Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 10) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste
Acties:
  • 625.766 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

mrmrmr schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:30:
[...]

Een bekende route bij grotere werkgevers is ongeveer deze:
1. 1e lijns helpdesk
2. 2e lijns helpdesk
3. systeembeheer
4. systeemontwerper
5. project leiding/management trainee
Bij welke "grotere" werkgevers is dat een bekende route? Helpdesk, systeembeheer, ontwikkeling, projectleiding en management hebben namelijk totaal niets met elkaar te doen en zijn zeer zeker geen logische opvolgende carriere stappen van elkaar.
Vanzelfsprekend is het eindpunt van deze route alleen voor de besten weggelegd. Je hoeft je daar niet op blind te staren, systeembeheer is een interessantere functie voor technici.
WTF? Project leiding is geen "eind punt", het is gewoon een functie die redelijk vroeg in je IT carriere te leren valt. Een project manager hoeft absoluut geen ervaring te hebben als helpdesk medewerker of als systeemontwerper om goed leiding te kunnen geven aan een project.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
t_captain schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:03:
Ik vind het een opmerkelijk loopbaanpad wat je daar schetst. Stap 1,2,3 is een vrij logische opeenvolging van functies in de hoek van technische ondersteuning en beheer, instapniveau MBO.

Daarna maakt je lijstje echter een vreemde switch van beheer naar ontwikkeling en dat zijn toch best andere loopbanen. Systeemontwerper en projectleider is an sich geen onlogische opeenvolging, maar dan eerder met een achtergrond op HBO/WO niveau en een startfunctie in development.

Wat management trainee in je lijstje doet zie ik helemaal niet. Management traineeships zijn typisch startfuncties op WO-niveau. Een projectleider met tig jaar ervaring gaat in het algemeen geen traineeship meer in, die wordt bij zijn volgende promotie lijnmanager of program manager.
Ik begrijp de verwarring. Veel mensen denken bij systeemontwerp aan softwareontwikkeling, wat een aparte tak van sport is.

Een systeemontwerper moet je letterlijk nemen: iemand die een systeem ontwerpt. De ontwerper ontwerpt het systeem dat de beheerder beheert. Het kan ook Sr systeembeheerder worden genoemd, maar dat is in feite een foute benaming, het is geen beheerder, maar een createur.

Ik zie mensen uit de techniek manager worden. Jij stelt het voor al een opvolging op projectleiding, maar dat staat zo niet in het lijstje. Voor management moet je wel een opleiding doen. Trainee is misschien te sterk uitgedrukt, maar het komt er wel op neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
tazzman schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:20:
[...]
WTF? Project leiding is geen "eind punt", het is gewoon een functie die redelijk vroeg in je IT carriere te leren valt. Een project manager hoeft absoluut geen ervaring te hebben als helpdesk medewerker of als systeemontwerper om goed leiding te kunnen geven aan een project.
We hebben het hier over het groeipad van een MBO'er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _soh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 10:42

_soh

Leeftijd: 27
Opleiding(en): BsSc
Certificaten: Van alles en nog wat (MCTS'en)
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Software Ontwikelaar

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: ~27
13/14e maand of winstuitkering: ja
Laptop: Ja
GSM: ja
Leaseauto: ja
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ja
Land: NL
Regio: Amsterdam
Reistijd: < 45min

Maand salaris (bruto): 4325

Lightning_crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shockme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06-2022
Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO Applicatiebeheer + Systeembeheer
HBO BI
HBO + Projectmanagement
Certificaten:n.v.t
Werkervaring: +/-3 jaar
Werkgever: MKB Ontwikkelhuis
Huidige functie: Teamleider

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Laptop: ja
Leaseauto*: nee
Werkweek:40
Pensioenregeling: premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: -
Reistijd**: +/- ruim een uur.

Maand salaris (bruto): 2690

Een functiewissel gehad, maar geen cent erbij.... Had ik binnen mijn oude functie gebleven had ik hetzelfde salaris + mogelijke groei gehad. Nu ben ik teamleider van dezelfde club mensen. Meer verantwoording voor hetzelfde geld? Tips + adviezen zijn welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

mrmrmr schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:17:
[...]

We hebben het hier over het groeipad van een MBO'er.
MBO-er of niet, ik kan mij absoluut niet vinden in dat groeipad. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit groeipad zeker niet van toepassing is bij grote (amerikaanse) IT ondernemingen - waar veel meer gekeken wordt naar je inzet en prestaties dan naar het papiertje wat je op zak hebt.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
tazzman schreef op zondag 30 januari 2011 @ 09:45:
[...]
MBO-er of niet, ik kan mij absoluut niet vinden in dat groeipad. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit groeipad zeker niet van toepassing is bij grote (amerikaanse) IT ondernemingen - waar veel meer gekeken wordt naar je inzet en prestaties dan naar het papiertje wat je op zak hebt.
Zelfs in Amerikaanse IT ondernemingen is er een groeipad. Mensen beginnen echt niet aan de top met een ondermaatse opleiding, zonder enige indicatie van capaciteiten. Bij zowel Amerikaanse als Nederlandse ondernemingen kun je via prestaties hogerop komen. Bij Amerikaanse ondernemingen is de waardering soms beter, groei sneller en de salarisgroeimogelijkheden voor technici langer. Daar is het niet noodzakelijk een vereiste om een management-achtige route in te slaan om een uitstekend salaris te krijgen. In Nederland helaas vaak wel. Zonde van het talent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 13:07
eppie schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:52:
Ben ook wel benieuwd hoe het met mijn situatie zit :)

Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 5 jaar 36 uur
Werkgever: 20-30 man. Software bedrijf.
Huidige functie: Ontwikkelaar. (Vooral c++ en beetje php en java)
Vakantiedagen: 180 uur per jaar
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: nog niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 15e/maand telefoon
Regio: Gelderland
Reistijd: 20 min

Maand salaris (bruto): 2300
is wel beetje weinig voor 5 jaar + hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je wordt idd zwaar onderbetaald. Die 180 uur vakantie zijn nog steeds maar 25 dagen. Als ik je salaris omreken naar 40 uur zit je op 2500 per maand. Iemand met jouw ervaring zou minimaal rond de 3k per maand moeten vangen, zeker met de huidige krapte aan goede programmeurs. Tenzij je jezelf een codeklopper van niks vind natuurlijk, maar daar ga ik niet van uit ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:41

Salandur

Software Engineer

Je zou wat hoger kunnen qua salaris, obv 40 uur is het € 2555 en 200 uur/25 dagen vakantie en dus niet echt veel. Zeker voor een klein bedrijfje lijkt het me belangrijk om personeel vast te houden met een salaris dat iets hoger ligt dan marktconform.
Wat houdt die 15e maand in als je geen 13e, 14e maand of bonus hebt?

Maar als je het naar je zin hebt en tevreden bent met je salaris zou ik niet verkassen.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 18:38

pinodambini

Dr. Z. Vago

Is 15 euro per maand telefoonvergoeding zoals het daar staat geschreven. Geen bonus ;)

[ Voor 12% gewijzigd door pinodambini op 30-01-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

mrmrmr schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:12:
[...]

Zelfs in Amerikaanse IT ondernemingen is er een groeipad. Mensen beginnen echt niet aan de top met een ondermaatse opleiding, zonder enige indicatie van capaciteiten. Bij zowel Amerikaanse als Nederlandse ondernemingen kun je via prestaties hogerop komen. Bij Amerikaanse ondernemingen is de waardering soms beter, groei sneller en de salarisgroeimogelijkheden voor technici langer. Daar is het niet noodzakelijk een vereiste om een management-achtige route in te slaan om een uitstekend salaris te krijgen. In Nederland helaas vaak wel. Zonde van het talent.
Tazzman bedoelt juist dat er in (Amerikaanse) ondernemingen sprake is van een groeipad, alleen niet zoals jij die schetst. :) De eerste drie(?) functies hebben niet echt veel relatie met de laatste twee (ik zit niet in de ICT maar dat begreep ik uit zijn vorige post geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
pinodambini schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:59:
Is 15 euro per maand telefoonvergoeding zoals het daar staat geschreven. Geen bonus ;)
maar ik zou toch zeker eens een goed gesprek voeren want het salaris is gewoon te laag en daar staan geen extra's zoals auto etc tegen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394456

Ik ben net HBO TI afgestudeert, en heb nu een half jaar werk ervaring in de vorm van een stage (software engineer) verder heb ik nog ene jaar werk ervaring in niet ICT gerelateerd werk.
Ik geen certificaten allen mijn diploma's HBO TI, MBO Telecom / ICT en MAVO.

ik verdien nu 1500 bruto als software engineer.
maar heb zelf het idee dat het nog al weinig is wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Anoniem: 394456 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:23:
Ik ben net HBO TI afgestudeert, en heb nu een half jaar werk ervaring in de vorm van een stage (software engineer) verder heb ik nog ene jaar werk ervaring in niet ICT gerelateerd werk.

kom op zeg min loon is 1.424,40 euro. achter de kassa bij de AH verdien je hetzelfde...
Startsalaris is vanaf 1900 euro voor HBO imo.

http://financieel.infonu....ugdloon-uurloon-2011.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Die 1500 klinkt als een hoog uitgevallen stagevergoeding. Waarom heb je hier ja tegen gezegd? Ik vind stage (afstuderen?) niet tellen als volwaardige werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik ben het niet snel met mensen eens als ze vinden dat ze te weinig verdienen, maar 1500 als je een afgeronde HBO opleiding hebt is te weinig..... Zoals hierboven wordt gezegd ligt het startsalaris van een HBO-er rond de 2000 euro bruto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 02:32
Erg weinig, voor een MBO'er zou het goed zijn. Voor een HBO'er mag er best wel 250,- / 300,- bij.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke bedankt voor de antwoorden, ik dacht eerst dat het 1500 netto was maar toen het bruto bleek tezijn schrok ik wel een beetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:50
Anoniem: 394456 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:46:
oke bedankt voor de antwoorden, ik dacht eerst dat het 1500 netto was maar toen het bruto bleek tezijn schrok ik wel een beetje :P
Daar heb je toch niet al voor getekend he? 8)7

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EvaluationCopy schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:47:
[...]
Daar heb je toch niet al voor getekend he? 8)7
jawel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394137

Anoniem: 394137 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:09:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO (sluit niet aan op huidige baan)
Certificaten: nvt
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Zeg ik liever niet
Huidige functie: Front-End/web developer

Vakantiedagen: 25
Laptop: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Eindejaarsbonus 200 EURO, uitje naar het buitenland elk jaar, lunch smiddags wordt betaald.
Land: Nederland
Regio: Zuid - Holland
Reistijd**: 45min (auto)

Maand salaris (bruto): 2100 EURO bruto

Momenteel ben ik ontevreden over mijn salaris.
En aangezien de opslag dit jaar 0% tot 2% betreft ga ik er niet veel op vooruit.
Wat is jullie gedachten hierover?
Kan iemand mij aangeven of dit een redelijk salaris is?
Ik codeer voornamelijk met HTML/CSS/PHP/jQuery, mocht dat nog ter aanvulling zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 16:58
Misschien is het dan toch niet te laag...

[ Voor 62% gewijzigd door MrFl0ppY op 31-01-2011 12:23 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Anoniem: 394456 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:46:
sinds wanneer wordt een salaries in netto aangegeven? :F
fail van de maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
@Codestorm: zeker een jaarcontract zonder vermelding over tussentijds opzeggen? :)

Netto salaris afspreken gebeurt genoeg, alleen niet bij functies/salarissen zoals codestorm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Anoniem: 394137 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:22:
[...]

Kan iemand mij aangeven of dit een redelijk salaris is?
Ik codeer voornamelijk met HTML/CSS/PHP/jQuery, mocht dat nog ter aanvulling zijn..
Is redelijk marktconform....
Tijdens je proeftijd kan je zonder opgaaf van redenen ontslag nemen. Heb je een opzegtermijn in je kontrakt staan? Mocht je het nog een paar maandjes willen aankijken, dan zou je ook op een later tijdsstip gewoon onstlag kunnen nemen.(als dat er niet staat, en het is een kontrakt voor bepaalde tijd, dan zal je inderdaad, zoals smesjz aangeeft, je kontrakt moeten uitdienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
thejoker80 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:54:
[...]
Tazzman bedoelt juist dat er in (Amerikaanse) ondernemingen sprake is van een groeipad, alleen niet zoals jij die schetst. :) De eerste drie(?) functies hebben niet echt veel relatie met de laatste twee (ik zit niet in de ICT maar dat begreep ik uit zijn vorige post geloof ik).
Tazzman had het waarschijnlijk systeemontwerper geinterpreteerd als software ontwikkelaar/ontwerper. De meeste IT-ers leggen die link direct zonder de context. Begrijpelijk, is niet erg.

Het lijstje is een voor de hand liggende route voor helpdesk/systeembeheer techneuten.

Helpdesk is visvijver voor systeembeheer, systeembeheer is visvijver voor systeemontwerpers/bouwers, systeemontwerpers/bouwers zijn een visvijver voor een bepaald slag (technisch georienteerde) projectleiders. Sommigen zullen de techniek verlaten en zich richten op management.

Als je mensen inhuurt worden systeemontwerpers vaak consultants genoemd.

Het was geen rijtje dat voor iedere IT-er geldt. Het ging over een ex-helpdesk MBO-er met grote plannen en dit is een mogelijk groeipad voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
mrmrmr schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:53:
[...]

Tazzman had het waarschijnlijk systeemontwerper geinterpreteerd als software ontwikkelaar/ontwerper. De meeste IT-ers leggen die link direct zonder de context. Begrijpelijk, is niet erg.

Het lijstje is een voor de hand liggende route voor helpdesk/systeembeheer techneuten.

Helpdesk is visvijver voor systeembeheer, systeembeheer is visvijver voor systeemontwerpers/bouwers, systeemontwerpers/bouwers zijn een visvijver voor een bepaald slag (technisch georienteerde) projectleiders. Sommigen zullen de techniek verlaten en zich richten op management.

Als je mensen inhuurt worden systeemontwerpers vaak consultants genoemd.

Het was geen rijtje dat voor iedere IT-er geldt. Het ging over een ex-helpdesk MBO-er met grote plannen en dit is een mogelijk groeipad voor hem.
Ja, het is een groeipad maar niet echt realistisch. Grote plannen of niet, ik denk dat systeembeheer het hoogst haalbare is zonder specifieke trainingen e.d. En daar is helemaal niks mis mee, je kan er genoeg kanten mee op. Maar systeemontwerper (volgens je eigen definitie) is gewoon een andere tak van sport en is geen logische stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
smesjz schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:11:
[...]
Maar systeemontwerper (volgens je eigen definitie) is gewoon een andere tak van sport en is geen logische stap.
Natuurlijk is het beheer van een omgeving een heel logische stap voor het ontwerpen/bouwen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-05 13:27
Even een vraagje wat nu een beetje een marktconform salaris is voor een front-end developer met 3 jaar ervaring. Heb een MBO diploma, geen certificaten. Kennis van PHP/.NET(C#)/jQuery/Ajax/JSON. Ben nu 23 en me huidige salaris ligt op €1500 bruto maar vind dit te weinig. Ik verwacht eerder zo rond de 2000 te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Denk dat 2000 wat te hoog gegrepen is, denk eerder 1600-1700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

itsleon schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:51:
Even een vraagje wat nu een beetje een marktconform salaris is voor een front-end developer met 3 jaar ervaring. Heb een MBO diploma, geen certificaten. Kennis van PHP/.NET(C#)/jQuery/Ajax/JSON. Ben nu 23 en me huidige salaris ligt op €1500 bruto maar vind dit te weinig. Ik verwacht eerder zo rond de 2000 te zitten.
Ik ben het eens met pinodambini, 2000 lijkt me vrij veel.... (maar ook weer zeker niet onmogelijk, hangt helemaaal van de persoon af) De 1500 die je krijgt klinkt niet heel erg veel, zeker niet als je 3 jaar ervaring hebt. Wat zijn je secundaire arbeidsvoorwaarden?

Maar kan je een argument geven waarom je 2000 waard zou zijn voor een werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
itsleon schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:51:
Doe je ook meer dan front-end of ben je een simple php-typemiep. Dus denk je over designs na etc of doe je de uitvoering zonder verder bij hoeve na te denken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
@Matty, Ik kan PHP maar de laatste keer dat ik dat heb gebruikt is iets langer dan een jaar geleden. Hoofdzakelijk is het toch C# in combinatie met .NET
Verder kijk ik mee met de ontwerpers over het design en effecten die mogelijk zijn ik bespreek alleen niet over waar het menu bij moet komen te staan en wat voor kleur.

@Jeroen
Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn uit me hoofd reiskosten vergoeding van €250 per maand (Moest nog wel eens naar klanten toe of nieuwe klanten binnenhalen) over pension geen idee daarbij kan ik ook een bonus krijgen van €200 per maand maar ligt eraan hoeveel werk is.

De reden waarom dat ik 2000 waard zou zijn is omdat ik ook zo af en toe C# schrijf (is wel minimaal). Verder werk ik alleen met C# developers en maak voor hun ook de usercontrols aan mits ze dit wensen natuurlijk. Verder is er nog geen ontwerp geweest die voor mij onmogelijk was en werk ik aan een applicatie die volledig met AJAX werkt. Daarbij werk ik over het algemeen toch wel snel zover ik dit zelf kan meten.

Heb nu al meerdere lezingen gegeven over HTML/SEO/CSS/OOCSS die goed is ontvangen door bezoekers/luisteraars.

@pinodambini
Voor 1600 kan ik ook telefoniste worden en vind 1600 voor een MBO opleiding + 3jaar ervaring gewoon te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

itsleon schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:40:
@pinodambini
Voor 1600 kan ik ook telefoniste worden en vind 1600 voor een MBO opleiding + 3jaar ervaring gewoon te laag.
Tsja, das jammer, maar dat is toch echt regelijk marktconform. Verder heb je nou niet echt dingen genoemd of omschreven waarvan ik het idee heb dat je eruit springt; je doet gewoon je werk wat je van iemand mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 10:57
@itsleon

Wil je je marktwaarde peilen, ik zou zeggen stuur je CV eens rond en je weet meteen wat je waard bent. Voor zover ik het zie, is je loon niet ontzettend slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
@Zircondan,

Dat is inderdaad een goed idee. Heb ook al naar wat website's gezocht die er meer over vertellen maar dan kom je uit op amerikaanse website's (loonwijzer heeft geen front-end developer alleen developer in het algemeen).

Het is overigens niet dat ik het slecht naar me zin heb genoeg uitdagend en wisselend werk maar als ik het minimum loon check dat zit ik daar nu onder (Net jarig geweest) en als ik kijk dan naar de 1600-1700 en het minimumloon is 1538 dan schilt dat heel weinig voor MBO en 3 jaar ervaring maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 10:31
Minimumloon is 1424. Of bedoel je het minimum van de mensen die toevallig dezelfde functie hebben ingevuld op een salarisvergelijker op internet?

[ Voor 27% gewijzigd door t_captain op 01-02-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
t_captain schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:25:
[...]

Minimumloon is 1424. Of bedoel je het minimum van de mensen die toevallig dezelfde functie hebben ingevuld op een salarisvergelijker op internet?
Sorry keek naar het minimum loon in de verkeerde kolum namelijk met vakantietoeslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324948

matty___ schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:29:
[...]

sinds wanneer wordt een salaries in netto aangegeven? :F
fail van de maand...
Hoezo fail, het is net zijn eerste baan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO ICT niv. 4 (niet afgerond ivm persoonlijke omstandigheden)
Certificaten: VCP4, MSTS MSSQL 2005
Werkervaring: 7 jaar.
Werkgever: -
Huidige functie: Systeem beheerder

Vakantiedagen: 23
Laptop: ja, inclusief HSDPA abo
GSM: ja, vrij gebruik
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bedrijfs gerelateerde fondsen waarop aanspraak gemaakt mag worden, spaarloon.
Regio: Noord Holland
Reistijd: 45m

Maand salaris (bruto): 2560

De situatie sinds mijn laatste salaris bespreking. Echter ben ik er nog niet geheel tevreden over, misschien is dit onterecht. Heeft voornamelijk met mijn verantwoordelijkheden en rol binnen het bedrijf te maken. Ik ben de enige beheerder die die gehele omgeving bedacht en gebouwd heeft (migratie p2v). Dit draait ondertussen reeds 2 jaar als een huis. Ik beheer alle aspecten van deze omgeving (windows, unix, osx / servers, netwerk, san, security), en beheer hiernaast nog een 2e omgeving van ons moeder bedrijf.

Ik had op meer gehoopt, dankzij mijn zeer diverse kennis en de verantwoordlijkheden die ik heb. Echter zeggen mijn kwaliteiten management niet zo veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Indrukwekkend, zowel je prestaties als je salaris, op jouw leeftijd.

Ook al verdien je het, het is meestal moeilijk er meer bij te krijgen. De mogelijkheden kun je ook zoeken in beloningen voor overwerk en bereikbaarheidsdiensten. Het komt voor dat techneuten zodoende meer verdienen dan hun baas. ;)

Veel zelfstandig werkende mensen met capaciteiten beginnen voor zichzelf. Is dat iets voor jou?

[ Voor 39% gewijzigd door mrmrmr op 01-02-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

wasted247 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:02:
Opleiding(en): MBO ICT niv. 4 (niet afgerond ivm persoonlijke omstandigheden)
Certificaten: VCP4, MSTS MSSQL 2005
Werkervaring: 7 jaar.
Huidige functie: Systeem beheerder

Vakantiedagen: 23
Laptop: ja, inclusief HSDPA abo
GSM: ja, vrij gebruik
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bedrijfs gerelateerde fondsen waarop aanspraak gemaakt mag worden, spaarloon.
Regio: Noord Holland
Reistijd: 45m

Maand salaris (bruto): 2560

De situatie sinds mijn laatste salaris bespreking. Echter ben ik er nog niet geheel tevreden over, misschien is dit onterecht. Heeft voornamelijk met mijn verantwoordelijkheden en rol binnen het bedrijf te maken. Ik ben de enige beheerder die die gehele omgeving bedacht en gebouwd heeft (migratie p2v). Dit draait ondertussen reeds 2 jaar als een huis. Ik beheer alle aspecten van deze omgeving (windows, unix, osx / servers, netwerk, san, security), en beheer hiernaast nog een 2e omgeving van ons moeder bedrijf.

Ik had op meer gehoopt, dankzij mijn zeer diverse kennis en de verantwoordlijkheden die ik heb. Echter zeggen mijn kwaliteiten management niet zo veel ;)
Ik denk voornamelijk dat je opleidingsniveau je dan parten speelt. Nofi, maar je hebt geen MBO opleiding gedaan he... je hebt het niet afgerond en dus is het nutteloos te vermelden en dus zit je eigenlijk nog steesd op je middelbaar school niveau (VMBO most likely). Verder heb je denk ik niet veel te klagen. Je hebt een heel acceptabel salaris op je leeftijd, wat je te danken hebt aan je werk ervaring. Als je een afgeronde studie zou hebben, zou je (op papier gezien) meer waard zijn.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Notna schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:43:
[...]
je hebt het niet afgerond en dus is het nutteloos te vermelden en dus zit je eigenlijk nog steesd op je middelbaar school niveau (VMBO most likely).
Dat is naar mijn mening onzin. Het papiertje zegt niets op wat voor niveau je zit, maar het niveau wat je hebt bewezen aan te kunnen... Dus om nu te zeggen dat hij op VMBO niveau zit is compleet onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Laatst online: 18-12-2024
mrmrmr schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:39:
Veel zelfstandig werkende mensen met capaciteiten beginnen voor zichzelf. Is dat iets voor jou?
Heb het overwogen, maar zie er nog even van af. Eerst nog wat ervaring en certificaten, daarna overwegen we het nog eens. Heeft ook voor een groot deel met de markt en concurrentie te maken. Ik hou de boot iig nog even af ;)
Notna schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:43:
Ik denk voornamelijk dat je opleidingsniveau je dan parten speelt. Nofi, maar je hebt geen MBO opleiding gedaan he... je hebt het niet afgerond en dus is het nutteloos te vermelden en dus zit je eigenlijk nog steesd op je middelbaar school niveau (VMBO most likely). Verder heb je denk ik niet veel te klagen. Je hebt een heel acceptabel salaris op je leeftijd, wat je te danken hebt aan je werk ervaring. Als je een afgeronde studie zou hebben, zou je (op papier gezien) meer waard zijn.
De opleinding is idd een wrang punt (nog dagelijks spijt van dat dit zo gelopen is, overigins buiten mijn macht). Dat ik dat papiertje niet heb betekend uiteraard niet dat ik de kennis of de mogelijkheden niet heb. Het feit dat ik deze opleinding niet heb afgerond zegt natuurlijk niets over mijn kunnen. Mijn werkniveau is absoluut HBO (heb ook altijd HBO advies gehad, echter nooit de mogelijkheid in mijn jeugd om me hier ook daadwerkelijk aan te commiteren), dat je hiervoor gezien het ontbreken van het papiertje meer moet bewijzen is duidelijk. Echter is het in de huidige situatie wel zo dat mijn werkniveau evenals verantwoordelijkheden niet overeenkomen met de gedane vergoeding.

De werkzaamheden die ik hier heb, met daarnaast de kennis die door mij naar binnen gebracht wordt is echter niet niks. Ter verduidelijking, we hebben het over 3 vSphere clusters, 2 x iscsi en 1 fiber san, redundant fabric, meerdere redundante ethernet omgevingen, meerdere redundante Cisco ASA5510 firewalls, zo'n 100 virtuele servers in totaal (varierend in OS), 2 kantoor omgevingen (AD, dfs, wsus, certsrv, etc.), met zo'n 75 werkplekken. Dit alles verspreid over 3 locaties waar weer ipsec verbindingen tussen liggen. Mijn voornaamste taak ligt bij het beheren van de hosting omgeving (OTAP) waar per jaar zo'n 5 ton aan SLA's op wordt afgesloten (dankzij de stabiele omgeving welke door mij is gecreerd). Hiernaast worden vrijwel al deze zaken 24/7 in de gaten gehouden, en ben ik dankzij de blackberry altijd proactief met (aankomende) problemen bezig. Ook beheer ik een groot deel van de nogal specialistische software voor dit bedrijf, denk hierbij aan een project management tool als jira, ofwel adobe server producten.

Het is lastig de situatie in een notendop uit te leggen, echter komt het er op neer dat ik de afgelopen jaren een professionaliserings slag heb uitgevoerd wat betreft de IT omgeving van dit bedrijf. De IT omgeving was voor mijn komst een ondergeschoven kindje, gewoonweg een drama waarop geen garanties vielen af te geven. Daar staat echter minder tegenover dan ik gehoopt had.

Dat mijn opleidings niveau laag is, is absoluut waar. Maar voor zover ik kan inschatten (evenals onafhankelijke derden partijen) is mijn salaris absoluut te laag t.o.v. de kennis cq. verantwoordelijkheden.
Jeroen V schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:26:
Dat is naar mijn mening onzin. Het papiertje zegt niets op wat voor niveau je zit, maar het niveau wat je hebt bewezen aan te kunnen... Dus om nu te zeggen dat hij op VMBO niveau zit is compleet onzinnig.
Dat dus. Naar mijn mening heb ik me binnen dit bedrijf voldoende bewezen.

Ik had simpelweg gehoopt dat management dit ook zo zou zien. Keep on dreaming ;(

[ Voor 24% gewijzigd door wasted247 op 02-02-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 16:37

Yotta

0110101001111010

Als ik dit topic doorlees moet ik meteen denken aan het nieuwsbericht op nu.nl:
Bijna driekwart Nederlanders liegt over salaris :X

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 14:43
Ik had simpelweg gehoopt dat management dit ook zo zou zien. Keep on dreaming ;(
Je doet inderdaad erg veel voor je leeftijd en opleiding, en gezien de kwaliteit van wat je aflevert vind ik persoonlijk dat je zeker 3k waard hoort te zijn. Dat management niet ziet wat je waard bent is iets dat je altijd zal zien, ik heb er ook vaak genoeg last van gehad.
Wat betreft je diploma, dat zegt helemaal niets. Als je 1 jaar of minder aan het werk bent bij 1 werkgever, dan heb je jezelf al prima bewezen en zouden ze moeten weten op welk niveau je zit en wat je waard bent.
Ik heb zelf ook maar MBO niveau 3, maar ik heb wel 15 jaar ervaring met het bouwen van websites en applicaties. Zelfstudie is veel waard in de meeste vakken van de IT en zelfs erg belangrijk en nodig, iets dat management vaak niet ziet of begrijpt.
In hoeveel beroepen ben je er je hele leven als hobby al mee bezig? Ik kan me niet voorstellen dat boekhouders vanaf hun 12e al de boekhouding van hun ouders deden, elke dag en in het weekend.. In de IT liggen dat soort dingen anders en die ~4 jaar studie is in de meeste gevallen maar een minuscuul deel van de hele ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:50
Yotta schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:31:
Als ik dit topic doorlees moet ik meteen denken aan het nieuwsbericht op nu.nl:
Bijna driekwart Nederlanders liegt over salaris :X
'Bijna driekwart (71 procent) van de Nederlanders bespreekt hun echte salaris niet met vrienden'

Online is het vrij anoniem, mensen hebben geen reden om te liegen hier. Ik kan het alleen aflezen aan de Zorg-CAO gerelateerde salarissen die hier voorbijkomen, kloppen meestal als een bus.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 14:43
EvaluationCopy schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:36:
[...]

'Bijna driekwart (71 procent) van de Nederlanders bespreekt hun echte salaris niet met vrienden'

Online is het vrij anoniem, mensen hebben geen reden om te liegen hier. Ik kan het alleen aflezen aan de Zorg-CAO gerelateerde salarissen die hier voorbijkomen, kloppen meestal als een bus.
Ik weet van al mijn vrienden wat ze verdienen, en ik weet ook zeker dat ze de waarheid spreken. Misschien dat iedereen in het onderzoek vrienden heeft die ze niet helemaal vertrouwen of zo :) Of zijn IT-ers gewoon eerlijker? Mijn meeste vrienden zitten ook in de IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

Jeroen V schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:26:
[...]

Daar denkt een bedrijf c.q. recruiter volgens mij iets anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

MeltedForest schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:36:
[...]
Er zullen ongetwijfeld recruiters zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is, maar over het algemeen wordt er meer gekeken naar relevante werkervaring en wat het niveau daarvan is. Zeker in de IT is een papiertje niet zaligmakend, en al helemaal niet als je kunt aantonen dat je op een bepaald niveau je werk kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MeltedForest schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:36:
[...]

Dat gebeurt helaas maar al te vaak. Dat zijn dan ook slechte recruiters, want een MBO-diploma is nou niet echt veelzeggend of indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:12
Leeftijd: 19
Opleiding(en): MBO Medewerler ICT (niveau 3)
Certificaten: CCNA 1, ECDL
Werkervaring: Binnen ICT een tweetal stages.
Huidige functie: Medewerker Servicedesk ICT

Vakantiegeld: Ja, 8%
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bonus van 1000 euro wanneer jaar lang niet ziek, reiskostenvergoeding van max. 130 euro p/m.
Reistijd: 45 min. (auto, 40km)

Maand salaris (bruto): 1500

Ben sinds vandaag werkzaam (eerste baan, naast 5 jaar parttime in de avonduren). Is dit een redelijk lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Dat is een mooi begin Beunhaas, alleen jammer van de limiet op de reiskosten. Deze zijn jammer genoeg niet kostendekkend, maar qua salaris zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addsz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-01 21:14
@ Beunhaas

Start tussen n3 en n4 is niet zo verschillend vermoed ik. Hieronder het aanbod wat ik heb gekregen:

Leeftijd: 19
Opleiding(en): MBO ICT niv 3, MBO ICT niv4
Werkervaring: 2 jaar 12 u/pw parttime servicedesk
Werkgever: Grote IT dienstverlener
Huidige functie: Service center analyst

13/14e maand of winstuitkering: 5% van het jaarloon
Laptop: geen
GSM: geen
Leaseauto: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €450 persoonlijk budget, €135 reiskosten p/m
Regio: Zuid limburg
Reistijd: 35min

Maand salaris (bruto): € 1565.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:52
@ Beunhaas91
@ Addsz

Vergelijk het maar met mij, ben zelf net klaar met MBO 4.
Fanatix in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 10)"

[ Voor 44% gewijzigd door Fanatix op 01-02-2011 19:59 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addsz
@ Fanatix

Ja een stagevergoeding van 300 euro is nog netjes denk ik zo. Ik loop op dit moment ook stage.Mijn stagevergoeding is nu €133,- netto/€200,- bruto.

Ik zie het als een beter alternatief voor de schoolbanken. Meer ervaring opdoen en gratis CZ vergoeding. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:52
Addsz schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:50:
@ Fanatix

Ja een stagevergoeding van 300 euro is nog netjes denk ik zo. Ik loop op dit moment ook stage.Mijn stagevergoeding is nu €133,- netto/€200,- bruto.

Ik zie het als een beter alternatief voor de schoolbanken. Meer ervaring opdoen en gratis CZ vergoeding. :9
Ja had de verkeerde post van mij gelinkt.
Heb het vrijwel direct verandert naar mijn huidige salaris en andere arbeidsvoorwaarden. :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addsz
Ok, ja 21 jaar en 1650 is niet slecht als starter. Volgens mij zitten we niet zo verkeerd allemaal.
Ik ben wel vergeten te melden dat ik ook genoeg opleidingsmogelijkheden krijg waaronder een HBO duaal traject waarmee ik van start ga eind dit jaar.

Natuurlijk door de werkgever betaald.

[ Voor 0% gewijzigd door Addsz op 01-02-2011 20:16 . Reden: cosmetica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:12
Ik heb ook nog genoeg mogelijkheden om cursussen e.d. te volgen op kosten van de baas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Voor buiten de Randstad zijn dat inderdaad geen gekke bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394022

Motrax schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:41:
Ik denk dat het wel een enorm hoog salars is voor Gelderland en 24 jaar oud en 2 jaar werkervaring... :o

Weet je heel zeker dat die 3100 exclusief vakantiegeld is? Zelfs als het inclusief vakantie geld is, dan is het nog veel...

Of heb je die 3100 omgewisseld en had het 1300 moeten zijn? :P
Laten we zeggen dat ik geluk heb gehad bij mijn vorige baas ;)

Bijbaan --> zwart 15/p-u --> 8 uur in de week, 16 uur, toen fulltime ineens omgezet naar wit, en sjah, dat kon ie niet betalen :')

Maar ik kon wel mooi met mijn loonstrook naar mijn huidige werkgever, dus mijn zwarte bij-baan loon werd ongeveer omgezet naar een fulltime wit netto loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-06 15:54
Ice_Lord schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:54:
Opleiding(en): MBO ICT Niv4
Certificaten: MCTS Vista Configuration
Werkervaring:1-2 Relevante ICT Ervaring, 2-3 bijkomende zooi
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Desk Side Support bij grote truck fabrikant.

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 20
Werkweek: 40
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 7 euro per dag onkosten vergoeding en 19 cent KM vergoeding (Beide in netto uitgekeerd)
Regio: Eindhoven
Reistijd**: 22 minuten bij huidige Project

Maand salaris (bruto): 1650,-

Ik ben net bij deze detacheerder begonnen en ben op dit moment in dienst op project basis, dus kortom: geen job, no money
Tijd voor een nieuwe job, heb vandaag het volgende aanbod gekregen en ik moet zeggen dat ik hier zeer tevreden mee ben. Heb er ook zin in om er te gaan beginnen.

Opleiding(en): MBO ICT Niv4
Certificaten: MCTS Vista Configuration
Werkervaring:1-2 Relevante ICT Ervaring, 2-3 bijkomende zooi
Werkgever: ......
Huidige functie: Werkplek support/beheer (Bijkomend wat telefonie beheer en sleutel beheer)

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 27,5 (Inclusief 2,5 atv wat verplichte dagen kunnen worden, maar tot nu toe nooit is gedaan daar)
GSM: Ja (max 15 euro prive bellen toegestaan)
Werkweek: 40
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve korting op verzekeringen etc....
Regio: Eindhoven
Reistijd**: 10-15 minuten met de fiets

Maand salaris (bruto): €1980,43 maandelijks op vaste dag uitbetaald.

[ Voor 4% gewijzigd door Ijsklont op 02-02-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOEBI
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-05 22:46
Leeftijd: 35
Opleiding(en): Havo
Certificaten: Geen
Werkervaring: 17 jaar werkervaring, geen relevante ICT ervaring
Werkgever: Logistiek
Huidige functie: Systeem- en netwerkbeheer

Leaseauto*: Nee
Pensioenregeling: Zelf
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reis- en onkosten vergoeding, opleiding.
Regio: Zeeland
Reistijd**: 30 - 45 minuten per dag

Maand salaris (bruto): 2200

Binnenkort wordt mijn contract verlengt en dan wordt ook mijn salaris besproken.

Hiervoor werkte ik als heftruckchauffeur voor € 1600 (bruto), dus een hele verbetering!! :) :)

I hope I didn’t brain my damage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 23:39

Klippy

Still Game

EvaluationCopy schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:36:
[...]

Zorg CAO is op dat gebied vrij open, minimale en maximale salarissen in schalen. Die staan meestal ook gewoon in de vacature.
In de ICT is dat wat anders, salarisindicaties zijn zeldzaam bij vacatures en veel persoonsgerichter.
Zo is het niet uitzonderlijk dat je directe collega met vrijwel dezelfde functie een 500 euro meer verdiend (zeker zonder CAO).
Misschien net wat meer ervaring of kennis. Dan is het risico op scheve ogen wat groter. En die leiden op lange duur weer tot kleine irritaties, die weer tot flauwe opmerkingen leiden en die weer tot grote ergernissen :P

Bij mij is het liegen geen issue, ik heb vrienden die precies weten wat ik verdien, maar hier zal ik het niet zetten. Vrienden weten namelijk ook beter mijn functie, waar ik werk, dat ik er plezier in heb en mijn persoonlijke situatie (niet dat die bijzonder is).
Zodra ik hier ga posten wordt het een nummertje bij een functie. Dan zeggen mensen poeh dat is veel/weinig, daar heb ik niet veel aan en de rest van jullie ook niet. Gaat er om dat ik er tevreden mee ben.
Een indicatie wat normaal is, is handig, maar aan individuele gevallen zoals die hier staan zie ik echt niks.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 12:58

d-motion

zow... en dan nu...

Leeftijd: 38
Opleiding(en): Mavo
Certificaten: MSCE, Prince 2009, ITIL, IBM Websphere, Diverse andere.
Werkervaring: 18 jaar IT werkervaring
Werkgever: Jaar contract, Produktie bedrijf (Internationaal)
Huidige functie: Functioneel/Technisch applicatie beheerder BaaN IV (ERP) / Systeem/Netwerkbeheerder
Vakantiedagen: 27
Winstuitkering: Ja, afhankelijk van bedrijfsresultaat
Laptop: Als ik wil neem ik een laptop mee.
GSM: Ja, Blackberry + Internationaal data, onbeperkt prive
Leaseauto: Nee (Mischien in de toekomst, zijn geen strikte regels)
Pensioenregeling: Goed geregeld
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reis- en onkosten vergoeding (180 euro p/m), relevante opleidingen.
Regio: Friesland
Reistijd: 45 minuten enkele reis

Maand salaris (bruto): 3117

Zoals alles er nu uitziet zal het contract wel omgezet worden naar een onbepaald contract.

Ik heb nog veel te leren op het gebied van ERP/BaaN IV maar heb het prima naar mijn zin.
Klein team van 3 personen welke voor alle aspecten van automatisering verantwoordelijk zijn. Genoeg uitdaging en voldoende groei in financiele zin maar ook in mijn persoonlijke groei.

Ben eerlijk gezegt wel toe aan een beetje rust na meer dan 10 jaar detachering en van hot naar her te rijden (Laatste detacherings opdracht was 1,5 uur enkele reis). Af en toe een weekje op een buitenlandse vestiging.

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spamco
  • Laatst online: 31-05 12:05
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ICT Beheer (niveau 4 )
Certificaten: ECDL

Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: 4,5%
Laptop: Ja Zakelijk
GSM: JA Zakelijk
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen rijskosten, collectieve zorg verzekering
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 20 min. (auto, 12km)

Maand salaris (bruto): €3270

Ben sinds september werkzaam, na een afgeronde studie. dit is inmiddels mijn 2de baan en ik denk dat ik gewoon ergens heel veel geluk heb gehad!

[ Voor 3% gewijzigd door Spamco op 03-02-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267199

Spamco schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:37:

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen rijskosten, collectieve zorg verzekering

Ben sinds september werkzaam, na een afgeronde studie. dit is inmiddels mijn 2de baan en ik denk dat ik gewoon ergens heel veel geluk heb gehad!
Heel sterke vergoeding, zeker houden die job :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spamco
  • Laatst online: 31-05 12:05
Anoniem: 267199 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:48:
[...]

Heel sterke vergoeding, zeker houden die job :)
Ja da hoop ik ook ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
DOEBI schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:07:
Opleiding(en): Havo
Certificaten: Geen
Werkervaring: 17 jaar werkervaring, geen relevante ICT ervaring
Werkgever: Logistiek
Huidige functie: Systeem- en netwerkbeheer

Leaseauto*: Nee
Pensioenregeling: Zelf
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reis- en onkosten vergoeding, opleiding.
Regio: Zeeland
Reistijd**: 30 - 45 minuten per dag

Maand salaris (bruto): 2200

Binnenkort wordt mijn contract verlengt en dan wordt ook mijn salaris besproken.

Hiervoor werkte ik als heftruckchauffeur voor € 1600 (bruto), dus een hele verbetering!! :) :)
begrijp ik het goed dat je zonder enige opleiding systeem en netwerkbeheeder kunt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___

ik kan het haast niet geloven dat je met 2 stages en MBO dit salaris krijgt....en nota bene bij een servicedesk

maar goed jij zult niet klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

matty___ schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:48:
[...]

begrijp ik het goed dat je zonder enige opleiding systeem en netwerkbeheeder kunt worden?
Ja, er is geen verplichte opleiding voor, dus dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:57
@ anvar

Zozo dat doe je goed.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23
matty___ schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:48:
[...]

De meeste systeembeheerders en netwerkbeheerders van een jaar of 30-40 zijn gesjeesde studenten die hun niet-relevante studies hebben afgebroken om eind jaren 90 en de jaren erna systeem/netwerkbeheer te gaan doen. :D

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394907

Certificaten: Prince2/Itil
Werkervaring: 2 jaar fulltime
Werkgever: Klein ICT bedrijfje met 3 medewerkers
Huidige functie: Alround programmeur (c++, java, flash)
13/14e maand of winstuitkering: geen
Werkweek: 40 uur (meestal meer, overuren niet uitbetaald :'( )
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €46,- p/m reiskosten
Regio: Noord Brabant
Reistijd: 10min

Maand salaris (bruto): € 1221,-

Ik ben niet helemaal tevreden met mijn salaris, ik ben er meteen na mijn afstuderen gaan werken, werk er nu 2 jaar en heb door de crisis geen salarisverhogingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Wom

Denk dat je best mag aankaarten dat je loon erg laag is. Secundair is het ook vrij waardeloos allemaal.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Anoniem: 394907 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:57:

Ik ben niet helemaal tevreden met mijn salaris, ik ben er meteen na mijn afstuderen gaan werken, werk er nu 2 jaar en heb door de crisis geen salarisverhogingen gehad.
200 euro onder min loon.
je kunt beter als systeembeheerder aan de slag bij Spamco :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

music addict! pizza monster!!

[b][message=35477125,noline]PaulUtrecht schreef op donderdag 03 februari 2011 @

Ik kan het me voorstellen, hangt natuurlijk van het bedrijf af waar je werkt. Maar bij een beetje detacheerder of middelgroot bedrijf moet je minstens het dubbele kunnen verdienen. (mits je de eerste 2 getallen niet per ongeluk omgedraaid hebt) Wat hou je daar nu van over van 1200 eu bruto? 900 eu ofzo

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik ben niet eens een IT'er en ik kan nog zien dat je voor dat geld beter bij de Bijenkorf kunt gaan werken ofzo. 1200 voor een fulltime werkende afgestudeerde HBO'er (ongeacht vakgebied) is gewoon schandalig. Je laat je uitknijpen. Met wat voor truukje houden ze je aan het werk, roepen ze dat een hoger salaris niet mogelijk is omdat ze dan hun andere verplichtingen niet meer kunnen nakomen ofzo?

[ Voor 13% gewijzigd door nare man op 03-02-2011 12:18 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 07:29

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@PaulUtrecht.
Een vakkenvuller verdient volgens dit CAO document op zijn 23e al 1700 euro per maand.
http://www.werkenindesupe...in/user_upload/VGLCAO.pdf
Je hebt een HBO diploma ik denk dat je minimaal 700 euro per maand laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook op zoek naar ander werk, de baas is ook niet bepaald redelijk. Staat steeds mee te kijken en de druk op te voeren. Ik weet dat een andere collega van 2 jaar jonger met MBO nu al evenveel verdient. Dit is niet redelijk vind ik. Gelukkig woon ik nog wel bij mijn ouders dus heb verder weinig kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loewie1984 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:15:
[...]

Ik kan het me voorstellen, hangt natuurlijk van het bedrijf af waar je werkt. Maar bij een beetje detacheerder of middelgroot bedrijf moet je minstens het dubbele kunnen verdienen. (mits je de eerste 2 getallen niet per ongeluk omgedraaid hebt) Wat hou je daar nu van over van 1200 eu bruto? 900 eu ofzo
Nee, dat valt mee. Ik heb €1050,- netto over ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-06 01:40
Anoniem: 394022 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:45:
Bijbaan --> zwart 15/p-u --> 8 uur in de week, 16 uur, toen fulltime ineens omgezet naar wit, en sjah, dat kon ie niet betalen :')

Maar ik kon wel mooi met mijn loonstrook naar mijn huidige werkgever, dus mijn zwarte bij-baan loon werd ongeveer omgezet naar een fulltime wit netto loon.
Jij kreeg dus een loonstrook van je zwarte bij-baan. 8)7
Hoe je het ook gedaan hebt, het resultaat is wel netjes natuurlijk.

Ik moet blijkbaar beter zoeken naar een nieuwe werkgever, als je dit kan krijgen zonder "echte" ervaring voor een Servicedesk job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 17:03

Reneger

Wie? IK?

Anoniem: 394907 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:22:
Ik ben ook op zoek naar ander werk, de baas is ook niet bepaald redelijk. Staat steeds mee te kijken en de druk op te voeren. Ik weet dat een andere collega van 2 jaar jonger met MBO nu al evenveel verdient. Dit is niet redelijk vind ik. Gelukkig woon ik nog wel bij mijn ouders dus heb verder weinig kosten.
Ik stapte als vers afgestudeerde HBO'er op 2150 binnen. Dat zijn imho een beetje standaard tarieven voor een beginnend afstudeerder.

Kortom, kijk om je heen, het gras bij de buren is waarschijnlijk een heel stuk groener!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:47

M'n zusje van 19 zit achter de kassa bij een niet nader te benoemen duitse supermarkt en die verdient nog meer!
Anoniem: 394907 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:22:
Recht je rug, verman je, en ga heeeel snel weg daar. Wat maakt het uit dat je bij je ouders woont? Is dat een reden om iemand minder te betalen? Dit is gewoon slavenarbeid voor iemand van 23 met een HBO papiertje!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazdok
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-07-2024
ik was daar idd al lang weggegaan.
ben zelf op me 21ste begonnen met werken en had mbo niv 4. verdiende toen 1400,- bruto en 2 jaar later 1650 euro bruto.

Toen zelf ook maar opzoek gegaan of ik ergens niet iets beters kon krijgen en kreeg ergens anders een aanbod van 1950,- bruto en ben nu 24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Grolsch schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:24:
[...]

M'n zusje van 19 zit achter de kassa bij een niet nader te benoemen duitse supermarkt en die verdient nog meer!

[...]

Recht je rug, verman je, en ga heeeel snel weg daar. Wat maakt het uit dat je bij je ouders woont? Is dat een reden om iemand minder te betalen? Dit is gewoon slavenarbeid voor iemand van 23 met een HBO papiertje!
Helemaal mee eens, dit is gestoord. je kan makkelijk 1000 euro meer verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik zeg het echt niet snel, maar dit is ronduit belachelijk.... Als de donder gaan solliciteren jij, er zijn genoeg bedrijven die een plek voor je hebben! Een salaris van rond de 2000 bruto moet absoluut haalbaar zijn....

Edit:
Je kunt overigens eisen dat het bedrijf alsnog het salaris gaat uitbetalen over de periode dat je minder dan het minimumloon hebt gekregen. Hier kan je meer informatie vinden: http://www.arbeidsinspect...n_minimumvakantiebijslag/

[ Voor 22% gewijzigd door Jeroen V op 03-02-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

@PaulUtrecht: Ben een jaar jonger dan jij en verdien bijna het dubbele en heb een leaseauto. Ik kom ook net uit de HBO banken gelopen. Ik snap niet wat je daar nog doet :). (Buiten het feit dat je inderdaad minder betaald krijgt dan het wettelijk minimumloon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 20:49
ook zonder hbo papiertje, verdien je nog veel meer.
Inderdaad move ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394930

Leeftijd: 29
Certificaten: Enterprise Administrator 2008, Sharepoint 2007 & 2010, Itil, Prince II
Werkervaring: 6,5 jaar
Werkgever: Sharepoint Projectorganisatie
Huidige functie: Sharepoint Consultant
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering op basis van behaalde omzet
GSM: Iphone 4
Leaseauto: Civic Hybrid
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 20 min naar kantoor, klanten is wisselend
Maand salaris (bruto): € 3500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Zit je niet gewoon onder het minimumloon voor een fulltime baan voor iemand van jouw leeftijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:30

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik denk dat PaulUtrecht iets uit zijn duim zuigt, want dat kan nooit.
en ook omdat hij toevallig vandaag geregistreerd is.

sorry als ik geen gelijk heb, maar dan ben je niet echt slim bezig op je werk.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394930

J0YR1D3R schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:52:
[...]

Zit je niet gewoon onder het minimumloon voor een fulltime baan voor iemand van jouw leeftijd?
Minimumloon is € 1.424,40, hij werkt nog op het minimumjeugdloon van een 22-jarige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Momenteel:

Opleiding(en): Master met minor informatica
Certificaten: Nokia Certified Qt Specialist
Werkervaring: 5 jaar+
Werkgever: onderzoeksorganisatie
Huidige functie: wetenschappelijk programmeur

Vakantiedagen: 32
13/14e maand of winstuitkering: 8% eindejaarsuitkering
Laptop: ja
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: 70%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Flexibile werktijden, opleidingsbudget, werkweek verlengen of verkorten in ruil voor vrije dagen
Regio: Randstad
Reistijd: 10 minuten op de fiets

Maand salaris (bruto): bijna 3.000

Ik ben op zoek naar iets anders, en nu bezig met dit (hopen dat het lukt...)

Werkgever: Grote vervoerder
Vakantiedagen: > 25
13/14e maand of winstuitkering: ??
Werkweek: 38
Pensioenregeling: 70%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ook flexibel, details zit ik nog niet zo goed in...
Regio: Randstad
Reistijd: 45 minuten per OV

Maand salaris (bruto): 3.600

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Anoniem: 394930 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:25:
Leeftijd: 29
Certificaten: Enterprise Administrator 2008, Sharepoint 2007 & 2010, Itil, Prince II
Werkervaring: 6,5 jaar
Werkgever: Sharepoint Projectorganisatie
Huidige functie: Sharepoint Consultant
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering op basis van behaalde omzet
GSM: Iphone 4
Leaseauto: Civic Hybrid
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Reistijd: 20 min naar kantoor, klanten is wisselend
Maand salaris (bruto): € 3500,-
Is niet verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:49
Opleiding(en): Mbo Medewerker binnendienst niv 3(1e jaar alleen gedaan)
Certificaten: Commvault administrator,support engineer en nog aantal op programma om te behalen
Werkervaring: 5,5 jaar
Werkgever: Hardware distributeur / software distributeur
Huidige functie: Service desk engineer
13/14e maand of winstuitkering: geen maar zo nu en dan leuke cadeautjes :-)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:gezzelig werksfeer :-) en mogelijkheden tot vele opleidingen
Regio: overijssel
Reistijd: 30 min naar kantoor
Reiskosten vergoeding : 0,19 cent per kilometer(64 km retour)
Maand salaris (bruto): € 2150,-

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenneej
  • Laatst online: 28-08-2024
Opleiding(en): HBO bedrijfskundige Informatica (Studeer hopelijk dit jaar af)
Certificaten: Cognos 8
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Lokale overheid
Huidige functie: Gegevensbeheerder
13/14e maand of winstuitkering: nope
GSM: HTC Desire
Leaseauto: nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Elke 3 jaar een PC, internetvergoeding
Reistijd: 3 minuten lopen xD
Maand salaris (bruto): € 2956

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386511

Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO Informatica, Msc Business informatics
Certificaten: Prince2 Foundation, ASL, ITIL, TMap
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: Financiële instelling
Huidige functie: Tester (pas een paar maanden), ervaringen met international projecten binnen IT services
Vakantiedagen: 26-28
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + 8-10 % p/j bonus afhankelijk performance
Pensioenregeling: ik betaal 190 eur p/m
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Extra personel budget ongeveer 300 eur p/j, training budget 3k pjaar
Regio: Utrecht
Reistijd: 1 u 15 min
Reiskosten vergoeding :OV trajectkaart
Maand salaris (bruto): € 3496,-

Is dit acceptable? Ik vermoed dat ik minder betaald dan de andere collega vanwege mijn leeftijd (aanzienlijk jonger dan gemiddeld) . Ik wil carriere switch maken naar Business analyst (weet nog niet waar etc) maar wat is een redelijk salaris voor iemand met mijn ervaring? is het te veel om ong 4000 bruto p/m te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ik denk dat je nu al niet mag klagen, en dan praat je over 4000 eu. Je bent 28 jaar, wat hoop je te verdienen als je 55 bent? Tis niet dat ik het je niet gun, maar soms lijken alle redelijke verhoudingen gewoon weg. Dan heb je toch ook geen groei meer in je salaris straks? Ik vraag me af welke werkgever dat betaald...

Iig beide zowel hierboven als daarboven, mogen niet klagen denk ik. Of anders gezegd, het lijkt mij zeer acceptabel.

[ Voor 15% gewijzigd door loewie1984 op 04-02-2011 13:06 ]

discogs

Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.