Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Hehe. Ik persoonlijk zal als DPS nooit zo ignorant zijn om dat te gaan roepen, maar ik las op engelstalige wow-fora idd dat meer mensen denken dat het zo gaat lopen :/

Ik heb zelf geen priest, maar ik vind het overigens wel een super interessante en leuke spell :)

[ Voor 22% gewijzigd door temp00 op 09-04-2010 00:29 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Gisteravind op mijn druid weer eens de random Heroic gedaan. We krgen HoL. Het duurde vrij lang eer de tank binnen was en uiteindelijk was hij offline.

Dus de tank gekicked en vast begonnen met trash clearen. Na een paar minuten kregen we een nieuwe tank (52k hp paladin). Hij rushte stevig door en stond ook 2e op de DPS-lijst (tegen de 4k DPS meen ik).

Alles liep soepel tot na Eonar. Daar vergat de tank even dat niet iedereen in hetzelfde gearlevel zat als hij waardoor hij lui was en mobs niet draaide, gevolg was dat ik door de frontal AE van mobs werd ge-oneshot. Ik kreeg daarna een rez en hij ging meteen verder (zonder mobs te keren, ik stond nog op 5% health en mana, gevolg: de 3 overige partymembers dood en ik uiteindelijk weer dood door AE.

Soms heb ik het idee dat sommige spelers hun gebrek aan inzicht compenseren door beter gear.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
ff snel gezien op me telefoon dat de DK changes voor cata geplaatst zijn. iemand die de info in een spoiler kan plaatsen? neemt het niet zoveel ruimte in beslag :)

gisteren weer standaard 25m run en 10/12 gehaald. buiten dat heeft onze DK zijn eerste 4 shards binnen voor shadowmourne. vanwege het gebrek aan healers mocht ik eens voor de verandering aansluiten bij het team dat de dingen in leven houd ipv afslachten :P was wel een fijne afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:25

Nibbz

Postmaster General

Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 19:19:
[...]

Heroic Leap is gewoon een nieuwe charge, gecombineerd met Thunderclap.
Niet dat je iemand naar je toe trekt ;)
Heroic Leap? Dit was een van de talents waar ik zo hard na uitkeek voor wotlk. Maar die is er uiteindelijk nooit ingekomen.. en nu komt die met cata? :o

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owjeih
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:01:
[...]

Neenee, mijn wapen is momenteel Edge of Ruin.

Maar mijn vraag is eigenlijk welke strikes ik moet uitvoeren na elkaar (HS, BS, pestilence, enz.)

En in welke volgorde?

Zou ik binnengelaten worden in raids als ik deels PVE-gear, deels PVP-gear heb?

Bedankt
Ik zou de mechanics van DK eens lezen op elitestjerk / wow forums.
De vragen die jij stelt vind je in 2 sec op het internet....

En neen, ik zou u niet inviten als je deels PVP gear aanhebt (tenzij het Wrathful is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren voor de eerste keer "Battered Hilt" kunnen needen, maar natuurlijk niet gewonnen.

Iemand een idee van het drop percentage in de ICC-heroics?

Of zou ik hem beter gewoon kopen op het AH en wat zou dan een goeie prijs hiervoor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owjeih
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 08:33:
gisteren voor de eerste keer "Battered Hilt" kunnen needen, maar natuurlijk niet gewonnen.

Iemand een idee van het drop percentage in de ICC-heroics?

Of zou ik hem beter gewoon kopen op het AH en wat zou dan een goeie prijs hiervoor zijn?
Wowhead zoeken naar Battered Hilt, daar zie je de droprate (en die is laag)
Je speelt nog niet lang precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Owjeih schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 08:40:
[...]

Wowhead zoeken naar Battered Hilt, daar zie je de droprate (en die is laag)
Je speelt nog niet lang precies ;)
Ik kreeg er laatst zomaar een van onze guikdnaster :p,, was de enige healer die nog een 232 healing wapen had :p..

maar die battered hilts die gaan bij ons over de toonbank voor een of 6 - 8 K gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speel sinds december 2007 maar sinds een paar weken doe ik echt veel heroics en ben ik me ook meer aan het verdiepen in mijn char om er het beste uit te halen. Daarom dat ik dan ook heel blij ben dat die dungeon finder er gekomen is. Kan ik elke dag heroics doen zonder mijn guild ervoor lastig te vallen. Want die zijn meer gefocust op de Lich King.

In het begin focuste ik mij enkel op quests en de gebieden verkennen. Daarom dat mijn shammy nog steeds op lvl 72 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou gister is wel zo'n beetje het ergste gebeurt. Ik kom thuis net terug van mijn stage krijg ik te horen dat onze computer compleet naar de kloten is... Zat nog te denken mooi als ik thuis ben maar weer even betalen kan ik weer verder met spelen nou mooi niet dus.
Het enige waar ik aan dacht was wat een geluk dat ik nog niet betaald heb. Nu wachten tot die weer gemaakt is en weer verder spelen.
Kan ik nu wel even mooi vragen wat ik straks beter kan doen als ik tegen lvl 60 aan ga hikken gewoon door gaan met questen of eerst een paar dungeons door lopen om mijn gear op te lvlen.
Oh ja mijn char is by the way http://eu.wowarmory.com/c...arshield+Legion&cn=Ishama

Ben namelijk wel benieuwd of mijn talents zo een beetje goed zijn zoals ik ze tot nu toe heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:01:
[...]

Neenee, mijn wapen is momenteel Edge of Ruin.

Maar mijn vraag is eigenlijk welke strikes ik moet uitvoeren na elkaar (HS, BS, pestilence, enz.)

En in welke volgorde?

Zou ik binnengelaten worden in raids als ik deels PVE-gear, deels PVP-gear heb?

Bedankt
De Blood DPS rotatie is aardig simpel:

Cycle 1
  • Icy Touch
  • Plague Strike
  • Death Strike
  • Hearth Strike x2
Cycle 2
  • Death Strike
  • Hearth Strike x4
Het hele idee achter de Blood rotatie is dat Hearth Strike je beste strike is, dus die wil je zo vaak mogelijk gebruiken. Death Strike wordt alleen gebruikt om death runes mee te genereren zodat je de volgende cycle meer Hearth Strikes hebt. Soms verandert je rotatie lichtelijk afhankelijk van het soort runes dat beschikbaar is. In alle gevallen is het cruciaal dat je beide diseases op je target hebt voor maximale DPS. De prioriteit die je wilt volgen met je abilities is eigenlijk als volgt (single target excl cooldowns):
  • Diseases niet aanwezig? Gebruik Icy Touch + Plague Strike.
  • Death runes aanwezig? Gebruik deze alleen voor Hearth Strike.
  • Unholy+Frost runes aanwezig? Gebruik Death Strike.
  • Blood runes aanwezig? Hearth Strike.
  • Runic power>40? Death Coil.
Death Coil komt als Blood op de laatste plaats aangezien je altijd eerst je runes wilt gebruiken. Death Coil (DC) zelf zal niet bijster veel damage doen, dus die gebruik je alleen als je niets ander te doen hebt. Ervaren DKs zullen wat variatie aanbrengen in hun gebruik om nooit een volledig volle RP balk te hebben.

Wat betreft cooldowns het volgende:
  • Army of the Dead: beste te gebruiken vlak vóór de bosspull.
  • Hysteria: beste te gebruiken tijdens Bloodlust. Warriors en kitties zijn ook erg goede kandidaten voor deze buff (mits ze meer DPS doen). Let wel, Hysteria stacked niet met Fury's Deathwish.
  • Dancing Rune Weapon: beste te gebruiken vlak na Bloodlust en Hysteria. Dancing Rune Weapon gebruikt namelijk je stats op het moment van summonen (ook tijdelijke buffs). Bloodlust zal zn attack speed boosten en Hysteria de damage. Verder is het zaak deze cooldown zo vaak mogelijk te gebruiken. Kwestie van leren wanneer Bloodlust gepopt wordt zodat je zeker weet dat DRW niet op cooldown zit op dat moment.
P.s. Handig om te weten is dat er een hidden feature aanwezig is bij Death Knights. Nadat je een rune gebruikt gaat een cooldown in van 10s. Echter, als een rune net van cooldown af komt en je gebruikt hem binnen +/-2secs dan gaat hij een cooldown in van 8 seconden (dus 20% sneller!). Als je je runes dus snel genoeg weer gebruikt, dan kun je vaker abilities gebruiken en zal je DPS merkbaar verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
temp00 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:25:
Hehe. Ik persoonlijk zal als DPS nooit zo ignorant zijn om dat te gaan roepen, maar ik las op engelstalige wow-fora idd dat meer mensen denken dat het zo gaat lopen :/

Ik heb zelf geen priest, maar ik vind het overigens wel een super interessante en leuke spell :)
Basis regel van doorsnee DPS, het is nooit jou schuld :P Tank doet zijn werk niet, healer doet zijn werk niet, jij als DPS doet altijd je werk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makron
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 22:56
patrickos85 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 08:13:
ff snel gezien op me telefoon dat de DK changes voor cata geplaatst zijn. iemand die de info in een spoiler kan plaatsen? neemt het niet zoveel ruimte in beslag :)
Ben zo druk bezig geweest op m'n warlock dat ik helemaal vergeten ben de DK changes te checken !
Iemand? :)

Origin: l-MakroN-l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:59
Gisteren hadden we onze ICC25 raid ge-extend om een volle week te kunnen focussen op LK. We hebben in totaal nu ongeveer 10uur lopen wipen over verschillende weken, en onze mage zei voor de grap dat die maar reagents bij had voor 3 tries en we hem dus beter maar konden killen of we kregen geen buffs meer. We begonnen met 24man omdat onze holy pala een half uurtje later zou komen, en we dus met 5 healers de eerste 2 tries moesten doen. De eerste try kwamen we meteen onder de 40%, maar hadden al een paar man verloren doordat onze val'kyr stunners overboord gegooid waren zeg maar. Maar goed, toch een goed begin en iedereen was ook positief. Tweede try ging in de p1 transitie mis door Spirit agro. Toen de pally eenmaal in de groep was de derde try hadden we betere afspraken over wie de val'kyrs stunned, en backups voor backups geregeld. Tot phase 3 geen doden, en in p3 verloren we uiteindelijk 4 man aan spirits die ontploften. Toen we hem eindelijk op 10% kregen was het natuurlijk feest!! De mage had iedereen dus goed gemotiveerd :)

Toen de cutscene getoond werd kreeg ik zwaar kippenvel, ondanks dat ik hem nu al 3x eerder had gezien bij de fontein in dala. Wat een fantastische eindbaas zeg, en wat een voldoening als die eindelijk neer gaat :D

Dus in het kort : Ik heb mijn Kingslayer titel :D

De rest van de week hebben we nu vrij, en we gaan nu Uld25 HM doen voor de drakes. Na ICC zijn we er aan begonnen, en binnen een uur hadden we 6 HM erbij, namelijk IC, Kolo, Auriya, Hodir(19k dps shadow priest, gevolg door 18.5k mage o.O), Thorim en Freya, en ik was 12 achievements rijker.. Nu kun je goed zien dat gear een enorm verschil maakt. Ondanks dat er enorme fouten werden gemaakt, werd dit gecompenseerd door de gear en kregen we ze toch down ^^. Gelukkig maar, want ik heb geen zin om hier lang over te doen, heb Uld genoeg gezien :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Rogue:
New Rogue Abilities

Redirect (available at level 81): Rogues will be getting a new ability to help them deal with changing targets. Redirect will transfer any active combo points to the rogue's current target, helping to ensure combo points aren't wasted when swapping targets or when targets die. In addition, self-buff abilities like Slice and Dice will no longer require a target, so rogues can spend extra combo points on those types of abilities (more on this below). Redirect will have a 1-minute cooldown and no other costs.

Combat Readiness (level 83): Combat Readiness is a new ability that we intend rogues to trigger defensively. While this ability is active, whenever the rogue is struck by a melee or ranged attack, he or she will gain a stacking buff called Combat Insight that results in a 10% reduction in damage taken. Combat Insight will stack up to 5 times and the timer will be refreshed whenever a new stack is applied. Our goal is to make rogues better equipped to go toe-to-toe with other melee classes when Evasion or stuns are not in play. This ability lasts 6 seconds and has a 2-minute cooldown.

Smoke Bomb (level 85): The rogue drops a Smoke Bomb, creating a cloud that interferes with enemy targeting. Enemies who are outside the cloud will find themselves unable to target units inside the cloud with single-target abilities. Enemies can move inside the cloud to attack, or they can use area-of-effect (AoE) abilities at any time to attack opponents in a cloud. In PvP, this will open up new dimensions of tactical positional gameplay, as the ability offers a variety of offensive and defensive uses. In PvE, Smoke Cloud can serve to shield your group from hostile ranged attacks, while also drawing enemies closer without the need to rely on conventional line-of-sight obstructions. Smoke Cloud lasts 10 seconds and has a 3-minute cooldown.

Changes to Abilities and Mechanics

We're also planning to make changes to some of the other abilities and mechanics you're already familiar with. This list and the summary of talent changes below it are by no means comprehensive, but they should give you a good sense of what we want for each spec.

* In PvP, we want to reduce the rogue's dependency on binary cooldowns and "stun-locks," and give them more passive survivability in return. One major change is that we'll put Cheap Shot on the same diminishing return as other stuns. The increase to Armor and Stamina on cloth, leather, and mail gear will help with this goal as well.
* In PvE, even accounting for active modifiers like Slice and Dice and Envenom, a very large portion of the rogue's damage is attributable to passive sources of damage. Yes, they are using abilities for the entire duration of a fight, but we want to reduce the percentage of rogue damage that comes from auto-attacks and poisons. More of their damage will be coming from active abilities and special attacks.
* We would like to improve the rogue leveling experience. Positional attacks and DoT-ramping mechanics will be de-emphasized at low levels and then re-introduced at higher levels for group gameplay. We are also providing rogues with a new low-level ability, Recuperate, to convert combo points into a small heal-over-time (HoT).
* To complement the change to combo points, non-damage abilities such as Recuperate and Slice and Dice will no longer have target requirements and can be used with any of the rogue's existing combo points, including combo points remaining on recently killed targets. This will not affect damage abilities, which will still require combo points to be present on the specific target you want to damage. To coincide with this, the UI will be updated so that rogues know how many combo points they have active.
* Ambush will now work with all weapons, but will have a reduced coefficient when not using a dagger. When opening from Stealth, all rogues will be able to choose from burst damage, DoT abilities, or a stun.
* As we've done recently with some of the Subtlety abilities, we want to make sure more rogue abilities aren't overly penalized by weapon choice. With a few exceptions (like Backstab), you should be able to use a dagger, axe, mace, sword, or fist weapon without being penalized for most attacks.
* Deadly Throw and Fan of Knives will now use the weapon in the ranged slot. In addition, we hope to allow rogues to apply poisons to their throwing weapons.
* We are very happy with Tricks of the Trade as a general mechanic and as a way to give rogues more group utility, but we don't want it to account for as much threat transfer as it does now.

New Talents and Talent Changes

In Cataclysm, the overall feel of each of the rogue's talent trees will change, as we would like each tree to have a clearly defined niche and purpose. The talent details below are meant to give you an idea of what we're going for.

* Assassination will be more about daggers, poisons, and burst damage.
* Combat will be all about swords, maces, fist weapons, axes, and being engaged toe-to-toe with your enemies. A Combat rogue will be able to survive longer without needing to rely on Stealth and evasion mechanics.
* The Subtlety tree will primarily be based around utilizing Stealth, openers, finishers, and survivability. It'll be about daggers, too, but less so than Assassination.
* In general, Subtlety rogues needs to do more damage than they do today, and the other trees need to have more tools.
* Weapon-specialization talents (for all classes, not just rogues) are going away. We do not want you to have to respec when you get a different weapon. Interesting talents, such as Hack and Slash, will work with all weapons. Boring talents, such as Mace Specialization and Close Quarters Combat, will be going away.
* The Assassination and Combat talent trees currently have a lot of passive bonuses. We plan to dial back the amount of Critical Strike Rating provided by these trees so that rogues still want it on their gear.

Mastery Passive Talent Tree Bonuses

Assassination

* Melee damage
* Melee critical damage
* Poison damage

Combat

* Melee damage
* Melee Haste
* Harder-hitting combo-point generators

Subtlety

* Melee damage
* Armor Penetration
* Harder-hitting finishers

The initial tier of rogue Mastery bonuses will be very similar between the trees. However, the deeper that a player goes into any tree, the more specialized and beneficial the Masteries will be to the play style for that spec. Assassination will have better poisons than the other two specs. Combat will have very steady and consistent overall damage. Subtlety will have strong finishers.

We hope you enjoyed this preview, and we're looking forward to hearing your initial thoughts and feedback on these additions and changes. Please keep in mind that this information represents a work in progress and is subject to change as development on Cataclysm continues.
----------------------------------------

Deathknight:
New Death Knight Abilities

Outbreak (level 81): Outbreak infects the target with both Frost Fever and Blood Plague at no rune cost. This ability allows death knights to apply diseases quickly when they are switching targets or when their diseases have been dispelled.

Necrotic Strike (level 83): Necrotic Strike is a new attack that deals weapon damage and applies a debuff that absorbs an amount of healing based on the damage done. For context, imagine that the death knight can choose between doing 8,000 damage outright with a certain ability, or dealing 6,000 damage and absorbing 4,000 points in incoming heals with Necrotic Strike -- the burst is smaller, but a larger overall amount of healing would be required to bring the target back to full health.

This ability is meant to bring back some of the old flavor from when death knights could dispel heal-over-time (HoT) effects. It also gives the class a bit more PvP utility without simply replicating a Mortal Strike-style effect.

Dark Simulacrum (level 85): The death knight strikes a target, applying a debuff that allows the death knight to copy the opponent's next spell cast and unleash it. Unlike Spell Reflection, Dark Simulacrum does not cancel the incoming spell. In general, if you can't reflect an ability, you won't be able to copy it either.

Rune System Changes

While we're satisfied with the way the rune system works overall, we're making a few major changes to the mechanics that will ultimately help death knight players feel less constrained. Here's the rationale behind the changes, followed by an explanation of how the new system will work.

* In the current rune system, any time a rune is sitting idle, death knights are losing out on potential damage output. By comparison, rogues spend most of their time at low energy levels, and if they're unable to use their skills for a few seconds, that energy builds up and can be spent later, minimizing the net loss from the interruption.
* A death knight's runes, on the other hand, cannot be used until they are fully active. If a death knight ever goes more than a few seconds without spending an available rune, that resource is essentially wasted. Because the death knight is pushing buttons constantly, it can be difficult to add new mechanics to the class because the player doesn't have any free global cooldowns to use them. We can't grant extra resources or reduced cost, because there is no time to spend them. Missing an attack is devastating, and it's impossible to save resources for when they're most useful.
* Additionally, each individual death knight ability has a fairly low impact on its own, making it feel like most of the death knight's attacks are weak. The death knight's rotations are also more easily affected by latency or a player's timing being just a little off. At times, it feels like death knights aren't able to take advantage of their unique resource mechanic, which can diminish the fun.
* The new rune system will change how runes regenerate, from filling simultaneously to filling sequentially. For example, if you use two Blood runes, then the first rune will fill up before the second one starts to fill up. Essentially, you have three sets of runes filling every 10 seconds instead of six individual runes filling every 10 seconds. (Haste will cause runes to fill faster.) Another way to think of this is having three runes that go up to 200% each (allowing extra "storage"), rather than six runes that go up to 100% each.
* As this is a major change to the death knight's mechanics, it will of course require us to retune many of the class's current abilities. For example, each ability needs to hit harder or otherwise be more meaningful since the death knight is getting fewer resources per unit of time. Some abilities will need to have their costs reduced as a result.

Talent Changes

Next we'll outline some of the death knight talent-tree changes we're planning in Cataclysm. This list is by no means comprehensive, but it should give you a sense of how we're intending each death knight spec to perform.

* One of the biggest changes we're making is converting Blood into a dedicated tanking tree. While we feel that having three tanking trees was successful overall, it's less necessary in a world with dual-specialization. In addition, the current breakdown isn't as compatible with the Mastery-based passive talent-tree bonuses we want to add (see below). We'd rather spend time tweaking and balancing one good tanking tree rather than having a tank always wondering if they picked the "correct" tree out of three possibilities.
* Blood seemed like the best fit for tanking. Unholy has always had a strong niche with diseases, magic, and command over pets. Frost now feels like a solid dual-wield tree with Frost magic damage and decent crowd control. Blood's niche was self-healing -- fitting for a tank -- as well as strong weapon swings, which could easily be migrated to Frost and Unholy.
* Our plan is to move the most interesting and fun tanking talents and abilities to Blood. For example, you will likely see Vampiric Blood and Will of the Necropolis remain, while Bone Shield will move over from Unholy.

Mastery Passive Talent Tree Bonuses

Blood

* Damage reduction
* Vengeance
* Healing Absorption

Healing Absorption: When you heal yourself, you'll receive an additional effect that absorbs incoming damage.

Vengeance: This new mechanic is designed to ensure that tank damage output (and therefore threat) doesn't fall behind as damage-dealing classes improve their gear during the course of the expansion. All tanking specs will have Vengeance as their second talent tree passive bonus. Whenever a tank gets hit, Vengeance will grant a stacking Attack Power buff equal to 5% of the damage done, up to a maximum of 10% of the character's unbuffed health. For boss encounters, we expect that tanks will always have an Attack Power bonus equal to 10% of their health. The 5% and 10% bonuses assume 51 talent points have been put into the Blood tree; these values will be smaller at lower levels.

You only get the Vengeance bonus if you have spent the most talent points in the Blood tree, so you won't see Frost or Unholy death knights running around with it. Vengeance will let us continue to design tank gear more or less the way we do today; there will be some damage-dealing stats, but mostly survival-oriented stats. Druids typically have more damage-dealing stats even on their tanking gear, so their Vengeance benefit may be smaller, but the goal is that all four tanks will do about the same damage when tanking.

Frost

* Melee damage
* Melee Haste
* Runic Power Generation

Runic Power Generation: This will function as the name implies, and the new rune system will make generating Runic Power more appealing.

Unholy

* Melee damage
* Melee and spell critical damage
* Disease Damage

Disease Damage: Unholy death knights will be able to get more out of their diseases, which are integral to the tree's play style.

We hope you enjoyed this preview, and we're looking forward to hearing your thoughts and feedback on these additions and changes. Please keep in mind that this information represents a work in progress and is subject to change as development on Cataclysm continues.

[...]

Here are a few points of clarification:

* We want to provide a 2-handed style for Frost since we recognize that pets are an acquired taste. We think we have the design space to do that now that we don’t need to support Frost tanking. We’re definitely committed to making Frost work as a dual-wield tree though -- that isn’t going away.
* Outbreak is free with a 1-minute cooldown. It’s not supposed to completely replace Plague Strike and Icy Touch.
* We’re not sure how we’re going to handle presences yet. We recognize the oddness of Blood death knights playing in Frost Presence and Frost death knights not playing in Frost Presences. We might rename the presences or take some other action.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goede vrijdag morgen!

Bijna weekend! Toen ik gister voor de heroic daily queude op mijn hunter werd ik ge-invite in een groep die al 2 bazen neer had bij PoS. De andere dps was weg gegaan omdat hij te veel aggro trok en te vaak was gewiped, kortom een leuk vooruitzicht! Uiteindelijk zijn we 2 wipes verder (waarbij ik er eentje kon feign-deathen) relatief snel door de instance gewandeld. Een verse run met een goede groep zou ongeveer even lang geduurd hebben.

Voor de raid heb ik nog even mijn hunter door VoA25 geschopt, en mijn paladin door VoA10 en 25. Voor allebei geen geluk gehad met de drops, maar wel genoeg emblems voor T10 251 chest voor de tank en de shoulders voor mijn huntertje! Nu nog even gemmen en enchanten. Kun je nog steeds emblems kopen met honor? Mijn emblems raken op nu ik 4 characters vol moet gooien met epic gems…

De raid zelf was best prima. We hadden een trial mee en twee guildies die voor het eerst in het raidteam zitten (we updaten het team elke maand). De eerste wing lag binnen een uurtje plat. Helaas dropte er weer alleen maar hunter zooi en plate. Dreamwalker ging ook netjes in één keer liggen… Het leek wel alsof de mobs hier een stealth nerf hebben gehad in HP, de skellies hebben geen één keer hun AoE gecast. Toen was het tijd voor die boney dragon. De eerste keer voor onze guild op 25mans. We hebben haar twee weken terug voor het eerst op 10mans gekilled, dus we wisten al een beetje wat we konden verwachten. De eerste try kwam ze tot 71%, ik werd toen ze landde meteen ge-oneshot in stealth dus heb alleen maar kunnen kijken. De tweede try hebben we wat meer tactieken besproken en kregen we haar tot 31%. Wederom ging ik hier snel neer. Ik ging een ijsblok in en werd te laat bevrijd…

Zondag gaan we verder, mensen moeten eerst op het forum hun input geven en onze tactieken aanscherpen. Als afsluiter hebben we nog even de princes gekilled, en we zijn daarna vroeger dan normaal gestopt. Het was leuk, maar de eerste wing heb ik ondertussen wel gezien. Wat mij betreft kunnen we gaan extenden om meer tijd te hebben op progress bazen. (Al zijn de tokens nog steeds ERG hard nodig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makron
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 22:56
SnoeiKoei schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:32:
Rogue:

[...]

----------------------------------------

Deathknight:

[...]
Ben heel tevreden over de nieuwe DK abilities mbt pvp :D

Over de wijzigingen van het rune systeem kan ik nog weinig zeggen zonder het geprobeerd te hebben.
Runic power zal in ieder geval belangrijker worden.

Ow en minder coi spam met het nieuwe rune systeem, denk dat veel mensen dat op prijs stellen :)

Origin: l-MakroN-l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:46

Osxy

Holy crap on a cracker

Topicstarter
Makron schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:32:
[...]

Ben heel tevreden over de nieuwe DK abilities mbt pvp :D

Over de wijzigingen van het rune systeem kan ik nog weinig zeggen zonder het geprobeerd te hebben.
Runic power zal in ieder geval belangrijker worden.

Ow en minder coi spam met het nieuwe rune systeem, denk dat veel mensen dat op prijs stellen :)
:( I like DC

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Deze week is zoiezo bizar, eerder nooit een battered hilt zien droppen, ja 1 keer en toen had ik een roll van 5.... had toen niet eens door dat het om die battered hilt ging.
Nu heb ik er 3...nadeel is dat ik nu 232/245 wapens heb dus 251 is maar een 'kleine' upgrade om daar dan weer een enchant op te stoppen.... en voor mijn druid/shaman of priest(priest heeft 245 dagger) die mace of voor mijn warrior/DK dat 2H sword of eventueel voor mijn nieuwe warlock het caster sword. Het had leuk geweest als er voor elke class/spec wat wils was een Axe b.v of een Staff ivm met racials en het niet hebben van een goede offhand.

Wel apart dat je het ene moment die hilt niet ziet droppen en het andere moment heb je er ineens 3, kan ze altijd nog verkopen. Ga er zoiezo 1 gebruiken op mijn warrior aangezien die nog met 2 x Tyranical beheader rondloopt. Kan er ook nog een sturen naar mijn 2de warlock die de 80 binnenkort aantikt heeft die gelijk een zwaard.

Ook nog even mijn druid wat aangepast, spec verandert en starfall glyph erbij gedaan 30 cd seconden eraf is wel erg lekker, moet alleen ERG oppassen wanneer je die gebruikt.
Wat me wel opvalt is dat ik op mijn Shaman (Elemental), met betere gear minder dps doe, meer moeite moet doen om toch 4k te halen dan op mijn druid die mindere gear heeft, als ik het vergelijk. (druid heeft wat ilvl245/264 pvp gear om gaatjes op te vullen)

Lightning bolt 3.1k tot 11k... tegen Wrath 4.5k tot 13k
Lava Burst 11k tot 14k tegen Starfire 12k tot 18k
Komt bij dat Elemental gewoon zeer zwakke AOE heeft, om nou elke keer die totem in die groep te gaan plaatsen en 1 keertje per 10 seconden Fire Nova te gebruiken.. dan heb ik met mijn Druid al Starfall+Hurricane gedaan voor 14-18k dps hangt van groep af uiteraad..

Ook single target is er als Ele niet veel aan, op Anub (weekly) 5005dps gedaan terwijl ik er met mijn Druid 6721 uitpers. Ik merk dat de 'RNG' bij mijn shaman gewoon veel ruimer ligt, enige 'voordeel' van shaman is dat ik gewoon ALTIJD maakt niet uit na welk gevecht 100% mana heb.. en dan gebruik ik niet eens Thunderstorm.

Ik heb deze gegevens van mijn recount en van 2 andere spelers en die zien dus een duidelijk verschil tussen de 2 zeker met overall dmg is het verschil over een langere instance/raid goed zichtbaar.
Ik merk gewoon dat ondanks ik op mijn shaman tot ~3800 SP kan halen met procs ik op mijn Druid met ~27xx SP (~32xx SP on use trinket 499SP) er meer uit kan persen met minder moeite.

Ben nu bij een hoop chars gewoon trinkets die 'use' zijn onder spells (macro) aan het zetten ben ze zullen niet altijd op het juiste moment gebruikt worden, maar ben er wel zeker van dat ik ze nu 'altijd' gebruik.
Merk gewoon dat mijn Shaman niet zo best is als ik het vergelijk met TBC waar ik toch regelmatig top dmgdone/dps had in BT/MH zowel Enhancement als Elemental en dan was ik niet eens echt super gegeared vergeleken met andere (T6 en random spul uit MH/BT).

Zijn er hier nog andere Elemental shamans die tips hebben ofzo, want ik heb al het 1 en ander rondgevraagt en ben weleens een Ele shaman tegengekomen in een random hc maar ben er nog niet 1 tegengekomen die echt uitblonk, ja 1 in volledige 264/277 gear en die deed ook maar 6k single target in HoR.

Ik sta open voor tips :) http://wow-heroes.com/ind...agonflight&name=Silentium

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 13:35
prutser001 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:51:
Deze week is zoiezo bizar, eerder nooit een battered hilt zien droppen, ja 1 keer en toen had ik een roll van 5.... had toen niet eens door dat het om die battered hilt ging.
Nu heb ik er 3...nadeel is dat ik nu 232/245 wapens heb dus 251 is maar een 'kleine' upgrade om daar dan weer een enchant op te stoppen.... en voor mijn druid/shaman of priest(priest heeft 245 dagger) die mace of voor mijn warrior/DK dat 2H sword of eventueel voor mijn nieuwe warlock het caster sword. Het had leuk geweest als er voor elke class/spec wat wils was een Axe b.v of een Staff ivm met racials en het niet hebben van een goede offhand.

Wel apart dat je het ene moment die hilt niet ziet droppen en het andere moment heb je er ineens 3, kan ze altijd nog verkopen. Ga er zoiezo 1 gebruiken op mijn warrior aangezien die nog met 2 x Tyranical beheader rondloopt. Kan er ook nog een sturen naar mijn 2de warlock die de 80 binnenkort aantikt heeft die gelijk een zwaard.

Ook nog even mijn druid wat aangepast, spec verandert en starfall glyph erbij gedaan 30 cd seconden eraf is wel erg lekker, moet alleen ERG oppassen wanneer je die gebruikt.
Wat me wel opvalt is dat ik op mijn Shaman (Elemental), met betere gear minder dps doe, meer moeite moet doen om toch 4k te halen dan op mijn druid die mindere gear heeft, als ik het vergelijk. (druid heeft wat ilvl245/264 pvp gear om gaatjes op te vullen)

Komt bij dat Elemental gewoon zeer zwakke AOE heeft, om nou elke keer die totem in die groep te gaan plaatsen en 1 keertje per 10 seconden Fire Nova te gebruiken.. dan heb ik met mijn Druid al Starfall+Hurricane gedaan voor 14-18k dps hangt van groep af uiteraad..

Ook single target is er als Ele niet veel aan, op Anub (weekly) 5005dps gedaan terwijl ik er met mijn Druid 6721 uitpers. Ik merk dat de 'RNG' bij mijn shaman gewoon veel ruimer ligt, enige 'voordeel' van shaman is dat ik gewoon ALTIJD maakt niet uit na welk gevecht 100% mana heb.. en dan gebruik ik niet eens Thunderstorm.

Ik heb deze gegevens van mijn recount en van 2 andere spelers en die zien dus een duidelijk verschil tussen de 2 zeker met overall dmg is het verschil over een langere instance/raid goed zichtbaar.
Ik merk gewoon dat ondanks ik op mijn shaman tot ~3800 SP kan halen met procs ik op mijn Druid met ~27xx SP (~32xx SP on use trinket 499SP) er meer uit kan persen met minder moeite.

Ben nu bij een hoop chars gewoon trinkets die 'use' zijn onder spells (macro) aan het zetten ben ze zullen niet altijd op het juiste moment gebruikt worden, maar ben er wel zeker van dat ik ze nu 'altijd' gebruik.
Merk gewoon dat mijn Shaman niet zo best is als ik het vergelijk met TBC waar ik toch regelmatig top dmgdone/dps had in BT/MH zowel Enhancement als Elemental en dan was ik niet eens echt super gegeared vergeleken met andere (T6 en random spul uit MH/BT).

Zijn er hier nog andere Elemental shamans die tips hebben ofzo, want ik heb al het 1 en ander rondgevraagt en ben weleens een Ele shaman tegengekomen in een random hc maar ben er nog niet 1 tegengekomen die echt uitblonk, ja 1 in volledige 264/277 gear en die deed ook maar 6k single target in HoR.

Voor mij persoonlijk merkte ik meer verschil in men dps toen ik meer naar haste rating toe ging gemmen.
Ik deed gisteren op Deathbringer in ICC10 ongeveer 7700 dps.

http://wow-heroes.com/ind...l%20Tiras&name=Zerotalent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:06

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Na een week of 2-3 weer actief te spelen gaat het in ieder geval de goede richting op met mijn (pvp) gear: http://eu.wowarmory.com/c...therhood&cn=Ecc%C3%A9rion. Alleen mijn wapen loopt nog erg achter ten opzichte van de rest en pas op 1800rating kan ik een pvp wapen kopen. Ik heb al lopen twijfelen over die battered hilt, maar het blijft wel erg veel gold :+.

In (random) bg's amuseer ik me wel, ik ga merkbaar minder snel dood dan een paar weken geleden en met wat corruption en agony spam tikt het vaak wel lekker :9. Sinds enkele dagen ben ik ook een pvp-guild gejoined, in de hoop wat premade bg's te doen, maar helaas lijkt de guild niet super te zijn. Zolang ik me maar wat kan amuseren met hun is het me al goed en stiekem hoop ik eens ik de requirements servers beste pvp guild in te komen.

Alleen arena vlot echt niet, ik speel samen met een holy palladin, die gear-wise iets beter is dan mij en over ruim voldoende brein en skill beschikt om toch ergens te komen in arena. Jammer genoeg ben ik de zwakke schakel en ik lijk dit niet op te kunnen lossen ;(. Tegen duel-dps teams kunnen we meestal wel winnen, mits we allebei wakker zijn en de initiële burst overleven. Maar alle healer/dps teams zijn een ramp voor me, ik slaag er gewoon _niet_ in om dan iemand neer te krijgen. Mijn enigste uitweg is er een mana-drain gevecht van maken, dan lukt het soms nog wel. Volgens mij (en mijn arena partner) moet het zonder ook echter kunnen en stilaan kan ik het gebrek aan gear niet meer zo de schuld geven en wordt het steeds duidelijker dat ik iets mis doe :P. Het lijkt wel alsof mijn dots (curse of agony, corruption, haunt en ua) niet voldoende schade doen en vooral dat het me niet fatsoenlijk lukt om de healer in een "cc-chain" te krijgen en ondertussen de dps neer te krijgen. In theorie zou het nochtans niet zo moeilijk mogen zijn, full dots op healer, full dots op dps. Fear healer, dots op dps refreshen, fear healer, fear healer, fellhunters spell lock, death coil. En ondertussen zou de dps ongeveer neer moeten zijn, althans in theorie :+.

Graag zou ik wat input willen om mezelf te verbeteren in (2v2) arena, want blijven hangen op 1300-1400 rating is ook zo triest.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorval
  • Laatst online: 19-04 11:37

Thorval

Thorval#2567

even een vraagje aan de holy priest hier.

Welke spells gebruiken jullie voor healen in 5 mans/10mans? Het lukt me nog niet om de hele groep in de meeste hc's in leven te houden. (nexus bijvoorbeeld ging het al helemaal mis bij de eerste groep)

Any tips?

WoW: Kishar, Thorval, Råndan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thorval schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:25:

Welke spells gebruiken jullie voor healen in 5 mans/10mans? Het lukt me nog niet om de hele groep in de meeste hc's in leven te houden. (nexus bijvoorbeeld ging het al helemaal mis bij de eerste groep)

Any tips?
Hmm, dat is wel vreemd. Wat voor een gear heb je? Moet ik denken aan level 75 greens of zit je al een beetje in de 232 epics? Wat een beetje lucht geeft is voordat de tank pulled een shield en prayer of mending PoM aan hem geven.

Verder is CoH handig voor group healing en het is handig om jezelf alvast aan te leren PoM elke cooldown te gebruiken. Verder is het vooral flashhealen en een renew gooien als er even geen damage wordt gepakt, maar waarschijnlijk wel gaat komen.

Als je hard wiped kan het ook gewoon aan je tank liggen. Ik doe als ik zin heb ongeveer 2000 dps op mijn holy priest als healer in een goede groep… Zoveel tijd is er dus over om dps spells te casten mits iedereen een beetje gear heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:58

Neelon

FOR PONY!!!

Any tips?
Vervang je boots en je wapen, dat gaat je al een 500+ spellpower schelen. Als er zware groep damage is dan is het denk ik circle of healing zodra de cooldown gereed is, pom op de tank (lekker laten bouncen en verversen zodra je kan) en prayer of healing (je aoe heal). Bij nood kun je ook een pw:shield op iemand zetten. Is wel niet zo sterk als het schild van een disc priest, maar alles helpt in noodgevallen.

Let wel, ik ben zelf een disc priest (bubble-bot :p) maar dat is het in principe als het goed is.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Laatst online: 20:13

Graveheart

Say what?

Neelon schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:07:
[...]
Let wel, ik ben zelf een disc priest (bubble-bot :p) maar dat is het in principe als het goed is.
Same here.
Kreeg laatst van een Druid te horen of ik even wat meer HPS wilde doen.
Toen even uit mogen leggen wat m'n Shields precies doen, en hoeveel schade ze potentieel opvangen.

Toen was het stil aan de andere kant. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ja ik ben ook nog niet super gegeared, maar het is bij mij vaak ook PoM op cooldown houden en renew/flashheal en bij een baas wat greater heals. En als ik echt wat stress heb een schildje hier en daar. Meestal komt het dan wel goed.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Any tips?
Als ik zo naar je gear kijk kun je daar al het 1 en ander verbeteren, je dagger = fout deze is voor b.v. rogues.
Je boots kun je ook vervangen want dat is frost res gear.
Spirit is zeker niet zo nuttig als enchants, ga voor Spellpower, zelfde met gems.
Je holy spec ziet er goed uit, daar lijkt niets op aan te merken.
Ik zie dat je nu als Shadow uitgelogd staat verschilt er nog wat tussen shadow/holy gear?

Je kunt uitgaan voor gems
Rood slot 23p
Geel slot 12sp/10haste als de slot bonus intressant is/meta gem activeren.
Blauw slot 12sp/10spirit als de slot bonus intressant is/meta gem activeren.

En ik zie dat je al het 1 en ander aan emblems of triump verzameld hebt gebruik die voor gear upgrades ipv schouders/1 ring, en een 4set T9 bonus is erg leuk voor priest. Als je de gear krijgt komt het vanzelf wel goed met je SP/mana/mp5.

Denk dat het voornaamste probleem ligt bij je totale spellpower, als je alleen al een goede dagger/mace/fistweapon of staff hebt ga je bijna 450sp omhoog.

Kwa spells (ik ben dan disc) zou ik gewoon een renew op de tank houden, PoM/Flash heals, krijg je dus een hoop dmg over je hele party gebruik dan b.v. circle of healing en probeer PoM in de groep te houden, deze geeft toch mooi 5 "gratis" heals.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu net begonnen met icc25 hardmodes, verbaas me er nog steeds over hoe weinig inzicht sommige mensen hebben. ;(

Wel een leuke uitdaging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorval

Thorval

Thorval#2567

prutser001 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:43:
[...]

Als ik zo naar je gear kijk kun je daar al het 1 en ander verbeteren, je dagger = fout deze is voor b.v. rogues.
Je boots kun je ook vervangen want dat is frost res gear.
Spirit is zeker niet zo nuttig als enchants, ga voor Spellpower, zelfde met gems.
Je holy spec ziet er goed uit, daar lijkt niets op aan te merken.
Ik zie dat je nu als Shadow uitgelogd staat verschilt er nog wat tussen shadow/holy gear?

Je kunt uitgaan voor gems
Rood slot 23p
Geel slot 12sp/10haste als de slot bonus intressant is/meta gem activeren.
Blauw slot 12sp/10spirit als de slot bonus intressant is/meta gem activeren.

En ik zie dat je al het 1 en ander aan emblems of triump verzameld hebt gebruik die voor gear upgrades ipv schouders/1 ring, en een 4set T9 bonus is erg leuk voor priest. Als je de gear krijgt komt het vanzelf wel goed met je SP/mana/mp5.

Denk dat het voornaamste probleem ligt bij je totale spellpower, als je alleen al een goede dagger/mace/fistweapon of staff hebt ga je bijna 450sp omhoog.

Kwa spells (ik ben dan disc) zou ik gewoon een renew op de tank houden, PoM/Flash heals, krijg je dus een hoop dmg over je hele party gebruik dan b.v. circle of healing en probeer PoM in de groep te houden, deze geeft toch mooi 5 "gratis" heals.
Thanks, ga gelijk van het weekend 's kijken wat ik allemaal kan veranderen.

Ik sta nu inderdaad op shadow spec uitgelogt, maar met mijn gear aan die ik voor healing (wil) gebruiken.

Toch weer 's wat proberen te healen en dus met PoM beginnen te spammen :) Ben benieuwd wat er gebeurt, maar eerst maar 's een weapon upgrade gaan zoeken en mijn boots zien te vervangen :)

Bedankt allemaal voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

PoM spammen word lastig ivm de cd, maar inderdaad voor de pull die op de tank zetten :) in principe gebruik hem elke cooldown, behalve als je weet dat er AOE aan gaat komen, dan wil je hem er vlakvoor gebruiken.

Daarnaast als je gear wat minder is, heb ik het idee dat je beter DISC kan gaan, iets minder AOE mogelijkheid, (maar zou je eigenlijk in heroics nauwelijks nodig hebben op ICC na) het voordeel van DISC is is dat het mana effecienter is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:55

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Dagboekje maar weer eens :),

Gisteren zijn we met de guild ToGC10 ingegaan. Dat was even flink tegenvallen zeg... We hebben uiteindelijk de beasts niet eens neer weten te leggen. Maf dat het voor ons een stuk lastiger blijkt te zijn dan de eerste 6 bosses van ICC10.

Een aantal mensen moesten op tijd weg, dus we hadden tijd over. Toen nog maar even een random HC gedaan voor de emblems en een poging gewaagd om een VoA run op te zetten. We kregen echter geen groep bij elkaar, dus besloten ik en 3 andere guildies om maar eens een 3v3 arena team op te gaan zetten.

We hebben meteen maar even 13 potjes gespeeld. De eerste 5 waren met Holy Paladin (ik), een Elemental Shaman en een Feral Druid. Deze 6 potjes verloren we uiteraard tegen allemaal teams met 1400+ rating. Daarna maakte de Feral Druid plaats voor een Balance Druid en van de volgende 8 potjes wonnen we er zowaar twee *O*. Onze rating is nu 96, dus we hebben nog wel een weg te gaan, maar het voornaamste doel is arena punten sprokkelen en plezier hebben en dat gaat sowieso wel lukken.

Deze eerste ervaring met arena is me uiteindelijk erg goed bevallen. We hebben min of meer afgesproken om op de niet-raid avonden regelmatig arena potjes te gaan spelen. Ik ben benieuwd hoever we gaan komen qua rating. Mijn eerste indruk is dat Holy Pala / Ele Shaman / Balance|Feral Druid niet de sterkste combi is in 3v3, maar dat we - zéker als onze gear nog wat beter wordt - toch wel een leuke rating bij elkaar moeten kunnen spelen. In iedere geval goed genoeg om full Relentless te worden (ik weet, die vereist geen rating ;)).

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:39
Zozo net even tijd gehad om de warrior preview te bekijken, maar wat een hoop crap is dat zeg... :( Flinke nerfs en niets wat nieuw en interessant is. Grootste joke is wel die heroic leap; wauw een charge met een TC erachter aan, lekker boeiend... Wanneer zou een Arms warrior dat gaan doen? In PVP is de TC aardig maar niet meer dan dat, de stun van charge is dan handiger lijkt me. In PVE doet de tank de TC wel na een charge / de pull, dus nutteloos.

Verder keiharde nerf op WW. Fury warriors kunnen nu op single target echt niet competitief meer meekomen en het spelen zal nog saaier worden. Keiharde MS nerf van -50% healing naar -20% healing; geldt natuurlijk ook voor andere klasses met de debuff, maar het is voor een warrior pijnlijk omdat het de enige echte reden is om een warrior mee te nemen in PVP.

Sunder armor van 5 naar 3 stacks; ook weer een nerf. Jee hoeven we minder te sunderen, fijn hoor, maar dus ook weer een damage nerf.

Inner Fire; ook bagger. Knal je met een crit naar 100 rage kosten al je attacks ineens twee keer zoveel rage; daaaaag rage management... Het enige wat je terugkrijgt is +15% damage, maar dat vind ik eerlijk gezegd behoorlijk mager.

Tot slot nog Gushing Wounds; in PVE wordt dit echt de grap van de eeuw! Nu mag je alles gaan kiten om zo warrior DPS te maximaliseren. Als het maar blijft bewegen :) Alsof je dat gaat doen, want door coordinatie probelemen zal je dan eerder DPS verliezen. In PVP is het verder ook onzin; alsof je gaat stilstaan om extra stacks van de debuff te voorkomen. Lijkt me dat wegrennen van een warrior altijd nog verstandiger is dan een paar extra debuff stacks oplopen.

Kortom; volkomen kut allemaal

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 09-04-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorval

Thorval

Thorval#2567

Gohan-san schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:28:
PoM spammen word lastig ivm de cd, maar inderdaad voor de pull die op de tank zetten :) in principe gebruik hem elke cooldown, behalve als je weet dat er AOE aan gaat komen, dan wil je hem er vlakvoor gebruiken.

Daarnaast als je gear wat minder is, heb ik het idee dat je beter DISC kan gaan, iets minder AOE mogelijkheid, (maar zou je eigenlijk in heroics nauwelijks nodig hebben op ICC na) het voordeel van DISC is is dat het mana effecienter is.
Ah ok, ik meende ergens te hebben gelezen dat Disc toch niet een goede spec is voor group healing.....

maar ben nog redelijk Noob kwa healing dus ik kan elke tip gebruiken.

Zal toch 's gaan zoeken naar een Disc spec en kijken hoe ik me daarmee erdoorheen sla..

Mocht iemand daar tips voor hebben of goed leesvoer, dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12-2020

Plantje

groei ;)

Morrar schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:53:
Zozo net even tijd gehad om de warrior preview te bekijken, maar wat een hoop crap is dat zeg... :( Flinke nerfs en niets wat nieuw en interessant is. Grootste joke is wel die heroic leap; wauw een charge met een TC erachter aan, lekker boeiend... Wanneer zou een Arms warrior dat gaan doen? In PVP is de TC aardig maar niet meer dan dat, de stun van charge is dan handiger lijkt me. In PVE doet de tank de TC wel na een charge / de pull, dus nutteloos.

Verder keiharde nerf op WW. Fury warriors kunnen nu op single target echt niet competitief meer meekomen en het spelen zal nog saaier worden. Keiharde MS nerf van -50% healing naar -20% healing; geldt natuurlijk ook voor andere klasses met de debuff, maar het is voor een warrior pijnlijk omdat het de enige echte reden is om een warrior mee te nemen in PVP.

Sunder armor van 5 naar 3 stacks; ook weer een nerf. Jee hoeven we minder te sunderen, fijn hoor, maar dus ook weer een damage nerf.

Inner Fire; ook bagger. Knal je met een crit naar 100 rage kosten al je attacks ineens twee keer zoveel rage; daaaaag rage management... Het enige wat je terugkrijgt is +15% damage, maar dat vind ik eerlijk gezegd behoorlijk mager.

Tot slot nog Gushing Wounds; in PVE wordt dit echt de grap van de eeuw! Nu mag je alles gaan kiten om zo warrior DPS te maximaliseren. Als het maar blijft bewegen :) Alsof je dat gaat doen, want door coordinatie probelemen zal je dan eerder DPS verliezen. In PVP is het verder ook onzin; alsof je gaat stilstaan om extra stacks van de debuff te voorkomen. Lijkt me dat wegrennen van een warrior altijd nog verstandiger is dan een paar extra debuff stacks oplopen.

Pff wat een geklaag overal over een 'preview'. Aangezien alles zowat veranderd is het lastig om er wat zinnigs over zeggen...
Rage word ook totaal veranderd dus is het moeilijk te zeggen hoe goed inner fire gaat worden.
En voor gushing wounds, ik heb nog nooit een gevecht gehad waar iemand stil bleef staan. Lijkt me zowiezo niet zo verstandig dus gusing wounds zal lekker blijven doortikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negatief gezeik...

Damn hey, hoeveel negativiteit kan er in 1 post zitten.

Wat betreft Heroic Leap:
The cooldown for this ability might be longer than the Charge ability, but it will also apply a stun effect...
Wat betreft Mortal Strike:
Het zal in lijn zijn met alle veranderingen op het gebied van healing. De nu genoemde veranderingen zullen niet van toepassing zijn op de huidige mechanics.

Rage:
De scaling van deze source is absolute crap. Eindelijk doen ze er wat aan, en daarbij wordt het nuttig om af en toe een volle ragebar te hebben.

Daarnaast, het is een preview van een deel van de veranderingen in Cataclysm. Zou je niet eerst afwachten wat er verder allemaal gaat veranderen, voordat je zelfmoord pleegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag kwam ook nog Hunter, of was die volgende week aan de beurt?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:08:
[...]
Rage:
De scaling van deze source is absolute crap. Eindelijk doen ze er wat aan, en daarbij wordt het nuttig om af en toe een volle ragebar te hebben.

Daarnaast, het is een preview van een deel van de veranderingen in Cataclysm. Zou je niet eerst afwachten wat er verder allemaal gaat veranderen, voordat je zelfmoord pleegt?
Tuurlijk het is een preview, dat weet ik ook. Maar toch, als ik de andere previews lees denk je "leuk, coole nieuwe dingen" dat gevoel heb ik hier absoluut niet. En daarin ben ik zeker niet de enige; kijk op het warrior forum, bijna niemand zit op deze veranderingen te wachten. Alleen Heroic Leap kan -nadat het verder is toegelicht- op wat enthousiasme rekenen al is het nut van de ability vrij onduidelijk (PVE bijvoorbeeld). Maar goed, het is afwachten...

En de scaling van rage hebben ze nu net aangepakt door het te normaliseren, dus dat probleem werd al opgelost. Met Inner Rage wordt het managen van de resource *juist* weer problematisch...

Tot slot over Gushing Wound: in veel gevechten is er beweging, maar in veel bossfights juist niet of alleen in bepaalde fases. Sowieso, als er altijd beweging is, wat is dan nog het nut van extra stacks bij beweging (i.e. dan zal het altijd op 3 zitten). Kortom, het is een uitermate slecht doordachte ability, en dat gevoel krijg je ook bij de rest van de preview.

[ Voor 14% gewijzigd door Morrar op 09-04-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, hoe weet je dat allemaal zo zeker als zelfs Blizzard het nog niet weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

SinergyX schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:15:
Vandaag kwam ook nog Hunter, of was die volgende week aan de beurt?
Die moet vandaag komen, net als mage en druid.

* Borgoth zit al even de hele morgen te wachten op de mage preview.

Iemand enig idee hoelaat de info ongeveer online komt?

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Je hebt gelijk met alles wat je post....

wacht...

nee, toch niet. Bigger picture mensen! Dit zijn niet de enige veranderingen aan het spel in Cata. Hell, dit zijn niet eens de enige punten die aan warriors veranderen!

Ik moest wel lachen om je post. Goeie troll. Consider yourself fed.

...

|:(

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borgoth schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:27:
[...]

Iemand enig idee hoelaat de info ongeveer online komt?
In de loop van de dag/nacht/morgenochtend.
Blizz is gestationeerd in Californië, 9 of 10 uur vroeger. De Priest changes van 7 april stonden uiteindelijk om 9uur 's ochtends op 8 april online. Gepost precies 7 april 23.57 Californië tijd.
Daarnaast heb ik het idee dat ze alle previews netjes verdelen. D.w.z. elke 8 uur 1 preview. De eerste komt dus ca. 9uur na 8uur 's ochtends in Californië, etcetera. Reken zelf maar uit :)
Mage changes komen waarschijnlijk rond 9uur morgenochtend online voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blistimo schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:30:
nee, toch niet. Bigger picture mensen! Dit zijn niet de enige veranderingen aan het spel in Cata. Hell, dit zijn niet eens de enige punten die aan warriors veranderen!
Al zal het nu heeel wat stof doen opwaaien tov huidige gamestelsel, tegen de tijd dat Cata daadwerkelijk komt is de helft al deze wijzigingen alweer vergeten. Het was te verwachten dat er veel kortzichtig naar de veranderingen kijken (ok, DK was een twijfel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lets sum it up, warrior is altijd kut :)

Mage pally priest shammy druid best classes, en nee DK is geen class maar een overdressed OP, hunter van de lichking exp :P

zo ik ben klaar met whinen ;) haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
SinergyX schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:39:
[...]

Al zal het nu heeel wat stof doen opwaaien tov huidige gamestelsel, tegen de tijd dat Cata daadwerkelijk komt is de helft al deze wijzigingen alweer vergeten. Het was te verwachten dat er veel kortzichtig naar de veranderingen kijken (ok, DK was een twijfel).
My thoughts exactly :)

Blizzard weet wel waar ze mee bezig zijn. En alles wordt toch (uitvoerig) getest in de beta. Veel kans maw dat er nog heel wat zal veranderen.

En nog ff over die gushing wounds. Denk gelezen te hebben dat dit een situationeel gebruik zal kennen (duh), dus wordt je als warrior 'uitgedaagd' om de afweging Rend of Gushing wound te maken. Kan ik alleen maar toejuichen eigenlijk.

The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
@Mektheb: mooie samenvatting :+ ;)

En verder is het natuurlijk prima om te zeggen dat er nog veel veranderen zal voordat Cata uitkomt, maar de preview staat natuurlijk niet voor niets online. Je mag hopen dat Blizz wel enigszins heeft nagedacht en niet gewoon een of andere brainfart op internet gooit. Kortom, zo vreemd is het niet dat je daar dan ook conclusies uit trekt.

Bigger picture hou ik dus zeker in de gaten (zie rage normalisation), maar dan nog vind ik het zeer weinig interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morrar schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:50:
@Mektheb: mooie samenvatting :+ ;)

En verder is het natuurlijk prima om te zeggen dat er nog veel veranderen zal voordat Cata uitkomt, maar de preview staat natuurlijk niet voor niets online. Je mag hopen dat Blizz wel enigszins heeft nagedacht en niet gewoon een of andere brainfart op internet gooit. Kortom, zo vreemd is het niet dat je daar dan ook conclusies uit trekt.

Bigger picture hou ik dus zeker in de gaten (zie rage normalisation), maar dan nog vind ik het zeer weinig interessant.
Plaatje wordt vanzelf logischer, ze hebben gekozen eerst class info te geven (buiten de eerder 'exotische stats removal' en hunter met focus), als de rest qua gear en gameplay beschikbaar komt, wordt het wel duidelijker wat sommige veranderingen hier voor achterliggende gedachte hebben.

Ik moet aantal classes nog lezen (druid, rogue), maar bijvoorbeeld shaman en priest worden dus 'ruimer' in de skill keuze en je moet sinds jaren weer eens gaan opletten en nadenken :P

Zo ben ik heel benieuwd hoe dit hele hoge HP systeem gaat uitvallen, op dit moment is er enkel maar onderscheid tank / geen-tank, leather, mail, cloths, boeien niet.. als je geen tankspec hebt kan je geen klappen vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Weet eigenlijk iemand waarom heroic leap niet in Wotlk is gekomen? Hij zat nl wel in een aantal beta's van WOTLK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Wat ik me afvraag is, of er nu netzoals bij de aankondiging van TBC en WotLK ineens wow op z'n gat ligt omdat iedereen maar afwacht wat er komen gaat. Ik merk nu al dat het animo om te gaan raiden afvlakt.
Kijk ik naar ~2 maanden geleden hadden we ~25 signups voor een 10 man, en ~40 voor een 25 man
Gisteravond was het zelfs zo dat er maar 26-27 man online waren, en er maar 23 gesigned hadden voor de 25 mans, 4 signups voor 10man.

De 10mans stonden als 2de optie voor diegen die niet mee konden met de 25mans, maar wel wilde raiden, nu kunnen we de 10mans wel weer schrappen en als je alsnog mee wilt met de 25mans lekker on standby gaan zitten....

Heb zelf nog niet echt naar de mogelijk aankomende veranderingen gekeken, ik zie het wel als het zover is, want hoe lang kan het nog wel niet duren voordat Cata uitkomt, was WotLK niet van September 2009? Dus al zou Cata dit jaar September uitkomen duurt dat nog 5 maanden en als het nu al aan het afvlakken is verwacht ik niet veel goeds over een maand of 2 ook de gemiddelde wachttijd voor random HC's is al flink omhoog gegaan, ik zat als DPS echt niet veel langer in de queue dan een minuut of 5-6 (ookal stond er gemiddelde wachttijd 10-11minuten) gisteravond zat ik 22minuten in de wacht ok het was al wat later maar toch...

[ Voor 49% gewijzigd door prutser001 op 09-04-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
Nibbz schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:09:
Weet eigenlijk iemand waarom heroic leap niet in Wotlk is gekomen? Hij zat nl wel in een aantal beta's van WOTLK
het was te buggy. daarom hebben ze er iets anders van gemaakt. titan's grip of bladestorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prutser001 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:34:
Wat ik me afvraag is, of er nu netzoals bij de aankondiging van TBC en WotLK ineens wow op z'n gat ligt omdat iedereen maar afwacht wat er komen gaat. Ik merk nu al dat het animo om te gaan raiden afvlakt.
Kijk ik naar ~2 maanden geleden hadden we ~25 signups voor een 10 man, en ~40 voor een 25 man
Gisteravond was het zelfs zo dat er maar 26-27 man online waren, en er maar 23 gesigned hadden voor de 25 mans, 4 signups voor 10man.

De 10mans stonden als 2de optie voor diegen die niet mee konden met de 25mans, maar wel wilde raiden, nu kunnen we de 10mans wel weer schrappen en als je alsnog mee wilt met de 25mans lekker on standby gaan zitten....

Heb zelf nog niet echt naar de mogelijk aankomende veranderingen gekeken, ik zie het wel als het zover is, want hoe lang kan het nog wel niet duren voordat Cata uitkomt, was WotLK niet van September 2009? Dus al zou Cata dit jaar September uitkomen duurt dat nog 5 maanden en als het nu al aan het afvlakken is verwacht ik niet veel goeds over een maand of 2 ook de gemiddelde wachttijd voor random HC's is al flink omhoog gegaan, ik zat als DPS echt niet veel langer in de queue dan een minuut of 5-6 (ookal stond er gemiddelde wachttijd 10-11minuten) gisteravond zat ik 22minuten in de wacht ok het was al wat later maar toch...
inderdaad is altijd het zelfde, maar ook komen de period's van examens / verjaardagen / mooi weer / vakantie / en nieuwe uitbreiding aan wat betekend dat er veel guilds weer uit elkaar donderen, en er een hoop zijn die slacken.
en dan zodra de nieuwe eris weer nieuw guilds komen en mensen weer terug, moet je opletten als die 3.3.5 uitkomt met rubysanctum hoeveel er dan weer online zijn voor 2weken ;).

Altijd zo en zou nu echt niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
prutser001 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:51:

Ik heb naar aanleiding van elemental shaman discussies hier op GoT en de tip voor de elemental guide van Mek (ensidia shaman) verschillende zaken gewisseld/gewijzigd en nu ben ik zowel op aoe (met name aoe) als single target in dps omhoog 'geschoten'.

Mijn specc (zie mijn sig) heb ik aangepast naar een specc waar ik erg kan profiteren van fire nova. Mana is in principe niet een heel groot probleem al ga ik tegenwoordig echt tot het gaatje als ik voluit nuke. Meerdere mobs (trashpacks in ICC10/25 bijv) gooi ik een magma totem in de groep, thunderstorm erachter aan en elke keer firenova zodra deze van cd is (cd is met talents 6sec). In de raid gister samen met mijn vriend (dk) de meters getopt. Heerlijk ^^ Elke keer een CL gebruiken zodra deze van cd is, is ook heerlijk.

Waar ik zelf in eerste instantie raar van stond te kijken was searing totem. Joh, drop die als je een demo lock of een andere elemental in de raid hebt. Dacht dat ze een geintje maakte maar het maakt echt verschil uit. Zo ook bijvoorbeeld haste trinkets/elemental mastery niet poppen tijdens Hero/Bloodlust. Ik had nooit stil gestaan bij het feit dat een lb onder de 1sec hartstikke nutteloos is. Daarnaast altijd gebruik maken van je fire elemental, zeker tijdens Hero/BL.
Ik focus mij momenteel met name op spellpower. Haste is leuk, maar komt ook deels van je gear af. Helaas heb ik nog niet echt veel mazzel met haste en hang ik rond de 750-800 haste. Juist die spellpower is voor mij veel gaan opleveren.

Als het gaat om nummertjes, pak 'm beet 8,5-9,5k op fights als Saurfang en Festergut op 10m met uitschieters naar de 10k. Geen idee of dit nog hoger moet/kan, maar momenteel sta ik hiermee veelal in de top 2 (stuivertje wisselen met mijn vriend).

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mik! schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:58:
[...]

Ik heb naar aanleiding van elemental shaman discussies hier op GoT en de tip voor de elemental guide van Mek (ensidia shaman) verschillende zaken gewisseld/gewijzigd en nu ben ik zowel op aoe (met name aoe) als single target in dps omhoog 'geschoten'.

Mijn specc (zie mijn sig) heb ik aangepast naar een specc waar ik erg kan profiteren van fire nova. Mana is in principe niet een heel groot probleem al ga ik tegenwoordig echt tot het gaatje als ik voluit nuke. Meerdere mobs (trashpacks in ICC10/25 bijv) gooi ik een magma totem in de groep, thunderstorm erachter aan en elke keer firenova zodra deze van cd is (cd is met talents 6sec). In de raid gister samen met mijn vriend (dk) de meters getopt. Heerlijk ^^ Elke keer een CL gebruiken zodra deze van cd is, is ook heerlijk.

Waar ik zelf in eerste instantie raar van stond te kijken was searing totem. Joh, drop die als je een demo lock of een andere elemental in de raid hebt. Dacht dat ze een geintje maakte maar het maakt echt verschil uit. Zo ook bijvoorbeeld haste trinkets/elemental mastery niet poppen tijdens Hero/Bloodlust. Ik had nooit stil gestaan bij het feit dat een lb onder de 1sec hartstikke nutteloos is. Daarnaast altijd gebruik maken van je fire elemental, zeker tijdens Hero/BL.
Ik focus mij momenteel met name op spellpower. Haste is leuk, maar komt ook deels van je gear af. Helaas heb ik nog niet echt veel mazzel met haste en hang ik rond de 750-800 haste. Juist die spellpower is voor mij veel gaan opleveren.

Als het gaat om nummertjes, pak 'm beet 8,5-9,5k op fights als Saurfang en Festergut op 10m met uitschieters naar de 10k. Geen idee of dit nog hoger moet/kan, maar momenteel sta ik hiermee veelal in de top 2 (stuivertje wisselen met mijn vriend).
Heb je een linkje van die guide? Dan kan ik hem doorzetten naar het forum van mij guild. Onze 2 elemental shamans halen maximaal rond de 7k op Saurfang25... Ze zitten beide erg goed in de 264 gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
hulkie schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:05:
[...]
Heb je een linkje van die guide? Dan kan ik hem doorzetten naar het forum van mij guild. Onze 2 elemental shamans halen maximaal rond de 7k op Saurfang25... Ze zitten beide erg goed in de 264 gear.
Sure, np: http://www.ensidia.com/fo..._id=36&topic_id=28623&p=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:05
Vind dat nou niet echt een 'guide'.. meer een opsomming van de dingen die je al lang hoort te weten als je op lvl80 bent aangekomen. Dat haste trinkets poppen nutteloos is tijdens Heroism kan je zelf toch ook wel achterkomen? Of heb je (terwijl je ICC25 raid) nog nooit van de Global Cooldown gehoord? :P

Gisteren ook een melee DPS in VoA die niet eens wist dat van achteren aanvallen beter is dan aan de voorkant van een boss :') En dan met 5500 gearscore en ICC gear rondlopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet iedereen is even goed ingelezen. Ook weet lang niet iedereen waar je de juiste informatie vandaan kunt halen. Een hoop mensen die spelen, en ook de mensen die veel raiden geven er simpelweg niks om. Die 10+% extra damage maakt voor veel mensen niet uit.

Ik ben zelf iemand die altijd het maximale uit mijn character wil halen, dus ik lees me helemaal suf voor de nieuwste rotaties/ spec/ truukjes om net even beter te presteren.

Door deze link kan ik wat mensen in ieder geval een zetje in de goede richting geven, mochten ze hun prestaties willen verbeteren. (Ik hoop het wel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
RichardvdD schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:35:
Vind dat nou niet echt een 'guide'.. meer een opsomming van de dingen die je al lang hoort te weten als je op lvl80 bent aangekomen. Dat haste trinkets poppen nutteloos is tijdens Heroism kan je zelf toch ook wel achterkomen? Of heb je (terwijl je ICC25 raid) nog nooit van de Global Cooldown gehoord? :P

Gisteren ook een melee DPS in VoA die niet eens wist dat van achteren aanvallen beter is dan aan de voorkant van een boss :') En dan met 5500 gearscore en ICC gear rondlopen..
Guide of niet, ik heb bij bepaalde dingen absoluut niet stilgestaan. Ja, ik heb van de global cooldown gehoord, alleen niet opgelet of ik er niet onder kwam en hoeveel impact dat nou heeft. Voor mij waren sommige dingen meer een puntje op de i, dingen die op hun plaats vielen en een aha momentje. Volgens mij niets mis mee. Bijvoorbeeld het demo-lock gebeuren. Dat je dan meer hebt aan een searing totem dan aan ToW is iets waar je bij stil moet staan. Je bent continue aan het finetunen en extra informatie, guide of whatever je het noemt is altijd mooi meegenomen. Er zijn hier mensen die vragen om tips en trucs, wat is er dan mis mee om iemand te verwijzen naar een dergelijke guide of informatiebron? Mensen hebben hier zo ongeveer een day time job aan waar je van kan profiteren, mooi toch juist.

En bespaar me het soort opmerkingen als in 'heb je van.. nog nooit gehoord' want daar kan ik dus echt geen bal mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Ja, tuurlijk is het altijd handig om een guide te lezen, maar af en toe word ik wel moe van mensen die in ICC25 lopen te janken om Blessing of Might terwijl er een Battle Shout aan staat bijvoorbeeld.. Dat zijn van die standaard dingen waarvan je wel mag verwachten dat iemand weet hoe het in elkaar steekt als aan het raiden bent in de meest recente raid-instance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Wat ik me afvraag,

Ik speel nog géén WoW maar zit er al langer aan te denken om het wel te gaan spelen. Heb me een hele tijd met Runescape bezig gehouden maar daar ben ik na al die jaren wel op uitgekeken.

Nu lees ik hier regelmatig mee en waar ik me altijd over verbaas is de termen die hier gebruikt worden. Voor een leek als ik is dit complete abracadabra waardoor ik het idee krijg dat dit spel ongelooflijk moeilijk te doorgronden is.

Klopt dit?

En wat ik me verder ook nog afvraag, ik speel alleen, is dit een probleem? Mijn vrienden spelen of helemaal geen games of spelen heel andere games.
Ook heb ik geen uren per dag de tijd om te spelen. Een uur of 2 per avond lukt doorgaans wel, soms heb ik de hele dag tijd ivm wisselende diensten van mijn werk.
Is Wow dan überhaupt wel haalbare kaart? Heb namelijk het idee dat er veel moet worden samengewerkt met anderen om bepaalde dingen in het spel te kunnen behalen.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Laatst online: 22-08 08:39
Franko P. schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:24:
Wat ik me afvraag,

Ik speel nog géén WoW maar zit er al langer aan te denken om het wel te gaan spelen. Heb me een hele tijd met Runescape bezig gehouden maar daar ben ik na al die jaren wel op uitgekeken.

Nu lees ik hier regelmatig mee en waar ik me altijd over verbaas is de termen die hier gebruikt worden. Voor een leek als ik is dit complete abracadabra waardoor ik het idee krijg dat dit spel ongelooflijk moeilijk te doorgronden is.

Klopt dit?

En wat ik me verder ook nog afvraag, ik speel alleen, is dit een probleem? Mijn vrienden spelen of helemaal geen games of spelen heel andere games.
Ook heb ik geen uren per dag de tijd om te spelen. Een uur of 2 per avond lukt doorgaans wel, soms heb ik de hele dag tijd ivm wisselende diensten van mijn werk.
Is Wow dan überhaupt wel haalbare kaart? Heb namelijk het idee dat er veel moet worden samengewerkt met anderen om bepaalde dingen in het spel te kunnen behalen.
Ja joh, geen enkel probleem :). De onbegrijpelijke termen komen voort uit enkele abilities die de puppekes hebben. Soms worden deze afgekort, waardoor ook ik enkele tijden geleden bij het lezen van dit forum vrij ver richting de WTF dacht. Dat komt allemaal vanzelf wel, beetje spelen, beetje lezen op internets et cetera.

Verder moet je voor de hoogste content raids samenstellen. Doorgaans doe je dit met 9 of 24 anderen. Gelukkig zitten er op de gemiddelde server duizenden mensen, die allemaal datzelfde willen. Dus je vrienden heb je helemaal niet nodig! ;-). Qua tijd hoef je je ook geen zorgen te maken; zodra je 80 bent op één toon en daarmee raids ingaat. Heb je in principe ook niet meer dan 2u/avond nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic

Om nom nom, warrior QQ :P. Valt me op hoezeer spelers van enkele classes de meeste QQ van allemaal doen. Zij zijn degenen die altijd het meeste generfed worden, of de minst leuke updates krijgen. En als er dan een buff komt, dan is 't "ja, maar dat moest al 20 patches geleden gebeuren!".

Men kan op t moment moeilijk beweren dat fury warriors niet meekomen op gebied van DPS. Wellicht niet meteen als top DPS, maar die plaats kan natuurlijk ook maar aan één class per keer toebedeeld zijn (stuivertje wisselen he). Wel bijzonder grappig hoe 'de mensen die er verstand van hebben' op de blizzard forums zeggen "Niet doen, slecht idee blizzard! Ik weet beter hoe de mechanics werken!". Met de huidige set aan regels, talents en andere zaken in het achterhoofd. Dat terwijl over de tijd heen mensen zich altijd hebben moeten aanpassen aan nieuwe dingen, resulterende in nieuwe rotaties et cetera. Die nieuwe dingen hebben allemaal geleid tot veel en ERG veel krachtigere toons dan voorheen (level 60 warrior nu > 60 vanilla warrior).

Mensen houden gewoon niet van veranderingen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:57
garagaholic schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 01:54:
[...]

Om nom nom, warrior QQ :P. Valt me op hoezeer spelers van enkele classes de meeste QQ van allemaal doen. Zij zijn degenen die altijd het meeste generfed worden, of de minst leuke updates krijgen. En als er dan een buff komt, dan is 't "ja, maar dat moest al 20 patches geleden gebeuren!".

Men kan op t moment moeilijk beweren dat fury warriors niet meekomen op gebied van DPS. Wellicht niet meteen als top DPS, maar die plaats kan natuurlijk ook maar aan één class per keer toebedeeld zijn (stuivertje wisselen he). Wel bijzonder grappig hoe 'de mensen die er verstand van hebben' op de blizzard forums zeggen "Niet doen, slecht idee blizzard! Ik weet beter hoe de mechanics werken!". Met de huidige set aan regels, talents en andere zaken in het achterhoofd. Dat terwijl over de tijd heen mensen zich altijd hebben moeten aanpassen aan nieuwe dingen, resulterende in nieuwe rotaties et cetera. Die nieuwe dingen hebben allemaal geleid tot veel en ERG veel krachtigere toons dan voorheen (level 60 warrior nu > 60 vanilla warrior).

Mensen houden gewoon niet van veranderingen denk ik.
Een Fury Warrior heeft een prioritylist als volgt
Bloodthirst, Whirlwind, Slam als de proc up is, en Heroic Strike als er voldoende rage is. Dus in principe slechts Bloodthirst en Whirlwind als core abilities. Whirldwind krijgt een damage reduction van 50%. M.A.W. dat is gewoon een grote nerf op Fury zoals Blizzard het nu neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:59
garagaholic schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 01:39:
[...]

Ja joh, geen enkel probleem :). De onbegrijpelijke termen komen voort uit enkele abilities die de puppekes hebben. Soms worden deze afgekort, waardoor ook ik enkele tijden geleden bij het lezen van dit forum vrij ver richting de WTF dacht. Dat komt allemaal vanzelf wel, beetje spelen, beetje lezen op internets et cetera.

Verder moet je voor de hoogste content raids samenstellen. Doorgaans doe je dit met 9 of 24 anderen. Gelukkig zitten er op de gemiddelde server duizenden mensen, die allemaal datzelfde willen. Dus je vrienden heb je helemaal niet nodig! ;-). Qua tijd hoef je je ook geen zorgen te maken; zodra je 80 bent op één toon en daarmee raids ingaat. Heb je in principe ook niet meer dan 2u/avond nodig :).
Daarbij moet uiteraard ook gezegd worden:

Raiden is optioneel. Het is iets wat in runescape niet eens een begrip vormt, het is er simpelweg niet. Dus als er iets is wat hem in runescape extra trok als bijvoorbeeld het inspelen op de economie of pk'ing (pvp) dan zijn daarvoor ook de alternatieven binnen WoW te vinden.

2u/avond is ook voor dat allen eigenlijk geen probleem, ik heb zelf met name doordeweeks ook weinig tijd ter beschikking en het lukt goed om WoW daarbij te spelen.

Wat betreft het alleen spelen, er zijn veel dingen welk random/cross-server gedaan kunnen worden. Zoals battlegrounds (pk/pvp) en dungeons. Hierbij wordt je automatisch ingedeeld met anderen als je je in de wachtrij zet en voor je het weet kun je spelen.

Het questen kan soms wel wat eenzaam zijn als je alleen bent, maar er zijn eigenlijk altijd wel andere spelers welk ook aan het levelen zijn in hetzelfde gebied. Je kunt er altijd eentje proberen aan te spreken en vragen of ze samen willen questen met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Ik lees het al, het is dus makkelijk te doen.

Ga me maar eens inlezen op wat sites om wat meer basiskennis over dit spel te verzamelen. :)
Ook schrijf ik me vanmiddag in om de 10 dagen trail te kunnen spelen.

Ben erg benieuwd.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Franko P. schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 08:13:
Ik lees het al, het is dus makkelijk te doen.

Ga me maar eens inlezen op wat sites om wat meer basiskennis over dit spel te verzamelen. :)
Ook schrijf ik me vanmiddag in om de 10 dagen trail te kunnen spelen.

Ben erg benieuwd.
Wel even laten weten op welke server je wilt gaan spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Zo, het 2v2 arena team is ook een feit.

Gisterenavond samen met 3 andere guildies het team opgericht en meteen wat potjes gespeeld. Het team bestaat uit een Ele Shaman, Hunter die nog véél gear nodig heeft, een boomkin en een Holy Paladin (ik zei de gek). We zijn parallel aan het spelen geweest, ik samen met de hunter en de shaman en boomkin samen. Totaal 25 potjes, uiteraard het meeste verloren omdat je eerst veel te hoog wordt ingedeeld, maar uiteindelijk van de 25 potjes nog 5 gewonnen, dus we hebben meteen een staggering 236 team rating :P.

Één potje was wel geinig. Was in de Dalaran arena. De hunter en ik speelden tegen een DK en een resto druid. Het gevecht duurde al vrij lang, maar op een gegeven moment ging de hunter toch dood. De druid en DK kregen het echter niet voor elkaar om mij dood te krijgen. Ik rende voortdurend uit LoS en Holy Shock (veel crits) + Flash of Light en Sacred Shield waren voldoende om me in leven te houden. Als Holy Pala gaat het me echter ook niet lukken om in m'n eentje de DK en druid neer te leggen, dus op een gegeven moment ben ik maar gestopt met healen. Was wel even leuk om een beetje met die gasten te dollen :P.

2 vraagjes over items met arena rating requirement:
[list=1]• Klopt het dat 2v2 rating niet meetelt voor items met arena rating requirement?
• Heb je die rating alleen nodig om zo'n item te kopen, of ook om hem überhaupt te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:21
Zeker win, dit is zeker een lekkere verandering, heb er al zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owjeih
Dricus schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:30:
2 vraagjes over items met arena rating requirement:
[list=1]• Klopt het dat 2v2 rating niet meetelt voor items met arena rating requirement?
• Heb je die rating alleen nodig om zo'n item te kopen, of ook om hem überhaupt te kunnen gebruiken?
Alleen kopen, daarna mag je gebruiken. :)
Ik denk dat alleen de shoulders 3v3 of 5v5 requirement waren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
Kaap schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 02:37:
[...]

Een Fury Warrior heeft een prioritylist als volgt
Bloodthirst, Whirlwind, Slam als de proc up is, en Heroic Strike als er voldoende rage is. Dus in principe slechts Bloodthirst en Whirlwind als core abilities. Whirldwind krijgt een damage reduction van 50%. M.A.W. dat is gewoon een grote nerf op Fury zoals Blizzard het nu neerzet.
Zoals ik al zei: Dat is met de kennis van nu. In cata wordt dat waarschijjnlijk allemaal anders en moet je jezelf gewoon een andere priority list aanleren. Het gaat echt niet zo zijn dat je in cata ineens 12K dps doet terwijl de overige classes al lekker over de 20k zitten... Het is op dit moment gewoon niet mogelijk om iets te zeggen over 'nerf' of 'buff' over een gehele class in de toekomstige situatie. Je weet gewoonweg nog niet hoe alle veranderingen als een geheel gaan uitpakken.

Ofwel; stop met al die aannames en wacht gewoon lekker af tot Cata er is en bekijk t allemaal nogmaals. Ik weet dat ik in ieder geval "NERF WARRIORS" ga lopen schreeuwen wanneer er ook maar één boven mij eindigt bij damage done na patch 4.0 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik speel (nog) geen WoW, maar heb het altijd wel intressant gevonden... Toen het uitkwam ook bijna gekocht, maar niet gedaan ivm maandelijkse kosten.

Nu ga ik een trail acc aanmaken, gewoon om even te kijken hoe het is, maar nu zit ik te twijfelen over class. Ik ben altijd zo'n speler (bij andere spellen) die meleed, meestal omdat dat cheaper is :). Nu wil ik eens iets anders doen.

Ik zit te twijfelen tussen mage, rogue en toch warrior. Ik zoek een class die niet al te moeilijk is om te spelen. Het liefst horde. Zijn er mensen met tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 15:30

junglebeast

hier staat iets

Gropah schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 12:57:
Ik speel (nog) geen WoW, maar heb het altijd wel intressant gevonden... Toen het uitkwam ook bijna gekocht, maar niet gedaan ivm maandelijkse kosten.

Nu ga ik een trail acc aanmaken, gewoon om even te kijken hoe het is, maar nu zit ik te twijfelen over class. Ik ben altijd zo'n speler (bij andere spellen) die meleed, meestal omdat dat cheaper is :). Nu wil ik eens iets anders doen.

Ik zit te twijfelen tussen mage, rogue en toch warrior. Ik zoek een class die niet al te moeilijk is om te spelen. Het liefst horde. Zijn er mensen met tips?
Ja als je iets anders wilt doen dan melee zou ik toch voor een mage gaan, of een warlock waarmee je flink wat dingen soloen op latere level. Mits je door wilt gaan. Mage is erg makkelijk van de twee.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ok, dan zal ik warlock en mage proberen... Dank voor tips!

BTW ik zag ook dat er bij de standaard WoW een maand gametijd zit... Kun je ook elke keer zo'n game kopen, ipv 60 dagen speeltijd? >:) Want 60 dagen is iets van 25 euro, en zo'n standaard WoW editie is maar 5 euro

[ Voor 65% gewijzigd door Gropah op 10-04-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Die maand speeltijd krijg je voor zover ik weet bij het activeren van een nieuwe account. Dus tenzij je elke keer met een nieuwe account (en dus nieuwe poppetjes) wilt beginnen gaat dat niet werken :P.

Edit:
En als je tot 80 wilt doorlevelen zul je ook nog 2 expansions moeten kopen: The Burning Crusade en Wrath of the Lich King. Die zijn wel wat duurder dan 5 euro...

[ Voor 30% gewijzigd door Dricus op 10-04-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Nu alle classes revealed zijn voor cata behalve de paladin (die ik toch al niet zou spelen) is er een verassing bij gekomen. Mijn voor keur ging al uit na de Druid of Shaman, maar de Mage is er nu bij gekomen. Ziet er naar uit dat ik 1 van deze 3 classes als nieuwe main ga levelen.
Niet zo maar een main, maar ga er meer dan 50-100k in steken ( hog + mammoth met vendors , rare pets etc etc)

Shaman: enhancement leek me niet heel leuk met wat ik las, elemental en vooral resto lijken me leuk in cata
Druid: Die nieuwe arcane - nature eclipse bar lijkt me leuk, en natuurlijk de paddo's of doom, ziet er naar uit dat feral cat en bear ook leuk / interessant worden. Resto iets minder, zonder nieuwe skills en een tree of life cooldown.
Mage: Grote verassing, de nieuwe skills lijken me echt leuk, Bloodlust, fire orbs, en wat nog meer. Ben alleen bang dat een pure class me snel verveelt.

*gaat verder researchen naar die 3 classes om uiteindelijk op 1 mei te starten met een nieuwe main!*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Mektheb schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:51:
Mage easy to play, hard to master
Bind de linkerhelft van je toetsenbord aan Arcane Blast, de rechterkant van je toetsenbord aan Arcane Missles, en je spatiebalk Ice Block. Direct klaar voor Lich King!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:57:
*gaat verder researchen naar die 3 classes om uiteindelijk op 1 mei te starten met een nieuwe main!*
Zo ben ik ook al maanden bezig.. Welke class is nou écht het leukst om mijn main van te maken. En dan ook nog de verschillende specs.. Op mijn paladin ben ik echt ontzettend vaak gerespecced, of koop ik opeens retri items van emblems, dan weer holy items,.. Telkens de moeilijke keuze welke mainspec ik zou willen. Veel damage doen lijkt mij heel erg leuk, dan zou retribution beter uitkomen, maar tanken is ook erg gaaf, erg makkelijk, snel in groups, de guild heeft het nodig etc. En dan is er nog holy, was ook erg cool is om te spelen.. En zo gaat het bij mijn shaman ook precies zo, ontzettend vaak respecced naar alle 3 de trees en dus ook verschillende rol in de raids.. En dan heb ik nog een stuk of 6 alts van de meeste andere classes (behalve warlock en rogue) van lvl70+ waar ik maar niet uit kan kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:00
Ben ik de enige warlock die vind dat de nieuwe spells voornamelijk gerecycled mage materiaal is? zelfs in de originele announcements wordt er gerelateerd aan de mage class, beetje jammer imo

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helmet schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:28:
Ben ik de enige warlock die vind dat de nieuwe spells voornamelijk gerecycled mage materiaal is? zelfs in de originele announcements wordt er gerelateerd aan de mage class, beetje jammer imo
Heh. Tijdens TBC was het nog erger. De enige viable locks waren destro in pve, en dat was eigenlijk alleen incin spammen. Een warlock is eigenlijk ook een soort mage, het enige verschil is de 'demonic' spells en de pet demon natuurlijk. In WotLK is het eigenlijk niet zo slecht geweest voor de warlock, met 3 redelijk viable specs in pve. In cata zal dat denk ik niet veel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:00
Haha TBC was een beetje zoals de arcane mages tot voor kort waren in Mount Hyjal kon je met seed of corruption, curse of doom en shadowbolt spam al een heel eind komen op de dps meters.

Maar als je op het moment de dps van een mage vergelijkt met een warlock (in ongeveer gelijke gear) dan zal de mage er toch 9/10 keer beter uit komen. Ik moet overigens eerlijk zeggen dat ik ni de huidige patch destro niet meer heb getest, maar deze in de vorige patch toch echt onder deed voor zowel affliction als demonology.

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
RichardvdD schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:11:
Ja, tuurlijk is het altijd handig om een guide te lezen, maar af en toe word ik wel moe van mensen die in ICC25 lopen te janken om Blessing of Might terwijl er een Battle Shout aan staat bijvoorbeeld.. Dat zijn van die standaard dingen waarvan je wel mag verwachten dat iemand weet hoe het in elkaar steekt als aan het raiden bent in de meest recente raid-instance.
Kan ik inkomen, maar soms vergeet ik dat soort dingen ook ;) Maar goed, andersom is het soms ook te idioot (als shaman bijv.). Ik heb liever een BoW als we toch meerdere pala's hebben dan mijn totem te droppen. Kan die beter gebruiken voor healing stream. Hoe vaak ik daar geen gebitch over heb gehad. Maar je hebt met basale dingen wel gelijk, alleen hadden we het hier over (iets) minder basale dingen. Maar goed, verwachtingen kunnen ook nog wel eens verschillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Ik heb liever een BoW als we toch meerdere pala's hebben dan mijn totem te droppen. Kan die beter gebruiken voor healing stream. Hoe vaak ik daar geen gebitch over heb gehad.
Haha, nou ik dus ook :P 6 paladins in een 25-mans raid, maar BoW? Nee hoor :P Aan de andere kant, dan zijn er onder de shamans ook weer mensen die tóch nog hun mana totem neerzetten in plaats van healing stream, en dan wordt de BoW buff dus alsnog overschreden.. Qua paladin buffs kan er ook nog heel wat veranderen vind ik, dat is nu erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:57:
[...]
Shaman: enhancement leek me niet heel leuk met wat ik las, elemental en vooral resto lijken me leuk in cata
Druid: Die nieuwe arcane - nature eclipse bar lijkt me leuk, en natuurlijk de paddo's of doom, ziet er naar uit dat feral cat en bear ook leuk / interessant worden. Resto iets minder, zonder nieuwe skills en een tree of life cooldown.
De Resto Shaman veranderingen klinken inderdaad behoorlijk welkom. Ik speel naast mijn Resto/Bear Druid main een Resto/Elemental Shaman, en het is mij altijd al opgevallen dat Shamans een beperkter aanbod aan healing spells had. Toen ze aankondigden dat alle healers 3 main direct healing spells zouden krijgen had ik al zo'n gevoel dat Druids dat niet echt nodig had. Ze hebben:
  • Rejuvenation - een goedkope maar sterke HoT
  • Lifebloom - een HoT die eindigt in een kleine directe heal
  • Nourish - een dure, snelle heal die beter wordt met 1 actieve HoT
  • Regrowth - een dure middle of the range heal die eindigt in een lange maar zwakke HoT (die goedkoper zal worden gemaakt om vergelijkbaar te worden met een Priest's Heal of een Shaman's Healing Wave)
  • Wild Growth - een zwakke AoE HoT met een korte cooldown
  • Tranquility - een sterke AoE HoT met een lange cooldown (die ze van mij best raidwide mogen maken :P)
  • Healing Touch - een dure en sterke direct heal (die interessanter moet worden gemaakt)
  • Swiftmend - een goedkope directe heal als je een HoT op een target hebt lopen
en los daarvan ook een hele zooi utility aan hun healing gekoppeld met talents als Revitalise en Living Seed

Ik zou werkelijk niet weten hoe daar nog een heal bijgeplakt kan worden die niet hetzelfde doet als we al hebben. Regrowth zal de standaard heal worden die dan ook nog eens een zwakke AoE heal doet als je ermee crit in de vorm van een bloembak :+

De veranderingen aan Tree of Life juich ik van harte toe, ook al had ik nog niet stilgestaan bij het verliezen van de Polymorph Immunity. Maar ik PvP dan ook nauwelijks, en als ik PvP doe ik dat als feral. Hoe dan ook, het feit dat een Resto Druid gebalanceerd gaat worden om NIET in ToL rond te lopen, en een on demand heftige cooldown krijgt waarin ze ófwel meer healing, manaefficiëntie en meer armour hebben, ófwel hun healing arsenaal wordt zelfs nog interessanter gemaakt... I'm happy!

Ik heb het nooit erg gevonden dat ik mijn shiny epics niet kon laten zien in ToL-form, maar mij lijkt die Tree of Life cooldown wel vet. Stel je hebt een bossfight met twee kritieke phases waarin niemand dood mag: Gebruik Blood Lust (of magethingy) voor de eerste, en gebruik je ToL voor de tweede. Win!

De Balance veranderingen lijken mij ook wel cool, met een uniek mechanisme in de vorm van een Lunar en Solar bar. Spaar beide op tot bijna vol, pop Blood Lust en gebruik achter elkaar je Eclipses.... Buuuurrrrsssst!
Ik zit er zelfs aan te denken om m'n Feral offspec te dumpen en een Balance offspec te nemen, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ons vaste 10m raiding team geen healer heeft met fatsoenlijke DPS offspec waardoor het swappen naar een 2-healer setup nogal lastig blijkt. (HM Saurfang is niet voor mij weggelegd... ik raak steeds afgeleid van mijn dedicated Mark-heal target :x)

De Feral veranderingen lijken mij het minst spannend. Kick/Pummel was echt gewoon nodig, een extra Bear AoE tanking ability was dat ook, en die nieuwe movement speed AoE Roar lijkt mij vrij situationeel. Maar voor ferals zal de talent tree dan ook onwijs veranderen, dus dat kan nog een boel goedmaken :>

Anyway, * Blistimo << happy druid!

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RichardvdD schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:23:
[...]
Bind de linkerhelft van je toetsenbord aan Arcane Blast, de rechterkant van je toetsenbord aan Arcane Missles, en je spatiebalk Ice Block. Direct klaar voor Lich King!
En je rotatie en je gems en cd's en pot's, kan zeker verschil maken met bepaalde fights als je dat verkeerd timed.

Maar zoals je al zegt, zo speelt een pally en een priest healer en een warlock demon ook voor me gevoel dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Speel meestal me druid en hunter. En beide hebben leuke interessante veranderingen. Alleen voor me rogue valt het wat tegen.. Maar doe ik niks serieus mee.

En de pala aankondiging zie ik wel wat daarmee gebeurt. Toch meer een solo en achievements char.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hunter weet ik nog niet zo, mogelijk met talents je wel een spammage kan volhouden, maar tov huidig spelen (waar mana eigelijk nooit een probleem is) lijkt me dit toch een daling van rotatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

SinergyX schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:55:
Hunter weet ik nog niet zo, mogelijk met talents je wel een spammage kan volhouden, maar tov huidig spelen (waar mana eigelijk nooit een probleem is) lijkt me dit toch een daling van rotatie.
Ik mag hopen dat de focus cost van de verschillende abilities nog wel uitvoerig getest wordt. Uitgaande van een standaard focus regen rate van 6fps (ja, dat zal verwarrend worden :P) kun je een simpele "cooldown" op je abilities berekenen.
# Arcane Shot/Chimera Shot /Explosive Shot: 45 Focus.
# Aimed Shot/Multi-Shot: 60 Focus.
# Concussive Shot/Tranquilizing Shot: 35 Focus.
# Rapid Fire/Master’s Call/Disengage: 30 Focus
Arcane, Chimera en Explosive kun je iedere 8 seconden casten zonder out of focus te raken
Aimed/Multi iedere 10 seconden (en die hebben afaik al een vergelijkbare cooldown)
Conc/Tranq iedere 6 seconden.
# Steady Shot/Cobra Shot: No cost. Generates 9 Focus per shot (or 12 per second instead of 6).
Als je ieder shot afwisselt met een Steady of Cobra Shot is je average focus regen 9fps, waardoor je "cooldown" met 33% afneemt. Ik heb nu niet zoveel zin omdat helemaal door te gaan berekenen, maar het lijkt me dat door de cooldowns die bepaalde shots hebben, je al geforceerd wordt om tussendoor Steady of Cobra te gebruiken, en dat lijkt me vrij vergelijkbaar met de huidige shot priority die hunters hebben.

Vraag me af of hunters ook een Adrenaline Rush/ Berserk achtige cooldown krijgen waardoor ze tijdelijk meer focus regen hebben :) Ik zie sowieso al een talent waardoor je instant 60 focus krijgt als je Rapid Fire activeert. Dat zijn leuke cooldowns om te managen... maar als het er teveel worden kan dat ook behoorlijk ingewikkeld worden...

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blistimo schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:24:
Arcane, Chimera en Explosive kun je iedere 8 seconden casten zonder out of focus te raken
Aimed/Multi iedere 10 seconden (en die hebben afaik al een vergelijkbare cooldown)
Conc/Tranq iedere 6 seconden.
Onafhankelijk ja, maar ze delen allen die 6fps regen. Standaard rondje van arcane/chimera/aimed ben je dus 150 focus kwijt, wat je al niet hebt. Dus wil je over 10 sec weer die 3 doen, moet je (50+150) 200 focus kunnen regennen. Dat is 20fps, bijna 3x zoveel nodig dan dat je standaard binnen krijgt, zelfs opvullen nonstop met steady kom je nog ruim 8 tekort, dus hoop dat dat nog ergens vandaan komt.

(waarom zou je eigelijk nog cooldown op je skills hebben, als je puur afhankelijk bent van je focus - zoals afaik meeste attacks van warrior, druid of rogue ook geen cooldown hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

SinergyX schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:48:
[...]

Onafhankelijk ja, maar ze delen allen die 6fps regen. Standaard rondje van arcane/chimera/aimed ben je dus 150 focus kwijt, wat je al niet hebt. Dus wil je over 10 sec weer die 3 doen, moet je (50+150) 200 focus kunnen regennen. Dat is 20fps, bijna 3x zoveel nodig dan dat je standaard binnen krijgt, zelfs opvullen nonstop met steady kom je nog ruim 8 tekort, dus hoop dat dat nog ergens vandaan komt.

(waarom zou je eigelijk nog cooldown op je skills hebben, als je puur afhankelijk bent van je focus - zoals afaik meeste attacks van warrior, druid of rogue ook geen cooldown hebben).
Ja goed punt, daar zat ik al mee toen ik aan het posten was :P

Vergeet alleen niet dat talent trees focus costs van verschillende abilities gaan verlagen enzo, ik denk dat je daar al een boel mee goed maakt.

Wat betreft cooldowns.. kijkend naar dmg/focus zullen de shots die daar het best in scoren nog een kleine cooldown behouden, voor de rest is er inderdaad absoluut geen reden om de cooldowns te behouden.

RE: Druid changes.
Ik ben even door de officiele post op de US forums heengegaan en wat aanvullende veranderingen opgesomd:
  • Balance DoTs scale with haste and crit as well
  • Cats get a similar UI change to rogues to track their SnD/Roar uptime
  • Feral Mastery works per form. A Bear turning into a cat mid fight will get their imba bleeds even if they are "bear specced".
  • Regrowth will become the small inefficient heal, Nourish the go-to heal and HT remains the big slow heal
  • Lifebloom may become a HoT that can be refreshed by casting Nourish or HT
  • Tranquility will change to work more like Hymn of Hope (OMGYES!)
  • "We might (*might*) consider a minor glyph that kept the visual of the old tree form in some fashion even when not using the Tree of Life cooldown."
Ik kan verder niet aanraden die post door te nemen... 3000 replies in ongeveer 24 uur, het merendeel QQ over het verlies van Tree of Life form. Hoe vaak de argumenten ook worden aangedragen (alle bonussen van ToL zullen worden gegeven door je talent tree) houdt het gewhine maar niet op... Arme, arme Ghostcrawler...

[ Voor 33% gewijzigd door Blistimo op 10-04-2010 20:36 ]

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:59
Dricus schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:32:
Die maand speeltijd krijg je voor zover ik weet bij het activeren van een nieuwe account. Dus tenzij je elke keer met een nieuwe account (en dus nieuwe poppetjes) wilt beginnen gaat dat niet werken :P.

Edit:
En als je tot 80 wilt doorlevelen zul je ook nog 2 expansions moeten kopen: The Burning Crusade en Wrath of the Lich King. Die zijn wel wat duurder dan 5 euro...
WoW battlechest editie 19 euro bij saturn (r'dam), wel iets meer dan 5 euro per stuk, maar krijgt er wel de boekjes bij. Wrath of the Lich King 5 euro bij capi @ schiphol plaza ;).

Moet je er uiteraard wel toevallig in de buurt zijn, maar duur is het niet. En zal me niet verbazen als de battlechest en wotlk elders ook lekker goedkoop in de schappen ligt hoor, zeker in de wat minder bekende winkeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMgawd!

Wat is raf toch ontzettend fijn in combinatie met herlooms. Mijn raf maatje kan mij niet eens bijbenen met levelen. Binnen 1 a 2 levels zit er al weer 2 levels verschil tussen ons :$ vooral het gemak van het samen levelen is echt super! balen dat ik het nooit eerder gedaan hebt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blistimo schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 20:29:
Ik kan verder niet aanraden die post door te nemen... 3000 replies in ongeveer 24 uur, het merendeel QQ over het verlies van Tree of Life form. Hoe vaak de argumenten ook worden aangedragen (alle bonussen van ToL zullen worden gegeven door je talent tree) houdt het gewhine maar niet op... Arme, arme Ghostcrawler...
Owl form blijft dan? (heb druid niet gelezen).

Grootste nadeel was met boompje healen in HC's, je kon nooit even mee dps'en, omdat je dan steeds uit tree-form ging. Dat is wel beter zonder die tree form, als Owl dan ook maar verdwijnt (lelijk dom ding :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 01:28
.. ben ik de enige die niet kan inloggen of zijn de login servers down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:05
Ketho schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:07:
Je bent niet de enigste de gehele login gedeelte ligt plat, alleen een beetje vreemd dat er nog niet eens een statement is geplaatst (Blue post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorval

Thorval

Thorval#2567

Ketho schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:07:
Yep problemen met de login servers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rafler schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:10:
[...]

Je bent niet de enigste de gehele login gedeelte ligt plat, alleen een beetje vreemd dat er nog niet eens een statement is geplaatst (Blue post).
Staat gewoon bij breaking news. Sterker nog, het wordt elke 15min geupdate |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Als ik bij breaking news kijk staat er anders gewoon een melding hoor (al een tijdje ook overigens :)).
Maar Godmiljaar zeg... wilde nog net ff lekker gaan spelen. :(

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Wat gebeurt er dan met de Tree of Life? Het enige wat ik eruit kan opmaken is dat je niet meer heen en weer kan shapeshiften omdat er een cooldown op komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Ja het krijgt een bepaalde duur, en een cooldown. Staat ook ergens mij dat het net zo iets wordt als de morph van locks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:18

Trouble

Everything is awesome

Voor wie het gemist had: de login servers draaien weer :)

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.