Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste
Acties:
  • 193.909 views

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:52:
Bol is dus begonnen met het uitleveren van de 350 en 650 modellen en als jullie willen zal ik er een review over plaatsen.
wat meer info over de 350 in vergelijking met het vorige model, kan je daar wat over vertellen als je hem hebt?

• RenRew
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 17:44
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:14:
[...]

wat meer info over de 350 in vergelijking met het vorige model, kan je daar wat over vertellen als je hem hebt?
Ik heb de 350 inmiddels binnen, het is mijn eerste e-reader en heb dus geen ervaring met de 300. Wat ik wel weet is dat het interne geheugen van 512MB naar 2GB is verhoogt (1,5GB beschikbaar voor boeken) en dat de 350 een touchscreen heeft in tegenstelling tot de 300, die je volledig met knoppen moet bedienen. Ook word de 300 met een neoprene sleeve geleverd, deze zit helaas niet bij de 350.

Eerste indruk is positief, touchscreen werkt lekker soepel. Je kunt bladzijden omslaan door met je vinger over het scherm te vegen, maar het kan ook met de knoppen.

Als je wil kan ik wel een paar foto's maken & uploaden :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal reacties zijn getrashed. Die topicwaarschuwing staat er niet voor niets.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Belangrijke vraag voor de Sony e-readers: kan je met deze reeks nu wel lezen terwijl hij aan het laden is (kan bijvoorbeeld in bed wel nuttig zijn, zeker met het naar verluid hogere batterijverbruik van de touchscreenoplossing)?

RenRew, foto's altijd welgekomen. Eigen gebruikservaringen over het batterijverbruik uiteraard ook!

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

QuadrifoglioVerde schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:56:
Iemand Google Reader in de browser van Kindle 3 geprobeerd. Is dat een beetje werkbaar?
Beetje late reactie, maar nee, wat mij betreft is dat niet echt werkbaar. Misschien als het ding een touchscreen had gehad.

Wat veel lekkerder werkt is heel hard door je feeds heenjagen op je pc, en alles wat je echt wil lezen naar Instapaper sturen. Dat kan je dan weer exporteren naar je Kindle. Hier staat het wel aardig beschreven: http://snowcrashing.com/2...u-should-love-instapaper/

• RenRew
@Dexterbelgium; Zodra je hem aan de lader hangt is er niet meer mee te lezen. De reader gaat over op het "Batterij aan het laden" scherm waar je niet vanaf komt totdat je hem van de lader afhaalt.

Bij deze wat foto's van de Sony PRS-350 :) :

Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/9093/dsc8207m.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/5075/dsc8209m.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/7796/dsc8210e.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/9567/dsc8211.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/3527/dsc8212.th.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door RenRew op 16-09-2010 13:29 ]

RenRew schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:19:
[...]

Ik heb de 350 inmiddels binnen, het is mijn eerste e-reader en heb dus geen ervaring met de 300. Wat ik wel weet is dat het interne geheugen van 512MB naar 2GB is verhoogt (1,5GB beschikbaar voor boeken) en dat de 350 een touchscreen heeft in tegenstelling tot de 300, die je volledig met knoppen moet bedienen. Ook word de 300 met een neoprene sleeve geleverd, deze zit helaas niet bij de 350.

Eerste indruk is positief, touchscreen werkt lekker soepel. Je kunt bladzijden omslaan door met je vinger over het scherm te vegen, maar het kan ook met de knoppen.

Mijn 600 had al een touch screen,maar ik moest soms wel een aantal malen "vegen" voordat hij wilde bladeren,met de platte vinger dan,want met de achterkant van je nagel,of hoe omschrijf je dat,ging het wel goed.
Hier komt de postbode laat,maar ik denk niet dat er dan bij de 650 wel een hoes zit.
Ook heb ik al gezien dat de cover met ingebouwd lampje voor de 600 niet gaat passen bij de 650 als de opgegeven maten kloppen.
Maar als ik mijn 600 ga verkopen is dat dan waarschijnlijk toch met lampjes cover dus dan zal diegene wel niet boos zijn als ik in elk geval dan de sleeve hou.
Ik moet even zien hoe ik hier een advertentie kan plaatsen want dat heb ik nog nooit gedaan.
Geen idee ook wat ik er voor moet vragen..het is wat dubbelzinnig,mijn 600 bij bol staat voor 249 en de 650,dus de opvolger, voor 229.
Ik heb mijn 600 gekocht in mei 2010 voor 299 euro en de cover met lampje kostte ook nog 49,95 en die is van juli 2010... dus in 4 maanden tijd is ie al 50 euro in prijs gezakt,en ook al is ie maar 4 maanden oud,hij is toch tweedehands..
Werkt dat "vegen" niet makkelijker dan stuur ik de 650 gewoon weer terug want op de 600 staan op het interne geheugen al 500 boeken... wat dat betreft vind ik het jammer dat ze met de 600 en de 650 zijn afgeweken van de 505,die had ook bladerknopjes aan de zijkant..
De enige reden dat ik dus na 4 maanden de 600 te hebben deze al wil verkopen en de 650 heb gekocht is juist voor dat bladeren met de vinger,dat vind ik wat tegenvallen bij de 600.
Ik moet dus eens goed nadenken wat de 600 van 4 maanden oud nog gaat opbrengen met die speciale cover,en of ik dan hier een link naar die advertentie mag plaatsen,en wat is een redelijke prijs... 200 euro of zo ?
DexterBelgium schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:53:
Belangrijke vraag voor de Sony e-readers: kan je met deze reeks nu wel lezen terwijl hij aan het laden is (kan bijvoorbeeld in bed wel nuttig zijn, zeker met het naar verluid hogere batterijverbruik van de touchscreenoplossing)?

RenRew, foto's altijd welgekomen. Eigen gebruikservaringen over het batterijverbruik uiteraard ook!
Voor de 650 laden kan ik je dat vanavond pas zeggen,en batterij verbruik toch pas over een week..

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Arunia schreef op donderdag 16 september 2010 @ 06:35:
Die ebook.nl oid verkoopt de kindle 3 voor 117 euro. Heb er verder nog niet naar gekeken overigens.
Waar dan? ebook.nl heeft hem niet. 117 euro lijkt me te goedkoop.

Verwijderd

RenRew schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:19:
nee, dat hoeft niet, weet dat hij er mooi uitziet :9

ik zal hem binnenkort eens bij een winkel in de hand nemen. 2 GB is trouwens wel bizar veel naar mijn mening, maar geheugen is goedkoop.

ik wil de prs350 in het roze (voor vrouwlief), maar bij bol.com staat bij die kleur een rode afgebeeld? Mmm, dat is wat riskant. Ik kijk het nog even aan. Het wordt nu kiezen tussen een nook, een kindle of een nieuwe sony. En een ipad, maar die is wat duur en de auto moet ook nog een grote beurt en nieuwe banden... zucht, keuzes...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 15:32 ]

• RenRew
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:31:
[...]

nee, dat hoeft niet, weet dat hij er mooi uitziet :9

ik zal hem binnenkort eens bij een winkel in de hand nemen. 2 GB is trouwens wel bizar veel naar mijn mening, maar geheugen is goedkoop.

ik wil de prs350 in het roze (voor vrouwlief), maar bij bol.com staat bij die kleur een rode afgebeeld? Mmm, dat is wat riskant. Ik kijk het nog even aan. Het wordt nu kiezen tussen een nook, een kindle of een nieuwe sony. En een ipad, maar die is wat duur en de auto moet ook nog een grote beurt en nieuwe banden... zucht, keuzes...
2GB is idd ruim voldoende, ik heb er nu 20 boeken opgezet en heb nog 1.458GB van de 1.494GB beschikbaar vrij _/-\o_

Volgens mij is het met de rose uitvoering maar net hoe het licht er op valt. als je op youtube zoekt naar de PRS 350 is hij toch echt rose :)

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20
Snotje - na lang studeren de Kindle 3 besteld bij Amazon - zie ik nu dat de Foxit eSlick eReader voor ongeveer hetzelfde bedrag over de toonbank gaat! Pricewatch laat een bijna halvering van de prijs zien enkele dagen geleden - 2 shops bieden de eSlick aan voor 139 euro, de rest zit nog op 275...

http://tweakers.net/price...ereader-(wit-6-inch).html

Edit - ok, jullie opmerkingen stellen gerust ;) 't Blijft toch lastig - verschillende readers, formaten, etc, door de bomen zie je het bos niet meer. Had in eerste instantie ook wel interesse in de Nook

[ Voor 21% gewijzigd door Tukkertje-RaH op 16-09-2010 16:52 ]

• kosterj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 09:29
De Sony PRS-650 net binnen van Bol.com. Ligt nu aan de lader.....

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
Tukkertje-RaH schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:17:
Snotje - na lang studeren de Kindle 3 besteld bij Amazon - zie ik nu dat de Foxit eSlick eReader voor ongeveer hetzelfde bedrag over de toonbank gaat! Pricewatch laat een bijna halvering van de prijs zien enkele dagen geleden - 2 shops bieden de eSlick aan voor 139 euro, de rest zit nog op 275...

Volgens mij is de Kindle 3 echt een veel betere koop. Helemaal gezien het feit dat Foxit gestopt is met de eSlick.

• RenRew
Tukkertje-RaH schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:17:

Ik heb ook gekeken naar die e-reader, maar op het forum van foxit regent het klachten over de gebrekkige firmware, die ook niet meer geupdate gaat worden omdat het product end of life is.

http://forums.foxitsoftware.com/forumdisplay.php?f=16

• Philflow

Philflow

Ik zit nog steeds te wachten op die Kindle 3 voor 117 euro :) Ik hoop dat het niet klopt want ik heb hem gewoon bij Amazon gekocht.

Edit; hieronder, thanks, gelukkig :)

[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 16-09-2010 17:31 ]

• RenRew
Philflow schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:04:
Ik zit nog steeds te wachten op die Kindle 3 voor 117 euro :) Ik hoop dat het niet klopt want ik heb hem gewoon bij Amazon gekocht.
Ik meen me te herinneren dat in een van de reacties die getrashed is door een van de moderators stond dat Arunia het verkeerd had gelezen/begrepen.

Je hebt nog steeds een goede deal, volgens mij.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
dat klopt, ik had me vergist. er was al op gewezen, maar dat was verwijderd.
kosterj schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:24:
De Sony PRS-650 net binnen van Bol.com. Ligt nu aan de lader.....
Kan een ieder al uit de droom helpen voor wat betreft laden op een aparte usb lader van de Sony PRS-600, het usb stekkertje voor in het apparaat is dunner,een losse usb lader stekker past er niet in.

[ Voor 33% gewijzigd door Nick39 op 16-09-2010 18:08 ]

• kosterj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 09:29
Nick39 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:52:
[...]

Kan een ieder al uit de droom helpen voor wat betreft laden op een aparte usb lader van de Sony PRS-600, het usb stekkertje voor in het apparaat is dunner,een losse usb lader stekker past er niet in.
Klopt. De mijne is nu opgeladen (via pC) en er staan nu 200 boeken op. Ben nu weg hier. Ben lezen!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:52:
[...]Kan een ieder al uit de droom helpen voor wat betreft laden op een aparte usb lader van de Sony PRS-600, het usb stekkertje voor in het apparaat is dunner,een losse usb lader stekker past er niet in.
Is dat niet gewoon micro USB? Dat heeft de Kindle (2) ook namelijk, en komt steeds vaker voor omdat het is uitgeroepen tot de universele oplaadplug voor mobiele telefoons.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/48/USB-Stecker_Nokia_5130.jpg/220px-USB-Stecker_Nokia_5130.jpg

Edit: Oh even opgezocht, Sony vereist een speciale driver op de PC om uberhaupt te willen laden, of een speciale Sony oplader.

[ Voor 30% gewijzigd door GekkePrutser op 16-09-2010 19:23 ]

Ik ben nu even aan het spelen met de 650.
Wat onmiddelijk opvalt is dat het bladeren met het vegen van de vingers ten opzichte van de 600 aanzienlijk is verbeterd.
Bij aansluiten bezit de 650 over 2 partities in het flash geheugen,op het ene staat de software nodig voor overzetten,de library software genaamd setting.
Deze is 10 MB en er staan 2 versies op van de library,een mac versie en een windows versie.
Deze partitie verdwijnt niet na het installeren van de software.
Op de tweede partitie komen je boeken te staan,hier is ongeveer 1,5 GB beschikbare ruimte voor.
In de reader zit een micro usb,kleiner dan de gewone kleine usb,die je met een speciaal kabeltje verbind waar een normale usb aansluiting zit.
Ik heb deze met 2 losse usb laders geprobeerd maar hij wilde niet laden.
Aangesloten op de pc,is lezen niet mogelijk.
De stylus heeft aan het eind ipv een mooi puntje zoals de prs-600 een soort van bolletje,echt nauwkeurig kan je er niet mee schrijven.
Contrast is duidelijk hoger dan de 600 en alleen direct onder een lamp zie je wat Glare,maar die is identiek aan de bebook en veel minder dan de 600 (hoewel ik hem daar ook niet hinderlijk vond)
Op de reader staan een aantal boeken:
Daphne Deckers,de geboorte van een gezin.
Een rus in de Jordaan van Baantjer.
Een boek van Susan Smit.
Het betreft echter alleen uittreksels van boeken,het zijn geen volledige versies.
Ook aanwezig,na setup, de gebruiksaanwijzing.
Het zogenaamde "uitwerpen" via je pc maakt het nog steeds niet mogelijk om te laden en lezen,er wordt verwezen naar een optionele lader.
De aparte laad aansluiting waar je bv een oude psp lader op kon aansluiten,is verdwenen.
De recentste versie van Calibre 0.718,herkent de 650 niet,maar er schijnt een update aan te komen hiervoor.
De reader is iets kleiner,en platter dan de prs 600.
Er wordt geen cover bijgeleverd,en de 650 past ook niet in de cover met lampje die ik voor de 600 heb gekocht voor 45 euro,of in de cover van de prs-505.
Heb je dus al een aantal accesoires aangeschaft voor een 600,dan heb je daar niets aan met een 650.

Ook de sleeve hoes die wel bij de 600 zat,is er niet bij,je krijgt dus een kale reader,een kabeltje voor usb,de stylus en thats it.
O.a. meegeleverd de woordenboeken ned-eng en eng-ned van Van Dale.

Wat ik zelf als minpunten ondervind:
Niet passen van de psp of 505/600 laders.
Niet passen van de hoesjes van de 505/600
Erg smalle kanten,je kan hem met dikke vingers moeilijk vasthouden zonder het scherm aan te raken.
Geen bescherm cover,je moet al gelijk bij kopen,geen extra laad aansluiting zoals die wel aanwezig zijn op de 505 en de 600.

Pluspunten:
Instelbare contrast,instelbare pagina indeling (uitrekken tot beide zijkanten zonder marges is mogelijk)
Schrijven met de stylus gaat sneller,bijna direct.
Dit is geen review,dit zijn de eerste indrukken.

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 17-09-2010 10:19 ]

Verwijderd

mijn bebook one en telefoon laden beiden op via mini usb, erg handig. In de auto kan je dan ook opladen via de kabel van de tomtom (handig voor als je boek of telefoon leeg is tijdens een vakantie).

Toch jammer dat mini usb geen standaard wordt, zullen ze wel te weinig op verdienen, eigen kabeltje bedenken = meer winst.

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:49
Heb vandaag ook mijn PRS 350 van Bol mogen ontvangen. Ben tot nu toe er erg enthousiast over. Heb gelijk een review geplaatst dus een ieder die nog twijfelt, misschien helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Nick39 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:53:
Heb je dus al een aantal accesoires aangeschaft voor een 600,dan heb je daar niets aan met een 650.
Hmm... daar was ik al bang voor. Dat is voor mij een reden nog maar even bij de 600 te blijven die prima voldoet tot de opvolger met hopelijk video en kleur er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:55
Heeft iemand enig idee bij welke winkels de Sony 350 en 650 te koop zijn? Of desnoods de 300 en 600 zodat ik verschil eerst kan zien tussen 5" en 6". De pocket edition lijkt me toch wat klein om prettig lang op te lezen.

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Wat zijn de ervaringen met het lezen van ebooks op een gsm/smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 15-09 20:42
PaPa schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:05:
Dat valt niet echt onder dit topic lijkt mij 8)7

Uit de Inleiding:
Je kan ook lezen op een lcd-scherm, maar daarvoor kan je in dit topic niet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik schrok eigenlijk wel van het feit dat die e-readers zo klein zijn.
Maar, het is dan wel weer het formaat van pocketboeken.
6 inch is dan wel het kleinste waarvoor ik zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaPa schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:05:
Hoewel het niet onder dit topic valt kan ik er op antwoorden,het is een ramp.
Ik heb een ebook app op mijn android (htc hero) maar het is zo klein en je moet zo zoomen dat je tig keer moet bladeren voor 1 boek bladzijde.
Dan gaat het scherm en het lichtje ook steeds uit,nee dat is echt niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nick39 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:35:
[...]Hoewel het niet onder dit topic valt kan ik er op antwoorden,het is een ramp.
Ik heb een ebook app op mijn android (htc hero) maar het is zo klein en je moet zo zoomen dat je tig keer moet bladeren voor 1 boek bladzijde.
Dan gaat het scherm en het lichtje ook steeds uit,nee dat is echt niet te doen.
Ik ben het daar helemaal niet mee eens. Ik gebruik regelmatig de Kindle app op mijn iPhone tijdens een verloren uurtje in de wachtkamer o.i.d. En het werkt uitstekend, letters prima te lezen. Je moet alleen wat vaker een pagina omslaan. Lichtje blijft netjes aan.

Het mooie vind ik nog dat hij met de echte ereader Kindle synchroniseert. Als je een paar pagina's gelezen hebt, en je opent het boek op de gewone Kindle, dan vraagt hij of je naar de pagina wil springen waar je op de iPhone gebleven was. Dat is echt zo super. Ik heb wel de 3G versie, maar op WiFi werkt het ook. Andersom ook, trouwens.

Niettemin vind ik de echte Kindle veel fijner, maar het is mooi dat je de optie hebt om af en toe een stuk op je telefoon te lezen, en dat dat je zo gemakkelijk gemaakt wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 17-09-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:07:
[...]

Niettemin vind ik de echte Kindle veel fijner, maar het is mooi dat je de optie hebt om af en toe een stuk op je telefoon te lezen, en dat dat je zo gemakkelijk gemaakt wordt.
In combinatie met een Kindle, en een Kindle app op een Iphone,maar dat geldt dus niet in het algemeen,ik denk niet dat de vraagsteller over dezelfde combi beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:51

Vrijdag

De Zwarte

Nou, na een paar weken de e-reader van de Aldi gebruikt en het valt me toch wel tegen hoor. Het laden van een geheugenkaartje gaat erg langzaam en als het een pdf is dan duurt het nog langer. Ook is het vaak niet te lezen omdat het zo klein wordt weergegeven en als ik ga zoomen dan wordt er echt ingezoomd op een plek in de tekst waardoor ik dus heen en weer moet scrollen om een regel te lezen.

Ook is de batterijduur bedroevend. Vanochtend was het nog 100%. Na de trein/metro/bus reis waar ik in totaal slechts 40 pagina's heb gelezen staat het niveau al op 85%. Het is niet de eerste keer, ik heb de batterij al een aantal keer leeg gelezen en volledig opgeladen maar ik kan ruwweg geschat hooguit 400-500 pagina's lezen op 1 keer opladen. Niet echt wat je noemt 10.000 zoals in de specs staat.
Direct op het interne geheugen zetten heb ik nog niet gedaan want ik krijg van Windows (Vista en 7) de melding dat het apparaat niet herkend wordt.

Jammer van de miskoop maar ik lees deze wel "stuk" en daarna koop ik wat beters. Voorlopig is het nog net toereikend voor woon/werk ov verkeer.
Het lezen zelf is dan wel weer prettig maar meestal zet ik de boeken om naar txt omdat er niet omgegaan kan worden met RTF en .doc files en pdf'jes vaak hopeloos klein worden weergegeven. Epubs gaan dan wel weer redelijk.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Vrijdag schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:47:
Ook is de batterijduur bedroevend. Vanochtend was het nog 100%. Na de trein/metro/bus reis waar ik in totaal slechts 40 pagina's heb gelezen staat het niveau al op 85%. Het is niet de eerste keer, ik heb de batterij al een aantal keer leeg gelezen en volledig opgeladen maar ik kan ruwweg geschat hooguit 400-500 pagina's lezen op 1 keer opladen. Niet echt wat je noemt 10.000 zoals in de specs staat.
Direct op het interne geheugen zetten heb ik nog niet gedaan want ik krijg van Windows (Vista en 7) de melding dat het apparaat niet herkend wordt.
Ik denk dat als je hier over klaagt bij Aldi dat je misschien wel je geld kunt terug krijgen. Ik las dat Aldi goede service geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:51

Vrijdag

De Zwarte

Philflow schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:37:
[...]

Ik denk dat als je hier over klaagt bij Aldi dat je misschien wel je geld kunt terug krijgen. Ik las dat Aldi goede service geeft.
Hmm, ik zou het eens kunnen proberen inderdaad. Het is niet eens de traagheid of zelfs niet het klein weergeven maar echt die batterij levensduur. Misschien morgen maar even langsgaan, proberen kan geen kwaad :)

Misschien niet van geheel technische orde, maar ik merk wel dat als ik in de trein of metro zit met dat ding dat mensen toch wel nieuwsgierig kijken wat het is. Soms lezen ze ook eventjes mee, totdat ik weer op een bloederige passage kom (lees veel verhalen van Warhammer 40k) :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

Inderdaad langzaam komen er wat meer mensen met een ereader, als ik in de metro zit dan zie ik ook mensen stiekum meekijken _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkseas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 00:38

darkseas

Sailing dark seas of internet.

RenRew schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:49:
[...]

Ik heb ook gekeken naar die e-reader, maar op het forum van foxit regent het klachten over de gebrekkige firmware, die ook niet meer geupdate gaat worden omdat het product end of life is.

http://forums.foxitsoftware.com/forumdisplay.php?f=16
Ik de Foxit eSlick besteld via de iBood deze week. Aangezien dit in feite een rebranded Netronix EB600 blijkt te zijn, net als vele andere e-readers op de markt, vraag ik me af of je niet de firmware/software kan flashen met die van een ander merk. Heeft iemand hier ervaring mee?

De volgende apparaten lijken dezelfde te zijn:Alhoewel sommige van deze apparaten enigszins in specificatie afwijken. Sommige claimen 4, andere 6 of 8 grijswaarden. De behuizing van de Cool-ER is iets afwijkend.
Evenals de Cool-ER heeft de Kobo eReader een iest afwijkende behuizing, maar lijkt deze verdacht veel op bovenstaande e-readers! Let op de 4 knoppen aan de linker zijkant, de 4 knops button rechts-onder. Deze schijnt echter ook BlueTooth te ondersteunen, dus misschien een iets nieuwer model?

Alle lijken verder dezelfde specs te hebben:
  • Samsung® S3C2440 ARM920T 400MHz
  • 6" E Ink® Vizplex screen

[4.8"x3.6"- 122mmx91mm]
  • 600x800 pixels, 166 dpi
  • 4/6/8 grayscale
  • 4.7" x 7.4" x 0.3"

118 x 188 x 8.5 mm (Cool-ER wijkt iets af)
  • 174g (180g eSlick)
  • 512MB (1024MB)
  • 2.5mm stereo earphone connector (3.5mm Cool-ER)
  • SD card slot (2GB included) (tot 4GB, SDHC niet ondersteund)
  • Rechargeable built-in Li-Polymer battery (1000 mAh)
  • 8,000 screen refresh battery life
  • Embedded Linux
Wikipedia zegt over deze rebranding:
"Netronix EB600 -> Cool-er, PocketBook+,eClicto, Elonex eBook, eSlick, Astaka Mentor EZ Reader, Cybook Gen3 (400Mhz version), PocketBook (UA, EU), INVES-BOOK 600 (ES)"

Vergelijking bij Tweakers.net Foxit eSlick, Bookeen Cybook Gen3, Italica eReader, Sweex MM300
Vergelijking bij Hardware.info Foxit eSlick, Bookeen Cybook Gen3, Italica eReader, Sweex MM300
Vergelijking bij Kieskeurig Foxit eSlick, Sweex MM300, (MM301,) Bookeen Cybook Gen3
Vergelijking bij ereaders.nl Cybook Gen3, Cool-ER, Sweex MM300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp is de Kindle 3 verreweg de beste koop.
  • Hij kost omgerekend maar 107 euro, als je hem in de US koopt en meeneemt,
  • kan met alle formaten overweg (epub moet wel omgezet worden)
  • en heeft het betere e-ink pearl scherm
Waarom zou iemand nog een andere willen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:58:
Vergeet even niet de BTW mee te rekenen wanneer je Nederland weer binnen komt, en de VAT van de staat waarin je hem koopt ;)
Zal dus rond de 135 euro uitkomen dan voor je hem hier thuis hebt.

Zit zelf sinds een paar dagen ook rond te kijken voor een eReader, en ik neig ook naar de Kindle.
Voor mij nog even de vraag of het de investering waard is, zoveel lees ik nou ook weer niet, en portabiliteit is geen argument, ik lees alleen thuis eigenlijk.

Aan mensen die ze al langer gebruiken: Het lezen t.o.v. LCD is al veelvuldig besproken, maar hoe leest het t.o.v. een gewoon boek? Ik heb nog wel eens last van mijn ogen bij langdurig lezen, en vraag mij af of dat met een e-ink scherm meer of minder zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 11:13
Mijn verwachting is dat je met een ereader in eerste instantie meer last van je ogen zult hebben, het contrast is namelijk lager dan bij een boek. Niet heel veel, maar het is zeker merkbaar. Aan de andere kant kun je het lettertype groter zetten als het dan beter wordt. In dat geval zou ik wel minimaal een 6inch ereader nemen, of groter zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Een nadeel van de Kindle vind ik de smalle randjes, waardoor je snel op de bladertoets kunt klikken als je niet oppast. Zelfde geldt voor het toetsenbordje. Weet iemand toevallig of en zo ja hoe je dat kunt 'uitzetten'?
Met lamplicht moet je ook een beetje uitkijken voor schittering, maar door het ding een beetje te kantelen verdwijnt die weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:53
Ik merk geen verschil tussen mijn Kindle 2 (dit is dus met een slechter scherm dan de 3), en een gewoon boek. Alleen als ik echt een nieuw hardcover boek koop, is er een verschil te merken, maar boeken van de bib, zijn soms veel slechter leesbaar dan mijn Kindle 2.
Toetsenbord en vooruit kan je niet uit zetten bij de Kindle 3, maar normaal gezien heb je daar ook helemaal geen last van.

over die firmware: Het is niet mogelijk om een andere firmware er op te zetten dan die van foxit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mtsr schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:27:
Mijn verwachting is dat je met een ereader in eerste instantie meer last van je ogen zult hebben, het contrast is namelijk lager dan bij een boek. Niet heel veel, maar het is zeker merkbaar. Aan de andere kant kun je het lettertype groter zetten als het dan beter wordt. In dat geval zou ik wel minimaal een 6inch ereader nemen, of groter zelfs.
Last van je ogen ?!?!?!?!?
Heb je zelf een ereader want dit is echt het meest kromme wat ik ooit gehoord heb.
Mijn 2ehands 505 is al wat ouder, maar sinds ik deze heb (enkele maanden nu), heb ik nog nooit last van m'n ogen gehad. Het is eerder zo dat als de letters te klein zijn, je meer moeite hebt om te lezen.
Maar last van m'n ogen omdat het contrast lager is ?!?!?!? Nee, echt niet, op je bolle ogen :P

edit: kan zijn, maar dit is toch echt de eerste keer dat iemand er over begint (volgens mij)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Zo krom vind ik het niet. Ik had het bij mijn Kobo ook. Mijn vader gebruikt nu ook de Kobo en na lang lezen krijgt ie het ook. (last van z'n ogen/lichte hoofdpijn).

Komt waarschijnlijk doordat het contrast niet geweldig is. Ik hoop dat het bij de Kindle 3 beter is, die krijg ik maandag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 12:15
Blamm schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:23:
[...]

Vergeet even niet de BTW mee te rekenen wanneer je Nederland weer binnen komt, en de VAT van de staat waarin je hem koopt ;)
Zal dus rond de 135 euro uitkomen dan voor je hem hier thuis hebt.
Als je Nederland binnenkomt hoef je niks te betalen. Je mag tegenwoordig spullen tot iets van EUR 450 vrij invoeren. Maar die sales tax in de VS heb je natuurlijk wel. Meestal zo'n 6-8 procent. Ben je rond de 115 euro klaar.
Wil je ook de sales tax ontlopen, bestel 'm dan bij Amazon en laat 'm naar je hotel sturen. Hopen dat-ie aankomt voordat je vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:58:
waarom een ander: de nook bv werkt veel intiutiever. de menustructuur van amazon is gammel te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Bedankt voor de reacties!
Goed argument wat genoemd wordt mbt de lettergrootte, dat zal inderdaad veel verschil maken.

Maar eens mijn spaarvarkentje ondersteboven houden geloof ik ;) Kerst is nog te ver weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat last van je ogen kan ik je antwoorden
Mijn ogen bezorgen me al last bij een lcd scherm,daarom heb ik nog zo een grote oudere klos van computerscherm
En bij het ereaden of hoe je het ook omschrijft,heb ik tot nu toe geen last
Integendeel zelfs,doordat je de letters groter kunt zetten leest het veel makkelijker
Even toch een kleine waarschuwing voor BOL.
De prs-600 kost daar nog steeds 349 euro.
Ik bestel aan het begin van de week de opvolger,de 650,welke ze vanaf woensdag leverden voor 329.
Netjes gekregen,eerlijk is eerlijk. Maar een dag er na zetten ze hem voor 349 in combinatie met 10 ebooks, een voordeel van bijna 100 euro.
Nergens blijkt echt duidelijk dat een externe lader het niet doet en dat er geen cover bij zit of een hoes zoals bij de 600. Dus ik denk,verdorie, dan bestel ik de cover en lader maar een dag later,niet een meer met lampje zoals ik voor de 600 had en waar de 650 niet in past.
34,95 voor de cover,niet echt goedkoop maar goed, ik selecteer de zwarte via de accesoires van de 650 waar ook duidelijk 34,95 bij staat. Pas nadat ik er op geklikt heb (terwijl ervoor dus 34,95 staat) komt er opeens een tekst tevoorschijn die nergens anders staat dat als je de zwarte cover (bij de andere kleuren geldt dit niet) tegelijk met de reader besteld je 20 euro korting krijgt op de cover omdat sony en bol een feestje vieren.

Nu weet ik wel,elke winkel kan iets wat je vandaag koopt morgen in de reclame doen.
Maar nergens wordt je er op gewezen dat als je cover en reader samen bestelt je de cover 20 euro goedkoper krijgt. Ook in de product overzichtlijst staat dit nergens,pas als je de details van de zwarte cover klikt waar dus duidelijk 34,95 staat, komt de bol en sony hebben een feestje,je krijgt 20 euro korting die er automatisch vanaf gaat mits je tegelijk de reader besteld..
Ik heb Bol hier over gemaild,uitgelegd dat ik op donderdag de reader krijg, op donderdag ook bemerk dat er geen cover of hoesje of lader bij zit,dat ik die de volgende dag samen voor ruim 70 euro bestel,en dat ik die 20 euro ook wel wil,er zit 1 dag tussen aankoop reader en cover.

Voorstel van Bol: maak de hele koop ongedaan,stuur alles maar terug,bestel dan opnieuw,dan krijg je automatisch de korting en dan heb je na 3 dagen alles terug. Een korting op de openstaande factuur voor de cover en lader kan niet. Ze komen dus daags na het verschijnen van de reader met verstopte kortingen op covers die je pas ziet als je hem echt besteld, de korting staat ook niet vermeld bij de reader zelf, en opeens met bundels uit terwijl de pre order mensen die net zoveel betalen,op geen enkele korting mogen rekenen. Als je dus de 650 gaat bestellen bij Bol bestel dan gelijk de zwarte cover er bij van 34,95 dan krijg je een korting van 20 euro op de cover.
Laat je dus niet misleiden door de vrij hoge standaard prijs van de cover van 34,95 maar doe alsof je dat geld ook wil gaan uitgeven,pas dan verschijnt uit het niets de aanbieding dat er 20 euro af gaat.
Jammer,ik kocht graag bij Bol,maar ze rekenen er op dat je toch de hele zooi niet gaat terug sturen.

• Philflow

Philflow

Ik begrijp Bol wel hoor, administratief is dat voor hun veel makkelijker. Overigens biedt Bol zelfs de mogelijkheid om gratis (!) terug te sturen m.b.v. hun antwoord nummer. Ik vind het goede service dat ze jou de mogelijkheid geven. Genoeg webshops die dat niet zouden doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 18-09-2010 10:04 ]

Philflow schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 09:57:
Ik begrijp Bol wel hoor, administratief is dat voor hun veel makkelijker. Overigens biedt Bol zelfs de mogelijkheid om gratis (!) terug te sturen m.b.v. hun antwoord nummer. Ik vind het goede service dat ze jou de mogelijkheid geven. Genoeg webshops die dat niet zouden doen.
Dat wel,maar ze kunnen het ook in mindering brengen met een regeltje korting op de nog openstaande factuur van de cover.
Het belangrijkste is ook dat ze aanbiedingen verstoppen die pas tevoorschijn komen als je toevallig 2 combinaties maakt.
Selecteer je de reader met een andere kleur cover dan zie je niets, selecteer je de reader alleen dan zie je ook niets, selecteer je de zwarte cover via accesoires dan komt opeens de jippie we hebben een feestje aanbieding,een beetje zoals de dvd speler die je koopt waar de scart kabel is uitgehaald die je dan op het moment van koop van de speler met korting kan krijgen en een dag later zegt de verkoper,u wilt de scartkabel, oh dan ruilen we alles weer in,u koopt de dvd speler opnieuw en dan vraagt u om de scartkabel met korting,ipv te zeggen,u heeft gisteren de speler gekocht,u heeft de bon,alstublieft hier heeft u de kabel alsnog met korting.
Een beetje zoals de winkel die je vandaag een tv voor de oude prijs verkoopt terwijl ie weet dat ie morgen in de aanbieding is... je kan een klant daar op wijzen.
Het is niet verkeerd,het is geen oplichting,maar waarschuw je klanten,koopt u de reader,dan kunt u met korting de hoes kopen en niet andersom.
Natuurlijk,het aanbod om het terug te sturen is niet verkeerd,maar je moet alles inpakken,zit een paar dagen zonder reader,terwijl ze met 1 muisklikje op de openstaande factuur alsnog de korting kunnen invoeren.
Maar goed,het gaat me meer om de waarschuwing,wil je de reader kopen,en twijfel je over een hoesje,koop die er dan gelijk bij anders loop je 20 euro mis.

• Arunia
Ik vind dat ook hulde hoor van Bol. Dat het er niet standaard bij staat, dat kan gebeuren, maar de afwikkeling is eigenlijk super.
Arunia schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:44:
Ik vind dat ook hulde hoor van Bol. Dat het er niet standaard bij staat, dat kan gebeuren, maar de afwikkeling is eigenlijk super.
Dan verschillen we daarin van mening,of iemand die bij de administratie 20 euro afboekt,of iemand die de totaal terug gestuurde spullen moet gaan bekijken,terugboeken in de voorraad,geld terug gaan storten,nieuwe order aanmaken,opnieuw verzenden,nu wel met korting...

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:55
Zojuist de Sony PRS-650 zwart besteld bij Bol.com. Helaas is de levertijd naar 5-7 werkdagen gegaan! :-(

Eerst nog even flink getwijfeld over de Kindle 3 van Amazon maar het leek me toch teveel gedoe om ePub's om te zetten naar Mobi. En het hele WiFi en 3G gebeuren is eigenlijk alleen nuttig als je Engelstalige boeken wilt kunnen komen bij Amazon. Daarnaast wil ik ook gewoon graag de mogelijkheid hebben om boeken bij Bol.com of Selexys aan te schaffen.

Zodra deze binnen is zal ik ook eens een review schrijven met mijn bevindingen.

www.lenswork.nl

• Philflow

Philflow

Nick39 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:38:
[...]

Dan verschillen we daarin van mening,of iemand die bij de administratie 20 euro afboekt,of iemand die de totaal terug gestuurde spullen moet gaan bekijken,terugboeken in de voorraad,geld terug gaan storten,nieuwe order aanmaken,opnieuw verzenden,nu wel met korting...
Met de huidige mate van automatisering is het best aannemelijk dat het terugsturen en bestellen volgens de juiste codes makkelijker is en misschien zelfs de enige manier is dat Bol jou alsnog die korting kan geven.

Met de tijd die je nu geinvesteerd hebt in 4 forum posts en emails had je allang op het postkantoor kunnen zijn :P

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 09:40

Aan mensen die ze al langer gebruiken: Het lezen t.o.v. LCD is al veelvuldig besproken, maar hoe leest het t.o.v. een gewoon boek? Ik heb nog wel eens last van mijn ogen bij langdurig lezen, en vraag mij af of dat met een e-ink scherm meer of minder zou worden.
Na ongeveer twee jaar alleen lezen op de Bebook wilde ik toch weer eens een gewone pocketboek lezen, want die heb ik toch niet voor niets in de kast staan. Nu ben ik slechts een paar jaartjes ouder geworden (ben nu 51), maar ik kon het goed merken! Had voor het eerst in m'n leven een leesbril nodig... }:|

Edit om uit te leggen dat dit dus niet komt door het bederven van m'n ogen door het veelvuldig lezen in de Bebook, maar door de minuscule lettertjes van de pocketboeken. :)

[ Voor 11% gewijzigd door DHerbig op 18-09-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon57
  • Laatst online: 09-07 10:15
Hoi, kan iemans mij helpen aan de nederlandse bestanden die op de Sony PRS-650 staan, ik heb ze per ongeluk gewist. Ik stoei nog erg met de Reader Library-software, vooral veel bestanden tegelijk gaat niet vloeiend en dat is een understatement... maar ik zal het daar hier niet over hebben, maar in het betreffende topic.

Ik heb dus sinds een paar dagen de Sony 650, lezen heb ik nog nauwelijks kunnen doen, maar eea ziet er goed uit. Vorige model, de 600 had een meer glanzend scherm, deze heeft een pearl scherm en dat bevalt prima, totaal geen schittering. Mooi dat er 2gb ruimte op zit en wifi mis ik (nog?) niet. Kom er later nog wel op terug, als ik wat ervaringen heb.

Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_bbk
  • Niet online
Leon57 schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:59:
Hoi, kan iemans mij helpen aan de nederlandse bestanden die op de Sony PRS-650 staan, ik heb ze per ongeluk gewist. Ik stoei nog erg met de Reader Library-software, vooral veel bestanden tegelijk gaat niet vloeiend en dat is een understatement... maar ik zal het daar hier niet over hebben, maar in het betreffende topic.

Ik heb dus sinds een paar dagen de Sony 650, lezen heb ik nog nauwelijks kunnen doen, maar eea ziet er goed uit. Vorige model, de 600 had een meer glanzend scherm, deze heeft een pearl scherm en dat bevalt prima, totaal geen schittering. Mooi dat er 2gb ruimte op zit en wifi mis ik (nog?) niet. Kom er later nog wel op terug, als ik wat ervaringen heb.
Die bestanden die erop staan, daar bedoel je de boeken mee? Die boeken waren inkijkexemplaren van maar een pagina of 7. Verder stonden er een paar gebruiksaanwijzingen op en een paar voorbeeld-note's en 2 mp3-tjes. Ik kan me niet herinneren dat er nog meer op stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon57
  • Laatst online: 09-07 10:15
@the_bbk

Ik bedoel de gebruiksaanwijzing, de andere bestanden waren inderdaad nutteloos. Ik heb inmiddels wel een engelse versie gevonden, maar de nederlandse staat nog niet op de sony site... Officieel is de uitgave van de 350/650 ook pas per 1 oktober. Bol levert 'm nu al ruim een week. Dus als je me aan die nederlandse gebruiksaanwijzing kan helpen, graag! O-)

Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon57 schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:07:
@the_bbk

Ik bedoel de gebruiksaanwijzing, de andere bestanden waren inderdaad nutteloos. Ik heb inmiddels wel een engelse versie gevonden, maar de nederlandse staat nog niet op de sony site... Officieel is de uitgave van de 350/650 ook pas per 1 oktober. Bol levert 'm nu al ruim een week. Dus als je me aan die nederlandse gebruiksaanwijzing kan helpen, graag! O-)
even sony mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leon57 schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:07:
@the_bbk

Ik kan je er ook aan helpen hoor !
@Philflow.
Helaas zit er hier geen postkantoor in de buurt dus het wordt Parcy,alleen moet ik een retour/omruil code krijgen en die krijg ik pas als ze de betaling verwerkt hebben,ik heb hem wel betaald maar de betaling is daar nog niet verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Ik ben benieuwd naar de nieuwe bebook die over een paar weken uit komt.
Onder de 200 euro zeggen ze :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 11:13
t-town schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:08:
Ik merk geen verschil tussen mijn Kindle 2 (dit is dus met een slechter scherm dan de 3), en een gewoon boek. Alleen als ik echt een nieuw hardcover boek koop, is er een verschil te merken, maar boeken van de bib, zijn soms veel slechter leesbaar dan mijn Kindle 2.
Toetsenbord en vooruit kan je niet uit zetten bij de Kindle 3, maar normaal gezien heb je daar ook helemaal geen last van.

over die firmware: Het is niet mogelijk om een andere firmware er op te zetten dan die van foxit.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:44:
[...]

Last van je ogen ?!?!?!?!?
Heb je zelf een ereader want dit is echt het meest kromme wat ik ooit gehoord heb.
Mijn 2ehands 505 is al wat ouder, maar sinds ik deze heb (enkele maanden nu), heb ik nog nooit last van m'n ogen gehad. Het is eerder zo dat als de letters te klein zijn, je meer moeite hebt om te lezen.
Maar last van m'n ogen omdat het contrast lager is ?!?!?!? Nee, echt niet, op je bolle ogen :P

edit: kan zijn, maar dit is toch echt de eerste keer dat iemand er over begint (volgens mij)
Heren, lees a.u.b. even waar ik op reageer:
[...]
Ik heb zelf ook absoluut geen last van mijn ogen bij het lezen van m'n Cybook Opus, hooguit zet ik in het donker het lettertype 1pt groter (naast dat ik een lamp aandoe). Maar het contrast is onmiskenbaar lager dan bij een (op net papier gedrukte) pocket, dus als Blamm daarbij al last van zijn ogen heeft, zal hij het van een eReader ook wel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is denk ik heel moeilijk om te voorspellen of iemand last krijgt van zijn ogen,ik krijg van naar een gewone tv kijken koppijn tot en met,sinds ik mijn HD tv heb en een LCD/TFT monitor heb ik daar geen last meer van.
Ik denk dat je beter in een winkel kan kopen,uitleggen wat het probleem is,en vragen of je je geld terug kan krijgen binnen 14 dagen,mocht je ergens last van krijgen.
Het is denk ik een heel erg individueel probleem.
Andersom,als ik in de volle zon een boek lees krijg ik binnen 2 uur een migraine aanval of ik moet met een zonnebril lezen want een gewoon boek weerkaatst ook heel veel licht.
Lees ik met de Sony/Bebook dan heb ik er totaal geen last van.

Ik denk dat,zoals mtsr al zei en bedoelde,het van persoon tot persoon verschilt of je ergens last van krijgt maar in mijn geval is juist een e-book aan te bevelen omdat ik er veel minder hoofdpijn van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb inmiddels de Kindle 3 binnen. Het scherm is een duidelijke vooruitgang t.o.v. Kobo en PRS-505. Het zwart is echt zwart. Verder een mooi handzaam apparaatje, lekker licht en plat.

Wat ik wel een beetje suf vind van Amazon is dat ze er een amerikaanse stekker bij geven en geen europese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Philflow schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:52:
Wat ik wel een beetje suf vind van Amazon is dat ze er een amerikaanse stekker bij geven en geen europese.
Huh? Ik kreeg er helemaal geen stekker bij. Gewoon een standaard micro USB kabel. Je kon er een Europese lader bij bestellen, maar dat was voor mij zinloos. Zelfs in de aanbieding van $5 kwam het met verzendkosten en BTW op iets van 21 Euro. Ik heb er dus maar een van Deal Extreme laten komen voor $3.48 inclusief verzendkosten :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 07:38
Philflow schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:52:
Ik heb inmiddels de Kindle 3 binnen. Het scherm is een duidelijke vooruitgang t.o.v. Kobo en PRS-505. Het zwart is echt zwart. Verder een mooi handzaam apparaatje, lekker licht en plat.

Heb em inmiddels ook een paar dagen en echt een zeer knap apparaat, ben heel tevreden dat ik niet voor de PRS-505 gegaan ben. Hij is inderdaad ontzettend licht, klein en mag gezien worden en werkt ook uitstekend! En ik las hier van het hele gedoe met omzetten op een Kindle... helemaal niet waar. Met Calibre zet ik alle formaten enorm snel om in MOBI en wordt het automatisch op m'n Kindle geplaatst, zeer knap stukje software! Ik geloof dat dit toestel zeer hard gaat aanslaan bij het grote publiek, eens het gemakkelijk verkrijgbaar zal zijn in Europa.

Voor de rest ook zeer verbaasd over de geluidskwaliteit en het surfen in grijswaarden werkt ook nog redelijk goed :).

[ Voor 6% gewijzigd door spuke op 20-09-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Ben nu terug aan het twijfelen geslagen: ik wou de PRS-650, maar bovenstaande (en alle andere helpful posts van kindle-eigenaars) trekken me meer en meer richting de Kindle3. Spuke, zou je mij eens een plezier kunnen doen en checken hoe een word document met "track changes" op de kindle 3 eruit ziet?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:03
Heb ondertussen ook drie Kindles ontvangen. Van eentje (net die van mij) deed de speaker het niet, via de headphone jack wel. Was al helemaal bezig met een 'Return Authorization Request' toen ik in de User Guide zag dat je ook een Hardware reset kon doen (15 seconden het schuifje vasthouden).

Dit uitgevoerd, hierna deed de speaker het wel.... beetje raar maar ok.

Verder heel tevreden over de Kindle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb er inmiddels ook een kindle 3 van amazon.com. Mooi dingetje het wit is niet helemaal wit maar goed te lezen het omslaan van bladzijden lijkt wat vlotter te gaan dan van de sony dingen in de mediamarkt.
(geheel subjectief natuurlijk)

Maar een ding vind ik vrij irritant, boeken die ik nog wil lezen zijn bij amazon.co.uk aanzienlijk beter geprijsd dan bij amazon.com. (voor die prijzen kan ik ook een tweedehandsje halen uit de marketplace.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Prijs/kwaliteit lijkt de Kindle toch wel een flinke voorsprong te hebben en ik sta dan ook op het punt om er een te gaan bestellen :)
Begrijp ik het goed dat wanneer ik Nederlandse boeken wil gaan lezen er op, van bijvoorbeeld Bol, ik eerst de grijze paden van DRM verwijdering moet bewandelen voor ik ze naar .mobi kan omzetten? Geen dealbreaker voor mij, gewoon benieuwd. (En hoef geen info over hoe dat gaat, daar is GoT niet de plek voor en heb ik al gevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Andere Kindle bezitters, kregen jullie er een stekker bij? zoja, een europese?
Ortep schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:26:
[...]
Huh? Ik kreeg er helemaal geen stekker bij. Gewoon een standaard micro USB kabel.
Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blamm schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:27:
Prijs/kwaliteit lijkt de Kindle toch wel een flinke voorsprong te hebben en ik sta dan ook op het punt om er een te gaan bestellen :)
Begrijp ik het goed dat wanneer ik Nederlandse boeken wil gaan lezen er op, van bijvoorbeeld Bol, ik eerst de grijze paden van DRM verwijdering moet bewandelen voor ik ze naar .mobi kan omzetten? Geen dealbreaker voor mij, gewoon benieuwd. (En hoef geen info over hoe dat gaat, daar is GoT niet de plek voor en heb ik al gevonden)
ja, dat moet je inderdaad doen. Je kan trouwens ook een versie zonder DRM downloaden, ben je sneller klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:39:

[...]

Apart.
Ik kreeg er een UK stekker bij, maar gebruik dus gewoon de USB kabel. Werkt verder prima.

Ook mijn eerste boek uit op de Kindle, ben er erg erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjaeuhm schreef op maandag 20 september 2010 @ 00:11:
Ik ben benieuwd naar de nieuwe bebook die over een paar weken uit komt.
Onder de 200 euro zeggen ze :-)
http://mybebook.com/club/

Volgens mij wordt hij 150 euro

Nog goedkoper kan, voor 139 euro in Duitsland te koop: http://www.ereaders.nl/06...ert_ereader_voor_139_euro

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 16:51
Ik ben een beetje in dubio, lees best veel wetenschappelijke artikelen voor mijn studie en ben het een beetje zat om ze steeds uit te printen en weer kwijt te raken.

Nu ben ik aan het denken aan een A4 (10inch) e-reader om pdf's makkelijk te kunnen lezen en kleine notities te maken (beetje highlighten en om plaatjes te verduidelijken). Soms zijn de artikelen ook ingescand en zien er een beetje vaag uit.

Is een e-reader geschikt voor mijn gebruik?

Ben ook aan het denken om eventueel een tablet/ipad te kopen, maar weet niet of dat zo lekker leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
prima tijdelijke ebook lijkt me..
op de duur zal het verschil tussen een ebook en een tablet vervagen denk ik en dan wil ik best meer investeren.

Ideaal: een a4 reader in kleur met alleen wifi voor een normaal bedrag. (300)

[ Voor 21% gewijzigd door tjaeuhm op 21-09-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Volgens mij wordt hij 150 euro
Laten we daar eens over filosoferen.
BeBook Neo = Onyx Boox 60
BeBook Club = Onyx Boox X60S
De prijs van de Boox 60 is gelijk aan de prijs van de Boox X60 (logisch: zelfde features, alleen andere kast).
We mogen dus aannemen dat de prijs van de Boox X60S gelijk is aan die van de Boox 60S (ook hier: zelfde features, alleen andere kast).
In sommige landen zijn zowel de 60 als de 60S op de markt.
In Spanje (merknaam daar is Wolder) is prijs van de 60S zo'n 75% van de prijs van de 60.
In Rusland is de prijs van de 60S onlangs verlaagd, en is nu zo'n 60% van de prijs van de 60
De adviesprijs van de BeBook Neo is nu EUR 329
De adviesprijs van de Club zou volgens dit rekensommetje dus tussen de 60 en 75% daarvan moeten liggen, dus zeg tussen de 200 en 250 Euro.
Ze hebben echter al aangegeven dat ze onder de 200 gaan zitten. Wordt het EUR 199, dan is dat geen verkeerde prijs ten opzichte van de Neo. Maar te duur ten opzichte van de Kindle en de nieuwe Sony's.
Gaan ze naar EUR 150, dan zou dat wel een heel serieuze bijdrage aan de prijzenoorlog zijn, maar dan wordt het verschil met de Neo te groot. (Die kunnen ze natuurlijk ook wel in prijs laten zakken, maar dan leveren ze wel heel veel marge in).
Ik gok dat ze op EUR 179 of 189 gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Als dat de neo is.. waarom lijkt het hier dan dat ie net uit is?

http://blog.the-ebook-rea...0-the-drop-proof-ereader/

Of is dit de club?

[ Voor 96% gewijzigd door tjaeuhm op 21-09-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Dat is de X60, en die is inderdaad net uit.

De X in het typenummer slaat op het kastje. De Club heeft datzelfde kastje, dus ook een X-model.
De Bebook Neo heeft het klassieke Boox-kastje, en komt dus overeen met de Onyx Boox 60, zonder 'X', die al ca. een jaar bestaat.

Dan heb je nog de aanduiding S, dus de types 60S en X60S. Die S betekent: geen Wifi en geen touchscreen. De Club is een X60S.

Het verschil tussen de modellen met X en de modellen zonder X zit 'm alleen in het kastje. Verder krijg je dezelfde hardware, dezelfde software. Onyx beweert wel dat de X-modellen beter bestand zijn tegen vallen, dus dat zou je enige winst zijn als je een X-model koopt t.o.v. het overeenkomstige model zonder X. Verder lijkt het me een kwestie van smaak.

[ Voor 4% gewijzigd door zetmolm op 21-09-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:53
Je krijgt er een Amerikaanse stekker bij, als je de Amerikaanse versie bestelt. Eigenlijk moet je een internationale pakken, waar je dan voor 5 dollar ( blijkt 21 euro te worden, door verzendkosten enzo) een Europese stekker kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar bestellen jullie goede pdfjes van hbo studieboeken? ik heb nu vaak niet al te beste als ik een boek bestel als ebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:39:
Nee, maar ik had er ook geen voeding bij besteld.

Ik had toch nog een miniUSB-voeding liggen die niet past op microUSB ;)

Als mijn desktop uitstaat staat er nog wel spanning op de USB poort, dus het meegeleverde kabeltje werkt ook.

@DaDude A4 is 14" diagonaal.
De kindle DX komt op $475 incl. verzenden en btw voorschot (~ 376 euro)
Nog best veel aangezien de kindle 3 tussen de 145 - 150 euro zit.

[ Voor 15% gewijzigd door bouwfraude op 21-09-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:54:
waar bestellen jullie goede pdfjes van hbo studieboeken? ik heb nu vaak niet al te beste als ik een boek bestel als ebook.
Henk...vraagje aan jou (of als iemand anders het antwoord weet mag dat natuurlijk ook)...is er ergens een database met een overzicht van e-book (cq. PDF) studieboeken (zowel HBO als universitair) ?

Ik ben namelijk op zoek naar betaalbare of gratis e-books (PDF) die worden aangeraden om te lezen in een Masteropleiding Remedial Teaching......(bijvoorbeeld "Martine Delfos - De Schoonheid van het verschil").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
Net de nieuwe Sony 5inch binnen. Erg mooi apparaat, erg duidelijk scherm, touchscreen perfect en pagina omslaan gaat erg snel :)

Misschien dat 6 inch toch beter was, maar heb deze gratis gekregen voor enkele spaarpunten. Even wat lezen om te kijken of ik deze te klein vind, anders misschien met iemand ruilen voor misschien een Kindle2 of Nook.

Eerste indruk is in ieder geval zeer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
zetmolm schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:48:
Dat is de X60, en die is inderdaad net uit.

De X in het typenummer slaat op het kastje. De Club heeft datzelfde kastje, dus ook een X-model.
De Bebook Neo heeft het klassieke Boox-kastje, en komt dus overeen met de Onyx Boox 60, zonder 'X', die al ca. een jaar bestaat.

Dan heb je nog de aanduiding S, dus de types 60S en X60S. Die S betekent: geen Wifi en geen touchscreen. De Club is een X60S.

Het verschil tussen de modellen met X en de modellen zonder X zit 'm alleen in het kastje. Verder krijg je dezelfde hardware, dezelfde software. Onyx beweert wel dat de X-modellen beter bestand zijn tegen vallen, dus dat zou je enige winst zijn als je een X-model koopt t.o.v. het overeenkomstige model zonder X. Verder lijkt het me een kwestie van smaak.
Dus de Club is een neo zonder wifi maar extra shock proof?

unpacking onyx x60s
http://www.tudou.com/programs/view/EFCwEC2vpP4/

[ Voor 3% gewijzigd door tjaeuhm op 21-09-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
tjaeuhm schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:37:
[...]

Dus de Club is een neo zonder wifi maar extra shock proof?
Klopt. Zonder wifi, zonder touchscreen, maar wel valbestendig. En natuurlijk dat andere uiterlijk.

Gezien de prijzen die vandaag op de site van Onyx zijn verschenen zou EUR 189 voor de Club het meest voor de hand liggen. Ik ben benieuwd.

[ Voor 31% gewijzigd door zetmolm op 21-09-2010 22:59 ]

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Volgens mobileread kunnen prs650 (en 350) opgeladen met bepaalde usb-laders en ook iphone/ipod laders. Hadden jullie dat al geprobeerd?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

kmf schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:53:
Volgens mobileread kunnen prs650 (en 350) opgeladen met bepaalde usb-laders en ook iphone/ipod laders. Hadden jullie dat al geprobeerd?
Ik heb geen Sony maar mijn Nook (met micro usb) kan ik opladen met mijn usb-lader van Apple.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• kmf
  • Niet online
Pierre61 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:59:
[...]

Ik heb geen Sony maar mijn Nook (met micro usb) kan ik opladen met mijn usb-lader van Apple.
Een goede implementatie van micro-usb zorgt er natuurlijk voor dat je met alle micro-usb laders kan opladen. Dat was ook de intentie van de europese regeling. Maar ja... Sony staat er bekend om z'n eigen standaarden te willen doorvoeren. En schijnbaar werken gewone usb-laders niet.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

zetmolm schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:53:
[...]

Klopt. Zonder wifi, zonder touchscreen, maar wel valbestendig. En natuurlijk dat andere uiterlijk.

Gezien de prijzen die vandaag op de site van Onyx zijn verschenen zou EUR 189 voor de Club het meest voor de hand liggen. Ik ben benieuwd.
Maar op die site kost hij 139 euro als je hem in Japan koopt. Of is dat bedrag op die site niet in Yen's? Ik hoop toch op 150 euro, maar ik denk niet dat dit bedrijf een prijzenoorlog kan beginnen, dat zou je eerder van een Sony ofzo kunnen verwachten aangezien die meer kapitaal hebben en het aan kunnen.

Verwijderd

Kan iemand met een Kindle3 3G vertellen of de browser werkt in Nederland? En zo ja, is deze gekocht in de US of UK store, op internet zag ik dat het bij sommige werkt en bij sommige niet.

Verwijderd

*weg* zie de topicwaarschuwing.

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 22-09-2010 13:13 ]

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 22-09-2010 13:14 ]

Verwijderd

[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 22-09-2010 13:13 ]

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:50
All,

Afgelopen week de HAMA E-reader lader gekregen als kado van mijn vriendin.(gekocht bij dixons)
Deze lader (4P 54310) heeft diverse opzetstukjes (waaronder mini-usb) en zou dus ook diverse E-readers moeten kunnen laden.

ik heb de 5V plug (dus niet de mini usb) stekker getest op mijn PRS-600 en kan mededelen dat dit werkt.

Gezien de prijs misschien niet zo interessant als een PSP lader maar wou ik, gezien de vele vragen over laden SONY E-readers toch hier even melden.

ik zal ook nog een test doen met de usb stekker aangezien ik begrijp dat de PRS-650 de 5v ingang niet meer apart heeft

Update 23/9: Test gedaan met de lader via mini usb aangesloten en dan werkt het laden niet :O

Dus voor de prs-650 is deze lader geen optie begrijp ik.

[ Voor 12% gewijzigd door killerbee1958 op 23-09-2010 09:58 ]

• Jiriki
  • Laatst online: 08-09 15:07
Wat is er toch weinig te vinden over het contrast van de verschillende readers... Zelfs Amazon vermeld op de meeste pagina's niet over het contrast van de nieuwe Kindles anders dan dat het contrast 50% beter is.

De oude Kindle was 16 tinten, 1:6 contrast en de nieuwe 16 tinten en 1:10 dus dat klopt wel. De Nook heeft 16 tinten en 1:5 contrast, de Irex DR800 had 16 tinten en 1:12 contrast. De PRS600 bleef nogal achter op 1:2 contrast.

Is er al iets bekend over de PRS650? Is het nu flink verbeterd? Ik zoek nog een compacte reader naast mijn DR800 maar de meeste schermen vallen tot nu toe nogal tegen in vergelijking, hopelijk is er nu een goede kandidaat.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• DexterBelgium
De PRS-650 heeft zo ongeveer het zelfde soort e-ink scherm (pearl) als de nieuwe Kindle, dus ik vermoed dat het in die ballpark moet zitten.

• kmf
  • Niet online
Op mobileread heb ik foto's gezien van de PRS650 vs kindle3. De kindle3 leek een iets wittere scherm te hebben, maar ik denk meer dat het door de foto kwam. Ze verschillen nagenoeg niks van elkaar.
De controllers zijn ook het zelfde. Epson Ipsis. Enkel de CPU is anders. Dus het wordt allemaal een firmware verschil

Dit is wel weer interessant:
-However, not sure if it's because of the font choice, k3 fonts are DARKER and EASIER to the eye compare to Reader (damn you sony)
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=99076

Ik heb trouwens net een kindle3 besteld. Is bedoeld als kadootje (ik gebruik de ipad) en ik had nog een stapel amazon gift certificates over. Anders had ik de 350 genomen

[ Voor 8% gewijzigd door kmf op 22-09-2010 14:51 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen