Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-07-2018
@Loonens, als je veel films kijkt dan is een subwoofer wel een toevoeging. Als je 50 / 50 hebt kwa muziek en film kijken zou ik voor de S608 gaan, omdat je (denk ik) beter kan uitbreiden vanuit een S608 + sub dan van S606 met subwoofer naar S608. Als je bijna alleen muziek luisterd zou ik gewoon 2 goede stereospeakers kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik heb de s608 HCS3 besteld. Ik zal je laten weten wat mijn bevindingen zijn zodra ik ze binnen heb! Zal ze de eerste tijd nog op mijn oude JVC AX-A342 stereo-versterker draaien, tot de yamaha rx-v671 uitkomt.

Ben nu dus op zoek naar bananenpluggen (moet er uiteindelijk 28 hebben). Iemand een gouden tip?

EDIT: Vraag toegevoegd

[ Voor 23% gewijzigd door Throduss op 21-04-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Throduss schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:52:
Ben nu dus op zoek naar bananenpluggen (moet er uiteindelijk 28 hebben). Iemand een gouden tip?
Als je snel en goedkoop klaar wilt zijn gewoon deze van Ebay bestellen. Nakamichi was vroeger een zeer goed merk, nu is het gewoon een plakmerk. Dus in dit geval Chinese banaanstekkers met een duur merkstickertje er op. Maar goed, in de basis zijn dit soort stekkers hetzelfde. Alleen bij de duurdere merken is het mechanisme wat beter om de draden vast te zetten en de afwerking net wat beter. Maar goed, dan kan je wel prijzen hebben van 6 euro per paar tot letterlijk honderd euro per paar.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Zijn het er precies 24, haha. 4 tekort :-)

Wat is nou het voordeel van banaan ten opzichte van bare-wire? Alleen het feit dat je het makkelijk kan loshalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Volgens mij kan je de verkoper wel e-mailen met de vraag of hij er meer bij kan doen. Grote kans dat de verkoper thuis gewoon twee grote dozen heeft staan met honderden stuks :P

Banaan biedt verder geen voordelen op het punt na dat het er mooier/leuker uit ziet en ze makkelijker los te halen zijn. Bare wire is dus eigenlijk beter aangezien je dan weer twee overgangen minder hebt. Al vind ik zelf banaanstekkers op de kant van de receiver wel handig, want zeker met wat dikker speakerdraad krijg je dat haast niet in de terminals van de meeste receiver gedraaid. Maar puur technisch maak je alleen twee overgangen per ader extra wat dus juist niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 12:57
Throduss schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:02:

Wat is nou het voordeel van banaan ten opzichte van bare-wire? Alleen het feit dat je het makkelijk kan loshalen?
Juist, dit is het enige voordeel. Omdat je met banaanpluggen nog een extra 'tussenverbinding' hebt, zou het signaal eigenlijk ook nog wat minder worden, waardoor bare wire eigenlijk beter zou zijn.
Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Dus als ik zeg dat het mijn bedoeling is om het neer te zetten om vervolgens zo weinig mogelijk mee te gaan klooien zeg jij; lekker laten die pluggen, gewoon schroeven met een 2,5 mm2 kabeltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
Throduss schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:07:
Dus als ik zeg dat het mijn bedoeling is om het neer te zetten om vervolgens zo weinig mogelijk mee te gaan klooien zeg jij; lekker laten die pluggen, gewoon schroeven met een 2,5 mm2 kabeltje!
Net wat Fear zegt, bij de versterker is het meestal nogal lastig om een tamelijk dikke speakerdraad juist in de terminals te krijgen. Maar ik denk dat het wel moet lukken met banaanpluggen, het is alleen net wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 10:58

koudepinda

Don't Panic

en dat zal ik ook zeggen.
EcktenBaas schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:08:
[...]

Net wat Fear zegt, bij de versterker is het meestal nogal lastig om een tamelijk dikke speakerdraad juist in de terminals te krijgen. Maar ik denk dat het wel moet lukken met banaanpluggen, het is alleen net wat makkelijker.
2.5mm2 is makkelijk te doen wanneer je boven de 4 komt kun je er wel eens moeite mee krijgen

[ Voor 40% gewijzigd door koudepinda op 21-04-2011 22:10 ]

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Puur theoretisch gezien wel, maar in de praktijk levert zo'n banaanstekker maar zeer miniem meer weerstand op dat het gewoon te verwaarlozen is. Het is dus maar net wat je zelf wilt, want in de praktijk maakt het echt allemaal niets uit.

Aan de ene kant is het zonde om geld uit te geven aan iets waar je de functie nooit van gaat gebruiken. En eigenlijk de looks ook nooit zal zien. Maar goed, voor die paar tientjes...
koudepinda schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:08:
[...]2.5mm2 is makkelijk te doen wanneer je boven de 4 komt kun je er wel eens moeite mee krijgen
"Makkelijk te doen" vind ik nog steeds een understatement. Zelfs met flexibel 2,5mm². Niets zo irritant als op een meerkanaals receivers alle kabels er goed in te krijgen. Aandraaien gaat gewoon niet lekker, zeker als er al veel meer kabels in de receiver zitten. Nee, voor de kant van de receiver zal ik altijd kiezen voor banaanstekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 10:12
Throduss schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:02:

30x Nakamichi banaantjes van de zelfde verkoper.
Prima pluggen verder hoor, schroefdraad mocht wel een beetje beter, maar verder ok. Ik hoor ook geen verschil met of zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 14-09 09:23
woutjeeh schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:30:
@Loonens, als je veel films kijkt dan is een subwoofer wel een toevoeging. Als je 50 / 50 hebt kwa muziek en film kijken zou ik voor de S608 gaan, omdat je (denk ik) beter kan uitbreiden vanuit een S608 + sub dan van S606 met subwoofer naar S608. Als je bijna alleen muziek luisterd zou ik gewoon 2 goede stereospeakers kopen.
Ik luister nauwelijks muziek, alleen met een verjaardag etc. staat er muziek op.

Ik kijk meer dan 3 films per week, dus dan is een sub zeker wel noodzakelijk denk ik. Ik ga voor de S606 met sub. Mooie prijs en voor muziek kan ik de sub altijd anders afstellen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
cvheereveld schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:43:
[...]

Als je twijfelt zou ik voor de 608 gaan, kan je altijd nog uitbreiden met een subwoofer. Van de 606 kan je geen 608 maken :P. Ik gebruik de 608 zonder en dat bevalt prima, voor films zou een sub wellicht wat meer punch geven bij explosies en dergelijke. Bij muziek lijkt het me storend. Het is net wat je mooi vindt.
Meer punch inderdaad, maar qua diepte gaan ze al erg laag. En valt het geluid in het diep je over, wissel de 2 zuilen dan eens om zodat de grote woofer aan de andere kant komt te zitten. Dat maakte bij mij heel erg veel verschil. Denk dat je best wel een redelijk goede subwoofer moet kopen wil het een zinnige bijdrage geven, iig in mijn situatie waar ze best ver uit elkaar staan met de woofers aan de buitenkant.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

StealthyPeanut schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:05:
[...]Ik kijk meer dan 3 films per week, dus dan is een sub zeker wel noodzakelijk denk ik. Ik ga voor de S606 met sub. Mooie prijs en voor muziek kan ik de sub altijd anders afstellen:D
Ik zou me niet extreem blind staren op een subwoofer. Er zijn genoeg subwoofers te koop welke al voor een paar honderd euro te verkrijgen zijn. Niet elke subwoofer hoeft een euro of duizend te kosten zoals een Velodyne of SVS. Voor de helft van het geld heb je al een zeer goede BK. En voor nog minder kom je gewoon bij de merken als Jamo, Klipsch, Infinity, etc. Dus als je die Jamo S608 zou kopen heb je de .1 zo te pakken. Als je nu de S606 koopt en de fronts toch wat te min vind dan wordt upgraden al lastiger aangezien je dan met twee extra zuilen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:12

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik ga binnenkort een nieuw setje kopen voor mijn nieuwe appartement. Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen bijvoorbeeld een Jamo S 606 HCS 5 en een HKTS 16BQ? Het is een woonkamer van ~25 vierkante meter. Wat is het verschil qua geluid als je een speakerset met zuilen vergelijkt? Het is een kamer van 4,5 bij 5,5 meter, en het is een vrij hoge woonkamer (2,60 meter dacht ik, nieuwbouw).

Ik ben een muziekliefhebber, maar ik kijk ook films en series. Ik lees dat een subwoofer bij de Jamo-set dan net zorgt voor dat klein beetje extra. Wat me ook opvalt is dat de speakerset van Jamo nu al 3 jaar in de markt is, maar volgens mij wordt deze nog volop verkocht?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:06:
[...]

Meer punch inderdaad, maar qua diepte gaan ze al erg laag. En valt het geluid in het diep je over, wissel de 2 zuilen dan eens om zodat de grote woofer aan de andere kant komt te zitten. Dat maakte bij mij heel erg veel verschil. Denk dat je best wel een redelijk goede subwoofer moet kopen wil het een zinnige bijdrage geven, iig in mijn situatie waar ze best ver uit elkaar staan met de woofers aan de buitenkant.
In de regel klinkt het laag in kleine ruimte's beter met woofer binnenkant. Grote ruimte's afstand wand <2meter andersom gericht.
Uiteraard persoonlijke smaak ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:00

HeroS

SmartHome Nerd

@FREAKJAM >> ik vind de HKTS 16BQ geen speakers om muziek te luisteren. Flim is best oke maar niet geweldig. Met de s606 haal je echt een speakers in huis geen karnemelk pakjes.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 09:56
Ik post het maar hier omdat het ook over jamo gaat.

Ik heb gekeken naar mijn situatie en ik huur sinds kort een huis met een relatief kleine woonkamer (24m2) dus ik heb niet veel "power" nodig in mijn woonkamer om toch een volle geluidsbeeld te creëren.

Ik wil niet van die kleine speakertjes zoals H&K maar toch een stapje hoger voor een leuk prijsje:
pricewatch: Jamo S426 HCS3 5.0 Zwart

Dit setje in combinatie met een subwoofer van 200 Watt (merk is nog niet zeker) en een versterker (waarschijnlijk de onkyo 608, dit vanwege de EOL status en ook het zachte prijsje) zal dit voorlopig voldoende zijn tot ik weer verhuis naar iets groters. Maar toch om een goed beeld te krijgen hoe dit setje klinkt heb ik op google gezocht waar ik dit setje kon luisteren.

Nergens dus... :(

Of ik heb het niet gevonden, hoe dan ook weten jullie wellicht waar ik dit setje kan beluisteren?

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Even een vraagje over de Jamo s608/HCS3/6. Aangezien ik aan het einde van dit jaar ga verhuizen naar een appartement wil ik graag een paar euro's investeren in een home cinema set. Mijn oog is al een tijdje gevallen op een onkyo tx sr(sn)608 + HCS 3 of 6, hoofdzakelijk door de relatief zachte prijs. Omdat het nog even duurt voordat ik de set aan ga schaffen vraag ik mij af hoe lang Jamo er veelal over doet om een speakerlijn te vernieuwen? Met andere woorden; zijn de HCS 3 of 6 sets over een half jaar nog verkrijgbaar?

Ik heb al even op internet rondgekeken, maar kan er betrekkelijk weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Daar kan alleen Jamo antwoord op geven.
Maar aangezien de Jamo S606 en S608 al een aantal jaren op de markt zijn hoef je volgens mij niet zo bang te zijn dat ze straks niet meer verkrijgbaar zijn.
En is dat wel het geval dan is er vast wel een andere serie goede en zeer betaalbare luidsprekerssets te koop.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online
Oh, die dingen blijven lang genoeg wel op voorraad hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top!

Thnx voor het snelle antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
Ik heb na wat wikken en wegen besloten om de Jamo S608 te bestellen.
Dit heb ik gedaan omdat ik toch wel her en der leest dat deze toch wel iets beter klinkt dan de S606. Dan heb ik liever direct iets goeds, bij mij begint het anders toch altijd na verloop van tijd te jeuken dat ik net dat beetje extra wil.
Ik heb ze trouwens besteld als HCS3, dus met de center en twee surrounds.
Het wordt denk ik volgende week voordat ik ze in huis heb, maar ik laat me verrassen. :*)
Ik zal overigens ook mijn bevindingen met jullie delen, natuurlijk!

[ Voor 6% gewijzigd door EcktenBaas op 27-04-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
De S608 5.0 is HCS 3

De S606 5.1 is HCS 6

Is dit alleen door de subwoofer? Of heeft dit ook nog een andere betekenis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
StealthyPeanut schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:00:
De S608 5.0 is HCS 3

De S606 5.1 is HCS 6

Is dit alleen door de subwoofer? Of heeft dit ook nog een andere betekenis?
HCS3: geen woofer
HCS5: jamo sub 200
HCS6: jamo sub 250

verschil is enkel de sub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De 5.0 en 5.1 zeggen anders al genoeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Fijn. Net gemaild met CoolSound, waar ik 'm besteld had afgelopen donderdag. Beloofde termijn was 2-5 dagen, maar wordt nu uitgesteld tot medio volgende week. Geweldig, die webshops.

Natuurlijk krijg je meteen de mogelijkheid om wat anders aan te schaffen voor hetzelfde geld, zij hebben 't immers al in de pocket. Grmbl..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
Throduss schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:33:
Fijn. Net gemaild met CoolSound, waar ik 'm besteld had afgelopen donderdag. Beloofde termijn was 2-5 dagen, maar wordt nu uitgesteld tot medio volgende week. Geweldig, die webshops.

Natuurlijk krijg je meteen de mogelijkheid om wat anders aan te schaffen voor hetzelfde geld, zij hebben 't immers al in de pocket. Grmbl..
Nee, dat meen je niet! Daar heb ik ze dus vanmiddag ook besteld. :'(
Goed, dan maar wat langer wachten dus. :(
Heb overigens niet van tevoren betaald, ik ga ze afhalen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:25

Sandyman538

SandstorM [148839]

Throduss schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:33:

Coolsound is wel de goedkoopste, maar ik moest toen ik geloof bijna 3 weken wachten op de set. Eerst was die niet op voorraad (duurt zo'n 5 dagen volgens de website, maar bij mij bijna 2 weken). Toen kwam die op woensdag bij hun op voorraad, maar ze bezorgden niet elke dag het hele land. Bleek dat de provincie Groningen op dinsdag op de lijst staat, waardoor je nog een week moet wachten. Erg ouderwets. Maar dat moet je er dan voor over hebben om 100 euro goedkoper uit te zijn. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Sandyman538 op 28-04-2011 05:46 ]

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
Sandyman538 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 05:46:
[...]

Coolsound is wel de goedkoopste, maar ik moest toen ik geloof bijna 3 weken wachten op de set. Eerst was die niet op voorraad (duurt zo'n 5 dagen volgens de website, maar bij mij bijna 2 weken). Toen kwam die op woensdag bij hun op voorraad, maar ze bezorgden niet elke dag het hele land. Bleek dat de provincie Groningen op dinsdag op de lijst staat, waardoor je nog een week moet wachten. Erg ouderwets. Maar dat moet je er dan voor over hebben om 100 euro goedkoper uit te zijn. :)
Klopt, dat is dan wel weer zo, scheelt mij ook aanzienlijk.
Ik mag dan ook eigenlijk niet klagen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 15:37

Cpt-Cholo

I did it again...

Heb nu al een paar keer versterker verplaatst en ben dat vastschroeven zo beu als...
FeaR1986 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:58:
[...]
Als je snel en goedkoop klaar wilt zijn gewoon deze van Ebay bestellen. Nakamichi was vroeger een zeer goed merk, nu is het gewoon een plakmerk. Dus in dit geval Chinese banaanstekkers met een duur merkstickertje er op. Maar goed, in de basis zijn dit soort stekkers hetzelfde. Alleen bij de duurdere merken is het mechanisme wat beter om de draden vast te zetten en de afwerking net wat beter. Maar goed, dan kan je wel prijzen hebben van 6 euro per paar tot letterlijk honderd euro per paar.
Heb net een setje van 30 besteld (14 euro), zeker free shipping is zeer leuk.

Nu zou ik wel nog wat 2.5mm kabel kunnen gebruiken, iemand in de buurt die volgende rol wil delen? (Gent België)

http://cgi.ebay.nl/100m-L...rs_RL&hash=item4148b7880e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
Cpt-Cholo schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:28:
Heb nu al een paar keer versterker verplaatst en ben dat vastschroeven zo beu als...

[...]

Heb net een setje van 30 besteld (14 euro), zeker free shipping is zeer leuk.

Nu zou ik wel nog wat 2.5mm kabel kunnen gebruiken, iemand in de buurt die volgende rol wil delen? (Gent België)

http://cgi.ebay.nl/100m-L...rs_RL&hash=item4148b7880e
Waarom niet deze? Linkje:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...RK:MEWNX:IT#ht_1711wt_907

Daar kun je er gewoon direct 5 van bestellen, dan krijg je het als een snoer van 50 meter. Zo kreeg ik het in ieder geval en ik vind de kwaliteit zeer goed te noemen, ik heb echter geen referentiekader.
Uitgezonderd van een 0.4mm kabeltje dat aan mijn JVC stereosetje zat wat ik in groep 4 heb gekregen. :+

Edit: ben je ook nog eens 15 euro goedkoper uit! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
Ik heb het idee dat Coolsound niet erg nauwkeurige levertijdindicaties heeft. Toevallig toen ik nog de Jamo S608's wou bestellen had ik ook een Jamo SUB300 meebesteld waar een levertijd van 2-5 werkdagen op zou zitten. Vervolgens besteld en kreeg redelijk snel een mailtje met daarin vermeldt dat de Sub300 pas één maand later gelevert kon worden, en dat de levertijdindicaties zelden niet klopten... Maarjah ze zijn inderdaad wel goedkoop. Heb toen overigens m'n hele set geannuleert en een stereo setup gekocht gekocht:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Maarja, jij hebt je set niet geannuleerd wegens coolsound. Misschien wel goed dat er eerlijkheidshalve bij te vermelden.

Verder zie ik het wel. Volgende week ben ik op vakantie en hoop 'm als ik terug ben bij mijn ouders thuis te kunnen vinden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Throduss schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:08:
Maarja, jij hebt je set niet geannuleerd wegens coolsound. Misschien wel goed dat er eerlijkheidshalve bij te vermelden.
Nee, inderdaad! Jij bent meteen een stapje hoger op de ladder gaan staan :D

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
Póg mo Thóin schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:32:
[...]
Nee, inderdaad! Jij bent meteen een stapje hoger op de ladder gaan staan :D
Haha ja dat klopt. Had ik er misschien even bij moeten vermelden. Maargoed vond het ook niet zo super dat er 2-5 dagen stond wat ongeveer één maand bleek te zijn, maar inderdaad, ookal konden ze het wel snel leveren dan had ik het ook geannuleert. Moet zeggen dat alles wel netjes en snel werd afgehandeld nadat ik had geannuleert.

Heb de Jamo S608's wel een keer in het echt gehoort en voor dat geld zijn het erg mooie boxen hoor daar niet van!

[ Voor 9% gewijzigd door woutjeeh op 28-04-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Ach, dat is de hedendaagse tendens met webshops. Gewoon niet eerlijk zijn over levertijden en ondertussen iDeal betalingen binnenharken. Zou me niks verbazen als ze voor grotere bestellingen pas een bestelling plaatsen als ze een klantenorder binnenhebben. Is qua bedrijfsvoering natuurlijk wel handig, want je hebt nooit schulden. Maar is niet helemaal netjes..

Verder verslaan je Focal's deze Jamo's vast en zeker, maar daar is de prijs dan ook naar ;) Bevallen je Focal's nog steeds goed? Vind ze er wel echt superstrak uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Wat betreft de levertijden bij Coolsound, dit had ik in een ander topic gepost:

"
Had even een mailtje gestuurd naar het bedrijf met de speakers voor 579 euro, en ze konden ze ook in het zwart leveren. Volgens mij zijn ze nog niet op voorraad, dit zou begin mei weer het geval moeten zijn.
Ze staan dacht ik al op de website in het zwart.
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
Throduss schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:06:
Ach, dat is de hedendaagse tendens met webshops. Gewoon niet eerlijk zijn over levertijden en ondertussen iDeal betalingen binnenharken. Zou me niks verbazen als ze voor grotere bestellingen pas een bestelling plaatsen als ze een klantenorder binnenhebben. Is qua bedrijfsvoering natuurlijk wel handig, want je hebt nooit schulden. Maar is niet helemaal netjes..

Verder verslaan je Focal's deze Jamo's vast en zeker, maar daar is de prijs dan ook naar ;) Bevallen je Focal's nog steeds goed? Vind ze er wel echt superstrak uitzien.
Is dus bij mij ook het geval. Vooraf even een belletje gedaan of zo al op voorraad waren, blijkt dat ze dus pas bestellen als er een order binnen is. Maar goed, ze zijn wel goedkoop, dus ik neem het voor lief. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Anders waren ze niet zo goedkoop geweest. Op deze manier besparen ze veel kosten in magazijn en personeel. Enige wat deze tent dus doet (denk ik) is doorgeefluikje spelen met een grijpvoorraadje die ze direct weg kunnen sturen (<250 euro ofzo). Zolang ze mij goedkoop leveren vind ik het best. Ik wacht wel ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Throduss op 29-04-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
Throduss schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:06:

Thanks :) Ze bevallen echt super. Geluid is heerlijk en ik gebruik ze dan ook elke dag wel minimaal een uur, dus elke dag weer genieten :>

De S608's zien er in het echt ook erg mooi uit hoor. Vooral de Dark apple vind ik erg mooi op plaatjes. Heb zelf de zwarten gezien in de winkel, en vooral dat glimmende vooraan de speaker vind ik erg mooi, is natuurlijk wel veel poetswerk maarjah dat moet je ervoor over hebben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online
Ik kan Eshop.nl trouwens aanraden als je deze online wilt bestellen. Ging perfect bij mijn bestelling, en een eigen koeriersdienst brengt ze langs (zelfs tot in de woonkamer bij mij). De doos van de HCS3+ past niet zomaar in iedere auto, dat je het even weet :P

Zelfs een kapotte spike (schroefdraad zat dicht) hebben ze nagestuurd bij mij trouwens. Goeie service en levertijd van minder dan een week geloof ik (koerier belde vooraf om een afspraak te maken en kwam dan ook keurig op tijd) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag in media markt de s606 voor 179 euro staan ( lwd ) zit er erg veel verschil tussen deze en de s608 .
de s608 heb ik beneden maar ik heb boven me eigen prive kamer en luister daar regelmatig LP's
voornamelijk rock zoals deep purple , pink floyd , uriah heep en enkele electronica muziek zoals kraftwerk vangelis en jean michel jarre.

als deze s606 beetje richting de s608 komen dan zou ik die mss willen hebben voor boven.
kan iemand mij zeggen of deze s606 goed klinken .. of zullen ze veel zullen tegen vallen.
heb de s608 aangesloten op een denon avr3311 ( bi-amp )
Boven zullen indien ik de s606 koop ze aangesloten worden op een pioneer sa-7300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 18:29:
ik zag in media markt de s606 voor 179 euro staan ( lwd ) zit er erg veel verschil tussen deze en de s608 .
de s608 heb ik beneden maar ik heb boven me eigen prive kamer en luister daar regelmatig LP's
voornamelijk rock zoals deep purple , pink floyd , uriah heep en enkele electronica muziek zoals kraftwerk vangelis en jean michel jarre.

als deze s606 beetje richting de s608 komen dan zou ik die mss willen hebben voor boven.
kan iemand mij zeggen of deze s606 goed klinken .. of zullen ze veel zullen tegen vallen.
heb de s608 aangesloten op een denon avr3311 ( bi-amp )
Boven zullen indien ik de s606 koop ze aangesloten worden op een pioneer sa-7300
Voor de prijs van 179,- gewoon doen. s606 zijn wat minder in middengebied.
Maar (nieuw) koop je niks beters voor deze centen.

Edit: stuks prijs??..of set

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Voor wat betreft de geluidskwaliteit van de S606 zou ik deze thread even goed doorlezen want daar is al meer dan genoeg over gezegd. ;)

btw is die €179,- een per stuk prijs? Want dan zou ik even verder shoppen aangezien ze ook wel goedkoper te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
sjaool schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:27:
Voor wat betreft de geluidskwaliteit van de S606 zou ik deze thread even goed doorlezen want daar is al meer dan genoeg over gezegd. ;)

btw is die €179,- een per stuk prijs? Want dan zou ik even verder shoppen aangezien ze ook wel goedkoper te vinden zijn.
Bij mediamarkt en saturn zie ik altijd stukprijs staan.
Dus ff goed nakijken ts!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-08 19:15
Weet iemand of het mogelijk is om die S 604 satellieten en de S 60 CEN center apart aan te kopen of moet je meteen de hele set aankopen? Ik zou graag de S608 zuilen aankopen en later die center en satellieten. Anders wordt de aankoop van een 5.1 of 5.0 set + versterker nogal duur om in 1 keer aan te kopen, vandaar mijn vraag.

De S606 5.0/5.1 set zou het probleem ook oplossen vanwege de lagere prijs maar zoals hierboven al vermeld zou ik nadien "spijt" hebben dat ik niet wat langer gespaard had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-02 11:18
Ik heb zojuist de Jamo S608 HCS 3 set samen met een Onkyo xt-sr608 versterker besteld en ik ben nu aan het kijken hoe ik de speakers ga opstellen in de woonkamer. De voor speakers zijn op zich vrij duidelijk maar bij de achter speakers heb ik zo mijn twijfels. In de handleiding zie ik staan de je de speakers middels een schroef in de muur/ kast of wat dan ook kan ophangen, alleen nu is mijn vraag wat jullie ervaring daarmee is? Aangezien de surround speakers S602 ook een bass reflex buis heeft. Deze wordt dan eigenlijk gedempt? Ik kan ze op de kast zetten maar dan komen de speakers uit op een hoogte van circa 1,80 m. Als ik ze aan de kast ga hangen kan ik ze op oor hoogte hangen.

ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/10sez4l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/8z1y7k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

n0valyfe schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:21:
Weet iemand of het mogelijk is om die S 604 satellieten en de S 60 CEN center apart aan te kopen of moet je meteen de hele set aankopen?
Jamo S604 is gewoon los te koop zoals hier te zien.

Jamo S60 Center is wat lastiger, maar het kan wel. Zoals hier te lezen. Maar volgens bronnen gaat Jamo de S60 Center vanaf medio mei dit jaar los leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik ben van plan een Jamo 5.1 setje te kopen voor op mijn appartement. De woonkamer is ongeveer 4,5 bij 5,5 meter groot. (muren zijn 2,60 meter hoog). Ik kom op de 3de verdieping te wonen. Ik zit dus met buren aan alle kanten (links, rechts, boven en onder).

Krijg ik meteen de eerste dag ruzie als ik zo een setje aanschaf of zijn er bepaalde tips die jullie voor me hebben? (Sub bijvoorbeeld plaatsen aan de linkerkant van mijn tv-meubel richting balkonraam, zuilen minimaaal 30 cm van de muur, spikes onder de sub etc etc?).

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 01-05-2011 22:23 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online
_sTIMpie_ schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:32:
Ik heb zojuist de Jamo S608 HCS 3 set samen met een Onkyo xt-sr608 versterker besteld en ik ben nu aan het kijken hoe ik de speakers ga opstellen in de woonkamer. De voor speakers zijn op zich vrij duidelijk maar bij de achter speakers heb ik zo mijn twijfels. In de handleiding zie ik staan de je de speakers middels een schroef in de muur/ kast of wat dan ook kan ophangen, alleen nu is mijn vraag wat jullie ervaring daarmee is? Aangezien de surround speakers S602 ook een bass reflex buis heeft. Deze wordt dan eigenlijk gedempt? Ik kan ze op de kast zetten maar dan komen de speakers uit op een hoogte van circa 1,80 m. Als ik ze aan de kast ga hangen kan ik ze op oor hoogte hangen.

ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Als ik naar je situatie kijk zou ik ze sowieso niet op de kasten zetten; dat is te hoog en geeft een raar effect en doet afbreuk aan het surroundgeluid.

Verder hoeven bassen niet per se uit deze speakers te komen en kan het zelfs de klank ten goede komen als je de crossoverfrequentie wat hoger instelt zodat de laagste tonen gewoon uit de S608 (of een subwoofer) komen. Het grootste nadeel is dat je er nu zo dichtbij zit, maar dit is aan te passen door ze zachter te zetten in de receiver. Ik denk dat je uiteindelijk toch nog een erg mooi geluid eruit kunt toveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
oke. bedankt.

kreeg net van Coolsound een mailtje dat de verwachte lever datum van de jamo's eind mei is. dus moet er nog een hele maand op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey kijk eens bij deze winkel e-shop.
Ben ik ook tevreden over de levering en alles.

http://www.eshop.nl/winke..._Studio_S_608_kersen.html

Nu heb ik ook een vraag ik heb nu dit setje de jamo s 604 front jamo s 602 rear en de jamo s60 center.
Nu wil ik de jamo s 606 of 608 als front halen en de jamo s 604 als rear jamo s 60 center
Maar is het te overwegen om even door te sparen voor de jamo s 608.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
_sTIMpie_ schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:41:
oke. bedankt.

kreeg net van Coolsound een mailtje dat de verwachte lever datum van de jamo's eind mei is. dus moet er nog een hele maand op wachten.
:o
Eerst was de leverdatum verzet naar begin mei, nu naar eind mei?
Ik heb overigens geen mailtje gehad, ik heb ze geloof ik vorige week woensdag besteld.
Dus hopelijk hebben ze voor mij gisteren ofzo besteld en worden ze voor mij nog wel geleverd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
EcktenBaas schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:01:
[...]

:o
Eerst was de leverdatum verzet naar begin mei, nu naar eind mei?
Ik heb overigens geen mailtje gehad, ik heb ze geloof ik vorige week woensdag besteld.
Dus hopelijk hebben ze voor mij gisteren ofzo besteld en worden ze voor mij nog wel geleverd. :/
ik heb zondag besteld en toen stond er nog dat ze bij de leverancier op voorraad waren. maar vandaag staat er dat het 1 a 2 weken duurt. (maar dat klopt dus niet).

misschien heb je geluk.

ik heb op zich geen grote haast bij de levering.
ik heb een mailtje gestuurd of ik gecompenseerd kon worden en heb er 30 meter gratis luidspreker kabel 2x 2,5mm2 bij gekregen. (tip!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
_sTIMpie_ schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:26:
[...]

ik heb zondag besteld en toen stond er nog dat ze bij de leverancier op voorraad waren. maar vandaag staat er dat het 1 a 2 weken duurt. (maar dat klopt dus niet).

misschien heb je geluk.

ik heb op zich geen grote haast bij de levering.
ik heb een mailtje gestuurd of ik gecompenseerd kon worden en heb er 30 meter gratis luidspreker kabel 2x 2,5mm2 bij gekregen. (tip!)
Tsja, ik hoop het ook, dat ik ze misschien deze week nog heb.
Verder goeie compensatie hoor! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
volgens mij bestellen ze in een keer een heleboel setjes. hierdoor krijgen ze nog grotere korting en verdienen ze meer ondanks dat de kosten nu al de laagste zijn die er te krijgen zijn. beetje jammer wel als je er op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Vaak wordt er gebruik gemaakt van Just In Time en dat betekent dat je toch afhankelijk blijft van de groothandel/importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diezelfde vraag heb je hier ook al gesteld. Zoals gezegd is er over het verschil tussen de Jamo S606 en de Jamo S608 al veel gesproken in dit topic.

En aanvullend, een vraag eindigt met een vraagteken. Je posts zullen een stuk leesbaarder worden als je de juiste leestekens gaat gebruiken...

[ Voor 73% gewijzigd door FeaR op 03-05-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:00

HeroS

SmartHome Nerd

@tommaassen >> Lees het topic even door staat genoeg over de verschillen tussen de 606 en 608. Ik heb zelf voor de 608 gekozen.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Je kan ook geld in je zak houden en gaan voor de Jamo S506 zoals ik gedaan heb.

Ik wilde eik upgraden al, maar nu ik er zo nog eens over nagedacht heb klinken ze eik meer dan goed genoeg voor mij en prio is mn Z5500 verkopen en een leuk simpel 2,0 setje bij mn pc zetten.

Buiten dat ze goedkoper zijn vind ik ze ook mooier dan de 606 en de 608 overigens, maar dat is persoonlijke smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:37
Nu zoek ik 2 nieuwe front speakers voor mijn 2.0 opstelling in de woonkamer. Nu heb ik de S606 op het oog. Maar hoe zit het met de basweergave van deze speakers en de weergave in een wat grotere ruimte ?

De speakers gaan aangestuurd worden door een Technics class AA amp van 2x80watt rms.

Iemand ervaring met soortgelijke amp qua vermogen op deze speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik ga mijn setje Jamo S606 te koop zetten binnenkort. Over een maand of wat staat er een ander TV meubel en dan kunnen ze eigenlijk niet meer staan. Dan wil ik een setje KEF's kopen.

Dus als iemand nog een setje Jamo S606 HCS3 wil kopen in kersen kleur in goede staat voor iets minder dan 300 euro, stuur maar een PBtje!

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Galaxis schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 07:37:
Nu zoek ik 2 nieuwe front speakers voor mijn 2.0 opstelling in de woonkamer. Nu heb ik de S606 op het oog. Maar hoe zit het met de basweergave van deze speakers en de weergave in een wat grotere ruimte ?
Wat ik begrepen heb van mensen die ze vergeleken hebben (kijk ook de reviews) is dat de S608 meer laagweergave heeft dan de S606, maar dat beide speakers op zich het luisteren waard zijn. Zelf heb ik daarom voor de S608 gekozen, en daar later zelfs nog een sub aan toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

Sandyman538 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:23:
[...]

Wat ik begrepen heb van mensen die ze vergeleken hebben (kijk ook de reviews) is dat de S608 meer laagweergave heeft dan de S606, maar dat beide speakers op zich het luisteren waard zijn. Zelf heb ik daarom voor de S608 gekozen, en daar later zelfs nog een sub aan toegevoegd.
Die sub heb je dan puur voor films denk ik of niet?
Want ik heb de s606 staan in mijn kamer (4x3m) en ik heb meer dan genoeg bas, zal ook wel met de akoestiek te maken hebben.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:37
Tijn96 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:14:
[...]

Want ik heb de s606 staan in mijn kamer (4x3m) en ik heb meer dan genoeg bas, zal ook wel met de akoestiek te maken hebben.
De S606 komt in onze woonkamer te staan , in eerste instantie bedoeld als 2.0 setup , maar als de bass niet mee komt misschien naar een 2.1 setup. De ruimte is 55m2 dus best flink...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Galaxis schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:32:
[...]De S606 komt in onze woonkamer te staan , in eerste instantie bedoeld als 2.0 setup , maar als de bass niet mee komt misschien naar een 2.1 setup. De ruimte is 55m2 dus best flink...
Een ruimte van 55m² zal voor elk paar vloerstaanders wel een flinke kluif worden. Er zijn speakers welke vele malen duurder zijn dan een Jamo S606 welke het ook niet voor elkaar krijgen. Hangt natuurlijk ook het één en ander af van de vorm van de ruimte en de verdere akoustiek. Verder weet ik niet wat zo'n Technics in het echt doet, maar een Klasse A versterker staat er nu niet echt om bekend veel vermogen te kunnen leveren. Wel om veel vermogen te vragen uit het stopcontact :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Tijn96 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:14:
[...]

Vaak wel, maar zo nu en dan met een stukje muziek doet die ook gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Laatst online: 11-09 18:26
Ik zal ook maar even mijn ervaring toevoegen!

Ik ben in Putten bij Havoned wezen luisteren. Werd daar vriendelijk geholpen en gewezen naar de speakeropstelling. De medewerker aldaar zette mijn CD op play, gaf me de afstandsbediening en legde uit hoe het apparaat waarmee je van speakers kan switchen werkte. De speakers bij Havoned zijn aangesloten op een Tangent stereo receiver en Tangent CD speler. We namen plaats en konden uitgebreid de tijd nemen om te luisteren en de verschillende speakers te vergelijken. De S608, S606 en de S506 stonden opgesteld, in 2.0 stereo opstelling toen wij er waren (dus niet de gehele HCS of met sub).
Zoals anderen al omschreven hoorde ook wij een wereld van verschil tussen de S608 en de overige speakers van Jamo. Bij de S608 was het geluid mooi en helder, de bas klonk goed en in verhouding met andere toonhoogtes, dit bleef ook zo op verschillende volumes en met verschillende genres muziek. Ik heb bijvoorbeeld geluisterd naar deadmau5 tracks, maar ook naar the beatles, the wombats etc. Ik had een selectie gemaakt van muziek waar mijn logitech 5.1 setje typisch problemen mee had (vooral in de lagere tonen).
Vergeleken met de S608 klonken de overige speakers vrij dof, met name in de hoge en scherpere tonen kon je het verschil heel goed merken (dof dus). Bovendien kwam de bas bij de goedkopere series minder goed uit (leek meer te resoneren zodat één bepaalde bastoon er opeens erg bovenuit stak).

Uiteindelijk heb ik later die week besloten de S608 HCS3 icm een TX-SR608 aan te schaffen. Ik heb ze bij Digitalstreet in Beuningen besteld. Ze stonden daar in het magazijn en zouden binnen 24 uur in de winkel af te halen zijn (ik woon in de buurt). Diezelfde dag (koopavond) kreeg ik al een mailtje dat ik ze af kon halen. Gelukkig had ik een stationcar meegenomen, de gehele HCS3 set is namelijk in één doos verpakt. Dat past dus écht alleen in grotere auto's. De gehele kofferbak van de Volvo V40 zat vol met de achterbank neergeklapt. (Niet onderschatten dus)

Eenmaal thuis heb ik de set met bi-amp aangesloten met 2.5mm speakerkabel van de GAMMA. Vervolgens heb ik de set gekalibreerd met Audissey 2EQ en met de hand hier en daar nog wat bijgesteld (Crossover voor surround speakers in overeenstemming met het boekje van de speakers ipv wat de Audissey mic detecteert). Ik heb de set nu een dagje ingespeeld en ik ben er tot dusver erg tevreden mee. De bass die uit de zuilspeakers komt vind ik voldoende, ik zal er dus geen subwoofer bij aan gaan schaffen, dat terwijl ik warme klanken en een volle bass juist erg belangrijk vind (ik zet de bass altijd wat hoger dan standaard). Als je het volume opendraait kun je de bass ook goed voelen, ik merkte ook dat de bank waar ik op zat al mee begon te trillen.

Mijn kamer is ongeveer 25 vierkante meter groot, ik heb de zuilen opgesteld met de baspoorten naar buiten. Tussen de baspoort en de kast/muur, die vanwege ruimtegebrek ongeveer 30cm naast speakers staan, heb ik de speakers iets naar binnen gedraaid ( Zo dus zegmaar: \ / ). De bastonen lijken nu beter uit te komen en een groter gedeelte van de kamer te bereiken.

[edit]
Nu ook een laptop met toslink spdif aangesloten op mijn S608 HCS3, de receiver schakelt nu automatisch naar DTS of Dolby Digital modus zodra ik op de laptop een bestand afspeel dat over een dergelijke audiomodus beschikt. Bevalt me goed zo! Ook heb ik wat multichannel muziekbestanden gedownload om in surround modus af te spelen, bij sommige muziek voegt dat echt veel toe, zeker bij live concertopnames!!

[ Voor 21% gewijzigd door JasperE op 14-05-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Toch scheelt het maar 5Hz tussen de 608 en de 606 en 8Hz tussen de 506 en de 608 qua hoe laag ze gaan.

Kennelijk dus genoeg om overduidelijk merkbaar te zijn denk ik dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online
JasperE: nog een tip: bi-amped aansluiten. Ik heb ook de 608+608 (:+) en heb in een niet-wetenschappelijke niet-dubbelblindtest gemerkt dat bassen iets strakker klinken (lijkt iets dieper te gaan) en dat hoge tonen ook strakker zijn.

Door te bi-ampen scheid je hoge en lage tonen waardoor de filters in de Jamo zelf minder werk hoeven te doen. Helaas kun je dan geen 7.1-setup meer maken, maar <10% van de blurays heeft zo'n soundtrack. Volgens mij zijn er nog meer 6.1 (=5.1+center rear) dan 7.1 soundtracks op bluray (bijv. de nieuwe Alice in Wonderland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Laatst online: 11-09 18:26
Sorcerer8472 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 07:10:
JasperE: nog een tip: bi-amped aansluiten.
Jep, zo heb ik ze ook aangesloten! Heb echter weinig vergeleken met de normale wiring en z.s.m. bi-amped aangesloten gezien de positieve reacties daarover in recensies en op dit forum. Ik vertrouw daarmee op ervaringen van mensen zoals jij die het verschil gelukkig wel hebben getest :) Dat het geen 7.1 meer aankan vind ik vooralsnog niet erg, heb toch 'maar' vijf speakers en weinig ruimte (zowel in zowel mijn kamer als mijn budget) voor twee extra stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Ik heb vandaag even gemailed met CoolSound inzake mijn bestelling, en ze verwachten dat mijn setje vandaag of morgen op hun werkvloer staat en daarna direct naar mij doorgezet wordt. Over compensatie door langer dan beloofde levertijd bleek echter niet te praten.

Het zal mij benieuwen wanneer ik de set nou daadwerkelijk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
@Throduss: Wanneer heb je wat besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Throduss schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:43:
Heb ze besteld! Nu 2-5 werkdagen wachten, en dan zijn ze binnen!

Heb ze besteld bij coolsound.nl voor € 609,- inclusief verzendkosten, in het zwart. Nu nog een stel goede bananenpluggen en kabels.

Anxious waiting!!
Jamo s608 HCS3.

Zou aanvankelijk 2 werkdagen betreffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
ah oke. dat is op zich goed nieuws. ik wacht het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
Throduss schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:23:
Ik heb vandaag even gemailed met CoolSound inzake mijn bestelling, en ze verwachten dat mijn setje vandaag of morgen op hun werkvloer staat en daarna direct naar mij doorgezet wordt. Over compensatie door langer dan beloofde levertijd bleek echter niet te praten.

Aight, misschien heb ik ze dan deze week ook wel. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Ik hoop het voor ons allen haha. Heb overigens ook 30 namakichi plugs besteld. Iets meer dan € 14,-. Waar doen ze het toch van vraag je je dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Sorcerer8472 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 07:10:
JasperE: nog een tip: bi-amped aansluiten. Ik heb ook de 608+608 (:+) en heb in een niet-wetenschappelijke niet-dubbelblindtest gemerkt dat bassen iets strakker klinken (lijkt iets dieper te gaan) en dat hoge tonen ook strakker zijn.

Door te bi-ampen scheid je hoge en lage tonen waardoor de filters in de Jamo zelf minder werk hoeven te doen. Helaas kun je dan geen 7.1-setup meer maken, maar <10% van de blurays heeft zo'n soundtrack. Volgens mij zijn er nog meer 6.1 (=5.1+center rear) dan 7.1 soundtracks op bluray (bijv. de nieuwe Alice in Wonderland).
Wat bedoel je precies met Bi-amped aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 07:50:
[...]

Wat bedoel je precies met Bi-amped aansluiten?
Het komt erop neer dat er 2 kabelparen naar de speakers lopen, 1 voor lage tonen en 1 voor hoge tonen. De Jamo S608 heeft 2 aansluitingen achter waar deze kabels in kunnen. Daardoor hoeven de speakers minder zelf hoge en lage tonen te filteren. Het bruggetje dat achterin je Jamo's zit kan dan achterwege blijven en het geluid klinkt naar mijn mening zuiverder (bijv. te horen in de meer complexe passages in Dark Side of the Moon, waar heel veel geluiden door elkaar te horen zijn; die kun je beter onderscheiden naar mijn idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Bij bi-amping heb je dan toch ook 2 eindversterkers nodig? Bedoel je niet bi-wiring?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online
FREAKJAM schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:06:
Bij bi-amping heb je dan toch ook 2 eindversterkers nodig? Bedoel je niet bi-wiring?
Ja, ik dacht ook dat het bi-wiring was, maar je sluit hem aan op 2 uitgangen op je versterker, dus op 2 eindversterkertrappen (2 losse apparaten hoeft niet om het bi-amping te noemen blijkbaar :?). De versterker moet er ook expliciet voor worden ingesteld, vandaar dat 7.1 dan ook niet meer mogelijk is.

[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-05-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

:Y

Je was me net voor, en je hebt gelijk

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Bij bi-amping heb je dan toch ook 2 eindversterkers nodig?
In principe was bi-amp oorspronkelijk ook alleen als je echt twee aparte versterkers had met twee aparte voedingen (en dus ook twee keer aangesloten op het lichtnet). Echter wordt tegenwoordig ook het toekennen van een aparte eindtrap van een meerkanaals receiver als bi-amp benoemd. Aan de ene kant klopt dat dus niet qua benaming, want eigenlijk heb je nog steeds maar één versterker en kan het dus geen bi-amp zijn. Aan de andere kant kies je wel een aparte eindtrap waardoor het theoretisch dan wel weer bi-amp kan heten.

Overigens hoeft bi-amp niet altijd goed uit te pakken als je met een receiver werkt. Vooral in de instap kan het zo zijn dan de voeding het aansturen van zeven kanalen niet meer goed trekt en inkakt. Nu hoeft dat niet altijd slecht te zijn, want 2 x 40 Watt is nog altijd meer dan 1 x 80 Watt. Maar er zijn ook receivers die van 1 x 80 Watt naar 2 x 25 Watt gaan. Maar goed, een paar kabels kosten de wereld niet dus uitproberen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online
FeaR: vergeet ook niet dat in theorie de vermogensverdeling verbetert doordat er minder verlies optreedt bij het filteren in de speaker. Maar da's allemaal wel heel theoretisch :P

Hoe dan ook is het bij deze Jamo's wel echt gemaakt op hoog/laag-verdeling. Ik weet niet of dat bij bi-amping traditioneel altijd zo was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:21:
FeaR: vergeet ook niet dat in theorie de vermogensverdeling verbetert doordat er minder verlies optreedt bij het filteren in de speaker. Maar da's allemaal wel heel theoretisch :P
Maar dat is de keuze van de fabrikant. Er zijn ook fabrikanten die bi-wire/bi-amp niet toepassen op hun speakers aangezien ze er niet voor niets een goed filter in hebben gezet. Nadeel van single wire is dat je dan wel meteen een flinke versterker nodig hebt om alles single-wire netjes van vermogen te kunnen voorzien. Want een B&W 802D of een Focal Electra 1028BE op een gewone receiver aansluiten gaat nu niet echt muziek opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 08:43:
[...]

Het komt erop neer dat er 2 kabelparen naar de speakers lopen, 1 voor lage tonen en 1 voor hoge tonen. De Jamo S608 heeft 2 aansluitingen achter waar deze kabels in kunnen. Daardoor hoeven de speakers minder zelf hoge en lage tonen te filteren. Het bruggetje dat achterin je Jamo's zit kan dan achterwege blijven en het geluid klinkt naar mijn mening zuiverder (bijv. te horen in de meer complexe passages in Dark Side of the Moon, waar heel veel geluiden door elkaar te horen zijn; die kun je beter onderscheiden naar mijn idee).
Bedankt voor je duidelijke uitleg :).

Ik kan dit alleen bij mijn 2 zuilen en centerspeaker toepassen. Is dat ook te regelen op een Onkyo 309 of 509?

Ik twijfel nog tussen deze 2 receivers. De ene heeft 130 ipv 100 watt en 1 HDMI-ingang meer. Scheelt toch wel bijna € 100,-. Is het met Jamo S608 HCS3 de moeite om 30 watt meer te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

StealthyPeanut schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:44:
[...]Bedankt voor je duidelijke uitleg :).

Ik kan dit alleen bij mijn 2 zuilen en centerspeaker toepassen. Is dat ook te regelen op een Onkyo 309 of 509?

Ik twijfel nog tussen deze 2 receivers. De ene heeft 130 ipv 100 watt en 1 HDMI-ingang meer. Scheelt toch wel bijna € 100,-. Is het met Jamo S608 HCS3 de moeite om 30 watt meer te nemen?
Center speaker bi-ampen wordt naar mijn weten niet ondersteunt door veel receivers. Als je dat soort speakers wilt gaan bi-ampen dan moet je gaan werken met een losse eindversterker waarvan je de kanalen toe kan wijzen. Maar op een receiver heb ik niets anders gezien dan dat alleen de fronts de optie hebben van bi-amp.

Over het vermogen kan ik kort zijn: staar je niet blind op vermogen. Onkyo staat niet echt bekend om het netjes opgeven van vermogens. De TX-SRXX6 en de TX-SRXX7 serie waren daar een goed voorbeeld van, al doet Onkyo met de TX-SRXX8 wel weer netjes mee. Echter heb ik nog geen tests van de nieuwe modellen van Onkyo kunnen vinden. Maar die 100 en die 130 Watt zijn gemeten op één kanaal, bij 6 Ohm en 1000 Hz. Iets wat je nooit gaat gebruiken aangezien je met een meerkanaals set gaat spelen en met een groter bereik. Vermogen gemeten bij meer kanalen en bij 20 - 20.000 Hz zou dus beter zijn. Dus het vermogen komt er dan anders uit te zien. Plus dat je nooit en te nimmer iets van honderd Watt nodig gaat hebben om gewoon muziek te kunnen luisteren. Dus die "30 Watt extra" zijn ten eerste niet nodig en ten tweede wellicht ook niet eens 30 Watt. En dan heb je nog het punt dat vermogen eigenlijk niets zegt. Er zijn stereoversterkers van duizenden euro's welke net 2 x 80 Watt kunnen leveren. Op papier dus minder dan bijna elke receiver, maar in de praktijk toch een stuk beter.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 10-05-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online
De Jamo center kun je ook niet bi-ampen, dus dan houdt het snel op :P

En inderdaad als je dat een punt vindt moet je even kijken of de 309 het wel ondersteunt, zou best kunnen dat dat pas vanaf 509 is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
Throduss schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:23:

Hmm, ik heb helaas dus nog steeds geen mailtje dat ze binnen zijn (ook geen update op de site), zoals ik stiekem eigenlijk al gedacht had. Ik ga morgen denk ik even bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Ik wilde nog reageren, had het druk, excuus.

Ik heb vandaag weer een mail gestuurd, de set zou namelijk gisteren of eergisteren op hun zaak aanwezig zijn, maar wederom niets gehoord. Dus heb ik een geïrriteerde mail gestuurd dat ik al twee keer een termijn beloofd heb gekregen die niet waargemaakt is. Kreeg aan het einde van de dag een mail terug dat ze geen contact hebben kunnen leggen met de leverancier en natuurlijk duizend excuses... Telefoonnummer werkt overigens niet, maar heb het alleen mobiel geprobeerd. Dat zou toch gewoon moeten werken?

Wat een onzin daar zeg. Is zeker weten mijn laatste bestelling bij die toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Tja, als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten moet je soms geduld hebben. ;)
Het kan zijn dat de groothandel laat is met het aanleveren van de sets en dan is Coolsound natuurlijk ook het haasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Lange levertijd zeur ik niet over, dat zou niet eerlijk zijn. Zij kunnen daar immers niets aan doen. Maat de mate van communicatie is zo slecht. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Ik heb vandaag mijn order bij CoolSound gecancelled na de volgende e-mail:

Helaas durft onze leverancier geen verwachte levertijd op te geven en blijven wij in het duister tasten.

Terwijl ze 3 dagen geleden wel durfde te beloven dat de speakers maandag of dinsdag binnenkomen zouden.

Heb contact opgenomen met EShop.nl, waarvan een forumgenoot al aangaf dat deze goed werken. Mail gestuurd met de vraag of ze de prijs van CoolSound tegemoet konden komen. Dat vonden ze niet nodig, maar hebben me voor dezelfde prijs wel een nog niet gedefinieerde lengte kabel toegezegd. Bovendien hebben ze nog meer dan genoeg zwarte Jamo S608 HCS3 op voorraad. Misschien een tipje voor de rest.

@Mods, nieuw bericht gemaakt wegens nieuwsupdate levering speakers aan topicgenoten, gezien het feit er 2 anderen zijn die deze speakers bij coolsound besteld hebben. Anders verdwijnt het topic in vergetelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Throduss schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:21:
@Mods, nieuw bericht gemaakt wegens nieuwsupdate levering speakers aan topicgenoten, gezien het feit er 2 anderen zijn die deze speakers bij coolsound besteld hebben. Anders verdwijnt het topic in vergetelheid.
No worries :)
Als je wat nieuws toe te voegen hebt aan een topic is een nieuw bericht onder je eigen bericht geen probleem. Het wordt alleen irritant als mensen dit meerdere malen achter elkaar doen en niets toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Mail gestuurd met de vraag of ze de prijs van CoolSound tegemoet konden komen. Dat vonden ze niet nodig
Wat bedoel je nou? Dat je Coolsound om korting gevraagd hebt omdat je bij een ander bedrijf er heel lang op moest wachten en uiteindelijk afbestellen?!

Niks gek dat je die korting niet kreeg, me dunkt. Coolsound heeft niets te maken met die andere club :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
vosss schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 00:05:
[...]

Wat bedoel je nou? Dat je Coolsound om korting gevraagd hebt omdat je bij een ander bedrijf er heel lang op moest wachten en uiteindelijk afbestellen?!

Niks gek dat je die korting niet kreeg, me dunkt. Coolsound heeft niets te maken met die andere club :)
Je leest niet goed, maar ter verduidelijking:

- ik bestel bij coolsound op 20 april een setje jamo s608 hcs3 met een beloofde levertijd van 2-5 dagen. Waarom coolsound? Het is de goedkoopste.
- 27 april; nog steeds niets gehoord, mail gestuurd waar ze blijven. Antwoord: begin mei.
- 9 mei nog niets gehoord; mail waar ze blijven. 9 of 10 mei wordt mij toegezegd
- 12 mei, weer niks. Mail waar ze blijven. Leverdatum onbekend, ik hoor het wel. Ik mijn order gecancelled.
- ik benadert eshop met de vraag of ze op voorraad zijn en of ze voor de prijs van coolsound kunnen leveren. Ja en nee, maar kan er wel kabel bij krijgen, ik vind het best

Snap je m nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
Throduss schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 01:23:
[...]

Je leest niet goed, maar ter verduidelijking:

- ik bestel bij coolsound op 20 april een setje jamo s608 hcs3 met een beloofde levertijd van 2-5 dagen. Waarom coolsound? Het is de goedkoopste.
- 27 april; nog steeds niets gehoord, mail gestuurd waar ze blijven. Antwoord: begin mei.
- 9 mei nog niets gehoord; mail waar ze blijven. 9 of 10 mei wordt mij toegezegd
- 12 mei, weer niks. Mail waar ze blijven. Leverdatum onbekend, ik hoor het wel. Ik mijn order gecancelled.
- ik benadert eshop met de vraag of ze op voorraad zijn en of ze voor de prijs van coolsound kunnen leveren. Ja en nee, maar kan er wel kabel bij krijgen, ik vind het best

Snap je m nu? :)
Ik snap m :)
Maar ik laat mijn order gewoon staan, ondanks de vage levertijden.
Heb overigens gisteren ook een belletje gedaan naar coolsound.
Er was dus geen duidelijke leverdatum, omdat de leverancier deze niet kon toezeggen.
Over de levertijden van begin mei had de leverancier dus verkeerde informatie gegeven.

Al met al een vage boel, ik hoop maar dat het goed komt.
Ik ga mijn order niet annuleren, verschil met E-Shop is dan dat ik ze moet laten bezorgen omdat het te ver weg is en dan moet ik ze laten bezorgen. Het prijsverschil is dan toch al wel 80 euro. :/
Ik ga na dit weekend weer bellen als ze er niet zijn en ga ik dan denk ik maar een tegemoetkoming eisen, want dan gaan ze toch wel dik over de levertijd heen. Ik wacht dan al wel een goede twee weken langer.

Een paar dagen later hoor je mij absoluut niet over klagen, zeker gezien de prijs. Maar het telefoontje klonk nogal vaag, gewoon dat ze een willekeurig iemand uit het dorp achter de telefoon hebben gedrukt om sorry te zeggen, die had er ook gewoon geen verstand van. Wat dat betreft is de telefonische service ronduit ruk. Bovendien gaan ze vanaf volgende week wel iets van twee weken over de levertijd heen. In mijn ogen wel iets te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online
Je hebt wel een station? Want iemand hier postte al dat het net paste met afgeklapte achterbank in een Volvo V40 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:44:
Je hebt wel een station? Want iemand hier postte al dat het net paste met afgeklapte achterbank in een Volvo V40 :P
Klopt,ik had een Grand Scenic en het paste net :Y
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.