[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 85.593 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[]van de twitter[/message]:
@willemdemoor te weinig goede apps nog, keyboardje opvallend goed, scherm top, snel! Mis flash nog niet echt bij 't surfen.. Boeken==shit :D
Precies. Het flashtijdperk is voorbij en dat merk je pas als je zonder flash surft (ipad/flashblocker)

Verder zie ik een hoop dingen voorbij komen die in het topic al lang zijn besproken. Ook reageren er een hoop "vastgeroeste windows gebruikers" zo aan de reacties te zien.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Roelant (Tweet):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
matthijst schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:24:
[...]

Benieuwd naar je ervaring met lezen op de iPad vs ereader.
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:24:
En, is de iPad beter dan de e-reader voor in bed? Ik heb nl. al een e-reader ;)
De iPad is natuurlijk wel veel zwaarder dan m'n sony reader. Maar met een beetje steun (deken/kussen) is het goed vol te houden.
In bed is het lezen natuurlijk fijn, als de brightness op goed ingesteld is (goodreader en ibooks kunnen de brightness NOG een schroefje lager zetten dan de laagste)

Het grote voordeel van de iPad is natuurlijk het scherm. De contrast is heel goed in tegenstelling tot eink (waarvan "wit" eerder grijs is).
Als het backlicht, het lezen vermoeinder zal maken, dan wordt dit weer gebalanceerd door het goede contrast, leeshoek en lichtegaliteit van het IPS-scherm.

Ik vind dat eink in duistere omgevingen (zelfs schemer is al genoeg) vermoeiender is dan de iPad.

In een heldere kantooromgeving vind ik ze allebei even goed. In zonlicht is uiteraard eink weer beter.

Conclusie: ik breek de DRM van m'n aangeschafte boeken, zet ze op de iPad en zet m'n sony reader in de verkoop.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Als je een uur per dag of meer ebooks leest is een ereader wellicht een goed idee. Als je e-ink fantastisch vindt.

Maar geld uitgeven aan een eReader ipv een iPad als je niet super veel leest is echt gekkenwerk. Het zou me niet verbazen als eReaders langzaam uitsterven. Op wellicht 1 of 2 na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
cornelixnootje1 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:48:
Maar geld uitgeven aan een eReader ipv een iPad als je niet super veel leest is echt gekkenwerk. Het zou me niet verbazen als eReaders langzaam uitsterven. Op wellicht 1 of 2 na.
Als fervent ereader vindt ik de iPad geen vervanger voor op eInk-gebaseerde ereaders. Dan heb ik het met name over tekstboeken. Ok, je hebt een externe lichtbron nodig, maar wie gaat er in het donker naar een scherm zitten staren?

Aan de andere kant geeft de iPad met bijvoorbeeld die Alice demo een fantastische nieuwe dimensie aan strips, kinderboeken en ander grafisch materiaal.

Dus het is imho maar net wat je leest. Voor romans etc zie ik mijzelf niet van eInk afstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roamor schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:04:
[...]

Als fervent ereader vindt ik de iPad geen vervanger voor op eInk-gebaseerde ereaders. Dan heb ik het met name over tekstboeken. Ok, je hebt een externe lichtbron nodig, maar wie gaat er in het donker naar een scherm zitten staren?

Aan de andere kant geeft de iPad met bijvoorbeeld die Alice demo een fantastische nieuwe dimensie aan strips, kinderboeken en ander grafisch materiaal.

Dus het is imho maar net wat je leest. Voor romans etc zie ik mijzelf niet van eInk afstappen.
Heb je de ipad zelf in bezit? Ik lees namelijk op internet juist dat gebruikers van zowel ereaders als de iPad het lezen op de iPad geweldig vinden. Mensen met een ereader zonder iPad blijven echter het tegendeel beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
kmf schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:19:
Bah! M'n boeken van m'n sony reader zijn natuurlijk geDRMed, dus konden ze niet op de ipad. Gelukkig was het niet al te moeilijk om ze van de DRM te ontdoen.

Nu komen ze er mooi erbij :)
Wil je mij eens een IM sturen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?? Ik heb zelf nog een aantal boeken op mijn Sony reader die ik graag wil overzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

cornelixnootje1 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:48:
Als je een uur per dag of meer ebooks leest is een ereader wellicht een goed idee. Als je e-ink fantastisch vindt.

Ik denk eerder dat dit een extra boost geeft aan ontwikkelaars van kleuren-e-readers met e-ink, om vooral de boot niet te missen van liefhebbers die nu misschien wel voor een iPad gaan. Ikzelf vind dat geen logische keuze (iPad ipv color-e-reader), maar dat gevaar zit er wel in.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
wvexeltweakers schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:37:
[...]

Ik denk eerder dat dit een extra boost geeft aan ontwikkelaars van kleuren-e-readers met e-ink, om vooral de boot niet te missen van liefhebbers die nu misschien wel voor een iPad gaan. Ikzelf vind dat geen logische keuze (iPad ipv color-e-reader), maar dat gevaar zit er wel in.
De eerste ontwikkelingen van kleur en e-ink zijn er al, maar ook dat staat nog mijlenver af van de kwaliteit op een gewone LCD. Al met al denk ook ik dat e-readers langzaam aan hun tijd hebben gehad, mits ze met iets echt vernieuwends komen. Een e-reader heeft 1 voordeel, hetgeen ik nog niet eens zo groot vind als velen zeggen, en voor de rest nadelen. Een iPad is prima op te lezen + nog alle mooie multimedia erbij, apps, ik zou niet weten waarom ik nog 300-400 Euro zou uitgeven aan een e-reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Roamor schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:04:
[...]

Het ligt wmb heel erg aan WAAR en WANNEER je leest.
jvalks schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:31:
[...]

Wil je mij eens een IM sturen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?? Ik heb zelf nog een aantal boeken op mijn Sony reader die ik graag wil overzetten...
Je DM staat uit. Kan je geen bericht sturen

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09

Maximus

There is no substitute

Ben benieuwd wanneer Apple een formele aankondiging maakt voor de iPad in de Benelux. Ben inmiddels zelf al op jacht gegaan naar een aantal (gratis) ebooks om te proberen.

Heeft iemand al ervaringen met het externe toetsenbord die je kunt aansluiten op de iPad? De review van ik meen Arstechnica was nogal verdeeld, of je vond het een geweldige toevoeging voor de iPad of je vond het werkelijk een gedrocht van een accessoire. Ben zelf wel benieuwd want daardoor wordt de iPad voor mij ook een laptop vervanger voor wat licht tekstverwerken bij of in de collegezaal of in de UB waar je snel even wat dingen kan verwerken.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.epubbooks.com/ mooie website! Kan je gwn in iTunes naar je iBooks zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:47
Om alle speculaties en onzekerheden weg te nemen.
Het verschil tussen de iPhone oplader en de iPad oplader

Afbeeldingslocatie: http://bestandjes.nl/images/IMG_0129.jpg

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 12:54

Lulukai

God's gift to women

Wat is het exacte verschil? 5,5 vs 5 volt en 1 vs 2,3 Ampere?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 11:41
Als ik mijn iPad middels USB aan de laptop leg, dan blijft rechtsboven de melding 'Opladen uit' staan. Ik kan dus echt nergens vinden of dit een setting is o.i.d., ik wil namelijk dat de iPad gewoon oplaad als ik hem aan de laptop leg.

Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Maximus schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:50:
Ben benieuwd wanneer Apple een formele aankondiging maakt voor de iPad in de Benelux. Ben inmiddels zelf al op jacht gegaan naar een aantal (gratis) ebooks om te proberen.

Heeft iemand al ervaringen met het externe toetsenbord die je kunt aansluiten op de iPad? De review van ik meen Arstechnica was nogal verdeeld, of je vond het een geweldige toevoeging voor de iPad of je vond het werkelijk een gedrocht van een accessoire. Ben zelf wel benieuwd want daardoor wordt de iPad voor mij ook een laptop vervanger voor wat licht tekstverwerken bij of in de collegezaal of in de UB waar je snel even wat dingen kan verwerken.
Ik zou voor de bluetooth KB gaan. Even duur en je kan hem tenminste verplaatsen los van je iPad.

Heb je wel een case nodig om je iPad rechtop te houden. Maar als je toch al van plan was een case te kopen lijkt het aanshaffen van het iPad KB dock mij wat suf. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:53
CousinBoneless schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:20:
Als ik mijn iPad middels USB aan de laptop leg, dan blijft rechtsboven de melding 'Opladen uit' staan. Ik kan dus echt nergens vinden of dit een setting is o.i.d., ik wil namelijk dat de iPad gewoon oplaad als ik hem aan de laptop leg.

Dit zal niet gaan werken omdat je laptop (USB) niet de benodigde 1.4 ampere kan leveren die de Ipad nodig heeft om op te laden.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbinonline schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:17:
Om alle speculaties en onzekerheden weg te nemen.
Het verschil tussen de iPhone oplader en de iPad oplader

[afbeelding]
beetje onhandig om continu van lader te wisselen. Zou de iPhone geladen kunnen worden door de iPad lader?
of zou dat halve amperage echt kwaad kunnen?
CousinBoneless schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:20:

Windows laptops kunnen de iPad niet laden. Macbooks kunnen dit wel.
(of de meegeleverde ladert gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:40

Sebje

Makelaartje

Die prijzen boven in de pricewatch, zijn die ergens op gebaseerd? want een vanafprijs van E999,- zou ik toch echt wel shocking vinden t.o.v. $500.- ???? (even de Intertoys actie van 699 buiten beschouwing latend).

[ Voor 22% gewijzigd door Sebje op 15-04-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Sebje schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:32:
Die prijzen boven in de pricewatch, zijn die ergens op gebaseerd? want een vanafprijs van E999,- zou ik toch echt wel shocking vinden t.o.v. $500.- ???? (even de Intertoys actie van 699 buiten beschouwing latend).
Die zijn gebaseerd op schaarste.

Als je even wacht tot eind Mei kun je met 500 euro bij apple.nl terecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cornelixnootje1 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:37:
[...]
Als je even wacht tot eind Mei kun je met 500 euro bij apple.nl terecht. :)
Nederland zit echter niet in de ronde van eind Mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Donstil schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:39:
[...]

Nederland zit echter niet in de ronde van eind Mei.
Ah ok.

In ieder geval, hoe langer je wacht, hoe dichter bij de 500 euro de prijs komt. De eerste iPads druppelen nu NL binnen en dat wordt natuurlijk alleen maar meer.

Simpel vraag en aanbod probleem. Er zijn er zo weinig, dat 999 euro blijkbaar een redelijke prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:24:
[...]

Heb je de ipad zelf in bezit? Ik lees namelijk op internet juist dat gebruikers van zowel ereaders als de iPad het lezen op de iPad geweldig vinden. Mensen met een ereader zonder iPad blijven echter het tegendeel beweren.
N.a.v. alle reacties, ik zal een boek gaan lezen op de iPad hierna waarna ik een serieuze conclusie kan trekken. Mijn Sony e-reader bevalt me meer dan prima, vooral formaat en gewicht zijn natuurlijk stukken handzamer voor in bed. Ik verwacht zelf op de iPad meer magazines te lezen dan boeken, maar dat moet ik nog even afwachten.

Als Evan nou is antwoordde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de ipad niet wat zwaar als ereader? dan lijkt me een 6" model dat in 1 hand past wat fijner?

/net te laat

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:54:
is de ipad niet wat zwaar als ereader? dan lijkt me een 6" model dat in 1 hand past wat fijner?

/net te laat
Yep, dat denk ik wel. Maar op de bank is dat niet zo'n probleem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben er wel benieuwd naar. Ik lees nooit boeken en bezit dus ook geen ereader oid maar misschien eens proberen.

Strips lezen (deed ik voorheen ook nooit) is me met de comics app ook al perfect bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
Als er bij de store in Tampa nog een Ipad te krijgen is zal er morgen eentje op de FedEx gaan :9~

Nu wil ik zelf een Union Jack cover bij GelaSkins kopen. Als ik er 3 koop krijg ik er een cadeau. Nog meer Tweakers interesse?

https://www.gelaskins.com...ceID=94&s=a&CategoryID=60

Edit: mag natuurlijk ook een andere zijn....

[ Voor 7% gewijzigd door .CoUk op 15-04-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Zo, ik heb maar een 32gb in rotterdam gehaald ondanks dat er nog een ipad vast staat bij de douane....kon echt niet langer meer wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

En dan geef je maar effe een halve rug meer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:38:
Zo, ik heb maar een 32gb in rotterdam gehaald ondanks dat er nog een ipad vast staat bij de douane....kon echt niet langer meer wachten :(
Haha heel herkenbaar. Ik zit ook al aan me tweede iPad 8)7

Laat die andere gewoon in de seal en je bent hem zo kwijt. Zeker nu de duitse release opgeschoven is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:01
Heeft iemand al een statusupdate van iPadhoes ontvangen betreft het dock? Ik had er eentje gereserveerd maar nog geen update ontvangen, hopelijk snel. :D

Wat betreft het laden, ik merk wel dat het via een Mac niet al te snel gaat, met de 10 watt oplader gaat het een stuk sneller in ieder geval. Maarja, de accu gaat toch ernstig lang mee dus veel chargen hoef je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

sebastius schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:44:
En dan geef je maar effe een halve rug meer uit?
Als ik die 16gb heb verkocht valt de schade heel erg mee. Amerika schijnen ze al aardig op te geraken, Duitsland schuift ook een maand op...die raak ik wel kwijt :*)

En de bedoeling is ook de 16gb gewoon gesealed te verkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Yzord op 16-04-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Yzord schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:38:
Dit soort uitwassen zijn echt triest....als het nu een nier was.
We hebben het hier over een gadget!

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
wvexeltweakers schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:23:
[...]

Voor jou misschien. 8)7

Het kan net zo goed zijn dat hij een appmaker is, en zonder een fysieke ipad kan je geen goede app maken. Elke dag dat ie z'n app moet uitstellen zal een verlies kunnen betekenen van duizenden euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

[...]

Stel je niet aan zeg..alsof de nieren voor het oprapen liggen. Smerige uitspraak van je :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 18-09 17:09
[...]

Hoewel ik het ook zeker niet zou doen, is dit zuiver zijn eigen beslissing. Dat is dus niet triest, dat is simpelweg zijn eigen geld en risico. Hij verkoopt hem vast wel voor een goed bedrag. Kunnen we weer lekker rustig verder discussieren? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 22:05
Donstil schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:31:
[...]

beetje onhandig om continu van lader te wisselen. Zou de iPhone geladen kunnen worden door de iPad lader?
of zou dat halve amperage echt kwaad kunnen?
1)Ik kan mijn iPad opladen met mijn iPhone lader, al gaat het dan wat minder snel.

2) De iPad lader werkt ook op de iPhone, ik heb hem toch nog niet gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ococ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-01-2022
Heb gemerkt dat de Facebook website in combinatie met je iPad niet kan chatten, maar met het gratis programma AIM werkt het perfect en het ziet er nog best wel redelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Iedereen heeft het maar over de 5W iPhone lader gebruiken voor de iPad, maar volgens mij is het veel handig om de 10W iPad lader te gebruiken voor beide apparaten. Lijkt me dat dat geen kwaad kan voor je iPhone, anders zou Apple daar wel specifiek voor waarschuwen. Iemand die hierover uitsluitsel kan geven? Heb er zelf geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 22:05
joblamie schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:07:
Iedereen heeft het maar over de 5W iPhone lader gebruiken voor de iPad, maar volgens mij is het veel handig om de 10W iPad lader te gebruiken voor beide apparaten. Lijkt me dat dat geen kwaad kan voor je iPhone, anders zou Apple daar wel specifiek voor waarschuwen. Iemand die hierover uitsluitsel kan geven? Heb er zelf geen verstand van.
Zie 2 posts boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik heb het gelezen ja, maar ik zou graag wat meer ervaringen weten. Maar inzake jouw ervaring:
Wordt je iPhone warmer dan normaal tijdens het opladen? Duurt het langer of korter? Mede door jouw ervaring neem ik aan dat het zonder problemen kan, maar ik zou graag meer zekerheid hebben voordat ik mijn iPhone schade toebreng ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09

Maximus

There is no substitute

cornelixnootje1 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:24:
[...]

Ik zou voor de bluetooth KB gaan. Even duur en je kan hem tenminste verplaatsen los van je iPad.

Heb je wel een case nodig om je iPad rechtop te houden. Maar als je toch al van plan was een case te kopen lijkt het aanshaffen van het iPad KB dock mij wat suf. :+
Was zelf al van plan om voor thuis een dockje te kopen dat sowieso. Een keyboard met dock vondik wel handig omdat altijd die BT dingen bij mij zoveel energie zuipen. Daarnaast zit het keyboard aan de mac vast en wordt een nieuwe Mac bij mij toch een laptop. Heb jij er al mee kunnen spelen?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

Voor degenen die hun Google calendar willen syncen met Google sync:

http://jkontherun.com/201...calendar-sync-fix-google/
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=889140

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Nieuw te koop bij dealextreme voor $9.33 incl shipping

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_35535_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:20
Is het trouwens ook mogelijk om bestanden dmv iTunes toe te voegen zonder je hele Library te moeten syncen iedere keer? Ik kreeg ook al melding dat ik de originele bestanden niet meer op mijn computer had staan, het zou dus wel handig zijn als je losse files kan toevoegen, is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
Handmatig beheren aanvinken.
Doe ik sowieso altijd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 20:11
Bedankt voor de tip, mooie betaalbare hoes.

Directe link: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35535

Hij is er ook in het bruin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

Die is zeker betaalbaar ja, ziet er ook leuk uit. Denk dat ik hem ga bestellen, of vragen of mijn moeder iets in elkaar kan knutselen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ococ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-01-2022
Het programma AIM werkt toch niet goed als ik dacht dan toch maar wachten op Facebook voor iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 12:00
Een zeer leuke review waarin de voordelen goed naar boven komen
http://www.nuvideo.nl/bri...6691/test-apple-ipad.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 20:40

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

:') sorry maar al die voordelen die hij zo op noem kan je ook sarcastisch bij voelen .

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chibi2k schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:17:
[...]

:') sorry maar al die voordelen die hij zo op noem kan je ook sarcastisch bij voelen .
Na je opmerking ging ik sceptisch de review kijken maar werd positief verrast eigenlijk.

Bij 0:50 heeft hij wel vrij vrouwelijke handen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Chibi2k schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:17:
[...]

Kan hem niet eens bekijken op mijn iPad :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ococ schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:36:
Het programma AIM werkt toch niet goed als ik dacht dan toch maar wachten op Facebook voor iPad.
IM+ is een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik vind het echt jammer dat er geen "usage time" meer is... zo weet ik niet hoe lang m'n ipad al mee gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Maximus schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:55:
[...]

Was zelf al van plan om voor thuis een dockje te kopen dat sowieso. Een keyboard met dock vondik wel handig omdat altijd die BT dingen bij mij zoveel energie zuipen. Daarnaast zit het keyboard aan de mac vast en wordt een nieuwe Mac bij mij toch een laptop. Heb jij er al mee kunnen spelen?
Ik heb geen keyboard nodig voor mijn iPad dus geen ervaringen. Maar bluetooth keyboards van apple gaan gemakkelijk 6 maanden mee zonder de batterij te moeten vervangen.

En bluetooth aanzetten op de iPad maakt weinig batterij verschil. Sowieso haal je gemakkelijk nog 9 uur, of je plugt hem even in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:24:
[...]

Helaas niet, maar ik heb hem wel in mijn handen gehad. Geweldig multimedia apparaat voor kleurrijke content, maar imho geen boeken-concurrent (voor mij) voor een echte eInk reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Vos schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:36:
Die is zeker betaalbaar ja, ziet er ook leuk uit. Denk dat ik hem ga bestellen, of vragen of mijn moeder iets in elkaar kan knutselen :p
Kennisje van me maakt sleeves op maat. Voor laptops, maar ook voor de iPad.

Linkje naar Twitter met foto van een door haar gemaakte sleeve

Ik verwacht mijn sleeve (zie linkje) eigenlijk maandag of dinsdag wel in de bus :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16

m0nk

16-09-2003 15.15

Net een sleeve besteld op fabrixcases.com . Ben benieuwd, zal een review posten als hij binnen is.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit nog steeds te wachten op een sleeve van waterfield design.
Ik gebruik me iPad nu in de sleeve van me 17" pro. Wat best onhandig is.

Edit: trouwens er waren toch meer tweakers hier die bij waterfield hebben besteld? Hebben jullie het wel al binnen.

[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 16-04-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Heb je de 10 dollar korting ook genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:53
Ik zit ook nog te wachten op mijn waterfield bestelling, maar die heb ik dan ook pas afgelopen zondag besteld.

[ Voor 1% gewijzigd door debeer op 16-04-2010 22:49 . Reden: Typo ]

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb vanmiddag op me mac (geen afspraken op het werk dus lekker rustig) drie serie afleveringen omgerenderd naar mp4 (fringe/flashforward/mentalist) en die ga ik zo eens kijken op me iPad. Ben benieuwd of dat een beetje bevalt.
Yzord schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:44:
Heb je de 10 dollar korting ook genomen?
vraag je dat aan mij? Zo ja dan heb ik idd goedkopere shipping gedaan (omdat het alleenaar een sleeve was)
debeer schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:49:
Ik zit ook nog te wachten op mijn waterfield bestelling, maar die heb ik dan ook pas afgelopen zondag besteld.
mm die van mij is maandag 2weken onderweg. Lijkt me wat langs voor een bubbeltjes envalop.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 16-04-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:14
De perfecte case voor mijn iPad + MiFi is gevonden.
Helaas wel alleen te koop bij Sprint in combinatie met een Overdrive.

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/511/shot3t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/2872/shot1yc.jpg

http://now.sprint.com/4gcases/?ECID=vanity:4gcases

[ Voor 22% gewijzigd door diotav op 16-04-2010 23:12 ]

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Donstil schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:58:
vraag je dat aan mij? Zo ja dan heb ik idd goedkopere shipping gedaan (omdat het alleenaar een sleeve was)
Je kon een couponcode gebruiken voor 10 dollar korting. Maar dat heb je schijnbaar niet gedaan. Jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Dat is alleen van toepassing bij FABRIX.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ja dat bedoelde ik ook...sorry Donstil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 16:45
Even een crosspost :P :
JoJo nl schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 01:24:
Voor mensen die een Zagg Invisible Shield willen, hier kan je een discount code tot 50% krijgen.
Dit is wel handig, aangezien de iPad niet heel erg krasbestendig aan de achterkant is. $20 valt dan nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Zie ik het nu goed dat een Mifi 125 euro kost? Dan kun je volgens mij nog beter gewoon de iPad 3G nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
De MiFi (Novatel) heb ik al een half jaar. Gezien de bijkomende voordelen is het dan natuurlijk nogal dubbel om een iPad 3G te kopen. Met voordelen bedoel ik o.a. batterijduur, netwerk voor meerdere apparaten etc.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb deze

HUAWEI E5830 (E5) 3G wifi modem maar dan met web admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
Wie wil er een cases, hoesjes en bescherming-topic voor de iPad openen? :) Vergelijkbaar met [iPhone & iPod Touch] Cases, hoesjes & bescherming, maar dan alleen voor de iPad. Neem dan even contact op met één van de moderators van Apple Talk.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mijn homescreen's.

Afbeeldingslocatie: http://kttns.org/gxmmi

Afbeeldingslocatie: http://kttns.org/odm4m

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoohoo! Sketchbook pro! serieus in geoefend of is het gewoon een speeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Gewoon een speeltje.
M'n neefje van 2,5 vind het geweldig haha.

Dit is overigens m'n iBooks boekenkast..

Afbeeldingslocatie: http://kttns.org/jizgi

[ Voor 38% gewijzigd door Rivanov op 17-04-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomic browser is een aanrader, full screen, double finger swipes up en down en tabs...

Afbeeldingslocatie: http://a1.phobos.apple.com/us/r1000/049/Purple/13/ad/08/mzl.ehhcxwia.480x480-75.jpg

http://itunes.apple.com/u...llscreen/id347929410?mt=8

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:06:
Atomic browser is een aanrader, full screen, double finger swipes up en down en tabs...

[afbeelding]

http://itunes.apple.com/u...llscreen/id347929410?mt=8
Gebruikt deze browser dezelfde technieken als Safari? Zodra ik met Safari inlog op Google Adwords (zowel op iPad als op iPhone) crasht de browser, dus zou mooi zijn als deze browser dat niet doet :)

Verder nog de vraag: Heeft er iemand al ervaring met de Zagg invisibleShield voor de iPad? Lijkt opzich een goede bescherming, maar vindt 40 USD best prijzig voor twee laagjes plastic.. Weet er iemand een goedkoper alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ff kijken op http://atomicwebbrowser.com
Je kan zelfs pretenderen een andere browser te gebruiken....
Test 'm.
wdekreij schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:24:
[...]

Gebruikt deze browser dezelfde technieken als Safari? Zodra ik met Safari inlog op Google Adwords (zowel op iPad als op iPhone) crasht de browser, dus zou mooi zijn als deze browser dat niet doet :)

Verder nog de vraag: Heeft er iemand al ervaring met de Zagg invisibleShield voor de iPad? Lijkt opzich een goede bescherming, maar vindt 40 USD best prijzig voor twee laagjes plastic.. Weet er iemand een goedkoper alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hoedje schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 09:23:
[mbr]Wie wil er een cases, hoesjes en bescherming-topic voor de iPad openen? :) Vergelijkbaar met [iPhone & iPod Touch] Cases, hoesjes & bescherming, maar dan alleen voor de iPad. Neem dan even contact op met één van de moderators van Apple Talk.[/]
Ik zou deze best wel willen maken, maar waarom dan contact opnemen met de mods? Zit er een speciale tactiek achter een beginpost of code? Zoals html ofzo?

Ik heb namelijk nog nooit zo'n beginpost gemaakt en wil me er wel op uitleven vannacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Had dat even met Hoedje opgenomen via DM...
Maar het moet niet zo zijn dat iemand een nacht bezig is met een code aan 't tikken, hij de startpost morgenochtend wil plaatsen en tot z'n verbijstering ziet dat 'n andere user al een (veel lelijkere) TS heeft gestart!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Yzord schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:19:
[...]

Ik zou deze best wel willen maken, maar waarom dan contact opnemen met de mods? Zit er een speciale tactiek achter een beginpost of code? Zoals html ofzo?

Ik heb namelijk nog nooit zo'n beginpost gemaakt en wil me er wel op uitleven vannacht :P
CLB schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:23:
Had dat even met Hoedje opgenomen via DM...
Maar het moet niet zo zijn dat iemand een nacht bezig is met een code aan 't tikken, hij de startpost morgenochtend wil plaatsen en tot z'n verbijstering ziet dat 'n andere user al een (veel lelijkere) TS heeft gestart!
Idd, er is geen enkele controle of vereiste... Maar het is gewoon om te voorkomen dat twee mensen er tegelijk aan gaan werken, er veel tijd in stoppen en er uiteindelijk maar één topic mag komen. Maar Yzord wil jij het topic openen? :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Er is altijd een mede-auteur toe te voegen om de UBB of op te schonen of opnieuw op te maken 8) O-) :>

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Wiethoofd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 15:31:
Er is altijd een mede-auteur toe te voegen om de UBB of op te schonen of opnieuw op te maken 8) O-) :>
Wiethoofd to the rescue O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Kheb deze ook al moeten redden, dus nog 1 kan ook geen kwaad :> die van het BC2-topic is ook goed bevallen ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hoedje schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 15:22:
[...]

[...]

Idd, er is geen enkele controle of vereiste... Maar het is gewoon om te voorkomen dat twee mensen er tegelijk aan gaan werken, er veel tijd in stoppen en er uiteindelijk maar één topic mag komen. Maar Yzord wil jij het topic openen? :)
Je hebt PM (zometeen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat fun is is http://www.youtube.com/watch?v=oYXws408d5A

Moet je even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een paar dagen de iPad en vind hem helemaal geweldig. Wel heb ik nog wat wensen mbt apps:
* Een app om m'n RSS feeds van Google Reader te lezen, die ook de afbeeldingen bij Posts laat zien en waarbij ik niet teveel hoef door te klikken om het echte artikel te lezen. Ik wil graag RSS gaan lezen met het gevoel van een magazine/krant.
* Een app om blogpost te maken voor Blogger waarbij ik ook een pagina-knip kan toevoegen. Lukt niet via Safari. Welke app kan dit wel?
* Een app om aantekeningen te maken en tegelijkertijd een presentatie/gesprek op te nemen.

Wie heeft er tips?
Wat zijn andere top apps die jullie tot nu toe hebben gevonden? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:12
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:52:
Heb nu een paar dagen de iPad en vind hem helemaal geweldig. Wel heb ik nog wat wensen mbt apps:
* Een app om m'n RSS feeds van Google Reader te lezen, die ook de afbeeldingen bij Posts laat zien en waarbij ik niet teveel hoef door te klikken om het echte artikel te lezen. Ik wil graag RSS gaan lezen met het gevoel van een magazine/krant.
Misschien is dit iets voor je? http://thenextweb.com/app...-ipad-rss-reader-default/

Edit: Oops, nog geen Google Reader integratie helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Jasper op 17-04-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor het eerst een film aan het huren, maar het valt me op dat je niet net als bij deiphone ofmac gelijk kan kijken je moet dus echt zorgen dat hij helemaal volledig gedownload is.

Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:23
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 23:00:
Ik ben voor het eerst een film aan het huren, maar het valt me op dat je niet net als bij deiphone ofmac gelijk kan kijken je moet dus echt zorgen dat hij helemaal volledig gedownload is.

Of heb ik het mis?
Op de Mac kan je hem na een minuut/even gedownload te hebben hem gewoon starten. Lijkt me dat dat op de iPad ook wel kan? iPhone weet ik niet.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 23:11:
[...]

Op de Mac kan je hem na een minuut/even gedownload te hebben hem gewoon starten. Lijkt me dat dat op de iPad ook wel kan? iPhone weet ik niet.
Zover ik ervaar niet dus, hoop dat iemand het tegendeel kan bewijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Het is niet de bedoeling dat je een site gaat pluggen.

[ Voor 80% gewijzigd door Hoedje op 18-04-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ja maar het adres van myus is bekend bij Apple, en de meeste bestellingen worden daardoor geannuleerd. Volgens mij is er maar 1 Tweaker die succesvol een iPad via MyUS heeft binnen gekregen. De rest was geannuleerd.

Trouwens, het importeren topic zou een betere plaats zijn voor importeer discussies.

[ Voor 25% gewijzigd door Hoedje op 18-04-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Een app om blogpost te maken voor Blogger waarbij ik ook een pagina-knip kan toevoegen. Lukt niet via Safari. Welke app kan dit wel?
* Een app om aantekeningen te maken en tegelijkertijd een presentatie/gesprek op te nemen.

Wie heeft er tips?
Feeds:

http://itunes.apple.com/u...s-reader/id290537970?mt=8

Of Google Reader via de Google App voor de iPad

Blogging:

BlogPress http://itunes.apple.com/us/app/blogpress/id317799861?mt=8 (linkje iphone)

Je hebt deze ook voor iPad http://blogpress.coollittlethings.com/
Afbeeldingslocatie: http://blogpress.coollittlethings.com/snapshot/iPad/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://blogpress.coollittlethings.com/snapshot/iPad/4.jpg

Aantekeningen maken:

Wacht op de ipad versie van http://www.alfonsschmid.c...Notebooks_for_iPhone.html
Of iPad versie van Notebook van Circus Ponies. Maar je zal wel een microfoon nodig hebben om op te nemen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:26

Wie heeft er tips?
News Rack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
'Uit tests van het bedrijf (consultantbureau Envisioneering Group) is naar voren gekomen dat de iPad door een kleinere antenne zelfs een zwakker signaal heeft dan vergelijkbare apparaten.' (nu.nl)

Hier gingen we er steeds vanuit dat het de behuizing was die het signaal verstoort. Zou het mogelijk zijn om een betere antenne te monteren in je iPad? Ik dacht bijvoorbeeld aan de ruimte in het wifi model op de plaats waar de 3g unit (waarschijnlijk) moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
.CoUk schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:37:
'Uit tests van het bedrijf (consultantbureau Envisioneering Group) is naar voren gekomen dat de iPad door een kleinere antenne zelfs een zwakker signaal heeft dan vergelijkbare apparaten.' (nu.nl)

Hier gingen we er steeds vanuit dat het de behuizing was die het signaal verstoord. Zou het mogelijk zijn om een betere antenne te monteren in je iPad? Ik dacht bijvoorbeeld aan de ruimte in het wifi model op de plaats waar de 3g unit (waarschijnlijk) moet komen.
Als ik kijk naar het filmpje over demontage van de iPad wat kmf heeft geplaatst, dan is een groot deel van de iPad nog leeg. Ik kan me wel voorstellen dat je er een best grote antenne in kwijt zult kunnen.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in [iPad] Importeren.

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid

Denk mee met de grote Tweakers [iPad] iPad test!