Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Zou het dan aan die speakerkabel kunnen liggen? Ik bedoel ik geloof niet zo in kabels van god weet hoe duur, gewoon een standaard beetje dikkere kabel als normaal is prima.

Afbeeldingslocatie: http://audiofreak.punt.nl/upload/luidspreker.jpg

Zoiets gebruik ik doorgaans; meer dan voldoen :)

Die nu aan de center hangt is een standaard dunne kabel die al minstens 20 jaar in een garage heeft gelegen. Als het niet langer is, want die komt nog uit de garage van mn pa. Kan net zo makkelijk 35 jaar oud zijn.

Plus dat ie een meter of 6 is ofzo gok ik en in mijn enthousiasme had ik het meubel al weer terug op zn plek gezet dus ik heb nu geen zin om hem nog af te knippen. Zaterdag even kijken, ik heb ergens nog wel kabel liggen als het goed is, maar daar had ik dus geen geduld voor om te zoeken toen die center binnen kwam. Gewoon meteen de eerste de beste speakerkabel die ik tegenkwam en aansluiten die handel :P

Overigens is het niet echt een probleem, nu ik hem op level +9 heb staan doet ie het prima. Het viel me alleen op dat ie met de standaard instellingen best zacht klonk.

[ Voor 7% gewijzigd door vosss op 30-06-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

Om de kabel uit te testen hoef je toch niet zo diep in de buidel te tasten? Gewoon 2 x 2,5 mm² bij de Gamma/Praxis/Formido halen en je bent wellicht net een euro de meter kwijt. Aan de foto's te zien heb jij aan een meter of twee al meer dan voldoende. Niet dat het voor 100% aan de kabel ligt, maar als je het voor die paar euro uit kan sluiten...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ja dat weet ik, ik moet nog ergens kabel hebben liggen, maar die kon ik zo snel niet vinden en ik ben nu te brak om nog te zoeken (kom uit de nachtdienst en die lul van de TNT stond veels te vroeg op de stoep hier met de speaker :D dus ik ben nogal brak nu).

Van het weekend wissel ik met een fatsoenlijke kabel en ik denk dat ik dan ook eens kijk of ik die microfoon van de onkyo kan gebruiken om de speakers in te stellen. Dat heb ik nooit gedaan. Geen idee of het lukt, ik probeer het gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
vosss schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:14:
Ja dat weet ik, ik moet nog ergens kabel hebben liggen, maar die kon ik zo snel niet vinden en ik ben nu te brak om nog te zoeken (kom uit de nachtdienst en die lul van de TNT stond veels te vroeg op de stoep hier met de speaker :D dus ik ben nogal brak nu).

Van het weekend wissel ik met een fatsoenlijke kabel en ik denk dat ik dan ook eens kijk of ik die microfoon van de onkyo kan gebruiken om de speakers in te stellen. Dat heb ik nooit gedaan. Geen idee of het lukt, ik probeer het gewoon :)
Had je even moeten zeggen, dan had ik een stukkie goede kabel erbij gedaan ;)

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ow hey renbul :+

Ik was in de veronderstelling dat ik die nog wel had en die moet ik ook nog ergens hebben liggen, dus dat komt vast goed ;)

=edit=
Ongegeneerde crosspost:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/117y6nr.jpg
Zo ligt "jouw" centertje er nu bij 8)

[ Voor 31% gewijzigd door vosss op 30-06-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
vosss schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:15:
Ow hey renbul :+

Ik was in de veronderstelling dat ik die nog wel had en die moet ik ook nog ergens hebben liggen, dus dat komt vast goed ;)

=edit=
Ongegeneerde crosspost:

[afbeelding]
Zo ligt "jouw" centertje er nu bij 8)
Word ze na 3 jaar toch nog eens gebruikt, ze ligt er mooi bij :P

[ Voor 4% gewijzigd door renbull op 30-06-2011 17:55 ]

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
3 jaar oud? Je zei dat ze zo goed als nieuw was :( :P

Ow maar dan heb jij over een x tijdje vast die rears ook nog mocht ik daar een keer plek voor hebben denk ik.
Als het zover is hoor je wel van me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
Ik heb gisteren een setje S426 fronts opgehaald voor een erg leuk tweedehands prijsje. Best wel goed geluid voor de prijs, vooral de bas vind ik vrij strak en een heel stuk beter dan m'n B&W DM305. De hogetonen van B&W zijn wat sprankelender en meer aanwezig, bij de S426 moet ik eerst de treble van m'n receiver (Marantz SR-5002) op +3 zetten om dezelfde helderheid te krijgen.

Nu ben ik een beetje aan het rondneuzen voor de S606/S608, al dan niet in een HCS combinatie. Ik lees her en der dat de S608 beter is dan de S606; zwaarder/strakker in het laag, strakker en een groter middengebied en helderder en gedetailleerder in het hoog. Op kieskeurig zijn de reviews van de S606 ook zeer lovend maargoed. Beter in laag en midden kan ik me voorstellen door de grotere woofer en extra middentoner, echter de hoge tonen vind ik vreemd aangezien ze dezelfde tweeter gebruiken, ik kan alleen nog niet zo snel vinden of er een ander scheidingsfilter in zit of iets dergelijks. Wie weet hoe dit precies zit? Jammer dat er in de buurt van Hengelo geen winkels zijn waar beiden staan, tenminste niet dat ik weet. Ben toch wel erg benieuwd, ook naar het verschil in hoge en midden tonen vergeleken met de S426, toevallig mensen die deze goed hebben kunnen vergelijken? De lage tonen maken me niet zoveel uit gezien ik toch een grote sub heb en de fronts in de lage tonen afgefilterd worden, wat dat betreft is de grotere woofer van de S608 niet zo van belang. Verschil in middentonen en hoog tussen 606 en 608 zijn dus even het belangrijkste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Voor de liefhebbers: bobshop.nl en internetshop.nl (zelfde eigenaar..?) hebben de s608 HCS5 , dus 5.1 versie, voor 599/598 euro te koop staan met gratis verzending.
Is bizar goedkoop en ik overweeg hem ook nu alvast te halen. Nadeel is dat ik nog een paar maanden moet wachten voordat ik het kan gebruiken aangezien in mijn huidige woning geen ruimte ervoor is.

Ze hebben ook de yamaha 667 receiver voor een leuk bedrag. (bobshop is hiermee de goedkoopste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05-2023
Bedoel je niet de S606 HCS5 voor 599? Want de S608 HCS5 zie ik niet eens op hun site staan? Enkel de HCS3 en die voor €654..
warcow schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:34:
Voor de liefhebbers: bobshop.nl en internetshop.nl (zelfde eigenaar..?) hebben de s608 HCS5 , dus 5.1 versie, voor 599/598 euro te koop staan met gratis verzending.
Is bizar goedkoop en ik overweeg hem ook nu alvast te halen. Nadeel is dat ik nog een paar maanden moet wachten voordat ik het kan gebruiken aangezien in mijn huidige woning geen ruimte ervoor is.

Ze hebben ook de yamaha 667 receiver voor een leuk bedrag. (bobshop is hiermee de goedkoopste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
warcow schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:34:

Beide winkels zijn van Scheer & Foppen.

Verder wel een mooie prijs, maar die subwoofer schijnt niet fantastisch te zijn. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat de s608 een goede basproductie heeft. Kun je beter even doorsparen voor een écht goede subwoofer.

Yamaha 667 is cheap omdat dat het oude model is. Nieuwe model is de Yamaha RX-V671.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Hier staat een topic van mij over een slimline receiver. Maar ben ook beetje aan het kijken naar de Jamo S 606 HCS 3. Nu weet ik dat de front zuilen (S 606) de mogelijkheid hebben tot bi-amping. Maar hoe zit dit met de S 60 CEN en de S 602 (rear speakers). Kunnen deze ook ge-biampt worden.
En dan nog een vraag, als je de S 606 speakers bi-ampt moet je dan ook de rest doen?
En dan als laatste de vraag of het 'echt' veel uit maakt om te bi-ampen op de S 606 HCS 3 (want je moet dan minimaal een 7.1 receiver hebben en een zot meer kabels weg werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Throduss schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 08:21:
[...]

Beide winkels zijn van Scheer & Foppen.

Verder wel een mooie prijs, maar die subwoofer schijnt niet fantastisch te zijn. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat de s608 een goede basproductie heeft. Kun je beter even doorsparen voor een écht goede subwoofer.

Yamaha 667 is cheap omdat dat het oude model is. Nieuwe model is de Yamaha RX-V671.
Bedoel je de S608 zonder sub? Dat dat al een goede basproductie heeft?

En uiteindelijk blijft dat altijd het probleem. Zelfs als je doorspaart voor de S608, dan kan je na even doorsparen weer betere speakers kopen.

Het is net waar je tevreden mee bent. Ik kom van een Z-5500 van Logitech, dus ik denk dat ik tevreden zal zijn met de S606 HCS5 :)

[ Voor 40% gewijzigd door StealthyPeanut op 19-07-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-08 19:15
Klopt inderdaad, je kunt altijd door blijven sparen. Heb zelf een aantal maanden geleden de S606 HCS3 gekocht en ben er erg tevreden over! Voor zowel muziek als films, erg fijne set en ziet er ook leuk uit. Heb deze gecombineerd met de pioneer vsx 920, leuk spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Griffin schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 08:37:
Maar hoe zit dit met de S 60 CEN en de S 602 (rear speakers). Kunnen deze ook ge-biampt worden.
Als een speaker bi-amp of bi-wire aangesloten kan worden wil niet zeggen dat je dat ook zo aan moet sluiten. Sterker nog, de front left/right bi-amp aansluiten ondersteunt elke receiver wel. Maar de center en rear bi-amp aansluiten wordt bijna nooit ondersteunt. Het is niet zo dat je zo maar even elke speaker zo aan kan sluiten, de receiver moet het wel ondersteunen. Sowieso moet je voor alles bi-amp al een tien-kanaals receiver/versterker hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
De S60CEN biedt die mogelijkheid in elk geval niet, want die heb ik hier staan.

Gewoon 1 aansluiting.

De rears weet ik zo 123 niet, maar ik gok dat die de mogelijkheid ook niet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Op kieskeurig zijn de reviews van de S606 ook zeer lovend maargoed. Beter in laag en midden kan ik me voorstellen door de grotere woofer en extra middentoner, echter de hoge tonen vind ik vreemd aangezien ze dezelfde tweeter gebruiken, ik kan alleen nog niet zo snel vinden of er een ander scheidingsfilter in zit of iets dergelijks. Wie weet hoe dit precies zit?
Dat vroeg ik me ook al af. Ik heb zelf de S506's en ook die hebben volgens mij gewoon dezelfde tweeter als de S606's en de S608's.

Toch hoor je mensen zeggen die alle 3 geluisterd hebben dat de S506 de minste van de 3 is.
Voor mij voldoen ze vooralsnog prima in elk geval en ik kan me ook niet voorstellen dat het hoog bij die andere 2 beduidend beter klinkt, maargoed, het zal allemaal wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:37
Ik heb de Jamo 608 set nu enkele maanden in bezit icm de Denon 1911 AV reciever. Ik moet zeggen dat ik er nog altijd erg blij mee ben. :) Echter begint het nu een beetje te kriebelen en zou ik graag een sub als aanvulling op deze set aanschaffen. Nu is de vraag welke sub hiervoor geschikt is.

Mijn belangrijkste eis is dat de sub een aanvulling moet zijn op de betreffende set, en absoluut niet teveel trillingen mag veroorzaken ivm mogelijk geluidsoverlast. Ik had mijn oog laten vallen op de Jamo 300 Sub, maar nu las ik dat deze downfiring is en ik begrijp dat dit veel trillingen kan veroorzaken.

Hebben jullie misschien enige suggesties welke sub voor mij geschikt zou zijn? Mijn budget is ongeveer 200-300 euro. In het geval dat een sub op mijn set pas zinvol is in een duurder segment zou ik kunnen overwegen te wachten en door te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
StealthyPeanut schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 08:39:
[...]

Bedoel je de S608 zonder sub? Dat dat al een goede basproductie heeft?

En uiteindelijk blijft dat altijd het probleem. Zelfs als je doorspaart voor de S608, dan kan je na even doorsparen weer betere speakers kopen.

Het is net waar je tevreden mee bent. Ik kom van een Z-5500 van Logitech, dus ik denk dat ik tevreden zal zijn met de S606 HCS5 :)
De s608 is de vloerstaander.. S608 HCS5 bestaat uit S608 (vloerstaander) met S60CEN (center) en S602 (rears) en een sub, dus (Weet uit mn hoofd niet welke).

Ik bedoelde dat de s608 op zichzelf al een leuke bas neerzetten. Maar zoals ik al zei, zonder meer een mooie aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Throduss schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:47:
[...]De s608 is de vloerstaander.. S608 HCS5 bestaat uit S608 (vloerstaander) met S60CEN (center) en S602 (rears) en een sub, dus (Weet uit mn hoofd niet welke).
De Jamo SUB 200.
Maar zoals gezegd staat de S608 HCS5 niet (meer?) op de genoemde sites. Wel de HCS5 van de S606 en de HCS3 van de S608.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:32
BlubberZwijn schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:03:
Ik heb de Jamo 608 set nu enkele maanden in bezit icm de Denon 1911 AV reciever. Ik moet zeggen dat ik er nog altijd erg blij mee ben. :) Echter begint het nu een beetje te kriebelen en zou ik graag een sub als aanvulling op deze set aanschaffen. Nu is de vraag welke sub hiervoor geschikt is.

Mijn belangrijkste eis is dat de sub een aanvulling moet zijn op de betreffende set, en absoluut niet teveel trillingen mag veroorzaken ivm mogelijk geluidsoverlast. Ik had mijn oog laten vallen op de Jamo 300 Sub, maar nu las ik dat deze downfiring is en ik begrijp dat dit veel trillingen kan veroorzaken.

Hebben jullie misschien enige suggesties welke sub voor mij geschikt zou zijn? Mijn budget is ongeveer 200-300 euro. In het geval dat een sub op mijn set pas zinvol is in een duurder segment zou ik kunnen overwegen te wachten en door te sparen.
Ik zou even doorsparen voor een kwalitatief betere subwoofer, dat verdienen de Jamo's wel.
Enkele voorbeelden:
Klipsch RW-12d - €399
XTZ 99W12.16 - €450
BK XXLS400 - €545
Epik Legend - €600

Of tweedehands kopen maar daar is momenteel niet veel of niks te koop van de betere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De BK is €545,-. Al worden ze soms wel voor iets minder aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spatfrak
  • Laatst online: 13-03 12:33
De XTZ 99W12.16 heeft nu ook een ICE variant met een 500 Watt klasse D versterker ,die eerder alleen op de duurdere modellen zat zoals de 12.18.
Bij toeval ontdekt omdat intosurround de normale 12.16 niet meer had in pionolak,en hij deze aanbood. Hij staat ook nog niet op de site bij hun,dus dat was mazzol hebben,kost ook maar 50 euro meer (500,-)
Verzendkosten nam de winkel voor hun rekening (25,-)
Mooie deal dus :)

[ Voor 47% gewijzigd door Spatfrak op 23-07-2011 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47
vosss schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:08:
Overigens is het niet echt een probleem, nu ik hem op level +9 heb staan doet ie het prima. Het viel me alleen op dat ie met de standaard instellingen best zacht klonk.
Heb er bij mij (icm S608 dus) nog eens op gelet, en inderdaad is het een tikje zacht, maar niet zo dat ik het echt moet aanpassen.

Overigens: het aanzetten van bijv. PLII of Neo6-surround heeft tot gevolg dat je 3 dB aan volume mist op stemmen door de downmix van 'stereo-voice' naar het centerkanaal, da's misschien wel een punt :) Veel films zijn tegenwoordig gemastered met erg groot dynamisch bereik, met name blurays (bij dvd's is dit duidelijk minder vaak zo, merk ik). Daardoor zijn effecten relatief erg hard vergeleken bij stemmen. Ook muziek kan erg hard zijn en ook duidelijk harder dan stemmen, maar dit is dus de bedoeling. Het is wel de bedoeling dat het geheel zo gemixt is dat stemmen wel altijd verstaanbaar zijn vanuit het centerkanaal trouwens!

Als het te hard is (bijv. 's avonds als de buren al een keer tegen de muur gebonkt hebben) dan kun je beter de late night-modus van je receiver aanzetten waardoor het geluid gecomprimeerd wordt en de harde passages zachter worden cq voice harder wordt).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:26
Zou iemand met een TX-SR608 - Jamo S608 combinatie in bi-amp modus zo vriendelijk willen zijn eens te kijken of hij/zij onderstaand nummer kan afspelen op Stereo modus met Audyssey Dynamic EQ ingeschakeld en op volume -14dB ? (Als de woonsituatie dat toelaat ;) )

Het gaat om dit nummer
http://www.themusicninja....uperginger-dubstep-remix/

Mijn receiver springt dan telkens (repliceerbaar) op Protection Mode, vrijwel zodra de eerste bastonen erin komen. Ik kan de receiver daarna gelijk weer inschakelen. Ik gok dat dat komt door de overvloed aan constante bastonen in dit nummer. Als ik 'm zachter, of op Pure Audio (minder bass) dan slaat de receiver niet af...

Ik dacht dat de TX-SR608 de Jamo's makkelijk aan zou moeten kunnen op hoog volume, maar dat blijkt dus schijnbaar toch niet helemaal zo te zijn, althans, bij dit nummer.

Het geluid is overigens nog niet aan het vervormen op dit punt, er lijkt niets aan de hand te zijn en de receiver valt gewoon simpelweg uit. (Overkomt me tot dusver alleen bij deze track)

[ Voor 22% gewijzigd door JasperE op 28-07-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Nog even een vraag mbt de setup van speakers
Dit word ongeveer de setup van de kamer:
Setup

Er komen sowieso twee speakers bij de tv (zuilen) alleen weet nog niet zeker of ik wel een 5.0(1) set moet halen. De achter speakers staan dan namelijk wel dicht naast de bank en ook waar de luisteraar zit. (ik zit voornamelijk op het verlengde stuk (voor de benen) van de bank. Is dit te dichtbij voor goed luister plezier. Ik vermoed namelijk zelf dat ze te dichtbij staan en daardoor ze teveel gaan overheersen.

Ook even de vraag hoe en wat met de centre speaker. Kan deze onder mijn tv staan (dus de tv erop zetten met de voet). Of waar ik deze dan kwijt moet want er is geen ruimte in het tv meubel. Diepte van het meubel is 47 en de speaker 21cm.
TV word een samsung 40", dus een kg of 8?.

[ Voor 17% gewijzigd door Griffin op 29-07-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Rears kun je altijd zachter zetten, alleen kan het dan zo zijn dat de linker persoon de rechter speaker veel minder hoort dan de rechter persoon dan bij een optimale opstelling.

TV op center zetten zou ik niet doen. Hij is wel stevig, maar dan nog... ook zal de speaker dan niet vrij kunnen trillen wat jammer is voor het lage gebied (voor zover de center dit al weergeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:25
Ben vorige week maar eens gaan luisteren bij Havoned omdat ik toch al een tijd op zoek was naar een betaalbare surroundset. Ik heb op dit moment een paar B&W DM110 speakers die ondertussen al 35 jaar oud zijn en een paar JVC speakers als surround en ik vind dat vooral de B&W tekort komen in het hoog. Vocals in muziek komen niet goed los van de speaker en de bass walst er zo overheen.

Ik wilde eigenlijk eerst voor de S606 HCS3 gaan maar na het luisteren had deze precies hetzelfde probleem dat het hoog wel iets sprankelender had gemomen. De S608 had dit wel dus dit lijkt mij de ideale kandidaat. Nu had ik nog een vraag over de reciever, ik heb een Sony STR DG820 en ik wilde weten of deze genoeg power heeft om zo'n set aan te sturen. Meestal kijk ik qua budget 60% voor de speakers 40% voor de reciever. Bij de jamo set van 625 zou ik dan uitkomen op 375 euro voor de reciever en dit heeft mijn Sony ook gekost dus je zou zeggen dat ik goed zit. Ook omdat hij ongeveer in dezelfde klasse zit als Onkyo 509/609 en Pioneer VSX-921.

Verder zat ik nog te zoeken naar andere 5.0 setjes voor ongeveer die €625, maar dan blijkt dat er helemaal niet zoveel is behalve XTZ welke ik ook hoog op mijn lijstje heb staan. Als iemand nog een tip heeft voor een setje dat ongeveer 700 euro kost en vergelijkbaar of beter is met die s608 hoor ik het graag.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Vreemd dat mensen de 608 sprankelender in het hoog vinden dan de 606, ze gebruiken namelijk beiden exact dezelfde tweeter. ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
S608:
Woofer (inch/mm)   10 / 254
Midrange (inch/mm) 3 x 5 / 127
Tweeter (inch/mm)  1 / 25

S606:
Woofer (inch/mm)   8 / 203
Midrange (inch/mm) 2 x 5 / 127

Het verschil zit hem in de grotere woofer en een extra midrange speaker bij de S608.
Het zou hem dan in het filter moeten zitten wil dat veel verschil gaan maken.

btw de combinatie Sony en Jamo is mij niet goed bevallen. Het hoog werd veel te schel en elke warmte in het geluid ontbrak. Dit was in combinatie met de Sony STR DG1000.
In combinatie met de Onkyo TX-NR609/TX-SR607 had ik dit probleem totaal niet.

[ Voor 45% gewijzigd door sjaool op 06-08-2011 19:47 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
En toch is het verschil aanzienlijk. Zelfs mn moeder kon het duidelijk horen en voordat die is overtuigt met dit soort dingen, daar heb je toch heel wat voor nodig.

Bedankt voor je ervaring m.b.t. Sony, ik dacht zelf altijd dat een reciever nooit zoveel verschil kon maken aangezien versterken = versterken toch. Maar misschien ben ik daar te nuchter voor. Ik ga voor het aanschaffen zeker nog terug naar Havoned dan met mijn eigen reciever. Ik zou het zonde vinden als het niet goed matched.

Zijn er bepaalde speaker merken die wel goed aansluiten bij Sony recievers dan? Als het met een Sony vaak je schel en te koud word zou je denken dat met een merk als Wharfedale of B&W het precies goed zou moeten zijn aangezien die al warmer van zichzelf zijn. Maar ja ik heb nu B&W en die vind ik weer te wollig klinken.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
In het Zilveren hifi-kabels-topic wordt regelmatig verkondigd dat er inderdaad geen verschil zou moeten zijn na een bepaald minimumbedrag (dat je bij die Sony wel hebt bereikt lijkt me).

Ik zou er m'n hand niet voor in het vuur durven steken maar je zou evt. kunnen kijken of je ze mag ruilen als het echt niet mooi klinkt. Ik ben na lang onderzoek ook voor de S608 gegaan, ook vanwege de geringe meerprijs t.o.v. de S606 (zeker op het totaalbedrag).

Nog steeds heel blij met de S608. Enige nadeel is dat het sprankelend hoog bij sommige muziek onrustig is (met name kapotgecomprimeerde pop en in iets mindere mate rock). Het is aan de andere kant weer prachtig en indrukwekkend bij klassiek, jazz en bij films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Ik luister sowiso niet naar die overgehypte tienerpop waarvan alle CD's zo luid gemasterd zijn dat het nergens meer naar klinkt. En verder luister ik alles in FLAC of MP 320 kbps. Dus dan zou ik er niet zoveel last van hebben. Tijdens het luisteren ook weinig last van gehad bij bijv. Coldplay of The Killers.

Verder zal de set toch het meest gebruikt worden bij films (65% films, 35% muziek). Ik zal eens even in het elfjes topic kijken.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
Ik weet natuurlijk niet hoe je er budgettair gezien bijzit maar alleen al vanwege je twijfel denk ik dat je er vroeg of laat spijt van gaat krijgen als je de S606 neemt ;) Dat realiseerde me ik voor mijzelf ook toen ik daar bij Havoned zat. (Om dezelfde reden als jij opvoerde, de hogen tonen)

En laat je ook niet gek maken door de verhalen over de specificaties. Zoals overal in de HiFi forums wordt gezegd is het de ervaren luisterervaring die telt. Niet hoe de luisterervaring volgens de specificaties zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Tja, zelf luisteren is deze gevallen altijd het toverwoord. ;)

Specificaties zeggen over het algemeen niks over de geluidskwaliteit/beleving die de luisteraar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
The Killers zijn wel extreem luid gemastered en een mooi voorbeeld van wat ik op de S608 niet mooi vind klinken (album Hot Fuss, klinkt ws beter op de wat warmer klinkende B&W's gok ik). Hihats op Hot Fuss klinken meer als ruis dan als instrumenten :X Sorry dat ik daar zo kritisch over ben maar het doet gewoon pijn aan m'n oren als ik dat hard wil luisteren door de vervorming in het hoog die je krijgt door die gigantische compressie, volume moet dus lager en da's zonde, want het is wel leuke muziek vind ik.

Ook Coldplay staat erom bekend om erg luid gemasterd te zijn trouwens, alleen wel nog iets minder erg dan The Killers en met wel nog een hoorbare baspartij erin (bij The Killers verdwijnt die min of meer in de ruis).

Maargoed, als dat je bevalt dan zit het voor de rest ook wel snor dus :P

[ Voor 24% gewijzigd door Sorcerer8472 op 06-08-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 20:59:
The Killers zijn wel extreem luid gemastered en een mooi voorbeeld van wat ik op de S608 niet mooi vind klinken (album Hot Fuss, klinkt ws beter op de wat warmer klinkende B&W's gok ik). Hihats op Hot Fuss klinken meer als ruis dan als instrumenten :X
Daar sluit ik me op zich wel bij aan, zeker op hoog volume. Als je de Hi Hats van the killers bijvoorbeeld op de S608 vergelijkt met het nummer "Cold War Kids - Robbers" (YouTube) waar heel veel hoge percussie instrumenten in zitten, dan snap je ook precies wat we dan bedoelen. (Dat nummer Robbers is trouwens briljant als je het wat vaker luistert, zeker op de S608)

Maar goed, die nummers van de Killers vind ik nu ook niet fantastisch klinken op andere speakersets die ik gehoord heb.
Ik heb eens gecheckt, en zelfs op mijn oude logitech 5.1 setje is het verschil al te horen. Daar klinken in principe gewoon alle hoge tonen als ruis, dus is er niet veel verschil tussen goed en slecht gemasterde muziek.
Dus.
Is het slecht klinken van luid gemasterde tracks niet een algemeen fenomeen op de enigzins betere geluidssystemen? (In de zin van dat je je er dan beter van bewust bent wat er ontbreekt aan geluidskwaliteit, omdat je die geluidskwaliteit op goedkopere systemen überhaupt niet hebt) Of heb je ook merken waarbij het verschil in hoge percussie instrumenten tussen "Cold War Kids - Robbers" en bijvoorbeeld "The Killers - Hot Fuss" niet zo groot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Nou, de S608 geven relatief veel hoge tonen weer vergeleken met andere sets (bijv. sommige B&W's die iets aflopen in het hoog). Daardoor worden ook meer compressie-artifacten weergegeven. Als je het dynamisch bereik verkleint dan is het bijproduct daarvan vaak dat er bij de hoge tonen wat 'troep' verschijnt; daardoor klinkt hoge percussie meer ruis-achtig. De Jamo's leggen dat door hun goede hoogweergave erg snel bloot vind ik ("analytisch"? :P).

Waar je het minder hoort: een el-cheapo audioinstallatie in een auto bijvoorbeeld, zeker onder het rijden. Daar kan een gecomprimeerde cd soms nog iets prettiger klinken omdat je door rijwind/motorgeluiden sowieso minder kunt horen qua bereik, zeker als de audioinstallatie zelf geen compressie toepast (veel moderne systemen in auto's kunnen dat wel; loudness-functie).

En het verschil van de Jamo's met andere sets: de Jamo's kunnen knetterhard als de muziek goed gemastered is, zonder dat het zeer doet aan je oren. Andere sets klinken al veel sneller vermoeiend bij hoge volumes bij dezelfde muziek. Is de muziek niet goed gemastered, dan kan het ook bij de Jamo's niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorchris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2023
Misschien mag ik als nieuwkomer ook wat vragen. Ik heb de jamo s608 op het oog maar wil he gebruiken in combo met een yamaha a s500 stereo versterker.
Iemand enig idee of dit een goede combinatie is?

Ik snap dat als je je het weten wilt je moet gaan luisteren maar dit kan niet bij mij in de huurt, en ik er is altijd zo'n groot verschil met het geluid in een winkel ten opzichte van thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 20:59:
The Killers zijn wel extreem luid gemastered en een mooi voorbeeld van wat ik op de S608 niet mooi vind klinken (album Hot Fuss, klinkt ws beter op de wat warmer klinkende B&W's gok ik). Hihats op Hot Fuss klinken meer als ruis dan als instrumenten :X Sorry dat ik daar zo kritisch over ben maar het doet gewoon pijn aan m'n oren als ik dat hard wil luisteren door de vervorming in het hoog die je krijgt door die gigantische compressie, volume moet dus lager en da's zonde, want het is wel leuke muziek vind ik.

Ook Coldplay staat erom bekend om erg luid gemasterd te zijn trouwens, alleen wel nog iets minder erg dan The Killers en met wel nog een hoorbare baspartij erin (bij The Killers verdwijnt die min of meer in de ruis).

Maargoed, als dat je bevalt dan zit het voor de rest ook wel snor dus :P
Nu moet ik wel zeggen dat de CD die ik heb meegenomen nogal wat rustige nummers opstaan. Bijv. bij Lost! en Lost? valt het veel minder op als bijv. bij liedjes die gewoon iets moeilijker zijn weertegeven door alle partijen die erin zitten. Maar ik heb van vorige keren wel geleerd dat je gewoon van alles wat mee moet nemen. Van U2 tot The Game en alles wat daar tussenin zit, en nu moet ik ook zeggen dat ik niet gek hard heb gespeeld (-10 dB).

Maar goed ik zal nog eens terug gaan, dan met mijn eigen reciever om te kijken of de combinatie met sony gaat werken. Verder ook nog even langs bij Intosurround om wat van XTZ te gaan beluisteren. Dat is op dit moment de grootste concurrent voor de Jamo's.

Nog even een vraagje over de ruimte, het is de bedoeling dat de set in een ruimte van grofweg 14-15 vierkante meter komt te staan en de front speakers ongeveer 2,5 meter uit elkaar. Ik weet dat de speakers een beetje ruimte rondom nodig hebben om te kunnen ademen maar ik vroeg mij af of zo'n ruimte groot genoeg is om zuilen neer te zetten of is daar geen minimum voor?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
sjaool schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 15:28:
Vreemd dat mensen de 608 sprankelender in het hoog vinden dan de 606, ze gebruiken namelijk beiden exact dezelfde tweeter. ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
S608:

S606:

Het verschil zit hem in de grotere woofer en een extra midrange speaker bij de S608.
Het zou hem dan in het filter moeten zitten wil dat veel verschil gaan maken.

btw de combinatie Sony en Jamo is mij niet goed bevallen. Het hoog werd veel te schel en elke warmte in het geluid ontbrak. Dit was in combinatie met de Sony STR DG1000.
In combinatie met de Onkyo TX-NR609/TX-SR607 had ik dit probleem totaal niet.
Dat verbaasde me eerder ook al. De S506 gebruikt ook exact dezelfde tweeter voor zover ik weet. En toch zou de S606 beter klinken in het hoog en de S608 weer beter dan de S606.

Misschien een ander filter ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Davidshadow13: eigen versterker meenemen naar luisterruimte is inderdaad een goed idee als dat daar is toegestaan! :) Houd er wel rekening mee dat je luisterruimte het geluid verder nog wat zal kleuren, maar da's uiteraard bij elke speaker zo.
vosss schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:14:
[...]

Dat verbaasde me eerder ook al. De S506 gebruikt ook exact dezelfde tweeter voor zover ik weet. En toch zou de S606 beter klinken in het hoog en de S608 weer beter dan de S606.

Misschien een ander filter ofzo? :?
Alleen de afmetingen die hier beschreven zijn, zijn hetzelfde. Verder is het wellicht mogelijk dat er andere materialen worden gebruikt toch? Hoewel het er hetzelfde uitziet, dat wel...

Filters zijn sowieso anders i.v.m. andere karakteristieken/verhoudingen/woofers lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Exorchris schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:34:
Misschien mag ik als nieuwkomer ook wat vragen. Ik heb de jamo s608 op het oog maar wil he gebruiken in combo met een yamaha a s500 stereo versterker.
Iemand enig idee of dit een goede combinatie is?

Ik snap dat als je je het weten wilt je moet gaan luisteren maar dit kan niet bij mij in de huurt, en ik er is altijd zo'n groot verschil met het geluid in een winkel ten opzichte van thuis
Dat zal prima gaan hoor, de Jamo's zijn niet heel lastig om aan te sturen en je amp is meer dan prima.

Hier heb ik de S606's gedraaid op een Yamaha AX470 en een A2070, met beiden ging het prima. Nu hab ik een AX900 en ook geen enkel probleem de speakers aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
sjaool schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 15:28:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
S608:

S606:
Dat de afmetingen gelijk zijn hoeft overigens niet te betekenen dat het dezelfde tweeter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorchris
BertHier schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:52:
[...]

Dat zal prima gaan hoor, de Jamo's zijn niet heel lastig om aan te sturen en je amp is meer dan prima.

Hier heb ik de S606's gedraaid op een Yamaha AX470 en een A2070, met beiden ging het prima. Nu hab ik een AX900 en ook geen enkel probleem de speakers aan te sturen.
En qua geluid yamaha in combinatie met de jamo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Exorchris schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 16:15:
[...]

En qua geluid yamaha in combinatie met de jamo?
Wat kan je er van zeggen, klinkt gewoon goed zonder gedoe. Zowel op laag als op hoog volume.

Persoonlijk vind ik het beter klinken dan met een Philips FA-nogiets versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

JasperE schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:55:
[...]

Dat de afmetingen gelijk zijn hoeft overigens niet te betekenen dat het dezelfde tweeter is?
In dit geval gaat het echt om dezelfde tweeter. ;)

• Exorchris
Nog een vraag, de versterker die ik op het oog heb geeft 8 ohm. De jamo's zijn 6 ohm. Is dit nog een probleem?

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 18:37
misschien efjes meegeven over welke versterker het gaat...
Ik kan fout zijn, maar kan een versterker niet meerdere ohms aan, maar dan aan een verschillend wattage?
Vb: 6ohm aan 150W, 8ohm aan 100W en 16ohm (bestaat ook zeker he?) aan 50W

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Exorchris schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 06:26:
Nog een vraag, de versterker die ik op het oog heb geeft 8 ohm. De jamo's zijn 6 ohm. Is dit nog een probleem?
Kom op, een beetje onderzoek mag ook wel. Of denk je dat ik [FAQ] Audio voor de lol geschreven heb?

Maar een speaker is nooit een vast aantal Ohm. Je hebt wel de nominale impedantie, dat is de impedantie die het grootste gedeelte van het bereik er is. In het geval bij de Jamo zal het - de opgegeven - 6 Ohm zijn. Maar als jij muziek gaat luisteren gaat de impedantie varieren. Van ver boven de 8 Ohm tot zelfs onder de 4 Ohm. Voor een beetje receiver is dat allemaal geen probleem. Het kan pas lastig worden als de speaker vaak en lang onder de 4 wellicht 3 Ohm gaat duiken. Alleen geeft Jamo niet op wat het laagste punt is. Daarom kan je niet heel veel met alleen "6 Ohm". Mijn speakers zijn nominaal 8 Ohm, maar dippen vrolijk tot 2.9 Ohm op 117 Hz. Nominaal zegt dus niet veel.

• Exorchris
FeaR schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:14:
[...]

Kom op, een beetje onderzoek mag ook wel. Of denk je dat ik [FAQ] Audio voor de lol geschreven heb.
Sorry FeaR,

Je hebt wel een beetje gelijk. Echter kon ik daarmet mijn n00b brain niet een zeker gevoel van krijgen. Mijn yamaha A-S500 geeft aan een 8 ohm versterker te zijn die ook 4ohm aankan. Maar ja ik snapte er niet genoeg van om dan te weten of 6 ohm ook goed is. Ik heb toch wel onderzoek gedaan maar blijkbaar niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook mijn s608 draaien, super wel een verschil met 606 maar de inhoud en tweeter zijn het zelfde //?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het formaat van de woofer en het aantal speakers verschilt.
Verder heb je nog de filters die anders zullen zijn en natuurlijk ook de grootte van de klankkast.
Allemaal zaken die het verschil maken tussen de S606 en S608.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorchris
Van de week ook bij Havoned geweest om zelf maar eens te luisteren. Echt een gastvrij bedrijf! Mijn cradle of filth cd die ik had meegebracht kon niet over veel bijval rekenen overigens. Ik ben erg enthousiast over de s608. Details in het nummer "strawberry Fields" the beatles pikte hij moeiteloos op. Hier vallen menig speakers door de mand. Ook een trompet in een nummer van Boy Sets Fire werd moeiteloos en apart weergegeven. Menige set waar dit nummer op gespeeld wordt kun je deze niet meer onderscheiden.

Was 1 ding welke mij opviel, benieuwd of iemand anders dit heeft, ik had een nummer mee met zware bas eb het leek of de jamo's hier moeite mee hadden. De bas begon een beetje te knijpen, soort van ruis in de laagste toon. Iemand anders die dit ook heeft opgemerkt?

Er wordt hier veel gesproken over de onkyo icm de jamo's. Ik wil graag een stereo versterker op de jamo aansluiten en voor de ht een aparte versterker.
Vraag: welke puur stereo versterker zouden jullie adviseren icm de jamo, of wat heb je zelf draaien?

[ Voor 13% gewijzigd door Exorchris op 14-08-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Hmm, met lage bassen heb ik absoluut geen probleem met port noise, ook niet als ze hard/diep zijn. Wat eventueel zou kunnen is dat het gewoon in de muziek zelf zit? De Jamo's geven de hoge tonen namelijk best nadrukkelijk weer waardoor je bij sommige muziek eigenlijk net iets té veel hoort.

Dat van die hoge tonen maakt ze wat minder geschikt voor moderne pop/rock/metal, maar des te geschikter voor klassiek, jazz en films waar de muziek niet platgecomprimeerd wordt met alle vervorming in hoge tonen van dien.

Sorry trouwens, ik blijf strijden tegen de compressie-verkrachting van moderne muziek :P Luisterde laatst toevallig nog eens wat No Doubt op de speakers (jeugdsentiment). Wat een verschil met moderne pop zeg; veel mooier gemixt. Gewoon van Spotify (losse albumversies), en klinkt geweldig op deze speakers met nog een mooi laag gebied erin, wat je steeds minder ziet bij pop _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:19
Na vorige week bij Havoned gekeken (mijn vriendin vond de S608 te groot) en geluisterd (toch vond ze het geluid veel mooier dan de S606) te hebben... afgelopen weekend de knoop doorgehakt en de S608 HCS3 gehaald bij Smits in Arhem (€ 575,-). Inmiddels staat de set te pronken in de woonkamer...

Qua sub werd daar aangeraden om voor de JAMO SUB650 te gaan, omdat de 200 / 250 en 300 te licht zouden zijn. Blijft voor nu nog even op het verlanglijstje omdat de receiver (Pioneer 512) eerst aan vervanging toe is.

Nou ja, ik ben er superblij mee.. bedankt iedereen voor de adviezen.

Ps de doos was vrij groot en zwaar (70 kg), toch paste die in mijn Renault Megane station met de bank neergeklapt. Hield ca 40 cm over (op een beschikbare lengte van ca 180).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Inmiddels staat de set te pronken in de woonkamer...
Ja maak dan meteen een foto voor hier zou ik zeggen; nietwaar? :)

Verwijderd

Dr_oetker schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:13:
Qua sub werd daar aangeraden om voor de JAMO SUB650 te gaan, omdat de 200 / 250 en 300 te licht zouden zijn
Ik heb de Jamo SUB300 gecombineerd met een S606 HCS 5.0 maar daar zit genoeg bass in hoor ;). Deuren rammelen in het kozijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjbuitenga
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-04 10:01
Wanneer je de Jamo sub650 voor een leuke prijs kunt kopen zou ik zeker voor deze gaan.
Ik heb de sub ongeveer 1 jaar geleden voor 400 euro gekocht.
De sub 650 heeft een gesloten kast en een driver van 30 cm en heeft daarom wat minder moeite met de echt
lage tonen t.o.v. de sub 200/250 of 300. Heb zelf de Jamo,s S606 HCS 3 en met muziekweergave heb je echt
een mooi, diep laag waarin de subwoofer zichtbaar bijna geen moeite hoeft te doen(qua uitslag van de conus)
Alleen heb ik gister de versterker aan de achterkant er uitgeschroefd en verbaasde mij over de afmeting van
de versterkermodule! Dat dat kleine printje 650 watt levert kan ik mij niet voorstellen. De kast was wel van 22mm mdf gemaakt en voelde wel stevig. De woofer zelf was behoorlijk met een magneet van 20cm doorsnede en volgens mij dubbelspoels(helaas geen foto,s genomen).
Voor films is deze sub natuurlijk ook een enorme aanvulling.
Tijdje terug TRON legacy gekeken en zat echt met een grijns van oor tot oor. Wat een geluid,wat een geweld.
Binnenkort de s606 omruilen voor de s608 en ik denk dat ik dan een set heb waar ik de eerst komende tijd wel mee vooruit kan(hoop ik want ik ben niet snel tevreden).

[ Voor 14% gewijzigd door kjbuitenga op 20-08-2011 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

kjbuitenga schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:50:
Dat dat kleine printje 650 watt levert kan ik mij niet voorstellen.
Dat is één van de eigenschappen van BASH versterkers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

kjbuitenga schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:50:
Wanneer je de Jamo sub650 voor een leuke prijs kunt kopen zou ik zeker voor deze gaan.
Ik heb de sub ongeveer 1 jaar geleden voor 400 euro gekocht.
De sub 650 heeft een gesloten kast en een driver van 30 cm en heeft daarom wat minder moeite met de echt
lage tonen t.o.v. de sub 200/250 of 300.
Zijn de Jamo SUB200 en SUB250 geen gepoorte subwoofers? Dan kan je dat eigenlijk al niet vergelijken met een gesloten subwoofer. Die sound en opbouw is toch echt anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De SUB 250 heeft inderdaad een poort aan de achterkant in de breedte langs de bovenkant van de subwoofer (is het nog te volgen ;) ).

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2h339ds.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door sjaool op 20-08-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel deze op het oog:
http://www.jamo.com/eu-en/products/s-608-hcs-3-description/

Voor 625,-
Hierbij wil ik dan een Onkyo TX-NR509 kopen. Wat denken jullie van deze set en aankoop? Ik ben nog vrij nieuw dus wat advies zou mooi meegenomen zijn ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:34

HeroS

SmartHome Nerd

Ik heb de zelfde set. Jamo 608 met Onko 509. Perfect en zeer goed geluid zeker voor die prijs.

Een aanrader!

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeroS schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:01:
Ik heb de zelfde set. Jamo 608 met Onko 509. Perfect en zeer goed geluid zeker voor die prijs.

Een aanrader!
Ok kun je er nog iets meer over vertellen misschien? :) Heb je ook die andere boxjes erbij die je in mijn link ziet?
Sandyman538 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:18:
[...]

Zoals hierboven aangegeven zou ik ook doorsparen. Voor 290E heb je de S606 en voor 440E heb je de S608. Zelf zou ik dan nog doorsparen voor de S608 HCS3 voor 550E heb je er dan ook nog 2 surround en een center speaker bij.
Ik heb zelf interesse in die 608 HCS 3... maar waar staat deze voor 550 euro?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

Foutje, kan ik mijn post niet zelf verwijderen?

[ Voor 196% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Wat wil je weten? Heb ook de HC-3 dus 2 front, 2 back and surround/center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
lichtjes off-topic, maar ze komen bij de HCS 5 en HCS 6 sets er wel bijgeleverd, dus toch maar efjes vragen:

Ik lees regelmatig dat de SUB 200 en 250 niet zo spectaculair goed zijn. Wat is dan net het probleem?
Ik denk de S 608 HCS 6 set aan te schaffen ergens de komende weken/maanden (icm Onkyo TX-NR609 + extra paar S 602 voor 7.1), dus met de SUB 250 erbij.
250W lijkt me ruim voldoende voor films in een home cinema van zo'n 21m². Ik heb nu een ouwe budget Jamo set met sub van 70W in de living staan (+50m²) en dat speelt ook al heel hard. De amp in dat subje staat zelfs maar amper opengedraaid, op 10-15% misschien. Anders is die té overheersend.
Dus daardoor kan ik me echt niet inbeelden dat 250W te kort zou schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
freeco schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 09:49:
lichtjes off-topic, maar ze komen bij de HCS 5 en HCS 6 sets er wel bijgeleverd, dus toch maar efjes vragen:

Ik lees regelmatig dat de SUB 200 en 250 niet zo spectaculair goed zijn. Wat is dan net het probleem?
Ik denk de S 608 HCS 6 set aan te schaffen ergens de komende weken/maanden (icm Onkyo TX-NR609 + extra paar S 602 voor 7.1), dus met de SUB 250 erbij.
250W lijkt me ruim voldoende voor films in een home cinema van zo'n 21m². Ik heb nu een ouwe budget Jamo set met sub van 70W in de living staan (+50m²) en dat speelt ook al heel hard. De amp in dat subje staat zelfs maar amper opengedraaid, op 10-15% misschien. Anders is die té overheersend.
Dus daardoor kan ik me echt niet inbeelden dat 250W te kort zou schieten.
Die sub die je nu hebt is te overheersend omdat ie te bonkerig is, dat stoort eerder dan dat het een aanvulling is. Die sub 250 zal ongetwijfeld een stuk beter zijn, maar nooit zo goed als een sub van een subwoofer merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb onlangs een jamo s 608 hcs3 set gekocht en ik vraag me af welke receiver het beste voor mij is. de set gaat vooral voor muziek en films gebruikt worden en af en toe een game. het belangrijkste is de geluidskwaliteit, een netwerkfunctie is niet belangrijk omdat ik voor m'n audiobestanden een dedicated mediaplayer ga gabruiken (popcorn hour a-210). ik heb veel multichannel .flac bestanden, dvd-audio en sacd rips, deze moeten uiteraard goed worden weergegeven.

nu zit ik te twijfelen tussen de volgende twee receivers:

harman kardon avr-365
onkyo tx-nr808

wat is volgens jullie de beste keus voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Ossi schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:15:
[...]
Die sub die je nu hebt is te overheersend omdat ie te bonkerig is, dat stoort eerder dan dat het een aanvulling is. Die sub 250 zal ongetwijfeld een stuk beter zijn, maar nooit zo goed als een sub van een subwoofer merk.
Goed, maar da's eigenlijk niet echt een antwoord op mijn vraag ;)
De vraag was dat ik regelmatig lees dat de SUB 200/250 niet echt goed is. Waarom dan? De argumentering van die commentaar heb ik nog nooit erbij gelezen. Kunnen andere subs lager, of harder (hoeft dus niet voor me), minder vervorming, ...
Ik lees dat een echt subwoofermerk beter is, maar wat is dan het prijsverschil? 't Moet een beetje appels met appels vergelijken blijven. Een klein dieseltje zal ook niet kunnen tippen aan een Porsche, maar de prijs is er ook naar, als je de vergelijking begrijpt ;)
Mocht er een betere sub te krijgen zijn aan een gelijkaardige prijs van de SUB 250 (€200-250), zou ik ook het HCS 3 setje kunnen kopen en een sub van een ander merk. Anders denk ik wel dat de SUB 250 wel voor me zal voldoen, toch voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De SUB 250 is een prima subwoofer voor zijn geld. Bonkerig is hij zeer zeker niet hij is zelfs wel redelijk muzikaal.
Een subwoofer die echt beter is kost dan ook minimaal het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
freeco schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:14:
[...]

Goed, maar da's eigenlijk niet echt een antwoord op mijn vraag ;)
De vraag was dat ik regelmatig lees dat de SUB 200/250 niet echt goed is. Waarom dan? De argumentering van die commentaar heb ik nog nooit erbij gelezen. Kunnen andere subs lager, of harder (hoeft dus niet voor me), minder vervorming, ...
Ik lees dat een echt subwoofermerk beter is, maar wat is dan het prijsverschil? 't Moet een beetje appels met appels vergelijken blijven. Een klein dieseltje zal ook niet kunnen tippen aan een Porsche, maar de prijs is er ook naar, als je de vergelijking begrijpt ;)
Mocht er een betere sub te krijgen zijn aan een gelijkaardige prijs van de SUB 250 (€200-250), zou ik ook het HCS 3 setje kunnen kopen en een sub van een ander merk. Anders denk ik wel dat de SUB 250 wel voor me zal voldoen, toch voor die prijs.
Je hebt gelijk, het is idd geen echt antwoord. Voor dat geld is het een prima sub, mogelijk kun je voor een kleine extra investering een veel betere tweedehands sub krijgen van BK of SVS.
De betere subs gaan lager, maar vooral veel strakker. Als je het verschil gehoord hebt wil je niet meer terug, dus misschien is het beter dat je het niet hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
ok, duidelijk...
we zullen dan maar geen duurdere subs gaan luisteren en onthouden dat de SUB 250 een goeie sub is voor z'n geld ;)
(als ik nu al best tevreden ben van die ouwe 70W sub...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

freeco schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:36:
ok, duidelijk...
we zullen dan maar geen duurdere subs gaan luisteren en onthouden dat de SUB 250 een goeie sub is voor z'n geld ;)
(als ik nu al best tevreden ben van die ouwe 70W sub...)
Ook bij subwoofers zegt vermogen lang niet alles. Als mooi voorbeeld deze set:
Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=111425.0;attach=90650;image

Die hele rij wordt aangedreven door één versterker van 30 Watt...

Het probleem met subwoofers is dat het in de basis maar een kist is met een woofer er in. Een gepoorte subwoofer is niets meer dan een kist met een gat er in. Echter moet de positie van die poort wel goed berekend worden. Anders krijg je dingen als nare trillingen, niet lekker lopende frequenties en bij goedkopere modellen ook nog kans op poortruis. Allemaal dingen die je bij echt goedkope subwoofers veel tegen komt.

Ik heb zelf een Magnat subwoofer gehad die ook alleen kon bonken. In films is zoiets echt leuk en voegt het wat toe. Echter met muziek is er niets subtiels aan en stoort het meer. Een goede subwoofer kan een set helemaal compleet maken, maar een slechte subwoofer kan een set helemaal kapot maken. Daarom liever geen subwoofer dan een te goedkope subwoofer.

Feit is inderdaad wel dat als je eenmaal een goede subwoofer gehoord hebt dat je je dan gaat ergeren aan sets waar de subwoofer te hoog (qua frequentie) af staat gesteld. Laatst nog bij iemand geweest die had zijn subwoofer op 250 Hz staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alleen de s606 zuilsprekers, en wil mijn jbl center gaan upgraden. Ik ben juist verhuisd en zou graag mijn nieuwe center speaker onder mijn tv hangen. Nu kwam ik deze Jamo d500 lcr tegen, een platte speaker, thx approved, en ik vroeg me af of dit goed zou matchen bij de s606. Iemand advies? Budget ligt rond de 200 euro.

http://www.jamo.com/na-en/products/d-500-lcr-description/

Mijn receiver: yamaha rx v667

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zouw zelf gaan voor de jamo s 60 center past er beter bij in de zelde serie.
En je hou nog 100 euro over kun je nog 2 jamo s 602 kopen heb je een 5.0 setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
ik zou het ook bij de S 60 center houden als complement op de S 606 zuilen. Gewoon binnen dezelfde reeks blijven, en niet voor een duurdere D (=design?) gaan. De S 60 is wel dieper met 21cm, terwijl die D 500 maar 13cm diep is. Dat kan misschien een praktisch voordeel voor je zijn?

Die THX certificering is toch maar een papiertje. Op zich zegt dat weinig over kwaliteit. Mijn Logitech Z-2300 2.1 set is ook THX approved. Voor PC speakers zijn die ook wel heel goed vind ik zelf, maar of het daarom ook goeie muziekspeakers zijn? Don't really think so...

@Fear: Het prijsverschil met de SUB 300 is niet zo super groot, terwijl die een driver van 25cm tov 20cm in de SUB 250. Da's misschien een interessant voordeel geluidstechnisch gezien?
De 300 kan ook 2Hz lager, door de grotere klankkast denk ik? Maar het zal nu ook niet op 2Hz aankomen eigenlijk...
En uiteraard 300W tov 250W, maar dat boeit me minder.
Zou deze een interessante tussenkeuze zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

freeco schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:37:
@Fear: Het prijsverschil met de SUB 300 is niet zo super groot, terwijl die een driver van 25cm tov 20cm in de SUB 250. Da's misschien een interessant voordeel geluidstechnisch gezien?
De 300 kan ook 2Hz lager, door de grotere klankkast denk ik? Maar het zal nu ook niet op 2Hz aankomen eigenlijk...
En uiteraard 300W tov 250W, maar dat boeit me minder.
Zou deze een interessante tussenkeuze zijn?
Die grotere versterker is nodig omdat de woofer ook groter is en dus wat meer nodig heeft om in beweging te komen. Het is dus een combinatie van de grotere woofer én de versterker die meer vermogen kan leveren. En "maar" 2 Hz, maar bij een subwoofer is dat redelijk veel. Subwoofer die ik heb kan ook "maar" 5 Hz lager dan de kleinste in de serie, maar qua meerprijs is het aanzienlijk.

Of de SUB300 de meerprijs waard is durf ik niet te zeggen. Ik ken de SUB300 verder niet, de 250 heb ik geloof ik wel eens gehoord. Maar met een budget van 200 euro wordt het lastig om iets anders te vinden denk ik. Iets anders wat dus niet alleen 'BONK BONK" doet, want als je dat wil ben je voor 50 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Nee goed, ik ben me bewust dat hoe lager ze kunnen, hoe moeilijker dat wordt en dus de prijs omhoog schiet. Maar ik wou zeggen: 2 Hz voor mij persoonlijk. Ik denk niet echt het onderscheid te horen/voelen tussen 28Hz of 30Hz.
Mijn kleine Jamo subje in de living kan als laagste maar 45Hz als ik me goed herinner. En ik heb het al gezegd, ben best tevreden over dat ouwe Jamo surround setje.
Maar het prijsverschil tussen de 250 en 300 is maar zo'n €40-50, dus 't is misschien dat geld wel waard. Als iemand ervaring heeft met de SUB 300 mag die gerust nog eens reageren.

En nu ga ik over de sub stoppen, want 't is hier een topic over de S606/S608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

freeco schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:54:
En nu ga ik over de sub stoppen, want 't is hier een topic over de S606/S608
Wellicht dat we dit topic anders maar eens om gaan dopen in "[Speakers] Het Jamo Ervaringen Topic". Kleine aanpassing en het dekt de lading dan al wat meer, want in dit topic is meer aan bod gekomen dan alleen de S606 en S608. Aan de Topicstart is ook nog wat te doen, alleen zal de originele Topicstarter niet mee doen aangezien die al meer dan een maand niet op het forum geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freeco schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:37:
De S 60 is wel dieper met 21cm, terwijl die D 500 maar 13cm diep is. Dat kan misschien een praktisch voordeel voor je zijn?
Ja dat is het 'm. Eindelijk een mooie platte LED tv aan de muur, hangt daar zo'n grote speaker onder (dat is nu ook al zo). Ik weet dat plattere speakers vaak niet zo'n vol geluid produceren dan de diepere, maar vanwege die THX certificering zou je toch bijna gaan denken dat dit wel ergens naar moet klinken. Helaas heb ik die D500 nog nergens zien hangen. Ik kwam op correct.nl ook nog een d7 lcr tegen van 249, misschien ook nog een optie.

Iemand een idee voor een andere wat minder diepe center speakers die goed past bij mijn mooie zuilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou de harman kardon avr-365 http://nl.harmankardon.co...oduct-detail/avr_365.html het goed doen in combinatie met de jamo s 608 hcs 3 set?

zowel de speakers als de versterker schijnen een warme sound af te geven, gaat dit dan niet te wollig klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
De S608 vind ik niet echt een 'warme sound' afgeven. Eerder juist een beetje koud (wel met veel bas). Ze hebben een nadrukkelijke hoogweergave die films erg goed tot hun recht laat komen maar gewone muziek juist wat minder (direct mode bij beide).

Ik denk eerlijk gezegd dat het wel goed zal klinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, bedankt sorcerer. dan ga ik 'm maar eens bestellen. zal hier wel laten weten hoe het geheel klinkt als ik de boel heb aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:48:
ok, bedankt sorcerer. dan ga ik 'm maar eens bestellen. zal hier wel laten weten hoe het geheel klinkt als ik de boel heb aangesloten.
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:27:
de speakers heb ik al, die heb ik beluisterd met een yamaha rx-v767. ik vroeg me alleen af of deze versterker goed zou combineren met de jamo set. natuurlijk is alles subjectief, maar of iets "warm" klinkt of juist "koud" kun je over het algemeen wel onderscheiden denk ik zo.
No offence maar waarom bestel je speakers zonder te gaan luisteren. Wat sorcerer zegt is zijn mening met zijn smaak. Jij kan de speakers echt ruk vinden. (het is niet dat je voor 1 euro een snoepje oid koopt die dan toch niet lekker blijkt te zijn)
Dan heb ik niets gezegd ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Griffin op 24-08-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de speakers heb ik al, die heb ik beluisterd met een yamaha rx-v767. ik vroeg me alleen af of deze versterker goed zou combineren met de jamo set. natuurlijk is alles subjectief, maar of iets "warm" klinkt of juist "koud" kun je over het algemeen wel onderscheiden denk ik zo.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 12:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeroS schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 08:53:
Wat wil je weten? Heb ook de HC-3 dus 2 front, 2 back and surround/center.
Misschien zou je me kunnen vertellen wat voor kabels ik nodig ga hebben. Ik wil mijn pc op tv aansluiten. tv en playstation en speakers op de receiver. Heb zelf 2 HDMI kabels momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:08:
[...]

Misschien zou je me kunnen vertellen wat voor kabels ik nodig ga hebben. Ik wil mijn pc op tv aansluiten. tv en playstation en speakers op de receiver. Heb zelf 2 HDMI kabels momenteel
Je hebt 1 hdmi kabel nodig voor van je pc naar je receiver.Je hebt 1 hdmi kabel nodig voor je receiver out naar je tv. Daarna kun je de rest van je apparatuur met hdmi aansluiten op de rest van je hdmi ingangen. Dus 3 in totaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Eindelijk een JAMO topic! Thanks Fear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

HeroS schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 01:06:
Eindelijk een JAMO topic! Thanks Fear
Mja, weinig keuze eigenlijk als je het hele topic zo door leest. Mocht iemand mede-TS willen worden om de TS wat bij te werken met foto's en dergelijke, stuur me dan een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik ben (samen met andere mede-auteurs) druk bezig met een nieuwe TS, deze laat echter nog op zich wachten. Een ogenblik geduld ;)

Verder (even ontopic) moet ik ook geduld hebben. Ergens volgende maand eens gaan luisteren in Putten naar wat speakers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Zou er ergens een zaak zijn waar ik een setje S608's kan beluisteren en mochten die mij bevallen dat ik mijn S506's in kan ruilen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

>> http://www.havoned.nl/ kun je luisteren. Daar hebben ze alles staan van Jamo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Laatst online: 09-09 18:43

Ch3cker

Testlab Teamlead
Iemand al opgevallen dat de Jamo S426 opeens bij twee verschillende shops voor nog geen 70 euro te krijgen zijn?

pricewatch: Jamo LSP-BOX S426 Bruin

http://www.correct.nl/art...R=452933&ref=comparegroup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen bestellen snel zal wel een fout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Zo te zien bij gaat het bij beide shops om een enkelstuksprijs, maar ze worden alleen per 2 geleverd.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met Jamo is goed.
Was al een tijdje aan het zoeken naar een 5,1 set met wat grotere speakers. Dus niet a formaat Z5500. Mijn broer heeft die set, en hoewel het geluid goed klinkt vind ik het design niet zo geweldig.
Een paar dagen later kwam een set in de aanbieding bij Ibood.nl. De S426 HCS 3 van 400 nogwat voor 180,- (200 inc rembours) De goedkoopste die ik nu kan vinden kost 280,- bij Bestekeus.nl
Link:

http://www.ibood.com/nl/n...oor_Iedere_Thuisbioscoop/

De set vroeg in de ochtend bestelt, ongeveer 10 dagen later kwam ie binnen (ruim binnen vermelde tijd van 10 werkdagen). Wel jammer vond ik dat ik geen kleur kon kiezen, maar de bruine hout finish was ook erg mooi.
De set was mooi ingepakt. Elke speaker individueel. De set bestaat uit 2 staande speakers, 2 kleinere voor op een bureau bijvoorbeeld, en een liggende center-speaker.
Wattage nergens vermeld.
De set op 22-11-2010 gekocht en gaat dus al mooi 9 maanden mee. Nog geen krasjes en dergelijk. Ik moet wel zeggen dat ze op de bovenkant zeer veel stof verzamelen. Meer dan andere speakers die ik heb gehad.
Die andere waren wel zwart dus het kan ook gewoon gezichtsbedrog zijn.
Ik gebruik de set in combinatie met een Yamaha A/V receiver en 2 x Sony 140watt 3 weg bookshelf speakers.
Ik heb niet zoveel ervaring met surround sound maar ik vind het geluid zeer mooi klinken. Maar dit is ook zeer afhankelijk van de plaats waar je zit. Als ik bijvoorbeeld wat meer naar voor schuif komen hogere tonen beter uit en als ik meer naar achter schuif de bass. Ik moet wel zeggen dat ik een zeer kleine kamer heb dus met een wat grotere kamer zul je je hier geen zorgen over hoeven maken. Over het volume ben ik zeer te spreken, heb ze nooit hoger dan 50% hoeven te zetten, en dan gaan ze al flink hard.
De bass is goed voor een set zonder subwoofer.
Dit is alles wat ik erover heb te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch3cker schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:45:
Iemand al opgevallen dat de Jamo S426 opeens bij twee verschillende shops voor nog geen 70 euro te krijgen zijn?

pricewatch: Jamo LSP-BOX S426 Bruin

http://www.correct.nl/art...R=452933&ref=comparegroup
Is toch niet zo raar? De 5.0 set kost nu 280,-
Die 2 samen zijn al 140. Voor de overige 3 betaal je dan 140,-.
Denk niet dat dit een foutje is.

(Mocht je mijn mening over de set willen weten dan kun je die lezen onder aan het topic) Ik ben nog aan het werken aan een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Laatst online: 09-09 18:43

Ch3cker

Testlab Teamlead
G-Tus schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:53:
Zo te zien bij gaat het bij beide shops om een enkelstuksprijs, maar ze worden alleen per 2 geleverd.
Dat klopt uiteraard, maar bij de concurerende shops staan dezelfde speakers voor rond de 200 euro, en dat is óók per stuk. Volgens mij is het ook geen fout, maar wellicht kan iemand er zijn voordeel mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ch3cker schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:30:
[...]
Dat klopt uiteraard, maar bij de concurerende shops staan dezelfde speakers voor rond de 200 euro, en dat is óók per stuk. Volgens mij is het ook geen fout, maar wellicht kan iemand er zijn voordeel mee doen.
Dan wordt je bij die concurrerende shops flink genaaid. Want voor 200 euro per stuk heb je ook de - hogere - Jamo S606 en S608.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.