Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste
Acties:
  • 186.682 views

• Katseviool
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 29-05 13:37
quote:
Jerrycan schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:37:
[...]

Klinkt goed! Maar had jij hem nou via Amazon besteld? Of laten meenemen?
Ik heb hem rechtstreeks bij Amazon besteld, nemen die hele inklaring van douane voor hun rekening en met priority shipping was het binnen 2 dagen afgeleverd.

Moet er overigens wel bij zeggen dat dit mn eerste e-reader is, maar ik zit elke dag ook een uur in de tram en doordat hij precies je locatie onthoudt, pak ik op dode momenten nu eerder die reader ipv wat nutteloos scrollen op mn mobiel wat ik voorheen deed :)

Raar bijkomend voordeel is ook dat het scherm niet een gehele bladzijde bevat, maar ik daardoor het gevoel heb dat ik sneller lees :P

[Voor 45% gewijzigd door Katseviool op 31-08-2010 17:09]

• Hessel Meun
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 27-02-2013
quote:
t-town schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:55:
@Hessel
Je kan altijd proberen, kwaad gaat het niet doen. Maar als je merkt dat je Kindle zeer traag wordt, of hij lijkt toch niet op te laden (oranje lampje brandt, maar na 4 uur merk je niets aan de batterij), dan komt dat omdat hij jouw oplader niet aanvaard.
We gaan het gewoon proberen. Bedankt voor het antwoord.

Sony A580. KM AF 17-35 /2.8-4 (D). KM AF 28-75 /2.8 (D). KM AF 50 /1.7. Tamron AF28-200 F3.8-5.6 Aspherical XR (IF) Macro. Minolta 3600 HS (D) Program Flash. B+W UV Filter (diverse maten).

• Jerrycan
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 28-05 08:19
quote:
Katseviool schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:53:
Ik heb hem rechtstreeks bij Amazon besteld, nemen die hele inklaring van douane voor hun rekening en met priority shipping was het binnen 2 dagen afgeleverd.
Wow das wel erg netjes. Al die verhalen over moeilijk gedoe met verzending; dan is Amazon okidoki. Heb je er ook een houder bij besteld? En dat netsnoer voor de europese markt?
quote:
Katseviool schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:53:
Moet er overigens wel bij zeggen dat dit mn eerste e-reader is, maar ik zit elke dag ook een uur in de tram en doordat hij precies je locatie onthoudt, pak ik op dode momenten nu eerder die reader ipv wat nutteloos scrollen op mn mobiel wat ik voorheen deed :)

Raar bijkomend voordeel is ook dat het scherm niet een gehele bladzijde bevat, maar ik daardoor het gevoel heb dat ik sneller lees :P
Klopt ja; omdat de letters anders te klein zouden zijn; toont ie maar een deel van de bladzijde. Maar dat maakt niet uit bij een boek. Overigens: je zei dat je een boek gekocht had. Heb je dat via de Amazon shop gedaan? Die hebben toch geen NL boeken?

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

• DexterBelgium
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 15:23
De Sony refresh van hun reader lijn is wel érg interessant zeg:
http://www.engadget.com/2...uch-to-its-entire-reader/

Highlights:
- lichter en smaller zonder screen estate in te leveren
- e-Ink Pearl displays
- Touch op alle versies
- sneller

Blijvende downsides:
- alleen connectivity (WiFi) op het topmodel, niks op de rest
- nog steeds vrij duur geprijsd

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Robino
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 15:00
quote:
DexterBelgium schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:46:
De Sony refresh van hun reader lijn is wel érg interessant zeg:
http://www.engadget.com/2...uch-to-its-entire-reader/

Highlights:
- lichter en smaller zonder screen estate in te leveren
- e-Ink Pearl displays
- Touch op alle versies
- sneller

Blijvende downsides:
- alleen connectivity (WiFi) op het topmodel, niks op de rest
- nog steeds vrij duur geprijsd
Het "boek"-randje is wel leuk gedaan, maar wat prijs betreft denk ik dat ze zichzelf uit de markt zetten t.o.v. de Kindle 3.

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

quote:
Jerrycan schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:04:
[...]

Wow das wel erg netjes. Al die verhalen over moeilijk gedoe met verzending; dan is Amazon okidoki. Heb je er ook een houder bij besteld? En dat netsnoer voor de europese markt?
Ik heb er ook een besteld bij Amazon, inclusief hoesje. De hoesjes waren op voorraad en de Kindles niet, die kunnen ze niet aangesleept krijgen. Ik had dus aangegeven dat ze ze tegelijk mochten versturen omdat dat goedkoper was. Die prijs hebben ze dus gerekend maar ik kreeg het hoesje toch al afgeleverd op de introductie dag. De Kindle zelf zal later komen zonder extra kosten. Het verzenden duurde 2 dagen van Arizona tot aan Den Haag. Daarna duurde het nog 4 dagen voordat DHL in staat was het af te leveren omdat zij niet begrpen dat mensen op werkdagen werken en dus niet thuis zijn. Bij de buren afleveren was niet mogelijk, ik moest persoonlijk tekenen

Ik woon naast hun distributie Centrum in Rotterdam maar daar mocht ik het niet ophalen omdat het In Den Haag lag, ze verplaatsen niets naar een ander centrum. Vervolgens is het pakje dus naar Amsterdam gegaan, alsnog naar Rotterdam en vervolgens Naar Vlaardingen waar het werd afgeleverd waar ik dus niet getekend heb. 8)7 Dat was blijkbaar efficienter dan het door mij te laten ophalen. Nu ja, ik kan dus naar een leeg hoesje staren tot de Kindle er is, mijn huidige Cybook past er niet in :)

Amazon is dus geen probleem met verzenden, DHL wel

[Voor 5% gewijzigd door Ortep op 01-09-2010 12:34]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Jerrycan
quote:
Ortep schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:32:
[...]
Ik heb er ook een besteld bij Amazon, inclusief hoesje. De hoesjes waren op voorraad en de Kindles niet, die kunnen ze niet aangesleept krijgen.
Heb je dat hoesje besteld met of zonder licht? Degene met lichtje scoort volgens de reviews op Amazon best goed, ondanks dat vele mensen klagen dat het apparaat erdoor 2x zo zwaar wordt. (scoort toch 4 vd 5 punten)
Het hoesje zonder licht scoort maar 3,5 punt.
Wat vind je van het hoesje?
quote:
[...]
Balen dat het in Nederland zo moet gaan ja. Moet je bijna verplicht een dag vrij voor nemen.

p.s. waarom heb jij het netsnoer niet besteld? Nu maar 5 euro... lijkt me veel handiger dan via usb!

[Voor 5% gewijzigd door Jerrycan op 01-09-2010 13:24]

• Robino
DX heeft misschien wel een aardig leeslicht, voor wie de anderen te duur vind:

Ze zijn niet heel speciaal, maar voor de prijs van $4,10 mag je dat ook niet verwachten :P

• Pinobigbird
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:39

Pinobigbird

doesn't share food!

quote:
Rave17 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:31:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ze zijn niet heel speciaal, maar voor de prijs van $4,10 mag je dat ook niet verwachten :P
Zijn die wel handig voor een eBookreader dan? Lijken me meer geschikt voor normale boeken.

offtopic:
:w

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
http://kattenoppasleiderdorp.nl

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

quote:
Jerrycan schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:23:
Heb je dat hoesje besteld met of zonder licht? Degene met lichtje scoort volgens de reviews op Amazon best goed, ondanks dat vele mensen klagen dat het apparaat erdoor 2x zo zwaar wordt. (scoort toch 4 vd 5 punten)
Het hoesje zonder licht scoort maar 3,5 punt.
Waarom een lichtje? Ik heb het persoonlijk niet echt nodig en het vreet batterijen. Ik heb misschien 2% van de tijd een lichtje nodig, maar ik heb dan wel 100% van de tijd een zwaardere reader

Maar voor noodgevallen heb ik een los lichtje wat ik ook aan mijn Cybook kan klemmen en dat licht zo te zien veel beter/egaler uit. Het kostte iets van 3 Euro op een vliegveld ergens.

En het hoesje, tja...het is een leren hoesje dat er omheen klapt en waar hij met haakjes in vast zit. Heel dun en elegant. Het 'dichthoud' systeem vind ik redelijk met dat elastiekje. Het is een beetje zoals hele ouderwetse / retro notitie blokjes. De hoes van mijn Cybook is veel nadrukkelijker aanwezig maar daar vind ik de verborgen magneetsluiting weer heel mooi van.
quote:
p.s. waarom heb jij het netsnoer niet besteld? Nu maar 5 euro... lijkt me veel handiger dan via usb!
Het netsnoer is een hele gewone USB lader zoals je bij veel telefoons, pda's en mp3 spelers vindt.
Ik barst van de USB ladertjes en alle PC's hebben ook een USB aansluiting. Ik denk dat ik alleen in huis al een mogelijkheid of 10 heb om de Kindle te laden. En waarschijnlijk heb ik hem toch met regelmaat aan de PC hangen ivm het beheren van mijn boeken. Dat is veel handiger dan alles via email er naar toe te sturen en dan laadt hij gelijk op.

Ik heb wel even gekeken of ik voor dat bedrag die lader wilde maar dat deed hele rare dingen met het eindbedrag. De verzendkosten gingen omhoog doordat het zwaarder werd en voor de berekening van de BTW/Invoerrechten lijkt het er op dat die over de volle prijs worden berekend en niet op he korting bedrag. Het ding kwam effectief op 15 Euro.

En toen zag ik dit: Voor 3.80 Euro http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27528

Nog goedkoper en zonder invoerrechten. Die is ook al onderweg

• Robino
quote:
Pinobigbird schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:27:
[...]

Zijn die wel handig voor een eBookreader dan? Lijken me meer geschikt voor normale boeken.

offtopic:
Als je al een hoesje hebt zonder licht, dan is dit voor "af en toe" misschien wel handig :)

offtopic:

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
quote:
Jerrycan schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:23:Het hoesje zonder licht scoort maar 3,5 punt.
Ik zou trouwens wel wachten met dat hoesje tot er wat reviews van zijn van mensen die hem al langer gebruiken. Het standaard hoesje dat je bij de Kindle 2 kon kopen veroorzaakte scheuren in het plastic op de plaats waar die haakjes in het apparaat gingen. Dat was pas na een tijdje bekend omdat het even duurde voor de scheuren verschenen. Ook waren er veel klachten over het materiaal dat stonk naar lijm.

Ze zullen dit wel opgelost hebben met de nieuwe maar hun quality control is dus blijkbaar niet zo goed voor accessoires. Over de Kindle zelf heb ik niets te klagen. Heb zelf een case van Tuff-Luv gekocht.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

quote:
GekkePrutser schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:28:
Ook waren er veel klachten over het materiaal dat stonk naar lijm.
Hij ruikt naar leer, meer niet

• Smid70
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 29-05 20:26
quote:
[...]

Zag dat de mijne met UPS verstuurd is, de omslag en de lader kwamen met DHL.

• Pinin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 28-05 20:02
quote:
Rave17 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:31:

[afbeelding]

Ik heb er een gekocht, en ze werken verbazend goed, vrijwel geen last van reflectie.
Als je ze bij DX besteld, is het handig om een strip met 5 batterijtjes mee te bestellen voor 1,50 ofzo. (bij mij zijn ze van sony)

There is no such thing as too much coriander.

• jor1972
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 19:57
ik heb een kindle 2 overgekocht maar krijg het wireless niet aan het werk. kan dit zijn omdat ik hem nog niet geregistreerd heb??

iemand een idee?

• Heloxide
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21-05 13:33
Ik heb enige tijd geleden een Nook voor mezelf gekocht. Nu een Kindle voor mijn vriendin, en ik moet zeggen dat de Kindle v3 echt een stuk fijner is dan de Nook. Ja, je mist ePub ondersteuning, maar daarvoor krijg je wel een lichter en (naar mijn mening) een mooiere reader voor.

Vooral het bladeren door de boeken voelt veel vloeiender aan, en het omslaan van een bladzijde gaat iets sneller.
Al met al denk ik dat ik mijn Nook over 2 weken na mijn vakantie maar ga verkopen en zelf ook een Kindle ga halen.

• DexterBelgium
Mini-schandaaltje over de kindle (en dan vooral de prijszetting voor internationale gebruikers)

http://www.downloadsquad....w-amazon-is-screwing-you/
quote:
I am located in Israel, and was amazed to discover all Kindle titles cost $2.00 extra for my account, as compared with an account that has a Canadian billing address.

Upon calling Amazon, I discovered that this is due to 3G roaming charges. That would make sense, only my Kindle does not support 3G at all (It's the WiFi-only model, as I said).

Thus, Amazon is effectively charging me $2.00 extra per each book, for service it is not delivering (and which I explicitly opted out from, by ordering a WiFi-only device).
M.a.w. : als je op Amazon iets koopt, betaal je dus blijkbaar ALTIJD 2.00$ "roaming kosten" ZELFS als je alleen via WiFi (kan) werken...

Blijkbaar kan je het ontwijken door te liegen over je adres (http://www.downloadsquad....dle-avoid-extra-fee-save/) maar dat lijkt me ZO ass-backwards....

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• GekkePrutser
  • Niet online
quote:
jor1972 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:10:
ik heb een kindle 2 overgekocht maar krijg het wireless niet aan het werk. kan dit zijn omdat ik hem nog niet geregistreerd heb??

iemand een idee?
Een Kindle 2 heeft alleen 3G Wireless. Die werkt alleen als je hem koppelt aan je Amazon.com account (dus .co.uk werkt niet). Als je dat ziet als registratie dan ja, dan moet je dat doen. Je hoeft trouwens geen credit card geregistreerd te hebben staan bij Amazon, dat is weer niet nodig (ik haal de mijne altijd weg na een aankoop omdat ik het anders veel te makkelijk vind om wat te kopen).

In Nederland kan je trouwens alleen wikipedia en de Kindle store bezoeken met de browser.

• Jerrycan
quote:
Heloxide schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:02:
Ik heb enige tijd geleden een Nook voor mezelf gekocht. Nu een Kindle voor mijn vriendin, en ik moet zeggen dat de Kindle v3 echt een stuk fijner is dan de Nook. Ja, je mist ePub ondersteuning, maar daarvoor krijg je wel een lichter en (naar mijn mening) een mooiere reader voor.

Vooral het bladeren door de boeken voelt veel vloeiender aan, en het omslaan van een bladzijde gaat iets sneller.
Al met al denk ik dat ik mijn Nook over 2 weken na mijn vakantie maar ga verkopen en zelf ook een Kindle ga halen.
Ik loop zelf ook aardig warm voor die Kindle 3; maar het belangrijkste negatieve punt dat je noemt; het gemis van die epub; vind ik zo jammer.
Ik vraag me daarom ook af: je ziet het als een negatieef punt; maar stapt daar toch zo overheen dat je zelfs aangeeft er eentje te willen halen.
Hoe kom je dan aan Nederlandse boeken? Amazon heeft ze nog maar zeeeeer beperkt. Je wilt toch niet allemaal epubs gaan converteren naar Kindle formaat? Of werkt dat zo geweldig?
p.s. met halen bedoel je bestellen via Amazon neem ik aan?

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10-05 05:08

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

quote:
Jerrycan schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:29:
[...]
Je wilt toch niet allemaal epubs gaan converteren naar Kindle formaat? Of werkt dat zo geweldig?
Is toch een fluitje van een cent? of zie ik dat verkeerd?

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

quote:
[...]

Ik loop zelf ook aardig warm voor die Kindle 3; maar het belangrijkste negatieve punt dat je noemt; het gemis van die epub; vind ik zo jammer.
Ik vraag me daarom ook af: je ziet het als een negatieef punt; maar stapt daar toch zo overheen dat je zelfs aangeeft er eentje te willen halen.
Hoe kom je dan aan Nederlandse boeken? Amazon heeft ze nog maar zeeeeer beperkt. Je wilt toch niet allemaal epubs gaan converteren naar Kindle formaat? Of werkt dat zo geweldig?
Maar wat is dan het enorme voordeel van ePub. De boeken die ik gezien heb zien er over het algemeen slechter uit dan de Mobi versie. En als ze er al goed uitzien zien ze er vaak op iedere reader 'anders' uit. Boeken die op de Bebook van mijn vrouw mooi zijn, zien er niet uit op mijn Cybook, of andersom.

ePub is in theorie beter dan Mobi, maar de praktijk is nog lang zo ver niet. Iedere reader/software gaat er anders met ePub om. Gewoon simpele dingen als een linker marge is al nauwelijks hetzelfde op verschillende readers. Na een tijdje modderen ben ik weer terug gegaan naar Mobi, ik heb zelfs mijn Cybook gedowngrade naar oudere firmware, en nu werkt alles prima.

Ook het argument dat je bij Mobi/PRC/AZW vast zit aan Amazon snijdt geen hout. Er zijn vele bedrijven die Mobi leveren en dat zijn geen kleintjes. En bij ePub zit je weer vast aan slecht werkende Adobe software. Lood om oud ijzer.

En omzetten als ik al eens onverhoopt een ePub krijg gaat als een trein, dat kost maar seconden.

Ik heb bewust voor de niewue Kindle gekozen juist omdat die ook goed de Mobi/AZW ondersteunt.

[Voor 3% gewijzigd door Ortep op 03-09-2010 11:10]

• Jerrycan
quote:
Philflow schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:31:
[...]

Is toch een fluitje van een cent? of zie ik dat verkeerd?
Ik las ergens dat de layout toch aardig anders eruit zag...

• Jerrycan
quote:
Ortep schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:07:
Maar wat is dan het enorme voordeel van ePub. De boeken die ik gezien heb zien er over het algemeen slechter uit dan de Mobi versie. En als ze er al goed uitzien zien ze er vaak op iedere reader 'anders' uit. Boeken die op de Bebook van mijn vrouw mooi zijn, zien er niet uit op mijn Cybook, of andersom.
Kijk dat is voor mij interessante info!
quote:
ePub is in theorie beter dan Mobi, maar de praktijk is nog lang zo ver niet. Iedere reader/software gaat er anders met ePub om. Gewoon simpele dingen als een linker marge is al nauwelijks hetzelfde op verschillende readers. Na een tijdje modderen ben ik weer terug gegaan naar Mobi, ik heb zelfs mijn Cybook gedowngrade naar oudere firmware, en nu werkt alles prima.
Lijkt Mobi jou volwassener?
quote:
Ook het argument dat je bij Mobi/PRC/AZW vast zit aan Amazon snijdt geen hout. Er zijn vele bedrijven die Mobi leveren en dat zijn geen kleintjes. En bij ePub zit je weer vast aan slecht werkende Adobe software. Lood om oud ijzer.
Ah dus er zijn wel Nederlandse e-books te vinden en dat is in Mobi formaat. Ik zag pas bij mijn RSS-feeds een verhaal dat bol.com gestart was met e-books (en toevallig schaf ik daar online mijn boeken aan), dus ken eigenlijk geen andere e-book aanbieders. En laat bol.com nou juist alleen epubs aanbieden...
Dus als ik het goed begrijp zijn er meerdere MOBI aanbieders hier in Nederland.
En is het dan net als bij de Amazon shop een kwestie van emailen naar jezelf?
quote:
En omzetten als ik al eens onverhoopt een ePub krijg gaat als een trein, dat kost maar seconden.
Ik heb bewust voor de niewue Kindle gekozen juist omdat die ook goed de Mobi/AZW ondersteunt.
en niet te vergeten het betere PDF support voor zover ik begreep.

edit: ik las ook dit item vandaag op http://www.kindlegebruikersgroep.nl/?p=453 waar juist beweerd werd dat je met een Kindle beperkt bent tot de boeken van Amazon... vandaar mijn twijfel...

[Voor 4% gewijzigd door Jerrycan op 03-09-2010 11:32]

• Heloxide
quote:
[...]

Converteren gaat super met Calibre. Ik heb gister 300 boeken in een half uurtje gedaan, dus dat was niet zo'n heel groot probleem. Boeken ben ik van plan te gaan kopen bij Bol, en het is niet al te moeilijk om de DRM van de ePub te halen en die te converteren naar Mobi.

Maar goed, als je met de minste moeite een boek wilt kunnen downloaden en lezen vwb Bol kun je het beste een ePub capable reader kopen. Ik heb nog een Nook te koop over 3 weken ;)

• MorgothG
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 27-05 10:49

MorgothG

deftones

GoT is geen helpdesk, en met illegale zaken willen we al helemaal niets te maken hebben :/

[Voor 88% gewijzigd door RoD op 03-09-2010 13:23]

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

• Heloxide
*weg*

[Voor 93% gewijzigd door RoD op 03-09-2010 13:23]

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

quote:
Ja...het is goed uitontwikkeld. Dat wil niet zeggen dat in principe er veel meer kan met ePub, maar dat wordt gewoon nog niet gedaan, of, het wordt zeer matig gedaan en niet iedere reader kan er dan weer op dezelfde manier mee omgaan.
quote:
Ah dus er zijn wel Nederlandse e-books te vinden en dat is in Mobi formaat. Ik zag pas bij mijn RSS-feeds een verhaal dat bol.com gestart was met e-books (en toevallig schaf ik daar online mijn boeken aan), dus ken eigenlijk geen andere e-book aanbieders. En laat bol.com nou juist alleen epubs aanbieden...
Dus als ik het goed begrijp zijn er meerdere MOBI aanbieders hier in Nederland.
Eigenlijk gezegd kijk ik niet zo heel erg naar Nederlandse boeken. Maar zelfs als ze ePub zijn is het deDRMen en omzetten een fluitje van een cent.
quote:
En is het dan net als bij de Amazon shop een kwestie van emailen naar jezelf?
Dat dus niet, wat daarin is Amazon veruit de sterkste, die gebruiken een speciaal systeem met de naam 'Whispernet' om ze draadloos op je Kindle te krijgen. Dat kan je alleen vanaf je Amazon account vanaf je PC of vanaf je Kindle. Als het ergens anders vandaan komt kan je het wel 'emailen' maar je kan ook simpelweg de USB kabel gebruiken waar hij toch al aanhangt om hem op te laden. Net zoals op een Cybook, Bebook of Sony
quote:
en niet te vergeten het betere PDF support voor zover ik begreep.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee. PDF is het meest afshuwelijk mogelijke formaat voor een eBook. Je kan veel beter platte txt hebben. Dat kan tenminste goed reflowen. Ik gebruik het nooit. Omzetten naar een ander formaat kan soms met enig succes. Calibre kan het, maar de beste software daar voor is nog steeds Mobipocket Creator.
quote:
edit: ik las ook dit item vandaag op http://www.kindlegebruikersgroep.nl/?p=453 waar juist beweerd werd dat je met een Kindle beperkt bent tot de boeken van Amazon... vandaar mijn twijfel...
Allleen als je dus draadloos vanaf je Kindle boeken wil kopen en dan automagisch binnen een minuut op je reader zien verschijnen.

Voor de rest kan je ook je eigen geschreven documenten er op krijgen en dat is antuurlijk niet wezenlijk anders dan een eBook uit een andere bron.

Maar voor alle dingen geldt : Hou rekening met DRM. Maar dan kan er eenvoudig worden afgesloopt

• Robino
quote:
Ortep schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:06:

[...]

Eerlijk gezegd heb ik geen idee. PDF is het meest afshuwelijk mogelijke formaat voor een eBook. Je kan veel beter platte txt hebben. Dat kan tenminste goed reflowen. Ik gebruik het nooit. Omzetten naar een ander formaat kan soms met enig succes. Calibre kan het, maar de beste software daar voor is nog steeds Mobipocket Creator.

[...]
Vergeet de stripboeken niet! Aangezien alleen de iRiver Story CBZ-bestanden ondersteunt en jammer genoeg geen een CBR-bestanden.

• jor1972
ok, bedankt voor je tip..en dat moet ik dus gewoon doen via de amazon site dan?? want ik kom dus niet online met mijn kindle zelf??

alvast bedankt weer !
quote:
GekkePrutser schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:00:
[...]

Een Kindle 2 heeft alleen 3G Wireless. Die werkt alleen als je hem koppelt aan je Amazon.com account (dus .co.uk werkt niet). Als je dat ziet als registratie dan ja, dan moet je dat doen. Je hoeft trouwens geen credit card geregistreerd te hebben staan bij Amazon, dat is weer niet nodig (ik haal de mijne altijd weg na een aankoop omdat ik het anders veel te makkelijk vind om wat te kopen).

In Nederland kan je trouwens alleen wikipedia en de Kindle store bezoeken met de browser.

• MorgothG
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 27-05 10:49

MorgothG

deftones

Sorry van de vorige post over illegale meuk. Snap ik natuurlijk.

Maar blijft. Vinden jullie ebooks ook niet te duur. Amazon en Bol zijn gewoon te duur in verhouding tot hardcopy boeken. Ik wil graag een Bebook One, maar twijfel door de prijs van de boeken. Het ruimte gebrek argument is op te lossen door de paperback gewoon weg te geven namelijk :)

Of is het digitale zijn van het boek juist een meerwaarde tenopzichte van een hardcopy. Die kan je immers niet niet als een CD of DVD rippen.

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

• t-town
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 29-05 17:08
jor1972:
registreren kan via je apparaat zelf, maar pas op, is je Kindle 2 wel een international?
Bij een international start het serie nummer met B003, bij een US met B002. Als je een us hebt, kan je inderdaad niet met je Kindle op internet.
Sowieso zou ik eens een kijkje nemen op manage your Kindle:
Manage your kindle
Of via my account -> manage my Kindle
Epub hoeft niet minder te zijn dan Mobi en hoeft er ook niet anders uit te zien.
Vaak komt er door het converteren via Calibre een verschil.
Als je de css aanpast of de tags van Calibre dan is epub gewoon gelijk.
Epub is lekker te editen,zelfs met een gewoon tekst editortje.
Meestal zijn epubs geconverteerde pdf's en dat is nou net waarin calibre niet zo goed is.
Een goed opgemaakte epub zal er het zelfde uitzien als een mobi.

• jor1972
Ik heb dus een b003 maar registreren lukt niet simpelweg omdat ik geen verbinding/bereik heb...redelijk frustrerend, ik heb hem overgenomen van een mede tweaker maar die zegt hem nooit gebruikt te hebben..

quote]t-town schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:36:
jor1972:
registreren kan via je apparaat zelf, maar pas op, is je Kindle 2 wel een international?
Bij een international start het serie nummer met B003, bij een US met B002. Als je een us hebt, kan je inderdaad niet met je Kindle op internet.
Sowieso zou ik eens een kijkje nemen op manage your Kindle:
Manage your kindle
Of via my account -> manage my Kindle
[/quote]

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 03:40

OMX2000

By any means necessary...

quote:
MorgothG schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:01:
Sorry van de vorige post over illegale meuk. Snap ik natuurlijk.

Maar blijft. Vinden jullie ebooks ook niet te duur. Amazon en Bol zijn gewoon te duur in verhouding tot hardcopy boeken. Ik wil graag een Bebook One, maar twijfel door de prijs van de boeken. Het ruimte gebrek argument is op te lossen door de paperback gewoon weg te geven namelijk :)

Of is het digitale zijn van het boek juist een meerwaarde tenopzichte van een hardcopy. Die kan je immers niet niet als een CD of DVD rippen.
Valt mij ook tegen. Bij gewone romans zijn de prijzen rond de 10 euro, daar kunnen ze denk ik niet al te veel afhalen t.o.v. hardcopy. Maar technische (ICT) boeken zijn snel 30-40 euro. In mijn ogen is ca. 20 euro een betere prijs. En zou ik al snel meer boeken kopen. Zeker ook omdat bij de meeste technische boeken je maar 30-40% echt leest.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Voor de mensen die bang waren dat Amazon lastig is of moeite heeft met verzenden:

Mijn Kindle is inmiddels onderweg naar Nederland. Het is een week eerder dan het plan was.

En voor mensen die willen weten wat er allemaal in het kastje zit is deze video misschien wel leuk

YouTube: EEVblog #109 - Amazon Kindle 3 3G/GSM/WiFi 6" TEARDOWN#!

[Voor 12% gewijzigd door Ortep op 04-09-2010 08:44]

quote:
OMX2000 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:15:
[...]

Valt mij ook tegen. Bij gewone romans zijn de prijzen rond de 10 euro, daar kunnen ze denk ik niet al te veel afhalen t.o.v. hardcopy. Maar technische (ICT) boeken zijn snel 30-40 euro. In mijn ogen is ca. 20 euro een betere prijs. En zou ik al snel meer boeken kopen. Zeker ook omdat bij de meeste technische boeken je maar 30-40% echt leest.
Vergeet niet dat er een ander probleem meespeelt, een echt papierenboek heeft 6 % BTW, een e-book heeft gewoon 19% btw. ( In Nederland)
Ze kunnen eenvoudig niet te goedkoop omdat er op e-books een veel lagere marge zit.
Nu was het kabinet wel van plan om de btw op ebooks ook naar 6 % te zetten,maar ze hebben het even te druk met andere papieren :X
Dat je maar 20 - 30 % leest maakt weinig uit,ze moeten wel het hele boek verkopen.

[Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 04-09-2010 10:10]

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

quote:
OMX2000 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:15:
Maar technische (ICT) boeken zijn snel 30-40 euro. In mijn ogen is ca. 20 euro een betere prijs. En zou ik al snel meer boeken kopen. Zeker ook omdat bij de meeste technische boeken je maar 30-40% echt leest.
Ik zie van vrij dicht bij wat er komt kijken bij het maken van een medisch technisch boek.
Daar worden er dus veel minder van verkocht. En een redacteur kost altijd even veel per uur. Of er nu 400 miljoen worden verkocht zoals bij Harry Potter of maar 600 bij een handbook over de middenoor chirurgie.

Sterker nog, in principe kan iedereen met het juiste taalgevoel een roman redrigeren/corrigeren, maar bij technische boeken moet je ook op zijn minst wat van het onderwerp af weten. Of je krijgt een team van redacteuren waarbij de een kijkt of het technisch klopt, de ander de taal corrigeert, waarna de eerste weer moet kijken of het daarna nog steeds klopt, waarna de corrector...nu ja je begrijpt het wel. Dan wordt het plotseling ook van het grootste belang dat eventuele tekeningen of grafieken de juiste maat hebben en ook echt leesbaar zijn en op de juist plek staan. Je kan bv niet de beschrijving van een plaatje op de rechter pagina hebben en het plaatje zelf op de volgende linker pagina. Je kan het wel verplaatsen, maar dan klopt vaak de andere opmaak niet meer. ze zijn dus echt met een man of 6 bezig om te zorgen dat het door de schrijver aangeleverde materiaal ook gedrukt kan worden op de manier die de schrijver bedoelde. En dat proces kan tot meer dan een jaar oplopen

Kortom: vaktechnische boeken hebben veel hogere opstart kosten dan een roman en vaak een veel kleinere oplage.

Bij een roman zie je op dit moment een stroming die zegt: Laat die uitgever maar, ik publiceer zelf wel. En dat gaat prima. Ik heb zelf ook kort meegewerkt aan een klein projectje waarbij ik een schrijver hielp om zijn oude werken online te krijgen. Een spellingschecker doet al wonderen al vangt die lang niet alles. Daarna heb je de mogelijkheid om desnoods per dag de versie van je boek aan te passen als de lezers fouten boven water halen. Dat gebeurt dus ook.

De betaling kan heel eenvoudig:
Een methode is je vraagt een dollar/euro voor een boek te betalen met paypal of zo. Voor dat bedrag doen mensen niet moeilijk
Een andere is: download maar en betaal me wat het je waard is als je het uit hebt. De schrijver waar ik contact mee had doet dat. Hij zei na een maandje dat hij zo meer geld binnen kreeg dan toen hij een uitgever had.

Zijn motto is ook: Beter dat ze mijn werk kopieren dan dat ze nooti van me gehoord hebben.

Er is al jaren een site waar beginnende schrijvers hun werk online zetten, schaduwschrijvers.
Soms is het prul,maar er zitten hele aardige boekjes tussen..
Je kan daar gewoon alles gratis legaal downloaden.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06:22

Pierre

Geen zin vandaag.

quote:
Nick39 schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:39:
Er is al jaren een site waar beginnende schrijvers hun werk online zetten, schaduwschrijvers.
Soms is het prul,maar er zitten hele aardige boekjes tussen..
Je kan daar gewoon alles gratis legaal downloaden.
Deze site is uit de lucht .
Wel jammer je kon er soms leuke dingen vinden en downloaden.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• GeekK
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 12:47

GeekK

Rag Mama Rag

Las net dit: KPN levert simkaart voor e-reader Pandigital:
quote:
AMSTERDAM - KPN gaat de samenwerking aan met een fabrikant van e-readers. Tijdens de IFA in Berlijn werd duidelijk dat KPN de simkaarten zal leveren voor de nieuwe e-reader van Pandigital, de Novel.

De gebruikers van de Pandigital Novel kunnen een downloadabonnement nemen op e-books en e-magazines.

Uit meerdere partijen is uiteindelijk voor KPN gekozen om deze dienst mogelijk te maken in 32 landen van Europa. Dit zei vice-president Neil Yarian van Pandigital tegenover verslaggevers van GlasVezel.nu. Eerder publiceerde KPN informatie over een microsimkaart voor de iPhone 4 en iPad.

3G-verbinding

Volgend jaar zal de Pandigital de Novel beschikbaar zijn in Europa. In november dit jaar lanceert het de e-reader in de Verenigde Staten met telecompartner AT&T.

De e-reader, die in drie verschillende versies komt, probeert met de ‘cellular’ versie van de Novel via hoogstwaarschijnlijk een 3G-verbinding nieuwe klanten aan zich te binden. Bellen kan het apparaat echter niet: de Novel is bedoeld als een e-reader met extra multimedia-functies.
Pandigital Novel
Pandigital Novel (specificaties)

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• Seesar
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 29-05 19:22

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik heb het juiste draadje gevonden voor mijn vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik zoek voor een dierbare die terminaal is een geschikte ereader. Echter door zijn ziekte is zijn gezichtsveld voor beide ogen gehalveerd. D.wz. hij kan in het rechtergezichtsveld niets zien. Voor lezen is dit heel erg onhandig natuurlijk, maar hij blijkt nieuwsberichten in de krant die in kolommen van maximaal 4 a 5 woorden zijn opgesteld wel te kunnen lezen; grote zinnen breken halverwege af en lezen met het hoofd is heel onnatuuurlijk en vermoeiend.

Zie het als een soort tunnelvisie.

Mijn vraag is dan ook; zijn er ereaders die m.b.v. het bestandsformaat enerzijds de text in kollommen kunnen indelen; dus 2 kolommen zoals in de krant ipv normale 'lange' regels?

Of kun je bijvoorbeeld de kantlijn margins groter maken? Zijn probleem is dus niet dat het lettertype te klein is; ergo lettertype heel groot maken heeft dus geen zin omdat alsnog zijn zin halverwege eindigt. Hij kan kolommen in kranten van 5 a 6 cm breed lezen.

Wellicht is dit ook met software mogelijk op de pc, maar door zijn ziekte zal dit in de toekomst moeilijk worden (dit soort 'interactieve' handelingen met conversie software/opmaak zal hij vroeg of laat niet meer kunnen). Dit verdient dus geen voorkeur; ik zoek het liefste een optie op de ereader zelf.

Ik heb verscheidene reviews en de openingspost gelezen, ook een aantal consumenten testen op youtube, maar ik kom de functie die ik zoek niet echt tegen. Daarnaast heb ik van Adobe Adobe Digital Editions geinstalleerd en een aantal boeken in de bibliotheek opgenomen, maar ook daar kan ik deze opmaak niet opmaken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

[Voor 7% gewijzigd door Seesar op 05-09-2010 11:28]

T60P Widescreen

• t-town
De Kindle kan dit tot een zeker niveau, maar ik heb hem nu niet bij me, en ik kan er ook niets over vinden op internet. Dus je zal even moeten wachten op screenshots.

• bollefles
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19-04 13:13
Sorry, ik zie nu (pas) dat conversie geen voorkeur heeft.

---

Met Calibre (gratis conversieprogramma, http://calibre-ebook.com/) zou je de marges moeten kunnen instellen: http://calibre-ebook.com/user_manual/conversion.html
Zal wellicht wel een beetje een kwestie van trial&error zijn. Succes!

[Voor 12% gewijzigd door bollefles op 05-09-2010 11:52. Reden: Slecht gelezen]

quote:
Pierre61 schreef op zondag 05 september 2010 @ 11:16:
[...]

Deze site is uit de lucht .
Wel jammer je kon er soms leuke dingen vinden en downloaden.
Er komt wel een herstart maar ik was er lange tijd iet meer geweest.
Maar gratis e-books van beginnende schrijvers kun je ook vinden op:

http://www.ebook.gratis-downloaden.nu/

Die zijn in elk geval nog in de lucht.

[Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 05-09-2010 12:19]

Samsung heeft nu ook een e-reader, de E-60:

Meer info op http://www.selexyz.nl/pro...affiliate&utm_medium=cpo/

o.a. Touchscreen,wifi en 2 GB geheugen.

/edit : dacht dat ie nieuw was,maar blijkt niet zo te zijn,excuus.

[Voor 26% gewijzigd door Nick39 op 05-09-2010 15:21]

quote:
Dit is een 7 inch reader met LCD scherm en dus geen echte e-book reader waar wij het hier in dit forumdeel over hebben.
Er wordt geen e-ink gebruikt.
Het is dus geen echte e-reader.
Kleine selectie uit de spec's :
Vibrant 7" Full Color 800 x 600 Touch Screen brings your digital world to life.
Built in WiFi connectivity for easy download of eBooks, web content and more.
Intuitive Android based interface
Expandable - up to 32GB on SD/MMC
Up to 6 hours of reading on a single charge

En daar verloor ik mijn interesse.. up to... maximaal 6 uur lezen dus...

[Voor 30% gewijzigd door Nick39 op 05-09-2010 12:26]

• t-town
oké, ik heb een paar screenshots genomen van de Kindle (als je er meer nodig hebt zeg je het maar):
http://tweakers.net/ext/f/ctXkmAveAGLoEq4fLqFxfDAf/thumb.gif
http://tweakers.net/ext/f/2DE7bOMQSo2UAeGrPdLTMnrI/thumb.gif
http://tweakers.net/ext/f/PXUyn1hsy4liiMrhGl7HT25E/thumb.gif
Deze afbeeldingen zijn net iets te groot, wil je ze op echte ware grootte zien, dan moet je ze downloaden, en ze dan verkleinen naar 9*12 cm.

Die Samsung bestaat al even hoor, hij staat zelfs in de startpost. Naar verluidt is het niet echt een topper...

[Voor 7% gewijzigd door t-town op 05-09-2010 13:18]

• iBurger
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 30-04 10:58
@t-town
Heb je wel eens een PDF-file geoptimaliseerd voor je Kindle? Ik ben op zoek naar een goed programma waarmee ik PDF-files zou kunnen croppen zodat je minder hoeft te zoomen en scrollen. Als ik bijvoorbeeld journals lees voor m'n studie, scroll ik me helemaal wild, want die komen die meestel in US. Letter formaat. Fysiek gezien past dit nooit op m'n Kindle! - zehr irritant :P

[Voor 11% gewijzigd door iBurger op 05-09-2010 14:02]

• Seesar
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 29-05 19:22

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

quote:
t-town schreef op zondag 05 september 2010 @ 13:17:
oké, ik heb een paar screenshots genomen van de Kindle (als je er meer nodig hebt zeg je het maar):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze afbeeldingen zijn net iets te groot, wil je ze op echte ware grootte zien, dan moet je ze downloaden, en ze dan verkleinen naar 9*12 cm.

Die Samsung bestaat al even hoor, hij staat zelfs in de startpost. Naar verluidt is het niet echt een topper...
Super bedankt, dus dit is gemaakt op een kindle? Dan ga ik eens kijken of ik er een in de buurt in een winkel vinden kan! Welk type is dit gemaakt?

Dit was precies waar ik naar op zoek was, super!

T60P Widescreen

• GeekK
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 12:47

GeekK

Rag Mama Rag

quote:
Nick39 schreef op zondag 05 september 2010 @ 12:22:
[...]

Dit is een 7 inch reader met LCD scherm en dus geen echte e-book reader waar wij het hier in dit forumdeel over hebben.
Oeps, niet opgelet... maar was ook wel te zien... :X

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• Robino
quote:
Seesar schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:01:
[...]

Super bedankt, dus dit is gemaakt op een kindle? Dan ga ik eens kijken of ik er een in de buurt in een winkel vinden kan! Welk type is dit gemaakt?

Dit was precies waar ik naar op zoek was, super!
De Kindle is niet te koop in de winkel, maar bij Amazon :)

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10-05 05:08

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

quote:
Seesar schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:01:
[...]
Dan ga ik eens kijken of ik er een in de buurt in een winkel vinden kan!
De Kindle is officeel alleen via Amazon.com te koop. Op Ebay en Martkplaats zijn ze ook te vinden.

Edit: oops niet op de laatste pagina gekeken.

[Voor 8% gewijzigd door Philflow op 05-09-2010 15:02]

quote:
GeekK schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:16:
[...]

Oeps, niet opgelet... maar was ook wel te zien... :X
Ziet er wel mooi uit,dat wel... maar maximaal 6 uur lezen voordat je weer moet laden dan kun je net zo goed een netbookje kopen... of de i-pad.. kpn heeft denk ik weer centjes geroken.
En dan weten we nog weinig over de prijs van dit ding,ik hoop ook niet dat dit een trend gaat worden,een e-reader is een e-reader,wil ik meer dan koop ik wel een netbook ( heb er ook 3, asus 900...) hier hangen ze weer alles omheen net als bij de i-pad..maar het is natuurlijk de bedoeling dat er weer onbeperkt internet abonnementjes bij verkocht worden... ik vind het niet zo erg om mijn e-book reader even aan de pc te hangen om er wat boeken op te zetten..en als ik lees wil ik niet mailen..

• t-town
Dit was gemaakt met een Kindle 2, maar met een Kindle 3 is het ook gewoon hetzelfde. Zie ook startpost voor kosten als je via amazon bestelt.
Ik heb ooit een pdf gemaakt vanuit word voor mijn kindle, maar dat is niet echt voor herhaling vatbaar, het duurt allemaal veel te lang. Croppen van een pagina is niet nuttig, omdat de Kindle automatisch de kant er af snijdt. Je zou wel eens kunnen proberen om je pdf om te zetten naar bijvoorbeeld html (en dan naar mobi), de opmaak zal verloren gaan, maar het allerbelangrijkste is er nog (de tekst), of je kan OCR proberen als dat niet lukt, ook al is dat een vreselijke opgave, waar je ook nog eens zal moeten gaan proofreaden (ken je het natuurlijk direct al een stuk beter als dat de bedoeling is.).

• ikke4
  • Laatst online: 31-08-2019
mijn sony psr-600 (met vervagings- een ghostingsproblemen in de zon) is zojuist weer terug gekomen na een week of vier op een plank bij FRS europe. op de reparatiebon staat dat ze de psr-600 elektrisch hebben afgeregeld. maar helaas het probleem is nog steeds hetzelfde. zelfs met het zonnetje van 18:00 op deze mooie maandag.

morgen maar weer eens bellen.
quote:
t-town schreef op zondag 05 september 2010 @ 15:47:
of je kan OCR proberen als dat niet lukt, ook al is dat een vreselijke opgave, waar je ook nog eens zal moeten gaan proofreaden (ken je het natuurlijk direct al een stuk beter als dat de bedoeling is.).
Met abbyy finereader en sigil doe ik een dag om een papieren boek van 200 bladzijdes om te zetten naar een epub.
Abbyy doet de ocr waarbij onbekende woorden of woorden die niet goed te lezen waren gemerkt worden.
De onbekende woorden kun je toevoegen aan het al uitgebreide woordenboek,waardoor het programma steeds minder gaat vragen.
Uitvoeren als html, laden in sigil,boekopmaak (hoofdstukken) toevoegen en klaar is kees.
Op deze manier heb ik al 300 boeken gedaan en bezit ik meer dan 11.000 epubs op een 20 gb schijfje.
De gescande boeken geef ik aan een plaatselijk bejaardenhuis.
In dat zelfde bejaardenhuis zijn ook mensen die slecht kunnen zien,daarvan hebben er een aantal nu een e-reader en ik scan gratis hun boeken,voor die mensen is zo'n ding een uitkomst.
quote:
MorgothG schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:01:
Ik wil graag een Bebook One, maar twijfel door de prijs van de boeken.
boeken zijn toch makkelijk gratis te vinden op bijv. usenet? Zelfs in de computer totaal en computer idee achtige tijdschriften staan handleidingen hoe je ze kan vinden.

Ik koop nog wel boeken van mijn favoriete auteurs (zoals Markus Heitz en Jack Campbell), alles downloaden is natuurlijk ook niet goed.

Komt er binnenkort een nieuwe Sony wellicht? Dat zal toch wel met de nieuwe Kindle die er nu is? Sony wil niet achterblijven.

[Voor 11% gewijzigd door Dikkiedikdik op 07-09-2010 10:54]

• DexterBelgium
Snoeki,

Het feit dat tijdschriften geen enkel besef hebben waar de grens ligt, is natuurlijk geen enkel excuus om dat hier niet toe te passen. We zijn allemaal tweakers, en we weten dus donders goed dat dat illegaal is, en dat we daar hier op dit prachtig forum niet over spreken. ZWIJGEN dus. Fijn dat je weet waar je het kan krijgen, maar dat hier melden is nergens voor nodig.

Indien het gaat om public domain boeken is usenet nergens voor nodig, die vind je via andere wegen ook.
----
Snoeki, wat voegt je bericht eigenlijk voor de rest toe? Dat er een nieuwe Sony komt is geweten, heb ik en anderen hoger al over gepost.

Ik wacht trouwens op die Sony of de notion Ink Adam. Met dien verstande dat Sony als home electronics merk bij mij een serieus slechte en klantonvriendelijke reputatie heeft...

[Voor 7% gewijzigd door DexterBelgium op 07-09-2010 11:27]

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:41

Shabbaman

Got love?

Ik heb besloten om een Kindle 3 te kopen. Waar ik alleen een beetje mee zit is dat ik het nogal suf vind om het apparaat uit de VS te halen (en extra verzendkosten en invoerrechten te betalen) terwijl het apparaat ook gewoon in GB verkocht wordt. Nu ken ik wel wat mensen aan de verkeerde kant van het kanaal, en die kan ik misschien wel zo ver krijgen om zo'n ding te kopen en dan naar mij op te sturen. Als ik het goed heb kan je een Kindle als kado laten verzenden zodat je het later aan je Amazon-account kan koppelen. Heeft iemand hier ervaring mee?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• GekkePrutser
  • Niet online
quote:
Shabbaman schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:42:
Ik heb besloten om een Kindle 3 te kopen. Waar ik alleen een beetje mee zit is dat ik het nogal suf vind om het apparaat uit de VS te halen (en extra verzendkosten en invoerrechten te betalen) terwijl het apparaat ook gewoon in GB verkocht wordt. Nu ken ik wel wat mensen aan de verkeerde kant van het kanaal, en die kan ik misschien wel zo ver krijgen om zo'n ding te kopen en dan naar mij op te sturen. Als ik het goed heb kan je een Kindle als kado laten verzenden zodat je het later aan je Amazon-account kan koppelen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Je kan hem ook gewoon loskoppelen van je account na het ontvangen en aan een ander account koppelen. Echt veel goedkoper is het niet via GB trouwens, want je moet hem toch ook weer naar Nederland laten versturen.

En invoerrechten zitten er niet op, alleen BTW. Het uit de VS halen gaat trouwens heel snel, ik had mijn Kindle 2 op een zondag avond besteld en woensdagochtend was hij al binnen.

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:41

Shabbaman

Got love?

Die invoerheffing wordt genoemd in de OP. Maar dat is feitelijk een BTW-heffing?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• GekkePrutser
  • Niet online
quote:
Shabbaman schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:02:
Die invoerheffing wordt genoemd in de OP. Maar dat is feitelijk een BTW-heffing?
De heffing die daar genoemd wordt is precies 21% van het totaalbedrag, dus misschien zit er toch iets van 2% invoerheffing bij. Maar het mooie bij Amazon is dat ze dat allemaal van tevoren regelen. Buiten die 150 euro o.i.d. die je aan Amazon betaalt, komt er verder niets achteraf bij.
quote:
DexterBelgium schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:26:
Snoeki,

Snoeki, wat voegt je bericht eigenlijk voor de rest toe? Dat er een nieuwe Sony komt is geweten, heb ik en anderen hoger al over gepost.

Ik wacht trouwens op die Sony of de notion Ink Adam. Met dien verstande dat Sony als home electronics merk bij mij een serieus slechte en klantonvriendelijke reputatie heeft...
En dit voegt wel iets toe,waar jij op wacht en wat je mening is over een bepaalde leverancier ? Ik denk dat als Snoekie iets zegt dat niet zou mogen een moderator daar wel iets van zou zeggen,daar zijn ze voor en anders kan je ze even inseinen.
Als ik zeg dat een bepaalde app,een boek of wat dan ook,ook wel op usenet te vinden is dan geloof ik niet dat ik iets verbodens zeg,er wordt immers niet gezegd waar en hoe,een illegale kopie van een Rolex kun je ook wel in China vinden denk ik...maar of dat nou verboden is om dat hier te zeggen..iets van usenet downloaden is nog steeds niet strafbaar hoor.
En dat je dan een bericht over een nieuwe aankomende Sony mist,tussen al het vrolijke gebabbel over hoe een niet hier verkocht model van een reader toch hier te krijgen is en hoeveel btw,is best te begrijpen,hoewel het geloof ik de bedoeling is te praten over je ervaringen met e-book readers en of die berichten hier wel thuis horen,terwijl er en passant ook even bijgezegd wordt dat je dan wel voor die readers een illegale handeling als het verwijderen van DRM moet hanteren om je epubs toch te kunnen lezen...
Overal in dit topic wordt verwezen naar handelingen die niet mogen,dan is een verwijzing naar usenet waarvan je nog steeds legaal mag downloaden toch wel een heel klein "vergrijp"...

[Voor 24% gewijzigd door Nick39 op 07-09-2010 14:56]

• simplicidad
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 08-03 11:41
quote:
Nick39 schreef op zondag 05 september 2010 @ 12:22:
[...]

Wie heeft dat eigenlijk bepaalt dat vanaf dat een e-reader geen e-inkt gebruikt het geen echte e-reader is ? Ik zie dat zo vaak voorbij komen net als het fabeltje dat lezen op de LCD schadelijk is voor de ogen. Maar hoe zouden jullie electronische apparaten noemen met als doel om boeken te lezen met een non e-paper screen ?

Stoor mij daar soms enorm aan omdat het veld of de grenzen van discussie zo worden verkleind. Heb soms het gevoel dat dingen hier niet worden gepost om niet tegen huisjes aan te schoppen. En dat vind ik spijtig.

Of wel moeten jullie het topic veranderen naar het Het e-paper Ebookreader ervaringentopic om verwarringen te voorkomen. Het is nu wat onnozel om nog een ebookreader topic te openen voor diegene die niet eisen dat het apparaat wordt uitgevoerd met e-paper. Want een pixel qi scherm is ook geen e-paper bvb en is wel interessante technologie.

[Voor 31% gewijzigd door simplicidad op 07-09-2010 15:01]

quote:
simplicidad schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:54:
[...]

Wie heeft dat eigenlijk bepaalt dat vanaf dat een e-reader geen e-inkt gebruikt het geen echte e-reader is ? Ik zie dat zo vaak voorbij komen net als het fabeltje dat lezen op de LCD schadelijk is voor de ogen.
Eigenlijk de moderators omdat toen behalve de e-readers alleen een i-pad er was, en daar liep al een topic over,toen is de splitsing gemaakt tussen e-readers met e-ink technologie en LCD.
Ook omdat de i-pad veel meer kon dan alleen e-books lezen en het eigenlijk meer een plat computertje is.
Alleen nu er steeds meer apparaten komen die ook de lcd techniek gebruiken...
Volgens mij is het "slecht voor je ogen" niet zo een criterium geweest maar meer de gebruikte techniek er achter en de mogelijkheden er omheen.
Alleen hoe je dat nu moet gaan indelen nu er steeds meer clonen komen die een andere techniek gebruiken weet ik eerlijk gezegd ook niet zo.. het topic wordt eigenlijk achterhaald door nieuwe innovaties..

[Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 07-09-2010 15:03]

• DexterBelgium
quote:
simplicidad schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:54:
[...]

Wie heeft dat eigenlijk bepaalt dat vanaf dat een e-reader geen e-inkt gebruikt het geen echte e-reader is ? Ik zie dat zo vaak voorbij komen net als het fabeltje dat lezen op de LCD schadelijk is voor de ogen.

Als ik naar de diverse definities kijkt op het internet van wat een e-reader is dan zie ik nergens iets staan van "moet e-paper hebben anders is het iets anders". Of misschien moeten jullie dan het topic veranderen in het Het e-paper Ebookreader ervaringtopic om eigenlijk verwarring te voorkomen.

Stoor mij daar eerlijk gezegd een beetje aan want ik heb graag een open visie op dingen.
De startpost:
quote:
Een e-reader (Een e-paper e-reader) is een apparaat waarmee je elektronische boeken kan lezen. Nu zeg je misschien: "Dit kan ik op mijn computer ook". En in principe heb je dan gelijk, maar je moet toegeven, echt prettig leest dit niet (2 uur lezen bijvoorbeeld). Daarom zijn er de e-readers, deze apparaten van 5, 6 of meer inch bieden de beste elektronische leeservaring. Zij hebben geen lcd of oled scherm, maar maken gebruik van e-paper. e-paper heeft geen backlight nodig, het reflecteert natuurlijk licht, hierdoor is het ook niet vermoeiender voor de ogen dan een gewoon boek. e-readers komen in alle soorten en maten. Je kan ook lezen op een lcd-scherm, maar daarvoor kan je in dit topic niet terecht.
Trouwens, lezen op een LCD/TFT wordt meestal niet als schadelijk betiteld, maar vooral als vermoeiend voor de ogen. Als je ooit beide naast elkaar hebt getest, kan je dat ook moeilijk ontkennen.

Zoals de techniek nu staat kan je, mocht je dat willen, wel een boek lezen op een Ipad (= zo ongeveer het neusje van de LCD zalm), net zoals je er ook een MP3 op kan luisteren, maar een e-reader vervangen doet het niet, net zoals het geen iPod (of andere mp3 speler) vervangt.

EDIT: "if and when" er OOIT iets komt van PixelQi schermen, dan vervaagt het onderscheid. Maar tot dan is het onderscheid wel degelijk nuttig.

[Voor 3% gewijzigd door DexterBelgium op 07-09-2010 15:03]

• simplicidad
quote:
Nick39 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:01:
[...]

Eigenlijk de moderators omdat toen behalve de e-readers alleen een i-pad er was, en daar liep al een topic over,toen is de splitsing gemaakt tussen e-readers met e-ink technologie en LCD.
Alleen nu er steeds meer apparaten komen die ook de lcd techniek gebruiken...
Volgens mij is het "slecht voor je ogen" niet zo een criterium geweest maar meer de gebruikte techniek er achter.
Alleen hoe je dat nu moet gaan indelen nu er steeds meer clonen komen die een andere techniek gebruiken weet ik eerlijk gezegd ook niet zo..
Ah is er een topic daarover ? Dat wist ik in alle eerlijkheid niet, dan vervalt natuurlijk mijn opmerking.

• simplicidad
quote:
DexterBelgium schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:01:

Trouwens, lezen op een LCD/TFT wordt meestal niet als schadelijk betiteld, maar vooral als vermoeiend voor de ogen. Als je ooit beide naast elkaar hebt getest, kan je dat ook moeilijk ontkennen.
Heb je daar ook een onderbouwing van want meestal wordt dat opgevoerd als waarheid maar ik heb eigenlijk nog niet echt er een onderbouwing voor gezien. Allez het kan hoor maar het enige wat ik daarover heb gelezen is het volgende en dat spreekt dat tegen.
quote:
Professor Alan Hedge, director of the Human Factors and Ergonomics Laboratory at Cornell University, said that reducing eye fatigue is less a matter of choosing a specific display than of taking short breaks from looking at the screen.
http://bits.blogs.nytimes...readers-cause-eye-strain/

Maar bon klaarblijkelijk staat het zo in de startpost dus ik heb mij daar aan te houden wat ik er ook van denk, simpel.

[Voor 8% gewijzigd door simplicidad op 07-09-2010 15:07]

quote:
simplicidad schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:02:
[...]

Ah is er een topic daarover ? Dat wist ik in alle eerlijkheid niet, dan vervalt natuurlijk mijn opmerking.
Blijft natuurlijk interessant om te bepalen waar een e-reader nu ophoudt een e-reader te zijn en een tablet gaat worden..

• DexterBelgium
quote:
simplicidad schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:04:
[...]

Heb je daar ook een onderbouwing van want meestal wordt dat opgevoerd als waarheid maar ik heb eigenlijk nog niet echt er een onderbouwing voor gezien. Allez het kan hoor maar het enige wat ik daarover heb gelezen is het volgende en dat spreekt dat tegen.

[...]

http://bits.blogs.nytimes...readers-cause-eye-strain/

Maar bon klaarblijkelijk staat het zo in de startpost dus ik heb mij daar aan te houden wat ik er ook van denk, simpel.
Interessante link!

Het enige waar ik nog mee worstel is dat het niet overeenkomt met mijn ervaring: een boek of een e-reader moet ik niet om de twintig minuten wegleggen, een LCD geeft mij wel een "vermoeid gevoel" hetgeen in mijn gevoel wordt veroorzaakt door het feit dat het neerkomt op kijken in een lichtbron.. Kijken naar iets wat met indirect licht wordt verlicht, geeft me een véél zachter en minder vermoeiend gevoel.

De reden waarom het zo in de startpost staat is logisch: we gaan hier niet NOG een iPad topic van maken. Trouwens, dan zou je elke tablet pc, netbook en laptop hier ook kunnen gaan bespreken. Of je echt single-purpose LCD e-readers ook moet bannen.... daar zou mss wel over kunnen worden gediscussieerd.

• ikke4
  • Laatst online: 31-08-2019
quote:
DexterBelgium schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:26:
Met dien verstande dat Sony als home electronics merk bij mij een serieus slechte en klantonvriendelijke reputatie heeft...
kan daar ondertussen over meepraten. sony speelt kastje naar de muur samen met frs. en dixons wil hem niet tergunemen.

• Pinin
Over de ebook/ereader = e-ink.

Het gaat niet om het kunnen weergeven. Een manual ofzo is aardig met lcd maar een boek lezen wil je gewoon niet (langer dan 15min) En omdat ereaders in eerste instantie bedoeld zijn om leesboeken te lezen is het erg logisch dat je het over e-ink gaat.

Dus geen ipad enz. in de startpost of pricewatch hoop ik.
Maar de Nook mist nog wel vind ik, wat een heerlijkheid.
Want waarom dan wel de Kindle 3 en kobo? De Nook heeft absoluut voordelen tov de kindle 3 en al helemaal tov de kobo. Het enige waar de kindle3 beter in schijnt te zijn is het scherm.

[Voor 19% gewijzigd door Pinin op 07-09-2010 20:25]

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 17:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

quote:
Shabbaman schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:42:
Ik zit te kijken. Als ik de 3g versie omreken naar ponden + 21% is het net zo duur als hem gewoon in de UK te halen, wat dichterbij is en dus sneller. Of zie ik iets over het hoofd waardoor de VS goedkoper is?

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

quote:
swtimmer schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:35:
Ik zit te kijken. Als ik de 3g versie omreken naar ponden + 21% is het net zo duur als hem gewoon in de UK te halen, wat dichterbij is en dus sneller. Of zie ik iets over het hoofd waardoor de VS goedkoper is?
Probeer hem maar eens te bestellen in de UK. Dan kom je automatisch in de VS uit als je een bezorgadres in Nederland opgeeft. Ik heb hem dus ook gewoon uit de VS...bezorgen maakt niets uit. Hij is in anderhalve dag ergens in Nederland na het verzend moment. Daarna is UPS of DHL wel weer binnen een dag bij je thuis bij mij was dat dus op een vrijdag, dan komen ze het de volgende werkdag weer afleveren. Dus dat werd bij mij de maandag er op. De bezorgtijd zit hier in Nederland, niet in het stuk er voor

• iBurger
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 30-04 10:58
quote:
t-town schreef op zondag 05 september 2010 @ 15:47:
Ik heb ooit een pdf gemaakt vanuit word voor mijn kindle, maar dat is niet echt voor herhaling vatbaar, het duurt allemaal veel te lang. Croppen van een pagina is niet nuttig, omdat de Kindle automatisch de kant er af snijdt. Je zou wel eens kunnen proberen om je pdf om te zetten naar bijvoorbeeld html (en dan naar mobi), de opmaak zal verloren gaan, maar het allerbelangrijkste is er nog (de tekst), of je kan OCR proberen als dat niet lukt, ook al is dat een vreselijke opgave, waar je ook nog eens zal moeten gaan proofreaden (ken je het natuurlijk direct al een stuk beter als dat de bedoeling is.).
Als ze nou eens zouden ophouden met scannen van boeken naar PDFs files en het gelijk in ePub of Mobi-formaat zouden zetten. :P Als je PDF source file trouwens al een goede OCR scan heeft kan je proberen hem te converten met de Mobipocket reader. Het resultaat staat en valt natuurlijk met de kwaliteit van je PDF file.. maar in mijn geval pakte het erg goed uit.

• CodeIT
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 30-05 08:37

CodeIT

Code IT

Begin deze week mijn Kindle 3 (WIFI) binnengekregen (half augustus gepre-ordered). Hiervoor nooit een e-reader gehad, dus ik kan de kwaliteit niet goed vergelijken.
Wat me opviel is dat het scherm extreem scherp is en het 'omslaan' van bladzijden lekker snel is.
Wat ook erg handig is dat je documenten gratis naar je kindle kunt sturen (of converten) door ze te mailen naar het @kindle.com adres.
Over 2 weken ga ik op vakantie, dan moet het ding zich echt gaan bewijzen.
quote:
Pinin schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:22:
De Nook heeft absoluut voordelen tov de kindle 3 en al helemaal tov de kobo.
welke voordelen dan?

• Jerrycan
quote:
CodeIT schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:56:
Begin deze week mijn Kindle 3 (WIFI) binnengekregen (half augustus gepre-ordered). Hiervoor nooit een e-reader gehad, dus ik kan de kwaliteit niet goed vergelijken.
Wat me opviel is dat het scherm extreem scherp is en het 'omslaan' van bladzijden lekker snel is.
Wat ook erg handig is dat je documenten gratis naar je kindle kunt sturen (of converten) door ze te mailen naar het @kindle.com adres.
Over 2 weken ga ik op vakantie, dan moet het ding zich echt gaan bewijzen.
Gefeliciteerd dat ie binnen is!
Al Nederlandse boeken erop staan?

• Pinin
quote:
Kleine kleuren touchscreen werkt erg prettig. (al die knopjes op kindle vond ik erg vervelend en overbodig)
Het niet hoeven omzetten maar native Epub ondersteuning. (kindle)
Bouwkwaliteit en stabiliteit (tov kobo)
Prijs en Leverbare accessoires

Dus de strijd met de kindle 3 zal mogelijk verloren worden, maar verder denk ik dat de nook minstends op plek 2 komt, dus zeker een plaats in de TS verdient.

Ik beweer dus niet dat de Kindle 3 minder is dan de Nook, maar vrijwel all andere readers zijn duidelijk minder dan de Nook. (ja ook de sony 505)

• t-town
@nook fans

Ik wist dat ik iets vergeten was, maar jammer genoeg heb ik nu weinig tijd, en een uitgebreider verhaal schrijven vergt nogal wat research. Het zal dus iets zijn voor dit weekend.

OT:
Navigatie is ook niet alles, de leeservaring is natuurlijk veel belangrijker bij een ereader. Readers met een Pearl scherm beschouw ik dus als superieur aan de Nook (mijn mening dus).

• Pinin
Dat geloof ik graag, maar op dit moment is dat enkel de Kindle 3 vlgs mij.

Edit: prima TS hoor (don't get me wrong !)

evt. nog een linkje naar SIGIL, ik heb er veel aangehad met epubjes met wat vage tekens. je kan makkelijk zoeken en vervangen. Soms is dit nodig met ingescande boeken of vreemd/slecht geconverteerde boeken.

Mijn vrouw heeft een boek waar bijv. alle H vervangen zijn door II, ik heb een boek die elk hoofdstuk een hele lap tekst neerzet die elke keer gelijk is.

http://code.google.com/p/sigil/

[Voor 75% gewijzigd door Pinin op 08-09-2010 20:07]

• bollefles
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19-04 13:13
Weet iemand waar je een hoesje/case voor de Kindle3 kunt kopen? Ik heb online gekeken, kon niets vinden behalve bij Amazon en Case Logic. Heeft iemand andere ideeën?

• t-town
Kijk eens naar M-edge of Oberon (daar zal je nog even moeten wachten).
En kijk hier eens: Amazon.com search

i.v.m. Pearl: De nieuwe Sony's komen er ook aan, met Pearl schermen en een nieuwe infrarood (denk ik) touch technologie, hierdoor wordt de schermkwaliteit niet aangetast.

[Voor 20% gewijzigd door t-town op 08-09-2010 20:44]

quote:
Pinin schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:43:
Ik beweer dus niet dat de Kindle 3 minder is dan de Nook, maar vrijwel all andere readers zijn duidelijk minder dan de Nook. (ja ook de sony 505)
ik ga me toch eens verdiepen in die nook.

• Pinin
quote:
t-town schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:43:
i.v.m. Pearl: De nieuwe Sony's komen er ook aan, met Pearl schermen en een nieuwe infrarood (denk ik) touch technologie, hierdoor wordt de schermkwaliteit niet aangetast.
Het grootste nadeel van touch is dat in gebruik in de zon het scherm/reader nogal kan gaan "flippen" is dat met deze technologie ook opgelost?

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06:22

Pierre

Geen zin vandaag.

quote:
Pinin schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:22:
Maar de Nook mist nog wel vind ik, wat een heerlijkheid.
Hier kan ik me dan alleen maar bij aansluiten, ik heb nu een poos een Nook, een heerlijk ding, leest echte helemaal super. Native epub ondersteuning en ook buiten (in de zon) geen gedonder met slechte kwaliteit van het scherm.

Dat ding is gemaakt om te lezen, en dat doet hij super. Over 2 weken dan ga ik 15 dagen op vakantie, dan zal ik bij terug komst mijn bevindingen wbt batterij verbruik posten
En hij zeker thuis in de TS, maar dat gaat denk ik wel komen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• CodeIT

CodeIT

Code IT

quote:
Jerrycan schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:42:
[...]

Gefeliciteerd dat ie binnen is!
Al Nederlandse boeken erop staan?
Jepz, heb er nu rond de 150 NL boeken opstaan en rond de 100 Engelse.
Het meeste was in mobi formaat, maar dat was in een batch omgezet en op de kindle (met calibre). Ook laat ik nu iedere dag enkele kranten omzetten en naar mijn Kindle mailen (wederom met Calibre), zodat ik altijd 'verse' kranten heb.
quote:
CodeIT schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:09:
zodat ik altijd 'verse' kranten heb.
het is wel een voordeel dat je dat zonder kabel kan doen. Ik heb via het werk o.a. een epub telegraaf, maar ik zie mij niet elke ochtend dat ding aansluiten, pc opstarten en krant erop zetten, vind ik veel te veel werk, kan ik beter even op werk met een kop koffie naar de digitale krant surfen.

ik doe het nu alleen met magazines, bijv. het magazine op http://www.sfsite.com/ , die hele website veranderd 1 keer per maand en per rss feed kan je er een boekje van maken met calibre en de hele website in 1 keer als boek gaan lezen elke maand. Dat vind ik echt een uitkomst.

• Jerrycan
quote:
CodeIT schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:09:
[...]Jepz, heb er nu rond de 150 NL boeken opstaan en rond de 100 Engelse.
Het meeste was in mobi formaat, maar dat was in een batch omgezet en op de kindle (met calibre). Ook laat ik nu iedere dag enkele kranten omzetten en naar mijn Kindle mailen (wederom met Calibre), zodat ik altijd 'verse' kranten heb.
En blijft dat formaat dan een beetje goed? van zo'n epub krant/boek?"

p.s. hoe werkt dat emailen? Ik dacht dat dat een feature was die alleen kon via het Amazon e-mail account, en dus ging over op Amazon aangekochte boeken?!

• Jerrycan
quote:
snoeki schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:14:
[...]
ik doe het nu alleen met magazines, bijv. het magazine op http://www.sfsite.com/ , die hele website veranderd 1 keer per maand en per rss feed kan je er een boekje van maken met calibre en de hele website in 1 keer als boek gaan lezen elke maand. Dat vind ik echt een uitkomst.
Maar rss is meestal maar een extract van een geheel artikel toch?

• CodeIT

CodeIT

Code IT

quote:
Jerrycan schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:28:
[...]

En blijft dat formaat dan een beetje goed? van zo'n epub krant/boek?"

p.s. hoe werkt dat emailen? Ik dacht dat dat een feature was die alleen kon via het Amazon e-mail account, en dus ging over op Amazon aangekochte boeken?!
Je krijgt een gebruikersnaam@kindle.com adres. Alles wat je daarheen stuurt wordt op je kindle afgeleverd. Bij 3G betaal je voor datakosten (0.15 per MB). Over Wifi is de service gratis. Als je in het subject 'convert' zet, converteert Amazon je PDF/doc/etc. naar .mobi.
Voorbeeld van tweakers.net naar .mobi met Calibre:
Plaatje op imageshack (popups!)

Voorbeeld van Volkskrant:
Plaatje op imageshack (popups!)

• goweoie
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09-09-2010
*knip*

[Voor 96% gewijzigd door RoD op 09-09-2010 14:46]

• flebbelep
  • Laatst online: 05-12-2013
hoi, heeft iemand hier ervaring met de Foxit eSlick eReader?

pricewatch: Foxit eSlick eReader (Wit 6")

ik vindt hem verdacht goedkoop lijken, daarom vraag ik maar eerst

ben overigens ook aan het denken aan de net nieuwe Sony prs-350
neem maar aan dat niemand daar nog ervaring mee heeft :)

[Voor 18% gewijzigd door flebbelep op 09-09-2010 20:57]

• thijsvk
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18-03-2015

thijsvk

O\-o+

ik zou me er niet te druk over maken, in beide gevallen (pdashop, e-readershop) tijdelijk uitverkocht.

• punisher007
  • Laatst online: 10-05 21:34
Foxit is geloof ik gestopt met het maken van e-readers.

http://blog.bjornhouben.com

• Jerrycan
Ik probeer een Kindle 3 te bestellen maar tot mijn verbazing komt daar 26,89 eur bij voor handeling en verzending, en ook nog'ns 33 eur voor de import in Nederland.
Dan ben je met een cover en de reader toch 200 eur kwijt!
Stond me bij dat hier veel lagere bedragen genoemd werden voor de kindle?!
Gaarne advies!

• GekkePrutser
  • Niet online
quote:
Jerrycan schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:20:
Ik probeer een Kindle 3 te bestellen maar tot mijn verbazing komt daar 26,89 eur bij voor handeling en verzending, en ook nog'ns 33 eur voor de import in Nederland.
Dan ben je met een cover en de reader toch 200 eur kwijt!
Stond me bij dat hier veel lagere bedragen genoemd werden voor de kindle?!
Gaarne advies!
Ik denk dat het komt door de cover, iemand zei al dat als je de adapter meebestelde, de verzendkosten ook flink omhoog gaan. Dus dat zal met de cover ook wel zo zijn. Importkosten is vooral BTW (over alle kosten dus ook de verzending!), daar kom je niet onderuit.

Ik heb het zelf niet geprobeerd maar check het eens met alleen de reader? Volgens de startpost zou je op 150 euro uit moeten komen voor het wifi model (enigszins afhankelijk van de dollarkoers natuurlijk).

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 25-03 13:55
quote:
flebbelep schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:55:
hoi, heeft iemand hier ervaring met de Foxit eSlick eReader?

pricewatch: Foxit eSlick eReader (Wit 6")

ik vindt hem verdacht goedkoop lijken, daarom vraag ik maar eerst
Ik. Gebruikte hem eigenlijk enkel voor het lezen van ICT boeken, Microsoft cursussen ed. in pdf formaat. Spijtig genoeg is m'n laptop tas dit WE gevallen. Laptop overleefde, ereader niet.
2 blogposts via http://blog.koenvermoesen.be/tag/ereader/

Haalde hem bij http://shop.totalereaders.com/. Zie dat die ondertussen nog in prijs gedaald is.

Persoonlijk twijfel ik of ik eigenlijk wel zou investeren in een nieuwe "echte" ereader. Naast die pdf's spendeer ik vooral veel tijd in Google Reader. Vandaar de vraag of de extra functionaliteit van een iPad (of binnenkort een of ander android tablet) niet zijn geld zouden waard zijn. Anderzijds heb ik ook een netbook die softwarematig (ubuntu netbook edition + calibre + fbreader + evince + FireFox) alle functionaliteit biedt. De handzaamheid is niet optimaal maar werkbaar. Je kan een netbook nl wel in portrait mode gebruiken bij het lezen, maar dat is resuleert wel in een onevenwicht aangezien de helt met toestel een pak meer weegt dan de helft met het scherm.

Iemand Google Reader in de browser van Kindle 3 geprobeerd. Is dat een beetje werkbaar?

[Voor 41% gewijzigd door QuadrifoglioVerde op 09-09-2010 23:12]

• trippel
  • Laatst online: 10-01-2011
Ik ben een beginneling op dit gebied,al wat ouder,en nog een blonde vrouw ook nog
Gekocht een foxit-eslick-e-reader en netjes gevraagd in de winkel of ik hier alle e-books mee kon lezen
Vandaag de softwhare met moeite geupdate
Echter,e-pubs,als ik het goed schrijf,kan hij niet lezen
Moet ik daar nog iets voor downloaden?
Pdf leest hij wel
Of heb ik toch de verkeerde gekocht?
Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True