Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste
Acties:
  • 193.916 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lampjestip:
Ik heb de losse lader voor bij de sony prs-650 besteld.
Het is gewoon een kastje met aan de ene kant een 230 volt snoer en aan de andere kant een usb aansluiting.
Dit kastje heb ik gewoon met klitteband aan de zijkant van het bed vastgezet,waar niemand het ziet.
Maar naast je telefoon,blokkerlampje en je book laden kan er natuurlijk meer mee.
Iedere winkel verkoopt voor een paar euro van die zwanenhals lampjes, normaal bestemd voor een laptop,die je op een usb poort van je laptop aansluit.
Maar aangesloten op je ladertje,verander je ieder usb lampje naar een nachtlampje.
Heb je het nodig,klitteband lostrekken,klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

smallboy schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:03:
En zo te zien ondersteunt het apparaat ook epub, een kindle niet.
ePub zie ik eerder als een nadeel dan als een voordeel. Ik wil geen reader die geen mobi aankan. Als hij daarnaast ook ePub aan kan is dat leuk, maar verder heb ik er geen toepassing voor. De praktijk wijst (bij mij) uit dat ePub boeken doorgaans slechter tonen dan de Mobi versie. Dat komt puur omdat iedereen de meer uitgebreide mogelijkheden van ePub op een andere manier gebruikt. Wat bij mij mooi is, hoeft het bij jou niet te zijn en anders. Ik kan ze vergelijken tussen een Kindle3, een Cybook en een Bebook en als ik echt zeker wil weten dat iets er goed uitziet op alle drie dan kies ik dus Mobi. Ok..de Kindle kan geen ePub aan, maar de andere twee wel en dan is het al een heel gevecht om ze goed te krijgen. Dat probleem bestaat niet eens als ik bij Mobi blijf

En zoals al gezegd is, alles is nnaar alles om te zetten.

[ Voor 49% gewijzigd door Ortep op 10-10-2010 15:30 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Nick39 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:15:
[...]
@Arunia
Medion is ook een zogenaamd "plakmerk" .
Iedere fabrikant (ja zelfs sony) maakt modellen waarop het merkje ontbreekt,vaak ook refurbished modellen.
Neem het huismerk van de supermarkt,dat komt vaak uit dezelfde fabriek als het echte merk.
Een "fabrikant" die zelf readers op de markt wil brengen gebruikt "plak of stickermerk" producten die voor veel minder kan worden gekocht,en plakt daar dan zijn eigen merk op.
Zo heb ik ooit een medion PC gehad wat van binnen een HP Compaq bleek te zijn,zelfs dat was er niet afgehaald.
Soms maken ze er nog een eigen lijstje omheen,vaak wordt er alleen het eigen merkje op gezet.
Dat iets Medion is zegt dus heel weinig,het kan een A merk zijn,maar ook een heel slecht B merk,met een medion labeltje.
Dat is ook helemaal waar (alhoewel ik dat niet wist bij Medion, dacht namelijk dat het wel een merk op zichzelf was).
Dan ga ik gewoon nog eventjes afwachten.
Mocht ik het toch niet zien zitten bestel ik bij Amazon gewoon de Kindle met een hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:39
Goed nieuws voor de liefhebbers van de Kindle 3?

nieuws: Amazon UK gaat gratis verzenden naar Nederland en België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat is zeker goed nieuws!
Zat te denken aan de Oyo, maar nu zeker naar de Kindle met hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
De levering van Kindles voor mensen buiten de UK loopt toch nog steeds via Amazon.com? Dus niks goed nieuws, vrees ik.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Maar volgens mij regelen zij het wel, maar dat zie je stel genoeg wanneer je met je bestelling bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DexterBelgium schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:53:
De levering van Kindles voor mensen buiten de UK loopt toch nog steeds via Amazon.com? Dus niks goed nieuws, vrees ik.
Als je goed leest staat er dat Amazon in de UK naar Nederland en Belgie gaat verzenden zonder verzendkosten mits het bedrag hoger is dan 25 pond.
Ik heb al diverse dingen besteld via Amazon UK en met een creditcard wordt ook de factuur gelijk in euro's omgezet,er kwamen alleen nog verzendkosten bij,die zijn nu ook vervallen.
Spullen besteld via UK,komt ook daar vandaan,dat gaat niet eerst via de US.
Aan je reactie kun je al zien dat je niet eens de moeite hebt genomen om het artikel te lezen !

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 12-10-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:53

Shabbaman

Got love?

Nick39 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:06:
[...]
Aan je reactie kun je al zien dat je niet eens de moeite hebt genomen om het artikel te lezen !
Euh, wat? Amazon.co.uk levert geen Kindles of e-books buiten de UK.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Nick39 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:06:
[...]

Als je goed leest staat er dat Amazon in de UK naar Nederland en Belgie gaat verzenden zonder verzendkosten mits het bedrag hoger is dan 25 pond.
Ik heb al diverse dingen besteld via Amazon UK en met een creditcard wordt ook de factuur gelijk in euro's omgezet,er kwamen alleen nog verzendkosten bij,die zijn nu ook vervallen.
Spullen besteld via UK,komt ook daar vandaan,dat gaat niet eerst via de US.
Als je mijn reactie goed leest staat er dat Amazon in de UK helemaal geen kindles naar Nederland en Belgie verzendt zonder verzendkosten of het bedrag hoger is dan 25 pond of niet, want die komen verplicht van amazon.com.
Ik heb nog helemaal géén Kindles besteld via Amazon UK (want dat kan niet) en met een creditcard wordt inderdaad waarschijnlijk ook de factuur gelijk in euro's omgezet (vanuit dollars),er kwamen alleen nog VAT en verzendkosten bij,die nu dus NIET vervallen.
Spullen besteld via UK (behalve internationale kindles),komt ook daar vandaan,dat gaat niet eerst via de US.
Aan je reactie kun je al zien dat je niet eens de moeite hebt genomen om mijn reactie te lezen!

To quote a great brittish writer "Then I’ll use that voice that you find annoying
And say something like,
“Yeah, intelligent input, darling.
Why don’t you just have another beer then?”".

Afbeeldingslocatie: http://i140.photobucket.com/albums/r4/DexterBelgium/ScreenHunter_01Oct121030.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door DexterBelgium op 12-10-2010 10:44 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zit even naar die coverage area te kijken van het 3G wat Amazon betaald. En blijkbaar zou dat ook in Nederland moeten gelden. Dat zou wel lekker zijn. Dan is de iets duurdere keuze interessanter.
Ik heb hem even doorlopen en je kunt dus niet in de UK bestellen. Die melding krijg je bij het afhandelen van je bestelling (voordat je betaald).

[ Voor 24% gewijzigd door Arunia op 12-10-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Arunia schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:32:
Ik zit even naar die coverage area te kijken van het 3G wat Amazon betaald. En blijkbaar zou dat ook in Nederland moeten gelden. Dat zou wel lekker zijn. Dan is de iets duurdere keuze interessanter. Maar goed, eerst maar eens zien of die echt besteld kan worden.
Let op, voor internationale users is de 3G beperkt tot kindlestore en (ik denk) wikipedia. Géén vrij internetbrowsen, dacht ik. Het heeft dus maar zéér beperkt nut voor een internationale user boven de WiFi optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
DexterBelgium schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:34:
[...]

Let op, voor internationale users is de 3G beperkt tot kindlestore en (ik denk) wikipedia. Géén vrij internetbrowsen, dacht ik. Het heeft dus maar zéér beperkt nut voor een internationale user boven de WiFi optie.
Daar ging ik eigenlijk wel vanuit. Wikipedia kan handig zijn soms. En voor de store zou ik het wel doen.
Anders kan ik altijd via het mobielinternet van mijn telefoon inloggen. Gebruik die dan als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

DexterBelgium schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:34:
[...]

Alsof je met een mobiele telefoon met 3G ook overal ter wereld gratis kan internetten via 3G. Ik vind het al helemaal geweldig dat je even een nieuw boek in het buitenland via Whispernet kan downloaden als Wifi (even) niet beschikbaar is; dat je niet vrijelijk kan internetten met de Kindle is volgens mij niet echt boeiend (ook al omdat er een enorm aantal hotels en uitgaansgelegenheden in het buitenland die zich enigzins serieus nemen gratis Wifi aanbieden aan hun klanten)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Hey, als het voor jullie voldoende is, uiteraard geweldig. Ikzelf vind het wat spijtig dat je altijd als een "Amerikaan op reis" wordt behandeld, éérder dan je thuisland zelf te kunnen kiezen (maar is begrijpelijk). Voor mij is het voldoende om de meerwaarde van 3G boven WiFi niet de moeite te vinden.

Ik ga ervan uit dat als ik boeken wil kopen ik ofwel wel ergens een WiFi hotspot vandaan kan toveren (zoals thuis, of inderdaad in al die gelegenheden die het gratis aanbieden). Blijft de gemaksfactor van altijd en overal boeken te kunnne kopen... dat is voor mij géén 50$ waard. Ik meldde het maar dat er geen ontgoocheling achteraf zou volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
DexterBelgium schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:47:
Hey, als het voor jullie voldoende is, uiteraard geweldig. Ikzelf vind het wat spijtig dat je altijd als een "Amerikaan op reis" wordt behandeld, éérder dan je thuisland zelf te kunnen kiezen (maar is begrijpelijk). Voor mij is het voldoende om de meerwaarde van 3G boven WiFi niet de moeite te vinden.

Ik ga ervan uit dat als ik boeken wil kopen ik ofwel wel ergens een WiFi hotspot vandaan kan toveren (zoals thuis, of inderdaad in al die gelegenheden die het gratis aanbieden). Blijft de gemaksfactor van altijd en overal boeken te kunnne kopen... dat is voor mij géén 50$ waard. Ik meldde het maar dat er geen ontgoocheling achteraf zou volgen...
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het ook top van je dat je het aangeeft. En met wat je nu zegt vraag ik me ook wel degelijk af of het uberhaupt wel erg veel nut gaat hebben dat je overal en nergens maar een boek kan kopen. Ik bedoel, ben snel zat thuis om dat aan te schaffen.
Wel degelijk een reden om die 50 dollar in je zak te steken en ook iets voor mij om over na te denken.
Waarschijnlijk heb ik zoveel boeken bij me dat het niet eens nodig zal zijn.

Thanks nogmaals. Het heeft me iets gegeven om eens over na te denken.
Dat geld kan mooi in een hoes met lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Dat was éxact mijn redenering :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:37
Komt de PRS350 echt zonder enkele vorm van screen protection? Zit er zelfs geen cheap kunststof sleeve of iets dergelijks bij? Ik vind dat wel behoorlijk slecht voor dat prijs.
Kan ik de PRS350 opladen met een generic USB oplader?

Ik heb Calibre ontdekt (wat een prachtige applicatie!) en ik lees dat overzetten van de ene format naar de andere simpel en automagisch (met Calibre) is. Maar tast je dan de formatting niet aan?

[ Voor 29% gewijzigd door mister_S op 12-10-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:25
mister_S schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:28:
Komt de PRS350 echt zonder enkele vorm van screen protection? Zit er zelfs geen cheap kunststof sleeve of iets dergelijks bij? Ik vind dat wel behoorlijk slecht voor dat prijs.
Kan ik de PRS350 opladen met een generic USB oplader?
Er zit geen screen protectie bij. Ik kan wel de Sony omslag met lampje aanbevelen, die is perfect. Je hebt het gevoel een boek in handen te hebben en hebt altijd voldoende licht, ook in het donker.
De PRS350 is alleen op te laden met USB kabel op een computer of met een speciale Sony lader, dus niet met een generieke oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosterj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 09:29
Laudor schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:49:
[...]

Er zit geen screen protectie bij. Ik kan wel de Sony omslag met lampje aanbevelen, die is perfect. Je hebt het gevoel een boek in handen te hebben en hebt altijd voldoende licht, ook in het donker.
De PRS350 is alleen op te laden met USB kabel op een computer of met een speciale Sony lader, dus niet met een generieke oplader.
Vanaf dag 1 laad ik mijn Sony PRS-650 op met de oplader van mijn oude Nokia N97 mini. Werkt geweldig en ook nog eens veel sneller dan via de pc. Waarom dat met de PRS-350 niet zou kunnen?? Ik geloof er dus niks van. Gewoon proberen.

Bijkomend voordeel is trouwens dat je lekker door kunt lezen tijdens het laden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:25
Ik heb er één voor een Ipod, maar die doet niets, helaas, geen garanties dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 15:37
Blijkbaar werkt het wel met sommige USB opladers en met anderen niet. Het is dus gokken. Wat de ipod lader betreft, volgens andere forums werkt het alleen met oude ipod opladers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 21:56

latislos

zie signature

mister_S schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:28:
Ik heb Calibre ontdekt (wat een prachtige applicatie!) en ik lees dat overzetten van de ene format naar de andere simpel en automagisch (met Calibre) is. Maar tast je dan de formatting niet aan?
Inderdaad fantastisch programmaatje. Het is bij mij wel eens voorgekomen nadat ik een epub had omgezet je de 'header' en de 'footer' van een boek dwars door de tekst zag staan (waar dat dus bij het origineel ooit een nieuwe pagina was. Ik vermoed eigenlijk dat de epub versie ook die fouten had).

Dit kan je oplossen door wat te klooien met filters voordat je de boel omzet naar mobi oid. Gelukkig kan je deze filters testen voordat je de boel omzet.

Voor de rest heb ik nog niet meegemaakt dat de formatting wordt aangetast.

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Hadden die Ipod/Iphone laders niet een of ander extra pinnetje of kortsluitinkje om te voorkomen dat universele laders zouden werken op de Ipods?

Ik laad altijd zowel de Sony als de Irex op met een universele lader van Philips, maar een aantal andere laders werken ook op beide apparaten.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos

latislos

zie signature

Jiriki schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:02:
Hadden die Ipod/Iphone laders niet een of ander extra pinnetje of kortsluitinkje om te voorkomen dat universele laders zouden werken op de Ipods?

Ik laad altijd zowel de Sony als de Irex op met een universele lader van Philips, maar een aantal andere laders werken ook op beide apparaten.
Bij de Kindle 3 krijg je een usb-lader voor in stopcontact. Met die lader laad ik mijn ipod :+

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Jiriki schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:02:

Nope, de iPod (huidige generatie Nano en Touch) kunnen bij mijn vrouw ook op de lader van de HTC geladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Het heeft dus (zoals bij sommige TomToms) te maken met vuile trucen op pins twee en drie (die alleen de data horen te doen, en dus niks met de 5 volt laadstroom te maken moeten hebben). Natuurlijk een manier om dat irritante "universal" uit USB te slopen (http://www.crystalbard.co...guide_to_usb_chargers.htm).

Wat je dus moet proberen is een lader te vinden van een apparaat dat niet zomaar oplaadt op een powered usb hubje dat niet op de computer is aangesloten.

ZUCHT. Dacht ik dat we er waren met de standardisatie van laders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:33
Er zijn ook bedrijven die speciale laadkabels maken waarin de juiste pins verbonden worden, die werken dus altijd goed. Boxwave doet dat voor sommige hardware, Gomadic.com ook voor ereaders, bij de laatste haal ik altijd mijn laadkabels voor onderweg (werken met verwisselbare pluggen). Ook voor de Kindle3 en Sony PRS600 heb ik daar een laadplug aangeschaft.
Voor de miniUSB/microUSB varianten waarvoor zij een speciale laadplug maken geldt dan wel dat deze niet meer gebruikt kunnen worden voor synchronisatie.

[ Voor 19% gewijzigd door troftnom op 12-10-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Wat mij opviel bij de Amazon winkel is dat je locatie erg uitmaakt. Eerst waren de boeken goedkoop (locatie UK) toen weer duur (loactie Europe). Maar kan ik ze nu ook goedkoop downloaden? Ik vind het verschil nogal fors. Hoe doen jullie dat met de Kindle? Betalen jullie veel (of meer) of kan je via amazon.co.uk gewoon voor weinig downen? Het zou niet uit moeten maken waar je woont in het grote internet. (en ja ik ben bekend met belastingen op boeken etc. maar ja. we hebben het hier over internet en niet over bomen.

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:53
Je moet via Amazon.com je boeken bestellen. Bij de prijs voor Amerika komt hier nog 2.5 $ bij, voor verzendkosten ofzo, (oorsprongkelijk via 3G). Wil je dit niet betalen, dan kan je je land instellen op Us, Amazon is hier echter vrij streng in, ze kunnen een bewijs van bewoning ofzoiets vragen. Dus gewoon proberen om je land op Amerika te zetten, dit werkt trouwens perfect voor gratis boeken, in de mange your kinde pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Mijn prs650 is op te laden met de HTC Desire lader, en usb kabel.
De autolader van mijn telefoon werkt ook gewoon.

[ Voor 45% gewijzigd door tjaeuhm op 13-10-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tjaeuhm schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:31:
Mijn prs650 is op te laden met de HTC Desire lader, en usb kabel.
De autolader van mijn telefoon werkt ook gewoon.
Op te laden en ook dan tegelijk te gebruiken ?
Mijn HTC hero lader laadt hem gewoon helemaal niet op hoewel je wel het laad symbool ziet,mijn generic usb lader ooit aangeschaft op de zwarte markt in Beverwijk voor mijn Creative Zen laadt hem wel op maar je kan dan niet lezen.
De speciale Sony lader die ik heb gekocht laadt,maar dan kan ik ook gewoon doorlezen.
In alle gevallen moet ik wel het snoertje van de Sony reader gebruiken omdat dat de enige kabel is die ik in huis heb met een micro usb aansluiting dus misschien zit er iets in het kabeltje.
Bij de HTC hero zit een mini usb en die past er dus niet in.
Misschien doen de laders het dus wel met een universele micro usb kabel en zit de trick om dat niet te kunnen niet in de lader maar in het door mij gebruikte Sony kabeltje ?

[ Voor 26% gewijzigd door Nick39 op 13-10-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shabbaman schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:18:
[...]

Euh, wat? Amazon.co.uk levert geen Kindles of e-books buiten de UK.
Mijn interpretatie van het stuk is dat Amazon dat dus wel gaat doen,en daarbij ook nog eens geen verzendkosten meer gaat rekenen,alles wat ik tot nu toe bij amazon.uk heb besteld,werd gewoon geleverd,maar ik geef toe dat ik er geen Kindle heb besteld,wel screenprotectors,covers en laders.
Dat werd gewoon netjes geleverd met een factuur in euro's.
Over het bestellen van e-books had de persoon het niet,alleen over het leveren van de reader.
Het bestellen van e-books doe ik netjes bij Bol, via ADE en een gekoppelde en geregistreerde Bebook,waarna ik de DRM er gelijk afhaal en het op mijn andere readers zet.
Misschien een beetje langs elkaar heengelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Voor iemand die anderen graag verwijt het artikel niet gelezen te hebben, heb je wel een rare manier van lezen. In het artikel staat niets over veranderingen aan de leverwijze van de Kindle.

Als je dan vandaag naar amazon.co.uk gaat krijg je dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i140.photobucket.com/albums/r4/DexterBelgium/th_ScreenHunter_03Oct131423.jpg
De actie is dus duidelijk bezig (zie rechts)

Afbeeldingslocatie: http://i140.photobucket.com/albums/r4/DexterBelgium/th_ScreenHunter_04Oct131423.jpg
En toch nog steeds: buiten UK > naar amazon.com

Sorry om erop terug te komen, maar ik begrijp echt niet waar je je info vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:53

Shabbaman

Got love?

Nick39 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:51:
[...]

Mijn interpretatie van het stuk is dat Amazon dat dus wel gaat doen,en daarbij ook nog eens geen verzendkosten meer gaat rekenen,alles wat ik tot nu toe bij amazon.uk heb besteld,werd gewoon geleverd,maar ik geef toe dat ik er geen Kindle heb besteld,wel screenprotectors,covers en laders.
Dat werd gewoon netjes geleverd met een factuur in euro's.
Over het bestellen van e-books had de persoon het niet,alleen over het leveren van de reader.
Het bestellen van e-books doe ik netjes bij Bol, via ADE en een gekoppelde en geregistreerde Bebook,waarna ik de DRM er gelijk afhaal en het op mijn andere readers zet.
Misschien een beetje langs elkaar heengelezen.
Leuke interpretatie van jouw kant dan, die waarschijnlijk gedreven wordt door wishful thinking. Er staan 3 feiten in dat stuk genoemd:

1. Amazon UK rekent boven de 25 pond geen verzendkosten.
2. Vorig jaar (oud nieuws dus) kan je bij Amazon UK ook elektronica, babyspullen en kleding kopen.
3. Je kan met je creditcard afrekenen in ponden

Het woord Kindle of ebook komt in het hele stuk niet voor. Nu kan ik me zo voorstellen dat je Kindle onder electronica schaart, maar aangezien dat feitje oud nieuws betreft had je dus allang Kindles kunnen bestellen. Dat was niet zo, en het is nog steeds niet zo. Bovendien schaart Amazon zelf de Kindle niet onder electronica, maar onder Kindle.

Om toch nog een beetje on topic content in m'n post te plaatsen: in de comments van dat nieuwsbericht geeft iemand aan dat hij met een nederlandse credticard en een adres in NY ebooks kan kopen alsof hij in NY woont. Het lijkt me niet volledig legaal, maar je zal er ook niet de cel voor ingaan. Protip dus.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kivela
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-07-2024
K heb al even liggen snuisteren in dit topic, maar kon zo meteen het antwoord niet vinden.

Zijn er alternatieve protectors/covers voor sony e-readers,
die niet tussen de 40-50 euro kosten ?

Leeslampje hoeft niet, gewoon scherm en reader protectie is voldoende.

Als alternatief had ik wel volgende site gevonden, maar echt naald en draad kunstenaar zou ik mezelf niet willen noemen...

http://www.chicaandjo.com...custom-kindle-cover-case/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos

latislos

zie signature

kivela schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:28:
K heb al even liggen snuisteren in dit topic, maar kon zo meteen het antwoord niet vinden.

Leeslampje hoeft niet, gewoon scherm en reader protectie is voldoende.

Als alternatief had ik wel volgende site gevonden, maar echt naald en draad kunstenaar zou ik mezelf niet willen noemen...

http://www.chicaandjo.com...custom-kindle-cover-case/
ik weet niet de exacte afmetingen van een Sony e-reader, maar mijn Kindle 3 past precies in een bubbeltjes envelop. :)

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kivela, het zou helpen als je ook even aangeeft welke Sony Reader je hebt :*)
Maar heb je wel eens op ebay gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

latislos schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:32:
ik weet niet de exacte afmetingen van een Sony e-reader, maar mijn Kindle 3 past precies in een bubbeltjes envelop. :)
op het werk heb ik bubbeltjesenveloppen van 1 meter bij 70 cm, dus dat zegt niet alles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
kivela schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:28:
Ebay, al lijkt het aanbod voor de sony kleiner dan voor de kindle, zoek er een in hong kong die naar nederland verstuurd.
http://cgi.ebay.com/Leath...ain_0&hash=item2eb0289dec
Mijn Kindle hoesje was $12 incl. verzenden en bevalt een stuk beter dan het hema hoesje van 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kivela
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-07-2024
Hoi bedankt voor de replys, ik zal alvast ebay eens afschuimen.

De Sony reader is de PRS 350 btw.

tx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
kivela schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:26:
Hoi bedankt voor de replys, ik zal alvast ebay eens afschuimen.

De Sony reader is de PRS 350 btw.

tx !
Ik heb voor 25 euro een leren hoes voor de 300 gehaald bij de dixons, waar ze ook best aardige hoezen hebben voor rond de 15 euro. Viel mij nog alles mee en ik mocht ze ook gewoon allemaal proberen voordat ik er een uitkoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ga lekker binnenkort de Kindle bestellen.
Duitsland verkoopt hem ook en uiteraard komt deze dan gewoon uit amerika.
Het zou me 200 dollar kosten om deze inclusief een hoes met licht te krijgen.
Geen idee hoeveel het me kost aan BTW omrekenen e.d.
Maar goed. Denk dat ik hem volgende week ga bestellen. Keuze tussen een nieuwe telefoon of de Kindle. Alhoewel het me anders 2 dagen scheeld voor de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20
Arunia schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:48:
Denk even goed na over die hoes... De Kindle kost 139 dollar, de hoes als ik het goed heb 59 (tenminste, degene die ik heb).. Dat vind ik best prijzig, en samen met verzending en invoerrechten kom je al snel aan de 250 dollar...

Volgens mij moet er ergens wel een goedkopere optie te vinden zijn (dealextreme.com?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat is ook waar. Wellicht gewoon bestellen bij Amazon.co.uk?
De vraag is natuurlijk of dat wel uberhaupt mogelijk is.
Het nadeel is dat je nog de btw extra betaald. Want de 140 dollar voor de Kindle3 komt uit op 155 euro om hem hier te krijgen.
Ga straks nog even de stad in om te kijken of de Dixons oid nog iets heeft of wellicht wat jij al zegt. Het lampje kan handig zijn, maar ook niet speciaal nodig. Het is niet dat ik echt lees als het donker ergens is.

Thanks voor het idee btw.

Net even snel gezocht op kindle op DX.com.
Ze hebben 2 hoezen waarvan 1 speciaal voor de Kindle2. Maar volgens mij zijn de maten aangepast in de tussentijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 15-10-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:13
Weet iemand of het mogelijk is vanaf je PC collecties aan te maken op de Kindle 3? Heb bijv een zwikje PDFs in folders en subfolders gezet maar je ziet op de Kindle 3 alles in 1 lijst.
Kost veel werk nl om elk pdfje/boek in een collectie te proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Verdorie, nadat ik begonnen was met mijn 2e boek op de Kindle 3 te lezen (eerste was prima te lezen) blijkt de 2e epub door Calibre niet lekker vertaald te zijn (m.b.t. speciale tekens).
een woord als "één" wordt vertaald als een vierkant blokje (zelfs de "n" valt weg!). Allerlei instellingen bij het converteren geprobeerd maar het lijkt maar niet goed te komen als ik het resultaat van de aangemaakte MOBI opvraag in Calibre.
Je hebt bij Calibre de mogelijkheid om een codepage op te geven, en heb al utf-8, utf-16, cp1532 (of zoiets) geprobeerd maar geen resultaat (de mobi blijft er het zelfde uitzien, terwijl de epub er prima uitziet). Hebben meer Kindle gebruikers hier last van en hoe hebben jullie dit opgelost?

En ja ik heb gezocht met google, en op de Calibre forums wordt beweerd dat dit een probleem van de Kindle is (dat het niet goed getoond wordt). Er zijn zelfs hacks op de font-sets voor de Kindle 3. Maar daar begin ik niet aan. Feit is namelijk dat de Mobi in Calibre al niet goed is...

Suggesties? Is dit op te lossen in Calibre(zo ja dan zit ik vast in het verkeerde topic)? Of heeft de Kindle nog opties?

[ Voor 5% gewijzigd door Jerrycan op 15-10-2010 10:38 ]

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Arunia schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:48:
Maar goed. Denk dat ik hem volgende week ga bestellen. Keuze tussen een nieuwe telefoon of de Kindle. Alhoewel het me anders 2 dagen scheeld voor de telefoon.
zo te horen kom je dan op het zelfde bedrag uit hoor. Btw, douane en hop je zit op ruim 200 eur.
Bovendien lees je in de reacties op de Amazon site zelf dat niet het gehele scherm goed belicht wordt...

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DexterBelgium schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:28:
Voor iemand die anderen graag verwijt het artikel niet gelezen te hebben, heb je wel een rare manier van lezen. In het artikel staat niets over veranderingen aan de leverwijze van de Kindle.

Sorry om erop terug te komen, maar ik begrijp echt niet waar je je info vandaan haalt.
En integraal ook @ shabbaman.
Ik verwijt niet anderen graag dat ze iets niet goed lezen,of ik dat wel of niet graag doe is jouw interpretatie.

In de aangehaalde link staat over levering van goederen in Nederland. Er staat nergens dat de Kindle daar niet onder valt en de kindle staat er niet in genoemd. Jij haalde het artikel aan om te zeggen daar heb je met de kindle niets aan. Je verwijst niet naar de page van de Kindle waar dat ook staat.
Ik heb dus het artikel gelezen waarin stond dat er geen verzendkosten meer worden berekend.
In het artikel maakt Amazon of de schrijver ook geen uitzondering,waaruit zou blijken dat ze de kindle niet zouden versturen. Als jij dan zegt,dat gaat niet op voor de Kindle,denk ik omdat je reageerde op het stuk over de verzending,en in dat stuk staat dat verzending naar nederland voortaan gratis is,behalve onder de 25 pond. Omdat uit het hele stuk nergens blijkt dat het niet op gaat voor de Kindle,reageer ik dus met,heb je het wel gelezen,er staat in het stuk waar je op reageerde en waar ik op reageerde nergens iets over de Kindle. Had je een linkje geplaatst dat verwees naar de page waarop staat dat de levering van de kindle niet via amazon uk gebeurt,zoals je nu wel doet,dan had ik uiteraard je niet tegen gesproken.

Als ik dus een hele page lees met verzendings details naar Nederland en dat men de verzendingen makkelijker wil maken,mocht ik ook aannemen dat dit ook voor de kindle ging,ik heb in het stuk nergens gelezen dat men een uitzondering maakt voor de kindle. Ik verwacht ook niet dat als een artikel gaat over snellere,goedkopere levering van artikelen naar Nederland,dat ik dan naar een totaal andere page moet die in het artikel niet genoemd staat,waar de Kindle staat,en waarop staat dat de Kindle alleen via de USA wordt geleverd.Dat blijkt niet uit het genoemde artikel waarop jij reageerde.
Alleen, is dit een topic voor e-books of een topic voor "ruzie te maken".
Ik heb het aangehaalde stuk gelezen,nergens stond dat het niet voor de kindle op ging,maar het hele stuk gaat juist over het makkelijker worden van verzenden en betalen van goederen via Amazon.uk.
Mijn oprechte excuses.

Als een, een voorbeeld anders gaan we misschien weer daar op door, een zaak als BOL aangeeft makkelijker te gaan leveren naar Amerika,ga ik ook niet op ieder artikel van Bol klikken om te zien of er voor dit of dat artikel misschien wel een uitzondering wordt gemaakt.

Maar zullen we wel weer terug on topic gaan want boven elk reactiescherm staat heel duidelijk dat dit topic uberhaupt niet bedoeld is om ervaringen met winkels te delen,voordat er weer een mod ingrijpt.

[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 15-10-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Jerrycan schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:39:
[...]

zo te horen kom je dan op het zelfde bedrag uit hoor. Btw, douane en hop je zit op ruim 200 eur.
Bovendien lees je in de reacties op de Amazon site zelf dat niet het gehele scherm goed belicht wordt...
Serieus? Damn, dan heb ik gewoon over die opmerkingen op Amazon heen gelezen.

Ok, thanks voor je uitleg. Dan wordt het een goedkoper hoesje wat wellicht niet bij Amazon vandaan komt, maar dat moet ik nog even bekijken.

Ik heb over 2 weken mijn gedachten te kunnen delen over de Kindle3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
MorgothG schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:31:
Wat mij opviel bij de Amazon winkel is dat je locatie erg uitmaakt. Eerst waren de boeken goedkoop (locatie UK) toen weer duur (loactie Europe). Maar kan ik ze nu ook goedkoop downloaden? Ik vind het verschil nogal fors. Hoe doen jullie dat met de Kindle? Betalen jullie veel (of meer) of kan je via amazon.co.uk gewoon voor weinig downen? Het zou niet uit moeten maken waar je woont in het grote internet. (en ja ik ben bekend met belastingen op boeken etc. maar ja. we hebben het hier over internet en niet over bomen.
Ik heb amazon gevraagd of ik mijn boeken in de uk kon kopen, dat kan alleen als je in de UK woont terwijl echte boeken wel verzonden worden naar Nederland.
Tevens heb ik geen zin om $2 tot $2,50 per boek voor "gratis" 3G te betalen terwijl ik een wifi kindle heb.
Totdat ze dat fijn geregeld hebben zoek ik mijn boeken wel elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja helaas wordt op een echt boek maar 6% btw geheven,terwijl op een e-book 19% btw wordt geheven.
Terwijl een gewoon boek toch,naar mijn idee,minder millieu vriendelijk is, voor elke druk moet toch papier worden gebruikt,en hergebruikt papier is niet per definitie beter,er wordt van alles gedaan om de inkt van het papier af te krijgen en op te lossen.
Een e-book raakt nooit uitverkocht,er komt geen drukker meer aan te pas,er is geen vervoer meer nodig tussen drukker en leverancier,er is geen papier en of hout meer voor nodig.
Nu was de keuze om boeken onder 6% BTW te laten vallen volgens mij ooit bedoeld om meer lezers over de streep te trekken en vinden ze dat bij e-books misschien niet meer nodig.. ik sla er maar een slag naar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextstep
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 21:06
Ik overweeg een ereader aan te schaffen die ook 3G heeft, nl. de Pocketbook Pro 903 (komt half november 2010, begreep ik). Niet dat ik per se draadloos wil kunnen kopen, maar het zit gewoon in dit type met aanraakscherm en groot, ruim 9 inch scherm.
Misschien een erg domme vraag, maar heb totaal geen ervaring met mobiel internet of zo:
Wat betekent het aanwezig zijn van 3G in de praktijk? Kan ik zonder extra abonnementen direct naar een online winkel? Zoja, alle? of een setje die door de leverancier bepaald wordt? Tegen welke kosten?
Of moet ik nog een of ander mobiel "3G" (is dat UMTS?) abonnement erbij kopen?
Kortom, wie kan me dat precies uitleggen, liefst uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook maar een in een opwelling een Kindle 3 besteld.
eta as dinsdag 19 oktober

Subtotal of Items: EUR 102,55
Shipping & Handling: EUR 15,48
------
Import Fees Deposit EUR 22,43
------
Total for this Order: EUR 140,46

Ik ben nu op zoek maar een handige en goedkope cover en misschien een lichtje,hoewel ik bij het lezen van gewone boeken ook nooit een speciaal lampje nodig heb gehad.

Misschien had ik die van Amazon met dat ingebouwde lichtje dat werkt op de batterij van de Kindle mee moeten bestellen maar 59 $ vond ik op het moment van bestellen net even te duur.

Wie heeft een goede tip voor een cover voor de kindle 3 ?

DX heeft helaas alleen zo'n neopreen hoes die eigenlijk bedoeld is voor de Kindle 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:27:
Wie heeft een goede tip voor een cover voor de kindle 3 ?
Ja, gewoon de cover voor de Kindle 3 zonder lampje. Mooi stevig en hij past er perfect in. Misschien kan je ergens anders een cover krijgen voor een tientje minder maar ik bescherm mijn reader liever goed en dat laat ik dan niet op die paar euro afketsen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Red devil schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:49:
Weet iemand of het mogelijk is vanaf je PC collecties aan te maken op de Kindle 3? Heb bijv een zwikje PDFs in folders en subfolders gezet maar je ziet op de Kindle 3 alles in 1 lijst.
Kost veel werk nl om elk pdfje/boek in een collectie te proppen.
Gevonden! Echt een fijne tool om je Kindle boeken mee te organiseren:

http://www.Colegate.net/KindleCollectionManager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:27:

Ik ben nu op zoek maar een handige en goedkope cover en misschien een lichtje,hoewel ik bij het lezen van gewone boeken ook nooit een speciaal lampje nodig heb gehad.
Ik heb een hoesje van http://stores.ebay.com/besthoostore ebay.
Ik heb er $12 incl. verzenden voor betaald maar de prijs is al wat gezakt.
Als je vlak voor een veiling afloopt er een koopt heb je hem nu voor $10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT is geen helpedsk. Toon eigen initiatief voordat je wat vraagt.

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 18-10-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik gedaan,zodoende dat ik de irex gekocht had,helaas pindakaas,die heeft mankement na mankement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Ik heb dit topic doorgelezen en ben wel enthousiast over de Kindle-3, maar weet eigenlijk nog steeds niet waar ik hem nu het beste kan bestellen. Ik hoef alleen de Wifi-versie. Bij Amazone.co.uk? Kan dit nu wel of niet of is er een betere alternatieve website?

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos

latislos

zie signature

Preddie schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:01:
Ik heb dit topic doorgelezen en ben wel enthousiast over de Kindle-3, maar weet eigenlijk nog steeds niet waar ik hem nu het beste kan bestellen. Ik hoef alleen de Wifi-versie. Bij Amazone.co.uk? Kan dit nu wel of niet of is er een betere alternatieve website?
Als je het topic goed hebt gelezen had je kunnen weten dat de Kindle op de co.uk site alleen binnen UK wordt verstuurd. voor andere landen wordt je doorgestuurd naar de .com site (dus VS)
:)
succes met bestellen, ik kan hem iig aanraden. :)

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand hoe ik met calibre of een andere tool in een keer een zooi veranderingen kan aanbrengen in de css van een boek.
Bij Calibre heb ik netjes de boeken geselecteerd en het pad incl de filenaam naar een nieuwe css file aangegeven,maar hij neemt niets van de css mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het voorlezen van een boek met de nieuwe kindle? Klinkt dat beter dan de vorige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:31:
Weet iemand hoe ik met calibre of een andere tool in een keer een zooi veranderingen kan aanbrengen in de css van een boek.
Bij Calibre heb ik netjes de boeken geselecteerd en het pad incl de filenaam naar een nieuwe css file aangegeven,maar hij neemt niets van de css mee.
Misschien kom je verder in het Calibre-forum http://www.mobileread.com/forums/forumdisplay.php?f=166

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had hier al gekeken maar dat gaat over de interne viewer van calibre zelf, de ingebouwde ebook reader dus.. we zoeken door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:25:
[...]

Had hier al gekeken maar dat gaat over de interne viewer van calibre zelf, de ingebouwde ebook reader dus.. we zoeken door..
er was toch een bug met css batch conversie? Ik heb dat ooit ergens gelezen.

edit: hier volgens mij: http://bugs.calibre-ebook.com/ticket/7015 , misschien heb je er wat aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:22:
[...]

er was toch een bug met css batch conversie? Ik heb dat ooit ergens gelezen.

edit: hier volgens mij: http://bugs.calibre-ebook.com/ticket/7015 , misschien heb je er wat aan.
Dank je voor het meezoeken,maar dat is van epub naar mobi, ik doe eigenlijk een epub-naar epub conversie waarin ik de css toevoegingen wil meenemen.
Nu moet ik in sigil met de hand de stylesheet openen,regels toevoegen,saven, volgend boek.
Dat gaat prima,maar het vereist wel het handmatig openen van elk ebook.
Ik was al bezig geweest om te zien of ik een multiple rename kon doen in total commander, ze gewoon allemaal naar zip renamen maar dat gaat ook niet werken omdat Calibre elk boek in een sub directory zet.
We puzzelen door,nogmaals hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Waarom stel je niet gewoon die vraag in die forum? De ontwikkelaar en alle modders zitten daar. Zij kunnen je tot op de coderegel vertellen hoe je zoiets aanpakt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
ik heb een kleine 1000 boeken op de nook gezet. is er een mogelijkheid om ook een zoekfunctie in 'my documents' te activeren. of op 1 of andere manier mijn eigen boeken in de b&n library te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb vandaag dan toch de Kindle3 WiFi besteld in combinatie met het leren hoesje.
Hopen dat deze redelijk snel binnen gaat komen.

Ben al wel aan het spelen met Kindle for PC en die voor Android, maar het lukt me niet om gedownloade boeken (ik bezit de gehele Discworld reeks analoog en ga ze ook digitaal kopen, maar wilde het zo testen) in mobiformaat naar Android te krijgen.
Als ik ze dubbelklik, worden ze wel op de pc gezet, maar blijkbaar moet je ze dus van daar kunnen archiveren.
Dat laatste kan dus niet. Ga nog even proberen met converteren naar prc formaat. Wellicht dat dat gewoon het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:39:
Waarom stel je niet gewoon die vraag in die forum? De ontwikkelaar en alle modders zitten daar. Zij kunnen je tot op de coderegel vertellen hoe je zoiets aanpakt.
Al mee gestoeid maar ze willen er niet echt op ingaan,vraag me ook af of ik het wel via calibre moet gaan doen,want ook al zet je alle opties uit dan nog gaat ie behalve de css allemaal calibre tags in de tekst zetten waardoor de lay-out vernaggeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Heb ook sinds een weekje een Kindle 3. Prachtig apparaat. Niet helemaal vlekkeloos kwa bedienginscomfort, maar het scherm is echt om duimen en vingers af te likken. Voel me helemaaal in de toekomst nu ik mijn eigen "harrypotterkrant" heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 19:57
Er is voor de Bebook One 2010 nieuwe firmware voorhanden (oktober release).

Zojuist geinstalleerd, en de PDF-performance vind ik al veel lekkerder lopen.
De overige zaken (batterij etc.) heb ik nog niet getest.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 18:37
Heeft een van jullie een bibliotheek abonnement? Je kan dan gratis via Netlibrary.com boeken lenen. Weet iemand hoe groot de catalogus is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]pelt schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:15[/message]:
Heeft een van jullie een bibliotheek abonnement? Je kan dan gratis via Netlibrary.com boeken lenen. Weet iemand hoe groot de catalogus is?
443 ebooks. Redelijk onbekende boeken, en zeker niet aktueel. De gemiddelde privebibliotheek is groter.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/d53d2664.png

[ Voor 10% gewijzigd door kmf op 26-10-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
pelt schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:15:
Ziet er leuk uit, ik zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NielsTn schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:01:
Er is voor de Bebook One 2010 nieuwe firmware voorhanden (oktober release).

Zojuist geinstalleerd, en de PDF-performance vind ik al veel lekkerder lopen.
De overige zaken (batterij etc.) heb ik nog niet getest.
Dank voor het melden !!!
kmf schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:24:
[...]

443 ebooks. Redelijk onbekende boeken, en zeker niet aktueel. De gemiddelde privebibliotheek is groter.
Yeps... zit al over de 1500 heen...
DexterBelgium schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:34:

Voel me helemaaal in de toekomst nu ik mijn eigen "harrypotterkrant" heb :)
Noemen ze zo een e-reader in Belgie dan ?? wha _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Nick39 op 27-10-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
kmf schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:24:
[...]

Is die voor iedere bieb dan hetzelfde? (Hoewel ik niet denk dat de bieb in Enschede een grotere collectie zal hebben dan die in Den Haag :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Cyleo schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:06:
[...]

Is die voor iedere bieb dan hetzelfde? (Hoewel ik niet denk dat de bieb in Enschede een grotere collectie zal hebben dan die in Den Haag :P)
netlibrary is de nationale bieb voor ebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:35:
netlibrary is de nationale bieb voor ebooks.
Hoe kom je daar nu bij, dat klopt niet. Een aantal bibliotheken is buiten het gangbare pad gaan lopen omdat ze het te traag vinden gaan.

Het aanbod verschilt per bibliotheek en wordt voornamelijk beheerd door biblion in Groningen. Netlibrary heeft wat contacten met universiteiten, maar veel uni's hebben het in eigen beheer. Wij bieden gratis meer dan 3000 ebooks aan via onze eigen eboekenserver bijvoorbeeld waarvan je een groot deel ook kan kopen bij de betere boekhandels, maar via ons dus gratis kan lezen (legaal).

Veel ob's (openbare bibliotheken) zitten wat in de maag met ebooks, personeel dat al wat ouder is en niet op hbo niveau geschoold (idm opleiding) en geen geld om te investeren. Als je 1 of 2 wizkids hebt bij de bieb dan zit het goed, maar genoeg ob's zonder die personen en dan... tja...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vandaag al mijn Kindle binnen gekregen (maandag besteld, vanmiddag in huis).
Moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.
Wat ik wel jammer (maar begrijpelijk) vind, is dat ik niet kan beginnen op kindle android met lezen van ebooks die niet bij Amazon vandaan komen en verder gaan op de kindle. Tot zover niet uitgevonden hoe en of dat uberhaupt wel mogelijk is.

Daarnaast zit mijn vrouw nu ook te kijken, maar die hoeft dan weer geen toetsenbord (van mij ook niet, maar vind het niet erg dat het er bij zit).
Ze heeft voor ongeveer dezelfde prijs de Sony PRS-650 en de Bebook Neo gezien. Alleen dan is het dubben welke er nu beter is. Volgens mij heeft de Sony betere PDF support, maar zeker weten doe ik het absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Arunia schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:08:
Daarnaast zit mijn vrouw nu ook te kijken, maar die hoeft dan weer geen toetsenbord (van mij ook niet, maar vind het niet erg dat het er bij zit).
Ze heeft voor ongeveer dezelfde prijs de Sony PRS-650 en de Bebook Neo gezien. Alleen dan is het dubben welke er nu beter is. Volgens mij heeft de Sony betere PDF support, maar zeker weten doe ik het absoluut niet.
Toetsenbord is juist handig voor het opzoeken van woordjes in de tekst (wie was die persoon ook alweer) en/of te browsen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Arunia schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:08:
Vandaag al mijn Kindle binnen gekregen (maandag besteld, vanmiddag in huis).
Moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.
Wat ik wel jammer (maar begrijpelijk) vind, is dat ik niet kan beginnen op kindle android met lezen van ebooks die niet bij Amazon vandaan komen en verder gaan op de kindle. Tot zover niet uitgevonden hoe en of dat uberhaupt wel mogelijk is.

Ik ben de trotse eigenaar van een PRS-650 dus als je er meer informatie over wilt, brand los ;) Voor mij werkt pdf support goed genoeg, plaatjes worden weergegeven, ik kan inzoomen en daarop locken (handig voor slides die maar de helft van de pagina gebruiken). In mijn review heb ik er ook het een en ander over geschreven pricewatch: Sony Reader Touch Edition PRS-650 (Zwart 6")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:39:
[...]

Hoe kom je daar nu bij, dat klopt niet. Een aantal bibliotheken is buiten het gangbare pad gaan lopen omdat ze het te traag vinden gaan.
Oh, dat wist ik dan niet. Toen ik m'n account opende bij netlibrarystond dat in de folder van de bibliotheek, dat deze landelijk voor alle openbare bibliotheken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Ik denk dat, als je liever geen keyboard wilt, de Sony de beste keus is: wordt algemeen aangeprezen als de beste pdf support van alle e-readers (is nog niet perfect, maar is bijv. beter als de kindle), én heeft een e-ink pearl scherm, wat je Kindle 3 ook heeft, en waarnaast ik vrees dat oudere schermen een tegenvaller zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Thanks Cyleo! Bij haar gaat het om de PDF support grotendeels. Dus hoe de reader om gaat met ingescande plaatjes aangezien we haar schoolboeken voor zover in aan het scannen zijn om te kunnen gebruiken.

Thanks DexterBelgium,
Goed om te horen dat de PDF voor de Sony de beste is van deze "klasse". Dat zal voor haar wel fijn zijn en dat deze geen toetsenbord heeft. Denk dat dat dan ook de keuze zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Als je inscant als PDF (dus als plaatjes, met beperkt ocr) moet je toch echt een paar keer extra denken of het apparaat wel voor jou bruikbaar genoeg is... zorg er in ieder geval voor dat je kan terugbrengen als het niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 15:10
Ook ik ben in het bezit van een PRS650 en ik moet zeggen wat een GEWELDIG apparaat hij is echt zoveel sneller en scherper dan het oude model ( ook deze heb ik gehad ) echter vraag ik mij af weten jullie een goede winkel om een cover te halen voor de sony? Ik heb ze wel gezien bij dixons & bol.com maar ik vind 35 euro voor een stukje leer erg veel geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 18:37
Bol.com komt volgende week met een ereader voor 99,- euro:

http://www.ereaders.nl/27...r_magische_100-euro_grens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
kmf schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:45:
Als je inscant als PDF (dus als plaatjes, met beperkt ocr) moet je toch echt een paar keer extra denken of het apparaat wel voor jou bruikbaar genoeg is... zorg er in ieder geval voor dat je kan terugbrengen als het niet bevalt.
Daar heb je gelijk in. Ik móet wel zeggen dat we aabby of hoe dat programma heet voor ocr. Er komen wel plaatjes tussendoor, maar dat zal niet zo'n probleem zijn.
Ze is er nu heel hard over aan het denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Arunia schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:31:
[...]

Daar heb je gelijk in. Ik móet wel zeggen dat we aabby of hoe dat programma heet voor ocr. Er komen wel plaatjes tussendoor, maar dat zal niet zo'n probleem zijn.
Ze is er nu heel hard over aan het denken.
abby. alleen werkt OCR slechts 60-80%, dus je kan niet van uitgaan dat de teksten goed zijn geraden en kan je die teksten ook niet extraheren om als text te lezen.
Die pagina's worden dan plaatjes in z'n geheel. Reflow werkt dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
kmf schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:37:
[...]

abby. alleen werkt OCR slechts 60-80%, dus je kan niet van uitgaan dat de teksten goed zijn geraden en kan je die teksten ook niet extraheren om als text te lezen.
Deze versie krijg je na het importeren de mogelijkheid om de tekst aan te passen waar nodig. En moet zeggen dat het weinig echt nodig is. De opmaak komt meestal zelfs goed mee.
De tekst kan overigens gewoon bewerkbaar gemaakt worden, dus dat is geen probleem.

Maar goed, dit hoort eigenlijk (mijn excuses) niet thuis in dit topic.

Thanks iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:37:
[...]

Flauwekul, sorry dat ik het zeg maar dan ken je abbyy niet of kan je er niet mee om gaan.
Ik scan dagelijks boeken met abbyy en na het scannen krijg je een hele reeks mogelijkheden om teksten te verbeteren. Daarna kun je ze uitvoeren als html/tekst/doc whatever en kun je de hele zaak editen. Ook in abbyy kan je het hele boek editen, reflowable maken.
Abbyy maakt geen plaatjes van de tekst die dan vast staan en waar je niets meer mee kan doen, er komt gewone normale tekst uit waar ik handmatig hele regels in kan weghalen of in kan toevoegen.
Tevens heeft abbyy een woordenboek met woorden waaraan je zelf woorden kan toevoegen en stopt abbyy met de correctie als ze een fout heeft ontdekt en een bepaald woord niet herkent of niet kan lezen,er wordt dan aan de gebruiker gevraagd,is het woord goed, zo ja,ik ga door, zo nee,wilt u het corrigeren. Als het een woord niet kan lezen omdat er bv een stofje zit,dan markeert abbyy dat en vraagt je of je het juiste woord in wilt vullen. De totale output is net zo editbaar als elke webpage en kan je ook met elke html of tekst editor aanpassen. Wil ik zelf tekst toevoegen,de tekst totaal veranderen,dat kan binnen abbyy. Zelfs in een keer meerdere teksten en woorden tegelijk veranderen.
Als in een boek het woord infuus voorkomt kan ik in abby opgeven dat ie alle in het boek voorkomende woorden infuus verandert in pijnlijke priknaald of iets dergelijks.
Je kan plaatjes invoeren,je kan lege pagina's weghalen.
Je kan de tekst flowable maken, links of rechts laten uitlijnen,centreren,alinea's weghalen of toevoegen. Er is niets statisch aan,daarnaast bewaart abbyy ook nog een kopie van het boek en kun je eerdere veranderingen later weer terugbrengen naar de originele staat.
Abbyy heeft zelfs tools waarbij je internet pagina's kunt inlezen,bewerken en opslaan als boek.

De totale output van abbyy kun je maken zoals je wil en zelfs daarna is de tekst en de totale lay-out veranderbaar.
Er zit zelfs een zelflerende functie in die bijhoudt welke correcties je aanbrengt waarna als dit vaker gebeurt abbyy je gaat voorstellen om jouw alternatieve woorden in te voeren,dus hoe meer je scant en verbetert des te minder je op een gegeven moment nog hoeft te verbeteren.
Je kan boeken mergen,dus een 5 delig boek als 1 deel uitbrengen.
Alle opties werken in elk formaat,html,pdf,plain text,gescande tekst,je kan zelfs in pdf gemaakte gebruiksaanwijzingen totaal veranderen,kiezen of de tekst doorlopend is of de regeleinden behouden,je kan zelfs instellen dat het lettertype waarin het boek is gemaakt behouden wordt en dat de uitvoer in het zelfde lettertype is als de invoer.
Je hebt de totale controle over de gescande of ingevoerde tekst en je kan er mee doen wat je maar wil.

Overigens,voor de geinteresseerden,er was gisteren een reportage over e-books op uitgesproken wnl.
Deze staat op uitzending gemist.
Daar was ook de directeur van Bol.com aanwezig en een schrijfster en was er een manager van selexys.
Over e-books in het algemeen,en over de toekomst er van,waar Bol ook inderdaad zei met een eigen reader tot komen voor onder de 100 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 28-10-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:21:
[...]

Flauwekul, sorry dat ik het zeg maar dan ken je abbyy niet of kan je er niet mee om gaan.
Ik scan dagelijks boeken met abbyy en na het scannen krijg je een hele reeks mogelijkheden om teksten te verbeteren. Daarna kun je ze uitvoeren als html/tekst/doc whatever en kun je de hele zaak editen. Ook in abbyy kan je het hele boek editen, reflowable maken.
Mijn abby versie heb ik gekregen met m'n canon lide30 scanner, dus dat zal zeker 3 jaar geleden zijn. Ik had nog boeken ingeschand op 300dpi, abby overheen, en nog steeds zijn veel te veel woorden onduidelijk/onzeker. NL-woordenboek was al geselecteerd. Ik kan me niet voorstellen dat binnen 3 jaar tijd de OCR-techniek zoveel verbeterd is. Zo ja, dan zal ik graag de versie willen weten en ga ik dat eens uitproberen.

Maar het komt er op neer: op het moment dat je toch nog handmatig moet gaan editen, dat het OCRen wat mij betreft al afgevallen is. Tenminste, voor mijn boeken.
Nou maakt het voor documentatie minder uit, als je stukjes moet gaan lezen, maar een leesboek. Dan zit jezelf spoilers aan te smeren.

En dan heb je nog het tijdprobleem. Je scant op 300-600dpi, met een beetje HTK-scanner+computer ben je dan per pagina al minimaal een minuut mee bezig. En als je dan ook nog moet editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
kmf schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:46:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat binnen 3 jaar tijd de OCR-techniek zoveel verbeterd is. Zo ja, dan zal ik graag de versie willen weten en ga ik dat eens uitproberen.
Dude, je zit hier in een topic voor een productgroep die drie jaar geleden nog niet bestond, en je gaat er zomaar vanuit dat op drie jaar wel niks verbeterd zal zijn? 8)7

Altijd héél erg gevaarlijk, dat soort redeneringen:
- in 2007 kwam de eerste iPhone uit.
- in 2007 kwam Vista uit
- in 2007 kwam OS X Leopard uit.

Die zaken zullen sindsdien wel niet meer verbeterd zijn, zeker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
DexterBelgium schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:55:
[...]

Dude, je zit hier in een topic voor een productgroep die drie jaar geleden nog niet bestond, en je gaat er zomaar vanuit dat op drie jaar wel niks verbeterd zal zijn? 8)7
Drie jaar geleden was ik al toe aan m'n 2e ereader, de PRS505. Waar denk je dat ik een scanner voor had gekocht en de boeken voor inscande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Meh, you get my drift. Of ga je de huidige generatie e-readers ook nog steeds afrekenen op de minpunten van toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:46:
[...]

Mijn abby versie heb ik gekregen met m'n canon lide30 scanner, dus dat zal zeker 3 jaar geleden zijn. Ik had nog boeken ingeschand op 300dpi, abby overheen, en nog steeds zijn veel te veel woorden onduidelijk/onzeker. NL-woordenboek was al geselecteerd. Ik kan me niet voorstellen dat binnen 3 jaar tijd de OCR-techniek zoveel verbeterd is. Zo ja, dan zal ik graag de versie willen weten en ga ik dat eens uitproberen.

Maar het komt er op neer: op het moment dat je toch nog handmatig moet gaan editen, dat het OCRen wat mij betreft al afgevallen is. Tenminste, voor mijn boeken.
Nou maakt het voor documentatie minder uit, als je stukjes moet gaan lezen, maar een leesboek. Dan zit jezelf spoilers aan te smeren.

En dan heb je nog het tijdprobleem. Je scant op 300-600dpi, met een beetje HTK-scanner+computer ben je dan per pagina al minimaal een minuut mee bezig. En als je dan ook nog moet editen.
Het ging niet om het verbeteren,je zegt dat de output niet flowable is,dat het plaatjes zijn,kortom wat je zegt klopt niet.
Abbyy zit inmiddels al aan finereader 10 en wat ik genoemd heb is nog geen tiende wat het programma in werkelijkheid kan. Over het nog steeds moeten editen heb jij het niet gehad,en dat is ook voor de een anders als de ander, is de scanner beter,druk je de pagina meer tegen de glasplaat aan,dan is het aantal correcties al minder,bovendien kun je de output ook nog eens door word's spellingscontrole halen en zoals gezegd tuned abbyy zichzelf met de scanner waardoor de correcties op den duur steeds minder worden. Daarnaast zitten in commerciele e-books ook zat fouten,zelfs in gewone boeken herkent abbyy fouten die dus ook echt in de afgedrukte tekst staan.
Jij doet een bewering op basis van een 3 jaar geleden gekregen programma. Ik weerspreek dat en nu kom je opeens met een hele andere redenatie.
Jij zegt,de tekst is niet flowable en het zijn een soort plaatjes.
Dat zijn het niet,hetgeen ik duidelijk bespreek, en dan kom je nu opeens met corrigeren en noem maar op minpunten aanzetten. De foutcontrole van word is ook niet 100% en dat programma bestaat al sinds ms dos 3.0 waar je een soort papieren overlay over je toetsenboard moest leggen om alle F combinaties te kunnen onthouden. Windows zit al aan versie 7 en daar komen ook nog wekelijks patches voor uit. Google eens op abbyy en ga dan pas gefundeerd roepen wat een programma wel of niet kan. In die 3 jaar,zijn ze 6 jaar vooruit gegaan met wat het programma kan.
Neem Calibre,die bijna wekelijks met een upgrade komt. 3 jaar geleden waren er nog geen led tv's,of een rendabele hibride auto,moet ik op basis daarvan dus dan nu een gefundeerde uitspraak gaan doen over die dingen ? Beetje flauw om als je uitspraak weersproken wordt dan maar de minpunten te gaan noemen op basis van wat ik er over zeg. http://www.abbyy.com/Defa...a6-4edc-b92d-93b4e07538b3
Abbyy is momenteel marktleider,heeft meer dan 200 awards gekregen en is ook dit jaar weer uitgeroepen als nummer 1 OCR programma.
Een minuut voor een pagina ? mijn Brother doet er 15 seconden over,en dat kan sneller als ik de scan alleen beperk tot de plaats waar het boek ligt.

Discussion closed,het moet geen reclame spotje worden voor een OCR programma.

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 28-10-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:52:
[...]

Het ging niet om het verbeteren,je zegt dat de output niet flowable is,dat het plaatjes zijn,kortom wat je zegt klopt niet.
Lees eens goed wat ik zei
Oftewel, als OCR niet lekker werkt, dan moet je die pagina's opslaan als plaatjes. Deze kan gecombineerd worden tot 1 pdf, maar dat is dan niet reflowable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:31:
[...]
Lees eens goed wat ik zei

[...]
Oftewel, als OCR niet lekker werkt, dan moet je die pagina's opslaan als plaatjes. Deze kan gecombineerd worden tot 1 pdf, maar dat is dan niet reflowable.
Ook daarvoor heeft abby een oplossing (o.a. PDF transformer die een pdf aanpast als je inzoomt) maar ik ga er verder niet over door omdat je er een woordenstrijd van gaat maken en steeds met hele andere argumenten aan gaat komen dan dat je in eerste instantie deed, je antwoorden zo draait dat IK het anders had moeten uitleggen,lezen of begrijpen en totaal niet reageert op mijn wel relevante antwoorden. Jij deed een foute uitspraak over een programma dat je ooit 3 jaar gelezen zou hebben gekregen of aangeschaft,er vanuitgaand dat in de 3 jaar erna het programma niet was veranderd. Ik heb dat weerlegd met argumenten waar je niet op in gaat maar je komt met tegenargumenten als scansnelheden en spoilers,ook dat heb ik weerlegd. Jij maakte een "domme" opmerking over abbyy, geeft niet,ik heb hier ook wel eens een uitglijder gemaakt over BOL. Maakt je menselijk,en toegeven dat je fout zat ook.
Aangezien veel mensen dit topic raadplegen voor ze een ebook reader aanschaffen,en ook lezen over bepaalde software,moeten je opmerkingen wel juist zijn en dat was ie niet. Ik stel voor om de rest via PM "uit te vechten" dan hoeven anderen het niet mee te lezen. Ik reageer niet meer op je reacties hierover in dit topic,verspilde moeite en vervuilend,hoewel Abbyy voor de bezitter die zelf zijn eigen boeken wil scannen erg nuttig is dus die hebben nu een gratis review.
Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen