Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je aan garantie bij speakers? :P
99 van de 100 x ligt het aan de gebruiker waarom de speakers het niet meer doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Uhm, niet goed gecenterde conus die door de QC is gekomen.
Slechte solderingen in het crossoverfilter.
Beschadigingen aan de behuizing die zijn ontstaan tijdens vervoer opslag.
En zo nog veel meer redenen om garantie te willen hebben. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
ik zeg niet dat garantie het belangrijk is maar voor een 2de hands product waarvan deze nog altijd nieuw te koop is met een gemiddelde prijs dat 50% lager staat zie ik toch geen reden voor deze meerprijs :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 10:15:
Uhm, niet goed gecenterde conus die door de QC is gekomen.
Slechte solderingen in het crossoverfilter.
Je hebt gelijk, als je jamo's gaat kopen is de kans groot dat je met deze "ongemakken" te maken krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik wil niet impliceren dat dit bij Jamo voor komt hoor. ;)
De Jamo's zijn sowieso ontzettend goede kwaliteit voor je geld en absoluut niet meer te vergelijken met de Jamo's uit de jaren '80. :D

Slechte solderingen zijn het gevolg van soldeer zonder lood (verboden) en als dit niet goed wordt verwerkt dan krijg je broze solderingen (Xbox 360 RROD b.v.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M009
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06-2023
Ik ga mezelf ook een nieuwe receiver bestellen. Tevens haal ik nieuwe speakers.

Onkyo TX-SR608 receiver
2x Yamo S606 speakers.

Nu heb ik een vraag,..... Is het verstandig om eerst deze set te halen en (wanneer meer geld) later 2x Yamo S608 speakers erbij te kopen? Of is dit overdreven/geen extra meerwaarde?

Hoor het graag van jullie...

Mvg,

Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Jamo S606 als surround speakers gebruiken lijkt me inderdaad wat overdreven, als je front speakers op dat moment de Jamo S608 zijn. Mijns inziens handiger om direct door te sparen voor de Jamo S608 (wellicht een package inclusief center en surround speakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:16

Sandyman538

SandstorM [148839]

M009 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 02:58:
Ik ga mezelf ook een nieuwe receiver bestellen. Tevens haal ik nieuwe speakers.

Onkyo TX-SR608 receiver
2x Yamo S606 speakers.

Nu heb ik een vraag,..... Is het verstandig om eerst deze set te halen en (wanneer meer geld) later 2x Yamo S608 speakers erbij te kopen? Of is dit overdreven/geen extra meerwaarde?

Hoor het graag van jullie...

Mvg,

Michael
Zoals hierboven aangegeven zou ik ook doorsparen. Voor 290E heb je de S606 en voor 440E heb je de S608. Zelf zou ik dan nog doorsparen voor de S608 HCS3 voor 550E heb je er dan ook nog 2 surround en een center speaker bij.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
Sandyman538 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:18:
[...]

Zoals hierboven aangegeven zou ik ook doorsparen. Voor 290E heb je de S606 en voor 440E heb je de S608. Zelf zou ik dan nog doorsparen voor de S608 HCS3 voor 550E heb je er dan ook nog 2 surround en een center speaker bij.
helemaal nu de center ( jamo s 60 cen ) niet meer los verkrijgbaar is waar ik nu redelijk van baal omdat ik nu met 2 losse s608 sta. Graag wil ik naar 5.0 word nu goed zoeken.

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:57:
De Jamo S606 als surround speakers gebruiken lijkt me inderdaad wat overdreven, als je front speakers op dat moment de Jamo S608 zijn. Mijns inziens handiger om direct door te sparen voor de Jamo S608 (wellicht een package inclusief center en surround speakers).
De S602 zijn ook prima voor films enzo verder. Crossover op 80 Hz en het klinkt perfect en natuurlijk (hogetonenweergave is heel netjes en voor filmweergave meer dan genoeg). Crossover te laag of fullrange en ze resoneren een beetje, dus dat wil je weer niet.

Enige reden om 4 fullsize speakers te nemen is als je regelmatig quadrofonische muziek wilt luisteren. Alleen dan heeft 4x fullrange zin. Anders gewoon normale surrounds nemen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51

St@m

@ Your Service

RedDragon schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:21:
[...]

helemaal nu de center ( jamo s 60 cen ) niet meer los verkrijgbaar is waar ik nu redelijk van baal omdat ik nu met 2 losse s608 sta. Graag wil ik naar 5.0 word nu goed zoeken.
2 maanden geleden nog gekocht bij Smits in Arnhem, ze dachten dat ze C60's hadden staan, maar ze hadden S60. Misschien een belletje waard?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smits is maar een vreemde winkel dan...
5 maanden geleden heb ik daar nadrukkelijk om de S 60 cen gevraagd en besteld. Deze hadden ze niet en zouden ze ook niet krijgen want volgens hun is de S 60 cen nooit los in de verkoop geweest. Vandaar dat ik de, veeeel betere, mooiere en vele malen duurdere... was het argument vanuit hun kant, C 60 sen kreeg.

Nu verkopen ze hem dus alsnog wel (weer)? Beetje jammer.

Mankeert verder niks aan de C 60 cen maar ik vind hem niet zo mooi eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:56:
Smits is maar een vreemde winkel dan...
5 maanden geleden heb ik daar nadrukkelijk om de S 60 cen gevraagd en besteld. Deze hadden ze niet en zouden ze ook niet krijgen want volgens hun is de S 60 cen nooit los in de verkoop geweest. Vandaar dat ik de, veeeel betere, mooiere en vele malen duurdere... was het argument vanuit hun kant, C 60 sen kreeg.

Nu verkopen ze hem dus alsnog wel (weer)? Beetje jammer.

Mankeert verder niks aan de C 60 cen maar ik vind hem niet zo mooi eigenlijk.
Nou, ik heb daar dus de C60 besteld. Heel verhaal over dat het een palletlevering was, ze niet in doos zaten.. bladiebla. Nouja, geen probleem. De doos heb ik niet nodig om te luisteren.
Hij zette dus de speaker op de toonbank, en het was de S60. Nou, helemaal mooi dacht ik nog.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
past een c 60 cen wel goed bij een jamo s 608 + 2 rear s 604 ? omdat ik nergens de s 60 cen kan vinden helaas.

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikke mats, st@m! Ik doe een moord voor een S60 cen.
Nou ja... ben ook wel tevreden over de C60 cen.

Geen idee of de C60 cen er goed bij past. Zelf heb ik voor 2 x S602 en achter 2 heel goedkope prulletjes van een onbekend merk.
Ik ben geen audiofiel en geluid is voor mij geluid, tot op zekere hoogte. Zelf heb ik niet de indruk dat de C60 een veel ander geluid geeft dan de S602's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
De S60cen klinkt wat voller in het middengebied (spraakgebied), wat misschien ook wel logisch is voor een centerspeaker. S602 en met name S608 hebben dit minder en klinken meer 'open' in het midden. Bij panning merk je dit soms wel, dat het geluid ietsjes verandert, maar over het algemeen merk je er niets van en is het een perfecte centerspeaker.

Echter, hoe de C60cen zich verhoudt tot de rest: geen idee... Is de concertserie niet hoger geplaatst door Jamo en zou deze niet wat beter moeten zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
deze speakers staan bekent om zijn goede prijs/kwaliteit verhouding... betekent het dan ook dat ik voor hetzelfde geld geen betere speakers zou vinden? heb het trouwens over de jamo s608

[ Voor 10% gewijzigd door saveljos op 12-12-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het zal wel kunnen maar dat wordt een erg moeilijke en lange speurtocht. ;)

De Jamo S608 staat voor zijn prijs erg hoog aangeschreven qua geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:25

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het blijft natuurlijk áltijd een persoonlijke smaak. Je behang kan nog zo kwalitatief zijn, of iedereen het mooi vindt? Nee.

Ik ben uiterst tevreden met mijn Mission M33i, totaal € 200,- voor een stereopaar, bijvoorbeeld

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment heb ik mijn Marantz sr 5002 aangesloten op 2 wat oudere philips boekenplank luidsprekers,maar ik was eigenlijk druk aan het sparen voor een jamo s606hcs3/ s608 hcs3 set. Nu kwam ik tijdens het surfen de Eltax hollywood 5 tegen voor slechts 190 euro. Uit de specificaties kon ik als leek op dit gebied, weining duidelijke verschillen opmaken.

Nu vraag ik mij af of deze Jamo set inderdaad dit extra geld waard zijn in vergelijking met de set van Eltax.

link van de eltax set:
http://www.eltax.com/show_product/index.php?newsid=4306

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:49
ik heb nu nu de s426 hcs 3 van ibood nu kan ik deze verkopen voor meer dan dat ik betaald heb en zou ik iets zwaarder willen kopen is die s608 hcs 3 een goede keuze of zou ik echt moeten kijken naar de versie met subwoofer?

[ Voor 24% gewijzigd door Nock372 op 14-12-2010 15:55 ]

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:16

Sandyman538

SandstorM [148839]

Nock372 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:50:
ik heb nu nu de s426 hcs 3 van ibood nu kan ik deze verkopen voor meer dan dat ik betaald heb en zou ik iets zwaarder willen kopen is die s608 hcs 3 een goede keuze of zou ik echt moeten kijken naar de versie met subwoofer?
In een Jamo S608 topic gaan vragen of het een goede keuze is lijkt een beetje op een open deur intrappen. In dit topic zijn meerdere mensen (waaronder ik) die zeer tevreden zijn over de S608. Prijs/kwaliteit is een veel geroemd iets bij deze speaker. Zelf heb ik de S608 hcs 3 gekocht bewust zonder subwoofer omdat ik vind dat er betere subwoofers op de markt zijn dan die van Jamo. Dus heb ik er later een subwoofer van een ander merk bij gekocht.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:49
Sandyman538 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:58:
[...]

In een Jamo S608 topic gaan vragen of het een goede keuze is lijkt een beetje op een open deur intrappen. In dit topic zijn meerdere mensen (waaronder ik) die zeer tevreden zijn over de S608. Prijs/kwaliteit is een veel geroemd iets bij deze speaker. Zelf heb ik de S608 hcs 3 gekocht bewust zonder subwoofer omdat ik vind dat er betere subwoofers op de markt zijn dan die van Jamo. Dus heb ik er later een subwoofer van een ander merk bij gekocht.
Ja miss wel, maar jullie zullen wel weten of dit een groot verschil zal maken met de S426 ik hoop van wel. maar zou het gaan zonder subwoofer? ik vond de s426 eigenlijk al redelijk goed.

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Nock372 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:50:
Heb deze ook gehoord. Ik denk dat hij wel enigszins vergelijkbaar is met de 606/608: het hoog is heel helder bij deze speakers, iets wat blijkbaar typisch Jamo is.

Verschillen voor zover ik ze heb gehoord is dat de 608 wat krachtiger klinken (meer 'punch', mede dankzij het laag; als iemand een deur dichtsmijt in een film dan klinkt dat 'echt'), dat het hoog nog ietsjes helderder is, en dat ze in het laag veel voller klinken; de subwoofer van de veelverkochte homecinemaset van Samsung kan bijvoorbeeld al niet zo laag als de S608 zonder subwoofer...

Maargoed, de 426 viel me eigenlijk ook nog mee hoor, had er iets minder van verwacht eigenlijk. Vooral dat het hoog zo helder was had ik niet verwacht.

• karsten1983
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-06 09:41
Beste mede-Jamo-bezitters,

ondanks al jullie lof omtrent deze prachtig uitziende zuilen, vind ik ze persoonlijk wat tegenvallen.

Ik ben in het bezit van de S608 HCS3. Mijn versterker de Onkyo TX-SR608 laat helaas op zich wachten dus daar moet ik nog even geduld voor hebben.

Aangezien ik dus niet heel veel geduld heb, heb ik de Jamo's maar aan de versterker van me vader gehangen om er toch nog eens goed en kritisch naar te luisteren. Dit betreft overigens een Cambridge Audio azur 740A.

Eerlijk gezegd vielen ze me tegen.
Ik mis helderheid in het geluid met name in het hoog. Zoals iemand al eerder had aangehaald, mis ik ook de lagere middentonen. De dynamiek in het geluid mis ik ook, ik vind het klankbeeld vrij vlak. Het doet me denken alsof de speakers onder een wollen deken staan te spelen.

Daar en tegen is het laag ook echt laag. Het had iets strakker gemogen, maar het laag word fenominaal weer gegeven. Persoonlijk ben ik van mening dat je geen subwoofer nodig hebt, tenzij je graag je buren ziet.... (als je een film zit te kijken) Mede door dat het laag soms wat overheersend is t.o.v. het midden/hoog.

Genoeg negatief gedaan, want ik ben hier niet om de speakers af te kraken. Dit is puur mijn persoonlijke (misschien wel verwende) mening.

Ik was eigenlijk benieuwd naar het aantal mensen die dezelfde combinatie hebben gekocht als ik. Ik ben namelijk erg benieuwd naar het klankverschil in het "normaal" aansluiten en het bi-amp'en? (En dan niet: "hij gaat veeeeel harder", maar met name de helderheid en de dynamiek.)
Tevens ben ik ook erg benieuwd of er na aanleiding van mijn mening over de speakers er mensen hetzelfde ervaren?
Mocht dit niet het geval zijn, dan zou de combinatie Cambridge -> Jamo ook niet helemaal lekker kunnen zijn, daar Cambridge en Jamo beiden een vrij "warm"geluid produceren.

gr.
Karsten

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Ik heb zelf de S606, en heb dus geen ervaring met de S608. Persoonlijk heb ik geen last van wat jij allemaal aanhaalt.
Maar heb je ze al enkele tientallen uurtjes laten inspelen? Of komen ze rechtstreeks uit de doos?
Want anders is het wel begrijpelijk dat ze (nog) niet optimaal klinken.

En zoals je al aanhaalt kan het ook de combi Cambridge-Jamo zijn, ik heb iets gelijkaardigs ervaren met een Yamaha versterker.
Maar dus niet getreurd, het geluid hangt ook af van de versterker en ik zou dus nog even wachten met conclusies trekken voordat je de Onkyo gehoord hebt en/of bi-amp hebt aangesloten.

Klik: .joeri. !

• M009
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06-2023
Zelf heb ik ook de Onkyo sr608 met de Jamo's s608 hc3. Ik ben dit op dit moment aan het inspelen. Heb de S602's nog niet aangesloten. Volume nog niet omhoog gegooid maar ben nu al wel tevreden. (Is misschien wat je gewend bent).
Heb de S608 al wel als bi-amp aangesloten. Merk een lekkere diepe bass (dit al bij een laag volume) De hoge tonen nog niet daadwerkelijk kunnen horen (ivm inspelen) Laat na het inspelen zeker meer horen.

Veel instelmogelijkheden bij de sr608, dus mogelijk daar ook nog beter geluiden uit te krijgen.

Ben ook wel benieuwd naar wie dit zelfde setje heeft en hoe hij/zij de instelling heeft staan.......

• karsten1983
uiteraard trek ik nog geen overhaaste conclusie m.b.t. de speakers, maar ik verwacht aan de andere kant ook geen wonderen van de Onkyo. Het is een A/V receiver natuurlijk en geen Stereo versterker.

Het inspelen wat aangehaald wordt zal wel een kleine verandering geven, maar dit heeft voornamelijk met de lagere tonen te maken.

Wellicht had ik "te" hoge verwachtingen van de speakers en vergelijk ik ze met speakers van enkele klasse's hoger. Aangezien ik eigenlijk zelfbouw speakers wilde, maar helaas is het budget er op het moment niet toereikend voor :) (wellicht doen de vele uren luistersessie ook geen goed)

Blijft staan dat ik nog steeds erg benieuwd ben naar andere ervaringen met de combi onkyo - jamo?
Welke cd/dvd spelers hebben jullie. Heeft iemand toevallig naast dvd een apart cd-speler aangesloten staan?
Mijn oog viel op de Onkyo Dx7355, iemand ervaring mee?

Verwijderd

Die 606'en zijn nu te koop voor 128 euro p/stuk bij Smits Arnhem. Ik denk dat ik die maar moet halen ;) Of zijn ze ergens anders goedkoper te vinden?

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:26:
Die 606'en zijn nu te koop voor 128 euro p/stuk bij Smits Arnhem. Ik denk dat ik die maar moet halen ;) Of zijn ze ergens anders goedkoper te vinden?
Ik heb ze bij Eshop gehaald voor 125 :) (kieskeurig.nl)

• sjaool

sjaool

karsten1983 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:06:
Het is een A/V receiver natuurlijk en geen Stereo versterker.
Dit blijf ik altijd een beetje geneuzel vinden maar dat is mijn mening. ;)
karsten1983 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:06:
Welke cd/dvd spelers hebben jullie. Heeft iemand toevallig naast dvd een apart cd-speler aangesloten staan?
Mijn oog viel op de Onkyo Dx7355, iemand ervaring mee?
Ik gebruik een tweedehands Marantz CD67-SE voor een paar tientjes van Marktplaats gehaald en dat is een zeer goed klinkende en erg fijne cd-speler.
Het enige wat ik heb gedaan is de opamps in de eindtrap vervangen door andere/betere exemplaren.

De Marantz CD67-SE en CD63-SE of CD63-KI zijn erg goede en leuke spelers die al wat jaartjes ouder zijn maar klinkend ontzettend goed en muzikaal met de typische Marantz sound.
Ik heb een jaar of 15 terug een Marantz CD63-SE gehad en had spijt als haren op mijn hoofd dat ik die verkocht had.
Nu ben ik gelukkig weer in het bezit van een behoorlijk goed onderhouden Marantz CD67-SE en die verlaat het huis niet meer (ik heb zelfs een reserveloopwerk liggen mocht deze die er nu in zit het begeven).

• karsten1983
[quote]sjaool schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:45:
[...]

Dit blijf ik altijd een beetje geneuzel vinden maar dat is mijn mening. ;)

[tsjaa het eeuwig durende geneuzel tussen bepaalde "groepen" luisteraars ;) haha maar ik ga hier me vingers niet aan branden, maar ik ben het niet met je eens, zonder er verder op door te gaan.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsten1983
Nog een vraagje, wie heeft de center en surround speakers opgehangen?
En dan vooral hoe? Beiden hebben namelijk een baspoort aan de achterzijde en net daar boven zit de bevestiging, dus dat lijkt me niet echt een optie.
Iemand ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs heb ik de center opgehangen.
Helaas zijn mijn oren verpest en hoor ik het verschil niet zo heel goed.

Misschien als je ruimte wilt houden is het een optie om goed stevige bouten te nemen en deze simpelweg lekker laten uitsteken.
4 stevige punten aan de muur waar de center aan hangt en tegen aan leunt.

probeer hem anders eerst op de gewenste hoogte op een doos strak tegen de muur te zetten en kijk hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsten1983
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 01:20:
Onlangs heb ik de center opgehangen.
Helaas zijn mijn oren verpest en hoor ik het verschil niet zo heel goed.

Misschien als je ruimte wilt houden is het een optie om goed stevige bouten te nemen en deze simpelweg lekker laten uitsteken.
4 stevige punten aan de muur waar de center aan hangt en tegen aan leunt.

probeer hem anders eerst op de gewenste hoogte op een doos strak tegen de muur te zetten en kijk hoe het bevalt.
De center aan goede bouten heb ik ook aan zitten denken, maar dat wordt wel erg lelijk om tegenaan te kijken ben ik bang. Maar de center is niet mijn grootste probleem, die zou eventueel nog op het meubel kunnen (alleen voor het klankbeeld is het not-done maar ja)

De surrounds zijn een grotere uitdaging, heb jij die toevallig ook hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59
heb nu een ibood setje staan (s426hcs3 icm yamaha rx-v667) maar wordt eigenlijk niet helemaal gelukkig van de jamo's, voor jazz + filmmuziek doen ze het eigenlijk heel goed, maar bij stevige rock op volume gaat de bass bonken en is de muziek niet meer scherp, zoiezo klinken de speakers een beetje 'wollig'. Best vervelend gezien ik normaal toch vrij veel metal/rock luister.
Nu heb ik een tijdje terug een neef van me een stel s606'jes aangesmeerd, omdat die veel waar voor het geld boden, die ik wel even kan testen. Maar welke zuilen zitten er nog meer in het budget van de 606-jes(max 300 voor 2 zuilen) die de moeite waard zijn om te gaan beluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

KAdrifter schreef op maandag 27 december 2010 @ 01:41:
heb nu een ibood setje staan (s426hcs3 icm yamaha rx-v667) maar wordt eigenlijk niet helemaal gelukkig van de jamo's, voor jazz + filmmuziek doen ze het eigenlijk heel goed, maar bij stevige rock op volume gaat de bass bonken en is de muziek niet meer scherp, zoiezo klinken de speakers een beetje 'wollig'. Best vervelend gezien ik normaal toch vrij veel metal/rock luister.
Nu heb ik een tijdje terug een neef van me een stel s606'jes aangesmeerd, omdat die veel waar voor het geld boden, die ik wel even kan testen. Maar welke zuilen zitten er nog meer in het budget van de 606-jes(max 300 voor 2 zuilen) die de moeite waard zijn om te gaan beluisteren?
s 608 zuilen...beter ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
karsten1983 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 01:21:
Ik mis helderheid in het geluid met name in het hoog. Zoals iemand al eerder had aangehaald, mis ik ook de lagere middentonen. De dynamiek in het geluid mis ik ook, ik vind het klankbeeld vrij vlak. Het doet me denken alsof de speakers onder een wollen deken staan te spelen.
Helderheid in het hoog is juist wat deze speakers kenmerkt vind ik! Het klinkt alsof je de bruggetjes achteren niet hebt aangesloten (is nodig als je niet bi-ampt, anders ga je de hoge tonen wel missen ja :+)

Dynamiek is ook niet echt over te klagen. Hangt erg van de muziek af natuurlijk. Lage midden blijft een kritiekpunt. Wat ook evt. een kritiekpunt is, is dat de hoge tonen erg directioneel naar voren afgestraald worden. Een verkeerde (onvoldoende) indraaiing merk je direct doordat je de hoogste tonen minder hard hoort.

Heb een tijdje mid-end B&W's geluisterd hier. Het valt me op dat het lage midden er erg wollig is, en dat het hoog veel minder helder is dan bij Jamo. Wel klinken ze lekker warm vergeleken met de Jamo's, waar dat door het lage midden minder is. Zal ik volgende keer toch beter op letten. Bij films overigens geen issue vanwege de centerspeaker, maar wat betreft luisteren van stereomuziek zou ik de volgende keer toch iets anders uitkiezen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 09:56
Dit is meer een vraag voor de Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 41 topic maar ik zou graag wat foto's willen zien van de 608's en 606's in actie.
Vooral om te zien hoe jullie oplossingen zijn voor plaatsing van deze boxen

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

mhindrik schreef op maandag 27 december 2010 @ 11:28:
Dit is meer een vraag voor de Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 41 topic maar ik zou graag wat foto's willen zien van de 608's en 606's in actie.
Vooral om te zien hoe jullie oplossingen zijn voor plaatsing van deze boxen
Youtube staan enkele filmpjes over de 608...van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsten1983
Sorcerer8472 schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:09:
[...]

Helderheid in het hoog is juist wat deze speakers kenmerkt vind ik! Het klinkt alsof je de bruggetjes achteren niet hebt aangesloten (is nodig als je niet bi-ampt, anders ga je de hoge tonen wel missen ja :+)

Dynamiek is ook niet echt over te klagen. Hangt erg van de muziek af natuurlijk. Lage midden blijft een kritiekpunt. Wat ook evt. een kritiekpunt is, is dat de hoge tonen erg directioneel naar voren afgestraald worden. Een verkeerde (onvoldoende) indraaiing merk je direct doordat je de hoogste tonen minder hard hoort.

Heb een tijdje mid-end B&W's geluisterd hier. Het valt me op dat het lage midden er erg wollig is, en dat het hoog veel minder helder is dan bij Jamo. Wel klinken ze lekker warm vergeleken met de Jamo's, waar dat door het lage midden minder is. Zal ik volgende keer toch beter op letten. Bij films overigens geen issue vanwege de centerspeaker, maar wat betreft luisteren van stereomuziek zou ik de volgende keer toch iets anders uitkiezen denk ik.
Zo zie je maar dat smaken erg verschillen. De bruggetjes waren uiteraard aangesloten, tevens heb ik ze veranderd voor stukken luidsprekerkabel.

Wellicht dat het referentiemateriaal dat ik gebruik het geheel uit zijn verband trekt doordat dit speakers waren van een klasse duurder.

Ik sluit binnenkort de Onkyo bi-amped aan en dan laat ik alles een aantal dagen inspelen. Daarna zal ik nog eens kritisch gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Naar wat voor muziek luister je dan? Wat mij betreft zijn hoge tonen echt iets waar deze speakers goed in zijn, juist wel heel helder en misschien zelfs een klein beetje oververtegenwoordigd. Daardoor hoor je ook al snel hoe slecht sommige muziek (pop, rock, elektronische meuk) gemixt is...

Overigens zijn ze wel duidelijk helderder als je ze bi-ampt, iig met de Onkyo TX-SR608. Dark Side of the Moon klonk duidelijk helderder, voor mijn gevoel met name in het (hoge) middengebied. Alsof instrumenten beter van de achtergrond werden losgeweekt.

• karsten1983
Sorcerer8472 schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:13:
Naar wat voor muziek luister je dan? Wat mij betreft zijn hoge tonen echt iets waar deze speakers goed in zijn, juist wel heel helder en misschien zelfs een klein beetje oververtegenwoordigd. Daardoor hoor je ook al snel hoe slecht sommige muziek (pop, rock, elektronische meuk) gemixt is...

Overigens zijn ze wel duidelijk helderder als je ze bi-ampt, iig met de Onkyo TX-SR608. Dark Side of the Moon klonk duidelijk helderder, voor mijn gevoel met name in het (hoge) middengebied. Alsof instrumenten beter van de achtergrond werden losgeweekt.
Ik luister naar van alles, van klassiek tot hardcore, van rap tot heavy metal. Helaas tot op heden de set nog steeds niet in zijn geheel kunnen luisteren, dit ivm verbouwing. Tevens wacht ik nog op de losse cd-speler.

Wellicht is mijn referentiekader ook niet helemaal eerlijk, maar wij jij beschrijft ervoer ik totaal niet. Ik miste juist de sprankelende helderheid. In mijn luistersessie's heb ik altijd dezelfde cd's gebruikt om te luisteren, zodat ik per speaker, versterker of set verschil kon horen.

Bijvoorbeeld van de CD van Vangelis - Portraits. Nummer 10 - conquest of paradise. In de intro zit een sprankelend geluid. Dit komt naar mijn mening totaal niet helder en open uit de speaker.
Vivaldi - Concerti per Mandolini. Daar miste ik in het geheel de helderheid, maar vooral de plaatsing. Er was niet duidelijk een podium in het klankbeeld. Het leken wel een boel instrumenten door elkaar.

Daar en tegen van de CD van MIC - Superhuman. Nummer 10 - Time. De intro begint met een lage bas. Die wordt geweldig weergeven.

Maar ik wil geen definitief stempel drukken op het geluid van de speakers voordat ik ze ingespeeld op de juiste versterker heb gehoord. Helaas laat dit nog even op zich wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-04 01:19
Hallo allen,

Jamo Heeft deze fraaie speakers tegenwoordig ook in High gloss White!
Zijn wel iets duurder geprijsd als de zwarte en bruine, maar de witte hoogglans past een stuk beter bij mijn interieur...

Ik ga ze deze week ophalen bij Apollo in Almere. Die rekenen voor deze uitvoering € 449,-
Door er een centerspeaker bij te kopen kon er wel eenleuke setprijs gemaakt worden waardoor ze voor mij op 410 per paar uitkwamen

Hier alvast te bewonderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er zeker goed uit dat High gloss white!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wel behoorlijk duurder voor alleen maar een wit kleurtje.

[ Voor 29% gewijzigd door sjaool op 03-01-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
gijsvogel schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:05:
Hallo allen,

Jamo Heeft deze fraaie speakers tegenwoordig ook in High gloss White!
Zijn wel iets duurder geprijsd als de zwarte en bruine, maar de witte hoogglans past een stuk beter bij mijn interieur...

Ik ga ze deze week ophalen bij Apollo in Almere. Die rekenen voor deze uitvoering € 449,-
Door er een centerspeaker bij te kopen kon er wel eenleuke setprijs gemaakt worden waardoor ze voor mij op 410 per paar uitkwamen

Hier alvast te bewonderen
Waaraan ik wil toevoegen dat "deze fraaie speakers" de 606 is. Hoopte dat deze aankondiging om de 608 zou gaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.qualityhifi.nl/images/2010/nieuws-November-2010/s-606-white-200.jpg

Meen dat er eerder ook al gepost was over het bestaan van de witte 606, niet zeker of het deze thread was. Gezien de datering zou het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 27-08 11:32
Volgens mij is de witte variant inderdaad wel vaker langs gekomen. Het is jammer dat deze zoveel duurder is. Je zou bijna de zwarte zelf gaan spuiten in hoogglans wit. Denk alleen dat het frontje wat lastiger wordt.

In november heb ik een idee geopperd voor een inkoopactie van de witte S606. Daar kwamen toen geen reacties op.

Bij e-shop zijn ze overigens, 199 euro p/s.
http://www.eshop.nl/winkel/Luidspreker/Jamo_Studio_S_606_wit_hoogglans.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Daar komt alleen nog dit "> 30 kg €37,50 (service + € 20,00)" aan kosten overheen.
Is dus niet eens zoveel goedkoper, voordeel is wel dat beschadigingen tijdens vervoer voor rekening van TNT komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32
Ik heb de S606 vorige week bij bestekeus.nl besteld voor €268 per set en morgen krijg ik ze binnen. Ik kan haast niet wachten. Ze gaan mijn 40 jaar oude Bose (302 geloof ik?) boxen vervangen. Jammer genoeg komen ze 's ochtends dus ik kan er niet gelijk mee spelen, moet namelijk gewoon naar m'n werk :P

/update

Toch heb ik ze maar even snel aangesloten. Ben in het eerste opzicht erg tevreden met de lage tonen die deze speakers produceren, erg strak en niet overheersend. Vanavond maar weer verder spelen.

[ Voor 26% gewijzigd door tiguan op 05-01-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimbuzz
  • Laatst online: 14-08 15:42
Sandyman538 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:58:
[...]

dan ben ik benieuwd naar de sub die je erbij hebt gekocht, zelf zoek ik ook nog een bijpassende sub voor deze 5.0 set.

EDIT:

Antwoord is al verkregen, qua sub ben ik het met Sandyman538 eens om verder te kijken dan de Jamo 250 / 300 sub, i.v.m. de reeds verkegen frequentie respons met de S608 en de beleving van het frequentiebereik wat hier nog onder zit. Daar sluit een Jamo 250 of 300 sub niet optimaal bij aan.

[ Voor 17% gewijzigd door nimbuzz op 04-01-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noharm1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09-2024
Sinds enige tijd ben ik al op zoek naar goede luidsprekers om aan te sluiten op mijn Technics versterker (oud model) SA-DX850.

Ik had een oud 5.1 setje van Panasonic met ander merk actieve subwoofer er op aangesloten, maar vanwege de bij elkaar gezochte luidsprekers, verhuizing, baggere geluidskwaliteit en slecht stereo geluid in woonkamer/keuken ben ik gaan zoeken naar nieuwe luidsprekers.

Mijn oog viel op de Jamo S606 in verband met de goede recensies en vooral het feit dat de luidsprekers in iedere test als oordeel goede prijs/kwaliteit beoordeling kregen. De S608 had mijn voorkeur i.v.m. de nog betere recensies maar die vond ik weer aan de prijzige kant.

Nadat ik de S606 bij Hi-Fi Corner in Groningen had beluisterd vond ik het de moeite waard ze te bestellen (B&W kwam als nog betere naar voren maar die prijs is met toch ver boven mijn budget).

Helaas kon HiFi corner niet met de prijs van een andere keten concurreren (275€) dus daar heb ik ze dan ook besteld.

Met die keten een afhaal afspraak gemaakt maar op de dag van aanschaf kreeg ik de mededeling dat de luidsprekers in het magazijn een ongelukje hadden gehad. De S608 was nog wel voorradig en die kon ik krijgen voor € 399.

Omdat dit een zeer scherpe prijs is en vanwege de goede recensies heb ik besloten deze aan te schaffen zonder te beluisteren.

De luidsprekers nu enkele dagen in bezit en ze bevallen ontzettend goed.

Mijn hele woonkamer vult met muziek.
De zware tonen die mijn voorkeur hebben komen goed naar voren.
Zowel hard en zacht zijn de tonen goed te horen en is de muziek voor zover ik kan beoordelen zuiver.
Ze misstaan niet naast mijn boekenkasten.

Mijn conclusie is dan ook:
Prima geluidskwaliteit voor een mooie prijs.

Voor dit soort dingen hebben we de Shopreview uitgevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 12-01-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:23
Ik heb momenteel nog een Logitech Z-5500 setje maar heb al een tijd de Onkyo SR308 of 508 op het oog.

Dit wil ik dan in combinatie doen met een S606 5.1 set. Ik kan alleen weinig vinden over deze combinatie in reviews of op het internet. Bestaat er in de audio wereld ook zoiets als overkill? Of is dit een goede combinatie?

Daarnaast kijk ik vooral veel films en luister ik af en toe muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:29:
Ik heb momenteel nog een Logitech Z-5500 setje maar heb al een tijd de Onkyo SR308 of 508 op het oog.

Dit wil ik dan in combinatie doen met een S606 5.1 set. Ik kan alleen weinig vinden over deze combinatie in reviews of op het internet. Bestaat er in de audio wereld ook zoiets als overkill? Of is dit een goede combinatie?

Daarnaast kijk ik vooral veel films en luister ik af en toe muziek.
Ik ben precies dezelfde combinatie van plan aan te schaffen! Zou mooi zijn als iemand zijn/haar ervaring hiermee wil delen. Ben al bij een hifi zaak geweest, maar deze combinatie was daar toen helaas niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Lees even deze pagina door tweaker T.Rodenburg93 heeft namelijk deze combinatie.

Op die zelfde pagina staat trouwens ook een opmerking over gekraak in de Jamo luidsprekers.
De oorzaak hiervan was niet goed aangedraaide luidsprekerpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Laatst online: 10-09 06:06
Beste mensen,

Weet iemand of de Jamo s606 de front speakers van mijn jbl scs200.5 set kunnen vervangen, of is het niet om aan te horen samen met de jbl's?

Ik heb een Sony str de585 met jlb scs200.5 set maar wil graag naar Jamo s606 over stappen, alleen wil ik mijn jbl surround's, center en sub er voorlopig bijhouden omdat ik niet echt plek heb voor de grotere Jamo surround's.
Maar vraag me dus af of dit redelijk/ goed klinkt. Ik speel voornamelijk films en games via 5.1.

Alvast bedankt voor de hulp heren.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
ik heb iets soortgelijks gedaan (a405hcs5 + s420 fronts) en het kan wel en met muziek klinkt het echt oneindig veel beter, maar bij films + games gaat veel van je surround sound verloren omdat de grote speakers gewoon veel nadrukkelijker aanwezig zijn. Dit kun je wel een beetje compenseren door te gaan klooien met de equalizer van je versterker en als je niet te kritisch bent werkt dat redelijk. Ik zou zelf echter gewoon de s606hcs3 kopen en de sub van je jbl erbij houden, die surround speakers van de jamo set zijn niet echt groot.

Weet iemand trouwens waar je de s608's kan beluisteren in omg. eindhoven? ik heb nl. mijn s426hcs3 verkocht (met 10 hele euro's winst, tot ongenoegen van wat tweakers die vonden dat zij er recht op hadden voor 150 euro |:( ), dus wilde een keer de s608's beluisteren omdat ik eigenlijk voor een s606hcs3 incl. sub210 wil gaan of een s608hcs3. Enige locatie waar ik weet dat ze staan is de mediamarkt, maar daar valt niet echt goed te horen of t nu een goede of redelijke speaker is.

[ Voor 33% gewijzigd door Bastard op 20-01-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
misschien dan toch maar door sparen voor s606 hcs5 set, de 200w sub die daar bij zit, voldoet die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
wellicht dat je beter de s606hcs3 kunt kopen en los de sub210 erbij, dat is goedkoper en volgens mij is de 210 de opvolger van de 200;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Laatst online: 13-09 18:56
[b][message=35393830,noline].

Weet iemand trouwens waar je de s608's kan beluisteren in omg. eindhoven? ik heb nl. mijn s426hcs3 verkocht (met 10 hele euro's winst, tot ongenoegen van wat tweakers die vonden dat zij er recht op hadden voor 150 euro |:( )
Omfg, jezus, je krijgt van mij een bod van 150, aangezien je ze hebt gekocht voor 180. Maar je probeert iedereen wijs te maken dat je ze voor veel meer hebt gekocht. Daar ga ik dan op in ja, dat je mijn bod niet accepteert moet je dan helemaal zelf weten, heb ik geen problemen mee. Maar zo lopen bashen, nee dat is wel volwassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

KAdrifter schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:28:
ik heb iets soortgelijks gedaan (a405hcs5 + s420 fronts) en het kan wel en met muziek klinkt het echt oneindig veel beter, maar bij films + games gaat veel van je surround sound verloren omdat de grote speakers gewoon veel nadrukkelijker aanwezig zijn. Dit kun je wel een beetje compenseren door te gaan klooien met de equalizer van je versterker en als je niet te kritisch bent werkt dat redelijk. Ik zou zelf echter gewoon de s606hcs3 kopen en de sub van je jbl erbij houden, die surround speakers van de jamo set zijn niet echt groot.

Weet iemand trouwens waar je de s608's kan beluisteren in omg. eindhoven? ik heb nl. mijn s426hcs3 verkocht (met 10 hele euro's winst, tot ongenoegen van wat tweakers die vonden dat zij er recht op hadden voor 150 euro |:( ), dus wilde een keer de s608's beluisteren omdat ik eigenlijk voor een s606hcs3 incl. sub210 wil gaan of een s608hcs3. Enige locatie waar ik weet dat ze staan is de mediamarkt, maar daar valt niet echt goed te horen of t nu een goede of redelijke speaker is.
Je kunt de s608 gewoon blind kopen. heb ik ook gedaan Het zijn niet "redelijke" of "goede" maar hoog boven gemiddeld speakers. In een surround systeem weet ik niet ben een stereo liefhebber...

Ik zeg doen!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i

wellicht dat je beter de s606hcs3 kunt kopen en los de sub210 erbij, dat is goedkoper en volgens mij is de 210 de opvolger van de 200;)

Heb even gekeken op eshop.nl, maar dat zou juist €54,- euro duurder zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Killed-1 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:33:
[...]

Omfg, jezus, je krijgt van mij een bod van 150, aangezien je ze hebt gekocht voor 180. Maar je probeert iedereen wijs te maken dat je ze voor veel meer hebt gekocht. Daar ga ik dan op in ja, dat je mijn bod niet accepteert moet je dan helemaal zelf weten, heb ik geen problemen mee. Maar zo lopen bashen, nee dat is wel volwassen?
ik heb helemaal niemand wijsgemaakt dat ik ze voor meer heb gekocht en mijn reactie hierboven is niet een reactie op jouw bod (sorry als het zo overkomt, ik heb jouw bod toevallig onthouden), dat was gewoon een prima startbod, maar lag 50 euro onder wat ik er makkelijk voor kan krijgen, ik ga niemand afzetten, maar ik ben geen sinterklaas, daar hebben we ibood al voor. het ging er meer over dat er daarna wat minder ontopic reacties kwamen van mensen die geen serieuze interesse hadden en mij begonnen te bashen en daarom heb ik de mogelijkheid om te reageren weggehaald.
Ben-i schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 19:10:

Heb even gekeken op eshop.nl, maar dat zou juist €54,- euro duurder zijn :?
Voor mij was het handiger om via bestekeus te bestellen, en daarbij scheelde het wel iets (eergisteren in ieder geval;))
silitek schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:55:
[...]
Je kunt de s608 gewoon blind kopen. heb ik ook gedaan Het zijn niet "redelijke" of "goede" maar hoog boven gemiddeld speakers. In een surround systeem weet ik niet ben een stereo liefhebber...

Ik zeg doen!! ;)
Ik heb al erg vaak blind goede speakers in aanbiedingen gekocht, dat heeft in principe altijd prima gewerkt (financieel gezien dan, zie hierboven), maar het geluid is nooit precies wat ik zocht. maar ben nog eens bij de mediamarkt gaan zitten, en ze zijn beter dan de s426's ,de mordaunt short carnival's en de nieuwe serie kefjes, die vielen me echt ontzettend tegen. Of ze waren bij de mediamarkt verkeerd aangesloten, of ze hebben bij kef vergeten hoe ze speakers moesten maken (de iq-serie klinkt echt veel beter naar mijn mening).

[ Voor 47% gewijzigd door Bastard op 20-01-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Iemand een idee wat een goede combinatie stereo versterker met de Jamo S606 kan zijn.
Ik weet dat luisteren persoonlijk is, echter heeft niet iedereen de optie om " dichtbij"
een luister sessie te doen. Ervaringen zijn dus welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik zou als ik jou was eerst beginnen met het lezen van deze thread er zijn al genoeg tips voor versterkers, vooral de Onkyo's, langs gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 09:56
Als ik zo gelezen en gehoord heb, hebben de onkyo's vooral een sterk geluid, maar missen finesse.
De 608's sluiten hier dan weer goed op aan. Ze hebben een sterk geluid en zijn bovengemiddeld goed maar missen de finesse die sommige (veelal duurdere) speakers wel hebben

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
sjaool schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:58:
Ik zou als ik jou was eerst beginnen met het lezen van deze thread er zijn al genoeg tips voor versterkers, vooral de Onkyo's, langs gekomen.
Ik volg deze thread al geruime tijd. Er komen veel tips voorbij betreffende combinatie met bepaalde receivers,
echter vraag ik hier naar ervaringen met stereo versterkers.... zit toch wel een verschil tussen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:50
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 02:18:
[...]

Ik ben precies dezelfde combinatie van plan aan te schaffen! Zou mooi zijn als iemand zijn/haar ervaring hiermee wil delen. Ben al bij een hifi zaak geweest, maar deze combinatie was daar toen helaas niet beschikbaar.
Ik heb een tijdje deze combinatie gehad; dit omdat ik al wel mijn nieuwe speakers had, maar nog niet de nieuwe versterker. (Onkyo versterker + de speakertjes ook weer als set verkocht uiteindelijk.) Het ging dan wel om een 307, maar deze verschilt, op de hdmi na, helemaal niks van de 308.
De combinatie Onkyo/Jamo heeft ongeveer twee weken gestaan. Alles was in de Onkyo goed af te stellen. Maar natuurlijk het geluid; het geluid was goed. Het schelle van de Onkyo combineert goed met de wat warmere klanken van de Jamo, wat zorgt voor een neutral, maar toch een warm geluid. (of je dit lekker vindt klinken is natuurlijk een kwestie van smaak.)
Ik vond het in ieder geval een goede combinatie!

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
R8dical schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:26:
[...]

Ik volg deze thread al geruime tijd. Er komen veel tips voorbij betreffende combinatie met bepaalde receivers,
echter vraag ik hier naar ervaringen met stereo versterkers.... zit toch wel een verschil tussen denk ik zo.
Ik ben hier ook zeer geinteresseerd in. Deze Jamo's spreken me zeer aan, maar ik zoek nog een goeie stereo versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Ik heb de Jamo S606 HCS3 nu in combinatie met de Denon AVR-1610. Vind deze combo niet echt warm klinken moet ik zeggen. Tevens mis ik nu bij stereo de detaillering op lagere volumes. Veel hoog, weinig laag.

Krijg het idee dat de Denon net een beetje de "punch" mist op lagere volumes. Want zodra ik het volume open schroef krijg ik een veel gedetailleerder geluid. Echter, gezien ik op een flat woon, zijn mijn buren daar niet erg blij mee. Vandaar dat ik nu naar een stereo setje kijk. 5.1 blijft trouwens geweldig met de Denon.

Overigens kan dit natuurlijk ook aan de speakers liggen. Dat moet ik dus nog uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

R8dical schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:26:
[...]

Ik ben al zo gewend aan AV-receiver met meerkanaals geluid dat ik dus net over het woordje stereo heen heb gelezen. Sry. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Mijn AV-receiver heeft een A en B speaker aansluiting. Kan ik de Jamo's als bi amp aansluiten door ze op zowel de A en de B aan te sluiten, of is dat heel erg fout?

In dit geval is A/B bedoeld als voor en achter speakers geloof ik, in het geval je geen surround speakers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
tiguan schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:00:
Mijn AV-receiver heeft een A en B speaker aansluiting. Kan ik de Jamo's als bi amp aansluiten door ze op zowel de A en de B aan te sluiten, of is dat heel erg fout?

In dit geval is A/B bedoeld als voor en achter speakers geloof ik, in het geval je geen surround speakers hebt.
Dat is heel erg fout, A en B zijn bedoeld voor twee sets speakers op één versterker ;)
Dus b.v. set voor in de woonkamer en andere set voor in de keuken. Als je hiermee gaat bi-ampen
vinden je speakers en receiver dat niet fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:27

FeaR

In GoT we trust

R8dical schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:08:
[...]Dat is heel erg fout, A en B zijn bedoeld voor twee sets speakers op één versterker ;)
Dus b.v. set voor in de woonkamer en andere set voor in de keuken. Als je hiermee gaat bi-ampen
vinden je speakers en receiver dat niet fijn...
Ligt aan de receiver, want ik heb receivers gehad die wel zo ingesteld moesten worden.. Dus A + B voor bi-amp, maar veel zie je het niet inderdaad. Veelal wordt er gebruikt gemaakt van de surround back voor bi-amp (in combinatie met de front) en dan speakers B voor een Zone 2.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
ik ga toch maar eens luisteren naar wat meer concurrentie voordat ik de knoop doorhak of ik nu voor de s608hcs3/s606hcs3 + sub210/200 ga of iets kompleet anders, dalijk even met mijn cd-winkel langs de hifi zaak, kijken wat stereo speakers in dat budget doen, een klipsch rf-82 heb je voor zo'n 300e en die klinkt toch heel wat anders (naar mijn mening een stuk beter) dan een s606/608 (a 140/220), maar goed, dure hobby die audio :X .

edit: even naar een stel speakers, waaronder een monitor audio rx6 en een B&W 684 geluisterd, uiteindelijk vond ik die B&W toch het fijnst klinken, maar die rx6 is ook echt een hele goede speaker. (wel totaal ander budget dan de 606 en 608 maar ze klonken wel echt heel erg goed, ga zo nog even uitgebreid luisteren bij iemand thuis naar een 606, kijken of het het prijsverschil waard is)

[ Voor 31% gewijzigd door Bastard op 22-01-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Jamo is sinds een aantal jaar onderdeel van Klipsch misschien wist je dat al. ;)

De Klipsch RF-82 zijn €300,- per stuk en dus een stukje duurder dan de S608.
Qua klankkleur zullen ze zeker verschillen lees de reviews over de diverse Klipsch modellen maar eens.

Succes met je keuze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

sjaool schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:58:
De Klipsch RF-82 zijn €300,- per stuk en dus een stukje duurder dan de S608.
Qua klankkleur zullen ze zeker verschillen lees de reviews over de diverse Klipsch modellen maar eens.
€300,- voor een Klipsch RF-82 is zeker niet duur. Maanden geleden waren ze nog gewoon €499,- de stuk. Maar neem aan dat de prijs van €300,- voor een demo is? Ken ketens waar ze namelijk €375,- voor een demo vragen, dus dan moet dat met €300,- toch ook wel het geval zijn/

Klipsch RF-82 is wel heel veel speaker voor het geld met dertig kilo schoon aan de haak en meer dan een meter hoog. Het geluid moet je inderdaad liggen. Klipsch maakt gebruik van een hoorn en dat kan (zeker in combinatie met sommige versterkers) zeer schel klinken. Ik heb de RF-82 aan een Rotel gehoord en het deed gewoon pijn aan je oren. Heb ze laatst aan een Denon gehoord en dat klinkt net wat beter. Je moet er echt van houden en het moet bij je muzieksmaak passen. Ik ben zelf meer een persoon van wat minder schel, maar dat is natuurlijk smaakgebonden.

* FeaR zet zijn Chorus 826W met Aluminum/Magnesium inverted dome tweeter wat harder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
FeaR1986 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 02:24:
[...]

Ligt aan de receiver, want ik heb receivers gehad die wel zo ingesteld moesten worden.. Dus A + B voor bi-amp, maar veel zie je het niet inderdaad. Veelal wordt er gebruikt gemaakt van de surround back voor bi-amp (in combinatie met de front) en dan speakers B voor een Zone 2.
@R8dical en FeaR1986

Ok dan ga ik het boekje nog ff goed nalezen haha.

Ik blijf me verbazen over de absurde mooie bas die uit deze speakers komt :)

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 22-01-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Bedankt voor de reacties, die rf-82 valt voor mij bij voorbaat ook al af, want dan zou ik mijn versterker (yamaha rx-v 667) moeten wisselen en daar heb ik eigenlijk gewoon geen zin in (ibood koopje geweest en ben er erg gelukkig mee), ook al klinken die icm. een denon versterker inderdaad erg goed (tijd terug naar wezen luisteren, was onder de indruk, maar vind de 684 gewoon beter, die komt met ongeveer alles goed uit de verf).
(http://www.correct.nl/artikel.php?MODE=Zoek&ARTNR=319156)

Er is eigenlijk gewoon veel te veel mooi audio speelgoed te koop, en het is echt lastig om ergens een grens te trekken met wat je max is qua geld, omdat er steeds nog net wat mooiers en beters staat. Die focals zijn ook echt mooi, maar daar kan ik maar beter niet naar gaan luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

KAdrifter schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:56:
Bedankt voor de reacties, die rf-82 valt voor mij bij voorbaat ook al af, want dan zou ik mijn versterker (yamaha rx-v 667) moeten wisselen en daar heb ik eigenlijk gewoon geen zin in (ibood koopje geweest en ben er erg gelukkig mee), ook al klinken die icm. een denon versterker inderdaad erg goed (tijd terug naar wezen luisteren, was onder de indruk, maar vind de 684 gewoon beter, die komt met ongeveer alles goed uit de verf).
Waarom zou je de Yamaha dan weg moeten doen, vanwege de klank? Want qua vermogen maakt het echt niet uit met een Klipsch RF-82. Die dingen zijn echt heel makkelijk aan te sturen door de gevoeligheid van wel 98.0 dB.
Jup, dat is wel erg goedkoop :)
Er is eigenlijk gewoon veel te veel mooi audio speelgoed te koop, en het is echt lastig om ergens een grens te trekken met wat je max is qua geld, omdat er steeds nog net wat mooiers en beters staat. Die focals zijn ook echt mooi, maar daar kan ik maar beter niet naar gaan luisteren...
Duurder is zeker niet altijd beter of zo veel beter dat het het geld waard is. Ik heb ook geluisterd naar de Focal Electra 1027Be en die klonken inderdaad wat beter dan de Chorus 826W. Maar de meerprijs was het gewoon niet waard. Ze waren de duizend euro per stuk die ze duurder waren gewoon niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
puur voor de klank inderdaad, dankzij die hoorn-dinges zijn ze inderdaad heel gevoelig. Ik had ze toen ook even gehoord met een yamaha receiver en was daar minder over te spreken.
Maar ik heb zojuist, na nogmaals de s606 gehoord te hebben, besloten dat dat gewoon goed genoeg is. De 684's klinken duidelijk beter, maar ik heb nu voor ongeveer de helft een 5.1 set die ook gewoon erg goed klinken. Ik had liever 684's gehad, maar dan moet ik veel andere dingen laten/nog meer gaan werken en ik gebruik ze te vaak voor films en games om met een stereo setup niets te kort te komen, helaas spekulaas. ik kruip af en toe wel stiekem in die luisterruimte om ff brothers in arms te luisteren op die b&w's :9~ .

Overigens wel grappig dat ik eigenlijk voordat ik ze ooit gehoord had al een B&W 684 wilde hebben of als het budget het niet toeliet een jamo s606, tig luistersessies verder... :z.

Waar halen jullie trouwens jullie speakerkabels? ik heb er geen zak voor over, ik ben veel te nuchter om daar meer dan een euro of 25 aan uit te geven maar het moet wel goed zijn, gewoon de gamma binnenvallen en met wat metertjes 2x2.5mm de deur uit huppelen? (wil ze wel passive bi-amped aansluiten)

[ Voor 36% gewijzigd door Bastard op 22-01-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
Wat is de ervaring qua subwoofer met de 606 hcs set?
Ik lees tegenstrijdige meningen op internet over wel of niet nodig dus dat zal dan persoonlijke smaak zijn.
Ik speel voornamelijk games en films via 5.1 af, dus denk dat ik dan wel een sub kan gebruiken (of is een sub echt overbodige luxe?)
En zou de jamo sub210 (uit de hsc5 set) dan voldoende zijn, of is het laag dan nog minimaal?

Voor het prijs verschil maakt het niet uit (tenzij het overbodig is natuurlijk ;) )
Jamo S606 HCS3 €442,-(zonder sub) of Jamo HCS €596,50 (met sub)
Losse Jamo sub210 kost €155,- bij eshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:50
Ik heb zelf wel gekozen voor een sub. Dit omdat het signaal op het .1 kanaal op sommige momenten veel lager is dan wat de speakers aankunnen.
Je kan er maar op een manier achterkomen of je het zelf nodig vind.. Kijk of je ergens een sub kan lenen en luisteren! Het blijft tenslotte je eigen smaak en mening..
Ben-i schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:08:
Ik lees tegenstrijdige meningen op internet over wel of niet nodig dus dat zal dan persoonlijke smaak zijn.
Ik speel voornamelijk games en films via 5.1 af, dus denk dat ik dan wel een sub kan gebruiken (of is een sub echt overbodige luxe?)
En zou de jamo sub210 (uit de hsc5 set) dan voldoende zijn, of is het laag dan nog minimaal?

Voor het prijs verschil maakt het niet uit (tenzij het overbodig is natuurlijk ;) )

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
edit: lala niet waar

[ Voor 116% gewijzigd door Bastard op 26-01-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
Ben-i schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:08:

Ik heb de sub achteraf besteld(wel een sub250) en ben uiterst tevreden dat ik deze besteld heb! Eigenlijk heb ik dan een s606 hcs6. Ik dacht eigenlijk niet dat de sub nog zoveel zou bijdragen, bij mij neemt hij alle tonen onder 150Hz voor zijn rekening en doet dit veel beter dan de fronts. Het verschil is wel veel groter bij films dan bij muziek. Als ik jou was zou ik er gewoon voor gaan!
KAdrifter schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:47:
mijn mening over s606 set: snel bestellen, hij is namelijk EOL, zie de jamo site, je kunt niet meer naar de s606 speakers zoeken.
Dit was enkele dagen geleden het geval, nu zie ik ze allemaal weer staan op de site?

[ Voor 11% gewijzigd door kevinvdw op 25-01-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
edit: de vloerstaanders staan er niet meer op, de hcs setjes staan er inderdaad weer wel op. Raar dat ik bij zoeken naar de s606 ook geen resultaat kreeg.

[ Voor 67% gewijzigd door Bastard op 25-01-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en het een en het ander besteld.
Het is de Jamo s608 hcs3 samen met een Onkyo 608 inclusief Ipoddock geworden.
Ik wou er de Jamo sub 300 bij mee bestellen maar die waren niet op voorraad.
En omdat ik wel van een beetje bass hou heb ik er dan maar de Jamo sub 650 bij genomen.
En om mijn oude Philips 32" crt te vervangen ook nog een Samsung PS58 c6500 gekozen.

Ik ben benieuwd hoe alles zal klinken in mijn huisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

KAdrifter schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:16:
Waar halen jullie trouwens jullie speakerkabels? ik heb er geen zak voor over, ik ben veel te nuchter om daar meer dan een euro of 25 aan uit te geven maar het moet wel goed zijn, gewoon de gamma binnenvallen en met wat metertjes 2x2.5mm de deur uit huppelen? (wil ze wel passive bi-amped aansluiten)
Zoals je zelf al zegt bij Gamma, prima kabel van 2.5mm met twee verschillende kleuren (koper en zilver) en zeer betaalbaar. :)

Mijn fronts staan ook bi-amped aangesloten en met korte luidsprekerkabel zal een duurdere kabel echt geen verbetering geven bij onze sets. ;)
KAdrifter schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:47:
mijn mening over s606 set: snel bestellen, hij is namelijk EOL, zie de jamo site, je kunt niet meer naar de s606 speakers zoeken.
Vreemd want ze staan nog steeds op de website. ;)
De zoekfunctie op de Jamo website is waarschijnlijk een beetje brak omdat bij een tweede poging om te zoeken op S 606, S 608 of R 909 ze wel gevonden worden.

[ Voor 40% gewijzigd door sjaool op 25-01-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
haha, ik ben gewoon over de houdbaarheidsdatum heen dan;). Mijn s606hcs3 en sub210 moeten zo komen maar de postbode laat op zich wachten, hopelijk schiet ie een beetje op dan kan ik straks nog ff langs de gamma zodat ik vanavond nog een film kan kijken met geluid :).

edit: de boel is binnen, s606hcs3 en sub210 aangesloten aan mijn yamaha v667, met films kijken is het echt super en muziek kan er ook prima mee. Fronts bi-amped aagesloten, dus hij kan zeker hard zat voor huis/tuin/keuken gebruik.

[ Voor 30% gewijzigd door Bastard op 27-01-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
haha, ik ben gewoon over de houdbaarheidsdatum heen dan;). Mijn s606hcs3 en sub210 moeten zo komen maar de postbode laat op zich wachten, hopelijk schiet ie een beetje op dan kan ik straks nog ff langs de gamma zodat ik vanavond nog een film kan kijken met geluid :).

edit: de boel is binnen, s606hcs3 en sub210 aangesloten aan mijn yamaha v667, met films kijken is het echt super en muziek kan er ook prima mee. Fronts bi-amped aagesloten, dus hij kan zeker hard zat voor huis/tuin/keuken gebruik
In welke kleur heb jij ze?

Ik wil Dark Appel maar de levertijd is 2-3 weken en heb mijn jbl setje al verkocht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
ik heb ze zaterdagavond in het zwart besteld bij foka. Het is dat er bij hun transportbedrijf wat mis was gegaan, anders had ik ze afgelopen dinsdag al gehad (Was overigens wel snel en goed opgelost). De tranporteurs waren zelfs nog zo vriendelijk om ze hier een stel trappen op te tillen (wel zo fijn gezien die doos echt ellendig zwaar is).

Maar goed, dark apple vind ik ook mooier, maar dat vloekt bij mijn vloer en kast, dus dat viel af.

[ Voor 44% gewijzigd door Bastard op 27-01-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
KAdrifter schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:40:
ik heb ze zaterdagavond in het zwart besteld bij foka. Het is dat er bij hun transportbedrijf wat mis was gegaan, anders had ik ze afgelopen dinsdag al gehad (Was overigens wel snel en goed opgelost). De tranporteurs waren zelfs nog zo vriendelijk om ze hier een stel trappen op te tillen (wel zo fijn gezien die doos echt ellendig zwaar is).

Maar goed, dark apple vind ik ook mooier, maar dat vloekt bij mijn vloer en kast, dus dat viel af.
Had ook een mailtje gedaan naar Foka.nl maar bij hun was de levertijd voor dark appel zelfs 6 weken :?
Foka is wel 3 euro goedkoper dan bestekeus, maar daar voor ga ik geen 3 weken langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Bij Budgethouse staat dat ze binnen een week leverbaar zijn, heb ze zelf ook daar geshopped en is opzich prima gegaan.

Je kan er alleen maar de fronts halen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
Ja ik zie het maar ik wil een hcs3 set dus helaas, dan maar 3 weken wachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ze zijn het wachten in ieder geval meer dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
Ze zijn besteld, nu nog 2 weken wachten :O
Hopelijk kan mijn sony str-de585 ze een beetje aan :?

[ Voor 40% gewijzigd door Ben-i op 29-01-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
Ik heb een jamo sub250(30-150Hz) en de jamo s606(42-20000Hz). De crossover van mijn receiver staat nu op 80Hz, op mijn sub op 150Hz. Alles onder 80 gaat dus naar mijn sub, alles erboven naar fronts. Op zicht klinkt dit goed voor mij, met een duidelijker en voller laag dan zonder sub, maar ik vraag me af of er hier een regelte voor bestaat. Zal mijn sub in alle gevallen beter zijn dan mijn fronts en stel ik mijn crossover best in op 150Hz of werkt het omgekeerd? Of 1,5x de laagste frequentie van de S606 omdat de S606 zich moet "forceren" om zo diep te gaan? Ben wel eens nieuwsgierig als er hier uitleg voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De crossover op de sub moet op 150 Hz staan (of uit als dat mogelijk is) aangezien de receiver dit al voor je regelt.

Lees anders even dit artikel en dit artikel over het instellen van de subwoofer even door.

[ Voor 26% gewijzigd door sjaool op 30-01-2011 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
diamondback: ik zou het gewoon uitproberen. Hangt ook af van de plaatsing van de sub in je woonkamer. Maar wel idd de crossover van je subwoofer uitzetten en het door de receiver laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

is de S 608 er alleen in de kleuren Black ash, dark apple ? Geen hoogglans wit?

Het verschil tussen 606 en 608 is alleen het aantal watts en het aantal speakersuntis + lengte speaker?

Kan iemand mij vertellen hoe het laag is van de 608 aangezien er maar 1 wooferunit aanwezig is...??

Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.