"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"
Blijkbaar was er zaterdag nacht een probleem, opgelost rond 1:00.
Ben er vanochtend (8:00) nog opgeweest voor rare-mob hunting, wou nu gewoon gaan spelen en weer plat.
Moet zeggen dat het nu wel heel vervelend gaat worden.
Ach, in ieder geval kan ik me nu bezighouden om mijn huis schoon te maken, iets wat je anders altijd voor je uit schuif
WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)
Alle benefits van de ToL form komen terug in de vorm van talents of passieve bonus uit de resto tree. Een resto druid blijft in principe gewoon in casterform (Loretechnisch klopt dat ook, want druids zijn nu eenmaal primary healers) en zal daaromheen gebalanceerd worden.RichardvdD schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:20:
Wat gebeurt er dan met de Tree of Life? Het enige wat ik eruit kan opmaken is dat je niet meer heen en weer kan shapeshiften omdat er een cooldown op komt?
Tree of Life wordt een cooldown à la Metamorphosis, mogelijk dus iets van 30 seconden iedere 3 minuten, waarin de heals sterker worden, of de heals iets speciaals krijgen, daar is verder nog niet veel over prijsgegeven.
Ik ben bang dat het merendeel van het ge-QQ komt van de FotM rerollers die ergens halverwege TBC druid gerolled zijn om te PvPen en bang zijn dat ze hun Polymorph immunity en extra armour kwijt zijn in PvP. Maargoed, de veranderingen in de health pools en het meer gelijk trekken van armour classes maakt dat meteen ook weer een stuk minder noodzakelijk. Maar dat soort argumenten wordt aan de kant geschoven of overheen geluld in de vorm van "I don't care how long I have to keep spamming this. I'll do it till ToL changes are reverted! SAVE THE TREES!!!!11!1" Het is al zo erg dat Ghostcrawler heeft gemeld dat er mogelijk een minor glyph komt om de ToL form te behouden...
Vanilla wow: "Wij willen ook een form om te healen!"
TBC: "WTF, wat is dit voor lelijk ding om in te healen! En ik kan ook al niet eens Decursen, Innervaten enzo!"
WotLK: "Fijn, we kunnen nu alles wat we willen, maar kan die vorm niet wat mooier?"
Cata: "NEEEEEE ONZE TOLFORM IS WEG!"
There's no pleasing the stupid...
Nee ben op zich wel blij met het special maken van de ToL. Hopelijk wordt het healen met een druid iets meer dynamieker dan alleen maar hots en zo rond strooien.
Gisteren nog gelachen op Razorscale en consorten. Ja we wilde wat Ulduar achievenments, hardmodes en zo halen. Eerst maar met Dwarfgeddon doen. Hele tijd mis met aantal dwarves... wilde we het net gaan resetten gooien we net genoeg dwarves plat..LoL momentje.
Verder wat wipes op FL+4.. Toen wilde we FL+3 doen maar haalde de verkeerde toren neer. Uiteindelijk maar FL+2 gedaan met 3 vingers in de neus.. volgende week beter.
XT ging wel redelijk...weer 3 bij ofzo, behalve hardbreaker dan. Toen nog 1 tank poging proberen op Razor. Hopelijk kon de pala tank een bubble doen bij de landing.. Ok doen we het zo.
Pala bubbelt.. boem 4 of 5 dps dood. Ohhhh ja, aggro ben ik dan kwijt! LOL.
Staan er nog 3 overeind. De tank, ik en een healer die net verkeerd staat en als engel sterft. Razor zit dan op 65k health.. Ik en pala tank blijven het hele gevecht overeind en tot slot ook nog de speedkill kunnen doen. (1 keer omhoog). Was wel een leuke raid uiteindelijk..
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Elke dag wel een paar keer..-Trouble- schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:16:
Is er bij iemand hier al eens een poging tot scammen gedaan? Ik werd gisteren gewhisperd door iemand dat ik mijn account moest laten scannen en via een website moest inloggen zodat Blizzard dat kon doen. Het erge is dat ik eerst dacht 'wat een rare manier van benaderen' en daarna pas dacht dat het een scam was. Ben helaas vergeten de naam te reporten (ik zat in een instance) maar kan me best voorstellen dat vooral jongere spelers hier in kunnen trappen.
Gisteren ook Ulduar ingeweest voor de lol en trash achievement. Helaas was ik zo stom om bij Algalon dood te gaan waardoor ik zo'n beetje alleen die achievement nu mis. Verder wel grappig met Yogg+0 en diverse nieuwe records op bosses. Uiteindelijk sta ik nu nr1 qua ret paladin dps op Iron Council (11.4k), Vezax (9.2k) en Mimiron (5.5k). Dus totaal heb ik nu 5 nr1 dps spots op WoL
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Die heb ik
hahaha-Trouble- schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:42:
[...]
Die heb ikBevalt prima, als ik 'm niet vergeet mee te nemen naar een LAN ofzo (en dan kan ik naar huis bellen en met m'n moeder dat ding ontkoppelen, was een slapstick op zich
)
mja ik zou zeggen: ma hou dat ding bij u, elke keer ik bel drukje op knop en geef je nummer door..bedankt
Ik loop nu op Northrend rond, m'n gearscore is in 2 levels tijd verdubbeld, maar heb nog steeds het idee dat m'n gear een beetje brak is
Anoniem: 354623
ik ben net geregistreert op GoT en maak hier mn eerste post. ik ben een warlock/shaman/warrior speler, (puddingbux/klapkaak/prowlerteun) en ik ga weer ff meelezen hiero denk. verderest heb ik ff niet zoveel inspiratie om iets nuttigs neer te zetten, maargoed...
Anoniem: 243052
Het werkt niet zo dat je ze kan opsparen.Blistimo schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 17:51:
[...]
De Balance veranderingen lijken mij ook wel cool, met een uniek mechanisme in de vorm van een Lunar en Solar bar. Spaar beide op tot bijna vol, pop Blood Lust en gebruik achter elkaar je Eclipses.... Buuuurrrrsssst!
Ik zit er zelfs aan te denken om m'n Feral offspec te dumpen en een Balance offspec te nemen, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ons vaste 10m raiding team geen healer heeft met fatsoenlijke DPS offspec waardoor het swappen naar een 2-healer setup nogal lastig blijkt. (HM Saurfang is niet voor mij weggelegd... ik raak steeds afgeleid van mijn dedicated Mark-heal target :x)
Voorbeeld : -=[-10]::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::[]::::[10]=-
je cast 10 wrath zo dat je (lunar of solar weet ff niet welke) starfire bar vol is die doet dan mega veel dmg , die cast je dan 20x om zo je wrath vol te hebben voor mega dmg.
Nou is dit natuurlijk een voorbeeld maar dit idee is waat blizzard wil maken. je cast de ene om de andere sterker te maken. Cast je de ander word deze dus wat minder in dmg terwijl de eerste weer sterker word.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 243052 op 11-04-2010 17:04 ]
Polymorph zijn ze daarnaast zowiezo al kwijt (word schijnbaar een diepe feral talent).
Dit precies.Anoniem: 243052 schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:02:
[...]
Het werkt niet zo dat je ze kan opsparen.
Voorbeeld : -=[-10]::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::[]::::\[10]=-
je cast 10 wrath zo dat je (lunar of solar weet ff niet welke) starfire bar vol is die doet dan mega veel dmg , die cast je dan 20x om zo je wrath vol te hebben voor mega dmg.
Nou is dit natuurlijk een voorbeeld maar dit idee is waat blizzard wil maken. je cast de ene om de andere sterker te maken. Cast je de ander word deze dus wat minder in dmg terwijl de eerste weer sterker word.
Zie dit alleen niet echt veel invloed hebben, denk maar terug aan de originele reckoning. Je spaart enorm veel op ergens op trash en om dan op de boss of in pvp torenhoge burst te halen (2-shot op een raid boss bijvoorbeeld).
Bovendien zal er ook wel een debuff aan vast komen. Anders zet je, bv, wrath op zodat starfire naar de max gaat en dan ga je wrath-starfire rotatie doen. Dan krijg je gewoon 11111 gevolgd door 121212 als dps rotatie. Dus zal nog wel wat bij komen zodat je de balans wilt houden of bewust uit balans wilt halen. Misschien beetje richting de AM verandering om alles wat dynamischer te maken.
[ Voor 59% gewijzigd door Xanaroth op 11-04-2010 17:18 ]
Uhm, vergeef me het gebrek aan een bron, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat het twee afzonderlijke bars worden. Ze willen wat meer afwisseling geven aan moonkins, ipv Wrath tot Eclipse > Starfire tot Eclipse. En of je nu 4 of 12 casts nodig hebt tot je Eclipse, dat blijft net zo 'saai'. Maar die Nature's Torrent (of hoe dat ding ook heet) kan daar heel interessant in gaan worden.Anoniem: 243052 schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:02:
[...]
Het werkt niet zo dat je ze kan opsparen.
Voorbeeld : -=[-10]::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::[]::::\[10]=-
------>edit<------
Oh, hmm, na nogmaals de oficiele post gelezen te hebben heb je inderdaad gelijk. Daarnaast lijkt het alsof het de bedoeling is om die bar in het midden te houden om beide damage schools maximaal te buffen. Ik was even vergeten dat het talent Eclipse komt te vervallen, of in elk geval sterk verandert.

http://www.worldoflogs.co...damageDone/?s=3005&e=3543
Beetje jammer dat melee daar op het laatst redelijk "gekloot" wordt doordat we alleen damage kunnen doen op iceblocks, ik als feral druid heb tijd nodig om mijn rotatie op te bouwen en dat lukt niet echt als je target in 5 seconden neer gaat.
Anyway, op 8% ging een van onze tanks dood en op 2% de andere, dus toen heb ik die laatste twee procent nog getankt en het daadwerkelijk zelfs overleefd.
Ik ben aardig blij met de nieuwe belt, trinket en idol die ik geloot heb de afgelopen week, en de 4-set die ik in de week daarvoor bij elkaar gesprokkeld heb. Ik kom nu als DPS eindelijk mee met de rest van de raid, een vijfde plek op Rotface vind ik best nog netjes.
Beetje jammer wel, mijn main spec was tot deze week nog feral tanking, maar aangezien ik eigenlijk meestal aan het DPS'en ben heb ik dat gewisseld naar feral DPS. Nou moet ik eigenlijk mijn volledig Sanctified tanking 4-set verwisselen met de 251 4-set die ik als DPS gebruik, maar dat voelt zo zonde van alle gems en enchants die ik zou moeten vervangen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Weet iemand waarom die ondingen nog steeds niet in de retail winkels te koop zijn?.. Zelfs niet in de mediamarkt?
Omdat Blizzard ze niet aan vendors verkoopt?Ketho schreef op maandag 12 april 2010 @ 01:36:
[...]
Weet iemand waarom die ondingen nog steeds niet in de retail winkels te koop zijn?.. Zelfs niet in de mediamarkt?
Die mobile authenticator doet het ook prima trouwens, mocht je een smartphone hebben.
ja dan ben je ook een dombo als je in die scams traptSpeedy55 schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:39:
Kreeg 2 weken geleden een whisper dat mijn account suspended zou zijn vanwege wat voor reden dan ook en dat ik op een bepaalde site moest gaan inloggen. Ja eerst dacht ik ook, wtf waarom, en toen las ik even beter, dacht meteen daarna dit is scam.
blizzard gm's gebruike namelijk niet eens de gewone chat functie in de game maar een speciale ,die soort van pop upt zeg maar.
Wat me trouwens opvalt aan cath exp rls notes is dat ze heel veel rgp elementen eruit halen. nog even en dan wordt wow een 3e person shooter.........
over 2 jaar hebben we 3 classe/races over . baksteen die kan healen. een tegel die melee dmg doet en een wieldop die cast dmg doet. Leuk dat ze het zo simpel maken maar kom op dit is toch een RPG ??????
[ Voor 25% gewijzigd door HStyles op 12-04-2010 01:51 ]
RPG = RolePlaying GameHStyles schreef op maandag 12 april 2010 @ 01:45:
[...]
over 2 jaar hebben we 3 classe/races over . baksteen die kan healen. een tegel die melee dmg doet en een wieldop die cast dmg doet. Leuk dat ze het zo simpel maken maar kom op dit is toch een RPG ??????
Jij omschrijft net heel netjes 3 rollen die gespeeld kunnen worden
Wat is je punt?
Advocatus ineptias | Free Speech Online
afgelopen weekend veel gespeeld. Na de tips die ik hier heb gekregen een flink aantal dungeons gedaan als healer. Moet zeggen ik begin het nu echt in de vingers te krijgen. Op af en toe een dode dps, maar vrijwel alle runs bijna zonder doden gedaan. Alleen in The Old Kingdom even een keer een wipe gehad, omdat de tank een beetje haast had en ik (en de anderen) niet snel genoeg bij hem waren toen hij een grote groep op zich kreeg.
Maar daarna eigenlijk alles zeer goed verlopen. Nu dus flink badges aan het sparen en iedere keer aan het hopen op wat leuke drops in de dungeons.
Daarnaast ook een Shammy begonnen. Eens kijken of ik dat ook lekker vind spelen. Gelukkig hadden wij op onze server alleen in de nacht van zaterdag op zondag problemen, dus ik kon zondag om 9 uur gewoon weer inloggen.
Al met al een heerlijk weekend WoW.
[ Voor 8% gewijzigd door Thorval op 12-04-2010 08:00 ]
Vrijdag wilde ze Saphiron en Kelthuzad doen voor die 'Champion of the Frozen Wastes' dit was met een 'alt' guild waar ik 2 chars in heb zitten ik werdt gevraagt omdat ik kennelijk de enige was die het gevecht echt had gedaan en de rest hier nog niet eerder was geweest, de RL had op internet gezocht naar tactics en deze geprobeerd uit te leggen... iedereen snapte het na de uitleg uiteraard.. bij de eerste 'icebomb' 10 man dood dus wipe.. 2de poging ging het wel goed. Op KT ging het gigantisch fout uiteraard.. echt.. deja vu... na 2 wipes ben ik maar wat anders gaan doen, kreeg wel commentaar dat ik dus uit de raid gestapt was... toen ik hem vertelde dat we dit in 200/213 gear gedaan hadden en om te falen met 232-264 gear omdat mensen gewoon niet luisteren had ik niet zo'n zin in.
Nog ff rustig wat random hc's gedaan, weinig bijzonders gezien en ben maar een paladin begonnen uit verveling,
zit nu op lvl34 en moet zeggen dat het wel leuk is, moet daarbij zeggen dat een paladin wel een beetje raar is
een beetje raar vechten, SoCom aan en elke 8 seconden een judge gebruiken?
Opzich vindt ik een Paladin wel leuk spelen maar... ik mis toch wel dat 'actieve' van b.v. een warrior/DK, ik mis 'crusader strike' denk ik, het wachten op die 'swing' is toch best saai, zeker als deze ook nog eens missed
Misschien dat hier nog verandering in komt, dat zal haast wel maar toch, hopelijk snel naar outland want je zou verwachten dat ook spelers in heirlooms weten wat ze moeten doen en dat valt toch ook tegen, nu al dat 'gogo i have to go in 5 minutes' als je net binnen staat.. en zelf maar gaan pullen. En hoe zit het met 'redemption' dat krijg je nu toch gewoon?
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Afgelopen vrijdag en zondag waren de ICC avonden. De eerste 4 bosses waren vlot dood. Toen bleek dat de weekly ICC quest de quest was waar je debuffs van Festergut en Rotface moet 'inleveren'. Een guildie wist een truukje om die te doen zonder die twee bosses te killen (met een pala en een tank naar binnen, wachten tot de tank de debuff heeft -> divine intervention -> win). Dit bleek op zich nog wat lastiger dan gedacht, maar uiteindelijk lukte het inderdaad. Toch lekker makkelijk 5 frost emblems gescoord.
Zondag zijn we verder gegaan met Festergut en Rotface. Voor beide hadden we twee tries nodig. Rotface was zo aardig om zijn mace (Lockjaw) te droppen. Ik was de enige die hem wilde, dus ik kon meteen weer die lelijke ToC10 mace inwisselen voor een bijna net zo lelijke, maar toch veel betere, andere mace
Qua gear was het een productief weekendje. Toravon in VoA25 was zo aardig om de T10 jurk (

Vanavond na het sporten ga ik maar weer eens lekker PvPen om honor te farmen voor m'n volgende Wrathful item
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Vrijdagavond wat random heroics gedaan op mijn druid, in PoS dropte de caster dagger, was een leuke upgrade over Mariel's Sorrow!
Zaterdag had ik teveel andere afspraken om te gamen, zondag 's middags weer gespeeld, eerst wat random heroics weer op mijn druid, vooral emblems gescored en uiteindelijk van EoT de Hearmender Cirkle.
Daarna op mijn hunter wat randoms gedaan. Dit keer had ik mazzel, random was PoS (ik moest daar nog heen voor de ICC questline). Eck dropte ook de crossbow, waardoor mijn iLvl 200 gun nu is vervangen door een iLvl 232 crossbow. Ik ben benieuwd wat dit gaat doen met zijn DPS
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
eerste try op sindra. alle attacks deden bijna constant een crit. dus eerste warning dat me aggro dichtbij de tank was -> ik salvation mezelf. iceblock phase tussendoor en als ze weer land kwam ik weer snel tegen de tank zijn aggro. ik doe het wat rustiger aan, en me threat zakt tot ik ineens word getarget en ze doet een flamebreath aanval op me..*BOEM* raid weg

daarna kreeg ik een vigilance van de tank ging het goed
maar toch vind ik het bizar dat ik zo makkelijk overaggro. als ik het al lastig heb, hoe doen andere classes het?
Anoniem: 243052
Redemption is paladin quest op lvl 12.. alliance weet ik niet waar. voor horde in silvermoon bij palli trainer en je moet naar ghostlands om iets te doen in het noorden.prutser001 schreef op maandag 12 april 2010 @ 08:02:
lang verhaal... En hoe zit het met 'redemption' dat krijg je nu toch gewoon?
Anoniem: 57942
Op bosses doe ik eerst tiger fury + nature graps oid en dan prowl en dan die backstab die je stealthed moet doen. daarna doe ik rake? voor bleed (1 punt) en daarna de aanval die je van achter doet bij een boss en die met bleed meer dps doet. daarna na ong 4 a 5 punten rip en dan tussen door kijk ik welke extra dps deseases ik op een boss heb en dan vul ik me punten op met claw etc.
Maar is volgens mij niet echt een ideaale dps rotation haha. hoor van iedereen dat kittys tot latere level niet zoveel dps doen. En dat de rotation moeilijker is dan dat die van een rogue.
Dus iemand een leuke rotation voor me cat op level 45?
thnx
Als warrior ook gewoon, niet aanvallen of doodgaan.maar toch vind ik het bizar dat ik zo makkelijk overaggro. als ik het al lastig heb, hoe doen andere classes het?
Dat krijg je als class met weinig -threat die niet bedoeld zijn absurd veel dps te doen =p
Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris
threat vind ik af en toe ook een beetje vaag.. het lijkt ook alsof hunters 2x de threat van andere classes doen.. dan zie ik in de dps lijst een hunter 4K doen, en een pala 6k dps.. maar toch heeft de hunter 2x de agro van de palading..patrickos85 schreef op maandag 12 april 2010 @ 08:58:
de laatste tijd heb ik als ret wel beetje threat problemen op sommige bosses. sindragosa gisteren bijvoorbeeld.
eerste try op sindra. alle attacks deden bijna constant een crit. dus eerste warning dat me aggro dichtbij de tank was -> ik salvation mezelf. iceblock phase tussendoor en als ze weer land kwam ik weer snel tegen de tank zijn aggro. ik doe het wat rustiger aan, en me threat zakt tot ik ineens word getarget en ze doet een flamebreath aanval op me..*BOEM* raid weg![]()
daarna kreeg ik een vigilance van de tank ging het goed![]()
maar toch vind ik het bizar dat ik zo makkelijk overaggro. als ik het al lastig heb, hoe doen andere classes het?
hoe word threat eigenlijk berekend? het is dus niet DPS = Threat bij alle dps'ers?
13:37
Van het weekend kwam ik in een groep en zat er iemand in met een addon genaamd rank watch ofzo. Kreeg ik whispers dat ik niet de hoogste rank spells gebruikte en wat blijkt? Mijn LHW stond op rank 2 ofzo en mijn chainheal op rank 4. Toen ik dat had aangepast werd het healen een stuk aangenamer kan ik zeggen! Wat is healen dan relaxed zeg!
Nu heb ik de volgende vraag: als ik van spec wissel, pakt ie automatisch weer een lagere rank spell. Wat kan ik doen om dit te voorkomen?
niet, dat is een probleem in dualspec.. leer je nieuwe ranks in spec 1, worden deze niet geupdate in je toolbar van spec2.. erg vervelend idd (rankwatch ftw in dit geval)Menace_1981 schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:28:
Ik heb laatst hier gepost met de vraag hoe ik moest healen met een Shaman en heb hier hele goede tips voor gekregen. Het probleem dat ik had was dat ik erg snel oom ging.
Van het weekend kwam ik in een groep en zat er iemand in met een addon genaamd rank watch ofzo. Kreeg ik whispers dat ik niet de hoogste rank spells gebruikte en wat blijkt? Mijn LHW stond op rank 2 ofzo en mijn chainheal op rank 4. Toen ik dat had aangepast werd het healen een stuk aangenamer kan ik zeggen! Wat is healen dan relaxed zeg!
Nu heb ik de volgende vraag: als ik van spec wissel, pakt ie automatisch weer een lagere rank spell. Wat kan ik doen om dit te voorkomen?
13:37
hunters staan vaak nog sneller tegen de tank zijn aggro dan ik inderdaad. maar die doen Feign death en dan reset het. dat kan om de 30 sec gedaan worden, wat een hoop scheeltNibbz schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:28:
[...]
threat vind ik af en toe ook een beetje vaag.. het lijkt ook alsof hunters 2x de threat van andere classes doen.. dan zie ik in de dps lijst een hunter 4K doen, en een pala 6k dps.. maar toch heeft de hunter 2x de agro van de palading..
hoe word threat eigenlijk berekend? het is dus niet DPS = Threat bij alle dps'ers?
sowieso word er eerst gekeken of er threat reduction talents zijn. dan is het volgens mij dat crits veel meer extra aggro geeft dan normal hits. de precieze berekening voor threat weet ik niet helaas.
Een voorbeeld was de eerste random die we zonder eigen tank begonnen. Het was Old Kingdom en de tank gaat er als een speer vandoor. Op zich geen probleem, graag zelfs, alleen deze tank vond het nodig om meerdere groepjes aan trash te pakken met shadowcasters erin. Dat gekoppeld met maar 1 dps die uberhaupt de correct target had gekozen zorgde dat ervoor dat de tank 2x een blast at van die shadowcasters en letterlijk binnen een seconde dood was. Gevolg: insta-leave. Daar sta je dan te wachten op een nieuwe.. ik heb wel wat beters te doen.
Oftewel ik heb mijn crit-kip offspec de deur uit gegooid om mezelf een tank offspec te geven. Best wel rottig wanneer je 0,0 feral gear hebt. Zo veel mogelijk i200 feral gear verzameld in een paar random hc en met wat geluk een orca-harpoon uit HoR HC en Black Heart uit ToC normal kunnen looten. Nu loop ik als beertje rond met maar 29k armor, 33% dodge en ongeveer 28k HP *zucht*. Eerste paar randoms gingen wel 'ok' ondanks de 5.5k++ spelers die je het tanken zo goed als onmogelijk maken wanneer je effectief alleen maar wat 200 feral gear heb en 232-245 resto gear om de gaten op te vullen. Ergens tussen het spammen zat er nog een ninja warlock die vrolijk op de laatste boss alle cloth gear need en eruit naait. Gelukkig dat niemand iets nodig had ervan.
Om over ninjas te praten; zo fijn wanneer je als resto druid in PoS HC de cloth boots ziet droppen en er geen enchanter en geen clothy aanwezig is. Netjes gevraagd of ik de boots zou mogen krijgen omdat het een upgrade voor me is en kreeg hier en daar een "ok" terug. Iedereen had er al greed op gedaan en de boots droppen naar een DK dps die vervolgens meteen zegt "than, bye!" en uit de groep gaat. Zo jammer dat er altijd van dat soort mensen zijn die je altijd proberen te narren wanneer ze ermee weg kunnen komen. Ik hoop echt dat dat soort mensen eens een koekje van eigen deeg krijgen wanneer zij iets nodig/willen hebben.
Dit weekend heb ik amper wow gespeeld… Wel nog even een random weekly op mn rogue gedaan naar Ulduar 10 – XT002. Het duurde zo lang voor we aan het gevecht begonnen dat mn poisons nog maar 2 minuutjes te gaan hadden. Ik klik ze weg, en kom erachter dat ik geen poisons meer bij me heb. Snel gear swappen naar combat gear en spec veranderen. Charged de tank en sta ik daar in combat gear zonder poisons met mn mutilate build. Gelukkig kan je wel wapens wisselen en kon ik eviscerate uit mn spellbook halen, maar de dps was om te huilen
Exodan was er ook bij op zn shaman, daarna zijn we nog even samen de daily heroic in gedoken met een andere GoTer… VH heroic. Die instance is echt te makkelijk als je een beetje in de gear zit. Ik outdamagde wel net aan de retri paladin op mijn holy priestje!
Zonder de tank te kennen en zonder enige kennis van jullie gear of raid samenstelling, denk Ik toch dat het probleem bij de tank zit. Wij hebben een ret pally die tussen de 9-10k dps doet en geen van onze tanks hebben een probleem om hem of de andere dps voor te blijven. Gebruiken jullie hunters wel steeds misdirect op de mt?patrickos85 schreef op maandag 12 april 2010 @ 08:58:
de laatste tijd heb ik als ret wel beetje threat problemen op sommige bosses. sindragosa gisteren bijvoorbeeld.
eerste try op sindra. alle attacks deden bijna constant een crit. dus eerste warning dat me aggro dichtbij de tank was -> ik salvation mezelf. iceblock phase tussendoor en als ze weer land kwam ik weer snel tegen de tank zijn aggro. ik doe het wat rustiger aan, en me threat zakt tot ik ineens word getarget en ze doet een flamebreath aanval op me..*BOEM* raid weg![]()
In de iceblock phase doet de tank ook geen extra threat op de boss, als het goed is ga je met bijna dezelfde threat verder.
Heb je keybinding gezet op je spells of gebruik je specifieke addons?Menace_1981 schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:28:
Ik heb laatst hier gepost met de vraag hoe ik moest healen met een Shaman en heb hier hele goede tips voor gekregen. Het probleem dat ik had was dat ik erg snel oom ging.
Had hetzelfde probleem met riptide welke op rank 1 stond, aangezien ik grid in combinatie met clique gebruik heb ik de riptide setting in clique verwijderd en dan terug toegevoegd met de juiste rank en sindsdien blijft het juist staan ook bij spec wissel.
Leuke upgrade vanaf mijn één of andere +agi ring. Vooral de Expertise die er op zit is welkom.
Nu wil ik nog Tapestry of the Frozen Throne en dan heb ik de 5-mans dungeons alleen nog maar nodig voor de emblems.
Arms speelt nog steeds er leuk, al mis ik soms een beetje AoE capaciteit. 1x per minuut Bladestorm is toch wat anders dan Whirlwind + Cleave spam
Echter maakt de critical damage van Overpower veel goed, 15k crits met goede procs
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Als threat op Sindy een probleem is, dan zijn er drie opties. 1: jij hebt Righteous Fury aan. Lijkt me sterk.RyackWerk schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:16:
[...]
Zonder de tank te kennen en zonder enige kennis van jullie gear of raid samenstelling, denk Ik toch dat het probleem bij de tank zit. Wij hebben een ret pally die tussen de 9-10k dps doet en geen van onze tanks hebben een probleem om hem of de andere dps voor te blijven. Gebruiken jullie hunters wel steeds misdirect op de mt?
In de iceblock phase doet de tank ook geen extra threat op de boss, als het goed is ga je met bijna dezelfde threat verder.
Oké dit moet er echt even uit..
Gisteren in ICC25 semipug, we kregen de quest bij Deathwhisper waar een speciale mob spawnt die je in leven moet houden. Strategie: Een DPS gaat in zijn tank spec/gear en tankt de mob aan de ZIJKANT van de kamer als de mob verschijnt, en een moonkin zorgt ervoor dat de mob telkens vast wordt gezet in roots.
Wat doet de tank? Hij brengt de mob naar het begin van de kamer waar de andere adds spawnen. Vervolgens zijn er 3-4 DPS die zo ontzettend dom zijn om de questmob te nuken met dots etc. (dus niet cleave, nee gewoon 100% dps op de quest mob), een hunter had uiteindelijk iets van 80,000 damage op de quest mob gedaan. Wipe.
Volgende poging. De quest mob spawnt en de tank taunt. De moonkin begint direct met rooten terwijl de quest mob nog midden tussen andere adds staat. De mob staat vast en wordt langzaam gecleaved, terwijl de moonkin maar blijft rooten midden tussen de andere adds. Vervolgens komt de add ergens midden in de kamer te staan met 20k hp over, maar door de frostbolts in P2 gaat de quest mob alsnog dood. Wipe.
Derde poging dan. Dit keer moet de tank de mob taunten en naar de ACHTERKANT van de kamer brengen, waarna de moonkin hem daar kan rooten. Dit zodat niemand cleaved, zodat niemand er last van heeft, en zodat die mob gewoon VER weg is van de rest van de groep om ervoor te zorgen dat er niet wéér een blinde idioot gaat DPS'en op de quest mob. De mob spawnt, de tank moet de mob naar de achterkant van de kamer brengen.. uhh.. tank? Waar is de tank nou weer? Die stond dus mooi de normale adds te tanken op de stairs (terwijl we daar al een andere tank voor hadden) en had niet eens in de gaten dat de quest mob spawnde. 10 raid warnings later had hij het nog niet door. Dus de andere tank (eentje met hersenen) die de normale adds stond te tanken deed het dan maar, hij brengt de mob in de juiste positie, en de boomkin moet rooten.
Maar.. waar is de boomkin nou weer? Die stond dus gezellig wrath te spammen vlak voor de boss. Ook al spawnden er adds, hij bleef maar wrath spammen. Weer een raidwarning, nog een, en nog een.. Daar reageerde hij niet op, zelfs van de raidleader en assistents tegelijk, geen reactie. Pas toen ik BOVEN OP hem ging staan, en in /s schreeuwde dat hij zijn kop uit zijn reet moest halen begon hij te bewegen. Als een blinde imbeciel rent hij eerst 2 rondjes door de ruimte heen en heeft geen flauw benul waar de quest mob is. De quest mob was inmiddels weer richting de tank gegaan omdat er nieuwe adds spawnden. En wat doet die moonkin vervolgens? Die root de quest mob gewoon weer tussen de andere adds waardoor de questmob wéér gecleaved wordt. Toen werd iedereen helemaal jodokus van die prutsers en uiteindelijk hebben we toen de boss op de normale manier gedood..
Zo zie je maar weer, zodra mensen iets horen wat ze niet kennen, wat ze niet gewend zijn of nog nooit hebben gedaan, gaat het direct de mist in.. En zo kunnen 4-5 idioten het verzieken. PvE is moeilijk hoor!
Oja, en natuurlijk wonnen de betreffende falers alle loot, ook bij de bosses erna
[ Voor 5% gewijzigd door Divak op 12-04-2010 10:41 ]
Als het alleen bij Sindragosa een probleem is kan het zijn omdat je tank voor dat gevecht wat stukjes Frost Res gear aanheeft. Wij doen het ook op die manier, en je merkt duidelijk dat tanks in die gear een stuk minder threat doen.patrickos85 schreef op maandag 12 april 2010 @ 08:58:
Om maar een aanvulling te doen op alle weekendverslagen:
Nadat we vrijdagavond een uur aan wipes hebben gehad op Saurfang HM (2healer setup: Disc Priest en Resto Druid - niet ideaal, maar het was nu eenmaal zo) en die uiteindelijk hebben moeten skippen zijn we met goede moed de Plagueworks in gedoken. Allereerst Festerface HM. Nadat we in de eerste poging al snel doorkregen dat we zo min mogelijk Malleable Goos moesten eten ging die na een try of 5 netjes neer.
Daarna was Rotfiguur aan de beurt. Een paar tries nodig gehad om door te krijgen dat de slime pools dit keer NIET te negeren waren en onze hunter te laten kiten, en die ging ook vrij eenvoudig neer. Vile Gas is niet zo onvergeeflijk als de Festergut Gas, dat viel me alles mee. Putricide nog maar eventjes overgeslagen, vooral omdat de Raid Leader zich daar nog niet in verdiept had, en nadat die normal ge-oneshot werd op naar de Blood Wing.
Helaas hadden we deze week deze quest, maar omdat we voor een Hard Mode kill gingen hebben we die dus aan onze neus voorbij moeten laten gaan. We hebben dit gevecht in eerste instantie met onze standaard taktiek gedaan: warlock tank op Keleseth, en de andere bosses ook hun eigen tank. Helaas lopen de emotes van de Beachballs in de hardmode niet lekker, want we misten vrij consequent de spawns van de tweede en vierde Beachball... Anyway, na raid end redelijk optimistisch uitgelogd, weer twee hard mode kills erbij.
Zondagavond, op naar Bloody Mary en d'r vriendjes. Dit keer moest onze locktank healen op d'r shaman, dus aangepaste tactics. Taldaram en Valanar op 1 tank, de ander pakte Keleseth (feral, handig ivm FFF om orbs te ninjaen) Wederom wat afstemming nodig voor de Beachballs, maar vrij snel gingen ze gezamenlijk plat.
Wederom vol goede moed door naar Blood Queen Lana'thel. Tactisch verandert er niks, en uitvoeringstechnisch... ook niet. Easy kill, zonder doden uiteindelijk \o/ Blood Wing HM down!
Nog even afgesloten met Valithria, Sindy en een twoshot op Arthas. Dat vind ik dan wel het fijne aan tactisch lastige gevechten: als je ze eenmaal doorhebt, kun je ze meestal met maar weinig moeite opnieuw doen. Saurfang HM is echt puur een HPS en DPS race, met een minimale tactische moeilijkheid van de Blood Beasts. Maargoed, die komt ook nog wel, snel!
Voor de liefhebbers; logs!
vrijdag
zondag
Ik vind het een gslaagd systeem. Daarnaast nog ff tijdens wachten gewoon quest's doen enzo.
Heb gisteren direct m'n Furious shoulders kunnen halen. EN ben nu honor aant sparen voor de Wrathfull cloak of de Furious legs. Denk dat ik voor de legs ga voor de setbonus.
Al met al heb ik er weer zin in en gaat dit weer een mooie uitgavepost zijn
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Het gaat niet om de Chilled to the Bone debuff (de DoT die je krijgt van melee attacks tegen Sindy), maar om the Frost Breath debuff. Die vertraagt je movement en attackspeed. Deze stacked ook nog eens, dus als je er niets tegen doet, zakt je threat gigantisch in.RichardvdD schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:35:
De tank moet na een aantal stacks van die debuff gewoon even een paar seconden niet aanvallen, dan verdwijnt die debuff. Hand of Freedom haalt volgens mij niet de attack speed debuff weg, maar als de tank even een keer geen melee aanval doet (2 keer op escape drukken), verdwijnt de debuff. Hand of Protection zou ik niet doen, tenzij je dood wilt
Een tank-rotation helpt tegen de debuff. Verder is de debuff een movement-speed-debuff, dus Druids kunnen hem verwijderen door te shapeshiften (even snel terug naar caster en weer naar bearform kost 0 aan tijd, dus is zonder risico. Je kunt het zelfs in een macro gooien). Ik dacht dat Hand of Freedom de debuff niet verwijdert (lang geleden een keer geprobeerd op 10man), maar kan het mis hebben.
Als ik in de raid ben dan tank ik Sindy altijd als Druid. De frost breath debuff is geen probleem en daarmee threat ook niet.
edit:
Over scam-whispers gesproken, ik kreeg er dit weekend eentje die me vertelde dat ik iets gewonnen had en moest inloggen op de armory, bla bla. Inclusief nep-adres natuurlijk. Maar het grappige was dat het bericht dusdanig lang was, dat het adres er niet meer in z'n geheel erin paste. Het adres dat overbleef was http://www.eu-armory-gif en toen hield het bericht op. Lekker effectief

[ Voor 13% gewijzigd door Rannasha op 12-04-2010 10:55 ]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Wat het is met een Mage kun je gewoon veel minder content soloen als bijvoorbeeld een, Lock/DK/Paladin/Druid. (Heb alleen ervaring met lock+Pala thou)Anoniem: 243052 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:57:
Update:
Nu alle classes revealed zijn voor cata behalve de paladin (die ik toch al niet zou spelen) is er een verassing bij gekomen. Mijn voor keur ging al uit na de Druid of Shaman, maar de Mage is er nu bij gekomen. Ziet er naar uit dat ik 1 van deze 3 classes als nieuwe main ga levelen.
Niet zo maar een main, maar ga er meer dan 50-100k in steken ( hog + mammoth met vendors , rare pets etc etc)
Shaman: enhancement leek me niet heel leuk met wat ik las, elemental en vooral resto lijken me leuk in cata
Druid: Die nieuwe arcane - nature eclipse bar lijkt me leuk, en natuurlijk de paddo's of doom, ziet er naar uit dat feral cat en bear ook leuk / interessant worden. Resto iets minder, zonder nieuwe skills en een tree of life cooldown.
Mage: Grote verassing, de nieuwe skills lijken me echt leuk, Bloodlust, fire orbs, en wat nog meer. Ben alleen bang dat een pure class me snel verveelt.
*gaat verder researchen naar die 3 classes om uiteindelijk op 1 mei te starten met een nieuwe main!*
Hmm, ik deed alleen een freedom op mijzelf om naar de tombs te rennen in de air phase, voor de rest nergens. Geen enkele keer in de buurt gekomen van threat-problemen.Species5618 schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:51:
[...]
Deze stacked ook nog eens, dus als je er niets tegen doet, zakt je threat gigantisch in.
Een tank-rotation helpt tegen de debuff. Verder is de debuff een movement-speed-debuff, dus Druids kunnen hem verwijderen door te shapeshiften (even snel terug naar caster en weer naar bearform kost 0 aan tijd, dus is zonder risico. Je kunt het zelfs in een macro gooien). Ik dacht dat Hand of Freedom de debuff niet verwijdert (lang geleden een keer geprobeerd op 10man), maar kan het mis hebben.
Als ik in de raid ben dan tank ik Sindy altijd als Druid. De frost breath debuff is geen probleem en daarmee threat ook niet.
Je haalt twee debuffs door elkaar, de attack speed debuff krijg je alleen op de tank en duurt een paar minuten. En HoP zou je alleen gebruiken op de phase switch natuurlijk. Moet de tank zich wel bedenken dat 'ie moet taunten voor ze landt. Gaat op zich prima verder, al is een druid tank makkelijker.RichardvdD schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:35:
De tank moet na een aantal stacks van die debuff gewoon even een paar seconden niet aanvallen, dan verdwijnt die debuff. Hand of Freedom haalt volgens mij niet de attack speed debuff weg, maar als de tank even een keer geen melee aanval doet (2 keer op escape drukken), verdwijnt de debuff. Hand of Protection zou ik niet doen, tenzij je dood wilt
Je begrijpt het niet. ik zeg 3 classes/races TOTAL ..Grozno schreef op maandag 12 april 2010 @ 02:56:
[...]
RPG = RolePlaying Game
Jij omschrijft net heel netjes 3 rollen die gespeeld kunnen worden
Wat is je punt?
er is geen rogue , lock , warrior , exc meer maar gewoon
Ik speel een warrior als main, endgame raiding. En in fury spec ook nog. Wat warriors betreft heeft blizzard het gewoon niet voor mekaar.
TBC -> rage normalisatie (hetzelfde als ze nu gaan doen voor cata).... gevolg warriors worden gedegradeerd tot autoshot, want voor abilities hebben ze geen rage... dit is weer teruggedraaid omdat blizzard het niet voor mekaar kreeg dit goed te doen.. laten we zien wat ze bij cata voor manier hebben..
verder van TBC weet ik niet veel, daar deed ik nog niet endgame raids. maar dan komt Wrath en dus afgelopen jaar.
Naxx -> fury Warriors doen top damage, toch wel op een aantal bazen zo'n 5% meer als de rest in vergelijkbaar gear.. gevolg een 10% !! nerf.. warriors zijn gedegradeerd tot net boven de tanks.. bedankt blizzard... dit was patch 3.1
Volgende patch 3.1.2 kleine nerf voor arms. had ik geen last van maar: Juggernaut: Critical strike chance bonus reduced to 25%, down from 100%.
3.1.3 3 mini buffs.
Blood Frenzy: This talent now provides 5/10% haste instead of 3/6%.
Bloodthirst: Cooldown reduced from 5 seconds to 4 seconds, and rage cost reduced from 30 rage to 20 rage.
Juggernaut: This talent now also increases the cooldown on Charge by 5 seconds.
3.2.0 nog een kleine buff:
Armored to the Teeth: This talent now provides 1/2/3 attack power per 108 armor, up from per 180 armor
In ToC konden we gelukkig weer redelijk meekomen met de rest. ik stond zelf meestal in de top 10, bij twin valkyr en anub'arak in top 3.
vanaf dit moment is er niet veel veranderd. ook in ICC niet, voornamelijk protection aanpassingen. kan nu zoals gezegt goed meekomen met de rest van de raid. maar er komen alweer berichten dat blizz wederom vind dat warriors te hoog staan, dus ik zit weer te wachten op de volgende nerf.
Probleem bij blizzard is, wat ze zelf ook al aangegeven hebben is: ze weten dat er iets niet goed is aan de warrior. ze weten alleen niet wat, of hoe ze het moeten oplossen. Dus tot nu toe zijn ze alleen maar bezig met pleisterplakken. x% nerf daar, x% buff daar... Het lijkt er nu op dat voor cataclysm we nog 1 ability over hebben en dat is BT, daarnaast mogen we HS gaan gebruiken. wat ik nu echter deed is in m'n global cooldowns WW en Slam. dat gaat em uiteraard niet meer worden.. 2 button spec incoming
Warrior tank dus, ik ken het probleem als ik eens moet tanken. mijn tank gear loop ongeveer 1 ilvl achter op de DPS. douw er nog 2k dps uit maar het is niet genoeg om aggro te houden tegen de sterke DPS. vigilance lost het probleem vaak op, maar alleen voor de persoon waar deze op staat.patrickos85 schreef op maandag 12 april 2010 @ 08:58:
Dat is nog een item waar blizzard druk mee bezig is. Protection warrior treat is te laag, enerzijds omdat blizzard DPS meer dan eens generved heb van prot (vanwege pvp) en aan de andere kant omdat ze niet weten waar ze die extra treat moeten geven zonder de warrior weer helemaal overpowered te maken dat hij nooit overaggro'd raakt.
Aan de andere kant is het wel aan de DPS om te zorgen dat de tank niet overaggro'd wordt.
*weekboekje*
Afgelopen woensdag weer ICC in, 10 man heroic. mocht vandaag weer DPS spelen. Op deze dag de eerste 4 bazen neergehaald, daarna nog de mini boss en een aantal wipes op een nieuw encounter voor ons. Dreamwalker. Helaas deze avond niet meer neergehaald. volgende keer weer.
Donderdag: ICC 10 man HC. Vandaag moest ik als tank mee. Ook geen probleem
Vrijdag/Zaterdag/Zondag. buiten dailies m'n priest 1 level gegeven, en m'n paladin 4. Niet veel gespeeld. Zondag avond dan weer wel. wederom ICC in, als tank. De mensen die ik donderdag had achtergelaten hadden nog rottface en dreamwalker neergehaald. Wij gingen dus voor de blood princes en blood queen. Blood princes bleek wel een uitdaging, ik had (als warrior tank) nogal wat moeite om de blauwe orbs op me te houden en ook nog aggro op de range boss. Uiteindelijk ben ik DPS gegaan, en hebben we een holy paladin de range boss laten tanken. lekker makkelijk gewoon heals spammen en hij trok aggro op alles wat los en vast zat in de kamer.
Door naar blood queen (oftewel... loot queen) zelfs in heroic is dit gevecht makkelijk en had deze al eerder gedaan, even weer naar tank spec en bij de eerste poging mochten we looten :-) toch weer mooi een token aan over gehouden, m'n 5de en daarmee de eerste voor m'n tank tier.
Nog even een aantal wipes gedaan op sindragosa, maar helaas niet neer kunnen halen. komt nog wel :-)
[ Voor 40% gewijzigd door DrFlash op 12-04-2010 12:06 ]
En jij begrijpt niet wat wij zeggen: 1) dat gaat nooit gebeuren, en 2) ook met slechts drie classes kun je nog prima een RPG spelen. En dan zelfs nog een 3) je zal in raids sowieso 4 types nodig hebben, domweg omdat Blizzard niet compleet van tanks af wil stappen.HStyles schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:26:
[...]
Je begrijpt het niet. ik zeg 3 classes/races TOTAL ..
er is geen rogue , lock , warrior , exc meer maar gewoon
nee, we hadden 2 tanks bij sindra. 1 paladin(MT) en de warrior(OT). bij de paladin was het dat ik ineens spontaan aggro kreeg. maar ik las dat de tank een debuff krijgt door de blasts van sindra waardoor zijn melee speed omlaag gaat. kan verklaren waarom ik overaggro.DrFlash schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:45:
[...]
Warrior tank dus, ik ken het probleem als ik eens moet tanken. mijn tank gear loop ongeveer 1 ilvl achter op de DPS. douw er nog 2k dps uit maar het is niet genoeg om aggro te houden tegen de sterke DPS. vigilance lost het probleem vaak op, maar alleen voor de persoon waar deze op staat.
Dat is nog een item waar blizzard druk mee bezig is. Protection warrior treat is te laag, enerzijds omdat blizzard DPS meer dan eens generved heb van prot (vanwege pvp) en aan de andere kant omdat ze niet weten waar ze die extra treat moeten geven zonder de warrior weer helemaal overpowered te maken dat hij nooit overaggro'd raakt.
Aan de andere kant is het wel aan de DPS om te zorgen dat de tank niet overaggro'd wordt.
ik lette op me aggro, het was ineens spontaan dat ik de target werd. anderen zeiden ook dat ik niet hoger qua aggro zat dan de tank. een hele aparte gebeurtenis
No guts, no glory!
Dit is inderdaad zo irrintant, mensen die de chat niet lezen... wij hadden het ook een lock die vol bleven nuken op de add, na whispers en /rw begreep hij het eindelijk dat dat target niet de bedoeling was. vraagt hij na de kill (was nog wel een 1 shot) why?RichardvdD schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:35:
Lady deathwhisper weekly quest fail story
echt.. voor het gevecht was het uitgelegd.. let dan verdome eens op.
Wij hebben daar een oplossing voor verzonnen die heel goed werkt. Loot heeft bij ons 3 "prioriteiten". Priority 1 (P1) is mainspec gear; als je iets voor je main spec wil, dan laat je dat door "P1" te zeggen aan de loot master weten. Je betaalt daar gewoon DKP voor, en degene met de meeste DKP wint het item. Dan hebben we nog twee verschillende offspec-prioriteiten: P2 voor de mensen die vaak respeccen voor onze raid, en P3 voor mensen die we niet laten respeccen. Zowel P2 als P3 is gratis en roll based. Mensen die P2 kunnen rollen zijn aangewezen door officers, wat over het algemeen betekent dat mensen die daadwerkelijk respeccen ook écht up to scratch zijn wat betreft hun gear. We hadden eerst een systeem waar P1 mainspec, P2 offspec (voor iedereen) en P3 vanity gear (spell power staff voor warriors bijvoorbeeld) was, maar eigenlijk iedereen in de raid vond dit nieuwe systeem logischer en beter.KillGhost schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:13:
Gisteravond toch nog BQL HC 25 neer gekregen. Goed te doen, maar niet echt handig als je 8-9 healers online hebt en veel dps'ers afk waren. Respeccen helpt wat, maar meeste hebben niet echt een leuk dpssetje ernaast.
Wij hebben ook zo'n lock. Jammer genoeg is dat onze GM.Gohan-san schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:24:
[...]
Dit is inderdaad zo irrintant, mensen die de chat niet lezen... wij hadden het ook een lock die vol bleven nuken op de add, na whispers en /rw begreep hij het eindelijk dat dat target niet de bedoeling was. vraagt hij na de kill (was nog wel een 1 shot) why?
echt.. voor het gevecht was het uitgelegd.. let dan verdome eens op.
[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 12-04-2010 12:27 ]
Misschien toch maar Omen in de gaten houden? dan hoef je er niet op te letten wat andere zeggenpatrickos85 schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:06:
[...]
nee, we hadden 2 tanks bij sindra. 1 paladin(MT) en de warrior(OT). bij de paladin was het dat ik ineens spontaan aggro kreeg. maar ik las dat de tank een debuff krijgt door de blasts van sindra waardoor zijn melee speed omlaag gaat. kan verklaren waarom ik overaggro.
ik lette op me aggro, het was ineens spontaan dat ik de target werd. anderen zeiden ook dat ik niet hoger qua aggro zat dan de tank. een hele aparte gebeurtenis
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
- Mektheb
- Registratie: December 2006
- Laatst online: 10:02
- World of Warcraft Burning Crusade, Collector's Edition
- World of Warcraft: Burning Crusade Collectors Edition
- Warcraft
- World of Warcraft: Cataclysm
- World Of Warcraft - Wrath Of The Lich King
- World Of Warcraft - The Burning Crusade
- Mmog
- Battlenet
- World Of Warcraft
- World Of Warcraft - Battlechest
- Activision Blizzard
- Blizzard
:strip_icc():strip_exif()/u/202430/458684_q.jpg?f=community)
I got it finally
Gz dude, jij hebt dus lekker doorgebikkeld toen ik gestopt wasMektheb schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:31:
Why because its red, and mountain o mounts xD
I got it finally
Niet per ongeluk hand of reckoning or rigtheous defense erin gegooid? Of de tank gebruikte zijn bubble per ongeluk etc.ik lette op me aggro, het was ineens spontaan dat ik de target werd. anderen zeiden ook dat ik niet hoger qua aggro zat dan de tank. een hele aparte gebeurtenis
No guts, no glory!
Haha, mijn Pally was eigenlijk m'n bank char, ik kwam tot lvl10 maar ben uit verveling maar gestopt omdat er werkelijk geen zak aan is lvl1-10, omdat ik nog wat 'Grant a levels' over had van recruit a friend heb ik em gelijk naar 20 gegooid en heb wat meuk van de AH gehaald om de niet heirloom slots op te vullen. Ik heb daarom waarschijnlijk die lvl12 quest gemist (ja horde) had hem namelijk in Orgrimmar neergezet en eigenlijk sinds begin TBC niet meer aangeraakt. Lijkt erop dat ik maar weer naar Silvermoon moet om die quest op te zoeken dan, had wel verwacht deze spell gewoon te kunnen kopen bij de trainer, totdat ik als enige in leven was in BFD en wilde ressenAnoniem: 243052 schreef op maandag 12 april 2010 @ 08:59:
[...]
Redemption is paladin quest op lvl 12.. alliance weet ik niet waar. voor horde in silvermoon bij palli trainer en je moet naar ghostlands om iets te doen in het noorden.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Als je overigens gewoon een goede raid groep heb, met mensen die kills boven loot zetten dan zijn dit soort dingen vrij simpel op te lossen binnen de groep zonder dat er een officer aan te pas komt. zo is het dus ook geregeld. ik als soort 'main' offtank.
Een slimme tank doet ook Hand of reckonig + bubble + cancelaura macro dan kun je toch alles removen en aggro houdenRichardvdD schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:45:
[...]
Niet per ongeluk hand of reckoning or rigtheous defense erin gegooid? Of de tank gebruikte zijn bubble per ongeluk etc.
Mooi met die video van Festergut erbij. En nette progressBlistimo schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:36:
[...]
Als het alleen bij Sindragosa een probleem is kan het zijn omdat je tank voor dat gevecht wat stukjes Frost Res gear aanheeft. Wij doen het ook op die manier, en je merkt duidelijk dat tanks in die gear een stuk minder threat doen.
Nadat we vrijdagavond een uur aan wipes hebben gehad op Saurfang HM (2healer setup: Disc Priest en Resto Druid - niet ideaal, maar het was nu eenmaal zo) en die uiteindelijk hebben moeten skippen zijn we met goede moed de Plagueworks in gedoken. Allereerst Festerface HM. Nadat we in de eerste poging al snel doorkregen dat we zo min mogelijk Malleable Goos moesten eten ging die na een try of 5 netjes neer.
Daarna was Rotfiguur aan de beurt. Een paar tries nodig gehad om door te krijgen dat de slime pools dit keer NIET te negeren waren en onze hunter te laten kiten, en die ging ook vrij eenvoudig neer. Vile Gas is niet zo onvergeeflijk als de Festergut Gas, dat viel me alles mee. Putricide nog maar eventjes overgeslagen, vooral omdat de Raid Leader zich daar nog niet in verdiept had, en nadat die normal ge-oneshot werd op naar de Blood Wing.
Helaas hadden we deze week deze quest, maar omdat we voor een Hard Mode kill gingen hebben we die dus aan onze neus voorbij moeten laten gaan. We hebben dit gevecht in eerste instantie met onze standaard taktiek gedaan: warlock tank op Keleseth, en de andere bosses ook hun eigen tank. Helaas lopen de emotes van de Beachballs in de hardmode niet lekker, want we misten vrij consequent de spawns van de tweede en vierde Beachball... Anyway, na raid end redelijk optimistisch uitgelogd, weer twee hard mode kills erbij.
Zondagavond, op naar Bloody Mary en d'r vriendjes. Dit keer moest onze locktank healen op d'r shaman, dus aangepaste tactics. Taldaram en Valanar op 1 tank, de ander pakte Keleseth (feral, handig ivm FFF om orbs te ninjaen) Wederom wat afstemming nodig voor de Beachballs, maar vrij snel gingen ze gezamenlijk plat.
Wederom vol goede moed door naar Blood Queen Lana'thel. Tactisch verandert er niks, en uitvoeringstechnisch... ook niet. Easy kill, zonder doden uiteindelijk \o/ Blood Wing HM down!
Nog even afgesloten met Valithria, Sindy en een twoshot op Arthas. Dat vind ik dan wel het fijne aan tactisch lastige gevechten: als je ze eenmaal doorhebt, kun je ze meestal met maar weinig moeite opnieuw doen. Saurfang HM is echt puur een HPS en DPS race, met een minimale tactische moeilijkheid van de Blood Beasts. Maargoed, die komt ook nog wel, snel!
Voor de liefhebbers; logs!
vrijdag
zondag
Woensdag nieuwe reset nieuwe kansen. Zijn dus al een aantal weken bezig on Insanity 25 als eerste op onze server te krijgen. Hebben daarbij concurrentie van de nr 1 guild natuurlijk. Die beginnen alleen een half uur eerder met raiden.
Dus woensdag een plan van aanpak gemaakt. Eerst kijken waar zij aan de slag gingen. Als zij al in TotGC zaten zouden wij ICC gaan. Maar gelukkig zaten ze in ICC.
Dus wij naar TotGC 25. Alles tot aan Anub netjes neer.
Taken verdeeld en begonnen. Verliep niet helemaal vlekkeloos maar wel zonder doden tot de 30%.
En dan begint het pas. Rond de 25% Heroism. En dan wordt het zo rond de 10 % spannend.
Op 2 % ging de MT neer samen met 2 melee. OT taunte gelukkig dus een kill !
Realm First dus mag nu <Grand Crusader> als titel gebruiken. Beter dan Kingslayer waar bijna iedereen nu meeloopt.
Ook de ICC 25 HC progress gaat lekker. Marrowgar, Gunship, Saurfang, Rotface en Festergut neer.
Gisteren nog even bij de Princes gekeken, maar die maar op normal gedaan om vandaag Queen op Heroic te doen en dan de rest weer op Normal te killen.
=edit=
Ook op 10 mans (die wij als bonus doen als er verder niks te doen is) gaat het aardig.
Alles tot aan Dreamwalker neer. Om 1 of andere reden verliest er altijd wel een healer zijn stacks.
Balen aangezien het verder niet zo'n moeilijke encounter is.
[ Voor 3% gewijzigd door Zertaxka op 12-04-2010 13:13 . Reden: 10 mans aanvulling ]
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Probleem is dan wel dat deze slimme tank geen mogelijkheid meer heeft om zijn shieldwall te gebruiken de komende 2 minuten.Gohan-san schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:59:
[...]
Een slimme tank doet ook Hand of reckonig + bubble + cancelaura macro dan kun je toch alles removen en aggro houden
Ik tank samen met een DK en warrior alle bazen in ICC. Tot nu toe hebben we geen probleem gehad met threat. Het ineens draaien van de boss als de threat van een dps lager is dan 110% van de tank kan eigenlijk niet. Dat moet een taunt of een bubble zijn geweest.
Nou, ingewisseld is een groot woord, ik speel te graag met alts voor de afwisseling.deTwisj schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:41:
Triest ingame weekeind achter de rug. In ons huidige random hc spam groepje hebben we onze tank ingewisseld voor een mage die nog upgrades nodig had. Ik weet nu zeker dat ik niet meer zonder een eigen tank randoms wil gaan spammen. Je komt te vaak mensen tegen die zo gruwelijk snel de party uit stappen dat het niet leuk meer is.
Een voorbeeld was de eerste random die we zonder eigen tank begonnen. Het was Old Kingdom en de tank gaat er als een speer vandoor. Op zich geen probleem, graag zelfs, alleen deze tank vond het nodig om meerdere groepjes aan trash te pakken met shadowcasters erin. Dat gekoppeld met maar 1 dps die uberhaupt de correct target had gekozen zorgde dat ervoor dat de tank 2x een blast at van die shadowcasters en letterlijk binnen een seconde dood was. Gevolg: insta-leave. Daar sta je dan te wachten op een nieuwe.. ik heb wel wat beters te doen.
Oftewel ik heb mijn crit-kip offspec de deur uit gegooid om mezelf een tank offspec te geven. Best wel rottig wanneer je 0,0 feral gear hebt. Zo veel mogelijk i200 feral gear verzameld in een paar random hc en met wat geluk een orca-harpoon uit HoR HC en Black Heart uit ToC normal kunnen looten. Nu loop ik als beertje rond met maar 29k armor, 33% dodge en ongeveer 28k HP *zucht*. Eerste paar randoms gingen wel 'ok' ondanks de 5.5k++ spelers die je het tanken zo goed als onmogelijk maken wanneer je effectief alleen maar wat 200 feral gear heb en 232-245 resto gear om de gaten op te vullen. Ergens tussen het spammen zat er nog een ninja warlock die vrolijk op de laatste boss alle cloth gear need en eruit naait. Gelukkig dat niemand iets nodig had ervan.
Om over ninjas te praten; zo fijn wanneer je als resto druid in PoS HC de cloth boots ziet droppen en er geen enchanter en geen clothy aanwezig is. Netjes gevraagd of ik de boots zou mogen krijgen omdat het een upgrade voor me is en kreeg hier en daar een "ok" terug. Iedereen had er al greed op gedaan en de boots droppen naar een DK dps die vervolgens meteen zegt "than, bye!" en uit de groep gaat. Zo jammer dat er altijd van dat soort mensen zijn die je altijd proberen te narren wanneer ze ermee weg kunnen komen. Ik hoop echt dat dat soort mensen eens een koekje van eigen deeg krijgen wanneer zij iets nodig/willen hebben.

Het gearen van mn Mage gaat ook langere tijd in beslag nemen, gaat eerder 1-2 maanden worden in plaats van de 1 week die ik nodig had voor mn Paladin. Ik moet ook eens gaan kijken wat ik met mn druid ga doen. De treurwilg blijft, ben alleen aan het twijfelen of ik mn kat niet ga inwisselen voor een beer.
Ik zit nu met de volgende toons:
Poxx - Disc Priest / Shadow offspec. M'n echte main en raid character. Shadow spec is in orde maar haast ongebruikt.
Miseria - M'n eerste alt, Mage. Nu in gear process voor als ik in mindere mate verantwoordelijk wil zijn voor m'n acties, dus verstand op nul en knallen met die handel.
Slugslinger - M'n Hunter. Gear wise tevreden, voornamelijk gebruikt voor mining farm runs.
Darock - M'n Warrior en eerste tank, heeft Arms offspec. Wordt nu alleen gebruikt voor enchanting en disenchanting, maar mogelijk haal ik die weer van stal om er mee te gaan tanken.
Khormoka - M'n Warlock. Nog niet helemaal klaar met gearen maar ik kan er niet comfortabel leuke dps mee halen.
Bhaene - M'n Death Knight. Is mijn 2e DK, de eerste had ik gecanned op lvl 62 omdat het niet lekker aanvoelde. Is nu Blood Tank en speelt wel lekker.
Baehne - M'n Druid, en ja, ik zuig met het verzinnen van namen, het zal niet de eerste keer zijn dat ik iets naar mn verkeerde kalf stuur. Is healer mainspec en kitty offspec, wordt misschien wel bear offspec.
Katsuoy - M'n Paladin en de enige zonder dual-spec. Is tevens een tank en eigenlijk ook al klaar gear wise, zijn misschien nog 1-2 sidegrades te vinden in icc5hc's.
Dan heb ik nog een level 1 priest als bank manager, en een placeholder level 1 shaman voor de volgende uitbreiding.
Dat van die OK tank was inderdaad triest, gelukkig hadden snel een vervanger gevonden. En dat van die DK in PoS was al helemaal sneu, ik heb hem geblacklist in ieder geval.
Ik ga in ieder geval voor mijn alts even geen frost emblem gear meer uitgeven. Ik kan er mee doen wat ik er mee wil doen, ik spaar de frost emblems even op voor het geval ik voor Poxx crafted ICC gear nodig ga hebben. Ik had al wel de haste trinket met mijn Hunter gekocht, maar die kan ik nog terug verkopen dacht ik.
En nog even over je beertje. Gezien de gear die je momenteel hebt ging het verbazingwekkend goed. Ik heb tanks gehealed in 5k+ gear level die veel moeilijker in leven te houden waren. Ja, je verloor her en der de aggro, maar dat is ook niet gek als er mensen 2+ tiers boven je gegeared zijn. Ik heb maar weinig geklaag gehoord, dus ik denk dat de meesten het wel doorhadden en het niet erg vonden.
Het is eigenlijk een beetje gelijk aan mijn eerste heroic als Paladin Tank. Die warrior die meldde, wtf 23k HP tank? En aan het einde de melding "skill has a bigger impact than gear level". Jij weet wat je doet en je moet doen. Als anderen geen rekening houden met je gear level en aggro trekken, dan is dat hun probleem en niet de fout van jou.
Het is altijd zo geweest, let op de threat van je tank. Pas je daar op aan. Een undergeared tank heeft geen hoge hoed waar hij ineens aggro uit kan toveren. Let ook op de heal output van je healer, als je merkt dat de healer er moeite mee heeft, pull dan geen 5+ packs om vervolgens neergetimmerd te worden. Blijft de klasse dps over. Sommige doen te veel dps (trekken dan hate van de tank), anderen weer te weinig. Ik probeer me er in ieder geval zo min mogelijk aan te storen, we spelen allemaal het spelletje op onze eigen manier. De ene doet er alles aan om het maximale eruit te halen, de andere vind het allemaal wel best. Zo lang het in de gewone heroics is, zal het me boeien. Al duurt het wat langer, de mobs gaan toch wel dood. Waar het me wel boeit, is in de ICC heroics, maar die staan ook iets hoger op de ladder.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Dat is ook wel weer zo, bubble + taunt heb ik eigenlijk bij een normale run niet nodig in ICC. 1x kon ik niet raiden met mijn eigen guild en deed ik op maandagavond ofzo met een andere guild ICC10, aangekomen bij Festergut, hoe/wat precies weet ik niet meer, maar in ieder geval heb ik hem 2x tot aan 9 stacks getanked. bij 9 stacks,Bubble + Hand of Reckoning, en weer opnieuw als nog de boss neer gekrgen. maar anders dan dat heb ik het eigenlijk nog niet nodig gehad.RyackWerk schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:14:
[...]
Probleem is dan wel dat deze slimme tank geen mogelijkheid meer heeft om zijn shieldwall te gebruiken de komende 2 minuten.
Ik tank samen met een DK en warrior alle bazen in ICC. Tot nu toe hebben we geen probleem gehad met threat. Het ineens draaien van de boss als de threat van een dps lager is dan 110% van de tank kan eigenlijk niet. Dat moet een taunt of een bubble zijn geweest.
Wij hadden een probleem met twee of drie mensen die eigenlijk op alles rolden wat ze eventueel zouden kunnen gebruiken. Zo was er bijvoorbeeld een warrior ten tijde van Naxx die twee keer Betrayer of Humanity geloot had voordat onze vierde tank die bijna altijd stond te DPSen hem één keer kreeg. Terwijl hij met een blauw wapen stond te meppen.DrFlash schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:52:
Wij werken met loot council voor mainspec items, offspec is roll based. Wat betreft prio's op deze items is het een beetje aan de raid overgelaten. Meestal krijg ik prio op de tank items, daarentegen tank ik wel ongeveer 30% van de raids. dus uiteindelijk heeft iedereen er wat aan als ik tank loot krijg.
Als je overigens gewoon een goede raid groep heb, met mensen die kills boven loot zetten dan zijn dit soort dingen vrij simpel op te lossen binnen de groep zonder dat er een officer aan te pas komt. zo is het dus ook geregeld. ik als soort 'main' offtank.

Ik heb net eens mijn DPS zitten vergelijken tussen twee Rotface fights:
Vorige reset
Deze reset
Echt sick hoeveel effect een nieuw trinket, nieuwe idol, nieuwe belt en de T10 4-set bonus hebben; in krap een week tijd van nr. 15 op de DPS rankings naar nr. 5.

Vorige week na een break van 5 weken weer begonnen met spelen. Guild gejoined die op Lich King bezig zijn. Ik mocht deze week mijn ICC nog puggen omdat hun alle farm al gecleared hadden.
Vrijdagavond hield mijn nieuwe guild hun "fun" night. Dan gaan ze naar Naxx, Malygos, Onyxia, Sath 3D etc en gaan ze voor de achievements. Daar gooien ze spelletjes doorheen zoals bijvoorbeeld nr. 1 DPS Patchwerk kreeg 500G. Of diegene die de Immortal achievement verneukt moet zingen op ventrillo. Daarna zijn we nog even door Black Temple en Sunwell gescheurd. Illidan was zo aardig om een Warglaive te droppen, die zit nu in mijn bag, puur voor de looks natuurlijk
Zaterdagmiddag ICC25 pug gejoined, en deze was van bovengemiddelde kwaliteit, de eerste 6 bosses geoneshot. Geen rare fuckups etc. Toen we voor die free emblem Valkyr stonden disconnecte ineens 2 healers, 3 DPS en 1 tank. Die Valkyr nog even gedaan maar omdat die mensen niet terugkwamen maar gecalled.
Zaterdagavond ICC10 pug gejoined. Dit was echt drama. Mensen die fuckups maakten, gewhine over loot, tank in zijn Naxx epics die niet up te houden was (duh!). Uiteindelijk t/m Festergut/Rotface gecleared. Toen was het al 12 uur en besloot ik toch om mijn tijd nuttiger in te gaan vullen.
Gisteravond heeft mijn guild Lich King omgelegd, en woensdag stap ik dan in op hun raids. Heb er weer volop zin in!
Ik zie dat onze Lich King kill van gisteren inmiddels ook op youtube is beland, blijkbaar zijn 14 fraps delen van 5 gigabyte ieder (wtf...) nog redelijk makkelijk tot een filmpje te verwerkenBlistimo schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:36:
[...]
[...]
Nadat we in de eerste poging al snel doorkregen dat we zo min mogelijk Malleable Goos moesten eten ging die na een try of 5 netjes neer.
Ik heb een goed gevoel over Saurfang, die gaat woensdag wel neer. Zoveel extra HM gear is er niet in de raid maar we waren vrijdag al dichtbij. Dreamwalker HM moet ook te doen zijn, dan komt het echte werk... Professor en Sindy.
Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.
oohhh, linkDutchman! schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:52:
[...]
Ik zie dat onze Lich King kill van gisteren inmiddels ook op youtube is beland, blijkbaar zijn 14 fraps delen van 5 gigabyte ieder (wtf...) nog redelijk makkelijk tot een filmpje te verwerken
Ik heb een goed gevoel over Saurfang, die gaat woensdag wel neer. Zoveel extra HM gear is er niet in de raid maar we waren vrijdag al dichtbij. Dreamwalker HM moet ook te doen zijn, dan komt het echte werk... Professor en Sindy.
No guts, no glory!
wij hebben maar 1 degelijke try avond gehad op de LK. maar over het algemeen hebben we altijd mensen die hiervoor nooit willen signen. ze signen wel voor de wings die op farm is. zo irritant!NMe schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:56:
Ik heb wel zin in vanavond, eerste volle avond op de Lich King 25-man. Gisteravond al een paar tries gedaan zodat mensen in elk geval de eerste phase konden zien en de phase met de raging spirits. Uiteindelijk zelfs nog even goed in de tweede phase gekomen zodat iedereen die het nog niet kende ook Defile en de Val'kyr heeft kunnen zien, hopelijk helpt dat voor vanavond en hopelijk heeft iedereen goed door hoe belangrijk het is om te groupen en spreaden op basis van welke ability eraan komt.
geprobeerd om bij andere guilds te komen, maar die hebben geen behoefte aan een retribution paladin
Welcome to WoW.patrickos85 schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:08:
[...]
wij hebben maar 1 degelijke try avond gehad op de LK. maar over het algemeen hebben we altijd mensen die hiervoor nooit willen signen. ze signen wel voor de wings die op farm is. zo irritant!
Je zit niet toevallig op Doomhammer alliance side?geprobeerd om bij andere guilds te komen, maar die hebben geen behoefte aan een retribution paladin
Van de week ga ik maar eens beginnen met de nieuwe attunements voor de nieuwe instances, naja nieuw....
Heb er in ieder geval wel weer zin in !
Oizopower @ Trollbane
Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers
Probleem herken ik al sinds het begin, inderdaad erg irritant.patrickos85 schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:08:
[...]
wij hebben maar 1 degelijke try avond gehad op de LK. maar over het algemeen hebben we altijd mensen die hiervoor nooit willen signen. ze signen wel voor de wings die op farm is. zo irritant!
geprobeerd om bij andere guilds te komen, maar die hebben geen behoefte aan een retribution paladin
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Of gewoon een DKP reduction voor de mensen die dit structureel doen. Dit is gewoon graaierij natuurlijk.Neelon schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:22:
[...]
Probleem herken ik al sinds het begin, inderdaad erg irritant.
@ MrOizo2005, grappig
zal wel weer de tijd van het jaar zijn
Van ons Kanaal:
http://www.youtube.com/watch?v=9KQ-R6QljDs deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=Ak391CJmrqA deel 2
Heb ze zelf nog niet bekeken, weet dus nog niet hoe het er uit ziet
Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.
Uiteindelijk wel inderdaad, maar ik begin wel weer even rustig aan. even het oude "WoW" gevoel weer terug laten kerenSpoTs schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:24:
[...]
zal wel weer de tijd van het jaar zijnJij gaat puur voor de raid content?
Darksorrow, Horde. tegenovergesteldeNMe schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:14:
[...]
Welcome to WoW.
[...]
Je zit niet toevallig op Doomhammer alliance side?
misschien moet je nog eens lezen wat ik zeiSpoTs schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:27:
[...]
Misschien toch maar Omen in de gaten houden? dan hoef je er niet op te letten wat andere zeggenEn als er met grote letters "AGGRO" op je scherm staat, dan houdt dat ook meestal in bij zulke fights dat er iets op je afkomt ;-)
OOhh, nice. Vanavond maar eens checken dan. Altijd leuk dat soort fimpjes van guilds op de realm.Dutchman! schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:26:
[...]
Van ons Kanaal:
http://www.youtube.com/watch?v=9KQ-R6QljDs deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=Ak391CJmrqA deel 2
Heb ze zelf nog niet bekeken, weet dus nog niet hoe het er uit ziet
No guts, no glory!
DKP afpakken is iets waar ik niet in geloof, in geen enkel geval. Minder DKP geven omdat iemand te laat komt opdagen, ok. DKP dat al gegeven is weer afpakken: nee. Het makkelijkste om te doen: een attendance limiet instellen van, zeg, 80% van alle raids. Mensen die die attendance limiet halen, die worden altijd confirmed (mits de raid setup het toelaat en de raid niet vol zit), en pas daarna worden mensen die tussen de 50 en 80% attendance zitten bekeken. Op die manier beloon je mensen die vaker signen met meer DKP, meer items en meer easy raids.SpoTs schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:24:
[...]
Of gewoon een DKP reduction voor de mensen die dit structureel doen. Dit is gewoon graaierij natuurlijk.
Ik zeg niets...SpoTs schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:24:
[...]
@ MrOizo2005, grappigik heb gisteren mijn abbo weer verlengt na een X aantal maanden

WB !!!MrOizo2005 schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:14:
Van de week ga ik maar eens beginnen met de nieuwe attunements voor de nieuwe instances, naja nieuw....
Heb er in ieder geval wel weer zin in !
Oizopower @ Trollbane
Enne.. attunements? doe nu niet alsof je in TBC bent gestopt. Je bent pas een jaar wowloos : D
Ey TrollieImdaMned schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:45:
Enne.. attunements? doe nu niet alsof je in TBC bent gestopt. Je bent pas een jaar wowloos : D
Ik zag gister toevallig een paar slotjes staan bij die nieuwe blizzard find-a-group ding. Geen idee welke het waren maar dat komt wel goed.
http://www.darkguard.co.u...c.php?f=15&t=5589&start=0
pffImdaMned schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:45:
[...]
Ik zeg niets...
[...]
WB !!!
Mwah, Malygos kun je "attuned" voor worden, en Algalon natuurlijk.ImdaMned schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:45:
WB !!!
Waarschijnlijk zijn dat de nieuwe ICC dungeons. Je gear is dus gewoon te crap : PMrOizo2005 schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:48:
[...]
Ey Trollieweet je hoe lang een jaar is?
Ik zag gister toevallig een paar slotjes staan bij die nieuwe blizzard find-a-group ding. Geen idee welke het waren maar dat komt wel goed.
Mwa, als mensen geen zin hebben in progressie-raids gewoon nieuwe mensen recruiten. Je kunt wel gaan lokken met interessantere beloningen, maar iemand die geen interesse heeft in wipe-raids zal dan nog steeds slecht voorbereid zijn, eerder gaan zeuren, enz...NMe schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:43:
[...]
DKP afpakken is iets waar ik niet in geloof, in geen enkel geval. Minder DKP geven omdat iemand te laat komt opdagen, ok. DKP dat al gegeven is weer afpakken: nee. Het makkelijkste om te doen: een attendance limiet instellen van, zeg, 80% van alle raids. Mensen die die attendance limiet halen, die worden altijd confirmed (mits de raid setup het toelaat en de raid niet vol zit), en pas daarna worden mensen die tussen de 50 en 80% attendance zitten bekeken. Op die manier beloon je mensen die vaker signen met meer DKP, meer items en meer easy raids.
Als progressie het doel van de guild is moet je daar voor recruiten en mensen die daar dan niet aan willen meedoen horen niet bij het raid-team.
Waarschijnlijk heeft ie gewoon de attunement quest's nog niet gedaanImdaMned schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:37:
[...]
Waarschijnlijk zijn dat de nieuwe ICC dungeons. Je gear is dus gewoon te crap : P
Of hij heeft de desbetreffende heroics al gedaan ;-)
Doen we ook hoor, maar daar tussenin zit dus die demotion-stap. Werkt op zich wel aardig nu.Species5618 schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:41:
[...]
Mwa, als mensen geen zin hebben in progressie-raids gewoon nieuwe mensen recruiten. Je kunt wel gaan lokken met interessantere beloningen, maar iemand die geen interesse heeft in wipe-raids zal dan nog steeds slecht voorbereid zijn, eerder gaan zeuren, enz...
Als progressie het doel van de guild is moet je daar voor recruiten en mensen die daar dan niet aan willen meedoen horen niet bij het raid-team.
We zijn vrijdagavond Ulduar 10 weer ingerend. Hebben de save van vorige week geactiveerd (welke ook al een extended was van de week daarvoor), dus de enige die nog recht stond was Yogg + 1 keeper. Hier hadden we Thorim voor gekozen. Drie tries later stonden we te juichen met het behalen van “one light” en daarbij onze rusted proto in de mail.
We maakten van de gelegenheid gebruik om Algalon maar eens te gaan proberen... Deur open, maar geen manier om Algalon te activeren hoe dan ook... nadenken....
Flashback:
We hadden de eerste week een Shaman geinvite die toen voor de dag erna had gedeclined om mee te gaan. Het bleek echter wel dat hij i.p.v. ’s avonds met ons mee te gaan al doodleuk die middag met een eigen samengestelde groepje wat tries had gedaan, maar gelukkig geen extra keepers had geactiveerd, daarom dat wij die save gewoon konden gebruiken. We gingen er ook vanuit dat Algalon niet was geactiveerd, aangezien desbetreffende Shaman de key ook niet had.
Maar goed, klein rekensommetje en we wisten dus al wie de boosdoener was. Hij komt ook uit een redelijk respectabele guild (waarvan we 2 mensen, goede vrienden van me, in al die tries mee waren geweest) en hebben dit hele verhaal uitgelegd aan een officer van die guild die ze hadden meegenomen. De nodige gevolgen zouden daar nog besproken worden.
We werden een tijdje later wel bestookt met whispers, met veel sorry, maar daar heb ik al een hele kelder van volliggen. Ik hoop dat meneer de volgende keer 2 maal nadenkt voor hij weer zo’n fratsen uit gaat halen.
We zijn toen maar naar ICC10 vertrokken om nog een paar bazen te downen, na Putri hebben we de mini-boss nog neergelegd voor de extra frost en zijn daarna maar gestopt, het werd ook al laat en sommigen hadden nog andere verplichtingen.
Op zaterdag heb ik Molten Core nog leeggetrokken met wat vrienden en eindelijk m’n Eye of Sulfuras mogen looten. Een guildy craftte voor mij de Sulfuron Hammer en voila! M’n eerste legendary en een FoS rijker.
Later op de avond nog een PuG gejoined naar ICC25, waar mensen nogal moeite hadden met het in leven houden van onze Quest NPC bij Deathwhisper. Daarnaast nog het probleem met DCende mensen en falende inlog servers. Uiteindelijk kreeg een kameraad van me RL status en hebben we nog wat bruikbaars bij elkaar weten slepen; die NPC maar dood laten gaan (6 wipes waren imho wel genoeg) en op naar gunship.
(Het viel me trouwens op dat veel mensen in een PuG het idee hebben dat ze raidleader zijn... Heb uiteindelijk, aangezien ik assistant was en die kameraad van mij er even niet was, maar m’n mond opengetrokken en gezegd dat iedereen eens rustig moest blijven, anders ging ik random mensen kicken. Niet echt aardig, weet ik zelf ook, maar het hielp wel. Men was daarna ineens vrij aardig)
Anyway, gunship ging niet helemaal naar behoren. Sommige healers en ranged vinden het nogal stoer om doodleuk in de whirlwinds te gaan staan. Uiteindelijk bleek dus dat de hele fight geduo-healed was. Toch een one-shot, maar een sloppy one at that.
Op dat moment hoor ik iemand vloeken en tieren op mijn ventrilo. Dat was dus mijn kameraad de RL... die dus ook ML was. Uiteindelijk heb ik iedereen maar laten rollen en een ticket aangemaakt voor de winnaars. Flinke domper voor die avond, maar goed.
Op zondag kwam ik de eerste 2 uur maar niet online, maar daarin was ik blijkbaar niet de enige. Uiteindelijk eerst wat dailies gedaan en daarna maar met mijn Shaman eens ICC10 ingedoken... als healer. Nu is mijn healing gear niet al te best (average ilvl van 227), maar het hielp dat ik op het merendeel van de fights enhancement kon gaan, waar mijn gear misschien nog niet ideaal is, maar waar ik wel lekkere damage kan doen.
Marrowgar oneshot, 2de op healing meters.
Deathwhisper (met daily) oneshot, 3de op DPS.
Gunship oneshot, crap damage done, omdat je de helft van de tijd stil staat op de boot.
Saurfang oneshot, 1ste op DPS, zo’n 1.5k DPS boven onze arcane mage, die in tegenstelling tot mij wel ubergeared was.
Daarna hebben we Rotface platgelegd (waar ik nog een mooie healing mace meegenomen heb) en Festergut neergehaald. Putricide ging niet al te best omdat onze offtank, welke uit de beste guild van Eonar op Alli side kwam, geen drol begreep van wat hij moest doen. Uiteindelijk na veel uitleggen en frustraties maar de mini-boss gedaan en gestopt.
Ik zit op m’n shaman nu wel te twijfelen, enhancement is echt leuk, lekkere damage en zo, maar healen ligt me op dat ding ook wel. Denk dat ik m’n frosties voorlopig in m’n resto gear gaan steken.
Denk dat ik het voorlopig ook maar bij die 2 characters ga houden
In zoverre mijn weekend ... Oh ja, ik ben ook nog buiten geweest!!!!!
Al was het maar om een nieuw pakje shag te kopen :’(
(nieuwe neck, cloak, weapon ring, hands, head en legs).
Gisteren trouwens een leuke dag gehad.
ik dees HOL voor het shield. Het begon al dubieus, een rogue met een GS van 6k (geen guildie van iemand) joined de raid. Geen probleem de eerste boss was zo dood. Gaat die rogue zonder te zeggen weg (dropte trouwens m'n cloak).
Dus met 4 man, niet super geageared (ik zit nu tegen de 5k GS aan, de andere waren tussen de 3 en 4k).
Na twee waves vertrekt de dps'er. (we stonden al in que voor een nieuwe dps'er).
Dus met 3 man de volgende 4 waves en de boss gecleared. En wat denk je ook nog mijn schield (na 20+ runs en 4x verloren van healers/dps'ers)...
Dus ik blij, maar uiteindelijk de run niet af kunnen maken. Maar ach dat maakte me niet zoveel uit.
Een dag eerder had ik HC gedaan en had ik de tank axe gekregen.
Waar ik trouwens wel een hekel aan heb is als dps'ers standaard mobs pakken die ik "niet" tank, dat wil zeggen, ik heb agro genoeg om ze van de healer af te houden, maar als je die mob single target gaat dps'en dan krijg je agro. En dan roepen ze allemaal kei hard, tank tank it. Dat is leuk en aardig, maar ik heb altijd nog een alt dps 'er die nog random hc moet (dus 20 min que+ 20 min spelen) dus als ze teveel zeuren ben ik weg, speel ik m'n alt, en doe ik daarna m'n warrior wel weer (met insta que).
dps'ers moeten leren dat warrior(en druid) tanks niet zo gemakkelijk agro houden op 10 verschillende mobs en het vooral slimmer is om de mob te pakken waar de tank ook het meeste agro op bouwt. Iig is het zo dat ik er geen moeite mee heb om iemand dood te laten gaan als ze niet oppassen.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Dat dusSpoTs schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:45:
[...]
Waarschijnlijk heeft ie gewoon de attunement quest's nog niet gedaan
Icecrown Citadel: Halls of Reflection
Icecrown Citadel: Pit of Saron
Die waren er nog niet toen ik stopte
[ Voor 25% gewijzigd door MrOizo2005 op 12-04-2010 16:51 ]

En dan maak ik de hele run van 1 tot 85 op een nieuwe server weer mee met alles wat er bij hoort. Paar maandjes raiden en dan zal ik het weer zat zijn hehe.
Dit dus.
1 van de leukste en uitdagendste instances if you ask meMrOizo2005 schreef op maandag 12 april 2010 @ 16:49:
[...]
Dat dushet ging volgens mij om:
Icecrown Citadel: Halls of Reflection
Icecrown Citadel: Pit of Saron
Die waren er nog niet toen ik stopte
Die dingen zijn iig goed genieten.
Dit topic is gesloten.