Toon posts:

HTC Desire - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 20 Laatste
Acties:
  • 183.232 views

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
HTC Desire - Deel 2

Inhoudsopgave

Introductie

HTC heeft op een persbijeenkomst tijdens Mobile World Congress de HTC Desire aangekondigd, eerder bekend als de HTC Bravo. Het toestel heeft een 1 GHz Snapdragon-processor, een 3,7 inch AMOLED-scherm en draait op Android 2.1 met HTC Sense en multitouch.

De HTC Desire is bedoeld voor intensieve gebruikers: dat blijkt uit de keuze van de processor (1GHz Snapdragon) en het relatief grote scherm (3,7 inch AMOLED). Ook opvallend: de optische trackball onder het scherm. De HTC Legend, ook vandaag aangekondigd, moet het met iets mindere specs doen: slechts een 3,1 inch scherm en een 600 MHz processor. Veeleisende gebruikers zullen daarom eerder naar de HTC Desire uitkijken, de verwachte release datum voor de Desire is 9 April 2010.

Officiele HTC Pagina

Nieuws

Gebruikersinterface

Met de nieuwe versie van HTC Sense blijft HTC zich focussen op het verbeteren van interactie met de meest belangrijke contacten van de gebruiker. Dit onder meer met de nieuwe HTC Friend Stream-applicatie en -widget. Hiermee worden alle updates en nieuwsfeeds via sociale netwerken als Facebook, Twitter en Flickr in één 'stream' verzameld. Naast Friend Stream, kunnen contacten worden ingedeeld in specifieke groepen. Daarnaast is er een nieuwsapplicatie en widget aan HTC Sense toegevoegd en is er via een icoon snel toegang tot de zeven verschillende homescreens. Ook ondersteunt Sense nu multitouch-input.

Friend Stream widget
Previously on HTC Sense, you could view all of your contact's social networking streams from their contact card. Now there's a widget called Friend Stream that sits on your homesreen and streams every tweet, post, comment and new posting from every contact's Facebook, Twitter and Flickr. It's pretty similar to Motorola's MOTOBLUR, but we think it's clearer and therefore better.

Calendar widget
Another new widget that HTC has added with the new version of Sense, due to debut on the Legend and Desire, is an improved Calendar widget. Instead of just viewing your calendar by month, you can now see a calendar stream, so any new events that are coming up are displayed in a list view rather than a calendar per se.

Email
Exchange email has never worked as effectively on Android devices as it has on the iPhone, BlackBerry and Windows Mobile devices. Now, it's been improved with extra tabs to display handy options including unread mail and calendar requests. You can also search Exchange mail, whether it's been downloaded from the server or not.

Helicopter View

Helicopter View is probably the most exciting aspect of the new version of HTC Sense. Just by pinching the screen, you can enter into Helicopter View that displays a mini version of each homescreen. Sketched on each mini homescreen are the widgets (albeit 1-pixel icons). It's pretty much like a slimmed down version of Expose on Mac, but is pretty handy when you can't be bothered with sweeping across seven screens to find the widget you want.

People widget
Although the People widget was previously available on HTC Sense, the new improved version opens the widget up to groups. If you do have your phonebook divided into groups, rather than just contacts, you can add these to the People tab too, so it's not just limited to your favourite contacts anymore.

Apparently, older Android devices wil be upgradable to this new version of HTC Sense (including the Magic and Hero), although some features won't be available, and HTC hasn't advised us of the release date. This will presumably be up to the operator if you have a network-specific device.

Prijzen

De HTC Desire zal verkrijgbaar zijn vanaf ongeveer 9 April 2010 voor een adviesprijs van 499,- euro. Voor de laagste prijs voor zowel de Bruine als de Zilveren versie kan je hieronder vinden.

Bruin

Zilver

Specificaties

ProcessorQualcomm Snapdragon QSD8250 1GHz
BesturingssysteemAndroid 2.1 (Eclair) met HTC Sense
Scherm3,7 inch AMOLED aanraakgevoelig (capacitive) 480 x 800 WVGA
Geheugen512 MB ROM, 576 MB RAM
GeheugenuitbreidingMicroSD t/m 32GB
Gewicht135 gram met batterij
Afmetingen119 x 60 x 11,9 mm
NetwerkGSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 MHz, HSPA 900/2100 MHz (tot 2 Mbps upload en 7,2 Mbps download)
TrackballOptische trackball
GPS:interne GPS-antenne
Sensorennabijheidssensor, lichtsensor, G-sensor en digitaal kompas
Camera5-megapixel met led-flash
VerbindingenUMTS/HSDPA, BT2.1+EDR, Wi-Fi, GPS
BluetoothBluetooth 2.1 met FTP/OPP voor bestandsverkeer, A2DP voor draadloos stereo muziekluisteren en PBAP voor adresboektoegang vanaf je carkit
Audio 3,5 mm stereo audio-aansluiting
Aansluiting Micro USB (USB 2.0)
Camera5 megapixels met video (800 x 480px), gezichtsdetectie, geotagging, autofocus en flitser
Muziekformaten afspelen .aac, .amr, .ogg, .m4a, .mid, .mp3, .wav, .wma
Videoformaten afspelen .3gp, .3g2, .mp4, .wmv
Batterij1400mA
Batterijduur340 uur standby, 6 uur spraak
HTC WidgetsBookmarks, Calendar, Clock, Footprints, Friend Stream, Mail, Messages, Music, News, People, Photo Album, Photo Frame, Search, Settings, Stocks, Twitter, Weather and Downloadable widgets
Social NetworkingFacebook™ integration, Friend Stream, Photo sharing (on Facebook, Flickr, and Twitter), Video sharing on YouTube™, HTC Peep for twittering.
TetheringInternet delen via USB
Bijzondere toepassingen
Automatically lowers the ringer volume as soon as the phone is picked up
Mutes the ringer when the phone is flipped face down
Backs up certain data and settings to the microSD card automatically, such as SMS/MMS messages, bookmarks, Wi-Fi passwords, and more

Foto's

Videos

HTC Desire - First Look

HTC Presentation at the 2010 Mobile World Congress

HTC Desire Quick hands-on

HTC Desire Hands-on demo video

HTC Desire Unboxing

Reviews

[...]

De verschillen met de Google Nexus One, die in Nederland vooralsnog alleen via grijze import te krijgen is, zijn klein: de layout is iets anders, de Nexus heeft een mechanische trackball tegenover de optische trackpad van de Desire en uiteraard heeft de HTC de Sense-interface. De Nexus One heeft wel een tweede microfoon voor noise cancellation, en dat is een handige feature die op de Desire ontbreekt.

Met de Desire zet HTC een smartphone op de markt die zowel uiterlijk als in termen van prestaties hoge ogen gooit. Het is zonder enige twijfel de fijnste Android-smartphone die tot nu toe op de redactie heeft gebivakkeerd. Het mooie scherm en de snelle software maken dat dit voor veel tweakers momenteel de beste smartphone zal zijn die in de winkel ligt.

Pluspunten:
+ Mooi, groot scherm
+ Krachtige processor
+ Handige, snelle Sense-interface

Minpunten:
- Camera steekt iets uit
- Minder stevig dan Legend
Tweakers
So, circling back to our earlier questions, for the extra cost of the Desire over the Legend you get a larger and sharper screen, faster processor, live wallpapers and video capture at a slightly higher resolution. On the other hand the Legend’s button positions may provide better single-handed operation, and some may even prefer its silver metallic look and feel to go with certain Apple products (sorry, it’s unavoidable), so you’d best get your hands on the two devices before handing over the cash. As for the Nexus One, despite the fancy dual-mic noise cancellation, unibody frame, touch-sensitive buttons and a trackball that glows, the only real advantage we see in it is its slightly better camera (and this might only apply to certain batches since HTC might be sourcing from multiple sensor suppliers). We prefer the Desire with its more natural call voice (with its single mic), buttons that respond better, durable optical trackpad (which may not be everyone’s cup of tea), and an excellent social networking aggregation service.
Engadget
Pluspunten
Flash Lite browsing is better than no Flash browsing
HTC Sense makes for a better social experience
Extremely fast
Animated wallpapers are a welcome novelty

Minpunten
Battery life could be better
Flash Lite can still be clunky at times
Gizmodo
However, one of the more surprising factors was the absence of docking cradle support as on the Nexus One. The Google-branded device has battery charging contacts along its bottom edge, which can be used with the optional docking station; the Desire lacks those contacts. Where we find we usually drop the Nexus One into its cradle periodically through the day, giving it a brief top-up as we go, we were less likely to plug in the microUSB cable to the Desire. It’s a similar behavioural change to what we observed with the Palm Pre and its Touchstone inductive charger: the easier it is to dock, the more likely you are to feed your phone at periods through the day.
Slashgear

Verwante topics

• Discussie over abonnementen: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33480473"][ABO] HTC Desire levertijden- en abonnemententopic[/url]
  • Problemen betreft de Desire: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403396"]HTC Desire "multitouch" bug[/url]
  • [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1404167"]Accessoires voor de HTC Desire[/url]

Documents

• [url="http://www.htc.com/europe/userguide.aspx?p_id=312"]HTC Desire Handleiding[/url]
  • [url="http://www.htc.com/europe/help_howtos.aspx?p_id=312"]HTC Support - Help & How-tos[/url]

Firmware over the Air

• [url="http://www.htc.com/europe/support.aspx"]HTC Support - FOTA 'Firmware over the Air' Update[/url] [b]Nieuwste Versie: [/b]1.15.405.4
Heb je vragen of opmerkingen betrekking tot deze start post, dan kan je mij een DM sturen.

Topic changelog:
  • 16-02-2010: Eerste aankondiging Desire
  • 18-02-2010: Video's en Foto's toegevoegd
  • 10-03-2010: Nieuwe foto's Desire Zilver toegevoegd
  • 27-03-2010: Andere foto's toegevoegd
  • 28-03-2010: Layout gewijzigd
  • 04-04-2010: Reviews toegevoegd en kleine wijziging
  • 07-04-2010: Deel 2 gestart

[Voor 8% gewijzigd door Tenshu op 15-04-2010 11:54]

• Tenshu
  • Niet online
Hier kan iedereen verder praten over alles wat met de Desire te maken heeft. De meeste die deze telefoon besteld hebben zullen het waarschijnlijk vandaag binnen krijgen.

Graag hoor ik iedereen zijn mening. :)

[Voor 86% gewijzigd door Tenshu op 07-04-2010 10:35]

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Nou.. laat de reviews van de gelukkige ontvangers maar komen..!

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 17:03

cv8x

Tsjakkaaaa

Mooie startpost Tenshu, hulde! Laat de review en foto's maar komen. Ik ben erg benieuwd!

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

• Tenshu
  • Niet online
Dankje, deze startpost stond al een tijdje in de vorige deel. ;)

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Klopt, maar ik vind hem er netjes en mooi uitzien dus ik dacht: ik meld het even :)

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

• Flix83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-02 07:34
Ziet er goed uit....
Nu nog het toestel in mijn handen hebben en dan is alles goed....

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-05 09:10
Zit net de startpost nog een keer te lezen en vind dit toch wel echt heel relaxt:
People widget
Although the People widget was previously available on HTC Sense, the new improved version opens the widget up to groups. If you do have your phonebook divided into groups, rather than just contacts, you can add these to the People tab too, so it's not just limited to your favourite contacts anymore
Dit is iets wat ik altijd al zocht voor windows mobile, kan ik makkelijk 17 huisgenoten onder 1 klik hebben en clubgenoten onder een andere.
Als het goed is krijg ik hem zometeen voor 13.00 binnen, ben benieuwd.

• Tenshu
  • Niet online
Niks mis mee. Ik dacht dat niemand het had gezien, vandaar.

Nu ben ik benieuwd wat iedereen van deze telefoon vindt?

BTW Wat zijn de verandering na het update van de nieuwe FOTA zie startpost?

[Voor 28% gewijzigd door Tenshu op 07-04-2010 10:48]

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 23:18
Tenshu schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:46:

Iets met touchscreen, music player en "general smoothness" volgens HTC @ Facebook.

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 19:17

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Tenshu schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:46:

het is iets heeeel kleins, wat je waarschijnlijk niet eens iets van merkt.

Huub Huub Barbatruc!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-05 11:09
Oke.. bij dezen: Omdat hij nu geleverd is bij meerdere mensen.

Poll: Scherm
Klik hieronder om te stemmen
Mijn scherm is prima!
Er is een roze waas, maar niet heel erg
• Storende waas over scherm (Klik hier; niet faken aub)
Ik heb nog geen desire maar wil toch stemmen

Ook een poll maken? Klik hier

Als de stemmen vooral bij 1e (en misschien een beetje bij 2e) liggen dan bestel ik hem morgen ook =)

[Voor 15% gewijzigd door Gersomvg op 07-04-2010 12:08]

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:19
Hij is binnen en ff snel wat bevindingen:
- Scherm is mooi en heb tot op heden (1 min in gebruik) een lichte roze waas zichtbaar (maar zeker niet storend). Bij gmail en dailer is het oa te zien. Bepaalde grijstinten hebben een lichte roze gloed (zie xda voor meer info);
- Het pentile scherm (rood+groen en blauw+groen pixels) is merkbaar helaas. Het is wat korreliger. Een wit scherm lijkt een soort 'raster' te hebben. Kleine tekst heeft kartels en is niet heel strak. Heb een HD2 gehad (LCD) en deze heeft dat niet;
- Het scherm is verder mooi en helder van kleur;
- Scrollen van programmamenu gaat vloeiender bij de HD2 dan de desire (maar was ook zichtbaar op youtube);
- Geen defecte pixels zover ik nu kan zien;
- Sense ziet er mooi uit;
- Toestel is erg mooi, strak en voelt goed. Achterkant heeft een soft-touch;
- Camera op achterkant heeft een minder scherpe rand dan de HD2;

Later meer...

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05 11:42
Ik heb nog geen desire maar wil toch stemme
Briljant :D

Ik hoop ook snel m'n Desire te ontvangen, ik zal dan zeker je poll invullen en hier laten weten hoe het scherm zich vergelijkt met m'n Hero. En dan voornamelijk witte/grijze achtergrond bij verschillende helderheid standen.

• krijn1985
  • Laatst online: 25-05 09:10
heb hem binnen, maar aangezien ik aan het studeren ben in de UB (bieb dus) ga ik pas om 13.00 ermee spelen (terwijl ik aan het werk ben).

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

poll is nu al gefucked...
iemand heeft "Storende waas over scherm" gestemd, maar geen reactie geplaatst. Oftewel, het is een fake.

Huub Huub Barbatruc!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-05 11:09
DNA_Saint schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:07:
poll is nu al gefucked...
iemand heeft "Storende waas over scherm" gestemd, maar geen reactie geplaatst. Oftewel, het is een fake.
Inderdaad.. maar dat compenseert straks wel weer (hopelijk) als er meerdere echte stemmen overheen komen. Gelukkig is het niveau op tweakers niet zo laag dat iedereen fake stemt.

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:33
Euhm, je hoeft toch niet te reageren? Lijkt me wat kort door de bocht.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mensen die daadwerkelijk problemen hebben moeten het hier maar melden, inclusief pics, dan pas kun je er wat mee.

Anoniem: 170122

Nou ik zit al twee uur met mijn Desire te spelen! Ernstig mooie telefoon, vervangt de iPhone 3G voor mij. Telefoon is snel, resolutie is goed, beeld is scherp! Alles werkt soepeltjes en naar behoren, hoewel de headset nogal goedkoop aanvoelt (maar welke telefoon heeft dat niet :P )

Over die 'waas' , als ik de helderheid flink laag zet is er iets te zien wat je een waas zou kunnen noemen. Maar naar mijn idee vervormt elk scherm als je de helderheid omlaag gooit. Op de normale scherm helderheid zie ik er niks van, maar het zou andere misschien kunnen opvallen. Zeker geen dealbreaker voor mij, en ik zal het mensen ook niet aanraden om daarom de telefoon te laten liggen. Misschien kan ik vandaag nog even ergens een spiegelreflexcamera lenen om foto's te maken, mochten mensen het erg graag willen. Ben alleen geen fotograaf, dus verwacht geen hoogstaande fotografie.

EDIT: Wat me wel opvalt is dat ik nog niet in staat ben geweest de HTC Sense interface uit te zetten, deze manier werkt niet: http://www.youtube.com/wa...rom=TL&videos=8b7c2bUG0ck

De app Home Switcher ziet ook alleen de HTC Sense interface, niet de normale android interface.

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 170122 op 07-04-2010 11:36]

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Heeft er iemand toevallig al wat foto's kunnen maken van het toestel?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
Anoniem: 170122 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:29:
EDIT: Wat me wel opvalt is dat ik nog niet in staat ben geweest de HTC Sense interface uit te zetten, deze manier werkt niet: http://www.youtube.com/wa...rom=TL&videos=8b7c2bUG0ck

De app Home Switcher ziet ook alleen de HTC Sense interface, niet de normale android interface.
In de retail versie van de Desire zit geen normale launcher meer, puur en alleen Sense zit er nog op. Je zal een custom launcher moeten installen om van Sense af te kunnen geraken ;)

Nickname does not reflect reality

• Cunro
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-04 10:25
Voor mensen geinteresseerd in dit gedoe met mogelijke "roze waas" over het scherm van de Desire check deze thread op xda: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=656128

Wordt uitgelegd hoe en waarom, is niet alleen bij de Desire maar geld in het algemeen voor AMOLED.

[Voor 3% gewijzigd door Cunro op 07-04-2010 11:49]

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:35
Brad Pitt schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:42:
[...]

In de retail versie van de Desire zit geen normale launcher meer, puur en alleen Sense zit er nog op. Je zal een custom launcher moeten installen om van Sense af te kunnen geraken ;)
Hm, dat vind ik wel een beetje suf. Waarom die mogelijkheid er nou uitslopen en mensen de keuze ontnemen? Kun je de 'normale' Android launcher gewoon terug installeren?

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 21:24
Hebben jullie de laatste update van HTC ook al op de phone staan of moet dat nog handmatig gebeuren?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
Odiebla schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:50:
Kun je de 'normale' Android launcher gewoon terug installeren?
Zonder root zal dat lastig worden denk ik ;) De Launcher.apk van de Nexus One zal op zeker wel werken ja.

Nickname does not reflect reality

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:53
Boertje schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:51:
Hebben jullie de laatste update van HTC ook al op de phone staan of moet dat nog handmatig gebeuren?
Ik heb de laatste update er op staan. In ieder geval vind hij geen nieuwe meer.
Softwarenummer:
1.15.405.4

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:13

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Odiebla schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:50:
[...]
Hm, dat vind ik wel een beetje suf. Waarom die mogelijkheid er nou uitslopen en mensen de keuze ontnemen? Kun je de 'normale' Android launcher gewoon terug installeren?
Bij mijn Hero ging het als volgt:

Eerst een homescreen replacement installeren, en dan weer verwijderen. Als ik dan op de [home] knop druk, krijg ik de optie om te kiezen voor Sense en de "kale" Android.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

trouwens, over de poll.
Denk dat veel mensen klikken op (klik hier) voor meer info. Ik dacht eerst namelijk ook dat het een externe link was oid.
Kan mij namelijk niet voorstellen dat er 11 mensen zijn die een waas hebben.

Maar ik moet helaas nog dagen/weken wachten op mijn desire :'(
Hopelijk komt er trouwens ook snel een fix voor layar op de market.

Huub Huub Barbatruc!

Anoniem: 306148

DNA_Saint schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:56:

Hopelijk komt er trouwens ook snel een fix voor layar op de market.
Ik kan mij herinneren dat in een reactie van HTC de woordvoerder bevestigde dat dit probleem zich enkel voordeed op de Legend, en dat ze layar succesvol wisten te draaien op de Desire.

Edit: Wellicht dat 1 van de bezitters van de Desire hier het bovenstaande kan bevestigen(of ontkrachten - bij voorkeur het eerste :p)?

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 306148 op 07-04-2010 12:18]

• Anteros
Kleine update:
- Browser is lekker snel (sneller dan HD2);
- Schaduw effect rechts van bv tekst met een witte achtergrond. Kijk bv maar eens op een artikel van tweakers en dan naar het commentaar. Helemaal uitgezoomd zie je rechts van de tekst donkere 'regels' op de witte achtergrond. Niet heel goed zichtbaar, maar toch wel aanwezig (valt meer op als je scrollt). Veel minder zichtbaar in menu's en android zelf;
- Roze is toch wel zichtbaar (ook toetsenbord enzo);
- Hij is heeeeerlijk snel;
- Hij ligt heeeeerlijk in de hand;
- Scherm valt me wat tegen (de korreligheid);
- Integratie met google werkt super (eerste android tel voor mij);

Ga nu ff verder spelen.

Anoniem: 65293

Eerste indruk van de Desire: WOW.. super beeld ontzettend snel en geen roze waas te bekennen :D
Ik heb overigens pas gisteren het toestel gereserveerd en net opgehaald bij de belcompany in enschede

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 65293 op 07-04-2010 12:17]

• leslinho
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-01-2021
Mag ik vragen bij welke shop jij je desire hebt besteld?
Anteros schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:13:
Kleine update:
- Browser is lekker snel (sneller dan HD2);
- Schaduw effect rechts van bv tekst met een witte achtergrond. Kijk bv maar eens op een artikel van tweakers en dan naar het commentaar. Helemaal uitgezoomd zie je rechts van de tekst donkere 'regels' op de witte achtergrond. Niet heel goed zichtbaar, maar toch wel aanwezig (valt meer op als je scrollt). Veel minder zichtbaar in menu's en android zelf;
- Roze is toch wel zichtbaar (ook toetsenbord enzo);
- Hij is heeeeerlijk snel;
- Hij ligt heeeeerlijk in de hand;
- Scherm valt me wat tegen (de korreligheid);
- Integratie met google werkt super (eerste android tel voor mij);

Ga nu ff verder spelen.

• Anteros
PDAshop. De dingen die ik meld zijn bekende zaken hoor. XDA staat er al vol mee (behalve die 'shaduw' bij teksten in de browser).

• Peter_italia
  • Laatst online: 03-02 12:03
Ik denk er over om ook de Desire te kopen, ik heb nu een HTC touch pro waar ik erg tevreden over ben maar het scherm word me toch te klein. Maar hoe zit het met typen?

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 22:53
Zojuist binnengekregen via de post en wat een heerlijk telefoontje. Ik vind hem razendsnel in vergelijking met de hd.
Ik heb effe een paar foto's gemaakt.

En deze foto's van mijn kamertje heb ik met de telefoon gemaakt;

Ik ga nu effe verder spelen :)

• Anoniem: 55563
  • Niet online
Gegeven dat met Android 2.1 geen garantie bestaat voor officiële upgrades en dat het scherm geen normale RGB-pixels heeft met vreemde effecten als gevolg doet mij toch ernstig twijfelen of ik straks de Desire wel zal kopen. Ik wil eerst de Desire graag een keer goed bekijken in de winkel. En de tijd zal wel leren of HTC een nieuwe rom uitbrengt met een update-functie erin.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

wtf is dat voor tube bij je monitor?! >:)

Kan iemand ff een android market test doen? Kijken of alle apps te vinden zijn enzo/.

Huub Huub Barbatruc!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:16
Ik krijg hem volgende week,kan niet wachten als ik hier de meningen hoor van jullie!Foto's zien er goed uit!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

• tobler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02-2021

tobler

woei

ik heb hem ook al een uurtje binnen, meteen zonder aan te zetten aan de lader gehangen... hoe doen jullie het? wat zou nou de beste manier zijn?

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:12
Je kan hem op zich best aanzetten als hij uit de verpakking komt. De meeste batterijen zijn voor de helft opgeladen als ze uit de fabriek komen. Je moet alleen niet je batterij helemaal drainen, want daar kunnen ze erg slecht tegen. Eerst helemaal opladen kan geen kwaad natuurlijk, kan je er daarna meteen langer mee spelen })

PS5 PSN: UnrealKazu

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 170122 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:29:
Nou ik zit al twee uur met mijn Desire te spelen! Ernstig mooie telefoon, vervangt de iPhone 3G voor mij. Telefoon is snel, resolutie is goed, beeld is scherp! Alles werkt soepeltjes en naar behoren, hoewel de headset nogal goedkoop aanvoelt (maar welke telefoon heeft dat niet :P )
Is er een mogelijkheid om bij de standaard headset je eigen koptelefoon aan te sluiten?
Cunro schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:47:
Voor mensen geinteresseerd in dit gedoe met mogelijke "roze waas" over het scherm van de Desire check deze thread op xda: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=656128

Wordt uitgelegd hoe en waarom, is niet alleen bij de Desire maar geld in het algemeen voor AMOLED.
Ah, linkje geeft een goede en duidelijke uitleg waarom het scherm roze/magenta lijkt :)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Brammel
DNA_Saint schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:39:
[...]

wtf is dat voor tube bij je monitor?! >:)

Kan iemand ff een android market test doen? Kijken of alle apps te vinden zijn enzo/.
Layar kan ik in ieder geval niet vinden...
Waarom laat HTC alleen maar HTC's Sense toe dan... de Legend, ook 2.1 kan dat gewoon uitschakelen...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Matt_E
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-02 21:10
tobler schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:46:
ik heb hem ook al een uurtje binnen, meteen zonder aan te zetten aan de lader gehangen... hoe doen jullie het? wat zou nou de beste manier zijn?
Toevallig zat ik dat ook te denken. Mij is altijd geleerd om een nachtje door te laden en dit voornamelijk zodat je batterij niet (snel) lui wordt. Maar weet niet hoe dat "tegenwoordig" zit? Komt ie bv al volgeladen uit de fabriek?

• tobler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02-2021

tobler

woei

Matt_E schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:55:
[...]

Toevallig zat ik dat ook te denken. Mij is altijd geleerd om een nachtje door te laden en dit voornamelijk zodat je batterij niet (snel) lui wordt. Maar weet niet hoe dat "tegenwoordig" zit? Komt ie bv al volgeladen uit de fabriek?
hij is in ieder geval al dus voor de helft geladen...

• Anteros
@de mensen die de desire al ontvangen hebben. Kunnen jullie ajb ff iets controleren? Ik ben super tevreden met mijn telefoon, maar wil weten of het eerder door mij genoemde schaduweffect ook bij jullie optreedt.

Stappenplan:
1) Ga naar tweakers.net
2) Kies een nieuwsitem (maakt niet uit welke)
3) Zoom volledig uit
4) Scroll naar commentaar
5) Scroll daar wat naar boven en beneden en kijk naar de rechterkant van beeldscherm. Zie je, als je goed kijkt, lichtere/donkere balken (net zo hoog als een tekstregel)?
6) Zoom in op commentaar
7) Zorg ervoor dat commentaar ongeveer 1 cm van rechterkant staat
8) De balken zouden nu beter zichtbaar moeten zijn. Valt meer op als je wat omhoog en omlaag scrollt

Ik heb geprobeerd om er een foto van te maken maar wil niet echt lukken. Voordat ik terug moet (heb ik weer), wil ik zeker weten dan anderen het niet hebben. Let wel goed op, het is niet supergoed zichtbaar en alleen zichtbaar bij een witte achtergrond.

Thanx!!

• I_Guardian_I
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04-2022
Als ik vragen mag, wanneer kunnen we de desire review verwachten?

• Phusebox
  • Laatst online: 21:22
Anoniem: 55563 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:38:
Gegeven dat met Android 2.1 geen garantie bestaat voor officiële upgrades en dat het scherm geen normale RGB-pixels heeft met vreemde effecten als gevolg doet mij toch ernstig twijfelen of ik straks de Desire wel zal kopen. Ik wil eerst de Desire graag een keer goed bekijken in de winkel. En de tijd zal wel leren of HTC een nieuwe rom uitbrengt met een update-functie erin.
Waarom zouden er geen upgrades mogelijk zijn met Android 2.1?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Hij vroeg zich af of HTC nog wel gaat updaten... de HTC Hero heeft ook 8 maanden moeten wachten namelijk...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Luqq
CLB schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:01:
Hij vroeg zich af of HTC nog wel gaat updaten... de HTC Hero heeft ook 8 maanden moeten wachten namelijk...
Terwijl de update al heel lang verkrijgbaar is via XDA..Kom op, we zijn toch tweakers hier of wat?

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Snoekebeest schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:29:
Zojuist binnengekregen via de post en wat een heerlijk telefoontje. Ik vind hem razendsnel in vergelijking met de hd.
Ik heb effe een paar foto's gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
En deze foto's van mijn kamertje heb ik met de telefoon gemaakt;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ga nu effe verder spelen :)
Bedankt voor de foto's! Ga zo door _/-\o_

• leslinho
Als we toch bezig zijn, op XDA staan berichten dat wanneer je op de HTC website komt met je desire hij compleet roze is.. kan iemand dat checken?

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-05 21:47
I_Guardian_I schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:58:
Als ik vragen mag, wanneer kunnen we de desire review verwachten?
http://twitter.com/arnoudwokke/status/11748311186
arnoudwokke

Review HTC Desire komt binnen twee dagen, @willemdemoor heeft er ook even mee gespeeld, met dit resultaat http://twitpic.com/1dsy33 :)

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-03 07:49
Cunro schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:47:

Super uitleg inderdaad! Het mooiste zou zijn als Google zijn kleur keuze bij ,bijv. Gmail, aanpast.. De besparende techniek van Amoled is belangrijk..

• Anteros
leslinho schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:08:
Als we toch bezig zijn, op XDA staan berichten dat wanneer je op de HTC website komt met je desire hij compleet roze is.. kan iemand dat checken?
Ja, dit gebeurt. Zelfde bij bv webwereld.nl. Zodra er bepaalde grijstinten gebruikt worden, dan zie je dit.

• Anteros
Pizr schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:10:
[...]

Super uitleg inderdaad! Het mooiste zou zijn als Google zijn kleur keuze bij ,bijv. Gmail, aanpast.. De besparende techniek van Amoled is belangrijk..
Dat kunnen ze idd, maar webpagina's niet. En daar zie je het ook bij.

Voor de vraag komt, ja, ik heb vandaag mijn Desire ontvangen en dit uiteraard getest,

[Voor 11% gewijzigd door Anteros op 07-04-2010 13:14]

Luqq schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:02:
Terwijl de update al heel lang verkrijgbaar is via XDA..Kom op, we zijn toch tweakers hier of wat?
Haha wat jij vind, ik / hij / anderen vind(en) gewoon dat HTC sneller moet zijn, that's it ;)

• leslinho
Hm dat is wel minder.. Even afwachten wat mijn toestel straks doet binnen 5 uur. Heb je al contact opgenomen met PDAshop? HTC heeft gezegd, (meen ik) dat je het toestel kan omruilen voor een goedwerkend exemplaar, aangezien niet alle toestellen er last van hebben..

[Voor 11% gewijzigd door leslinho op 07-04-2010 13:17]

• Luqq
CLB schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:16:
[...]

Haha wat jij vind, ik / hij / anderen vind(en) gewoon dat HTC sneller moet zijn, that's it ;)
Begrijp ik ook wel natuurlijk, maar misschien weten sommige mensen hier nog niet dat je via XDA bijvoorbeeld ook al text-to-speech en navigatie in de EU kan krijgen..

• Cunro
Net de Desire bij Coolblue opgehaald, ben bezig met uitpakken, enige waar ik voor vrees zijn de beruchte roze tinten. Laat wel weten hoe erg dit is of als het uberhaupt aanwezig is.

EDIT: iemand enig idee welke winkel ik een mooi hoesje kan halen (echt een winkel zodat ik er een NU kan halen :P) voor de Desire? Kan gewoon zelfde hoesjes als de Nexus One zijn of niet?

[Voor 34% gewijzigd door Cunro op 07-04-2010 13:22]

• Brammel
Anteros schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:56:
@de mensen die de desire al ontvangen hebben. Kunnen jullie ajb ff iets controleren? Ik ben super tevreden met mijn telefoon, maar wil weten of het eerder door mij genoemde schaduweffect ook bij jullie optreedt.

Stappenplan:
1) Ga naar tweakers.net
2) Kies een nieuwsitem (maakt niet uit welke)
3) Zoom volledig uit
4) Scroll naar commentaar
5) Scroll daar wat naar boven en beneden en kijk naar de rechterkant van beeldscherm. Zie je, als je goed kijkt, lichtere/donkere balken (net zo hoog als een tekstregel)?
6) Zoom in op commentaar
7) Zorg ervoor dat commentaar ongeveer 1 cm van rechterkant staat
8) De balken zouden nu beter zichtbaar moeten zijn. Valt meer op als je wat omhoog en omlaag scrollt

Ik heb geprobeerd om er een foto van te maken maar wil niet echt lukken. Voordat ik terug moet (heb ik weer), wil ik zeker weten dan anderen het niet hebben. Let wel goed op, het is niet supergoed zichtbaar en alleen zichtbaar bij een witte achtergrond.

Thanx!!
Yep, heb hetzelfde.

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-04 11:48
Welke class is het MicroSD kaartje die erbij zit?

Ik heb namelijk de sandisk 16GB class 2 klaarliggen en twijfel of deze snel genoeg is....

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom zou die niet snel genoeg zijn? Wat ben je allemaal van plan?

• Anteros
Balen voor jou (en voor mij dus ook), maar ben wel blij dat ik niet de enige ben.

Ik wil toch graag beroep doen op meer mensen en dit ook willen controleren. Als het in de telefoon zit, heeft het geen zin om terug te gaan. Nogmaals, let goed op, het is niet erg goed zichtbaar (maar het viel me wel op).

• RaptorRVL
Heb de Desire ontvangen en ga hem nu testen! Dus laat ik mijn eerste indrukken even met jullie delen :)

Heb net de Desire voor de eerste keer opgestart. En ik kon al direct bij het opstart scherm een lichte roze waas herkennen. Grappig is dat wanneer je hem iets schuin houdt (dus onder een hoek naar het scherm kijkt) de lichte roze waas lijkt te verdwijnen. Maargoed, is kennelijk een verschijnsel bij amoled displays. Laten we even afwachten hoe het in normaal gebruik is :)

Bij het invullen van de eerste schermen e.d. valt de roze tint al gelijk helemaal niet meer op. Wat wel opvalt is hoe prachtig het beeldscherm is. De hoge resolutie en de kleuren knallen eruit. Zwart is echt zwart. Stukken mooier dan bv de Hero! De kleuren zijn echt prachtig.

Ik zit nu op het homscreen voor de eerste keer. Roze waas is hier niet meer te herkennen. De grote witte klok ziet er ook gewoon wit uit.
Even de Hero opstarten voor een vergelijking... *duurt even*
Jep, met een toestel erbij als vergelijking dan kun je inderdaad een héle lichte roze waas vinden op de klok. Wanneer je die er niet bij hebt dan merk je het niet.

Tja.. wat kan ik er over zeggen. Heb even zitten browsen en gmail gebruikt. Het is dat ik het weet dat er eventueel wat roze bij zou zitten. Maar je merkt het echt niet (ik tenminste niet).
De rest van de kleuren en de helderheid en hogere resolutie laten de roze tint echt in het niet vallen. Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk :D. Dat moet iedereen voor zichzelf uit maken.

Oh, ik heb nu net de helderheid op z'n hoogst gezet. Echt nagenoeg geen roze tint meer. En dan komt het scherm echt tot z'n recht (ten koste van wat energie uiteraard :D ).
Bij de automatic brightness dan ligt het er natuurlijk maar net aan. Als je een beetje heen en weer sleept met de brightness dan zie je inderdaad ook het 'roze effect' iets verschijnen in witte elementen.

Ik maakte eerst wel wat zorgen om die roze tint, maar die zijn echt volledig weg. Eerste indrukken zijn zeer positief.
Jeetje, wat is het scherm mooi op volle brightness :D Mooiste scherm wat ik in tijden heb gezien! En vooral zwart is echt zwart. Da's wel erg fijn, geen backlighting 'washouts'.

En een beetje browsen is echt een verademing op dit ding in vergelijking met m'n Hero. Alles laadt (rendered) stukken sneller, en het gaat allemaal zo soepel. Die 1Ghz snapdragon doet goed z'n werk! :D

Nou, ik ga er nu weer wat verder mee spelen (m'n favoriete apps weer installeren). Als ik weer iets zinnigs te melden heb dan zal ik dat niet nalaten!

• RaptorRVL
Even ter aanvulling en als kortere tip ipv mijn hele verhaal:

Als je scherm roze is en je stoort je eraan, zet je brightness van je scherm een voluit! Dat scheelt echt HEEL veel. En dan is die HTC site ook niet meer zo roze :D

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:54
Leuk om te lezen :) Bedankt !

Creating my own hero.

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

@ RaptorRVL: Bedankt voor je bijdrage!

• Brammel
Anteros schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:26:
[...]

Balen voor jou (en voor mij dus ook), maar ben wel blij dat ik niet de enige ben.

Ik wil toch graag beroep doen op meer mensen en dit ook willen controleren. Als het in de telefoon zit, heeft het geen zin om terug te gaan. Nogmaals, let goed op, het is niet erg goed zichtbaar (maar het viel me wel op).
Tja, balen... was me nog niet opgevallen. Vind het ook nog geen probleem.

• Cunro
Punt is, de meeste mensen zullen het roze niet eens opvallen omdat het ze niet weten. HTC laat heus geen mobiel de markt op gaan als het een ernstig probleem is. Ik vind het ook zwaar kut dat ik gelezen heb dat er een mogelijke roze waas is bij sommige grijze kleuren. Nu let ik er op, en ja, mensen die het weten zullen altijd wel wat rozen zien.

Het zij zo, we hebben wel een van de al dan niet de beste smartphone op de markt ;)

• FabianNL
  • Laatst online: 21:30
Heey RaptorRVL, dankjewel! Dit zijn de posts waar we iets mee kunnen! :)
Leuk om alle reacties te lezen van de gelukkige eigenaren, hopelijk stromen er nog meer binnen vandaag...

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 10:08
Net even langs Coolblue geweest om het toestel te testen, aangezien het m'n eerste touchscreen toestel wordt.

Enige minpuntje wat ik zo snel kon vinden was dat wanneer je de optische sensor snel gebruikt het scherm wel wat gaat stotteren. Verder prachtig mobieltje, maar moet helaas nog een paar dagen wachten tot ik kan verlengen..

Ik heb trouwens geen last van een roze waas gehad bij dat toestel, maar de brightness stond geloof ik ook wel redelijk hoog.

[Voor 16% gewijzigd door PetersNL op 07-04-2010 13:37]

RaptorRVL schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:29:
Even ter aanvulling en als kortere tip ipv mijn hele verhaal:

Als je scherm roze is en je stoort je eraan, zet je brightness van je scherm een voluit!
Dat scheelt echt HEEL veel. En dan is die HTC site ook niet meer zo roze :D
En dan is ten eerste je batterij sneller leeg en ten tweede lig je 's avonds in bed en kun je heel je kamer zien ;)

• FabianNL
  • Laatst online: 21:30
CLB schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:37:
[...]

En dan is ten eerste je batterij sneller leeg en ten tweede lig je 's avonds in bed en kun je heel je kamer zien ;)
Elke avond aan de lader leggen is ondertussen al dood normaal geworden (doe de afgelopen paar jaar niks anders) en 's avonds staat ie toch op standby :+
Niet als je lekker in je bed wil surfen ofzo... zal wel persoonlijk zijn dan, maar zo'n zonnebanklampeffect.. :N

• RaptorRVL
Nouja, het is maar wat je erger vind :)
Of je neemt op den duur een totaal zwarte skin ofzo. Zwart kost geen energie bij amoled, dus zuiniger :P
Maar het is wel zo, als je de amoled het beste tot z'n recht wil laten komen moet je meer helderheid gebruiken.

Ik heb de boel nu weer op automatisch staan, en dat is ook prima te doen. Je went erg snel aan het roze :D

Edit. Ik zou het moeten testen, maar er zit ook een zgn 'Desk Clock' applicatie bij (van htc?). En dan gaat de brightness dus omlaag en is alles zwart met licht grijze text voor de klok.
In theorie zou dit dus echt weinig energie moeten gebruiken. Vraag me af hoe weinig (of je dat bv als wekker naast je bed kunt leggen o.i.d.).

[Voor 31% gewijzigd door RaptorRVL op 07-04-2010 13:44]

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-04 11:48
CLB schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:39:
Niet als je lekker in je bed wil surfen ofzo... zal wel persoonlijk zijn dan, maar zo'n zonnebanklampeffect.. :N
Is toch praktisch, "naar de zonnebank geweest? Nee, even zitten internetten in bed" :D

Maar klopt, als die brightness zo hoog staat doet het pijn aan je ogen als je een tijdje in een wat donkere omgeving bent. Zelfde als een lamp die ineens aan gaat..

[Voor 8% gewijzigd door ikbengoofy op 07-04-2010 13:44]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

RaptorRVL schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:27:
Oh, ik heb nu net de helderheid op z'n hoogst gezet. Echt nagenoeg geen roze tint meer. En dan komt het scherm echt tot z'n recht (ten koste van wat energie uiteraard :D ).
Bij de automatic brightness dan ligt het er natuurlijk maar net aan. Als je een beetje heen en weer sleept met de brightness dan zie je inderdaad ook het 'roze effect' iets verschijnen in witte elementen.
Hoe bevalt die automatic brightness in de volle zon buiten? Is het scherm nog steeds bruikbaar?

RaptorRVL schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:42:
Ik heb de boel nu weer op automatisch staan, en dat is ook prima te doen.
Heb geen Desire, laat ik dat even zeggen, maar staat hier op laagste brightness, met een widget van Beautiful Widgets op een van m'n homescreens... Mocht ik 't echt niet kunnen zien, klik ik daar op en binnen 1 tel staat m'n brightness op 100%... Hoef ik dat niet meer, klik ik er weer op en staat m'n brightness weer op laag... =)

EDIT:Kunnen jullie via de Desire plaatjes uploaden op bv Tinypic / Imageshack of Tweakers fotoalbum?
Bij mijn Androiddevice, staat bij elke uploadwebsite 'uploads disabled'.. maar of dat nou aan Android ligt??!?

[Voor 17% gewijzigd door CLB op 07-04-2010 13:50]

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Al die positieve opmerkingen laten me erg twijfelen om alsnog een Desire te kopen (en ik heb nog maar net een Legend gekocht :().

• RaptorRVL
Er zit in Android ook al een zgn 'Power Control' widget. Kun je makkelijk de brightness ook aanpassen (3 standen). Maar ook wifi, bluetooth, gps en data sycn aan en uit zetten.
Maar een twee standen widget zou idd ook erg handig zijn.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
* Stukfruit houdt heel veel van fruit, maar heeft zojuist toch ook een Desire besteld :D

Nu nog tot morgen wachten :'(

Dat zit wel Schnorr.

• Cunro
Slonzo schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:47:
Al die positieve opmerkingen laten me erg twijfelen om alsnog een Desire te kopen (en ik heb nog maar net een Legend gekocht :().
Legend verkopen en go for the Desire ;)

• lbuysers
  • Laatst online: 20:17
ikbengoofy schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:22:
Welke class is het MicroSD kaartje die erbij zit?

Ik heb namelijk de sandisk 16GB class 2 klaarliggen en twijfel of deze snel genoeg is....
De "class" heeft alleen effect op schrijven naar de sd-card en niet op lezen.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
weet iemand van wie die muziek is?
Van de HTC volgens mij desire reklame.

Burp

• RaptorRVL
jules schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:44:
[...]

Hoe bevalt die automatic brightness in de volle zon buiten? Is het scherm nog steeds bruikbaar?
*loopt even naar buiten*

Het scherm is erg reflectief, dus heb erg veel last van reflecties. Als ik het scherm dan een beetje schuin draai dan kan ik alles wel weer goed zien.
Vol in de zon is wel erg lastig. Maar het voelt/ziet er verder niet echt meer verschillende uit dan m'n Hero voordat ik daar een anti-glare protector op deed.

Maar ik ga sowieso een brando anti-glare screen protector kopen (wanneer die er zijn voor de desire). En dan is de reflectie al een veel minder probleem.
lbuysers schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:52:
De "class" heeft alleen effect op schrijven naar de sd-card en niet op lezen.
Volgens mij was het met navigeren door grote kaarten wel handig om een hogere class te hebben..?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

RaptorRVL schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:53:
[...]

*loopt even naar buiten*

Het scherm is erg reflectief, dus heb erg veel last van reflecties. Als ik het scherm dan een beetje schuin draai dan kan ik alles wel weer goed zien.
Vol in de zon is wel erg lastig. Maar het voelt/ziet er verder niet echt meer verschillende uit dan m'n Hero voordat ik daar een anti-glare protector op deed.

Maar ik ga sowieso een brando anti-glare screen protector kopen (wanneer die er zijn voor de desire). En dan is de reflectie al een veel minder probleem.
En als je bijv wat pagina's relaxt probeert te surfen? Merk je dan dat je enorm aan het turen bent naar het scherm om de tekst te kunnen lezen, of gaat dit nog op je dooie akkertje?

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-05 16:00
Over de Tweakers.net-review:

fingers crossed, maar ik hoop dat hij morgenochtend om negen uur online komt. De eindredactie gaat er nu overheen. Dat is nogal een klus, want de review bestaat uit zo'n 5000 woorden en bevat meer dan 100 foto's.

In die 5000 woorden komt er veel aan bod. Zoals op mijn twitter al te zien was, hebben we hem uit elkaar gehaald (en weer in elkaar gezet en hij doet het nog ;)). Daar hebben we wat aardige conclusies aan kunnen verbinden. Daarnaast ga ik in op de positionering van de Desire (waar staat hij ten opzichte van de Legend en de HD2?), hebben we natuurlijk benchmarks en praktijktesten, staan er foto's van de Desire naast oa Sony Ericsson X10 en HTC HD2 om te bekijken hoe het scherm eruitziet en hoe groot hij werkelijk is, een uitgebreide netwerkontvangsttest enz enz.

In de conclusie ga ik ook nog even in op de grootste voor- en nadelen ten opzichte van de X10, Legend en Nexus One, omdat veel mensen lijken te twijfelen tussen deze toestellen. Al met al is het dus een diepgravende en lijvige review geworden :)

Kortom: het is even wachten, maar ik denk dat de review het wachten meer dan waard is ;)

ps. Het testtoestel is kennelijk geproduceerd op 26 januari, zo staat te lezen op een van de onderdelen ;)

Anoniem: 158967

Dit topic is om het toestel te bespreken, dit soort vragen horen hier dus niet thuis. Kijk eens in Telecomproviders.

[Voor 77% gewijzigd door RoD op 07-04-2010 14:04]

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 23:16
Matt_E schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:55:
[...]

Met de huidige batterijen (Li-Ion / LiPo) is dat niet nodig omdat deze techniek geen last heeft van geheugen-effecten (lui worden).. Sowieso heeft langer aan de lader laten hangen wanneer hij vol is geen zin met deze accu's omdat het laadcircuit automatisch stopt wanneer deze vol is.. Als dit niet zou gebeuren krijg je mooie vuurwerk effecten.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• trub
  • Laatst online: 26-05 09:52
Het enigste wat mij momenteel nog tegen wil houden nu is het scherm dat een roze waas heeft.
Kan er eens iemand een foto posten die dit probleem ook heeft? Of is deze waas zo licht dat je het niet kan vaststellen op foto?
Eens ik hier wat meer duidelijkheid in heb hoe erg dat deze waas is kan ik hem direct bestellen :)

• RaptorRVL
jules schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:58:
[...]

En als je bijv wat pagina's relaxt probeert te surfen? Merk je dan dat je enorm aan het turen bent naar het scherm om de tekst te kunnen lezen, of gaat dit nog op je dooie akkertje?
Mwhoa, dat gaat op zich nog wel maar ligt er wel aan of je iets donkers kunt vinden zodat je geen volledige reflectie op het scherm hebt.
Maar nu heb ik zelf een behoorlijke hekel aan reflecties e.d. Dus zou zelf al nooit onder deze omstandigheden gaan zitten browsen, tenzij ik dus iets tegen de reflecties kan vinden.
En dan nog is het de vraag of jij geen verkeerd exemplaar / verkeerde batch / ergere batch krijgt...

Tevens vind ik het best slecht dat ik al dingen lees als 'oja aan die roze waas ben ik snel gewend'
Imho is een roze waas op een high-end toestel gewoon not done en begrijp ook niet waar het vandaan komt.
De Samsung Galaxy bijvoorbeeld heeft ook een AMOled scherm, maar daar las je nooit iets over roze waas..
Volgens mij heeft HTC z'n AMOledschermen / kennis / hardware op dat punt nog niet helemaal geoptimaliseerd.

[Voor 67% gewijzigd door CLB op 07-04-2010 14:07]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:06
Het is te zien dat de Desire een populair toestel is.
Dit topic gaat echt snel. Lastig om het zo bij te houden ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:10
Wat misschien wel het melden waard is, toen ik smartphoneshop belde of er een sd kaart werd meegeleverd kreeg ik als antwoord nee, dus had gelijk een 8gb kaartje meebesteld, bij het openen van mijn Desire bleek er wel een 4gb kaartje te zijn meegeleverd.

EDIT:
Inmiddels heeft ook de smartphoneshop dit aangepast op de website

[Voor 13% gewijzigd door lubbertkramer op 07-04-2010 14:10]

• stutrecht
  • Laatst online: 21:35
Ik heb mijn desire net binnen.

Over de roze waas heb ik het volgende te zeggen: toen ik de HTC site opende, zag ik pas na goed kijken dat het licht roze was. Ik stoor me er zelf niet aan, vooral omdat ik het op zwartwit foto's nog niet tegen ben gekomen.

Voor de rest ben ik tot nu toe erg tevreden. Het scherm is groot zat en helder, de telefoon reageert snel en het gewicht is een stuk lager dan mijn oude telefoon (HTC touch dual)

Ik heb wel nog één, misschien wel domme, vraag:

Dit is mijn eerste androidtoestel en hoe sluit je een programma af? Ik heb het idee dat alles op de achtergrond door blijft lopen namelijk..

• Anteros
CLB schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:06:
En dan nog is het de vraag of jij geen verkeerd exemplaar / verkeerde batch / ergere batch krijgt...

Tevens vind ik het best slecht dat ik al dingen lees als 'oja aan die roze waas ben ik snel gewend'
Imho is een roze waas op een high-end toestel gewoon not done en begrijp ook niet waar het vandaan komt.
De Samsung Galaxy bijvoorbeeld heeft ook een AMOled scherm, maar daar las je nooit iets over roze waas..
Volgens mij heeft HTC z'n AMOledschermen / kennis / hardware op dat punt nog niet helemaal geoptimaliseerd.
Mijn nokia N85 had hier ook geen last van maar dat komt omdat nokia een RGB amoled scherm had gebruikt. Dit heeft ook nadelen (energieverbruik en degradatie van de pixels), maar de kleur was wel zonder waas. Ik stoor me er iig niet echt aan (al valt het wel op hoor).

• Luqq
stutrecht schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:14:
Ik heb mijn desire net binnen.

Over de roze waas heb ik het volgende te zeggen: toen ik de HTC site opende, zag ik pas na goed kijken dat het licht roze was. Ik stoor me er zelf niet aan, vooral omdat ik het op zwartwit foto's nog niet tegen ben gekomen.

Voor de rest ben ik tot nu toe erg tevreden. Het scherm is groot zat en helder, de telefoon reageert snel en het gewicht is een stuk lager dan mijn oude telefoon (HTC touch dual)

Ik heb wel nog één, misschien wel domme, vraag:

Dit is mijn eerste androidtoestel en hoe sluit je een programma af? Ik heb het idee dat alles op de achtergrond door blijft lopen namelijk..
Dat klopt, dat is een eigenschap van android. Alleen bij android is het wel goed geimplementeerd i.t.t. windows mobile. Ze worden hier als het ware gesuspend, en gebruiken bijna geen resources. Dit is zo by design, en zou ik lekker zo laten. Mensen die een task killer gebruiken krijgen over het algemeen alleen maar instabiele telefoons..
Pagina: 1 2 3 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.

Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee