Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 10) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 35 Laatste
Acties:
  • 626.366 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 20:53
Niet zo heel vreemd dat RomeoJ deze opmerking maakt vind je ook niet? ;)

Update van mijn kant:

Leeftijd: 21 jaar
Opleiding(en): HBO BE (Afrondende fase)
Certificaten: Geen
Werkervaring: geen
Werkgever: Consultancy Bureau
Huidige functie: Jr. Consultant

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: Bonus +/- 1 maand
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: nee
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: Ja 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 70 euro onkosten p/m, 0,45 cent per km bruto = +/- 0,34 cent netto
Land: Nederland
Regio: Randstad
Reistijd: +/- 1 uur

Maand salaris (bruto): € 1851 (= €24000 p/j incl. vakantie geld)

[ Voor 59% gewijzigd door KillaZ op 13-09-2010 20:43 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:35
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 09:30:
[...]

No offence, maar wat je kwaliteiten ook zijn (en ik geloof je absoluut op je woord dat die aanzienlijk zijn), als een bedrijf niet zonder de bijdragen van een student kan die 1-2 dagen per week komt, dan is dat bedrijf toch écht niet goed bezig.
Ah, jij hebt kennis! Dat klopt, dit bedrijf is echt niet goed bezig en daar ga ik verandering inbrengen.
Ik ga het gehele bedrijf analyseren op processen en ga een adviesrapport opstellen en aanpassingen doorvoeren in de werkwijze.
Vandaar dat ze me graag willen houden en dat ik dit voor ze doe. Het is om eerlijk te zijn nog een aardig groot bedrijf, maar ze zijn in nog een extra markt gestapt waar ze nog in hun kinderschoenen staan. vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCHRIST
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-11-2023
Haha,

Nee, heb nieuwe baan. En die is niet ICT, maar leek me wel informatief voor de mensen die wilden weten hoeveel je als ICT manager kunt verdienen. Was t/m 2008.

En nee, er zat niet nog een laag tussen mij, althans niet formeel. Natuurlijk had ik een vorm van samensturing met mijn seniore medewerkers gevonden. En, ach, was een leuke club, dus dan is geld ook maar relatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RomeoJ schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:45:
offtopic:
Ik vraag mezelf regelmatig af waarom bepaalde users _speciaal_ voor dit topic een account aanmaken, en daarna beetje opscheppen over hun salaris (want zo zie ik het wel).

Het is natuurlijk hartstikke fijn dat men goed verdient, maar om daar gelijk met het 1e (en waarschijnlijk ook het laatste) bericht op dit forum daarover op te scheppen gaat mij iets te ver.
Dat zit hem vaak toch in de natuur van het beestje :) Heb je een HBO-diploma dan wil je vaak graag de ingenieurstitel voeren, verdien je goed/veel dan wil je dat met anderen delen (en in je omgeving praten over salaris is nou eenmaal een taboe), doe je iets eervols dan wil je dat mensen dat erkennen, etc. Veel mensen die zeggen dat het ze niet boeit dat ze een hoog IQ hebben of veel verdienen of iets eervols hebben gedaan liegen. De meeste zullen zeggen dat het niks voorstelt, maar diep van binnen zijn ze maar wat blij dat ze een flinke schouderklop krijgen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ik ken er niet zo veel ;)

Zijn mensen niet heerlijk hypocriet en willen ze niet altijd zo overkomen zoals zij denken dat men het graag ziet? I love it :9 En als je het op een forum anoniem met de wereld kunt delen, waarom niet? ;) Ik kan niet wachten tot de dag komt dat ik hier mijn CCIE-titel en 4k+ salaris kan tonen in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik me er wel iets bij kan voorstellen, denk ik dat (aanname) de piek van posts hier zo op de 2/3 liggen. Zeg maar dat je de echt lage salarissen slechts sporadisch ziet, een overschot in mensen die voor hun functie wat boven gemiddeld liggen, en er vervolgens een enkeling is die het post (naar waarheid) die zeg maar 2x modaal of hoger zit.

Wat wel duidelijk is, is dat er wel een indicatie te geven is van startsalarissen, maar dat het met alleen een functietitel + jaren ervaring al vrij snel spaak loopt. Toegevoegde waarde is niet vaak zichtbaar aan de titel of exact aan het aantal jaar ervaring. Tel daarbij op hoe goed iemand is in onderhandelen, en er ontstaat een breed spectrum met de gegevens zoals die gepost worden.

Uiteraard compleet te maken met dat uit een enquête het beeld zou komen dat zeker 2/3 vindt bovengemiddeld te presteren. Natuurlijk kan je wel iets van indicatie terugvinden, maar de één zit op helpdesk 1e lijns aan zijn tax en de ander kan doorgroeien. Die potentie zie je vaak al terug in het salaris. Mensen moeten dus voorzichtig zijn met het bepalen van hun eigen positie puur op basis van wat postings hier :)

En nee, ik post mijn gegevens ook niet, puur omdat publicatie contractueel is uitgesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:43:

En nee, ik post mijn gegevens ook niet, puur omdat publicatie contractueel is uitgesloten :)
serieus?

Heb jij in je contract staan dat je het niet over je salaris mag hebben of over al je arbeidsvoorwaarden in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 13:34
HenkS schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 08:59:
[...]

serieus?

Heb jij in je contract staan dat je het niet over je salaris mag hebben of over al je arbeidsvoorwaarden in het algemeen?
Same here! Bij mijn huidige werkgever zijn de schalen 1 t/m 9 openbaar, zodra je in schaal 10 of hoger zit staat er in het contract vermeldt dat deze niet openbaar zijn. Persoonlijk vindt ik het grote onzin maar mijn werkgever is bang voor scheve gezichten op de werkvloer.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik denk dat de werkgever eerder bang is dat mensen agresiever gaan onderhandelen als ze weten wat mogelijk is.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

BrammeS schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:22:
Same here! Bij mijn huidige werkgever zijn de schalen 1 t/m 9 openbaar, zodra je in schaal 10 of hoger zit staat er in het contract vermeldt dat deze niet openbaar zijn. Persoonlijk vindt ik het grote onzin maar mijn werkgever is bang voor scheve gezichten op de werkvloer.
Belachelijk. Volgens mij houdt dat nooit stand, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HCHRIST schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:33:
[...]

Haha,

Nee, heb nieuwe baan. En die is niet ICT, maar leek me wel informatief voor de mensen die wilden weten hoeveel je als ICT manager kunt verdienen. Was t/m 2008.

En nee, er zat niet nog een laag tussen mij, althans niet formeel. Natuurlijk had ik een vorm van samensturing met mijn seniore medewerkers gevonden. En, ach, was een leuke club, dus dan is geld ook maar relatief.
Mja, mosterd na de maaltijd. Dat was voor de crisis en bijna in de hoogtijdagen. Komt er eigenlijk gewoon op neer dat je geluk hebt gehad ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
HenkS schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 08:59:
[...]

serieus?

lol hier vinden ze het niet leuk als je het over inkomens hebt. sterker nog ze willen niet dat je het er over hebt hahaha. Dat zegt al genoeg he. Dat wil zeggen dat er grote verschillen zit in de inkomens voor de mensen met dezelfde functie en werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 13:34
Unknown Alien schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:36:
[...]

Dat wil zeggen dat er grote verschillen zit in de inkomens voor de mensen met dezelfde functie en werkzaamheden.
Klopt als een bus, in de praktijk weten veel collega's het trouwens wel van elkaar.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Ik heb nooit problemen gehad met te vertellen wat ik verdien, of het nou hoog of laag is.
Snap niet waarom mensen daar zo moeilijk over doen, zijn zoveel factoren die een rol spelen, elke situatie is anders dus het loon kan ook variëren.

Ooit 1 keer dat ik er zelf moeilijk over deed was toen ik hoorde dat iedereen hetzelfde had, zowel de 18 jarigen zonder ook maar enige IT kennis en jij als 35-jarige met 20-25 jaar ervaring in computers ... 3 maand en ik was er weg toen ik hoorde wat de doorgroeimogelijkheden en loonsverhogingen waren (wat niet gezegd was in interviews).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:46
RomeoJ schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:45:
[offtopic]Ik vraag mezelf regelmatig af waarom bepaalde users _speciaal_ voor dit topic een account aanmaken, en daarna beetje opscheppen over hun salaris (want zo zie ik het wel).
Als de users speciaal voor dit topic een apart account maken. Dan is het effect van het opscheppen weg. Dus wat ze daar dan mee zouden bereiken...

Ik zou ook niet zo gauw mijn salaris openbaar neerzetten, omdat dit wellicht mogelijk ooit een onderhandelingspositie aantast. What is on the web, stays on the web.... Dus je bedenken is er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Zo ook maar s posten, ik ben een trouwe lezen van GOT en o.a. dit topic. en nu ik een nieuwe baan heb, even mijn oude en nieuwe situatie posten. ook eens leuk ipv alleen lezen :)

NU:

Leeftijd: 34 jaar
Opleiding(en): Informatica HBO (HTS)
Certificaten: Itil Foundation, Prince II en ook een aantal softskills (projectmanagement, people management)
Werkervaring: 12
Werkgever: Grafische Sector
Huidige functie: IT Manager

Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja (50/50)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 50,- per maand vergoeding voor internet thuis
Regio: Brabant
Reistijd: 15 min

Maand salaris (bruto):4000

Nieuw:
Leeftijd: 34 jaar
Opleiding(en): Informatica HBO (HTS)
Certificaten: Itil Foundation, Prince II en ook een aantal softskills (projectmanagement, people management)
Werkervaring: 12
Werkgever: IT-sector
Nieuwe functie: Program Director (operationeel verantwoordelijke, en projectmanagers aansturen)

Vakantiedagen: 25
Leaseauto: Ja, 800,- (benzine, 4 jaar, 2000km per jaar) althans daar wordt leasebedrag op berekend, zal wel meer gaan rijden)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet vergoeding per maand
Reistijd: +/- 40min

Maand salaris (bruto):4500,-

Komt misschien wat vreemd over: nu grafische sector en daarna Program Director in de IT-sector. Maar de functie die ik nu heb, heb ik 2 jaar, en daarvoor werkzaam geweest als (senior) projectmanager bij CMS leverancier. Dus hiervoor altijd in de IT-sector gezeten als project-manager (kort om: de huidige baan was een foute stap in mijn carriere) al doende leert men zeg ik maar :) overigens ga ik de sector niet verder definiëren, want die is zo specifiek binnen de IT dat de werkgever snel te raden is voor de kenners

[ Voor 5% gewijzigd door HenkS op 14-09-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
@ boven, goed geboerd lijkt me zo! Succes met je nieuwe baan denk dat je weinig te klagen hebt met deze staat van dienst.

Update!
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO Niveau 4
Certificaten: MCSA, MCSE, MCITP E.A. nog wat virtualisatie en system center examens
Werkervaring: 4,5 Jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiedagen: 30 incl. ziektedagen
13/14e maand of winstuitkering: Ja alleen vanwege de recessie niets gezien
GSM: Ja, 45 eu
Leaseauto*: Ja, 715 eu per maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: NL
Regio: Limburg
Reistijd**: +/- 15 minuten

Maand salaris (bruto): 2150

Ik vind het nog steeds wat aan de magere kant. Met 2400/2500 eu zou ik minder te klagen hebben, voor de komende 2 jaar :P. Werk wat ik doe is allang geen dozen schuiven meer, wordt met enige regelmaat ingezet voor complexe klussen. Daarnaast nog bezig met interne projecten om de boel meer te automatiseren en te uniformeren. Ambitie voor de toekomst is een commerciële rol en probeer hier ook in alles wat ik doe rekening mee te houden / op in te spelen / mee te denken.

[ Voor 6% gewijzigd door loewie1984 op 14-09-2010 15:55 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een deeltijd opleiding Bedrijfskundige Informatica dan niks voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:12:
Is een deeltijd opleiding Bedrijfskundige Informatica dan niks voor je?
Nou ik zat eerder te denken aan commercieel management, en heb er ook al voor geïnformeerd echter snapte de persoon aan de andere kant van de lijn mij niet. Ik vroeg om een avond opleiding, zij begonnen over een deeltijd dag traject. Toen dacht ik, als je nog niet eens antwoord kunt geven op mijn vraag dan laat maar zitten. Ik moet er nog eens achterna gaan, HBO-papiertje is iets wat ik zeker nog wil halen. Hoef ook niet zo nodig in de ict werkzaam te blijven (als techneut bedoel ik dan) aanverwant (consultant, account of salesmanager) is iets wat ik wel ambieer en naar toe wil werken (lange termijn dan, 5 tot 10 jaar)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:35
loewie1984 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:35:
[...]

Nou ik zat eerder te denken aan commercieel management, en heb er ook al voor geïnformeerd echter snapte de persoon aan de andere kant van de lijn mij niet. Ik vroeg om een avond opleiding, zij begonnen over een deeltijd dag traject. Toen dacht ik, als je nog niet eens antwoord kunt geven op mijn vraag dan laat maar zitten. Ik moet er nog eens achterna gaan, HBO-papiertje is iets wat ik zeker nog wil halen. Hoef ook niet zo nodig in de ict werkzaam te blijven (als techneut bedoel ik dan) aanverwant (consultant, account of salesmanager) is iets wat ik wel ambieer en naar toe wil werken (lange termijn dan, 5 tot 10 jaar)
Ehm.... Jij vroeg om een avond opleiding.. wat bedoel jij er dan mee? want ik inteperteer dat ook als deeltijd.. Die vinden in de avond uren plaats..

Wellicht was jouw vraag niet goed gesteld?

• loewie1984
peak schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:43:
[...]

Ehm.... Jij vroeg om een avond opleiding.. wat bedoel jij er dan mee? want ik inteperteer dat ook als deeltijd.. Die vinden in de avond uren plaats..

Wellicht was jouw vraag niet goed gesteld?
Zij begonnen over een deeltijd dagopleiding zoals ik eerder aan gaf, dat is in mijn ogen geen deeltijd avond opleiding. Maar we hebben het hier over salarissen en daar heb ik nog geen reactie op gehad.

discogs

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 14:17
Wellicht interpretatieverschil want vaak bestaat een deeltijdopleiding uit wekelijkse bijeenkomsten (school) die 's middags aanvangen en tot 's avonds uurtje of 10 (oid) doorgaan. Dit wordt vervolgens de deeltijdopleiding genoemd.

Een echte avondopleiding 1x in de week ben ik op HBO-niveua nog niet tegengekomen.

Hoewel ik jouw situatie lastig kan vergelijken met anderen, verdien je iig niet slecht.

[ Voor 27% gewijzigd door markiew op 15-09-2010 08:51 ]

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO 4 Administrateur
Certificaten: MCP
Werkervaring: 8 Jaar
Werkgever: MKB Transport
Huidige functie: Systeembeheer,Netwerkbeheer,Applicatie Beheer, Helpdesk

Vakantiedagen: 24 + 3,5 atv
13/14e maand of winstuitkering: nope
Laptop: Ja, Macbook Pro 15 inch (blij mee :) )
GSM: nope
Leaseauto: nope
Werkweek: 40+
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Zuid Holland
Reistijd: 30 minuten naar hoofdkantoor (vestigingen kunnen oplopen tot 2 uur)

Maand salaris (bruto): 2795

ben dus de enige beheerder in het bedrijf met 10 vestigingen (ong 150 users in totaal). ben daarnaast dus ook verantwoordelijk voor het netwerk en systeembeheer op de vestigingen.
daarnaast wordt er verwacht dat ik altijd beschikbaar ben voor storingen, implementaties etc.

ik persoonlijk ben van mening dat ik niet veel verdien voor de verantwoordelijkheden die ik heb daarnaast wordt er moeilijk gedaan over cursussen etc.
overigens zijn ze wel zeer tevreden over mijn werkzaamheden. (logisch ;) )

• loewie1984
^^ tja als ik kijk naar je verantwoordelijkheden en het niet hebben van een auto terwijl je toch op locatie moet gaan, vind ik het idd ook aan de lage kant. imho zou ik tussen de 3000 en 3500 acceptabeler vinden.

discogs

• LordSynn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 09:38
Donnie Darko schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:24:

Lijkt mij ook te weinig voor de verantwoordelijkheid die je hebt. Krijg je nog vergoeding voor je vervoer ?

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:23
Donnie Darko schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:24:
Opleiding(en): MBO 4 Administrateur
Certificaten: MCP
Werkervaring: 8 Jaar
Werkgever: MKB Transport
Huidige functie: Systeembeheer,Netwerkbeheer,Applicatie Beheer, Helpdesk

Vakantiedagen: 24 + 3,5 atv
13/14e maand of winstuitkering: nope
Laptop: Ja, Macbook Pro 15 inch (blij mee :) )
GSM: nope
Leaseauto: nope
Werkweek: 40+
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen

ben dus de enige beheerder in het bedrijf met 10 vestigingen (ong 150 users in totaal). ben daarnaast dus ook verantwoordelijk voor het netwerk en systeembeheer op de vestigingen.
daarnaast wordt er verwacht dat ik altijd beschikbaar ben voor storingen, implementaties etc.

ik persoonlijk ben van mening dat ik niet veel verdien voor de verantwoordelijkheden die ik heb daarnaast wordt er moeilijk gedaan over cursussen etc.
overigens zijn ze wel zeer tevreden over mijn werkzaamheden. (logisch ;) )
Ik denk dat je eens na moet denken over de toekomst je bent nu 29. Wat wil je de komende jaren bereiken? Een verhoging van het salaris is leuk maar lost de overige zaken niet op.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
LordSynn schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:04:
[...]

Lijkt mij ook te weinig voor de verantwoordelijkheid die je hebt. Krijg je nog vergoeding voor je vervoer ?
ja 0,19 cent per km..
MrFX schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:56:
[...]

Ik denk dat je eens na moet denken over de toekomst je bent nu 29. Wat wil je de komende jaren bereiken? Een verhoging van het salaris is leuk maar lost de overige zaken niet op.
ja absoluut ik ben dan ook momenteel aan het rond kijken. echter gaat mijn voorkeur op het moment uit naar salarisverhoging + opleiding (mcitp) zodat ik als ik verder wil ga kijken gewoon wat beter ervoor sta qua papieren ook. in principe wil ik de engineer kant op ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Donnie Darko op 15-09-2010 11:36 ]

• LX_Emergency
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-03-2014
Leeftijd: 30
Opleiding(en): HBO Facility management
Certificaten: ISTQB Foundation, Prince 2 Foundation, Quality Center introduction,
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Test Detacheerder
Huidige functie: Test Analyst

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 5% inzetbonus (van uurtarief) bij langere inzet.
Laptop: Nee
GSM: I-phone
Leaseauto: Nee, voor gekozen om niet lease te rijden. Eigen auto.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €90 onkostenvergoeding €0,19/km van het salaris in netto i.p.v. bruto..
Regio: Noord-Brabant, Utrecht, Gelderland, Zuid Holland, Noord Holland. Momenteel Utrecht
Reistijd: 30-75 minuten

Maand salaris (bruto): 3750

[ Voor 3% gewijzigd door LX_Emergency op 15-09-2010 15:28 ]

• KillaZ
@LX: Wat was de reden dat je eigen auto ging rijden? ;) Just curious

K to the KillaZ

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
LX_Emergency schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:16:
Certificaten: ISTQB Foundation, Prince 2 Foundation, Quality Center introduction,
Werkgever: Test Detacheerder
Huidige functie: Test Analyst
Maand salaris (bruto): 3750
Tikfout in je opleiding :+

Wel een big ass salaris! Bijna 1,5 k meer dan veel van mijn collega's met 3 jaar ervaring.

[ Voor 4% gewijzigd door Testert op 15-09-2010 14:49 ]

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Je telt hopelijk toch niet je leasevergoeding op bij je loon? Want anders heb je wel een vertekend beeld van je salaris.

• LX_Emergency
Testert schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:48:
[...]

Tikfout in je opleiding :+

Wel een big ass salaris! Bijna 1,5 k meer dan veel van mijn collega's met 3 jaar ervaring.
Zit natuurlijk nog wel het leasebedrag opgetelt bij m'n salaris. Maar ja. Ik doe het niet slecht op het moment. Is natuurlijk nog wel bruto.
KillaZ schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:21:
@LX: Wat was de reden dat je eigen auto ging rijden? ;) Just curious
2 redenen.

1) ik heb 2 kindertjes en reed hiervoor een skoda fabiatje lease. Was werkelijk geen doen. VEEL te klein. Dus ik moest een grotere auto hebben. (Nu Toyota Avensis Station)
2) Na wat rekenen bleek gewoon dat ik met een eigen auto VEEL meer salaris over zou houden. de €800 die normaal voor een auto gereserveerd werd wordt nu uitgekeerd. Plus dat ik geen bijtelling meer betaal (toch makkelijk €250 per maand voorheen)

Ik moet nu natuurlijk wel geld reserveren voor reparaties etc, belasting betalen en brandstof kopen. Maar zelfs dan ga ik er een paar honder euro per maand op vooruit netto.

Voor mij geen leasebakken meer.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

LX_Emergency schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:32:
[...]

Zit natuurlijk nog wel het leasebedrag opgetelt bij m'n salaris. Maar ja. Ik doe het niet slecht op het moment. Is natuurlijk nog wel bruto.

[...]

2 redenen.

1) ik heb 2 kindertjes en reed hiervoor een skoda fabiatje lease. Was werkelijk geen doen. VEEL te klein. Dus ik moest een grotere auto hebben. (Nu Toyota Avensis Station)
2) Na wat rekenen bleek gewoon dat ik met een eigen auto VEEL meer salaris over zou houden. de €800 die normaal voor een auto gereserveerd werd wordt nu uitgekeerd. Plus dat ik geen bijtelling meer betaal (toch makkelijk €250 per maand voorheen)

Ik moet nu natuurlijk wel geld reserveren voor reparaties etc, belasting betalen en brandstof kopen. Maar zelfs dan ga ik er een paar honder euro per maand op vooruit netto.

lease is ook echt een luxe vorm en makkelijk om eigen auto te rijden.
ik heb hierboven ergens ook mijn salaris excl lease gepost. dan gaat er nog wel bijtelling vanaf.

ik heb in mijn contract staan dat als ik beslis geen lease-auto meer te rijden, dat ik 400,- bruto meer salaris krijg op dat moment. dus als ikdan ga rekenen 400 + de bijtelling die het me kost, dan kan ik heus fijn een eigen auto van rijden, maar goed, lease is luxe en nieuwe bak.... als t eraf kan, why not! maar of t slim is, is een 2e

• LX_Emergency
Lease is all about gemak. En als je daar voor wilt betalen. Dan is daar niks mis mee.

Ik kan het geld echter goed gebruiken. Is gewoon een persoonlijke afweging. Wil ik gemak of wil ik geld. Een heleboel mensen zijn bereid om flink te betalen voor gemak. Ik ben er gewoon niet één van.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:03
LX_Emergency schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:32:
[...]

[...]

2 redenen.

Je keuze is begrijpelijk, maar je daadwerkelijke bruto salaris is dus € 2950,-- en je hebt een lease vergoeding van 800.

Om het vergelijk "eerlijk" te houden zou je die 800 EURO bij lease auto neer moeten zetten om een goed vergelijk te hebben.

Zaken als WW, pensioen, etc. worden gebaseerd op bruto salaris (excl. lease vergoeding).

Mocht je onverhoopt in de ww komen ga je dus geen 30% achteruit in salaris, maar +- 45% achteruit (bruto).

Leasen is inderdaad een stuk gemak, en als jij tevreden bent met een "net-niet-nieuwe-auto" tussen de 2 en 5 jaar oud is zelf kopen veel goedkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 16-09-2010 08:17 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• LX_Emergency
Tsja, zou kunnen. Alleen is die "lease vergoeding" voor mij natuurlijk gewoon salaris.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:38

Wimo.

Shake and Bake!

Dit is mijn huidige situatie :

Opleiding(en): MBO ICT , HBO IMS
Certificaten: ADM100
Werkervaring: 1 jaar huidige werkgever, 5 jaar eigen zaak als beheerder ~2jaar diverse stages
Werkgever: Retail ICT
Huidige functie: "Hoofd" IT , joker van alles
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: ja, peugeot 207 (poolauto)
Pensioenregeling: ja,
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 40 euro onkostenvergoeding netto
Reistijd: ~15min met de 207

Bruto 1600,-

We zijn nu 7 maanden verder en ik ga verhoging regelen ;)

Wat is realistisch? Ik durf wel te zeggen dat het bedrijf een probleem heeft als ik wegga. Is 2400 bij 40/u overdone? En ik wil van die gare poolwagen af ...

• Grolsch
LX_Emergency schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:44:
Tsja, zou kunnen. Alleen is die "lease vergoeding" voor mij natuurlijk gewoon salaris.
nee, het is geen salaris, vaak noemen ze het een "mobiliteitsbudget" of iets in die vorm :)

Ik snap dat het bij jou gewoon op de rekening gestort wordt, maar als iedereen dat gaat doen met hun "cafetariavergoedingen, internetvergoedingen, telefoonvergoedingen, pensioen vergoedingen, kilomtervergoeding" dan kun je geen bruto salarissen met elkaar vergelijken :)

• Testert
Dat zou misschien juist veel gemakkelijker zijn! Allemaal aangeven wat het bruto belastbaar jaarinkomen is!

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Wimo. schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:59:

Werkervaring: 1 jaar huidige werkgever, 5 jaar eigen zaak als beheerder ~2jaar diverse stages

Bruto 1600,-

Wat is realistisch? Ik durf wel te zeggen dat het bedrijf een probleem heeft als ik wegga. Is 2400 bij 40/u overdone? En ik wil van die gare poolwagen af ...
Is dat "hoofd" ICT als in dat je ook mensen aanstuurt en verantwoordelijk bent voor het volledige ICT portfolio? Als dat zo is is het salaris wel vrij laag. Verdiende je niet veel meer met je eigen zaak, of liepen de zaken niet zo goed?

En hoezo is de 207 een gare bak? Bij veel bedrijven geldt een 207 als medior auto.

[ Voor 3% gewijzigd door .Gertjan. op 16-09-2010 10:00 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

.Gertjan. schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:58:
[...]

Is dat "hoofd" ICT als in dat je ook mensen aanstuurt en verantwoordelijk bent voor het volledige ICT portfolio? Als dat zo is is het salaris wel vrij laag. Verdiende je niet veel meer met je eigen zaak, of liepen de zaken niet zo goed?
Ik stuur niemand aan, enige IT'er met beheerervaring. Ik ben wel verantwoordelijk voor het hele portfolio. Zo heb ik afgelopen maand Sysaid geïmplementeerd voor onze organisatie. Daarnaast beheer ik 25+ virtuele servers en verder alles wat ook maar semi-technisch is.

Eigen zaak verdiende best goed maar de keuze 32/baas met 24/eigen zaak was financieel best aantrekkelijk. Zeker omdat ik onbeperkte km's mag maken en een eigen wagen zou krijgen.

edit: 207 medior? Hier niet hoor, ding kostte 20k nieuw in 2008. Hier is medior een Golf,Leon etc. Dan zit je al snel op 35k.

[ Voor 7% gewijzigd door Wimo. op 16-09-2010 10:03 ]

• MrFX
Wimo. schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:59:

Bruto 1600,-

2300 moet wel te doen zijn voor 40 uur. Daarnaast zou het ook niet verkeerd zijn om wat certificaten te behalen en een stok achter de hand te hebben voor het geval ze zeggen "dan ga maar!".

Overigens mag je de poolauto ook prive gebruiken of is het echt een poolauto met rittenadministratie?

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

MrFX schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:03:
[...]

2300 moet wel te doen zijn voor 40 uur. Daarnaast zou het ook niet verkeerd zijn om wat certificaten te behalen en een stok achter de hand te hebben voor het geval ze zeggen "dan ga maar!".

Overigens mag je de poolauto ook prive gebruiken of is het echt een poolauto met rittenadministratie?
Poolauto mag hier ook privé worden gebruikt tot max 20k per jaar meen ik. Daar betaal ik dan ook (fors) bijtelling voor helaas. Ik wil graag Vsphere VCP worden aangezien dat wel handig zou kunnen zijn in geval van nood. Als onze omgeving nu instort is de kennis beperkt ..

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Hou het ajb een beetje ontopic. Discussies over wel/niet leasen horen hier niet thuis. Hetzelfde geldt voor andere detailaspecten van de arbeidsvoorwaarden.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Wimo. schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:07:
[...]

Poolauto mag hier ook privé worden gebruikt tot max 20k per jaar meen ik. Daar betaal ik dan ook (fors) bijtelling voor helaas. Ik wil graag Vsphere VCP worden aangezien dat wel handig zou kunnen zijn in geval van nood. Als onze omgeving nu instort is de kennis beperkt ..
Fors? Op zich valt dat best mee. Als je een duurdere auto wilt moet je je ook voorbereiden op meer bijtelling :) Overigens is 20k prive vrij netjes, vaak zie je 12k (1000 km per maand dus).
Wimo. schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:02:
[...]

edit: 207 medior? Hier niet hoor, ding kostte 20k nieuw in 2008. Hier is medior een Golf,Leon etc. Dan zit je al snel op 35k.
Met die indeling ben ik het ook eens, maar bij grote detacheerders komt soms de 207 op het lijstje medior terecht.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Wimo. schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:02:
[...]

207 is wel degelijk bij veel zaken medior. Veel bedrijven is het lease-budget niet hoog genoeg om een auto van 30k+ te pakken.

En een leon van 35k is wel een heel erg complete Leon dan. :)

• MrFX
Wimo. schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:07:
[...]

Kun je jezelf verder ontwikkelen bij je huidige werkgever of is daar geen ruimte/budget voor? Je moet je wel realiseren dat wanneer je een andere lease auto neemt je ook weer voor een aantal jaar vast zit aan de werkgever.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

MrFX schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:18:
[...]

Kun je jezelf verder ontwikkelen bij je huidige werkgever of is daar geen ruimte/budget voor? Je moet je wel realiseren dat wanneer je een andere lease auto neemt je ook weer voor een aantal jaar vast zit aan de werkgever.
Klopt, ik zoek dus ook een positief antwoord op zowel de cursussen als de eventuele nieuwe leasewagen. Als één van de twee negatief is gaat m'n CV gewoon op MB. Werk genoeg ..

• MrFX
Wimo. schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:23:
[...]

Klopt, ik zoek dus ook een positief antwoord op zowel de cursussen als de eventuele nieuwe leasewagen. Als één van de twee negatief is gaat m'n CV gewoon op MB. Werk genoeg ..
precies en gezien je signature kom je waarschijnlijk uit de buurt van Eindhoven en daar is werk zat

• Grolsch
Testert schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:47:
Dat zou misschien juist veel gemakkelijker zijn! Allemaal aangeven wat het bruto belastbaar jaarinkomen is!
Iedereen heeft een bepaald bruto salaris, en bepaalde "secundaire arbeidsvoorwaarden".

Als iedereen nou gewoon de lijst zo invult, zoals het bedoeld is, dan kun je goed met elkaar vergelijken.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik begon op die leeftijd met die studie 6 jaar geleden met 1750+een kleine auto, dus in deze tijd 1900+ auto of 2200 zonder lijkt me prima.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is mijn eerste post, maar niet om op te scheppen over mijn voorwaarden. Echter zit mijn jaarcontract erop en wil ik mijzelf graag vergelijken met 'de rest'. Direct ook wat tips en nuttige info verzamelen!

Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO ICT (NID te Heerlen)
Certificaten: Alcatel-Lucent Office / Alcatel-Lucent Enterprise Basic / Alcatel-Lucent Enterprise Advanced / Cisco CCENT (ICND1) / Cisco CCNA / Cisco CCDA / Meru Certified Engineer .. Op korte termijn: Cisco CXFF / Cisco Voice/CUCM / Cisco Wireless
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: In Limburg
Huidige functie: Junior ICT Specialist

13/14e maand of winstuitkering: -
Leaseauto: Ja, VW Fox short-lease
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Limburg
Reistijd: ...4 minuten als het stoplicht op groen staat _/-\o_

Maand salaris (bruto): 2000 bruto (excl auto)

Al met al vind ik het niet slecht, zeker gezien de hoeveelheid studie. Echter is mijn contract nu verlopen en heeft de werkgever een jaarcontract opgesteld onder dezelfde voorwaarden. Wat kan ik nu het beste doen? De werkzaamheden en studie bevallen mij zéér goed.. echter wil ik ook graag een leuk huis kopen samen met mijn vriendin. Ik wil weten/begrijpen waarom de werkgever wederom een jaarcontract aanbiedt zonder beloning voor de tot dusver geboekte resultaten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:23:
Ja het is mijn eerste post, maar niet om op te scheppen over mijn voorwaarden. Echter zit mijn jaarcontract erop en wil ik mijzelf graag vergelijken met 'de rest'. Direct ook wat tips en nuttige info verzamelen!
Er staan op dit forum nog meer salarissen van mensen die vergelijkbare CISCO opleidingen hebben. Je zou voor jezelf (grofweg) moeten beslissen of je carriere wilt maken daar waar goed betaald werk is of dat je liever in je woonplaats blijft wonen. Afhankelijk van die keuze stippel je een strategie uit.

Je kan blijven bouwen aan je CISCO ervaring en toewerken naar gewaardeerde CISCO certificaten (CCIE, CCA). Als je eenmaal op dit niveau bent, kun je goed betaald werk krijgen (met name in Amsterdam e.o.) of in het buitenland.

Je kunt gerust voordat je tekent afspraken maken met de werkgever over je ontwikkeling. Bijvoorbeeld dat je door kunt gaan met studeren totdat je bepaalde certificaten haalt. Onderhandel over een salarisverhoging van een of meer extra periodieken. Afspraken altijd op schrift zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Inderdaad de afspraken die je maakt op papier laten zetten en niet afhankelijk laten zijn van het bedrijfsresultaat, dus meer als secundaire ipv bonus

je ne sais cacques

• raddie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-05-2024
Huidige situatie:

Opleiding(en): WO
Certificaten: Nee
Huidige functie: Software Ontwikkelaar

Vakantiegeld: Ja
GSM: Nee
Leaseauto: Ja, C-klasse
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Ja, volledig door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zorgverzekering en onkostenvergoeding
Reistijd: 45 minuten

Maand salaris (bruto): 2650

Aanbod:

Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding
Reistijd: 20 minuten

Maand salaris (bruto): 3450

Wat vinden jullie ervan?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:49
Voor een WO'er met 3 jaar ervaring is 3500 wel redelijk gangbaar denk ik. Ik verdiende toen ik 30 was (met 5 jaar ervaring) ook zoiets als softwareontwikkelaar, alleen zit ik bij de overheid met een 36 urige werkweek en met pensioen.

Vooral dat je geen pensioenregeling hebt zou me wat zorgen baren. Geen idee wat je maandelijks kwijt bent om hetzelfde pensioen zelf opzij te leggen.

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 18-09-2010 15:44 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
raddie schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:17:
Aanbod:

Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding

Maand salaris (bruto): 3450

Wat vinden jullie ervan?
Qua brutoloon stukje boven de markt. Een typische detacheerder zal je tussen 2500 en 2900 + auto betalen (ongeveer de situatie waar je uit komt dus). Bij een bedrijf zoals Rabobank of ASML (om twee vrij goede betalers te noemen) zou je tussen de 3200 en 3600 doen.

Alleen zijn je secundaire arbeidsvoorwaarden erg mager. Geen 13e maand, geen auto, geen ATV dagen, bescheiden aantal vakantiedagen, geen pensioen...

Om d.m.v. een lijfrentepolis zelf een pensioen te regelen, moet je ongeveer 300 euro per maand rekenen. Check de fiscale staffels voor beschikbare premie regelingen voor meer detail. De staffel (=maximale fiscaal aftrekbare bedrag) o.b.v. je leeftijd en salaris is een indicatie voor welke inleg je nodig hebt om een redelijk pensioen op te bouwen, vergelijkbaar met een middelloonregeling.

De premie is binnen bepaalde grenzen belastingaftrekbaar, dus het komt de facto uit je brutoloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Nieuwe werkgever, even een update...

December vorig jaar:

Leeftijd: 37
Opleiding(en): A1 Informatica (in België)
Certificaten: rits Oracle opleidingen plus heel veel zelfstudie mét kennis maar zonder certificaten
Werkervaring: 10 jaar Oracle developer / DBA
Werkgever: productie-bedrijf (400 arbeiders, 75 bedienden)

Huidige functie: IT-manager / analyst / developer / DBA = manusje van alles, o.a. verantwoordelijk voor volgende zaken:

-management: uitstippelen van het IT-beleid, uitwerken van budgetten, beslissingen aanschaf hardware & software, leiding-gevend over 1 persoon (verantwoordelijk voor hardware & netwerken)
-analyse: alle software is in-house ontwikkeld (ERP, boekhouding, facturatie, rapportering,... en nog veel meer)
-development: alles geïmplementeerd in Oracle
-DBA: beheer & tuning van alle Oracle databanken en ca 200 users
-helpdesk: schrijven handleidingen, opleiding users, alle support van vergeten paswoorden tot backup & recovery en herinstalleren laptops en PC's,...

Vakantiegeld: standaard vakantiegeld in België
Vakantiedagen: 39
13/14e maand of winstuitkering: jaarlijkse bonus afhankelijk van prestaties, de laatste jaren telkens = 2 maandsalarissen
GSM: nee
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: geen auto, wel tankpas onbeperkt privé
Pensioenregeling: geen idee, moet ik toch echt eens checken
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ongeveer 100 € netto maaltijdcheques per maand, vergoeding Internet thuis 40 € per maand, mooi budget voor relevante opleidingen
Land: België
Maand salaris(bruto): 3600 €

Startende deze maand:

Leeftijd: 38
Opleiding(en): A1 Informatica (in België)
Certificaten: rits Oracle opleidingen plus heel veel zelfstudie mét kennis maar zonder certificaten
Werkervaring: 11 jaar Oracle developer / DBA
Werkgever: productie-bedrijf in België met een aantal fabrieken in Azië
Huidige functie: manager DBA team
Vakantiegeld: standaard vakantiegeld in België
13/14e maand of winstuitkering: jaarlijkse bonus (moet nog duidelijk worden in de toekomst)
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Opel Insignia plus tankpas internationaal onbeperkt (en in België is geen "bijtelling") (edit na discussies: misschien toch wel, maar toch een heel pak minder dan in Nederland)
Werkweek: 39 uur
Pensioenregeling: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maaltijdcheques, uitstekende hospitalisatie-verzekering voor mezelf & gezin, Internet-vergoeding, moet de rest nog eens checken
Land: België
Reistijd: 30-45 minuten afhankelijk van verkeer
Maand salaris(bruto): 4600 €

Begin oktober 11 dagen naar China en de Filippijnen om onze fabrieken daar te gaan bezoeken.

Heel tevreden.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@demichel: Hoe zit het met dat ene uurtje? Werk je 40 uur en spaar je zo extra dagen?

Verder mooie baan, mooi salaris :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
KillaZ schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:25:
@demichel: Hoe zit het met dat ene uurtje? Werk je 40 uur en spaar je zo extra dagen?

Verder mooie baan, mooi salaris :)
Officieel werk je in België 38 uur per week. Wij werken een uurtje meer en sparen zo een halve dag verlof per maand (de zogenaamde "ADV" dagen = ArbeidsDuur Vermindering). In praktijk werk ik wel een aantal uurtjes meer per week maar da's mijn eigen keuze omdat het werk interessant is.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

demichel schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:31:
[...]

Officieel werk je in België 38 uur per week. Wij werken een uurtje meer en sparen zo een halve dag verlof per maand (de zogenaamde "ADV" dagen = ArbeidsDuur Vermindering). In praktijk werk ik wel een aantal uurtjes meer per week maar da's mijn eigen keuze omdat het werk interessant is.
even uit nieuwsgierigheid (ik woon in belgie, werk in nederland)

maar jij werkt in Belgie, je zegt : 'standaard vakantie geld in belgie' maar hoe is dat in Belgie? ook bijna een maand salaris alleen zwaarder belast zoals hier of... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
HenkS schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:39:
[...]

maar jij werkt in Belgie, je zegt : 'standaard vakantie geld in belgie' maar hoe is dat in Belgie? ook bijna een maand salaris alleen zwaarder belast zoals hier of... ?
Inderdaad, zo ongeveer een maand salaris maar een stuk zwaarder belast, klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 17:44
HenkS schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:39:
[...]

In NL betaal je gewoon loonbelasting over je vakantiegeld?, het is niet zwaarder belast dan $loon... Is het in Belgie wel zwaarder belast?

[ Voor 4% gewijzigd door N3oC op 20-09-2010 10:04 ]

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
N3oC schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:01:
[...]

In NL betaal je gewoon loonbelasting over je vakantiegeld?, het is niet zwaarder belast dan $loon... Is het in Belgie wel zwaarder belast?
Het is wel zwaarder belast in nederland omdat je belastingvrije voet wordt verrekend met je normale salaris, zo wordt het vakantie geld bij de top van je inkomen opgeteld, en betaal je (afhankelijk van je inkomen) de volle mep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
demichel schreef op maandag 20 september 2010 @ 07:24:
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Opel Insignia plus tankpas internationaal onbeperkt (en in België is geen "bijtelling")
In belgie geld volgens mij de volgende regeling; http://www.verenigingauto...vandezaak-leaseauto-belgi

Bijtelling in Belgie is wel een stuk voordeliger (voor mijn S40 1.6D (104g CO2, €34750 catalogusprijs) zou het bruto in NL €6950 zijn en in BE €1794. Bedragen zijn per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
Grolsch schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:44:
[...]

Het is wel zwaarder belast in nederland omdat je belastingvrije voet wordt verrekend met je normale salaris, zo wordt het vakantie geld bij de top van je inkomen opgeteld, en betaal je (afhankelijk van je inkomen) de volle mep.
Toch even aan het zoeken geweest :+
http://www.jobcircle.nl/wiki/Belasting_over_vakantiegeld

Je betaal gewoon loonbelasting, alleen houden werkgevers vaak meer in dan strikt noodzakelijk om geen onverwachtte naheffing te krijgen van de BD. Of het nou als eerste wordt verrekend of als laatste, je betaalt over het totaal aan loon (incl vakantiegeld) exact evenveel belasting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
N3oC schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:37:
[...]

Toch even aan het zoeken geweest :+
http://www.jobcircle.nl/wiki/Belasting_over_vakantiegeld

Je betaal gewoon loonbelasting, alleen houden werkgevers vaak meer in dan strikt noodzakelijk om geen onverwachtte naheffing te krijgen van de BD. Of het nou als eerste wordt verrekend of als laatste, je betaalt over het totaal aan loon (incl vakantiegeld) exact evenveel belasting :)
Ik zal wel eigenwijs zijn, maar over het vakantiegeld wordt meer belasting geheven dan op een normaal maandsalaris.

Uberhaupt de stelling "je betaald over het totaal aan loon (incl. vakantiegeld) exact evenveel belasting" raakt kant nog wal.

In Nederland werken we met verschillende boxen en tarieven, welke afhankelijk zijn van de hoogte van je inkomen. Loon valt onder box 1, en dan zijn verschillende tarieven van toepassing, zie http://download.belasting...ting_2010_ib3351t01pl.pdf

bijvoorbeeld, maandsalaris is 2000 EUR bruto, vakantiegeld is dan 2000*12*8%=1920 EUR

Van een maandsalaris hou je netto (ongeveer) 1300 EURO over.
en van je vakantiegeld hou je netto (ongeveer) 1920-42%=1113 EURO over.

Bovenstaande bedragen zijn "ongeveer" bedragen :) ik heb ze niet doorgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
Grolsch schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:52:
[...]

Ik zal wel eigenwijs zijn, maar over het vakantiegeld wordt meer belasting geheven dan op een normaal maandsalaris.

Uberhaupt de stelling "je betaald over het totaal aan loon (incl. vakantiegeld) exact evenveel belasting" raakt kant nog wal.

In Nederland werken we met verschillende boxen en tarieven, welke afhankelijk zijn van de hoogte van je inkomen. Loon valt onder box 1, en dan zijn verschillende tarieven van toepassing, zie http://download.belasting...ting_2010_ib3351t01pl.pdf

bijvoorbeeld, maandsalaris is 2000 EUR bruto, vakantiegeld is dan 2000*12*8%=1920 EUR

Van een maandsalaris hou je netto (ongeveer) 1300 EURO over.
en van je vakantiegeld hou je netto (ongeveer) 1920-42%=1113 EURO over.

Bovenstaande bedragen zijn "ongeveer" bedragen :) ik heb ze niet doorgerekend.
Ik bedoelde niet dat je 1 tarief betaald, maar dat je vakantiegeld gewoon als loon wordt behandeld qua belasting. Of het nou vakantiegeld + loon is of loon + vakantiegeld onder de streep staat evenveel geld bij $bank en $staat.

Die 42% doet je werkgever om geen onverwachtte aanslag te krijgen van de BD omdat je te weinig hebt betaald. Als je baas een schaal lager inhoud kan je wel eens te weinig betalen die je bij je aangifte ziet als "te betalen".

Er wordt niet meer belasting geheven, er wordt door de werkgever van te voren meer ingehouden :)

[ Voor 3% gewijzigd door N3oC op 20-09-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Grolsch schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:52:
Je betaalt uiteindelijk gewoon de normale loonbelasting op vakantiegeld. Je betaalt toch ook niet meer belasting aan het einde van het jaar over een maandsalaris dan aan het begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
N3oC schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:01:
[...]

Ik bedoelde niet dat je 1 tarief betaald, maar dat je vakantiegeld gewoon als loon wordt behandeld qua belasting. Of het nou vakantiegeld + loon is of loon + vakantiegeld onder de streep staat evenveel geld bij $bank en $staat.

Die 42% doet je werkgever om geen onverwachtte aanslag te krijgen van de BD omdat je te weinig hebt betaald. Als je baas een schaal lager inhoud kan je wel eens te weinig betalen die je bij je aangifte ziet als "te betalen".

Er wordt niet meer belasting geheven, er wordt door de werkgever van te voren meer ingehouden :)
Het klopt bij mij al 10 jaar hoor, dat er meer belasting wordt ingehouden op vakantiegeld als op mijn normale maandloon, hetzelfde geld voor een eventuele tantième. (meer in de zin van ik hou netto minder over van hetzelfde bruto bedrag)

Omdat van vakantiegeld de volle mep wordt ingehouden, en in het normale loon de heffingskorting + lagere schijven zitten verwerkt.
Zoijar schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:03:
[...]

Je betaalt uiteindelijk gewoon de normale loonbelasting op vakantiegeld. Je betaalt toch ook niet meer belasting aan het einde van het jaar over een maandsalaris dan aan het begin?
Inderdaad, gewoon de "normale" loonbelasting welke bij vakantiegeld 42% a 52% is, terwijl in het normale loon de heffingskortingen zijn meegenomen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Grolsch op 20-09-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Grolsch schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:04:
Inderdaad, gewoon de "normale" loonbelasting welke bij vakantiegeld 42% a 52% is, terwijl in het normale loon de heffingskortingen zijn meegenomen :)
Ja, klopt. In januari verdien ik netto ook bijna de helft meer als in december, want in januari zit ik nog in mijn belastingvrije voet en betaal ik niets, maar in december moet ik 42% betalen.

Het is toch gewoon extra inkomen en omdat je dat op de top van je andere salaris gooit komt het toevallig in het hoogste tarief uit. Je zou ook elke maand een twaalfde ervan bij je loon op kunnen tellen, dan betaal je ook meer belasting elke maand, maar het eindresultaat is hetzelfde.

Het is ook precies hetzelfde als neveninkomsten; als ik naast mijn baan een klusje doe, dan moet ik over die factuur in principe ook 42% betalen. Maar het is niet zo dat neveninkomsten heel zwaar belast worden oid.

[ Voor 36% gewijzigd door Zoijar op 20-09-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Laatst online: 18-08 10:51

Jaspertje

Max & Milo.. lief

[...]

Het klopt bij mij al 10 jaar hoor, dat er meer belasting wordt ingehouden op vakantiegeld als op mijn normale maandloon, hetzelfde geld voor een eventuele tantième. (meer in de zin van ik hou netto minder over van hetzelfde bruto bedrag)

Omdat van vakantiegeld de volle mep wordt ingehouden, en in het normale loon de heffingskorting + lagere schijven zitten verwerkt.
[...]
Aan het einde van het jaar wordt er over je vakantiegeld geen extra belasting ingehouden. Wat de loonadministratie doet, is een marge inbouwen zodat je bij een aangifte zonder extra's 0 euro aan de belastingdienst hoeft te betalen. (en ook niets terug krijgt).

Aan het einde van het jaar moet je je bruto salaris van elke maand maar eens optellen, dan zit daar ook je vakantiegeld bij en dat is 1 bedrag wat je in 1 veldje moet invullen in je opgave...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
[...]

[...]

De werkgever houdt meer in maar de belastingdiens heft evenveel dmv alles op 1 hoop, eerste x-euro zoveel belasting (~30%), tweede x-euro zoveel belasting (~42%), derde x-euro zoveel belasting (52%) enz in je aangifte geef je nooit los je vakantiegeld op... (en belastingvrije voet nog)

http://www.belastingdiens...tarieven-04.html#P85_6354

Edit: spuit 13... 8)7 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Zoijar schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:08:
[...]

Ja, klopt. In januari verdien ik netto ook bijna de helft meer als in december, want in januari zit ik nog in mijn belastingvrije voet en betaal ik niets, maar in december moet ik 42% betalen.
feitelijk wel :+ maar de loonadministratie zorgt ervoor dat je elke maand +- hetzelfde netto salaris hebt.
Vakantiegeld daarin tegen, hou je netto een stuk minder aan over (netto gezien) dan een normale maandloon
Het is toch gewoon extra inkomen en omdat je dat op de top van je andere salaris gooit komt het toevallig in het hoogste tarief uit. Je zou ook elke maand een twaalfde ervan bij je loon op kunnen tellen, dan betaal je ook meer belasting elke maand, maar het eindresultaat is hetzelfde.

Het is ook precies hetzelfde als neveninkomsten; als ik naast mijn baan een klusje doe, dan moet ik over die factuur in principe ook 42% betalen. Maar het is niet zo dat neveninkomsten heel zwaar belast worden oid.
We snappen elkaar wel :P

BD telt inderdaad alle inkomen uit werk en woning bij elkaar op, en gaat dan berekenen hoeveel je bij moet betalen, of terug gaat krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Grolsch op 20-09-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Dat denk ik ook wel, maar ik hoor het zo vaak van mensen om me heen: 'over vakantiegeld betaal je veel meer belasting!' -- alsof de belasting ze kaal plukt door even flink extra te heffen over vakantiegeld, en dat is dus niet zo. Het wordt gewoon belast net zoals (bijna) elk ander inkomen dat jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO Niveau 3
Certificaten: CCNA
Werkervaring: 3
Werkgever: Media Bedrijf
Huidige functie: Netwerk & Server beheer

Leaseauto*: ja, maar vergoeding bijgeteld op salaris
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 130euro/maand reiskostenvergoeding
Regio: Hilversum
Reistijd**: 60min enkele reis op zijn gunstigste

Maand salaris (bruto): 3000

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakandel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-07 23:32
Leeftijd: 36
Opleiding(en): HBO BI, nog studerend in deeltijd
Certificaten:o.a. ITIL Foundation, MOF, MCSE (nt4!), Cognos
Werkervaring:in de IT totaal ruim 10 jaar, in m'n huidige functie 1,5 jaar
Werkgever:grote verzekeraar
Huidige functie:functioneel beheerder

Vakantiegeld:ja
Vakantiedagen:28
13/14e maand of winstuitkering:ja
Laptop:ja, maar niet bruikbaar voor prive-zaken (tsja, al die policy's ...)
GSM:ja
Leaseauto:nee
Werkweek:36
Pensioenregeling:ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:een deel van mijn studie onder werktijd, studiekosten 100% vergoedt
Land:Nederland
Regio:Brabant
Reistijd:30 minuten enkele reis

Maand salaris (bruto): 3625,00

Ondanks dat ik qua vooropleiding niet veel heb (mavo) en wat losse certificaatjes mag ik beslist niet klagen. Juist om die reden ben ik inmiddels in het laatste jaar van deeltijd-HBO bedrijfskundige informatica. Sluit erg goed aan bij mijn werk en heb er veel profijt van. Natuurlijk kan het altijd beter, ik hoop binnenkort een functie als applicatiearchitect te krijgen binnen dit bedrijf.
Ik ben wat dat betreft het klasieke voorbeeld dat je niet je hele leven lang hoeft te studeren om iets te bereiken, maar achteraf zou het wel gemakkelijker zijn geweest als ik wél was gaan studeren. In deeltijd studeren, naast een baan en een gezin met jonge kinderen valt niet altijd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:53:
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO Niveau 3
Certificaten: CCNA
Werkgever: Media Bedrijf
Huidige functie: Netwerk & Server beheer

Leaseauto*: ja, maar vergoeding bijgeteld op salaris
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 130euro/maand reiskostenvergoeding
Regio: Hilversum
Reistijd**: 60min enkele reis op zijn gunstigste

Maand salaris (bruto): 3000
Haal die lease vergoeding eens van je salaris af.....Op deze manier verdien ik ook 3000 Bruto voor 32 uur per week...... :O |:(

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
KillaZ schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:34:
[...]

Haal die lease vergoeding eens van je salaris af.....Op deze manier verdien ik ook 3000 Bruto voor 32 uur per week...... :O |:(
3000 euro bruto voor MBO niveau 3 blijft in mijn ogen toch behoorlijk goed hoor.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
Zoijar schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:25:
[...]

Dat denk ik ook wel, maar ik hoor het zo vaak van mensen om me heen: 'over vakantiegeld betaal je veel meer belasting!' -- alsof de belasting ze kaal plukt door even flink extra te heffen over vakantiegeld, en dat is dus niet zo. Het wordt gewoon belast net zoals (bijna) elk ander inkomen dat jaar.
Ja het is natuurlijk puur psychisch. Als je vakantiegeld gewoon meekwam met je salaris had je meer salaris dus stijgt je belast percentage ook een beetje :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Volgens mij wordt je 13e maand en vakantie geld toch bovenop je basis loon geteld en daarom max belast?
Kan me herrineren dat ik vorig jaar iets van >2100 netto over hield van me vakantie geld. En mijn standaard netto loon is >2700. zelfde geldt voor me 13e maand.

Ik vind het zeker wel onneerlijk dat ik met een schraal inkomen ook 52% moet betalen net als de mensen die 2ton p/j verdienen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 15:28
Makkelijk schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 07:36:
[...]

Ja het is natuurlijk puur psychisch. Als je vakantiegeld gewoon meekwam met je salaris had je meer salaris dus stijgt je belast percentage ook een beetje :)
Belastbaar inkomen is gewoon bruto loon * 1,08 (vakantiegeld hoor), dus het KOMT gewoon mee.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Ja gut, wat ben jij zielig dat je 52% belasting moet betalen! Ik heb nog wel een zak kleren die je misschien passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Unknown Alien schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 08:53:
Volgens mij wordt je 13e maand en vakantie geld toch bovenop je basis loon geteld en daarom max belast?
Kan me herrineren dat ik vorig jaar iets van >2100 netto over hield van me vakantie geld. En mijn standaard netto loon is >2700. zelfde geldt voor me 13e maand.

Ik vind het zeker wel onneerlijk dat ik met een schraal inkomen ook 52% moet betalen net als de mensen die 2ton p/j verdienen 8)7
Die 52% betaal je alleen over het bedrag BOVEN Euro 53.860,- knuppel, dus dat zal wel meevallen. |:(

Lijkt me overigens sterk dat iemand die dat niet eens weet in zo'n salarisschaal zit maar goed. (Evenzo voor 'me 13e maand' ;w )

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Kevinp schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:28:
3000 euro bruto voor MBO niveau 3 blijft in mijn ogen toch behoorlijk goed hoor.
Al kan een lease vergoeding aardig aantikken...
Reken jij eens 700 euro bij je bruto salaris per maand en daarnaast nog eens brandstofkosten...

Geeft een aardig vertekend beeld...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dfrenner schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:04:
[...]

Al kan een lease vergoeding aardig aantikken...
Reken jij eens 700 euro bij je bruto salaris per maand en daarnaast nog eens brandstofkosten...

Geeft een aardig vertekend beeld...
En daarbij geeft de poster ook nog eens aan 130 EUR/maand reiskostenvergoeding te krijgen, dus volgens mij wordt er dubbel geteld.

Normaal gesproken worden daadwerkelijk gemaakte reiskosten netto vergoed uit het bruto lease bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
EvaluationCopy schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:02:
[...]

Die 52% betaal je alleen over het bedrag BOVEN Euro 53.860,- knuppel, dus dat zal wel meevallen. |:(

Lijkt me overigens sterk dat iemand die dat niet eens weet in zo'n salarisschaal zit maar goed. (Evenzo voor 'me 13e maand' ;w )
Ik geef toch duidelijk aan dat het bovenop je inkomen wordt geteld. Dus alles bovenop de basis loon MAX wordt belast. Bonus, vakantie geld, overuren ( krijg ik niet betaald dus dat scheelt :) ) en 13e maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Testert schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:00:
Ja gut, wat ben jij zielig dat je 52% belasting moet betalen! Ik heb nog wel een zak kleren die je misschien passen.
Zitten daar ook onderbroeken bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

Unknown Alien schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:34:
[...]

Zitten daar ook onderbroeken bij :+
Ja met bruine rem sporen onder in :*) . :X

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
T-Rhidon schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:41:
[...]

Ja met bruine rem sporen onder in :*) . :X
ohh laa da maah ik spaar alleen groen\gele rem spoor onderbroeken O+

*ontopic maar weer *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over je vakantie geld wordt meer belasting ingehouden omdat hier geen verrekening plaats vindt van je heffingskorting , arbeidskorting, pensioen en eventueel andere bijdragen/vergoedingen. De totale heffings/arbeidskorting wordt over 12 maanden verdeeld en verrekend met je loon. Omdat je hiermee al het totale bedrag verrekend krijgt heb je geen korting over je vakantiegeld en eventuele bonussen.

Maandloon= Bruto - belastingtarief + 1/12 heffingskorting + 1/12arbeidskorting (en nog wat andere zooi)
Vakantiegeld / bonus = Bruto - belastingtarief

Bij je maandloon is het belastingtarief ook lager omdat tot 1.500 per maand maar 33.5% ingehouden wordt en daarna pas 42% en eventueel 52%.

Het vakantiegeld en de bonussen komen bovenop het basisloon en zullen dus volledig in het hoogste tarief vallen.

Dit kan wel per persoon verschillen afhankelijk van hoe de lonen worden verrekend natuurlijk maar volgens mij is dit redelijk standaard.

Ik zit niet in de ICT dus mag m'n salaris hier niet posten :p

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:12:
Over je vakantie geld wordt meer belasting ingehouden omdat hier geen verrekening plaats vindt van je heffingskorting , arbeidskorting, pensioen en eventueel andere bijdragen/vergoedingen. De totale heffings/arbeidskorting wordt over 12 maanden verdeeld en verrekend met je loon. Omdat je hiermee al het totale bedrag verrekend krijgt heb je geen korting over je vakantiegeld en eventuele bonussen.

Maandloon= Bruto - belastingtarief + 1/12 heffingskorting + 1/12arbeidskorting (en nog wat andere zooi)
Vakantiegeld / bonus = Bruto - belastingtarief

Bij je maandloon is het belastingtarief ook lager omdat tot 1.500 per maand maar 33.5% ingehouden wordt en daarna pas 42% en eventueel 52%.

Het vakantiegeld en de bonussen komen bovenop het basisloon en zullen dus volledig in het hoogste tarief vallen.
Echter.... Bij de afrekening(aangifte) met de belastingdienst kijkt men naar je totale loon en wordt er geen onderscheid gemaakt in gewoon loon of vakantiegeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Unknown Alien schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 08:53:

Geef anders even een tabelletje, zoals iedereen doet.
Het hele riedeltje met opleiding, functie, sec. arbeidsvoorwaarden etc.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

thejoker80 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:17:
[...]

Echter.... Bij de afrekening(aangifte) met de belastingdienst kijkt men naar je totale loon en wordt er geen onderscheid gemaakt in gewoon loon of vakantiegeld!
Volledige loon bruto lijkt me.
Dan maken de heffingskortingen enzo ook niet uit voor de hoogte van dat bedrag.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
dfrenner schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:30:
[...]

Geef anders even een tabelletje, zoals iedereen doet.
Het hele riedeltje met opleiding, functie, sec. arbeidsvoorwaarden etc.
Hele tijd terug al een x geplaatst. Hier nogmaals

Leeftijd: 34
Opleiding(en): MBO wegenbouw
Certificaten: MCSA2003, MCP 98, 2000wkst&server NT4 idem en XP, A+, Network essentials, PDI 1 t/m3. 2 communicatie trainingen ( Ja communicatie is ook heel belangrijk. Short enorm bij een hoop technici).
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: Amerikaans bedrijf die pro electra hardware maakt. bv alle fancy appartuur voor in de board room.
Huidige functie: SR network support, teamlead EMEA
13/14e maand of winstuitkering: alleen 13e maand.
GSM: ja HTC Desire
Leaseauto*: Nope
Pensioenregeling: ja 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 100 euro netto p/m als ziekte kost vergoeding. €12 reiskosten
Regio: Amersfoort
Reistijd**: 5 min op de fiets

Maand salaris (bruto): €4630

Helaas geen lease auto voor die 5 min rijden :9

Werk van 08:30 tot 17:30 en heb een uur pauze en ga in de pauze naar huis om te lunchen CQ op de PS3 spelen. pauze is om te ontspannen dus PS3 aanzetten O+
Krijg geen overuren betaald zit in je loon. Gelukkig komt het vrijwel nooit voor dat we buiten standaard werktijd moeten werken. Ik mail alleen regelmatig vanuit huis met de US. Dat wordt niet verwacht, maar wel zeer gewaardeerd. En ik vind dat het hoort bij de functie en ik heb er plezier in. Ik doe vooral het aansturen van het team. Projecten uitvoeren. Uitzoeken wat beter kan in de IT organisatie. Software als hardware. Alle contracten bijhouden en onderhandelen met externe bedrijven ( Een van me leukste taken ). gelukkig niet meer zovele naar het buitenland. Dat heb ik wel gehad en ben toch liever bij me vrouwtje thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik denk trouwens dat er aardig wat ICT'ers (zowel werkgevers als werknemers) niet blij gaan worden van de nieuwe werkkostenregeling van de belastingdienst.

Dit houdt grofweg gezegd in dat er nog maar 1,4% van het salaris onbelast vergoed mag worden.

Kom je daarboven, dan ga je 80% belasting betalen!

Het voorbeeld boven mij zegt 100 EUR netto in de maand te krijgen als onbelaste vergoeding.
In de nieuwe situatie heeft hij (of zijn werkgever) dus een probleem, zie de website van de BD voor meer info.
http://www.belastingdiens...g/werkkostenregeling.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thejoker80 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:17:
[...]
Klopt. Gaf alleen aan hoe de meestal het loon berekend wordt per maand. Het lijkt dat je meer belasting betaald over je vakantiegeld maar dat is niet zo. Je betaald inderdaad gewoon een totaal bedrag per jaar, verschil zit hem alleen in wanneer de belasting inhouden wordt.

Met vakantiegeld en 13e maand krijg je ongeveer 14x je maandloon. Men zou ook de heffingskorting en arbeidskorting kunnen verdelen over die 14 termijnen waardoor je netto loon lager uitvalt maar je vakantiegeld en 13e maand weer hoger. Komt allemaal op hetzelfde neer.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Grolsch schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:19:
Ik denk trouwens dat er aardig wat ICT'ers (zowel werkgevers als werknemers) niet blij gaan worden van de nieuwe werkkostenregeling van de belastingdienst.

Dit houdt grofweg gezegd in dat er nog maar 1,4% van het salaris onbelast vergoed mag worden.

Het voorbeeld boven mij zegt 100 EUR netto in de maand te krijgen als onbelaste vergoeding.
In de nieuwe situatie heeft hij (of zijn werkgever) dus een probleem, zie de website van de BD voor meer info.
http://www.belastingdiens...g/werkkostenregeling.html
Denk niet dat de werknemers direct problemen krijgen, zij hebben namelijk contractueel afgesproken een bepaalde netto en bruto vergoeding te krijgen. Werkgever zal dit dus moeten compenseren in dit geval.

Daarnaast mag men tot 2013 de nieuwe regeling negeren en de oude blijven gebruiken. Men zal de nieuwe alleen hanteren als het voordeliger is (dat geeft de BD ook aan).

Maar is dit iets nieuws, vind het namelijk knap als een demissionair kabinet dit soort besluiten mag nemen. Daarnaast gaat dit waarschijnlijk toch weer op de schop als er een rechts kabinet komt :Y)

edit: Daarnaast moet bepaald worden of het loon of vergoeding is. Als ik een vergoeding krijg voor auto onderhoud is dat geen loon hoor. Mijn netto vergoeding is opgesplitst in diverse posten zoals tijdschriften/lectuur, auto kosten (parkeer + schoonmaak), etc. Dit zijn allemaal vergoedingen en geen verkapt loon. Wordt wel lastig als men gaat checken of het daar ook voor gebruikt wordt, dan moet ik dat soort kosten bijhouden en bij mijn werkgever neerleggen (ga maar eens parkeerbonnetjes bewaren, staat vaak niet eens op wat je betaald hebt), zal de werkgever ook vrolijk van worden al die administratieve handelingen...

[ Voor 18% gewijzigd door .Gertjan. op 21-09-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 14:52
Opleiding(en): HAVO, HBO Leraar GS 2e graads (in opleiding)
Certificaten: Certificaat Video-editing, Regie en Productie
Werkgever: Paradigit Computers (PDC)
Huidige functie: Verkoper
Laptop: nee
GSM:nee
Leaseauto*: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €93,- netto reiskosten vergoeding
Regio: Amersfoort (woon), Utrecht (werk)
Reistijd**: minimaal 40 minuten van deur tot deur

Maandsalaris: €1430,- bruto

Dan ben ik geen échte ICT-er, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:46
Grolsch schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:19:

Volgens mij ligt het iets genuanceerder.

Allereerst kijk je op de site voor werkgevers. Het is dus niet zomaar dat jij voor die 80% belast wordt. (zie andere posting: je hebt mogelijk afspraken in je contract)

Het is lijkt het ook bedoeld als een administratieve verlichting omdat ze een deel van het loon gewoon als onkostenvergoeding mogen betalen. Dus zonder gedoe met bonnetjes.

Ik krijg de indruk dat dit een verruiming is van de zgn. vaste onkostenvergoeding. De vergoeding die belastingvrij verstrekt mag worden, als een soort stelpost. Dus waarbij je niet op bonnetjes-basis hoeft te vergoeden met alle administratieve rompslomp van dien.

Bepaalde onkostenvergoedingen vallen hier niet onder, zo ook je 19 ct/km reiskostenvergoeding (is een zogenaamde 'gerichte vrijstelling').

(Verder is dit niet op individueel niveau, maar gaat het over een percentage van de totale loonsom binnen het bedrijf. Stel dat je daardoor bijv. gemiddeld 200 euro per werknemer als onkostenvergoeding mag verstrekken, dan kan je er ook voor kiezen de een werknemer niets te geven en de ander 400. Meestal zal niet iedereen evenveel te vergoeden kosten maken. Een kantoormedewerker heeft doorgaans minder kosten die redelijkerwijs voor vergoeding in aamerking komen dan een buitendienstmedewerker.)

Ikzelf zie - als de baas meewerkt - wel mogelijkheden meer netto salaris over te gaan houden. Ik krijg nu het dele van mijn leasebedrag dat ik niet à 19ct/km declareer als brutoloon, dat zou misschien wel netto kunnen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
musje83 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:12:
Opleiding(en): HAVO, HBO Leraar GS 2e graads (in opleiding)
Certificaten: Certificaat Video-editing, Regie en Productie
Werkgever: Paradigit Computers (PDC)
Huidige functie: Verkoper
Laptop: nee
GSM:nee
Leaseauto*: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €93,- netto reiskosten vergoeding
Regio: Amersfoort (woon), Utrecht (werk)
Reistijd**: minimaal 40 minuten van deur tot deur

Maandsalaris: €1430,- bruto

Dan ben ik geen échte ICT-er, maar goed.
Die reiskostenvergoeding is niet eens genoeg voor woon/werk of wel?? Het spijt me dat ik het zeg, maar jezus wat een flutloon, weinig vakantiedagen, nul extra's etc...Dat moet wel HEEL leuk werk zijn. :-(

[ Voor 3% gewijzigd door EvaluationCopy op 21-09-2010 16:52 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.