Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Zaterdag toch maar gaan kijken naar een aparte stereo versterker. Ik moet zeggen, wat een verschil vergeleken bij mijn Denon AVR-1610 in stereo! Geluid is veel ruimtelijker en zuiverder. Nu komen de
Jamo's echt tot hun recht.

Heb trouwens een Marantz PM6003 aangeschaft. Nu alleen nog een Dodocus ertussen zetten zodat ik makkelijk kan overschakelen tussen receiver en versterker.

Verkoper liet ook nog even het verschil tussen de Jamo S606 en een Monitor Audio BR speaker horen.
Dan hoor je toch echt wel het verschil tussen een goedkope en duurdere speaker. Geluid was erg goed.
Maar dit zijn dan ook speakers van 400,- Euro per stuk. (zeker iets voor de toekomst)

Verkoper gaf ook aan dat wat betreft prijs/kwaliteit de S606 gewoon zeer goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=35458174,noline]
Verkoper liet ook nog even het verschil tussen de Jamo S606 en een Monitor Audio BR speaker horen.
Dan hoor je toch echt wel het verschil tussen een goedkope en duurdere speaker. Geluid was erg goed.
Maar dit zijn dan ook speakers van 400,- Euro per stuk. (zeker iets voor de toekomst)

Verkoper gaf ook aan dat wat betreft prijs/kwaliteit de S606 gewoon zeer goed is.
Welke Monitor Audio BR speakers was dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

R8dical schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:01:
Zaterdag toch maar gaan kijken naar een aparte stereo versterker. Ik moet zeggen, wat een verschil vergeleken bij mijn Denon AVR-1610 in stereo! Geluid is veel ruimtelijker en zuiverder. Nu komen de
Jamo's echt tot hun recht.

Heb trouwens een Marantz PM6003 aangeschaft. Nu alleen nog een Dodocus ertussen zetten zodat ik makkelijk kan overschakelen tussen receiver en versterker.

Knap verkoop marketing. Jammer dat hij niet het verschil liet horen tussen s606 en s608..
En dan nog eens de Monitor Audio BR.. ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:13:
[...]

Welke Monitor Audio BR speakers was dat dan?
Weet niet meer precies welk type het was van Monitor Audio. Maar volgens mij was het de BR6.
silitek schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:45:
[...]

Knap verkoop marketing. Jammer dat hij niet het verschil liet horen tussen s606 en s608..
En dan nog eens de Monitor Audio BR.. ;)
Het was geen marketing praatje, ik vroeg zelf naar de combo Marantz met MA, gezien dit
een erg goede combo schijnt te zijn ;)

Inderdaad jammer dat ze de S608 niet hadden staan, ben ik ook erg benieuwd na in verschil met
de S606.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Hellow,

Ik krijg vanmiddag mijn S606's binnen :) heb er al zin in..
Deze worden aangesloten op een onkyo tx-sr608.

Gisteren voor al mijn speakers nieuwe kabels gelegd en voor de jamo's 4mm kabel gebruikt.

Nu ligt mijn setup mic ergens in een verhuisdoos onderop een grote stapel en heb ik niet echt zin om deze te zoeken dit komt zo wel weer in me nieuwe woning.

Kan iemand mij helpen aan de beste settings:

Het staat nu zo uit me hoofd:

Fronts: 150 Hz
Back: 150 Hz
Surr: 150 Hz
Sub: ?

Dit zijn de instellingen gedaan door audessy...

Dit kan vast beter en vooral voor de jamo's zal dit anders moeten ... can anyone help? thx

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10
Njay schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:32:
Hellow,

Ik krijg vanmiddag mijn S606's binnen :) heb er al zin in..
Deze worden aangesloten op een onkyo tx-sr608.

Gisteren voor al mijn speakers nieuwe kabels gelegd en voor de jamo's 4mm kabel gebruikt.

Nu ligt mijn setup mic ergens in een verhuisdoos onderop een grote stapel en heb ik niet echt zin om deze te zoeken dit komt zo wel weer in me nieuwe woning.

Kan iemand mij helpen aan de beste settings:

Het staat nu zo uit me hoofd:

Fronts: 150 Hz
Back: 150 Hz
Surr: 150 Hz
Sub: ?

Dit zijn de instellingen gedaan door audessy...

Dit kan vast beter en vooral voor de jamo's zal dit anders moeten ... can anyone help? thx
Crossover op de sub gewoon wijd open laten staan en de crossover op de receiver voor de speakers op waarschijnlijk 80Hz zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Thanks,
De overige speakers zijn van een sony sateliteit system.. sub ook..

Ik ga het vanaaf gelijk proberen .. damn werken duurt nog zo lang....

Ga het geheel eens testen met de avatar bluray :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Gistermiddag eindelijk binnen gehad maar moest werken.. en daarna het dinnetje helpen met haar nieuwe bed in elkaar zetten...

Dus vanavond eindelijk ff proberen..

en ow ja... een zuil met de spikes voorzichting neerzetten op de grond met je hand er nog tussen is niet slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
ik heb inmiddels alles aangesloten...

maar nu het volgende:

als ik in me onkyo de subwoofer uitzet worden de subs in de jamo's prima gebruikt
maar met de sub aan , lijken de subs in de jamo's weinig te doen..

getest met bass for my van ! ...

Kan ik hier wat aan doen? ik de mic setup opnieuw gedraaid...

Sorry waren snelle posts nu wel een edit:

Nog een vraag voor de eigenaars volgens de manual is de linker kant plus en rechts min maar als op mijn terminals kijken zit rood toch echt rechts en zwarts links... ??? hou ik nu de manual aan of de kleuren op de terminals?

[ Voor 30% gewijzigd door Njay op 03-02-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

^^ Wel eens van een Edit knop gehoord.......... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59
als je woofers in je s606'jes niets doen staat je crossover frequentie waarschijnlijk te hoog of zijn je speakers verkeerd aangesloten. Gezien ze het wel doen als je sub uit staat in je receiver moet je dus ff je crossover frequentie verlagen.
Ik zou overigens gewoon je kleuren volgen, rood moet overal naar rood en zwart naar zwart, 't is niet omdat jappen aan de andere kant van de aardbol wonen de pluspool in een keer de minpool is;).
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ik heb inmiddels de speakers op 50hz gezet
Sub op 120hz

Misschien verwacht ik er wel teveel van maar met het testen van muziek met max bass:
Doet me sub genoeg maar de jamo sub's niet echt...

ik zie de conuses van de speakers nou ook niet echt bewegen... terwijl het volume redelijk staat..

Hulp is welkom...

[ Voor 109% gewijzigd door Njay op 03-02-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
In je receiver stel je de frequentie die de speakers niet meer weergeven, maar de subs wel. Je jamo's zouden dus alle frequenties moeten weergeven boven 50Hz en je sub alles onder 120Hz wat hij toegestuurd krijgt. Normaal zou dus alles in orde moeten zijn! De beste manier om te testen is gewoon je receiver eens instellen op "no sub" en dan luisteren wat je boxen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

@Njay: Heb je de Jamo's zo aangesloten of als bi-amp?
Is dit laatste het geval zul je de versterker ook even in moeten stellen op bi-amping als je dit nog niet gedaan hebt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Bedank voor alle antwoorden als eerst.

Ik heb ze niet op bi-amp staan omdat ik een 7.1 setup draai.
Over de freq.

Jamo's staan nu op 40
Sub op 120

Als ik em instel op no sub werken de subs in de jamo's inderdaad een stuk beter en merk je ook inderdaad bass vanuit de jamo's maar ik wil eigenlijk beide even sterk.. dus de jamo's en de sub..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 14:23
In het menu kun je het volumeniveau van de sub toch aanpassen? Verder is er een mogelijkheid dat je sub niet in fase is aangesloten en antigeluid produceert (t.o.v. de vloerstanders), maar ik neem aan dat je dat hebt gecheckt?

Daarnaast kun je niet veel meer dan spelen met crossoverfrequentie...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bij mijn Yamaha receiver kan ik voor het LFE kanaal kiezen: sub, speakers of beide.
Ik heb hem op beide staan, alleen dan hoor ik de lage tonen zowel over mn Jamo's als over de sub.
Misschien dat jouw receiver ook zo'n optie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Njay schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:18:
maar ik wil eigenlijk beide even sterk.. dus de jamo's en de sub..
Dat is dus juist niet de bedoeling van een sub.
Je moet de sub als aanvulling zien in het lage bereik.
Als de sub even hard klinkt als de Jamo's dan durf ik je te garanderen dat het ook echt niet mooier gaat klinken.

Het beste is om de crossover op de sub op maximaal te zetten en de crossover voor de Jamo S606 op 60 Hz, dit geeft bij mij een goed resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56

CyBeRSPiN

sinds 2001

sjaool schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:12:
[...]

Dat is dus juist niet de bedoeling van een sub.
Je moet de sub als aanvulling zien in het lage bereik.
Als de sub even hard klinkt als de Jamo's dan durf ik je te garanderen dat het ook echt niet mooier gaat klinken.

Het beste is om de crossover op de sub op maximaal te zetten en de crossover voor de Jamo S606 op 60 Hz, dit geeft bij mij een goed resultaat.
In jouw kamer, met die akoustiek, naar jouw smaak :)
Maar heb het zelf ook zo ingesteld, sub niet te hard omdat anders de halve woonkamer gaat resoneren, niet omdat het anders lelijk klinkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat is juist de fout die heel veel mensen maken, de sub veel te hard zetten.
De sub moet zo integreren in het geluid dat het niet opvalt dat je een sub hebt, als je begrijpt wat ik bedoel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Bedankt voor de antwoorden.

Ik zal ze zo eens op 60 zetten ipv 40 ! :P

*edit*

Ff wat verder getest en ik heb de sub er nu helemaal tussen uit gehaald

Mijn oude sub vondt b.v. het nummer beats for my van niet leuk .. dus hele lage bass.
De jamo subs vonden het veel fijner...

En nu klinkt het eigenlijk ook wel beter..

[ Voor 63% gewijzigd door Njay op 05-02-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Wel grappig, heb de s606'jes hier nu ongeveer een week of 2 staan en er is nu al iemand die na het horen van de speakers ze ook meteen besteld heeft als vervanging voor een stel 20 jaar oude B&W's. Erg leuke speakers voor het geld:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-01 00:16
..leuke topic!
Ik twijfel tussen de jamo s608 en de Tannoy P40 (welke ik zaterdag ga beluisteren).
Ik gebruik ze als stereo set up voor muziek, dus zonder subs en toestanden. Het youtube filmpje van Silitek is top....Ik kan de S608 nergens beluisteren en dankzij hem heb ik een ''idee'' over de speakers..
Vraagje, komen de jamo's met spikes..en hoelang moeten ze ingespeeld worden? Weet iemand waar ze in zuid Limburg te beluisteren zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door royozz op 08-02-2011 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Sommige media markten hebben ze staan, maar aan de hand daarvan valt er weinig te zeggen omdat ze daar niets snappen van audio (iig de vestigingen waar ik ben geweest). De Jamo's komen met spikes, inspelen zit volgens mij vooral tussen je eigen oren (voor meer details zie het audiokabels door elfjes topic), dus dat is lastig te zeggen. sowieso is het lastig om speakers goed te vergelijken als ze niet onder exact dezelfde omstandigheden en direct na elkaar beluisterd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-01 00:16
klopt helemaal wat je zegt. Ben bij de MM Maastricht geweest en er stonden 4 speakers en de rest van die 5.1 setjes...De jamo's konden ze bestellen voor 650 euro. ..niet dus . Ik neem mijn versterker zaterdag mee om de tannoy's (2ehands) te beluisteren. Bevalt dat niet ...koop ik de S608 op het geloof van de goede reviews en lovende woorden van velen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoy
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-06 18:17
Net de S606 HCS3 in het wit voorbesteld. :9~
Volgens de medewerker die ik aan de telefoon kreeg zou deze in april binnen komen.
Nu nog de afweging om het pakket op te halen of toch te laten bezorgen (+€40,-)
Iemand een idee of de verpakking in een golf 4 past? of zou ik toch de suv van mijn schoonvader moeten lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 11:07
Ik heb nu sinds 3 maanden de Jamo HCS5 (met sub200) icm een Onkyo TX-SR508.
Naar mijn mening is dit echt een super combinatie. Ook zonder de subwoofer geven de 606 zuilen prachtige bas weer, ik was laatst vergeten dat de sub uit stond en ik merkte het niet eens.
De subwoofer komt echt heerlijk tot zijn recht in films.

Ik heb alleen nog een aantal vraagjes. Wat raden jullie aan voor crossover frequentie? Hij staat namelijk nu op 50hz in de Onkyo en ook in mijn Asus Xonar D1 control panel.
De Jamo 606 zuilen gaan tot 42hz en de sub tot 36. Is 60hz of hoger misschien toch beter?

Ook heb ik het gevoel dat de bas een soort 'vertraging' oploop als ik de cut-off frequentie van sub hoger zet. Bassen die je verwacht bij muziek komen echt net een fractie van een seconde later naar mijn idee.
Wat houd de cut-off frequentie precies in? En de phase optie op de subwoofer, wat doet dat in technische termen?

Ten tweede een vraagje over de Audyssey Dynamic EQ.
Het geluid qua muziek klinkt wel een stuk beter met de optie aan, en ook het volume is hoger.
Maar ik ben er alleen bang voor dat als ik het volume omhoog doe dat het misschien slecht is voor de speakers (de equalizer staat ingesteld door Audyssey, al kan ik op de Onkyo niet zien hoe). Het klinkt namelijk nu al erg hard op 25. Er zijn vaak feestjes hier thuis en de muziek staat dan uiteraard hard. Is het echt een goede toevoeging de Audyssey, of raden jullie het af?

:edit: Onkyo SR508 ipv SR507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 11:07
Paranoy schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:12:
Net de S606 HCS3 in het wit voorbesteld. :9~
Volgens de medewerker die ik aan de telefoon kreeg zou deze in april binnen komen.
Nu nog de afweging om het pakket op te halen of toch te laten bezorgen (+€40,-)
Iemand een idee of de verpakking in een golf 4 past? of zou ik toch de suv van mijn schoonvader moeten lenen?
De doos van de HCS3 past prima in een golf ( met de stoelen opgeklapt uiteraard ;)). Let er wel op dat de doos (4.9+3.4+3.4+24.1+24.1) = 60 kilo is. Daar had ik me aardig op verkeken toen hij de trap op moest nadat DHL hem gewoon bij de algemene voordeur had afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
pruimenpit schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:10:

Ik heb alleen nog een aantal vraagjes. Wat raden jullie aan voor crossover frequentie? Hij staat namelijk nu op 50hz in de Onkyo en ook in mijn Asus Xonar D1 control panel.
De Jamo 606 zuilen gaan tot 42hz en de sub tot 36. Is 60hz of hoger misschien toch beter?

Ook heb ik het gevoel dat de bas een soort 'vertraging' oploop als ik de cut-off frequentie van sub hoger zet. Bassen die je verwacht bij muziek komen echt net een fractie van een seconde later naar mijn idee.
Wat houd de cut-off frequentie precies in? En de phase optie op de subwoofer, wat doet dat in technische termen?
Ik heb de S606 HCS6 icm onkyo sr507. Bij mij staat de crossover frequentie op 80 Hz, maar hoor weinig verschil tussen dit en 60Hz. Luisteren is denk ik de boodschap.
cut-off frequentie is voor als je het signaal van de fronts naar de sub brengt ipv de sub-uitgang op je receiver te gebruiken. Het is dus de maximum frequentie die de sub weergeeft. Staat bij mij op maximum, hij moet alles wat hij krijgt weergeven, receiver filtert al.

phase = faseverschil tussen signaal en subwoofoutput. Lage tonen hebben een andere snelheid dan hoge tonen. Door de fase aan te passen los je dit op. Hangt gewoon af van de afstand tot je receiver. Proberen is ook de boodschap. Op je luisterpositie gaan zitten, goeie schijf op en aan iemand vragen aan de knop te draaien tot je de bas het duidelijkst hoort
pruimenpit schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:14:
[...]

De doos van de HCS3 past prima in een golf ( met de stoelen opgeklapt uiteraard ;)). Let er wel op dat de doos (4.9+3.4+3.4+24.1+24.1) = 60 kilo is. Daar had ik me aardig op verkeken toen hij de trap op moest nadat DHL hem gewoon bij de algemene voordeur had afgeleverd.
De truc is ze uit de doos te halen! 24,1 max is al beter te doen!

[ Voor 13% gewijzigd door kevinvdw op 08-02-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoy
pruimenpit schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:14:
[...]
Thanx. Dan wordt het denk ik ophalen en een mooie dagje Keulen (besteld bij elektrowelt24.de).
Is voor mij maar een uurtje rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05-2023
Paranoy schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:05:
[...]

Thanx. Dan wordt het denk ik ophalen en een mooie dagje Keulen (besteld bij elektrowelt24.de).
Is voor mij maar een uurtje rijden.
Waarom heb je ze daar besteld? Als ik op hun site zie, kost de set (S608 HcS3) daar 849eur.. Bij bvb Redcoon is dit €640?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoy
sh011265 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 07:30:
[...]
Waarom heb je ze daar besteld? Als ik op hun site zie, kost de set (S608 HcS3) daar 849eur.. Bij bvb Redcoon is dit €640?
Omdat ik de S606 heb besteld in de kleur wit.
Deze komt niet bij redcoon en andere webshops in nederland in de verkoop (heb aardig wat mailtjes met die vraag gestuurd).
Ik weet dat de set goedkoper te krijgen is maar met een andere kleur krijg ik de set niet in huis.
In het wit kon ik mijn vriendin wel overhalen en stiekem vind ik deze ook mooier. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-07-2018
Ik heb afgelopen dagen dit topic doorgenomen en ben ook geïntereseerd in een van deze sets. Ik heb momenteel een Z-5500 die ik o.a. gebruik voor m'n PS3 en muziek afspelen, maar ik zoek toch iets beters.

Ik ben een redelijke leek op dit gebied. Ik heb al wel een beetje research gedaan en weet er ''iets'' van, niet echt veel.

Ik lees dat de Subwoofers van Jama niet echt super zijn. Word hiermee bedoeld dat je voor dezelfde prijs een betere kan krijgen of dat het niet zo goed is vergeleken duurdere subwoofers? Welke zouden jullie er voor hetzelfde geld anders bijnemen?

Ik heb het idee dat mijn kamer (slaapkamer van 4 bij 4 schat ik zo) niet zo goed geisoleerd is, en de muren zijn redelijk dun. Ik heb het idee dat de bass daardoor veel minder klinkt. Is het zo dat dunne muren ervoor zorgen dat het geluid uit bv. een S608 wat minder klinkt?

Ik zou er dan ook een nieuwe reciever bij moeten hebben. Welke raden jullie aan voor rond de 350 euro? De S608 koop ik dan waarschijnlijk als boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Speakers bestellen zonder luisteren 8)7

Tip1: eerst binnen je budget een selectie maken. Dan naar een speciaalzaak om te luisteren.
Tip2: een dergelijke set voor een 4x4 slaapkamer?? Ik zou het persoonlijk voor een slaapkamer lekker bij de Z5500 houden en verder gaan kijken als je eenmaal een eigen / volwaardige woonruimte hebt.
Tip3: kijk je bij recenties voor Jama of Jamo? Is een wereld van verschil, namelijk.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
@Allseeyineye, ik heb me iets verkeken, m'n kamer is ong. 5 bij 5 en een wand loopt schuin i.v.m. het dak. Ik ben een jongen van 17 jaar en voordat ik een eigen woonruimte heb.. Naja misschien als ik op m'n 18e op kamers ga. Ik geef veel om goed geluid. Dat de s608 misschien overkill zou zijn is niet zo'n probleem. Ik wil graag gewoon lekker muziek kunnen luisteren. Ik luister veel rap, wat top 40 en r&b en beetje dance. Is de S608 daar geschikt voor?

Daarnaast kan ik (denk ik) met m'n laptop DTS HD naar de reciever sturen dus de audio bron is dan m'n laptop.

Ik bedoelde trouwens jamo. Typfoutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:33

FeaR

In GoT we trust

AllSeeyinEye schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:02:
[...]Tip2: een dergelijke set voor een 4x4 slaapkamer?? Ik zou het persoonlijk voor een slaapkamer lekker bij de Z5500 houden en verder gaan kijken als je eenmaal een eigen / volwaardige woonruimte hebt.
Mwah, vind dat op zich nog niet eens zo heel schokkend. Ik zit hier ook op een slaapkamer van 4,5 x 4,0 meter en speel met een Focal Chorus-set. Mocht ik eigen woonruimte gaan krijgen dan kan die set meteen de woonkamer in :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

VS
Dat de s608 misschien overkill zou zijn is niet zo'n probleem. Ik wil graag gewoon lekker muziek kunnen luisteren. Ik luister veel rap, wat top 40 en r&b en beetje dance. Is de S608 daar geschikt voor?
Ga eerst luisteren. Wie zegt dat de S60.. serie jou kan bekoren, omdat dit bij anderen wel het geval is? Er zijn ook voldoende mensen die het geluid uit deze speakers niet aan staat.
Om maar weer eens de welbekende vergelijking met een auto te maken: eerst een proefrit, dan pas beslissen over de koop.

@de kleine ruimten
Da's inderdaad ook een optie, tzt verhuizen naar een woonkamer :)

[ Voor 6% gewijzigd door AllSeeyinEye op 09-02-2011 15:24 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
Hmm ok maar het probleem is dat er (denk) ik geen winkel in de buurt is waar deze set staat. Ik woon in de buurt van Hengelo (Overijssel).

• Compworm
  • Laatst online: 27-01-2024
ik heb al een tijdje de S608's hier staan, altijd met kappen dr voor gehad, dus nu wou ik eens kijken onder de stof kappen tijdens het spelen, en toen zag ik dat mijn high ingedeukt was, maar tijdens het spelen deukt hij weer uit, als de muziek stopt, deukt hij vanzelf weer in..

weet iemand hoe ik hem uitgedeukt kan laten?
is garantie een optie?

• sjaool

sjaool

Compworm schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:56:
weet iemand hoe ik hem uitgedeukt kan laten?
is garantie een optie?
Ik vrees dat je toch aanspraak moet gaan maken op garantie.
Het lijkt mij niet dat je dit kan oplossen zonder het risico op beschadiging van de tweeter.

• Compworm
  • Laatst online: 27-01-2024
hmm.. ok, dan moet ik dat even regelen. dankjewel ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
Heb een winkel gevonden waar ik ze binnenkort kan testen:).

Ik heb nog een paar vraagjes. Is er een (minimale) afstand dat je luidsprekers van de muur en van jezelf moet hebben staan? Kun je ze schuin in de hoek zetten? Dus stel dat je een vierkanten kamer hebt en dat je dan vanuit 2 hoeken de speakers naar met midden richt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutjeeh schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:49:
Heb een winkel gevonden waar ik ze binnenkort kan testen:).

Ik heb nog een paar vraagjes. Is er een (minimale) afstand dat je luidsprekers van de muur en van jezelf moet hebben staan? Kun je ze schuin in de hoek zetten? Dus stel dat je een vierkanten kamer hebt en dat je dan vanuit 2 hoeken de speakers naar met midden richt?
Welke winkel? Ik ben nog steeds op zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
Smits in arnhem. Welke reciever heb jij op het oog dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutjeeh schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:58:
Smits in arnhem. Welke reciever heb jij op het oog dan?
Ik wil een Yamaha 667 ,maar die hebben ze niet bij Smits....
Onkyo 608 en een Pioneer 920 lijken me ook interessant, dus die combi ga ik daar dan beluisteren.

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-07 21:27
Ik heb de S606 HCS5 besteld, maar heb een aantal vraagjes over deze set in combi met een receiver. aangezien Onkyo eind maart met een nieuwe serie komt wil ik nog even wachten met het aankopen van een nieuwe receiver. Ik heb nu een bestaande Pioneer XV-DV222 kantenklare setje.

Mijn vraag kan ik deze speakers aan sluiten op deze set?
ook al heeft deze receiver wellicht niet het benodigde vermogen. in de handleiding staat het volgende:

PioneerVersterker gedeelte
Continu uitgangsvermogen (RMS):
Front, Centrum, Surround . . . . 75 W per kanaal(1 kHz, 10 % T.H.D., 6Ω)
Subwoofer . . . . 75 W (100 Hz, 10 % T.H.D., 6Ω)
Continu uitgangsvermogen :
Front, Centrum, Surround . . . . 62 W per kanaal(1 kHz, 1 % T.H.D., 6Ω)
Subwoofer . . . . . 62 W (100 Hz, 1 % T.H.D., 6Ω)

de Jamo boxen zijn:
Specifi cations S 606
System 3-Way Bass Refl ex
Woofer (mm / in) 203 / 8
Midrange (mm / in) 2 x 127 / 5
Tweeter (mm / in) 25 / 1
Power ( W, long / short term) 130 / 210
Sensitivity (dB/2,8V/1m) 89
Frequency Range (Hz) 42 - 20.000
Cross-over Frequency (Hz) 150 / 2.500
Impedance (Ohm) 6
Weight (Kg / lb) 23,3 / 51.4

Kan het mis gaan als ik deze op elkaar aansluit? :? :?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

stean schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:15:
Kan het mis gaan als ik deze op elkaar aansluit? :? :?
Nee, voor de verklaring lees [FAQ] Audio eens door.
Je moet je niet zo druk maken om dingen al Watt en impedantie. Als je op normaal niveau wilt spelen dan heb je aan een paar Watt voldoende.

• stean
FeaR1986 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:43:
[...]

Nee, voor de verklaring lees [FAQ] Audio eens door.
Je moet je niet zo druk maken om dingen al Watt en impedantie. Als je op normaal niveau wilt spelen dan heb je aan een paar Watt voldoende.
bedankt voor de link, deze heb ik doorgenomen,. maar de zin "Simpel: wanneer er grenzen opgezocht gaan worden. Wanneer het vermogen dat de versterker kan leveren veel lager ligt dan wat de speakers kunnen verwerken is de versterker dus de beperkende factor. " daar gaat het om.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Voor normaal gebruik heb je maar een paar Watt nodig, die Jamo's zijn ook nog niet eens moeilijk aan te sturen door een impedantie van 6 Ohm en een gevoeligheid van 89 dB. De receiver/versterker die je hebt kan op 6 Ohm 62 Watt per kanaal leveren (althans, dat is opgegeven). Dat ga je sowieso nooit gebruiken, want dan ben je al lang doof. Je speakers en receiver gaan veel verder door dan jouw oren het toelaten. Vooral met dit soort standaard instap en consumenten-hifi zijn dingen als Watt en impedantie gewoon te vergeten.

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 10:12
Vandaag de 608 HCS3 gekocht gekocht bij Coolsound voor 576 euro. Toch geen gekke prijs voor een 5.0 set!
Ze mochten echter wel even waarschuwen dat alles in één doos zat met een totaal gewicht van 69,5 kg. :/

• silitek

silitek

Tubes Only

Loki.Nya schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:48:
Vandaag de 608 HCS3 gekocht gekocht bij Coolsound voor 576 euro. Toch geen gekke prijs voor een 5.0 set!
Ze mochten echter wel even waarschuwen dat alles in één doos zat met een totaal gewicht van 69,5 kg. :/
Ja, bestelbus en 2man is geen overbodige luxe.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
Vraagje:

vandaag staat de volgende versterker online te koop voor 500eur ipv 1400eur (adviesprijs):
Sony STR-DA3600ES

Op termijn zou ik deze willen combineren met de Jamo S608HCS3 set
.
Goede combinatie, of is de S608 set icm Onkyo SR608 beter?

Nu is er geen haast bij, dus ik zou eventueel ook nog kunnen wachtten op nieuwe onkyo, .. lijn :)
Some advise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Puur qua receiver is de Sony STR-DA3600ES wel beter dan de Onkyo TX-SR608. Of de combinatie Jamo met Sony of Jamo met Onkyo beter is durf ik je niet te zeggen aangezien dat smaakafhankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
De Sony heeft netwerkfuncties, de TX-SR608 niet. De 609 weer wel, maar daar kun je waarschijnlijk weer geen video mee afspelen. Maargoed, wat je er bij de Sony aan hebt is ook de vraag, want de netwerkfunctionaliteit van die dingen valt vaak tegen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Moet wel zeggen dat ik de ethernet-hub in de Sony een heel goed idee vind: maar één kabel vanaf de modem/router/switch naar de Sony. En dan vanaf de Sony weer naar de PS3/XBox/Blu-rayspeler/HTPC/etc. Dat is toch handiger dan meerdere kabels vanaf het begin van het netwerk naar alle apparatuur trekken.

Netwerkfunctionaliteit op een receiver vind ik nog steeds discutabel inderdaad: het is zeer makkelijk voor firmware upgrades. En ja, je kan er audio mee streamen maar of dat heel handig is? Ik heb dan liever een systeem als een Sonos of een Squeezebox. Dan heb je toch net wat meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stean
sh011265 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:37:
Vraagje:

vandaag staat de volgende versterker online te koop voor 500eur ipv 1400eur (adviesprijs):
Sony STR-DA3600ES
edit: locatie al achterhaald :)

[ Voor 32% gewijzigd door stean op 18-02-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:35
en helaas al uitverkocht..

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
FeaR1986 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:37:
Moet wel zeggen dat ik de ethernet-hub in de Sony een heel goed idee vind: maar één kabel vanaf de modem/router/switch naar de Sony. En dan vanaf de Sony weer naar de PS3/XBox/Blu-rayspeler/HTPC/etc. Dat is toch handiger dan meerdere kabels vanaf het begin van het netwerk naar alle apparatuur trekken.

Netwerkfunctionaliteit op een receiver vind ik nog steeds discutabel inderdaad: het is zeer makkelijk voor firmware upgrades. En ja, je kan er audio mee streamen maar of dat heel handig is? Ik heb dan liever een systeem als een Sonos of een Squeezebox. Dan heb je toch net wat meer mogelijkheden.
Ik heb een losse switch bij de tv liggen die alles verder verdeelt. Kostte een tientje en is Gbit (wat toch wel handig is ivm snel data heen en weer pompen naar xbmc-doos). Is toch goedkoper dan een AV-receiver bestellen die het wel heeft. Hoewel dat wel 1 apparaat zou schelen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
Dat is uiteindelijk ook mijn conclusie geweest en heb 'm dus niet gekocht.
Qua functionaliteiten lijkt de Sony meer te bieden, maar het gaat 'm om het geluid dat ze produceren & dan lijkt het dat de Onkyo zeker even goed is.

Eerst vond ik die netwerkfunctionaliteit ook wel leuk, maar zoals jij het zegt: als je graag maar 1 internetkabel tot daar laat lopen, dan koop je simpelweg een switch (is vrij goedkoop) en plaats je 'm bij je apparatuur..
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:06:
[...]

Ik heb een losse switch bij de tv liggen die alles verder verdeelt. Kostte een tientje en is Gbit (wat toch wel handig is ivm snel data heen en weer pompen naar xbmc-doos). Is toch goedkoper dan een AV-receiver bestellen die het wel heeft. Hoewel dat wel 1 apparaat zou schelen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 22:48
Vraagje:

Ik heb de Onkyo SR608 in huis en ik was van plan er Jamo S608 HCS3 bij te halen. Nu heb ik een goede subwoofer op de kop weten te tikken, namelijk Mirage Omni S10. Die produceert behoorlijk wat bas.
Nu twijfel ik tussen de Jamo S606/S608. Want in hoeverre verschillen ze van mekaar? Verschilt het alleen puur in bass, want die kan de sub dan opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 06:06
Vandaag mijn s606 hsc3 set eindelijk thuis gekregen en neer gezet, in 1 woord super!
Vind het wel opvallend dat de plaatsing van de fronts met woofers naar buiten of binnen zoveel verschil geeft in de bas. Helaas voor mij klinkt het met woofers naar buiten beter maar door plaatsgebrek ben ik genoodzaakt ze met de woofers naar binnen te zetten. Het klinkt nog steeds goed maar nu iets minder dreunende bassen.
Voorlopig heb ik geen subwoofer nodig in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Appart, ik heb juist de woofers naar binnen gericht omdat ik de bass anders te overdreven vind. Heb de speakers staan in mijn huiskamer bij mijn computer (niet bij de tv dus)
Voor muziek vind ik ze nu perfect, zeker als ik een meter of wat naar achter rol om echt te genieten van het geluid. Films en series spelen soms per ongeluk maar heb ik eigenlijk ook niets over te klagen.

@darksnake: Persoonlijk heb ik niet zoveel meerwaarde gehoord in de 608, heb ze voordat ik ze kocht als stereo-set naast elkaar beluisterd. Volgens mij verschillen ze in de bass sowieso niet. In jouw situatie zou ik ze gewoon eens ergens gaan beluisteren als dat in je omgeving mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stean
BertHier schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 23:36:
@darksnake: Persoonlijk heb ik niet zoveel meerwaarde gehoord in de 608, heb ze voordat ik ze kocht als stereo-set naast elkaar beluisterd. Volgens mij verschillen ze in de bass sowieso niet. In jouw situatie zou ik ze gewoon eens ergens gaan beluisteren als dat in je omgeving mogelijk is.
ik heb ze ook beluisterd (bij http://www.havoned.nl Putten) voor de koop (heb nu de 606). ik vond de 608 rauwer klinker/groter klinken, maar ik kan helaas niks zeggen over hoe de bass verhouding was. Verder heb ik de bass van de frontspeakers naar binnen staan. dit levert mij al aardig wat bass op. maar de subwooofer moet soms bij muziek en films echt wel aan

[ Voor 6% gewijzigd door stean op 03-03-2011 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
ik twijfel tussen de s606 5.1 set of de s608 5.0 set

wat zouden jullie doen?

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:07

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ik zou een 5.0 zet halen (S606 of S608) en dan kijken of je de sub mist. Mis je die dan kun je die altijd later nog kopen. Sub kan in principe van elk willekeurig merk zijn.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Kijk je veel films dan is een sub aan te raden, als je veel muziek luistert dan zou je de sub achterwege kunnen laten.
Mijn persoonlijke mening is dat een homecinemasetup niet zonder een subwoofer kan omdat films veel laag gebruiken voor effecten e.d. die de fronts niet weer kunnen geven.

De vraag of je een S606 of S608 set moet nemen zou je moeten bepalen door er naar te gaan luisteren.

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 06-03-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
Sandyman538 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:16:
Ik zou een 5.0 zet halen (S606 of S608) en dan kijken of je de sub mist. Mis je die dan kun je die altijd later nog kopen. Sub kan in principe van elk willekeurig merk zijn.
mmm de s608 is zowiezo beter dus zalk die wel kopen dan.
Zolang de bass goed genoeg is voor beetje alle soorten muziek (geen hardcore en toestanden) en om tv/ bluray mee te kijken....

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Een subwoofer is altijd een toevoeging. Zelfs al heb je een speaker die tot 20 Hz gaat dan nog zal een actieve subwoofer het laag veel harder en aanweziger brengen. Plus dat het altijd maar de vraag is of je de specificaties niet met een korrel zou moet nemen. Want sommige speakers claimen tot 40 Hz te gaan, maar als je dan ziet met wat voor "woofers" dat moet gebeuren :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
FeaR1986 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:56:
Een subwoofer is altijd een toevoeging. Zelfs al heb je een speaker die tot 20 Hz gaat dan nog zal een actieve subwoofer het laag veel harder en aanweziger brengen. Plus dat het altijd maar de vraag is of je de specificaties niet met een korrel zou moet nemen. Want sommige speakers claimen tot 40 Hz te gaan, maar als je dan ziet met wat voor "woofers" dat moet gebeuren :N
zal inderdaad altijd een toevoeging zijn.
Maar ik kom van een sony homecinema set ( jaar of 6 oud) die toen miss 600 gekost heeft (inclusief versterker) en heeft zijne beste tijd gehad denk ik.

Heb me onlangs al Onkyo 608 receiver gekocht en met de Jamo s608 erbij zou da toch al ganse verbetering zijn nee?
Zal de set eerst kopen zonder sub en kan dan nog zien of het goed is of niet...

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
Ik heb hier de s608 5.0 zonder sub voor m'n muziek, games en films. Ik zat er aan te denken om de hele 5.1 set te kopen, maar uiteindelijk toch zonder sub gekocht. De bas wat er uit komt (en dat is behoorlijk wat!) is voor mij meer dan genoeg en mijn buren zullen het daar ook wel mee eens zijn.

Mijn advies is om de set zonder sub te kopen en dan zelf oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
Loki.Nya schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:08:
Ik heb hier de s608 5.0 zonder sub voor m'n muziek, games en films. Ik zat er aan te denken om de hele 5.1 set te kopen, maar uiteindelijk toch zonder sub gekocht. De bas wat er uit komt (en dat is behoorlijk wat!) is voor mij meer dan genoeg en mijn buren zullen het daar ook wel mee eens zijn.

Mijn advies is om de set zonder sub te kopen en dan zelf oordelen.
Hoe hebt gij de surroundspeakers staan?
ewoon op de grond of hangen ze omhoog of....

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
sjaool schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:40:
Kijk je veel films dan is een sub aan te raden, als je veel muziek luistert dan zou je de sub achterwege kunnen laten.
Mijn persoonlijke mening is dat een homecinemasetup niet zonder een subwoofer kan omdat films veel laag gebruiken voor effecten e.d. die de fronts niet weer kunnen geven.

De vraag of je een S606 of S608 set moet nemen zou je moeten bepalen door er naar te gaan luisteren.
Probleem is dak ni direct weer waar ik deze set kan beluisteren.
Weten jullie misschien ergens omgeving Gent winkel zijn waar ik ze kan beluisteren?

Ik vertrouw vooral op de goeie reviews die ik er van lees :p

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
Snakefoodjah schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:20:
[...]

Hoe hebt gij de surroundspeakers staan?
ewoon op de grond of hangen ze omhoog of....
Ok een leuning van mijn bank en op een tafeltje. :P
Ik ben nog op zoek naar goedkope luidsprekerstands, of ik moet even een spoedcursus lassen nemen op mijn werk en er zelf één maken als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
mmm hoe worden ze juist vastgemaakt.
Ik heb eerder goedkope universele stands...

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Snakefoodjah schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:26:
[...]

Probleem is dak ni direct weer waar ik deze set kan beluisteren.
Weten jullie misschien ergens omgeving Gent winkel zijn waar ik ze kan beluisteren?

Ik vertrouw vooral op de goeie reviews die ik er van lees :p
Je mag anders altijd eens bij mij thuis komen luisteren.
Ik woon bij Brugge.

Setup
Samsung ps58c6500
Onkyo 608
Jamo HCS608 5.0
Jamo sub 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
sn0w13 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:48:
[...]

Je mag anders altijd eens bij mij thuis komen luisteren.
Ik woon bij Brugge.

Setup
Samsung ps58c6500
Onkyo 608
Jamo HCS608 5.0
Jamo sub 650
Zal u is laten weten wanneer het voor mij past en dan zoeken we datum dak is kan komen luisteren.
Merci allesinds!

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:10
Vorige week ben ik naar de "hificorner" in groningen gereden om eens naar de s606 te kijken en natuurlijk te beluisteren.

En ja... daar staan ze in het "wit" en nog aangesloten ook. Na 5 minuten luisteren wist ik het meteen, dit is helemaal mijn smaak qua sound. Ik had al aangegeven dat ik van mijn subwoofer af wil en alleen gebruik wil maken van 2 luidsprekers.

De klipsch F1 die ik heb (had) waren niet in staat om voldoende bas te geven zonder sub, en de s606 kan dit in mijn optiek wel makkelijk produceren.

Ik kom inmiddels al 20 jaar bij de "hificorner" en ook deze keer was de service weer super. De Klipsch F1 + de subwoofer kon ik inruilen op de s606 (alleen de witte kleur was niet echt mijn smaak) de dark apple is erg mooi maar deze was niet in voorraad, dus hebben ze die snel voor mij besteld.

Nog geen 2 werkdagen later kreeg ik een belletje dat mijn Jamo's klaar staan om afgehaald te worden :) Ik was wel effe een uurtje bezig om alles uit te pakken en de spikes er onder te schroeven.

Ik heb de bi-wire nog niet gedaan, volgens mij heeft dit niet zoveel effect op het geluidsbeeld. (correct me if i am wrong)

Dit is de eerste keer dat ik luidsprekers heb waarbij de bas+ treble op "0" staan en het geluid heerlijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:35
meen me te herinneren in een review van HIFI.nl het bi-wire ipv de standaard plaatjes zéér werd aangeraden. is ook maar een paar tellen werk dus waarom niet?

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Henkie schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:34:
meen me te herinneren in een review van HIFI.nl het bi-wire ipv de standaard plaatjes zéér werd aangeraden. is ook maar een paar tellen werk dus waarom niet?
Idd blikken plaatjes vervangen voor draad jumpers. Stukje draad hetzelfde als je speaker kabels eventueel.
@RoadHouse waarom heb je voor de s606 gekozen?. De s608 zijn veel beter en prijstechnisch scheelt het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
RoaDHouse schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 01:15:
Vorige week ben ik naar de "hificorner" in groningen gereden om eens naar de s606 te kijken en natuurlijk te beluisteren.

En ja... daar staan ze in het "wit" en nog aangesloten ook. Na 5 minuten luisteren wist ik het meteen, dit is helemaal mijn smaak qua sound. Ik had al aangegeven dat ik van mijn subwoofer af wil en alleen gebruik wil maken van 2 luidsprekers.

De klipsch F1 die ik heb (had) waren niet in staat om voldoende bas te geven zonder sub, en de s606 kan dit in mijn optiek wel makkelijk produceren.

Ik kom inmiddels al 20 jaar bij de "hificorner" en ook deze keer was de service weer super. De Klipsch F1 + de subwoofer kon ik inruilen op de s606 (alleen de witte kleur was niet echt mijn smaak) de dark apple is erg mooi maar deze was niet in voorraad, dus hebben ze die snel voor mij besteld.

Nog geen 2 werkdagen later kreeg ik een belletje dat mijn Jamo's klaar staan om afgehaald te worden :) Ik was wel effe een uurtje bezig om alles uit te pakken en de spikes er onder te schroeven.

Ik heb de bi-wire nog niet gedaan, volgens mij heeft dit niet zoveel effect op het geluidsbeeld. (correct me if i am wrong)

Dit is de eerste keer dat ik luidsprekers heb waarbij de bas+ treble op "0" staan en het geluid heerlijk vind.
Gefeliciteerd met je aankoop, Hi-Corner is idd een prima zaak. Ga er aanstaande zaterdag heen om mijn Jamo S606's waarschijnlijk te vervangen voor een stel Monitor Audio of Focal speakers.

Reden is dat ik de S606's, zelfs op mijn Marantz versterker, niet echt uitgebalanceerd vind qua sound en bij drukke muziek zelfs schel vind worden. We gaan het zien.. horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
Idd blikken plaatjes vervangen voor draad jumpers. Stukje draad hetzelfde als je speaker kabels eventueel.
Wat bedoel je hier precies? Ga waarschijnlijk de s608 hcs 3 aanschaffen en bi wired aansluiten
Dus ben wel benieuwd wat je hier bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

woutjeeh schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:50:
[...]
Wat bedoel je hier precies? Ga waarschijnlijk de s608 hcs 3 aanschaffen en bi wired aansluiten
Dus ben wel benieuwd wat je hier bedoeld.
Normaal zitten er tussen de vier terminals een stukje metaal om het signaal over te dragen, dus zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.avreview.co.uk/news/images/els303connect_big.jpg

Echter kan je dit stuk metaal ook vervangen voor een stukje speakerkabel (wat een beter geluid zou geven). Op deze foto staat zo'n methode (al is dit een nette methode met spades):
Afbeeldingslocatie: http://gallery.techarena.in/data/513/KEF-iQ50-Speakers-Screenshot.jpg

Maar als je gewoon bi-wire luidsprekersnoer haalt (dus aan de kant van de receiver twee aders en aan de kant van de speaker vier aders) dan heb je bovenstaande niet nodig. Wellicht kan je met de receiver ook bi-ampen, dat levert veel meer voordelen ten opzichte van bi-wire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik ben ook geen audio expert, het moet voor mij lekker vol klinken en de s606 voldeed daar prima aan. En voor de prijs vind ik het een geweldige luidspreker.

In de prijsklasse van rond de 350/400 euro kan je denk ik niet een betere alround luidspreker vinden denk ik.

Monitor audio, B&W, Focal enz...... zijn natuurlijk geweldige luidsprekers maar daar hangt vaak ook een pittig prijskaartje aan.

Wat ik me al jaren afvraag is wat de prijs bepaalt van een luidspreker. Een simpel setje van B&W kost al snel 600 euro en dan heb je nog niet echt een lekkere volle sound vind ik.

Daarnaast is het puur een persoonlijke smaak qua klank natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

http://www.budgethouse.nl..._dark_apple_210w_per_paar

299 voor 1 paar? bij de andere winkels +/- 300 p/s ? of ligt het aan mij. :p

nvm het staat er gewoon heel onduidelijk. :+

persoonlijk vind ik de JBL ES80 een betere speaker.. maar dat terzijde. :>

[ Voor 25% gewijzigd door iNFiNiTY- op 10-03-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
iNFiNiTY- schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:13:

Ik heb het niet met internet winkels, service is vaak "0" en als er wat fout gaat ben je het haasje. Ik betaal liever wat meer, dan weet ik zeker dat het goed gaat. Veel slechte ervaringen gehad met internetwinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

iNFiNiTY- schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:13:

Mwahh...ken de JBL's ES80 goed en vind deze speakers ongedefineerde dreunbakken, no offence ;)
beter beslist niet...anders dat wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

silitek schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:23:
[...]

Mwahh...ken de JBL's ES80 goed en vind deze speakers ongedefineerde dreunbakken, no offence ;)
beter beslist niet...anders dat wel ;)
mwahh .. :p

meer power.. altijd goed. :D ik vindt ze heerlijk klinken, kwestie van goed afstellen (reciever) en ik geloof dat de 606 maar 6ohm is tegenover 8ohm van de ES80 maar goed, ze knallen iig lekker met films en muziek. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

RoaDHouse schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:04:
Wat ik me al jaren afvraag is wat de prijs bepaalt van een luidspreker. Een simpel setje van B&W kost al snel 600 euro en dan heb je nog niet echt een lekkere volle sound vind ik.
Voor de naam betaal je natuurlijk al, dus daar gaat al een deel van de prijs naar toe. Maar ook dingen als bouwkwaliteit en afwerking spelen veelal mee. Echt fineer is natuurlijk al duurder dan imitatie. Aan de andere kant kunnen ook de units van de speaker zeer duur zijn in verhouding tot de prijs of de afwerking. Ik heb speakers gezien van duizenden euro's die minder goed in elkaar zaten dat mijn oude Magnat's van een paar honderd euro. Maar de gebruikte units (en de sound) was om te kwijlen. Intern kan er ook gebruik zijn gemaakt van heel andere componenten. Denk hierbij aan filters, dempingsmateriaal en kabels. Zo gebruiken merken als B&W en Focal voor de interne bekabeling ook kabels van een nogal duur merk. Terwijl je bij andere merken gewoon dropveter ziet.
iNFiNiTY- schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:26:
[...]meer power.. altijd goed. :D ik vindt ze heerlijk klinken, kwestie van goed afstellen (reciever) en ik geloof dat de 606 maar 6ohm is tegenover 8ohm van de ES80 maar goed, ze knallen iig lekker met films en muziek. O+
Vermogen van een speaker zegt niets over de klank, leuk dat een woofer of unit tot 400 Watt gaat, maar dat ga je toch nooit gebruiken. Plus dat je een hele flinke versterker nodig hebt die dat überhaupt gaat leveren. Idem of het een speaker van 6 of 8 Ohm is. Wat overigens ook apart is, want een speaker heeft nooit een vaste impedantie, dat varieert. Mijn speakers gaan bijvoorbeeld van 2,9 Ohm tot en met over de 8 Ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
@FeaR

Er zal bij m'n s606 wel een dropveter inzitten :9

Ik ga nu effe bi-wiren, kijken of het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Bi-wiring is nu aangesloten, ik hoor geen verschil :)

Zowel laag als hoog geen verschil, tenminste ik hoor het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Met bi-wire gebruik je nog steeds dezelfde verstrerker uitgang om de complete speaker aan te sturen. Bi-wire is gelijk aan single-wire met bruggen. Als je bi-amped aan gaat sluiten kan het wel verschil maken: je stuurt dan de hoge en de laag-units apart aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
FeaR1986 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:00:
Met bi-wire gebruik je nog steeds dezelfde verstrerker uitgang om de complete speaker aan te sturen. Bi-wire is gelijk aan single-wire met bruggen. Als je bi-amped aan gaat sluiten kan het wel verschil maken: je stuurt dan de hoge en de laag-units apart aan.
Dat is niet waar. Als je bi-wired aansluit omzeil je een lowpass/highpass filter in je speakers en is er ook meer vermogen beschikbaar (bijv. 2x X Watt ipv 1x X Watt) per speaker, t.o.v. de andere speakers.

Bij complexe muziek (Pink Floyd DSOTM) vond ik het duidelijk te horen; de muziek was helderder en preciezer. Overigens had ik wel het idee dat de middentonen een klein stukje eronder leden om hem bi-wired aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittemans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-11-2024
ging er vooral om dat de standaard bruggen van de Jamo's het geluid slechter doorgeven naar de andere aansluitingen dan een stukje speakerkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Sorcerer8472 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:22:
[...]

Dat is niet waar. Als je bi-wired aansluit omzeil je een lowpass/highpass filter in je speakers en is er ook meer vermogen beschikbaar (bijv. 2x X Watt ipv 1x X Watt) per speaker, t.o.v. de andere speakers.
Dit gaat alleen op als je de speakers ook bi-amped aanstuurt aangezien de versterker dan de functie van het lowpass/highpass filter in je speakers overneemt.
Alleen met bi-wired aansluiten van de speakers gaat je dit niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10
Pittemans schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:40:
ging er vooral om dat de standaard bruggen van de Jamo's het geluid slechter doorgeven naar de andere aansluitingen dan een stukje speakerkabel.
RoaDHouse schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:57:
Bi-wiring is nu aangesloten, ik hoor geen verschil :)

Zowel laag als hoog geen verschil, tenminste ik hoor het niet.
Op mijn speakers hoorde ik het verschil ook niet, of Wharfedale en Jamo leveren superieure plaatjes in vergelijking met B&W :')
[...]

Bij complexe muziek (Pink Floyd DSOTM) vond ik het duidelijk te horen; de muziek was helderder en preciezer. Overigens had ik wel het idee dat de middentonen een klein stukje eronder leden om hem bi-wired aan te sluiten.
Volgens mij haal jij bi-wire en bi-amp door elkaar!
Daarnaast zijn er ook genoeg mensen die het verschil wat, bi-ampen zou moeten maken, niet horen.
Sommigen horen ook verschillen in kabels, wat mij betreft kan dat allemaal naar het rijk der fabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

[...]Dat is niet waar. Als je bi-wired aansluit omzeil je een lowpass/highpass filter in je speakers en is er ook meer vermogen beschikbaar (bijv. 2x X Watt ipv 1x X Watt) per speaker, t.o.v. de andere speakers.
Volgens mij haal jij dingen door elkaar en zoals reeds gezegd bi-amp en bi-wire. Single wire met bruggen of bi-wire met bruggen is exact hetzelfde: met bruggen verdeel je het vermogen ook over vier punten (terminals), net als met bi-wire en het vermogen wordt nog steeds maar door één terminal geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik heb nu een aantal uren met en zonder bi-wire gedraaid, mijn conclusie is dat ik totaal geen verschil hoor.

Bi-ampen zal waarschijnlijk wel verschil maken, maar dan moet je ook een geschikte versterker aanschaffen, de mijne heeft maar 2 uitgangen.

Het was wel leuk om te proberen :) Wat wel veel effect heeft is het plaatsen van de luidsprekers vooral omdat de bas-unit links of rechts zit.

Wel heb ik dikkere kabel aangeschaft voor de s606 opzich geeft dit wel een lekker gevoel, maar ook hier hoor ik het verschil niet.

Alles bij-elkaar genomen ben ik zeer tevreden met de s606 vooral als ik naar het prijskaartje kijk, ook mijn buren zijn zeer tevreden over het volume van de bas :) het nummer van pink-floyd "time" kwam erg goed door 4 verdiepingen lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
RoaDHouse schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 01:02:
Het was wel leuk om te proberen :) Wat wel veel effect heeft is het plaatsen van de luidsprekers vooral omdat de bas-unit links of rechts zit.
Heb je ze nu opgesteld met de woofers naar binnen of naar buiten? Mijn ervaring is dat als ze naar buiten staan de bass te aanwezig is bij veel muziek als bijvoorbeeld Pink Floyd of Led Zeppelin. Het kan natuurlijk ook aan mijn amp liggen die redelijk 'zwaar' is, hij staat echter wel op source direct ingesteld wat eigenlijk dus eerlijk moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik heb de bas-units naar binnen, ze staan ongeveer 4.5 meter uit elkaar. Naar mijn idee is de bas dan strakker.

Dit zal voor iedereen natuurlijk verschillend zijn. Ik doe altijd mijn eigen bas-test als ik in de slaapkamer sta dan luister ik of de bas daar erg dreunt, als dit het geval is dan staan ze fout. Dan verander ik de plaatsing net zo vaak dat de bas eigenlijk alleen in de woonkamer aanwezig is (hier is ook een naam voor, die ben ik effe kwijt)

Het kan namelijk zijn dat de bas op compleet weg is op bepaalde plaatsen in de woonkamer als het verkeerd staat, dit komt vooral voor bij sub-woofers.

Ik heb ze wel een 10 centimeter van de muur afstaan, dit maakt wel veel verschil. Maar nogmaals dit is voor iedereen veschillend.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.