Sorcerer8472 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:44:
Je hebt wel een station? Want iemand hier postte al dat het net paste met afgeklapte achterbank in een Volvo V40

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:44:
Je hebt wel een station? Want iemand hier postte al dat het net paste met afgeklapte achterbank in een Volvo V40
Toen ik en mijn pa de doos ophaalden kregen we de doos in een suzuki alto. Wel met de stoelen helemaal naar voren.
Verwijderd
Een speaker met een front reflex of zelfs een geheel gesloten systeem is ook niet per definitie geschikt om ingebouwd te worden. Eigenlijk heeft elke speaker wat ruimte nodig om te ademen. Veelal is dit geen enkele centimeters, maar meerdere decimeters. Ik zou geen één speaker in een kleine ruimte willen zetten. Dan doe je je speaker geen eer aan en kan je het klankbeeld echt verpesten. Nee, neem dan echt dedicated inbouwspeakers.Throduss schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:46:
Ik zou op zoek gaan naar een zuil met reflex poorten aan de voorkant of melkpakjes?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Correctie, een subwoofer is toch iets heel anders.Throduss schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:46:
De zuilen hebben een subwoofer aan de zijkant, en reflex poorten aan de achterkant, dus ik denk dat dit het geluid wel degelijk negatief zal beïnvloeden. Bovendien zorgt die subwoofer aan de zijkant er misschien wel voor dat het meubel gaat resoneren.
[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 14-05-2011 01:46 ]
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Spatfrak op 15-05-2011 06:41 ]
Zeker, compleet en wel na ongeveer een week.Spatfrak schreef op zondag 15 mei 2011 @ 05:52:
edit xtra vraag : kwamen die bananenstekkers ook echt aan http://cgi.ebay.com/ws/eB...0683544677#ht_2152wt_1139
[ Voor 39% gewijzigd door Throduss op 15-05-2011 11:53 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Subwoofers luisteren is sowieso lastig. Er zijn wel winkels welke vol staan met subwoofers, maar dat zijn dan meestal maar één of twee merken.Spatfrak schreef op zondag 15 mei 2011 @ 05:52:
logies zou wezen even luisteren , maar hier in den helder is er niet erg veel keus op dat gebied.
Let er op dat je ook subwoofers hebt met dergelijke stand, maar dat die niet in stand-by gaan. Deze subwoofers sluiten alleen de line-in af waardoor er een brom op kan treden. Denk je dus dat je subwoofer in stand-by staat, maar dan trekt hij nog steeds veel uit het stopcontact.Je hebt subs die zichzelf uitschakelen na zeg 15 min geen signaal, hoeveel trekt een sub van deze categorie dan idle ?
Frontfiring is wel de meest veilige keuze. Sowieso qua kans dat de sub/ruimte gaat resoneren en over het algemeen is front fire wel iets muzikaler. Qua overlast is het altijd aan te raden om je subwoofer te ontkoppelen door middel van spikes of een Gramma.Heeft mijn onderbuurvrouw meer last van een downfiring sub ?
Als je een subwoofer kiest welke goed op de set aansluit dan maakt het merk niet uit. Speakers wil je uit dezelfde serie hebben omdat daar veel meer klankverschil in zit dan met de subwoofer. De speakers doen ook een veel groter bereik natuurlijk.Maakt het uit voor de algemene harmonie tussen de speakers als ik een ander merk neem als sub,(normaal wil je de rest ook wel het zelfde )
Spatzuiver zal je voor 500 euro niet echt makkelijk vinden, er zijn subwoofers van duizend euro die dat niet eens zijnEn uiteraard heeft iemand misschien een betere op het oog onder de 500 euro ,maar wel spatzuiver,veel power,en uiteraard beschikbaar. op amerikaanse sites zag ik wel wat,maar hou mn garantie wel in de buurt liever
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Spikes koppelen.FeaR1986 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:20:
Frontfiring is wel de meest veilige keuze. Sowieso qua kans dat de sub/ruimte gaat resoneren en over het algemeen is front fire wel iets muzikaler. Qua overlast is het altijd aan te raden om je subwoofer te ontkoppelen door middel van spikes of een Gramma.
Tja, ze zijn bij mij verzonden op 29 april. Ik hoop dat ik ze binnenkort zie.
Zal het eens testen volgende maand als mijn Velodyne binnen is. Wil er meteen een Gramma of Subdude bij bestellen.Ossi schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:19:
[...]Spikes koppelen.
Die Gramma ontkoppelt.
Klein verschil met mogelijk grote sociale gevolgen
Ja, ik heb inmiddels bericht dat ze de 18e komen afleveren (a.s. woensdag)Throduss schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:18:
En dat hebben ze je telefonisch gemeld?
Ok, fijn voor je! Ik heb toezegging dat ik ze hoe dan ook deze week krijg. Dus kunnen we beide unboxen deze weekSpatfrak schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:11:
[...]
Ja, ik heb inmiddels bericht dat ze de 18e komen afleveren (a.s. woensdag)
Inclusief mij, wordt voor mij vrijdag.Throduss schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:37:
[...]
Ok, fijn voor je! Ik heb toezegging dat ik ze hoe dan ook deze week krijg. Dus kunnen we beide unboxen deze week
Zo uit mijn hoofd heeft die klipsch en klasse D versterker. Deze zijn een stuk efficiënter met energie dan klasse A of B versterkers. De sub zal idle dan ook veel minder verbruiken. Maar meten is natuurlijk wetenSpatfrak schreef op zondag 15 mei 2011 @ 05:52:
Ik heb al flink wat research gedaan,en kwam uiteindelijk uit op de Klipsch Synergy Sub-12
hier wat reviews:
http://reviews.cnet.com/s...n;contentBody#reviewPage1
Je hebt subs die zichzelf uitschakelen na zeg 15 min geen signaal, hoeveel trekt een sub van deze categorie dan idle ?
Heeft mijn onderbuurvrouw meer last van een downfiring sub ?
Maakt het uit voor de algemene harmonie tussen de speakers als ik een ander merk neem als sub,(normaal wil je de rest ook wel het zelfde )
[ Voor 15% gewijzigd door jaapsander op 17-05-2011 12:51 ]
[ Voor 0% gewijzigd door _sTIMpie_ op 18-05-2011 14:28 . Reden: typo ]
De enigste die die sub-12 heeft in nl voor zover ik kon vinden op internet is hificorner.nl die heeft ook de sw-450.jaapsander schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:04:
[...]
Zo uit mijn hoofd heeft die klipsch en klasse D versterker. Deze zijn een stuk efficiënter met energie dan klasse A of B versterkers. De sub zal idle dan ook veel minder verbruiken. Maar meten is natuurlijk weten
Heb je trouwens een goed adresje voor synergy subs? Ik zat zelf ook te kijken om mijn jamo 606 speakers aan te vullen met een sub. Zat zelf te denken aan de sw-450 of de sub-12.
edit: Na nader inzien heeft die sub-12 volgens mij geen klasse D versterker, de sw-450 wel. Er zijn ook aardig wat problemen bekend met de versterker van de sub-10/12 subwoofers.
edit 2: Nog steeds niet duidelijk wat voor type versterker de sub-12 heeft. Ook interessant in de €300,- klasse is de RW-12D. De klipsch RW-12D heeft een digital hybrid amp. Is dit klasse D?
edit 3:volgens mij heeft de RW-12D een digital class B amp
Ik ga voor de GrammaSpatfrak schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:37:
FEAR1986 had het btw over de gramma en de subdude,even over ingelezen en het lijkt me een goed idee die ook te halen,mensen zijn er laaiend enthousiast over,veel strakkere bass en geen resonatie,zal mn buuf ook wel waarderen
Bij een downfiring subwoofer hebben de pootjes natuurlijk wel een reden. Denk niet dat je subwoofer het leuk gaat vinden als je die zonder pootjes vlak op de vloer legt.Alleen hebben die klipsch wel voetjes ,en die matjes werken 't best met direct contact met de sub,hij zal de ruimte mischien nodig hebben met die klipsch vanwege de downfiring,anders zijn ze er mischien af te schroeven,of op zn kant leggen de hele sub ? Zal vast niet de bedoeling wezen , maar vraag het toch maar ff voor de zekerheid
[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 18-05-2011 20:56 ]
De Lord Of The Rings - Trilogy Extended edition (15 Disc) komt volgens de Free Record Shop eind juni uit. De gewone versie is nu bij Bol.com trouwens €26,99.Sorcerer8472 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:31:
* Sorcerer8472 wacht nog altijd op de extended editions (tevergeefs? ...)
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Ik ben dit weekend van plan om even bij Hi-Fi corner langs te gaan om wat subs te beluisteren. Zit lekker dicht bij mij in de buurt. Voor scherpe prijzen op klipsch subs moet je overigens eens bij correct.nl kijken.Spatfrak schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:37:
Ik heb mn setje 608 HCS3 binnen , als laatste besteld en als eerste binnen,de wereld is soms echt oneerlijk
[...]
De enigste die die sub-12 heeft in nl voor zover ik kon vinden op internet is hificorner.nl die heeft ook de sw-450.
FEAR1986 had het btw over de gramma en de subdude,even over ingelezen en het lijkt me een goed idee die ook te halen,mensen zijn er laaiend enthousiast over,veel strakkere bass en geen resonatie,zal mn buuf ook wel waarderen![]()
Alleen hebben die klipsch wel voetjes ,en die matjes werken 't best met direct contact met de sub,hij zal de ruimte mischien nodig hebben met die klipsch vanwege de downfiring,anders zijn ze er mischien af te schroeven,of op zn kant leggen de hele sub ? Zal vast niet de bedoeling wezen , maar vraag het toch maar ff voor de zekerheid![]()
Zal later vanavond ff dr in duiken die amp stof,is wel iets om rekening mee te houden,ben ook wat teleurgesteld over de onkyo 608 zijn HDMI passtru,verstookt gewoon 30 watt.. Kun je hem bijna net zo goed aanzetten lol
maar eerst mn setje aansluiten
Ah, da's een goeie tipFeaR1986 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 00:10:
[...]
De Lord Of The Rings - Trilogy Extended edition (15 Disc) komt volgens de Free Record Shop eind juni uit. De gewone versie is nu bij Bol.com trouwens €26,99.
Ja. De Onkyo kan de fronts bi-ampen. Heb ik zelf ook in combinatie met de S608PvdH schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:24:
Even snel een vraagje.. de Jamo S606 HCS5 set icm een Onkyo TX-NR609B een goede keuze of niet? Door de 7.2 kan ik dan toch ook de fronts bi-ampen?
- This line is intentionally left blank -
die correct.nl is wel erg goedkoop inderdaad die doet er zo nog 25-33 % af van die hificorner en die is al vrij goedkoop,gouwe tip ,bedankt.jaapsander schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:10:
[...]
Ik ben dit weekend van plan om even bij Hi-Fi corner langs te gaan om wat subs te beluisteren. Zit lekker dicht bij mij in de buurt. Voor scherpe prijzen op klipsch subs moet je overigens eens bij correct.nl kijken.
[ Voor 35% gewijzigd door Spatfrak op 28-05-2011 08:07 ]
PvdH schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:24:
Even snel een vraagje.. de Jamo S606 HCS5 set icm een Onkyo TX-NR609B een goede keuze of niet? Door de 7.2 kan ik dan toch ook de fronts bi-ampen?
De TX-NR609 kan helaas niet bi-ampen.Knutselsmurf schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:39:
[...]
Ja. De Onkyo kan de fronts bi-ampen. Heb ik zelf ook in combinatie met de S608
quote: Onkyo TX-NR609 gebruiksaanwijzingBi-Amping Capability for FL/FR with SBL/SBR
[ Voor 69% gewijzigd door sjaool op 22-05-2011 10:57 ]
Het topic doorlezen? Want die vraag is al vaker langs gekomen..Goingwrong schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:09:
Wat is slimmer om te doen?
de s606 hcs5 (dus met sub) of de s608 hsc3 (zonder sub en 100 euro duurder).
[ Voor 8% gewijzigd door AllSeeyinEye op 21-05-2011 09:43 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Die komen bij Hifi Corner vandaan.Entity schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:23:
Mooie steunen! Die wil ik ook nog gaan bestellen voor bij de S608 HCS3 set die ik binnenkort ga halen. Waar heb je ze vandaan?
Dat is een van de twee banken, maar ook de stoel zit heerlijk.... Heb het geprobeerd met de speakers meer naar binnen, maar dan komt het geluid op de andere plekken niet voldoende tot zijn recht. Dit is een mooie compromis.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:10:
Als dat trouwens de bank is waarop je zit als je film kijkt dan kun je ze beter een stukje naar binnen richten, naar je toe dus, want nu verdwijnt het geluid een beetje naar voren
[ Voor 189% gewijzigd door Spatfrak op 22-05-2011 19:02 ]
Ja. Lees het topic even door want er is erg uitgebreid over gesproken.Spatfrak schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:51:
iemand de 608's ge bi-ampt ? groot verschil?
Ik ben inmiddels de gelukkige eigenaar van een Onkyo TX-NR609 en kan bevestigen dat deze versterker inderdaad bi-amping over de "surround back L" en "surround back R" aansluitingen ondersteunt.sjaool schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 21:34:
De gebruiksaanwijzing is hier ook niet erg duidelijk over, dus als een TX-NR609 eigenaar zich hier eens over zou kunnen buigen.
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 11-06-2011 16:24 ]
Nog geen 10 posts boven je...PvdH schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:22:
Weet iemand op welke steunen de surround / achter speakers van de S608 HCS3 set mooi passen? Heb in het andere topic wel steunen gezien van mensen maar de afmetingen van de bovenplaten zijn anders/kleiner dan de speaker. Zelf maken is altijd nog een optie maar een kant en klare oplossing is ook fijn
De bovenplaten van mijn Atacama stands zijn ook kleiner dan de Jamo S604 maar dit is ook de bedoeling.PvdH schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:22:
Weet iemand op welke steunen de surround / achter speakers van de S608 HCS3 set mooi passen? Heb in het andere topic wel steunen gezien van mensen maar de afmetingen van de bovenplaten zijn anders/kleiner dan de speaker. Zelf maken is altijd nog een optie maar een kant en klare oplossing is ook fijn
Volgens Havoned dus wel gewoon.Beste heer Vosss,
De S-60cen (HGL Black en Dark Apple) is inmiddels uit voorraad leverbaar.
Is dus te bestellen via uw Jamo dealer.
Met vriendelijke groet,
Gerben Geluk
Medewerker Binnendienst
The Netherlands
Tel: +31 (0) 341 - 359050
Fax: +31 (0) 341 - 359051
Nog niet gebeld overigensJamo is te bestellen via deze dealers:
Electro Weerts
Dorpstraat 1 in Maastricht
tel: (043) 3671188
[ Voor 7% gewijzigd door Falcone op 08-06-2011 23:44 ]
Dat heb ik destijds ook gedaan met mijn Jamo S506 en de 508 van Onkyo.Ik weet niet waarom, maar ik zou graag mijn receiver tegelijk, bij de zelfde shop kopen als de speakers.
Zeker bij passieve speakers is het altijd van belang dat de versterker afgestemd is op de speakers die je gaat gebruiken, als je receiver niet genoeg vermogen heeft haal je niet het beste uit je speakers. Ook hebben verschillende receivers verschillende klankkleuren die bij je speakers moet passen die eveneens een eigen klankkleur hebben. Zo schijnen jamo speakers een vrij 'warme' klankkleur te hebben die goed past bij Onkyo receivers, hier schrijft iemand bijvoorbeeld dat jamo speakers veel mooier klinken met een onkyo receiver dan met een marantz receiver.Falcone schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:43:
[...]
Tevens heeft deze set een:
* actieve subwoofer
* passieve speakers
Is het dan van belang om een versterker erbij te halen om deze af te stemmen met de speakers of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?
Alvast bedankt.
Bedankt voor je snelle reply. Zal nog een beetje research doen en binnenkort maar even een keer luisteren hoe zoiets klinkt in het echt.
Iemand die mij aanraadt om te kopen waar hij officieel dealer van is en de rest afkraakt daar koop ik sowieso al niks. En dat geldt voor alles. Als ik bij de VW dealer naar een tweedehands inruiler sta te kijken en de verkoper komt aan met dat is niks, maar ik heb wel nog een mooie bijna nieuwe volkswagen staan (die uiteraard net iets duurder is, maar hij kan je wel matsen met de prijs) dan kan ie van mij ook opbokken.XanaduNL schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:52:
Ik ben bij Havoned wezen luisteren naar de Jamo 506/606/608 en vooral de laatste 2 bevielen me erg goed.
Echter kwam ik vandaag bij besthomecinema.nl in Amersfoort, en vertelde de eigenaar me dat deze Jamo's niet echt geschikt zijn voor Yamaha versterkers, nadat ik zei dat ik een RX-V667 had. Jamo's zouden meer kracht nodig hebben, of op een hoog volume gezet moeten worden.
Ik heb nog maar weinig verstand van audio, en vroeg me af wat jullie hiervan vinden.![]()
Hij raadde voor mij Klipsch speakers aan, wat ik niet zo raar vond, want daar is hij officieel dealer van.
Wat een onzin, met een Yamaha 657 durf ik niet harder dan -15 dB, geluid is zuiver en goed, maar dan is het al vreselijk hard. Versterker stuurt daarnaast nog een center en twee kleine rears aan (S602), geen enkel probleem.XanaduNL schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:52:
Ik ben bij Havoned wezen luisteren naar de Jamo 506/606/608 en vooral de laatste 2 bevielen me erg goed.
Echter kwam ik vandaag bij besthomecinema.nl in Amersfoort, en vertelde de eigenaar me dat deze Jamo's niet echt geschikt zijn voor Yamaha versterkers, nadat ik zei dat ik een RX-V667 had. Jamo's zouden meer kracht nodig hebben, of op een hoog volume gezet moeten worden.
Ik heb nog maar weinig verstand van audio, en vroeg me af wat jullie hiervan vinden.![]()
Hij raadde voor mij Klipsch speakers aan, wat ik niet zo raar vond, want daar is hij officieel dealer van.
ik ben van plan een set s 608 aan te schaffen. mijn huidige s 606 wil ik dan als surround speakers gaan gebruiken. samen met de s 60 center en sub 250 moet dit dan 5.1 geven.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:03:
[...]
Wat een onzin, met een Yamaha 657 durf ik niet harder dan -15 dB, geluid is zuiver en goed, maar dan is het al vreselijk hard. Versterker stuurt daarnaast nog een center en twee kleine rears aan (S602), geen enkel probleem.
Jammer is dat iets als "-15.0 dB" niets zegt, want er hangt ook zo veel af van de ruimte waarin de speakers zijn opgesteld en ook hoe de speakers zijn opgesteld. Er is geen pijl op te trekken. Maar hoe dan ook is het een groot kletsverhaal dat een speaker niet kan worden aangestuurd. Je moet echt een slechte receiver hebben in combinatie met een moeilijk aan te sturen speaker wil je geen geluid uit de speakers krijgen.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:03:
[...]Wat een onzin, met een Yamaha 657 durf ik niet harder dan -15 dB, geluid is zuiver en goed, maar dan is het al vreselijk hard. Versterker stuurt daarnaast nog een center en twee kleine rears aan (S602), geen enkel probleem.
Het nut van een vloerstaander als rear is niet heel groot. Voor die enkele effecten is een boekenplank meer dan genoeg. Echter kan je er zeker wel voor kiezen om voor een vloerstaander te gaan. Ikzelf ga dat ook doen: prijs van de boekenplank + de officiële stand scheelt maar een paar tientjes ten opzichte van een vloerstaander. Het is maar net wat je mooier vind staan. Qua aansturen maakt het ook hier weer niet uit. Over het algemeen heeft een vloerstaander zelfs wat meer rendement waardoor deze makkelijker aan te sturen is dan een boekenplank. Al scheelt het maar een paar dB wat dan weer te verwaarlozen is.Roughrock schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:31:
[...]ik ben van plan een set s 608 aan te schaffen. mijn huidige s 606 wil ik dan als surround speakers gaan gebruiken. samen met de s 60 center en sub 250 moet dit dan 5.1 geven.
ook ik heb een yamaha v667 en ik vraag me af of deze versterker dit alles gaat 'trekken' tijdens 5.1 weergaven? eerder werd gezegd dat 2x s 606 als rears 'too much' zou zijn. in welk opzicht vraag ik me af?
1)too much in de zin van, uit balans, niet mooi klinkend? uiteindelijk is de klank, level en bereik apart in te stellen toch?
2)of meer in de zin van, veel geld betalen voor een gering prestatie winst/ extra bioscoop erv aring?
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door vosss op 10-06-2011 16:31 ]
oke. klinkt positiefHet nut van een vloerstaander als rear is niet heel groot. Voor die enkele effecten is een boekenplank meer dan genoeg. Echter kan je er zeker wel voor kiezen om voor een vloerstaander te gaan. Ikzelf ga dat ook doen: prijs van de boekenplank + de officiële stand scheelt maar een paar tientjes ten opzichte van een vloerstaander. Het is maar net wat je mooier vind staan. Qua aansturen maakt het ook hier weer niet uit. Over het algemeen heeft een vloerstaander zelfs wat meer rendement waardoor deze makkelijker aan te sturen is dan een boekenplank. Al scheelt het maar een paar dB wat dan weer te verwaarlozen is.
Verwijderd
Ik heb deze en luister er ook vooral muziek op. Ik heb een onkyo receiver met "pure audio"-functie die dan alles uitschakelt en alles doorstuurt naar de twee fronts(ook geen sub) en dit scheelt wel enorm veel. De receiver gedraagt zich dan als een stereoversterker en dat scheelt (verschoot er zelf van) enorm veel. Als je er vooral muziek op afspeelt zou ik dan misschien eens denken aan een stereoversterker, ga je veel deugd van hebben. En de sub is ideaal voor films, is echt een aanrader. Is zeker niet onderpowered, staat nu ongeveer op 40% voor een kamer van 25m² en laat mijn kamer redelijk daveren op sommige momenten.Falcone schreef op zondag 12 juni 2011 @ 02:44:
Is een s606 HCS3 5.0 met een Jamo SUB 300 een fijne set om muziek mee te luisteren met veel bass? Of kan ik dan beter voor iets anders gaan als ik 6/10 er muziek op afspeel?
Wat voor deugd ga je precies hebben aan een stereoversterker als je een 5.0 setup hebt?Als je er vooral muziek op afspeelt zou ik dan misschien eens denken aan een stereoversterker, ga je veel deugd van hebben.
als extra versterker, hé. Voor wanneer hij naar muziek luistert. Ik had het er misschien duidelijker moeten bijzetten, ik ging er ook vanuit dat hij al een receiver heeft...vosss schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:19:
[...]
Wat voor deugd ga je precies hebben aan een stereoversterker als je een 5.0 setup hebt?
Dan heb je 3 speakers die je niet aan kunt sturen. Ergo: een stereoversterker heeft hij helemaal niets aan (of hij heeft niets aan de rears en de center, dat kan ook nog).
Hij heeft meer aan een surroundversterker met een pure audio optie, me dunkt.
Dan kan hij muziek gewoon in stereo beluisteren en films in 5.0.
Dat lijkt me ook niet meer dan normaal, muziek in stereo en films in 5.0 of 5.1
Daar schaf je immers die extra speakers voor aan.
Een stereoversterker kopen als je een 5.0 of 5.1 setup aan boxen hebt is een beetje hetzelfde als een grote dubbelasser aanhangwagen kopen die je niet met alleen een B rijbewijs mag trekken terwijl je juist alleen maar een B rijbewijs hebt. Met het verschil dat je dan nog kan zeggen nou dan ga ik wel een extra rijbewijs halen zodat ik WEL iets heb aan die aanhanger.
Met die versterker kan dat dan nog niet eens.
Dus die conclusie van jou volg ik voor geen ene meter
Oh weer het "het klinkt dan beter dan met een 5.1-set"-verhaal? Hangt helemaal af van de versterker. In het "zilveren hifi-kabels"-topic is hier ook uitgebreid over gesproken, en eigenlijk ga je het pas merken bij heel moeilijk aan te sturen speakers.diamondback schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:00:
[...]
als extra versterker, hé. Voor wanneer hij naar muziek luistert. Ik had het er misschien duidelijker moeten bijzetten, ik ging er ook vanuit dat hij al een receiver heeft...
de yamaha v667 heeft wel de optie om de rear speakers als 'large' te laten werken waardoor deze tochSorcerer8472 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:38:
[...]
3) Rear-vloerstanders heeft inderdaad geen zin, tenzij je surround-muziek luistert, en zelfs dan nog zal een goede surroundreceiver de lage tonen netjes via sub/fronts weergeven bij nette crossover-instellingen; ook bij deze mixes wordt vaak rekening gehoudt met plaatsing zodat de zwaarste instrumenten vóór komen.
Als je dit topic even goed door leest kun je wel een antwoord vinden. Ik heb zelf gekozen voor de s608.freeco schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:21:
Ik lees dat de S606 ook al heel goed is, dus wil ik voor mezelf kunnen uitmaken of de S608 het extra geld waard is.
Gaming is inderdaad ook een goed voorbeeld. Hangt wel af van hoe veel lager de vloerstanders gaan trouwens, maar ik kan me goed voorstellen dat het meestal wel hoorbaar is.Roughrock schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:39:
[...]
de yamaha v667 heeft wel de optie om de rear speakers als 'large' te laten werken waardoor deze toch
ook gewoon de lage tonen, net als bij de fronts, doorgegeven krijgen?
bij sommige games lijkt mij een voller surround geluid niet verkeerd...
ik heb ook gans het topic doorlezen hoor... Op papier zijn de S608 beter, dat geven de gebruikerservaringen ook weer, maar ik wil voor mezelf kunnen uitmaken of ze het prijsverschil met de S606 ook waard zijn.HeroS schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:58:
[...]
Als je dit topic even goed door leest kun je wel een antwoord vinden. Ik heb zelf gekozen voor de s608.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq