Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

HeroS

SmartHome Nerd

Net naar Havoned geweest in Putten. Zeer leuk en prettige mensen en je kunt er rustig even luisteren en ze hebben ook alles van Jamo staan.

Ik heb geluisterd naar de s506, s606 en de s608. De s506 had die per ongeluk even aan staan en naar de switch naar de s606 hoef je meteen niet meer de luisteren naar de s506 :) Wereld van verschil.

Het verschil met de s606 en de s608 is wel wat minder groot. Maar je hoort wel dat de s608 even iets meer dynamiek geeft en wat verfijnder is. Wel prettigere naar te luisteren maar dit houdt niet in dat de s606 niks meer is.

Ik wilde hem graag met achter speakers en sub horen maar die opstelling hadden ze daar niet staan.

Ik twijfel namelijk nogsteeds tussen de s606 met sub en achter speakers of de s608 zonder sub maar wel met achter speakers. Qua prijs is het bijna het zelfde.

Muziek luisteren en film kijken gaat bij mij zo'n beetje gelijk op maar wil wel meer muziek gaan luisteren.

Iemand anders ook nog voor deze keuze gestaan?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

HeroS schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:40:
Ik wilde hem graag met achter speakers en sub horen maar die opstelling hadden ze daar niet staan.
Ik twijfel namelijk nogsteeds tussen de s606 met sub en achter speakers of de s608 zonder sub maar wel met achter speakers. Qua prijs is het bijna het zelfde.
Bij twijfel altijd de duurste optie nemen, dan ga je nooit spijt krijgen. Zo is een subwoofer altijd een aanwinst, of je nu de S608 of de S606 hebt. Maar ik zou dan eerst de set met de S608 nemen (die klinken naar jouw zeggen al beter) en dan later wellicht nog een keer een subwoofer er bij. Dan kan je nog een keer upgraden wat de set een stapje hoger tilt. Met de S606 5.1 ben je meteen klaar.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:10
RoaDHouse schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 02:06:
Ik heb de bas-units naar binnen, ze staan ongeveer 4.5 meter uit elkaar. Naar mijn idee is de bas dan strakker.

Dit zal voor iedereen natuurlijk verschillend zijn. Ik doe altijd mijn eigen bas-test als ik in de slaapkamer sta dan luister ik of de bas daar erg dreunt, als dit het geval is dan staan ze fout. Dan verander ik de plaatsing net zo vaak dat de bas eigenlijk alleen in de woonkamer aanwezig is (hier is ook een naam voor, die ben ik effe kwijt)

Het kan namelijk zijn dat de bas op compleet weg is op bepaalde plaatsen in de woonkamer als het verkeerd staat, dit komt vooral voor bij sub-woofers.

Ik heb ze wel een 10 centimeter van de muur afstaan, dit maakt wel veel verschil. Maar nogmaals dit is voor iedereen veschillend.
Volgens mij bedoel je staande golven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Zelf heb ik de speakers ongeveer 2 meter uit elkaar staan en ongeveer 30 cm van de muur af. Gebruik ze namelijk bij mijn pc in de huiskamer ipv de tv. De 'sweet spot' krijg ik als ik een meter of anderhalf naar achter rol op mijn stoel, dat doe ik dan ook regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-07-2018
Ik vroeg me nog 2 dingen af. Ik heb niet zo'n hele brede kamer. Ongeveer 2,5m breed. Er stat een bureau in van 1,5m dus ik hou aan beide kanten van het bureau een halve meter over waar ik dus de S608's wil plaatsen. Ik vroeg me af of ongeveer 30cm van de muur genoeg is om de speakers goed te laten klinken?
Aan de linkerkant is het denk ik niet zo'n probleem, maar aan de rechter kant is het bureau dicht i.v.m. die kastjes.

Ik heb van m'n situatie even een foto gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2011/03/12/f9e5622e689eaa4f5aceeee05ced1f4c/boxen.jpg

Het bureau staat trouwens op deze foto nog niet helemaal in het midden en de tafeltjes en pc / boxen naast het bureau wordt dan uiteraard vervangen door de S608.

Daarnaast vroeg ik me af of ik het geluid wel goed in m'n oren krijg. Het is een beetje moeilijk uit te leggen wat ik bedoel, daarom heb ik even in paint simpel getekent wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2011/03/12/9a3a9716d8118153c4a7b25a3aac0bf1/Voorbeeld.png

Die puntjes zijn zegma de geluidsgolfen.
Zou het geluid wel goed bij m'n oren komen? Of kan ik beter m'n bureau wat naar voren plaatsen of de boxen wat naar achteren (als ik ze eenmaal heb)?

@HeroS weetje toevallig wat de S608 HCS 3 kost bij Havoned?

[ Voor 9% gewijzigd door woutjeeh op 12-03-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 15:02
Je kan ook je speakers een beetje naar je toe draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
@TweakG5, daar zat ik zelf ook al aan te denken, maar dan staan de 2 woofers naar binnen, zorgde dat juist wel of niet voor een harde bass? Ik kan ze trouwens niet heel veel bijdraaien denk ik, omdat ik dus maar een halve meter speling heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Nu online

HeroS

SmartHome Nerd

Geen idee maar volgens mij verkopen ze daar niks (het is geen dealer). En de prijs die ik kreeg van s606 hc 5 was een stuk duurder dan in een webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
woutjeeh schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:59:
@TweakG5, daar zat ik zelf ook al aan te denken, maar dan staan de 2 woofers naar binnen, zorgde dat juist wel of niet voor een harde bass? Ik kan ze trouwens niet heel veel bijdraaien denk ik, omdat ik dus maar een halve meter speling heb.
Ik zou het niet weten want heb de speakers zelf niet. Maar als hij dan harder/zachter is kan je dat 1. aanpassen op je versterker of 2. de speakers omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
Ok, maar je denkt wel dat ik het geluid in mijn situatie goed te horen krijg wanneer ik de speakers iets bijdraai en eventueel wat naar achteren plaats zodat ze nog meer naar mij gericht zijn? En denk je dat bv. 25 cm van de muur genoeg is voor goed geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
woutjeeh schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:08:
Ok, maar je denkt wel dat ik het geluid in mijn situatie goed te horen krijg wanneer ik de speakers iets bijdraai en eventueel wat naar achteren plaats zodat ze nog meer naar mij gericht zijn? En denk je dat bv. 25 cm van de muur genoeg is voor goed geluid?
Nou 25 is natuurlijk wel weinig misschien kan je de speakers omdraaien zodat de woofers naar buiten zijn gericht. Ik heb mijn speakers ook zo'n 2 meter uit elkaar staan en ze zijn beide ongeveer 25graden naar binnen gedraaid en ik heb gewoon goed geluid. Maar dat is allemaal een kwestie van luisteren want iedereen vind weer wat anders lekker luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Mijn ervaring is dan weer dat draaien juist afbraak doet van voornamelijk de bass en je mid. Bij mij staan de speakers daarom ook gewoon recht.

In jouw situatie Woutjeeh zou ik eerder besluiten je tafel wat verder naar voren te schuiven. Dan zit je wat verder van je speakers af en heb je iets meer speling met de richting van het geluid.

Deze speakers geven trouwens een hardere bass als de woofers naar buiten staan, naar binnen is het dus wat minder maar naar mijn idee beter. Dat is natuurlijk weer een kwestie van je muzieksmaak en voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 09:56
HeroS schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:40:
Net naar Havoned geweest in Putten. Zeer leuk en prettige mensen en je kunt er rustig even luisteren en ze hebben ook alles van Jamo staan.
Dat luisteren naar een setje is dit een service die zo'n dergelijke hifi zaak heeft? Of zit er nog een verplichting aan vast? Ik ben namelijk ook in de markt naar de 606 of 608, maar ik heb ze nu nog niet nodig. Dus ik wil niet direct ergens iets kopen.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Nu online

HeroS

SmartHome Nerd

mhindrik schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:01:
[...]

Dat luisteren naar een setje is dit een service die zo'n dergelijke hifi zaak heeft? Of zit er nog een verplichting aan vast? Ik ben namelijk ook in de markt naar de 606 of 608, maar ik heb ze nu nog niet nodig. Dus ik wil niet direct ergens iets kopen.
Het is juist bedoelt om vrijblijvend te luisteren. Dus geen verplichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:41
FeaR1986 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:21:
[...]

Volgens mij haal jij dingen door elkaar en zoals reeds gezegd bi-amp en bi-wire. Single wire met bruggen of bi-wire met bruggen is exact hetzelfde: met bruggen verdeel je het vermogen ook over vier punten (terminals), net als met bi-wire en het vermogen wordt nog steeds maar door één terminal geleverd.
Ok, bi-ampen is het dan :+ Bi-wiren vind ik zo'n bizar concept dat ik er eigenlijk vanuit ging dat het pas écht bi-ampen is als je een aparte eindversterker hebt. Maargoed, het gaat dus om het scheiden van hoge en lage tonen en het deels bypassen van interne filters van de speaker.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:59

sjaool

Every life should have 9 cats

mhindrik schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:01:
[...]

Havoned is de importeur van Jamo en verkopen niet direct aan de klant dus luisteren is daar zeker vrijblijvend. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
Ik heb na lang twijfelen voor de Jamo s606 hcs3 set gekozen en ben er super blij mee!

alles via bi amp aangesloten.
Enkel surround speakers nog niet aangesloten; ben nog op zoek naar muurbeugels waarmee ik ze omhoog kan hangen en beetje kan richten... Toevallig iemand die er al muurbeugels voor heeft? Welke en waar besteld?

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Nu online

HeroS

SmartHome Nerd

Ga binnenkort de s608 bestellen wil graag gebruik maken van bananenpluggen nu had ik ergens gelezen dat er wel goede op ebay staan. Weet iemand nog toevallig welke ? Kan het niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Deze van Nakamichi? Wel 24 stuks voor nog een 16 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:10
Die banaantjes heb ik ook, je moet ze uit elkaar draaien dan steek je de speakerdraad door het achter gedeelte dan weer vastdraaien.

Beetje vreemde constructie, want de speakerdraad zit dan niet echt goed vast.

(sorry, ik heb niet goed gekeken deze zijn wel goed, die van mij kan je niet vastschroeven)

[ Voor 18% gewijzigd door RoaDHouse op 14-03-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

RoaDHouse schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:46:
Die banaantjes heb ik ook, je moet ze uit elkaar draaien dan steek je de speakerdraad door het achter gedeelte dan weer vastdraaien.

Beetje vreemde constructie, want de speakerdraad zit dan niet echt goed vast.
Dat is de normale manier om speakerdraad in banaanpluggen vast te zetten. Als het bij jou niet goed vast zit komt dat wellicht omdat je speakerdraad te dun is. Bananen geven veelal plaats voor speakerkabel van 4 - 6 mm² en dan houdt je met normale kabel van 2,5mm² best veel ruimte over. Manier om dat op te lossen is om bijvoorbeeld het speakerdraad een keer dubbel te vouwen en/of adereindhulzen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik reageerde te snel...... die zijn wel goed, die van mij niet :) de mijne kan je niet vastdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Nu online

HeroS

SmartHome Nerd

Yup, die ! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

RoaDHouse schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:00:
Ik reageerde te snel...... die zijn wel goed, die van mij niet :) de mijne kan je niet vastdraaien.
Zijn de jouwe dan niet bedoeld om met soldeer vast te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redeker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 22:20
Snakefoodjah schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:20:
Ik heb na lang twijfelen voor de Jamo s606 hcs3 set gekozen en ben er super blij mee!

alles via bi amp aangesloten.
Enkel surround speakers nog niet aangesloten; ben nog op zoek naar muurbeugels waarmee ik ze omhoog kan hangen en beetje kan richten... Toevallig iemand die er al muurbeugels voor heeft? Welke en waar besteld?
Ik heb voor mijn surround speakers (jamo s604) muurbeugels van Vogel's:

http://www.vogels.com/web...00-WALLBRACKET-BLACKB.htm

Maar voor jouw speakers kun je mss ook wel met een modelletje kleiner af.
De beugels zijn goed verkrijgbaar bij bv de mediamarkt of gamma/karwei.

12x 315Wp GCL mono 10gr op zuid SMA SB 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
FeaR1986 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:29:
[...]

Zijn de jouwe dan niet bedoeld om met soldeer vast te zetten?
Ja, dat zou best kunnen. Daar begin ik maar niet aan :) ik koop wel een paar andere. Vind het het wel makkelijk als je een keer de boel schoonmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik ben, na een goed half jaar met de S606 fronts in 2.0 opstelling dusdanig tevreden dat het naar meer smaakt. Nadat ook het vrouwtje overtuigd is van het betere geluid en de ruimte die dat opslokt in de woonkamer, is besloten dat de set wordt uitgebreid naar een 5.0 opstelling, te weten de S606 HT3.

Waarom een hele nieuwe set? De twee fronts gaan dan direct in de verkoop, waarmee de S60 center en S602 rears samen de helft goedkoper zijn dan als losse aanschaf.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Laatst online: 22-06 11:19
Wat is wijsheid. Heb nu +- half jaar 2x jamo s 608 met een denon 1611 taag wil ik naar 5.0 gaan. Enige probleem is dat de s 60 cen alleen in een set verkocht word of 2e hands( wat niet te vinden is ). Zou het een betere keuzen zijn om bijvoorbeeld voor een c 60 center, of hebben jullie andere opties

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
RedDragon schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:37:
Wat is wijsheid. Heb nu +- half jaar 2x jamo s 608 met een denon 1611 taag wil ik naar 5.0 gaan. Enige probleem is dat de s 60 cen alleen in een set verkocht word of 2e hands( wat niet te vinden is ). Zou het een betere keuzen zijn om bijvoorbeeld voor een c 60 center, of hebben jullie andere opties
Probeer ebay eens.
Eventueel amazon.co.uk en amazon.de, deze hebben vaak ook gratis verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:54
RedDragon schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:37:
Ik had hetzelfde, maar heb via ebay een S60cen gevonden die nieuw was tegen een redelijke prijs. Mijn S606 2.0 set zat destijds in een HCS3 doos. De webshop heeft dus de de center en de surrounds eruit gehaald. Als dit meer gebeurd loont het wel de moeite een aantal shops die de S606 zowel in 2.0 als 5.0 verkopen aan te schrijven. Die center moet immers ergens blijven. Die van mij kwam van Eshop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
Ossi schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:43:
[...]

Probeer ebay eens.
Eventueel amazon.co.uk en amazon.de, deze hebben vaak ook gratis verzendkosten.
Gilly schreef op zondag 20 maart 2011 @ 11:32:
[...]

Ik had hetzelfde, maar heb via ebay een S60cen gevonden die nieuw was tegen een redelijke prijs. Mijn S606 2.0 set zat destijds in een HCS3 doos. De webshop heeft dus de de center en de surrounds eruit gehaald. Als dit meer gebeurd loont het wel de moeite een aantal shops die de S606 zowel in 2.0 als 5.0 verkopen aan te schrijven. Die center moet immers ergens blijven. Die van mij kwam van Eshop.nl
Bedankt voor de tips zal er naar kijken :)

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Die prijzen die ze voor de S60CEN vragen op Ebay zijn echt buitenproporties i.v.m. de S606 zuilen.
Ik vind het dan ook belachelijk dat Jamo de S60CEN niet los op de markt brengt voor b.v. €80,- of €100,-.

Havoned, doe hier wat aan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Ik zou heel graag een set kopen zoals de S606/608 HCS3, maar zit met het volgende probleem:
Ik heb een soort waardebon (paar honder euro) dat ik voor verschillende winkels kan gebruiken, waaronder een HiFI winkel. Deze zou ik dus graag gebruiken voor goede luidsprekers, maar die winkel verkoopt geen Jamo.
Ze verdelen wel B&W, KEF, Bose, Art Sound en Wharfdale (op bestelling).
Ik heb geen zin om het volledige gamma van deze merken te gaan overlopen, zit er bij die merken iets gelijkaardig qua prijs en kwaliteit als de S606/608 HCS3 set? Kan iemand me daarvan iets aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
Ik heb eshop.nl gemail en daar kunnen ze de jamo s60 center leveren voor 138,00 inc btw inc verzendkosten wat ik ook gedaan heb bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
mngm schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:48:
Ik zou heel graag een set kopen zoals de S606/608 HCS3, maar zit met het volgende probleem:
Ik heb een soort waardebon (paar honder euro) dat ik voor verschillende winkels kan gebruiken, waaronder een HiFI winkel. Deze zou ik dus graag gebruiken voor goede luidsprekers, maar die winkel verkoopt geen Jamo.
Ze verdelen wel B&W, KEF, Bose, Art Sound en Wharfdale (op bestelling).
Ik heb geen zin om het volledige gamma van deze merken te gaan overlopen, zit er bij die merken iets gelijkaardig qua prijs en kwaliteit als de S606/608 HCS3 set? Kan iemand me daarvan iets aanbevelen?
Daar zitten al 3 betere merken bij: B&W, KEF en Wharfedale.
Art Sound ken ik niet, mogelijk is dat ook beter/heel goed.
Bose kun je beter ver van blijven.

Persoonlijk denk ik dat je het meeste waar voor je geld krijgt als je voor de Wharfedale Diamond 10 serie gaat.
Waarschijnlijk de 10.4 voor fronts, 10.1 voor rears en 10.CM als center of de iets kleiner center 10.CS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mngm schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:48:
Ik heb geen zin om het volledige gamma van deze merken te gaan overlopen, zit er bij die merken iets gelijkaardig qua prijs en kwaliteit als de S606/608 HCS3 set?
Welke winkel is het? Ik ben best wel benieuwd namelijk wat ze nog meer verkopen en wil de merken dus wel eens doorlopen. En denk dat er genoeg mensen zijn die dat ook wel voor je willen doen.
Ossi schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:31:
[...]Daar zitten al 3 betere merken bij: B&W, KEF en Wharfedale.
Art Sound ken ik niet, mogelijk is dat ook beter/heel goed.
Bose kun je beter ver van blijven.
Mwah, dat B&W kwalitatief beter is qua constructie en materialen zal ik zeker niet ontkennen. Maar goed, daar staan ze ook bekend om. Maar KEF is tegenwoordig ook een speakermerk wat voor 99% de speakers in China laat maken. Daar zit dan toch meteen minder charme in. Maar goed, wellicht ben ik bevooroordeeld aangezien ik zelf speakers heb die uit Frankrijk komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:54
RedDragon schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:15:
Ik heb eshop.nl gemail en daar kunnen ze de jamo s60 center leveren voor 138,00 inc btw inc verzendkosten wat ik ook gedaan heb bedankt voor de tips :)
Mooi zo! Dat is niet een totaal ander bedrag dan ik via Ebay heb betaald. Wel mooi dat je dan in 1 serie verder kunt bouwen, dat het dan relatief duur lijkt ... ja ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Welke versterkers hebben jullie eigenlijk bij jullie S6060 in 2.0 of 5.0 opstellingen? Ik gebruik een Marantz SR3001 AV reciever, maar heb nooit echt de kans gehad om vergelijkingsmateriaal te beluisteren. Iemand die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
FeaR1986 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:36:
[...]

Welke winkel is het? Ik ben best wel benieuwd namelijk wat ze nog meer verkopen en wil de merken dus wel eens doorlopen. En denk dat er genoeg mensen zijn die dat ook wel voor je willen doen.

[...]

Mwah, dat B&W kwalitatief beter is qua constructie en materialen zal ik zeker niet ontkennen. Maar goed, daar staan ze ook bekend om. Maar KEF is tegenwoordig ook een speakermerk wat voor 99% de speakers in China laat maken. Daar zit dan toch meteen minder charme in. Maar goed, wellicht ben ik bevooroordeeld aangezien ik zelf speakers heb die uit Frankrijk komen.
Dat in China gemaakte producten iets minder van kwaliteit zijn is algemeen bekend, maar dat wil niet zeggen dat alles uit China direct het kopen niet meer waard is.
Charme is natuurlijk geheel persoonlijk, het kan mij niet schelen dat er achter op een apparaat staat "made in china". Ik ga echt niet opeens met andere ogen naar een product kijken omdat het uit China komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Made in China zegt in principe niks over kwaliteit aangezien de meeste producten, ook van kwaliteitsmerken, in China geproduceerd worden.
De Jamo S606/S608 worden ook in China geproduceerd en zijn qua bouwkwaliteit zeer goed te noemen.

Ga je het nu over artikelen die bij Deal Extreme verkocht worden hebben dan hebben we het inderdaad in een aantal gevallen over kwalitatief minderwaardige producten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
sjaool schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:24:
Made in China zegt in principe niks over kwaliteit aangezien de meeste producten, ook van kwaliteitsmerken, in China geproduceerd worden.
De Jamo S606/S608 worden ook in China geproduceerd en zijn qua bouwkwaliteit zeer goed te noemen.

Ga je het nu over artikelen die bij Deal Extreme verkocht worden hebben dan hebben we het inderdaad in een aantal gevallen over kwalitatief minderwaardige producten. ;)
...en schroef eens een "Europees" open. Blijkt vaak dat ie slechts in Europa is geassembleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ossi schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:20:
[...]Dat in China gemaakte producten iets minder van kwaliteit zijn is algemeen bekend, maar dat wil niet zeggen dat alles uit China direct het kopen niet meer waard is.
Charme is natuurlijk geheel persoonlijk, het kan mij niet schelen dat er achter op een apparaat staat "made in china". Ik ga echt niet opeens met andere ogen naar een product kijken omdat het uit China komt.
En daarmee is KEF dus niets beter dan de Jamo's en daar ging het om. Je haalt je eigen punt hier onderuit...

En net wat ik zeg: ik ben wel zo iemand die liever zijn apparatuur - als het dan toch uit Azië moet komen - uit Japan heeft. Dat is ook één van de redenen waarom ik mijn receiver één serie hoger gekocht heb. De lagere serie kwam uit China. Vind het ook aan de ene kant wel jammer dat mijn Denon DVD 2500BT uit China komt. En qua speakers vind ik merken die nog in het eigen land worden gemaakt ook meer charme hebben. Je ziet het echter wel terug in de prijs, of je dat er voor over hebt is dan weer persoonlijk...

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 22-03-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
FeaR1986 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:37:
[...]

En daarmee is KEF dus niets beter dan de Jamo's en daar ging het om. Je haalt je eigen punt hier onderuit...

En net wat ik zeg: ik ben wel zo iemand die liever zijn apparatuur - als het dan toch uit Azië moet komen - uit Japan heeft. Dat is ook één van de redenen waarom ik mijn receiver één serie hoger gekocht heb. De lagere serie kwam uit China. Vind het ook aan de ene kant wel jammer dat mijn Denon DVD 2500BT uit China komt. En qua speakers vind ik merken die nog in het eigen land worden gemaakt ook meer charme hebben. Je ziet het echter wel terug in de prijs, of je dat er voor over hebt is dan weer persoonlijk...
Want elk product wat in china gemaakt wordt is van precies dezelfde kwaliteit?
Dat het in china iets minder nauw genomen wordt betekent niet dat het ineens pure bagger is...
Volgens mij ben je gewoon op zoek naar redenen om iets niet uit china te halen...
Wees gewoon eens tevreden met wat je hebt, dat je dvd speler uit china komt maakt geen bal uit. Het wordt gewoon bitstream doorgestuurd. Tegen de tijd dat dat ding af is is de techniek toch al zwaar verouderd.

We hebben geen versterkers meer nodig die 30 jaar mee gaan zoals vroeger. Je kan dan namelijk niet meer meekomen met nieuwe aansluiting en de bijbehorende geluidssignalen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Waarom wordt hier altijd zo negatief over BOSE gesproken. Naar mijn idee is hier helemaal niets mis mee, vind het zelfs erg goed klinken.

Ik heb een aantal luidsprekers van BOSE mogen beluisteren en ik moet zeggen "geweldig". Dit betreft zowel pc-luidsprekers als de reguliere, daarnaast ziet het er heel afgewerkt uit.

Alleen heb ik voor speakers niet zo veel geld over, daarom heb ik de s606 gekocht en die bevallen prima.

Verder vind ik B&W maar een overschat merk en veel te duur, er zit maar een vlak geluid in en daar moet je van houden. Maar goed dat is dan ook maar mijn mening :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Loona35 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:07:
Welke versterkers hebben jullie eigenlijk bij jullie S6060 in 2.0 of 5.0 opstellingen? Ik gebruik een Marantz SR3001 AV reciever, maar heb nooit echt de kans gehad om vergelijkingsmateriaal te beluisteren. Iemand die daar ervaring mee heeft?
Zelf gebruik ik de set als 2.0 op een Yamaha AX-900 wat in feite een vrij zware versterker is. Dat hoor je voornamelijk bij de lage tonen op een gemiddeld volume die wat meer naar boven komen. Ik heb de zelfde 2.0 set ook op een Philips FA 941 (edit, moet de 931 zijn) en daarna een 950 gehoord die naar mijn gevoel was dat net iets vlakker maar minder dreunend met de bass. Heb de speakers ook op een Yamaha A-2070 gehoord maar dat was in een veel te kleine ruimte.
Bij het beluisteren ging het uitsluitend over muziek, films heb ik qua vergelijking geen ervaring mee.

Edit, verkeerde Philips versterker genoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door Albinosaurus op 23-03-2011 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RoaDHouse schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 03:27:
Waarom wordt hier altijd zo negatief over BOSE gesproken. Naar mijn idee is hier helemaal niets mis mee, vind het zelfs erg goed klinken.
Bose haalt vaak dingen met het geluid uit die je als hifi-liefhebber niet wilt of in ieder geval zelf in de hand wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Via marktplaats mijn 2 S606en aangevuld met een C60 center en twee S602's, wat een verschil tov van sattellietjes die ik ervoor had! Kwam ze net tegen nadat ik ook nav dit topic EShop.nl had gemaild, heb nu een C60 ipv S60 die zo goed als nieuw* is voor een stuk minder geld.

*) Beetje offtopic, maar heeft iemand tips om de rookgeur uit speakers weg te krijgen? Zou je die Jamo stofkappen in een sopje kunnen reinigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:49:
Via marktplaats mijn 2 S606en aangevuld met een C60 center en twee S602's, wat een verschil tov van sattellietjes die ik ervoor had! Kwam ze net tegen nadat ik ook nav dit topic EShop.nl had gemaild, heb nu een C60 ipv S60 die zo goed als nieuw* is voor een stuk minder geld.

*) Beetje offtopic, maar heeft iemand tips om de rookgeur uit speakers weg te krijgen? Zou je die Jamo stofkappen in een sopje kunnen reinigen?
Nee niet in een sopje :) dat heb ik te vaak fout zien gaan. Wat helpt is stomen, ik doe het met de waterkoker een tijdje in de stoom houden en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
RoaDHouse schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 00:45:
[...]

Nee niet in een sopje :) dat heb ik te vaak fout zien gaan. Wat helpt is stomen, ik doe het met de waterkoker een tijdje in de stoom houden en klaar.
Ik heb ergens een keer gelezen dat ozon heel goed zou helpen tegen rookgeur.
Hoe je daar dan weer aankomt.... misschien een tijdje op het werk in de repro kamer leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

RoaDHouse schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 00:45:
[...]

Dank voor de tip, gezien de geur die nu in de keuken hangt na het stomen kan ik iig concluderen dat het helpt :) helemaal geurvrij wordt het niet, maar gaat vanzelf wel weg hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
sjaool schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:59:
Ik vind het dan ook belachelijk dat Jamo de S60CEN niet los op de markt brengt voor b.v. €80,- of €100,-.

Havoned, doe hier wat aan. :D
Geachte heer Vosss,

Wij gaan de S60CEN los leveren medio mei 2011, verkoopadviesprijs €119.95.

Met vriendelijke groet,

Corrie van Lagen
Medewerker Binnendienst

The Netherlands
Tel: +31 (0) 341 - 359050
Ze gaan dus los geleverd worden binnenkort :)

[ Voor 18% gewijzigd door vosss op 25-03-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Nu online

HeroS

SmartHome Nerd

LOL, had je hun gemailt ? of houden ze dit topic in de gaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Hallo,

Ook ik ben de gelukkige eigenaar van de jamo's 608 met een s60 center.
Ik mis alleen nog twee rearspeakers..
Mijn vraag is:
Zouden deze rearspeakers de jamo 606/506 kunnen zijn of is dat "too much".
Of voldoe ik met de jamo 602 of de A340?
Behalve films moet er ook een mooie muzieksound uitkomen!

In de nabije toekomst word dit aangestuurd door een onkyo 608

[ Voor 11% gewijzigd door NrG! op 25-03-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Voor surround zijn de s602 prima, voor muziek prefereer ik zelf gewoon stereo, maar met die s602's klinkt het ook prima. Nog twee s606s lijkt me naast overkill ook een aanslag op je interieur ;) maar het kan natuurlijk prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 18:12:
Voor surround zijn de s602 prima, voor muziek prefereer ik zelf gewoon stereo, maar met die s602's klinkt het ook prima. Nog twee s606s lijkt me naast overkill ook een aanslag op je interieur ;) maar het kan natuurlijk prima..
LOL...Het word inderdaad een aanslag op mijn interieur..
Ik ga denk ik voor de 602's.
Maar gaat dat wel goed komen met mijn toekomstige onkyo 608?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 12:57
NrG! schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 18:46:
[...]

Dat komt zeker wel goed denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
NrG! schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 18:46:
[...]

Ik heb de jamo set plus de onkyo en klinkt super ze.
En ben dan nog ne leek dus zal er nog ni het maximum uithalen :)

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

vosss schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:00:
[...]

Ze gaan dus los geleverd worden binnenkort :)
Dat is goed nieuws, ik denk dat dit een goede zet is omdat er toch een behoorlijke vraag is naar een bijpassende betaalbare center voor de S606/S608.
En die €119,95 is natuurlijk een adviesprijs dus in de winkel zal hij waarschijnlijk wel goedkoper te krijgen zijn.

btw zouden ze deze thread echt in de gaten houden? 8)

@NrG!: Ik heb de S604 als surroundspeakers op de TX-SR607 en dat gaat prima dus de TX-SR608 zal hier ook geen problemen mee hebben. :)

[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 25-03-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
EcktenBaas schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:36:
[...]

Dat komt zeker wel goed denk ik. ;)
Snakefoodjah schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:45:
[...]

Ik heb de jamo set plus de onkyo en klinkt super ze.
En ben dan nog ne leek dus zal er nog ni het maximum uithalen :)
sjaool schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 21:20:
[...]

Dat is goed nieuws, ik denk dat dit een goede zet is omdat er toch een behoorlijke vraag is naar een bijpassende betaalbare center voor de S606/S608.
En die €119,95 is natuurlijk een adviesprijs dus in de winkel zal hij waarschijnlijk wel goedkoper te krijgen zijn.

@NrG!: Ik heb de S604 als surroundspeakers op de TX-SR607 en dat gaat prima dus de TX-SR608 zal hier ook geen problemen mee hebben. :)
Ok,Ik ben overtuigd..bedankt allen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
sjaool schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 21:20:
[...]

Nee ik had ze gemailed met de vraag of ze de S50CEN los verkopen die ik eik bij mijn cheapass Jamo S506's wilde zetten. Daar kreeg ik op terug dat ze die niet los verkochten, maar dat ze dus medio mei 2011 wel de S60CEN los gingen verkopen :)

Hoe groot is overigens het verschil tussen een setje Jamo 506's en een setje Jamo 608's?
Is dat echt een wereld van verschil, of valt dat wel mee?

Ik wil misschien over een tijdje betere halen en heb die 608's op het oog ipv de 506's die ik nu heb.
Ze hangen aan een Onkyo SR-TX508 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Nu online

HeroS

SmartHome Nerd

@vosss Yup wereld van verschil. Ik heb bij Havoned alle 3 geluisterd. De 506, 606 en 608. Het verschil met de 506 en 606 is echt van whau. Het verschil met de 606 en 608 is minder groot. Maar de 608 klinkt wat voller. Daarom heb ik gekozen voor de 608.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ok Hero, thanks voor de info :)

Ik zit voorlopig met die klote huizenmarkt nog wel even vast in mijn appartement zegmaar.
De 506's staan nu ongeveer anderhalve meter uit elkaar en verder is hier niet mogelijk.

Denk je dat ik beter kan wachten tot ik groter woon? Of is de 608 set ook al een hele verbetering tov van de 506 nu in mijn situatie? Die anderhalve meter is max hier helaas :)

Ik bedoel ik ben er niet ontevreden over. Ze doen het goed; ik wil alleen wat beters en had de 608 op het oog :)

[ Voor 6% gewijzigd door vosss op 27-03-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redeker
Ik heb een onkyo 608 met de jamo's 604 als rearspeaker en echt een fantastisch geluid!
Maar dan vooral voor films met dts en met m'n sub 250 erbij is dit echt super.
Had eerst de 602 als rear maar deze gebruik ik nu beide als centerspeaker; maar zeker geen slecht geluid met de 602 als rear....

Als front heb ik dan wel "maar" de jamo s606
NrG! schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:47:
Hallo,

Mijn vraag is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
redeker schreef op maandag 28 maart 2011 @ 00:34:
Ik heb een onkyo 608 met de jamo's 604 als rearspeaker en echt een fantastisch geluid!
Maar dan vooral voor films met dts en met m'n sub 250 erbij is dit echt super.
Had eerst de 602 als rear maar deze gebruik ik nu beide als centerspeaker; maar zeker geen slecht geluid met de 602 als rear....

Als front heb ik dan wel "maar" de jamo s606

[...]
Mag ik vragen hoe je de 2 602's hebt aangesloten als een speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Nu online

HeroS

SmartHome Nerd

vosss schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:23:

Denk je dat ik beter kan wachten tot ik groter woon? Of is de 608 set ook al een hele verbetering tov van de 506 nu in mijn situatie? Die anderhalve meter is max hier helaas :)
Ik zou dan nog even wachten want de 608 is wel weer iets groter/hoger. En met wat meer ruimte komt hij natuurlijk wel beter tot recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redeker
Deze heb ik gewoon "in serie" aangesloten, dus doorgelust. Zal mss niet het meest optimale resultaat geven, maar toch...
cvheereveld schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:12:
[...]

Mag ik vragen hoe je de 2 602's hebt aangesloten als een speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:41
NrG! schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:47:
Hallo,

Mijn vraag is:

De 602 voldoet bij films prima. Zijn heel helder qua sound en sluiten goed aan bij de fronts. De lage tonen worden door je receiver omgeleid naar de s608-zuilen of evt. aanwezige subwoofer zodat je die ook blijft horen. Klinkt goed als één geheel en zelfs bij muziek (Umodja van Blof) klinkt het erg goed.

Wil je vaak multichannel muziek gaan luisteren dan kun je denken aan 4 zuilen, anders is het voor de achterkant overkill. Meeste films maken bijna geen gebruik van de rears trouwens: vooral actiefilms en dan is het vooral voor effecten; meeste komt van voren.

Ben trouwens wel benieuwd naar wat de S604 bieden qua sound boven de S602. Ze zullen vast beter zijn, maar ben benieuwd naar hoe zich dat dan manifesteert :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 29-03-2011 15:13 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:12:
[...]

De 602 voldoet bij films prima. Zijn heel helder qua sound en sluiten goed aan bij de fronts. De lage tonen worden door je receiver omgeleid naar de s608-zuilen of evt. aanwezige subwoofer zodat je die ook blijft horen. Klinkt goed als één geheel en zelfs bij muziek (Umodja van Blof) klinkt het erg goed.

Wil je vaak multichannel muziek gaan luisteren dan kun je denken aan 4 zuilen, anders is het voor de achterkant overkill. Meeste films maken bijna geen gebruik van de rears trouwens: vooral actiefilms en dan is het vooral voor effecten; meeste komt van voren.

Ben trouwens wel benieuwd naar wat de S604 bieden qua sound boven de S602. Ze zullen vast beter zijn, maar ben benieuwd naar hoe zich dat dan manifesteert :)
Goed om te horen dat de 602's voldoen en waarschijnlijk schaf ik ze ook aan,maar jij hebt het ook over multichannel...wat is dat precies?
Is dat "stereo" uit vier speakers?

Het zal voornamelijk muziek zijn wat uit mijn speakers knalt,dus dan denk ik ,hoe meer power,hoe beter..
Zuilen.....of de 604's of de goedkopere oplossing de 602's..

Ik ben geen audiofiel,maar hou wel van een goed geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de jamo s 604 als front maar ik denk dat die prima als surround kunnen als je de ruimte heb.
Vind de jamo s 604 als surround beter kllinken dant de s 602.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dit is niet het topic om over Bose te praten of wat dan ook. En .schoenmerlijn houdt alsjeblieft op met telkens dit soort dingen uit te lokken. Niet alleen in dit topic, maar ook in de andere topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De S604 is een prima speaker met best nog wel een leuk laag.
Het bereik van de Jamo S604 is dan ook 50-20000 Hz en dat van de Jamo S602 80-20000 Hz.
De Jamo S604 zal dan waarschijnlijk ook wat "voller" klinken dan de Jamo S602.
Ik kan dit niet met zekerheid zeggen omdat ik alleen de Jamo S604 in mijn bezit heb.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 30-03-2011 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb de jamo s 602 de s604 en de s 60 center en moet zeggen een leuke setup voor de slaapkamer/
Komen mischien 2 jamo s 606 dan gaan de s 604 als surround dienen wat ook niet verkeerd klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Nu online

HeroS

SmartHome Nerd

Heb mij s608 hc3 binnen.

Whau, whau , whau wat een ontzettend gaaf geluid komt eruit de s608. Vol, diep, gedetaileerd en je bent voor het eerst echt aan het luisteren :)

Maar wat een onzettend grote doos en behoorlijk wat gewicht. Ben blij dat ik hem heb laten bezorgen :)

Als ik hem wat langer heb dan zal ik even een review posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Het is dat ik op tijd van een half jaar 7000 euro moet aflossen, want anders ging ik ook eens kijken naar die 608's :)

Wie weet voor de kerst ofzo, of als verjaardagscadeautje tegen die tijd :)

[ Voor 24% gewijzigd door vosss op 31-03-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
ik zocht 2.0 speakers voor mijn pc is jamo 606 een goede keuze of kan beter gaan voor active studio monitor speakers. 2.0 ??

ik gebruik nu Audio GD DAC/headphone AMP + AKG 701
zoek dus iets gelijk aardig kwaliteit aan 500 EUR of iets meer

[ Voor 32% gewijzigd door superchanbe op 02-04-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
superchanbe schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 15:38:
ik zocht 2.0 speakers voor mijn pc is jamo 606 een goede keuze of kan beter gaan voor active studio monitor speakers. 2.0 ??
Het lijkt me dat twee zuilen een beetje overkill is en dat je er te dicht op zit. Verbeter me als ik fout zit. :P

Ik ben ook al een tijdje aan het sparen voor een goede HT set en mijn oog viel als vrij gauw op de S606, omdat de prijs/kwaliteit verhouding goed zou zijn. Het moet denk ik de S606 HCS3 gaan worden. De kabels zijn al besteld. :*) 2.5 mm2 is toch wel voldoende neem ik aan?

[ Voor 29% gewijzigd door EcktenBaas op 02-04-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
EcktenBaas schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 15:40:
[...]

Het lijkt me dat twee zuilen een beetje overkill is en dat je er te dicht op zit. Verbeter me als ik fout zit. :P

Ik ben ook al een tijdje aan het sparen voor een goede HT set en mijn oog viel als vrij gauw op de S606, omdat de prijs/kwaliteit verhouding goed zou zijn. Het moet denk ik de S606 HCS3 gaan worden. De kabels zijn al besteld. :*) 2.5 mm2 is toch wel voldoende neem ik aan?
yepe ik zal normaal gezien maar 0,5 meter vanaf zitten :p
ik zal wel iets kleiner zoeken maar pc speakers o.a van logitech ,creative enzovoort trekt op nie veel dus dacht ik dat dit misschien een alternatief kan zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]
2.5 mm2 is toch wel voldoende neem ik aan?
Meer dan zat voor de meeste toepassingen en zeker voor de Jamo's. ;)
superchanbe schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:23:
[...]
Yepe ik zal normaal gezien maar 0,5 meter vanaf zitten :p
ik zal wel iets kleiner zoeken maar pc speakers o.a van logitech ,creative enzovoort trekt op nie veel dus dacht ik dat dit misschien een alternatief kan zijn :p
Dan kun je altijd nog voor de kleinere Jamo's zoals b.v. de Jamo S604 gaan. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door sjaool op 02-04-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
[...]

Hoeft niet altijd natuurlijk. Ik gebruik ze ook gewoon op mijn pc links en rechts naast mijn tafel van 1.5m breed. Ze krijgen verder wel aardig de ruimte. Het is meer afhankelijk van hoe groot de kamer zelf is en of je naast en achter de speakers nog genoeg ruimte heb. In een kleinere of smalle ruimte denk ik dat je idd overkill heb aan deze speakers.
Oh ja hoor, gaat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 10:12
Ik heb zelf eigenlijk nog nooit computer speakers gehad, maar altijd een paar fatsoenlijke stereo speakers. Ik heb nu 2 Kef iQ30 boxen hier op mijn bureau staan. Ze staan 75cm van mij af en dat geeft een prima geluid!

Ik denk dan ook dat de 604 geen slechte keuze zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 08:45
even een noob-vraag:
Me S606HCS5 5.1 set is net thuis afgeleverd, alleen kan ik niet in de doos kijke..
Daarom ff dit: Zit er eigenlijk speakerdraad bij de set geleverd en zo ja, hoe veel meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

maikel_rox schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:38:
even een noob-vraag:
Me S606HCS5 5.1 set is net thuis afgeleverd, alleen kan ik niet in de doos kijke..
Daarom ff dit: Zit er eigenlijk speakerdraad bij de set geleverd en zo ja, hoe veel meter?
Er is in totaal 0 (nul) meter speakerdraad bijgeleverd.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 08:45
Thanks, dan ga ik eens in het betreffende topic koekeloeren.
Welke draad(dikte) gebruiken jullie overigens?

[ Voor 3% gewijzigd door maikel_rox op 06-04-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
maikel_rox schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:44:
Thanks, dan ga ik eens in het betreffende topic koekeloeren.
Welke draad(dikte) gebruiken jullie overigens?
Zie mijn eerdere post, ik heb 30 meter draad besteld met een dikte van 2.5 mm2n
Je kunt het bestellen per 10 meter.
Linkje: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...RK:MEWNX:IT#ht_1711wt_907
Die 30 meter kostte mij in totaal iets meer dan 20 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wil je het sneller hebben en geloof je niet in door elfen gesmede kabels dan kun je ook bij Gamma terecht voor 2.5 mm². ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redeker
Mooi prijsje idd. En je kunt er ook gelijk (en ook goedkoop) banana-plugs erbij bestellen; makkelijker met aansluiten. ;)
EcktenBaas schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:20:
[...]

Zie mijn eerdere post, ik heb 30 meter draad besteld met een dikte van 2.5 mm2n
Je kunt het bestellen per 10 meter.
Linkje: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...RK:MEWNX:IT#ht_1711wt_907
Die 30 meter kostte mij in totaal iets meer dan 20 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 10:26
Ik lees dat de surroundspeakers van de S608 HCS 3 set (de Jamo S602's) op ca. 2m. hoogte geplaatst dienen te worden. Tenminste, dat geeft Jamo zelf aan als beste plaatsing in deze PDF

In dit overzicht staat de afstand van de grond tot de bovenkant van de S602 op 2 meter, dus het zou om statieven gaan van 2m - 13.3cm = 1,86cm.

Toch lees ik dat de meeste mensen de surroundspeakers op statieven plaatsen van 75cm - 100cm.. Dan kom je dus ca. 85cm tekort ivt de ideale plaatsing.

Of zie ik dat verkeerd?

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
De ideale plaatsing is bij mijn weten met de tweeter op oorhoogte. Vandaar dat stands dus 75cm-100cm zijn.. Maar dat zijn ook allemaal richtlijnen. Ik denk je uiteindelijk toch moet experimenteren wat in jou situatie het lekkerste klinkt!

[ Voor 37% gewijzigd door GermanPivo op 10-04-2011 22:02 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:29

Sandyman538

SandstorM [148839]

Symphony-X schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:46:
Ik lees dat de surroundspeakers van de S608 HCS 3 set (de Jamo S602's) op ca. 2m. hoogte geplaatst dienen te worden. Tenminste, dat geeft Jamo zelf aan als beste plaatsing in deze PDF

In dit overzicht staat de afstand van de grond tot de bovenkant van de S602 op 2 meter, dus het zou om statieven gaan van 2m - 13.3cm = 1,86cm.

Toch lees ik dat de meeste mensen de surroundspeakers op statieven plaatsen van 75cm - 100cm.. Dan kom je dus ca. 85cm tekort ivt de ideale plaatsing.

Of zie ik dat verkeerd?
Ik denk dat dit ook door de ideale luisterpositie komt. Zoals je in de plaatjes ziet zie je dat de rear speakers achter de luisterpositie staan. Ik denk dat bij veel mensen (in ieder geval bij mij) de bank tegen de muur staat. Als ik dan de speakers op 2 meter hoogte zou plaatsen dan gaat het geluid over me heen. En achter me plaatsen gaat sowieso al niet. Dus de speakers staan naast de bank op een hoogte van 1 meter 10.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Het is sowieso geen goed idee om speakers zo hoog te plaaatsen, meest ideale is op oorhoogte. Snap het idee van Jamo ook niet zo in dit geval.
Als je je rears netjes wil opstellen zou ik gewoon rekening houden met de hoogte van je hoofd als je zit op de bank of een stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
In hoeverre zou het een degelijke upgrade zijn om van S506's naar S608's te gaan? Is dat veel beter, of slechts marginaal beter?

Of kan ik beter de stap naar de C serie maken voor een wat serieuzere upgrade, of gaat mijn versterker (Onkyo TX-SR508) dat dan weer niet trekken?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Nu online

HeroS

SmartHome Nerd

@vosss >> Ik heb de 506 en de 606 en de 608 alle 3 geluisterd. En het verschil met de 506 en 608 is echt een wereld van verschil. Als je eenmaal de 608 geluisterd hebt dan wil je niet meer terug. Dus ja de 608 is echt veel beter/voller van geluid.

Ik heb hem zelf op een onkyo 509 hangen en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey 1 ding vind ik raar dat de jamo s 60 center niet los leverbaar is was hij wel.
Want ik heb mijn jamo s 60 center bij e-shop gekocht nieuw met garantie voor 100 euro.
Vond het al raar dat hij nu 1x weg is.

Edit.
Ik zie net hij is weer tekoop bij e-shop alleen de kersen kleur voor 90 euro is niet duur.
http://www.eshop.nl/winke...Studio_S_60_C_kersen.html

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Zie ook deze post. ;)

Binnenkort maar eens kijken of ik een paar tientjes over heb. :)

[ Voor 27% gewijzigd door sjaool op 13-04-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
HeroS schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:48:
@vosss >> Ik heb de 506 en de 606 en de 608 alle 3 geluisterd. En het verschil met de 506 en 608 is echt een wereld van verschil. Als je eenmaal de 608 geluisterd hebt dan wil je niet meer terug. Dus ja de 608 is echt veel beter/voller van geluid.

Ik heb hem zelf op een onkyo 509 hangen en dat gaat prima.
En hoe verhoudt een S608 zich tegenover een C807?

Die zag ik toevallig laatst ergens voor ik geloof 700 euro voor een set nieuw staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Nu online

HeroS

SmartHome Nerd

@Vosss geen idee maar de C serie is wat meer voor klassiek/fijnere muziek. Ik luister vooral pop/rock.

Maar je kunt hem wel luisteren bij Havonet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Zelf ben ik ook erg benieuwd naar de prestaties van de C-series, zeker gezien je die tegenover andere high-end merken kan zetten qua prijs. Ik heb alleen geen toko in de buurt van Rotterdam kunnen vinden waar je ze kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Heb ze besteld! Nu 2-5 werkdagen wachten, en dan zijn ze binnen!

Heb ze besteld bij coolsound.nl voor € 609,- inclusief verzendkosten, in het zwart. Nu nog een stel goede bananenpluggen en kabels.

Anxious waiting!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 14-09 09:23
Welke heb je besteld?

Ik twijfel tussen;

S608 HCS3 5.0 € 579,-

S606 HCS6 5.1 € 655,-

Vriend van me heeft de subwoofer na een tijdje verkocht omdat de standaard boxen de lage tonen al heel erg goed weergaven. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:28:
Welke heb je besteld?

Ik twijfel tussen;

S608 HCS3 5.0 € 579,-

S606 HCS6 5.1 € 655,-

Vriend van me heeft de subwoofer na een tijdje verkocht omdat de standaard boxen de lage tonen al heel erg goed weergaven. Iemand hier ervaring mee?
Als je twijfelt zou ik voor de 608 gaan, kan je altijd nog uitbreiden met een subwoofer. Van de 606 kan je geen 608 maken :P. Ik gebruik de 608 zonder en dat bevalt prima, voor films zou een sub wellicht wat meer punch geven bij explosies en dergelijke. Bij muziek lijkt het me storend. Het is net wat je mooi vindt.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.