatst.
Prima om mee te lezen in elk geval !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 07:52
De Sony PRS-300 die ik 8 dagen geleden kocht had ook het (Sunfading) probleem.Het scherm was echt onleesbaar.Vandaag terug naar Dixons gegaan en het probleem uitgelegt.Ze gaven mij een nieuwe PRS-300 en deze werkt perfect in de volle zon! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:24:
Even het verhaaltje van de boekenlampjes bij blokker, ik heb voor mijn sony 600 zo'n cover met ingebouwd lampje maar heb voor mijn bebook zo'n lampje bij blokker gehaald.
4,95, oplaadbaar via usb.
wat voor cover is dat precies? Kan je wat meer hierover zeggen of is dat al voorbijgekomen in het topic? Of bedoel je gewoon een los lampje?

ik heb nu een led lampje van de action, was 89 cent, maar zo'n cover klinkt wel goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Mijn Kobo bevalt prima. Lekker simpel, leest prettig en doet alles wat ie moet doen. Ik heb het idee dat het scherm wat witter is dan van de Sony PRS505 die ik hier voor had. 't is niet de snelste e-reader maar hij is snel genoeg voor mij. Voor 120 euro vind ik het een geslaagde koop, die Kobo.
En zoals je in het SSD topic al verteld is, is het forum niet bedoeld om je V&A advertenties in kwijt te kunnen.

[ Voor 61% gewijzigd door Edmin op 14-08-2010 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:31
Hoe frustrerend kan het zijn....
Ben je aan het wachten op je Nook, moet die volgens de planning vandaag bezorgen. Rijdt de UPS gewoon je huis voorbij |:( ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 08:56
Bah, net terug van vakantie. Daar de eerste keer mijn Onyx Boox gebruikt in fel zonlicht. Last van vervaging, ga dus maar eens een mail richting de shop sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:29:
[...]

wat voor cover is dat precies? Kan je wat meer hierover zeggen of is dat al voorbijgekomen in het topic? Of bedoel je gewoon een los lampje?

ik heb nu een led lampje van de action, was 89 cent, maar zo'n cover klinkt wel goed.
Cover voor de 600 of 505 met ingebouwd lampje kost 49,95 hier heb ik er een van.

Afbeeldingslocatie: http://static.bol.com/imgbase0/SCECOVER/FC/2/8/1/4/3/2814350_2.gif

Het lampje waar ik het over heb bij blokker is dus een los lampje dat je ergens op kan klikken of schuiven,bijvoorbeeld op het bijgeleverde cover.
Het is dus een los lampje voor 4,95 op usb oplaadbaar en zit dus niet in een cover,je kan het op het bij je reader bijgeleverd cover klikken of rechtstreeks op je book.
Het zijn dus 2 verschillende dingen !

Dit is het 4.95 ding:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31Se5s-T1hL._SS400_.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 13-08-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Bedankt voor de adviezen. Ik ga denk ik toch een nook halen bij barnes, als ik die tenminste ergens tegenkom. boeken erop zetten moet wel lukken en ik vind hem een van de mooiste die nu uit zijn. Enige nadeel is dat ik op de heenweg papieren boeken mee moet zeulen, maar die gooi ik daar wel ergens in een dumpster! Nogmaals bedankt voor de adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xKeito
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01-2023
ik ben nu al een tijd geinteresseerd in eReaders, maar ik zie door de bomen het bos niet meer - zeker omdat de doeleinden waar ik hem voor wil gebruiken niet bepaald onder het gemiddelde vallen; Ik lees veel wetenschappelijke artikelen voor mijn opleiding/werk, afkomstig uit Nature en Science en dergelijken - dit zijn meestal A4 PDFjes met afbeeldingen.

Aangezien ik geen zin heb om een gigantische back-log van print-outs te bewaren, waarbij ik 99% van de artikelen toch maar 1 keer lees (en papier en ink duur zijn... en ik uiteraard het regenwoud wil behouden), leek een eReader me een prachtige oplossing hiervoor...

Het probleem is echter dat ik tot dusver niet meer informatie heb dan dat de PDF support op de bekende(re) devices als de Amazon Kindle en B&N Nook vrij rudimentair is en niet gemaakt voor mijn doeleinden. De Kindle DX en/of Apple iPad zijn naar mijn weten de enigen die voldoen aan mijn eisen, maar zoals ik al aangaf heb ik in mijn zoektocht op GoT en Google geen alternatieven gevonden... Ik vind het echter uitermate jammer dat de Kindle DX geen ePub ondersteunt en de iPad weer erg duur is (hoewel deze ook meer kan, ik ben echter in bezit van een iPhone...)

Kan iemand me hier mee helpen of zijn deze twee apparaten echt de enige twee oplossingen?

PSN: H1SOLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

xKeito schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:39:
(hoewel deze ook meer kan, ik ben echter in bezit van een iPhone...)
Ik zou dat juist als een voordeel zien. Je kent de interface al perfect en je vindt het blijkbaar prettige producten.

Overigens vind ik de Ipad niet zo prettig om van te lezen, e-ink een stuk beter. Maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,
Ik heb nu een tijdje rondgeneuzeld in dit forum maar vond alleen maar discussies over hoe je het beste aan een ereader kunt komen en lezen in de zon. Weing ervaringen over het lezen van PDF's. En hoe je deze kunt verbeteren. Ik zelf heb een Bebook Mini gekocht en wil deze voornamelijk gebruiken voor het lezen van PDF's of in ieder geval een handzaam device te hebben om hierin dingen op te zoeken. Als ik de PDF's intact houd is zijn de letters te klein om te lezen. Daarom ben ik wat gaan "tweaken" om toch nog wat uit mijn investering te halen. Het blijkt dat als ik de whitespace aan de buitenkant van de bladzijden weghaal de PDF's op de Bebook Mini in landscape mode (800 pixels) best wel leesbaar worden. Voor deze "margin crop" zijn Window's tools beschikbaar maar ben daar niet tevreden over. Met het script pdfcrop te vinden te vinden in het Ubuntu texlive-extra-utils package krijg ik een redelijk resultaat,met pdfedit als nabewerking om de lege bladzijden eruit te halen. Alleen verlies ik de index (catalog op de Bebook). Weet iemand hoe je weer een index kunt toevoegen aan een PDF zonder conversie naar tussenformaten als Openoffice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I have to add that, something I noticed later, a 6.1 Mb PDF has exploded to 200 Mb after being processed by above procedure (after dropping the empty ones 522 pages, pictures intact). So size is not the issue in performance. I do not know a lot about PDF-structures and why this happens. With a 8 Gb SD card the loosing of the index is still a greater concern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xKeito
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01-2023
Philflow schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 07:45:
[...]
Ik zou dat juist als een voordeel zien. Je kent de interface al perfect en je vindt het blijkbaar prettige producten.

Overigens vind ik de Ipad niet zo prettig om van te lezen, e-ink een stuk beter. Maar dat is persoonlijk.
In dat opzicht heb je uiteraard gelijk, maar ik doelde meer op de 'overcompleetheid' die een iPad zou veroorzaken, aangezien ik de meeste apps ook wel op mijn (veel handzamere) iPhone kan gebruiken, zelfs onderweg - de 3G iPad komt met verdere kosten en is nog duurder in aanschaf...

Het lijkt er echter op dat de iPad toch de enige is die zowel een relatief groot scherm bied met zowel ePub als mijn vereiste PDF compatibilty...

PSN: H1SOLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@xKeito
Kijk eens of de enTourage eDGe iets voor je zou kunnen zijn. Zie bijv. hier voor een review.
En anders is het wachten op die grote readers die al tijden worden aangekondigd en maar niet verschijnen. Een hoop vaporware in dat segment, maar dit najaar moet er toch wat komen. Houd bijv. de PocketBook 901 in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I can report another success on Ubuntu:
Original PDF: 14.0 Mb.0 876 pages.
After pdfcrop to remove whitespace and pdfedit to remove blank pages: 320.8 Mb 846 pages.
After
gs -sDEVICE=pdfwrite -dCompatibilityLevel=1.4 -dPDFSETTINGS=/screen -dNOPAUSE -dQUIET -dBATCH -sOutputFile=output.pdf input.pdf
Result PDF: 41.1 Mb 846 pages.
Good readable on the Bebook Mini in landscape mode.
Saves me an IPAD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jan.Boon, zou je gewoon in het Nederlands willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen, alleen als jullie: Bookmark? Check images? Edit, View , Quote ook vertalen :)
Als je het niet kunt lezen in het Engels heb je er waarschijnlijk ook niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nederlands is de voertaal op dit forum. Als je Engels wilt spreken zoek je maar een ander forum op :>

Ontopic nu aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar komt mijn bijdrage ook in eerste instantie vandaan: MyBeBook forum. Van Endless Ideas BV. Nederlands bedrijf met Engels als voertaal. Blijf ik voortaaan wel. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat hoeft niet, als je hier maar Nederlands schrijft :)

Anyways hieronder mag het weer over e-readers gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoD schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:06:
Dat hoeft niet, als je hier maar Nederlands schrijft :)

Anyways hieronder mag het weer over e-readers gaan.
Ga ik ook doen,en nog in het Nederlands ook.
Ervaren meer van de sony prs-600 eigenaren dat de batterij leeg waarschuwing wel erg snel komt ?
Ik heb de batterij leeg waarschuwing nu eens genegeerd maar ik heb een boek van 300 bladzijdes nog kunnen lezen en nog valt de reader niet uit.
De eerste batterij balkjes verdwijnen al heel snel,en dan kun je met een batterij laag waarschuwing alsnog een heel boek lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:08:
[...]

Cover voor de 600 of 505 met ingebouwd lampje kost 49,95 hier heb ik er een van.
Oei, dat is wel erg duur, de eboekreader heb ik via een project van mijn werk en is geen prive bezit. Ik gebruik hem wel prive, maar kan beter even wachten totdat ik eind dit jaar een 2e heb die echt prive bezit is voordat ik 50 euro ga besteden.

Die van de blokker ziet er ook goed uit, steviger dan ik dacht. Dat ding van de action van 80 cent is ook prima en ik heb er meerdere gekocht, maar het lampje zit op een soort buigbare draad en dat werkt prima, maar het wiebelt wel wat en je kan er zeeziek van worden als je teveel wiebelt als je in bed leest :o

Nog een advies aan de ereader bezitters: weiger ten alle tijden het ding aan je vriendin / vrouw te geven en als je het doet, leg absoluut niet uit hoe ze zelf boeken kunnen downloaden / erop kunnen zetten. Ik zit hier noodgedwongen een boek van de bieb te lezen op ouderwets papier omdat de ereader door vrouwlief is ingepikt en ze heeft 600 boeken gevonden en ik moet maar een nieuwe kopen voor haar en anders maar lezen als zij hem niet gebruikt (en in de vakantie leest ze 6 uur per dag). En ik kan hem wel afpakken, maar dan heb ik een boze vrouw en dat is vervelender dan het zonder ereader stellen :X

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xKeito schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:39:
Kan iemand me hier mee helpen of zijn deze twee apparaten echt de enige twee oplossingen?
De Kindle DX is niet ultiem geschrikt ervoor, werkt wel beter door oa het grotere scherm. Eigenlijk is de enige werkbare oplossing de ipad.

In de biblitotheek en onderwijswereld is men een overstap aan het voorbereiden/maken naar de ipad mede door dit probleem (en de complexiteit van het uitleggen aan gebruikers hoe ze eboeks op een ereader zetten wat lastig is gezien de vele typen).

Zelf hebben we veel getest met pdf bestanden en onze complete eboekcollectie is in pdf formaat. Omzetten naar epub is te complex en tijdrovend gebleken. De standaard ereaders zijn in testen met gebruikers als te traag ervaren. Bijna alles is op werk namelijk in pdf formaat en dat werkte op geen van de 6 ereades die we getest hebben goed.

Zelf overweeg ik ook de aanschaf van een ipad als 2e reader in ons huis. Kan ik gelijk mijn stripcollectie erop zetten en die goed lezen en ook nog wat op internet surfen als ik daaraan behoefte heb en natuurlijk pdfjes lezen zonder lastige te doen met converteren wat in 99 van de 100 gevallen niet goed gaat (althans niet de pdfjes die ik heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 08:26:
Weing ervaringen over het lezen van PDF's. En hoe je deze kunt verbeteren.
Met Adobe Indesign is het een en ander wel goed te regelen, maar is zeer arbeidsintensief en je moet veel handmatig aan passen. Het omzetten van een standaard reader voor studenten van 60 pagina's met grafieken, pagina numers, subnotites, inspringen van alinea's etc. kost mij minimaal 1 werkdag.

Kortom, het is alleen te automatiseren voor standaard pdfjes met alleen tekst en met de wat professionelere pakketten zijn dan wel goede resultaten te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:38:
[...]

Nog een advies aan de ereader bezitters: weiger ten alle tijden het ding aan je vriendin / vrouw te geven en als je het doet, leg absoluut niet uit hoe ze zelf boeken kunnen downloaden / erop kunnen zetten. Ik zit hier noodgedwongen een boek van de bieb te lezen op ouderwets papier omdat de ereader door vrouwlief is ingepikt en ze heeft 600 boeken gevonden en ik moet maar een nieuwe kopen voor haar en anders maar lezen als zij hem niet gebruikt (en in de vakantie leest ze 6 uur per dag). En ik kan hem wel afpakken, maar dan heb ik een boze vrouw en dat is vervelender dan het zonder ereader stellen :X
Daarom heeft mijn vriendin gewoon haar eigen e-reader en daarmee dacht ik het opgelost te hebben..
Ik kan nu al haar papieren boeken gaan scannen... waardeloze uitvinding zo'n e-book ! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@snoeki
Ik probeer de documentatie van een IT-leverancier naar mijn e-reader over te zetten. Ik praat over meer dan 50 PDF's met groottes van 500 tot 1000 bladzijden. En dat is heus niet alleen maar tekst. Maar voor 1000 pagina's heb je wel een clickable (sorry, tweemaal, voor het Engels) index nodig en dus niet echt pagina-nummers. Dat is mij inderdaad nog niet gelukt. Toch blijf ik een 5-inch reader die ik in de binnenzak van mijn jas kan steken aantrekkelijker vinden dan een apparaat van 500 euro die ik niet eens in mijn auto durf achter te laten. Maar als ik een oplossing vind (en hopelijk helpt nieuwe firmware van mijn e-reader mij daarbij) vind ik het niet zo erg als mijn computer daar een dag over doet voor het converteren. Als het mij maar geen dag kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:38:
Maar voor 1000 pagina's heb je wel een clickable (sorry, tweemaal, voor het Engels) index nodig en dus niet echt pagina-nummers. Dat is mij inderdaad nog niet gelukt.
dat is wel eenvoudig te maken met adobe professional (acrobat) mits alle hoofdstuktitels hetzelfde lettertype hebben. Anders moet je even handmatig elk hoofdstuk markeren en zo'n markering invoegen. Als je het vervolgens dat gaat converteren naar bijv. epub krijg je die hoofsdtukken er automatisch in (althans met de meeste programma's).

Pas trouwens wel op met een ereader in je zak steken, echt stevig zijn ze niet. Ik heb al een defecte gehad , er zit kennelijk een heel dun laagje glas in dat kan breken en dan is je halve scherm niet meer leesbaar. En ik heb inderdaad ook liever een klein handzaam apparaatje, maar momenteel is er helaas niks voor handen dat het beter kan dan een tablet pc. Het is een heel korte batterijduur of een groter / dikker apparaat helaas. En de ontwikkelingen gaan snel, maar niet op dit gebied. Dit speelt al meer dan 4 jaar bij ons in het bedrijf en tot op heden bevalt niks ons (de ipad vast wel, maar aangezien onze ict afdeling alles op windows wil hebben zie ik dat er niet komen).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:27:
[...]

Daarom heeft mijn vriendin gewoon haar eigen e-reader en daarmee dacht ik het opgelost te hebben..
Ik kan nu al haar papieren boeken gaan scannen... waardeloze uitvinding zo'n e-book ! 8)7
Sinds we hier windows 7 hebben werkt de scanner niet meer en ik vertel maar niet wat er op mijn werk staat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:06:
[...]

Sinds we hier windows 7 hebben werkt de scanner niet meer en ik vertel maar niet wat er op mijn werk staat O-)
Ik ga maar eens op zoek naar een scanner met sheetfeeder vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Laatst online: 26-03 06:58
Nick39 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:18:
[...]

Ik ga maar eens op zoek naar een scanner met sheetfeeder vrees ik..
ach je kunt weer een leuk speeltje aanschaffen voor " de goede zaak" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikke4 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:06:
[...]

ach je kunt weer een leuk speeltje aanschaffen voor " de goede zaak" :)
Eerst inscannen met Abbyy Finereader Pro,dan fouten er uit gaan halen,dan importeren in Sigil ,index opbouwen,chapterbreaks op de juiste plekken,om er vervolgens een ebook van te maken,wat denk je hoeveel tijd dat kost,het mag niet lijken op die prullen die je hier en daar vindt,ik ben gemiddeld 8 uur bezig met een boek van 400 bladzijdes... en dat heb ik al een keer of 60 gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas is de PDF-parser van de BeBook Mini (maar waarschijnlijk ook de 6-inch modellen, zelfde resolutie) nog niet stabiel genoeg om mijn geconverteerde PDF's (weghalen whitespace aan de buitenkant van de bladzijden zowel met open source tools als commerciele Windows tools als Verydoc Margin Remover/Crop v2.0) 100% betrouwbaar te laten zien. Als ik de BeBook mount kan ik in alle gevallen wel goed door de documenten bladeren zowel onder Windows als Linux. Jammer want wat getoond wordt is voor mij goed leesbaar en blijven de plaatjes intact. Zodra de stabiliteit beter is meld ik me weer. Dus toch een IPAD? :(.
@snoeki, ik ben eerder bang om een IPAD te laten vallen dan dat het glas van mijn e-reader in mijn binnezak breekt. Als de parser betrouwbaarder is koop ik stevige bescherming die tegen een stootje kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje wanhopig hier,hoop dat iemand de oplossing weet.
Ik heb een door calibre geconverteerd boek hier.
Dit staat vol met:
<p class="calibre2"><span class="none2">
Dit laat de tekst continue verspringen terwijl ik het links aan de kantlijn wil hebben.
Ik kan het weghalen maar dan vervalt uiteraard de opmaak.
Kan iemand me helpen om dit goed te krijgen in sigil?
Remove formatting is het meest save maar dit is ook niet echt de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Ik heb er twee weken op moeten wachten, maar vandaag is dan eindelijk mijn Nook binnengekomen _/-\o_

Ik heb hem zelf bij B&N besteld en via usunlocked deze kant op laten komen.
Samen met een lampje, hoesje, verzendkosten en BTW/belasting heeft het mij totaal € 251,44 gekost.
Heb ik er zelf nog wel ff een USB lader van € 15,- bij de MM bij gekocht.

Als ik er wat meer mee gespeeld/gelezen heb laat ik hier mijn bevindingen wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St00mwals schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:59:
via usunlocked deze kant op laten komen.
wat was je voor de nook kwijt aan verzendkosten? 40 euro ongeveer? Die website die het doorstuurt kan je denk ik eenmalig gebruiken of moet je nog een abonnement afsluiten?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:51:
[...]

wat was je voor de nook kwijt aan verzendkosten? 40 euro ongeveer? Die website die het doorstuurt kan je denk ik eenmalig gebruiken of moet je nog een abonnement afsluiten?
Je moet een account aanmaken, maar buiten de verzendkosten is het gratis.
Bij mij is het pakketje dezelfde dag nog doorgestuurd, gaat dus erg goed.
Het verzenden heeft mij € 48,53 gekost, dit gaat via UPS en duurt een kleine week (als UPS het goed doet, bij mij dus 2 dagen langer :( )

Je kunt die site ook voor je laten bestellen, ik had bij BN ff last dat ik vanuit NL bestelde/NL creditcard gebruikte en moest BN bellen om ervoor te zorgen dat mijn order werd verwerkt. Ik moest aangeven dat ik ervan op de hoogte ban dat de Nook het buiten de USA niet volledig doet (het online bestellen bij BN).

Verwijderd

Zijn er hier bezitters van een Hanvon ereader? Ik ben benieuwd naar ervaringen met dat apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Sinds afgelopen vrijdag de Nook in bezit/gebruik, en het is een geweldig ding, mooi duidelijk scherm, snelle response bij "blad omslaan", prettige bediening. Moest wel even wennen aan het touch screen(tje) maar als je het door hebt werkt het best wel fijn, ook blz omslaan met een lichte 'sweep' over het screen werkt lekker.
Heeft me € 125 gekost, meegenomen vanuit de VS door een kennis, dat maakt het ook wel prettig, vergelijkbare reader in NL is toch al snel € 100 duurder.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:46

Pierre

Van nature lui!

Wat grappig dat er steeds meer mensen zijn die een Nook hebben, ik heb hem nu sinds mei en vind het een geweldig ding. Hij leest lekker, buiten in de zon geen enkel probleem _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Weet iemand een goede ebook winkel die nieuwe boeken verkoopt zonder DRM? Ik zoek het nieuwe boek van Kathy Reichs genaamd Spider Bones of Mortal Remains (is volgens mij hetzelfde!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
alienfruit schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:17:
Weet iemand een goede ebook winkel die nieuwe boeken verkoopt zonder DRM? Ik zoek het nieuwe boek van Kathy Reichs genaamd Spider Bones of Mortal Remains (is volgens mij hetzelfde!).
Gewoon kopen in ePub en zelf de DRM er af slopen? Is nml kinderlijk eenvoudig als je even Googled.

En de ePub met DRM kun je iig hier kopen: http://kobobooks.com/eboo...LUylaSfjlJa7hw/page1.html

Denk niet dat er een winkel bestaat die het zonder DRM verkoopt helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door xahmol op 24-08-2010 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jongens dat kon toch ook via een DM ? als het topic nou helemaal vol komt te staan met leverings rapporten..wanneer komt de jouwe,wanneer komt de mijne,ik ga toch ook niet neerzetten,ik heb een prs 600 bij bol besteld,tracking nummer dit en dat..echte vragen worden zo wel over het hoofd gezien.
Ik ben voor iedereen blij maar dit lijkt meer een slowchat dan een serieus topic zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit me helemaal aan bij de opmerking van Nick39. Andere fora van Tweakers hebben hier ook veel last van. Laten we hoofd- en bijzaken scheiden en de zaak leesbaar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nick39 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:57:
Jongens dat kon toch ook via een DM ? als het topic nou helemaal vol komt te staan met leverings rapporten..wanneer komt de jouwe,wanneer komt de mijne,ik ga toch ook niet neerzetten,ik heb een prs 600 bij bol besteld,tracking nummer dit en dat..echte vragen worden zo wel over het hoofd gezien.
Ik ben voor iedereen blij maar dit lijkt meer een slowchat dan een serieus topic zo.
Inderdaad.

Graag dus wat meer ontopic. Offtopic-replies zijn getrashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik ben het er wel mee eens dat een aantal berichten hier niet thuis hoorden, echter het feit dat de Kindle 3 inmiddels uitgeleverd wordt vind ik wel nieuwswaardig. Ook ben ik geinteresseerd of de mensen die hem ontvangen nog BTW moeten betalen of andere toeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 09:20
Philflow schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:35:
Ik ben het er wel mee eens dat een aantal berichten hier niet thuis hoorren, echter het feit dat de Kindle 3 inmiddels uitgeleverd wordt vind ik wel nieuwswaardig. Ook ben ik geinteresseerd of de mensen die hem ontvangen nog BTW moeten betalen of andere toeslagen.
Hier nog wat reviews:
New York Times
Wired

Heb vandaag het hoesje ontvangen (groen) en hopelijk maandag de kindle zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat steeds meer tweakers een Nook hebben aangeschaft, net als ik zelf.

@philflow, ik zelf dank dat je er wel van uit moet gaan als een ereader laat bezorgen door UPS, je wel de BTW moet betalen. Mooiste is als je iemand kent die zelf naar de USA gaat en hem meeneemt.

Ik zelf was voor mijn NOOK (geen Kindle) kwijt:
$149+$39 (voor cover) + 7% USA tax + 19% BTW + verzendkosten, in totaal onder de EUR 220.
Er komt wel wat bij, maar dan heb je wel een ereader met lederen cover. Voor dat bedrag heb ik in Nederland niets vergelijkbaars gezien (qua specs en prijs).

Als je nog twijfelt hier ook een leuk artikel over de Nook die niet op de Tweakers revieuw had misstaan:
http://www.leerwiki.nl/E-Reader_onder_de_loep:_de_NOOK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:40:
@philflow, ik zelf dank dat je er wel van uit moet gaan als een ereader laat bezorgen door UPS, je wel de BTW moet betalen. Mooiste is als je iemand kent die zelf naar de USA gaat en hem meeneemt.
Ik heb zelf voor mijn Kobo niets hoeven te betalen en ik las hetzelfde van een andere tweaker hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:46

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:40:
Als je nog twijfelt hier ook een leuk artikel over de Nook die niet op de Tweakers revieuw had misstaan:
http://www.leerwiki.nl/E-Reader_onder_de_loep:_de_NOOK
Ik lees in bovenstaand artikel dat de
Batterij gaat minder lang mee dan verwacht
ik moet zeggen dat ik daar niet veel van merk, WiFi staat bij mij uit.
Dat scheelt natuurlijk ook, ik ga eind September 3 weken op vakantie dan ga ik dus de gehele dag lezen, dan post ik zeker mijn bevindingen wat betreft de batterij lading.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ook hier zijn mijn 2 NOOKS binnen, Wat een mooi apparaat zeg, erg strak en prettig. verzonden door familie. Incl. 2x een mooie cober (van JAVOedge) ben ik zo'n €420,- kwijt. Ik heb ook een waterdichte cover bijbesteld, ik (en vrouw) lees heel erg veel in het bad.
Niet mooi, wel handig
Afbeeldingslocatie: http://ebookreaderaccessories.info/wp-content/uploads/2010/06/410iW2xJXbL._SL500_AA300_.jpg

en de andere covers
Afbeeldingslocatie: http://www.ebookreaderguide.com/wp-content/uploads/2010/04/javoedge-tweed-book-style.jpgAfbeeldingslocatie: http://bestcoversandcases.com/wp-content/uploads/2010/07/javoedge-cherry-blossom-kindle-purple.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 28-08-2010 15:34 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
Pinin schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:33:
Ook hier zijn mijn 2 NOOKS binnen, Wat een mooi apparaat zeg, erg strak en prettig. verzonden door familie. Incl. 2x een mooie cober (van JAVOedge) ben ik zo'n €420,- kwijt.
Ik was voor mijn Nook omgerekend €125 kwijt (meegenomen, niet opgestuurd, wifi versie van $149)
Was jij dus € 170 kwijt voor twee covers & verzendkosten ? Of kwamen er ook nog douane kosten bij ?

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://bestcoversandcases.com/wp-content/uploads/2010/07/javoedge-cherry-blossom-kindle-purple.jpg
Weet je wat ik graag zou willen zijn..... een bloemetjes gordijn een bloemetjes gordijn... kortom.. brrrr hier zou ik niet mee gezien willen worden...
Er komt overigens terecht nu de volgende waarschuwing in beeld:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen

Enneh...
Afbeeldingslocatie: http://www.bimmerdiy.com/diy/e36oilchange/ZipLock.jpg
3 liter zakken, 20 voor 1,75 o.a. bij Appie... de 6 inch passen ook in de 1,5 liter zakken, 20 voor 1,50.. vloeistof dicht voor het bewaren van onder andere soep in koeling en vriezer,als je de beschrijfbare kant aan de achterkant houdt.

[ Voor 27% gewijzigd door Nick39 op 28-08-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
Ik heb voor m'n Nook deze gekocht op ebay, past perfect, is geen echt leer trouwens en ik heb de 'middenbalk' verwijderd, die tussen lees & touch screen.
Was in totaal ongeveer € 18 kwijt, met een screenprotector erbij.

Afbeeldingslocatie: http://www.ultimate-mobiles.com/library/e-readers/barnes-noble/nook/ua-flip-case/gallery/4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heeft iemand het display van de Kindle 3 al vergeleken met die van de 2? Ik had zelf met de 2 veel last van het slechte contrast bij kunstlicht ('s avonds in de woonkamer, vriendin houdt niet van de verlichting vol aan). En steeds boven aan mijn bureau zitten lezen is ook niet echt prettig.

Ik ben wel benieuwd of de 3 nu echt zo veel beter is qua contrast als er beweerd wordt. Vinden jullie hem veel bruikbaarder in kunstlicht? Ik heb er op internet nog niet veel over kunnen vinden, alleen reviews die de cijfers/marketing van Amazon klakkeloos overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
@gekkeprutser Een vergelijking: http://www.teleread.com/2...e-2-and-kindle-3-screens/
Lastig om te zien of het scherm werkelijk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
bollefles schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 08:27:
@gekkeprutser Een vergelijking: http://www.teleread.com/2...e-2-and-kindle-3-screens/
Lastig om te zien of het scherm werkelijk beter is.
lastig? ik zie anders een duidelijke winnaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:16:
je kan dit niet op basis van een foto beoordelen lijkt mij. Het zou heel goed kunnen dat het scherm het met hogere (wellicht te hoog) contrast juist minder fijn leest.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
teddebraak schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:16:
[...]

Ik vind steeds de zwarte 3 keer beter... en volgens mij is dat de Kindle 3,de witte is veel waziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Volgens de tekst bij de foto is de zwarte Kindle 3, en die is inderdaad veel beter. Lijkt me weinig discussie over mogelijk, het zwart is zwarter en steekt veel duidelijker af t.o.v. het wit. De verbeterde contrast ratio is dus meer dan een marketing verhaal.

[ Voor 51% gewijzigd door Philflow op 29-08-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:29:
[...]

je kan dit niet op basis van een foto beoordelen lijkt mij. Het zou heel goed kunnen dat het scherm het met hogere (wellicht te hoog) contrast juist minder fijn leest.
De vraag was specefiek gericht op contrast, dit verschil is zonneklaar. Misschien leest het grijze prettiger voor jou, maar al mijn real-life boeken hebben gewoon zwarte letters en ik dat leest best fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iets fout gelezen..

[ Voor 93% gewijzigd door Nick39 op 29-08-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Onderaan de review: schermvergelijking Kindles 2 en 3, Nook, iPad.
http://www.mobiletechreview.com/gadgets/Amazon-Kindle-3.htm

[ Voor 2% gewijzigd door bollefles op 29-08-2010 20:18 . Reden: Kindle 2 wordt niet meevergeleken, sorry ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Laatst online: 31-08 19:17
De Kindle zou interessant kunnen zijn, als hij niet zo verschrikkelijk gesloten was. Het feit dat je hén moet gaan betalen telkens je een docje wilt converteren, daar krijg ik de kriebels van. Denk dat het, puur voor de leesbeleving, wel een geweldige stap vooruit is.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre61 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:50:
[...]

Ik lees in bovenstaand artikel dat de
[...]
ik moet zeggen dat ik daar niet veel van merk, WiFi staat bij mij uit.
Dat scheelt natuurlijk ook, ik ga eind September 3 weken op vakantie dan ga ik dus de gehele dag lezen, dan post ik zeker mijn bevindingen wat betreft de batterij lading.
De tegenvaller is ten opzcichte van de geclaimde 7.000 pagina's lezen op 'e'en batterijlading. Ik denk dat je in de praktijd nog geen 1.000 zult halen. Of haal jij die wellicht wel. Ik ga nooit uit van het maximale geadverteerde (dit is onder de meest ideale omstandigheden), maar verwacht wel de helft te mogen halen.
Hoeveel pagina's denk je dat jij zelf haalt? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@DexterBelgium
Zo erg is het heus niet hoor. Je kunt je docje gewoon zelf converteren en op de Kindle zetten. Kost geen cent.

Wil je het niet zelf doen, ja dan kun je het laten doen en dat kost geld. Zoals alles in het leven. Als je niet zelf je kozijnen wilt verven huur je een schilder in en dat kost geld.

[ Voor 42% gewijzigd door zetmolm op 30-08-2010 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Laatst online: 31-08 19:17
Aaah, ok dan. Was in de war door volgende zin van de review.
Formats supported: Amazon AZW, MOBI, PRC and PDF natively. Doesn't support DRM-d MOBI and PRC files. Other formats are supported via Amazon's conversion service (they charge a small fee for the service). HTML, DOC, JPEG, GIF, PNG, BMP are supported through conversion.
Dat leek mij erop te wijzen dat het alleen via Amaszon kon (wat mij, gegeven het gesloten karakter ook niet verbaasde). Maar je kan het dus zelf? Interesting.

* DexterBelgium wacht toch nog even om te kijken of de Adam ooit non-vaporware wordt.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:45:
De vraag was specefiek gericht op contrast, dit verschil is zonneklaar. Misschien leest het grijze prettiger voor jou, maar al mijn real-life boeken hebben gewoon zwarte letters en ik dat leest best fijn.
ik doelde meer op de achtergrond, die is wat feller. Ik vind heel wit papier niet fijn lezen, wat ouder papier wel. Maar dat is inderdaad een persoonlijke smaak. De letters zijn inderdaad zwarter en dat is een goede reden om voor dat model te gaan.
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:07:
Ik heb een aantal ereaders gestest en er was er niet één die meer dan 1000 pagina's haalde. Is op zich ook geen probleem, ze zijn erg snel weer volgeladen, maar ik snap ook niet waarom daar zo over gelogen wordt. Net als het brandstofverbruik van auto's, daar klopt ook nooit ene moer van als je de praktijk vergelijkt met de fabrieksopgave.

Als de accu leeg is valt hij gewoon uit, na het opladen ga je wel weer verder waar je was.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:07:
[...]

De tegenvaller is ten opzcichte van de geclaimde 7.000 pagina's lezen op 'e'en batterijlading. Ik denk dat je in de praktijd nog geen 1.000 zult halen. Of haal jij die wellicht wel. Ik ga nooit uit van het maximale geadverteerde (dit is onder de meest ideale omstandigheden), maar verwacht wel de helft te mogen halen.
Ik heb dit met mijn sony PRS-600, ik lees iedere avond ongeveer 2 uur en elke avond zie je een balkje verdwijnen,na ongeveer 10 uur gelezen te hebben komt de melding batterij is bijna leeg.
Negeer je dat dan kun je nog een uur of 5 lezen,daarna gaat ie uit.
Vergelijk ik hetzelfde leesgedrag op mijn bebook one dan kan ik bijna een maand op deze manier lezen.
Ik ben nu aan het kijken of ik de batterij kan "trainen" door de waarschuwingen te negeren en door te lezen tot ie echt uitvalt maar qua batterij komt mijn prs-600 niet veel verder.
Ik moet wel zeggen dat ik hem niet uit zet tussendoor maar in stand-by maar dat zou niet uit mogen maken.
Een vervangende,sterkere accu heb ik voor de prs-600 nog niet kunnen vinden.
Ook de sweep ( de veeg die ik met mijn vinger over het scherm maak om van pagina te wisselen ) varieert van keer tot keer,doe ik het met mijn nagel dan gaat het heel vlot (maar ik ben bang voor krassen) doe ik het met mijn vinger dan moet je soms wel 3 keer "sweepen" voordat het ding bladert.
Gisteren even met een i-pad gespeeld,maar die doet dat echt heel vlot.
Het lijkt me dat de "sweep" functie meer gemaakt is voor met de stylus dan voor met de hand.
Dat er aan de zijkant geen knopjes zitten om van page te wisselen is hinderlijk,nu moet je steeds met de ene hand het boek vasthouden en met de andere de pagina wisselen,hetzij door te "sweepen" hetzij door naar de onderkant te gaan en daar op het knopje te drukken waardoor ik in de praktijk veel sneller de 505 pak.
Sony daar mee geconfronteerd maar dan moet ik hem via Bol.com opsturen en daar zit ik ook niet echt op te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik heb een e-book en die heeft een paar irritante koppeltekens, wie weet er een manier om dit weg te krijgen. in mijn idee lukt dit niet met calibre.
Ik wil dus een - en een spatie weghalen. dus: zon- verduistering staat midden in een zin.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@Pinin
Welk formaat? Als 't een epub is kun je 'm bewerken in het gratis programma Sigil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zetmolm schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:57:
@Pinin
Welk formaat? Als 't een epub is kun je 'm bewerken in het gratis programma Sigil.
Bij epub: Renamen in boeknaam.zip, unzippen en in de html met een tekst editortje met zoeken en vervangen de streepjes weghalen,weer zippen en renamen in epub ( doet Sigil eigenlijk dus ook op de achtergrond) lukt het niet,pm dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

nice, gaat het proberen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:05

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb mijn Kindle 3 binnen, en na 15 minuten ermee gespeeld te hebben geeft ie nu geen kick meer :(

Ik ging op de Kindle in de Amazon shop naar de fiction boeken, en hij zat helemaal vast. Aan uit zetten hielp niet. Hard reset heeft er alleen voor gezorgd dat ik een leeg scherm heb...

Ben hem nu opnieuw helemaal aan het opladen, en dan hopen dat hij uit zijn coma komt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Hard reset is 20 seconden naar rechts schuiven, niet 4 (dat is gewoon de uitstand). voor het geval je dat nog niet geprobeerd had.
Amazon heeft gelukkig wel een zeer goede costumer service afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Ook ik heb vandaag mijn Kindle 3 ontvangen >:)
Hij bevalt tot nu echt super, erg mooi scherm en vooral lekker compact.

Hier even een snelle foto impressie, gemaakt met mn telefoon:

Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/show/thumb/2jouh1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/show/thumb/2jov3f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/show/thumb/2jovji.jpg

Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/show/thumb/2jmowf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/show/thumb/2jowfd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/show/thumb/2jowy7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/show/thumb/2joxl2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/show/thumb/2joy43.jpg

Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/show/thumb/2joyu4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/show/thumb/2joz6u.jpg

Nu snel mn eerste ebook kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook de Kindle binnen. Nu aan het opladen via USB en de PC. Maar nu heb ik een Sony Ericsson Mini telefoon met een USB oplader via het stopcontact. Deze heeft een output van 5.0VDC-850mA. De (US) Kindle plug heeft een output van 4,9V-0,85A. Zou ik de SE Mini stekker kunnen gebruiken om de Kindle op te laden via het stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:28
0.1V verschil zal je Kindle niet opblazen. Werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

zetmolm schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:57:
@Pinin
Werkte perfect.

Omzetten naar HTML was niet nodig

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:05

OMX2000

By any means necessary...

t-town schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:04:
Hard reset is 20 seconden naar rechts schuiven, niet 4 (dat is gewoon de uitstand). voor het geval je dat nog niet geprobeerd had.
Amazon heeft gelukkig wel een zeer goede costumer service afdeling.
Thanks, hard reset hielp!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Ook hier nog een interessante vergelijking die gisteren verschenen is op het WWW
http://www.switched.com/2...k-and-reader-throw/print/

Wederom lijkt de Kindle 3 de winnaar; alhoewel ook hier weer commentaar is op het gemis van EPUB en memorycard.

Overigens als je zoekt op Kindle en "laatste 4 dagen" via google staat het vol met recensies.
http://www.engadget.com/2010/08/27/amazon-kindle-review/

[ Voor 20% gewijzigd door Jerrycan op 31-08-2010 10:24 ]

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
@Hessel
Je kan altijd proberen, kwaad gaat het niet doen. Maar als je merkt dat je Kindle zeer traag wordt, of hij lijkt toch niet op te laden (oranje lampje brandt, maar na 4 uur merk je niets aan de batterij), dan komt dat omdat hij jouw oplader niet aanvaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Jerrycan schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:20:
Ook hier nog een interessante vergelijking die gisteren verschenen is op het WWW
http://www.switched.com/2...k-and-reader-throw/print/
Aardige vergelijking. Vind het alleen vreemd dat ze vergelijken met de PRS900 van de Sony en dan klagen dat jij zo groot, zwaar en duur is. Ja kunst, als je het 7 inch model van Sony kiest ipv het 6 inch model voor de vergelijking en alle andere readers in de vergelijking 6 inch of kleiner zijn. Een vergelijk met de PRS-600 of zo was logischer geweest. Of beter nog: met de binnenkort komende opvolger daarvan.

Persoonlijk is voor mij geen native ePub een serieuze no go. Dus alleen daarom al geen Kindle, hoe goed hij voor de rest ook is

[ Voor 7% gewijzigd door xahmol op 31-08-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Met Calibri is dat hele euvel van EPub volledig ongedaan gemaakt, gewoon bij eerste keer opstarten instellen dat je een Kindle hebt en alles wordt mooi geconverteerd en direct doorgestuurd naar je lezer :)

Nu 1.5 dag de Kindle 3 in gebruik, maar ik heb nu al het gevoel dat ik niet meer zonder kan _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Katseviool op 31-08-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Katseviool schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:48:
Met Calibri is dat hele euvel van EPub volledig ongedaan gemaakt, gewoon bij eerste keer opstarten instellen dat je een Kindle hebt en alles wordt mooi geconverteerd en direct doorgestuurd naar je lezer :)

Nu 1.5 dag de Kindle 3 in gebruik, maar ik heb nu al het gevoel dat ik niet meer zonder kan _/-\o_
Ik las ergens bij 1 van die reviews dat dat Epub vertalen te wensen overlaat; dussuh ik weet het nog zo niet.
Sta op het punt om een reader te kopen; en het feit dat die Kindle 3 volgens die recensies
- even zwaar aanvoelt als een boek
- erg goed pdf's kan weergeven door de vele grijstinten die ondersteund worden
- als eerste e-reader constrast instellingen heeft

Maakt um voor mij toch wel een erg serieuze keuze.
en toch zijn er ook aardig wat gratis boeken te vinden volgens de http://www.kindlegebruikersgroep.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Ik heb zelf in de store even een boek gekocht en zelf een epub gedownload en omgezet om verschillen te zien.

Het klopt dat met name layout nog wel eens kan verschillen, met name alinea's zijn mooier in het originele boek, anderzijds heb ik daar tijdens het lezen niet echt veel last van. Wat betreft gratis boeken (echt/al dan niet grijs) staan het internet/nieuwsgroepen er vol mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Katseviool schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:48:
Klinkt goed! Maar had jij hem nou via Amazon besteld? Of laten meenemen?

Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen