HTC Desire - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste
Acties:
  • 185.171 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TheNose- schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 08:37:
Heeft iemand hier al geprobeerd om de nexus interface/homescreen (standaard android 2.1) te draaien op de desire? Sense is mooi hoor, maar je blijft nieuwsgierig met zo'n nieuw apparaatje he. :P
Ja dit werkt :*) bevestigd door "Matchmuchach" zie pag. 20
alleen kan ik de losse launcher.apk (nog) niet vinden op het net, de link bij het artikel is kopoet voor de download..
maar het werkt en dat is al zeeer nice 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:13
Ik zie heel veel berichtjes over het geheugen gebruik van de Desire... Ik heb zelf nog niet zoveel met Android gedaan, maar als het gaat om het interne werkgeheugen lijkt me dat het juist goed is dat er eigenlijk betrekkelijk weinig 'vrij' is.

Ik werk zelf al jaren met Linux en wat linux inherent is, is dat er zoveel mogelijk gecached word. Open je bijvoorbeeld een programma dat veel bestanden uitleest dan probeert de kernel (en/of andere programmatuur) zoveel mogelijk hiervan te cachen. Mocht een applicatie het geheugen nodig hebben dan wordt dat ook echt direct/instantaan vrijgegeven...

Waar je bij Windows zoveel mogelijk vrij wil zien (omdat het nou eenmaal zo werkt), moet je bij linux kijken of er ook echt veel gecached wordt! En ik vermoed dat dit bij Android niet anders is... grote cache = goed!

Ennuhm, damn wat ziet het er allemaal goed uit op de Desire. Ben bijna zeker dat dit mn volgende telefoon wordt...

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

gavro schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:46:
Ik werk zelf al jaren met Linux en wat linux inherent is, is dat er zoveel mogelijk gecached word. Open je bijvoorbeeld een programma dat veel bestanden uitleest dan probeert de kernel (en/of andere programmatuur) zoveel mogelijk hiervan te cachen. Mocht een applicatie het geheugen nodig hebben dan wordt dat ook echt direct/instantaan vrijgegeven...

Waar je bij Windows zoveel mogelijk vrij wil zien (omdat het nou eenmaal zo werkt), moet je bij linux kijken of er ook echt veel gecached wordt! En ik vermoed dat dit bij Android niet anders is... grote cache = goed!
Maar somehow blijft mijn MacBookPro op bepaalde momenten onwijs traag. Een goedkope maar bloedsnelle windowsbak met het trage windows is dan uiteindelijk sneller dan een dure mac ;)

[ Voor 83% gewijzigd door jules op 09-04-2010 12:24 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:36

TheVMaster

Moderator WOS
gavro schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:46:
Ik zie heel veel berichtjes over het geheugen gebruik van de Desire... Ik heb zelf nog niet zoveel met Android gedaan, maar als het gaat om het interne werkgeheugen lijkt me dat het juist goed is dat er eigenlijk betrekkelijk weinig 'vrij' is.

Ennuhm, damn wat ziet het er allemaal goed uit op de Desire. Ben bijna zeker dat dit mn volgende telefoon wordt...
offtopic:
Da's bij Windows (sinds Vista) natuurlijk ook niet meer zo....ik zeg pre-fetching etc.

Ach...de Desire rules!!! Enneh..wat betreft de 'roze waas' ach..dat zal wel meevallen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:06
jules schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:47:
Wanneer zullen de eerste zilveren Desires beschikbaar zijn in andere webshops dan die van CoolBlue/Smartphoneshop/pdashop ?
Denk dat je dit beter even in de andere topic kunt vragen. O-)
HTC Desire levertijden- en abonnemententopic
Die gaat helemaal over levertijden ect.

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:24
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:32:
[...]

alleen kan ik de losse launcher.apk (nog) niet vinden op het net, de link bij het artikel is kopoet voor de download..
Tsja ik merk dat ik een hoop van de Sense apps niet gebruik, zit nu ook al te kijken om de weer applicatie te vervangen. Gebruik verder Gmail (dus niet mail app van Sense). Die Friends dinges is wel handig en de agenda is ook netjes (overzicht van al je afspraken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenstein
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:22
Accuduur valt me nog niet tegen, Gisteren rond 8u van de lader gehaald, redelijk mee gespeeld. s'avonds ook nog wat mee gespeeld. accu zit momenteel op 25% en ik kan hem niet opladen omdat niemand hier op het werk nog zo'n micro usb aansluiting heeft, kon hem gisteren dus ook niet opladen omdat ik bij m'n vriendin thuis was, en die hebben dus ook geen micro usb kabel ergens liggen.

Heb zojuist maar wat extra micro usb kabels besteld @ 4 euro de stuk, voor op het werk, thuis en bij m'n vriendin thuis.

Is het een idee om in de OP een lijstje van Must have android apps op te nemen?
Ik weet dat er een thread is voor Android apps, maar het is misschien handiger om een lijstje te hebben met apps die ook echt daadwerkelijk goed draaien op onze desire's....

[ Voor 9% gewijzigd door ravenstein op 09-04-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
janvanduschoten schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:53:
[...]

In je standaard browser drukken op [menu] toets, [meer] op je scherm drukken, pop up schermpje helemaal onderin [Instellingen], de optie "Pagina's openen in overzicht" uitvinken. Je krijgt dan niet meer de volledige pagina op je scherm te zien, maar een gedeelte ervan (direct goed leesbaar :) ).
Dat is op zich wel handig ja, bedankt voor de tip :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zie ik trouwens iets over het hoofd, of is dit "normaal"?

Als ik bijvoorbeeld de market opstart, maar daarna me realiseer dat ik geen verbindingen aan heb staan, moet ik uit de market om (in mijn geval) op mijn homescreen via een widget een verbinding op te starten. Echter om dan weer terug te gaan naar de market, moet ik eerst weer die lijst van apps openen. NU is dat nog niet zo;n probleem, maar die lijst wordt langer en langer. Er is geen ALT-TAB of zoiets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Svenderson schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:57:
[..knip..]

Edit: soort van oplossing gevonden in de market, aol genaamd No Lock. Nu kan ik mn telefoon ontgrendelen met elke hardware knop. Tevens slaat hij nu de swipe-unlock over. Niet helemaal wat ik zocht, maar oké.
Denk dat Keepscreen wel een mooie oplossing is. Kan je per applicatie instellen dat het scherm aanblijft als het op de voorgrond draait. I.e. als je in de mail-app werkt en je legt je telefoon even neer, dan zal met Keepscreen het scherm aanblijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjalex
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:25
Als ik in de standaardbrowser van m'n Desire een https pagina probeer te openen komt er steeds te staan dat de "webpagina niet beschikbaar" is... (Via mobiel internet en wifi geprobeerd!) Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 20:11
Fly-guy schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:04:

Als ik bijvoorbeeld de market opstart, maar daarna me realiseer dat ik geen verbindingen aan heb staan, moet ik uit de market om (in mijn geval) op mijn homescreen via een widget een verbinding op te starten. Echter om dan weer terug te gaan naar de market, moet ik eerst weer die lijst van apps openen. NU is dat nog niet zo;n probleem, maar die lijst wordt langer en langer. Er is geen ALT-TAB of zoiets? :)
Ja, de Home knop 1-2 seconden ingedrukt houden, maar er zijn ook wel apps voor. Persoonlijk zou ik het ideaal vinden als die popup kwam bij het indrukken van de trackball/trackpad

[ Voor 9% gewijzigd door PcFer op 09-04-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:34
Fly-guy schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:04:

Die is er. De home toets ingedrukt houden totdat je hem kort voelt trillen. Dan komt alt-tab naar voren :)

edit: Damn you PcFer :(

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:05

wasco

brightest crayon in the box

ik vind persoonlijk dat die langere keypresses veel te lang duren. Double click zou veel beter werken imho.

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adjalex schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:10:
Als ik in de standaardbrowser van m'n Desire een https pagina probeer te openen komt er steeds te staan dat de "webpagina niet beschikbaar" is... (Via mobiel internet en wifi geprobeerd!) Hoe kan dit?
Lichtelijk offtopic. Maar ik heb hetzelfde en géén Desire. In fact, ik heb het toestel waarmee Android op de markt is gezet (G1 dus) en zelfs daar is het. (1.6)

Ik zal zo snel mogelijk checken of er al een issue geplaatst is en, if possible, ik er zelf één kan plaatsen. :)

Gefixed voor Froyo:

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=3334

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar wat is die website van HTC slecht gemaakt. Onleesbare contrast-ratio, te kleine fonts, moeilijke onduidelijke navigatie-verwijzingen, vol met grove fouten.
Neem bijv. 1 van hun belangrijkste links:
http://www.htc.com/europe...px?id=675&type=1&p_id=312
hier verwijst de (www.htc.com/support) link naar http://www.htc.com/europe/www.htc.com/support die uiteraard niet werkt.
In plaats van dat er gewoon een "downloads" link te vinden is, maar nee, moet allemaal op hun trendy manier. Onnodig, gaat niet werken.

De ingebouwde browser begrijpt ftp:// links niet, net als facebook trouwens. Onvergeeflijk slecht voor de standaard browser als je 't mij vraagt. FTP is echt nog niet verdwenen, en blijft een stuk rendabeler (en sneller) dan downloaden via http. Het ding maakt er meteen een Google-search van. Sorry, maar in welke tijd leven die mensen?

De rest bevalt uiteraard erg goed, anders had ik 'm niet gekozen. De opslagruimte van het basissysteem blijf ik wel wat karig vinden. Maar snel een 32 GB microSD kopen.

OK, tot zover mijn rant na 2 dagen ervaring met de Desire ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-08 15:26
ruurd v. schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:21:
[...]

Ik heb het inmiddels opgelost, heb via een uninstaller app 'locale' en 'uitzending gemist' eraf gehaald en nu doet ie het weer. Weet dus niet aan welke van de twee het heeft gelegen, maar was over beiden toch niet echt te spreken, dus ik ga ze niet opnieuw installeren...
Bij mij was het probleem locale, jammer want dit vond ik een heel interessant programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
PcFer schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:19:
[...]

Ja, de Home knop 1-2 seconden ingedrukt houden, maar er zijn ook wel apps voor. Persoonlijk zou ik het ideaal vinden als die popup kwam bij het indrukken van de trackball/trackpad
Maverick schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:20:
[...]

Die is er. De home toets ingedrukt houden totdat je hem kort voelt trillen. Dan komt alt-tab naar voren :)

edit: Damn you PcFer :(
Allebei bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 13:02
Termike schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:37:
[...]

Wat zijn je packetdata gegevens, zijn ze wel correct?
Wat is je access point enz..?
Ik heb op mijn vorige telefoon het access point van mobistar zelf moeten instellen. Namelijk mworld.be
maar op deze telefoon heeft hij dit vanzelf gewijzigd!
Waar vind ik die packet data gegevens?
De instellingen (apn: internet.proximus.be) lijken (na snelle controle) allemaal goed te staan, ze werden automatisch ingesteld.
Termike schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:37:
[...]

Ik heb dit nog niet gevonden dan, de enige widget die ik gebruik en die er iets mee te maken heeft is Energiebeheer wat gemaakt is door Android en niet door HTC.
HTC lijkt vooral widgets te hebben die gericht zijn op foto's, facebook, twitter en agenda zaken.
Hoe noemt de 3G widget waar jullie het over hebben?
De Widget heet in het Engels "Mobile network" en staat tussen de HTC Settings widgets (waar wifi en flight mode,... ook staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 10:20
EDIT: Probleem inmiddels opgelost, zag in't donker niet dat die 3,5mm plug er niet helemaal inzat, je moet 'm er echt goed inrammen :9

[ Voor 68% gewijzigd door Johanson16 op 09-04-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johanson16 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:44:
EDIT: Probleem inmiddels opgelost, zag in't donker niet dat die 3,5mm plug er niet helemaal inzat, je moet 'm er echt goed inrammen :9
Hmm.. Nee, bij mij werken mijn Shure Ear-buds gewoon. Zelfs stereo.
Misschien is dat het; Je 3,5 mm stekker is misschien mono? Hoeveel aders heeft de plug die je erin steekt?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Launcher2.apk Kan je hier downloaden. [let op popups]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alleen kan ik de losse launcher.apk (nog) niet vinden op het net,
de link bij het artikel is kopoet voor de download..
Gefixed en nog is geuploadet, nu gewoon onbeperkt dus: Launcher.apk :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:56:
[...]

even een mirror boven je gepost.. :*)

OT,

Heb jij nu ook een desire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ahhjoh staat nu op m'n Rapidshare-account, kan ik gelijk zien hoeveel x die wordt gedownloadet =)
En ik een Desire... noooooopz, hoef 'm ook niet, vind 'm niet echt CLB waardig in de trend van design :N

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
Voor de mensen die nog veel mini usb kabels hebben rondslingeren. Ebay heeft deze adapterstekkertjes al vanaf $0.99 inclusief verzending (eventjes rangschikken op "Price + shipping: lowest first).
Afbeeldingslocatie: http://6e.images22.51img1.com/6000/ilovesunmoonyou/e0e2b35cbdb7beef81523e1227f4188b.jpg

Er was hier ook iemand die vroeg of het opladen tijdens het synchroniseren kan uitgezet worden. Daarvoor is, denk ik, deze mini naar micro adapter met schakelaar een mogelijke hardwarematige oplossing.
Afbeeldingslocatie: http://shop.brando.com/prod_img/thumb/SUBAD001700_04_M.jpgAfbeeldingslocatie: http://shop.brando.com/prod_img/thumb/SUBAD001700_05_M.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:13
@bertalizer: mag ik vragen waarom het niet allebei tegelijk zou moeten/mogen? Mis ik iets? Wat is er mis met laden en syncen tegelijk?

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart81
  • Laatst online: 09-09 16:17
CLB schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:56:
[...]

Wil iemand hier wat pics of een vid van posten. Ik ben een beetje huiverig om zulke apps te installen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
gavro schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:06:
@bertalizer: mag ik vragen waarom het niet allebei tegelijk zou moeten/mogen? Mis ik iets? Wat is er mis met laden en syncen tegelijk?
Sommige mensen houden er niet van dat er een korte laadbeurt start als je de telefoon snel even synct op de PC. Ik heb zelf nog wat zitten zoeken wat nu het beste is voor Li-ion batterijen. Volgens batteryuniversity.com zou veel laden niet slecht zijn:
Do charge the battery often. The battery lasts longer with partial rather than full discharges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mart81 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:20:
Wil iemand hier wat pics of een vid van posten. Ik ben een beetje huiverig om zulke apps te installen
Uhm YouTube? Als het niks is, uninstall je 't toch weer :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog maar is een vraagje stellen na lang zoeken.....

hoe verander je de smstoon, heb een oude/nieuwe gedownload maar kan hem nergens als smstoon instellen...

tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:29:

hoe verander je de smstoon, heb een oude/nieuwe gedownload maar kan hem nergens als smstoon instellen...

tips?
Check pagina 76 & 77 van de manual. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lbuysers schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:34:
[...]

Check pagina 76 & 77 van de manual. :)
gedaan, maar daar staat dus niets over het toevoegen van zelf gedownloade mp3's als sms toon.....

als beltoon instellen lukt wel !

wat ik ook doe kan niet buiten de vooringestelde k*t toontjes kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt zeker geen goede mappenstructuur aangemaakt op de SD-kaart van je phone?
code:
1
2
3
4
5
- Audio
--- Alarms
--- MP3
--- Notifications
--- Ringtones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Ik ben al heel wat reacties tegengekomen, maar ik zie zo nu en dan toch wat negatieve punten. Zijn deze punten zo negatief dat jullie het zouden afraden om dezet elefoon te kopen? Of koop ik gewoon een toptoestel?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:29:

tips?
Als je op je SD kaart volgende directory structuur aanmaakt verschijnen de files gewoon in de lijstjes bij "Settings" > "Sound & Display"
code:
1
2
3
/media/notifications/
/media/alarms/
/media/ringtones/

EDIT: Dit topic loopt supersnel! CLB was me voor. Enig verschil is dat ik "media" gebruik en CLB "Audio".

@cv8x: Gewoon kopen!

[ Voor 11% gewijzigd door bertalizer op 09-04-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
cv8x schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:40:
Ik ben al heel wat reacties tegengekomen, maar ik zie zo nu en dan toch wat negatieve punten. Zijn deze punten zo negatief dat jullie het zouden afraden om dezet elefoon te kopen? Of koop ik gewoon een toptoestel?
Nee, klagen doet iedereen en altijd, ook als een product wel heel goed is ;)

Natuurlijk zijn er minpuntjes, maar zelfs Apple heeft die. Als je de Desire koopt heb je gewoon een toptoestel :) Houd er wel rekening mee dat je aandacht zal krijgen van mensen op straat, en dat ze van meters afstand kunnen meelezen van je beeldscherm, zo helder is het :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:21
Even een tip voor de leden met een Parrot carkit. Ik kreeg de verbinding niet voor elkaar en elke keer na invoeren van de key van bluetooth ging het direct mis en kreeg ik een foutmelden. Parrot was al bijgewerkt naar de laaste firmware.

Uiteindelijk heb ik alle gepairde telefoons die al aanwezig waren op de parrot (3 stuks) eerst verwijderd en daarna ging het pairen probleemloos.

Iemand nog een tip voor het volgende.
Als ik nu ga bellen met de parrot dan unlocked de Desrie het scherm. Erg lastig als deze in je jas/broek zit. Je kunt dan per abuis van alles aanraken. Hij zou eigenlijk gelocked moeten blijven.

Is er niet een programma voor. Er zijn er wel die juist de Desire niet locken voor bepaalde programma's. Ik moet net andersom hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem sinds vanochtend binnen. Prachtige telefoon! Ben echt aan het genieten. Maar zojuist deed de autobrightness de brightness wat naar beneden. En ik schrok van de roze "gloed". Ik weet nou alleen niet of dat komt omdat ik het weet of niet. Het is ook eigenlijk helemaal niks maar toch is het niet helemaal fijn. Misschien went het. Laat het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Gisterochtend review gelezen hier op Tweakers.net, gistermiddag naar Cool Blue in Grunn en direct gekocht. Wat een geweldig apparaat. :9~
Ik had een Hero dus al bekend met Android. Niet verwacht dat het nog zoveel beter kon worden. Maakt me echt nieuwsgierig naar de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Ik ben de telefoon toch maar eens wezen ruilen (in verband met de roze gloed). Maar ze hebben het allemaal inderdaad. Ik heb hetzelfde probleem weer :)

1 vraagje, het valt niet op als de brightness hoog staat, maar als je dan je scherm een minuut laat staan en de telefoon iets donkerder wordt (net voordat ie op standby gaat), zie je het roze wel weer. Hebben jullie dit ook dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat lijkt me dus toch een AMOled minpuntje te zijn, mindere brightness, roze gloed..
En aangezien het beeldscherm dan dimt komt die roze gloed weer opzetten, jammer maar niks aan te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:38
greenlizzard schreef op woensdag 07 april 2010 @ 23:31:
[...]

Ik heb dat SENA hoesje besteld en thuis liggen, zoals je misschien wel hebt gelezen in m'n review. De telefoon krijg ik morgen binnen, dus dan kan ik er meer over kwijt.
Al nieuws..? *O* Dan bestel ik 'm vanavond!

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik heb echt totaal geen last van die roze gloed hoor, vind het echt heel erg meevallen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
ik las een paar pagina's terug dat mensen een app./widget zoeken om je data connectie uit te zetten. kijk eens in de market naar het gratis APNdroid..

beetje off topic maar wel nuttig, denk ik......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Kan er voor accessoires een apart topic geopend worden in ACC? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gavro schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:06:
Volgens mij ging het om een laptop, en ik weet niet of laden veel van de capaciteit van de laptop weg zou nemen.

Veel laden kan voor zover ik weet nog altijd geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 14:26
Zijn er meer mensen die de officiele NOS Teletekst app niet kunnen vinden in de Android Market?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Als je je telefoon aan je pc/laptop hangt krijg je van android toch gewoon de vraag wat je wilt doen? syncen, laden en syncen, hdd etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan niet kiezen voor laden, dat doet hij automatisch (is mijn ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
CLB schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:47:
Volgens mij had ik de optie niet laden wel (geen sync kabel in de buurt hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:47:
Je kan wel kiezen voor "Alleen opladen" ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien bij de HTC Desire wel =) (mijn ervaring is niet gebaseerd op 'n Desire namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 23:10
Heb je een manier om te zien wat de status van een internetverbinding is?
Bv hoeveel KB je reeds geupload hebt en hoeveel gedownload?
En de snelheid(vooral bij packet data) is wat ik het belangrijkst vind nu!

Of moet dat via een Widget of applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Applicatie: NetCounter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ritchie schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:46:
Zijn er meer mensen die de officiele NOS Teletekst app niet kunnen vinden in de Android Market?
Ik kan em ook niet vinden! waar is ie :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
-TheNose- schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:46:
Als je je telefoon aan je pc/laptop hangt krijg je van android toch gewoon de vraag wat je wilt doen? syncen, laden en syncen, hdd etc?
Ja, dat heb je op de Desire ook.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Nipje schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:02:
[...]

Ik kan em ook niet vinden! waar is ie :O
Is 'ie toevallig copy-protected? Dan is 'ie onvindbaar in de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Fly-guy schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:05:
[...]

Geen idee of ie (nos teletekst), dat is :O hoe zie je zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regelneef
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 12:20
Heeft iemand misschien enig idee wanneer dat probleem met Copy-protected op de market is opgelost? Want ik wil nog wel graag één of twee programma's kopen.

FYI: De NOS teletekst is inderdaad copy-protected :'(

[ Voor 15% gewijzigd door regelneef op 09-04-2010 15:10 ]

This message was made with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Oja nog iets, hebben er mensen al eens geprobeerd om de Desire als Disk drive te koppelen aan een PC met windows 7 64bit? hij werkt hier niet =X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
Fly-guy schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:05:
[...]

Duidelijk:

http://www.androlib.com/a...eoffice-android-qpCm.aspx
Package name : com.eoffice.android
This application is copy protected
Ik knal het meteen ff op de NOS Weblog.

[ Voor 5% gewijzigd door Ritchie op 09-04-2010 15:12 ]

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou net VF gebeld. Telefoon besteld!

Nu lekker wachten tot volgende week :-(

I WANT NAO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 18:57
Nipje schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:11:
Oja nog iets, hebben er mensen al eens geprobeerd om de Desire als Disk drive te koppelen aan een PC met windows 7 64bit? hij werkt hier niet =X
Geen enkel probleem met mijn Acer 1810tz op windows 7 home premium 64bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Ik meen me te herinneren dat je bij het maken van een agenda item ook het weer kunt zien op die dag. In de settings staat ook keurig weer aangevinkt. Maar als ik een afspraak maak voor morgen kan ik nergens de weersvoorspelling zien. Dit leek me zo'n coole feature. Iemand dit aan de praat gekregen?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je m ook niet binnen met de barcodescanner :?
Waarschijnlijk iets met drivers. HTC-sync al geïnstalleerd? Als je dat doet, krijg je drivers er gratis bij. Oh, en zet voor de zekerheid 'usb-debugging' aan.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee zo werkt da nie in agenda
als je die grote agenda widget op je homescreen hebt, dan krijg je de voorspelling van vandaag tot 5 dagen later te zien als je op de dagen klikt

Waar ik me wel aan erger is dat mijn mail niet automatisch binnenkomt, heel af en toe wel, maar meestal niet, dit moet ik altijd handmatig doen. Is er misschien een betere app voor ofzo ? of valt er iets te doen aan de standaard mail app. Ik gebruik hotmail

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrr om me voor te bereiden op de telefoon switch wil ik mn contacts moven van SIM CARD naar PC. Alleen zijn al die software @ google niet echt betrouwbaar vind ik. Iemand software om mee te doen? Het is een WM6.1 telefoon, mocht dat wat uitmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
Hier werkt dit ook perfect. Wel bij vermelden dat ik eerst HTC Sync heb geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 10:49
Niets geïnstalleerd, gewoon erin geprikt en disk drive, PC herkende hem en klaar was ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:34:
Grrr om me voor te bereiden op de telefoon switch wil ik mn contacts moven van SIM CARD naar PC.
Alleen zijn al die software @ google niet echt betrouwbaar vind ik. Iemand software om mee te doen?
Het is een WM6.1 telefoon, mocht dat wat uitmaken...
Of syncen met outlook en dan importeren in Google Contacts / je Androiddevice...
Of exporteren als .vcf bestandjes en dan importeren in Google Contacts / je Androiddevice...
Of alles proberen via BlueTooth over te sturen naar je Androiddevice.. (gaat dan ook als .vcf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Bij mij werkt het wel maar als ik dan bv de MP3 map aanklikt blijft hij maar zoeken en staat bijna de hele pc vast. Soms werkt het wel in 1x keer maar 99 van de 100 keer dus niet. Maar zal eerdere een Windows / USB probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:34:
Grrr om me voor te bereiden op de telefoon switch wil ik mn contacts moven van SIM CARD naar PC. Alleen zijn al die software @ google niet echt betrouwbaar vind ik. Iemand software om mee te doen? Het is een WM6.1 telefoon, mocht dat wat uitmaken...
Ik heb met activesync alles naar mijn PC overgebracht (naar outlook). HTC sync heeft alles dan netjes overgezet naar mijn Desire. HTC sync ondersteunt ook het "gewone" Windows adresboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:38:
[...]

Of syncen met outlook en dan importeren in Google Contacts / je Androiddevice...
Of exporteren als .vcf bestandjes en dan importeren in Google Contacts / je Androiddevice...
Of alles proberen via BlueTooth over te sturen naar je Androiddevice.. (gaat dan ook als .vcf)
Ahja tnx :) Moest even alles handmatig opslaan @ contacts. Gelukkig waren het er maar 25 ofzo... Ken genoeg mensen die nog wel een uurtje bezig zouden zijn haha...

Van mij mag de desire nu wel komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha dan heb je geluk, ik heb 2 middagen 300 contacten met tig nummers / emailadressen over zitten typen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Interessante telefoon!
Gebruikt iemand hem hier in combinatie met Ubuntu? Zoja, werkt dat een beetje goed?
Tetheren, opslag etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Kan ik nergens HTC Sync gewoon van de HTC Site afhalen? Kan het bij de Desire onder support niet vinden, weet niet of ik gewoon de sync van een andere telefoon kan gebruiken ivm drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is volgens mij bijgeleverd op CD / geheugenkaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Staat inderdaad gewoon op je geheugenkaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
Dat meet inderdaad mooi het verbruik. Zijn er nu ook nog applicaties die meten hoe snel je op dit moment gegevens binnenhaalt? Ik vind dat wel handig om te zien hoe snel je 3G/3.5G verbinding op dat moment is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpeedTest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beastiaanz
  • Laatst online: 10-06-2024
Wat me opvalt, na de afgelopen week nauwkeurig de lever- en ontvangstberichten te hebben gelezen, is dat er veel (volgens mij voormalig WM) HTC Desire gebruikers nogal makkelijk een vraag stellen op dit forum.
Toen ik vorig jaar mijn HTC Magic in gebruik nam was ik vooral verrukt door de eenvoudige handling van soft- en hardware t.o.v. non-Android.

Nieuwe Android gebruiks, neem je tijd voor dit platform want het is een openbaring.

*In afwachting van zijn HTC Desire van VF* ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
CLB schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:05:
Is volgens mij bijgeleverd op CD / geheugenkaart...
Dat is nou net het probleem, ik kan mijn telefoon niet met mijn pc verbinden en wil eerst de htc sync dus even installeren. Kan de spullen dan niet van mijn telefoon afhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beastiaanz schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:18:
Wat me opvalt, na de afgelopen week nauwkeurig de lever- en ontvangstberichten te hebben gelezen, is dat er veel (volgens mij voormalig WM) HTC Desire gebruikers nogal makkelijk een vraag stellen op dit forum.
Toen ik vorig jaar mijn HTC Magic in gebruik nam was ik vooral verrukt door de eenvoudige handling van soft- en hardware t.o.v. non-Android.

Nieuwe Android gebruiks, neem je tijd voor dit platform want het is een openbaring.

*In afwachting van zijn HTC Desire van VF* ;-)
Ik heb de telefoon nog niet eens. Heb ook vrij weinig nog vragen gesteld. Ik test het zelf liever uit en download van alles voordat ik een vraag zal stellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:43
Is het iemand al gelukt om een werkende ADB Driver te vinden voor de Desire?
Zou zeker helpen bij het installeren van sommige applicaties..

HTC Sync installeren en het schijnt te werken.. we gaan het testten

[ Voor 21% gewijzigd door GamezMaster op 09-04-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
Hey CLB, bedankt voor je snelle reactie. Meer ik bedoel echt een programma dat realtime je datastroom meet en toont in KB/s ofzoiets...
Deze applicatie doet een eenmalige speedtest.

Soms valt je verbinding weg en dan kan je met een (op nokia toch) verbindingsbeheer kijken of je nog wel effectief upload of download aan een bepaalde snelheid.

Snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes ik snap 'm... zoiets kun je toch zien als je een iets download... moet dan wel een attachment / plaatje / filmpje of wat dan ook zijn.. Als je op YouTube / website zit heb ik geen idee over een app ofzo die het laat zien..

Voor de rest hebben we: Topicreeks - Android Software & Discussie :)

[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 09-04-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Nipje schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:22:
[...]

Dat is nou net het probleem, ik kan mijn telefoon niet met mijn pc verbinden en wil eerst de htc sync dus even installeren. Kan de spullen dan niet van mijn telefoon afhalen :)
Dat probleem had is dus ook maar kon hem bij HTC niet zo snel vinden. Maar hier kun je hem o.a downloaden:

ftp://ftpaccess:Brightpoi...Desire/HTCSync_2.0.28.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
MikeOO schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:15:
[...]

Dat probleem had is dus ook maar kon hem bij HTC niet zo snel vinden. Maar hier kun je hem o.a downloaden:

ftp://ftpaccess:Brightpoi...Desire/HTCSync_2.0.28.exe
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
  • Laatst online: 09-09 23:27
Misschien een domme, yet technische vraag maar..Is de Desire (eigenlijk smartphones in het algemeen) ook in staat vermogen te *leveren* uit de microUSB? Lijkt me een leuke manier om wat van mijn embedded bouwsels portable van energie en terminal te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:38
adjalex schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:10:
Ik heb het net even getest, maar bij mij doet 'mijn ING' het wel gewoon (alleen via wifi geprobeerd). Het lijkt me dat het dus geen issue is op elk toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
Is jullie speaker kwaliteit ook ongelooflijk slecht? Mijn geluid is echt ongelooflijk schel. Echt het geluid van mijn 5800 is aanzienlijk warmer. De htc is schel, metaalachtig. Ervaren jullie dit ook? De beltonen is ook juist hetzelfde dus het is de speaker echt wel... Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
iemand een manier gevonden om myspace in friend stream te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 11:16
nevermind

[ Voor 86% gewijzigd door Odie op 09-04-2010 19:52 . Reden: eerst lezen, dan potsen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 20:47
Termike schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:06:
Is jullie speaker kwaliteit ook ongelooflijk slecht? Mijn geluid is echt ongelooflijk schel. Echt het geluid van mijn 5800 is aanzienlijk warmer. De htc is schel, metaalachtig. Ervaren jullie dit ook? De beltonen is ook juist hetzelfde dus het is de speaker echt wel... Zucht...
Speaker is idd niet echt geweldig. Wat ik ook tegen vind vallen is kompas. Met google streetview bijvoorbeeld heeft hij vooral in het begin veel moeite. Als je telefoon wat rond zwaait is het daarna wel beter. Hebben jullie dit ook?

Dit is trouwens ook bij andere "kompas" apps, bv. Layar, of Marine compass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Brammel schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:40:
[...]
Wat ik ook tegen vind vallen is kompas. Met google streetview bijvoorbeeld heeft hij vooral in het begin veel moeite. Als je telefoon wat rond zwaait is het daarna wel beter. Hebben jullie dit ook?

Dit is trouwens ook bij andere "kompas" apps, bv. Layar, of Marine compass.
Is de nieuwigheid, meneer... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 20:47
mphilipp schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:49:
[...]

Is de nieuwigheid, meneer... :+
Is dat zo, gaat het kompas na verloop van tijd beter werken? Dat wist ik niet, eens uitzoeken hoe dat in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik liep net mijn lokale Belcompany binnen en daar hadden ze gewoon een aantal Desire's op voorraad. Dus ik typ dit nu vanaf mijn desire. Wel wennen hoor als je een iPhone gewend bent, ik heb nog veel uit te zoeken.

/edit: hoe krijg je de mail app zo ingesteld dat je mail ziet zoals op de pc? Ik heb nu een saaie text view, zonder html formatting.

[ Voor 24% gewijzigd door zonoskar op 09-04-2010 20:48 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK11195
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-09-2021
Voor de mensen die nog een hoesje zoeken... Vandaag een gekocht bij mediamarkt (valenta sport black). Hij past er precies in en zit eigenlijk als gegoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
Ik zie trouwens ook enkel gratis apps in de market, kan geen betalende apps zien. Ik heb zonet een google checkout account aangemaakt maar dat wijzigt niets zo te zien! Misschien omdat de telefoon officieel nog niet uit is in België?
Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.

Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.