Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 10) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 35 Laatste
Acties:
  • 626.364 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16
Tuurlijk niet, maar het beeld dat je bij hogescholen en universiteiten (los van het geweldige aantal verlofuren) wel goed zit klopt niet echt meer. Heb zelf naar mijn eigen baan mogen solliciteren op een hogeschool twee jaar geleden en ik mocht toch echt mijn spullen pakken samen met een aantal anderen. :)

Bovendien kan de TU best wel wat schuiven; ze hebben meerdere vacatures al erg lang open staan (sommige meer dan een jaar). Alleen als je krap een jaar ergens zit en je mag op je eigen (schop)stoel gaan bieden dan kan dat nog wel eens anders lopen dan je hoopt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Is dat een Phd plek Rayn? Want dan is het redelijk standaard qua salaris.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:20

RayNbow

Kirika <3

Grijze Vos schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 00:08:
Is dat een Phd plek Rayn? Want dan is het redelijk standaard qua salaris.
Nee, het is geen promotieplek. Salaris voor een PhD-student bij de TU is volgens mij iets lager (rond de 2000). Edit: Ja dus, als ik tabel 2.1 op pagina 94-95 van de CAO van 2007-2010 goed lees.

[ Voor 27% gewijzigd door RayNbow op 13-07-2010 06:34 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboytim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
MrJayMan schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:32:
[...]

in de detachering telt maar één ding: hoe facturabel ben je (inzetbaarheid + uurtarief)?
als je werkgever je telkens makkelijk kan inzetten en je brengt 70/u op vind ik dat je salaris wel naar de 3200,- mag.
Ehm 3200e voor iemand die 70/u opbrengt? Weet niet of dat klopt/marktconform is. Ik krijg 3K/maand en kost rond de 160/u (consultancy, weet niet of dat verschil maakt :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:45

Wimo.

Shake and Bake!

daboytim schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:19:
[...]

Ehm 3200e voor iemand die 70/u opbrengt? Weet niet of dat klopt/marktconform is. Ik krijg 3K/maand en kost rond de 160/u (consultancy, weet niet of dat verschil maakt :))
Maar hoeveel uur per week ben je facturabel? 40? Dan vind ik 3200 weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als jij werkelijk 3K per maand krijgt en je werkgever 160/U dan zit daar een enorm verschil. Ik denk niet dat het een gezonde verhouding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:45

Wimo.

Shake and Bake!

TrailBlazer schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:25:
Als jij werkelijk 3K per maand krijgt en je werkgever 160/U dan zit daar een enorm verschil. Ik denk niet dat het een gezonde verhouding is.
Lijkt me ook niet. Normaal tarief kan best 160 euro zijn maar bij 40 uur/week lijkt me dat nogal fors. Of je moet echt bijzonder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:05

St@m

@ Your Service

Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO ICT niveau 4, nu bezig met HBO BI (LOI)
Certificaten: MCSE 2003, ITIL :+
Werkervaring: ~4 jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Servicdeskcoordinator

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Eventuele bonus bij genoeg declarabele uren
Laptop: Ja
GSM:Nee
Leaseauto: Ja, Seat Leon Businessline
Werkweek: 40 uur per week
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleiding betaald
Land: NL
Regio: Omgeving Utrecht
Reistijd: 1 uur met auto, wel om 05:15 opstaan en 05:30/05:45 gaan rijden

Maand salaris (bruto): 2500,- euro

Hoop er nu eindelijk weer wat bij te krijgen, maar ben bang dat dat er weer niet inzit.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboytim
Hmm dit jaar wel meer dan 40u p/w facturabel tot nu toe (reistijd enzo). Als ik kijk naar onze salarisschalen zit ik aan de bodem van de salarisschaal voor mijn functie, wat me logisch lijkt aangezien ik net promotie heb gehad.

Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO BI
Certificaten: Exel 2003 master, EPM Solution certificering
Werkervaring: 3 jaar
Huidige functie: EPM Consultant
huidige Werkgever: ICT leverancier
Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + 10% bonus afhankelijk van prestaties
GSM: Ja
Leaseauto: Ja, momenteel Peugeot 206,maar leasebudget is +- 1000 p/m incl benzine, peogeot komt nog van voor mijn recente promotie.
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Veel trainingsmogelijkheden (momenteel alleen intern)
Regio: Brabant
Reistijd: Afhankelijk van klant, nu al +- jaar full time in buitenland.
Maand salaris (bruto): 2994

[ Voor 3% gewijzigd door daboytim op 13-07-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Heaget schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:54:
Ik kan ook de ICT wel in gaan zeg... allemaal een paar jaar ouder dan mij maar wel het dubbele aan salaris.. damn!
Zijn wel bruto salarissen he ;). En denk dat hier ook veel mensen posten die trots zijn op hun salaris (dat haalt gemiddelde wel omhoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 3
Certificaten: Geen
Werkervaring: 3 mnd. detachering, 1 jaar 7 mnd, Programmeur
Werkgever: Software ontwikkelaar
Huidige functie: Custom Development Engineer

Vakantiegeld: 8.3% als ik me goed herinner
Vakantiedagen: 22 met max van 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoed (OV), studiecontracten
Regio: Amsterdam
Reistijd: ~1:15

Maand salaris (bruto): 2000,-

Op zich vind ik het nog wel redelijk wat ik verdien, ik ben eigenlijk ingestroomd vanuit een andere richting dan waar ik nu in werk en heb eigenlijk de eerste paar maanden niet veel anders gedaan dan geleerd (maar dan wel op een project). ik ben begonnen met 1500,- toen naar 1700,- en nu 2000,- en wie weet wat het volgende contract voor mij in petto heeft :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Die 3200 is anders vrij normaal. Grofweg moet je zo'n 3 a 4 keer je bruto maandsalaris opbrengen zodat je werkgever alles kan betalen en uiteraaard ook nog iets voor het bedrijf overhoudt. Als je uitgaat van zo'n 140 uur per maand facturabel (rekening houdende met vakantieuren e.d.) klopt die 70 euro redelijk met een bruto salaris van 3200 euro.

In jouw geval klinkt het behoorlijk scheef; als jij 140 uur per maand facturabel zou zijn, dan betekent dat ruim 20K per maand aan omzet. Als jij dan slechts 3K krijgt is dat gewoon erg mager. Overigens is 160 euro per uur een behoorlijk bedrag, en voor de meeste mensen wordt dat niet betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
[...]

Laat me even snel rekenen met een heleboel grove schattingen en aannames:

- salaris 3200
- vakantiegeld 250
- pensioen (werkgeversbijdrage) 250
- onkostenvergoeding 100
- leaseauto 750
- collectieve verzekeringen (werkgeversbijdrage) 100
- premies werknemersverzekeringen UWV 550

Totale loonkosten 5200.

Target omzet 1600 uur per jaar x 70 euro per uur / 12 maanden = 9300.

Percentage richting consultant: 55%.

Vrij marktconform voor een technische consultant / engineer bij de grote IT bedrijven. Bij kleine detacheerders met lagere overhead kosten kun je tussen de 60% en 70% uitkomen. Bij de grote bedrijven is 50% a 60% gangbaar.

Wat betreft 3000/maand bij een uurtarief van 160 euro...volgens mij moet je de komende jaren enorm gaan stijgen in loon. Zie bovenstaande berekening. Waarschijnlijk moet je voor consultancy wel rekenen met iets kortere klussen, dus meer acquisitie en leegloop tussen de klussen door en daardoor een wat lager aantal uren per jaar.

[ Voor 17% gewijzigd door t_captain op 13-07-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboytim
Dit opent mijn ogen wel eigenlijk. Met dat rekensommetje zit ik op 30% (Wel target van 1400u en niet 1600).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Salaris is natuurlijk niet alles. Ik heb wel eens samengewerkt met iemand die er nauwelijks om gaf. Maar als je het wel belangrijk vindt dan moet je een strategie uitzetten. Mischien een paar jaar in je huidige functie en dan een switch. Als je ruim boven de 2 ton per jaar aan omzet genereert dan vind je best wel ergens een bedrijf waar je 6000 euro bruto kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier ga ik regelmatig de deur uit voor 120/u, maar bruto salaris is 2500/m (zie eerdere post hier). Ik vind de verhouding dan ook wat scheef (95% facturabel), maar er zit bij mn huidige werkgever niet veel schot meer in... Bruto 150 omhoog gegaan in 3 jaar. En nee, ik ben niet iemand die er niks van zegt.. zowel direct leidinggevende als 2 niveaus hoger al aangekaart. Maar excuus is, dat er vanaf een standaard salaris profiel gewerkt wordt in het hele bedrijf.

[ Voor 31% gewijzigd door Get!em op 15-07-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:01
Bruto 150 omhoog in 3 jaar? In realiteit, rekening gehouden met de inflatie, wil dat zeggen dat je achteruitgang geboekt hebt.
Maar je leidinggevenden hebben goed gegokt: ze geven je niks, en je blijft mooi zitten, zoals de meeste mensen.
Managers zullen alle uitvluchten uit de kast halen om je geen opslag te geven, maar uiteindelijk zijn het gewoon dat: excuses. Als ze echt vinden dat je het waard bent, kan je krijgen wat je toekomt.

[ Voor 21% gewijzigd door phobosdeimos op 15-07-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Puur uit interesse, onderstaande:

Leeftijd: 27
Opleiding(en): ICT-Beheerder MBO Niv. 4
Certificaten: CCNA, MCITP in de maak
Werkgever: Bedrijfsleven
Huidige functie: ICT-Manager

Vakantiegeld: 6%
Vakantiedagen: 28, die nooit opgaan
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto*: nee
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: standaard
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Noord-Holland
Reistijd**: 15 min

Maand salaris (bruto): ga ik nog niet verklappen, mogen jullie invullen :)

Bedrijf met 130 medewerkers, 2 locaties.
Eigenlijk doe ik alles. En alles alleen... Dus projecten opzetten/uitvoeren, netwerk, serverbeheer, helpdesken, management adviseren, budgetbeheer, etc. Daarnaast draag ik dus alleen de verantwoordelijkheid als het fout gaat. Dit zorgt ook voor hachelijke situaties zoals met de laptop op vakantie (voor calamiteiten)... Verder geen regelingen. Uren die ik meer werk (wat bijna standaard is), mag ik alleen tijd-voor-tijd terugpakken. Laptop en gsm vind ik geen 'extratje' aangezien ik zonder m'n werk niet kan doen.

Hoewel een mooie uitdaging heb ik het idee dat ik te weinig verdien.
Wat zou ik moeten verdienen volgens jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 15-07-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:57:
Geloof niet dat dit topic zo werkt... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

<knip>
Volgens mij heet het topic "Wat verdient een ICT-er?" en niet "Wat zou een ICT-er moeten verdienen?"
Maar goed ;-)

Ik zou zeggen tussen de 2000 en 2200 bruto per maand gezien je opleiding en ervaring....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Maar je managed dus geen mensen.. een systeembeheerder dus, met iets uitgebreidere taken. Eigenlijk doen onze systeembeheerders hetzelfde :+

130 mdw.. een serverpark van <10 schat ik zo, als je alles netjes draaiende hebt zul je niet meer dan 10 incidenten/calls per dag hebben. Ik zeg niet dat je weinig werk hebt hoor, maar het zijn geen rare taken voor een allround sysadmin.

Ik denk richting de 3000 euro p/m :?
Ik denk dat je nu op 2200 zit ofzo?

Overigens heb ik liever tijd voor tijd dan uitbetalen, aangezien je er dan veel geld voor moet betalen. En tja, laptop mee op vakantie en je vakantiedagen niet opmaken.. dat doe je zelf..

Refreshen St@m, refreshen..

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 15-07-2010 16:17 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

St@m schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:14:
Ik denk richting de 3000 euro p/m :?
Uhm, MBO en slechts 3 jaar ervaring en dan 3K per maand??? Lijkt me niet realistisch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Jeroen V schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:17:
[...]

Uhm, MBO en slechts 3 jaar ervaring en dan 3K per maand??? Lijkt me niet realistisch....
Nouja, als zijn functieomschrijving echt ICT manager is.. :+ Ik weet niet wat de precieze taken zijn natuurlijk en ik weet ook niet hoe goed hij is.

Papiertje zegt niet alles natuurlijk, dus het is echt wel persoonsafhankelijk. Maar wat hij hier neerzet en in mijn achterhoofd wat onze sysadmins verdienen krijgen :P

Denk niet dat het een heel gek bedrag is hoor.
Maar we wachten nog wel even op antwoord en wat ie zelf denkt te moeten verdienen.

[ Voor 24% gewijzigd door St@m op 15-07-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik ben nieuwsgierig, houdt ons niet langer in spanning... wordt je genaait, of niet ? :P

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
St@m schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:14:
Overigens heb ik liever tijd voor tijd dan uitbetalen, aangezien je er dan veel geld voor moet betalen. En tja, laptop mee op vakantie en je vakantiedagen niet opmaken.. dat doe je zelf..
Niet op kunnen maken is wat anders als zelf niet opmaken. Maar goed, inderdaad vuist op tafel is ook een mogelijkheid.
Jeroen V schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:17:
[...]
Vervelend om tegen dit soort cliches te vechten. Net zoals het 'normaal' is dat je steeds meer loon krijgt naarmate je ouder wordt. Tuurlijk krijg je meer ervaring, maar je verdient wat je waard bent, of je nou 18 of 88 bent.
w4rguy schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:32:
Ik ben nieuwsgierig, houdt ons niet langer in spanning... wordt je genaait, of niet ? :P
Ik ga jullie niet langer in spanning houden :)
€2630, vorig jaar €2200. Ikzelf dacht ook meer richting randje 3K.

[ Voor 23% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 15-07-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Nou, dan valt het nog wel mee toch.. vorig jaar €430 euro loonsverhoging gehad.. er zijn dagen dat ik het niet krijg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Alleen al voor het feit dat je op je vakantie stand-by moet zijn is het salaris al karig.

Ik werk zelf op een skilled helpdesk (1e en 2e lijns ondersteuning) en zit al tegen de 2500 aan, met nog een beetje doorgroeiruimte.

Als jij "officieel" ICT manager bent, heb je denk ik toch wel recht op meer, ongeacht je ervaring of papiertjes.

En dat je dit jaar 430 euro bent gestegen.... Heb je hier om gevraagd, of kreeg je dit?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 19:01
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO Systeembeheer niveau 4
Certificaten: ITIL Foundations, MCDST, MCSA, CCNA
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Financiële dienstverlener
Huidige functie: Netwerkbeheerder

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand & winstuitkering
Laptop: Worden binnenkort geleverd
GSM: Alleen tijdens standby-dienst
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding, korting op verzekeringen en hypotheken.
Land: Nederland
Regio: Utrecht
Reistijd**: 40 minuten

Maand salaris (bruto): 2400

Niet heel spannend :O , maar ik mag niet klagen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CyberTijn op 15-07-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Opleiding(en): MBO ICT niveau 4
Certificaten: Bezig met MCITP server admin
Werkervaring: +-7 Jaar in dit vak
Werkgever: RIAGGZUID
Huidige functie: Systeembeheerder
Vakantiedagen: 166 uur
Eindejaarsbonus: ja
Laptop: Ja + UMTS
GSM:Ja
Werkweek: 36uur per week
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleiding betaald, helft van de uren zelf
Regio: Roermond
Reistijd: 10 min

Maand salaris (bruto): 2089,- euro FWG 40.

Ik ga omhoog zodra ik de certificaten heb. Ik ga verantwoordelijk worden voor het hele ict stukje en gsm gedeelte. Dit betreft 250 medewerkers, Welke schaal zou dat moeten worden?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Nyarlathotep schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:43:
Alleen al voor het feit dat je op je vakantie stand-by moet zijn is het salaris al karig.

Ik werk zelf op een skilled helpdesk (1e en 2e lijns ondersteuning) en zit al tegen de 2500 aan, met nog een beetje doorgroeiruimte.

Als jij "officieel" ICT manager bent, heb je denk ik toch wel recht op meer, ongeacht je ervaring of papiertjes.

En dat je dit jaar 430 euro bent gestegen.... Heb je hier om gevraagd, of kreeg je dit?
Dat heb ik gekregen, nadat ik erom gevraagd had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Get!em schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:35:
Hier ga ik regelmatig de deur uit voor 120/u, maar bruto salaris is 2500/m (zie eerdere post hier). Ik vind de verhouding dan ook wat scheef (95% facturabel), maar er zit bij mn huidige werkgever niet veel schot meer in... Bruto 150 omhoog gegaan in 3 jaar. En nee, ik ben niet iemand die er niks van zegt.. zowel direct leidinggevende als 2 niveaus hoger al aangekaart. Maar excuus is, dat er vanaf een standaard salaris profiel gewerkt wordt in het hele bedrijf.
95% declarabel betekent in het gangbare rekenmodel: 95% van 261 werkdagen per jaar = 248 dagen declarabel aan het werk. Nooit op de bank, geen niet-declarabele werkzaamheden, nooit ziek, geen cursus en slechts een stuk of 8 vrije dagen (naast de feestdagen). Normaal gesproken zitten consultants ergens tussen de 70 en 80% :)

Waarschijnlijk hanteer je dus een andere definitie, waarin 100% iets anders is dan het aantal beschikbare werkdagen op de kalender.

Maar het is wel duidelijk dat er een mismatch zit tussen je uurtarief en je salaris. Ruw geschat kost je 30% van wat je omzet. En tot nu toe komt je werkgever ermee weg. Zo'n "standaard salarisprofiel" kan dus heel lucratief zijn voor een werkgever ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Laatst online: 11-01-2021

Eigenlijk doe ik alles. En alles alleen... Dus projecten opzetten/uitvoeren, netwerk, serverbeheer, helpdesken, management adviseren, budgetbeheer, etc. Daarnaast draag ik dus alleen de verantwoordelijkheid als het fout gaat. Dit zorgt ook voor hachelijke situaties zoals met de laptop op vakantie (voor calamiteiten)... Verder geen regelingen. Uren die ik meer werk (wat bijna standaard is), mag ik alleen tijd-voor-tijd terugpakken. Laptop en gsm vind ik geen 'extratje' aangezien ik zonder m'n werk niet kan doen.

Geen idee, maar het kan een typefout zijn..6 procent vakantiegeld is al iets wat je niet goed afgesproken hebt daar... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

t_captain schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:47:
[...]

95% declarabel betekent in het gangbare rekenmodel: 95% van 261 werkdagen per jaar = 248 dagen declarabel aan het werk. Nooit op de bank, geen niet-declarabele werkzaamheden, nooit ziek, geen cursus en slechts een stuk of 8 vrije dagen (naast de feestdagen). Normaal gesproken zitten consultants ergens tussen de 70 en 80% :)

Waarschijnlijk hanteer je dus een andere definitie, waarin 100% iets anders is dan het aantal beschikbare werkdagen op de kalender.
Definitie:

Alle werkbare dagen minus vakantie, minus feestdag = 100%
100% minus ziekte, minus cursus, minus bank, minus niet declarabele werkzaamheden = facturabel.
Maar het is wel duidelijk dat er een mismatch zit tussen je uurtarief en je salaris. Ruw geschat kost je 30% van wat je omzet. En tot nu toe komt je werkgever ermee weg. Zo'n "standaard salarisprofiel" kan dus heel lucratief zijn voor een werkgever ;)
Klopt, tot nu toe komt hij er mee weg,
1ste jaar = afwachten :?
2de jaar was vragen :-(
3de jaar = nu = nog een keer eisen en tegelijkertijd ben ik al ergens anders aan het kijken/solliciteren. :Y
Het 4e jaar komt hij er zeker niet mee weg. :N

Overigens, tegelijkertijd worden de laatste jaarcontracters, voorzover er nog over zijn, er hier uitgewerkt en teams overhoop gehaald.
Dus er zit beweging in....verkeerde kant op. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:26:
Vervelend om tegen dit soort cliches te vechten. Net zoals het 'normaal' is dat je steeds meer loon krijgt naarmate je ouder wordt. Tuurlijk krijg je meer ervaring, maar je verdient wat je waard bent, of je nou 18 of 88 bent.
Wat verwacht je dan? Dat iemand met een glazen bol kan beoordelen dat je 'beter' bent dan de gemiddelde IT-er met dezelfde opleiding en ervaring? Uitzonderingen (en ik kan niet beoordelen of jij in die categorie valt) zullen er altijd zijn, maar over het algemeen kan je stellen dat opleiding er ervaring een goede indicatie is.

En wat me verder opviel is dat je aangeeft "ICT Manager" te zijn, en drie regels verder staat dat je alles alleen uitvoert. Dan lijkt het me vrij duidelijk dat je in ieder geval geen "ICT Manager" bent, maar de boel draaiende houdt. (er had dus net zo goed manusje-van-alles kunnen staan) Als je dan een salaris krijgt van ietsje meer dan 2600 bruto per maand heb je naar mijn mening helemaal niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Jeroen V schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:02:
[...]

Wat verwacht je dan? Dat iemand met een glazen bol kan beoordelen dat je 'beter' bent dan de gemiddelde IT-er met dezelfde opleiding en ervaring? Uitzonderingen (en ik kan niet beoordelen of jij in die categorie valt) zullen er altijd zijn, maar over het algemeen kan je stellen dat opleiding er ervaring een goede indicatie is.

...
Beetje bedrijf of manager kan dat meestal echt wel zien of je echt goed bent of `normaal´ of zelfs ´slecht´. Daarbij komt ook nog eens dat goede bedrijven kijken of je ambitieus bent en of jij kunt groeien op de manier waarvoor je voor het bedrijf interessant bent. Je moet je dan wel kunnen verkopen, maar als je weet wat je wilt en als je staat voor wat je doet komt dat wel goed. Aan de hand daarvan bepalen zij je waarde. Daar is echt geen glazen bol voor nodig hoor.

Uiteraard zal een bedrijf dan niet meteen honderden euro's meer als voorstel doen, maar het versoepeld zeker je onderhandelingspositie en je houdt zelf ook een goed gevoel er aan over.

Wanneer je solliciteert merk je dat ook snel genoeg hoor, ik heb een aantal gesprekken gehad waar men enkel keek naar mijn leeftijd (ik was 20 toen ik mijn ing/B. ICT kreeg en heb dus gewoon meer dan 5 jaar ervaring) en mij op die manier in een junior functie wilde schuiven (ook de weinige ervaring met een van hun ontwikkelmethodieken was reden om mij junior te noemen, kom op dingen als SCRUM pak je zo op), daarvan zakte mijn broek echt af. Vervolgens keken ze naar mijn looneis (was ongeveer gelijk met mijn huidige salaris bij een grote detacheerder waar ik geen junior was) en gaven doodleuk aan dat dat geen salaris was voor een junior. Mijn indruk was echt ´wtf´ en dat is ook niets geworden (ook niet omdat het een functie was waar ik in de lengte van dagen zou moeten blijven ontwikkelen, terwijl ik meer op hoger niveau met software ontwikkeling bezig wil zijn), de ´recruiter´ die dit geregeld had wist de eisen van beide kanten, maar vond het toch nodig om te matchen (dat was echt alleen maar CVs schuiven) en toen ik aangaf dat ik het niets vond vroeg hij of ik het toch niet wilde proberen :/ .

Andere bedrijven zagen wel het potentieel dat ik heb en de groei die ik wil maken. Daar gingen de gesprekken sowieso beter omdat men vroeg waar ik dan wilde staan en hoe ik daar wilde komen. Dat was meer gespitst op (door)groei (en zo heel groot is het bedrijf niet). Daar gingen de onderhandelingen makkelijker. Uiteindelijke een leuke job gescoord waar ik kan groeien en me verder kan ontplooien :*)

Dus het kan wel, maar sommige bedrijven zitten graag voor een dubbeltje op de eerste rang. Managers en mensen van HR zijn vaak getraind om potentieel in mensen te zien, die weten vaak (uitzonderingen daar gelaten) echt wel wat ze moeten doen!

Er zijn overigens ook mensen met veel ervaring en een hoge opleiding die gewoon niet presteren naar ervaring en opleiding die ze hebben. Die vallen ook vanzelf door de mand. Opleiding en ervaring zijn slechts nummertjes en lettertjes, dat zegt helemaal niets over iemands intelligentie, persoonlijkheid (vaak ook belangrijk voor je functie) en potentieel.

[ Voor 7% gewijzigd door .Gertjan. op 16-07-2010 12:16 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen V schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:02:
[...]

En wat me verder opviel is dat je aangeeft "ICT Manager" te zijn, en drie regels verder staat dat je alles alleen uitvoert. Dan lijkt het me vrij duidelijk dat je in ieder geval geen "ICT Manager" bent, maar de boel draaiende houdt. (er had dus net zo goed manusje-van-alles kunnen staan) Als je dan een salaris krijgt van ietsje meer dan 2600 bruto per maand heb je naar mijn mening helemaal niets te klagen.
Hij is gewoon een systeembeheerder met wat extra taken ;) Hij managed geen mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:01
.Gertjan. schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:12:
[...]

Er zijn overigens ook mensen met veel ervaring en een hoge opleiding die gewoon niet presteren naar ervaring en opleiding die ze hebben. Die vallen ook vanzelf door de mand. Opleiding en ervaring zijn slechts nummertjes en lettertjes, dat zegt helemaal niets over iemands intelligentie, persoonlijkheid (vaak ook belangrijk voor je functie) en potentieel.
Lijkt me een typische uitspraak voor iemand die zelf te kort schiet met z'n diploma, z'n ervaring, of allebei.
Als volgens jou zowel ervaring en opleiding waardeloos zijn, waar wil je de mensen dan op gaan beoordelen? Hun aura?
Kom, laten we allemaal gaan werken op je 18e, school is voor sukkels, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

.Gertjan. schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:12:
Beetje bedrijf of manager kan dat meestal echt wel zien of je echt goed bent of `normaal´ of zelfs ´slecht´. Daarbij komt ook nog eens dat goede bedrijven kijken of je ambitieus bent en of jij kunt groeien op de manier waarvoor je voor het bedrijf interessant bent. Je moet je dan wel kunnen verkopen, maar als je weet wat je wilt en als je staat voor wat je doet komt dat wel goed. Aan de hand daarvan bepalen zij je waarde. Daar is echt geen glazen bol voor nodig hoor.
De persoon in kwestie post zijn gegevens, en wil vervolgens horen wat hij zou moeten verdienen en daar reageerde ik op. Vandaar de glazen bol....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

phobosdeimos schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:13:
[...]

Lijkt me een typische uitspraak voor iemand die zelf te kort schiet met z'n diploma, z'n ervaring, of allebei.
Als volgens jou zowel ervaring en opleiding waardeloos zijn, waar wil je de mensen dan op gaan beoordelen? Hun aura?
Lol... Denk dat jij niet heel erg goed gelezen hebt. Of heb ik met een ing/B. ICT titel geen opleiding gehad in jouw ogen? Ik zeg ook nergens dat ervaring en opleiding waardeloos zijn, maar ik zeg dat je niet alleen puur daarop moet beoordelen. Er zijn situaties waar mensen met weinig ervaring en opleiding zeer waardevol kunnen zijn, maar andersom ook dat je mensen met goede papieren en veel ervaring hebt die niet goed meekomen. Papieren en het aantal jaar dat je in de sector werkt zeg niet altijd iets over je manier van werken en of je goed in een team past. Mensen die lang bij grote organisaties zitten roesten nog weleens vast, die hebben dan veel ervaring, maar zijn vaak ergens stilgevallen en kunnen dus niet meer makkelijk meekomen.

Ik bedoel dus dat men zich niet op 1 ding moet concentreren, maar verder moet komen. Maar op de een of andere manier proef ik nogal wat frustratie in je bericht. Sterker nog, ik vind hem nogal cynisch en lomp overkomen...

Ik weet niet waar je in hemelsnaam vandaan haalt dat ik vind dat men op hun 18de moet gaan werken en dat school voor sukkels is. Lees eerst mijn post maar eens goed door...

Grote kans dat jouw glazen bol kapot is, want zo te zien heb je een compleet verkeerd beeld van mij... :/

Knap dat je dat uit mijn verhaal kunt concluderen dat ik tekort zou schieten in opleiding en ervaring. Dat idee heb ik namelijk totaal niet, mijn profiel is wat dat betreft vrij redelijk (plus het feit dat ik een een aantal zeer goede referenties heb). Maar er kan ook gewoon verschil in niveau zitten tussen mensen met een gelijke opleiding en ervaring. Daar ging het over. Daarom moet men verder kijken dan die cijfertjes en papiertjes!

[ Voor 11% gewijzigd door .Gertjan. op 16-07-2010 13:36 . Reden: Laatste alinea toegevoegd ]

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gert Jan het lijkt me duidelijk dat jij ook een beetje doorschiet.De ideale kandidaat heeft zowel ervaring, een goede opleiding en daarnaast de kwaliteiten die jij schetst. Vind je het echt vreemd dat je als junior binnenkomt omdat je nog maar 20 bent en net een opleiding hebt afgerond? Ik vind dat niet meer dan normaal. Als je het echt goed wilt doen dan accepteer je dat maar maak je afspraken over targets die je na aanstelling gaat halen. Aan die targets hang je een beloning en dan zou je met jouw kwaliteiten dat zo moeten halen.
Dit is namelijk de manier zoals ik het zelf ook gedaan heb. Ik ben in dik 3 jaar van junior consultant met een startsalaris van 1750,- naar een variabel salaris gegaan tussen de 3400 en 4000 per maand gegaan. Ik ben de afspraken nagekomen en heb laten zien dat ik het kan waarop mijn baas niet anders kon dan ook zijn duit in het zakje te doen.

Misschien ligt het aan mij maar wat is ing/B. ICT ? ing als in ingenieur...maar de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:56:
Misschien ligt het aan mij maar wat is ing/B. ICT ? ing als in ingenieur...maar de rest?
Bachelor of Information Technology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 13-09 21:08
Gert Jan het lijkt me duidelijk dat jij ook een beetje doorschiet.De ideale kandidaat heeft zowel ervaring, een goede opleiding en daarnaast de kwaliteiten die jij schetst. Vind je het echt vreemd dat je als junior binnenkomt omdat je nog maar 20 bent en net een opleiding hebt afgerond? Ik vind dat niet meer dan normaal. Als je het echt goed wilt doen dan accepteer je dat maar maak je afspraken over targets die je na aanstelling gaat halen. Aan die targets hang je een beloning en dan zou je met jouw kwaliteiten dat zo moeten halen.
Dit is namelijk de manier zoals ik het zelf ook gedaan heb. Ik ben in dik 3 jaar van junior consultant met een startsalaris van 1750,- naar een variabel salaris gegaan tussen de 3400 en 4000 per maand gegaan. Ik ben de afspraken nagekomen en heb laten zien dat ik het kan waarop mijn baas niet anders kon dan ook zijn duit in het zakje te doen.

Volgens begrijp je Gert Jan niet helemaal, hij geeft alleen aan dat ervaring en opleiding niet alles over iemand zegt. Inzet, ambitie, houding zijn ook allemaal dingen die meetellen. Ik heb op de uni ook met jongens gezeten die echt niet dom waren maar totaal niet creatief! Dus oplossingen uit het boekje konden ze implementeren maar als er echt eens iets nieuws bedacht moest worden vielen ze door de mand en konden ze niks bedenken. Er zijn gewoon meer factoren die bepalen of je wel of niet "goed" bent.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Vind je het echt vreemd dat je als junior binnenkomt omdat je nog maar 20 bent en net een opleiding hebt afgerond? Ik vind dat niet meer dan normaal.
Ik interpreteer zijn tekst als volgt: GertJan was 20 toen hij klaar was met zijn Bachelor opleiding, op zijn 25e had hij dan ook al 5 jaar werkervaring opgebouwd bij een detacheerder, maar omdat dat relatief gezien jong is voor een HBO'er, dacht het bedrijf hem omwille van zijn leeftijd in een Junior functie te schuiven, niet kijkende naar zijn werkervaring.

En daar heeft GertJan dan natuurlijk groot gelijk in dat zoiets heel raar en krom is.
Bachelor of Information Technology. <spuit11 />

[ Voor 3% gewijzigd door RomeoJ op 16-07-2010 14:14 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 13:26
.Gertjan. schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:30:
[...]
Of heb ik met een ing/B. ICT titel ...
<mierenneukmodus>
Niet om het een of ander, maar volgens mij mag je slechts een van beide titels voeren en niet beide :P
</mierenneukmodus>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFl0ppY schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:07:
[...]

Volgens begrijp je Gert Jan niet helemaal, hij geeft alleen aan dat ervaring en opleiding niet alles over iemand zegt. Inzet, ambitie, houding zijn ook allemaal dingen die meetellen. Ik heb op de uni ook met jongens gezeten die echt niet dom waren maar totaal niet creatief! Dus oplossingen uit het boekje konden ze implementeren maar als er echt eens iets nieuws bedacht moest worden vielen ze door de mand en konden ze niks bedenken. Er zijn gewoon meer factoren die bepalen of je wel of niet "goed" bent.
Ja dat zeg ik ook toch? Een ideale kandidaat moet the 'whole package' hebben en niet alleen een opleiding + ervaring. Een vriendin van mij is net zo. Super slim en inmiddels bezig met haar tweede uni opleiding maar in sommige dingen oh zo dom..

Uiteindelijk krijgen we allemaal wat ons toekomt :)

Met 5 jaar kun je best nog een junior zijn als je geen relevante werkervaring hebt maar ik ken zijn CV verder niet. Laten we weer verder gaan met onze salarissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
phobosdeimos schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:13:
[...]
Beetje trieste aanname. Havo en Mbo4 is in jouw ogen misschien 'inferieur', maar ik kan me er prima mee redden. Moet vast frustrerend voor je zijn om te zien wat ik verdien/krijg.

In Nederland wordt het maar als normaal gezien dat 'groentjes' weinig betaald krijgen en 'de oude rotten' dik betaald moeten krijgen. Ervaring is leuk als je loodgieter bent, of houtbewerker, maar in de IT-wereld zegt het helemaal niets.

Als je iets toevoegt wat een ander niet kan, moet je daar erkenning voor krijgen. En dan niet in de vorm van een schouderklopje, maar gewoon met harde knikkers. Maar goed, einde discussie ;)

[ Voor 7% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 16-07-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:17:
[...]

Moet vast frustrerend voor je zijn om te zien wat ik verdien/krijg.
niet overdrijven, zoveel is het nou ook weer niet.. gewoon een net salaris. Punt.
In Nederland wordt het maar als normaal wordt gezien dat 'groentjes' weinig betaald krijgen en 'de oude rotten' dik betaald moeten krijgen. Ervaring is leuk als je loodgieter bent, of houtbewerker, maar in de IT-wereld zegt het helemaal niets.

Als je iets toevoegt wat een ander niet kan, moet je daar erkenning voor krijgen. En dan niet in de vorm van een schouderklopje, maar gewoon met harde knikkers. Maar goed, einde discussie ;)
Nu zeg je ook twee vreemde dingen. Ervaring zegt niets in de ICT? Natuurlijk zegt ervaring wel wat..beetje rare uitspraak. Ik heb mensen om me heen die dit al 10 jaar doen en die teren op ervaring. Wat zij weten en kunnen kan ik gewoon niet in 3 jaar leren. Juist voor een consultant is ervaring belangrijk omdat je steeds sneller en beter op een klus kunt springen. Ik merk dat nu ook wel. Op mijn huidige klus ben ik binnen gekomen op basis van ervaring. Vervolgens heb ik laten zien meer te kunnen en daarom zit ik hier nu al 8 maand en is het einde nog niet in zicht.

En jij doet iets wat een ander niet kan? Jouw systeembeheertaken zijn vast wel door andere mensen in te vullen maar jij doet het gewoon goed binnen je bedrijf en je stelt je flexibel op. Met name dat laatste is ook iets wat werkgevers waarderen. Dat herken ik wel aan mijn eigen situatie.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:40
Ik heb in 1992 de studie HIO/TIS afgemaakt aan de HSE.
Was toen 23 en ing.
Slechte tijd toen met solliciteren, vooral hier in de regio.
Toen maar procesoperator geworden (machinebediende in een fabriek).
Zit met 3-ploegendienst aan 2547 bruto/maand.
Ook 13e maand en vakantiegeld en als het meezit winstuitkering.
Geen gezeik aan m'n hoofd en geen projecten en deadlines.

[ Voor 8% gewijzigd door MadButcher op 16-07-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ik zei dat ik op mijn 20ste klaar was met mijn opleiding. Inmiddels ben ik 25 (bijna 26), het aangehaalde geval was vrij recentelijk. Ik had toen dus al meer dan 5 jaar mijn diploma op zak (en veel goede ervaring opgedaan). Maar veel mensen studeren pas rond hun 25ste af en daar staarde men zich blind op.

Tuurlijk is het normaal dat je als afstudeerder als junior begint, maar als je als 25 jarige voor een junior aangezien wordt puur vanwege je leeftijd (en dus je 5 jaar ervaring vergeten wordt) is dat WEL belachelijk.

Kwestie van lezen dus... Ik ben echt geen pas afgestudeerde die vind dat hij senior is hoor!
RomeoJ schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:07:
[...]

Ik interpreteer zijn tekst als volgt: GertJan was 20 toen hij klaar was met zijn Bachelor opleiding, op zijn 25e had hij dan ook al 5 jaar werkervaring opgebouwd bij een detacheerder, maar omdat dat relatief gezien jong is voor een HBO'er, dacht het bedrijf hem omwille van zijn leeftijd in een Junior functie te schuiven, niet kijkende naar zijn werkervaring.

En daar heeft GertJan dan natuurlijk groot gelijk in dat zoiets heel raar en krom is.

[...]

Bachelor of Information Technology. <spuit11 />
Inderdaad, nu heb ik die 5 jaar niet alleen bij een detacheerder gezeten hoor. Ik heb daarvoor nog 2 andere werkgevers gezien (ben niet echt honkvast qua werkgevers, maar dat komt ook omdat ik me nogal snel verveel en deze werkgevers gewoon geen uitdaging konden bieden) maar dat was wel een WTF bij die sollicitatie (zoals je begrijpt is dat niets geworden).
BiLLie- schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:12:
[...]

<mierenneukmodus>
Niet om het een of ander, maar volgens mij mag je slechts een van beide titels voeren en niet beide :P
</mierenneukmodus>
Ik mag ze beide voeren, alleen niet tegelijk. ik mag dus niet zeggen ing. .Gertjan. B. ICT, maar ik mag wel degelijk beide titels gebruiken (mits los van elkaar). Maar voor de beeldvorming had ik ze even allebei vermeld.Of bedoel je dat?

[ Voor 30% gewijzigd door .Gertjan. op 16-07-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was je toevallig op gesprek bij Logica? Precies dezelfde ervaring daar gehad. Ook 4 jaar werkervaring, maar omdat ik niet hun methodiek kende mocht ik daar voor een starterssalaris beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:05:
Was je toevallig op gesprek bij Logica? Precies dezelfde ervaring daar gehad. Ook 4 jaar werkervaring, maar omdat ik niet hun methodiek kende mocht ik daar voor een starterssalaris beginnen
offtopic:
Nope, ik was zo klaar met mijn vorige werkgever (de grote detacheerder) dat ik me voorgenomen had de eerst komende tijd niet meer bij een dergelijk bedrijf te gaan werken. Ik ben niet echt een persoon die slechts een nummer wil zijn in een organisatie van hielenlikkers die schijnbaar weinig om hun personeel kan geven en slechts aan de aandeelhouders denkt en daarnaast vooral beloftes maakt om die vervolgens niet na te komen. Solliciteren bij logica leek me dan geen goede stap ;)

Leuk detail overigens is dat ik niet weg moest bij mijn vorige baas (dat is dan wel leuk van die grote detacheerders, als je maar geld binnenbrengt boeit het ze niet of je je zit te vervelen, zeker bij een grote klant, want die boeit het ook niets) en dus op mijn gemak kon zoeken naar een leuke, nieuwe uitdagende baan. En nog dacht het bedrijf wat me junior wilde maken dat ik wel even voor hen kwam werken. Hun aanbod was ook gewoon ronduit triest. Ik kon me niet voorstellen dat ze het met droge ogen durfde te verkondigen. Ik moest mijn leaseauto inleveren, kreeg geen reiskosten vergoeding (maar was wel 50km verderop, maar ik kon vast wel carpoolen) en moest hoogstwaarschijnlijk flink op salaris inleveren (want een dergelijk salaris kregen ze bij het management niet voor elkaar voor een junior). Daarnaast was er geen enkel toekomst perspectief (terwijl dat dat wel een van mijn eisen was richting hen, maar ook richting de recruiter). En dan nog raar staan te kijken dat ik niet verder ga in de onderhandelingen (zelfs de recruiter snapte er niets van). |:(

Inmiddels heb ik even mijn buik vol van ´recruiters´ (deze club schoof alleen cv´s en heeft zo een gigantisch slecht werk geleverd) en grote detacheerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
MadButcher schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:38:
Was toen 23 en ing.
1992/1993 was inderdaad geen beste tijd, faillissement DAF, Centurion bij Philips en nog wat van dat soort onheil. Begrijpelijk dat je dan voor tijdelijk iets anders zoekt.

Ik vroeg me bij het lezen van je post wel af waarom je enkele jaren later niet alsnog een relevante functie hebt gezocht toen de arbeidsmarkt weer aantrok. Dan had je nu +- 15 jaar relevante werkervaring gehad en waarschijnlijk een salaris tussen de 3500 en 5000 bruto, gewoon in dagdienst.

Maar als je erg opziet tegen projecten met tijdsdruk en genoeg hebt aan wat je nu verdient dan kan het voor jou een prima keuze zijn. Ambitie is niet verplicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Weer een keertje uit intresse paar pagina's door gelezen. Lees ik dit

Denk nou die gast dik salaris zeker 5K op zijn 27ste.

Lees ik dit
Ik ga jullie niet langer in spanning houden :)
€2630, vorig jaar €2200. Ikzelf dacht ook meer richting randje 3K.
Daar hoef je niet zo geheimzinnig over te doen ;) maar ik was wel ff nieuwsgierig.

Ik heb dezelfde functie gehad enkele jaren terug. Is een leuke functie om te vullen en heb er een hoop van geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botm
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 10:02
Leeftijd: 33
Opleiding(en): MBO Elektro / Telecom
Certificaten:geen
Werkervaring: 13 jaar
Werkgever: Bedrijfsleven (corporate)
Huidige functie: Presale consultant

Vakantiedagen: 34
13/14e maand of winstuitkering: bonus
GSM: ja, onbeperkt bellen/internet buitenland
Leaseauto: Ja, 700 p/m (max 15% bijbetalen) onbeperkt + Europese tankpas incl. tol etc.
Pensioenregeling: 100%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet / telefoon thuis
Regio: Benelux, regelmatig buitenland
Reistijd: Geen, werk vanuit huis en +/- 3 dagen per week bij klanten, erg lekker moet ik zeggen!

Maand salaris (bruto): Basis 2950p/m + 3000 per kwartaal bij 100% targets, momenteel +/- 80%

[ Voor 4% gewijzigd door botm op 16-07-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Laatst online: 23-08 23:36
Ik heb van 3 bedrijven een serieus aanbod gehad als starter, ik zal ze alle 3 noemen, zonder bedrijfsnaam natuurlijk

Leeftijd: 23
Opleiding(en): BSc Informatica + MSc Software Engineering (Beide UvA)
Werkervaring: Website met een paar miljoen hits per maand en wat assistentschappen

Werkgever: Bedrijf 1
Huidige functie: Allround software developer

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 1/2/3 maanden winstuitkering
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur + overwerk
Pensioenregeling: niet geregeld
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: leermiddelen potje
Regio: Randstad
Reistijd: 10 min

Maand salaris (bruto): 2000

Werkgever: Bedrijf 2
Huidige functie: Software developer

Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: ?
Laptop: ?
GSM: ?
Leaseauto: nee
Pensioenregeling: ?
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding
Regio: Utrecht
Reistijd: 1/1.5 uur

Maand salaris (bruto): 2600

Werkgever: Bedrijf 3
Huidige functie: Software developer

Vakantiedagen: 26
Laptop: indien nodig
GSM: indien nodig
Leaseauto: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectiviteit voor alle mogelijke verzekeringen + vaste onkosten vergoeding van 76 euro / maand
Regio: Heel NL
Reistijd: 0-2 uur

Maand salaris (bruto): 2400

Wat niet in het lijstje staat, maar wat voor mij wel het belangrijkste verschil uitmaakte was de contract periode. Bedrijf 3 bood me een vast contract, en bedrijf 1 en 2 een tijdelijk contract (met intentie tot langer)
Ook heb ik geïnformeerd naar groei mogelijkheden, financieel was dat bij 2 en 3 goed mogelijk, op persoonlijk vlak bij 1 heel sterk, bij 2 en 3 wat minder.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor bedrijf 3 en hoop daar een goede tijd tegemoet te gaan.

Ik heb verder van mijn klasgenoten ook dit soort getallen gehoord. De meeste bedrijven bieden tussen de 2300 en 2500 + lease. of tot 2700 zonder lease. Ik denk dat dat erg redelijk is voor een afgestudeerde software engineer. Het viel me op dat er naast deze 3 bedrijven nog een stuk of 5 waren die contact zochten. Dat had ik nooit verwacht. LinkedIn heeft daar echt goed geholpen!

Behalve linkedin nog een tip voor mensen die bijna klaar zijn met de studie: stap zelf op bedrijven af. Dat word zoveel meer gewaardeerd dan een afwachtende houding. Wij hadden op de UvA een afstudeerstage markt. daar konden we in gesprek met een boel bedrijven, en bij vrijwel alle bedrijven was het zo dat ze pas na 2 weken contact zochten met mensen, omdat ze wilde dat mensen zelf contact opnamen, want die hebben beter voor ogen wat ze willen. Het gaf mij bij alle bedrijven die ik aangeschreven had een streepje voor(zeiden ze, en merkte ik na gesprekken met afwachtende klasgenoten). En ook bovenstaande 3 bedrijven waren erg blij dat ik contact opnam met hun. Het maakt het voor hun wat makkelijker om 1 of 2 mindere punten door de vingers te zien, omdat je hebt laten zien voor jezelf op te kunnen komen.

Ik voeg dit toe omdat dit iets is waar ik richting het einde van mijn studie zelf erg mee liep te worstelen en waar ik weinig over kon vinden voor ons IT'ers.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Ligt er vooral aan waar JIJ woont. En hoever je wilt reizen. Voor mij is reistijd naar m'n werk prio 1. Boven salaris. (ja, je leest het goed) :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
spaceboy schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:32:
Ligt er vooral aan waar JIJ woont. En hoever je wilt reizen. Voor mij is reistijd naar m'n werk prio 1. Boven salaris. (ja, je leest het goed) :)
Ik vind autorijden wel lekker en heb daardoor geen probleem met reistijd en met een automaat is de file ook niet zo erg meer. Maar misschien dat ik daar op terug kom als ik een half jaar elke ochtend een uur in de file sta ;)
Ik heb afgelopen jaar prive voor 30.000 km gereden, gewoon omdat het leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Elephtera schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:48:
[...]

Ik vind autorijden wel lekker en heb daardoor geen probleem met reistijd en met een automaat is de file ook niet zo erg meer. Maar misschien dat ik daar op terug kom als ik een half jaar elke ochtend een uur in de file sta ;)
Ik heb afgelopen jaar prive voor 30.000 km gereden, gewoon omdat het leuk is.
Ben je via de afstudeermarkt van UvA met deze bedrijven in contact gekomen?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
Strider schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:51:
[...]

Ben je via de afstudeermarkt van UvA met deze bedrijven in contact gekomen?
Enkel bedrijf 1. De andere 2 heb ik zelf gevonden en aangeschreven.
Van de 5 bedrijven die mij ook nog aanschreven waren er 2 die ik via de afstudeermarkt heb leren kennen.

[ Voor 6% gewijzigd door Elephtera op 16-07-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Elephtera schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 23:08:
[...]

Enkel bedrijf 1. De andere 2 heb ik zelf gevonden en aangeschreven.
Van de 5 bedrijven die mij ook nog aanschreven waren er 2 die ik via de afstudeermarkt heb leren kennen.
Is het ook een functie waarvoor je bent aangekomen omdat je WO hebt gedaan?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Daan schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:03:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 1.5 jr
Werkgever: Website marketing / Website development
Huidige functie: Web Developer (PHP, MySQL, HTML, CSS, support op websites van klanten)

Vakantiegeld: Nee
Vakantiedagen: 10 (dat is excl. 11 public holidays hier in .ca)
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Nee
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Ja (ik leg zelf $200 p/m in in een RRSP en dat wordt 100% gematched door mijn werkgever)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Land: Canada
Reistijd: 15 minuten lopen

Maand salaris(bruto): $4,200 (~ € 2.725 op dit moment)
Nieuwe baan :) Had een vervelende baas en was wel aan iets nieuws to na 3,5 jr. Begin over 2 weken bij mijn nieuwe werkgever. De details:

Leeftijd: 25
Werkervaring: 2.5 jr
Werkgever: Een van de grootste online muzieksites
Huidige functie: Front-End Web Developer (HTML/CSS)

Vakantiedagen: 15
13/14e maand of winstuitkering: $5,000 bonus (70% persoonlijk en 30% bedrijf performance)
Werkweek: 37,5u (8:30u tot 17:00u, 1 uur lunchpauze)
Pensioenregeling: Onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Full medical/dental na 3 mnd, gratis gebruik fitnessruimte in het gebouw, $1000/jr fitnesstegoed, lunch program (elke dag bezorgde lunch op kosten van de zaak)
Reistijd: 45 minuten met OV

Maand salaris(bruto): $4,200 (~ € 3.070 op dit moment)

Maar het belangrijkste is dat mijn nieuwe werkgever wél alles goed voor elkaar heeft. Iedereen heeft dual screen 27" LCD's, grote bureaus, kantoor heeft een "zen" ruimte met massagestoel etc. Wat ook fijn is is dat ik aan 1 groot project werk, i.p.v. 100 kleine klusjes tegelijk doe. Dat alles maakt de langere reistijd weer goed.

Blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneaKz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 13:17
Beste tweakers,

Hieronder mijn huidige situatie:

Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO ICT Servicedesk Medewerker niveau 2, ICT Medewerker Beheer niveau 3en ICT Beheerder niveau 4 tot op heden
Certificaten: ECDL, A+ Hardware + Software bezig met Networking, Server en Wireless
Werkervaring: 1 jaar Servicedesk, stage ervaring 2 jaar waaronder Servicedesk functie en Technische Dienst in een winkel en bedrijf
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Servicedesk Medewerker ICT

Vakantiedagen: 20
Werkweek: 32 tot 40 uur
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: OV reisvergoeding maar ben nog student dus of ik er iets aan heb...
Regio: Rotterdam
Reistijd: 15 minuten

Maand salaris (bruto): € 1100

Sinds week ben ik aan het overwegen om te stoppen met mijn huidige MBO4 opleiding waar ik in september 2009 ben gestart. Ik kwam namelijk een advertentie tegen van de NCOI Opleidingsgroep toen ik de krant las en heb vervolgens een brochure aangevraagd.

Deze heb ik dezelfde dag nog gelezen en kwam tot ontdekking dat ik in aanmerking kom voor een HBO Informatica 1 of 2 jaar opleiding met mijn huidige diploma's bij NCOI opleidingsgroep .

Ook voor de bachelor opleiding zou ik in aanmerking kunnen komen wanneer ik de 21+ toelatingseis traject wil doorlopen, van wat ik heb begrepen het daar het 1e jaar jezelf moet bewijzen en mits ik mijn huidige baan kan behouden. (bron: http://aanbod2010.ncoi.nl/Toelating-en-vrijstelling.html)

Een andere optie is om mijn huidige opleiding af te maken die pas in juli 2011 eindigt en daarmee instroom, ik zie daar echter het nut niet van op dit moment....wat is het meerwaarde van een MBO4 diploma voor mij als ik al 2 en 3 heb en daarmee kan instromen naar HBO bij NCOI ?

Zelf denk ik dat een HBO mij op dit moment meer zou stimuleren om verder te studeren in de IT want ik ben op dit moment niet tevreden met de huidige 1 schooldag per week. Daarbij vind ik het een goed alternatief als ik bij NCOI een dag, nacht en zaterdag en evt e-learning studeer.

Ik ben enorm aan het piekeren over deze huidige situatie en zou graag jullie mening willen vragen en hopelijk dat ik hiermee niet al te off-topic ga 8)7

~SneaKz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO TI MBO ICT
Certificaten: geen
Werkgever: Klein ICT bedrijf
Huidige functie: System Engineer
13/14e maand of winstuitkering: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: 800 ex. fuel
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maaltijdvergoeding
Regio: Midden
Reistijd: Variabel

Maand salaris (bruto): € 2160,-

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:07
SneaKz schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:59:
Een andere optie is om mijn huidige opleiding af te maken die pas in juli 2011 eindigt en daarmee instroom, ik zie daar echter het nut niet van op dit moment....wat is het meerwaarde van een MBO4 diploma voor mij als ik al 2 en 3 heb en daarmee kan instromen naar HBO bij NCOI ?
offtopic:
Kunnen instromen is niet hetzelfde als HBO met succes afronden. Not by a long shot. Een beetje googlen leert dat er nogal wat mensen allerlei klachten hebben over NCOI. Nou staat er wel meer onzin op internet maar waar rook is, is vuur. Bovendien zie ik het verschil niet, bij NCOI moet je toch nog steeds ernaast werken voor de kost? Lijkt me sowieso moeilijk, ook voor MBO4. Ik ben blij dat ik de HTS in voltijdstudie heb mogen afronden.

[ Voor 15% gewijzigd door mekkieboek op 17-07-2010 11:58 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:10
Daan schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:18:
[...]

Nieuwe baan :) Had een vervelende baas en was wel aan iets nieuws to na 3,5 jr. Begin over 2 weken bij mijn nieuwe werkgever. De details:

Leeftijd: 25
Werkervaring: 2.5 jr
Werkgever: Een van de grootste online muzieksites
Huidige functie: Front-End Web Developer (HTML/CSS)

Vakantiedagen: 15
13/14e maand of winstuitkering: $5,000 bonus (70% persoonlijk en 30% bedrijf performance)
Werkweek: 37,5u (8:30u tot 17:00u, 1 uur lunchpauze)
Pensioenregeling: Onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Full medical/dental na 3 mnd, gratis gebruik fitnessruimte in het gebouw, $1000/jr fitnesstegoed, lunch program (elke dag bezorgde lunch op kosten van de zaak)
Reistijd: 45 minuten met OV

Maand salaris(bruto): $4,200 (~ € 3.070 op dit moment)

Maar het belangrijkste is dat mijn nieuwe werkgever wél alles goed voor elkaar heeft. Iedereen heeft dual screen 27" LCD's, grote bureaus, kantoor heeft een "zen" ruimte met massagestoel etc. Wat ook fijn is is dat ik aan 1 groot project werk, i.p.v. 100 kleine klusjes tegelijk doe. Dat alles maakt de langere reistijd weer goed.

Sweet zenmaster! Je zou er bijna voor gaan emigreren _/-\o_

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 12-09 11:04
MrFX schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 14:31:
[...]

Sweet zenmaster! Je zou er bijna voor gaan emigreren _/-\o_
15 vrije dagen, en een salaris wat hoger dan hier. als je die 10 dagen uit laat betalen kom je zelf ook hoger uit ;).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
SneaKz schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:59:
Sinds week ben ik aan het overwegen om te stoppen met mijn huidige MBO4 opleiding waar ik in september 2009 ben gestart. Ik kwam namelijk een advertentie tegen van de NCOI Opleidingsgroep toen ik de krant las en heb vervolgens een brochure aangevraagd.

Deze heb ik dezelfde dag nog gelezen en kwam tot ontdekking dat ik in aanmerking kom voor een HBO Informatica 1 of 2 jaar opleiding met mijn huidige diploma's bij NCOI opleidingsgroep .
Wel even checken dat het om een volledige HBO opleiding gaat (dus incl titel B.Sc.) en niet om kort HBO.

Indien het inderdaad een volledig HBO is dan lijtk het me een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Daan schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:18:
[...]

Nieuwe baan :) Had een vervelende baas en was wel aan iets nieuws to na 3,5 jr. Begin over 2 weken bij mijn nieuwe werkgever.

offtopic
Al heel mijn 'volwassen' leven op zoek naar zoiets, buitenland, alles goed geregeld en doen wat je graag doet, congrats en veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Kevinp schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:03:
[...]

15 vrije dagen, en een salaris wat hoger dan hier. als je die 10 dagen uit laat betalen kom je zelf ook hoger uit ;).
Yep, voor de vrije dagen hoef je het niet te doen. Gelukkig is mijn nieuwe werkgever wat flexibeler en begrijpt hij mijn situatie dat mijn ouders in NL wonen enzo, dus kan wat extra tijd vrij krijgen als het nodig is (wel onbetaald dan). Maar nog altijd beter dan de 10 dagen bij mijn huidige werkgever.
Graviton12 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:30:
[...]

offtopic
Al heel mijn 'volwassen' leven op zoek naar zoiets, buitenland, alles goed geregeld en doen wat je graag doet, congrats en veel succes.
Thanks :) Als je het wil, gewoon doen. Je moet door de papieren rompslomp heen maar uiteindelijk is het het allemaal wel waard. Heb een lieve vriendin, leuk appartementje en zit in een van de mooiste steden ter wereld. Heerlijk hoor. Je hebt maar 1 leven, dus daar moet je het beste van maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Kevinp schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:03:
[...]

Het gaat niet om het salaris maar de faciliteiten die de werkgever geeft dat zie je hier in Nederland helaas maar bar weinig ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-08 23:20

Nowhereman

Ygenweis

Hier een update, tis alweer 2 jaar geleden, zit nogsteeds bij dezelfde werkgever, bevalt nogsteeds prima.
Zowel klanten als werkgever gaan flexibel om met werktijden en vanuit huis werken (ook bij de klanten) is meestal geen probleem. GSM gebruik mag ook prive mits je het niet te gek maakt. Verder sta ik in de nieuwe situatie 1x in de 5 weken een week standby. Voor een week standby zonder oproepen vang ik netto zo'n 120/130 euro, dat zit dus niet in het salaris. Verder valt de leaseauto geheel buiten het salaris, Ik hoorde laatst dat sommige bedrijven de auto binnen het salaris laten vallen (was voor mij nieuw).

Oude situatie - 2008

Opleiding(en): MBO Handel
Certificaten: MCSE 2003, ITIL, CLP10, LPI1
Werkervaring: 7jr
Werkgever:
Huidige functie: Engineer

Vakantiegeld: ja (8%)
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Leaseauto: ja (525 excl brandstof)
Onkosten vergoeding 45
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geregeld uitjes, cursussen, congressen, etc

Reistijd: Is afhankelijk v/d klant, meestal rond de 10-12 uur p/week

Maand salaris(bruto): 2275

Situatie anno 2010
Leeftijd: 30
Werkervaring: 9jr
Werkgever: ICT bedrijf
Huidige functie: Consultant

Laptop: ja (dell, 500gb sata, dualcore en 2gb ram)
Leaseauto: ja (700 excl brandstof)
Onkosten vergoeding 65
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geregeld uitjes, cursussen, congressen, etc

Maand salaris(bruto): 2660

Vind zelf dat ik niet heel slecht verdien maar voor m'n gevoel zou dr nog wel een paar honderd bij moeten kunnen...

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Nowhereman schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:21:
Hier een update, tis alweer 2 jaar geleden, zit nogsteeds bij dezelfde werkgever, bevalt nogsteeds prima.
Zowel klanten als werkgever gaan flexibel om met werktijden en vanuit huis werken (ook bij de klanten) is meestal geen probleem. GSM gebruik mag ook prive mits je het niet te gek maakt. Verder sta ik in de nieuwe situatie 1x in de 5 weken een week standby. Voor een week standby zonder oproepen vang ik netto zo'n 120/130 euro, dat zit dus niet in het salaris. Verder valt de leaseauto geheel buiten het salaris, Ik hoorde laatst dat sommige bedrijven de auto binnen het salaris laten vallen (was voor mij nieuw).

Oude situatie - 2008

Werkervaring: 7jr
Werkgever:
Huidige functie: Engineer

Leaseauto: ja (525 excl brandstof)
Onkosten vergoeding 45

Maand salaris(bruto): 2275

Situatie anno 2010
Leeftijd: 30
Werkervaring: 9jr
Werkgever: ICT bedrijf
Huidige functie: Consultant

Laptop: ja (dell, 500gb sata, dualcore en 2gb ram)
Leaseauto: ja (700 excl brandstof)
Onkosten vergoeding 65

Maand salaris(bruto): 2660

Vind zelf dat ik niet heel slecht verdien maar voor m'n gevoel zou dr nog wel een paar honderd bij moeten kunnen...
paar honderd zou zeker moeten kunnen zeker nu de markt aantrekt al die malafide detacheringsbureau 's schieten als paddenstoelen uit de grond. Anyway .... ik zou het een en ander eens met je manager bespreken, mocht er geen ruimte voor zijn kun je altijd nog je heil ergens anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Nowhereman schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:21:

Dat vind ik ook ja. Je bent wel leuk iets opgeschoten in vergelijking met 2 jaar terug, maar dat je nou echt heel veel verdiend... mwoah... En dat mensen hier allemaal neerzetten dat "een laptop" een arbeidsvoorwaarde is snap ik niet zo goed. What the hell heb je aan een laptop van je werk? Ik gebruik dat ding van mij echt niet prive. Los van het feit dat hij softwarematig dicht zit getimmerd gebruik ik ook liever mijn eigen spul (kost je een keer 500 euro en je hebt 3 jaar lang een prima laptop).

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Laatst online: 31-08 23:20

Nowhereman

Ygenweis

spaceboy schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:39:
[...]

Dat vind ik ook ja. Je bent wel leuk iets opgeschoten in vergelijking met 2 jaar terug, maar dat je nou echt heel veel verdiend... mwoah... En dat mensen hier allemaal neerzetten dat "een laptop" een arbeidsvoorwaarde is snap ik niet zo goed. What the hell heb je aan een laptop van je werk? Ik gebruik dat ding van mij echt niet prive. Los van het feit dat hij softwarematig dicht zit getimmerd gebruik ik ook liever mijn eigen spul (kost je een keer 500 euro en je hebt 3 jaar lang een prima laptop).
Einde van het jaar ga ik toch eens serieus praten om te zien wat er qua salaris mogelijk is, ik denk dat ik als consultant eerder richting de 3500 zou moeten zitten dan de 2500... niet dat ik dat nou in 1 jaar ga bewerkstelligen, tenzij ik van werkgever verander maar geld is ook weer niet alles. ;-)

Een laptop is in mijn geval een must, mijn laptop is infeite mijn gereedschap. Wij mogen het ding ook helemaal zelf inrichting (ik draai bijvoorbeeld linux) en na 3 jaar krijg je een nieuwe. Ook als er iets aan schort hebben we tech-support op die dingen zodat je altijd met een goedwerkende machine bij de klanten zit. Ook voor het werken vanuit thuis is het erg fijn omdat ik al m'n documentatie er op heb staan en zo niet hoef te synchen tussen 2-3 machines (kantoor, thuis, klant).

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Nowhereman schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:00:
[...]
Een laptop is in mijn geval een must, mijn laptop is infeite mijn gereedschap. Wij mogen het ding ook helemaal zelf inrichting (ik draai bijvoorbeeld linux) en na 3 jaar krijg je een nieuwe. Ook als er iets aan schort hebben we tech-support op die dingen zodat je altijd met een goedwerkende machine bij de klanten zit. Ook voor het werken vanuit thuis is het erg fijn omdat ik al m'n documentatie er op heb staan en zo niet hoef te synchen tussen 2-3 machines (kantoor, thuis, klant).
Een laptop is net als een bureau om aan te zitten. Daar doe je ook geen vreugdedansje voor als je die krijgt aangeboden. Als je 15 bent klinkt dat leuk, maar laten we wel zijn, zonder laptop kan je gewoon je werk niet doen klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 18-07-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:58

FreakNL

Well do ya punk?

MadButcher schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:38:
Was toen 23 en ing.
t_captain schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:23:

1992/1993 was inderdaad geen beste tijd, faillissement DAF, Centurion bij Philips en nog wat van dat soort onheil. Begrijpelijk dat je dan voor tijdelijk iets anders zoekt.

Ik vroeg me bij het lezen van je post wel af waarom je enkele jaren later niet alsnog een relevante functie hebt gezocht toen de arbeidsmarkt weer aantrok. Dan had je nu +- 15 jaar relevante werkervaring gehad en waarschijnlijk een salaris tussen de 3500 en 5000 bruto, gewoon in dagdienst.

Maar als je erg opziet tegen projecten met tijdsdruk en genoeg hebt aan wat je nu verdient dan kan het voor jou een prima keuze zijn. Ambitie is niet verplicht :)
Hij doet sowieso iets verkeerd als je als proces operator slecht 2400 bruto vangt. Kijk, wij ICT-ers zoeken uitdaging en vernieuwing in ons werk (over het algemeen), maar als ik zie wat proces operators in mijn omgeving verdienen (in de Europoort, chemie/olieindustrie, dus bij bedrijven als Shell, Odfjell, Vopak, Q8, Huntsman, Cofely, BP) dan denk ik weleens dat ik de verkeerde keus gemaakt heb. Veel mensen uit mijn directe omgeving werken bij dat soort bedrijven(buurjongen, vrienden en ook mijn pa), en je start (!!) daar gewoon met 2k netto. Okay, dat is inclusief ploegendienst toeslag (en daar moet je wel tegen kunnen), maar je werkt effectief maar 32 uur per week.

En als je 40 jaar bij zo'n bedrijf zit en je ontwikkelt jezelf een beetje (en dat is lang niet zo zwaar als jezelf ontwikkelen als ICT-er), dan wordt je er helemaal eng van, dan praat je gewoon over 65-85k op jaarbasis. Dat gaan velen van ons nooit aantikken, behalve als je manager wordt en 70 uur per week gaat draaien misschien...

Natuurlijk, het werk zal minder uitdagend zijn. Maar je staat nooit in de file, hebt redelijk baanzekerheid (zolang de olie niet opraakt :+), het werk is niet heel moeilijk (ook weleens lekker), je komt zonder stress thuis en je verdient gewoonweg meer dan je in de ICT ooit zul doen (hoger management uitgezonderd, maar dat is niet voor iedereen weggelegd)... Als ik mijn opleiding en carrière keuze over mocht doen zou ik toch nog eens goed moeten nadenken over ICT.. Gouden bergen zijn het allang niet meer, en met ICT werken mag dan leuk zijn, at the end-of-the-day werk je om te leven, en leef je niet om te werken (zoals het nu weleens voelt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 08:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

t_captain schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:21:
[...]

Wel even checken dat het om een volledige HBO opleiding gaat (dus incl titel B.Sc.) en niet om kort HBO.

Pssst. HBO-ers krijgen geen Bsc titel maar in de IT mag je BICT dragen. Dus B + vakgebied. Bsc is alleen voor bachelors van de universiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

fRiEtJeSaTe schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:07:
[...]

Een laptop is net als een bureau om aan te zitten. Daar doe je ook geen vreugdedansje voor als je die krijgt aangeboden. Als je 15 bent klinkt dat leuk, maar laten we wel zijn, zonder laptop kan je gewoon je werk niet doen klaar.
Dank je. Dat bedoel ik. ;)
Het ziet er zo stoer uit, maar je hebt er (prive) geen zak aan. :P
Een leasebak vind ik dan weer wat anders, omdat je die ook (in sommige gevallen) zelf gebruikt en je dus geen auto hoeft te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 12:27
FreakNL schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:20:
En als je 40 jaar bij zo'n bedrijf zit en je ontwikkelt jezelf een beetje (en dat is lang niet zo zwaar als jezelf ontwikkelen als ICT-er), dan wordt je er helemaal eng van, dan praat je gewoon over 65-85k op jaarbasis. Dat gaan velen van ons nooit aantikken, behalve als je manager wordt en 70 uur per week gaat draaien misschien...
<..>
het werk is niet heel moeilijk (ook weleens lekker), je komt zonder stress thuis en je verdient gewoonweg meer dan je in de ICT ooit zul doen (hoger management uitgezonderd, maar dat is niet voor iedereen weggelegd)...
Nou niet zo overdrijven, zowel bij Ordina als bij IBM verdiende ik destijds in loondienst (een 3-5 jr geleden, met slechts 12-14 jr ervaring) ook tussen 65-75K (kaal loon ex. leaseauto/bonusregelingen, op basis van 36u/week) en ik was echt geen zware projectmanager oid, maar een 'doodgewone' IT consultant/specialist die erg goed was in z'n werk. Ik was volgens mij ook zeker geen uitzondering in mijn unit. Misschien dat ik net iets bovengemiddeld verdiende.
IT-ers met 40jr ervaring zul je niet zo veel tegenkomen, dus vergelijkt wat lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Zonder een volledige discussie op gang te willen brengen toch een tegengeluid:

Ik ben het oneens met de bewering dat een laptop privé gebruiken waardeloos is. Foto's opslaan, internetten en een excelletje in elkaar zetten is zo'n beetje het enige wat ik privé met een computer doe. Daarvoor is die laptop van de werkgever ideaal. Er komt elke zoveel jaar toute gratuit een nieuwe, bescherming tegen de buitenwereld is geregeld, eventuele diefstal bij inbraak doet mij geen pijn en, ook belangrijk, het kost me geen onderhoudstijd, want digibeetvrouw accepteert dat ze hierop geen shit moet installeren door klakkeloos op elke vraag 'ja' & 'ok' te antwoorden. Voor de tricky shit moet ik dan mijn eigen computer op zolder gebruiken, maar internetbankieren doe ik met een veiliger gevoel op de laptop van de zaak!

Ja, een laptop privé kunnen gebruiken heeft waarde. Nee, ik heb het niet liever dan X euro cash.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

fRiEtJeSaTe schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:07:
[...]

Ik gebruikte de laptop van mijn werkgever eigenlijk alleen privé. Om mijn werk te doen kreeg ik namelijk van de opdrachtgever een andere laptop, waar ik verder bijna niets op kon overigens.
Zelf heb ik alleen een Mac, dus een Windows laptop erbij was wel handig. Momenteel heb ik geen laptop van werk en ik mis hem wel, nu doe ik alles wat ik ermee deed in een VM of via Boot Camp. Die laptop werd trouwens na twee jaar als hij werd vervangen je eigendom, dus in dat opzicht was het zeker een goede arbeidsvoorwaarde.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik gebruik mijn laptop ook gewoon alleen maar prive. Ja, als ik een keer een training extern moet geven dan wordt er van mij verwacht dat ik die laptop gebruik. Verder kan en mag ik er alles mee. Op het werk heb ik gewoon een desktopje. Ik zie het dus zeker wel als een meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem9503
  • Laatst online: 07:33
Leeftijd: 41
Opleiding(en): MBO
Certificaten: AMBI, ITIL, Prince2 foundation, Prince2 practioner (bijna)
Werkervaring: 20 jaar (waarvan 10jr ICT-gerelateerd)
Werkgever: Grote ICT-dienstverlener/detacheerder
Huidige functie: ICT-Consultant (what's in a name..)

Vakantiedagen: 29

13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + winstuitkering
Laptop: Ja (zou bijna zeggen helaas)
GSM: Ja (ook prive-gebruik tot 60,-/mnd)
Leaseauto: Ja (717,-/mnd excl. Brandstof)
Werkweek: 40
Onkostenvergoeding: 100,-/mnd
Pensioenregeling: Middelloon + beschikbare premie (laatste naar keuze, 60% door werkgever)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Divers
Regio: NL (standplaats Groningen, nu klus in A'dam)
Reistijd: verschillend

Maand salaris (bruto): 3.950,-

[ Voor 0% gewijzigd door willem9503 op 19-07-2010 11:21 . Reden: Pensioendetails aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrvk82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Certificaten: BPM Modeling & Architect
Werkgever: -
Huidige functie: Project Manager

Vakantiegeld: Ja 8%
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en winstuitkering (max 1 maandsalaris)
GSM: Ja, blackberry
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: 50% door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloonregeling, fietsenplan
Regio: Zuid Holland
Reistijd: OV: 1 uur. Auto: ~35 min

Maand salaris (bruto):3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreakNL schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:20:
Hij doet sowieso iets verkeerd als je als proces operator slecht 2400 bruto vangt. Kijk, wij ICT-ers zoeken uitdaging en vernieuwing in ons werk (over het algemeen), maar als ik zie wat proces operators in mijn omgeving verdienen (in de Europoort, chemie/olieindustrie, dus bij bedrijven als Shell, Odfjell, Vopak, Q8, Huntsman, Cofely, BP) dan denk ik weleens dat ik de verkeerde keus gemaakt heb. Veel mensen uit mijn directe omgeving werken bij dat soort bedrijven(buurjongen, vrienden en ook mijn pa), en je start (!!) daar gewoon met 2k netto. Okay, dat is inclusief ploegendienst toeslag (en daar moet je wel tegen kunnen), maar je werkt effectief maar 32 uur per week.

Natuurlijk, het werk zal minder uitdagend zijn. Maar je staat nooit in de file, hebt redelijk baanzekerheid (zolang de olie niet opraakt :+), het werk is niet heel moeilijk (ook weleens lekker), je komt zonder stress thuis en je verdient gewoonweg meer dan je in de ICT ooit zul doen (hoger management uitgezonderd, maar dat is niet voor iedereen weggelegd)... Als ik mijn opleiding en carrière keuze over mocht doen zou ik toch nog eens goed moeten nadenken over ICT.. Gouden bergen zijn het allang niet meer, en met ICT werken mag dan leuk zijn, at the end-of-the-day werk je om te leven, en leef je niet om te werken (zoals het nu weleens voelt)...
Ik werk zelf ook in de Gas/olie industrie (geen operator maar in finance) en het beeld wat je geeft klopt wel aardig. Maar als je hier echt geld wil verdienen (en de wereld wil zien) dan kan je het beste engineer worden in deze industrie. Vreemd genoeg lijkt er toch weinig interesse te zijn om in deze industrie te werken. Veel mensen weten er weinig over en ook zijn er weinig opleidingen die hier op specialiseren. Wel is het zo dat er niet heel veel bedrijven in NL zitten dus je beperkt bent qua locaties waar je kan werken. Dit is waarschijnlijk ook een belangrijke reden waarom er toch niet zoveel interesse is in de industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 12:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

swtimmer schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:22:
[...]

Pssst. HBO-ers krijgen geen Bsc titel maar in de IT mag je BICT dragen. Dus B + vakgebied. Bsc is alleen voor bachelors van de universiteit.
Heb je daar een bron van? :)

* The Eagle is nog oldschool Ing. maar mag bij zijn weten ook de Bsc. titel dragen.
Toen ik afstudeerde bestond de BICT volgens mij nog niet eens...HBO Informatica & Informatiekunde btw. Ik meen ook dat die BICT afhankelijk was van de gevolgde HBO opleiding..iets met accreditering oid :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

The Eagle schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:33:
[...]

* The Eagle is nog oldschool Ing. maar mag bij zijn weten ook de Bsc. titel dragen.
Toen ik afstudeerde bestond de BICT volgens mij nog niet eens...HBO Informatica & Informatiekunde btw. Ik meen ook dat die BICT afhankelijk was van de gevolgde HBO opleiding..iets met accreditering oid :)
Misschien haal je BSc en bc. door elkaar?
B ICT is uitwisselbaar met ing. die mag je dus door elkaar gebruiken.
Zelf heb ik een doctoraaldiploma, maar ik mag ook MSc in paats van drs. gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Ing. ≠ Ir.

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
swtimmer schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:22:
[...]

Bedankt voor deze uitleg. Ik had kennelijk de klok horen luiden zonder de klepel te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 12:27
[...]

Toen ik afstudeerde bestond de BICT volgens mij nog niet eens...
Same here, HBO in 1994 afgerond en toen werd er echt nog gesproken over ing / BSc.

[edit] http://www.volkskrant.nl/...el_niet_zonder_toevoeging
Blijkbaar is dit ergens rond 2003 gewijzigd en werd er vanaf toen geen BSc titel meer aan HBO-ers gegeven, maar daarvoor dus wel.

[ Voor 24% gewijzigd door sverzijl op 19-07-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

true, maar in welk opzicht is dat hier een relevante opmerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Canaria schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:52:
[...]

true, maar in welk opzicht is dat hier een relevante opmerking?
The Eagle zegt:
[...]

En aangezien hij Ing. met Bsc vergelijkt dacht ik dat hij Ir. bedoelde, maar na het lezen van het artikel zie ik dat er vroeger BSc werd gegeven aan HBOers dus is mijn post irrelevant.. Mi scusi :)

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

[...]

Bijvoorbeeld:
Wikipedia: Bachelor of Science
of
http://www.carrieretijger.nl/opleiding/ho/titels

Maar in ieder geval is Bsc bedoelt voor mensen van de universiteit. Kreeg je bij je ing. titel geen Bas? Bachelor of Applied Science?

In ieder geval zou je moeten kunnen zien of een bachelor van de uni of hbo is, helaas dragen veel mensen (ook onbewust, ik heb het over mensen die pas enkele jaren zijn afgestudeerd) de verkeerde titel. voor de Nederlandse markt is het logisch al blijft het verschil altijd maar lastig te zien....

/edit. ik zie nu je volkskrant artikel, het is dus pas "recenter" dat science beschermt is.

[ Voor 4% gewijzigd door swtimmer op 19-07-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneaKz
  • Laatst online: 05-09 13:17
t_captain schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:21:
[...]

Het gaat hier idd om een volledige HBO opleiding, ik citeer uit het brochure:
'U sluit uw Bacheloropleiding af met het officiële getuigschrift 'HBO Bachelor Bedrijfskundige Informatica' van Hogeschool NCOI. Met dit hooggewaardeerde officiële HBO-getuigschrift heeft u tevens het recht de erkende titel B ICT ( Bachelor of ICT) te voeren. Dit HBO-getuigschrift is officieel erkend door het ministerie van OCW en geaccrediteerd door de Nederlands-Vlaamse-Accreditatie-organisatie (NVAO)"

Klinkt wel sjiek :P de opleiding duurt overigens 3 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

swtimmer schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:25:
[...]

Bijvoorbeeld:
Wikipedia: Bachelor of Science
of
http://www.carrieretijger.nl/opleiding/ho/titels

Maar in ieder geval is Bsc bedoelt voor mensen van de universiteit. Kreeg je bij je ing. titel geen Bas? Bachelor of Applied Science?

In ieder geval zou je moeten kunnen zien of een bachelor van de uni of hbo is, helaas dragen veel mensen (ook onbewust, ik heb het over mensen die pas enkele jaren zijn afgestudeerd) de verkeerde titel. voor de Nederlandse markt is het logisch al blijft het verschil altijd maar lastig te zien....

/edit. ik zie nu je volkskrant artikel, het is dus pas "recenter" dat science beschermt is.
Wat Schaapmed ook zegt: mijn diploma is van begin 2002. Ik heb dus niks met de BaMa van doen gehad :)
Ik zal het nog eens nakijken (ben zelf ook wel nieuwsgierig), maar vziw heb ik gewoon een Ing. plus een Bsc. titel. Die ik overigens niet tegelijkertijd mag gebruiken ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

The Eagle schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:42:
[...]

Wat Schaapmed ook zegt: mijn diploma is van begin 2002. Ik heb dus niks met de BaMa van doen gehad :)
Ik zal het nog eens nakijken (ben zelf ook wel nieuwsgierig), maar vziw heb ik gewoon een Ing. plus een Bsc. titel. Die ik overigens niet tegelijkertijd mag gebruiken ;)
Waarschijnlijk heb je dat dan wel. Er is natuurlijk geen enkele reden voor een HBO om een 'mindere' bachelor titel weg te geven dan dat je mag doen dunkt me ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

swtimmer schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:00:
[...]

Waarschijnlijk heb je dat dan wel. Er is natuurlijk geen enkele reden voor een HBO om een 'mindere' bachelor titel weg te geven dan dat je mag doen dunkt me ;-)
Stiekem toch niet hoor ;) Ik heb een NL diploma waar op staat dat ik de titel Ing. mag voeren. En een Engelse versie waarop (in het engels uiteraard) staat dat ik de titel Bachelor mag voeren. Heeft in mijn geval dus niks met de BaMa van doen, maar des te meer met de internationale erkenning :)
Maar goed, ik zal vanavond wel ff controleren - gaan een beetje offtopic hierzo nu ;)

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 19-07-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:21
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO niveau 4 ICT beheer daarna Informatica maar mee gestopt
Certificaten: ITIL
Huidige functie: ICT Servicedesk Backoffice medewerker

Vakantiegeld: Ja 8%
Vakantiedagen: 38
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering (2,5% jaarsalaris) en eindejaarsuitkering (2,5% jaarsalaris)
Laptop: nee
GSM: nee
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: 50% door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloonregeling, fietsenplan
Regio: Zuid Holland
Reistijd: Auto: ~40 min
Reiskostenvergoeding: 230 netto
Maand salaris (bruto):2517

ik klaag absoluut niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 13-09 21:08
Erg net salaris voor een 22 jarige MBO'er met 3 jaar werkervaring! En 38 vakantiedagen is natuurlijk heerlijk.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Pagina: 1 ... 11 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.