Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 12:57
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:44:
Je hebt wel een station? Want iemand hier postte al dat het net paste met afgeklapte achterbank in een Volvo V40 :P
:Y Volkswagen Golf Station, past dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeroen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 16:45
EcktenBaas schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:45:
[...]

:Y Volkswagen Golf Station, past dat? :P
Toen ik en mijn pa de doos ophaalden kregen we de doos in een suzuki alto. Wel met de stoelen helemaal naar voren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
Jeuj! :*)
Zojuist een mailtje gekregen: uw order ligt klaar.
Ik kan ze vanaf volgende week maandag ophalen maar ik denk dat het pas vrijdag wordt helaas in verband met drukte, maar ik ben al lang blij.
Toch wel vaag dat mij gisteren aan de telefoon verteld werd dat ze absoluut geen levertijd indicatie konden geven.
Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit er aan te denken om een set jamo s608 aan te schaffen alleen vanwege ruimtegebrek komen deze in een AV meubel te staan. De voorkant van de kast is natuurlijk open maar de achter, zij, boven en onder -kant zijn dicht. Zou dit de akoestiek dermate beïnvloeden dat de luidsprekers niet tot hun recht komen? en ik dus m'n geld beter aan iets anders kan besteden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
De zuilen hebben een subwoofer aan de zijkant, en reflex poorten aan de achterkant, dus ik denk dat dit het geluid wel degelijk negatief zal beïnvloeden. Bovendien zorgt die subwoofer aan de zijkant er misschien wel voor dat het meubel gaat resoneren.

Ik zou op zoek gaan naar een zuil met reflex poorten aan de voorkant of melkpakjes?

Overigens heb ik mijn bestelling nu rond bij eshop. Krijg er 25m 2,5mm mm2 kabel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Throduss schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:46:
Ik zou op zoek gaan naar een zuil met reflex poorten aan de voorkant of melkpakjes?
Een speaker met een front reflex of zelfs een geheel gesloten systeem is ook niet per definitie geschikt om ingebouwd te worden. Eigenlijk heeft elke speaker wat ruimte nodig om te ademen. Veelal is dit geen enkele centimeters, maar meerdere decimeters. Ik zou geen één speaker in een kleine ruimte willen zetten. Dan doe je je speaker geen eer aan en kan je het klankbeeld echt verpesten. Nee, neem dan echt dedicated inbouwspeakers.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Throduss schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:46:
De zuilen hebben een subwoofer aan de zijkant, en reflex poorten aan de achterkant, dus ik denk dat dit het geluid wel degelijk negatief zal beïnvloeden. Bovendien zorgt die subwoofer aan de zijkant er misschien wel voor dat het meubel gaat resoneren.
Correctie, een subwoofer is toch iets heel anders. ;)

Maar goed, een zuil als de Jamo S608/S606 in een kast plaatsen is inderdaad niet zo'n goed idee.

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 14-05-2011 01:46 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de reacties ik ga toch maar even kijken of er ruimte gemaakt kan worden ik heb gelukkig nog niks gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spatfrak
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-03 12:33
Goedemorgen heren,ik was zelf ook aan een upgrade toe en kwam ook tot de conclusie combinatie onkyo 608/ Jamo S 608 HCS 3 , alleen de sub ben ik nog niet over uit.

Ik heb al flink wat research gedaan,en kwam uiteindelijk uit op de Klipsch Synergy Sub-12
hier wat reviews:
http://reviews.cnet.com/s...n;contentBody#reviewPage1

http://www.audioreview.co...2/PRD_341328_2741crx.aspx

http://www.testfreaks.nl/...s/klipsch-synergy-sub-12/

Ik zat ook aan gewoon een jamo te denken maar ik wil mn bass graag overkill (of iig de mogelijkheid toe)i.v.m. hardcore draaien en de jamo subs kan ik niet erg veel reviews over vinden, ik vond deze wel interesant maar kreeg (kan review ff niet vinden) een zesje ergens pricewatch: Jamo SUB 650 Bruin deze

logies zou wezen even luisteren , maar hier in den helder is er niet erg veel keus op dat gebied.

Ik heb nog wat vragen,

Je hebt subs die zichzelf uitschakelen na zeg 15 min geen signaal, hoeveel trekt een sub van deze categorie dan idle ?
Heeft mijn onderbuurvrouw meer last van een downfiring sub ?
Maakt het uit voor de algemene harmonie tussen de speakers als ik een ander merk neem als sub,(normaal wil je de rest ook wel het zelfde )
En uiteraard heeft iemand misschien een betere op het oog onder de 500 euro ,maar wel spatzuiver,veel power,en uiteraard beschikbaar. op amerikaanse sites zag ik wel wat,maar hou mn garantie wel in de buurt liever :)

edit xtra vraag : kwamen die bananenstekkers ook echt aan http://cgi.ebay.com/ws/eB...0683544677#ht_2152wt_1139

b.v.d. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Spatfrak op 15-05-2011 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:40
Zeker, compleet en wel na ongeveer een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 10:05
Wat is eigenlijk precies het voordeel van de banaanstekkers anders dan dat het leuk staat?
Het verbinden van die banaanstekkers aan de kabel is toch evenveel werk als het vastdraaien van de losse kabels achterop de receiver? Als ze eenmaal zitten maak je ze toch nooit meer los? En als je verhuist dan heb je waarschijnlijk toch andere kabelafmetingen nodig ivm andere kamerafmetingen...

Zojuist met een 3.5mm->tulp kabel het geluid van mijn tv op de receiver aangesloten. Een aantal series (Discovery Stormchasers bijv.) komen nu veel mooier uit, zeker met dolby pro logic 2 ingeschakeld =) Voorheen gebruikte ik een scart->tulp kabel om het geluid van mijn tv naar mijn receiver te brengen maar die kabel bleek alleen mono output te geven (ligt waarschijnlijk aan mijn tv) waardoor dolby pl2 niet werkte (al het geluid kwam uit de center speaker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Die banaanstekkers hoef je maar een keer vast te maken. Als je een keer wat los maak ben je daar veel minder tijd en moeite mee kwijt. Waarom zou je dat doen? Voorbeeld: Jamo s608 zuilen hebben twee woofers aan de zijkant zitten. Als je deze omdraait, dus je linker en rechter zuil, krijg je een heel ander geluidsbeeld. Bovendien, als jij achter op jouw 9.2 receiver de middelste speaker als laatste moet vastmaken, succes... ;) het vastdraaien van kabels achter een tv meubel o.i.d. is sowieso drama.

[ Voor 39% gewijzigd door Throduss op 15-05-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:22
@Spatfrak: je kunt ook eens proberen hoe het klinkt zonder subwoofer (ook even proberen om te wisselen als het te weinig is), als dat niet lastig is met bezorgkosten e.d. Afhankelijk van de ruimte waar je ze zet kan het best zijn dat het al redelijk vol klinkt. Mïsschien voldoet het naar jouw smaak totaal niet, maar misschien is het ook juist wel genoeg en dan heb je geld uitgespaard :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Spatfrak schreef op zondag 15 mei 2011 @ 05:52:
logies zou wezen even luisteren , maar hier in den helder is er niet erg veel keus op dat gebied.
Subwoofers luisteren is sowieso lastig. Er zijn wel winkels welke vol staan met subwoofers, maar dat zijn dan meestal maar één of twee merken.
Je hebt subs die zichzelf uitschakelen na zeg 15 min geen signaal, hoeveel trekt een sub van deze categorie dan idle ?
Let er op dat je ook subwoofers hebt met dergelijke stand, maar dat die niet in stand-by gaan. Deze subwoofers sluiten alleen de line-in af waardoor er een brom op kan treden. Denk je dus dat je subwoofer in stand-by staat, maar dan trekt hij nog steeds veel uit het stopcontact.

Er zijn ook subwoofers welke redelijk traag zijn met het opvatten van het signaal. Dus dat de eerste paar seconden van een nummer/film geen subgeluid hebben doordat de subwoofer nog in moet schakelen vanaf stand-by. En daarop volgend zijn er ook subwoofers welke te snel weer in stand-by gaan, dat laatste is ook niet echt fijn als je een film aan het kijken bent.

Maar wat zo'n subwoofer trekt in stand-by hangt van de voeding van de subwoofer af. Maar meer dan een paar Watt zal het nooit zijn.
Frontfiring is wel de meest veilige keuze. Sowieso qua kans dat de sub/ruimte gaat resoneren en over het algemeen is front fire wel iets muzikaler. Qua overlast is het altijd aan te raden om je subwoofer te ontkoppelen door middel van spikes of een Gramma.
Maakt het uit voor de algemene harmonie tussen de speakers als ik een ander merk neem als sub,(normaal wil je de rest ook wel het zelfde )
Als je een subwoofer kiest welke goed op de set aansluit dan maakt het merk niet uit. Speakers wil je uit dezelfde serie hebben omdat daar veel meer klankverschil in zit dan met de subwoofer. De speakers doen ook een veel groter bereik natuurlijk.
En uiteraard heeft iemand misschien een betere op het oog onder de 500 euro ,maar wel spatzuiver,veel power,en uiteraard beschikbaar. op amerikaanse sites zag ik wel wat,maar hou mn garantie wel in de buurt liever :)
Spatzuiver zal je voor 500 euro niet echt makkelijk vinden, er zijn subwoofers van duizend euro die dat niet eens zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spatfrak
@ Gilly Bedankt , dan ga ik ze ook bestellen :)
@ Sorcerer8472&@FeaR1986,bedankt zal zowiezo de onkyo 608 en Jamo S 608 HCS 3 bestellen vandaag, (jeuuuj) zal het eerst eens aanhoren,en ondertussen kijken of ik ergens een demo kan krijgen om een beter idee te krijgen voor de sub. (frontfiring vs downfiring etc) gelukkig trekt ie idle niet al te grote vermogens dan is die automatische standby functie niet belangerijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zaterdag heb ik mijn 2.0 s606 opstelling aangevuld met een S60 Cen en twee S602's voor naast/achter de bank (of eigenlijk: achter een van de bankstellen). Mooie aanvulling op de twee zuilen. Een sub acht ik vooralsnog niet nodig; de zuilen produceren nog steeds voldoende laag. Maar wie weet gaat het over een tijdje wel kriebelen. Eens zien wat ik het vrouwtje dan kan aanbieden in ruil voor de aanschaf van een sub :9.

Het hoogst op het verlanglijstje staan nu twee standaards waar de 602's goed op passen (en die bij het interieur passen). Op dit moment zijn de 602's op boekensteunen geplaatst die ik (tijdelijk) even gemonteerd heb. Niet de mooiste oplossing, vind ik zelf, maar betaalbare en mooie steunen zijn moeilijk te vinden...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spatfrak
Ik las dat er nogal wat leveringsproblemen waren bij coolsound omtrend de Jamo S 608 HCS 3,die zullen nu wel opgelost zijn want ze hebben 7 sets staan atm. Meteen besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
En dat hebben ze je telefonisch gemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:08
FeaR1986 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:20:

Frontfiring is wel de meest veilige keuze. Sowieso qua kans dat de sub/ruimte gaat resoneren en over het algemeen is front fire wel iets muzikaler. Qua overlast is het altijd aan te raden om je subwoofer te ontkoppelen door middel van spikes of een Gramma.
Spikes koppelen.
Die Gramma ontkoppelt.

Klein verschil met mogelijk grote sociale gevolgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 10:36

Cpt-Cholo

I did it again...

Gilly schreef op zondag 15 mei 2011 @ 09:11:
[...]

Zeker, compleet en wel na ongeveer een week.
Tja, ze zijn bij mij verzonden op 29 april. Ik hoop dat ik ze binnenkort zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Ossi schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:19:
[...]Spikes koppelen.
Die Gramma ontkoppelt.

Klein verschil met mogelijk grote sociale gevolgen :P
Zal het eens testen volgende maand als mijn Velodyne binnen is. Wil er meteen een Gramma of Subdude bij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spatfrak
Throduss schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:18:
En dat hebben ze je telefonisch gemeld?
Ja, ik heb inmiddels bericht dat ze de 18e komen afleveren (a.s. woensdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Spatfrak schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:11:
[...]

Ja, ik heb inmiddels bericht dat ze de 18e komen afleveren (a.s. woensdag)
Ok, fijn voor je! Ik heb toezegging dat ik ze hoe dan ook deze week krijg. Dus kunnen we beide unboxen deze week :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
Throduss schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:37:
[...]

Ok, fijn voor je! Ik heb toezegging dat ik ze hoe dan ook deze week krijg. Dus kunnen we beide unboxen deze week :*)
Inclusief mij, wordt voor mij vrijdag.
Heb dan mooi weekend, heb er dan alle tijd voor. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Spatfrak schreef op zondag 15 mei 2011 @ 05:52:

Ik heb al flink wat research gedaan,en kwam uiteindelijk uit op de Klipsch Synergy Sub-12
hier wat reviews:
http://reviews.cnet.com/s...n;contentBody#reviewPage1

Zo uit mijn hoofd heeft die klipsch en klasse D versterker. Deze zijn een stuk efficiënter met energie dan klasse A of B versterkers. De sub zal idle dan ook veel minder verbruiken. Maar meten is natuurlijk weten ;)
Heb je trouwens een goed adresje voor synergy subs? Ik zat zelf ook te kijken om mijn jamo 606 speakers aan te vullen met een sub. Zat zelf te denken aan de sw-450 of de sub-12.

edit: Na nader inzien heeft die sub-12 volgens mij geen klasse D versterker, de sw-450 wel. Er zijn ook aardig wat problemen bekend met de versterker van de sub-10/12 subwoofers.

edit 2: Nog steeds niet duidelijk wat voor type versterker de sub-12 heeft. Ook interessant in de €300,- klasse is de RW-12D. De klipsch RW-12D heeft een digital hybrid amp. Is dit klasse D?

edit 3: ;) volgens mij heeft de RW-12D een digital class B amp

[ Voor 15% gewijzigd door jaapsander op 17-05-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-02 11:18
ik heb ook bericht gekregen dat de speakers geleverd gaan worden. dat wordt een leuke donderdag avond. heb er nu al zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Mijne worden morgenochtend thuis bezorgd! Nu al zin in! Ook mn nakamichi pluggen vandaag ontvangen, goeie timing dus! Helaas staat mijn agenda van morgenochtend vroeg volgepland tot en met 8 uur 's avonds, maar dat mag de pret niet drukken. Ben blij dat ze komen.

Aan alle bestellers; we spreken elkaar hier dit weekend hier met aanraders qua muziek en film voor deze set. Heb van sorcerer al begrepen dat Dark Side of the Moon fantastisch is (maarja, op welke set is dat niet zo). Ben benieuwd naar jullie bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Qua films is de nieuwe Star Trek een aanrader. Diepe mix, prachtige registratie van hoe het orkest de muziek speelt, indrukwekkende gebruiken en mooi (maar niet overdreven) gebruik van surround.

Zal trouwens voor iedere set gelden, maar vooral bij wat nieuwere films hoor je duidelijk hoe goed de set is qua weergave hiervan. In tegenstelling tot bij popmuziek wordt er bij films steeds beter gemixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
als ik de set binnen heb ga ik een lord of the rings marathon houden blu-ray versie. ben echt benieuwd.

[ Voor 0% gewijzigd door _sTIMpie_ op 18-05-2011 14:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
* Sorcerer8472 wacht nog altijd op de extended editions (tevergeefs? ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spatfrak
Ik heb mn setje 608 HCS3 binnen , als laatste besteld en als eerste binnen,de wereld is soms echt oneerlijk :9
jaapsander schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:04:
[...]

Zo uit mijn hoofd heeft die klipsch en klasse D versterker. Deze zijn een stuk efficiënter met energie dan klasse A of B versterkers. De sub zal idle dan ook veel minder verbruiken. Maar meten is natuurlijk weten ;)
Heb je trouwens een goed adresje voor synergy subs? Ik zat zelf ook te kijken om mijn jamo 606 speakers aan te vullen met een sub. Zat zelf te denken aan de sw-450 of de sub-12.

edit: Na nader inzien heeft die sub-12 volgens mij geen klasse D versterker, de sw-450 wel. Er zijn ook aardig wat problemen bekend met de versterker van de sub-10/12 subwoofers.

edit 2: Nog steeds niet duidelijk wat voor type versterker de sub-12 heeft. Ook interessant in de €300,- klasse is de RW-12D. De klipsch RW-12D heeft een digital hybrid amp. Is dit klasse D?

edit 3: ;) volgens mij heeft de RW-12D een digital class B amp
De enigste die die sub-12 heeft in nl voor zover ik kon vinden op internet is hificorner.nl die heeft ook de sw-450.
FEAR1986 had het btw over de gramma en de subdude,even over ingelezen en het lijkt me een goed idee die ook te halen,mensen zijn er laaiend enthousiast over,veel strakkere bass en geen resonatie,zal mn buuf ook wel waarderen :)
Alleen hebben die klipsch wel voetjes ,en die matjes werken 't best met direct contact met de sub,hij zal de ruimte mischien nodig hebben met die klipsch vanwege de downfiring,anders zijn ze er mischien af te schroeven,of op zn kant leggen de hele sub ? Zal vast niet de bedoeling wezen , maar vraag het toch maar ff voor de zekerheid ;)
Zal later vanavond ff dr in duiken die amp stof,is wel iets om rekening mee te houden,ben ook wat teleurgesteld over de onkyo 608 zijn HDMI passtru,verstookt gewoon 30 watt.. Kun je hem bijna net zo goed aanzetten lol
maar eerst mn setje aansluiten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Spatfrak schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:37:
FEAR1986 had het btw over de gramma en de subdude,even over ingelezen en het lijkt me een goed idee die ook te halen,mensen zijn er laaiend enthousiast over,veel strakkere bass en geen resonatie,zal mn buuf ook wel waarderen :)
Ik ga voor de Gramma :)
De subwoofer komt dan wel op vloerbedekking te staan, maar de vloer is van beton. Dus dat wil nog wel dreunen, zeker aangezien het hol is (kanaalplaatvloer). Qua maat past mijn subwoofer zowel op de Gramma als op de Subdude. Bij de Gramma steekt de Gramma een beetje over en bij de Subdude mijn subwoofer. Voor het beste contact lijkt me dan de Gramma beter. Plus voor het oog is het denk ik ook een wat beter gezicht.

En aangezien ik de Gramma uit kan laten steken heb ik niet het probleem dat mijn deur tegen de Velodyne aan gaat botsen, maar tegen de Gramma. Dat vind ik een stuk minder erg.

De Subdude HD vind ik echt te overdreven om 34 euro meer te gaan betalen voor een andere kleur.

Moet alleen nog even kijken waar ik de Gramma bestel. Bij diverse winkels is deze zo'n 77 euro. Alleen Google zegt mij dat er winkels zijn waar je de Gramma al voor 60 euro kan krijgen. Ik vind 17 euro op zo'n bedrag nog best veel geld eigenlijk...
Alleen hebben die klipsch wel voetjes ,en die matjes werken 't best met direct contact met de sub,hij zal de ruimte mischien nodig hebben met die klipsch vanwege de downfiring,anders zijn ze er mischien af te schroeven,of op zn kant leggen de hele sub ? Zal vast niet de bedoeling wezen , maar vraag het toch maar ff voor de zekerheid ;)
Bij een downfiring subwoofer hebben de pootjes natuurlijk wel een reden. Denk niet dat je subwoofer het leuk gaat vinden als je die zonder pootjes vlak op de vloer legt.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 18-05-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spatfrak
is hij dan zo anders in elkaar gezet dat op zn kant gooien problemen geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Het is niet voor niets een downfiring subwoofer en die is zo in elkaar gezet. Als je een subwoofer wilt welke je vlak op de grond kan zetten moet je voor een frontfire gaan. Je gaat een vloerstaander toch ook niet neerleggen omdat het dan beter past? Speakers worden ontworpen om neer te zetten zoals ze zijn bedoeld, dan moet je er niet mee gaan lopen knutselen als ze op de kant leggen of wat dan ook. Er zijn speakers waar het bij kan - met wat aanpassingen zoals het draaien van de tweeter - maar in de meeste gevallen kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Nou, bij mij staan ze hoor! Heb de rear en de center (nog) niet opgesteld, daar ik nog thuis woon en daar geen ruimte voor heb. Hoewel de speakers nog staan in te spelen klinken ze nu al echt geweldig. Foto's volgen later.

Heb de woofers naar binnen gericht om het basvolume wat te drukken, maar ze produceren mijns inziens nu al meer dan voldoende! Erg gaaf.

Ik merk nu al op dat het meteen te merken is of een producer aandacht heeft gestopt in zijn mixes. Zo komen een aantal nummers van John Mayer prachtig uit de speakers rollen. Echt heel erg mooi! Voor nu erg blij mee.

Meer volgt als ik meer heb geluisterd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Sorcerer8472 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:31:
* Sorcerer8472 wacht nog altijd op de extended editions (tevergeefs? ...)
De Lord Of The Rings - Trilogy Extended edition (15 Disc) komt volgens de Free Record Shop eind juni uit. De gewone versie is nu bij Bol.com trouwens €26,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 11:38

HeroS

SmartHome Nerd

@Throduss >> Van Battle Studies >> Nummer 9 >> Edge Of Desire is een heerlijk nummer om hard te zetten en de direct audio knop in te drukken. Dan heb je echt een super strakke bas.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Spatfrak schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:37:
Ik heb mn setje 608 HCS3 binnen , als laatste besteld en als eerste binnen,de wereld is soms echt oneerlijk :9

[...]

De enigste die die sub-12 heeft in nl voor zover ik kon vinden op internet is hificorner.nl die heeft ook de sw-450.
Zal later vanavond ff dr in duiken die amp stof,is wel iets om rekening mee te houden,ben ook wat teleurgesteld over de onkyo 608 zijn HDMI passtru,verstookt gewoon 30 watt.. Kun je hem bijna net zo goed aanzetten lol
maar eerst mn setje aansluiten :*)
Ik ben dit weekend van plan om even bij Hi-Fi corner langs te gaan om wat subs te beluisteren. Zit lekker dicht bij mij in de buurt. Voor scherpe prijzen op klipsch subs moet je overigens eens bij correct.nl kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
FeaR1986 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 00:10:
[...]

De Lord Of The Rings - Trilogy Extended edition (15 Disc) komt volgens de Free Record Shop eind juni uit. De gewone versie is nu bij Bol.com trouwens €26,99.
Ah, da's een goeie tip :)
Bij de extended versie lijkt het erop dat je alleen de extendeds krijgt en niet de theatricals, dus goede reden om deze nu alvast in te slaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De films staan per film op 2 blurays, ik word nu wel heel erg benieuwd naar de beeldkwaliteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-02-2024
Even snel een vraagje.. de Jamo S606 HCS5 set icm een Onkyo TX-NR609B een goede keuze of niet? Door de 7.2 kan ik dan toch ook de fronts bi-ampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

@PvdH >> ik heb zelf een 509 met de S608 HC3. Is een perfecte combinatie. Kijk anders even in het Onkyo receiver topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:26

Knutselsmurf

LED's make things better

PvdH schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:24:
Even snel een vraagje.. de Jamo S606 HCS5 set icm een Onkyo TX-NR609B een goede keuze of niet? Door de 7.2 kan ik dan toch ook de fronts bi-ampen?
Ja. De Onkyo kan de fronts bi-ampen. Heb ik zelf ook in combinatie met de S608

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
ik heb de jamo S608 HCS 3 gisteren aangesloten en ik vind dat een subwoofer helemaal niet meer nodig is. (kan ook komen dat mijn huidige sub zelfs minder is dan de nieuwe woofers van de S608 speakers. maar super geluid hoor. nu waan ik me echt in de bioscoop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spatfrak
Net ff startrek 2009 bluray gekeken met mn verse setje jamo 608 HCS 3 en onkyo 608,en dat is wel een ervaring inderdaad,ook muziek kan je voluit zetten zonder dat ze gaan vervormen (ben tot 90 gegaan werd wel erg onverantwoord,maar wel spatzuiver nog), was een goede keuze de 608's :)
jaapsander schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:10:
[...]

Ik ben dit weekend van plan om even bij Hi-Fi corner langs te gaan om wat subs te beluisteren. Zit lekker dicht bij mij in de buurt. Voor scherpe prijzen op klipsch subs moet je overigens eens bij correct.nl kijken.
die correct.nl is wel erg goedkoop inderdaad die doet er zo nog 25-33 % af van die hificorner en die is al vrij goedkoop,gouwe tip ,bedankt.
De sub-12 vind ik nogsteeds erg interesant , wel mogelijk een probleem met een gramma of subdude maar ik kan er altijd een granieten plaat tussen leggen,dan is hij wel ontkoppeld zou je zeggen.
Ben iig benieuwt naar je bevindingen !

edit: je vroeg je af wat voor amp er in de sub-12 zat het is een type D.
... from a 12-inch, down-firing driver coupled to a highly efficient BASH Class D amplifier ...
http://alatest.com/review.../po3-34678858,35/#details

en slechts 299 bij correct.nl

edit2 voor hieronder: dat verklaart een hoop :)

edit 3 : ik laat het hele klipsch idee maar varen,veel topics over zekeringen die aan de lopende band springen op de sub -12 , sub12d is wel een optie en heb geen klachten kunnen vinden,maar ga toch liever voor een merk zonder bekende problemen,en gewoon netjes afgewerkt met een goede reputatie zoals de XTZ 99 W12.16 http://www.intosurround.n...=com_virtuemart&Itemid=62

[ Voor 35% gewijzigd door Spatfrak op 28-05-2011 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Correct is tegenwoordig de Nederlandse importeur van Klipsch. Eerst was dat Look and Listen in Geldermalsen. Dus vandaar dat Correct vooral de scherpere prijzen kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

hehee, tot 90 zover ben ik nog niet gegaan. Vond 70 harder meer dan hard genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

PvdH schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:24:
Knutselsmurf schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:39:
[...]

Ja. De Onkyo kan de fronts bi-ampen. Heb ik zelf ook in combinatie met de S608
De TX-NR609 kan helaas niet bi-ampen.

Hmm, ik heb de gebruiksaanwijzing er eens op nageslagen en daar kan ik uit opmaken dat de TX-NR609 de Zone 2 aansluitingen gebruikt voor het bi-ampen. Nu zie ik mijzelf op die aansluitingen niet zomaar 2.5 tot 4mm² luidsprekerkabel voor gebruiken.
De gebruiksaanwijzing is hier ook niet erg duidelijk over, dus als een TX-NR609 eigenaar zich hier eens over zou kunnen buigen. ;)

Volgens de gebruiksaanwijzing is het nog weer anders.
quote: Onkyo TX-NR609 gebruiksaanwijzing
Bi-Amping Capability for FL/FR with SBL/SBR

[ Voor 69% gewijzigd door sjaool op 22-05-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 19:12
Wat is slimmer om te doen?

de s606 hcs5 (dus met sub) of de s608 hsc3 (zonder sub en 100 euro duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Goingwrong schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:09:
Wat is slimmer om te doen?

de s606 hcs5 (dus met sub) of de s608 hsc3 (zonder sub en 100 euro duurder).
Het topic doorlezen? Want die vraag is al vaker langs gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
Thnx voor de antwoorden. Ik zit nu alleen ook wel te twijfelen tussen de NR609 of de SR608, die netwerkfunctie die ondervang ik toch met een mediaplayer. Heb ik alsnog bi-wire mogelijkheden en het scheelt aanzienlijk in het budget.. even kijken naar de exacte specs.

Dan pak ik misschien ook ipv de S606 HCS5 de S608 HCS3 en koop daar eventueel later een sub bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Afgelopen week floorstands besteld voor mn rear's (Jamo S602), een paar NorStone Stylum2 zuilen. Binnengekomen, gemonteerd en geplaatst:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/xmvkfq.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door AllSeeyinEye op 21-05-2011 09:43 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Entity

9000rpm

Mooie steunen! Die wil ik ook nog gaan bestellen voor bij de S608 HCS3 set die ik binnenkort ga halen. Waar heb je ze vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Als dat trouwens de bank is waarop je zit als je film kijkt dan kun je ze beter een stukje naar binnen richten, naar je toe dus, want nu verdwijnt het geluid een beetje naar voren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Entity schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:23:
Mooie steunen! Die wil ik ook nog gaan bestellen voor bij de S608 HCS3 set die ik binnenkort ga halen. Waar heb je ze vandaan?
Die komen bij Hifi Corner vandaan.
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:10:
Als dat trouwens de bank is waarop je zit als je film kijkt dan kun je ze beter een stukje naar binnen richten, naar je toe dus, want nu verdwijnt het geluid een beetje naar voren :P
Dat is een van de twee banken, maar ook de stoel zit heerlijk.... Heb het geprobeerd met de speakers meer naar binnen, maar dan komt het geluid op de andere plekken niet voldoende tot zijn recht. Dit is een mooie compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar hebben we Vraag & Aanbod voor.

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 21-05-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
Wat is de aanbevolen speakerdraaddikte van de S608 speakers? 2,5mm^2? 4mm^2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

2,5mm² is in 99,9% van de gevallen al meer dan voldoende. Eigenlijk kan je al met 1,5mm² uit de voeten. Dingen als 4 mm² en hoger zijn gewoon niet nodig. En ook nog verdomde lastig aan je speakers en receiver te knopen als je een meerkanaals set-up hebt en geen banaanpluggen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spatfrak
iemand de 608's ge bi-ampt ? groot verschil?

[ Voor 189% gewijzigd door Spatfrak op 22-05-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Spatfrak schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:51:
iemand de 608's ge bi-ampt ? groot verschil?
Ja. Lees het topic even door want er is erg uitgebreid over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

sjaool schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 21:34:
De gebruiksaanwijzing is hier ook niet erg duidelijk over, dus als een TX-NR609 eigenaar zich hier eens over zou kunnen buigen. ;)
Ik ben inmiddels de gelukkige eigenaar van een Onkyo TX-NR609 en kan bevestigen dat deze versterker inderdaad bi-amping over de "surround back L" en "surround back R" aansluitingen ondersteunt. :)

Nu nog nadenken wat ik met mijn oude, zo goed als nieuwe, Onkyo TX-SR607 ga doen. ;) Verkocht voor een leuk prijsje. :)

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 11-06-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
Weet iemand op welke steunen de surround / achter speakers van de S608 HCS3 set mooi passen? Heb in het andere topic wel steunen gezien van mensen maar de afmetingen van de bovenplaten zijn anders/kleiner dan de speaker. Zelf maken is altijd nog een optie maar een kant en klare oplossing is ook fijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

PvdH schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:22:
Weet iemand op welke steunen de surround / achter speakers van de S608 HCS3 set mooi passen? Heb in het andere topic wel steunen gezien van mensen maar de afmetingen van de bovenplaten zijn anders/kleiner dan de speaker. Zelf maken is altijd nog een optie maar een kant en klare oplossing is ook fijn :P
Nog geen 10 posts boven je... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

PvdH schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:22:
De bovenplaten van mijn Atacama stands zijn ook kleiner dan de Jamo S604 maar dit is ook de bedoeling.
Je wilt toch geen lelijke platen onder je speakers uit zien komen.
De stands worden geleverd met een soort rubberdoppen die zich stevig hechten aan de onderkant van de speakers en daardoor kunnen ze wel tegen een stootje zonder van de stand te schuiven/vallen.
In mijn geval beweegt de hele stand zelfs een beetje mee zonder dat de speaker beweegt/verschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Ik heb van de week nog even geïnformeerd bij Havoned over de Jamo S60CEN die medio mei los leverbaar zou worden.

Die is inmiddels leverbaar en te bestellen bij je Jamo leverancier voor 119 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nou nog niet bij de bij mij bekende leveranciers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Beste heer Vosss,

De S-60cen (HGL Black en Dark Apple) is inmiddels uit voorraad leverbaar.
Is dus te bestellen via uw Jamo dealer.

Met vriendelijke groet,

Gerben Geluk

Medewerker Binnendienst

Havoned BV
Industrieweg 10
3881 LB Putten
The Netherlands
Tel: +31 (0) 341 - 359050
Fax: +31 (0) 341 - 359051
Volgens Havoned dus wel gewoon.

Ik moet er zelf ook nog 1 kopen, maar daar is nu even geen budget voor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hmm. dan zijn de websites dus nog niet van content voorzien want tot nu toe kan ik hem nog niet vinden bij de Jamo dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik ook niet, daarom had ik gevraagd of ze een dealer in de buurt hadden.

Dat zou deze moeten zijn voor Limburg:
Jamo is te bestellen via deze dealers:

Electro Weerts
Dorpstraat 1 in Maastricht
tel: (043) 3671188
Nog niet gebeld overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 18:20
Ik heb zelf een stel arcam muso stands onder mijn 602's geplakt. Die bovenplaat is niet zo groot, dus past er mooi onder. Ze zijn normaal wel erg duur (€200) maar heb ze voor 150 mee kunnen krijgen. Wat natuurlijk nog steeds nergens op slaat voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dollard
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-06-2011
Dag mensen,

Ik sta op het punt om een Jamo s606 set te kopen; de HCS 3 versie (5.0). Ik wilde eigenlijke een Onkyo sr 508 daarbij, maar deze kan mijn webshop niet leveren. Ik weet niet waarom, maar ik zou graag mijn receiver tegelijk, bij de zelfde shop kopen als de speakers. Nu heb ik heb ik dus aan mijn dealer gevraagd of hij een geschikte receiver kan noemen ter vervanging van de sr 508, in combinatie met de Jamo s606 set. Ze kwamen met de Yamaha rx-v567 (voor de prijs van 269 euro).

Mijn vraag: is dit een geschikte keuze in combinatie met de Jamo s606 gezien mijn budget van rond de 750 euro?

alvast bedankt
Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcone
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-06 15:30
Tweakers,

Na veel zoeken is mijn oog gevallen op een Jamo setje, maar heb hier nog wat vraagje's over. Misschien dat iemand ze kan beantwoorden.

Heeft iemand ervaring met de "s 606 HCS 6"? (http://www.jamo.nl/eu-en/products/s-606-hcs-6-description)
Zoja? Postieve & Negatieve ervaringen? Goed geluid qua muziek met veel bass?

Tevens heeft deze set een:
* actieve subwoofer
* passieve speakers

Is het dan van belang om een versterker erbij te halen om deze af te stemmen met de speakers of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?

Alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Falcone op 08-06-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik weet niet waarom, maar ik zou graag mijn receiver tegelijk, bij de zelfde shop kopen als de speakers.
Dat heb ik destijds ook gedaan met mijn Jamo S506 en de 508 van Onkyo.

Dat was net voor kerst en voordat ik de bestelling plaatste nog even gebeld met de zaak of het voor kerst geleverd zou zijn. Speakers waren op voorraad intern en de receiver stond wel in hun systeem, maar was onduidelijk in welk filiaal. Ik zou teruggebeld worden.

Dat gebeurde ook, receiver was terecht en het was in het zilver wat ik wilde hebben ipv zwart (dat wisten ze voorheen nog niet zeker), dus alles zou voor de kerst binnen zijn.

Vervolgens besteld want immers de receiver was terecht bij hun en de speaks uit voorraad leverbaar. :)

Uiteindelijk kreeg ik mijn receiver netjes voor de kerst. Speakers bleven echter uit. Colli 2 van 2 was geleverd en de gast van TNT had geen idee waar colli 1 was. Gebeld met de winkel en met tnt een paar keer en die hebben onderling ook contact gehad. Nouja inmiddels was het dus al na de kerst en zat ik met een receiver zonder boxen en kon ik al die mooie kerstfilms niet kijken met mn nieuwe setup ( :P )

Winkel waar ik het gekocht had (elektrokoopjes.nl) had inmiddels weer contact met mij gezocht en pakket zou terecht zijn volgens tnt dus het zou echt snel geleverd m moeten worden en indien dat niet zou zijn dan zouden ze een nieuwe set op sturen.

Diezelfde dag kreeg ik de speakers binnen, ruim 1 week later dan de planning terwijl die wel gewoon op voorraad waren en het de receiver was die in eerste instantie even voor onduidelijkheid zorgde.

Nouja kan gebeuren, zeker zo vlak voor de feestdagen en voor oud/nieuw waren de speaks er ook, dus dat was helemaal goed uiteindelijk. Tevens kreeg ik later nog een digitaal fotolijstje van elektrokoopjes omdat ik een review achter had gelaten op een of andere reviewsite :)

Anyway, lang verhaal kort, het maakt soms geen bal uit om alles bij dezelfde winkel te bestellen; dat geeft geen enkele garantie dat de spullen ook tegelijkertijd aankomen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 10:05
Falcone schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:43:
[...]

Tevens heeft deze set een:
* actieve subwoofer
* passieve speakers

Is het dan van belang om een versterker erbij te halen om deze af te stemmen met de speakers of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?

Alvast bedankt.
Zeker bij passieve speakers is het altijd van belang dat de versterker afgestemd is op de speakers die je gaat gebruiken, als je receiver niet genoeg vermogen heeft haal je niet het beste uit je speakers. Ook hebben verschillende receivers verschillende klankkleuren die bij je speakers moet passen die eveneens een eigen klankkleur hebben. Zo schijnen jamo speakers een vrij 'warme' klankkleur te hebben die goed past bij Onkyo receivers, hier schrijft iemand bijvoorbeeld dat jamo speakers veel mooier klinken met een onkyo receiver dan met een marantz receiver.
En zoals je wel vaker gelezen zult hebben, rr is maar een manier om erachter te komen wat jij mooi vind; luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcone
Bedankt voor je snelle reply. Zal nog een beetje research doen en binnenkort maar even een keer luisteren hoe zoiets klinkt in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 16:46
Ik ben bij Havoned wezen luisteren naar de Jamo 506/606/608 en vooral de laatste 2 bevielen me erg goed.
Echter kwam ik vandaag bij besthomecinema.nl in Amersfoort, en vertelde de eigenaar me dat deze Jamo's niet echt geschikt zijn voor Yamaha versterkers, nadat ik zei dat ik een RX-V667 had. Jamo's zouden meer kracht nodig hebben, of op een hoog volume gezet moeten worden.

Ik heb nog maar weinig verstand van audio, en vroeg me af wat jullie hiervan vinden. :?

Hij raadde voor mij Klipsch speakers aan, wat ik niet zo raar vond, want daar is hij officieel dealer van. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Klipsch speakers hebben een veel hoger rendement en kunnen daarom in theorie en praktijk harder spelen dan een paar Jamo S606/S608 op een gelijke versterker/receiver. Echter is een RX-V667 heus wel in staat om aan die Jamo's aan te sluiten en goed aan te sturen. Genoeg mensen die een mindere receiver op die speakers hebben aangesloten. Natuurlijk zullen speakers op een hoger volume beter klinken aangezien je dan meer vermogen uitstuurt en de speaker veel strakker zal klinken. Maar dat geld voor elke speaker. Als jij die Jamo's wilt gewoon doen. Sowieso alleen al qua sound, want als er twee merken zijn die heel anders klinken zijn het wel Jamo en Klipsch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
Bedankt voor de geruststelling, dat scheelt. :)

Dat hoger rendement wat je noemt, doel je daarmee op het feit dat Klipsch 8 ohms is, en Jamo 6?
Overigens heb je me wel nieuwsgierig gemaakt naar Klipsch door te zeggen dat ze zo anders klinken. Misschien toch maar eens proberen voor de zekerheid. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Nee, die 6 en 8 Ohm is de impedantie van de speaker. Het rendement is de gevoeligheid van de speaker. Een speaker met een gevoeligheid of rendement van 90 dB (de Jamo S608) zal op één meter afstand een gemeten waarde van 90 dB geven onder 1 Watt. De verdere uitleg en wat voorbeelden staat in [FAQ] Audio . Deel over rendement is te lang om hier te quoten.

Klipsch gebruikt over het algemeen een hoorn welke in sommige gevallen scherp en agressief kan klinken. Klipsch is wel goed in een echte live-sound neer te zetten. Het is echt een "Hate it or Love it"-speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
XanaduNL schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:52:
Ik ben bij Havoned wezen luisteren naar de Jamo 506/606/608 en vooral de laatste 2 bevielen me erg goed.
Echter kwam ik vandaag bij besthomecinema.nl in Amersfoort, en vertelde de eigenaar me dat deze Jamo's niet echt geschikt zijn voor Yamaha versterkers, nadat ik zei dat ik een RX-V667 had. Jamo's zouden meer kracht nodig hebben, of op een hoog volume gezet moeten worden.

Ik heb nog maar weinig verstand van audio, en vroeg me af wat jullie hiervan vinden. :?

Hij raadde voor mij Klipsch speakers aan, wat ik niet zo raar vond, want daar is hij officieel dealer van. :P
Iemand die mij aanraadt om te kopen waar hij officieel dealer van is en de rest afkraakt daar koop ik sowieso al niks. En dat geldt voor alles. Als ik bij de VW dealer naar een tweedehands inruiler sta te kijken en de verkoper komt aan met dat is niks, maar ik heb wel nog een mooie bijna nieuwe volkswagen staan (die uiteraard net iets duurder is, maar hij kan je wel matsen met de prijs) dan kan ie van mij ook opbokken.

Om maar even een voorbeeld te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
Thx voor de toelichting Fear.

@voss: Inderdaad. Maar ik moet wel even zeggen dat de beste man niks afkraakte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:44

CyBeRSPiN

sinds 2001

XanaduNL schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:52:

Wat een onzin, met een Yamaha 657 durf ik niet harder dan -15 dB, geluid is zuiver en goed, maar dan is het al vreselijk hard. Versterker stuurt daarnaast nog een center en twee kleine rears aan (S602), geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2023
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:03:
[...]

Wat een onzin, met een Yamaha 657 durf ik niet harder dan -15 dB, geluid is zuiver en goed, maar dan is het al vreselijk hard. Versterker stuurt daarnaast nog een center en twee kleine rears aan (S602), geen enkel probleem.
ik ben van plan een set s 608 aan te schaffen. mijn huidige s 606 wil ik dan als surround speakers gaan gebruiken. samen met de s 60 center en sub 250 moet dit dan 5.1 geven.

ook ik heb een yamaha v667 en ik vraag me af of deze versterker dit alles gaat 'trekken' tijdens 5.1 weergaven?

momenteel heb ik s602 als rears maar wil graag de 608 voor stereo geluid en de 606 zouden deze rears dan kunnen vervangen...

eerder werd gezegd dat 2x s 606 als rears 'too much' zou zijn. in welk opzicht vraag ik me af?

1)too much in de zin van, uit balans, niet mooi klinkend? uiteindelijk is de klank, level en bereik apart in te stellen toch?

2)of meer in de zin van, veel geld betalen voor een gering prestatie winst/ extra bioscoop erv aring?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:03:
[...]Wat een onzin, met een Yamaha 657 durf ik niet harder dan -15 dB, geluid is zuiver en goed, maar dan is het al vreselijk hard. Versterker stuurt daarnaast nog een center en twee kleine rears aan (S602), geen enkel probleem.
Jammer is dat iets als "-15.0 dB" niets zegt, want er hangt ook zo veel af van de ruimte waarin de speakers zijn opgesteld en ook hoe de speakers zijn opgesteld. Er is geen pijl op te trekken. Maar hoe dan ook is het een groot kletsverhaal dat een speaker niet kan worden aangestuurd. Je moet echt een slechte receiver hebben in combinatie met een moeilijk aan te sturen speaker wil je geen geluid uit de speakers krijgen.
Roughrock schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:31:
[...]ik ben van plan een set s 608 aan te schaffen. mijn huidige s 606 wil ik dan als surround speakers gaan gebruiken. samen met de s 60 center en sub 250 moet dit dan 5.1 geven.

ook ik heb een yamaha v667 en ik vraag me af of deze versterker dit alles gaat 'trekken' tijdens 5.1 weergaven? eerder werd gezegd dat 2x s 606 als rears 'too much' zou zijn. in welk opzicht vraag ik me af?

1)too much in de zin van, uit balans, niet mooi klinkend? uiteindelijk is de klank, level en bereik apart in te stellen toch?

2)of meer in de zin van, veel geld betalen voor een gering prestatie winst/ extra bioscoop erv aring?
Het nut van een vloerstaander als rear is niet heel groot. Voor die enkele effecten is een boekenplank meer dan genoeg. Echter kan je er zeker wel voor kiezen om voor een vloerstaander te gaan. Ikzelf ga dat ook doen: prijs van de boekenplank + de officiële stand scheelt maar een paar tientjes ten opzichte van een vloerstaander. Het is maar net wat je mooier vind staan. Qua aansturen maakt het ook hier weer niet uit. Over het algemeen heeft een vloerstaander zelfs wat meer rendement waardoor deze makkelijker aan te sturen is dan een boekenplank. Al scheelt het maar een paar dB wat dan weer te verwaarlozen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag langs Electro World Van Leek geweest in Amsterdam om de mogelijkheden te bekijken wat betreft surround speakers. In gedachte had ik al het volgende:

Speakers: Jamo S608 HCS 3
Versterker: Onkyo TX-NR 609

Nu heb ik de volgende vraag met betrekking tot de prijs van de Jamo S608 HCS 3.
Op webwinkels lees ik dat deze set (bestaande uit de 5 speakers) voor +- €625,- te koop is. Nu had ik dit in de winkel aangegeven en werd mij verteld dat dit de prijs was voor een zo'n zuil (S608). Is dit inderdaad het geval of zijn zij gewoon slecht geinformeerd?

Tevens vroeg ik me af waar ik Jamo speakers in de buurt van Amsterdam kan beluisteren, want Putten is me toch iets te ver rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
http://www.eshop.nl/winke...Beslist.nl&utm_medium=cpc

Die 625 is gewoon voor de hele set. :)

Online bestellen heeft natuurlijk wel nadelen t.o.v. in een offline winkel kopen en die nadelen kan je zelf wel bedenken lijkt me. Vandaar ook dat offline winkels vaak wat duurder zijn :)

=edit=
Voor een paartje zuilen (dus zonder center en rears) zit je net over de 400 euro volgens mij :)

[ Voor 13% gewijzigd door vosss op 10-06-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
Het nut van een vloerstaander als rear is niet heel groot. Voor die enkele effecten is een boekenplank meer dan genoeg. Echter kan je er zeker wel voor kiezen om voor een vloerstaander te gaan. Ikzelf ga dat ook doen: prijs van de boekenplank + de officiële stand scheelt maar een paar tientjes ten opzichte van een vloerstaander. Het is maar net wat je mooier vind staan. Qua aansturen maakt het ook hier weer niet uit. Over het algemeen heeft een vloerstaander zelfs wat meer rendement waardoor deze makkelijker aan te sturen is dan een boekenplank. Al scheelt het maar een paar dB wat dan weer te verwaarlozen is.
oke. klinkt positief :) ikzelf heb nu 2x monitor stand met daarop een 'iel' s 602tje. een zuil vind ik dan persoonlijk ook mooier.

ik hecht meer waarde aan een iets voller surround geluid + looks dan de extra opbrengsten die de s 606 op marktplaats zouden genereren..

tnx voor de info..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcone
Is een s606 HCS3 5.0 met een Jamo SUB 300 een fijne set om muziek mee te luisteren met veel bass? Of kan ik dan beter voor iets anders gaan als ik 6/10 er muziek op afspeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Voor mij zou het zeker voldoen, maar voor alle zekerheid zou ik als ik jou was zelf ergens gaan luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als alles mee zit ga ik aan het einde van de maand mijn jamo s 606 hcs3 kopen in de kleur black.
Als ze binnen zijn plaats ik wel foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
Falcone schreef op zondag 12 juni 2011 @ 02:44:
Is een s606 HCS3 5.0 met een Jamo SUB 300 een fijne set om muziek mee te luisteren met veel bass? Of kan ik dan beter voor iets anders gaan als ik 6/10 er muziek op afspeel?
Ik heb deze en luister er ook vooral muziek op. Ik heb een onkyo receiver met "pure audio"-functie die dan alles uitschakelt en alles doorstuurt naar de twee fronts(ook geen sub) en dit scheelt wel enorm veel. De receiver gedraagt zich dan als een stereoversterker en dat scheelt (verschoot er zelf van) enorm veel. Als je er vooral muziek op afspeelt zou ik dan misschien eens denken aan een stereoversterker, ga je veel deugd van hebben. En de sub is ideaal voor films, is echt een aanrader. Is zeker niet onderpowered, staat nu ongeveer op 40% voor een kamer van 25m² en laat mijn kamer redelijk daveren op sommige momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Als je er vooral muziek op afspeelt zou ik dan misschien eens denken aan een stereoversterker, ga je veel deugd van hebben.
Wat voor deugd ga je precies hebben aan een stereoversterker als je een 5.0 setup hebt?
Dan heb je 3 speakers die je niet aan kunt sturen. Ergo: een stereoversterker heeft hij helemaal niets aan (of hij heeft niets aan de rears en de center, dat kan ook nog).

Hij heeft meer aan een surroundversterker met een pure audio optie, me dunkt.
Dan kan hij muziek gewoon in stereo beluisteren en films in 5.0.

Dat lijkt me ook niet meer dan normaal, muziek in stereo en films in 5.0 of 5.1
Daar schaf je immers die extra speakers voor aan.

Een stereoversterker kopen als je een 5.0 of 5.1 setup aan boxen hebt is een beetje hetzelfde als een grote dubbelasser aanhangwagen kopen die je niet met alleen een B rijbewijs mag trekken terwijl je juist alleen maar een B rijbewijs hebt. Met het verschil dat je dan nog kan zeggen nou dan ga ik wel een extra rijbewijs halen zodat ik WEL iets heb aan die aanhanger.

Met die versterker kan dat dan nog niet eens.

Dus die conclusie van jou volg ik voor geen ene meter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
vosss schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:19:
[...]

Wat voor deugd ga je precies hebben aan een stereoversterker als je een 5.0 setup hebt?
Dan heb je 3 speakers die je niet aan kunt sturen. Ergo: een stereoversterker heeft hij helemaal niets aan (of hij heeft niets aan de rears en de center, dat kan ook nog).

Hij heeft meer aan een surroundversterker met een pure audio optie, me dunkt.
Dan kan hij muziek gewoon in stereo beluisteren en films in 5.0.

Dat lijkt me ook niet meer dan normaal, muziek in stereo en films in 5.0 of 5.1
Daar schaf je immers die extra speakers voor aan.

Een stereoversterker kopen als je een 5.0 of 5.1 setup aan boxen hebt is een beetje hetzelfde als een grote dubbelasser aanhangwagen kopen die je niet met alleen een B rijbewijs mag trekken terwijl je juist alleen maar een B rijbewijs hebt. Met het verschil dat je dan nog kan zeggen nou dan ga ik wel een extra rijbewijs halen zodat ik WEL iets heb aan die aanhanger.

Met die versterker kan dat dan nog niet eens.

Dus die conclusie van jou volg ik voor geen ene meter :)
als extra versterker, hé. Voor wanneer hij naar muziek luistert. Ik had het er misschien duidelijker moeten bijzetten, ik ging er ook vanuit dat hij al een receiver heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ow zo bedoel je. Ja dat kan wel ja. Ik dacht al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
diamondback schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:00:
[...]

als extra versterker, hé. Voor wanneer hij naar muziek luistert. Ik had het er misschien duidelijker moeten bijzetten, ik ging er ook vanuit dat hij al een receiver heeft...
Oh weer het "het klinkt dan beter dan met een 5.1-set"-verhaal? Hangt helemaal af van de versterker. In het "zilveren hifi-kabels"-topic is hier ook uitgebreid over gesproken, en eigenlijk ga je het pas merken bij heel moeilijk aan te sturen speakers.

Overigens nog 2 opmerkingen over mensen die hierboven dingen posten:
1) Jamo-vloerstanders (S606/S608) zijn volgens mij hartstikke makkelijk aan te sturen
2) Vermogen van een gemiddelde versterker zal echt genoeg zijn om je piepende oren te bezorgen op een Jamo S-serie (en ws ook de andere).
3) Rear-vloerstanders heeft inderdaad geen zin, tenzij je surround-muziek luistert, en zelfs dan nog zal een goede surroundreceiver de lage tonen netjes via sub/fronts weergeven bij nette crossover-instellingen; ook bij deze mixes wordt vaak rekening gehoudt met plaatsing zodat de zwaarste instrumenten vóór komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 15:12
De vraag is een aantal paar maand terug al gesteld door een streekgenoot, maar er geen reactie opgekomen. Dus nog efjes opnieuw...
Weet iemand een winkel in de buurt van Gent (mag gerust Oost- of West-Vlaanderen zijn) waar de S606 en S608 te beluisteren is? Liefst waar ze dus beide hebben, want een set in afzonderlijke winkels gaan beluisteren lijkt me ook niet ideaal.
Havoned is toch wel wat ver voor me.

Ik overweeg de S608 HCS 6 set te kopen (+ 2x S602 voor 7.1 opstelling), maar zou die toch nog wel even willen beluisteren. Ik lees dat de S606 ook al heel goed is, dus wil ik voor mezelf kunnen uitmaken of de S608 het extra geld waard is.

Momenteel heb ik een 10 jaar oude Jamo E500 5.1 set waar ik altijd heel tevreden van ben geweest, en als ik de specs vergelijk is de S606 al pakken beter. Maar specs zeggen ook niet alles voor deze producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:38:
[...]

3) Rear-vloerstanders heeft inderdaad geen zin, tenzij je surround-muziek luistert, en zelfs dan nog zal een goede surroundreceiver de lage tonen netjes via sub/fronts weergeven bij nette crossover-instellingen; ook bij deze mixes wordt vaak rekening gehoudt met plaatsing zodat de zwaarste instrumenten vóór komen.
de yamaha v667 heeft wel de optie om de rear speakers als 'large' te laten werken waardoor deze toch
ook gewoon de lage tonen, net als bij de fronts, doorgegeven krijgen?

bij sommige games lijkt mij een voller surround geluid niet verkeerd...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

freeco schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:21:
Ik lees dat de S606 ook al heel goed is, dus wil ik voor mezelf kunnen uitmaken of de S608 het extra geld waard is.
Als je dit topic even goed door leest kun je wel een antwoord vinden. Ik heb zelf gekozen voor de s608.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Roughrock schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:39:
[...]

de yamaha v667 heeft wel de optie om de rear speakers als 'large' te laten werken waardoor deze toch
ook gewoon de lage tonen, net als bij de fronts, doorgegeven krijgen?

bij sommige games lijkt mij een voller surround geluid niet verkeerd...
Gaming is inderdaad ook een goed voorbeeld. Hangt wel af van hoe veel lager de vloerstanders gaan trouwens, maar ik kan me goed voorstellen dat het meestal wel hoorbaar is.

Bijna iedere versterker kan rears als 'large' instellen geloof ik :) Hoe meer speakers er large zijn hoe meer vermogen het kan kosten door de laagweergave die relatief veel energie kost. Als je echt een opzet maakt met 4 grote speakers kan het geen kwaad om even te checken of je versterker er wel bij past. Kan me voorstellen dat je dan wel tegen grenzen aan begint te lopen als lage tonen echt via die speakers en niet via een passief aangestuurde sub gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 15:12
HeroS schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:58:
[...]
Als je dit topic even goed door leest kun je wel een antwoord vinden. Ik heb zelf gekozen voor de s608.
ik heb ook gans het topic doorlezen hoor... Op papier zijn de S608 beter, dat geven de gebruikerservaringen ook weer, maar ik wil voor mezelf kunnen uitmaken of ze het prijsverschil met de S606 ook waard zijn.
De enige manier om dat uit te maken is beide sets te beluisteren, liefst dan nog in dezelfde ruimte.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.