Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste
Acties:
  • 193.906 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Een ereader die echt alles leest bestaat niet (bv mobi en epub op 1 device gaat al niet). Ik heb zelf een BeBook mini, omdat die heel veel formaten leest. De sony prs300 die we hier (over) hebben leest ook prima epubs.

De foxit is sowieso een ouder model en wordt niet meer ondersteund, daarom zou ik hem nu ook niet meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:04
dragon2 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:07:
Een ereader die echt alles leest bestaat niet (bv mobi en epub op 1 device gaat al niet).
Mobi en Epub op 1 apparaat gaat prima, maar het is niet mogelijk om ze allebei met DRM te hebben. Zonder DRM is het geen probleem, en 1 met DRM is vaak ook geen probleem afhankelijk van welke reader het is.

Verwijderd

Welke zouden jullie kunnen aanraden?
En nee,ik hang jullie er niet aan op,ik wil e-pubs kunnen lezen,en ben slechtziend,dus de letters,cq scherm moeten echt niet te klein zijn,liever aan de grote kant

Verwijderd

De foxit gaat terug,iemand een idee welke wel aan te raden is?
Vooral gemakkelijk is?
Voor niet techneuten bedoel ik

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Kobo is erg makkelijk en kan e-pub aan. (p.s. dubbelposten wordt afgeraden)

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:15
@trippel
Belangrijkste eisen zijn dus: een goed scherm, en gemakkelijk, en moet epub kunnen lezen. Dan denk ik aan de nieuwe Sony 650. Ligt als het goed is volgende week in de winkel (bij Bol.com per 16/9 beschikbaar).

Verwijderd

Bedankt,en sorry voor de crosspost
De andere werd gelukkig gewoon terug genomen
Ik ga zoeken,kobo is niet te vinden in nederlands
Zetmolm,jij ook bedankt
Ik ga meteen zoeken
Trouwens die wat terug ging was ook niet goedkoop,bijna 250 euro

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
GekkePrutser schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:53:
[...]
Ik denk dat het komt door de cover, iemand zei al dat als je de adapter meebestelde, de verzendkosten ook flink omhoog gaan. Dus dat zal met de cover ook wel zo zijn. Importkosten is vooral BTW (over alle kosten dus ook de verzending!), daar kom je niet onderuit.

Ik heb het zelf niet geprobeerd maar check het eens met alleen de reader? Volgens de startpost zou je op 150 euro uit moeten komen voor het wifi model (enigszins afhankelijk van de dollarkoers natuurlijk).
Dank voor de tip. Komt op 155 eur uit, zonder die cover. 1 extra cover van 35 dollar en je bent een extra 60 dollar kwijt... Dan maar even zonder cover.
Nu maar afwachten tot de 2e uitleveringsronde begint.

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Verwijderd

Ik heb eens flink gezocht,en ben nog wel even zoet
Mijn budget voor een e-reader ligt zo rond de 600 euro,daar moet ik toch wel iets behoorlijks voor vinden schat ik zo

• punisher007
  • Laatst online: 16-09 10:15
Vind zelf de onyx boox 60 (en bebook neo) erg fijn, maar het voordeel van de nieuwe sony is het nieuwe e-ink scherm.

Heb je al eens rondgekeken op www.mobileread.com ?

[ Voor 18% gewijzigd door punisher007 op 11-09-2010 22:10 ]

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Ga ik zo ook eens kijken
Bedankt voor de tip
Tot nu toe had ik gevonden de nook
http://www.barnesandnoble...s/index.asp?cds2Pid=32459
en de irex digital reader 800s
Beiden lijken mij als leek wel iets

Verwijderd

Italica eReader
Iemand daar ervaringen mee
Sorry,heb geprobeerd alles door te spitten,maar er is zoveel gepost hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@Trippel
Barnes and Noble levert de Nook niet in Nederland. Je kunt er wel aankomen, maar dat kost extra moeite en geld. Of je moet iemand kennen die 'm voor je meeneemt uit Amerika.

De Irex 800 is een uitstekende reader, maar probleem is de support. Irex was failliet, heeft een herstart gemaakt, maar richt zich niet meer op de particuliere markt. 't Is nog maar de vraag in hoeverre ze je helpen met problemen, en of er nog firmware-updates komen.

Italica ken ik niet, kan best een goede reader zijn, maar 't is zo'n 'klein' merk dat ook hier de vraag rijst in hoeverre je support en firmware-updates kunt (blijven) verwachten.

De e-reader-markt is nog volop in beweging, en er zullen de komende tijd nog heel wat merken verschijnen en verdwijnen. Wil je een reader waar je een tijdje mee vooruit kunt, dan zou ik me beperken tot de grotere merken die zich bewezen hebben en die redelijk toekomstvast lijken, d.w.z. Kindle (maar die leest dus geen epub), Nook, Sony, Bebook (groot in Nederland), Pocketbook, en wellicht nog een paar die ik nu even vergeet (ik wil niemand voor het hoofd stoten).

Kindle en Sony zijn vooralsnog de enige merken die het nieuwe Pearl-scherm hebben, dat net weer een graadje beter is dan het Vizplex scherm van de andere merken. Daarom noemde ik de Sony, en ook omdat je er als niet-techneut goed mee uit de voeten kunt. Ik heb zelf een Onyx Boox (= Bebook Neo), en ben daar heel tevreden over; daar zul je ook zeker geen miskoop aan hebben.

Gezien je ruime budget, en het nut dat een groot scherm voor je kan hebben, zou je zeker moeten kijken naar de Pocketbook Pro 902 of 903. Die zijn vorige week officieel aangekondigd. Nu worden er wel meer readers aangekondigd, maar Pocketbook is het soort bedrijf dat z'n aankondigingen ook waar maakt. Het zijn 10-inch readers, en ze zijn waarschijnlijk binnen enkele maanden leverbaar. De vraag is natuurlijk ook of je het wachten ervoor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 12:04
ben woonachtig in Canada en overweeg om een e-reader aan te schaffen. De Kindle voor $139 zou ik redelijk eenvoudig kunnen shippen of door iemand mee laten nemen. Echter, ik zit met een paar vragen:
1) hoe klein is 6 inch? Worden studieboeken met plaatjes er klein van? voelt het te klein? Of maak ik me druk om niks. Ik heb geen enkel probleem om op een netbook (8.9") te werken voor een tijd, en ik gok dat lezen zelfs nog minder vereist. Maar ik hoor graag ervaringen. Is het extra geld voor de DX bijvoorbeeld het echt waard?
2) hoe zit dat nou met de formaten? ik zie dat veel mensen daarover vragen, maar ik blijf het maar een vaag verhaal vinden. Kan ik nou wel of niet legaal formaten van boeken die ik koop omzetten? In de vergelijkings matrix zie ik dat Kindle niet al te veel leest, maar ook zeker niet weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:08

Pierre

Van nature lui!

zetmolm schreef op zondag 12 september 2010 @ 01:05:
@Trippel
Barnes and Noble levert de Nook niet in Nederland. Je kunt er wel aankomen, maar dat kost extra moeite en geld. Of je moet iemand kennen die 'm voor je meeneemt uit Amerika.
Je kan hem gewoon zonder probleem kopen in Nederland, heb geen last gehad met extra moeite doen, gekocht heb ik hem hier.

En ja dan kost het meer, ik zocht een reader die goed was, en ik ben er erg tevreden over.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:04
XxOrpheusxX schreef op zondag 12 september 2010 @ 06:54:
ben woonachtig in Canada en overweeg om een e-reader aan te schaffen. De Kindle voor $139 zou ik redelijk eenvoudig kunnen shippen of door iemand mee laten nemen. Echter, ik zit met een paar vragen:
1) hoe klein is 6 inch? Worden studieboeken met plaatjes er klein van? voelt het te klein? Of maak ik me druk om niks. Ik heb geen enkel probleem om op een netbook (8.9") te werken voor een tijd, en ik gok dat lezen zelfs nog minder vereist. Maar ik hoor graag ervaringen. Is het extra geld voor de DX bijvoorbeeld het echt waard?
2) hoe zit dat nou met de formaten? ik zie dat veel mensen daarover vragen, maar ik blijf het maar een vaag verhaal vinden. Kan ik nou wel of niet legaal formaten van boeken die ik koop omzetten? In de vergelijkings matrix zie ik dat Kindle niet al te veel leest, maar ook zeker niet weinig.
6inch is voor het lezen van leesboeken een comfortabel formaat, voor studieboeken zou ik persoonlijk voor iets groter gaan zeker als er ook afbeeldingen in staan. Houdt er wel rekening mee dat afbeeldingen in kleur in grijs tinten weer worden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuch, bijna het dubbele :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Laat ook maar, in deze discussie heb ik geen trek

[ Voor 20% gewijzigd door Pierre op 12-09-2010 18:43 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 12:04
Dank voor de reactie ZanielGa. Ik vind het formaat 6 inch waarschijnlijk handiger, maar ik snap dat met de plaatjes 10 inch wellicht beter is.

Ik zou mijn e-reader inderdaad ook willen gebruiken om mijn boeken (ik werk hier als docent) te kunnen lezen. Scheelt een hoop gezeul: netboekje als werkstation en een e-reader ipv van de 15.6" laptop en 2-3 dikke boeken. Van mij hoeft een e-reader niet zo veel te doen behalve pdfjes weer te geven (of pdf omgezet naar een of ander e-book formaat).

Maar een kleine Kindle heeft voor mij wel een vriendelijke "uitprobeerprijs" en de DX (met minder goed scherm) eigenlijk niet zo. Als het dan niks, is het wel jammer. En de kleine Kindle kan ik idd makkelijk gebruiken voor leesboeken. Zie me zelf niet met die grote in bed liggen lezen. :-) Of wellicht dat mijn idee van 10" weer te groot is.

Twijfel, twijfel, twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:36
deze week de Bebook One 2010 ontvangen en na het opladen een e-book er op gelezen. Lezen is weer leuk: geen gehannes met kaft/rug van een dik boek, handzaam, en goed leesbaar ook bij wat indirect licht :)

dit weekend reeds 200 pagina's van Band of Brothers verslonden :)
pagina-wissel is misschien traag te noemen, maar als ik bij de laatste 2-3 regels ben start ik de 'next page'.
Laden ging ook goed, ik heb de Iphone lader hiervoor benut zodat je PC/laptop niet continue aan hoeft te staan voor het opladen (initieel deed ie hier ca. 8 uur over voor status 'groen' was).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed,ik ben vanmiddag wezen kijken naar een sony,wist niet dat mijn vriendin er een had
Het lijkt of er een waas over zit??
Zou voor bescherming zijn volgens haar omdat ze daar met hun vingers aanzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zanielga,die tellen wel flink extra op een e-reader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.simplyelectron...pid=10848&setcurrency=eur
Of is deze nook niet geschikt voor nederlanse boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:25:
Goed,ik ben vanmiddag wezen kijken naar een sony,wist niet dat mijn vriendin er een had
Het lijkt of er een waas over zit??
Zou voor bescherming zijn volgens haar omdat ze daar met hun vingers aanzitten
Welk type ? Het touch type staat bekend om het hebben van glare. Bij de nieuwe modellen zou dit niet/minder het geval moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

600 staat er op punisher

Hey allemaal een nook gaan kopen op die website?
Plotseling uit verkocht.......

Daar staan trouwens meer grotere schermen,ik heb ze een bericht gestuurd,afwachten tot ze reageren,als ze al kunnen begrijpen wat ik vroeg,mijn engels is heel slecht

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
De PRS-600 is inderdaad de glare van bekend. Op de PRS-650 die binnenkort uit komt zou dit niet/minder moeten zijn: YouTube: Sony Reader PRS-650 Touch Edition

Daarnaast zou deze meer intern geheugen moeten hebben, lichter/kleiner moeten zijn EN ook nog een beter e-ink scherm met 50% beter contract:
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=96859

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Wat denk je zelf, het is tekst (epub, pdf what ever) dat kan je gewoon lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even bedanken voor de moeite die jullie allemaal doen voor een leek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

@Trippel,
Ik heb een nook en ben er erg tevreden over. Uit Amerika laten versturen door familie. Dus die nook die in NL te koop is zijn gewoon prima, ook voor NL boeken. Standaard ondersteund hij e-pub zonder iets over te hoeven zetten.
http://www.easereader.nl/...JGtqcr4g6QCFcsB4wodNWxncA

Voor 249,- in NL te koop.

p.s. laat je niet verleiden door de oude sony 600touch

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt,en nee,ik laat me zeer zeker niet verleiden door die sony 600,ik kan die bijna niet lezen door mijn ogen plus die waas die er over hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er toch op dat het de irex dr 800 s gaat worden
Iemand er ervaring mee?
Of ligt daar ook dat waas van die touchscreen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Nee, die heeft een heel ander type touchscreen, dat geen afbreuk doet aan contrast en helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt,ik heb net een mail gestuurd naar de ereaders shop met de vraag hoe dit zit met dat faillisement
Als het antwoord bevalt dan word hij besteld
Kan trouwens niemand vinden die er zo een heeft,raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Irex stond al niet bekend om z'n klantvriendelijkheid. Het nieuwe IRX heeft dan wel 'op papier' de support van de 800 overgenomen, maar wat dat in de praktijk betekent moet je maar afwachten.

Ik zou in ieder geval alleen in zee gaan met een winkel die z'n garantieverplichtingen serieus neemt, en je bij problemen niet zo snel mogelijk afscheept met een verwijzing naar de fabrikant. In Nederland zijn winkels wettelijk gezien verantwoordelijk voor de kwaliteit van producten die ze verkopen, maar sommige schuiven die verantwoordelijkheid het liefst zo snel mogelijk van zich af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoorde hier niet

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 22:38 . Reden: hoorde hier niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:55:
Ik heb nog geen antwoord,zal wel komen
Vraag me af of ze anders reageren omdat ik een zakelijke klant ben?
Ik weet het niet, maar dit heeft weinig met dit topic te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt,sorry
Je hebt volkomen gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.simplyelectron...ct.php?pid=10930&sd=specs
Volgens mij kan ik geen epub lezen met deze?

Extra,hij ondersteund inderdaad een e-pub,dus helaas,deze valt af

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 22:25 . Reden: nadere info gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je al gegoogled? Beetje meer eigen initiatief aub. Verder, graag de editknop gebruiken ipv meerdere keren na elkaar te posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:53
KUCH STARTPOST
Daarnaast als je een Kindle wil bestellen, bestel dan alstublieft van Amazon.com!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Ik heb op een zakenreis in de us de nook en de kinde3 gekocht/laten bezorgen, Ik vind de nook stukken makkelijker in het gebruik, alleen qua specs wint de kindle3 het met gemak; dunner, stukken lichter, beter contrast, snelle page wisselingen. Het omzetten van boeken voor transfer naar de kindle duurt ff, maar na een nachtje aan de pc heb je er 600boeken opstaan en ben je voorlopig klaar. Wel is de opmaak niet helemaal fantastisch te noemen maar ik heb nog niet veel boeken vergeleken. Ben nog aan het twijfelen welke van de twee ik uiteindelijk ga verpatsen. Denk dat de nook eruit gaat, al is het alleen maar omdat hij een stuk meer oplevert in de verkoop :) Welke zouden jullie houden?
Als iemand ergens een direct vergelijk van wil hebben kan ik wel wat plaatjes schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik heb net de knoop dorgehakt en besteld
De irex 800 is het geworden
Met uitleg van de shop hoe de garantie werkt
Mag ik jullie bedanken voor alle uitleg en hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben bezig met de mogelijke aanschaf van een sony prs-650 maar op de foto's die ik zie van de onderzijde ontbreekt de 5 volt lader ingang.
Echt veel info kan ik er niet over vinden (ok..is nog niet leverbaar) maar zou dit betekenen dat sony een usb laad functie krijgt via een losse usb lader of kan je hem alleen nog maar laden via een pc ?
Daar ik veel in bed lees zou het laatste een ramp zijn plus dat je bij de "oude" 600 en de 505,die ik ook bezit, niet kan lezen als je hem aan de usb verbinding hebt hangen met de pc.
Reviews kan je natuurlijk nog niet veel vinden en een hoop spreken elkaar ook tegen.
Zo zegt sony bv zelf,levering begin oktober en heeft BOL het over eind september.
Op de foto's die ik bij BOL zie staan,verreweg de meeste en duidelijkste,zie je duidelijk dat de 5 volt laad ingang ontbreekt,maar de bovenkant zie je niet (misschien is ie daarheen verplaatst).
Wie weet er iets meer over ?

/edit op de BOL site kan je bij de zwarte 10 foto's zien (bij de zilveren maar 9 ) en op de zwarte zie je aan de bovenkant ook geen lader aansluiting.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 14-09-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Mijn sony prs300 laadt ik ook gewoon op via usb, ofwel via m'n laptop ofwel via een losse usb lader (iedere losse usb lader met de goede stekker werkt wel geloof ik). Is toch geen probleem? Vind ik juist super: geen gedoe met losse voor-ieder-gadget-andere laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dragon2 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:14:
Mijn sony prs300 laadt ik ook gewoon op via usb, ofwel via m'n laptop ofwel via een losse usb lader (iedere losse usb lader met de goede stekker werkt wel geloof ik). Is toch geen probleem? Vind ik juist super: geen gedoe met losse voor-ieder-gadget-andere laders.
Mijn 600 reader doet het echt niet op de losse laders die ik hier heb liggen.. en zoals ik al zei,in bed laden via een pc/laptop is geen optie bovendien kun je dan niet lezen zodra ie aan een pc is gekoppeld.
De enige losse lader die werkt is die van de psp via de speciale laad aansluiting,niet via usb.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 14-09-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Nick39 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:20:
[...]
De enige losse lader die werkt is die van de psp via de speciale laad aansluiting,niet via usb.
En natuurlijk de losse lader specifiek voor de PRS-600 die je los kan kopen.... wel een beetje jammer dat je die er toen weer los bij moest kopen (las later pas dat de PSP lader ook werkt, jammer, want die had ik ook nog liggen).

(ben overigens nog steeds van mening dat de glare op de PRS-600 echt wel meevalt, voor mij is het iig niet storend en heb nog steeds liever mijn PRS-600 dan bijna alle andere alternatieven. Kindle 3 is nu gelukkig een stuk minder spuuglelijk dan de vorige versies, dus wel interessant als het niet de Amazon lock-in gehad had, maar zou als ik nu zou kopen voor de Sony PRS-650 gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
bovendien kun je dan niet lezen zodra ie aan een pc is gekoppeld.
Dat is wel irri ja, dat kan mijn bebook dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 505 laadt ook alleen maar via usb als deze aan een pc hangt, niet via een usb lader, kan me niet voorstellen dat dat bij de 300 anders is, als het bij de 600 ook niet zo werkt. het lampje brandt wel, maar de reader laadt verder niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xahmol schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:56:
[...]

(ben overigens nog steeds van mening dat de glare op de PRS-600 echt wel meevalt, voor mij is het iig niet storend en heb nog steeds liever mijn PRS-600 dan bijna alle andere alternatieven. Kindle 3 is nu gelukkig een stuk minder spuuglelijk dan de vorige versies, dus wel interessant als het niet de Amazon lock-in gehad had, maar zou als ik nu zou kopen voor de Sony PRS-650 gaan).
De reden waarom ik voor de 650 nu ga is ook niet voor de glare,maar voor het verbeterde touch screen,ik hoop dat het veeg gebaar wat beter herkend wordt,nu doe je het toch met de nagel (met de vlakke vinger moet ik soms wel 3 keer "vegen" ) en als je hem onder een bepaalde hoek houdt zie je wel wat lichte krasjes op het scherm van het "nagelbladeren"
Ik vind het steeds verplicht naar beneden gaan en op het knopje drukken erg irritant als je hem in het midden vast houdt.
Is dat niet verbeterd,dan gaat ie terug,want lezen doe ik op de 600 ook prima,duidelijk zat.
Maar goed,wat zal het zijn,verplichte aankoop sony lader,usb laden via pc zonder lezen,of gewoon usb laden en lezen tegelijk met een los goedkoop ladertje...
Bevalt ie dan gaat denk ik de 600 weg want een bebook one,een prs 505,een prs 600 en een prs 650 vind ik net ff teveel van het goede. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Mijn 600 reader doet het echt niet op de losse laders die ik hier heb liggen.. en zoals ik al zei,in bed laden via een pc/laptop is geen optie bovendien kun je dan niet lezen zodra ie aan een pc is gekoppeld.
Dan doet Sony (zo als gewoonlijk) weer bijzondere dingen. Ik heb hier een Cybook, een Bebook en een Kindle en die kunnen allemaal via iedere willekeurige USB lader die ik in huis heb geladen worden. De Bebook heb ik niet gebprobeerd, maar de Kindle kan gewoon gebruikt worden als hij geladen wordt en ik heb ergens gelezen dat een Cybook het ook kan.

Maar zelfs als dat niet zou kunnen, die dingen gaan bij heftig lezen allemaal een paar weken tot een maand op een lading. Voor die tijd hebben ze al lang weer aan een PC gehangen voor management van de boeken. en eigenlijk zijn ze nooit leeg.

Als je je Reader eens per 1-2 weken een keer aan de lader hangt op een moment dat je naar je werk bent of zit te eten is dat meer dan voldoende

[ Voor 15% gewijzigd door Ortep op 14-09-2010 17:20 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:18:
[...]

Als je je Reader eens per 1-2 weken een keer aan de lader hangt op een moment dat je naar je werk bent of zit te eten is dat meer dan voldoende
Echt niet bij de sony 505 of 600 of zo.. een week,maximaal bij 2 tot 3 uur lezen per avond is ie met een week leeg (in standby mode) ,je kan dit onmogelijk voor elk merk zo maar even zeggen.
En je kan best lezen terwijl je laadt,maar niet via usb,dan moet je een optionele adapter kopen.
(of de psp lader gebruiken)
Overigens wil mijn bebook ook niet laden met een usb lader,hij geeft wel aan dat ie laadt (met het symbool) maar hij wordt geen mm voller.
Laatst hadden mijn vriendin en ik in griekenland alletwee onze bebooks bij ons,en die waren al aardig leeg dus ja hoor halverwege, stoppen.
Nou zowel met mijn usb lader van mijn HTC hero als met de USB lader van haar samsung kreeg je wel netjes het lader symbool in beeld,zelfs het vol symbool,maar als je de lader er uit trok en je wilde de bebook aanzetten dan gaf ie gelijk leeg aan,ook na een nacht laden op beide books 2010 edition.
Met 2 bebooks,en 2 totaal verschillende usb laders gaven ze netjes aan dat ze aan het laden waren,op een gegeven moment krijg je dan het net symbool in beeld ipv het laad symbool, usb lader er uit,bebook aan...en gelijk weer uit,batterij leeg...
Het lijkt alsof ze laden,maar mooi niet.

Maar goed,mijn vraag ging over de nieuwe prs-650, ik heb hem pre-ordered,wacht dan wel af.

[ Voor 56% gewijzigd door Nick39 op 14-09-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:53
Over dat laden, dat is waarschijnlijk omdat die laders niet dezelfde ampère waarde hebben dan wat je apparaat wil.
Bij een Kindle kan je gewoon lezen terwijl hij laadt aan de usbpoort, maar dan moet je wel in de verkenner, Kindle selecteren en dan uitwerpen kiezen (werkt dus niet via veilig verwijderen)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nick39 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:53:
[...]

Echt niet bij de sony 505 of 600 of zo.. een week,maximaal bij 2 tot 3 uur lezen per avond is ie met een week leeg (in standby mode) ,je kan dit onmogelijk voor elk merk zo maar even zeggen.
En je kan best lezen terwijl je laadt,maar niet via usb,dan moet je een optionele adapter kopen.
(of de psp lader gebruiken)
Dan heb ik toch andere ervaringen. Ik heb een 505, en die laadt alleen 1x per week op (kwartier ofzo) via USB als ik er nieuwe boeken opzet, waarbij ik 2 a 3 uur lees per dag. Ruim voldoende en ik maak mij nooit zorgen dat hij leegraakt. Modellen met touchscreen zullen wat meer stroom verbruiken idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allebei of leest je partner niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Nick39 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:53:
[...]

Mijn PRS-600 haalt toch echt 2 tot 3 weken met vergelijkbaar gebruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kindle 3 binnen gekregen, best tevreden over. Even wennen aan traagheid van het scherm maar het is natuurlijk e-paper. Wel echt heel relaxed lezen!

Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg85/scaled.php?tn=0&server=85&filename=8w3y.jpg&xsize=640&ysize=640

yay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:31:
[...]

allebei of leest je partner niet?
Ze hoefde er geen, maar misschien haal ik dr nog wel over. :>

• punisher007
De foxit e-reader nu op ibood voor 119,95 + 5,95 voor eventuele liefhebbers.

Roamor schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:56:
[...]

Dan heb ik toch andere ervaringen. Ik heb een 505, en die laadt alleen 1x per week op (kwartier ofzo) via USB als ik er nieuwe boeken opzet, waarbij ik 2 a 3 uur lees per dag. Ruim voldoende en ik maak mij nooit zorgen dat hij leegraakt. Modellen met touchscreen zullen wat meer stroom verbruiken idd.
En gedeeltelijk @xahmol, ik denk dat mijn 600 nog niet "getraind" is, hij heeft pas 3 ladingen of zo er op zitten want ik heb hem nog niet zo lang.
Verder is mijn "laadgedrag" anders, ik heb beide readers vol gezet met boeken ( een paar honderd) en sindsdien hebben ze de pc niet meer gezien, alleen de lader van de psp.
Bij mij is er dus geen tussentijds laad moment aan de pc om er nieuwe boeken op te zetten want ik heb zoals gezegd de reader vol gegooid.
Wat ik wel weet van de prs 600,die ik het meest gebruik is dat je zeker nog 3 dagen kan lezen terwijl de "batterij laag" aanduiding verschijnt.
Ik denk dat de batterij nog niet op volle sterkte is/zijn.
Maar goed,blijkbaar is er nog nergens een 650 "uitgelekt" waarbij gekeken is hoe je het ding moet laden.
En dan zit ik straks nog met het dilemma.. welke doe ik weg... mijn 600 ( met "leeslampje cover" ),mijn 505 of mijn bebook 2010.. ik heb dat touchscreen voornamelijk nodig omdat ik heel veel boeken inscan,en als ik al lezende een over het hoofd geziene fout tegenkom kan ik die markeren met de stylus en dan haal ik eens per week of zo de fouten uit de originele epub.

• VIPaul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 08:24
Ik zit er aan te denken om van de dikke studieboeken over te stappen naar een e-reader. Nou doe ik een technische opleiding met redelijk wat plaatjes en grafieken in het gemiddelde boek. Vaak zijn de boeken ook nog eens PDF. Nu ligt mijn budget een beetje rond de 200 euro en zat ik vooral aan de sony PRS-650 te denken. Vooral ook omdat je hier notities op kan maken. Maar zou het 6 inch scherm groot genoeg zijn voor mijn type gebruik. Want van grotere e-readers is er wel heel weinig aanbod. Zou het anders de moeite zijn om op de pocketbook 902 te wachten?
Verder nog een kleine software vraag. Als ik een boek inscan krijg ik twee pagina's op een pdf pagina. Is er een goed programma die dit kan splitsen in twee aparte pagina's? Had Adobe Acrobat Pro al helemaal doorgepluist maar kon het niet vinden.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
VIPaul schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:11:
Ik zit er aan te denken om van de dikke studieboeken over te stappen naar een e-reader. Nou doe ik een technische opleiding met redelijk wat plaatjes en grafieken in het gemiddelde boek. Vaak zijn de boeken ook nog eens PDF. Nu ligt mijn budget een beetje rond de 200 euro en zat ik vooral aan de sony PRS-650 te denken. Vooral ook omdat je hier notities op kan maken. Maar zou het 6 inch scherm groot genoeg zijn voor mijn type gebruik. Want van grotere e-readers is er wel heel weinig aanbod. Zou het anders de moeite zijn om op de pocketbook 902 te wachten?
6" en PDF (in A4 formaat) is naar mijn ervaring niet te doen. In full-page formaat is het allemaal te klein en te weinig pixels @ 800x600 om te kunnen lezen. Halve pagina's (ereader op zijn kant en dan elke pagina in 2 stukken delen) leest beter maar dan is de refreshrate weer zo vertragend dat het erg moeilijk te doen is. Bovendien krijg je dan regels tekst die in 2en gedeeld worden. Het is hooguit behelpen, ik zou het niet bruikbaar noemen.

Verwijderd

teddebraak schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:39:
[...]

Ze hoefde er geen, maar misschien haal ik dr nog wel over. :>
die van mijn hoefde er ook geen... totdat ze een nieuw boek zocht en het was niet in de winkel en ik kon hem downloaden. Toen kwam ook deel 2 en 3 van dat boek online en was ik een paar weken mijn reader kwijt ;)

Verwijderd

Is er een goed programma die dit kan splitsen in twee aparte pagina's?
Is zelf te maken, dit schijnt bij collega's hier op het werk perfect te werken:

http://www.experts-exchan...Q_24272796.html#a24015573

en aangezien je vast niet wil betalen, met google cache het antwoord (wel even halverwege de pagina scrollen) :o
http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 11:33 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:03
Ik heb een tijd lang naar pads gekeken om boeken te lezen, maar de meerwaarde hiervan valt weg op het moment dat ik een grote telefoon aanschaf (is toch al de bedoeling) en mobielinternet.

Op dit moment ben ik dus aan het kijken naar de verschillende ebook-readers.
Uiteraard ondersteuning voor zoveelmogelijk.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat er ongelooflijk veel verschillende zijn.
Het liefst, maar dat is niet mogelijk, zou ik alle standaarden af willen kunnen spelen,
Mijn vrouw heeft een netbook welke ook als pad "omgevouwen" kan worden.
Hierop staat Mobipocket, dus wellicht is het handig als dat formaat afgespeeld kan worden.
Pdf is eigenlijk ook wel een must. Een touchscreen hoeft van mij ook weer niet zo nodig.

Het duurt wel even voordat ik het topic doorgespit heb. Ben benieuwd of ik iets naar mijn liking kan vinden.

Verwijderd

Wat zit er hier toch veel kennis

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:30:
Het liefst, maar dat is niet mogelijk, zou ik alle standaarden af willen kunnen spelen,
Een mooi overzicht staat hier (zie de tabel met titel Supported File Formats):
Wikipedia: Comparison of e-book readers

Mijn ervaring is dat je dit nodig hebt om alles te kunnen lezen:
epub, pdb, html, doc, txt en pdf , meer kom je in de praktijk niet tegen of is te converteren met Calibre.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 11:37 ]

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:33
Verder nog een kleine software vraag. Als ik een boek inscan krijg ik twee pagina's op een pdf pagina. Is er een goed programma die dit kan splitsen in twee aparte pagina's? Had Adobe Acrobat Pro al helemaal doorgepluist maar kon het niet vinden.
Een e-reader is inderdaad echt niet aan te raden voor dit gebruik. De refreshrate ligt veels te laag en pdf support is bij de meeste (zoniet alle) readers niet optimaal. Aantekeningen maken is daarnaast ook behelpen.

Zelf zou ik het houden bij de dikke boeken of eventueel overstappen op een iPad, alhoewel ik ook niet zeker weet of de pdf support te doen is.

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

Ik kreeg de ibood van de dag vandaag in m'n mailbox en zoals eerder vermeld stond er een ereader in. Dit zette me aan het denken om misschien ook zo'n apparaat aan te schaffen voor het lezen van al m'n manga-scans. Vandaar mijn vraag ( gezien dit artikel http://www.pcworld.com/article/172040/get_ready_for_the_ereader_rumble_of_2010.html ) is het nu een verstandig moment om me te gaan verdiepen in de ereaders of staat er daadwerkelijk een ereader oorlog op het punt van uitbarsten? (wat hopelijk weer ten goede komt van de prijs). Om daar meteen op in te haken: wat zou een verstandige keuze zijn voor het lezen van scans (JPG/PNG)?

Bij voorbaat dank

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Abbyy Finereader 10 kan dat heel goed. Het programma is niet goedkoop, maar als je veel wilt scannen, is dat qua productiviteit (teksttherkenning en snelheid) de top.

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Als ik zo de startpost bekijk is de enige echte keuze die tussen de kindle en de Nook bij de 6' schermen. Over de Nook lees ik alleen negatieve reviewers en schijnt het scherm significant langzamer en minder scherp te zijn.
Mijn vraag is dan ook min of meer: Hoe groot is het nadeel van geen ePUB op de kindle, wat ik een erg merkwaardige missende feature vind. Is het eenvoudig om ePUB boeken die je al hebt om te zetten naar andere formaten? Voldoet mobipocket nog wel?

Verwijderd

kingmob schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:43:
Als ik zo de startpost bekijk is de enige echte keuze die tussen de kindle en de Nook bij de 6' schermen. Over de Nook lees ik alleen negatieve reviewers en schijnt het scherm significant langzamer en minder scherp te zijn.
Mijn vraag is dan ook min of meer: Hoe groot is het nadeel van geen ePUB op de kindle, wat ik een erg merkwaardige missende feature vind. Is het eenvoudig om ePUB boeken die je al hebt om te zetten naar andere formaten? Voldoet mobipocket nog wel?
Ik heb de Kindle 3 en ben er zeer tevreden over, zowel over de scherpte van het scherm als over de snelheid van bladeren; bladeren gaat echt erg snel. Dat-ie geen ePUB's leest ervaar ik totaal niet als een gemis; met het (gratis) tooltje Calibre is het converteren van ePUB naar mobi een fluitje van een cent, stelt echt niks voor.

• Arunia
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:36:
[...]

Een mooi overzicht staat hier (zie de tabel met titel Supported File Formats):
Wikipedia: Comparison of e-book readers

Mijn ervaring is dat je dit nodig hebt om alles te kunnen lezen:
epub, pdb, html, doc, txt en pdf , meer kom je in de praktijk niet tegen of is te converteren met Calibre.
Dat is helemaal waar.
Vreemd trouwens dat ik om één of andere reden op die sony uit kom, maar ik moet eens kijken naar de formaten van die dingen. Ik lees toch vaak Engelse pockets en die zijn niet zo groot.
Ik ga me eens aan de hand van je link en gedachtes orienteren op een reader die dat zou kunnen.
prijk schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:57:
[...]

Abbyy Finereader 10 kan dat heel goed. Het programma is niet goedkoop, maar als je veel wilt scannen, is dat qua productiviteit (teksttherkenning en snelheid) de top.
Is een grandioos programma,gebruik het zelf ook veel.. helaas is er geen epub plugin voor, dus ik save het in html, dat open ik met sigil en dan saven als epub.
Als Abbyy ooit nog eens zelf voor een epub plugin zou zorgen dan heb je echt een grandioos pakket !
Is het eenvoudig om ePUB boeken die je al hebt om te zetten naar andere formaten? Voldoet mobipocket nog wel?
Met calibre is dat een fluitje van een cent.. doet ie ook nog eens in batch mode,freeware.
Je kan een epub,mits niet beveiligd zonder enig probleem omzetten naar elk gewenst formaat.

Verwijderd

Oow wat is de irex 800 mooi,een echte beauty,en wat een heerlijk groot scherm
Hij ligt nu voor de eerste keer te laden,en ik ben nu al verliefd
Heerlijk kompleet,met allerlei verschillende stekkers om te laden,en hij kan ook op de usb geladen worden

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
Deze vraag komt wel erg vaak terug in dit topic 8)7

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nick39 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:47:
Is een grandioos programma,gebruik het zelf ook veel.. helaas is er geen epub plugin voor, dus ik save het in html, dat open ik met sigil en dan saven als epub.
HTML is veel universeler dan ePub. De halve wereld gebruikt een of andere vorm van Mobi (Prc en AZW) en heeft dus niets aan een ePub plugin

Ik ben constant bezig om via veel geworstel van ePub weer een goede HTML te maken. Ik wordt gek van al die mensen die vinden dat ze boeken moeten opleuken met allerlei archaische CSS grapjes die met geen enkele Wysiwyg editer goed kan worden bewerkt maar die je in de een of andere vorm van Notepad moet editten. Bovendien zien die dingen er dan op iedere reader weer anders uit. Ik heb boeken die 2 volle centimeters linker kantlijn hebben op een Cybook, maar die helemaal geen kantlijn hebben op de Kindle. Of die links en rechts uitgevuld zijn op de Bebook en alleen rechts op de Cybook.
Dat kan 20 keer eenvoudiger in Word als je de HTML source gebruikt. Dat is 100% pure Wysiwyg. Dan kan je direkt ook een TOC maken enz zonder dat je met Sigil of Mobicreator aan de gang moet.

Op dit moment heb ik de methode dat ik de ePub in Winrar open en er botweg de CSS uit sloop. Daarna is het book meestal een stuk opgeknapt en veel beter leestbaar als ik ze omzet naar Mobi voor de Kindle, Cybook en de Bebook

Even een andere vraag.. regelmatig lees ik een ebook waarin je de tekst ziet verschuiven,om de zoveel regels staat het niet links tegen de kantlijn.
Zie je overigens ook bij gewone boeken.
Ik haat dat, ik wil die tekst gewoon links uitgelijnd hebben staan.
Dan kun je wel bij text align left invullen maar dat helpt niet als er in het boek bij de lettertypes en posities staat: text-indent: 1em
Je moet dus in de css van elke epub de lettertypes langslopen en bij elk lettertype waarbij text-indent: 1em (of een nog hogere waarde waardoor ie nog verder van de kantlijn af gaat) alles handmatig vervangen in text-indent: 0;

Toevoegen in de css heeft geen zin als al eerder een andere waarde staat.
Weet iemand of er een programma is die de css naloopt en automatisch de waarde kan veranderen ?

• kingmob
Nick39 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:50:
[...]

Met calibre is dat een fluitje van een cent.. doet ie ook nog eens in batch mode,freeware.
Je kan een epub,mits niet beveiligd zonder enig probleem omzetten naar elk gewenst formaat.
Maar is er enig voordeel voor het ePUB formaat. Ik neem aan dat er een reden is dat mobipocket 'uit de gratie' is min of meer.

Zie net die entourage edge, dat lijkt me ook wel wat, is slechts 4 keer zo duur :P

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nick39 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:14:
Toevoegen in de css heeft geen zin als al eerder een andere waarde staat.
Weet iemand of er een programma is die de css naloopt en automatisch de waarde kan veranderen ?
Gewoon de hele css er uit rukken. Dan ben je al een heel eind opgeschoten. Dat kan eenvoudig met Winrar. Open de epub hier mee...'loop' naar de style directory, selecteer de css en verwijder hem en sluit winrar.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

kingmob schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:25:
Maar is er enig voordeel voor het ePUB formaat. Ik neem aan dat er een reden is dat mobipocket 'uit de gratie' is min of meer.
In theorie kan ePub meer dan Mobi. In de praktijk wordt dat niet gebruikt of op dit moment slecht uitgevoerd. De grootste drive achter ePub is dat een aantal vnl Europese uitgevers Amazon een hak wilde zetten. Die is namelijk de eigenaar van het formaat. Ze hadden even niet in de gaten dat ze zich nu hebben opgehangen aan Adobe.

In de VS is de Kindle een enorme hit en daar werkt men gewoon met AZW en dat is Mobi. De Bebook en de Cybook kunnen het ook gewoon lezen.

Omzetten is van de een naar de ander is zeer simpel. Dus dat zal je probleem niet zijn. Je kiest een reader om andere redenen dan het formaat dat ze aan kunnen.

Ik lees al een jaar of 3 met eReaders en in mijn praktijk met 3 verschillende readers is gebleken dat ik met Mobi heel wat minder problemen heb dan met ePub. In potentie is ePub erg goed, maar de praktijk is dat het nog niet volwassen is. Tot het zover is blijf ik wel bij Mobi

[ Voor 29% gewijzigd door Ortep op 15-09-2010 14:59 ]

Ortep schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:51:
[...]

Gewoon de hele css er uit rukken. Dan ben je al een heel eind opgeschoten. Dat kan eenvoudig met Winrar. Open de epub hier mee...'loop' naar de style directory, selecteer de css en verwijder hem en sluit winrar.
uhuh.. dat snapte ik zelf ook... klein probleempje alleen... op mijn ebook zelf staan al 300 boeken,in totaal heb ik er een paar 1000... :X

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:42:
[...]

Dat is helemaal waar.
Vreemd trouwens dat ik om één of andere reden op die sony uit kom, maar ik moet eens kijken naar de formaten van die dingen. Ik lees toch vaak Engelse pockets en die zijn niet zo groot.
Ik ga me eens aan de hand van je link en gedachtes orienteren op een reader die dat zou kunnen.
het sony formaat (.lrf uit mijn hoofd) is voor sf en fantasy boeken wel erg mooi, veelal zijn dat mooie versies met covers erin en werkende inhoudsopgaves. Als ik boeken zoek, dan neem ik vaak als ik de keuze heb tussen epub en lrf het lrf formaat en zet dat voor mijn ereader weer om naar epub.
Nick39 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:50:
Het omzetten gaat prima mits je niet in 1 keer 1000 bestanden wilt omzetten. Dan is je pc best lang bezig. Op een gemiddelde pc duurt het ongeveer 30 seconden per boek is mijn ervaring.
Ortep schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:14:
Op dit moment heb ik de methode dat ik de ePub in Winrar open en er botweg de CSS uit sloop. Daarna is het book meestal een stuk opgeknapt en veel beter leestbaar als ik ze omzet naar Mobi voor de Kindle, Cybook en de Bebook
Dat ga ik thuis eens proberen, ik wist niet dat je epubs met winrar kon openen. Wel handig truukje als ik het zo lees.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 16:40 ]

• kingmob
Ortep schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:55:
[...]

In theorie kan ePub meer dan Mobi. In de praktijk wordt dat niet gebruikt of op dit moment slecht uitgevoerd. De grootste drive achter ePub is dat een aantal vnl Europese uitgevers Amazon een hak wilde zetten. Die is namelijk de eigenaar van het formaat. Ze hadden even niet in de gaten dat ze zich nu hebben opgehangen aan Adobe.

In de VS is de Kindle een enorme hit en daar werkt men gewoon met AZW en dat is Mobi. De Bebook en de Cybook kunnen het ook gewoon lezen.

Omzetten is van de een naar de ander is zeer simpel. Dus dat zal je probleem niet zijn. Je kiest een reader om andere redenen dan het formaat dat ze aan kunnen.

Ik lees al een jaar of 3 met eReaders en in mijn praktijk met 3 verschillende readers is gebleken dat ik met Mobi heel wat minder problemen heb dan met ePub. In potentie is ePub erg goed, maar de praktijk is dat het nog niet volwassen is. Tot het zover is blijf ik wel bij Mobi
Dankje, hier kan ik dan mee. Denk dat het dan een Kindle3-wifi gaat worden. Twijfel nog sterk over die entourage edge, maar wat ik begrijp is de camera daarop ivm skype niet geweldig, wat 1 van m'n belangrijkste eisen zou zijn. Ook films kijken op dat ding is me nog niet helemaal duidelijk wat hij aan kan... Maar het lijkt me een mooi handzaam combiding dat een lange neus trekt naar de ipad.

• Arunia
Qua bestandformaten (geen epub) ziet de kindle3 er aardig goed uit. Ook wat betreft prijs.
Bol heeft de leverdatum van de sony prs 650 zwart en rood op: vandaag besteld,morgen in huis gezet.
De door mij bestelde zilveren staat opeens op 3-4 werkdagen terwijl Sony zelf nog begin oktober op zijn site heeft staan..
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:38:
Dat ga ik thuis eens proberen, ik wist niet dat je epubs met winrar kon openen. Wel handig truukje als ik het zo lees.
Een epub is gewoon een zip,dus met winzip gaat het uiteraard ook, je kan een epub gewoon renamen in zip dan kan je hem overal mee openen waarmee je een zip kan openen,met total commander,met winrar,met winzip..
Of: openen met: winzip of winrar in explorer.

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:56:
Bol heeft de leverdatum van de sony prs 650 zwart en rood op: vandaag besteld,morgen in huis gezet.
De door mij bestelde zilveren staat opeens op 3-4 werkdagen terwijl Sony zelf nog begin oktober op zijn site heeft staan..
de beschrijvingen van bol.com worden in India ingevoerd, vertrouw er niet teveel op, ik zou eerder Sony geloven. Heb vaak genoeg gehad dat een 24 uurs bestelling pas dagen later kwam... en ook al een paar keer dat het toch niet leverbaar bleek te zijn.

Verwijderd

kingmob schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:55:
Twijfel nog sterk over die entourage edge
volgens mij leest die niet fijn in bed , dat zou voor mij niks zijn omdat ik daar veel boeken lees. Het is wat groot, heel groot :+

• dragon2
  • Niet online
[...]

Huh ik gebruikte altijd mijn pc voor m'n PRS300, en op een losse lader ging wel het laad-lampje branden dus dacht dat dat ook wel werkte. Maar inderdaad, mooi niet dus. Wat een flauwekul |:(

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:52:
Oow wat is de irex 800 mooi,een echte beauty,en wat een heerlijk groot scherm
Hij ligt nu voor de eerste keer te laden,en ik ben nu al verliefd
Heerlijk kompleet,met allerlei verschillende stekkers om te laden,en hij kan ook op de usb geladen worden
Mooi dat je zo tevreden ben, e-readers zijn heerlijk. ik lees zelfs meer dan vroeger.
de irex 800 is mooi, en wel 8" :9~

www.casarodriguillo.com

• RenRew
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 17:44
Ik zat al te denken aan het aanschaffen van een e-reader en zat al een tijdje te loeren op de PRS-300. Toen ik zag dat er op de IFA de nieuwe PRS-350 was gepresenteerd heb ik maar even gewacht, Zojuist de PRS-350 besteld bij bol.com. Ben benieuwd of 'ie ook daadwerkelijk morgen binnen is :)

Het is mijn eerste e-reader, dus ben benieuwd hoe het bevalt :)
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:06:
[...]

de beschrijvingen van bol.com worden in India ingevoerd, vertrouw er niet teveel op, ik zou eerder Sony geloven. Heb vaak genoeg gehad dat een 24 uurs bestelling pas dagen later kwam... en ook al een paar keer dat het toch niet leverbaar bleek te zijn.
Ik krijg net een mail van Bol, mijn PRS-650 is inmiddels aan me verzonden en komt morgen,dus het klopt toch wel ;) heb netjes een track en trace nummer van TNT en de status staat op in sortering.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 15-09-2010 21:54 ]

dragon2 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:25:
[...]

Huh ik gebruikte altijd mijn pc voor m'n PRS300, en op een losse lader ging wel het laad-lampje branden dus dacht dat dat ook wel werkte. Maar inderdaad, mooi niet dus. Wat een flauwekul |:(
Klopt,lampje gaat netjes branden,maar je trekt je accu juist leeg met een losse lader...

Verwijderd

Hoelang moet een e-reader trouwens laden?
De mijne hangt nu al 10 uur aan de lader,en volgens het lampje is hij nog niet vol

Ja pinin,hij is heerlijk groot en mooi
Word alleen tijd dat die baterij eens vol raakt

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 22:33 ]

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:10:
Hoelang moet een e-reader trouwens laden?
De mijne hangt nu al 10 uur aan de lader,en volgens het lampje is hij nog niet vol

Ja pinin,hij is heerlijk groot en mooi
Word alleen tijd dat die baterij eens vol raakt
Hangt er vanaf,welke lader en batterij,voor de meesten geldt de eerste keer 16 uur... RTFM meestal ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 15-09-2010 22:45 ]

Verwijderd

Bedankt Nick
Was handig geweest als ze dat even vermeld hadden
Ben echt erg,en dat voor iemand die hard op weg is naar de 60
Toen geduld werd uitgedeeld stond ik achter aan

Verwijderd

Kan iemand mij (op basis van zijn of haar ervaring) vertellen wat nu ongeveer de totaalprijs en de levertijd (i.e. tijd tussen bestelling en aankomst thuis) is van de Kindle 3 via Amazon ? En werkt de WIFI een beetje (kan je veel webpagina's goed bekijken of is het behelpen) ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 07:47 ]

• teddebraak
Dit valt onder spam, en wordt dus niet op prijs gesteld.

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 16-09-2010 07:23 ]

• Arunia
Die ebook.nl oid verkoopt de kindle 3 voor 117 euro. Heb er verder nog niet naar gekeken overigens.
Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen