Dan moet je naar Havoned gaan. Daar staan ze beiden opgesteld.
Uiteraard moet je dat voor jezelf beslissen, maar ik denk niet dat er veel locaties anders dan Havoned zijn in Nederland waar je de speakers naast elkaar kan testen (afgaan op mijn eigen zoektocht van een paar maanden geleden.)freeco schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:21:
Ik overweeg de S608 HCS 6 set te kopen (+ 2x S602 voor 7.1 opstelling), maar zou die toch nog wel even willen beluisteren. Ik lees dat de S606 ook al heel goed is, dus wil ik voor mezelf kunnen uitmaken of de S608 het extra geld waard is.
Momenteel heb ik een 10 jaar oude Jamo E500 5.1 set waar ik altijd heel tevreden van ben geweest, en als ik de specs vergelijk is de S606 al pakken beter. Maar specs zeggen ook niet alles voor deze producten.
De S606 speakers missen het heldere/sprankelende in de hogere tonen in vergelijking met de S608, ik kon het verschil zelf heel goed horen. Een vriend van me die toevallig mee was en zich er eigenlijk niet zo voor interesseerde vond het verschil ook heel duidelijk, citaatje; 'hoe langer je luistert hoe meer verschil je eigenlijk hoort', het was dus ook geen klein verschil. We waren 't er samen over eens dat de S606 vrij dof en gedempt klonk vergeleken met de S608.
Ik zou zelf dan eerder voor een S608 5.2 gaan dan een S606 7.2, als je krap zit (uitbreiden kan dan later altijd nog en geeft je de mogelijkheid om na te gaan of je bi-amping wil missen wat bv nodig is als je te onkyo tx-sr608 kiest, die kan max 5.1 met bi-amping).
[ Voor 10% gewijzigd door JasperE op 16-06-2011 11:10 ]
Met de aantekening dat als je veel pop e.d. luistert dat hoge wel probleemloos fouten in de afwerking van de opname blootlegt... met name vervorming door compressie is erg duidelijk te horen en als je bijvoorbeeld 3FM digitaal luistert dan word je na een tijdje dol van het overheersende hoog op die zender. Veel rock/R&B is ook op het randje trouwens, ook door het hoog en ook voor een flink deel door compressie die bij die muziekstijlen tegenwoordig normaal is.
Da's aan de andere kant ook een goed teken, want bij met name films is het geluid door de goede hoogweergave juist enorm realistisch en mooi. Bij klassiek en jazz trouwens ook. Daar overheerst het totaal niet meer en daar is de weergave perfect.
Ik krijg dan ook steeds meer het idee dat je als je veel pop/rock luistert eigenlijk heel andere speakers moet hebben (namelijk speakers met wolligere warmere weergave en een aflopend hoog) dan wanneer je andere soorten muziek of films wilt beluisteren. Overigens zijn er wel uitzonderingen. Guns 'n Roses' en met name Porcupine Tree's nieuwste albums zijn wel heel diep gemixt en klinken dan ook veel beter op de set.
Een set B&W's die bij een kennis staat klinkt bij pop een stuk fijner/rustiger vind ik, maar als ik daar weer klassiek op luister dan mis ik het sprankelende hoog weer wat ik in de S608 wel terugvind. Ben even kwijt welke serie B&W het is trouwens.
Ik ga bij alles hier trouwens uit van 'pure mode', dus weergave zonder equalizing e.d.
Da's aan de andere kant ook een goed teken, want bij met name films is het geluid door de goede hoogweergave juist enorm realistisch en mooi. Bij klassiek en jazz trouwens ook. Daar overheerst het totaal niet meer en daar is de weergave perfect.
Ik krijg dan ook steeds meer het idee dat je als je veel pop/rock luistert eigenlijk heel andere speakers moet hebben (namelijk speakers met wolligere warmere weergave en een aflopend hoog) dan wanneer je andere soorten muziek of films wilt beluisteren. Overigens zijn er wel uitzonderingen. Guns 'n Roses' en met name Porcupine Tree's nieuwste albums zijn wel heel diep gemixt en klinken dan ook veel beter op de set.
Een set B&W's die bij een kennis staat klinkt bij pop een stuk fijner/rustiger vind ik, maar als ik daar weer klassiek op luister dan mis ik het sprankelende hoog weer wat ik in de S608 wel terugvind. Ben even kwijt welke serie B&W het is trouwens.
Ik ga bij alles hier trouwens uit van 'pure mode', dus weergave zonder equalizing e.d.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Havoned is veel te ver voor me, Jasper...
De vraag was regio Gent (maximale verplaatsing Oost- en West-Vlaanderen).
Als ik ze niet zelf kan beluisteren ga ik gewoon voor de zekerheid, en dan wordt het de S608 HCS 6 set met 2 extra S602 rears.
Als ik ze niet zelf kan beluisteren ga ik gewoon voor de zekerheid, en dan wordt het de S608 HCS 6 set met 2 extra S602 rears.
Waarom neem je niet 2 extra s604 als rears?? Dit kost je eenmalig 100 euro meer, maar klinken een stuk beter dan de s602..
freeco schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:42:
Havoned is veel te ver voor me, Jasper...
12x 315Wp GCL mono 10gr op zuid SMA SB 5.0
Of je koopt geen extra rears (dus gewoon 5.1) en je bi-ampt de S608. Maakt bij deze speakers wel hoorbaar verschil (niet wetenschappelijk getest, misschien zit het in mijn hoofd, maar mijn hoofd vond het wel duidelijkredeker schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:03:
Waarom neem je niet 2 extra s604 als rears?? Dit kost je eenmalig 100 euro meer, maar klinken een stuk beter dan de s602..
[...]
Bovendien zijn er erg weinig films met 7.1-soundtrack, volgens mij zelfs meer met 6.1, en dan moet je versterker op een modus waarbij hij zelf gaat bepalen hoe het moet klinken, tenzij je bij 90% van de blurayfilms de surround-backs uit laat staan. Overigens geldt datzelfde omgekeerd ook: 7.1 moet worden gedownmixed naar 5.1, maar dit is (volgens mij) via voorgedefinieerde methoden itt de expansie-modi.
Hier meer info over bi-amping:
http://sound.westhost.com/bi-amp.htm
Scheelt geld én zorgt voor hoorbaar beter geluid (test het desnoods zelf voordat je de rears aankoopt)
[ Voor 28% gewijzigd door Sorcerer8472 op 16-06-2011 18:27 ]
De vraag is al verschillende keren gesteld: waar kunnen de jamo's beluisteren?
Zelf woon ik tussen Eindhoven en Maastricht maar kan ook geen winkel vinden.
Komt het door de lage internet prijzen waardoor een behoorlijke winkel wel de klanten mag laten luisteren maar niet kan verkopen tegen prijzen met een behoorlijke winstmarge omdat klanten uiteindelijk via internet bestellen tegen 'dumpprijzen?'Dus dat Jamo gewoon geen aantrekkelijk product is voor de beter Hifi winkel. Dit i.t.t. andere merken die met vaste prijzen werken en ook niet via internetwinkels te koop zijn.
Nu wil ik best betalen voor luisteren, advisering en after-sales service maar binnen een redelijke marge. Het lijkt wel of er geen winkel is die Jamo producten in het assortiment heeft.
Hierdoor ben je bijna gedwongen om de speakers te bestellen op grond van aanbevelingen in dit forum.
Kan iemand me helpen aan een winkel waar de Jamo's (606/608) beluisterd kunnen worden (Ehv/Maastricht), en te koop zijn tegen een redelijke prijs?
Grtz
Zelf woon ik tussen Eindhoven en Maastricht maar kan ook geen winkel vinden.
Komt het door de lage internet prijzen waardoor een behoorlijke winkel wel de klanten mag laten luisteren maar niet kan verkopen tegen prijzen met een behoorlijke winstmarge omdat klanten uiteindelijk via internet bestellen tegen 'dumpprijzen?'Dus dat Jamo gewoon geen aantrekkelijk product is voor de beter Hifi winkel. Dit i.t.t. andere merken die met vaste prijzen werken en ook niet via internetwinkels te koop zijn.
Nu wil ik best betalen voor luisteren, advisering en after-sales service maar binnen een redelijke marge. Het lijkt wel of er geen winkel is die Jamo producten in het assortiment heeft.
Hierdoor ben je bijna gedwongen om de speakers te bestellen op grond van aanbevelingen in dit forum.
Kan iemand me helpen aan een winkel waar de Jamo's (606/608) beluisterd kunnen worden (Ehv/Maastricht), en te koop zijn tegen een redelijke prijs?
Grtz
Mailtje sturen naar Havoned, die weten precies wie dealer is van Jamo
Ik kwam vandaag om 7 uur thuis en daar stond een doos ter grootte van een tweezits bank zonder leuningen. GIGANTISCH. Daarbij nog een wat kleinere doos. De witgoed bezorgers hebben mij geleverd:
Jamo s606 HCS 3 (5.0)
Yamaha RX-V567
Niet het beste van het beste, maar zeker een leuke bak speakers voor het geld. In totaal was ik €750,- kwijt inclusief kabels (30 meter). Ik geef toe ik ben (nog) geen kritische luisteraar maar ik vind dit wel fantastisch klinken. Enig nadeel is: ik was pas om 11 uur klaar met aansluiten (moest eerst nog wat andere dingen doen). Dus ik heb het volume nog niet open durven gooien (ik woon in een flat)
Er zijn een paar dingen mij opgevallen. Die front zuilen zijn HOOG. Ze komen letterlijk tot mijn navel (ik ben 1.85 lang). De surrounds en center zijn klein. In verhouding tot wat ik verwachte met afbeeldingen, in verhouding met de front zuilen en in verhouding met een set Infinities die bij een vriend van mij staan.
Verder hebben wij nog (tijdelijk) een CRT tv. Mijn versterker kan geen digitaal signaal (van ip tv box en computer) converteren naar een analoog signaal. Daardoor kan ik nog steeds geen computer kijken op de tv.
Mijn huisgenoot koopt binnenkort een LCD/LED dus dan kunnen we eindelijk genieten. Ik zal binnenkort een goede review proberen te maken op de pricewatch.
Jamo s606 HCS 3 (5.0)
Yamaha RX-V567
Niet het beste van het beste, maar zeker een leuke bak speakers voor het geld. In totaal was ik €750,- kwijt inclusief kabels (30 meter). Ik geef toe ik ben (nog) geen kritische luisteraar maar ik vind dit wel fantastisch klinken. Enig nadeel is: ik was pas om 11 uur klaar met aansluiten (moest eerst nog wat andere dingen doen). Dus ik heb het volume nog niet open durven gooien (ik woon in een flat)
Er zijn een paar dingen mij opgevallen. Die front zuilen zijn HOOG. Ze komen letterlijk tot mijn navel (ik ben 1.85 lang). De surrounds en center zijn klein. In verhouding tot wat ik verwachte met afbeeldingen, in verhouding met de front zuilen en in verhouding met een set Infinities die bij een vriend van mij staan.
Verder hebben wij nog (tijdelijk) een CRT tv. Mijn versterker kan geen digitaal signaal (van ip tv box en computer) converteren naar een analoog signaal. Daardoor kan ik nog steeds geen computer kijken op de tv.
Mijn huisgenoot koopt binnenkort een LCD/LED dus dan kunnen we eindelijk genieten. Ik zal binnenkort een goede review proberen te maken op de pricewatch.
[ Voor 0% gewijzigd door Dollard op 17-06-2011 00:56 . Reden: typo ]
Ik heb slechts 2 Jamo S506-en staan en woon ook in een flat.Dus ik heb het volume nog niet open durven gooien (ik woon in een flat)
Soms zet ik het volume wel eens hard, als ik door de weeks vrij heb en iedereen om me heen is werken ofzo.
Desalniettemin lijkt het me niet echt aan te raden om het structureel keihard te zetten, mits je op goeie voet verder wilt met je buren
Dat kan geen één receiver naar mijn weten. Van analoog naar digitaal is nooit het probleem, maar andersom ben ik tot op heden nog niet tegen gekomen.Dollard schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 00:53:
Mijn versterker kan geen digitaal signaal (van ip tv box en computer) converteren naar een analoog signaal.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Verwijderd
Huh?FeaR schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:30:
[...]
Dat kan geen één receiver naar mijn weten. Van analoog naar digitaal is nooit het probleem, maar andersom ben ik tot op heden nog niet tegen gekomen.
En al die versterkers met een digitaal ingang (optisch, coax, HDMI enz) dan?
Of dacht je dat het geluid uit je speaker digitaal was?
Een DAC (zie spec van veel versterkers) betekent: Digital > Analog Converter
Verwijderd
Yep FeaR is een beetje in de war...Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:04:
[...]
Huh?
De totale quote was:Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:04:
[...]
Huh?
Dus het gaat om TV kijken en kijken is beeld. TV kijken op een CRT TV welke in de meeste gevallen alleen analoge ingangen hebben en geen digitale als het gaat om beeld. Daarom ging het hier dan ook om het converteren van digitaal naar analoog qua beeld en niet qua geluid. En converteren van digitaal naar analoog als het gaat om beeld kunnen receivers niet.Verder hebben wij nog (tijdelijk) een CRT tv. Mijn versterker kan geen digitaal signaal (van ip tv box en computer) converteren naar een analoog signaal. Daardoor kan ik nog steeds geen computer kijken op de tv.
Vandaar dat mijn eerdere post gewoon correct was. Denk je nu echt dat ik niet weet hoe een receiver werkt? Ik heb niet voor niets >14.000 posts en een rood naampje
[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 17-06-2011 16:16 ]
Vandaag/Gister, jamo s606 hcs 3 (5.0) + Jamo Sub 300 opgehaald. Hopelijk vandaag pioneer vsx-820 ook binnen en dan kan ik gaan aansluiten. Ben echt zwaar benieuwd naar het geluid.
Moet ook nog meters kabel hebben, wat is goeie diameter om het maximale vermogen uit de speakers te halen? 2'5mm? of meer?
Moet ook nog meters kabel hebben, wat is goeie diameter om het maximale vermogen uit de speakers te halen? 2'5mm? of meer?
In 99% van de gevallen is 1,5mm² al goed, maar met 2,5mm² zit je altijd goed.
Die banaanstekkers zijn hoofdzakelijk alleen voor handigheid of niet dat je hem sneller eraf kunt pluggen?
Dan pak ik gewoon 2,5mm, to be sure.
Dan pak ik gewoon 2,5mm, to be sure.
Banaanstekkers zijn inderdaad puur alleen voor het snel af kunnen koppelen van speaker (en/of receiver/versterker). Aan de ene kant wil je zelfs geen banaanstekkers hebben: dit geeft aan één of twee kanten van de kabel weer een extra overgang. En elke schakel in de keten is er eentje waarmee je de weerstand verhoogt en dus kwaliteit kan verliezen. Puur theoretisch is bare-wire aansluiten dus het beste. Echter is het zo te verwaarlozen dat je je eigenlijk niet druk hoeft te maken. Als jij banaanstekkers wilt gebruiken moet je dat gewoon doen. Nog beter qua contact zijn spades, maar niet elke receiver en speaker kan deze goed kwijt. Er zijn overigens twee soorten banaanstekkers ronde banaanstekkers en met lamellen. De eerste versie maakt het beste contact, mede doordat de lamellen van het tweede type lam kunnen worden en minder contact kunnen maken. Al zijn er dan weer banaanpluggen waar je de stekker richting speaker/receiver kan draaien zodat de lamel weer wat uitzet.
Ik wil eik ook een hele zwik van die banaanstekkers halen.
Ik heb er wel best veel nodig, want ik wil zowel bij mn pc gebruiken als bij de tv.
Beiden zijn stereosetups, maar omdat bij de tv gebi-amped is (gewoon omdat het kan, ik hoor geen verschil) heb ik er zo even uit mn hoofd 24 nodig
Ik kwam laatst deze site tegen met gratis verzendkosten wereldwijd.
Dat lijkt me wel wat, en niet erg duur
Ik zie alleen niet waarom deze:
http://www.nakamichiplug.com/product-0534B24.html
goedkoper zijn dan deze:
http://www.nakamichiplug.com/product-0857F24.html
Ze zien er iets anders uit, maar verder toch gewoon hetzelfde?
En als ik mn Jamo's van dergelijke banaanstekkers wil voorzien hoef ik nergens op te letten neem ik aan of wel? Ik bedoel dat gaat altijd passen en ook in mn Onkyo versterker en bij de pc in de marantz en in de Eltax ook toch?
Ik heb er wel best veel nodig, want ik wil zowel bij mn pc gebruiken als bij de tv.
Beiden zijn stereosetups, maar omdat bij de tv gebi-amped is (gewoon omdat het kan, ik hoor geen verschil) heb ik er zo even uit mn hoofd 24 nodig
Ik kwam laatst deze site tegen met gratis verzendkosten wereldwijd.
Dat lijkt me wel wat, en niet erg duur
Ik zie alleen niet waarom deze:
http://www.nakamichiplug.com/product-0534B24.html
goedkoper zijn dan deze:
http://www.nakamichiplug.com/product-0857F24.html
Ze zien er iets anders uit, maar verder toch gewoon hetzelfde?
En als ik mn Jamo's van dergelijke banaanstekkers wil voorzien hoef ik nergens op te letten neem ik aan of wel? Ik bedoel dat gaat altijd passen en ook in mn Onkyo versterker en bij de pc in de marantz en in de Eltax ook toch?
Je kan die Nakamichi ook op Ebay bestellen, daar halen de meeste ze vandaan. Of het dan goedkoper is durf ik niet te zeggen. Nakamichi was vroeger een echt high-end merk, nu is het gewoon een Chinees plakmerk. Maar goed, voor het idee achter een banaanstekker maakt dat niet uit. Enige reden om voor duurdere bananen te gaan is de afwerking en het locking mechanisme, maar daar moet je het geld maar net voor over hebben aangezien je de pluggen toch nooit echt ziet. Beide banaanpluggen die je aanhaalt gebruiken lamellen, alleen net een ander type. Persoonlijk zou ik deze banaanpluggen prefereren vanwege het betere contact.
Speakerterminals moet je over het algemeen eerst helemaal open draaien om zo het beschermdopje er uit te kunnen halen. Receivers en versterkers hebben in 99,99% van de gevallen kleine zwarte dopjes in de terminals zitten. Om deze er uit te halen is het een kwestie van een kleine schroevendraaier in de opening te steken, klein beetje druk naar boven zetten en dan de schroevendraaier naar je toe halen. Zo komen de beschermdopjes los. Hier is goed te zien wat het verschil is van een terminal met en zonder dopjes.
Speakerterminals moet je over het algemeen eerst helemaal open draaien om zo het beschermdopje er uit te kunnen halen. Receivers en versterkers hebben in 99,99% van de gevallen kleine zwarte dopjes in de terminals zitten. Om deze er uit te halen is het een kwestie van een kleine schroevendraaier in de opening te steken, klein beetje druk naar boven zetten en dan de schroevendraaier naar je toe halen. Zo komen de beschermdopjes los. Hier is goed te zien wat het verschil is van een terminal met en zonder dopjes.
Thanks voor de info.
Ik neem aan dat dat allemaal gewoon een standaard maat is en in elke versterker/speaker past?
Ik neem aan dat dat allemaal gewoon een standaard maat is en in elke versterker/speaker past?
De maat van de banaanpluggen is gelijk aangezien dat allemaal vaste waarden zijn. Enige wat qua maat kan verschillen is de diameter van de speakerkabel welke de banaanplug aan kan.
Volgens mij is het allemaal 4mm wat ik heb liggen hier, dus dat komt wel goed.
Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat je zo een bestelling binnen hebt als je in japan of via ebay aan de andere kant van de wereld besteld? Ik heb nog nooit buiten nederland besteld dus ik heb werkelijk geen idee.
Gaan daar een paar dagen overheen? Een week? Een maand? Komt zoiets met het vliegtuig? Met een boot?
Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat je zo een bestelling binnen hebt als je in japan of via ebay aan de andere kant van de wereld besteld? Ik heb nog nooit buiten nederland besteld dus ik heb werkelijk geen idee.
Gaan daar een paar dagen overheen? Een week? Een maand? Komt zoiets met het vliegtuig? Met een boot?
Klopt niet hoor: een extra paar S602 rears kost me zo'n €100 extra. Een paar S604's kost ongeveer het dubbele. Als rears vind ik dat nu niet onmiddellijk het prijsverschil waard.redeker schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:03:
[...]
En ja, ik wil 7.1. Er zijn toch al wel veel films met 6.1 of 7.1 en dat zal alleen nog maar meer worden.
vb: LOTR Extended en StarWars zullen beide 6.1 hebben, en die staan al geruime tijd op mijn verlanglijstje
Dat ik dan niet meer kan bi-ampen... sja, dat is dan maar zo. Zonder bi-ampen zullen ze ook wel wel goed spelen.
off-topic: bij 6.1 zullen beide rears gewoon mono geven zeker?
Dat vermoed ik ja, bij 6.1. Het nadeel daarvan is dat je ervoor echt in het midden moet zitten voor de optimale luisterpositie als je geen echte center-back hebt. Bij 7.1 wordt het als het goed is inderdaad opgesplitst in 2x mono over de achterste speakers. Bij 6.1 -> 5.1 gebeurt min of meer hetzelfde trouwens, en het is sowieso aan te bevelen om de surroundspeakers iets achter de zitpositie te plaatsen (~110 graden, tenzij je dipoles als surrounds hebtfreeco schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:33:
[...]
Klopt niet hoor: een extra paar S602 rears kost me zo'n €100 extra. Een paar S604's kost ongeveer het dubbele. Als rears vind ik dat nu niet onmiddellijk het prijsverschil waard.
En ja, ik wil 7.1. Er zijn toch al wel veel films met 6.1 of 7.1 en dat zal alleen nog maar meer worden.
vb: LOTR Extended en StarWars zullen beide 6.1 hebben, en die staan al geruime tijd op mijn verlanglijstje
Dat ik dan niet meer kan bi-ampen... sja, dat is dan maar zo. Zonder bi-ampen zullen ze ook wel wel goed spelen.
off-topic: bij 6.1 zullen beide rears gewoon mono geven zeker?
Info over Bluraytitels en het aantal kanalen:
http://www.blu-raystats.com/Stats/Stats.php
Ik heb afgelopen weekend wat mailtjes rondgestuurd naar winkels die de S606 en/of S608 in het assortiment hebben (volgens website toch) om te vragen of ze deze ook hadden uit staan in een demoruimte. Tot nu toe 2 negatieve antwoorden en 1 deels positief.
Dit kan ook voor anderen uit mijn regio van pas komen, dus hier efjes info delen:
Electro Minne (Selexion) in Zulte heeft de S606 in 5.1 opstelling staan. Spijtig genoeg dus niet de S608, maar toch al iets...
Ik heb ook een vertegenwoordiger van de Belgische dealer van Jamo gemaild, maar daar heb ik nog geen reactie van. 't Is uiteraard nog maar de eerste werkdag, dus dat schrijf ik nog niet af.
Dit kan ook voor anderen uit mijn regio van pas komen, dus hier efjes info delen:
Electro Minne (Selexion) in Zulte heeft de S606 in 5.1 opstelling staan. Spijtig genoeg dus niet de S608, maar toch al iets...
Ik heb ook een vertegenwoordiger van de Belgische dealer van Jamo gemaild, maar daar heb ik nog geen reactie van. 't Is uiteraard nog maar de eerste werkdag, dus dat schrijf ik nog niet af.
Ik ben benieuwd naar je zoektocht. Woon in Gent, btw zaterdag is opendeurdag/solden in Deltavox te Brugge. Ik weet niet of ze daar Jamo hebben, maar misschien interessant. http://deltavox-hifi.blogspot.com/freeco schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:58:
Ik heb afgelopen weekend wat mailtjes rondgestuurd naar winkels die de S606 en/of S608 in het assortiment hebben (volgens website toch) om te vragen of ze deze ook hadden uit staan in een demoruimte. Tot nu toe 2 negatieve antwoorden en 1 deels positief.
Deltavox heeft ze niet staan.Cpt-Cholo schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:17:
[...]
Ik ben benieuwd naar je zoektocht. Woon in Gent, btw zaterdag is opendeurdag/solden in Deltavox te Brugge. Ik weet niet of ze daar Jamo hebben, maar misschien interessant. http://deltavox-hifi.blogspot.com/
Ik ben ook op zoek geweest in Vlaanderen naar winkels die ze staan hadden, maar ik heb geen enkele gevonden.
Ik heb dan de maar de S608 op goed geluk gekocht na alle reviews te lezen.
Tot op vandaag zeker nog geen spijt van gehad.
Ik heb er ook de Jamo Sub650 bij gekocht.
Wordt die Onkyo niet veel te warm in dat kleine vakje?
Nee geen problemen mee en hij speelt toch wel een 10uur per dag.JasperE schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:47:
De onderkant en de achterkant is vrij.
Ik heb reactie gekregen van de vertegenwoordiger van de Belgische invoerder:
Hij stuurt me ook door naar Electro Minne omdat daar volgens hem heel wat Jamo in demo staat. En mochten ze niet hebben wat ik wil horen, dan kon hij wel regelen dat ze het efjes kunnen lenen van hen.
Lijkt me wel een prima oplossing, want da's amper 10km van m'n deur
Bij deze heb ik hem dus gereageerd of hij hen de S608 even kan uitlenen, zodat ik ze naast elkaar kan beluisteren.
Hij stuurt me ook door naar Electro Minne omdat daar volgens hem heel wat Jamo in demo staat. En mochten ze niet hebben wat ik wil horen, dan kon hij wel regelen dat ze het efjes kunnen lenen van hen.
Bij deze heb ik hem dus gereageerd of hij hen de S608 even kan uitlenen, zodat ik ze naast elkaar kan beluisteren.
Ik zou me veel meer zorgen maken om een Subwoofer van 650 Watt die in een klein/krap hoekje weggestopt staat.JasperE schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:47:
"When you grow up your heart dies"
En de rechterspeaker die met de woofer (welke aan de zijkant zit) of strak tegen het kastje staat of met enkele centimeters van de subwoofersjaool schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:10:
[...]
Ik zou me veel meer zorgen maken om een Subwoofer van 650 Watt die in een klein/krap hoekje weggestopt staat.
Sowieso staat het allemaal wel erg strak op elkaar, ook de linker speaker ten opzichte van het TV-meubel.
Lekker strak geplaats allemaal...geen adem-ruimte voor het spul.sjaool schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:10:
[...]
Ik zou me veel meer zorgen maken om een Subwoofer van 650 Watt die in een klein/krap hoekje weggestopt staat.
Tubes....It's what make music music!
Ik zou de speakers ook wat verder naar voren plaatsen, en de sub misschien heel ergens anders in de woonkamer, in ieder geval ook verder van de muur af.
Verwijderd
Hoe klinkt het ?sn0w13 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:43:
[...]
Deltavox heeft ze niet staan.
Ik ben ook op zoek geweest in Vlaanderen naar winkels die ze staan hadden, maar ik heb geen enkele gevonden.
Ik heb dan de maar de S608 op goed geluk gekocht na alle reviews te lezen.
Tot op vandaag zeker nog geen spijt van gehad.
Ik heb er ook de Jamo Sub650 bij gekocht.
[afbeelding]
Ik weet dat het niet een idiale opstelling is maar ik heb geen andere keus.
Ik was al blij dat ik mijn vrouw kon overhalen om zuilen te kopen ipv die kleine speakertjes.
Ik vind toch wel dat het zeer goed speelt.
Je had mijn vrouw haar gezicht moeten zien toen alles geleverd werd
Ik was al blij dat ik mijn vrouw kon overhalen om zuilen te kopen ipv die kleine speakertjes.
Ik zou wel een foto willen zien als het uit de doos is en opgesteldsn0w13 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:38:
Ik weet dat het niet een idiale opstelling is maar ik heb geen andere keus.
[afbeelding]
Daarvoor moet je een klein stukje naar boven scrollen.NrG! schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:49:
[...]
Ik zou wel een foto willen zien als het uit de doos is en opgesteld
En meteen had ze spijt dat ze je toestemming gegeven had voor zuilen.sn0w13 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:38:
[afbeelding]
Ik heb voor mijn ex mijn Infinity Reference 30 met Mission Cyrus One ooit moeten inruilen voor een JVC TH-A75R set.
Die JVC heeft heel mooie kleine aluminium boxjes maar qua muziekkwaliteit haalt het het niet bij de zuilen die ik nu heb. Voor film voldoen ze wel.
Een toekomstige vriendin zal dus mijn zuilen wel moeten accepteren want die gaan echt de deur niet meer uit.
leuk, maar de prijzen zijn ook wel echt lokaalfreeco schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:24:
Ik heb reactie gekregen van de vertegenwoordiger van de Belgische invoerder:
http://www.shoponsite.be/...duct_detail.php?pid=23947
Sja, voor de extra service betaal je ook wel wat natuurlijk. 't Is geen doorsnee dozenverzetter zoals een webshop natuurlijk.
Maar misschien staan ze open voor onderhandeling...
OT: ik heb ook die Nakamichi banana plugs via eBay gekocht en zijn gisteren aangekomen. Tot mijn verbazing kreeg ik ze niet ingeplugd.
Ik las de voorgaande berichten er nog eens op na, dus heb ik het goed dat ik eerst nog een klein plastic beschermdopje uit het contact van de versterker moet wippen eer ik de plug erin krijg? Stom zeg
Helemaal OT: de plugs waren verpakt in een klein bruin gewatteerd envelopje. De envelop is open aangekomen, ik denk omdat de douane via hun scans dacht dat het om kogels ging. Met een kleine verbeelding is er wel een gelijkenis
Maar goed, er is niks uitgevallen, alle 24 zaten er nog in...
Maar misschien staan ze open voor onderhandeling...
OT: ik heb ook die Nakamichi banana plugs via eBay gekocht en zijn gisteren aangekomen. Tot mijn verbazing kreeg ik ze niet ingeplugd.
Ik las de voorgaande berichten er nog eens op na, dus heb ik het goed dat ik eerst nog een klein plastic beschermdopje uit het contact van de versterker moet wippen eer ik de plug erin krijg? Stom zeg
Helemaal OT: de plugs waren verpakt in een klein bruin gewatteerd envelopje. De envelop is open aangekomen, ik denk omdat de douane via hun scans dacht dat het om kogels ging. Met een kleine verbeelding is er wel een gelijkenis
[ Voor 64% gewijzigd door freeco op 24-06-2011 08:16 ]
Dat zijn dan dus €949.95 - 579 = € 370.95 servicekosten op een totaalprijs van € 949.45.
39% servicekosten dus?
Voor die meerprijs mogen ze ze dan ook wel komen brengen, installeren en aansluiten
39% servicekosten dus?
Voor die meerprijs mogen ze ze dan ook wel komen brengen, installeren en aansluiten
Na wat rondspeuren en de nodige topics hier doorgelezen te hebben, was ik van plan om een setje Jamo S608's aan te schaffen. Echter, na het nodige opmeten in mijn woonkamer, ben ik tot de conclusie gekomen dat deze speakers simpelweg te hoog zijn
Één van de speakers zou in het hoekje voor mijn raam komen te staan, maar met 113cm steekt deze een flink eind boven de vensterbank uit.
Dus, nu is mijn vraag eigenlijk: Weet iemand een staande speaker van vergelijkbare kwaliteit en prijs die wat minder hoog is (zeg, een cm of 90 max)?
Ik heb al overwogen om alleen voor satteliet speakers te gaan, maar ik wil eigenlijk een beetje fatsoenlijke frontspeakers zodat muziek nog aardig klinkt.
Dus, nu is mijn vraag eigenlijk: Weet iemand een staande speaker van vergelijkbare kwaliteit en prijs die wat minder hoog is (zeg, een cm of 90 max)?
Ik heb al overwogen om alleen voor satteliet speakers te gaan, maar ik wil eigenlijk een beetje fatsoenlijke frontspeakers zodat muziek nog aardig klinkt.
http://www.plasmavisie.nl/product/WHARFEDALE+DIAMOND+10.4/Luidsprekers/Wharfedale/543Beempje schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:48:
Na wat rondspeuren en de nodige topics hier doorgelezen te hebben, was ik van plan om een setje Jamo S608's aan te schaffen. Echter, na het nodige opmeten in mijn woonkamer, ben ik tot de conclusie gekomen dat deze speakers simpelweg te hoog zijnÉén van de speakers zou in het hoekje voor mijn raam komen te staan, maar met 113cm steekt deze een flink eind boven de vensterbank uit.
Lijkt mij een prima alternatief, maar er zijn zoveel merken waar je naar zou kunnen kijken.
KEF, Magnat, Elac, Eltax, Wharfedale enzovoort
Ik heb Eltax Monitor III's bij mn pc staan.
Die hebben ze ook in zuilformaat volgens mij. De mijne klinken in elk geval prima
Volgens mij heten die zuilen Monitor IX, daar zou je eens naar kunnen kijken/luisteren.
Geen idee hoe hoog die precies zijn overigens.
=edit=
http://www.djelectronics....biwiring-black-p-586.html
Precies 90 hoog zo te zien.
=edit2=
Potver, nu probeer ik de Jamo S60CEN te kopen ergens, maar blijkt die alleen in de kleuren Dark Apple en High Gloss Black leverbaar te zijn.
Dat terwijl ik ze op internet bij shops in Amerika wel degelijk los zie liggen in de kleur Black Ash.
Ik heb Havoned maar even gemaild met de vraag hoe dat precies zit. Qua prijs is in Amerika bestellen ongeveer net zo duur, maar dan zit je dus met een verzendtijd van heb ik jou daar.
Plus ik wil gewoon in een Nederlandse winkel kopen ivm service en garantie en dergelijke.
Waarom doen merken dat toch, wereldwijd er een ander beleid op na houden. Ik bedoel lever het overal of lever het nergens, maar niet in de halve wereld wel en in de andere helft niet?!
Die hebben ze ook in zuilformaat volgens mij. De mijne klinken in elk geval prima
Volgens mij heten die zuilen Monitor IX, daar zou je eens naar kunnen kijken/luisteren.
Geen idee hoe hoog die precies zijn overigens.
=edit=
http://www.djelectronics....biwiring-black-p-586.html
Precies 90 hoog zo te zien.
=edit2=
Potver, nu probeer ik de Jamo S60CEN te kopen ergens, maar blijkt die alleen in de kleuren Dark Apple en High Gloss Black leverbaar te zijn.
Dat terwijl ik ze op internet bij shops in Amerika wel degelijk los zie liggen in de kleur Black Ash.
Ik heb Havoned maar even gemaild met de vraag hoe dat precies zit. Qua prijs is in Amerika bestellen ongeveer net zo duur, maar dan zit je dus met een verzendtijd van heb ik jou daar.
Plus ik wil gewoon in een Nederlandse winkel kopen ivm service en garantie en dergelijke.
Waarom doen merken dat toch, wereldwijd er een ander beleid op na houden. Ik bedoel lever het overal of lever het nergens, maar niet in de halve wereld wel en in de andere helft niet?!
[ Voor 68% gewijzigd door vosss op 24-06-2011 13:10 ]
Hmz, volgens Havoned is inderdaad alleen de center los te bestellen in Dark Apple en in High Gloss Black.
Nu vraag ik me af wat precies het verschil is tussen Black Ash en High Gloss Black. De plaatjes die ik met google vind halen die kleuren volgens mij nogal door elkaar.
Klopt het dat het enige verschil is als je het luidsprekerkap eraf haalt dat dat dan hoogglans zwart is ipv grijs?
Op de plaatjes ziet namelijk de zijkant er gewoon hetzelfde uit als Black Ash. Mij gaat het puur om de buitenkant van de speaker, die moet in dezelfde kleur zijn als mijn S506's en die zijn Black Ash.
Heeft iemand toevallig zo een S60CEN speaker die even een duidelijke foto kan maken van zowel de speaker met als ook zonder kapje voor de units?
Ik vermoed namelijk dat het enige verschil zit in de voorkant zonder die kap ervoor en dat de buitenkant gewoon dezelfde kleur heeft. Probleem is dat dat ding nergens op voorraad ligt dus even in de winkel gaan kijken is er niet bij helaas
Iemand die even kan helpen? Bij die 608 en 606HCS5.0 en 5.1 sets zit ook deze S60CEN volgens mij.
=edit=
Voor de duidelijkheid wat ik nou precies bedoel:
Ik vermoed dat de High Gloss Black uitvoering deze voorkant heeft:

En dat de zijkant van de speaker in deze kleur is:

Die tweede is een S60CEN Black Ash van een of andere US shop en die grijze voorkant is hier dus niet leverbaar.
Klopt dat? Of is de buitenkant een compleet andere kleur?
Nu vraag ik me af wat precies het verschil is tussen Black Ash en High Gloss Black. De plaatjes die ik met google vind halen die kleuren volgens mij nogal door elkaar.
Klopt het dat het enige verschil is als je het luidsprekerkap eraf haalt dat dat dan hoogglans zwart is ipv grijs?
Op de plaatjes ziet namelijk de zijkant er gewoon hetzelfde uit als Black Ash. Mij gaat het puur om de buitenkant van de speaker, die moet in dezelfde kleur zijn als mijn S506's en die zijn Black Ash.
Heeft iemand toevallig zo een S60CEN speaker die even een duidelijke foto kan maken van zowel de speaker met als ook zonder kapje voor de units?
Ik vermoed namelijk dat het enige verschil zit in de voorkant zonder die kap ervoor en dat de buitenkant gewoon dezelfde kleur heeft. Probleem is dat dat ding nergens op voorraad ligt dus even in de winkel gaan kijken is er niet bij helaas
Iemand die even kan helpen? Bij die 608 en 606HCS5.0 en 5.1 sets zit ook deze S60CEN volgens mij.
=edit=

Die tweede is een S60CEN Black Ash van een of andere US shop en die grijze voorkant is hier dus niet leverbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door vosss op 24-06-2011 20:06 ]
Buitenkant is inderdaad zelfde als 2e foto, alleen is dat grijs hoogglans zwart zoals op de 1e foto.vosss schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:01:
Hmz, volgens Havoned is inderdaad alleen de center los te bestellen in Dark Apple en in High Gloss Black.
=edit=
[afbeelding]
[afbeelding]
Dus combinatie van die 2 speakers.
Fly or Die
Ok thanks, duidelijk. Ik heb hem zojuist besteld in High Gloss Black. Kap blijft er toch op dus dat is prima
Heeft iemand met deze Jamo sets interesse in een Jamo Sub 550 (zwart) als uitbreiding en zo ja wat zou die nog waard zijn?
Ik heb misschien interesse, en hij is niks meer waard! 
Lol
Even serieus, waarom doe je hem weg?
Niet dat ik echt interesse heb, ik kom net kijken zegmaar ookal ben ik de 30 reeds ver gepasseerd, maar in de toekomst wil ik wel richting een sub ja
Ik vraag me alleen af of zo een sub in de huiskamer ooit dezelfde "punch" kan geven als een paar Rockford Fosgate subs in mn auto kunnen doen.
Ik bedoel leuk dat het allemaal wat lager kan en dergelijke, maar in de auto voel je de bas ook echt.
Dat gaat zo een sub, of eender welke sub voor in de huiskamer, toch nooit echt benaderen ofwel?
Lol
Even serieus, waarom doe je hem weg?
Niet dat ik echt interesse heb, ik kom net kijken zegmaar ookal ben ik de 30 reeds ver gepasseerd, maar in de toekomst wil ik wel richting een sub ja
Ik vraag me alleen af of zo een sub in de huiskamer ooit dezelfde "punch" kan geven als een paar Rockford Fosgate subs in mn auto kunnen doen.
Ik bedoel leuk dat het allemaal wat lager kan en dergelijke, maar in de auto voel je de bas ook echt.
Dat gaat zo een sub, of eender welke sub voor in de huiskamer, toch nooit echt benaderen ofwel?
ligt er maar net aan hoe groot je sub en woonkamer zijn..vosss schreef op maandag 27 juni 2011 @ 00:29:
Ik heb misschien interesse, en hij is niks meer waard!
je kan de sub net zo groot maken als je wil, maar 't wordt al snel onrealistisch.. ( denk aan p.a in je huiskamer zetten bijvoorbeeld)
er zullen ook wel gewone subs zijn de alles doen trillen, maar als je een extreem grote woonkamer hebt, dan is 't al snel lastig om alles aan het trillen te hebben
Geluid in een auto is altijd anders dan in een woonkamer (of welke kamer dan ook). De ruimte fungeert mee als een klankkast en aangezien een auto een stuk kleiner is voel je de bas eerder. Echter zal je in een grotere ruimte veel meer hebben aan een goede subwoofer. Genoeg tonen die jouw auto niet weer kan geven. Lage tonen hebben namelijk een afstand nodig om tot je te komen, de ruimte in een auto is daar veel te klein voor. Daarom hoor je buiten altijd de bas veel beter van een auto dan jij van binnen.
Verder is een subwoofer er om de tonen weer te geven vanaf het punt dat jouw speakers het niet meer aan kunnen. Een vloerstaander zal dieper gaan dan een speaker uit een auto. Ook dat telt mee dat jij de subwoofer in de auto meer voelt. Wellicht staat jouw subwoofer in de auto al mee te doen bij tonen van 150 Hz, iets wat je in de huiskamer in veel gevallen niet nodig hebt (of wilt hebben). Zo staat mijn subwoofer hier op 60 Hz, de rest kunnen mijn vloerstaanders aan.
Een goed afgestelde subwoofer hoor je eigenlijk ook niet te voelen, want een subwoofer is er dus alleen om de aller laagste tonen weer te geven. Er zijn overigens wel subwoofers welke je hele kamer kunnen laten trillen. Het hangt alleen van de ruimte af in welke prijsklasse je dan moet gaan zoeken. Ik kom hier een heel eind in een ruimte van 4 x 4 en 3 - 4 meter hoog (Velodyne subwoofer). Maar het is maar net wat je wilt. Je kan ook gewoon een grote gepoorte subwoofer kopen welke absoluut niets toevoegt aan het laag van de speakers of überhaupt de speakers aan kan vullen, maar wel lekker kan klappen met films. Nadeel is dat je aan zulke subwoofers in 99% van de gevallen niets hebt op die ene scene na waar je de subwoofer wilt voelen.
Verder is een subwoofer er om de tonen weer te geven vanaf het punt dat jouw speakers het niet meer aan kunnen. Een vloerstaander zal dieper gaan dan een speaker uit een auto. Ook dat telt mee dat jij de subwoofer in de auto meer voelt. Wellicht staat jouw subwoofer in de auto al mee te doen bij tonen van 150 Hz, iets wat je in de huiskamer in veel gevallen niet nodig hebt (of wilt hebben). Zo staat mijn subwoofer hier op 60 Hz, de rest kunnen mijn vloerstaanders aan.
Een goed afgestelde subwoofer hoor je eigenlijk ook niet te voelen, want een subwoofer is er dus alleen om de aller laagste tonen weer te geven. Er zijn overigens wel subwoofers welke je hele kamer kunnen laten trillen. Het hangt alleen van de ruimte af in welke prijsklasse je dan moet gaan zoeken. Ik kom hier een heel eind in een ruimte van 4 x 4 en 3 - 4 meter hoog (Velodyne subwoofer). Maar het is maar net wat je wilt. Je kan ook gewoon een grote gepoorte subwoofer kopen welke absoluut niets toevoegt aan het laag van de speakers of überhaupt de speakers aan kan vullen, maar wel lekker kan klappen met films. Nadeel is dat je aan zulke subwoofers in 99% van de gevallen niets hebt op die ene scene na waar je de subwoofer wilt voelen.
Nouja ik bedoel niet zozeer de glazen in de kast aan het rinkelen krijgen Compworm, ik bedoel meer dat je de punch echt letterlijk in je buik voelt.
Gaat een beetje huis tuin en keuken subwoofer dat in de woonkamer voor elkaar krijgen?
Gaat een beetje huis tuin en keuken subwoofer dat in de woonkamer voor elkaar krijgen?
't was ook bedoeld als een over the top voorbeeld, maar er zijn zeker subs die dat wel voor elkaar kunnen krijgen..vosss schreef op maandag 27 juni 2011 @ 00:42:
Nouja ik bedoel niet zozeer de glazen in de kast aan het rinkelen krijgen Compworm, ik bedoel meer dat je de punch echt letterlijk in je buik voelt.
InderdaadCompworm schreef op maandag 27 juni 2011 @ 00:49:
[...]
't was ook bedoeld als een over the top voorbeeld, maar er zijn zeker subs die dat wel voor elkaar kunnen krijgen..
Denk alleen dat je met een beetje woonkamer dan niet klaar bent met een subwoofer onder de duizend euro...
haa bij mijn vriendin liepen de tranen over haar wangen.......... maar dan van het feit dat ze in de slappe lacht was geschoten. maar toen ze de set uiteindelijk gehoord heeft was ze toch zeker van onder de indruk. ik vind trouwens een subwoofer best overkill voor de jamo set. als ik de onkyo instel dat er een sub aangesloten zit dan komt er eigenlijk geen geluid meer uit de woofers van jamo zuilen. en de buren horen de bassen echt zeker weten.
Om mezelf maar even uit een ander topic te quoten:_sTIMpie_ schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:29:
ik vind trouwens een subwoofer best overkill voor de jamo set.
FeaR schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:42:
[...]Om echt te weten te komen of een subwoofer in jouw situatie een toegevoegde waarde heeft is er maar één manier om achter te komen: een subwoofer lenen en in de setup plaatsen. Mijn ervaring is dat veel mensen die zeggen/denken geen subwoofer nodig te hebben nog nooit een dergelijke test hebben gedaan en dus eigenlijk niet weten wat ze missen.
Ikzelf had in het begin ook het idee dat ik de subwoofer niet miste (al wilde ik er altijd wel eentje voor de LFE), maar nu met subwoofer was het gemis toch groter dan gedacht.
waarin zit het dan? want ik tril echt van de bank af hoor met de zuilen. en ook diepe lage bassen te over. ik vind het zelfs soms te veel. ik heb een subwoofer van mijn vorige surround set. maar het heeft mijn inziens geen zin om die er bij te plaatsen.
Een subwoofer is er niet alleen om je van de bank te laten trillen. Een subwoofer is er - zoals de naam al aangeeft - om de tonen weer te geven die je andere speakers niet aankunnen. Dus om een compleet bereik te krijgen. Dat is het algemene en geldt vooral voor muziek. Maar in films heb je nog de dedicated LFE (of de .1-track) welke alleen over de subwoofer gaat. Dergelijke tonen gaan dus alleen over de pre-out en zullen je speakers nooit weergeven. Termen als "van de bank trillen" is niet waar een subwoofer specifiek voor bedoeld is, hij kan het wel maar er zit meer achter een subwoofer. Een goede subwoofer is een aanvulling in eigenlijk elke set. Alleen om die perfectie te halen moeten soms relatief hoge bedragen neer worden geteld wat dan weer uit balans kan zijn met de rest van de set. Of gewoon het geld niet waard zijn. Maar een goede subwoofer (en ook goed afgesteld) is altijd een aanvulling.
En zoals gezegd: denken dat je er geen nodig hebt is één ding. Zeker weten door een goede subwoofer te lenen is een tweede.
En zoals gezegd: denken dat je er geen nodig hebt is één ding. Zeker weten door een goede subwoofer te lenen is een tweede.
[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 27-06-2011 17:54 ]
Verwijderd
Voor diegene die de set ergens zelf willen afhalen de afmetingen en gewicht van de dozen :
de grote doos 117cm x 65cm x 42 cm 64,2 KG
de subwoofer 40cm x 38 cm x 38 cm 10,2 KG
de grote doos 117cm x 65cm x 42 cm 64,2 KG
de subwoofer 40cm x 38 cm x 38 cm 10,2 KG
Even een kort vraagje tussendoor, ik twijfel ontzettend tussen de Dark Apple en de Black Ash van de 608 HCS3 (icm de Norstone Stylum 3 voor de rears) En eerlijk gezegd vind ik ze allebei erg mooi wat het kiezen niet makkelijker maakt. Ik ben bang dat de Black Ash te donker is voor de al donkere inrichting, of is dat juist een pluspunt?
Kunnen jullie je mening geven welke beter zou staan in deze woonkamer?

[ Voor 31% gewijzigd door Imperium op 27-06-2011 21:37 ]
Zwart, Waarom:
Mijn muren zijn ook wit, mijn meubels zwart of donkergrijs. Ik ben ook voor Black ash gegaan en dit misstaat zeker niet! Ik heb op mijn studeerkamer een set S406 in dark apple staan en als ik deze op de plaats van de zwarte S606 zet dan geeft dit een te sterk contrast met de rest. de afwisseling in de woonkamer is vooral met planten en moderne kleurrijke kunst.
Mijn muren zijn ook wit, mijn meubels zwart of donkergrijs. Ik ben ook voor Black ash gegaan en dit misstaat zeker niet! Ik heb op mijn studeerkamer een set S406 in dark apple staan en als ik deze op de plaats van de zwarte S606 zet dan geeft dit een te sterk contrast met de rest. de afwisseling in de woonkamer is vooral met planten en moderne kleurrijke kunst.
[ Voor 97% gewijzigd door renbull op 27-06-2011 22:34 ]
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Met dat punt geef ik je wel een klein beetje gelijk. Echter, hoe zou het staan als je speakers neer zet welke qua kleur met niets van de rest van je kamer matchen. Dan kan je beter gewoon Black Ash neerzetten en wat meer kleur/licht in de ruimte brengen met andere accessoires en dergelijke. Maar goed, ik ben Moderator Audio en Hifi, geen Moderator Design en InrichtingImperium schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:32:
Ik ben bang dat de Black Ash te donker is voor de al donkere inrichting...
Onder je nick staat anders dat je Moderator Consumentenelektronica bent en niet Moderator Audio en Hifi
Ik zou voor zwart gaan. Beter te combineren en zoals anderen al aangegeven hebben: kleur en licht maak je met andere items / op andere wijzen.Imperium schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:32:
Even een kort vraagje tussendoor, ik twijfel ontzettend tussen de Dark Apple en de Black Ash van de 608 HCS3 (icm de Norstone Stylum 3 voor de rears) En eerlijk gezegd vind ik ze allebei erg mooi wat het kiezen niet makkelijker maakt. Ik ben bang dat de Black Ash te donker is voor de al donkere inrichting, of is dat juist een pluspunt?
[afbeelding]
Wat de Stylums betreft: weet je zeker dat je de 3 wil en niet de 2? Ik heb ze zelf ook voor de S602's en de 2 is voor mijn bankstellen echt perfect hoog genoeg. De opgegeven maten zijn namelijk alleen van de stand zelf, de spikes zijn daarin niet meegerekend (meen ik, zal het zekerheidshalve even nameten). En als je dan bedenkt dat er onder flinke spikes zitten en (in mijn geval) en op de bovenplaat ook spikes, dan kom je dus al snel nog een 4 a 5 centimeter hoger uit.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Het scheelt natuurlijk ook dat de rest van de woonkamer nu ook verduisterd is. Ik zou voor zwart gaan, gewoon omdat het bij de rest van de inrichting past.
Afgelopen vrijdag is de Jamo S606 HCS5 met een HK AVR 360 bij mijn broer afgeleverd. Ik kan van dat soort spul niet afblijven dus ben gelijk maar begonnen met installeren.
Ik heb het spul als volgt ingesteld in de HK.
fronts: Large
Center: 80Hz
Surrounds: 80Hz
Sub: L/R + LFE
Nu valt mij op dat uit de fronts vrij weinig bass komt. Ook als ik deze in stereo zet en aangeef dat er geen sub is, valt mij de bass een beetje tegen. Wel is het zo dat als ik de center op 60Hz zet daar wel merkbaar meer bass uitkomt.
Ik heb de speakers niet bi-wire aangesloten. Wel heb ik even de onderste connectoren aangesloten ipv van de bovenste, maar dit maakte niet veel verschil.
Iemand een idee waar ik het in kan zoeken? Is de HK AVR360 misschien de boosdoener?
Ik heb het spul als volgt ingesteld in de HK.
fronts: Large
Center: 80Hz
Surrounds: 80Hz
Sub: L/R + LFE
Nu valt mij op dat uit de fronts vrij weinig bass komt. Ook als ik deze in stereo zet en aangeef dat er geen sub is, valt mij de bass een beetje tegen. Wel is het zo dat als ik de center op 60Hz zet daar wel merkbaar meer bass uitkomt.
Ik heb de speakers niet bi-wire aangesloten. Wel heb ik even de onderste connectoren aangesloten ipv van de bovenste, maar dit maakte niet veel verschil.
Iemand een idee waar ik het in kan zoeken? Is de HK AVR360 misschien de boosdoener?
Die zijn toch ook gewoon doorgelust. Lijkt me niet meer dan logisch dat het niet veel verschil maakt.Wel heb ik even de onderste connectoren aangesloten ipv van de bovenste, maar dit maakte niet veel verschil.
Ok je signaal moet over een stuk extra metaal, maar dat moet ie ook als je de bovenste aansluit.
Of ik denk heel stom, want ik heb er geen bal verstand van. Dat zou ook kunnen
Haha ja dat dacht ik ook, maar ik hoorde hier van een aantal dat die plaatjes niet helemaal geweldig zijn. Dus ik dacht dan sluit ik ze op de onderste aan ipv de bovenste, want mss dat die plaatjes niet genoeg zijn.vosss schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:33:
[...]
Die zijn toch ook gewoon doorgelust. Lijkt me niet meer dan logisch dat het niet veel verschil maakt.
Ok je signaal moet over een stuk extra metaal, maar dat moet ie ook als je de bovenste aansluit.
Of ik denk heel stom, want ik heb er geen bal verstand van. Dat zou ook kunnen
Als ik het goed heb zijn de onderste voor de interne sub en de bovenste voor de mid en tweeters.
Potver zeg, krijg net bericht dat de center pas midden volgende week geleverd kan worden ipv morgen 
Heb gemaild of ik de bestelling kon annuleren, aangezien ik het erg lang vind duren.
Toevallig stuurde gisteren een tweaker me een DM of ik nog interesse had in de S60CEN en die had hem in de kleur die ik eigenlijk wilde, dus wellicht dat we tot een mooie deal kunnen komen mocht die bestelling geannuleerd kunnen worden

Heb gemaild of ik de bestelling kon annuleren, aangezien ik het erg lang vind duren.
Toevallig stuurde gisteren een tweaker me een DM of ik nog interesse had in de S60CEN en die had hem in de kleur die ik eigenlijk wilde, dus wellicht dat we tot een mooie deal kunnen komen mocht die bestelling geannuleerd kunnen worden
Ik heb het opgemeten en met de stylum 2 kom ik ruim 15 cm tekort. De speaker moet natuurlijk wel boven de bank uitkomen en er niet half achter blijven zitten. Vandaar dat ik dus naar de Stylum 3 zit te kijken. Maar ik hoor graag de lengte zoals die bij jou staat.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:13:
[...]
Ik zou voor zwart gaan. Beter te combineren en zoals anderen al aangegeven hebben: kleur en licht maak je met andere items / op andere wijzen.
Wat de Stylums betreft: weet je zeker dat je de 3 wil en niet de 2? Ik heb ze zelf ook voor de S602's en de 2 is voor mijn bankstellen echt perfect hoog genoeg. De opgegeven maten zijn namelijk alleen van de stand zelf, de spikes zijn daarin niet meegerekend (meen ik, zal het zekerheidshalve even nameten). En als je dan bedenkt dat er onder flinke spikes zitten en (in mijn geval) en op de bovenplaat ook spikes, dan kom je dus al snel nog een 4 a 5 centimeter hoger uit.
Meh, dat is de hoofdgroep. Officieel doe ik alleen Audio en HiFi en LCD, Plasma & Projectie. Maar omdat - althans bij de Harde Waren - de rechten per hoofdgroep gaan ben ik Moderator Consumentenelektronica waardoor ik ook rechten heb in Mediaspelers en HTPC's.vosss schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 00:51:
Onder je nick staat anders dat je Moderator Consumentenelektronica bent en niet Moderator Audio en Hifi
Niet dat je iets aan die informatie hebt, maar goed
Ik heb er inderdaad niks aan FeaR, maar toch bedankt voor de uitleg, lol
Ik heb een vraag mbt het verschil tussen HCS3 en HCS5, is dat het verschil in type subwoofer ?
Verder als ik het goed gelezen heb is het verschil tussen de 606 en de 608 vermogen ?
Ik wil dit alles aansluiten op een Onkyo TX-509, nu met bose speakers aangesloten, de melkpakjes.
Verder als ik het goed gelezen heb is het verschil tussen de 606 en de 608 vermogen ?
Ik wil dit alles aansluiten op een Onkyo TX-509, nu met bose speakers aangesloten, de melkpakjes.
Verschil tussen HCS3 en 5 is de subwoofer.
Verschil tussen S606 en S608 is dat het gewoon andere speakers zijn: de S608 komen lager, en de S606 zouden (volgens iemand in deze thread, zoek maar omhoog
) scheller klinken ofzo.
Verschil tussen S606 en S608 is dat het gewoon andere speakers zijn: de S608 komen lager, en de S606 zouden (volgens iemand in deze thread, zoek maar omhoog
Hangt ook een beetje af van wat je vooral met de speakers doet: films of muziek, en bij muziek: welke muziek? Als je alleen pop luistert dan is het sowieso nutteloos (wegens gebrek aan echt lage bassen). Bij films kan het nog wel nuttig zijn, maar bijvoorbeeld bij Tron vond ik de S608 echt overheersend (veel te veel bass in die soundtrack ook, als je het mij vraagt, beetje ongenuanceerd veel)._sTIMpie_ schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:47:
waarin zit het dan? want ik tril echt van de bank af hoor met de zuilen. en ook diepe lage bassen te over. ik vind het zelfs soms te veel. ik heb een subwoofer van mijn vorige surround set. maar het heeft mijn inziens geen zin om die er bij te plaatsen.
Ben zelf ook wel benieuwd hoe een goede subwoofer bij de S608 zou klinken bij mij thuis.
-edit: sorry voor 2x posten achter elkaar-
De S606 klinkt juist doffer i.p.v. scheller. De hoge klanken zijn veel minder gedefinieerd.Sorcerer8472 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:09:
Verschil tussen HCS3 en 5 is de subwoofer.
Verschil tussen S606 en S608 is dat het gewoon andere speakers zijn: de S608 komen lager, en de S606 zouden (volgens iemand in deze thread, zoek maar omhoog) scheller klinken ofzo.
Dan zou ik die film maar niet gaan kijken als je ooit een subwoofer hebt. Die film is namelijk redelijk hetzelfde - als wat jij schetst - in de LFE-track. Heb tijdens het kijken van de film meerdere malen de subwoofer zachter moeten zetten totdat de scene over was. Gelukkig dat mijn subwoofer een remote heeftSorcerer8472 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:18:
[...]
...bij Tron vond ik de S608 echt overheersend (veel te veel bass in die soundtrack ook, als je het mij vraagt, beetje ongenuanceerd veel).
Ja, vooral die clubscènes zeg 
Aangezien ik geen losse sub heb moest ik alles zachter zetten vanwege de buren, en ook omdat het echt onprettig werd om naar te luisteren trouwens
De muziek was op sommige plekken echt absurd veel harder dan de gewone stemmen. Bij andere films (toch wel 100 ofzo gekeken sinds ik de set heb) heb ik daar nog echt nooit last van gehad

Aangezien ik geen losse sub heb moest ik alles zachter zetten vanwege de buren, en ook omdat het echt onprettig werd om naar te luisteren trouwens

De muziek was op sommige plekken echt absurd veel harder dan de gewone stemmen. Bij andere films (toch wel 100 ofzo gekeken sinds ik de set heb) heb ik daar nog echt nooit last van gehad
Ik heb hier de Original Soundtrack (OST) van TRON: Legacy liggen en die is toch net wat subtieler als in de film. Lijkt wel alsof ze voor de film alles van xx Hz tot 100 Hz even lekker hebben aangedikt. Ken ook zo geen films waar het in die mate in terug komt. Wel een keer een scene waarvan ik dacht "moet dat nou?", maar dat zelfs de achtergrondmuziek je subwoofer overactief mee laat spelen gaat me toch wat ver. Zou bijna gaan twijfelen aan mijn eigen instellingen
Het was inderdaad een zeeeeer brute film voor een goede subwoofer 
Ik vond het wel echt gaaf, maar eigenlijk kon het gewoon niet ivm buren
Word echt tijd dat ik vrijstaand ga wonen!!
Ik vond het wel echt gaaf, maar eigenlijk kon het gewoon niet ivm buren
Word echt tijd dat ik vrijstaand ga wonen!!
Ik heb mijn SUB verkocht sinds ik de s606 heb. Nog geen dag spijt van gehad
een SUB is maar lastig af te regelen.
Heel eerlijk gezegd vind ik die dingen maar een pain in the a**.
Heel eerlijk gezegd vind ik die dingen maar een pain in the a**.
Als een subwoofer een probleem is dan heb je hem vaak te hard staan of verkeerd opgesteld. 
Een subwoofer moet aanwezig zijn en opgaan in het totale geluidsbeeld maar niet opvallen.
Doet hij dat wel dan is vaak het volume veel te hoog ingesteld.
Een subwoofer moet aanwezig zijn en opgaan in het totale geluidsbeeld maar niet opvallen.
Doet hij dat wel dan is vaak het volume veel te hoog ingesteld.
[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 29-06-2011 23:03 ]
Ik heb op de vorige pagina een vraag gesteld of ik de jamo's goed heb afgesteld, maar heb daar eigenlijk geen reactie op gehad. Ik vraag me serieus af of ik wel de juiste receiver heb aangeschaft en overweeg hem terug te sturen. Weet iemand of een harman kardon avr360 voldoende is voor deze set?
Heb je nou wel die plaatjes tussen de 4 aansluitingen op de S606 zitten zodat ze zijn doorgelust?stickyb schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:03:
Ik heb op de vorige pagina een vraag gesteld of ik de jamo's goed heb afgesteld, maar heb daar eigenlijk geen reactie op gehad. Ik vraag me serieus af of ik wel de juiste receiver heb aangeschaft en overweeg hem terug te sturen. Weet iemand of een harman kardon avr360 voldoende is voor deze set?
Ik heb een hele simpele versterker en ik heb echt geen gebrek aan bass uit de s606.
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
3 mogelijkheden:stickyb schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:03:
- plaatjes tussen onderste en bovenste connectoren zitten niet (goed) vast
- verkeerd angesloten
- verkeerd geplaatst
Zo moet het aansluiten:
- als bi-wire op de receiver aan staat moet je 2 kabels trekken naar de speakers, én deze op de juiste terminals aansluiten (vaak gelabeld als front én bi-amp, per speaker ds 2 akbels)
- als bi-wire op de receiver uit staat moet je maar 1 kabel trekken naar iedere speaker en deze op de front-connector op je receiver aansluiten
Staat bi-amp aan en heb je maar 1 kabel getrokken naar de speakers (met bruggetje/plaatje) én deze aangesloten op de connector "bi-amp" op je receiver, dan worden alle tonen onder pakweg 150 Hz niet doorgestuurd (die blijven via de "front"-connector gaan namelijk). Snelle oplossing is gewoon bi-amp uitschakelen, mooiste oplossing is 2 kabels trekken naar je receiver.
Bij bi-amping scheid je in feite de hoge en lage tonen waardoor deze via aparte kabels gaan: daardoor is er iets meer vermogen beschikbaar voor o.a. bassen en is er minder verlies in filters in de speakers zelf.
Wat betreft plaatsing:
Het kan heel veel verschil maken als je de speakers omdraait zodat de baspoorten naar binnen ipv naar buiten zitten of andersom. Wel even zwaar werk door het gewicht, maar kan erg veel verschil maken.
Ik heb ze aangesloten met 1 kabel vanuit de frontaansluiting naar de onderste aansluitingen op de s606. Op de s606 heb ik inderdaad de plaatjes nog aangesloten en goed aangedraaid.
De front links en rechts heb ik al gewisseld zodat de basspoorten naar buiten staan ipv van binnen, maar dit maakt niet veel verschil.
In de crossover op de receiver staan de fronts als large en de center op 60Hz. Met deze instelling komt uit de center al meer bass dan uit de fronts. heel apart...
De sub staat op L/R + LFE. Volgens mij moeten dan juiste alle lage tonen ook naar de fronts gestuurd worden. Maar ik merk geen verschil.
Ik heb zelfs geprobeerd om in de receiver aan te geven dat er geen sub is, maar nog was er weinig bass.
Sorcerer8472, ik kan in de receiver nergens opties vinden als bi-wire en bi-amp. Bi-wire is toch gewoon 2 kabels van 1 kanaal op je receiver naar 2 aansluitingen op s606? Daar hoef je toch niets voor in te stellen?
Ik heb nog wel 2 kanalen over op de receiver, maar ik neem aan dat de versterker bi-amp moet ondersteunen als ik deze 2 ook wil gebruiken?
Ik zal nog eens proberen om de metalen plaatses te vervange voor een langer stuk speakerkabel, mss dat het verschil maakt.
De front links en rechts heb ik al gewisseld zodat de basspoorten naar buiten staan ipv van binnen, maar dit maakt niet veel verschil.
In de crossover op de receiver staan de fronts als large en de center op 60Hz. Met deze instelling komt uit de center al meer bass dan uit de fronts. heel apart...
De sub staat op L/R + LFE. Volgens mij moeten dan juiste alle lage tonen ook naar de fronts gestuurd worden. Maar ik merk geen verschil.
Ik heb zelfs geprobeerd om in de receiver aan te geven dat er geen sub is, maar nog was er weinig bass.
Sorcerer8472, ik kan in de receiver nergens opties vinden als bi-wire en bi-amp. Bi-wire is toch gewoon 2 kabels van 1 kanaal op je receiver naar 2 aansluitingen op s606? Daar hoef je toch niets voor in te stellen?
Ik heb nog wel 2 kanalen over op de receiver, maar ik neem aan dat de versterker bi-amp moet ondersteunen als ik deze 2 ook wil gebruiken?
Ik zal nog eens proberen om de metalen plaatses te vervange voor een langer stuk speakerkabel, mss dat het verschil maakt.
Die metalen plaatjes hoef je niet te vervangen hoor, de doorsnede van die plaatjes is groter dan die van een kabel, en dat is van belang.
Heb je de nieuwste software op je versterker gezet, misschien helpt dat. LINK
IK lees je probleem al, je afwijking staat gewoon letterlijk in de manual pagina 7 :
"Wanneer u de front luidsprekers op LARGE zet, kiest u één van de •
volgende instellingen voor de subwoofer:
L/R+LFE : deze instelling stuurt alle lage frequenties naar de
subwoofer, inclusief de informatie die normaal gesproken via de front
links en front rechts luidsprekers wordt weergegeven, plus de speciale
informatie van het LFE-kanaal."
Heb je de nieuwste software op je versterker gezet, misschien helpt dat. LINK
IK lees je probleem al, je afwijking staat gewoon letterlijk in de manual pagina 7 :
"Wanneer u de front luidsprekers op LARGE zet, kiest u één van de •
volgende instellingen voor de subwoofer:
L/R+LFE : deze instelling stuurt alle lage frequenties naar de
subwoofer, inclusief de informatie die normaal gesproken via de front
links en front rechts luidsprekers wordt weergegeven, plus de speciale
informatie van het LFE-kanaal."
[ Voor 52% gewijzigd door renbull op 30-06-2011 11:33 ]
Al geprobeerd je fronts op small te zetten?stickyb schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:22:
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
@renbull; daar had ik nog niet aan gedacht. Dat zal ik is proberen, maar ik heb er niet veel vertrouwen in. De update is meer voor hdmi1.4 met 3d. Ik weet niet welke versie er nu op staat (ben nu op het werk), maar 3d wordt al juist door gegeven aan de tv.
@Sandyman538: dat heb ik ook nog niet geprobeerd. Ik heb de HK zichzelf laten instellen mbv de bijgeleverde microfoon. Deze heeft de fronts zelf op large gezet. De optie small zit er niet bij, maar mss dat ik ze is op 40Hz kan proberen.
Ik zit nu al een paar dagen te twijfelen of ik niet beter gewoon de HK terug moet sturen en er een onkyo voor terug zal laten komen, maar aan de andere kant denk ik dat ik toch iets verkeer heb ingesteld.
Vanavond toch maar even jullie 2 tips proberen.
EDIT: Lees net je stuk over pagina 7 van de handleiding. Ik moet hem dus gewoon op lfe zetten. Toch vreemd, want ik heb het ook getest met het weghalen van de sub in de instellingen. Ik ga het vanavond toch nog even proberen.
@Sandyman538: dat heb ik ook nog niet geprobeerd. Ik heb de HK zichzelf laten instellen mbv de bijgeleverde microfoon. Deze heeft de fronts zelf op large gezet. De optie small zit er niet bij, maar mss dat ik ze is op 40Hz kan proberen.
Ik zit nu al een paar dagen te twijfelen of ik niet beter gewoon de HK terug moet sturen en er een onkyo voor terug zal laten komen, maar aan de andere kant denk ik dat ik toch iets verkeer heb ingesteld.
Vanavond toch maar even jullie 2 tips proberen.
EDIT: Lees net je stuk over pagina 7 van de handleiding. Ik moet hem dus gewoon op lfe zetten. Toch vreemd, want ik heb het ook getest met het weghalen van de sub in de instellingen. Ik ga het vanavond toch nog even proberen.
[ Voor 13% gewijzigd door Since87 op 30-06-2011 11:42 ]
Wat ik bedoelde was dus als je bi-amp aan hebt staan en maar 1 kabel hebt aangesloten, dan kun je een soortgelijk probleem krijgen en dan klinkt het laag heel dun cq is het afwezig 
Bij bi-amping bij deze receivers worden lage en hoge tonen dus gescheiden en door aparte eindversterkertjes in je receiver behandeld. Is iets anders dan bi-wiring. Als je het aan hebt staan en maar 1 kabel hebt aangesloten kan het best zijn dat je laag totaal wegvalt, maar dan ook echt totaal... Je symptomen lijken daar op zich wel op, vandaar dat ik het noemde.
Bij bi-amping bij deze receivers worden lage en hoge tonen dus gescheiden en door aparte eindversterkertjes in je receiver behandeld. Is iets anders dan bi-wiring. Als je het aan hebt staan en maar 1 kabel hebt aangesloten kan het best zijn dat je laag totaal wegvalt, maar dan ook echt totaal... Je symptomen lijken daar op zich wel op, vandaar dat ik het noemde.
ik begrijp je helemaal
De HK-AVR360 heeft voor zover ik weet geen bi-amp mogelijk, dus dat zal het niet zijn.
Ik zal vanavond nog is wat spelen met de instellingen. Ben benieuwd of ik er meer uit krijg.
Wat gebruiken jullie eigenlijk voor receivers? Ik kan deze nog ruilen en volgens mij kan ik meer voor het geld krijgen wat hiervoor betaald is.
De HK-AVR360 heeft voor zover ik weet geen bi-amp mogelijk, dus dat zal het niet zijn.
Ik zal vanavond nog is wat spelen met de instellingen. Ben benieuwd of ik er meer uit krijg.
Wat gebruiken jullie eigenlijk voor receivers? Ik kan deze nog ruilen en volgens mij kan ik meer voor het geld krijgen wat hiervoor betaald is.

Op zich is die keuze ook heel raar, want je gedachtengang over LFE + Main of LFE + L/R klopt gewoon. Vraag me dan ook af of dit niet een vertaalfout is in de handleiding. Meer merken hebben daar last van, daarom is het raadzaam altijd de Engelse versie te gebruiken. Of Harman Kardon heeft gewoon een hele eigen invulling gegeven op een bepaalde standaard. Niet echt heel handig... De standaard LFE + Main is namelijk ook bekend als "Double Bass" aangezien het laag naar de subwoofer én de fronts wordt gestuurd. Dat is ook de reden dat de speakers op large moeten staan om die funtie te kiezen. Als de beschrijving in de manual van Harman Kardon klopt dan worden de speakers in dit geval op "small" gezet. Alles gaat immers naar de subwoofer.stickyb schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:37:
Zojuist heb ik de S60CEN binnen gekregen.
Ik ben nog een beetje aan het klooien met instellingen, zo gaar als een aap, nachtdienst gehad, morgen weer dagdienst dus maar 3 uur geslapen vanochtend ofzo.
Ik hoor geen verschil als ik hem op de Onkyo als small of large instell.
Tevens klinkt ie redelijk zacht, ik heb level adjus op +9 gezet.
Verder ben ik te moe om nog met de instellingen verder te spelen, dat doe ik van het weekend wel.
Hij klinkt in elk geval wel goed.
Iemand hier toevallig die ook een stereosetup heeft met de S60CEN als center erbij en verder geen sub en rears? Op welke setting zetten jullie je receiver tijdens film kijken?
Ik kan kiezen uit stereo, PL II Movie, All CH stereo, theater dimensional, full mono en Neo: 6C cinema.
Zo op het eerste gehoor met Gladiator klinkt PL II Movie het best, maar Theater Dimensional klinkt ook lang niet gek.
Iemand die me kan vertellen wat theoretisch het best zou moeten klinken met een 3.0 setup?
Ik ben nog een beetje aan het klooien met instellingen, zo gaar als een aap, nachtdienst gehad, morgen weer dagdienst dus maar 3 uur geslapen vanochtend ofzo.
Ik hoor geen verschil als ik hem op de Onkyo als small of large instell.
Tevens klinkt ie redelijk zacht, ik heb level adjus op +9 gezet.
Verder ben ik te moe om nog met de instellingen verder te spelen, dat doe ik van het weekend wel.
Hij klinkt in elk geval wel goed.
Iemand hier toevallig die ook een stereosetup heeft met de S60CEN als center erbij en verder geen sub en rears? Op welke setting zetten jullie je receiver tijdens film kijken?
Ik kan kiezen uit stereo, PL II Movie, All CH stereo, theater dimensional, full mono en Neo: 6C cinema.
Zo op het eerste gehoor met Gladiator klinkt PL II Movie het best, maar Theater Dimensional klinkt ook lang niet gek.
Iemand die me kan vertellen wat theoretisch het best zou moeten klinken met een 3.0 setup?
Geen idee welke opties je precies hebt, maar ik vind de Neo:6 THX Movie-modus het meest neutrale geluid geven (is ms niet beschikbaar bij 3-ch). Center hoort trouwens vaak ook zacht te zijn, iig bij een surroundfilm komen er vaak echt alleen maar stemmen uit, zo nu en dan ook instrumenten als er 5.1-gemixte muziek wordt gebruikt, als je muziek hebt die heel erg op stereo leunt in een surroundmodus kan het ook best dat er maar weinig geluid uit komt.
Voor muziek gebruik ik hem sowieso niet 
Maar ook de stemmen vond ik redelijk zacht. Zou dat er mee te maken kunnen hebben dat mijn S506'en gebi-amped zijn en dus meer vermogen krijgen? Of dat ie daardoor wat minder naar de center stuurt?
Want op papier zou hij dus nu 5x 135Watt continu moeten uitsturen en ik heb me laten vertellen door die ene mod hier dat die Onkyo dat dus never nooit niet gaat halen
Overigens moet ik nog even een andere luidsprekerkabel eraan hangen, deze lag in de garage en is minstens 20 jaar oud en erg dun. Ik dacht dat ik nog wel een stuk fatsoenlijke kabel had liggen, maar dat is dus niet zo.
Van het weekend maar even fatsoenlijke kabel ertussen zetten, wellicht scheelt dat ook alweer wat
Maar ook de stemmen vond ik redelijk zacht. Zou dat er mee te maken kunnen hebben dat mijn S506'en gebi-amped zijn en dus meer vermogen krijgen? Of dat ie daardoor wat minder naar de center stuurt?
Want op papier zou hij dus nu 5x 135Watt continu moeten uitsturen en ik heb me laten vertellen door die ene mod hier dat die Onkyo dat dus never nooit niet gaat halen
Overigens moet ik nog even een andere luidsprekerkabel eraan hangen, deze lag in de garage en is minstens 20 jaar oud en erg dun. Ik dacht dat ik nog wel een stuk fatsoenlijke kabel had liggen, maar dat is dus niet zo.
Van het weekend maar even fatsoenlijke kabel ertussen zetten, wellicht scheelt dat ook alweer wat
[ Voor 13% gewijzigd door vosss op 30-06-2011 15:35 ]
Die 5 x 135 Watt ga je inderdaad niet halen 
Reken maar eens uit wat voor voeding er in de receiver moet zitten om echt 5 x 135 Watt te leveren wetende dat een Klasse A/B een rendement heeft van 50 - 80%.
Overigens is die 5 x XXX Watt alleen als jij op vol volume speelt. Als jij de receiver op normaal niveau hebt spelen dan levert de versterker maar een paar Watt per kanaal aangezien dat al meer dan voldoende is. Dit probleem moet je dus niet zoeken in het vermogen van de receiver.
Reken maar eens uit wat voor voeding er in de receiver moet zitten om echt 5 x 135 Watt te leveren wetende dat een Klasse A/B een rendement heeft van 50 - 80%.
Overigens is die 5 x XXX Watt alleen als jij op vol volume speelt. Als jij de receiver op normaal niveau hebt spelen dan levert de versterker maar een paar Watt per kanaal aangezien dat al meer dan voldoende is. Dit probleem moet je dus niet zoeken in het vermogen van de receiver.
Misschien hebben de S506 een erg hoog rendement vergeleken met de S60CEN, maar eigenlijk betwijfel ik dat. Bi-ampen zou geen invloed moeten hebben op volumesterkte.
Dit topic is gesloten.