is daar toevallig al meer over bekend? kan weinig vinden namelijk op XDAkillerbie schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 07:23:
De mensen met een zenithink ZT-180 kunnen binnenkort een custom rom verwachten, de eerste tests zijn van start gegaan op xda ^^
Als ik de forumregels (van t-net) goed heb begrepen, mogen ontwikkelingen op XDA hier niet inhoudelijk besproken worden.MartijnAbel schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:50:
[...]
is daar toevallig al meer over bekend? kan weinig vinden namelijk op XDA
Google helpt. (let op de 'site' optie in de zoekopdracht)
[ Voor 40% gewijzigd door guapper op 21-09-2010 00:24 ]
curry684 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:13:
[...]
Als dit bevestigt wordt weet ik wel dat die HTC van mij wordt
HTC, Android 3.0, true 720p scherm, Tegra2 en full Android Market en Chrome Web Apps: maakt me niet uit wat ie kost, dat wordt de mijneHTC reportedly will launch a tablet PC using Nvidia's Tegra 2 platform and Google's Android operating system. The device will feature a multi-touch panel with a resolution of 1280×720, a 32GB solid state drive (SSD), 2GB of memory and several functions such as Wi-Fi, Bluetooth and GPS. With support from Nvidia's platform, the device's multimedia performance is expected to be stronger than that of iPad. The device will also feature software support such as Chrome Web apps and Android Market from Google.
Zeker als hij voor de geschatte 600 euro wordt verkocht! Dit ding is namelijk veel completer dan de Ipad.curry684 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 01:57:
[...]
HTC, Android 3.0, true 720p scherm, Tegra2 en full Android Market en Chrome Web Apps: maakt me niet uit wat ie kost, dat wordt de mijne
Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!
Die HTC is me toch wat te lang wachten. Ik ga voor de Archos 101, die komt binnen een maand uit als het goed is. Absentie van Google Market lijkt me overkomelijk in het begin (er zullen ongetwijfeld hacks langskomen), anders download ik de apk gewoon via m'n telefoon en zet 'm daarna over naar de Archos.
Verwijderd
Je kunt hem hier al reserveren:Sefyu schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:37:
Die HTC is me toch wat te lang wachten. Ik ga voor de Archos 101, die komt binnen een maand uit als het goed is. Absentie van Google Market lijkt me overkomelijk in het begin (er zullen ongetwijfeld hacks langskomen), anders download ik de apk gewoon via m'n telefoon en zet 'm daarna over naar de Archos.
http://www.redcoon.nl/ind...10/Archos_101_8_GB_EU_US/
De 8Gb uitvoering kost dan 299 + 8.50 verzendkosten = Euro 307.50
Wat is nou precies de toegevoegde waarde van de 16GB als je een 8GB met een 8GB micro-sd kaart gebruikt?
Dat je bv. ook 16GB + 32GB SD kunt gebruiken (dus je hebt al op voorhand 8 gig extrasjer schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:20:
Wat is nou precies de toegevoegde waarde van de 16GB als je een 8GB met een 8GB micro-sd kaart gebruikt?
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Weet iemand of hij in een fysieke winkel komt te liggen (MM bijvoorbeeld). Want als hij in internetwinkels niet onder de adviesprijs komt te liggen heeft het voor mij weinig zin om hem daar te kopen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:50:
[...]
Je kunt hem hier al reserveren:
Pre-order en eerste maand is meestal aan adviesprijs! En dan net in fysieke winkels kun je met wat onderhandelen (zoals bv. met Samsung C7700 serie), wat extra korting krijgen
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
iemand enig idee waar ik de wits a81e kan halen in nederland? heb nu de ZT-180 in mijn handen, maar de wifi is en blijft 10x butt
kent iemand deze http://www.chinavasion.co...-with-android-16-systerm/ toevallig al?
edit: Vermoedelijk dezelfde als deze http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.41984
Ik kan me niet herinneren deze al eerder ergens te hebben gezien in reviews...
edit: Vermoedelijk dezelfde als deze http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.41984
Ik kan me niet herinneren deze al eerder ergens te hebben gezien in reviews...
[ Voor 20% gewijzigd door woutersa op 21-09-2010 20:02 ]
Oke bedankt. Dan houd ik die 50 euro lekker in mijn zak.Dima_2005 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:08:
[...]
Dat je bv. ook 16GB + 32GB SD kunt gebruiken (dus je hebt al op voorhand 8 gig extra)
Ik denk niet dat het storm zal lopen bij de release, reserveren lijkt me niet echt nodig eigenlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:50:
[...]
Je kunt hem hier al reserveren:
Ik zat er eerst aan om 'm op een Amerikaanse site te bestellen, maar toen bedacht ik me dat Archos een Frans bedrijf is en dat ze de tablet waarschijnlijk eerst in Europe uitbrengen. Daar komt ook nog eens bij dat je bij $300 naar € + 19% al op de Europese retailprijs zit...
Ik dacht zelf eerst dat de 7" versie van de nieuwe archos 300 euro zou zijn. Goed om te lezen dat dit voor 10" versie geld
Kan niet wachten op de release.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ben ondertussen drie avonden bezig geweest dit buitengewoon interessante topic door te nemen en zo ongeveer alle links te volgen. In ieder geval aan iedereen dank voor de bijdragen!
Net zoals velen hier ben ik niet erg onder de indruk van de ipad, alleen al door de prijs. De mogelijkheden (en al het getweak) van de chineese pads lijkt me niet echt aan mij besteed. Archos had ik al een tijdje in de smiezen, dus ik wacht maar ff op de bijzonder charmante 10" internet tablet
Wat ik me wel afvraag, want ik heb absoluut geen ervaring met Android (ben een fervent BB user), zijn er ook apps waarmee je nieuwsgroepen kan benaderen?
Volgens mij zitten er ook geen knoppen op de Archos, terwijl mij een beetje duidelijk is geworden dat die redelijk onmisbaar zijn. Klopt dat of ben ik gewoon een beetje blind?
Kun je ook "home-icons" maken van bijvoorbeeld internetsites/bookmarks? Dat vind ik wel lekker makkelijk.
En tot slot, ondersteund Froyo nou wel of geen Android market, al dan niet via een omweg?
Net zoals velen hier ben ik niet erg onder de indruk van de ipad, alleen al door de prijs. De mogelijkheden (en al het getweak) van de chineese pads lijkt me niet echt aan mij besteed. Archos had ik al een tijdje in de smiezen, dus ik wacht maar ff op de bijzonder charmante 10" internet tablet
Wat ik me wel afvraag, want ik heb absoluut geen ervaring met Android (ben een fervent BB user), zijn er ook apps waarmee je nieuwsgroepen kan benaderen?
Volgens mij zitten er ook geen knoppen op de Archos, terwijl mij een beetje duidelijk is geworden dat die redelijk onmisbaar zijn. Klopt dat of ben ik gewoon een beetje blind?
Kun je ook "home-icons" maken van bijvoorbeeld internetsites/bookmarks? Dat vind ik wel lekker makkelijk.
En tot slot, ondersteund Froyo nou wel of geen Android market, al dan niet via een omweg?
Froyo wel, dat is de codename/nickname van Android 2.2. De Archos 70 en 101 ondersteunen standaard echter niet de Android Market, omdat ze geen telefoonchippie hebben. Daarom mogen ze er niet op. Dit is evt te omzeilen door het als losse .apk te installeren.
Tis meer dat Archis dat vertikt...
Heb ik dus opgelost met custom ROM.
Die home icons, bedoel je icoontjes op je bureaublad? Ja dat kan.
Dat vermoeden had ik, maar ik bedoelde uiteraard op de Archos 10Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:28:
Natuurlijk ondersteund Froyo Android Market.
Ok, die zal ik dan wel t.z.t. zoeken en vinden.Payton schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:33:
Froyo wel, dat is de codename/nickname van Android 2.2. De Archos 70 en 101 ondersteunen standaard echter niet de Android Market, omdat ze geen telefoonchippie hebben. Daarom mogen ze er niet op. Dit is evt te omzeilen door het als losse .apk te installeren.
Een custom ROM gaat al een beetje richting te veel tweaken. Maar zo'n .apk lost dat dus ook op.dragon2 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:33:
Tis meer dat Archis dat vertikt...
Voor die icoontjes kun je zeker gewoon snelkoppelingen maken, ala windows?
Iemand nog enig idee over de nieuwsgroepen? Het streamen zal ook wel een oplossing zijn, maar ik heb het niet zo op allemaal ronkende laptops
Allicht.Achmeon schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:44:
[...]
Iemand nog enig idee over de nieuwsgroepen? Het streamen zal ook wel een oplossing zijn, maar ik heb het niet zo op allemaal ronkende laptops
http://www.androidzoom.com/android_applications/usenet
Ik ben wel nieuwsgierig hoe lang ie er over doet om een download uit te pakken (om het maar niet te hebben over (dmv. PAR) repareren). Zou een beetje vergelijkbaar kunnen zijn met bijvoorbeeld de diverse media boxen (a la EM7080).
[ Voor 25% gewijzigd door guapper op 21-09-2010 22:55 ]
Das ff lekker super! Nu hoef ik alleen nog maar te wachten tot ze de Archos gaan leveren
Die ontbrekende knoppen zijn trouwens softwarematig toegevoegd. Je ziet ze dus gewoon op het scherm.
het wordt meer en meer eentje die ik wil hebben.
thanks
thanks
kzal van de week eens de Nationite MiDnite (wits a81-e) bestellen via MP4nation.net
zoals het nu lijkt weer een shipment op 29 september, dus ben echt benieuwd!
zoals het nu lijkt weer een shipment op 29 september, dus ben echt benieuwd!
Die Archos 101 lijkt mij ook wel iets. Kende hem eerst niet, maar de specs zien er zeker niet slecht uit en prijs valt goed mee!
Laat hem maar asap komen!
Laat hem maar asap komen!
Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!
Er zal heus wel een APK later beschikbaar komen om dit toe te voegen. Ik ben eerder geinteresseerd hoe die OPENGL kaart presteert t.o.v. de Nvidia Tegra2.Opperclowntje schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:11:
Die Archos is zeker netjes.. Maar waarom geen Android market???![]()
Archos site
Op de Archos site staat dat ze max 720P video ondersteunen. Dat zal wel wat zeggen over de gebruikte grafische kaart...
Beauty is in the eye of the beerholder
Mag niet, omdat er geen telefoonkaart in zit/kan schijnbaar.Opperclowntje schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:11:
Die Archos is zeker netjes.. Maar waarom geen Android market???![]()
Archos site
Iets met voorwaarden...

[ Voor 0% gewijzigd door guapper op 22-09-2010 15:54 . Reden: typo ]
Nee, Google heeft een set eisen waaraan voldaan moet worden. Reden hiervan is om alle apps in de market op alle apparaten die op de market zijn aangesloten te laten werken. Er is wel sprake van enige differentiatie geloof ik, maar een telefoonchip is nu eenmaal een van de harde eisen blijkbaar.
Ah, ineens valt het kwartje... Volkomen helder nu.Payton schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:11:
Nee, Google heeft een set eisen waaraan voldaan moet worden. Reden hiervan is om alle apps in de market op alle apparaten die op de market zijn aangesloten te laten werken. Er is wel sprake van enige differentiatie geloof ik, maar een telefoonchip is nu eenmaal een van de harde eisen blijkbaar.
vandaad mijn Nationite MIDnite(Wits A81-E) besteld via MP4nation.net, hopen dat die bij de 2de batch zit van 29 september, ben echt benieuwd naar de tablet, zeker na de rottige feeling van de ZT-180
Ik ben benieuwd of de Archos 101 instaat is om via zijn hdmi output hd films te laten afspelen op mijn tv, of dat dat te zwaar is voor de chip. En of dat dan met die nvidia chip bijv. wel kan.
Maximaal 720p volgensmij, dat is het enige minpunt wat ik tot nu toe heb kunnen vinden (voor mij niet echt een minpunt).Simontjee schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:34:
Ik ben benieuwd of de Archos 101 instaat is om via zijn hdmi output hd films te laten afspelen op mijn tv, of dat dat te zwaar is voor de chip. En of dat dan met die nvidia chip bijv. wel kan.
Tja, de Archos 101 heeft geen ingebouwde harddisk of SSD, dus waar wil je al die 1080p films laten?Simontjee schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:34:
hij komt wel standaard met samba- en upnp-ondersteuning, dus streamen is best een optie. 720p gaat prima over wifi.
Op een 32gb snelle SD kaartArnoutV schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:36:
[...]
Tja, de Archos 101 heeft geen ingebouwde harddisk of SSD, dus waar wil je al die 1080p films laten?
Kun je d'r niet een externe hdd aan hangen dan? 32gb zit zo snel vol, da's meer voor onderweg.
[ Voor 10% gewijzigd door guapper op 23-09-2010 10:49 ]
Ik ben sinds 3 dagen bezig met het zoeken naar een slate voor een zo laag mogelijke prijs die het volgende doet/heeft:
- surfen :-)
- mailen
- videos afspelen die gecodeerd zijn in apples m4v container met ondersteuning voor closed captioning
- videos afspelen die ik download op usenet (meestal 480p avi, soms 720p avi)
- sd kaart uitbreidbaar
- android
- USB oplaadbaar OF 12 volts autoadapter
er moeten accessoires te vinden zijn om hem te kunnen mounten op een hoofdsteun (nee.. geen klitteband, lol ) zoals:
nieuws: BMW toont iPad-integratie op autoshow
Nu denk ik aan: Nationite Rocktab 7" RK2808 Android Tablet 2GB $129.50
1.) die heeft android 1.5... nu is de vraag voor de dingen die ik er mee wil voldoet 1.5?
2.) mis ik een alternatief in dezelfde prijsklasse?
3.) zijn er ergens autoaccessoires te koop voor slatedroids
- mailen
- videos afspelen die gecodeerd zijn in apples m4v container met ondersteuning voor closed captioning
- sd kaart uitbreidbaar
- android
er moeten accessoires te vinden zijn om hem te kunnen mounten op een hoofdsteun (nee.. geen klitteband, lol ) zoals:
1.) die heeft android 1.5... nu is de vraag voor de dingen die ik er mee wil voldoet 1.5?
Verwijderd
Weet iemand of Android - en de Archos video afspeler op 5/7 in bijzonder, met oog op de nieuwe archos 70/101 - ook video af kan spelen vanaf een smb/samba share? Er is te denken aan een NAS, of in mijn geval een pc met shared folder. Ik google zelf wat tegenstrijdige en onduidelijke informatie.
Alternatively, gebruik van upnp/dlna: Ik draai zelf de PS3 media server (op linux), kan de Archos (5/7) op upnp/dlna aansluiten met zijn videoplayer?
Wanneer iemand een link heeft met informatie, graag!
Alvast bedankt!
Alternatively, gebruik van upnp/dlna: Ik draai zelf de PS3 media server (op linux), kan de Archos (5/7) op upnp/dlna aansluiten met zijn videoplayer?
Wanneer iemand een link heeft met informatie, graag!
Alvast bedankt!
Niet 100% maar ik wil 'm wel eens in mijn handen houden, kijken hoe het bevalt vergeleken met de 7".
Vmu
Ik zou graag even met zo'n Archos spelen.
Benieuwd naar het verschil tussen de 70 en 101.
Gevoelsmatig zou ik gaan voor 101 met het grotere scherm, maar aangezien de resolutie gelijk is kan 7" ook wel prettig zijn (draagbaarheid)
Wat ik niet goed begrijp zijn al die wensen op een xxPad te willen gebruiken voor allerlei andere doeleinden, zoals dedicated videoplayer op een TV.
Benieuwd naar het verschil tussen de 70 en 101.
Gevoelsmatig zou ik gaan voor 101 met het grotere scherm, maar aangezien de resolutie gelijk is kan 7" ook wel prettig zijn (draagbaarheid)
Wat ik niet goed begrijp zijn al die wensen op een xxPad te willen gebruiken voor allerlei andere doeleinden, zoals dedicated videoplayer op een TV.
Dat denk ik ook. Goeie kans dat ik die neem.
Vmu
De Archos 101 lijkt me erg fijn om PDF en Comics op te lezen, ook al heeft de 70 dezelfde resolutie lijkt het me lastiger op een 7 inch scherm. Maar zou het ook wel eerst in de winkel willen zien!
Verwijderd
Mja, 7 inch is inderdaad goed mobiel in het handje, maar voor mijn gevoel net wat klein voor relaxt surfen.
Mijn ereader is 6inch (eInk) en is zeker te klein voor ander gebruik. En ja, surfen op telefoon doe ik ook niet voor mijn plezier.
Ik ga zeker kijken naar de 10 inch Archos. Lijkt me goed kwa prijs en grootte. Alleen de google apps die missen, gmail, market, etc... de missende gps en 3g zie ik zelf (nog?) niet als een probleem.
Mijn eisen zijn eigenlijk: goed surfen, goed email, en video van mijn netwerk/nas/pc afspelen (al dan niet upnp/dlna, liever niet en gewoon via samba/share) en een keer een eenvoudig casual game spelletje.
Mijn ereader is 6inch (eInk) en is zeker te klein voor ander gebruik. En ja, surfen op telefoon doe ik ook niet voor mijn plezier.
Ik ga zeker kijken naar de 10 inch Archos. Lijkt me goed kwa prijs en grootte. Alleen de google apps die missen, gmail, market, etc... de missende gps en 3g zie ik zelf (nog?) niet als een probleem.
Mijn eisen zijn eigenlijk: goed surfen, goed email, en video van mijn netwerk/nas/pc afspelen (al dan niet upnp/dlna, liever niet en gewoon via samba/share) en een keer een eenvoudig casual game spelletje.
Ik vraag me af of de Archos 101 bij de release al ergens in een winkel te testen is... Ik overweeg eigenlijk om 'm gewoon blind te kopen.
Wat bedoel je precies met "de resolutie gelijk is"? De 101 heeft een resolutie van 1024 x 600. De 70 heeft 800 x 480. Of bedoel je iets anders?ArnoutV schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:39:
Ben ook gecharmeerd van de Archos 101. Enige minpunt, waar ik nog niet veel over gelezen heb, is dat er 'slechts' 256mb geheugen in zit.
In bijna alle nieuwe android telefoons zit al zo'n beetje 512mb, zie link hieronder:
http://tweakers.net/price...Q26V_v42HCYg77vqlQSc631Bw
Dit weinige geheugen zal, als ik kijk na mijn HTC magic met 196mb geheugen, nadelige gevolgen hebben voor bijv. multitasking zoals website met flash en ondertijd muziek afspelen.
Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
In bijna alle nieuwe android telefoons zit al zo'n beetje 512mb, zie link hieronder:
http://tweakers.net/price...Q26V_v42HCYg77vqlQSc631Bw
Dit weinige geheugen zal, als ik kijk na mijn HTC magic met 196mb geheugen, nadelige gevolgen hebben voor bijv. multitasking zoals website met flash en ondertijd muziek afspelen.
Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
Less is more
Ik koop hem gewoon bij de release. Het liefst bij de MM aangezien ze daar niet zo moeilijk doen met terugbrengen in het geval het ding niet aan mijn eisen voldoet. Aangezien ik voor de 10" ga vind ik GPS niet zo'n gemis. Navigeren e.d. doe je toch niet met zo'n groot ding. Op de 7" kan ik me voorstellen dat je het liever wel zou willen hebben.
3G mis ik ook niet aangezien het ding out of the box Tethering ondersteund.
Even een +1 op de vraag waarom mensen van een tablet verwachten een verkapt mediacenter te krijgen. Ik bedoel 720p is al heel wat i.m.o.en natuurlijk is meer functionaliteit in een apparaat altijd leuk, maar je beoordeeld de functionaliteit van een tablet toch niet op 1080p weergave
3G mis ik ook niet aangezien het ding out of the box Tethering ondersteund.
Even een +1 op de vraag waarom mensen van een tablet verwachten een verkapt mediacenter te krijgen. Ik bedoel 720p is al heel wat i.m.o.en natuurlijk is meer functionaliteit in een apparaat altijd leuk, maar je beoordeeld de functionaliteit van een tablet toch niet op 1080p weergave
Ik ga gewoon blind voor de Archos 70. Mijn verwachting is dat er binnen 12 maanden een andere killer tablet is (Android 3.0, misschien dualcore ARM en anders minimaal een Tegra 2, PixelQi scherm en ik hoop voor minder dan 500 euro).
De reden dat mensen nu die ChinaPads kopen, dat is de reden voor mij om voor de Archos te gaan. Beetje met Android spelen en mijn omgeving laten zien dat er meer is dan iOS. De reden om voor de 70 te gaan is, omdat het ding waarschijnlijk grafisch niet echt krachtig is en de 101 een hogere resolutie heeft.
Natuurlijk zou het leuk zijn als je gewoon 1080p video kon uitsturen over HDMI, maar op dit moment is dat voor mij geen doorslaggevend argument. Maar ja, ik koop de Archos ook niet met het idee dat ik er langer dan 12 maanden mee ga rondrennen.
De reden dat mensen nu die ChinaPads kopen, dat is de reden voor mij om voor de Archos te gaan. Beetje met Android spelen en mijn omgeving laten zien dat er meer is dan iOS. De reden om voor de 70 te gaan is, omdat het ding waarschijnlijk grafisch niet echt krachtig is en de 101 een hogere resolutie heeft.
Natuurlijk zou het leuk zijn als je gewoon 1080p video kon uitsturen over HDMI, maar op dit moment is dat voor mij geen doorslaggevend argument. Maar ja, ik koop de Archos ook niet met het idee dat ik er langer dan 12 maanden mee ga rondrennen.
Verwijderd
hmm, mijn wens is niet om de video op een tv af te spelen, maar wil idealiter wel streamen naar de tablet. Dus vraag mij af of de Archos 101 naar een samba share kan voor video afspelen, of dat ie via dlna kan streamen... Dat is voor mij i.i.g. wel een vrij harde eis. Voor afspelen op TV heb ik betere oplossingen.
Edit: 12 maanden klinkt inderdaad wel ongeveer goed.
Edit: 12 maanden klinkt inderdaad wel ongeveer goed.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 16:33 . Reden: toevoeging ]
Volgens de website van Archos is er ondersteuning voor Samba en UPnP.
Verwijderd
Hmm, indeed. Vreemd, niet gezien. Dank Supremo!
Ik heb zo'n vermoeden dat ik 300 euro heb uitgegeven, maar dat alleen mijn portemonnee dat nog niet weet.
Ik heb zo'n vermoeden dat ik 300 euro heb uitgegeven, maar dat alleen mijn portemonnee dat nog niet weet.
Ik ga denk ik ook voor e archos 101, waarom? zeer eenvoudig, op korte termijn zie ik niet meteen een vergelijkbaar product van een andere fabrikant dat mij echt aantrekt.
De tablet van toshiba en andere merken zullen op zich laten wachten tot kerst/nieuwjaar volgens mij, en de iPad vind ik toch niet iets te duur voor iets dat zo closed is.
Alleen spijtig dat ik nu al het gevoel heb dat de archos tablet teveel plastiekgevoel zal geven, het design is ook niet super vind ik, maar dat is dan ook mijn gedacht.
De tablet van toshiba en andere merken zullen op zich laten wachten tot kerst/nieuwjaar volgens mij, en de iPad vind ik toch niet iets te duur voor iets dat zo closed is.
Alleen spijtig dat ik nu al het gevoel heb dat de archos tablet teveel plastiekgevoel zal geven, het design is ook niet super vind ik, maar dat is dan ook mijn gedacht.
ik zou dan voor iets meer liever vooe de nationite midnite gaan, meer functies, sneller en android 2.2 met flash ondersteuninglazydave-II schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:33:
Ik ben sinds 3 dagen bezig met het zoeken naar een slate voor een zo laag mogelijke prijs die het volgende doet/heeft:
- mailen
- sd kaart uitbreidbaar
- android
Je hebt helemaal gelijk!pvtonger schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:59:
[...]
Wat bedoel je precies met "de resolutie gelijk is"? De 101 heeft een resolutie van 1024 x 600. De 70 heeft 800 x 480. Of bedoel je iets anders?
Kijk net naar de specs en het is inderdaad 800x480.
Ik was er echt van overtuigd dat de 70 ook een resolutie had van 1024x600, dat is een tegenvaller.
Dan valt de 70 voor mij af! Maakt de keuze toch weer makkelijker!
Is bij de Archos 101 de gewone app market er ook uitgesloopt zoals bij de voorprehistorische modellen waar ik vroeger eens naar gekeken heb (Archois 3 en 5 e.d.)?
Het lijkt mij een echt lekker tabletje, maar ik weet van Archos dat ze niet zo happig zijn op updates.
Het lijkt mij een echt lekker tabletje, maar ik weet van Archos dat ze niet zo happig zijn op updates.
De Archos 101it wordt misschien wel mijn volgende gadget. Ik vind het alleen jammer dat hij geen GPS heeft. Ben eigenlijk opzoek naar een tablet die dezelfde specs heeft en uitgerust met een GPS unit.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
http://www.archos.com/pro...s.html?country=nl&lang=enSedative schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 02:14:
Is bij de Archos 101 de gewone app market er ook uitgesloopt zoals bij de voorprehistorische modellen waar ik vroeger eens naar gekeken heb (Archois 3 en 5 e.d.)?
Ze maken gebruik van AppsLib, omdat door google toegang tot de echte andriod market verboden wordt als je niet met je device kunt bellen. Ik hoop dat hier nog wel een omweggetje voor wordt verzonnen
edit:
hier trouwens nog de volledige spec sheet van de 101:
http://www.archos.com/sup.../A101IT_spec_sheet_en.pdf
[ Voor 9% gewijzigd door Bartske op 24-09-2010 08:40 ]
Dat is ook mijn grootste bezwaar tegen deze 2. Hopelijk kunnen ze verbinding maken met een bluetooth gps.MaDLiVe schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 05:31:
De Archos 101it wordt misschien wel mijn volgende gadget. Ik vind het alleen jammer dat hij geen GPS heeft. Ben eigenlijk opzoek naar een tablet die dezelfde specs heeft en uitgerust met een GPS unit.
Vmu
ziet er inderdaad goed uit... 1 reden om voor een rockchipbased tabled te gaan is dat die "een coprocessor" hebben voor het afspelen van video... Nu is die vraag heeft die A8 Cortex voldoende power voor video afspelen?MartijnAbel schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:31:
[...]
ik zou dan voor iets meer liever vooe de nationite midnite gaan, meer functies, sneller en android 2.2 met flash ondersteuning
Je kunt de normale Android Market op je Archos installeren, ik heb het in iedergeval op een Archos 5 IT.
Zoek op Google naar market4archos en je hebt het zo. Je hebt dan toegang tot alle Google apps...
Zoek op Google naar market4archos en je hebt het zo. Je hebt dan toegang tot alle Google apps...
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
Verwijderd
Volgens onderstaand bericht ergens van Youtube kun je market4archos alleen op de oudere modellen gebruiken. Het wachten is dus nog even op een update van market4archos.Snikker schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:08:
Je kunt de normale Android Market op je Archos installeren, ik heb het in iedergeval op een Archos 5 IT.
citaat:
#
jdinge48
1 week ago
Hi, the market4archos.apk does only work on the older 5 machines of archos. A new gen of machines will require new *.apk files..... I guess... please respond Charbax! I want to order these archos 101 but want to be sure there will be a possibilty to enter the marketplace (google). Cheers JD @charbax
Komt van YouTube: Archos 101 Internet Tablet, 10.1" capacitive Android 2.2 Froyo $299 Tablet
Ik denk echt niet dat dit een probleem gaat vormen. Ze vinden er echt wel wat op.Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:50:
[...]
Volgens onderstaand bericht ergens van Youtube kun je market4archos alleen op de oudere modellen gebruiken. Het wachten is dus nog even op een update van market4archos.
citaat:
#
jdinge48
1 week ago
Hi, the market4archos.apk does only work on the older 5 machines of archos. A new gen of machines will require new *.apk files..... I guess... please respond Charbax! I want to order these archos 101 but want to be sure there will be a possibilty to enter the marketplace (google). Cheers JD @charbax
Komt van YouTube: Archos 101 Internet Tablet, 10.1" capacitive Android 2.2 Froyo $299 Tablet
als het goed is wel, die cpu zit ook in de galaxy e.d. maar ik zal nog eens informeren bij raz van MP4nation.net, want volgens mij zijn alle probs met het afspelen van avi etc verholpen na een firmware update...(die er nu dus std. al opzitlazydave-II schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:36:
[...]
ziet er inderdaad goed uit... 1 reden om voor een rockchipbased tabled te gaan is dat die "een coprocessor" hebben voor het afspelen van video... Nu is die vraag heeft die A8 Cortex voldoende power voor video afspelen?
EDIT:
heb nog even lopen zoeken, maar AVI files hoort ie sowieso perfect af te spelen op 23,97 fps
dus goed nieuws wat dat betreft, 720P moet die ook af kunnen spelen, maar zitten paar kleine bugjes in de formware, ze komen met een update hiervoor, maar AVI lijkt me meer als zat op een 7" tablet
linkje, waar je de videoplayback van AVI kunt zien :
YouTube: WITSTECH A81-E [Video Performance]
[ Voor 29% gewijzigd door MartijnAbel op 24-09-2010 19:23 ]
Hehheh,
HP heeft begrepen hoe je de tablet in de markt (of huiskamer) zet.
Zonder gekheid, slimme actie. Het zal niet voor iedereen HET apparaat zijn, maar dit is wel een slimme manier om de tablet in de gemiddelde huiskamer te introduceren. En-passant slijt je nog wat inktcardridges ook.
HP heeft begrepen hoe je de tablet in de markt (of huiskamer) zet.
Zonder gekheid, slimme actie. Het zal niet voor iedereen HET apparaat zijn, maar dit is wel een slimme manier om de tablet in de gemiddelde huiskamer te introduceren. En-passant slijt je nog wat inktcardridges ook.
Heeft iemand ervaringen met tablets en presentaties geven? Ik heb nu een netbook die ik alleen gebruik voor powerpoint weergeven via een beamer. Als een tablet een beamer netjes kan aansturen (1024x768, niets fancy's) en de tablet powerpoint kan draaien, dan is dat een prima vervanger voor de netbook en een tablet zal hier meer gebruikt worden dan het netbookje.
Ik heb geen ervaringen, maar als je een niet fancy beamer wil aansturen heb je toch S-video of VGA nodig? De enige die ik ben tegengekomen die dit aan kan sturen is deze archos in combinatie met die port replicator.
http://www.archos.com/sto...l&lang=en&prod_id=archos9
Dat vind ik anders toch een vrij duur grapje; €570. Ik denk dus dat je het beter bij je netbook kan houden voor voorlopig.
http://www.archos.com/sto...l&lang=en&prod_id=archos9
Dat vind ik anders toch een vrij duur grapje; €570. Ik denk dus dat je het beter bij je netbook kan houden voor voorlopig.
Maar vrij veel tablets hebben HDMI uitgang dacht ik, en een HDMI --> VGA adapter is voor 40 dollar wel te koop (en misschien wel goedkoper nog).
Zodoende dacht ik misschien weer wat apparaten mogelijk te combineren
.
Zodoende dacht ik misschien weer wat apparaten mogelijk te combineren
Voor geïnteresseerden in een aPad met Rockchip processor. Hoop dat ik iemand blij mee mag maken 
V&A aangeboden: aPad 7" Inch Android Tablet met Rockchip processor
V&A aangeboden: aPad 7" Inch Android Tablet met Rockchip processor
R.D50
Verwijderd
En er komen steeds meer projectors met HDMI ondersteuning - nagenoeg de standaard om precies te zijn.Nomad schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:10:
Maar vrij veel tablets hebben HDMI uitgang dacht ik, en een HDMI --> VGA adapter is voor 40 dollar wel te koop (en misschien wel goedkoper nog).
Zodoende dacht ik misschien weer wat apparaten mogelijk te combineren.
nauw 3D? Wat is dat? Smal 3D?Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:46:
zit er op die Archos 101 ook nauw 3D op?
Maar nee, geen 3D scherm (met/zonder brilletje), maar wel 3D versnelling voor grafische toepassingen.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2010 10:16 ]
vind de Midnite wel interessant, maar vraag me 1 ding af
hoeveel geheugen heeft ie om apps te installeren?
mijn Archos 5IT heeft minder dan 200mb, da's wel erg weinig...
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Verwijderd
Wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe Dell Tablet? Android 2.2, 7" en nvidia tegra 2 chipset voor snelle performance?
nieuws: Dell toont 7"-tablet en overweegt Google TV-apparaten te maken
[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2010 22:22 ]
Geweldig apparaat natuurlijk maar het is even wachten wat dell met de prijs gaat doen. Ben ook erg enieuwd naar de kracht van de tegra chipset, de specs liegen er niet om.Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:18:
Wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe Dell Tablet? Android 2.2, 7" en nvidia tegra 2 chipset voor snelle performance?
Check ook deze tegra2 based tablet, 1gb werkgeheugen
Display: 10 inch capacitive multitouch screen
Processor: 1GHz NVIDIA Tegra 2 T20 Cortex-A9 dual core chip
Memory: 1GB DDR2 RAM
Storage: 16GB built-in flash storage
Expansion: microSD card slot with support for up to 32GB
Connections: 1 USB host/device slot, 802.11b/g/ WiFi, Bluetooth 2.1, HDMI output, headphne jack
Battery: 3900mAh (8-12 hours of estimated battery life
Dimensions: 10″ x 6.5″ x 0.5″
Weight: 1.5 pounds
399 euro, alleen even afwachten of hij ook buiten Duitsland verkrijgbaar komt.
Rondgaat dat de Tegra 2 geen hardware support heeft voor h264 high profile, alleen voor main. Dat betekent dat je 1080p bluray rips misschien toch geconverteerd moeten worden voordat ze soepel afspelen erop.
Verwijderd
Het Tegra 2 tablet is van Malata:MaDLiVe schreef op zondag 26 september 2010 @ 02:47:
[...]
Geweldig apparaat natuurlijk maar het is even wachten wat dell met de prijs gaat doen. Ben ook erg enieuwd naar de kracht van de tegra chipset, de specs liegen er niet om.
Check ook deze tegra2 based tablet, 1gb werkgeheugenAlleen jammer van dat android 2.1
Display: 10 inch capacitive multitouch screen
Processor: 1GHz NVIDIA Tegra 2 T20 Cortex-A9 dual core chip
Memory: 1GB DDR2 RAM
Storage: 16GB built-in flash storage
Expansion: microSD card slot with support for up to 32GB
Connections: 1 USB host/device slot, 802.11b/g/ WiFi, Bluetooth 2.1, HDMI output, headphne jack
Battery: 3900mAh (8-12 hours of estimated battery life
Dimensions: 10″ x 6.5″ x 0.5″
Weight: 1.5 pounds
399 euro, alleen even afwachten of hij ook buiten Duitsland verkrijgbaar komt.
http://www.malata.com/en/products.aspx
YouTube: 10" Tegra 2 Android Tablet - Malata A1011
Verwijderd
De Samsung Galaxy Tab voor 749,99 euro bij Dixons
https://dixons.nl/pagina/Galaxy-Tab
Way overpriced. Daar koop je een gehele computer/laptop voor. Dus daar moet de helft vanaf, richting 399 max wil het een succes gaan worden. Leverbaar vanaf 1 november.

Way overpriced. Daar koop je een gehele computer/laptop voor. Dus daar moet de helft vanaf, richting 399 max wil het een succes gaan worden. Leverbaar vanaf 1 november.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2010 10:28 ]
Ik weet niet hoor, maar volgensmij zijn alle apparaten waar een SIM kaartje in kan gewoon veel duurder dan die soortgelijke apparaten zonder SIM mogelijkheid.Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 10:26:
De Samsung Galaxy Tab voor 749,99 euro bij Dixons![]()
Way overpriced, daar moet de helft vanaf, richting 399 max wil het een succes gaan worden.
Verwijderd
Dat zie je bij de iPod touch en de iPhone ook.. Daar zit 500 Euro tussen die je volgens mij alleen voor de GSM-module betaalt.Bartske schreef op zondag 26 september 2010 @ 10:28:
[...]
Ik weet niet hoor, maar volgensmij zijn alle apparaten waar een SIM kaartje in kan gewoon veel duurder dan die soortgelijke apparaten zonder SIM mogelijkheid.
De Galaxy Tab gaat het op deze manier niet redden. Het ding is ook te groot om als vervanger van een GSM te dienen dus die prijs is niet gerechtvaardigd.
Ik kan me niet voorstellen dat dat de reden voor de hoge prijs is. (Qua meerprijs ivm patenten en hardware ofzo.)Bartske schreef op zondag 26 september 2010 @ 10:28:
[...]
Ik weet niet hoor, maar volgensmij zijn alle apparaten waar een SIM kaartje in kan gewoon veel duurder dan die soortgelijke apparaten zonder SIM mogelijkheid.
Wat ik me nog afvraag: zo'n usb dongle met breedband internet (hsdpa) gaat wel/niet werken met Android?
[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 26-09-2010 21:56 ]
heeft 256MB flash om apps te installen, maar er is naar mijn weten ook een omweg om ze op het SD geheugen te installen...JarlSX schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:00:
vind de Midnite wel interessant, maar vraag me 1 ding af
er zijn al meerder shanzai pads gezien met 3G ondersteuning via Huawei sticksguapper schreef op zondag 26 september 2010 @ 21:54:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat dat de reden voor de hoge prijs is. (Qua meerprijs ivm patenten en hardware ofzo.)
Wat ik me nog afvraag: zo'n usb dongle met breedband internet (hsdpa) gaat wel/niet werken met Android?
[ Voor 34% gewijzigd door MartijnAbel op 26-09-2010 22:50 ]
Die had ik ook al gevonden, maar daarmee ben je toch nog niet online? of hoe werkt dat? stop je daar een SIM kaart in? Ik ben verder onbekend met dergelijke dongles..MartijnAbel schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:49:
[...]
er zijn al meerder shanzai pads gezien met 3G ondersteuning via Huawei sticks
Verwijderd
Juist, SIM kaart er in, en via third-party app kan je deze stick configureren en voila, internet.guapper schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:54:
[...]
Die had ik ook al gevonden, maar daarmee ben je toch nog niet online? of hoe werkt dat? stop je daar een SIM kaart in? Ik ben verder onbekend met dergelijke dongles..
Ah, da's mooi handig als je geen tethering op je telefoon hebt dan.Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 23:35:
[...]
Juist, SIM kaart er in, en via third-party app kan je deze stick configureren en voila, internet.
Verwijderd
Ik heb mijn Wits van de 1e preorder nog niet, is blijkbaar wel op 21-09 verstuurt.WiLLoW_TieN schreef op maandag 27 september 2010 @ 07:48:
Ben benieuwd zou MP4nation nu echt vanaf overmorgen de Midnite Wits A81E gaan versturen
Heb de mijne 29-8 besteld en betaalt.Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:33:
[...]
Ik heb mijn Wits van de 1e preorder nog niet, is blijkbaar wel op 21-09 verstuurt.
Als die van jou pas 21-9 is vertuurd ( via FREE shipment ) dan kan dat gerust 6 Oktober
worden voordat je hebt toch ? Er staat 4 tot 14 dagen voor...
Laat a.u.b even weten wanneer je hem ontvangt en of er een custom ROM opstaat ?
2 Sharp Galapagos android tablet modellen; 5.5" en 10.8"
De 10.8" heeft een resolutie van 1366 × 800!
http://www.crunchgear.com...ch-android-tablets-video/
De 10.8" heeft een resolutie van 1366 × 800!
http://www.crunchgear.com...ch-android-tablets-video/
Artikel was uit juli. Blijkbaar hebben ze tijd genoeg gehad om naar Android 2.2 te gaan: http://www.interpad.de/details.htmlMaDLiVe schreef op zondag 26 september 2010 @ 02:47:
[...]
...
Check ook deze tegra2 based tablet, 1gb werkgeheugenAlleen jammer van dat android 2.1
...
Als deze volgende maand voor 399 euro te krijgen is, dan gaat er bij mij een streep door de Archos.
Nu dat we worden overspoelt met tablet fabrikanten, rest ons alleen nog de vraag....Wie achten we betrouwbaar genoeg tot het uitgeven van updates tegen de tijd dat Android 3.0 er is???
Vooralsnog geen enkele. Nou ja, Google/HTC misschien wel.
Vooralsnog geen enkele. Nou ja, Google/HTC misschien wel.
Verwijderd
@supremo & madlive
Hoe is de interpad beter dan de Archos? Hoofdzakelijk meer geheugen, tegra?
Die 1gb is app space? Die is bij Archos wel klein at ~200mb. Verder lijkt me de mediaplayer functionaliteit van de Archos (hun specialiteit) voldoende.
Wie zit er achter die interpad, hebben die wat ervaring met maken tablets?
Hoe is de interpad beter dan de Archos? Hoofdzakelijk meer geheugen, tegra?
Die 1gb is app space? Die is bij Archos wel klein at ~200mb. Verder lijkt me de mediaplayer functionaliteit van de Archos (hun specialiteit) voldoende.
Wie zit er achter die interpad, hebben die wat ervaring met maken tablets?
kan dan nog wel langer duren zelfsWiLLoW_TieN schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:07:
[...]
Heb de mijne 29-8 besteld en betaalt.
Als die van jou pas 21-9 is vertuurd ( via FREE shipment ) dan kan dat gerust 6 Oktober
worden voordat je hebt toch ? Er staat 4 tot 14 dagen voor...
Laat a.u.b even weten wanneer je hem ontvangt en of er een custom ROM opstaat ?
die is wel te vinden op het forum van slatedroid en het MP4nation forum...
ik hoop ook dat die van mij de 29ste verstuurd gaat worden
EDIT:
afhangende wanneer de 30ste de stock binnenkomt, zullen er waarschijnlijk de 30ste wel wat de deur uitgaan, maar het meeste pas de 2de van oktober, want de 1ste van oktober is een vrije dag daar
[ Voor 13% gewijzigd door MartijnAbel op 27-09-2010 13:24 ]
Verwijderd
De wits is op 21 september vertrokken uit Hong Kong (shipping op 2 september) dus het duurt nu wel heel lang als je bedenkt dat ik op 16 augustus heb besteld.MartijnAbel schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:16:
[...]
kan dan nog wel langer duren zelfsen nee, der staat geen custom rom op...
die is wel te vinden op het forum van slatedroid en het MP4nation forum...
ik hoop ook dat die van mij de 29ste verstuurd gaat wordenvanaf dan nog eens 3 a 4 weken wachten
EDIT:
afhangende wanneer de 30ste de stock binnenkomt, zullen er waarschijnlijk de 30ste wel wat de deur uitgaan, maar het meeste pas de 2de van oktober, want de 1ste van oktober is een vrije dag daar
De andere winkels zijn net zo laat, want Wits kan of wil niet voldoende leveren.
Damn....daar wordt je niet vrolijk vanVerwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:17:
[...]
De wits is op 21 september vertrokken uit Hong Kong (shipping op 2 september) dus het duurt nu wel heel lang als je bedenkt dat ik op 16 augustus heb besteld.
De andere winkels zijn net zo laat, want Wits kan of wil niet voldoende leveren.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-je bestellingen
-ervaringen met winkels
-garantie-afhandelingen
-..en al het andere dat niet met de technische aspecten van de apparaatjes zelf te maken heeft.
Dit topic is niet bedoeld voor:
-je bestellingen
-ervaringen met winkels
-garantie-afhandelingen
-..en al het andere dat niet met de technische aspecten van de apparaatjes zelf te maken heeft.