Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Beste mensen,

Ik sta op het punt om de Jamo S606 HC3 (5.0) set aan te schaffen, maar weet helaas verdraaid weinig van versterkers / receivers. Voordat ik dus de knoop doorhak, wil ik me daar wat verder in verdiepen. Laat mij de situatie schetsen, waarna ik enkele vragen voor jullie heb. Antwoorden zouden zeer gewaardeerd worden!

De opstelling is vrij simpel:
Input:
PC: Beeld via HDMI naar receiver, geluid optisch naar receiver
TV signaal: Coax kabel naar receiver
Wii: composiet naar receiver

Output:
DVI (D) of HDMI (met adaptertje) voor beeld, en de Jamo-set obviously aangesloten als 5.0 speaker opstelling (In een wat rechthoekige kamer van +-17m2.

Gebruik:
Voornamelijk muziek (60%), gevolgd door films/series (20% samen) en games (15%), en nog een heel klein beetje TV / Wii (5% samen, als het niet minder is (in het voordeel van muziek)).

Voor de receiver heb ik een bedrag van rond de €200 euro in gedachten. Het kan in principe wel wat hoger, maar €275 is toch wel het harde limiet.
Nu moet ik hierbij dan ook aangeven dat de TV en Wii me vrij weinig kunnen schelen - het is meer mooi meegenomen als het wel kan.

Nu vroeg ik me af:
  • Welke versterkers hebben jullie zelf?
  • Welke Jamo speakers heb je er aan hangen?
  • Hoe bevalt de combinatie?
  • Komt de receiver wat overeen met mijn wensen?
Algemene opmerkingen en/of tips zijn natuurlijk ook welkom, maar dat heeft wat minder te maken met de combinatie met de Jamo set.

Ik moet overigens ook bekennen dat de FAQ aardig overweldigend is. Ik heb hem wel doorgenomen, maar niet alles is even goed blijven hangen. Daardoor vind ik het in dit geval ook moeilijk om wat in de pricewatch de zoeken. Hopelijk kunnen jullie me dat vergeven :')

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

cPT.cAPSLOCK schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:00:
De opstelling is vrij simpel:
Input:
PC: Beeld via HDMI naar receiver, geluid optisch naar receiver
TV signaal: Coax kabel naar receiver
Wii: composiet naar receiver
Welke grafische kaart zit er in de PC? De meeste grafische kaarten hebben tegenwoordig gewoon HDMI Out zodat je met een HDMI kabel van de PC naar de receiver kan gaan. De oudere kaarten met alleen DVI kunnen soms intern ook gekoppeld worden aan de geluidskaart of moederbord zodat er over DVI geluid gestuurd kan worden door middel van een adapter.

Het TV-signaal wat via coax binnen komt is niet een signaal wat je op de receiver aan kan sluiten. De receiver heeft over het algemeen wel coax ingangen, maar dat is voor de radio antenne of het zijn digitale coax ingangen.

De Wii met composiet naar de receiver is verder geen probleem. Let alleen wel op dat niet elke receiver analoog signaal (composiet, component, VGA) kan converteren naar digitaal (HDMI). Mocht je een receiver hebben die niet aan conversion doet dan zal je van de receiver nog een composiet kabel naar de TV moeten leggen.
cPT.cAPSLOCK schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:00:
Nu vroeg ik me af:
  • Welke versterkers hebben jullie zelf?
  • Welke Jamo speakers heb je er aan hangen?
  • Hoe bevalt de combinatie?
  • Komt de receiver wat overeen met mijn wensen?
De laatste van die vier punten heb ik hierboven al beantwoord. De rest van de vragen zijn te beantwoorden door dit Jamo-topic door te lezen of eens in reeksen als Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 45 te kijken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
FeaR schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:39:
[...]

Welke grafische kaart zit er in de PC? De meeste grafische kaarten hebben tegenwoordig gewoon HDMI Out zodat je met een HDMI kabel van de PC naar de receiver kan gaan. De oudere kaarten met alleen DVI kunnen soms intern ook gekoppeld worden aan de geluidskaart of moederbord zodat er over DVI geluid gestuurd kan worden door middel van een adapter.
Ik heb een HD5850, standaard Sapphire uitvoering. Deze heeft dus wel HDMI out (waar ook audio langs verstuurd kan worden), maar omdat ik over een Auzentech X-Plosion geluidskaart beschik vind ik dat zonde. Naar mijn weten verwerkt de ATI kaart ook het geluid, in plaats van de geluidskaart, als ik hem via HDMI het geluid laat versturen. Dat baseer ik op het feit dat er een apart audio device in de trant van ATI HDMI Output in de lijst met audioapparaten staat.

De reden dat ik tussen receiver en scherm DVI wil gaan gebruiken (of HDMI+DVI-adapter) is dat mijn scherm uitsluitend over VGA / DP / DVI-D beschikt. Het draait hier namelijk om een pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H. Deze heb ik overigens ook nog niet aangeschaft, maar staat wel op hetzelfde lijstje als je Jamo set. Die kan eventueel nog veranderen in een 26" of 27", maar dat weet ik nog niet zeker. Dan zal het namelijk geen IPS meer zijn, wat ik graag wil vanwege de zwartwaarden, kijkhoek en kleuren.
Het TV-signaal wat via coax binnen komt ... nog een composiet kabel naar de TV moeten leggen.
Ah, bedankt voor het advies!
De laatste van die vier punten heb ik hierboven al beantwoord. De rest van de vragen zijn te beantwoorden door dit Jamo-topic door te lezen of eens in reeksen als Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 45 te kijken.
Fair enough. Echter staan in dat topic ook ontzettend veel niet-Jamo sets, en hoewel dat erg goed is om een referentiekader mee op te bouwen zegt dat weinig over de combinatie Jamo / receiver X
Ik zal er alsnog wat vrije tijd tegenaan gooien!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Voor de liefhebbers vandaag (1-9-2011) heeft Ibood een Jamo aanbieding:
Jamo S506 met Sub

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
Griffin schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:35:
Jamo S506 met Sub
Heb ik ook gezien.
Wat tegenvalt is het bereik van de Sub.
Die haalt maar 40-200 Hz. Wetende dat een deftive vloerstaander (KEF IQ90 bv) al begint bij 33hz.

Nu voor 300€ is die set wel een koopje denk ik.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
40Hz haalt dat ding never nooit. Durf niet te zeggen wat hij wel doet, maar gok 65 op zn laagst.

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:53
Hebben jullie Jamo bezitters er nooit last van dat de speakers niet magnetisch afgeschermt zijn?

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:04
OLVG schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:31:
Hebben jullie Jamo bezitters er nooit last van dat de speakers niet magnetisch afgeschermt zijn?
Nee, ik heb een LCD-tv, en ik heb geen biostabil die er continu tegenaan blijft plakken als ik erlangs loop. *D

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Throduss
OLVG schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:31:
Wat zou daar het nadeel van zijn dan? Heb jij nog een CRT-scherm?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Tommie12 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:42:
[...]Heb ik ook gezien.
Wat tegenvalt is het bereik van de Sub.
Die haalt maar 40-200 Hz. Wetende dat een deftive vloerstaander (KEF IQ90 bv) al begint bij 33hz.

Nu voor 300€ is die set wel een koopje denk ik.
Je zet nu twee maal de opgegeven specificaties tegenover elkaar. Dus mocht één van de twee fabrikanten niet goed opgegeven hebben dan hang je al. Dat is altijd wat tricky. Maar desondanks kan een subwoofer die tot 40 Hz gaat wel een aanwinst zijn. Stel je laat de subwoofer alles doen vanaf 60 - 80 Hz en naar beneden. De KEF wordt dan een stuk makkelijker aanstuurbaar voor de versterker/receiver, lage tonen zijn namelijk lastiger aan te sturen. De subwoofer zal sowieso een hogere SPL hebben dan de speaker, dus dat win je sowieso.

Op die manier heb je toch een soort van winst al gaat het geluid niet veel lager. Gaat natuurlijk niet op als je een leuke versterker hebt staan die veel uit de speakers kan halen. Dan kan je beter doorsparen en een goede subwoofer kopen die wel onder de 40 Hz kan.

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 18:37
cPT.cAPSLOCK schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:17:
[...]
Fair enough. Echter staan in dat topic ook ontzettend veel niet-Jamo sets, en hoewel dat erg goed is om een referentiekader mee op te bouwen zegt dat weinig over de combinatie Jamo / receiver X
Ik zal er alsnog wat vrije tijd tegenaan gooien!
Je komt regelmatig wel Jamo gecombineerd mat Onkyo amps tegen.
Ikzelf ga ook een setje Jamo S 608 combineren met een Onkyo TX-NR609. Maar die laatste ligt al wel ver boven je budget.
Je kan de TX-SR308 (instapmodel vorig jaar) nemen voor €215 of de TX-SR309 (huidig instapmodel) voor zo'n €240.

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 14:01
Ik heb sinds 2 maanden een Jamo S608 set, aangestuurd door een Yamaha RX-V667 en dit bevalt me heel goed.
Deze Yamaha is ongeveer 300 euro, maar er is vast wel een goedkoper of voorlopend model beschikbaar.

• Throduss
De Yamaha RX-V667 is het voorlopende model. De nieuwe is de RX-V671 die ongeveer 500 euro kost.

• cPT.cAPSLOCK
Bedankt voor de adviezen! Ik zat inmiddels de TX-SR508B te overwegen.
Die kan ik voor €200 krijgen, buiten de Pricewatch om. Dat lijkt me toch wel een mooie deal, aan de hand van alles wat ik hier en over de rest van het internet gelezen heb.
Ik dan dan ook dat ik dit weekend ergens de knoop door zal hakken. Het is alleen nog even kijken wanneer ik het kan laten bezorgen, want de komende tijd wordt erg druk. Waarschijnlijk maar gewoon bij het postkantoor.

• freeco
Ik heb die Onkyo 508 in m'n living staan op een 10jaar oude Jamo 5.1 set. Speelt goed hoor, alleen toch wat detailbemerkingen over dat model.
Op moment dat ik deze aanschafte (ruim jaar terug) zat er een bug in de firmware waarbij de rear channels waren omgewisseld wanneer je multichannel instelde. Er is een fix voor uitgebracht (aangezien je niet zelf kan updaten moet dit in een servicepunt), dus als je geen ouwe productiemodel hebt, zal deze nieuwere firmware ook wel onmiddelijk erin zitten.
Ik vind wat knullig dat je bij het wijzigen van instellen steeds eerst op de knop "receiver" moet drukken. Het is toch ook wel de afstandsbediening van de receiver zeg! Maar ja... het werkt wel...

btw: ik merkte eerder deze week dat op CleverCow.nl de Jamo S 608 HCS 3 aan €582 staat. Goedkoper heb ik momenteel niet gevonden. De 2 webshops die dichtst in de buurt komen rekenen €625 euro. Ook de verzendkosten naar België liggen bij CleverCow pakken lager dan bij die andere 2.
Dus... daarnet setje besteld O-)

Verwijderd

freeco schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:13:
Ik heb die Onkyo 508 in m'n living staan op een 10jaar oude Jamo 5.1 set. Speelt goed hoor, alleen toch wat detailbemerkingen over dat model.
Op moment dat ik deze aanschafte (ruim jaar terug) zat er een bug in de firmware waarbij de rear channels waren omgewisseld wanneer je multichannel instelde. Er is een fix voor uitgebracht (aangezien je niet zelf kan updaten moet dit in een servicepunt), dus als je geen ouwe productiemodel hebt, zal deze nieuwere firmware ook wel onmiddelijk erin zitten.
Ik vind wat knullig dat je bij het wijzigen van instellen steeds eerst op de knop "receiver" moet drukken. Het is toch ook wel de afstandsbediening van de receiver zeg! Maar ja... het werkt wel...

btw: ik merkte eerder deze week dat op CleverCow.nl de Jamo S 608 HCS 3 aan €582 staat. Goedkoper heb ik momenteel niet gevonden. De 2 webshops die dichtst in de buurt komen rekenen €625 euro. Ook de verzendkosten naar België liggen bij CleverCow pakken lager dan bij die andere 2.
Dus... daarnet setje besteld O-)
Zit er ook over te denken die daar te kopen als ze Dark apple hebben. Laat je me nog even weten hoe lang het verzenden duurde?

• cPT.cAPSLOCK
Ik ga zelf voor de 606 HCS3 - de 608 ligt ook buiten mijn budget. Nu stond deze bij redcoon voor +- 380 euro, maar kan hem daar niet meer vinden (bookmark geeft error, search geen enkel resultaat voor jamo?).
Dat was dan €417 incl. verzendkosten.

Goedkoopste dat ik hem nu kan vinden is €419, dus scheelt gelukkig niet zo veel.
Die Dark Apple versie is inderdaad écht heel mooi, maar de Black Ash past stukken beter bij de rest van mijn inrichting. Daarom koop ik toch de zwarte.

Maargoed, de beslissing is inmiddels genomen. Het wordt dus de S606 HCS3 icm de Onkyo TX-SR508B (Ik denk dat die 'B' voor de nieuwe firmware staat, zoals genoemd door freeco?). Morgen maar eens kijken hoe ik de levering het handigste kan doen. Zodra ik de boel aangesloten heb zal ik nog wel even een echte ervaring posten :)

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 19:55
cPT.cAPSLOCK schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:42:(Ik denk dat die 'B' voor de nieuwe firmware staat, zoals genoemd door freeco?)
Haha nee, die b staat gewoon voor 'black' ;) Heb hier ook een TX-SR508(S) staan Silver :o en ik heb er nog geen minuut spijt van gehad. Mooi instap receivertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Morgen maar eens kijken hoe ik de levering het handigste kan doen. Zodra ik de boel aangesloten heb zal ik nog wel even een echte ervaring posten :)
Is de bestelling al binnen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
Throduss schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:42:
[...]

Wat zou daar het nadeel van zijn dan? Heb jij nog een CRT-scherm?
Crt schermen idd, maar je moet nu ook niet even je bankpasje laten rusten op een speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
OLVG schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 08:52:
[...]
Crt schermen idd, maar je moet nu ook niet even je bankpasje laten rusten op een speaker.
Dat doe ik echt elke dag.. :) Mijn bankpasje zit normaal gesproken in mijn portemonnee in mijn broekzak. En komt daar alleen uit om in een gleuf te stoppen. :P Bovendien maakt het "nieuwe pinnen" niet langer gebruik van de magneetstrip op je bankpas. Kijk je wel uit met je cassettebandjes en videotapes? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door BamSlam_ op 03-09-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
Ok het is duidelijk, dat is dus tegenwoordig geen issue meer anno 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
vosss schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:02:
[...]
Is de bestelling al binnen? :9
Nope. Zoals ik al zei moest ik eerst kijken hoe ik de levering zou gaan organiseren, aangezien ik bijna nooit thuis ben en ook geen auto heb om het van het postkantoor op te halen. Maar heb nu familie bereidwillig gevonden om de bestelling in ontvangst te nemen, en daarna hierheen te brengen. Dat geeft een stuk meer mogelijkheden in de planning dan een PostNL-dude die op een willekeurig moment op de stoep staat :+

Kan dus nog een paar daagjes duren voordat ik het spul heb, zeker omdat de receiver en jamo-set van twee verschillende winkels komen (Dusdanig groot prijsverschil dat dat de extra verzendkosten met gemak compenseert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
De Jamo set wordt sowieso niet door PostNL geleverd, die gaan maar tot 30kg pakketten, zal dus een aparte koerier zijn.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Goed, detail. Jij je zin.

Verandert verder niets aan het feit dat het nog even duurt voordat ik de boel in huis heb of de reden waardoor. Als ik gewoon 'bezorg-dude' getypt had was het in principe hetzelfde geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Ik wilde alleen maar zeggen dat je bij Post NL niet zeker kan zijn wanneer de bezorging plaatsvindt, dat is met een aparte koerier misschien wel te regelen.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Even een soort van offtopic maar ook een ontopic bericht.
De eerste versie van de nieuwe start post staat online: Verwijderd in "[Speakers] Het Jamo Ervaringen Topic"

We zijn er nog steeds mee bezig maar we hebben in ieder geval wat meer informatie voor de lezers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Griffin schreef op maandag 05 september 2011 @ 08:44:
Even een soort van offtopic maar ook een ontopic bericht.
De eerste versie van de nieuwe start post staat online: Verwijderd in "[Speakers] Het Jamo Ervaringen Topic"

We zijn er nog steeds mee bezig maar we hebben in ieder geval wat meer informatie voor de lezers.
_/-\o_
Geweldige opzet voor een TS! Hulde

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
De s606 hcs3 en (hopelijk) binnenkort ook de s608 hcs3 zijn te beluisteren bij Hificorner in Groningen. Ik had ze vrijdag gemaild om de 608 te kunnen beluisteren en als het meezit hebben ze hem ergens deze week in huis.
Mogelijk koop ik dan deze week ook eindelijk een setje.
qua versterkers hebben ze bij hificorner oa onkyo's en yamaha's. (609 van onkyo en 667 van yamaha)

Edit: Ze zijn in tegenstelling tot wat mij in de winkel werd verteld te lui om die 608 naar de winkel te halen. Dus alleen de 606 is er te beluisteren..

[ Voor 32% gewijzigd door warcow op 05-09-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Dat is bij de meeste winkels zo.... wel stom, omdat de meeste mensen voor de 608 gaan zodra ze beide speakers naast elkaar hebben gehoord.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:34

HeroS

SmartHome Nerd

@Griffin >> helemaal top!

Misschien kun je ook nog een gedeelte maken met wat faq's?

Zoals de vraag wat het verschil is tussen de 606 en 608.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

HeroS schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:42:
"2", wat win ik? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
HeroS schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:42:
@Griffin >> helemaal top!

Misschien kun je ook nog een gedeelte maken met wat faq's?

Ik doe het niet alleen he, veel kudo's gaan naar G-Tus voor de teksten en ideeën.

en een FAQ zou mogelijk zijn, echter echte technische verschillen (zoals 2 ;) ) tussen de speakers kunnen afgelezen worden in de tech sheets in de TS. En verder is het beste om het gewoon te gaan luisteren ;).
:D - Een koekie :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christustepaard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 14:42
Griffin schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:35:
Jamo S506 met Sub
Ik heb dit setje aangeschaft, omdat ik er graag een center bij wil hebben en ik de bijbehorende center nergens kan vinden heb ik besloten te combineren met een JAMO D 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Aardige TS mannen....goed gedaan.
;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu de s 608 hcs 3 in combinatie met een harman kardon avr-365 en ik moet zeggen dat het echt fantastisch klinkt. ik heb een groot aantal dvd-audio en sacd rips beluisterd en het klinkt echt zoveel beter en gedetailleerder dan alles wat ik tot nu toe heb gehad. ik kan iedereen deze set en receiver aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:58:
ik heb nu de s 608 hcs 3 in combinatie met een harman kardon avr-365 en ik moet zeggen dat het echt fantastisch klinkt. ik heb een groot aantal dvd-audio en sacd rips beluisterd en het klinkt echt zoveel beter en gedetailleerder dan alles wat ik tot nu toe heb gehad. ik kan iedereen deze set en receiver aanraden.
Wellicht is het dan ook handig om even te vermelden welke sets je tot nu toe gehad hebt? Dat zegt wat meer dan alleen die kreet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eigenlijk niets bijzoners om eerlijk te zijn, dit is m'n eerste echte geluidsset. heb hiervoor setjes van logitech, creative etc. gehad en een philips mini set. dus ik ben geen expert, maar ben wel erg tevreden met de speakers/receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 10:12
Even een vraagje. Ik heb hier de Jamo S 608 HCS 3 in combinatie met een Onkyo 508.
Ik heb hier een beetje het probleem dat de bas soms te zwaar is. Zelfs als ik de bas op -10 zet knalt het hier door de woonkamer. Dit heb ik vooral bij films en zelfs als het volume vrij laag is.
Iemand enig idee of dit wat te stellen is?
Dit is niet echt handig als ik 's avonds een film wil kijken zonder de buren te irriteren.

Ik heb zelf een beetje het idee dat het aan de surround instellingen ligt, omdat ik er niet echt last van heb bij muziek. Gewoon spraak en normale geluiden zijn wel goed, omgevings geluiden hebben vaak te veel bas.

[ Voor 7% gewijzigd door Loki.Nya op 06-09-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Denk dat dit handiger is om te vragen in het Onkyo-topic: Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 aangezien je weinig (niks) kan veranderen aan de speakers.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Christustepaard schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:17:
[...]

Ik heb dit setje aangeschaft, omdat ik er graag een center bij wil hebben en ik de bijbehorende center nergens kan vinden heb ik besloten te combineren met een JAMO D 4.
Je kan er de S60CEN bij nemen. Die is sinds medio mij los te bestellen bij je Jamo leverancier.

Voor zover ik kan zien is er tussen de S50CEN en de S60CEN geen enkel verschil.
The S 50 CEN is a high performance 2-way bassreflex center-channel speaker in a very compact package, featuring two heavy-duty woofers and a tweeter, a layout that matches with all S 500 series models.
The S 60 CEN is a high performance 2-way bassreflex center-channel speaker in a very compact package, featuring two heavy-duty 4-inch woofers and a 1-inch tweeter, a layout that matches with all S 600 series models.
Ze zijn exact net zo groot, hebben dezelfde kleur, zien er identiek uit en alleen bij de S50 staat niet bij dat het 4 inch woofertjes en een 1 inch tweeter is.

Die dingen zijn gewoon (afgezien van de naam) identiek aan elkaar :)

Zelf heb ik onlangs de S60CEN over kunnen nemen van een medetweaker en die doet het prima bij mij S506's :Y

[ Voor 36% gewijzigd door vosss op 07-09-2011 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christustepaard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 14:42
vosss schreef op woensdag 07 september 2011 @ 01:27:
[...]

Je kan er de S60CEN bij nemen. Die is sinds medio mij los te bestellen bij je Jamo leverancier.
Dat was in eerste instantie ook de bedoeling alleen ik kan hem nergens los vinden.

Op de site van Jamo staat Not Sold Individually, only available in complete 5.0 or 5.1 sets

Vandaar dat ik op marktplaats opzoek ben gegaan naar en qua uiterlijk matchende speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Ik geraak er echt niet meer aan uit, dus hopelijk kan iemand me hier wat verduidelijking geven...

1. ik hoorde dat de set S 608 HCS 3 black ash eigenlijk geen black ash speakers bevat, maar high gloss black varianten. Onzin of niet? Op deze foto lijken ze me toch niet echt te glimmen, dus dit doet me toch echt wel aan black ash denken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UjkoXXqP3zu0Q1vBOlIPP0cd/full.jpg

Black Ash:
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/Jamo-S602.jpg

High Gloss black:
Afbeeldingslocatie: http://www.lostinhifi.com/WebRoot/StoreLDE/Shops/62384441/4BD0/D530/74BC/D320/929D/C0A8/28BD/1A34/s-602-high-gloss-black.jpg

2. wie weet (met zekerheid!) in welke webshop ze de S 602 in kleur black ash verkopen? Ik wacht ondertussen op reactie van CoolSound en Smits.
Ik kocht die set namelijk vrijdag via Bobshop, na nog na te vragen of het wel degelijk black ash was (beschrijving: black, foto: dark apple |:( ), en is me nu de High Gloss Black geleverd. 8)7 Ik mag 'm wel retourneren en krijg het ganse bedrag geretourneerd. Sja... :|

Ik wil natuurlijk dat de ganse 7.0 set bij elkaar past! :X
(sub komt nog later)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak je geen zorgen, de speakers zijn black ash. alleen de panelen aan de voorkant zijn high gloss, ze zien er in het echt beter uit dan op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Twee straten verderop zie ik dat er op MP.nl een set Jamo Studio 160 speakers wordt aangeboden voor 50 euro.Ik ken deze (oudere) set helaas niet en kan er op internet ook weinig over vinden.
Is dit een slechte set of zou ik voor deze prijs een gokje kunnen wagen?

Ben geen audiofiel, maar een beetje lekker geluid moet er toch wel uit komen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:09:
maak je geen zorgen, de speakers zijn black ash. alleen de panelen aan de voorkant zijn high gloss, ze zien er in het echt beter uit dan op de foto.
dus van beide soorten zwart is het hout identiek, ook al is de foto van de high gloss donkerder.Enkel de kunststof front verschilt? Heb ik het goed zo?
Maar op foto ziet de HCS 3 set er toch gelijk uit als de S 602 black ash, mat donker grijs dus, ook de frontjes.

Ik denk dat ik beter had gewacht die extra S 602's te bestellen tot ik de HCS 3 set in huis had :? Dan kon ik het ook zelf eens zien, IRL... Spijtig genoeg heb ik nog geen idee wanneer de 5.0 set geleverd wordt. En ik kan niet al te lang wachten met retourneren van de 602's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja klopt, het hout van de speakers en de glossy frontpanels zijn hetzelfde bij alle speakers in de hcs 3 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
De voorkant is inderdaad veel glossier dan op de foto.
Maar het hout is gewoon hetzelfde, misschien iets donkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Hm, ik heb black ash besteld en ik kreeg ook glossy voorkanten. Dacht ook dat dat gewoon black ash was (op de site staan maar 2 kleuren: BA en apple), en dat de term betrekking had op de donkergrijze houtkleur op de zijkant. Op zich vind ik het nu prima. Omdat het te druk was heb ik de kappen erop gezet en nu is alleen de onderkant glossy. Valt mee als je eraan gewend bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb uberhaubt altijd gedacht dat er maar 2 kleuren waren: dark apple (met zwarte glossy voorkanten), en black ash (met zwarte glossy voorkanten). Zo staat het ook op kieskeurig.nl en hifi.nl o.a. Maar begrijp ik nu dat er een derde is met dezelfde black ash speakerkast, maar met een matte voorkanten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51

Gem

Sinds kort heb ik 2x Jamo 426 speakers. Nu zaten er helaas geen spikes bij en ik kan ze via Google ook niet echt makkelijk vinden/kopen. Alleen Conrad heeft wat spikes maar ik was benieuwd of ik ergens spikes kan kopen die bij de 426's horen? De speakers zelf hebben al het schroefdraad zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:22:
Ik heb uberhaubt altijd gedacht dat er maar 2 kleuren waren: dark apple (met zwarte glossy voorkanten), en black ash (met zwarte glossy voorkanten). Zo staat het ook op kieskeurig.nl en hifi.nl o.a. Maar begrijp ik nu dat er een derde is met dezelfde black ash speakerkast, maar met een matte voorkanten?
De kleuren die Jamo levert zijn heel erg importeur afhankelijk en de website van Jamo zelf is dus een slechte indicatie.

Het is niet alleen bij de Studio speakers, maar ook bij de Reference speakers. Deze zijn volgens de Jamo site alleen te leveren in rood en zwart, maar Havoned heeft ze ook in geel geleverd, en ze hebben nog steeds een set witte staan. Als jij aangeeft dat je wel een zeecontainer vol roze speakers wil bestellen dan is dat ook geen probleem. Het is dus ooit de keus van Havoned geweest op de S 60 lijn in kleuren combo's Dark Apple met pianolak en Black Ash met pianolak te leveren, en van de S 606 HCS 3 ook een hoogglans witte set.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 20:36

bAdmuTs

mAzE

Gem schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:58:
Sinds kort heb ik 2x Jamo 426 speakers. Nu zaten er helaas geen spikes bij en ik kan ze via Google ook niet echt makkelijk vinden/kopen. Alleen Conrad heeft wat spikes maar ik was benieuwd of ik ergens spikes kan kopen die bij de 426's horen? De speakers zelf hebben al het schroefdraad zitten.
Ik zit met hetzelfde probleem voor mijn S606, kwamen helaas ook zonder spikes. Zou mooi zijn als die eventueel nog los te bestellen zijn.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Spikes zijn wel te vinden op internet: (na kleine zoek actie)
http://www.ebay.com/sch/Home-Audio-/14969/i.html?_nkw=Spikes

Gister heb ik even wat voorloop speakers voor mn Jamo S606 / S608 (weet nog niet welke ik ga nemen) aangesloten en al direct gemerkt dat ik bananaplugs moet nemen want dat gepiel is maar niets.

• bAdmuTs
  • Laatst online: 20:36

bAdmuTs

mAzE

Griffin schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:48:
Spikes zijn wel te vinden op internet: (na kleine zoek actie)
http://www.ebay.com/sch/Home-Audio-/14969/i.html?_nkw=Spikes

Gister heb ik even wat voorloop speakers voor mn Jamo S606 / S608 (weet nog niet welke ik ga nemen) aangesloten en al direct gemerkt dat ik bananaplugs moet nemen want dat gepiel is maar niets.
Ik zoek niet alleen spikes maar ook die ijzeren plaatjes waar de spikes aan vast zitten. Heb op dit moment alleen een groot plastic blok onder de speaker zitten.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

bAdmuTs schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:35:
[...]
Ik zoek niet alleen spikes maar ook die ijzeren plaatjes waar de spikes aan vast zitten. Heb op dit moment alleen een groot plastic blok onder de speaker zitten.
G-Tus schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:58:
Hij bedoelt niet die cups waar je de spikes inzet om beschadigingen aan de vloer tegen te gaan, maar aan platen waarmee de spikes aan de speaker vastgemaakt worden:

[afbeelding]

Aangezien de S 606/608 vrij smalle speakers zijn wordt de steunbreedte verbeterd met deze platen.
Dan heb ik niets gezegd :>

[ Voor 42% gewijzigd door FeaR op 08-09-2011 21:00 ]

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Hij bedoelt niet die cups waar je de spikes inzet om beschadigingen aan de vloer tegen te gaan, maar aan platen waarmee de spikes aan de speaker vastgemaakt worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.home-technology-store.com/Images/Jamo/S606_darkapple_spike_med.jpg

Aangezien de S 606/608 vrij smalle speakers zijn wordt de steunbreedte verbeterd met deze platen.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 06:39
Misschien een idee om contact op te nemen met havoned om te kijken of zij deze kunnen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben van plan om mijn 5.1 set een beter geluid te geven. En ik wil beginnen
om de 2 voorste links en rechts speakers te vervangen voor 2 Jamo S604 speakers.

Mijn huidige setup bestaat uit de onkyo 508 receiver met de onkyo 5.1 speakerset http://www.intl.onkyo.com...ages/sks-ht528/index.html speakers.

Nu vraag ik mij ook af of dit een dikke verbetering zal zijn en of het zamen gaat werken met de rest.
Dus de onkyo speakers midden voor en acher blijven bestaan en de onkyo subwoofer ook. Mischien dat ik zelfs nog de 2 voorste onkyo speakers nog voor de zij ga gebruiken als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
De S604 ken ik niet, maar de S602 zijn vooral goed bij hoge tonen, mooi helder en diep. Lage tonen zijn wel problematisch. Bijv. de S608 klinken duidelijk beter. Ze zijn wel goed maar je moet geen geweldig indrukwekkende bas verwachten (daarvoor een subwoofer nemen of direct de S608 oid ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jamo s604 moet ook veel bass hebben lees ik uit reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:49:
Ja voor een bookshelf speaker hebben ze vast een goede bass (zelf geen ervaring mee). Deze speakers zijn in vergelijking met een grote zuil speaker gewoon toch iets minder in geluid (naar mijn weten).
Maar het is natuurlijk wat je budget toelaat en wat je aan geluid wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Budget laat veel toe alleen heb ik geen ruimte voor zuilen.
Ik zit vast aan melkpakjes die ik al heb of bookshelf speakers.
Het gaat me er vooral om dat ik een beter geluid wil hebben dan met
melkpakjes waar ik al redelijk tevreden mee ben tijdens het gamen en films kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:56:
Budget laat veel toe alleen heb ik geen ruimte voor zuilen.
Ik zit vast aan melkpakjes die ik al heb of bookshelf speakers.
Het gaat me er vooral om dat ik een beter geluid wil hebben dan met
melkpakjes waar ik al redelijk tevreden mee ben tijdens het gamen en films kijken.
Het zal er altijd beter mee worden natuurlijk. Bereik van de Jamo is vele malen beter dan dat van de Onkyo speakers. Geluid zal alleen wel heel anders zijn en dat kan gaan storen. Voor de effecten die via de right en left rear lopen zal het niet veel uitmaken, maar voor de center misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus misschien op de duur ook een jamo center speaker er bij, ik ga dus testen in stereo denk ik maar?
Fear, ik kan iig zelf gaan testen en trug sturen als het toch niet bevalt, dus dat
scheelt weer.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Ik denk dat je inderdaad best ook de centerspeaker mee vervangt. Daar komt best ook wel veel geluid uit bij het filmkijken. De rears zijn een pak minder belangrijk.
Officieel is de center van de S 606/608 5.0 reeks niet los te krijgen, maar ik meen me te herinneren hier gelezen te hebben dat Havoned die wel los importeert naar NL.
En je kan de S 60 CEN ook los krijgen via Amazon.de voor zo'n €135-140.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Ik heb bij Havoned de S 602, 604, 606 en 608 naast elkaar beluisterd als front speakers. De 602 is absoluut niet geschikt als front speaker, maar juist erg goed als surround speaker. De 604 is geschikt als front speaker voor een kleinere ruimtes. De S 606 zou ik zelf niet zonder subwoofer nemen en eigenlijk gewoon in het algemeen niet snel overwegen toen ik eenmaal de 608 gehoord had. Zelf uiteindelijk dus voor de 608 gegaan, vond ik persoonlijk gewoon het best. Ik had eerst overwogen om de 604 als surround te gebruiken in plaats van de 602, maar de 604 is niet het zwart te krijgen alleen Dark Apple.

Over die center:

Ik heb het met Havoned erover gehad en zij gaven aan dat de S 60 CEN gewoon los in Nederland verkrijgbaar is voor de winkels bij Havoned. Echter is het voor winkels veel interessanter om zo HCS set te verkopen en dus willen ze waarschijnlijk niet de center niet los in hun assortiment nemen. Je zou dus gewoon kunnen mailen naar verschillende winkels om te vragen of ze de center los kunnen leveren en wat ze ervoor vragen. Mogelijk ook even een mail naar Havoned sturen om te vragen wat de officiële adviesprijs is, zodat je niet opgelicht wordt.

[ Voor 31% gewijzigd door G-Tus op 09-09-2011 15:44 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:49:
De S604 zijn zeer goede boekenplank luidsprekers. Ik gebruik ze zelf als surroundspeakers. Voor het kleine volume dat ze hebben produceren ze een behoorlijke geluidsdruk met een uitstekende geluidskwaliteit.

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

freeco schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:28:
Ik denk dat je inderdaad best ook de centerspeaker mee vervangt. Daar komt best ook wel veel geluid uit bij het filmkijken. De rears zijn een pak minder belangrijk.
Officieel is de center van de S 606/608 5.0 reeks niet los te krijgen, maar ik meen me te herinneren hier gelezen te hebben dat Havoned die wel los importeert naar NL.
En je kan de S 60 CEN ook los krijgen via Amazon.de voor zo'n €135-140.
Ik ga vandaag iig testen. De center speaker van mij zelf kan ik iig harder en zachter instellen via de
receiver. Maar bevalt het niet dan ga ik de center speaker vervangen voor een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Krijg nu net mail van de Hificorner dat ze nu de s608 hcs3 wel hebben staan. (Zouden ze dit topic soms volgen?)
Ik zal er van de week even langs gaan. Als er meer mensen in het noorden zijn die de s608 overwegen, de hificorner zit aan de Nieuwe Boteringestraat 21-23 in Groningen. :)

EDIT: GRRR, ik blijf jullie met verkeerde informatie voorzien. Het was niet de Hificorner maar de Havoned die ze in opstelling had staan. Heb net wel de s606 even bij de hificorner beluisterd. Vond ze in verhouding tot de rest wat er stond vrij dof klinken. (hoewel ik niet echt het idee had dat er wat ontbrak, meer dat de lagere gebieden meer versterkt werden dan het hogere deel)
Ik denk dat ik gewoon maar de s608 bij ze bestel.

[ Voor 43% gewijzigd door warcow op 14-09-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
warcow schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:16:
Krijg nu net mail van de Hificorner dat ze nu de s608 hcs3 wel hebben staan. (Zouden ze dit topic soms volgen?)
Ik zal er van de week even langs gaan. Als er meer mensen in het noorden zijn die de s608 overwegen, de hificorner zit aan de Nieuwe Boteringestraat 21-23 in Groningen. :)
Ik had het laatst ook al gevraagd of de 608 mocht komen beluisteren. Kwamen ze aanzetten met de 606 variant(mom van student zijnde).

Bedankt, binnenkort luisteren of het het kopen waard is. ;)

nog steeds niet :(

[ Voor 5% gewijzigd door karstnl op 14-09-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:10
Ik heb op het moment 4 Magnat zuilen uit de Motion serie, 2x 880 en 2x 800 in combinatie met een Magnat Vintage center en een Motion 120 sub, dit alles aangestuurd door een oude analoge Sony 5.1 versterker STR-DE445. Ik heb mijn HTPC analoog verboden met de versterker en gebruik de set nu alleen om film te kijken.

Ik vind dat het tijd is voor wat nieuws, en mijn oog is gevallen op de S-serie. Een vriend van mij heeft van iBood de S426 HCS3 geplukt en qua looks en geluid bevalt mij dat erg goed.

Ik zou graag weer een zelfde soort setup maken:

2x S 428 als front
2x S 426 als rear
1x S 420 CEN als center, hoewel ik deze eigenlijk wat zwak vind...
1x Sub 260

Dit gaat waarschijnlijk aangestuurd worden met een Onkyo TX509 of 609 of een Sony DH520 of DH720 afhankelijk van de aanbiedingen die ik tegen kom :)

Reden Sony is dat ik ook een 55NX720 wil aanschaffen en dat dan qua looks het een beetje afmaakt.

Reden waarom ik voor 4 zuilen wil gaan is, 1 omdat ik het mooi vind staan, 2 omdat rears ophangen geen alternatief is bij mij dus zullen ze op staanders moeten staan wat ik lelijk vind, 3 omdat ik bij kleine rears altijd het idee heb dat ik wat mis, hetzelfde met een kleine center eigenlijk.

Ik moet mij nog erin gaan verdiepen, wat het gaat kosten en of er niet betere alternatieven zijn, maar een factor is ook belang...Vrouwlief vind de S 426 / 428 in White Ash erg mooi, itt de zwarte Motions die we nu hebben.

Heeft iemand van jullie ervaring met de 428, wat is de meerwaarde tov 426, wat is de ervaring met de S 420 CEN, zijn er zwaardere alternatieven met vergelijkbare looks?

Waar zou je de 428 kunnen krijgen, ik kan hem online nergens vinden...laat staan de 426 in White Ash.

btw, alle feedback is welkom; het is alweer een tijd geleden dat ik nieuwe speakers en versterker heb aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
StraightOn.NL schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:52:
Ik moet mij nog erin gaan verdiepen, wat het gaat kosten en of er niet betere alternatieven zijn, maar een factor is ook belang...Vrouwlief vind de S 426 / 428 in White Ash erg mooi, itt de zwarte Motions die we nu hebben.

Heeft iemand van jullie ervaring met de 428, wat is de meerwaarde tov 426, wat is de ervaring met de S 420 CEN, zijn er zwaardere alternatieven met vergelijkbare looks?

Waar zou je de 428 kunnen krijgen, ik kan hem online nergens vinden...laat staan de 426 in White Ash.

btw, alle feedback is welkom; het is alweer een tijd geleden dat ik nieuwe speakers en versterker heb aangeschaft.
Het verschil tussen de 428 en 426 is dat de 428 een extra midrange/woofer heeft. Qua geluid weet ik niet wat het verschil is omdat ik beide niet heb beluisterd.
Wat betreft de kleur, neem eens contact op met Havoned in Putten. Ze kunnen aan een hoop speakers van Jamo komen. Het vervelende is echter dat de S420CEN niet in het white ash gemaakt word zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Volgens de Product Catalogus van Jamo wordt de S 40 CEN wel in het wit gefabriceerd. Echter ontbreekt dan weer wel de S 428 in het overzicht. Ook moet je er rekening mee houden dat Havoned niet alles importeert en dat geldt ook voor de kleuren.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:10
Ah oke. Ik was havoned als importeur inderdaad al tegengekomen. Ze hebben blijkbaar een exclusieve voor de Benelux. Maar kan je als particulier bij havoned direct kopen, tegen aantrekkelijke prijzen? Dat zou ideaal zijn. Kan je ook gewoon bij hun gaan luisteren met afspraak. Of moet je door een dealer verwezen worden zoals op hun site staat. Hoe gaan ze daar mee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:49:
[...]

De S604 zijn zeer goede boekenplank luidsprekers. Ik gebruik ze zelf als surroundspeakers. Voor het kleine volume dat ze hebben produceren ze een behoorlijke geluidsdruk met een uitstekende geluidskwaliteit.
Ik wil ze gaan gebruiken in een 5.1 opstelling en dan alleen voor de links en recht speakers.
Ik geloof trouwens dat ik de rest van de speakers zonder geluidsproblemen kan gaan gebruiken want ik kan
het bereik er van instellen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Niet geheel on-topic, maar toch...
Ik las een paar posts terug iets over cups en dat deed me nadenken of ik dat ook niet beter zou aanschaffen om m'n tegelvloer te beschermen tegen krassen.
Ik ga de spikes op mijn S608's monteren voor extra stabiliteit, zo staan ze toch weer iets breder.

Moet ik me zorgen maken voor krassen, of zijn die spikes toch rond genoeg zodat dit geen probleem zal zijn?

Ik heb al wat opzocht voor cups/pads en kwam bij deze uit op eBay:
http://www.ebay.co.uk/itm...-feet-BLACK-/160639478351 8x £1.25 + £5.55 verzending
http://www.ebay.co.uk/itm...pment-Racks-/380193360573 8x £1.75 + £2 verzending
http://www.ebay.co.uk/itm...-Gold-NNS04-/260397964424 2x £2.99 + £3.50 verzending
http://www.ebay.co.uk/itm...aker-stands-/380362102365 £12.95 + £2

Of is dit niks waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol na het krijgen van mijn jamo s604's kan ik mijn subwoofer niet meer gebruiken.
Deze maak nu helemaal geen verschil meer. Ze maken enkel nog verschil als ik de woofer
helemaal op zijn hardst zet. Nu vraag ik me af hie de crossover freq moet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
freeco schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:03:
Ik las een paar posts terug iets over cups en dat deed me nadenken of ik dat ook niet beter zou aanschaffen om m'n tegelvloer te beschermen tegen krassen.
Ik ga de spikes op mijn S608's monteren voor extra stabiliteit, zo staan ze toch weer iets breder.

Moet ik me zorgen maken voor krassen, of zijn die spikes toch rond genoeg zodat dit geen probleem zal zijn?

http://www.ebay.co.uk/itm...-feet-BLACK-/160639478351 8x £1.25 + £5.55 verzending
http://www.ebay.co.uk/itm...-Gold-NNS04-/260397964424 2x £2.99 + £3.50 verzending

Of is dit niks waard?
Je kan er ook stuivers onder leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
sja, heb ook gedacht er gewoon een stukje hard plastic onder te leggen, maar zo'n cupvorm lijkt me toch iets makkelijker als je ze een beetje wil verschuiven
én het oogt toch ook iets mooier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Of is dit niks waard?
Voor die bedragen kan je volgens mij ook wel wat cups in Nederland bestellen. Het effect van die dingen is toch altijd gelijk. Overigens zijn cups niet voornamelijk bedoeld tegen krassen, maar meer dat je speakers niet door het laminaat heen zakken.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:11:
Lol na het krijgen van mijn jamo s604's kan ik mijn subwoofer niet meer gebruiken.
Deze maak nu helemaal geen verschil meer. Ze maken enkel nog verschil als ik de woofer
helemaal op zijn hardst zet. Nu vraag ik me af hie de crossover freq moet staan?
De S604 begint volgens de specificaties bij een 50 Hz. Dat is op zich redelijk laag voor een monitor. De crossover van de subwoofer zou ik met dergelijke speakers gewoon op 70 - 80 Hz zetten.

Ik vermoed dan ook dat je subwoofer niet goed ingesteld staat of dat je een hele slechte subwoofer hebt. Want bij dit soort frequenties is er nog meer dan genoeg ruimte voor een subwoofer.

Staat de subwoofer qua crossover op de subwoofer wel helemaal open? Je regelt de crossover immers via de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
FeaR schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:37:
[...]
Voor die bedragen kan je volgens mij ook wel wat cups in Nederland bestellen. Het effect van die dingen is toch altijd gelijk. Overigens zijn cups niet voornamelijk bedoeld tegen krassen, maar meer dat je speakers niet door het laminaat heen zakken.
Dan moet ik er als Belg zijnde toch nog verzendkosten op betalen hoor ;)
Ik zou eigenlijk niet weten waar ik hier in mijn buurt voor een €20tal 8 cups kan vinden... Kan ik ze evengoed vanuit UK laten komen en bespaar ik me het rondbellen/rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De S604 begint volgens de specificaties bij een 50 Hz. Dat is op zich redelijk laag voor een monitor. De crossover van de subwoofer zou ik met dergelijke speakers gewoon op 70 - 80 Hz zetten.

Ik vermoed dan ook dat je subwoofer niet goed ingesteld staat of dat je een hele slechte subwoofer hebt. Want bij dit soort frequenties is er nog meer dan genoeg ruimte voor een subwoofer.

Staat de subwoofer qua crossover op de subwoofer wel helemaal open? Je regelt de crossover immers via de receiver.
Op de subwoofer zit enkel een harder en zachter knop. Ik hoor hem pas vanaf de harder en zachter knop als ik hem vanaf de helft en meer open draai. Dus de woofer werkt wel alleen is het verschil met de jamo's minimaal
Crossover heb ik dan op 80hz staan via de onkyo. De ruimte is trouwens 3,5 bij 4,5 meter. Misschien dat ik de onkyo nog verder anders in moet stellen, front boxen op large en dubbel bass on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:05:
[...]Op de subwoofer zit enkel een harder en zachter knop. Ik hoor hem pas vanaf de harder en zachter knop als ik hem vanaf de helft en meer open draai. Dus de woofer werkt wel alleen is het verschil met de jamo's minimaal
Crossover heb ik dan op 80hz staan via de onkyo. De ruimte is trouwens 3,5 bij 4,5 meter. Misschien dat ik de onkyo nog verder anders in moet stellen, front boxen op large en dubbel bass on?
Crossover wordt dus in de receiver geregeld en moet verder goed staan. Denk dat dit dan meer een issue is van een niet denderende subwoofer. Uitleg over Double Bass en Large/Small heb ik op HW.info gepost voor je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor de uitleg. Maar kan het kloppen dat ik een beter geluid heb als ik alles op small heb staan.
Ik heb namelijk het idee dat er dan meer hoge tonen zijn en dat de bas beter geregeld word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
freeco schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:41:
[...]

Dan moet ik er als Belg zijnde toch nog verzendkosten op betalen hoor ;)
Ik zou eigenlijk niet weten waar ik hier in mijn buurt voor een €20tal 8 cups kan vinden... Kan ik ze evengoed vanuit UK laten komen en bespaar ik me het rondbellen/rondrijden.
Wat doe je moeilijk? Je krijgt bij de S 608 gewoon spikes EN cups erbij. De spikes zijn zwart metaal (in geval van zwarte speakers) en de cups zijn helaas zwart plastic, maar ze werken wel prima.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:32:
Thnx voor de uitleg. Maar kan het kloppen dat ik een beter geluid heb als ik alles op small heb staan.
Ik heb namelijk het idee dat er dan meer hoge tonen zijn en dat de bas beter geregeld word?
Met de speakers op small worden de lage tonen (alles onder de ingestelde crossover) niet naar de speakers gestuurd en alleen naar de subwoofer. De receiver hoeft dus maar vanaf de crossover naar boven aan te sturen. En aangezien lage tonen meer vermogen kosten om ten gehore te brengen dan de hoge tonen kan het zijn dat de receiver wat meer reserves heeft omdat het laag niet aangestuurd hoeft te worden. Dus het is op zich wel mogelijk, maar het is niet iets wat ik meteen zou verwachten bij een paar Jamo S604, dat zijn op zich geen lastig aan te sturen speakers. Maar als het met die instellingen het beste klinkt gewoon zo laten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
G-Tus schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:36:
[...]
Wat doe je moeilijk? Je krijgt bij de S 608 gewoon spikes EN cups erbij. De spikes zijn zwart metaal (in geval van zwarte speakers) en de cups zijn helaas zwart plastic, maar ze werken wel prima.
LOL O-)
Stond niet op de productfoto's en ook niet in de manual, dus ging er vanuit dat de cups er niet bijzitten. Weer een zorg minder dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Worden die er bij de S608 niet bijgeleverd? Bij mijn S606 set zaten die kunststof cups er gewoon bij.

O.k. spuit elf. Eerst de hele thread lezen voor je antwoord. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 13-09-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
[...]

De S602 (en wellicht S604 ook) kun je beter niet te laag instellen; de klankkast resoneert namelijk een beetje waardoor lage tonen niet zo clean/strak klinken (ok, het valt allemaal reuze mee, maar toch :P). In het hoog geven ze een erg mooie heldere weergave, maar de lage tonen moet je echt door je fronts/subwoofer laten regelen.

De S608 hebben dat probleem overigens totaal niet (even voor de duidelijkheid voor degenen die naar de HCS3 zitten te loeren); die zijn over het hele bereik enorm strak qua klank, en mits de versterker mooi op 80 Hz cutoff staat ingesteld voor de S602 klinkt het als één perfect geheel :)

• warcow
Correctie van mij: De s608 staat momenteel (nog) niet bij de Hifi corner, de s606 dus wel gewoon.

• vosss
Ik lees hier nog steeds berichten over mensen die de S60CEN zoeken en die niet kunnen vinden.

Ik wilde destijds een S50CEN hebben omdat ik 2 S506-en heb staan en die bleek niet los leverbaar.
Net als de S60CEN. Volgens Jamo zelf dan.

Navraag bij Havoned leerde mij dat de S50CEN inderdaad niet los leverbaar was en dat de S60CEN vanaf medio mei 2011 wel los leverbaar zou zijn.

Dit was begin dit jaar.

Begin juni heb ik nogmaals geïnformeerd bij Havoned omdat ik online de S60CEN nergens los kon vinden in Nederland. Zij gaven me toen een aantal adressen in Limburg waar ik woon die volgens hun gewoon de S60CEN konden leveren.

Lukraak de dichtste bijzijnde gemailed of deze te leveren was en dit bleek het geval dus besteld.
Die bestelling was al onderweg alleen duurde hij een week langer dan gepland en omdat net 1 dag na de bestelling geplaatst te hebben een medetweaker mij een bericht stuurde dat hij er 1 te koop had heb ik de bestelling geannuleerd.

Lang verhaal kort: de S60CEN is wel degelijk los leverbaar. Mail even naar Havoned voor een leverancier bij jou in de buurt. :)

Zo. En nu wil ik niet wéér een keer lezen dat dat ding niet los te koop is, want dat is hij gewoon wél! :P

• sjaool

sjaool

Het is alleen belachelijk dat je zoveel moeite moet doen om dat ding te kunnen bemachtigen. ;)

• XanaduNL
Ik heb nu al een tijdje de S608 HCS3 in gebruik, en als ik de center uitzet komt er veel meer detail naar voren.
Is natuurlijk niet zo gek, er zit een groot verschil tussen een S60CEN en een S608.

Wat vinden jullie? Voegt de center nou echt wat toe in deze setup?

• Sorcerer8472
XanaduNL schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:05:
Ik heb nu al een tijdje de S608 HCS3 in gebruik, en als ik de center uitzet komt er veel meer detail naar voren.
Is natuurlijk niet zo gek, er zit een groot verschil tussen een S60CEN en een S608.

Wat vinden jullie? Voegt de center nou echt wat toe in deze setup?
In films voegt het zeker wat toe. Hij geeft spraak prettig en mooi helder weer, maar voor muziek zijn de S608 los zeker het beste.

Filmgeluidtechnici weten dat centers vaak van iets mindere kwaliteit zijn en geven daarom bijv. muziek ook alleen weer in de fronts (soms met ondersteunende instrumenten in rears/center). Als het goed is hoor je dan alleen stemmen door de center.

• cPT.cAPSLOCK
Zondag krijg ik zowel mijn receiver als de speakers binnen. Zal jullie daarna wel eens vertellen over mijn ervaringen met de S606 HCS3.
Wanneer dat precies zal zijn weet ik echter nog niet - heb het aardig druk hiero :+
Ik gok maandag of dinsdag.

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:59

Sandyman538

SandstorM [148839]

De kat hier had bedacht dat de slimste klimroute richting een plank via het frontje van mijn S608 was :( Iemand enig idee of die frontjes ergens los zijn te bestellen?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Sandyman538 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:08:
De kat hier had bedacht dat de slimste klimroute richting een plank via het frontje van mijn S608 was :( Iemand enig idee of die frontjes ergens los zijn te bestellen?
Google, ebay of contact opnemen met havoned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Heb mijn S606 HCS 3 (en Onkyo rec.) inmiddels binnen - Damn wat zien die er goed uit!
Ben voor de zwarte gegaan, omdat die het beste passen bij de rest van mijn meubilair.

Ben er alleen blind van uitgegaan dat er kabels meegeleverd zouden worden... Maar dat blijkt niet het geval. Morgen dus even langs de audioboer om enkele meters op te halen.

Kan niet wachten om ze in actie te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

cPT.cAPSLOCK schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:34:
Morgen dus even langs de Gamma om enkele meters op te halen.
Die (zilver/koper kleurige) kabel voldoet voor de S606 prima. ;)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.