Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste
Acties:
  • 193.911 views

• Kloos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-10-2023
Jiriki schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:32:
Wat is er toch weinig te vinden over het contrast van de verschillende readers... Zelfs Amazon vermeld op de meeste pagina's niet over het contrast van de nieuwe Kindles anders dan dat het contrast 50% beter is.

De oude Kindle was 16 tinten, 1:6 contrast en de nieuwe 16 tinten en 1:10 dus dat klopt wel. De Nook heeft 16 tinten en 1:5 contrast, de Irex DR800 had 16 tinten en 1:12 contrast. De PRS600 bleef nogal achter op 1:2 contrast.

Is er al iets bekend over de PRS650? Is het nu flink verbeterd? Ik zoek nog een compacte reader naast mijn DR800 maar de meeste schermen vallen tot nu toe nogal tegen in vergelijking, hopelijk is er nu een goede kandidaat.
Ik heb de Sony PRS-650 en deze is werkelijk fantastisch, maar kijk zelf maar eens in de winkel. Momenteel zijn er acties inclusief de hoes (case)

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 11:13
Jiriki schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:32:
Wat is er toch weinig te vinden over het contrast van de verschillende readers... Zelfs Amazon vermeld op de meeste pagina's niet over het contrast van de nieuwe Kindles anders dan dat het contrast 50% beter is.

De oude Kindle was 16 tinten, 1:6 contrast en de nieuwe 16 tinten en 1:10 dus dat klopt wel. De Nook heeft 16 tinten en 1:5 contrast, de Irex DR800 had 16 tinten en 1:12 contrast. De PRS600 bleef nogal achter op 1:2 contrast.

Is er al iets bekend over de PRS650? Is het nu flink verbeterd? Ik zoek nog een compacte reader naast mijn DR800 maar de meeste schermen vallen tot nu toe nogal tegen in vergelijking, hopelijk is er nu een goede kandidaat.
Interessant, dat ze allemaal een verschillend contrast claimen, aangezien ze allemaal een eInk Vizplex scherm bevatten (http://wiki.mobileread.com/wiki/E-book_Reader_Matrix) met uitzondering van de kindle3 dan.

Verwijderd

killerbee1958 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:49:
Deze lader (4P 54310) heeft diverse opzetstukjes (waaronder mini-usb)
mini usb werkt ook via snoertje van de tomtom in je auto, maar ik meen dat ik hier dat al ergens had neergezet. En je kan ook ereaders met een mini usb aansluiting opladen met de opladers van de Sonim telefoons :)

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
mtsr schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:41:
Interessant, dat ze allemaal een verschillend contrast claimen, aangezien ze allemaal een eInk Vizplex scherm bevatten met uitzondering van de kindle3 dan.
Het gaat ook om de afwerking, de Sony heeft een touchscreen over het scherm heen, vandaar de lagere contrast waardes. De Irex had een Wacom touchscreen, onder het scherm. Daarnaast is natuurlijk nog van belang welke verzie van de Eink schermen ze gebruiken en de controller om het allemaal aan te sturen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

mtsr schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:41:
[...]

Interessant, dat ze allemaal een verschillend contrast claimen, aangezien ze allemaal een eInk Vizplex scherm bevatten (http://wiki.mobileread.com/wiki/E-book_Reader_Matrix) met uitzondering van de kindle3 dan.
Een touch layer heeft meestal nadelige invloed op het contrast. Wellicht dat dat een rol speelt.
(edit: zoals jiriki al zei)

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 22-09-2010 16:13 ]

Ik moet dit delen,deze schok is te groot om alleen te kunnen verwerken.

Ik bied mijn oudste zoon ( 24 ) aan om mijn niet gebruikte bebook one 2010 te lenen,gewoon,lezen zonder hem te hoeven kopen.
Hij ligt hier toch maar.

Meneer vindt e-books niets.
Ik vertel dat iemand van zijn generatie toch het concept zou moeten aanspreken,en de millieu vriendelijkheid.

Wat zegt meneer,het is geen echt boek.
Ik probeer hem te overtuigen,en nu komt het.

"Pa het is net een travestiet waar je mee te maken hebt,het lijkt een vrouw,maar is het niet."
Ik ben in shock !
Om dit op mijn 46e aan te moeten horen !

Verwijderd

Slôan Pâ

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Naja ieder zijn voorkeur. Maja over niet al te lange tijd komt hij wellicht met hangende pootjes ;)

http://blog.bjornhouben.com

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4092/5014510661_01bff177bc_z.jpg
Kindle 3 met op de achtergrond een echt boek, wat geel :) en een wit A4-tje.
bouwfraude schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:44:
[afbeelding]
Kindle 3 met op de achtergrond een echt boek, wat geel :) en een wit A4-tje.
Ik herken de boeken op de achterkant qua kleur...mijn zoon zal nooit erkennen dat de Kindle er beter uit ziet,maar heb je zo niet wat weinig ruimte om de reader beet te houden ?
Ik heb best grote kolenschoppen,en ik zie niet zo makkelijk in hoe ik hem beet moet houden zonder een knopje in te drukken...
Heb ik trouwens ook met de prs-650 van Sony,het is allemaal zo smal dat ik een cover heb besteld puur om de reader makkelijker vast te kunnen houden.

• bouwfraude
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:01:
[...]
maar heb je zo niet wat weinig ruimte om de reader beet te houden ?
Ik heb best grote kolenschoppen,en ik zie niet zo makkelijk in hoe ik hem beet moet houden zonder een knopje in te drukken...
Tja, het is inderdaad even wennen...

Als ik hem oppak knijp ik nog regelmatig op een bladertoets (links/rechts aan de buitenkant) ergonomisch is het niet echt een toppertje. Ze lopen niet helemaal door tot de achterzijde, je moet er van de bovenkant op drukken je kan hem dus wel in je hand houden als je leest.

Er zit een screensaver op dan reageert hij niet op de knopjes. Het toetsenbordje is niet zo'n probleem daar moet je redelijk stevig op drukken.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
bouwfraude schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:18:
[...]
Tja, het is inderdaad even wennen...

Als ik hem oppak knijp ik nog regelmatig op een bladertoets (links/rechts aan de buitenkant) ergonomisch is het niet echt een toppertje. Ze lopen niet helemaal door tot de achterzijde, je moet er van de bovenkant op drukken je kan hem dus wel in je hand houden als je leest.
Dat is trouwens iets dat verslechterd is ten opzichte van de Kindle 2. Daarbij waren de bladertoetsen veel groter en kon je ze alleen aan de 'binnenkant' indrukken. Dus aan de kant die naast het scherm zat, niet aan de rand van het apparaat (daar zat de scharnier van de knop). Daardoor kon je ze dus niet per ongeluk indrukken bij het oppakken.

Bij de Kindle 3 zijn die knoppen veel smaller gemaakt en konden ze daardoor niet meer zo werken.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

GekkePrutser schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:32:
[...]

Dat is trouwens iets dat verslechterd is ten opzichte van de Kindle 2. Daarbij waren de bladertoetsen veel groter en kon je ze alleen aan de 'binnenkant' indrukken.
Smaken verschillen, ik vind het een enorme verbetering. Gewoon een heel subtiele beweging van mijn duim en plot, de volgende bladzijde.

Ik heb hem trouwens wel in zijn hoesje zitten, dat scheelt vast wel in de manier waarop je hem vast hebt. Links ter ondersteuning, rechts om te bladeren. Precies zoeals ik een echt boek ook vast houd.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Ortep schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:27:
[...]

Smaken verschillen, ik vind het een enorme verbetering. Gewoon een heel subtiele beweging van mijn duim en plot, de volgende bladzijde.

Ik heb hem trouwens wel in zijn hoesje zitten, dat scheelt vast wel in de manier waarop je hem vast hebt. Links ter ondersteuning, rechts om te bladeren. Precies zoeals ik een echt boek ook vast houd.
Daarom heb ik ook mijn cover voor de sony prs-650 besteld,ik gebruik hem op dezelfde manier als jij,de kaft van het boek is wat de cover is,anders zit ik met mijn vingers op het scherm,het randje is echt te dun .

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik had in de vakantie iets heel raars met mijn PRS-300 van Sony. Na de eerste 10 pagina's van een .epub duurde het bladeren ineens bijna 15 seconden. Helemaal uitzetten hielp niet, ook niet een dagje uit laten staan maakte niets uit. Toch maar doorgelezen en halverwege de pagina alvast op next drukken en dan hopen dat ik de pagina optijd had gelezen. Aan het eind van het boek ging het opeens weer normaal...Iemand die ook zoiets heeft gehad? Ik heb al mijn e-books via Calibre omgezet naar Epub, misschien dat het daar mee te maken heeft? Ik kon het probleem niet reproduceren door hetzelfde boek nogmaals te openen op een pagina waar hij de vorige keer zo'n moeite had.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
EcoR schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:24:
Ik had in de vakantie iets heel raars met mijn PRS-300 van Sony. Na de eerste 10 pagina's van een .epub duurde het bladeren ineens bijna 15 seconden. Helemaal uitzetten hielp niet, ook niet een dagje uit laten staan maakte niets uit. Toch maar doorgelezen en halverwege de pagina alvast op next drukken en dan hopen dat ik de pagina optijd had gelezen. Aan het eind van het boek ging het opeens weer normaal...Iemand die ook zoiets heeft gehad? Ik heb al mijn e-books via Calibre omgezet naar Epub, misschien dat het daar mee te maken heeft? Ik kon het probleem niet reproduceren door hetzelfde boek nogmaals te openen op een pagina waar hij de vorige keer zo'n moeite had.
Komt door de temperatuur. Volgens mobileread heeft/had de kindle daar ook last van. Met de laatste firmware update zal dat verholpen zijn.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 17:42
Philflow schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:39:
Andere Kindle bezitters, kregen jullie er een stekker bij? zoja, een europese?
Mijn Kindle3 wifi vandaag ontvangen, zat een klein US USB ladertje bij.

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]troftnom schreef op donderdag 23 september 2010 @ 00:43[/message]:
[...]

Mijn Kindle3 wifi vandaag ontvangen, zat een klein US USB ladertje bij.
Had je wel de link geklikt voor internationale bestellingen? Zodat de productomschrijving dit wordt?
Kindle Wireless Reading Device, Wi-Fi, 6" Display, Graphite - Latest Generation [Includes USB Cable for Charging. For International Shipment

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Ik denk erover na om een e-reader te kopen. Ik ben student en schrijf momenteel mijn scriptie. Vrijwel al mijn literatuur bestaat uit PDF bestanden (voornamelijk tekst, ik studeer internationale betrekkingen). En dacht dat een e-reader misschien wel een uitkomst zou kunnen zijn om de grote stapel papier tegen te gaan (beter voor milieu en mijn rug). Ik zoek dus een e-reader die goed PDF weergeeft en waarbij het makkelijk is om te highlighten en korte notities te maken (nu krabbel ik vaak wat in de kantlijn). Ik heb zelf ook nog een netbook voor grotere aantekeningen en internet, dus die functies zijn niet noodzakelijk. Lange documenten lezen van een lichtscherm vind ik echt veel minder fijn dan van papier, vandaar dat ik de e-reader optie overweeg als aanvulling op mijn netbook. Op basis van dit topic (erg goed!) denk ik dat een touchscreen wellicht handig is. Ik denk daarom momenteel aan de Bebook NEO en de Sony PRS 650 of misschien een Kindle DX vanwege het grotere formaat (heeft dan weer geen touchscreen).

Ik ga vanmiddag even in de winkels een kijkje nemen, maar als iemand een overtuigend betoog heeft voor mij dan ben ik diegene erg dankbaar.

• troftnom
kmf schreef op donderdag 23 september 2010 @ 05:39:
[...]
Had je wel de link geklikt voor internationale bestellingen? Zodat de productomschrijving dit wordt?
Kindle Wireless Reading Device, Wi-Fi, 6" Display, Graphite - Latest Generation [Includes USB Cable for Charging. For International Shipment
Nee, nu je zegt, dat is inderdaad niet het geval geweest. Die link zit ook behoorlijk verstopt zie ik nu, heb dus de "gewone" versie aangeschaft met de US adapter. Enfin, laders genoeg hier dus dat is geen probleem. Die US lader ziet er wel erg netjes uit, zo compact ben ik ze nog niet tegengekomen.

• mtsr
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:02:
Ik denk erover na om een e-reader te kopen. Ik ben student en schrijf momenteel mijn scriptie. Vrijwel al mijn literatuur bestaat uit PDF bestanden (voornamelijk tekst, ik studeer internationale betrekkingen). En dacht dat een e-reader misschien wel een uitkomst zou kunnen zijn om de grote stapel papier tegen te gaan (beter voor milieu en mijn rug). Ik zoek dus een e-reader die goed PDF weergeeft en waarbij het makkelijk is om te highlighten en korte notities te maken (nu krabbel ik vaak wat in de kantlijn). Ik heb zelf ook nog een netbook voor grotere aantekeningen en internet, dus die functies zijn niet noodzakelijk. Lange documenten lezen van een lichtscherm vind ik echt veel minder fijn dan van papier, vandaar dat ik de e-reader optie overweeg als aanvulling op mijn netbook. Op basis van dit topic (erg goed!) denk ik dat een touchscreen wellicht handig is. Ik denk daarom momenteel aan de Bebook NEO en de Sony PRS 650 of misschien een Kindle DX vanwege het grotere formaat (heeft dan weer geen touchscreen).

Ik ga vanmiddag even in de winkels een kijkje nemen, maar als iemand een overtuigend betoog heeft voor mij dan ben ik diegene erg dankbaar.
Het enige apparaat waarop ik dit tot nog toe als prettig heb ervaren is de iRex DR1000S, maar iRex is failliet en de dus niet meer ondersteunde apparaten doen nog steeds +/- 300 euro op marktplaats (nieuwprijs 700). De grootste pluspunten voor mij waren:
  • 10inch (bijna A4)
  • geen touchscreen maar een wacom pen (veel prettiger nog dan touchscreen voor aantekeningen, in de marge, onderstrepen, doorhalen, etc)
  • goede PDF weergave (zij het enigszins langzaam bij documenten met veel afbeeldingen, waar ik het voor gebruikte)
  • tot iets van 6 documenten tegelijk open kunnen hebben (de reden dat het langzamer is, namelijk minder geheugen per document voor cache)
  • een kladblok-functie waarbij je met de pen kunt schrijven, tekenen, etc
Helaas heeft het apparaat wel een kortere batterijduur (+/- 6-8 uur gebruik, maar hou voor de zekerheid een adapter in de buurt).

Edit:
Overigens komen er op korte tot middellange termijn ook tablets uit die de functionaliteit van een eReader combineren met die van een tablet. Bijvoorbeeld de Notion Ink Adam komt met een scherm dat ook zonder backlight leesbaar is (zij het zwart-wit, kleur alleen met backlight).

[ Voor 6% gewijzigd door mtsr op 23-09-2010 14:05 ]

• GekkePrutser
  • Niet online
troftnom schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:25:
[...]
Nee, nu je zegt, dat is inderdaad niet het geval geweest. Die link zit ook behoorlijk verstopt zie ik nu, heb dus de "gewone" versie aangeschaft met de US adapter. Enfin, laders genoeg hier dus dat is geen probleem. Die US lader ziet er wel erg netjes uit, zo compact ben ik ze nog niet tegengekomen.
Kijk trouwens even op de lader of die gewoon 220/240 Volt aan kan. Bij de lader die ik bij mijn Kindle 2 kreeg was dit gewoon het geval. Dus ik heb een adapterstekkertje gebruikt en kan hem daarmee opladen.

Ik denk dat dat met de Kindle 3 lader ook wel zo zal zijn, maar ik zou het wel even checken :)

Verwijderd

GekkePrutser schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:04:
[...]

Kijk trouwens even op de lader of die gewoon 220/240 Volt aan kan. Bij de lader die ik bij mijn Kindle 2 kreeg was dit gewoon het geval. Dus ik heb een adapterstekkertje gebruikt en kan hem daarmee opladen.

Ik denk dat dat met de Kindle 3 lader ook wel zo zal zijn, maar ik zou het wel even checken :)
De USA stekker die wordt meegeleverd bij de Kindle 3 kan beide aan (100/120 en 220/240). Ik laad nu mijn Kindle 3 op met de voeding van mijn Sony Ericsson X10 Mini en dat gaat prima.

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de leathercase met licht bij de Kindle 3, is dit van toegevoegde waarde of is de 60 dollar te veel?

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:38:
[...]

De USA stekker die wordt meegeleverd bij de Kindle 3 kan beide aan (100/120 en 220/240). Ik laad nu mijn Kindle 3 op met de voeding van mijn Sony Ericsson X10 Mini en dat gaat prima.
Oftewel: je kan dus eigenlijk beter de niet-internationale versie bestellen? Dan krijg je er tenminste nog een oplader bij die je met een verloopstekker kan gebruiken :)

• kmf
  • Niet online
Rave17 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:21:
[...]

Oftewel: je kan dus eigenlijk beter de niet-internationale versie bestellen? Dan krijg je er tenminste nog een oplader bij die je met een verloopstekker kan gebruiken :)
blegh, een iphone lader van dealextreme werkt net zo goed en is compacter :)

• troftnom
Hoewel Dealextreme niet duur is kost het altijd extra geld, kwaliteit wil ook nog wel eens varieren. Mijn oude iPhone charger is zeker niet compacter, de vernieuwde versie misschien wel, maar dat kan ik niet controleren.
Wel jammer dat Amazon niet even de moeite neemt om hun charger te voorzien van een euro plug en die er voor Europa bij te leveren.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
troftnom schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:14:
Hoewel Dealextreme niet duur is kost het altijd extra geld, kwaliteit wil ook nog wel eens varieren. Mijn oude iPhone charger is zeker niet compacter, de vernieuwde versie misschien wel, maar dat kan ik niet controleren.
Wel jammer dat Amazon niet even de moeite neemt om hun charger te voorzien van een euro plug en die er voor Europa bij te leveren.
Blijkbaar hebben ze dus wel een aparte lading Kindles, waarbij ze de oplader eruit hebben gelaten :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:16:
Heeft iemand ervaring met de leathercase met licht bij de Kindle 3, is dit van toegevoegde waarde of is de 60 dollar te veel?
Als ik jullie was zou ik even bij de Hema langsgaan, daar hebben ze een mooi grijs/zwart etui met rits (geen leer maar synthetisch) die echt perfect (maar dan ook echt perfect) past om mijn Kindle 3. Prijs is € 4,95, dus daar hoef je het niet voor te laten. Dit etui ligt bij de afdeling waar ook de CD-opberg etui's liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:53:
[...]

Als ik jullie was zou ik even bij de Hema langsgaan, daar hebben ze een mooi grijs/zwart etui met rits (geen leer maar synthetisch) die echt perfect (maar dan ook echt perfect) past om mijn Kindle 3. Prijs is € 4,95, dus daar hoef je het niet voor te laten. Dit etui ligt bij de afdeling waar ook de CD-opberg etui's liggen.
De lol van die case is alleen dat je 'em gewoon om de kindle kunt laten zitten en gewoon openklapt, in plaats van eraf te moeten halen. Bovendien zit er dus een lampje in dat werkt op de batterij van de kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
13 september terug gekomen van vakantie en eindelijk weer eens tijd om hier te reageren.
Wat een verademing zo'n ebook. Voordat we weggingen een lading ebooks erop gezet, stuk of 200. In de trein en vliegtuig al heerlijk begonnen met lezen. Erg prettig om gewoon ter plekke een boek uit te kunnen kiezen waar je op dat moment zin in hebt.

Lezen in de zon is ook allemaal geen enkel probleem. * Robbie T zou niet meer anders willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een Kindle te bestellen bij Amazon maar ik zou graag willen weten wat verzenden naar Nederlands kost? Ik kan dat niet zien voor dat ik m'n credit card gegevens invul en die is nog in bestelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:15:
Ik ben van plan een Kindle te bestellen bij Amazon maar ik zou graag willen weten wat verzenden naar Nederlands kost? Ik kan dat niet zien voor dat ik m'n credit card gegevens invul en die is nog in bestelling!
Zie de startpost:
Quote even aangepast naar NL BTW tarief ;)
Maar wat kost de Kindle 3 nu eigenlijk?
WIFI only
Kindle: 139.00 USD
Verzendkosten; 20.98 USD
invoerheffingen (=BTW 19%); 30.40 USD
Totaal: 190.38 USD =~=150 EUR (dit is dus de uiteindelijke prijs die u betaalt, er zijn geen extra kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blamm schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:30:
[...]

Maar wat kost de Kindle 3 nu eigenlijk?
WIFI only
Kindle: 139.00 USD
Verzendkosten; 20.98 USD
invoerheffingen (=BTW 19%); 30.40 USD
Totaal: 190.38 USD =~=150 EUR (dit is dus de uiteindelijke prijs die u betaalt, er zijn geen extra kosten)

[...]
Naast de BTW moet je toch ook inklaringskosten (=invoerheffing) betalen? Dat komt er ook nog bovenop neem ik aan.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
Volgens mij is dat tot een bedrag van 250 a 450 euro niet?
Of is dat alleen wanneer je het zelf meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Bij internet bestelling hoeft je tot 150 euro (exclusief verzendkosten) alleen belasting te betalen en nog geen invoerrechten. De kindle 3 wifi valt daar in ieder geval makkelijk onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

troftnom schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:49:
Bij internet bestelling hoeft je tot 150 euro (exclusief verzendkosten) alleen belasting te betalen en nog geen invoerrechten. De kindle 3 wifi valt daar in ieder geval makkelijk onder.
En iets van inklaringskosten (ik meen €12,50)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik hoefde in ieder geval niets extra te betalen bovenop de rekening van Amazon. Ook bij de Kobo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Arunia schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:12:
Volgens mij is dat tot een bedrag van 250 a 450 euro niet?
Of is dat alleen wanneer je het zelf meeneemt.
ik maakte me daar ook zorgen om.. om die reden (en dat een toetsenbord voor mijn geen waarde heeft) gekozen voor de nieuwe sony prs650 voor 229 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:15:
Totaal was ik vorige week 151 euro kwijt incl. alle kosten.

Subtotal of Items: EUR 110,53
Shipping & Handling: EUR 16,68
------
Import Fees Deposit EUR 24,17
------
Total for this Order: EUR 151,38

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
[...]

Bedankt voor de tip, de kindle past precies maar de aan/uit schakelaar wordt meegenomen dus iedere keer een wit scherm en een cold bootende kindle... als ik hem er andersom in stop gaat hij aan bij het eruit halen.
Dat is minder erg.

Gelukkig heb ik het bonnetje nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
hebben jullie nog een amerikaans account voor de kindle aangemaakt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Consumentenbond heeft een test gedaan met e-readers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:41:
Consumentenbond heeft een test gedaan met e-readers
En wat was de uitslag van deze test met e-readers van de Consumentenbond? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prof.Lupardi
  • Laatst online: 14-07-2024
bouwfraude schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:24:
[...]

Bedankt voor de tip, de kindle past precies maar de aan/uit schakelaar wordt meegenomen dus iedere keer een wit scherm en een cold bootende kindle... als ik hem er andersom in stop gaat hij aan bij het eruit halen.
Dat is minder erg.

Gelukkig heb ik het bonnetje nog :)
Ik heb hier totaal geen last van en moet echt moeite doen om de aan/uit schakelaar "mee te nemen".

Super tip! _/-\o_ Ik ben heel blij met dit hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:35

Shabbaman

Got love?

Ik heb m'n Kindle 3 binnen, en ik ben ook al een groot fan van Calibre _/-\o_ Eerste reactie na het openen van de doos: "ZOMG wat is dat ding licht!"

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
kmf schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:28:
hebben jullie nog een amerikaans account voor de kindle aangemaakt dan?
Die had ik al en is later naadloos overgenomen toen er een Engelse en Duitse variant kwam.

Als je geen address hebt in de UK kan je geen kindle en boeken bij amazon.co.uk bestellen maar ben je op de amerikaanse store aangewezen.
Boeken zijn voor europese lezers wel duurder, ook als je een wifi versie hebt en geen gebruik maakt van 3G (gratis boeken komen op $2,30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

[...]

Is het deze toevallig?
http://www.hema.nl/nl-nl/...tas_large-(99992713).aspx
Afbeeldingslocatie: http://www.hema.nl/images/products/_generated/3/opberg_tas_large,_Antraciet-39604770-Big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 08:29
mtsr schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 07:55:
[...]

De lol van die case is alleen dat je 'em gewoon om de kindle kunt laten zitten en gewoon openklapt, in plaats van eraf te moeten halen. Bovendien zit er dus een lampje in dat werkt op de batterij van de kindle.
Inderdaad, mijn collega heeft hem nu sinds deze week en moet zeggen dat die een super case is, net zo groot als een A5 schrijfblok en lampje. Hij vertelde dat het getest is op de WC met licht uit (waar moet je overdag anders testen!?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prof.Lupardi
  • Laatst online: 14-07-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik weet het niet hoor, maar kan je niet beter/goedkoper via eBay vanuit een seller in HK een cover laten komen? Kost dan drie keer minder dan de originele en je hebt geen shippingkosten

Deze bv http://cgi.ebay.com/New-L...ain_0&hash=item2a0a71645b

Ik heb de kindle besteld als een kadootje, dus ik ga zelf niet nog eens een cover bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Pinin schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:14:
[...]
En iets van inklaringskosten (ik meen €12,50)
Daar doet TNT aan, Amazon heeft het bij UPS blijkbaar anders geregeld, komen geen extra kosten bij.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb Kindle 2 via Marktplaats gekocht. Er zat firmware 2.5.3 op en net upgraded naar 2.5.4

Het is nette reader maar toch zijn er paar punten te merken. De bekendste hack is ALT-Z. Daarmee wordt de imageviewer aangezet als je directory /pictures aanmaakt en voorziet van afbeeldingen.

Als ik goed heb gelezen, ondersteunt Kindle2 wel JPG/PNG/GIF maar alleen via de online conversie service van Amazon, en dat kost geld. Waarom Amazon juist de simpele afbeeldingen niet meteen toelaat maar via omweg wil doen snap ik niet. Dat is leugen als je bij product specificaties gaat zeggen dat ie allemaal kan lezen... ja hallo.

ALT-Z laat zien dat Kindle 2 al over imageviewer beschikt en dus zelf prima de afbeeldingen kan weergeven. Ongelooflijk zeg. Kijk maar, vrijwel alle ereaders kunnen het, maar Kindle2 niet. Waarschijnlijk ook niet op Kindle3. Ze verdienen geld mee dankzij domme mensen.

Helaas is gebleken dat image viewer nogal buggy is. Het is al eerder gemeld, maar ik verwacht niet dat Amazon moeite neemt om te fixen. Want knop C (actuele size) en knop 1 (de bug-knop) zorgen voor de storingen.

De PDF render kwaliteit blijkt ook slecht te zijn, iets ruwer dan image viewer zelf. De manga / comics worden niet mooier van via PDF.

Jammer dat Amazon geen kans geeft om WiFi in te stellen (3G blijft uit) en dus kunnen we niet eens browsen of wat kopen.
De USB Network hackmethode werkt niet op 2.5.4 ondanks aanwezige commando's of Windows ziet het niet als USB netwerkkaart, maar nog steeds als USB drive.

Ik hoop dat anderen meer over kunnen vertellen over imageviewer en wifi, en of anderen ook wat aan hebben gedaan.

Verwijderd

Yep....en om even op het "meenemen van de aan/uit-schakelaar" terug te komen:
Hier heb ik ook helemaal geen last van.
MrDummy schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 01:01:
Jammer dat Amazon geen kans geeft om WiFi in te stellen (3G blijft uit) en dus kunnen we niet eens browsen of wat kopen.
Niet bedoeld als kat,maar dat soort problemen ga je natuurlijk wel krijgen als je producten die niet bestemd zijn via de Nederlandse markt,al dan niet via een u-bocht manier,toch naar Nederland gaat halen en hier gaat gebruiken.
En ik denk ook dat Amazon ook niet gaat proberen om dit te verhelpen.
Er zijn tooltjes als pdf writer die je als een soort printerdriver kan installeren die pdf's kunnen verkleinen,ik heb er geen ervaring mee verder.
Het is ook een nadeel dat het nog zo in ontwikkeling is dat je als het ware steeds achter de feiten aanloopt.
Ik koop een bebook one, een paar weken later verschijnt er opeens een 2010 edition met meer grijstinten en een snellere processor.
Die heb ik dus nu,maar ligt eigenlijk werkeloos op de plank.
Sony komt met haar 505,laat die vervolgens vervangen door een 600,ik heb beiden gekocht.
Dan wordt de 600 ineens vervangen door de 650,veel beter scherm,ik heb hem gekocht.
De 650 heeft een veel beter aanraakscherm,niet meer faden in de zon,geen reflectie meer,batterij lading werkt veel langer, al met al zo'n 1000 euro uitgegeven aan e-readers en nog 3 exemplaren in bezit.
Na de Kindle 3 zal ooit een 4 komen ( al dan niet anders genoemd) en loop je weer achter de feiten aan.
En het ene model ziet er nog mooier uit dan de andere.
Voorlopig liggen hier nog 2 bebook one's en een sony prs 505,die steeds minder waard gaan worden alleen omdat ik steeds achter de techniek aan blijf lopen,en daarom bestel ik ook niets in het buitenland,het is mooi als het lukt,maar als er wat gebeurt of er gaat iets aan markeren,dan sta je vaak langs de zijlijn.

• GekkePrutser
  • Niet online
MrDummy schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 01:01:
Ik heb Kindle 2 via Marktplaats gekocht. Er zat firmware 2.5.3 op en net upgraded naar 2.5.4
[...].

Jammer dat Amazon geen kans geeft om WiFi in te stellen (3G blijft uit) en dus kunnen we niet eens browsen of wat kopen..
De Kindle 2 heeft helemaal geen wifi. Dus hoe je die in wil gaan stellen is me een raadsel :)

En de 3G van het internationale model werkt wel in Nederland, al is het browsen op dit moment beperkt tot Wikipedia. Maar je kan er dus wel boeken mee kopen.

Als je echter niet het internationale model hebt, maar het Amerikaanse model, dan gaat het ook nooit werken. Dat model gebruikt een EVDO kaart en dat netwerk is een ander soort 3G netwerk dat in Europa niet bestaat.

Edit: Je kan het trouwens zien aan het serienummer. Begint dat met B002 dan is het het Amerikaanse model. Begint het met B003, dan is het het Europese model. bron.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 25-09-2010 10:20 ]

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Oeh ik ga jullie clubje joinen. Volgende week komt mijn eerste ereader (heb voor een instapper gekozen, de eSlick voor 110 euro).

Ben in Calibre al aan het smikkelen van al het nieuwe leesvoer dat ik erop ga zetten. Omdat ik nog een aantal series wou lezen (Dark Tower van King en de Terry Goodkind fantasy's) heb ik 'm er ook gelijk uit straks.

Hebben jullie ook ervaringen met het flashen van firmware van andere gelijke devices? Bijvoorbeeld de Cybook Gen3 firmware naar een andere Netronix device? (of daar iets over gelezen?)

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:53
@MrDummy

Je haalt verschillende dingen door elkaar, er is geen usb-network hack voor de Kindle 2. Daarnaast heeft de Kindle 2 geen wifi, is de imageviewer zo brak als iets (waardom denk je dat dat niet standaard ondersteunt wordt), kan je gemakkelijk je .cbr images omzetten naar .mobi met calibre of een ander programma, en het apparaat is ook niet gemaakt voor pdf, daar is het te klein voor. Daarnaast kan het goed zijn dat je 3G niet werkt omdat je een gestolen Kindle hebt gekocht, of je hebt een Us model. Instructies volgen:
Edit: Je kan het trouwens zien aan het serienummer. Begint dat met B002 dan is het het Amerikaanse model. Begint het met B003, dan is het het Europese model. bron.
@Mar2zz
Je kan op je Eslick geen andere firmware zetten!

• Mar2zz
Bedoel je dat het echt niet kan of dat niemand dat nog nooit geprobeerd heeft? Er is een stapeltje ereaders in omloop dat enorm op elkaar lijkt (cybook gen3, eSlick, Sweex)

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:55
Heeft iemand misschien enig idee hoe je book covers (omslagen) kunt wijzigen in ePub bestanden??

Ik heb namelijk net m'n Sony PRS-650 binnen en vantevoren alles net in Calibre gezet. Inclusief hi-res omslagen die ik gevonden had en alle gegevens ingevuld zoals omschrijving ISBN etc. Nu zie ik dat deze info niet allemaal op mijn Sony terecht komt. En de omslagen ontbreken nu weer bij boeken of zijn van hele slechte kwaliteit.

Ik heb al geprobeerd met Calibre de boeken opnieuw weg te schrijven naar ePub maar dan zet ie de cover er als losse JPG naast en daar doet ook de bijgeleverde software van Sony niets mee.

Uiteraard al flink ge-googled maar niet echt duidelijk uitleg gevonden hierover. Is de ePub niet gewoon eenvoudig aan te passen met een editor en de JPG te vervangen die er in zit?!

www.lenswork.nl

• kmf
  • Niet online
FlameBoy schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:45:
Heeft iemand misschien enig idee hoe je book covers (omslagen) kunt wijzigen in ePub bestanden??

Ik heb namelijk net m'n Sony PRS-650 binnen en vantevoren alles net in Calibre gezet. Inclusief hi-res omslagen die ik gevonden had en alle gegevens ingevuld zoals omschrijving ISBN etc. Nu zie ik dat deze info niet allemaal op mijn Sony terecht komt. En de omslagen ontbreken nu weer bij boeken of zijn van hele slechte kwaliteit.

Ik heb al geprobeerd met Calibre de boeken opnieuw weg te schrijven naar ePub maar dan zet ie de cover er als losse JPG naast en daar doet ook de bijgeleverde software van Sony niets mee.

Uiteraard al flink ge-googled maar niet echt duidelijk uitleg gevonden hierover. Is de ePub niet gewoon eenvoudig aan te passen met een editor en de JPG te vervangen die er in zit?!
Je moet met calibre de boeken verzenden naar je device. Dan plakt ie de covers in de epub.

Verwijderd

Mar2zz schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:41:
Ben in Calibre al aan het smikkelen van al het nieuwe leesvoer dat ik erop ga zetten. Omdat ik nog een aantal series wou lezen (Dark Tower van King en de Terry Goodkind fantasy's) heb ik 'm er ook gelijk uit straks.
Redelijk offtopic, maar de Goodkinds zijn stukken beter dan de dar tower reeks en in 2011 komt een nieuw deel van Goodkind uit (met Richard en Kahlan uit de reeks, dus echt een vervolg).

Ik heb hem al in pre order staan, betaal niet vaak voor boeken, maar voor deze maak ik een uitzondering.

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:53
@Mar2zz: Op Mobileread staat dat het niet mogelijk is, ik kan dit echter niet zelf uittesten, daar ik geen van deze Netronix-modellen in mijn bezit heb.

• tjaeuhm
Ik speel voor het eerste met calibre..
Het lijkt alsof hij bij het maken van een bibliotheek de bestanden uit het archief kopieert naar de bieb.
Klopt dat? Ben een beetje bang dat ik met het deleten van de bieb het archief weggooi.

Ook aan het prutsen met een duplicate finder.. gewoon freeware.. Zou mooi zijn als zo'n tool de duplicates opspoort zodat ik ze in 1x kan deleten.

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 00:28
Weet iemand of het uitmaakt of ik 2x een kindle 3 (wifi) in één bestelling plaats bij amazon? Dat ik dan buiten het maximale invoerbedrag kom en als nog invoerrechten moet betalen (buiten de btw)

• Philflow

Philflow

Frankvbr schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:19:
Weet iemand of het uitmaakt of ik 2x een kindle 3 (wifi) in één bestelling plaats bij amazon? Dat ik dan buiten het maximale invoerbedrag kom en als nog invoerrechten moet betalen (buiten de btw)
Ik verwacht juist dat het goedkoper wordt doordat je misschien maar 1x koeriers kosten moet betalen.

De invoerheffing houdt Amazon sowieso in volgens mij.

• kmf
  • Niet online
tjaeuhm schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:16:
Ik speel voor het eerste met calibre..
Het lijkt alsof hij bij het maken van een bibliotheek de bestanden uit het archief kopieert naar de bieb.
Klopt dat? Ben een beetje bang dat ik met het deleten van de bieb het archief weggooi.

Ook aan het prutsen met een duplicate finder.. gewoon freeware.. Zou mooi zijn als zo'n tool de duplicates opspoort zodat ik ze in 1x kan deleten.
Calibre maakt z'n eigen blackbox aan, je kan dus je originele bestanden weggooien of archiveren als je enkel op calibre vertrouwt. Dat is iig wat ik nu doe.

Als je dupes wilt vinden, gebruik dan het commando zoals hier besproken: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=73964

• Kesch
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-07-2011
heeft iemand hier een Entourage Edge en zo ja wat zijn jullie ervaringen ?

ik ben namelijk aan het twijfelen of ik er een zou kopen .. hij lijkt me wel handig voor school

• tjaeuhm
kmf schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:40:
[...]

Calibre maakt z'n eigen blackbox aan, je kan dus je originele bestanden weggooien of archiveren als je enkel op calibre vertrouwt. Dat is iig wat ik nu doe.

Als je dupes wilt vinden, gebruik dan het commando zoals hier besproken: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=73964
dank je.. daar moet ik echt even voor gaan zitten.. ben niet echt een techneut.
plan is om eerst de duplicates te verwijderen en dan alleen de bieb te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:33
kmf schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 15:04:
[...]

Je moet met calibre de boeken verzenden naar je device. Dan plakt ie de covers in de epub.
En dan pakt hij de jpeg die in de folder van de epub staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Red devil schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:45:
[...]

En dan pakt hij de jpeg die in de folder van de epub staat?
Bij mij wel. Als het boek dus al een ander cover had, dan krijg je 2 covers in je boek.

[ Voor 15% gewijzigd door kmf op 26-09-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:33
[...]
Bedankt!, heb deze na jouw tip ook gekocht. Past inderdaad seamless om de Kindle. Wel de klitteband sluiting verwijderd, dat vond ik iets overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Na dagen prutsen met Kindle 2 en versie 2.5.4:
  • Ik heb 3G model (B003) en het werkt goed.
  • Leest afbeeldingen in ZIP bestand (dat is bijzonder voor een ereader) - welke Kindle al snel ideaal maakt voor ingepakte comics/mangascans. Ik denk niet dat elke ereader dat kan.
  • De imageviewer is buggy. Q / W / E werken en Aa knop ook. De C knop, die afbeelding centert en op 100% zet, zorgt ervoor dat viewer bugt en niet meer te herstellen is tot volle pagina view (met E knop). Pas na volledig herstart kan het weer. Toets F moet ik soms omschakelen totdat full screen werkt, want het komt niet altijd goed op. Nieuwe afbeeldingen gaat niet altijd goed, maar met 5-way knop even naar beneden drukken herstelt de probleem en ik kan verder lezen. .
  • Ik verwacht dat Amazon de imageviewer niet zal verbeteren. Ondanks dat bij productbeschrijving JPG/GIF/PNG ondersteunt is dit een adder onder een gras: Amazon laat alle afbeeldingen via hun site omzetten. Zeer raar, waarom zou je prima afbeeldingen via hun site alsnog omzetten? En er zijn ook nog kosten aan verbonden, ~0,15 dollar per MB. Zou je dus alles op gooien en omzetten, ben je zo 10 dollar kwijt voor de onnodige omzetwerk. Dat voelt gewoon als een oplichting, want Kindle kan prima zelf doen en ik zie geen reden in waarom imageviewer verstopt is en zelfs niet standaard werkt. Zelfs afbeeldingen worden uitgeschakeld. Met doodsimpele Alt-Z toets komt het al tevoorschijn. Ongelooflijk gewoon, onvoorstelbaar dat Amazon alles onnodig moeilijk maakt.
  • Er zit een serieuze misser in Amazon eigen AZW weergave. Via Kindle store kies ik aantal magazines en manga's uit. Je raadt het al: het zijn allemaal grote afbeeldingen en geen teksten. De vergroting functie ontbreekt volledig en dus blijven de afbeeldingen nogal klein. Echte full screen mode ontbreekt die wel bij Imageviewer functie zit. Dankzij samples kan ik zien dat het erg onprettig te lezen is zonder vergroting. Waarom is dat nooit opgemerkt na al die firmwares?
  • Alleen PDF is verbeterd en voorzien van vergroting functie. Logisch, hier kan je geen tekst op normale manier uitvergroten en dus vergroot het alles gewoon. Dat is goed. Maar AZW moet dat ook hebben, anders heeft het geen zin meer om manga, boek of magazine te kopen die alleen uit scans bestaan.
  • Behoorlijk vele geheime toetsenconbinaties en zelfs 2 werkende games. Het lijken wel easter eggs, stiekum door ene programmeur erin gelaten. Toeval of opzet? Weet Amazon wel hiervan?
Amerika kent veel manga lezers, dus Amazon moet het wel wat aan doen, dat is mijn mening. Er zijn genoeg digitale versies te koop op Amazons eigen Kindle shop, maar grotendeels waardeloos. Tenzij je over Kindle DX beschikt, maar dat is niet voor iedereen weggelegd ivm hogere prijs of is minder compact voor onderweg.

Het is leuk en goed apparaat, maar Amazon beperkt firmware teveel en vergeet nog steeds belangrijke mogelijkheden voor digitale scans. Dat is gewoon zuur.

Er zijn veel geheimen in firmware. Dat maakt Kindle spannend voor sommige mensen. Maar welke e-readers hebben ook easter eggs in firmware? Zoals welbekende Sony.

[ Voor 9% gewijzigd door MrDummy op 27-09-2010 15:21 . Reden: wat correcties bij imageviewer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
Welke 5/6 inch e-reader heeft nu beste PDF lees mogelijkheid. Ik merk dat op mijn PRS-350 de plaatjes uit de tekst wegvallen. De tekst wordt overigens perfect "gevormd" op mijn scherm, beter dan als ik converteer naar epub.

Kindle 3?

Ben overigens wel aan het overwegen mijn PRS-350 te verkopen en voor een een 6inch te gaan. Merk toch dat ik vooral thuis lees, dus aan het zakformaat heb ik niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Weet niet of het 100% het goede topic is maar hier zit de meeste ervaring betreft calibre en epub

Ik heb een boek waar het lettertype niet te wijzigen is met mijn ebook (nook) alle andere boeken kunnen dit wel. lettergroote kan wel gewijzigd worden.

iemand een idee, want dit boek heeft een erg iellig lettertype

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Sinds vanmiddag ook mijn Kindle (3) binnen, lekker vlot gegaan!
Gelijk een aantal ebooks via Calibre naar mobi geconverteerd en op het apparaat gezet, dat leest lekker weg zeg :) Tot nu toe 1 gehad waar de layout grondig naar zijn grootje was, halverwege de regel ging hij naar de volgende regel toe, zal wel een slecht nabewerkt boek zijn.

Ik heb gemerkt dat ik het dwars nog fijner vind lezen trouwens, dan kan ik hem makkelijk aan het toetsenbord vasthouden met een hand, en zijn de regels wat langer. Zijn er meer mensen die hem zo gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Pinin schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:53:
Ik heb een boek waar het lettertype niet te wijzigen is met mijn ebook (nook) alle andere boeken kunnen dit wel. lettergroote kan wel gewijzigd worden.

iemand een idee, want dit boek heeft een erg iellig lettertype
Is het wel een ebook? Of is het een PDFje? Dat zijn rampzalige dingen die je vooral niet wilt. Juist om dit soort redenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Blamm schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:16:
Ik heb gemerkt dat ik het dwars nog fijner vind lezen trouwens, dan kan ik hem makkelijk aan het toetsenbord vasthouden met een hand, en zijn de regels wat langer. Zijn er meer mensen die hem zo gebruiken?
Nee, ik heb hem in een cover zitten en ik hou hem vast zoals een pBoek. In mijn linkerhand, duim ergens op de 'vouw'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahirov
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10-2022
hallo, ik ben geen regelmatige gebruiker maar ik zou graag me willen informeren over ereaders
ik zou dus eigenlijk een ereader moeten hebben, die lit en pdb afspeelt ik snap er dus niks van
en moet niet te duur zijn asj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ortep schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:26:
[...]

Is het wel een ebook? Of is het een PDFje? Dat zijn rampzalige dingen die je vooral niet wilt. Juist om dit soort redenen
Ja, het is gewoon een epub zoals alle andere (lijkt het) ik zie niks vreemds

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Blamm schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:16:
Alleen met pdf bestanden gebruik ik hem op die manier, dan zijn ze nog redelijk te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
svennn schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:21:
Welke 5/6 inch e-reader heeft nu beste PDF lees mogelijkheid. Ik merk dat op mijn PRS-350 de plaatjes uit de tekst wegvallen. De tekst wordt overigens perfect "gevormd" op mijn scherm, beter dan als ik converteer naar epub.

Kindle 3?
De kindle 3 laat wel pdfjes zien, maar het blijft een 600x800 scherm met een resolutie van 166 ppi.
Stel je computer in op 800x600 laat fullscreen een pdf zien en bekijk het van ruim twee meter afstand.
Dat is ongeveer het effect. Te klein om fatsoenlijk te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mahirov schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:33:
hallo, ik ben geen regelmatige gebruiker maar ik zou graag me willen informeren over ereaders
ik zou dus eigenlijk een ereader moeten hebben, die lit en pdb afspeelt ik snap er dus niks van
en moet niet te duur zijn asj.
Wat heb je zelf al uitgezocht? Wat voor andere eisen heb je? Hij mag 'niet te duur zijn' maar wat is voor jou duur? Waarom moet hij per se overweg kunnen met de formaten die je noemt, een programma als Calibre kan prima converteren mocht dat nodig zijn.
Graag een beetje eigen initiatief, hier kunnen we niet zoveel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb de eSlick! Mooi apparaat hoor (tenminste, het is de eerste die ik in gebruik heb, maar ben zeer tevreden!)

Een question though:
Ik kan instellen dat ie zichzelf uitschakelt na een bepaalde tijd ongebruik (5 min, 10 min etc). Maar als ik het goed had begrepen gebruikt een eReader verder geen stroom als je letters al in beeld hebt staan? Dus hoef ik 'm niet uit te laten schakelen? Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Mar2zz schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 06:46:
Maar als ik het goed had begrepen gebruikt een eReader verder geen stroom als je letters al in beeld hebt staan? Dus hoef ik 'm niet uit te laten schakelen? Hoe doen jullie dat?
Hij gebruikt geen stroom voor het tonen van het beeld. Maar er is wel een heel klein beetje stroomgebruik om in de gaten te houden of je toevallig op een knop drukt en hij daarna echt iets moet gaan doen zoals het vervangen van het beeld.

Dus uitzetten zorgt voor stroombesparing. Maar het opstarten kost weer extra stroom. Ik heb ooit ergens gelezen dat starten net zo veel kost als een half uur lezen. Dus het is zinloos om hem iedere 5 minuten uit te zetten, dat kost meer dan dat het oplevert als je hem dan na een kwartier weer aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:35

Shabbaman

Got love?

De Kindle 3 is standaard ingesteld om na 10 minuten uit te schakelen. Op zich zinloos, maar aangezien het ding ook wifi (plus wellicht 3g) heeft is toch wat minder zinloos. Ik denk dat die wifiverbinding meer verbruikt dan de display. Overigens kan je die wifiverbinding ook makkelijk handmatig uitzetten.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Het is niet helemaal zinloos. De oudere generaties eink kunnen last krijgen van "stuck pixels/ghosting" als je het scherm de hele tijd in 1 beeld laat staan. Vandaar dat ze gewist worden door het scherm uit te zetten

Sinds vizplex is dat probleem er niet (nauwelijks) meer, maar misschien dat ze het toch doen voor de veiligheid. Enne... het geeft natuurlijk nog een raar gevoel voor mensen. Om een scherm "aan te houden", dat gaat tegen wat je je de afgelopen jaren aangeleerd hebt met tv/computers. En... je kan niet per ongeluk een pagina omslaan als het apparaat uit staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

kmf schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:51:
Het is niet helemaal zinloos. De oudere generaties eink kunnen last krijgen van "stuck pixels/ghosting" als je het scherm de hele tijd in 1 beeld laat staan. Vandaar dat ze gewist worden door het scherm uit te zetten
De Kindle laat op standby anders een 'screensaver' zien, dus dan mag ik toch hopen dat bij dit scherm die problemen niet aan de orde zijn ;)
Wel heel gaaf trouwens om te zien, met mooie portretten van beroemde schrijvers uit het verleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

De imageviewer van Kindle 2 is toch wel in orde. De C knop, waardoor lijkt alsof je niet meer terug te draaien naar andere weergave stand, blijkt een weergave switch te zijn. Daardoor blijft het altijd 100%. Er is geen knop voor om terug te draaien, vandaar dat het "slechte" C knop lijkt te zijn. Maar onder Aa knop zie ik het de mogelijkheid: bovenaan kan ik wel uitzetten zodat ik kan zoomen of resizen.

Kindle2 kan afbeeldingen uit ZIP lezen. Welke ereaders kunnen dat ook doen?
Cybook Gen3 kan dat zeker niet, die heb ik eerder bekeken in MM. Verder is Cybook Gen3 toch irritant: als ik directory opent met afbeeldingen erin, gaat ie eerst van allemaal thumbnails maken. Tijdens aanmaken thumbnails kan ik geen kant meer op, noch snel eerste afbeelding openen. Het gaat ook nog vrij sloom.
Het wordt nog erger met high-res jpegs, dan kan ik wel even koffie voor zetten, zo lang duurt het en ik kan niet annuleren.

Onder Aa kan ik breedte of hoogte vastzetten van image. Ook startpunt van image is instelbaar: links of rechts. Zeer handig bij Japanse manga afbeeldingen. Ook volledig full screen mode is mooi: alle ruimte wordt gebruikt voor de afbeelding. Bij Cybook Gen3 is dat niet mogelijk.

Meestal gebruik je Full Refresh bij omslaan pagina's. In imageviewer kan ik ook gedeeltelijk kiezen. Hierdoor wordt klassieke zwarte "flash" van hele scherm niet gedaan en alleen noodzakelijke deel omgewisseld. De angst van teveel restanten blijkt mee te vallen. De ghosting is minimaal aanwezig als je manga leest die toch al stevig zwart-wit is. Geen echt last van dus.

Wat ook grappig is; bij afbeeldingen onthoudt Kindle2 de laatste pagina's in bestand *.manga. De extensie heet nog wel "manga"? :) Wel heb ik ooit. Je zou zeggen dat de imageviewer ontworpen is voor digitaal manga lezen.

Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar andere ereaders die manga lezen goed doen, maar op dit moment is Kindle2 (wellicht ook Kindle3) echt goed in. De behoefte om 10 inch scherm te pakken is hiermee kleiner geworden. Dat 10 inch is gelijk aan Kindle2 in landscape mode als het op resolutie komt. En 10 inch is drie tot 5 keer zo duur als 6 inch, de keuze is dus snel gemaakt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MrDummy schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:53:Verder is Cybook Gen3 toch irritant: als ik directory opent met afbeeldingen erin, gaat ie eerst van allemaal thumbnails maken. Tijdens aanmaken thumbnails kan ik geen kant meer op, noch snel eerste afbeelding openen. Het gaat ook nog vrij sloom.
Het wordt nog erger met high-res jpegs, dan kan ik wel even koffie voor zetten, zo lang duurt het en ik kan niet annuleren.
Dat is maar eenmalig en eigenlijk alleen maar een probleem als je in één keer 1000 boeken op dat ding zet. Daarna heeft hij die thumbnails en is het over. Komen de boeken er per 5-10 bij merk je het niet eens.

De Kindle heeft een ander probleem...als je diezelfde 1000 boeken er op zet dan gaat hij ze indexeren. Trek daar ook maar een paar uur voor uit waarin hij bijzonder traag is. Komen de boeken er per 5-10 bij merk je het niet eens.

Wat ik bij mijn Kindle enorm mis is de view die ik op mijn Cybook wel had: De thumnails waar jij zo'n last van hebt worden gewoon getoond bij de boeken op een Cybook maar niet op de Kindle. Op de Kindle krijg je ook de cover niet te zien als je een book opent. Op een Cybook wel.

Ik ben niet ontevreden over mijn Kindle, hij is sneller, een nog langere accuduur, wifi en een groter geheugen, heeft een primitieve vorm van collections maar het sorteren er van is een ramp. En een ander voordeeL De kindle is 145 Euro en mijn Cybook was (3 jaar geleden) 350 Euro

Je ziet het ze hebben alletwee voor en tegens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
bouwfraude schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:23:
[...]

De kindle 3 laat wel pdfjes zien, maar het blijft een 600x800 scherm met een resolutie van 166 ppi.
Stel je computer in op 800x600 laat fullscreen een pdf zien en bekijk het van ruim twee meter afstand.
Dat is ongeveer het effect. Te klein om fatsoenlijk te lezen.
Plaatjes worden overigens wel goed weergegeven op mijn Sony. Je hebt bij de Kindle toch ook de mogelijkheid om in te zoomen? En gewoon door te bladeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ortep schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:51:
[...]
Dus uitzetten zorgt voor stroombesparing. Maar het opstarten kost weer extra stroom. Ik heb ooit ergens gelezen dat starten net zo veel kost als een half uur lezen. Dus het is zinloos om hem iedere 5 minuten uit te zetten, dat kost meer dan dat het oplevert als je hem dan na een kwartier weer aan zet.
Ok thx. Met een beetje discipline wat uitzetten betreft en een plaspauze/onvoorziene situaties-window van 30 minuten auto ben ik dan denk ik zo zuinig mogelijk uit.

Ik heb dit jaar al 2 apparaten gekocht die ik jaren eerder had moeten kopen. Een logitech harmony universal remote en een ereader. Vooral lekker dat ie de laatste blz bewaart van waar ik was. gisteravond in slaap gevallen tijdens het lezen maar kon in de trein gewoon verder waar ik gebleven was zonder geblader en zinloos gezoek.

Ik vind de foxit overigens een ontzettend prima apparaat. Hij pakt al mijn epubjes prima.

edit:
ik ben er zelfs zo blij mee dat ik uit enthousiasme hier een review heb neergezet:
productreview: Foxit eSlick eReader (Zwart 6") review door Mar2zz

Wat zijn overigens jullie ervaringen met lampje-clip-on's? Wat valt aan te raden?

Licht moet mij niet te fel zijn, liefst natuurlijk zuinig (led waarschijnlijk) en zo licht (als in gewicht) mogelijk, maar wel makkelijk op de ereader te clicken zijn. Iemand een mooi goedkoopje dat goed bevalt van bijvoorbeeld DX of focalprice ofzo? Voor de duidelijkheid ik heb het over een bedleeslampje dat eigenlijk alleen de ereader verlicht met een mooi zacht licht en niet te veel diffuus alle kanten opschijnt.

[ Voor 27% gewijzigd door Mar2zz op 28-09-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met de foxit waren toch heel anders hoor
Kreeg hem niet aan het e-pub lezen,daarom is hij terug naar de winkel gegaan en heb ik voor een andere gekozen
Volgens de consumentenbond kan hij ook geen e-pubs lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toelis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
USB-oplaadbaar lampje bij blokker. € 5,00. Zit wel iets schaduw/lichtinval op, maar is goed te doen.

• Mar2zz
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:14:
Mijn ervaring met de foxit waren toch heel anders hoor
Kreeg hem niet aan het e-pub lezen,daarom is hij terug naar de winkel gegaan en heb ik voor een andere gekozen
Volgens de consumentenbond kan hij ook geen e-pubs lezen
De nieuwste, en voorlaatste firmware hebben epub-ondersteuning toegevoegd aan de foxit. Je hebt 'm waarschijnlijk te vroeg in handen gehad of met een andere firmware. Als hij geen epub had ondersteund had ik 'm ook niet gekocht overigens.

quote van de foxitsite over de laatste firmware:
eSlick’s new firmware has enhanced many of features improving the devices operation and user experience.

* Improved page loading time by caching page size in “Fit Content Width” and “Fit Content Height” mode.
* Enlarged page margins to improve the viewing of EPub and eReader (PDB) files as well as the PDF reflow mode.
* When opening an empty folder, unavailable menu options are grayed.
* Optimize the XML parser, improved EPub rendering speed.

Bug Fixes:

* Fixed some issues to better display and fit content to screen.
* Fixed the issues on line breaks.
* Fixed the issue which caused the reading history to be erased when the SD card removed and the unit was rebooted.
* Fixed the crash issue when copying or pasting in an empty folder.
* You can now view JPEG2000 images within a PDF document.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Mar2zz schreef op woensdag 29 september 2010 @ 07:30:
[...]
Als hij geen epub had ondersteund had ik 'm ook niet gekocht overigens.
Ach, dat is nauwelijks van belang. Een Kindle leest ook geen ePub en daar merk je niets van. Bij het overzetten met Calibre naar de Kindle volgt de conversie automatisch maar AZW of Mobi. En als je boeken naar je eigen Kindle mailt dan is de omzetting van allerlei formaten ook automatisch

toelis schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:22:
USB-oplaadbaar lampje bij blokker. € 5,00. Zit wel iets schaduw/lichtinval op, maar is goed te doen.
Sterker,die is perfect !!!

Nu toch iedereen aan het zoeken is geweest,is iemand toevallig een rekje tegen gekomen waarin je de reader kan zetten zodat je 's avonds op je buik gewoon lekker kan lezen,de reader plat leggen is het gewoon net niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Nick39 op 29-09-2010 10:14 ]

MrDummy schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:53:
.

Kindle2 kan afbeeldingen uit ZIP lezen. Welke ereaders kunnen dat ook doen?
Flauw gezegd: iedere e-reader.
Een epub is niets anders dan een zip,je kan hem ook uitpakken met pkunzip, of total commander, en zowat elke reader kan een afbeelding laten zien en laat dus in feite een afbeelding uit zip zien bij bv de covers.
Rename een ebook in .zip in plaats van .epub en je kan er zo in ;)

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:33
Da's inderdaad nogal flauw, het ging namelijk over een ZIP met daaarin een collectie .jpg's Oftewel: stripboeken voor ereaders. De iRiver Story kan dit overigens ook. Vraag me niet over de kwaliteit of laadsnelheid - ik lees alleen boeken op de reader.
Arjan P schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:06:
Da's inderdaad nogal flauw, het ging namelijk over een ZIP met daaarin een collectie .jpg's Oftewel: stripboeken voor ereaders. De iRiver Story kan dit overigens ook. Vraag me niet over de kwaliteit of laadsnelheid - ik lees alleen boeken op de reader.
Ik zei toch dat ie flauw was,maar je krijgt dan toch al snel problemen met de filenames en nummers als je wel direct de zip in kan.
Er is een programma voor : http://domdomsoft.com/home/category/manga-downloader/
Ook dit topic: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=98251 legt haarfijn uit hoe het werkt.
Met de Sony 650, de 505 en de bebook one heb ik het nog nooit geprobeerd,ben niet zo'n plaatjesboek lezer.
Verder is het eigenlijk toch minder flauw dan je denkt,iedere reader kan zip lezen,alleen niet in iedere software/firmware zit de extentie zip als file ter herkenning ingebouwd,maar als je een ebook leest unzipt je reader de epub naar het tijdelijk geheugen.
Het gaat er eigenlijk dus meer om,heeft de software koekebakker zip apart gedefinieerd als file formaat.
Het was niet beledigend bedoeld.
Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen