kmf schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:37:
[...]
abby. alleen werkt OCR slechts 60-80%, dus je kan niet van uitgaan dat de teksten goed zijn geraden en kan je die teksten ook niet extraheren om als text te lezen.
Die pagina's worden dan plaatjes in z'n geheel. Reflow werkt dan niet.
Flauwekul, sorry dat ik het zeg maar dan ken je abbyy niet of kan je er niet mee om gaan.
Ik scan dagelijks boeken met abbyy en na het scannen krijg je een hele reeks mogelijkheden om teksten te verbeteren. Daarna kun je ze uitvoeren als html/tekst/doc whatever en kun je de hele zaak editen. Ook in abbyy kan je het hele boek editen, reflowable maken.
Abbyy maakt geen plaatjes van de tekst die dan vast staan en waar je niets meer mee kan doen, er komt gewone normale tekst uit waar ik handmatig hele regels in kan weghalen of in kan toevoegen.
Tevens heeft abbyy een woordenboek met woorden waaraan je zelf woorden kan toevoegen en stopt abbyy met de correctie als ze een fout heeft ontdekt en een bepaald woord niet herkent of niet kan lezen,er wordt dan aan de gebruiker gevraagd,is het woord goed, zo ja,ik ga door, zo nee,wilt u het corrigeren. Als het een woord niet kan lezen omdat er bv een stofje zit,dan markeert abbyy dat en vraagt je of je het juiste woord in wilt vullen. De totale output is net zo editbaar als elke webpage en kan je ook met elke html of tekst editor aanpassen. Wil ik zelf tekst toevoegen,de tekst totaal veranderen,dat kan binnen abbyy. Zelfs in een keer meerdere teksten en woorden tegelijk veranderen.
Als in een boek het woord infuus voorkomt kan ik in abby opgeven dat ie alle in het boek voorkomende woorden infuus verandert in pijnlijke priknaald of iets dergelijks.
Je kan plaatjes invoeren,je kan lege pagina's weghalen.
Je kan de tekst flowable maken, links of rechts laten uitlijnen,centreren,alinea's weghalen of toevoegen. Er is niets statisch aan,daarnaast bewaart abbyy ook nog een kopie van het boek en kun je eerdere veranderingen later weer terugbrengen naar de originele staat.
Abbyy heeft zelfs tools waarbij je internet pagina's kunt inlezen,bewerken en opslaan als boek.
De totale output van abbyy kun je maken zoals je wil en zelfs daarna is de tekst en de totale lay-out veranderbaar.
Er zit zelfs een zelflerende functie in die bijhoudt welke correcties je aanbrengt waarna als dit vaker gebeurt abbyy je gaat voorstellen om jouw alternatieve woorden in te voeren,dus hoe meer je scant en verbetert des te minder je op een gegeven moment nog hoeft te verbeteren.
Je kan boeken mergen,dus een 5 delig boek als 1 deel uitbrengen.
Alle opties werken in elk formaat,html,pdf,plain text,gescande tekst,je kan zelfs in pdf gemaakte gebruiksaanwijzingen totaal veranderen,kiezen of de tekst doorlopend is of de regeleinden behouden,je kan zelfs instellen dat het lettertype waarin het boek is gemaakt behouden wordt en dat de uitvoer in het zelfde lettertype is als de invoer.
Je hebt de totale controle over de gescande of ingevoerde tekst en je kan er mee doen wat je maar wil.
Overigens,voor de geinteresseerden,er was gisteren een reportage over e-books op
uitgesproken wnl.
Deze staat op uitzending gemist.
Daar was ook de directeur van Bol.com aanwezig en een schrijfster en was er een manager van selexys.
Over e-books in het algemeen,en over de toekomst er van,waar Bol ook inderdaad zei met een eigen reader tot komen voor onder de 100 euro.
[
Voor 13% gewijzigd door
Nick39 op 28-10-2010 12:37
]