Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 10) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 35 Laatste
Acties:
  • 626.370 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08
@musje83

Nu zeg ik niet dat ik veel verdien maar dit is echt een *** loon. Je bent 26 jaar en hebt een HBO diploma op zak. Dan is 1430 euro bruto erg weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Voorbeeld

U hebt een bedrijf met 10 werknemers, met een totaal fiscaal loon van € 300.000. Uw vrije ruimte is dan 1,4% x € 300.000 = € 4.200. U kunt gemiddeld € 350 per maand aan onbelaste vergoedingen en verstrekkingen kwijt in uw vrije ruimte; het bedrag mag per werknemer verschillen. Hebt u meer vrije ruimte nodig en betaalt u nu geen eindheffingen, dan is de werkkostenregeling niet gunstig. Want over het bedrag boven de vrije ruimte betaalt u 80% eindheffing.

In een consultancy club kunnen ze dus alsnog meer aan de mensen op pad geven aan onbelaste vergoedingen dan aan de bankzitters...

http://www.belastingdiens...erkkostenregeling-11.html

[ Voor 8% gewijzigd door Bonsaiboom op 21-09-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Verkoper bij een computerwinkel... Sorry hoor maar daar hoef je toch geen opleiding voor te hebben? Ik zou solliciteren op iets dat daadwerkelijk of binnen je vak gebied ligt of verder studeren in hetgeen wat je trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 14:52
@EvaluationCopy
@hhoekstra
@n4m3l355

Dat klopt, het is een flutloon, ik durf bijna te zeggen: we worden onderbetaald. Vrijwel iedere vergelijkbare functie bij de concurrent verdient bruto evenveel maar heeft veel aantrekkelijke bonus-regelingen of verdient bruto meer. Ik zou bij een low-level helpdesk al zo'n €1850,- per maand gaan verdienen, dus ga maar na.

Overigens hoef je hier inderdaad geen diploma voor te hebben, ik ben er in gerold omdat ik geld nodig had en toevallig verstand van computers en software had. En de huur betaald moest worden. Tsja...

Overigens ben ik op zoek naar iets nieuws én ben ik verder aan het studeren voor leraar GS. En dan verdien ik zo'n 2500 bruto per maand om mee te beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:56

-tom-562

Oliesjeik

Heb je OV? Zoja, dan kan ik het wegbrengen van lease-auto's of privechauffeur als bijbaantje wel aanbevelen. Makkelijker kan je je geld denk ik niet verdienen, en je kunt ondertussen ook nog eens studeren

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tsja, het is inderdaad gewoon minimumloon. Ik zie geen enkele reden om niet om je heen te gaan kijken...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:26
Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4, Half jaar HBO ICT-Beheer op het Saxion in Enschede.
Certificaten: MCSA 2003 + Messaging (Exchange 2003), Certified Novell Netware 6.5 Administrator
Werkervaring 4 Jaar
Werkgever: Managed Service provider op het gebied van MKB Bedrijven.
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Laptop: ja
GSM: ja, Nokia 6021 :x
Leaseauto: Ja
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Land: Nederland
Regio: Apeldoorn
Reistijd: 15 minuten met de auto naar kantoor + in de regio naar klanten, maximale reistijd dan 1,5 tot 2 uur.
Loon: €1745 Bruto.

Is dit netjes of vrij slecht? :) Ben ondertussen wel op zoek naar ander werk en heb al een paar gesprekken in het verschiet :)

[ Voor 7% gewijzigd door Newjersey op 22-09-2010 10:19 ]

Verwijderd

Newjersey schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:15:
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4, Half jaar HBO ICT-Beheer op het Saxion in Enschede.
Certificaten: MCSA 2003 + Messaging (Exchange 2003), Certified Novell Netware 6.5 Administrator
Werkervaring 4 Jaar
Werkgever: Managed Service provider op het gebied van MKB Bedrijven.
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
GSM: ja, Nokia 6021 :x
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Apeldoorn
Reistijd: 15 minuten met de auto naar kantoor + in de regio naar klanten, maximale reistijd dan 1,5 tot 2 uur.
Loon: €1745 Bruto.

Is dit netjes of vrij slecht? :) Ben ondertussen wel op zoek naar ander werk en heb al een paar gesprekken in het verschiet :)
Ik denk dat je wel wat meer kan verdienen ;).

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Newjersey schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:15:
Ik zou ook zeggen vrij slecht. Neit dat je het dubbele zou moeten krijgen, maar een paar honderd meer zou toch wel mogen.

• kevin.riemens
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-09 13:28
Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO Communication & Multimedia Design
Certificaten: geen
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Een MKB in zuid-limburg, hoofdwerkzaamheden: communicatie, vormgeving
Huidige functie: Front-end webdeveloper

Vakantiegeld: 8% bruto jaarsalaris
Vakantiedagen: Onberpekt (proef)
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Dell Latitude E5500
GSM: geen
Leaseauto: geen
Werkweek: 40 uur +
Pensioenregeling: 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding wanneer ik onkosten maak
Regio: Zuid-Limburg
Reistijd: 10 min per auto, 25 minuten per fiets

Maand salaris (bruto): 2500

The only limits we have are the limits we place on ourselves.

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Das apart. Is het een proef waarbij wordt gekeken of mensen op een verstandige manier hiermee kunnen omgaan? Hoe zit het precies?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Volgens de wet heb je recht op minimaal 20 dagen per jaar, en deze moet je ook verplicht vrij nemen per jaar.

Vakantiedagen zijn volgens de wetgever namelijk bedoeld om uit te rusten.

Ik vraag me ook af, of het wel mag, dat onbeperkt :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Wel tof, zou ik 365 dagen vrij hebben ;)

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:05
mierenfokker schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:13:
Wel tof, zou ik 365 dagen vrij hebben ;)
En dat zou werken, hoe?

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:48
Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO
Certificaten: ITIL Foundation, Citrix presentation Server 4.5 Xenapp 5
Werkervaring: 2.5 jaar
Werkgever: Dienstverlenende organisatie aan grote afnemer
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiegeld: Ja 8%
Vakantiedagen: 178 uur
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand 8%
Laptop: nee
GSM: ja + privegebruik
Leaseauto*: nee
Werkweek: 36 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studies worden betaald, tijd is voor jezelf
Land: NL
Regio: Brabant
Reistijd**: 20-25 min op de fiets

Maand salaris (bruto): 2350,- met maandelijkse toeslag naarmate x gedraaide storingsdiensten.

Ideeen? Salaris gemiddeld? (denk ik) of verhoging zoeken met studies? (wat altijd kan uiteraard)

[ Voor 6% gewijzigd door nickko op 22-09-2010 16:26 ]

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Mjah dat had ik de afgelopen 4 jaar als AiO ook in weze. (nou ja, 46 dagen).
In de praktijk zorgde dat ervoor dat de meeste mensen daarvan zo'n 30 gebruikten.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Grolsch schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:18:
Volgens de wet heb je recht op minimaal 20 dagen per jaar, en deze moet je ook verplicht vrij nemen per jaar.

Waarom zou het niet mogen? Je noemt terecht de recuperatiefunctie van vakantiedagen en de daarmee corresponderende plicht van de werkgever om erop toe te zien dat de werknemer ook daadwerkelijk vakantie neemt. Maar voor zover ik weet is er geen bovengrens aan het aantal vakantiedagen, waarbij een onbeperkt of extreem groot aantal vakantiedagen natuurlijk wel zijn weerslag zal hebben op allerlei zaken zoals salaris, opbouw van vakantiegeld en pensioen, et cetera. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat als jij zegt goh, ik ga lekker twee dagen per week werken terwijl je salaris gebaseerd is op vijf dagen per weet, de werkgever je lekker door gaat betalen.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• Grolsch
  • Nu online
nare man schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:49:
[...]

Waarom zou het niet mogen? Je noemt terecht de recuperatiefunctie van vakantiedagen en de daarmee corresponderende plicht van de werkgever om erop toe te zien dat de werknemer ook daadwerkelijk vakantie neemt. Maar voor zover ik weet is er geen bovengrens aan het aantal vakantiedagen, waarbij een onbeperkt of extreem groot aantal vakantiedagen natuurlijk wel zijn weerslag zal hebben op allerlei zaken zoals salaris, opbouw van vakantiegeld en pensioen, et cetera. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat als jij zegt goh, ik ga lekker twee dagen per week werken terwijl je salaris gebaseerd is op vijf dagen per weet, de werkgever je lekker door gaat betalen.
Ik doelde meer op het feit dat een ieder verplicht is minimaal 20 dagen per jaar vrij te nemen, dus je mag niet zelf beslissen dat je aan 10 dagen per jaar genoeg hebt.

• Abom
  • Laatst online: 12-09 13:05
Ik heb vorig jaar meer dan 10 vrije dagen meegenomen en heb dus maar ongeveer 15 dagen vrijgenomen... niemand die er een probleem van heeft gemaakt...

• majoh
  • Laatst online: 20:28

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Update van mezelf
majoh schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:50:
Leeftijd: 26
Opleiding: Hogere Informatica Opleiding
Werkgever: ICT Dienstverlener
Huidige functie: J2EE Lead Developer
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitking: 13e Maand
GSM: Ja
Auto: E 650 excl. brandstof, 15.000 km prive
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Minimaal 10 studie dagen per jaar, pensionregeling, internetvergoeding
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): +- 3200

Verhoging van zo'n 20 procent. Maar dat mocht ook wel. Denk dat ik nu weinig meer te klagen heb :)
Na vorig jaar stil gestaan te hebben ivm crisis enzo is het dit jaar nu:

Leeftijd: 28
Opleiding(en): Hogere Informatica Opleiding
Certificaten: Java Certified Programmer
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: ICT Dienstverlener
Huidige functie: Java Lead Developer / Designer
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: 13e Maand
GSM: ja, 20 euro privegebruik per maand
Leaseauto: E 650 excl. brandstof, 15.000 km privegebruik per jaar
Werkweek: 40
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 10 studie dagen per jaar, internetvergoeding van 25 euro netto per maand, NS Business Card zodat ik af en toe de trein kan pakken ipv auto.
Regio: Nederland
Reistijd: 30 minuten enkele reis op huidige project
Maand salaris (bruto): +- 3300

100 eurootjes verhoging in 2 jaar dus. Niet zo leuk als de 20% verhoging van 2 jaar terug, maar toch wel blij mee. Al met al nog steeds een redelijk goed verdienende baan, al weet ik zeker dat ik ergens anders meer kan krijgen. Echter met mijn huidige reistijd vind ik het allemaal wel best.

• Grolsch
  • Nu online
15000 km per maand, dat zijn er nog al wat, bedoel je niet per jaar :?

• majoh
  • Laatst online: 20:28

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Fixed :X

• kevin.riemens
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-09 13:28
Grolsch schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:18:

Het is gewoon een proef. Het gaat zich erom dat de eigenaar het zat is dat mensen komen vragen of ze niet toch nog een paar daagjes kunnen hebben, ondanks dat ze geen verlof meer hebben.

Zolang jij je planning in de gaten houdt, verantwoordelijk er mee omgaat, kun je er zomaar 35 of 40 opnemen op een jaar. Haal jij je werk niet in de tijd, dan werk je maar over. Overuren worden dan ook niet betaald. Maar zijn filosofie is: als jij vrij wilt hebben, moet je dat pakken, want dan wil je toch niet hier zijn. Wel wordt dit jaarlijks als contractaanvulling vernieuwd. Anders krijg je dus inderdaad zoals de reacties hierboven: 365 dagen vrij!

Tot nu toe werkt het prettig. Gewoon even met je team overleggen of het mogelijk is qua planning om dan vrij te hebben, en gewoon vrij nemen.

Stukje verantwoordelijkheid, daar draait het om.

The only limits we have are the limits we place on ourselves.

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Grolsch schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:52:
[...]

Ik doelde meer op het feit dat een ieder verplicht is minimaal 20 dagen per jaar vrij te nemen, dus je mag niet zelf beslissen dat je aan 10 dagen per jaar genoeg hebt.
Nouja, dat mag je wel beslissen. Zoals ik zei wordt de recuperatiefunctie niet afgedwongen door de werknemer te verplichten 20 vrije dagen op te nemen, maar door de werkgever te verplichten erop toe te zien dat de werknemer dat doet.

Overigens wordt er in de praktijk nauwelijks op toegezien. Ondanks alle goedbedoelde arbeidsomstandigheden- en arbeidstijdenwetgeving ziet de baas nog steeds het liefst dat je je gewoon uit de naad werkt :P

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Hoe werkt dat dan? Is er wel een grens aan het aantal vakantiedagen dat je doorbetaald krijgt?

Ik heb zelf altijd dagen over die ik aan het einde van het jaar laat uitbetalen, of tussentijds verkoop.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06-2023
Leeftijd: 39
Opleiding(en): VWO
Certificaten: MCSE 2003, MCITP EA, Exchange 2007, SQL 2005, VCP, CCNA
Werkervaring: 5 jaar (als systeembeheerder)
Werkgever: Metaal sector
Vakantiegeld: ja
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: ja (37,50)
Leaseauto: nee. 19 cent / km
Werkweek: 38
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Overuren worden niet uitbetaald, Internet thuis wordt vergoed.
Regio: Eindhoven
Reistijd: 20 -30 minuten.
Maand salaris (bruto): 3200

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

• cuber
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11-2024
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4
Certificaten: MCSA 2003
Werkgever: Grote ICT dienstverlener

Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en winstuitkering.
Laptop: ja Dell Latitude d620
GSM: ja
Leaseauto: nee
Werkweek: 36 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studies worden betaald.
Regio: Utrecht
Reistijd : 30/60 (Auto/OV)

Maand salaris (bruto): 2470,-

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

@RazorBlade72nd
Het salaris is best oké voor iemand met 5 jaar werkervaring en VWO aangevuld met een aantal mooie certificeringen!

@cuber
Ook jouw salaris is best oké, zeker als je kijkt naar een werkweek van 36 uur, aangevuld met 13e maand _en_ winstuitkering. Top.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 16:27
Ben ook wel eens benieuwd hoe ik er voor sta. Volgens mij zit het wel goed!

Leeftijd: 21
Opleiding(en): vmbo-t
Werkervaring: 2 jaar (maar dat had niks tot weinig met huidig werk te maken)
Werkgever: voip/ict dienst verlener
Huidige functie: Telecom Engineer (voornamelijk cisco)
Vakantiegeld: ja (8%)
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nope
Laptop: ja (net nieuwe hp probook 6555b gekregen :))
GSM: ja, 50 euro privegebruik per maand
Leaseauto:helaas niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: standaard km vergoeding
Regio: Nederland
Reistijd: 30 minuten met de auto
Maand salaris (bruto): 1900

Ben op het moment druk bezig met men ccna halen. Daarna wil men werkgever me verder opleiden in het voip segment van cisco. gezien mijn leeftijd en opleidingen is het zeker niet slecht denk ik?

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
@ Tom of iemand anders die het weet; Waar kan ik solliciteren voor zon funtie om bijvoorbeeld lease auto's weg te brengen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

21, VMBO-T en geen certificaten en dan € 1.900,00 verdienen = niet slecht :)

Toekomstperspectief is echter een ander punt. Met deze gegevens zul je denk ik nergens anders hetzelfde kunnen verdienen. CCNA is leuk, maar zorg er daarna wel voor dat je zo snel mogelijk je CCVP behaald want dan sta je er een stuk beter voor. Sowieso zou je ook echt eens moeten gaan kijken naar een MBO en/of HBO opleiding, want alleen VMBO-T zal veel werkgevers toch wel afschrikken, al heb je een ton aan certificaten.

En vergeet vooral niet om je eerste CCIE binnen te slepen, dan wordt het pas echt leuk ;)

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 14:17
@ Tom of iemand anders die het weet; Waar kan ik solliciteren voor zon funtie om bijvoorbeeld lease auto's weg te brengen?
Deze vacatures kan je meestal bij de bekende uitzendbureaus vinden.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

RomeoJ schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:05:
@RazorBlade72nd
Het salaris is best oké voor iemand met 5 jaar werkervaring en VWO aangevuld met een aantal mooie certificeringen!
Ik vind het (ondanks de "korte ervaring") toch wat aan de lage kant hoor. Zeker voor iemand van 39.
En dan nog niet eens een auto van de zaak erbij.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:46:
Leeftijd: 34
Opleiding(en): Mavo, MTS WTB
Certificaten:MCSE 2K3, CCNA, VCP410, VSP, VTSP, EMC Prooven, EqualLogic, (e.a.)
Werkervaring: 14 Jaar
Werkgever:
Huidige functie:Tecnical Engineer Virtualisation

13/14e maand of winstuitkering: Doelen Bonus (weinig ziek etc)
Laptop:Ja, BYOC
GSM:Ja, iPhone
Leaseauto: Ja, VW Passat Executive Plus
Pensioenregeling:Kan wel, niet gedaan
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Marktwaarde toeslag (per certificaat 50 - 100 eu bruto)
Regio: ZH
Reistijd: 20 minuten als ik niet naar een klant hoef....

Maand salaris (bruto): 3370

Ben alles behalve ontevreden...
ga per 1 oct van baan veranderen. In plaats van met mn handjes aan de knoppen ga ik de consultancy in,... en nu de grote schok:

Certificaten: MCSE 2K3, CCNA, VCP410, VSP, VTSP, EMC Prooven, EqualLogic, (e.a.)
Werkgever: Grote leverancier van virtualisatie software
Huidige functie: Technical Presales Consultant

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: $ 21.000 (ja Dollars) aan RSU's (zie hieronder)
Laptop: MacBook Pro 15"
GSM: iPhone
Leaseauto: nee, car allowance a € 900 per maand + € 0,18 per zakelijke KM
Pensioenregeling: Wel mogelijk, niet gedaan (regel pensioen zelf)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve ziektekosten verzekering, werkgever betaald helftt van alle uitbreidingen. Internet vergoeding €50
Reistijd:variërend

Jaar salaris (bruto): 76.000 met 80/20 verdeling

Even wat uitleg:

80/20 verdeling betekend dat ik 80% van mijn salaris vast krijg (± 61.000 per jaar) en 20% afhankelijk is van gestelde targets (± de rest :+ )

RSU's zijn Restricted Stock Units. Deze krijg je bij aanvang, maar je mag ze pas op een vastgesteld moment (1x per jaar) cashen. Dit moment is vast gesteld om te voorkomen dat je ze met voorkennis verkoopt. Zie ook: wikipedia

• Tylen
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

DeeJee schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:16:
[...]

Ik vind het (ondanks de "korte ervaring") toch wat aan de lage kant hoor. Zeker voor iemand van 39.
En dan nog niet eens een auto van de zaak erbij.
Iemands leeftijd hoeft niet gebonden te zijn aan een hoog salaris.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Tylen schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:18:
[...]

Iemands leeftijd hoeft niet gebonden te zijn aan een hoog salaris.
Nee dat bedoel ik ook niet. Maar als je alles bij elkaar neemt vind ik het matig.

Money for nothin' and your chicks for free

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:02

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:18:
[...]

ga per 1 oct van baan veranderen. In plaats van met mn handjes aan de knoppen ga ik de consultancy in,... en nu de grote schok:

Certificaten: MCSE 2K3, CCNA, VCP410, VSP, VTSP, EMC Prooven, EqualLogic, (e.a.)

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve ziektekosten verzekering, werkgever betaald helftt van alle uitbreidingen. Internet vergoeding €50

Even wat uitleg:

80/20 verdeling betekend dat ik 80% van mijn salaris vast krijg (± 61.000 per jaar) en 20% afhankelijk is van gestelde targets (± de rest :+ )

RSU's zijn Restricted Stock Units. Deze krijg je bij aanvang, maar je mag ze pas op een vastgesteld moment (1x per jaar) cashen. Dit moment is vast gesteld om te voorkomen dat je ze met voorkennis verkoopt. Zie ook: wikipedia
erg netjes, zeker die 80-20 regeling is goed omdat je met alleen die 80% al lekker zit.
Waarom geen pensioen? ik bedoel... in feite moet je dat nu van je salaris maandelijks aftrekken en wordt het toch een stuk lager.
En waarom een mac book pro :+

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 16:27
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:53:
[...]

21, VMBO-T en geen certificaten en dan € 1.900,00 verdienen = niet slecht :)

Toekomstperspectief is echter een ander punt. Met deze gegevens zul je denk ik nergens anders hetzelfde kunnen verdienen. CCNA is leuk, maar zorg er daarna wel voor dat je zo snel mogelijk je CCVP behaald want dan sta je er een stuk beter voor. Sowieso zou je ook echt eens moeten gaan kijken naar een MBO en/of HBO opleiding, want alleen VMBO-T zal veel werkgevers toch wel afschrikken, al heb je een ton aan certificaten.

En vergeet vooral niet om je eerste CCIE binnen te slepen, dan wordt het pas echt leuk ;)
Thanks, deze werkgever heeft me de kans gegeven mezelf te bewijzen en daar ben ik heel blij mee. en schijnbaar is het gelukt! contract is zojuist verlengd met een salaris verhoging (had eerst 1650)

Heb 2 jaar mbo ict vol gehouden. maar ik heb er 0,0 geleerd. (lag waarschijnlijk aan de school)
sindsdien was mijn idee om mezelf te gaan certificeren. en nu eindelijk een werkgever gevonden die dat wil doen. naar mijn mening leer je meer van certificaten dan van een mbo opleiding.. het is gewoon veel vak gerichter. heb trouwens wel A+ en ecdl etc. maar daar hecht ik totaal geen waarde aan. (dat leerde ik dus op die school -_-)

[ Voor 8% gewijzigd door Ploon op 23-09-2010 12:38 ]

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

Verwijderd

Ploon schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:12:
[...]

Thanks, deze werkgever heeft me de kans gegeven mezelf te bewijzen en daar ben ik heel blij mee. en schijnbaar is het gelukt! contract is zojuist verlengd met een salaris verhoging (had eerst 1650)

Heb 2 jaar mbo ict vol gehouden. maar ik heb er 0,0 geleerd. (lag waarschijnlijk aan de school)
sindsdien was mijn idee om mezelf te gaan certificeren. en nu eindelijk een werkgever gevonden die dat wil doen. naar mijn mening leer je meer van certificaten dan van een mbo opleiding.. het is gewoon veel vak gerichter. heb trouwens wel A+ en ecdl etc. maar daar hecht ik totaal geen waarde aan. (dat leerde ik dus op die school -_-)
Ligt niet zozeer aan die specifieke school, ik heb hetzelfde meegemaakt. Heb uiteindelijk ook maar genoegen genomen met een MBO3 diploma, want ik had geen zin om nog een jaar lang te zitten niksen en ik kon een baan krijgen bij m'n toenmalige stageplek (waar ik nu nog steeds werk). Echter kom ik met een MBO3 diploma nergens anders aan de bak, of ik moet al genoegen nemen met plusminus € 500,- in de maand minder en dan ergens telefoniste spelen op een helpdesk... Geen fijn toekomstperspectief kan ik je vertellen. Ik ben dan ook van plan om eind dit jaar of begin volgend jaar alsnog een MBO4 diploma te halen (gewoon thuisstudie, dus geen "echte" school meer). Daarna ga ik verder kijken naar HBO.

Tevens ben ook ik bezig met Cisco studies :) CCENT ga ik volgende week, zo niet de week daarop halen en voor het eind van het jaar wil ik m'n CCNA binnenslepen. Halverwege 2011 wil ik CCNP gecertificeerd zijn en dan ga ik op zoek naar een betere baan :)

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
Leeftijd: 30
Opleiding(en): HBO Multimediatechniek (go ahead, laugh)
Certificaten: MS .NET Foundation, MS ASP.NET 3.5
Werkervaring: zes jaar, waarvan vier LAMP, twee ASP.NET
Werkgever: Softwareontwikkelings- en detacheringsbedrijf
Huidige functie: Softwareontwikkelaar

13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja, enkel voor zakelijk gebruik uiteraard
GSM: Nee
Leaseauto: Seat Ibiza (2008), 50 p/maand eigen bijdrage bovenop de bijtelling (~166 totaal)
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 35 euro netto internetvergoeding, variabele eindejaarsuitkering
Regio: Overijssel
Reistijd: Momenteel 30 minuten, > 1 uur in overleg

Maandsalaris (bruto): 2730

Zelf vind ik dat het salaris wel richting 3000 mag stijgen, maar ik kan zo veel vinden.

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Waar ongeveer in Overijssel werk je?
Twente? Zwolle? Deventer?

Persoonlijk vermoed ik Twente als ik jouw opleiding zie (deze gaven ze alleen in Saxion Enschede in Overijssel).
Voor Twente vind ik het wel een OK loon, gezien de woonlasten die daar gelden.

[ Voor 3% gewijzigd door Madje op 23-09-2010 13:37 ]

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Bedrijfseconomie
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: groot consultancy bedrijf
Huidige functie: Financieel software consultant

Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 6% tantieme afhankelijk van targets
Laptop: Ja, maar zakelijk gebruik
GSM: Ja, "FUP" prive
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internetvergoeding 35 eu
Regio: klanten in heel NL
Reistijd: wisselt

Maand salaris (bruto): 2700

[ Voor 16% gewijzigd door Ikke_Niels op 07-10-2010 21:03 ]

User Error -- Please Replace User

Verwijderd

HenkS schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:01:
[...]

erg netjes, zeker die 80-20 regeling is goed omdat je met alleen die 80% al lekker zit.
Waarom geen pensioen? ik bedoel... in feite moet je dat nu van je salaris maandelijks aftrekken en wordt het toch een stuk lager.
En waarom een mac book pro :+
Ik krijg de vergoeding die mijn werkgever normaliter in het pensioen zou steken nu bruto. Vervolgens stort ik dat zelf in een pension en krijg ik de belasting die ik er over heb betaald terug van de blauwe enveloppen fabriek. Reden dat ik dit zelf heb geregeld in plaats van via werkgever is omdat ik vooral in het verleden nogal eens van baan ben verwisseld (soms wel elk jaar). Elke keer als ik van baan verwisselde zat ik weer met een klein stukje pensioen bij weer een andere bank. Kreeg toevallig van een van die banken van de week een brief dat mijn pensioen opbrengsten bij hun al een schrikbarende 29,23 is :+

Waarom de macbook: de grote leverancier van virtualisatie software waar ik het over heb doet zaken met alle grote server hardware fabrikanten. door een mac book te gebruiken als je bij ze op bezoek gaat stoot je niemand tegen het hoofd omdat je geen hardware van de "grote concurent" bij je hebt ;)

• jurrie
Madje schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:35:
Waar ongeveer in Overijssel werk je?
Twente? Zwolle? Deventer?

Persoonlijk vermoed ik Twente als ik jouw opleiding zie (deze gaven ze alleen in Saxion Enschede in Overijssel).
Voor Twente vind ik het wel een OK loon, gezien de woonlasten die daar gelden.
Goed geconcludeerd :-) Ik moet wel in mijn eentje een hypotheek van 800+ dragen. Bij een huishouden met twee inkomens is wat ik nu verdien inderdaad prima, maar in je eentje met hypotheek mag er wel wat bij.

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:10
@jurrie

Nu ben ik toch ineens heel nieuwsgierig naar je opleiding. Multimediatechniek...was dat bij Electro of IT?

Edit @ hieronder: ah ok! Ik heb namelijk Media Engineering gedaan (net afgerond) maar dat was onderdeel van Elektrotechniek. Inmiddels is die richting ook alweer gestopt trouwens... Voor zover ik begreep bevat Kunst en Techniek nog steeds elektro-vakken. Het is en blijft een grijs gebied.

[ Voor 55% gewijzigd door peterkuli op 23-09-2010 15:33 ]

• jurrie
Ik zat bij de allereerste lichting, dus van 1998, toen de opleiding als Multimedia Design & Technology van start ging. Toen waren de doelstellingen nogal wat anders dan van wat de opleiding uiteindelijk is geworden (Kunst & Techniek). Toentertijd werd de opleiding bij Elektrotechniek ondergebracht, helaas de grootste reden dat bijna niemand het in vier jaar heeft gehaald (verplichte elektrotechniekvakken bij een multimediaopleiding? Sure...).

Mijn lichting heeft grotendeels via zelfstudie dingen geleerd en zichzelf zo voorbereid op 't leven na school. Ik ben dus eigenlijk bijna volledig self taught wat als nadeel heeft dat ik de terminologie van developers niet altijd machtig ben, maar dat komt met de jaren vanzelf wel ;-)

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:46:
[...]

Ik krijg de vergoeding die mijn werkgever normaliter in het pensioen zou steken nu bruto. Vervolgens stort ik dat zelf in een pension en krijg ik de belasting die ik er over heb betaald terug van de blauwe enveloppen fabriek. Reden dat ik dit zelf heb geregeld in plaats van via werkgever is omdat ik vooral in het verleden nogal eens van baan ben verwisseld (soms wel elk jaar). Elke keer als ik van baan verwisselde zat ik weer met een klein stukje pensioen bij weer een andere bank. Kreeg toevallig van een van die banken van de week een brief dat mijn pensioen opbrengsten bij hun al een schrikbarende 29,23 is :+
LOL, ik heb ook wat gejobhopped (hoe schrijf je dat...) en ben ook 3x verhuisd in 5 jaar, dus er zullen ook brieven van banken met een dergelijk pensioen-bedrag op mijn oude adressen zijn terecht gekomen.

Wel handig dat je dit zo kunt doen. Heb je dit zelf aangekaart of is dat een constructie die het bedrijf standaard aanbied? (had ik ook moeten aangeven, heb toevallig 1-2 pagina's terug hier net mijn nieuwe situatie gepost)

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 19:31
Wat vinden jullie van dit salaris? Voordeel van deze werkgeven is dat je per 1/2 jaar gesprek hebt. En dan maximaal €150 omhoog kan. Ik vind het aan de lage kant. Zou van mij 2600/2700 mogen zijn.

Opleiding(en): HBO Network Infrastructure Designer
Certificaten: MCITP:EA,CCNA,MCP SCCM 70-401, ITIL Foundation
Werkervaring: 3 jaar (voornamelijk systeembeheer bij ziekenhuizen)
Werkgever: Grote ICT dienstverlener
Huidige functie: Systeembeheerder op locatie bij voornamelijk MKB klanten. 1 a 2 dagen in de week.

Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering:NVT
Laptop: ja Dell Latitude E5510
GSM: €15 vergoeding
Leaseauto: nee 19ct/KM
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studies\Certificeringen worden betaald.Geen studieschuld
Reistijd : 30-90 OV

Maand salaris (bruto): 2350

Verwijderd

HenkS schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:03:
[...]

LOL, ik heb ook wat gejobhopped (hoe schrijf je dat...) en ben ook 3x verhuisd in 5 jaar, dus er zullen ook brieven van banken met een dergelijk pensioen-bedrag op mijn oude adressen zijn terecht gekomen.

Wel handig dat je dit zo kunt doen. Heb je dit zelf aangekaart of is dat een constructie die het bedrijf standaard aanbied? (had ik ook moeten aangeven, heb toevallig 1-2 pagina's terug hier net mijn nieuwe situatie gepost)
Helaas informeerd je werkgever je nier niet altijd over. Je moet dit zelf aangeven. (je werkgever is verpolicht hier gehoor aan te geven, al is hij niet verplicht om je het bedrag dan bruto uit te betalen). Ga eens met een paar pensioen adviseurs praten. (letterlijk nemen,... niet uitgaan van 1 adviseur want die adviseerd alleen maar over het product waar hij het meeste commissie op pakt). Ook even het een en ander op het internet lezen, maar niet alles geloven wat je leest :+ Moet wel aangeven dat ICT-er zijn makkelijker is dan je pensioen uitzoeken...... Het is in de ICT niet ongewoon dat je na een jaar of 5 eens een andere uitdaging zoekt,.... als jij ook zo bent is het zeker aan te raden om dingen zelf te regelen.

Heb je situatie even doorgelezen, en je mag ook niet echt klagen hè :+

Nu (je bent per slot van rekening al halverwege de 30) is wel het moment om het goed te regelen, anders ga je exorbitante bedragen betalen om aan het einde een fatsoenlijk pensioen te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 17:18 ]

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:18:
[...]

Even wat uitleg:

Wat is car allowance?

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Lijkt me iets van een vergoeding voor de gemaakte autokosten, ofwel huren ofwel leasen ofwel privé aanschaf. Eerlijk gezegd kende ik deze term ook nog niet in Nederland.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Verwijderd

Krijg in plaats van een lease auto een vergoeding om een eigen auto te rijden. Nadeel is geen benzine pas, voordeel is dat ik wanneer ik een nwe auto ga aanschaffen de oude kan inruilen en dus nog rest waarde heb. Ook gaat bij een lease auto de bijtelling van je netto salaris af, terwijl bij mij de extra loonbelasting van de extra €900 afgaat. Theoretisch kun je er net iets meer aan over houden. Hangt natuurlijk enorm af van wat voor auto je rijdt. Voor mij is dat niet zo gunstig omdat ik er voor kies om een flink uitgeruste passat te rijden 8)
Lijkt me iets van een vergoeding voor de gemaakte autokosten, ofwel huren ofwel leasen ofwel privé aanschaf. Eerlijk gezegd kende ik deze term ook nog niet in Nederland.
Het is dan ook een US company :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 15:33
Leeftijd: 31
Opleiding(en): MBO4 Systeembeheer/Netwerkbeheer/Applicatiebeheer.
Certificaten: Wat losse minder bekende certificaten
Werkervaring: 5 jaar medewerker systeembeheer
Werkgever: vmbo/mbo/hbo/masters school + bv en aanhangende bedrijven
Huidige functie: Medewerker systeembeheer

Vakantiedagen: +/- 45
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: nee
Leaseauto*: nee (niet dat ik er 1 krijg, heb geen rijbewijs)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Meer vakantiedagen dan de gemiddelde instelling, verder niks interessants
Regio: ZH
Reistijd**: 10 minuten heen op de scooter en 10 minuten terug

Salaris Bruto: +/- 2400 na de laatste CAO verhoging in augustus.

Is dit wat?
Ik persoonlijk vind het wel een beetje laag.
Al ben ik wel blij dat ik werk doe dat naar mijn mening nut heeft voor de maatschappij, ik kan namelijk niet tegen de hele "zo veel mogelijk geld verdienen" commerciele instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:50:
[...]

Krijg in plaats van een lease auto een vergoeding om een eigen auto te rijden. Nadeel is geen benzine pas, voordeel is dat ik wanneer ik een nwe auto ga aanschaffen de oude kan inruilen en dus nog rest waarde heb. Ook gaat bij een lease auto de bijtelling van je netto salaris af, terwijl bij mij de extra loonbelasting van de extra €900 afgaat. Theoretisch kun je er net iets meer aan over houden. Hangt natuurlijk enorm af van wat voor auto je rijdt. Voor mij is dat niet zo gunstig omdat ik er voor kies om een flink uitgeruste passat te rijden 8)

[...]

Het is dan ook een US company :+
Die constructie komt mij bekend voor, volgens mij weet ik wel welk bedrijf dat is ;) Als het die is, veel plezier daar. Is een leuk bedrijf.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:58:
[...]

Helaas informeerd je werkgever je nier niet altijd over. Je moet dit zelf aangeven. (je werkgever is verpolicht hier gehoor aan te geven, al is hij niet verplicht om je het bedrag dan bruto uit te betalen). Ga eens met een paar pensioen adviseurs praten. (letterlijk nemen,... niet uitgaan van 1 adviseur want die adviseerd alleen maar over het product waar hij het meeste commissie op pakt). Ook even het een en ander op het internet lezen, maar niet alles geloven wat je leest :+ Moet wel aangeven dat ICT-er zijn makkelijker is dan je pensioen uitzoeken...... Het is in de ICT niet ongewoon dat je na een jaar of 5 eens een andere uitdaging zoekt,.... als jij ook zo bent is het zeker aan te raden om dingen zelf te regelen.

Heb je situatie even doorgelezen, en je mag ook niet echt klagen hè :+

Nu (je bent per slot van rekening al halverwege de 30) is wel het moment om het goed te regelen, anders ga je exorbitante bedragen betalen om aan het einde een fatsoenlijk pensioen te krijgen.
klopt heb niks te klagen ,maar vooral belangrijk ik kan in mij nfunctie nog flink doorgroeien en ben tevens ook in deze functie onderaan in de salarisschaal ingedeeld, dus heb qua functioneren en salaris nog veel rek.

Tsja pensioen is en blijft lastig. Ik ga niet bij een werkgever blijven voor mijn pensioen, maar het gehop tussen jobs maakt het er niet beter op. Ik hoop dan nu ook langer te blijven bij mijn nieuwe werkgever, maar zeg nooit nooit.
Ik probeer ook te kijken naar andere mogelijkheden om het beter te hebben tijdens het pensioen (want de vraag is sowieso, wat blijft er nog van over als ik 65+ ben). Dan denk ik aan zaken als het huis volledig afbetaald te hebben, veel overwaarde te hebben op mijn huis, dermate veel gaan verdienen de komende jaren dat het pensioen automatisch ook meer wordt 8) (al is geld niet alles, maar handig is het wel)

offtopic: ik las een tijdje terug een artikel op nu.nl dat geld WEL gelukkig maakt tot ongeveer 56.000,- per jaar. Daarna wordt je met meer verdienen niet gelukkiger meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KilljoyNL schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 01:25:
Salaris Bruto: +/- 2400 na de laatste CAO verhoging in augustus.

Is dit wat?
Ik persoonlijk vind het wel een beetje laag.
Al ben ik wel blij dat ik werk doe dat naar mijn mening nut heeft voor de maatschappij, ik kan namelijk niet tegen de hele "zo veel mogelijk geld verdienen" commerciele instelling.
Prachtige instelling heb je, lovenswaardig. Persoonlijk denk ik dat je dan met 1340 bruto ook wel tevreden kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

SteveIT: wat is dat nou weer voor opmerking? Als je het niet om het geld doet wil niet zeggen dat je happy hoeft te zijn als je onderbetaald wordt.

@Henks: salaris komt mij prima over, zeker in combinatie met de 45 vakantiedagen. Bij een "normale" hoeveelheid vakantiedagen (25-30) bij een andere werkgever zou je misschien meer geld kunnen krijgen.
Maar vrije tijd en flexibiliteit is ook belangrijk voor het geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
offtopic: ik las een tijdje terug een artikel op nu.nl dat geld WEL gelukkig maakt tot ongeveer 56.000,- per jaar. Daarna wordt je met meer verdienen niet gelukkiger meer.
Wat een BS. Ik verdien 5K meer dan dat bedrag en ben er echt wel blij mee.

Met je happy voelen betaal je geen hypotheek of vakantie en je kan er zeker geen benzine van kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
die 56.000 ging over het winnen van een loterij, en niet over werken :)

Bij het winnen van 56000 € (of zoiets) was de mens gemiddeld gezien het gelukkigst.

Kmoet zeggen dat ik met 10.000.000 € ook erg gelukkig zou zijn, maar ik ben dan ook niet gemiddeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33
Grolsch schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:03:
die 56.000 ging over het winnen van een loterij, en niet over werken :)
Ging over het jaarinkomen : http://www.nu.nl/economie...-gelukkig-58000-euro.html
Betekent echter niet dat je _minder_ gelukkig wordt als je meer verdient. Je zit dan blijkbaar echter aan je geluksplafond. Persoonlijk hoop ik niet dat ik zover terug ga vallen om uit te vinden of dit onderzoek klopt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plagvreugd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11-2023
Wellicht wat off-topic:

Er is aardig wat onderzoek gedaan dat aangeeft dat meer geld na een bepaald bedrag niet echt (langdurig) gelukkiger maakt. Zie bijvoorbeeld hier en hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Zojuist mijn eerste aanbod gehad voor een baan.

Opleiding(en): Informatica, MBO systeem/netwerk beheer
Certificaten: -
Werkervaring: 2x 6mnd stage vanuit MBO. 5 mnd stage, 5mnd afstuderen vanuit HBO.
Werkgever: Webdeveloper
Huidige functie: Werk zoeken

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: -
GSM: -
Leaseauto*: -
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Ja (maar nog onbekend wat het inhoud en of ik er interesse in heb)
Reistijd: 1.5u / dag. 100 euro vergoeding / mnd.

Maand salaris (bruto): 2100

Voor mijn gevoel een redelijk gemiddeld startsalaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 15:33
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:47:
[...]

Prachtige instelling heb je, lovenswaardig. Persoonlijk denk ik dat je dan met 1340 bruto ook wel tevreden kan zijn.
.......??

Als er goed op te overleven was, sure, maar dat gaat jammer genoeg niet.
En blijkbaar snap je me niet helemaal, laat ik het zo zeggen, ik heb een hele tijd geleden in de verkoop gezeten, dat was niet mijn ding om het netjes te zeggen.
Het gaat mij dus om het doel van het bedrijf/stichting/etc, verder doe ik mijn inspanningen op mijn werk met een goede motivatie op die manier en voor die inspanningen mag ik best goed beloond worden.
Dus ik vind het een beetje een onzin opmerking van je.

[ Voor 52% gewijzigd door KilljoyNL op 24-09-2010 17:28 ]

• Cabbie_86
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 21:37
Onderstaand mijn lijstje:

Leeftijd: 24 jaar
Opleiding(en): HBO Werktuigbouwkunde afgestudeerd in Mechatronica (mechanica en Electronica)
Werkervaring: 3 jaar bij de huidige werkgever daarvoor in totaal 1jaar stage en vakantiebaantjes die niets hiermee te maken hebben.
Werkgever: Woodward Governor
Huidige functie: Application Engineer level 2 (software schrijven voor motor regelsystemen).

Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 200 uur + 104 ADV --> 38 dagen
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering ligt er aan hoeveel winst er is gemaakt
Laptop: werk
GSM: werk
Leaseauto*: geen
Pensioenregeling: ja PME
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 120 euro per jaar bijdrage zorgverzekering, keuze om overuren tijd voor tijd of uit te laten betalen. Zo nu en dan een klusje in het buitenland. Jaarlijks Senioriteits premie (12x brutomaand salaris x 0,3% x (aantal jaren dat je daar werkt). en nog wat dingetjes
Regio: Noord Holland
Reistijd**: 15 minuten (10 km) + € 35 reiskosten vergoeding.

Maand salaris (bruto): € 2935,- (exl. overuren en vergoedingen.)
ik ben gestart met 2200 bruto.

[ Voor 15% gewijzigd door Cabbie_86 op 25-09-2010 11:58 . Reden: layout ]

PVOutput 7900Wp zuid

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mechatronica is mechanica, elektrotechniek en informatica hoor ;)

• Cabbie_86
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 21:37
ook goed:) ik zelf vind het alle 3 interessant en ben ook met alle 3 bezig op de zaak:)

PVOutput 7900Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,
Ik weet niet als ik hierover een aparte topic mag openen. Daarom plaats ik het hier. Laat ik eerst even mijn situatie uitleggen. Ik ben sinds 1 juli 2010 aan de slag als consultant bij een consultant kantoortje. Na 2 weken had ik al een eerste opdracht beet. Ik moest er installatie problemen bij een bepaald software pakket oplossen. Ik ben deze opdracht succesvol gedaan. Omdat ik een contract had van 2 maand, en de problemen na een maand waren opgelost hielp ik mee op de service desk. Met de collega's had ik een zeer goede band enzo, jammer genoeg moest ik afscheid nemen na 2 maand.

Direct na deze opdracht kon ik aan de slag als operator. Ik ben nu al 2 weken actief als operator. Dit werk vind ik ook wel interessant, en ik kan hier veel door bijleren. Nu kreeg ik een telefoontje van de manager van op de service desk. Die zei dat er een plaatsje is vrij gekomen en of ik geen interesse heb hierin.

Nu weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken. Even de voordelen van servicedesk ten opzichte van consultant - operator

Servicedesk
+ Goede uren (9 -18u)
+ Toffe sfeer
+ Afstand 20km
- Soms iets wat vervelend werk
-Tweetalige

Operator - consultant
+ Leuk werken
+Leerrijk
-Afstand (75km, heb wel een tankkaart, maar geen bedrijfsauto)
-De uren (shiften)

Hoe zouden jullie dit aanpakken. Ik weet da het consultant bureau een contract geeft getekend voor 3 maand om als operator aan de slag te gaan, maar ik zit wel nog in een proefperiode van een jaar. Dus in feite kan ik direct opstappen bij het consultant bureau. Zou ik het best eens vgl wat mij het meeste voordeel doet (Shiftpremies niet meegerekend). ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog, het is de bedoeling dat je een apart topic opent. Uit de TS:

Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 10)
Hou dit topic aub zuiver over het delen van inkomens en bijbehorende achtergronden. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een apart topic voor (met name posts over leaseregelingen willen geregeld eindeloos doorgaan). Discussies hier werken niet goed, want dan lopen er tig door elkaar.
Maar het is begrijpelijk dat het wat verwarrend is met de enorme lading offtopic gedoe over autolease en wat voor salaris gelukkig maakt waar het topic voor de 3756e keer in is verzand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Ik citeer mezelf even voor het gemak:
Mon schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:56:
Zojuist mijn eerste aanbod gehad voor een baan.

Reistijd: 1.5u / dag. 100 euro vergoeding / mnd.
Maand salaris (bruto): 2100

Voor mijn gevoel een redelijk gemiddeld startsalaris?
Na wat optimisch rekenen van mijn kant ben ik er achter dat ik minimaal 10% van mijn netto loon straks kwijt ben aan benzinekosten alleen. Aan de ene kant wil ik die baan gewoon graag, het lijkt me echt leuk. Aan de andere kant; is het mogelijk/slim om als starter te gaan zeuren over zoiets dergelijks of gewoon aanpakken en eerst een jaar ervaring opdoen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Je krijgt toch wel een rijskosten-kilometer declaratie-dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:11
Die stond al in de post van Mon: 100 euro per maand. Maar daarvan rij je geen 1.5 uur per dag x 20 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Verhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Je kunt je werkgever misschien ook vragen om je minder bruto loon te geven ten gunste van meer reiskostenvergoeding zodat je meer geld overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Mon

De werkgever mag in principe belastingvrij alle reiskosten van openbaar vervoer vergoeden, maar als je per auto gaat is het maximaal 19 cent per kilometer belastingvrij. Een vaste (willekeurig bepaalde) reiskostenvergoeding is dus niet gunstig, want de kans bestaat dat er belasting over betaald moet worden of anders krijg je minder belastingvrij dan mogelijk is. Dat laatste is bij jou vermoedelijk het geval.

Als je minder krijgt dat 19 cent per kilometer of minder dan volledige OV vergoeding mag je dat gerust aankaarten.

Zorg ook dat je interesse krijgt in je pensioen, want dat is belangrijk. Ook -of misschien juist- als je jong bent. In het algemeen geldt: hoe eerder je begint met pensioenopbouw, hoe meer je straks overhoud, dat komt doordat er dan langere tijd is om te renderen, en vooral de eerste jaren tellen zwaar. Meestal moet je een deel (50% bijvoorbeeld) van het pensioen zelf bijdragen. Je kunt inleggen met bruto loon. De loonbelasting over dat bedrag wordt als het ware uitgesteld tot het moment van uitkering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 21:56

-tom-562

Oliesjeik

*knip*
Offtopic: He *knip* Behalve dat dergelijke offtopic reacties hier in het geheel niet thuishoren is het ook niet opportuun om reacties in dit topic aan te vullen met verdere persoonsgegevens :w

[ Voor 94% gewijzigd door Rukapul op 27-09-2010 20:24 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvansl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Opleiding(en):HBO Informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: 7 maanden bij vorige werkgever, zelf gestopt
Werkgever: Anoniem
Huidige functie: Junior Software Developer

13/14e maand of winstuitkering: Nog onbekend
GSM: Ja
Leaseauto: Mogelijkheid: of km vergoeding of leasewagen (300eur bijtelling)
Pensioenregeling: Nog onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Zuid
Reistijd: 35-40min, 120km heen & terug

Maand salaris (bruto): 2000

Ik zit te twijfelen, ze waren erg enthousiast over mij. Op de vraag wat ik zou willen verdienen heb ik gezegd dat ik toch wel 1500 netto op mijn rekening zou willen zien, wat mij toch niet onaardig lijkt.
Met 2000 bruto komt dat ook daadwerkelijk zo maar ik bedoelde dat eigenlijk wel inclusief de bijtelling van de leasewagen en niet exclusief...

Ik woon zelf in Belgie en via Km vergoeding zou ik dan 450 euro netto erbij krijgen en via leasewagen zou er 300 euro netto erafgaan.. (wat dus in Belgie uitkomt dat mijn eigen auto goedkoper is). Maar anderzijds, een auto kost wel gewoon 0,30cent/km gemiddeld dus met 0,19 betaal je nog steeds een flink deel zelf.

Dus op dit moment vraag ik me toch wel af of dat loon niet een beetje om hoog zou kunnen gaan (bv 150eur netto) om die kost te compenseren. Het leasebudget van hun is 750eur/maand dus dan is die 450eur netto voor hun ook stuk voordeliger.

In belgie is alles wel een stuk makkelijker wat dat betreft.... :(
Dus wat denken jullie, is mijn gedachte van 1650eur netto redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Laatst online: 03-09 12:44
@wvsl
Ik denk dat er nog zo'n 100 a 200 euro boven op je brutoloon kan. Dit is wat detacheerders gemiddeld geven voor starters.

Wat betreft je bijtelling. Deze heb je toch zelf in de hand? Lease een goedkopere auto en je bijtelling valt stukken lager uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvansl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
zircondan schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:07:
@wvsl
Ik denk dat er nog zo'n 100 a 200 euro boven op je brutoloon kan. Dit is wat detacheerders gemiddeld geven voor starters.

Wat betreft je bijtelling. Deze heb je toch zelf in de hand? Lease een goedkopere auto en je bijtelling valt stukken lager uit.
eerste jaar is bijtelling vast aangezien er nog auto op de parking staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

wvansl schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:48:
Dus wat denken jullie, is mijn gedachte van 1650eur netto redelijk?
Simpel antwoord: nee...

Gezien je ervaring en opleiding denk ik dat je een prima aanbod hebt gekregen. Bekijk het eens van de andere kant; waarom ben jij meer waard dan de meeste anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Dus je moet een duurdere auto nemen? Gewoon zeggen dat jij daarvoor niet gaat betalen en vraag om compensatie. Hier binnen mijn bedrijf is dat ook wel vaker gebeurd als iemand geforceerd een BMW moest leasen, maar niet de hoofdprijs aan belasting wilde betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Laatst online: 03-09 12:44
Je zit nog in de onderhandelings fase dus ik zou zeggen, niet geschoten is altijd mis ;). Vraag om die 1650 netto en wacht geduldig op hun antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

zircondan schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:07:
@wvsl

Er zijn genoeg detacheerders waar je EUR 2000 verdient, en dat vind ik als starter geen verkeerd bedrag. Inderdaad Cap en Sogeti zullen op EUR 2050 of 2100 zitten, maar ontloopt elkaar niet in grote mate. Ik vind het dus een leuk startloon!

Je kunt er inderdaad altijd meer proberen uit te halen. Voor de rest sluit ik me aan bij Jeroen V.

[ Voor 7% gewijzigd door RomeoJ op 28-09-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
RomeoJ schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:46:
[...]

Er zijn genoeg detacheerders waar je EUR 2000 verdient, en dat vind ik als starter geen verkeerd bedrag. Inderdaad Cap en Sogeti zullen op EUR 2050 of 2100 zitten, maar ontloopt elkaar niet in grote mate. Ik vind het dus een leuk startloon!

Je kunt er inderdaad altijd meer proberen uit te halen. Voor de rest sluit ik me aan bij Jeroen V.
Ik vind het vooral secundair vrij sober. Bij ons (Logica) bijvoorbeeld zijn er naast het startsalaris + leaseconstructie nog een onkostenvergoeding, pensioenpremie en zorgverzekeringspremie die zo'n € 500,- waard zijn. Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk is dat de nu onbekende pensioenregeling dat goed maakt?

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svperhmn_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Leeftijd: 22 jaar
Opleiding(en): Professionele Bachelor Toegepaste Informatica
Werkervaring: Schoolverlater
Werkgever: -
Huidige functie: IT Consultant

Vakantiedagen: momenteel geen , volgend jaar 25
Leaseauto*: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: hospitalisatieverzekering , maaltijdcheques
Land: Belgie
Regio: Antwerpen
Reistijd: 30- 45 mins enkel

Bruto: 1700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:35
svperhmn_ schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:49:
Leeftijd: 22 jaar
Opleiding(en): Professionele Bachelor Toegepaste Informatica
Werkervaring: Schoolverlater
Werkgever: -
Huidige functie: IT Consultant

Vakantiedagen: momenteel geen , volgend jaar 25
Leaseauto*: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: hospitalisatieverzekering , maaltijdcheques
Land: Belgie
Regio: Antwerpen
Reistijd: 30- 45 mins enkel

Bruto: 1700
Ik weet niet hoe het in Belgie zit, maar dat lijkt me toch wel een erg laag brutobedrag voor een net afgestudeerde HBOer? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulbanos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 11:56
Het hangt er een beetje af wat je zoals consult natuurlijk. Je kan argumenteren dat er 1800 te halen valt.
Anderzijds geeft 40u werkweek altijd 32d verlof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zie nergens dat hij zijn opleiding heeft afgemaakt (schoolverlater) ;)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 22:13

Halfkakkende

Vandring

Ik weet eigenlijk niet heel zeker of ik al in deze reeks heb gepost, maar gezien de salarisverhogingen vandaag officieel zijn geworden (4%):

Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Information Engineering. RE in opleiding (50/50 regeling met werkgever).
Certificaten: Verder geen.
Werkervaring: 3 jaar bij huidige werkgever, daarnaast 4 jaar tijdens studie in adviesrol. Dat laatste zou ik niet als 4 jaar werkervaring omschrijven, maar toch zeker wel 1 tot 1,5.
Werkgever: BIG-4
Huidige functie: IT Auditor

Vakantiegeld: de standaard 8%
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: Niet vast. Dit jaar en vorig jaar niet. Jaar ervoor maandsalaris.
Laptop: Ja, maar niet écht bedoeld voor privé gebruik.
GSM: Ja, 20 euro tegoed, ook privé te besteden.
Leaseauto*: Ja. 740 euro budget. In principe max 13000 KM privé, maar nog nooit een kilometer opgegeven en dat altijd overschreden. Heb een tankpas voor in Nederland, maar in het buitenland getankte brandstof kan ik declareren.
Werkweek: Contract 40 uur. Werkelijk: when it's done (huidige werkweek een kleine 60 uur).
Pensioenregeling: Voor werkgever.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: NL.
Regio: Noord Holland.
Reistijd**: Meest gunstige geval 20 minuutjes, maar over het algemeen 1 tot 1,5 uur (laatst zelfs 4 uur 8)7 ).

Maand salaris (bruto): EUR 2510. Netto houd ik hier +/- 1300 euro aan over. Deels door de auto (beetje eigen bijdrage), en deels door studiekosten.

En hoewel ik een mooie auto mag rijden, ben ik hier zelf niet bijzonder tevreden over en heb het gevoel dat er meer mogelijk is. Maar wellicht mag ik niet klagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Halfkakkende op 28-09-2010 17:32 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Om heel eerlijk te zijn had ik een andere voorstelling van het salaris voor een IT-auditor die ook nog eens bij een van de big 4 werkt? Zeker omdat je een relatief dikke bak rijdt, maar daarmee netto relatief weinig van overhoud. En dan 60 uur in de week werken :o

Is jouw salaris normaal of zijn er voor jouw specifieke uitzonderingen? Zoiets als de opleiding?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Motrax schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:45:
Om heel eerlijk te zijn had ik een andere voorstelling van het salaris voor een IT-auditor die ook nog eens bij een van de big 4 werkt? Zeker omdat je een relatief dikke bak rijdt, maar daarmee netto relatief weinig van overhoud. En dan 60 uur in de week werken :o

Is jouw salaris normaal of zijn er voor jouw specifieke uitzonderingen? Zoiets als de opleiding?
De auto is geheel mijn eigen keuze (of fout :+ ), natuurlijk. Ik kan een 14% hybride rijden die onder mijn leasenorm zit, zoals de welbekende Toyota Audit, en dan houd ik uiteraard elke maand meer over...Maarja, ook het plezier telt me he? O-) . Overigens is het nog helemaal niet zo'n superdikke auto hoor. :)

Die 60 uur is heel erg seizoensgebonden. Op dit moment is het met de interim werkzaamheden echt gekkenhuis, maar in de zomer mag je blij zijn als je je timesheet kunt vullen met 40 declarabele uren. Ik heb de "mazzel" dat ik zowel normale als gebroken boekjaren klanten bedien waardoor ik over het gehele jaar redelijk declarabel ben. Die 60 uur houdt ook niet in 60 uur bij de klant of 60 uur op kantoor, maar vaak nog in de avonduurtjes even wat uitwerken of je mail beantwoorden etc.

Salaris is redelijk big4-conform zegmaar. Als HBO starter kom je binnen op 2300 denk ik, WO starter 2500 euro. Dat laatste punt is dus ook precies de reden dat ik redelijk ontevreden ben: Als ik een nieuwe collega krijg vanaf de universiteit, dan kan ie in feite nog niks en moet ik die nog aan het handje meenemen bij wijze van, maar verdient vrijwel gelijk aan mij. Dat lijkt me niet kloppen na de werkervaring...
Opleiding is "vrije keus". Het is niet geheel verplicht maar wordt eigenlijk wel geacht dat je dat doet (de keus was voor mij destijds ook niet: wil je het doen, maar eerder: waar wil je het doen). Tevens, mocht je dat willen bereiken, van belang in je verdere carriere bij (in ieder geval) mijn werkgever, je wordt bijvoorbeeld geen manager als je geen RE-titel hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Halfkakkende op 28-09-2010 18:05 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Halfkakkende: vanwaar die 50/50 regeling? Ik dacht dat de BIG-4 juist altijd adverteerden met volledig vergoede IT Auditing opleidingen... Ik weet wat zo'n opleiding kost en ik zou daarvan nog geen kwart willen betalen. Het is vooral voor hun belangrijk dat je straks de RE-titel (= erkenning voor de klanten) mag voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:03

flanger

That Guy

Darkwings schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:07:
[...]

Ik weet niet hoe het in Belgie zit, maar dat lijkt me toch wel een erg laag brutobedrag voor een net afgestudeerde HBOer? Of zie ik iets over het hoofd?
Valt wel mee, hij heeft nog een lease auto ook (en is in België zonder bijtelling).

IT Consultant is ook een breed begrip en kan vele ladingen dekken.

[ Voor 48% gewijzigd door flanger op 28-09-2010 18:09 ]

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:06:
@ Halfkakkende: vanwaar die 50/50 regeling? Ik dacht dat de BIG-4 juist altijd adverteerden met volledig vergoede IT Auditing opleidingen... Ik weet wat zo'n opleiding kost en ik zou daarvan nog geen kwart willen betalen. Het is vooral voor hun belangrijk dat je straks de RE-titel (= erkenning voor de klanten) mag voeren.
De 50/50 regeling is als volgt:

Ik volg één dag in de week die studie. 4 uur van deze dag krijg ik doorbetaald door mijn baas. De overige 4 uur niet. Eigenlijk heb ik dus op zo'n moment een 36 uurig contract. Na mijn studie wordt uiteraard geacht dat ik nog minimaal 3 jaar blijf, waarbij ik de restschuld die ik heb opgebouwd "afbetaal" door het werken voor mijn werkgever. Hier wordt dan geen loon meer ingehouden.

Overigens heb je gelijk hoor, de kosten voor die studie zijn (vee) te hoog. Tevens vind ik de inhoud erg tegenvallen, maar ik ben dan wel zo iemand die af gaat maken waar ie mee begonnen is. Het is ook 'maar' 2,5 jaar.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44
Halfkakkende schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:27:
[...]

De 50/50 regeling is als volgt:

Ik volg één dag in de week die studie. 4 uur van deze dag krijg ik doorbetaald door mijn baas. De overige 4 uur niet. Eigenlijk heb ik dus op zo'n moment een 36 uurig contract. Na mijn studie wordt uiteraard geacht dat ik nog minimaal 3 jaar blijf, waarbij ik de restschuld die ik heb opgebouwd "afbetaal" door het werken voor mijn werkgever. Hier wordt dan geen loon meer ingehouden.

Overigens heb je gelijk hoor, de kosten voor die studie zijn (vee) te hoog. Tevens vind ik de inhoud erg tegenvallen, maar ik ben dan wel zo iemand die af gaat maken waar ie mee begonnen is. Het is ook 'maar' 2,5 jaar.
Daarnaast is de 2300 niet overal meer zo, bij mijn opleiding (bedrijfseconomie) en de gevolgde trainingen bij de big 4 lag het juist tussen de 2000 en de 2300 en een aygo leasebakje. Carriereperspectieven werden juist enorm overdreven: Iedereen zou binnen 5 jaar wel op 3000 kunnen zitten. Heb dan zelf ook weinig trainingen actief meegeparticipeerd. (misschien mede omdat ik al aangenomen was bij een ander consultancy bedrijf)

offtopic:
Ik stoor mij vooral aan het feit dat bij elk kantoor van de big 4 je alleen de advisory binnenkomt met een WO titel op zak. Terwijl ik met trainingen sommige van die koekenbakkers tegenkom waarvan ik denk: "Waar ben je mee bezig?" |:( Dat jij advisory doet is mij ook een raadsel

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 22:36
Het is tijd om de slow-chat af te ronden heren :)

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 14:24
Opleiding(en): WO informatica
Certificaten:-
Werkervaring:nu iets meer dan 1 jaar bij dit bedrijf
Werkgever: klein softwareontwikkelbedrijf / leverancier financiele software
Huidige functie:Software Ontwikkelaar

Vakantiegeld:ja
Vakantiedagen:32
13/14e maand of winstuitkering:nee
Laptop:ja, zakelijk model HP
GSM:ja (we gaan binnenkort overstappen op iPhones)
Leaseauto:ja, VW Polo bluemotion
Werkweek:40
Pensioenregeling: nee, maar gaat binnenkort wel gestart worden
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: gratis lunchen op kantoor
Land:Nederland
Regio:Groningen
Reistijd:30 minuten enkele reis

Maand salaris (bruto): 1950

Heb soms het gevoel dat het salaris aan de lage kant is, maar de flexibiliteit en sfeer van het bedrijf maakt heel veel goed.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Salaris is aan de lage kant. Volgens deze link zou je dit salaris netto moeten krijgen als startsalaris. Nu vind ik dat wel een beetje optimistisch voor iemand met ~1 jaar werkervaring maar dit salaris zou best 200/300 hoger mogen. Daarentegen heb je veel vakantiedagen en een lease auto.

[ Voor 4% gewijzigd door battler op 29-09-2010 13:34 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

battler schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:33:
Salaris is aan de lage kant. Volgens deze link zou je dit salaris netto moeten krijgen als startsalaris. Nu vind ik dat wel een beetje optimistisch voor iemand met ~1 jaar werkervaring maar dit salaris zou best 200/300 hoger mogen. Daarentegen heb je veel vakantiedagen en een lease auto.
Goede link, erg handig om erbij te hebben. Geeft ook een vrij nuttige indicatie voor een goede startpositie om te onderhandelen.

@vharten: Dat is bijna exact wat een AiO krijgt in het eerste jaar (maar dan wel twee keer per jaar een extratje a 8% en 45 vakantiedagen). Nogal laag als je iets doet wat wel commercieel nut heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door qadn op 29-09-2010 13:58 ]

• Grolsch
  • Nu online
battler schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:33:
|s best een interessante link, alleen vreemd dat ze het over netto salarissen hebben :?

Dat is nogal moeilijk te vergelijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 29-09-2010 14:00 ]

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Niet alleen lastig te vergelijken, ik geloof er niks van. Of ik moet eens heel hard gaan babbelen met mijn werkgever _O-

Negeer die site maar.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Pagina: 1 ... 19 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.