Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 25 Laatste
Acties:
  • 193.914 views

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er zit nog een heel groot verschil tussen "zip bestanden kunnen uitpakken" en "bestanden in zipbestanden in de juiste volgorde tonen en onthouden welk bestand binnen een zipbestand je het laatst geopend had en daar verder gaan als je het zipbestand weer opent"

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ortep schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:42:
[...]
Ach, dat is nauwelijks van belang. Een Kindle leest ook geen ePub en daar merk je niets van. Bij het overzetten met Calibre naar de Kindle volgt de conversie automatisch maar AZW of Mobi. En als je boeken naar je eigen Kindle mailt dan is de omzetting van allerlei formaten ook automatisch
Dit wist ik van te voren niet maar nu ik Calibre enigzins onder controle heb (zou nog wel wat meer epub-maak-skills willen hebben voor conversie met TOC en dergelijke) weet ik dat ook. Calibre is een mooi voorbeeld van een programma wat wordt gemaakt door te luisteren naar het userbase en ook nog slaagt dat alles te vertalen in een vriendelijke interface en voor alle volken (lees: readers) geschikt.

Ik ben flink verliefd op mijn ereader. Maar het lukt me nog niet echt mijn enthousiasme over te brengen, iedereen begint over iPads en tablets... De onwetenden...

Thx voor het lampje tip. Heb blokker in de buurt dus moet er alleen nog even langsgaan.

• kmf
  • Niet online
Trouwens, de Kindle 3 is aangekomen gisteren. Het is een kado, maar ik speelde er even mee. Het zwart is inderdaad veel zwarter, en het "wit" is witter, maar toch... het blijft grijzig wit. Echt gebleekt printerpapierwit is het nog niet...

Als de ontwikkeling zo doorgaat, ben ik bang dat er zeker nog 3 generaties nodig is om die printerpapierkwaliteit te krijgen..

Oh, de kindle 3 wordt prima opgeladen door m'n ipad/iphone laders. Ik heb goedkoper USB-laders niet uitgeprobeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door kmf op 29-09-2010 21:20 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

kmf schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:19:
Trouwens, de Kindle 3 is aangekomen gisteren. Het is een kado, maar ik speelde er even mee. Het zwart is inderdaad veel zwarter, en het "wit" is witter, maar toch... het blijft grijzig wit. Echt gebleekt printerpapierwit is het nog niet...

Als de ontwikkeling zo doorgaat, ben ik bang dat er zeker nog 3 generaties nodig is om die printerpapierkwaliteit te krijgen..

Oh, de kindle 3 wordt prima opgeladen door m'n ipad/iphone laders. Ik heb goedkoper USB-laders niet uitgeprobeerd.
Ben je niet bang dat juist heel wit weer de zon weerkaatst ?
Als ik buiten in de zon een echt boek met wit papier lees krijg ik geheid hoofdpijn.
Van mij hoeft het niet zo zwart wit...

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:32:
[...]

Als ik buiten in de zon een echt boek met wit papier lees krijg ik geheid hoofdpijn.
De kindle 3 is buiten goed te lezen, het was vorige week per ongeluk een middagje zonnig.
Binnen gaat het ook goed, las toch al papieren boeken bij een dimbaar bedlampje.
Een voordeel vind ik dat de lettertjes wat groter kunnen voor de kippige medemens.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Als je naar meeste mensen kijkt qua lezen in de tuin:
- boek oogt rustiger en koppijn krijg je niet snel
- zonlicht is anders dan backlight
- lezen met backlight (dus in je woonkamer) kan soms fel uitkomen en ogen worden snel moe
- sommigen hebben eerder koppijn van in vergelijking met e-ink methode

Er zijn al mensen die spijt hebben van iPad als ereader aankoop. Het is toch meer vermoeiender dan ze denken. Ze willen terug naar meer rustigere ereader waarbij ze lang kunnen lezen.

Voor uurtje lezen kan nog, maar ga je heel boek doornemen, dan wordt het andere verhaal.

Verwijderd

SPAM

[ Voor 125% gewijzigd door FeaR op 01-10-2010 13:59 ]

• kmf
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:32:
[...]

Van mij hoeft het niet zo zwart wit...
Nee, de keren dat ik in de zon zit te lezen waarbij ik een boek zodanig vast moet houden dat alle licht direct reflecteerd naar me toe is met 1 vinger te tellen. Een halve graad verdraaien en geen reflectie meer, maar wel veel contrast.

En 99,999999999999 van de 100 keer lees ik binnen op een lekkere stoel,of lees ik buiten op een loungeset in de halfschaduw zodat mijn drankjes niet te snel warm worden.
MrDummy schreef op donderdag 30 september 2010 @ 00:52:
Als je naar meeste mensen kijkt qua lezen in de tuin:
- boek oogt rustiger en koppijn krijg je niet snel
- zonlicht is anders dan backlight
- lezen met backlight (dus in je woonkamer) kan soms fel uitkomen en ogen worden snel moe
- sommigen hebben eerder koppijn van in vergelijking met e-ink methode
Het backlight verhaal is al vaker besproken en dan niet alleen bij GOT, maar of iemand's ogen vermoeid wordt is heel persoonlijk. En ook sterk afhankelijk van de technologie. De felheid van het backlight bv. Of de kijkhoek.
Ik krijg hier ook veel klachten te horen van mensen die zeuren dat ze moe worden van hun beeldschermen. Ga ik kijken, hebben ze contrast+brightness op max gezet (fabrieksinstelling waarschijnlijk) met een vreemde kijkhoek. Na een kleine aanpassing gaat het nu weer prima.
Er zijn al mensen die spijt hebben van iPad als ereader aankoop. Het is toch meer vermoeiender dan ze denken. Ze willen terug naar meer rustigere ereader waarbij ze lang kunnen lezen.
En er zijn ook al mensen die spijt hebben van een ereader aankoop. Er kunnen wel meer redenen zijn om voor een apparaat te kiezen. Ik heb ook een kindle 3 kado gegeven voor in de trein, want tja.. dat is wat veiliger..
Voor uurtje lezen kan nog, maar ga je heel boek doornemen, dan wordt het andere verhaal.
Lijkt me weer zeer persoonlijk. Ik heb meerdere boeken uitgelezen op de iPad.

Hoewel de ipad buiten dit topic staat heb ik geprobeerd er mee te spelen maar bij de lokale "apple store" hier kom je niet eens in de buurt van het ding.
Er staan altijd minimaal 10 mensen omheen en steeds hoor je het zelfde,nee momenteel niet leverbaar.
Hij lijkt me mooi voor andere doeleinden maar niet voor liggen lezen in bed.
Je ziet nu wel wat clones aankomen zodat ze wel wat sneller in prijs zullen dalen en misschien neem ik er dan een voor, erbij.
Voor mijn e-books zal ik altijd mijn e-reader blijven gebruiken.
Het enige dat ik op mijn prs 650 ( die gebruik ik het meest) nog mis is een gewoon Nederlands woordenboek,geen engels > Nederlands of zo,maar gewoon alleen Nederlands,die is er blijkbaar niet.

• kmf
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:25:
Hoewel de ipad buiten dit topic staat heb ik geprobeerd er mee te spelen maar bij de lokale "apple store" hier kom je niet eens in de buurt van het ding.
Er staan altijd minimaal 10 mensen omheen en steeds hoor je het zelfde,nee momenteel niet leverbaar.
Bij de mediamarkt heb je meer kans, en tegenwoordig zijn ze op voorraad in de ochtend, als ze smiddags niet uitverkocht zijn.
Hij lijkt me mooi voor andere doeleinden maar niet voor liggen lezen in bed.
Laat dat nou net de plek zijn waar ik veel boeken uitgelezen heb met de ipad omdat het zo handig verlicht is.
Je ziet nu wel wat clones aankomen zodat ze wel wat sneller in prijs zullen dalen en misschien neem ik er dan een voor, erbij.
Voor mijn e-books zal ik altijd mijn e-reader blijven gebruiken.
Het enige dat ik op mijn prs 650 ( die gebruik ik het meest) nog mis is een gewoon Nederlands woordenboek,geen engels > Nederlands of zo,maar gewoon alleen Nederlands,die is er blijkbaar niet.
Nu weer terugkomen op eink ereaders. Voor de kindle is er geen nederlands woordenboek te vinden klopt dat?

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 17:15
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 08:05:
Mijn Ebook nu gekomen. Is het duur? :>
SPAM URL
Tja, volgens mij is dit geen eReader maar een tablet PC met android, waarop je ook boeken kunt lezen.
Vanwaar je vraag of dit duur is??

[ Voor 30% gewijzigd door dusty op 01-10-2010 18:33 ]

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 12:15
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 08:05:
Mijn Ebook nu gekomen. Is het duur? :>
SPAM URL
Ja, als je denkt dat je een e-reader hebt gekocht is het weggegooid geld.
Voor andere doeleinden kan het best een aardig apparaat zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door dusty op 01-10-2010 18:34 ]

Verwijderd

SPAM

[ Voor 100% gewijzigd door FeaR op 01-10-2010 13:41 ]

Verwijderd

Wat wil je nou zeggen? Dat je gewoon een of ander apparaat hebt gekocht, zonder überhaupt uit te zoeken wat het is, of wat je ermee kan? Waar was je eigenlijk naar opzoek, en waarom heb je de topicstart niet doorgenomen? Daar staat genoeg in.
In dat op zicht, je hebt nu 2 reacties geplaatst, in totaal, wat verwacht je van ons? Advies? Dan zul je toch eerst iets moeten vragen.

• RenRew
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 17:44
Ik ben nu in een tijdje in het bezit van een Sony PRS-350, naar volle tevredenheid. Ik gebruik Calibre om mijn boeken te beheren maar telkens gooit Calibre mijn collecties er uit en vervangt ze door collecties die Calibre voor me heeft bepaald. Hoe kan ik dit uitzetten? Ik beheer liever zelf mijn collecties op het apparaat zelf!

In de settings heb ik het niet kunnen vinden en van google wordt ik ook niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
ik heb geen sony, maar ff gekeken waar het me logisch lijkt dat de gegevens staan over de sony in calibre.

Ik denk dat je hier even met moet spelen > Voorkeuren > Advanced > Plugins > Apparaat Interface Plugins > Sony Device Interface Plugin > Persoonlijke Instellingen Plugin > look around...

Daar kun je wat dingen aanpassen.
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:48:
Ik heb het gekocht voordat vergelijken met anderen. :(
Ik heb het idee dat dit een advertising user is. Registratie 30 september '10 en wonende in san fransisco (waarschijnlijk in China overigens, waar de store van die website ook zit...) Enige 2 berichten geplaatst staan in dit topic. Ik zou het zelf classificeren als spam. (zo van ff apparaatje onder de aandacht brengen). Niet op ingaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Mar2zz op 01-10-2010 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RenRew schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:25:
Ik ben nu in een tijdje in het bezit van een Sony PRS-350, naar volle tevredenheid. Ik gebruik Calibre om mijn boeken te beheren maar telkens gooit Calibre mijn collecties er uit en vervangt ze door collecties die Calibre voor me heeft bepaald. Hoe kan ik dit uitzetten? Ik beheer liever zelf mijn collecties op het apparaat zelf!

In de settings heb ik het niet kunnen vinden en van google wordt ik ook niet veel wijzer.
De LABEL naam in calibre is de collectienaam in de sony.
Als je in Calibre dus de labels dezelfde naam geeft als je collectie dan verandert ie dat niet meer.
Maak je in Calibre een nieuwe label naam aan voor een boek, dan verschijnt die als collectie naam in de sony.
Maak je dus als voorbeeld,in Calibre bij alle Baantjer boeken de label Baantjer aan, dan verschijnt er in de sony een collectie met de naam Baantjer,met daarin alle boeken die ook het label Baantjer hebben.
Maak je handmatig in je ebook collecties aan, dan moet je de naam van de collectie die je hebt aangemaakt, ook als label naam in Calibre opgeven,anders overschrijft hij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Lampje van de blokker is wel ok, maar veel van het licht schijnt ook niet op de eReader. Ik heb daarom toch maar ff de chinese sites afgespeurd en kwam deze tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_45624_1_small.jpg

Lekker licht (=als in gewicht), omdat ie knoopcellen gebruikt en flexibele nek. Jammer dat ik altijd zo lang moet wachten op die bestellingen, maar die van de blokker voldoet wel tot dan.

[ Voor 10% gewijzigd door Mar2zz op 01-10-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mar2zz schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:46:
Lampje van de blokker is wel ok, maar veel van het licht schijnt ook niet op de eReader. Ik heb daarom toch maar ff de chinese sites afgespeurd en kwam deze tegen:
[afbeelding]

Lekker licht (=als in gewicht), omdat ie knoopcellen gebruikt en flexibele nek. Jammer dat ik altijd zo lang moet wachten op die bestellingen, maar die van de blokker voldoet wel tot dan.
Als je het kopje van het blokker lampje naar beneden buigt schijnt dit op het boek,maar de voorkant (eigenlijk de zijkant) schijnt naar jou,als je daar een stripje alufolie op plakt met superlijm o.i.d. schijnt het lampje niet in je gezicht en de alufolie zorgt er voor dat er nog meer licht op het boek schijnt,ik heb het gewoon met wat zilververf gedaan,reflecteert en de omgeving heeft er geen last van.
Het aantrekkelijke van het blokker lampje is voor mij dat ie oplaadbaar is,in de lader past waar je de usb plug/kabel van de sony ook in laad en je kan hem ook als zak lantaarn gebruiken.
Vorig jaar nam ik ook zo'n knoopcel lampje mee naar griekenland,altijd leeg als je hem nodig hebt,nergens knoopcellen te bekennen,en je moet er altijd dus een paar in reserve hebben want na 5 uur lezen waren de knoopcells leeg.
Dat is ook het enige nadeel van die knoopcel dingen (en uberhaupt van alle batterij dingen) je moet reserve hebben.
Met de lader van de sony laad ik mijn reader op,mijn blokker lampje,ik kan er mijn telefoon mee laden,de ipod,nooit ellende met batterijen en 1 lader voor alles.
Nu heb je wel van die kaarten waar die knoopcell dingen op zitten,maar daar zitten ook weer van die maten op die je niet gebruikt en uiteindelijk weg gooit.
Blokker verkoopt ook knoopcell clip lampjes,nog geen 10 cm lang,de action heeft ze ook,dus met levertijden heb ik niet veel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Gisteren de prs 650 gekocht.. wel veel gedoe..
had hem eerst bij bol besteld, eergisteren stuurden ze me een mail dat ie pas over een maand zou komen ivm overweldigende belangstelling. Dus ik annuleer.. en haal hem bij de dixons.. (zonde van de 20 euro korting op de hoes).

Raar maar waar.. vandaag ook nog de reader van bol ontvangen.. gewijgerd.. en retour..
vage administratie (normaal een goed bedrijf).. maar goed.. ik heb er 1.. heel tevreden mee :-)
Nu wachten tot ik m'n geld terug krijg.

Pdf epub weergave is heel goed.. en dat lampje in de standaard hoes rules.. geen nachtlampje meer nodig.
Nachtlampje alleen is te weinig licht btw

[ Voor 3% gewijzigd door tjaeuhm op 01-10-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tjaeuhm schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:58:
Gisteren de prs 650 gekocht.. wel veel gedoe..
had hem eerst bij bol besteld, eergisteren stuurden ze me een mail dat ie pas over een maand zou komen ivm overweldigende belangstelling. Dus ik annuleer.. en haal hem bij de dixons.. (zonde van de 20 euro korting op de hoes).
Ik zag de korting pas nadat ik besteld had,achteraf de korting verrekenen deden ze niet,ik moest alles terug sturen en opnieuw bestellen zodat ik de korting zou krijgen en nu sturen ze een factuur voor 2 readers,2 hoezen met 1x korting van 20.
Even bezwaar gemaakt,krijg ik een kadobon van 2,50 voor het ongemak met een nieuwe factuur,met weer 2 readers,2 hoezen en nu geen korting meer.
Nu moet ik het retourbewijs opsturen ten teken dat ik die ene met hoes heb terug gestuurd om alsnog de korting te krijgen,maar dat is juist mijn enige bewijs dat ik heb,voorlopig staat er ruim 600 euro open bij Bol en heb ik al een herinnering gehad... Ik Bol even niet meer.. en in de standaard hoes zat bij mij echt geen lampje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
gaat lekker dus.. ik had die mail waarin stond dat de reader een maand later kwam.. dus ik bel zo'n druif.. die kon me vermelden dat ik geen mail had gekregen omdat die niet was toegevoegd aan mijn gegevens..

op mijn vraag of ik de mail (die ik inmiddels citeerde) dan even moest forwarden had hij geen antwoord.
hij deed geen mail.. en verzocht me een mail te sturen naar de klantenservice.. (waar hij van was)..

annuleren kon wel.. maar hij zou morgen komen dus dat kon volgens hem eigenlijk ook niet..
ik was er toen dus helemaal klaar mee.. en wou het risiko niet lopen dat dit mis ging.. ik wachtte al een dikke week. Dus op de knop annuleren drukken bij mijn gegevens.. dat werkt wel :p Bij dynabyte en dixons liggen ze gewoon op voorraad, leve de koopavond.

bol lijkt te groot geworden, alles langs elkaar heen.. een tegenvaller dat de grootste boekenzaak van nederland in de eerste week van een ereader release al aangeeft dat ze pas over een maand kunnen leveren..
voor boeken..of dvd's prima.. maar ik ga ook niet meer bollen bij grote bedragen.

[ Voor 4% gewijzigd door tjaeuhm op 01-10-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:46
Ik had hem ook besteld bij bol. Na een dikke week geannuleerd zonder problemen en direct besteld bij dixons (de volgende dag in huis). Bij bol betaal ik eigenlijk altijd met acceptgiro, dan heb je nooit gedoe als je annuleert.
edit: ervaringen met winkels horen hier niet thuis, dus ik hou erover op

[ Voor 14% gewijzigd door Zapato op 01-10-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:46
sorry, dubbele post

[ Voor 94% gewijzigd door Zapato op 01-10-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Nick39 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:07:
[...]
Als je het kopje van het blokker lampje naar beneden buigt schijnt dit op het boek,maar de voorkant (eigenlijk de zijkant) schijnt naar jou,als je daar een stripje alufolie op plakt met superlijm o.i.d. schijnt het lampje niet in je gezicht en de alufolie zorgt er voor dat er nog meer licht op het boek schijnt,ik heb het gewoon met wat zilververf gedaan,reflecteert en de omgeving heeft er geen last van.
Goed idee, ik ga gewoon ff ducktapen. Probleem is nu wel dat ik mijn zoontje dat lampje heb beloofd als die met knik uit china komt. Daar heb ik er gelijk 2 van gedaan, je weet maar nooit immers. Ach, de centen hoef je het allemaal niet voor te doen. die uit china zijn ergens in de 2 euro, die van de blokker usbgeval is 4,99 euro en ik heb bij de blokker ook een led (met 2 knoopcells) uit de 1-euro bak gevist, maar dat is een beetje een gammel geval en erg plastic.

Probleem bij mij is ook dat de hoes om de ereader zo strak tegen de reader aanzit dat ik er niet echt een clip tussen kan frotten, vandaar dat ik ook met een langere nek zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik heb vandaag mijn PRS650 binnen gekregen, ziet er echt geweldig uit. Heb alleen één probleempje met fileformaten. Ik zou graag een aantal studieboeken die ik nu op papier heb meenemen op mijn e-reader. Nu zijn er alleen nog als djvu. Weet iemand een goede manier om deze naar (het lieft epub of een ander goed te lezen/niet lomp formaat) een leesbaar formaat te converten? Het liefst met OCR laag, want die zit er gewoon in (en de vergelijkingen). Vooral dat schijnt het erg lastig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Nick39 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:07:
[...]
Nou vannacht de vuurdoop gehad van dit lampje met alufolie en ducktape. Vond het nog niet echt een succes. Als je er recht voor zit is het prima, maar zodra je een beetje onderuitgezakt met hoofd laag gaat lezen dan zit je tegen de onderkant van het lampje te koekeloeren = fel in een donkere kamer.

Dus... Daar ook alufolie tegenaan gevouwen zodat alleen de achterkant nog verlichting gaf, maar dan wordt het onderaan de pagina net niet lekker lezen meer, want iets te donker. ik ben bijziend en in bed lees ik zonder bril/lenzen, kan daar mee te maken hebben, maar ook met groter font moest ik nog te veel turen. Grootste nadeel aan dit lampje is eigenlijk dat ie alleen maar 90gr naar beneden kan draaien, en niet niet verder naar bv 120 ofzo, dan had ie wat beter getuned kunnen worden. Ik denk dat ik 'm even open ga prutsen om te kijken wat 'm op 90 graden tegenhoudt.

Nu had ik ook nog die backup uit de 1 euro bak van blokker, maar verdorie, dat licht trilt terwijl het leds zijn... dat leest helemaal #%@%$#

Hoop dat die van DX dan goed zijn, anders gaat het nachtlampje op het nachtkastje gewoon weer aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mar2zz schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 09:46:
[...]

Nou vannacht de vuurdoop gehad van dit lampje met alufolie en ducktape. Vond het nog niet echt een succes. Als je er recht voor zit is het prima, maar zodra je een beetje onderuitgezakt met hoofd laag gaat lezen dan zit je tegen de onderkant van het lampje te koekeloeren = fel in een donkere kamer.

Grootste nadeel aan dit lampje is eigenlijk dat ie alleen maar 90gr naar beneden kan draaien, en niet niet verder naar bv 120 ofzo, dan had ie wat beter getuned kunnen worden. Ik denk dat ik 'm even open ga prutsen om te kijken wat 'm op 90 graden tegenhoudt.
Het had idd beter geweest als je hem nog iets dichter naar het boek kon draaien,maar ik denk ook dat het wel specifiek is voor iedereen,ik kan er prima bij lezen.
Bij mij gaan gewoon de jaartjes meetellen dus ik gebruik een leesbrilletje,ik vertik het om de letters teveel te vergroten want dan ben ik meer aan het bladeren dan aan het lezen.
Ik weet niet of hij nog verder te draaien is, er lopen natuurlijk draden naar de leds.
Mijn vriendin doet het andersom,die heeft hem helemaal niet op de cover,maar met de knijper op het kussen en schijnt er gewoon mee van achteren af op het boek.
Ik heb ook zo'n ding op een spiraalveer...die zakt langzaam naar beneden,word je ook gillend gek van.
Je kan ook de klem heet maken en die onder 45 graden buigen.. ik noem maar wat,maar je moet ook weer niet de situatie krijgen dat je tegen de lamp zelf zit te kijken en de tekst niet kan lezen.
Het blijft een hulpmiddel... de originele cover met licht is ook niet echt grandioos... Misschien helpt het als je de klem aan de zijkant doet ipv aan de bovenkant... efin dit is een reader topic,geen lampjes topic >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Mooie poll op de site van uitgeverij Prometheus..(de uitgeverij van o.a. Herman Brusselmans & Hafid Bouazza)

Prometheus moet elk boek ook als e-book uitgeven
Ja
Nee
Alleen de top 10

http://www.uitgeverijprom...t&view=frontpage&Itemid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me Gestemd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over de Kindle 3 (kan het niet vinden in de manual):
Beneden op elke pagina staat links hoeveel % je van het boek gelezen hebt (bijv. 5%), alsmede in het midden "locations" (bijv. 411-27) en rechts ook nog een nummer (bijv. 8106). Wat houden die middelste en rechtse aanduidingen nu precies in ? Die 411 is ca. 5% van 8106 dus het zal wel iets zeggen over de positie in het boek.
Kan je niet een aanduiding van op welke pagina je zit in het midden laten zien en het totaal aantal pagina's rechts ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Laatst online: 17-09 22:33
Tip voor de mensen met wegzakkende of in de ogen schijnende lampjes: probeer eens zo'n LED mijnwerkerslampje. Schijnt altijd in dezelfde richting van je zichtveld, of je nu plat op bed ligt of zijwaarts of onder de dekens. Het ziet er niet uit natuurlijk, zo'n ding op je hoofd, maar ja - wie kijkt er, behalve mogelijk degene die je toch al in allerlei genante situaties heeft meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Laatst online: 10:26
Weet iemand of de Kindle 3 in de VS ook in "echte" winkels te koop is?

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

MoZe schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 09:54:
Nee, Kindle is alleen voor Amazon gemaakt, geen enkele winkel heeft het. Je kan alleen kopen via Amazon.com site. Of je moet iemand vragen voor je bestellen, of met geluk op Marktplaats zoeken.
Dit ook omdat Kindle AZW formaat (dat heeft alleen Amazon) en geen ePub heeft (niet aantrekkelijk om via andere winkels te verkopen) dus daarom hebben andere winkels het niet. Bovendien is Kindle allang niet meer enige, Sony readers doen ook aardig goed als concurrent.

En leeslampjes op knoopcellen ("China troep") zijn slecht idee. De knoopcellen hebben weinig energie ondanks zuinigheid van LED dus je hebt niks aan om lekker lang te lezen. Knoopcellen zijn ook duurder in energie/vorm verhouding. Neem daarom leeslamp die oplaadbaar is of op meer universele AAA cellen werken (de kleine pen versie) daar heb je meer aan.

Ik ga wel voor proef lichtraam ontwerpen om te kijken of het werkt. Dat is plexiglas omlijsting met leds bovenaan. Dan zou het alleen zijwaarts schijnen.

[ Voor 28% gewijzigd door MrDummy op 04-10-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:57:
Vraagje over de Kindle 3 (kan het niet vinden in de manual):
Beneden op elke pagina staat links hoeveel % je van het boek gelezen hebt (bijv. 5%), alsmede in het midden "locations" (bijv. 411-27) en rechts ook nog een nummer (bijv. 8106). Wat houden die middelste en rechtse aanduidingen nu precies in ? Die 411 is ca. 5% van 8106 dus het zal wel iets zeggen over de positie in het boek.
Kan je niet een aanduiding van op welke pagina je zit in het midden laten zien en het totaal aantal pagina's rechts ?
411-27 = Op dit moment staat op het scherm 'locations' 411 t/m 427.
8106 = Totaal aantal 'locations' in dit boek.

Deze getallen zijn vast, en veranderen dus niet als je een groter font selecteert. Met pagina's heb je dat wel en kun je dus niet makkelijk verwijzen naar een plek in een boek.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
MrDummy schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:11:
[...]

[...]

En leeslampjes op knoopcellen ("China troep") zijn slecht idee. De knoopcellen hebben weinig energie ondanks zuinigheid van LED dus je hebt niks aan om lekker lang te lezen. Knoopcellen zijn ook duurder in energie/vorm verhouding. Neem daarom leeslamp die oplaadbaar is of op meer universele AAA cellen werken (de kleine pen versie) daar heb je meer aan.

Ik ga wel voor proef lichtraam ontwerpen om te kijken of het werkt. Dat is plexiglas omlijsting met leds bovenaan. Dan zou het alleen zijwaarts schijnen.
Alle waarden naar zijn geld natuurlijk :) En ik vind dit ("China troep") leeslampje in dit filmpje (getest op een e-reader) anders nog zeer fel!

Zie ook nog deze foto met een Nook.

En de bijbehorende CR2032 kosten omgerekend ongeveer 30 cent per stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
MoZe schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 09:54:
Wel degelijk. Best Buy had 'm vorige week zelfs in z'n weekadvertentie staan, al ligt-ie nog niet direct in ieder filiaal. Ook Target verkoopt de Kindle 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Rave17 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:33:
En de bijbehorende CR2032 kosten omgerekend ongeveer 30 cent per stuk :)
CR2032 heeft capaciteit van rond 220 mAh
AAA heeft ongeveer 1000 mAh

In Nederlandse winkel: CR2032 is helaas ongeveer 3,60 Euro
AAA kost daarbij minder dan Euro voor alkaline, 4-5 Euro voor oplaadbare.

Dat is gebaseerd op Nederlandse winkel, en zien we al dat CR2032 eigenlijk niet goedkoop is in verhouding met AAA. En oplaadbare hoef ik niet over zeggen. Natuurlijk kunnen we elders goedkoper bestellen maar dat kan niet iedereen hier doen.

En Chinese exemplaren kunnen fel zijn, maar let op, niet in elke lamp zit een voorschakelweerstand en dus direct gevoed uit CR2032. Dat betekent kortere levensduur.

Wellicht zullen we een aparte topic moeten maken want het wordt wel veel praten over leeslampen in deze topic, vrees ik. Er zijn zeker veel keuze uit lampen, dus nieuwe topic is goed idee om ervaringen daarover te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
MrDummy schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:20:
[...]

CR2032 heeft capaciteit van rond 220 mAh
AAA heeft ongeveer 1000 mAh

In Nederlandse winkel: CR2032 is helaas ongeveer 3,60 Euro
AAA kost daarbij minder dan Euro voor alkaline, 4-5 Euro voor oplaadbare.

Dat is gebaseerd op Nederlandse winkel, en zien we al dat CR2032 eigenlijk niet goedkoop is in verhouding met AAA. En oplaadbare hoef ik niet over zeggen. Natuurlijk kunnen we elders goedkoper bestellen maar dat kan niet iedereen hier doen.

En Chinese exemplaren kunnen fel zijn, maar let op, niet in elke lamp zit een voorschakelweerstand en dus direct gevoed uit CR2032. Dat betekent kortere levensduur.

Wellicht zullen we een aparte topic moeten maken want het wordt wel veel praten over leeslampen in deze topic, vrees ik. Er zijn zeker veel keuze uit lampen, dus nieuwe topic is goed idee om ervaringen daarover te praten.
Een pakje CR2032 kan je ook heel goedkoop in een budgetwinkel kopen hier. Ik heb laatst in Den Haag een pakje met 2 dozijn CR2032's gezien voor 1,60.

Een groot voordeel voor knoop cellen is het gewicht en formaat. Een leeslampje moet niet zwaarder worden dan de ereader zelf natuurlijk. Iets wat ik over het hoofd zag toen ik de verizon leeslamp had gekocht waar 4x AA in past. Fel, gelijkmatig licht, maar niet zo goed voor m'n cover.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:58:
[...]

Een pakje CR2032 kan je ook heel goedkoop in een budgetwinkel kopen hier.
6 voor 3,50 bij de blokker,hangen bij de kassa.
Ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met knoopcells,om de een of andere reden raken ze snel leeg als je een bepaald apparaat niet gebruikt.

Mijn voorwaarden voor een lampje,hij moet inderdaad niet teveel wegen, de cover van de sony readers met lamp weegt zowieso ruim 100 gram meer als degene zonder en daarbij kan je hem niet los schakelen dus het gewicht blijft.
Het lampje moet dus los kunnen en niet een zwabberend ding van 50 cm lang zijn wat aan je reader hangt.

Oplaadbaar heeft de voorkeur,als je een apparaat steeds open moet maken voor een nieuwe batterij gaat vaak het schroefdraad vroeg of later kapot en ik wil niet steeds batterijen kopen of in reserve moeten houden.

Het moet een hulpmiddel blijven,dus geen 380 volt halogeen waardoor de hele buurt denkt dat het dag is geworden.
Opbergfactor is dus ook belangrijk.
Lange levensduur, het "blokkerlampje" blijft 4 tot 5 uur continue branden op 1 lading.
Ik zie een dergelijk lampje slechts voor nood, ik lees het meest in bed en daar gebruik ik gewoon een leeslampje.
Mijn partner kan daar prima mee in slaap vallen als ik niet gelijk ga slapen.
Kan ik in de nacht niet slapen en wil ik even lezen,dan wordt ze gegarandeerd wakker van het leeslampje en dan lees ik met het "Blokkerlampje",een maglite kan ook ;)

Misschien is het handiger om een e-reader accesoires (wat een woord) topic te openen,ipv alleen een lampje's topic,want er zijn natuurlijk ook andere gadgets voor een reader te koop,denk aan covers,laders..

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 05-10-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:53:
[...]

Als ik jullie was zou ik even bij de Hema langsgaan, daar hebben ze een mooi grijs/zwart etui met rits (geen leer maar synthetisch) die echt perfect (maar dan ook echt perfect) past om mijn Kindle 3. Prijs is € 4,95, dus daar hoef je het niet voor te laten. Dit etui ligt bij de afdeling waar ook de CD-opberg etui's liggen.
Ook ik wil je bedanken voor je tip! Heb sinds een dikke week de Kindle 3 binnen, en zonder hoes besteld (veel te duur om te importeren) en deze is echt geweldig.
Vraag me wel af of ie als ie wat geplet wordt in een rugzak overleeft maar hij ligt nu in ieder geval veilig thuis, zonder kans op krassen. Thanks!

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Voor de mensen die erin geïnteresseerd zijn/nog twijfelen, ik heb zojuist mijn Sony Reader (PRS-650) gereviewd, deze is hier te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Jerrycan schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:41:
[...]

Ook ik wil je bedanken voor je tip! Heb sinds een dikke week de Kindle 3 binnen, en zonder hoes besteld (veel te duur om te importeren) en deze is echt geweldig.
Vraag me wel af of ie als ie wat geplet wordt in een rugzak overleeft maar hij ligt nu in ieder geval veilig thuis, zonder kans op krassen. Thanks!
Tip: op ebay kan je voor 10 dollar een kinde3 cover bestellen incl free shipping. Kwalitatief zal het zeker minder zijn dan een originele cover, maar het scheelt wel heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:05
Cyleo schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:46:
Voor de mensen die erin geïnteresseerd zijn/nog twijfelen, ik heb zojuist mijn Sony Reader (PRS-650) gereviewd, deze is hier te vinden ;)
Leuke review. Die touchscreen kun je dus ook gebruiken om door het apparaat te navigeren? Dat is dan wel een meerwaarde tov een Kindle o.i.d.
Alhoewel de meerprijs van 100 euro wel fors is voor die optie.

Oh ja, de kindle is wel aardig robuust. Afgelopen zaterdag had ik hem in mijn binnenjaszak omdat ik naar de hema wilde voor de hoes. Terwijl ik oud-papier langs de kant zette viel de kindle uit mijn zak en stuiterde een paar keer op de grond! Dikke deuk in het plastic en hij was zelfs een beetje open gaan staan. Kon hem gelukkig gelijk dicht drukken en hij functioneerde verder nog prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terwijl ik oud-papier langs de kant zette viel de kindle uit mijn zak en stuiterde een paar keer op de grond! Dikke deuk in het plastic en hij was zelfs een beetje open gaan staan. Kon hem gelukkig gelijk dicht drukken en hij functioneerde verder nog prima. :)
Dat is toch een van de dingen die ik fijn vindt aan de Sony Readers, de metalen body, minder kans op een hartaanval mocht je 'em laten stuiteren.
Hoop dat dit wel een feature van ze blijft, ze hebben het allemaal al vanaf de eerste reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:08:
[...]

Dat is toch een van de dingen die ik fijn vindt aan de Sony Readers, de metalen body, minder kans op een hartaanval mocht je 'em laten stuiteren.
Hoop dat dit wel een feature van ze blijft, ze hebben het allemaal al vanaf de eerste reader.
Het verhaal ging niet over een Sony, maar over een Kindle.

De nieuwe modellen van Onyx (waaronder de Bebook Club) worden ook 'valbestendig' doordat ze het E Ink scherm in een metalen frame leggen. Onyx demoot op beurzen dat het werkt door readers op de harde beursvloer te laten stuiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
MrDummy schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:11:
[...]
Zoiets?

Als dat werkt, vind ik het wel een mooie oplossing. Eens kijken of dit ergens te vinden is.

Edit: niet eens zo duur dus, maar eens bestellen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Jiriki op 05-10-2010 13:05 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Red devil schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 11:09:
[...]

Leuke review. Die touchscreen kun je dus ook gebruiken om door het apparaat te navigeren? Dat is dan wel een meerwaarde tov een Kindle o.i.d.
Alhoewel de meerprijs van 100 euro wel fors is voor die optie.

Oh ja, de kindle is wel aardig robuust. Afgelopen zaterdag had ik hem in mijn binnenjaszak omdat ik naar de hema wilde voor de hoes. Terwijl ik oud-papier langs de kant zette viel de kindle uit mijn zak en stuiterde een paar keer op de grond! Dikke deuk in het plastic en hij was zelfs een beetje open gaan staan. Kon hem gelukkig gelijk dicht drukken en hij functioneerde verder nog prima. :)
Jep, kan bijna alles met het touchscreen, ideaal. Wel een geluk dat-ie het overleefd heeft zeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zetmolm schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:51:
[...]

Het verhaal ging niet over een Sony, maar over een Kindle.

De nieuwe modellen van Onyx (waaronder de Bebook Club) worden ook 'valbestendig' doordat ze het E Ink scherm in een metalen frame leggen. Onyx demoot op beurzen dat het werkt door readers op de harde beursvloer te laten stuiteren.
zucht, ik weet dat het hier om een Kindle ging, ik wilde alleen maar aangeven dat ik blij dat Sony een metalen body heeft waardoor een dergelijke situatie een stuk minder snel voorkomt, of eventueel een (vals?) gevoel van veiligheid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het forum doorgezocht; maar ik heb het nog steeds niet helemaal door 8)7 . Je kunt op Amazon de "international editie" bestellen en de "latest edition". Is bij beide het gebruik van de browser beperkt tot wikipedia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:44:
Ik heb het forum doorgezocht; maar ik heb het nog steeds niet helemaal door 8)7 . Je kunt op Amazon de "international editie" bestellen en de "latest edition". Is bij beide het gebruik van de browser beperkt tot wikipedia?
Mmm geen idee, ik heb bij bestellen ingesteld dat ik uit NL kwam en kreeg mijn Kindle. Kan gewoon op alle sites browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jiriki schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:03:
[...]

Zoiets?

Als dat werkt, vind ik het wel een mooie oplossing. Eens kijken of dit ergens te vinden is.

Edit: niet eens zo duur dus, maar eens bestellen :)
Ik heb dit lampje al eens genoemd in dit topic,het is in Nederland gewoon te krijgen,volgens mij bij de nuon...je zou de search ff kunnen gebruiken,weet namelijk niet zeker meer waar maar ik heb hem genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Red devil schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:00:
[...]

Mmm geen idee, ik heb bij bestellen ingesteld dat ik uit NL kwam en kreeg mijn Kindle. Kan gewoon op alle sites browsen.
Via 3G? Dat zou volgens de site van Amazon niet moeten kunnen namenlijk! (Wel via WiFi)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar de Kindle 3 besteld:

Best wel goede ervaringen, al zijn die boeken van 'FeedBooks' niet al te goed van kwaliteit: heel veel spelling fouten, dubbele woordjes, enz. Je moet hem trouwens ook registreren voordat je van de 'Collections' optie gebruik kan maken. Maak geen gebruik van WiFi dus dat is een klein probleempje. Zie wel of ik een 'WiFi modem' koop.

Twee vragen:

1. Wat voor een power adapter kan je hiervoor gebruiken? (Voor als je hem niet wilt opladen via de computer.)
2. Heeft iemand al een Nederlandse dictionary gebruikt? Werkt het goed en waar kan je ze vinden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
Jammer dat die kindle alleen bij Amazon te bestellen is. Mijn schoonouders zitten nog voor enkele dagen in de states (nahja, Canada dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 19:41:
[...]

zucht, ik weet dat het hier om een Kindle ging, ik wilde alleen maar aangeven dat ik blij dat Sony een metalen body heeft waardoor een dergelijke situatie een stuk minder snel voorkomt, of eventueel een (vals?) gevoel van veiligheid geeft.
Sorry, dan heb ik het verkeerd gelezen.
Arunia schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:43:
Jammer dat die kindle alleen bij Amazon te bestellen is. Mijn schoonouders zitten nog voor enkele dagen in de states (nahja, Canada dan).
Canada is misschien wat lastig, maar in de VS is de Kindle echt in de winkel te koop: Best Buy en Target.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:40:
1. Wat voor een power adapter kan je hiervoor gebruiken? (Voor als je hem niet wilt opladen via de computer.)
Gewoon iedere USB lader. Ik heb er eentje een BlackBerry geprobeerd, een van Philips en eentje van Dealextreme.

Als er maar 5 volt uit komt

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Nvidiot schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:12:
[...]

Via 3G? Dat zou volgens de site van Amazon niet moeten kunnen namenlijk! (Wel via WiFi)
Nee heb de Wifi genomen, zag geen meerwaarde in de 3G voor die meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:53
Alle versies van de Kindle 3 (wel de kindle 3 natuurlijk, niet een refurbished 2 ofzo) is identiek. Echter bij de international version zit geen US-stekker, en kan je een EU-stekker kopen voor 5 $.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

He, het is bijna nergens gezegd op sites, ook niet bij tips en trucs maar Kindle heeft rekenmachine functie.

Tik bijvoorbeeld in de zoekveld "100*(5-2)" (zonder "") en je krijgt inderdaad berekende waarde uit van 300, netjes bovenaan.
Alleen steeds drukken op SYM knop is wel meer werk voor de symbolen.
De is-teken = is niet nodig. Druk op Enter.

Welke ereaders kennen die rekenfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

t-town schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:08:
Echter bij de international version zit geen US-stekker, en kan je een EU-stekker kopen voor 5 $.
Let er dan wel op wat het met je eindprijs doet. Ik probeerde dat ook en toen werd de hele rekening een kleine 20 Euro hoger. Dat leek te komen doordat het pakje zwaarder werd waardoor er meer voor verzending betaald moest worden en ook schijnt het zo te zijn dat je de BTW moet betalen over de echte waarde van de lader. En die is $19.95. Dat je een korting van $15 krijgt maakt voor de berekening niet uit.

Ik heb er dus gewoon een besteld bij DealExtreme voor $ 3.48 inclusief verzendkosten

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
Ortep schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:06:
[...]

Let er dan wel op wat het met je eindprijs doet. Ik probeerde dat ook en toen werd de hele rekening een kleine 20 Euro hoger. Dat leek te komen doordat het pakje zwaarder werd waardoor er meer voor verzending betaald moest worden en ook schijnt het zo te zijn dat je de BTW moet betalen over de echte waarde van de lader. En die is $19.95. Dat je een korting van $15 krijgt maakt voor de berekening niet uit.

Ik heb er dus gewoon een besteld bij DealExtreme voor $ 3.48 inclusief verzendkosten
Maar als het goed is krijg je een Amerikaanse USB-lader bij de niet-internationale versie meegeleverd, zonder hogere verzendkosten. Dan heb je nog slechts een verloopstekker nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop.hinke
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-07 13:44
Vandaag een Fox-it Eslick reader ontvangen van totalereaders.com

Nog niet echt gebruikt maar het viel me wel op dat je al gauw een lampje nodig hebt om lekker te lezen.
Snap nu ook wel de berichten over een goede verlichting.
Met bewokt weer is het scherm in huis voor mij te donker

Helaas hebben ze bij totalereaders.com een nogal ruim begrip over wat nieuw is.
Heb volgens mij een gebruikt exemplaar ontvangen want SD kaart stond vol spaanstalige boeken en de zakjes met diverse spullen waren open geweest, maar volgens hun is het een nieuw exemplaar.
Zijn er kopers met ervaringen? Mail me dan even.

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
IK weet wel dat op hun site een foto van een spaanstalig boek op de reader staat. heb je toevallig het showmodel te pakken waarmee ze foto's hebben genomen?

Ik heb 'm ook daar weg en de reader en sd-kaart waren beide leeg, en alle verpakkingen waren dicht. Welke firmware heb je?

staat dit boek er toevallig op?
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/28222/15381.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Mar2zz op 06-10-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Hier ook geen probleem gehad met totalereaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop.hinke
Mar2zz schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:13:
IK weet wel dat op hun site een foto van een spaanstalig boek op de reader staat. heb je toevallig het showmodel te pakken waarmee ze foto's hebben genomen?

Ik heb 'm ook daar weg en de reader en sd-kaart waren beide leeg, en alle verpakkingen waren dicht. Welke firmware heb je?

staat dit boek er toevallig op?
[afbeelding]
Firmware versie 1 build 808
Spaanstalige boek kon ik niet zo gauw vinden op mijn SD kaartje, maar zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als je firmware 1 hebt heb je inderdaad een oude. Ik kan alleen zo gauw geen data op het web terugvinden van de firmwarereleases. Gauw naar 2.0 (let wel op dat je daarvoor niet de bovenste updater op de website moet gebruiken, maar de 2e). met 2.0 krijg je epub ondersteuning erbij.

Hoeveel intern geheugen heeft je reader aan boord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Ik heb ook een eSlick met 1 build 818 gekregen. Na 2x updaten (?) is het gelukt om hem naar firmware 2 te krijgen.

Calibre vindt hem niet lief op mn mac. Hij disconnect de geheugenkaarten als ik Calibre opstart. Eens even opzoeken of er meer mensen zijn die dit probleem hebben.

Verder is het een mooi dingetje voor 110EU. Met mapje, oplader, touwtjes en zelfs een hoofdtelefoon.

[ Voor 50% gewijzigd door pasz op 07-10-2010 08:20 ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Zo hier even wat nieuwe ervaring over de Sony PRS 300 melden:

Hij is behoorlijk katten-proof. Gisteravond na het lezen de reader op tafel laten liggen (normaal gaat hij in het hoesje in de kast). Nu vond de kat het blijkbaar interessant en heeft hem uiteindelijk van de tafel af weten te meppen. Afgezien van wat lichte krasjes van haar nagels in de linkeronderhoek (gelukkig is hij niet van plastic, dan zouden de krassen flink dieper zijn geweest) mankeert hij niets. Ook de val van de tafel op het laminaat heeft hem niet gedeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
EcoR schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:06:
Zo hier even wat nieuwe ervaring over de Sony PRS 300 melden:

Hij is behoorlijk katten-proof. Gisteravond na het lezen de reader op tafel laten liggen (normaal gaat hij in het hoesje in de kast). Nu vond de kat het blijkbaar interessant en heeft hem uiteindelijk van de tafel af weten te meppen. Afgezien van wat lichte krasjes van haar nagels in de linkeronderhoek (gelukkig is hij niet van plastic, dan zouden de krassen flink dieper zijn geweest) mankeert hij niets. Ook de val van de tafel op het laminaat heeft hem niet gedeerd :)
Auw, dat doet al zeer als ik het lees :P Fijn dat-ie het overleeft heeft ;) Hopelijk is mijn 650 er ook tegen bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Een e-reader met een 7 inch lcd-scherm voor 106 euro te koop op 1dayfly.

http://www.1dayfly.com/

-- edit ---

Hmm, resolutie valt (na vergelijking) ook tegen.

[ Voor 27% gewijzigd door cc12 op 07-10-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Laatst online: 18-09 11:20
t-town schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:08:
Alle versies van de Kindle 3 (wel de kindle 3 natuurlijk, niet een refurbished 2 ofzo) is identiek. Echter bij de international version zit geen US-stekker, en kan je een EU-stekker kopen voor 5 $.
Hmm... als ik jou was zou ik even na denken over het al dan niet meebestellen van die stekker. Want eigenlijk is het enige wat je krijgt een extra kabeltje (USB naar Kindle formaat) en een stekker met USB uitgang.

Ik viel voor een deel op de kindle omdat 'ie maar 139 dollar was. Met een cover en stekkertje erbij kom je boven de 200 dollar uit, daar dan weer BTW en shipping bij; liep op tot 250 dollar. En dan wordt 't dus wat meer geld dan je had gehoopt.

De Kindle bevalt prima - zit nu in India voor mijn werk en het leest fantastisch bij het zwembad - maar de centen voor het stekkertje had ik me kunnen besparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 17:42
Kortom, niet de NL versie kopen maar de gewone, zonder extra accesoires. Dan heb je alleen een verloop plugje nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:01:
[...]

Gewoon iedere USB lader. Ik heb er eentje een BlackBerry geprobeerd, een van Philips en eentje van Dealextreme.

Als er maar 5 volt uit komt
Dat moet haalbaar zijn.

En heeft er verder nog een Nederlandse dictionary gebruikt voor de Kindle 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 10:09

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

cc12 had het al eerder gepost, er is nu een interessante optie in 1dayfly.nl vandaag. Ok, het is geen E-Ink, maar toch. Goedkoop, en je kan kleurtjes zien. 8 uur leestijd vind ik nog wel schappelijk voor die prijs. Ik kan alleen nergens reviews erover vinden, of het een beetje werkbaar is. Dat merk (MPMAN) ken ik helemaal niet.

Ik heb geen ervaring met e-readers over het algemeen. Kan iemand me wat zinnigs hierover vertellen? Bijvoorbeeld cc12 zegt dat de resolutie tegenvalt. Ik zou het niet weten wat een mooie resolutie is voor de gemiddelde e-reader?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trinsec schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:10:
Ik heb geen ervaring met e-readers over het algemeen. Kan iemand me wat zinnigs hierover vertellen? Bijvoorbeeld cc12 zegt dat de resolutie tegenvalt. Ik zou het niet weten wat een mooie resolutie is voor de gemiddelde e-reader?
Staan in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@trinsec

ik zou zeggen, begin eens dit topic vanaf pagina 1 door te nemen, samen met de OP zul je dan al een stuk wijzer worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Laatst online: 05:39
Trinsec schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:10:
cc12 had het al eerder gepost, er is nu een interessante optie in 1dayfly.nl vandaag. Ok, het is geen E-Ink, maar toch. Goedkoop, en je kan kleurtjes zien. 8 uur leestijd vind ik nog wel schappelijk voor die prijs. Ik kan alleen nergens reviews erover vinden, of het een beetje werkbaar is.
Zolang je alleen binnen leest is een tft scherm prima, buiten in de zon of bij fel licht zie je dus niks meer. Vergeet lezen op het strand maar met een tft scherm.
* Wobcat spreekt uit ervaring, heeft daarom ook een e-ink scherm type gekocht (B&N Nook)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop.hinke
pasz schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:39:
Ik heb ook een eSlick met 1 build 818 gekregen. Na 2x updaten (?) is het gelukt om hem naar firmware 2 te krijgen.

Calibre vindt hem niet lief op mn mac. Hij disconnect de geheugenkaarten als ik Calibre opstart. Eens even opzoeken of er meer mensen zijn die dit probleem hebben.

Verder is het een mooi dingetje voor 110EU. Met mapje, oplader, touwtjes en zelfs een hoofdtelefoon.
Hoi pasz

Heb inmiddels twee pogingen gedaan om up te daten. Alles ging prima, succesvol volbracht.
Maar niks geen firmware 2.

Hoe is het bij jou uiteindelijk gelukt? Gewoon stom geluk?

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier de sony 650 met daarin diverse woordenboeken.
Bestaat er ook een woordenboek voor deze reader die alleen maar nederlands is,dus die de betekenis van een nederlands woord weergeeft en geen vertaling van een andertalig woord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
joop.hinke schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:43:
[...]
Hoi pasz

Heb inmiddels twee pogingen gedaan om up te daten. Alles ging prima, succesvol volbracht.

Joop
Je moet een andere updater gebruiken dan de bovenste:
Download the eSlick Firmware Updater
The eSlick Firmware Updater is an application that checks for the latest firmware updates then downloads and installs the firmware to your eSlick device. The eSlick Firmware Updater is NOT a firmware.

If the version of your device is 2.0 or higher, please download the Firmware Updater
from the links below.
Please click here to get the eSlick firmware Updater for Windows.
Please click here to get the eSlick firmware Updater for Linux.

If the version of your device is 1.0, please download the Firmware Updater from the
links below.

Please click here to get the eSlick Firmware Updater for Windows.
Please click here to get the eSlick Firmware Updater for Linux.

Please follow the Foxit eSlick Update Wizard to complete the firmware update.
En let op dat je tussen de stages door een reset moet doen en daarbij dan weer herstart met menu en powerbutton ingedrukt houden tot ie in update status staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop.hinke
Al het bovenstaande gedaan m.b.t.updaten Fox-It.
Exact zoals voorgeschreven. Ik begrijp niet waarom het niet lukt.

Ga het nog proberen met andere computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Binnenkort komt Selexyz met de OYO uit voor 150 euro.
De OYO e-reader komt voort uit een samenwerking van Selexyz en enkele andere grote boekhandelaren uit Europa. De productie van het apparaatje ligt in handen van Medion. De OYO beschikt over een 6-inch beeldscherm met een resolutie van 800 x 600 pixels. Hierop zullen zestien grijswaarden zichtbaar zijn.

De e-reader heeft een touchscreen dat volgens de fabrikant niet spiegelt in zonlicht en ook wordt een WiFi-verbinding ondersteund zodat er draadloos nieuwe boeken geïmporteerd kunnen worden. Er is overigens ruimte om 1500 boeken op te slaan. Alle knoppen bevinden zich aan de zijkant van het apparaat, dit in tegenstelling tot de meeste andere e-readers op de markt.

Kantelen

Een leuk extraatje is de aanwezige accelerometer, waardoor het scherm zich automatisch zal aanpassen als de gebruiker de OYO kantelt. Naast PDF-bestanden zijn ook ePub, DRM, txt, html en MP3 bestanden op deze e-reader te openen. Een pre-order plaatsen op de OYO is mogelijk via de Selexyz website.
Best interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

cc12 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:06:
Een e-reader met een 7 inch lcd-scherm voor 106 euro te koop op 1dayfly.

http://www.1dayfly.com/

-- edit ---

Hmm, resolutie valt (na vergelijking) ook tegen.
Dit is gewoon LCD scherm, geen e-ink of zo. Verbruikt meer stroom. Je ziet ook aan afwijkende resolutie 800x480 terwijk e-ink op 800x600 doen. In eigenschappen zie je dat ie ook video kan afspelen.
Kun je net zo goed iPad of een laptop nemen, maar inderdaad, deze ereader is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
joop.hinke schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:43:
[...]
Hoi pasz

Joop
Volgens mij zit het geheim in het gebruik van de 1.0 firmware updater, en die meerdere keren uitvoeren.

Ik snap er echt helemaal niets van, maar na 1 keer de 1.0 updater en 1 keer de 2.0 updater en toen weer een keer de 1.0 updater, deed hij het ineens. Ik ben er 2 uur mee bezig geweest, voordat hij goed was.

8)7

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:03:
Bestaat er ook een woordenboek voor deze reader die alleen maar nederlands is,dus die de betekenis van een nederlands woord weergeeft en geen vertaling van een andertalig woord
Voor zover ik weet niet. Ik weet ook niet of het mogelijk is andere woordenboeken te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:03:
Volgens mij helaas niet,zou dit ook graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oyo is bestelbaar:

http://www.selexyzebooks....uwsbrief-algemeen-week-40

149 euro pre order bij Selexyz, touchscreen, wifi en 6 inch. Volgens mij de goedkoopste die er aan komt. En hij ziet er niet onaardig uit.

Ik had al het idee dat de 150 euro grens doorbroken zou worden, nu voor het einde van het jaar voor minder dan 100 euro, dat moet wel lukken :9

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:23:
De oyo is bestelbaar:

149 euro pre order bij Selexyz, touchscreen, wifi en 6 inch. Volgens mij de goedkoopste die er aan komt. En hij ziet er niet onaardig uit.

Ik had al het idee dat de 150 euro grens doorbroken zou worden, nu voor het einde van het jaar voor minder dan 100 euro, dat moet wel lukken :9
Toch vraag ik me af, een Kindle 3 is even duur, heeft alleen geen touchscreen (wel meer geheugen). Waarom zou je nu voor een E-reader van een vaag merk kiezen als je een kindle voor hetzelfde geld kunt nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Red devil schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:10:
[...]

Toch vraag ik me af, een Kindle 3 is even duur, heeft alleen geen touchscreen (wel meer geheugen). Waarom zou je nu voor een E-reader van een vaag merk kiezen als je een kindle voor hetzelfde geld kunt nemen?
Intern heeft de Oyo 2 GB hetgeen niet zo slecht is.
Daarnaast is de Oyo gemaakt voor selexyz,een van de grootste boekenhandelaren.
Eens was de Kindle ook onbekend.
Zelf denk ik dat het een slimme zet is van selexyz,een eigen reader,desnoods onder de prijs verkopen,en dan de winst uit de e-books halen.
Het lijkt me beter om wat reviews af te wachten voordat we hem ter plekke al afschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:10

smallboy

N/A

En zo te zien ondersteunt het apparaat ook epub, een kindle niet.
Ben benieuwd naar de eerste reviews (liefst in vergelijking met andere readers zoals de kindle 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Nick39 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:16:
[...]

Intern heeft de Oyo 2 GB hetgeen niet zo slecht is.
Daarnaast is de Oyo gemaakt voor selexyz,een van de grootste boekenhandelaren.
Eens was de Kindle ook onbekend.
Zelf denk ik dat het een slimme zet is van selexyz,een eigen reader,desnoods onder de prijs verkopen,en dan de winst uit de e-books halen.
Het lijkt me beter om wat reviews af te wachten voordat we hem ter plekke al afschieten.
Kindle is al bij versie 3 maar idd, laten we maar wat reviews afwachten.
smallboy schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:03:
En zo te zien ondersteunt het apparaat ook epub, een kindle niet.
Ben benieuwd naar de eerste reviews (liefst in vergelijking met andere readers zoals de kindle 3).
Wilde vroeger ook altijd perse een e-reader die epub aan kon maar met software als Calibre mis je dat gemis echt niet. Wordt gewoon netjes omgezet naar MOBI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik ga binnenkort nieuwe topic maken over ereaders lampen. Heb aantal foto's gemaakt (na winkels bekijken) en ook naar alternatieven gezocht (op internet/winkels). Twee goedkope alternatieven zijn gekocht en kan ik posten als review beeld (dus ook reflectie, verlichting beeld en levensduur)

Een nieuwe topic is nodig om deze draad schoon te houden. Er zijn namelijk genoeg mogelijkheden om ereader van leeslamp te voorzien, zo is uit onderzoek gebleken, en dat is teveel om allemaal te praten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Hoe hebben jullie het met de batterij van je ereaders? Er wordt geadverteerd met zoveel duizend bladzijomslagen. Maar volgens mij is daar geen rekening mee gehouden met aan/uitzetten, op een andere manier bladeren (zoals hoofdstukjumpen), boekjes zoeken, indexen, scalen, roteren etc etc.

Als ik naar mijn reader kijk kom ik op een derde/vierde van de geadverteerde bladomslagen bij vrij normaal of gemiddeld gebruik. (als forens lees ik in de trein en dan 's avonds nog), in het weekend en op vrije dagen veel meer natuurlijk).

Als ik een beetje rondzoek op internet doet Sony ook niet wat ie belooft wat batterylife betreft en is de kindle wel aardig betrouwbaar wat geadverteerde power betreft (mits zuinig met wifi enzo). Ervaringen?

edit:
goed idee van dat lampjestopic. wellicht kan je een mod vragen de lichtreply's uit dit topic daarheen te moven.

[ Voor 8% gewijzigd door Mar2zz op 10-10-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:23:
De oyo is bestelbaar:

De Oyo wordt ontwikkeld door Medion. Dat vind ik zelf dan weer minder. Maar goed, ik ben dan ook geen Medion fan.
Ben heel erg benieuwd naar de reviews.
Alhoewel ik waarschijnlijk toch voor de Kindle zou kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:53
@MrDummy:
goed idee, zet je dan wel even je DM aan?
Die post verplaatsen is niet nodig, omdat we toch al een vrij vol topic hebben, en ik dus binnenkort wel een nieuw ga aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mar2zz schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 08:02:
Hoe hebben jullie het met de batterij van je ereaders? edit:
goed idee van dat lampjestopic. wellicht kan je een mod vragen de lichtreply's uit dit topic daarheen te moven.
Het idee om een apart topic te maken voor e-book accesoires heb ik al eerder geopperd,het is beter om het niet bij lampjes alleen te houden.

Ik tel niet alle bladzijdes die ik omsla.
Mijn gedrag: ik lees meestal 's avonds in bed een aantal uur in mijn prs 650 en zet hem dan standby waarna ik ga maffenen de volgende avond doe ik weer het zelfde,op deze manier houdt ie het een tot anderhalve week uit.
Voor de grap hetzelfde gedaan met de bebook one 2010 edition, deze was na 2 weken exact 1 streepje kwijt.
De prs 600 die ik hiervoor had hield het 1 week uit.
Wel is het zo met beide sony modellen dat je na de waarschuwing dat de batterij laag is,nog gemakkelijk 3 tot 4 uur kunt lezen.

Experiment:
Zowel de prs 600 als de 650 hielden het meer dan een week langer uit na het volledig uitzetten,met bovenstaand leesgedrag maar dan dus helemaal uit.
Alleen met 500+ boeken er op is dan wel de eerste opstart veel langer en je komt altijd in het hoofdmenu uit,waar dan wel je laatst gelezen boek staat,en verder gaat waar je gebleven was als je er op klikt.

Conclusie,ze halen wel de geadverteerde aantal pages, als je continue leest.
Ga je ze in standby zetten dan lopen er toch processen door die de batterij drainen.

@Arunia
Medion is ook een zogenaamd "plakmerk" .
Iedere fabrikant (ja zelfs sony) maakt modellen waarop het merkje ontbreekt,vaak ook refurbished modellen.
Neem het huismerk van de supermarkt,dat komt vaak uit dezelfde fabriek als het echte merk.
Een "fabrikant" die zelf readers op de markt wil brengen gebruikt "plak of stickermerk" producten die voor veel minder kan worden gekocht,en plakt daar dan zijn eigen merk op.
Zo heb ik ooit een medion PC gehad wat van binnen een HP Compaq bleek te zijn,zelfs dat was er niet afgehaald.
Soms maken ze er nog een eigen lijstje omheen,vaak wordt er alleen het eigen merkje op gezet.
Dat iets Medion is zegt dus heel weinig,het kan een A merk zijn,maar ook een heel slecht B merk,met een medion labeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Mar2zz schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 08:02:
Hoe hebben jullie het met de batterij van je ereaders? Er wordt geadverteerd met zoveel duizend bladzijomslagen. Maar volgens mij is daar geen rekening mee gehouden met aan/uitzetten, op een andere manier bladeren (zoals hoofdstukjumpen), boekjes zoeken, indexen, scalen, roteren etc etc.

Als ik naar mijn reader kijk kom ik op een derde/vierde van de geadverteerde bladomslagen bij vrij normaal of gemiddeld gebruik. (als forens lees ik in de trein en dan 's avonds nog), in het weekend en op vrije dagen veel meer natuurlijk).

Als ik een beetje rondzoek op internet doet Sony ook niet wat ie belooft wat batterylife betreft en is de kindle wel aardig betrouwbaar wat geadverteerde power betreft (mits zuinig met wifi enzo). Ervaringen?

edit:
Sony verbruikt natuurlijk iets meer door het touchscreen, en afhankelijk van het gebruik daarvan. Ik heb hem nu een week redelijk intensief gebruikt en hij is nog niet leeg, ik heb in ieder geval niets te klagen over dat accuduur.
Pagina: 1 ... 15 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen