Wat heb je aan garantie bij speakers? 
99 van de 100 x ligt het aan de gebruiker waarom de speakers het niet meer doen...
99 van de 100 x ligt het aan de gebruiker waarom de speakers het niet meer doen...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Je hebt gelijk, als je jamo's gaat kopen is de kans groot dat je met deze "ongemakken" te maken krijgtsjaool schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 10:15:
Uhm, niet goed gecenterde conus die door de QC is gekomen.
Slechte solderingen in het crossoverfilter.
Verwijderd
Zoals hierboven aangegeven zou ik ook doorsparen. Voor 290E heb je de S606 en voor 440E heb je de S608. Zelf zou ik dan nog doorsparen voor de S608 HCS3 voor 550E heb je er dan ook nog 2 surround en een center speaker bij.M009 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 02:58:
Ik ga mezelf ook een nieuwe receiver bestellen. Tevens haal ik nieuwe speakers.
Onkyo TX-SR608 receiver
2x Yamo S606 speakers.
Nu heb ik een vraag,..... Is het verstandig om eerst deze set te halen en (wanneer meer geld) later 2x Yamo S608 speakers erbij te kopen? Of is dit overdreven/geen extra meerwaarde?
Hoor het graag van jullie...
Mvg,
Michael
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
helemaal nu de center ( jamo s 60 cen ) niet meer los verkrijgbaar is waar ik nu redelijk van baal omdat ik nu met 2 losse s608 sta. Graag wil ik naar 5.0 word nu goed zoeken.Sandyman538 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:18:
[...]
Zoals hierboven aangegeven zou ik ook doorsparen. Voor 290E heb je de S606 en voor 440E heb je de S608. Zelf zou ik dan nog doorsparen voor de S608 HCS3 voor 550E heb je er dan ook nog 2 surround en een center speaker bij.
Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n
De S602 zijn ook prima voor films enzo verder. Crossover op 80 Hz en het klinkt perfect en natuurlijk (hogetonenweergave is heel netjes en voor filmweergave meer dan genoeg). Crossover te laag of fullrange en ze resoneren een beetje, dus dat wil je weer niet.Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:57:
De Jamo S606 als surround speakers gebruiken lijkt me inderdaad wat overdreven, als je front speakers op dat moment de Jamo S608 zijn. Mijns inziens handiger om direct door te sparen voor de Jamo S608 (wellicht een package inclusief center en surround speakers).
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
2 maanden geleden nog gekocht bij Smits in Arnhem, ze dachten dat ze C60's hadden staan, maar ze hadden S60. Misschien een belletje waard?RedDragon schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:21:
[...]
helemaal nu de center ( jamo s 60 cen ) niet meer los verkrijgbaar is waar ik nu redelijk van baal omdat ik nu met 2 losse s608 sta. Graag wil ik naar 5.0 word nu goed zoeken.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Verwijderd
Nou, ik heb daar dus de C60 besteld. Heel verhaal over dat het een palletlevering was, ze niet in doos zaten.. bladiebla. Nouja, geen probleem. De doos heb ik niet nodig om te luisteren.Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:56:
Smits is maar een vreemde winkel dan...
5 maanden geleden heb ik daar nadrukkelijk om de S 60 cen gevraagd en besteld. Deze hadden ze niet en zouden ze ook niet krijgen want volgens hun is de S 60 cen nooit los in de verkoop geweest. Vandaar dat ik de, veeeel betere, mooiere en vele malen duurdere... was het argument vanuit hun kant, C 60 sen kreeg.
Nu verkopen ze hem dus alsnog wel (weer)? Beetje jammer.
Mankeert verder niks aan de C 60 cen maar ik vind hem niet zo mooi eigenlijk.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door saveljos op 12-12-2010 19:59 ]
Life is not about specs, it is about joy!
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Nock372 op 14-12-2010 15:55 ]
25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)
In een Jamo S608 topic gaan vragen of het een goede keuze is lijkt een beetje op een open deur intrappen. In dit topic zijn meerdere mensen (waaronder ik) die zeer tevreden zijn over de S608. Prijs/kwaliteit is een veel geroemd iets bij deze speaker. Zelf heb ik de S608 hcs 3 gekocht bewust zonder subwoofer omdat ik vind dat er betere subwoofers op de markt zijn dan die van Jamo. Dus heb ik er later een subwoofer van een ander merk bij gekocht.Nock372 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:50:
ik heb nu nu de s426 hcs 3 van ibood nu kan ik deze verkopen voor meer dan dat ik betaald heb en zou ik iets zwaarder willen kopen is die s608 hcs 3 een goede keuze of zou ik echt moeten kijken naar de versie met subwoofer?
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Ja miss wel, maar jullie zullen wel weten of dit een groot verschil zal maken met de S426 ik hoop van wel. maar zou het gaan zonder subwoofer? ik vond de s426 eigenlijk al redelijk goed.Sandyman538 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:58:
[...]
In een Jamo S608 topic gaan vragen of het een goede keuze is lijkt een beetje op een open deur intrappen. In dit topic zijn meerdere mensen (waaronder ik) die zeer tevreden zijn over de S608. Prijs/kwaliteit is een veel geroemd iets bij deze speaker. Zelf heb ik de S608 hcs 3 gekocht bewust zonder subwoofer omdat ik vind dat er betere subwoofers op de markt zijn dan die van Jamo. Dus heb ik er later een subwoofer van een ander merk bij gekocht.
25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)
Heb deze ook gehoord. Ik denk dat hij wel enigszins vergelijkbaar is met de 606/608: het hoog is heel helder bij deze speakers, iets wat blijkbaar typisch Jamo is.Nock372 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:50:
ik heb nu nu de s426 hcs 3 van ibood nu kan ik deze verkopen voor meer dan dat ik betaald heb en zou ik iets zwaarder willen kopen is die s608 hcs 3 een goede keuze of zou ik echt moeten kijken naar de versie met subwoofer?
Verwijderd
Ik heb ze bij Eshop gehaald voor 125Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:26:
Die 606'en zijn nu te koop voor 128 euro p/stuk bij Smits Arnhem. Ik denk dat ik die maar moet halenOf zijn ze ergens anders goedkoper te vinden?
Dit blijf ik altijd een beetje geneuzel vinden maar dat is mijn mening.karsten1983 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:06:
Het is een A/V receiver natuurlijk en geen Stereo versterker.
Ik gebruik een tweedehands Marantz CD67-SE voor een paar tientjes van Marktplaats gehaald en dat is een zeer goed klinkende en erg fijne cd-speler.karsten1983 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:06:
Welke cd/dvd spelers hebben jullie. Heeft iemand toevallig naast dvd een apart cd-speler aangesloten staan?
Mijn oog viel op de Onkyo Dx7355, iemand ervaring mee?
Verwijderd
De center aan goede bouten heb ik ook aan zitten denken, maar dat wordt wel erg lelijk om tegenaan te kijken ben ik bang. Maar de center is niet mijn grootste probleem, die zou eventueel nog op het meubel kunnen (alleen voor het klankbeeld is het not-done maar ja)Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 01:20:
Onlangs heb ik de center opgehangen.
Helaas zijn mijn oren verpest en hoor ik het verschil niet zo heel goed.
Misschien als je ruimte wilt houden is het een optie om goed stevige bouten te nemen en deze simpelweg lekker laten uitsteken.
4 stevige punten aan de muur waar de center aan hangt en tegen aan leunt.
probeer hem anders eerst op de gewenste hoogte op een doos strak tegen de muur te zetten en kijk hoe het bevalt.
s 608 zuilen...beterKAdrifter schreef op maandag 27 december 2010 @ 01:41:
heb nu een ibood setje staan (s426hcs3 icm yamaha rx-v667) maar wordt eigenlijk niet helemaal gelukkig van de jamo's, voor jazz + filmmuziek doen ze het eigenlijk heel goed, maar bij stevige rock op volume gaat de bass bonken en is de muziek niet meer scherp, zoiezo klinken de speakers een beetje 'wollig'. Best vervelend gezien ik normaal toch vrij veel metal/rock luister.
Nu heb ik een tijdje terug een neef van me een stel s606'jes aangesmeerd, omdat die veel waar voor het geld boden, die ik wel even kan testen. Maar welke zuilen zitten er nog meer in het budget van de 606-jes(max 300 voor 2 zuilen) die de moeite waard zijn om te gaan beluisteren?
Tubes....It's what make music music!
Helderheid in het hoog is juist wat deze speakers kenmerkt vind ik! Het klinkt alsof je de bruggetjes achteren niet hebt aangesloten (is nodig als je niet bi-ampt, anders ga je de hoge tonen wel missen jakarsten1983 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 01:21:
Ik mis helderheid in het geluid met name in het hoog. Zoals iemand al eerder had aangehaald, mis ik ook de lagere middentonen. De dynamiek in het geluid mis ik ook, ik vind het klankbeeld vrij vlak. Het doet me denken alsof de speakers onder een wollen deken staan te spelen.
Alle vragen hebben een antwoord
Youtube staan enkele filmpjes over de 608...van mijmhindrik schreef op maandag 27 december 2010 @ 11:28:
Dit is meer een vraag voor de Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 41 topic maar ik zou graag wat foto's willen zien van de 608's en 606's in actie.
Vooral om te zien hoe jullie oplossingen zijn voor plaatsing van deze boxen
Zo zie je maar dat smaken erg verschillen. De bruggetjes waren uiteraard aangesloten, tevens heb ik ze veranderd voor stukken luidsprekerkabel.Sorcerer8472 schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:09:
[...]
Helderheid in het hoog is juist wat deze speakers kenmerkt vind ik! Het klinkt alsof je de bruggetjes achteren niet hebt aangesloten (is nodig als je niet bi-ampt, anders ga je de hoge tonen wel missen ja)
Dynamiek is ook niet echt over te klagen. Hangt erg van de muziek af natuurlijk. Lage midden blijft een kritiekpunt. Wat ook evt. een kritiekpunt is, is dat de hoge tonen erg directioneel naar voren afgestraald worden. Een verkeerde (onvoldoende) indraaiing merk je direct doordat je de hoogste tonen minder hard hoort.
Heb een tijdje mid-end B&W's geluisterd hier. Het valt me op dat het lage midden er erg wollig is, en dat het hoog veel minder helder is dan bij Jamo. Wel klinken ze lekker warm vergeleken met de Jamo's, waar dat door het lage midden minder is. Zal ik volgende keer toch beter op letten. Bij films overigens geen issue vanwege de centerspeaker, maar wat betreft luisteren van stereomuziek zou ik de volgende keer toch iets anders uitkiezen denk ik.
Ik luister naar van alles, van klassiek tot hardcore, van rap tot heavy metal. Helaas tot op heden de set nog steeds niet in zijn geheel kunnen luisteren, dit ivm verbouwing. Tevens wacht ik nog op de losse cd-speler.Sorcerer8472 schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:13:
Naar wat voor muziek luister je dan? Wat mij betreft zijn hoge tonen echt iets waar deze speakers goed in zijn, juist wel heel helder en misschien zelfs een klein beetje oververtegenwoordigd. Daardoor hoor je ook al snel hoe slecht sommige muziek (pop, rock, elektronische meuk) gemixt is...
Overigens zijn ze wel duidelijk helderder als je ze bi-ampt, iig met de Onkyo TX-SR608. Dark Side of the Moon klonk duidelijk helderder, voor mijn gevoel met name in het (hoge) middengebied. Alsof instrumenten beter van de achtergrond werden losgeweekt.
[ Voor 29% gewijzigd door sjaool op 03-01-2011 16:45 ]
Waaraan ik wil toevoegen dat "deze fraaie speakers" de 606 is. Hoopte dat deze aankondiging om de 608 zou gaan.gijsvogel schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:05:
Hallo allen,
Jamo Heeft deze fraaie speakers tegenwoordig ook in High gloss White!
Zijn wel iets duurder geprijsd als de zwarte en bruine, maar de witte hoogglans past een stuk beter bij mijn interieur...
Ik ga ze deze week ophalen bij Apollo in Almere. Die rekenen voor deze uitvoering € 449,-
Door er een centerspeaker bij te kopen kon er wel eenleuke setprijs gemaakt worden waardoor ze voor mij op 410 per paar uitkwamen
Hier alvast te bewonderen
[ Voor 26% gewijzigd door tiguan op 05-01-2011 11:46 ]
dan ben ik benieuwd naar de sub die je erbij hebt gekocht, zelf zoek ik ook nog een bijpassende sub voor deze 5.0 set.Sandyman538 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:58:
[...]
In een Jamo S608 topic gaan vragen of het een goede keuze is lijkt een beetje op een open deur intrappen. In dit topic zijn meerdere mensen (waaronder ik) die zeer tevreden zijn over de S608. Prijs/kwaliteit is een veel geroemd iets bij deze speaker. Zelf heb ik de S608 hcs 3 gekocht bewust zonder subwoofer omdat ik vind dat er betere subwoofers op de markt zijn dan die van Jamo. Dus heb ik er later een subwoofer van een ander merk bij gekocht.
[ Voor 17% gewijzigd door nimbuzz op 04-01-2011 20:27 ]
[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 12-01-2011 14:45 ]
Verwijderd
Ik ben precies dezelfde combinatie van plan aan te schaffen! Zou mooi zijn als iemand zijn/haar ervaring hiermee wil delen. Ben al bij een hifi zaak geweest, maar deze combinatie was daar toen helaas niet beschikbaar.StealthyPeanut schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:29:
Ik heb momenteel nog een Logitech Z-5500 setje maar heb al een tijd de Onkyo SR308 of 508 op het oog.
Dit wil ik dan in combinatie doen met een S606 5.1 set. Ik kan alleen weinig vinden over deze combinatie in reviews of op het internet. Bestaat er in de audio wereld ook zoiets als overkill? Of is dit een goede combinatie?
Daarnaast kijk ik vooral veel films en luister ik af en toe muziek.
[ Voor 33% gewijzigd door Bastard op 20-01-2011 00:15 ]
Omfg, jezus, je krijgt van mij een bod van 150, aangezien je ze hebt gekocht voor 180. Maar je probeert iedereen wijs te maken dat je ze voor veel meer hebt gekocht. Daar ga ik dan op in ja, dat je mijn bod niet accepteert moet je dan helemaal zelf weten, heb ik geen problemen mee. Maar zo lopen bashen, nee dat is wel volwassen?[b][message=35393830,noline].
Weet iemand trouwens waar je de s608's kan beluisteren in omg. eindhoven? ik heb nl. mijn s426hcs3 verkocht (met 10 hele euro's winst, tot ongenoegen van wat tweakers die vonden dat zij er recht op hadden voor 150 euro)
Je kunt de s608 gewoon blind kopen. heb ik ook gedaan Het zijn niet "redelijke" of "goede" maar hoog boven gemiddeld speakers. In een surround systeem weet ik niet ben een stereo liefhebber...KAdrifter schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:28:
ik heb iets soortgelijks gedaan (a405hcs5 + s420 fronts) en het kan wel en met muziek klinkt het echt oneindig veel beter, maar bij films + games gaat veel van je surround sound verloren omdat de grote speakers gewoon veel nadrukkelijker aanwezig zijn. Dit kun je wel een beetje compenseren door te gaan klooien met de equalizer van je versterker en als je niet te kritisch bent werkt dat redelijk. Ik zou zelf echter gewoon de s606hcs3 kopen en de sub van je jbl erbij houden, die surround speakers van de jamo set zijn niet echt groot.
Weet iemand trouwens waar je de s608's kan beluisteren in omg. eindhoven? ik heb nl. mijn s426hcs3 verkocht (met 10 hele euro's winst, tot ongenoegen van wat tweakers die vonden dat zij er recht op hadden voor 150 euro), dus wilde een keer de s608's beluisteren omdat ik eigenlijk voor een s606hcs3 incl. sub210 wil gaan of een s608hcs3. Enige locatie waar ik weet dat ze staan is de mediamarkt, maar daar valt niet echt goed te horen of t nu een goede of redelijke speaker is.
ik heb helemaal niemand wijsgemaakt dat ik ze voor meer heb gekocht en mijn reactie hierboven is niet een reactie op jouw bod (sorry als het zo overkomt, ik heb jouw bod toevallig onthouden), dat was gewoon een prima startbod, maar lag 50 euro onder wat ik er makkelijk voor kan krijgen, ik ga niemand afzetten, maar ik ben geen sinterklaas, daar hebben we ibood al voor. het ging er meer over dat er daarna wat minder ontopic reacties kwamen van mensen die geen serieuze interesse hadden en mij begonnen te bashen en daarom heb ik de mogelijkheid om te reageren weggehaald.Killed-1 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:33:
[...]
Omfg, jezus, je krijgt van mij een bod van 150, aangezien je ze hebt gekocht voor 180. Maar je probeert iedereen wijs te maken dat je ze voor veel meer hebt gekocht. Daar ga ik dan op in ja, dat je mijn bod niet accepteert moet je dan helemaal zelf weten, heb ik geen problemen mee. Maar zo lopen bashen, nee dat is wel volwassen?
Voor mij was het handiger om via bestekeus te bestellen, en daarbij scheelde het wel iets (eergisteren in ieder geval;))Ben-i schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 19:10:
wellicht dat je beter de s606hcs3 kunt kopen en los de sub210 erbij, dat is goedkoper en volgens mij is de 210 de opvolger van de 200
Heb even gekeken op eshop.nl, maar dat zou juist €54,- euro duurder zijn
Ik heb al erg vaak blind goede speakers in aanbiedingen gekocht, dat heeft in principe altijd prima gewerkt (financieel gezien dan, zie hierboven), maar het geluid is nooit precies wat ik zocht. maar ben nog eens bij de mediamarkt gaan zitten, en ze zijn beter dan de s426's ,de mordaunt short carnival's en de nieuwe serie kefjes, die vielen me echt ontzettend tegen. Of ze waren bij de mediamarkt verkeerd aangesloten, of ze hebben bij kef vergeten hoe ze speakers moesten maken (de iq-serie klinkt echt veel beter naar mijn mening).silitek schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:55:
[...]
Je kunt de s608 gewoon blind kopen. heb ik ook gedaan Het zijn niet "redelijke" of "goede" maar hoog boven gemiddeld speakers. In een surround systeem weet ik niet ben een stereo liefhebber...
Ik zeg doen!!
[ Voor 47% gewijzigd door Bastard op 20-01-2011 22:31 ]
Alle vragen hebben een antwoord
Ik volg deze thread al geruime tijd. Er komen veel tips voorbij betreffende combinatie met bepaalde receivers,sjaool schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:58:
Ik zou als ik jou was eerst beginnen met het lezen van deze thread er zijn al genoeg tips voor versterkers, vooral de Onkyo's, langs gekomen.
Ik heb een tijdje deze combinatie gehad; dit omdat ik al wel mijn nieuwe speakers had, maar nog niet de nieuwe versterker. (Onkyo versterker + de speakertjes ook weer als set verkocht uiteindelijk.) Het ging dan wel om een 307, maar deze verschilt, op de hdmi na, helemaal niks van de 308.Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 02:18:
[...]
Ik ben precies dezelfde combinatie van plan aan te schaffen! Zou mooi zijn als iemand zijn/haar ervaring hiermee wil delen. Ben al bij een hifi zaak geweest, maar deze combinatie was daar toen helaas niet beschikbaar.
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Ik ben hier ook zeer geinteresseerd in. Deze Jamo's spreken me zeer aan, maar ik zoek nog een goeie stereo versterker!R8dical schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:26:
[...]
Ik volg deze thread al geruime tijd. Er komen veel tips voorbij betreffende combinatie met bepaalde receivers,
echter vraag ik hier naar ervaringen met stereo versterkers.... zit toch wel een verschil tussen denk ik zo.
Ik ben al zo gewend aan AV-receiver met meerkanaals geluid dat ik dus net over het woordje stereo heen heb gelezen. Sry.R8dical schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:26:
[...]
Ik volg deze thread al geruime tijd. Er komen veel tips voorbij betreffende combinatie met bepaalde receivers,
echter vraag ik hier naar ervaringen met stereo versterkers.... zit toch wel een verschil tussen denk ik zo.
Dat is heel erg fout, A en B zijn bedoeld voor twee sets speakers op één versterkertiguan schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:00:
Mijn AV-receiver heeft een A en B speaker aansluiting. Kan ik de Jamo's als bi amp aansluiten door ze op zowel de A en de B aan te sluiten, of is dat heel erg fout?
In dit geval is A/B bedoeld als voor en achter speakers geloof ik, in het geval je geen surround speakers hebt.
Ligt aan de receiver, want ik heb receivers gehad die wel zo ingesteld moesten worden.. Dus A + B voor bi-amp, maar veel zie je het niet inderdaad. Veelal wordt er gebruikt gemaakt van de surround back voor bi-amp (in combinatie met de front) en dan speakers B voor een Zone 2.R8dical schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:08:
[...]Dat is heel erg fout, A en B zijn bedoeld voor twee sets speakers op één versterker
Dus b.v. set voor in de woonkamer en andere set voor in de keuken. Als je hiermee gaat bi-ampen
vinden je speakers en receiver dat niet fijn...
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
[ Voor 31% gewijzigd door Bastard op 22-01-2011 14:01 ]
€300,- voor een Klipsch RF-82 is zeker niet duur. Maanden geleden waren ze nog gewoon €499,- de stuk. Maar neem aan dat de prijs van €300,- voor een demo is? Ken ketens waar ze namelijk €375,- voor een demo vragen, dus dan moet dat met €300,- toch ook wel het geval zijn/sjaool schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:58:
De Klipsch RF-82 zijn €300,- per stuk en dus een stukje duurder dan de S608.
Qua klankkleur zullen ze zeker verschillen lees de reviews over de diverse Klipsch modellen maar eens.
@R8dical en FeaR1986FeaR1986 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 02:24:
[...]
Ligt aan de receiver, want ik heb receivers gehad die wel zo ingesteld moesten worden.. Dus A + B voor bi-amp, maar veel zie je het niet inderdaad. Veelal wordt er gebruikt gemaakt van de surround back voor bi-amp (in combinatie met de front) en dan speakers B voor een Zone 2.
[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 22-01-2011 14:48 ]
Waarom zou je de Yamaha dan weg moeten doen, vanwege de klank? Want qua vermogen maakt het echt niet uit met een Klipsch RF-82. Die dingen zijn echt heel makkelijk aan te sturen door de gevoeligheid van wel 98.0 dB.KAdrifter schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:56:
Bedankt voor de reacties, die rf-82 valt voor mij bij voorbaat ook al af, want dan zou ik mijn versterker (yamaha rx-v 667) moeten wisselen en daar heb ik eigenlijk gewoon geen zin in (ibood koopje geweest en ben er erg gelukkig mee), ook al klinken die icm. een denon versterker inderdaad erg goed (tijd terug naar wezen luisteren, was onder de indruk, maar vind de 684 gewoon beter, die komt met ongeveer alles goed uit de verf).
Jup, dat is wel erg goedkoop
Duurder is zeker niet altijd beter of zo veel beter dat het het geld waard is. Ik heb ook geluisterd naar de Focal Electra 1027Be en die klonken inderdaad wat beter dan de Chorus 826W. Maar de meerprijs was het gewoon niet waard. Ze waren de duizend euro per stuk die ze duurder waren gewoon niet waard.Er is eigenlijk gewoon veel te veel mooi audio speelgoed te koop, en het is echt lastig om ergens een grens te trekken met wat je max is qua geld, omdat er steeds nog net wat mooiers en beters staat. Die focals zijn ook echt mooi, maar daar kan ik maar beter niet naar gaan luisteren...
[ Voor 36% gewijzigd door Bastard op 22-01-2011 23:44 ]
Ben-i schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:08:
Wat is de ervaring qua subwoofer met de 606 hcs set?
Ik lees tegenstrijdige meningen op internet over wel of niet nodig dus dat zal dan persoonlijke smaak zijn.
Ik speel voornamelijk games en films via 5.1 af, dus denk dat ik dan wel een sub kan gebruiken (of is een sub echt overbodige luxe?)
En zou de jamo sub210 (uit de hsc5 set) dan voldoende zijn, of is het laag dan nog minimaal?
Voor het prijs verschil maakt het niet uit (tenzij het overbodig is natuurlijk)
Jamo S606 HCS3 €442,-(zonder sub) of Jamo HCS €596,50 (met sub)
Losse Jamo sub210 kost €155,- bij eshop
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
[ Voor 116% gewijzigd door Bastard op 26-01-2011 23:53 ]
Ik heb de sub achteraf besteld(wel een sub250) en ben uiterst tevreden dat ik deze besteld heb! Eigenlijk heb ik dan een s606 hcs6. Ik dacht eigenlijk niet dat de sub nog zoveel zou bijdragen, bij mij neemt hij alle tonen onder 150Hz voor zijn rekening en doet dit veel beter dan de fronts. Het verschil is wel veel groter bij films dan bij muziek. Als ik jou was zou ik er gewoon voor gaan!Ben-i schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:08:
Wat is de ervaring qua subwoofer met de 606 hcs set?
Ik lees tegenstrijdige meningen op internet over wel of niet nodig dus dat zal dan persoonlijke smaak zijn.
Ik speel voornamelijk games en films via 5.1 af, dus denk dat ik dan wel een sub kan gebruiken (of is een sub echt overbodige luxe?)
En zou de jamo sub210 (uit de hsc5 set) dan voldoende zijn, of is het laag dan nog minimaal?
Voor het prijs verschil maakt het niet uit (tenzij het overbodig is natuurlijk)
Jamo S606 HCS3 €442,-(zonder sub) of Jamo HCS €596,50 (met sub)
Losse Jamo sub210 kost €155,- bij eshop
Dit was enkele dagen geleden het geval, nu zie ik ze allemaal weer staan op de site?KAdrifter schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:47:
mijn mening over s606 set: snel bestellen, hij is namelijk EOL, zie de jamo site, je kunt niet meer naar de s606 speakers zoeken.
[ Voor 11% gewijzigd door kevinvdw op 25-01-2011 12:59 ]
[ Voor 67% gewijzigd door Bastard op 25-01-2011 13:12 ]
Zoals je zelf al zegt bij Gamma, prima kabel van 2.5mm met twee verschillende kleuren (koper en zilver) en zeer betaalbaar.KAdrifter schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:16:
Waar halen jullie trouwens jullie speakerkabels? ik heb er geen zak voor over, ik ben veel te nuchter om daar meer dan een euro of 25 aan uit te geven maar het moet wel goed zijn, gewoon de gamma binnenvallen en met wat metertjes 2x2.5mm de deur uit huppelen? (wil ze wel passive bi-amped aansluiten)
Vreemd want ze staan nog steeds op de website.KAdrifter schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:47:
mijn mening over s606 set: snel bestellen, hij is namelijk EOL, zie de jamo site, je kunt niet meer naar de s606 speakers zoeken.
[ Voor 40% gewijzigd door sjaool op 25-01-2011 14:02 ]
[ Voor 30% gewijzigd door Bastard op 27-01-2011 12:50 ]
In welke kleur heb jij ze?haha, ik ben gewoon over de houdbaarheidsdatum heen dan;). Mijn s606hcs3 en sub210 moeten zo komen maar de postbode laat op zich wachten, hopelijk schiet ie een beetje op dan kan ik straks nog ff langs de gamma zodat ik vanavond nog een film kan kijken met geluid.
edit: de boel is binnen, s606hcs3 en sub210 aangesloten aan mijn yamaha v667, met films kijken is het echt super en muziek kan er ook prima mee. Fronts bi-amped aagesloten, dus hij kan zeker hard zat voor huis/tuin/keuken gebruik
[ Voor 44% gewijzigd door Bastard op 27-01-2011 20:37 ]
Had ook een mailtje gedaan naar Foka.nl maar bij hun was de levertijd voor dark appel zelfs 6 wekenKAdrifter schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:40:
ik heb ze zaterdagavond in het zwart besteld bij foka. Het is dat er bij hun transportbedrijf wat mis was gegaan, anders had ik ze afgelopen dinsdag al gehad (Was overigens wel snel en goed opgelost). De tranporteurs waren zelfs nog zo vriendelijk om ze hier een stel trappen op te tillen (wel zo fijn gezien die doos echt ellendig zwaar is).
Maar goed, dark apple vind ik ook mooier, maar dat vloekt bij mijn vloer en kast, dus dat viel af.
[ Voor 40% gewijzigd door Ben-i op 29-01-2011 20:05 ]
[ Voor 26% gewijzigd door sjaool op 30-01-2011 00:57 ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq