Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:49

FeaR

In GoT we trust

sjaool schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:14:
Als je een 5.1 bron weergeeft op een 5.0 set dan mag ik er vanuit gaan dat je in de versterker hebt aangegeven dat er geen subwoofer aanwezig is.
Op het moment dat er geen subwoofer aanwezig is zal het hele frequentiebereik naar de overige boxen gestuurd worden en zal je geen laag gaan missen.
Tot het punt waar je speakers het niet meer aankunnen natuurlijk ;)
Plus het gemis van een subwoofer, of het niet gemis er van hangt ook af van wat je zelf wilt qua laagweergave. Een subwoofer geeft het laag gewoon heel anders weer dan een speaker dat doet, een subwoofer zet er meer punch achter als het ware...

Maar in de meeste receivers kan je wel iets instellen van dat er geen subwoofer is inderdaad. LFE of LFE + Main zijn termen die veel voorkomen.
sjaool schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:20:
De S608 gaat tot 37 Hz en de S606 tot 47 Hz en daar blijkt wel uit dat voor de ultieme filmervaring er toch een subwoofer nodig is.
Let niet te veel op de opgegeven waardes, want dat hoeft lang niet altijd te kloppen. En dat is niet alleen bij Jamo zo, maar ook duurdere merken geven ook specificaties op die niet altijd kloppen. Ander punt is dat het laagweergave van een speaker oftewel hoe de luisteraar de laagweergave ervaart ook af hangt van het punt waar de speakers staan. Als speakers dicht op een muur worden geplaatst zal de ervaring van het laag een stuk hoger zijn dan als de speakers bijvoorbeeld een meter van de muur af staan. Dit komt doordat de muren in het eerste geval de weergave versterken. En met speakers met de bassreflex aan de zijkant kan dit effect nog erger zijn. Ander punt is dat een suwboofer gewoon meer punch geeft dan een vloerstaander, een subwoofer op bijvoorbeeld 40 Hz geeft een hogere dB waarde dan een gewone vloerstaander op 40 Hz. Daarom kan een subwoofer altijd een aanwinst zijn, zelfs als je speakers al zeer laag gaan.

[ Voor 40% gewijzigd door FeaR op 01-08-2010 21:53 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Da's waar. :)

Bij films is een subwoofer toch echt wel een must.
Normale luidsprekers zullen die ervaring toch niet helemaal kunnen evenaren aangezien die vaak niet verder gaan dan rond de 40 Hz.

De S608 gaat tot 37 Hz en de S606 tot 47 Hz en daar blijkt wel uit dat voor de ultieme filmervaring er toch een subwoofer nodig is.

Ik heb nu een Jamo Sub 250 maar ben pas sinds kort een aantal BK subwoofers tegen het lijf gelopen die er heel erg mooi uit zien qua specificaties en prijs. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:10

Sandyman538

SandstorM [148839]

sjaool schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:20:
Ik heb nu een Jamo Sub 250 maar ben pas sinds kort een aantal BK subwoofers tegen het lijf gelopen die er heel erg mooi uit zien qua specificaties en prijs. :)
Ik heb de BK Gemini II bij mijn Jamo's 608 fronts en 602 rears en ik moet zeggen, dat bevalt prima :P

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik zat zelf meer te denken aan de BK XXLS 400 i.c.m. mijn S606 en S604 maar ja, de centjes zijn nu even op. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 01-08-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Of een SVS PB13-Ultra >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23
Hmm, ik had hier een post geplaatst over dat ik bij filmweergave niks mis qua lage tonen (strak, diep, punchy, niet dreunerig) (maar dat het wel heel moeilijk is om de Jamo's goed te krijgen qua weergave ivm woofers aan de zijkant), maar die hele post is verdwenen? :?

Overigens kijk ik wel nog steeds uit naar een goede subwoofer. Ik dacht aan een kleine Magnat van € 100 ... die zou vanaf 20 Hz kunnen weergeven. Het gaat me daarbij niet om vermogen maar wel om dat er netjes precies wordt weergegeven, zodat dat stukje dat de S608 niet kan weergeven, ook aangevuld wordt.

[ Voor 36% gewijzigd door Sorcerer8472 op 02-08-2010 01:02 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sorcerer8472 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 01:01:
Overigens kijk ik wel nog steeds uit naar een goede subwoofer. Ik dacht aan een kleine Magnat van € 100 ... die zou vanaf 20 Hz kunnen weergeven. Het gaat me daarbij niet om vermogen maar wel om dat er netjes precies wordt weergegeven, zodat dat stukje dat de S608 niet kan weergeven, ook aangevuld wordt.
Magnat zou ik je niet aanraden: heb er hier ook eentje staan en ik heb niet voor niets de keuze gemaakt om nu voor iets te willen gaan van een SVS, Velodyne, BK of XTZ (al heb ik dat laatste alleen van horen zeggen dat ze goede subwoofers maken). De Magnat is niet echt subtiel te noemen. Dus gebruik bij muziek valt sowieso al redelijk af. Enige waar de subwoofer echt goed in is, is het laten voelen van de bass bij een lekkere actiefilm. Nu is 50% van mijn gebruik voor dat soort films en games, dus dat scheelt. Maar als je ook veel muziek luistert zou ik het niet aanraden. Neem dan voor een paar honderd euro meer een BK die hierboven werd genoemd, BK is zeer leuk qua prijs/kwaliteit. En nog iets over Magnat: neem van dit merk de specificaties met de grootste korrel zout die je kan vinden. Heb Magnat zuilen gehad die van 20 tot 37.000 Hz zouden gaan... van je leven dat ze dat niet gingen redden.

En zie ook mijn post hierboven over hoe een subwoofer het geheel aan kan vullen. Al zouden die Jamo S608 tot 37 Hz gaan dan is een subwoofer altijd nog een aanvulling. Niet alleen om het gat er onder op te vangen, maar een deel erboven kan ook nodig zijn. Maar dat is maar net hoe jij je subwoofer af stelt, dus subtiel of wil je de bass ook echt voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Hmm, wel moeilijk, want als ik niet op specs af kan gaan, hoe kan ik dan mijn keuze maken?

Bij actiefilms 'voelt' het alsof de Jamo's voldoende zijn, bijv. als de Enterprise warpt in de nieuwe ST-film, dat voel en hoor je en klinkt erg indrukwekkend. Maar bijv. bij Avatar, als in het begin de schepen landen dan hoor je het lage gebrom van de schepen, maar op een gegeven moment als het schip dichterbij komt dan wordt dat gebrom niet echt harder ofzo... ik vermoed dat daar tonen worden afgespeeld die ik niet hoor :+

Verder merk ik het in het nummer van Gorillaz "Welcome to the plastic beach": daar zit een partijtje enorm diepe bassen in. De allerlaagste daarvan is maar zacht te horen, en dat is jammer. Daar hoor je dat hij wel degelijk tekort komt.

Maargoed, als je er niet op zou letten bij films dan zou het niet storend zijn ofzo. De bassen van de 608 gaan dieper dan die van veel HTIB-setjes iig. Alleen bij muziek vind ik het wel nog eens jammer. Bij met name elektronische muziek wil het nog wel eens voorkomen.

Dus tja, eigenlijk zoek ik een sub die het laagste van het laagste strak kan weergeven. Het hoeft niet hard, het gaat er meer om dat die tonen er zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sorcerer8472 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:07:
Hmm, wel moeilijk, want als ik niet op specs af kan gaan, hoe kan ik dan mijn keuze maken?
Luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Om een woord maar een paar losse woorden terug beantwoorden: ruimte-specifieke akoestiek (vooral bij subwoofers!), beperkt aanbod in winkels, beperkte luistermogelijkheden, andere versterker.

Het komt erop neer dat je iets toch op de gok koopt. Enige waar je in de winkel op kunt letten is of hij niet overdreven meetrilt. Veel meer kun je niet fatsoenlijk testen. Kan in de winkel geweldig klinken en thuis niet, of andersom. Dus dat blijft een gok.

Tenzij je bij een winkel als Stassen gaat testen, maar ik was van plan om sowieso niet meer dan € 200 uit te geven aan een subwoofer... moet best lukken om er voor dat bedrag eentje te vinden die wel diep gaat maar niet per se heel hard hoeft te kunnen, leek me...

Maargoed, misschien heeft iemand hier ervaring met een subwoofer die voldoet aan wat ik net zei: heel laag bereik, enigszins strak, geen hoog vermogen nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 02-08-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sorcerer8472 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:35:
[...]
Om een woord maar een paar losse woorden terug beantwoorden: ruimte-specifieke akoestiek (vooral bij subwoofers!), beperkt aanbod in winkels, beperkte luistermogelijkheden, andere versterker.

Maargoed, misschien heeft iemand hier ervaring met een subwoofer die voldoet aan wat ik net zei: heel laag bereik, enigszins strak, geen hoog vermogen nodig.
Volgens mij vergeet je dat je op je receiver een actieve subwoofer aan moet sluiten. Dus een subwoofer met interne versterker. Dus dat je gaat luisteren op een andere versterker heeft op zich niet zo'n groot verschil. En het punt van het vermogen moet geen probleem zijn aangezien de subwoofer dus een interne versterker heeft. En juist omdat het een actief exemplaar is ga je het met 100 euro wellicht niet redden, dat is gewoon niet veel geld. Zou dan eerder het budget verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Leuk ding. :9~
Helaas hangt daar een iets ander prijskaartje aan. ;)

@Sorcerer8472: voor gebruikerservaringen v.w.b. subwoofers e.d. kun je heel veel informatie vinden op fora zoals AVS Forum en HT Forum.

[ Voor 32% gewijzigd door sjaool op 02-08-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello,

Kan ik een 608 HCS 3 combineren met een Yamaha RX-V667? (Ik vind de vermelding van het vermogen op de website van Yamaha nogal verwarrend: http://nl.yamaha.com/nl/products/audio-visual/av-receivers-amps/rx-v667__g/?mode=model)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort antwoord: Ja.

Lang antwoord: Lijkt het je niet verstandiger eens bij een winkel te gaan luisteren hoe je de speakers en combinatie met de Yamaha vindt klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat zal prima gaan.

Zoals hierboven al gezegd zul je moeten gaan luisteren in een winkel omdat de ene versterker een andere luisterervaring biedt dan de andere.

Ik heb eerst een Sony op mijn S606 aangesloten gehad en dit was geen al te prettige ervaring omdat het geluid kil werd.
Nu heb ik er een Onkyo op aangesloten en dat geeft een veel warmere ervaring.

Het is puur persoonlijk en zeker de moeite waard om er een middag luisteren aan te besteden.

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 08-10-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Spike_1981
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06-2022
Ik heb de HCS 3 met de S608 inmiddels ook aangeschaft, zijn er mensen die de achter luidsprekers op een standaard hebben staan?

Het gaat om de Jamo S602. Zo ja, welke en waar hebben jullie ze gekocht? Ik kan namelijk geen geschikte standaard vinden voor deze slanke speakers. De meeste standaards zijn te breed. (HxWxD 240 x 133 x 210)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik heb deze stands, de Atacama Nexus 7i gevuld met Atabites Aggregate voor stabiliteit in combinatie met de Jamo S604.
De speakerkabel kan net weggewerkt worden door hem door een van de achterste buizen te leiden.
De Atabites Aggregate heb ik in een van de plastic zakken in de dikste buis gedaan.
Filmpjes hoe je dit het beste kunt doen staan wel op Youtube.
De speakers staan verder los bovenop de speakerstands maar door de noppen die er op zitten lijken ze er wel aan vastgeplakt te zitten.
De bovenplaat is 180 x 145 mm en het totaalgewicht incl. de Atabites komt bij mij op ongeveer 9 kilo.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2mdezj6.jpg

€111,64 inclusief verzendkosten.
Atabites Aggregate kost €30,00.

[ Voor 32% gewijzigd door sjaool op 20-10-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:54
Ik heb de omnimount gemini 2 daarvoor gekocht. En die met dubbelzijdig tape (meegeleverd) vastgezet en het staat stevig genoeg. Daarnaast zijn het ook een van de goedkoopste steunen die ik kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Tha_Spike_1981 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:21:
Het gaat om de Jamo S602. Zo ja, welke en waar hebben jullie ze gekocht? Ik kan namelijk geen geschikte standaard vinden voor deze slanke speakers. De meeste standaards zijn te breed. (HxWxD 240 x 133 x 210)
Ik heb zelf met een plaat hout van 13 euro en een potje zwarte verf 2 standaards gemaakt. Stuk goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Wellicht wat OT, maar ik vroeg me af of er mensen ervaring hadden met de S604.
De 608 passen (helaas) niet in mijn huiskamertje (ruimte is <=8m2), en vroeg me af of de 604 misschien een mooi alternatief is voor €170,-
Ik heb gezocht, maar ik kan vrijwel niets over deze speakers vinden. Ze moeten met name goed klinken op een laag volume. Wellicht dat er hier wat ervaringsdeskundigen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
sjaool schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:45:
Ik heb deze stands, de Atacama Nexus 7i gevuld met Atabites Aggregate voor stabiliteit in combinatie met de Jamo S604.
De speakerkabel kan net weggewerkt worden door hem door een van de achterste buizen te leiden.
De Atabites Aggregate heb ik in een van de plastic zakken in de dikste buis gedaan.
Filmpjes hoe je dit het beste kunt doen staan wel op Youtube.
De speakers staan verder los bovenop de speakerstands maar door de noppen die er op zitten lijken ze er wel aan vastgeplakt te zitten.
De bovenplaat is 180 x 145 mm en het totaalgewicht incl. de Atabites komt bij mij op ongeveer 9 kilo.

[afbeelding]

€111,64 inclusief verzendkosten.
Atabites Aggregate kost €30,00.
Heb je toevallig ook foto's daarvan? Het gaat mij vooral om hoe het geheel uitziet. :)
Misschien kun je Hot Pixel ook gelijk helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik zal morgen eens kijken of ik een paar foto's kan maken.
De geluidskwaliteit van de S604 is prima, er zit ook nog een behoorlijke laagweergave in.
In combinatie met een subwoofer heb je er een leuke 2.1 set aan.

Bij deze de foto van de Jamo S604 i.c.m. de Atacama Nexus 7i. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2co6a20.jpg

Ik heb hem even van zijn plek gehaald zodat ik er wat gemakkelijker bij kon.
Op de achtergrond zie je nog de cups waarop de Atacama's met spikes komen te staan.
Er zit ook nog een leuk stickertje bij de stands dat op de voet geplakt kan worden maar die heb ik weggelaten omdat die dingen op den duur toch loslaten en ik hem kaal mooier vind.

De Jamo S604 staan los op de stands. Op de stands zit op de hoeken van de bovenplaat een soort rubbervoetjes waaraan de speaker zich wel vast lijkt te hechten.
Het is in ieder geval een losse maar zeer goede verbinding want je stoot de speaker niet zomaar van de stand af.

[ Voor 63% gewijzigd door sjaool op 27-10-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Hm, 70 cm is wel een tikje aan de lage kant voor bij mij, o.a. omdat hij dan net niet boven een obstakel uitkomt linksachter. Ook staan ze dan iets lager dan de fronts (S608 kan nou immers niet meer lager tenzij ik er een stuk uit zaag :+).

S602 klinken midden/hoog heel goed, de laagste tonen klinken een beetje hol ofzo, alsof de kast net te veel meetrilt. Crossover voor de rears hoger instellen heeft wel positief geholpen. Centerspeaker heeft er ook last van, ook hoger ingesteld en ook prima nu. Kan me voorstellen dat dat een groot voordeel is van de S604 en dat die toch beter passen bij de S608/S606.

Maargoed, dit is verder ook prima, zeker bij films. Bij gaming is het duidelijker merkbaar dat geluiden uit de rears een klein beetje "anders" klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Er is ook nog een Atacama Nexus 10i van 1 meter hoog.

De Atacama Nexus 7i met de Jamo S604 er bovenop is net iets hoger dan de Jamo S606.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

whoa sjaool, bedankt! Zien er erg sexy uit zo, moet gezegd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

2 maanden geleden via dit forum mijn keuze gemaakt voor de Onkyo TX-SR608.

Deze heb ik inmiddels dus al even in gebruik, en ben hier zeer tevreden over!

Nu is het tijd voor een 5.1 set.(voorlopig genoeg). Mijn oog is gevallen op de JAMO S606 HCS5.

De tip van dit forum bij luidsprekers is... Luisteren! Dat wil ik ook erg graag, alleen waar in de buurt van Utrecht kan ik dit goed doen?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat kan in de showroom van Havoned in Putten tevens ook de importeur van Jamo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ik raad je ook aan de S608 te vergelijken, evt. HCS3. Sub is imo niet nodig bij deze speakers. Voor m'n gevoel mis je bijna niks in het laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Een sub voegt bij de Jamo S606 wel wat toe, zeker als je ook nog eens films gaat bekijken.
De vloerstaanders gaan gewoonweg niet diep genoeg voor een echt donderend geluid.
De Jamo S606 gaan niet verder dan 42 Hz voeg je dan b.v. een Jamo SUB250 (30 Hz) toe dan krijg je er toch een dimensie bij in het laag vooral als je veel hip hop en elektronische muziek luistert.

Luister je vooral mainstream muziek dan is het niet echt nodig maar voor film en de muziek die ik noemde zou ik het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ik bedoelde als je de S608 neemt ipv de S606, dan is een sub misschien overbodig. Iig voor mij geldt dat wel eigenlijk, maar dat kan misschien ook aan m'n akoestiek liggen, die wel ideaal is voor laag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Sorcerer8472 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:47:
Ik bedoelde als je de S608 neemt ipv de S606, dan is een sub misschien overbodig. Iig voor mij geldt dat wel eigenlijk, maar dat kan misschien ook aan m'n akoestiek liggen, die wel ideaal is voor laag :?
Ik heb na het geprobeerd te hebben zonder, uiteindelijk toch nog een sub aangeschaft naast mijn S608 set. Maar dit zal inderdaad ook met je eigen voorkeur en de akoestiek in je huis te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Argh... ik ben al 3 jaar in het bezit van mijn Jamo S606 HCS3 setje en ben er altijd super tevreden over geweest icm mijn Harman Kardon AVR.

Nu heb ik een huis gekocht en moet ik natuurlijk samen met het vrouwjte er inderdaad ook uit proberen te komen met de speakers. Ze vind het geen probleem (de afmetingen), ze vind alleen de dark apple niet mooi. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een setje dark ash ipv dark apple om te ruilen ofzo.

Als iemand hier interesse in heeft, stuur me even een DM.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Sorcerer8472 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:47:
Daarom noemde ik ook juiste de S606 in mijn bericht. ;)
Ik kan met de S606 mijn deuren en andere dingen ook wel in beweging krijgen maar met de sub komt er toch een betere bodem onder het geluid te liggen.
Het liefst had ik eigenlijk nog een wat zwaardere sub maar de Jamo SUB250 weet zich toch nog aardig te weren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddw78
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01 16:20
@SandstorM (en anderen die een sub bij hun 608's hebben :D ): Op welke crossover frequentie heb jij je sub ingesteld? De Jamo lopen vanaf 36Hz, dus logischerwijs zou je denken dat 40Hz wel oke zou moeten zijn (laagste crossover op mijn onkyo SR-608). Ik weet niet hoeveel power er door de Jamo's word geleverd op zulke lage frequenties dus wellicht slimmer om de crossover op bijvoorbeeld 60Hz of hoger te zetten? Ik wil gevoelsmatig niet teveel van de Jamo's afsnoepen omdat het van die prachtig klinkende speakers zijn, maar de sub zal ongetwijfeld zijn ding op dergelijke frequenties beter kunnen uitvoeren. Ik ben nog zo druk aan het spelen, en ik ben er nog niet over uit wat ik het beste vind klinken :) Het verschilt per situatie. De 608's klinken ook zonder sub sowieso fantastisch :) Ik zou graag weten wat jij/jullie hebben ingesteld en dat gebruiken om verder te spelen. bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Als je een Onkyo receiver hebt dan zet je de crossover van de sub op maximaal omdat je de crossoverfrequentie in de versterker regelt.
In de versterker zet je de crossover op b.v. 40 Hz of 60 Hz.
Audyssey zet bij mij de Jamo S606 en vreemd genoeg ook de Jamo S604 in ieder geval op 40 Hz.

Ditzelfde verhaal geldt natuurlijk ook voor de Jamo S608.
De subwoofer-uitgang is dus niet de ‘LFE-uitgang’! Immers, in de uitgang is naast LFE ook geherrouteerde bas aanwezig. Bedenk u dat het apparaat (de Onkyo dus ;)) dat de bass-management uitvoert zelf voor de filtering zorgt! Zet het crossover (filter) van de subwoofer dus maximaal (vaak 120 Hz) of schakel het filter uit als dat mogelijk is. Het LFE signaal loopt door tot 120 Hz in de praktijk en het is zonde om deze al bij een veel te lage frequentie af te kappen. Hetzelfde geldt voor de geherrouteerde bas.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddw78
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01 16:20
@Sjaool: Zo staat het allemaal al ingesteld. Sorry als ik onduidelijk was. Het gaat mij expliciet om de beste crossoverfrequentie voor de 608's i.c.m. een sub. Toevallig heb ik de frequentie nu op 60Hz staan, maar vraag af me af of ik beter 40Hz kan pakken of juist een hogere frequentie. De sub (een jamo sub 550) had ik een paar maanden geleden al aangeschaft om support te bieden voor wat surround speakers (tweeters) van cambridge. De sub had het toen aanzienlijk drukker (tot 150hz). De S608's HCS 5.0 heb ik nu een week en zijn een goede upgrade gebleken. Ik ben blij dat ik toen een Jamo sub heb gekocht, want die past nu qua looks (ook black ash) perfect bij de rest van de set. Ik ben blij :D .. en continu aan het prutsen om het beste geluid te vinden.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik heb bij mij de crossover in de versterker 10 Hz hoger gezet dan de laagste frequentie van de aangesloten luidsprekers.
Dus op 50 Hz voor de Jamo S606 en op 60 Hz voor de Jamo S604.
Deze crossover zul je voor jezelf moeten bepalen wat het lekkerst klinkt i.c.m. de subwoofer.
Het is ook nog zo dat hoe hoger je de crossoverfrequentie zet des te meer je de receiver ontlast omdat de sub een groter gedeelte van het laag voor zijn rekening heeft.

Hoe hoog je de crossover in moet stellen hangt ook af van het afvallen van de luidsprekers het is dus een kwestie om de crossover zo in te stellen dat de subwoofer en de luidsprekers op de crossoverfrequentie netje aanvullen zodat je geen dip in het laag krijgt.
Dus het is inderdaad prutsen totdat je het beste geluid hebt gevonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de specs is de witte versie van de Jamo S606 kleiner dan de andere kleuren.
Weet iemand of er (geluids)technisch ook nog verschillen zijn? Ik vind de witte wel erg mooi namelijk maar die is dan weer net iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ik heb de center + S602 beide op 80 Hz crossover gezet. Klinkt toch beter dan wanneer je ze zelf lagere tonen laat doen (ze stonden op 50 en 60 ofzo geloof ik). Het allerlaagst klinkt bij zowel center als S602 niet heel super (het hoog is trouwens wel weer erg goed). Zo laag mogelijk is dus zoals hierboven ook al gezegd zeker niet altijd het beste. Misschien heeft iemand er wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:45:
Volgens de specs is de witte versie van de Jamo S606 kleiner dan de andere kleuren.
Weet iemand of er (geluids)technisch ook nog verschillen zijn? Ik vind de witte wel erg mooi namelijk maar die is dan weer net iets duurder.
Volgens welke website is dat zo dan?
Op de Jamo website kan ik zo het verschil niet vinden.
Het zou kunnen dat iemand een typefout gemaakt heeft.

De witte kleur lijkt mij het enige verschil, (geluids)technisch lijkt mij dat er geen enkel verschil is.
Sorcerer8472 schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:12:
Ik heb de center + S602 beide op 80 Hz crossover gezet. Klinkt toch beter dan wanneer je ze zelf lagere tonen laat doen (ze stonden op 50 en 60 ofzo geloof ik). Het allerlaagst klinkt bij zowel center als S602 niet heel super (het hoog is trouwens wel weer erg goed). Zo laag mogelijk is dus zoals hierboven ook al gezegd zeker niet altijd het beste. Misschien heeft iemand er wat aan :)
De Jamo S602 heeft ook maar een bereik tot 80 Hz dus een crossoverfrequentie van 80-100 Hz lijkt mij dan ook logisch omdat ze frequenties lager dan 80 Hz toch niet goed weer kunnen geven.

Jamo S602: 80-20000 Hz
Jamo S60 CEN: 75-20000 Hz
Jamo S608: 37-20000 Hz
Jamo S606: 42-20000 Hz

[ Voor 39% gewijzigd door sjaool op 08-11-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

sjaool schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:47:
[...]

Daarom noemde ik ook juiste de S606 in mijn bericht. ;)
Ik kan met de S606 mijn deuren en andere dingen ook wel in beweging krijgen maar met de sub komt er toch een betere bodem onder het geluid te liggen.
Het liefst had ik eigenlijk nog een wat zwaardere sub maar de Jamo SUB250 weet zich toch nog aardig te weren. :D
Heb een relatief eenvoudige Yamaha sub bij m'n twee S606en. Met name bij films/series met DTS/Dolby is de sub een waardevolle aanvulling. Heb de crossover op 40hz zodat alleen de echte effecten door de sub worden gedaan, de resonantiefrequentie van m'n woonkamer zit iig in dat bereik :P
Voor muziek zet ik de sub niet aan, het laag klinkt in mijn kamer erg goed met alleen de twee zuilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Vooral bij elektronische muziek kun je toch nog net dat beetje extra in het laag krijgen bij het gebruik van een subwoofer.
Dan heb ik het over Jean Michel Jarre, Vangelis maar ook veel rapmuziek gaat vaak erg laag door en dat red een normale set luidsprekers zoals de Jamo S606 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik zit al een tijdje te zoeken naar wat ik precies wil kopen qua boxen & receiver en mijn oog is al een tijdje gevallen op de Jamo S608. Nu vroeg ik mij alleen af of de subwoofer echt een groot verschil gaat maken. Momenteel zit ik nog te twijfelen tussen de HCS3 en HCS5. Ik weet dat de zuilen een ingebouwde subwoofer hebben maar een lekkere bass misstaat toch niet..

Tevens vroeg ik mij af of deze set een goede match zou zijn met de Denon AVR-1611. Ik ben een relatief grote leek op het gebied van audio en heb mij er al veel proberen in te verdiepen en uiteindelijk kwam ik uit bij de Denon AVR-1611 of 1911 (ook rekening houdend met mijn budget). Gezien het kleine verschil tussen de 1611 en 1911 ben ik toch uitgekomen op de 1611.

De bedoeling is dat het nu tijdelijk in mijn slaapkamer komt te staan (4x3m) en binnen enkele maanden in mijn woonkamer (grootte nog onbekend).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
Ik heb zelf de S606HCS5, en de subwoofer is een welkome aanvulling. Heb de sub apart gekocht een jaartje later en zonder was het al dik in orde, de sub geeft zeker voor films een extra dimensie. Voor muziek een beetje minder, maar toch wel. Ik denk wel dat je slaapkamer redelijk klein gaat zijn, hopelijk is je woonkamer veel groter, want zelfs de 606'en gaan hard zonder te vervormen. Ik hoef mijn versterker niet op een kwartje te zetten om de muziek in volledig het huis(220m² per verdiep) gewoon te kunnen meespelen. En de receiever is dan nog redelijk undersized voor de set.

edit: even voor te zeggen dat mijn subwoofer op +-65% staat. Ik denk dus met de 608 en HCS3 dat je zeker neits gaat missen en het extra vermogen van de HCS5 niet gaat gebruiken. Enkel voor die paar extra Hz in het lage gebied dat je er nog uithaalt zal misschien een onhoorbaar verschil maken

[ Voor 20% gewijzigd door kevinvdw op 09-11-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
Heb zelf de HCS6 en moet zeggen dat die sub in mijn optiek het prijsverschil van 300,- euro niet waard is (HCS3=436,- HCS5=578,- HCS6=734,- bron kieskeurig.nl). Ik heb de HCS6 gekocht omdat ik een qua uiterlijk bijpassende sub erbij wou hebben met de relatief beste specificaties (WAF factor ;) O+ ). Als jij deze eis ook hebt moet je zeker de HCS5 of 6 kopen maar anders kun je mooi de HCS3 kopen en ter zijner tijd een mooie sub erbij kopen (zeker voor een ruimte van 4x3).
Maar begrijp me niet verkeerd, de set op zich is zijn geld meer dan waard. Voor muziek gebruik ik sowieso de sub niet en voor films heeft de sub, zoals gezegd, zeker toegevoegde waarde. Wel of niet een sub erbij blijft dan ook een persoonlijke afweging.
Wat receiver betreft maakt het voor het geluid niet zoveel uit. Heb zelf een Yamaha RX-V567. Ik denk dat de keus in je prijsklasse vooral afhangt van de features, uiterlijk ( >:) ) en prijs die een receiver heeft dan van de kwaliteit van het geluid (want het verschil tussen receivers kun je waarschijnlijk toch niet horen).

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties.

Momenteel ben ik al een aantal jaar in het bezit van de Logitech Z-5500. Dat is op zich een heel leuk setje en ik ben er verder ook super tevreden van. Het enige grote nadeel is dat het de nieuwste technieken die vaak bij blu-rays zitten niet ondersteunt.

Daarnaast is het zeer onhandig dat alles via mijn tv doorgelust wordt naar de boxen. De verschillende componenten (PS3, Popcorn hour) zitten via HDMI aan mijn tv aangesloten. Er gaat van mijn TV 1 optical kabel naar de boxen. Niet bepaald ideaal dat ik de tv op het juiste kanaal moet zetten om gewoonweg muziek af te spelen.

Natuurlijk betekent dat dat ik een receiver nodig heb, en met een receiver ben ik niet bijster veel zonder boxen. Ik ben dus ook van plan om mijn nieuwe set te gebruiken voor zowel films als muziek. Ik vind het enigszins verbazingwekkend dat jullie de sub niet gebruiken voor muziek, maar misschien hangt dat gewoon van de muziekstijl af?

Gezien het prijsverschil is het misschien een optie om eerst de HCS3 aan te schaffen en eventueel in een later stadium de subwoofer los er bij te kopen. Zoals jou, SteeringWheel, wil ik wel graag een uniforme look aanhouden.

Helaas ben ik ook niet in de mogelijkheid om in de nabije omgeving de set een keer te beluisteren. Nu heb ik wel onwijs veel goede reviews en commentaar gelezen en zeker gezien de prijs denk ik dat het een hele goede keuze is.

Ik koop de set ook met het oog op de nabije toekomst. Nu de ideale set vinden voor mijn huidige kamer is zinloos aangezien het binnen een aantal maanden zal veranderen. Ik ben dus sowieso wel op zoek naar een set die ook niet zal misstaan in mijn woonkamer.

Ik heb al veel gezocht om de goedkoopste aanbieder te vinden en daaruit kan ik afleiden dat het verschil tussen de HCS3 en HCS5 een kleine 225 euro bedraagt. Nu heb ik dat er zeker voor over als dat een leuke bijdrage is aan het geluid. Het zal in mijn slaapkamer waarschijnlijk een enorme overkill zijn maar daar kan ik wel mee leven :)

Waar kan ik trouwens het beste op letten als ik kabels ga kopen? Ik werd aangeraden om minstens 2.5mm² kabels te nemen. Waarschijnlijk maakt het voor mijn opstelling niet veel uit of dat koper, silver of gold is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik gebruik de 2.5 mm² kabel van Gamma en die voldoet goed.
De kabel heeft een verzilverde en een koperen kleur dus ook nog eens gemakkelijk uit elkaar te houden bij het aansluiten.
De kabel kost €9,95 per rol als ik het goed heb.

Verwijderd

Rol van hoeveel meter? Het goedkoopste wat ik tot nu toe ben tegengekomen is een rol van 50m van OFC voor 60 euro of iets in die richting. 50 meter zal wel genoeg zijn rekening houdend met het feit dat het over enkele maanden op een andere locatie komt te staan.

• sjaool

sjaool

Ik durf het zo niet te zeggen hoeveel meter er op een rol zit maar het zou iets van 10 of 20 meter moeten zijn.
Dus even naar Gamma om het te checken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou jullie even laten weten dat ik zojuist de Jamo S608 HCS3 besteld heb i.c.m. de Jamo Sub 300. Het is goed dat ik op het laatste moment nog even de prijzen vergeleek want ik was eerst van plan om de HCS5 te bestellen die neer zou komen op 820 met verzending. Nu heb ik de HCS3 en Sub300 (100 watt meer dus) voor 10 euro minder..

Ik ben in ieder geval erg benieuwd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeroen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 14:43
sjaool schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:33:
Ik durf het zo niet te zeggen hoeveel meter er op een rol zit maar het zou iets van 10 of 20 meter moeten zijn.
Dus even naar Gamma om het te checken. ;)
Ik heb bij de gamma een rol van 20 meter voor 19.49 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hmm... was het €19.49? Laat mijn geheugen mij dan zo in de steek? ;)

Het is in ieder geval prima speakerkabel voor dat geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 22:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik ben zelf in het bezit van een Onkyo 607 met een Jamo S606 HCS3 set en een infinity sub.
Momenteel heb ik de 2 towers Bi-Amp aangesloten.
Graag wil ik weten of er mensen ervaring hebben met het verschil tussen Bi-Amp en gewoon.
Het is voor mij nogal veel werk om het even om te steken.

Verder ben ik zelf heel erg tevreden met m'n set :D

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

HellStorm666 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:34:
Ik ben zelf in het bezit van een Onkyo 607 met een Jamo S606 HCS3 set en een infinity sub.
Momenteel heb ik de 2 towers Bi-Amp aangesloten.
Graag wil ik weten of er mensen ervaring hebben met het verschil tussen Bi-Amp en gewoon.
Het is voor mij nogal veel werk om het even om te steken.

Verder ben ik zelf heel erg tevreden met m'n set :D
Je bedoelt BI-Wire ;) ..BI-Amp is heel wat anders. In eerste geval maakt het luistertechnisch niks uit.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 22:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Nee bedoel Bi-Amp, Bi-Wire is alleen 2 draden trekken ipv 1.
Bi-Amp, aka hoge/midden tonen via kanaal x lage tonen via kanaal y

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

HellStorm666 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:56:
Nee bedoel Bi-Amp, Bi-Wire is alleen 2 draden trekken ipv 1.
Bi-Amp, aka hoge/midden tonen via kanaal x lage tonen via kanaal y
Welke 2 versterkers gebruik je dan..Indien de Onkyo helaas deze bezit geen onafhankelijke eindtrappen zeker niet om Hoog/midden en laag gescheiden door te geven.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De Onkyo TX-SR607 heeft de mogelijkheid voor bi-amping en gebruikt dan daadwerkelijk aparte eindtrappen voor hoog en laag.
Voor bi-amping wordt namelijk gebruik gemaakt van de eindtrappen die normaal gesproken voor de linksvoor hoog en rechtsvoor hoog (Dolby® Pro Logic® IIz) worden gebruikt.

Ik weet niet hoe jij er bij komt dat bi-amping met de Onkyo TX-SR607 niet mogelijk is. ;)

Ik heb de Jamo s606 namelijk ook bi-wired en bi-amped aangesloten staan en dit werkt perfect. :)

[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 16-11-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:25:
Ik wou jullie even laten weten dat ik zojuist de Jamo S608 HCS3 besteld heb i.c.m. de Jamo Sub 300. Het is goed dat ik op het laatste moment nog even de prijzen vergeleek want ik was eerst van plan om de HCS5 te bestellen die neer zou komen op 820 met verzending. Nu heb ik de HCS3 en Sub300 (100 watt meer dus) voor 10 euro minder..

Ik ben in ieder geval erg benieuwd :-)
Ik kom net als jou van een z5500 setje, en ben nu (sinds een aantal maanden) overgestapt op de S606.
Voorlopig heb ik dus enkel nog maar twee S606'en staan, het plan is om dit binnenkort ook uit te breiden naar een 5.1 setje.

Maar voorlopig ben ik met dit stereogeluid zeker nog tevreden! De geluidskwaliteit is echt top (in vgl met z5500), het zijn uiteraard wel verschillende prijsklassen...

Maar veel plezier met jouw set! ;)
Ben je van plan om hem in een grote ruimte te gebruiken? Want ik denk/vrees dat een HCS3 wat overkill zou zijn bij mij...

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

sjaool schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:11:
De Onkyo TX-SR607 heeft de mogelijkheid voor bi-amping en gebruikt dan daadwerkelijk aparte eindtrappen voor hoog en laag.
Voor bi-amping wordt namelijk gebruik gemaakt van de eindtrappen die normaal gesproken voor de linksvoor hoog en rechtsvoor hoog (Dolby® Pro Logic® IIz) worden gebruikt.

Ik weet niet hoe jij er bij komt dat bi-amping bij de Onkyo TX-SR607 niet mogelijk is. ;)
Er bestaan geen stereo-versterkers die kunnen bi-ampen. Je kunt bij hooguit bi-wiren omdat paar B dezelfde eindtrappen gebruikt als paar A.

bi-amp verticaal, dus één versterker op het hoog/midden en de ander op het laag
Horizontaal bi-ampen is één versterker per kanaal (meestal monoblock).

[ Voor 10% gewijzigd door silitek op 16-11-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De Onkyo TX-SR607 is een 7.2 AV Receiver en wel degelijk in staat om te bi-ampen zoals al aangegeven.

We hebben het niet over high-end apparatuur waar dus inderdaad vaak een monoblock wordt toegepast.
Je spreekt op dat moment dan ook over een heel ander niveau waar andere vage dingen worden toegepast zoals magneten om de luidsprekerkabel, cd-spelers die op kegels staan, luidsprekerkabel die net zo duur zijn als een totale 5.1 set met de Onkyo TX-SR607 enz. enz. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

sjaool schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:23:
De Onkyo TX-SR607 is een 7.2 AV Receiver en wel degelijk in staat om te bi-ampen zoals al aangegeven.

We hebben het niet over high-end apparatuur waar dus inderdaad vaak een monoblock wordt toegepast.
Je spreekt op dat moment dan ook over een heel ander niveau waar andere vage dingen worden toegepast zoals magneten om de luidsprekerkabel, cd-spelers die op kegels staan, luidsprekerkabel die net zo duur zijn als een totale 5.1 set met de Onkyo TX-SR607 enz. enz. ;)
Ja, wacht 607 is een 7.2 receiver..zou je kunnen bi-amp met 2surround kanalen, echter denk ik niet dat het heel veel zin heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Waarom niet? :?

Een versterker is een versterker ook al zitten ze in één behuizing.
De crossover wordt elektronisch geregeld door de Onkyo.
Het heeft sowieso voordelen t.o.v. niet bi-ampen.
De twee eindtrappen voor het laag moeten meer vermogen leveren terwijl de twee eindtrappen voor het hoog met minder toe kunnen.
Voeg je nog een actieve subwoofer toe dan ontlast je de versterker nog meer.

Het is niet zo dat de Onkyo een highend versterker is maar je kunt er leuke resultaten mee halen en alle beetjes helpen ook bij goedkope AV receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

sjaool schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:08:
Waarom niet? :?

Een versterker is een versterker ook al zitten ze in één behuizing.
De crossover wordt elektronisch geregeld door de Onkyo.
Het heeft sowieso voordelen t.o.v. niet bi-ampen.
De twee eindtrappen voor het laag moeten meer vermogen leveren terwijl de twee eindtrappen voor het hoog met minder toe kunnen.
Voeg je nog een actieve subwoofer toe dan ontlast je versterker nog meer.

Het is niet zo dat de Onkyo een highend versterker maar je kunt er leuke resultaten mee halen en alle beetjes helpen ook bij goedkope AV receivers.
Yep, in deze context kan ik je alleen maar gelijk geven. Waarschijnlijk klinken de Jamo's nog beter ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De Onkyo TX-SR607 en de Jamo S606 zijn een prima combinatie bij deze prijs/kwaliteitsverhouding. ;)

btw de Jamo's klinken echt een stuk beter dan je mag verwachten voor een stel zuilen van ongeveer €250,-. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook in het bezit van een setje S608. Echter zijn mijn ouders er niet zo tevreden mee dus ga hem morgen maar op marktplaats zetten voor een leuke prijs (nee, terugbrengen gaat niet meer met open doos).
Ligt niet aan geluidskwaliteit want dat is super maar meer het formaat en de kleur dat ze niet bij het interieur vinden passen xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

sjaool schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:17:
De Onkyo TX-SR607 en de Jamo S606 zijn een prima combinatie bij deze prijs/kwaliteitsverhouding. ;)

btw de Jamo's klinken echt een stuk beter dan je mag verwachten voor een stel zuilen van ongeveer €250,-. :)
Jamo's zijn heel goed bezit zelf de S 608 :9de meeste filmpjes op youtube zijn van mij
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:06:
Vandaag ook in het bezit van een setje S608. Echter zijn mijn ouders er niet zo tevreden mee dus ga hem morgen maar op marktplaats zetten voor een leuke prijs (nee, terugbrengen gaat niet meer met open doos).
Ligt niet aan geluidskwaliteit want dat is super maar meer het formaat en de kleur dat ze niet bij het interieur vinden passen xD.
Niet passen :X ...wat voor interieur dan? Een zeer ranke zuil dat gezien mag worden. Niet weg doen krijg je spijt van. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door silitek op 17-11-2010 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

silitek schreef op woensdag 17 november 2010 @ 07:43:
[...]
Jamo's zijn heel goed bezit zelf de S 608 :9de meeste filmpjes op youtube zijn van mij
Dat had ik niet verwacht dat je dat zou zeggen, ik dacht over het algemeen dat je sarcastisch was gezien je audiofiele inslag. ;)

[Gedeeltelijk off-topic]
Mijn set bestaat uit:
Onkyo TX-SR607
Onkyo UP-A1
Marantz CD-67SE
Thorens TD 160
Jamo S 606 bi-wired/bi-amped
Jamo S 604
Jamo SUB 250
Gamma luidsprekerkabel
iPod Touch 2G
Sennheiser HD580 Jubilee (serienummer 34) :D
Alessandro MS-1i
Sennheiser HD414
Shure E4C
en nog een collectie van ongeveer 900 CD's, paar honderd singles en LP's de rest is allemaal digitaal opgeslagen als FLAC, M4A en MP3 op mijn NAS en laptop.

De Onkyo UP-A1 is een tegenvallend ding dat digitale storing introduceert in het linker kanaal.
Ik gebruik nu een Fiio L3 LOD en dit geeft een veel beter resultaat.
Verder sluit ik nog wel eens mijn laptop aan met een 3.5 mm naar TOS-Link kabeltje zodat ik over mijn hele iTunes bibliotheek en nog veel meer kan beschikken. :)

Al met al een leuke budgetset die alles bij elkaar niet zoveel heeft gekost.
Dit komt ook door het feit dat je over de jaren anders tegen dingen aan gaat kijken.
Ik geef nu een stuk minder uit aan Hi-Fi dan 20 jaar geleden. ;)
[/Gedeeltelijk off-topic]

[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 17-11-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.joeri. schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:12:
[...]

Ik kom net als jou van een z5500 setje, en ben nu (sinds een aantal maanden) overgestapt op de S606.
Voorlopig heb ik dus enkel nog maar twee S606'en staan, het plan is om dit binnenkort ook uit te breiden naar een 5.1 setje.

Maar voorlopig ben ik met dit stereogeluid zeker nog tevreden! De geluidskwaliteit is echt top (in vgl met z5500), het zijn uiteraard wel verschillende prijsklassen...

Maar veel plezier met jouw set! ;)
Ben je van plan om hem in een grote ruimte te gebruiken? Want ik denk/vrees dat een HCS3 wat overkill zou zijn bij mij...
Ik moet toegeven dat ik totaal geen audiofiel ben aangezien ik de Z-5500 altijd al goed gevonden heb.. Echter wou ik een receiver kopen en aan een receiver heb ik weinig zonder boxen die ik er op kan aansluiten |:(

Ik ben dus ook enorm benieuwd hoe het gaat klinken. Als jij de S606 al super vindt kan ik met de S608 nooit teleurgesteld worden aangezien die toch beter uit de reviews komt.

Je gaat je waarschijnlijk kapot lachen maar momenteel ga ik het nog in mijn slaapkamer zetten (12m²). Ik ben druk op zoek naar een appartementje of huisje waar ik mijn entree in kan nemen maar dat kan nog enkele maanden duren. Ik heb de set dus voornamelijk gekocht met het oog op de nabije toekomst. Het zal inderdaad een enorme overkill worden in mijn slaapkamer maar daar kan ik nog mee leven. Ik wou sowieso wel weer 5.1 aangezien dat toch een extra dimensie geeft tijdens het kijken van films of het gamen.

Over een kleine 2 weken ga ik in Duitsland de receiver kopen die ik op het oog heb (Denon AVR-1611) en zodra alles neergezet is zal ik hier zeker laten weten wat ik er van vind!

edit:
belachelijke spelfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Ben er nog steeds niet uit wat ik wil met mijn geluid. Ben erg tevreden over de S606 HCS 3, maar de kleur past niet meer in mijn aankomende interieur.

Dus, wat zou ik nog voor een zo goed als nieuw setje Jamo S606 HCS 3 kunnen vragen?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

sjaool schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:36:
[...]

Dat had ik niet verwacht dat je dat zou zeggen, ik dacht over het algemeen dat je sarcastisch was gezien je audiofiele inslag. ;)

[Gedeeltelijk off-topic]
Mijn set bestaat uit:
Onkyo TX-SR607
Onkyo UP-A1
Marantz CD-67SE
Thorens TD 160
Jamo S 606 bi-wired/bi-amped
Jamo S 604
Jamo SUB 250
Gamma luidsprekerkabel
iPod Touch 2G
Sennheiser HD580 Jubilee (serienummer 34) :D
Alessandro MS-1i
Sennheiser HD414
Shure E4C
en nog een collectie van ongeveer 900 CD's, paar honderd singles en LP's de rest is allemaal digitaal opgeslagen als FLAC, M4A en MP3 op mijn NAS en laptop.

De Onkyo UP-A1 is een tegenvallend ding dat digitale storing introduceert in het linker kanaal.
Ik gebruik nu een Fiio L3 LOD en dit geeft een veel beter resultaat.
Verder sluit ik nog wel eens mijn laptop aan met een 3.5 mm naar TOS-Link kabeltje zodat ik over mijn hele iTunes bibliotheek en nog veel meer kan beschikken. :)

Al met al een leuke budgetset die alles bij elkaar niet zoveel heeft gekost.
Dit komt ook door het feit dat je over de jaren anders tegen dingen aan gaat kijken.
Ik geef nu een stuk minder uit aan Hi-Fi dan 20 jaar geleden. ;)
\[/Gedeeltelijk off-topic]
Prachtig, man....vooral je platencollectie :9~ By the way: Goed geluid hoef per definitie niet duur te zijn, eens.
Mooie tafel met goed element!..analoog blijven, beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hmm... op het moment ga ik eigenlijk meer voor het gemak van digitaal. ;)

De Thorens TD 160 is v.z.v. een Shure Me95ED element en verder nog helemaal in originele staat.
Verder gebruik ik hem nog maar zeer af en toe voor materiaal dat domweg niet digitaal te vinden is of om singles en LP's te digitaliseren m.b.v. Cool Edit Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, iemand die deal van zijn leven wil maken en de S606 wil ruilen met mijn gloednieuwe S608? Voorwaarde is dat ie wit moet zijn xD. Alleen dan willen mijn ouders nog een zuilspeaker in huis hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rij gewoon ff naar deze kerel:
http://link.marktplaats.nl/389972934

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:45:
Oke, iemand die deal van zijn leven wil maken en de Onkyo Jamo S606 wil ruilen met mijn gloednieuwe S608? Voorwaarde is dat ie wit moet zijn xD. Alleen dan willen mijn ouders nog een zuilspeaker in huis hebben.
Correctie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, moet echt wit zijn en dan het liefst de S606.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 27-08 11:32
Ik volg dit topic al tijden en ben zelf ook op zoek naar witte Jamo's. Foka verkoopt ze wel (S606), maar deze zijn aanzienlijk duurder dan de zwarte.
Het liefst zou ik een complete witte HCS3 of HCS5 set aanschaffen, maar die kunnen ze niet leveren. Andere winkels hebben dat probleem waarschijnlijk ook.

Misschien is het een idee om te kijken naar gezamelijk inkopen via de importeur? Dan worden de witte varianten wellicht wat aantrekkelijker qua prijs.

Of heeft iemand ze ergens al in het standaard aanbod gezien voor een redelijke prijs?

• .joeri.
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:13:
[...]

Ik moet toegeven dat ik totaal geen audiofiel ben aangezien ik de Z-5500 altijd al goed gevonden heb.. Echter wou ik een receiver kopen en aan een receiver heb ik weinig zonder boxen die ik er op kan aansluiten |:(

Ik ben dus ook enorm benieuwd hoe het gaat klinken. Als jij de S606 al super vindt kan ik met de S608 nooit teleurgesteld worden aangezien die toch beter uit de reviews komt.

Je gaat je waarschijnlijk kapot lachen maar momenteel ga ik het nog in mijn slaapkamer zetten (12m²). Ik ben druk op zoek naar een appartementje of huisje waar ik mijn entree in kan nemen maar dat kan nog enkele maanden duren. Ik heb de set dus voornamelijk gekocht met het oog op de nabije toekomst. Het zal inderdaad een enorme overkill worden in mijn slaapkamer maar daar kan ik nog mee leven. Ik wou sowieso wel weer 5.1 aangezien dat toch een extra dimensie geeft tijdens het kijken van films of het gamen.

Over een kleine 2 weken ga ik in Duitsland de receiver kopen die ik op het oog heb (Denon AVR-1611) en zodra alles neergezet is zal ik hier zeker laten weten wat ik er van vind!

edit:
belachelijke spelfout
Voordat ik wat beter audiomateriaal gehoord had, was de z5500 ook een goed setje (wel wat veel bas...). Maar als je de jamo's dan tegelijk/naast de z5500 dan hoor je echt wel het verschil hoor.

De ruimte waar mijn s606'en momenteel in staan is niet veel groter dan die van jouw :) Maar het is ook 'voorlopig'.

Een nieuwe receveir, en de uitbreiding naar een 5.1 setje staan ook nog op mijn verlanglijstje... (samen met nog heel wat ander materiaal ;) )

Verwijderd

.joeri. schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:01:
[...]

Voordat ik wat beter audiomateriaal gehoord had, was de z5500 ook een goed setje (wel wat veel bas...). Maar als je de jamo's dan tegelijk/naast de z5500 dan hoor je echt wel het verschil hoor.

De ruimte waar mijn s606'en momenteel in staan is niet veel groter dan die van jouw :) Maar het is ook 'voorlopig'.

Een nieuwe receveir, en de uitbreiding naar een 5.1 setje staan ook nog op mijn verlanglijstje... (samen met nog heel wat ander materiaal ;) )
Veel bass vind ik niet zo erg.. Past wel bij mijn muziekstijl. Nu moet ik wel toegeven dat ik de Z-5500 standaard op 1 streepje bass heb staan en maximaal 4 streepjes als er nog andere mensen thuis zijn. Moeders die panisch zijn dat het servies de kast uit trilt beneden bevorderen het luisterplezier niet bepaald :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 09:56
Deze speakers kunnen bi-wire aangesloten worden, in de meeste gevallen betekend dat toch dat uit een uitgang twee sets draden naar de speakers worden getrokken. En wat ik zo gelezen heb maakt het weinig uit voor de geluidskwaliteit. Liever een set van dikke draad dan een set van twee kleintjes principe.

Maar nu is de vraag zou je in principe twee bronnen op deze speakers aankunnen sluiten? En als het even kan vanuit dezelfde versterker?

Je sluit hem aan op de 5.1 kanalen uit de versterker, maar zou je de speakers ook kunnen aansluiten op de stereo uitgang van de versterker?

Waarom vraag je je eigen af? Omdat er toch een verschil zit tussen stereo en 5.1 geluid en de speakers gedragen zich ook anders. Vooral goede muziek wil je toch in stereo luisteren.

Dus als ik switch tussen 5.1 geluid (films, games) en stereo (radio, muziek) op de versterker, zou ik dan de draden zo kunnen aansluiten?

De versterker die ik wil gaan kopen is of de onkyo 508: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/21916541_be3a5fae04.jpg
of de 608: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/21909824_53e943c65a.jpg

De laatste heeft wat meer aansluit mogelijkheden, waaronder wat ik bedoel.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Onkyo 608. De HDMI upscaling en THX certificering gaven de doorslag.

Overigens heb ik besloten om de Tangent Evo E45 dus mijn Jamo 608 zit nu in V&A voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:56:
Ik heb zelf de Onkyo 608. De HDMI upscaling en THX certificering gaven de doorslag.

Overigens heb ik besloten om de Tangent Evo E45 dus mijn Jamo 608 zit nu in V&A voor de geïnteresseerden.
Je weet dat THX certificering niet heel veel zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Vandaag een leuke iBood ook als is het geen S606 of S608. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:44:
[...]

Veel bass vind ik niet zo erg.. Past wel bij mijn muziekstijl. Nu moet ik wel toegeven dat ik de Z-5500 standaard op 1 streepje bass heb staan en maximaal 4 streepjes als er nog andere mensen thuis zijn. Moeders die panisch zijn dat het servies de kast uit trilt beneden bevorderen het luisterplezier niet bepaald :X
Als je de moeder nog hoort, is het teken dat het volume nog niet luid genoeg staat :+

Ik heb ook graag de lagere tonen, maar het moet wel nog klinken... Bij de Z5500 zijn ze iets té fel aanwezig, bij de S606 zijn ze iets minder aanwezig maar klinken wel veel beter. Het leuke is dat je wat kan 'spelen' met waar je de bass beter wil horen (door de beide subs naar binnen of naar buiten te richten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
De S606 en vooral S608 gaan heel diep qua bass, waarbij het heel zuiver en gecontroleerd klinkt (afhankelijk van bron en kamerakkoestiek). Voor muziek iig prima en met m'n S608 kom ik bij films ook weinig te kort eigenlijk. Alleen de allerdiepste effecten bij actiefilms hoor je waarschijnlijk niet, maar bij een beetje explosie in een actiefilm staat hier ook de halve woonkamer (zonder sub) mee te trillen :P

Voorbeeldje: ruimteschip dat in het begin van de film Avatar komt langsvliegen zorgt voor een diepe trillende lage toon. Ook de erg diepe bastonen die in het nummer Unfinished Sympathy zitten worden zonder problemen weergegeven door de speakers. Ze staan hier iets van 4 meter uit elkaar, woofers naar buiten, 1,5 van de muren links en rechts, 40 cm van de achterwand, 45 graden ingedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ergens gelezen dat het toch wel aan te raden was ze minstens 3 meter van elkaar af te zetten en de subs naar binnen te richten. Wat is het voordeel van het naar binnen of naar buiten richten?

Daarnaast heb ik wel her en der gelezen dat er wall mounts bij de center en surround speakers zitten maar dat kon ik zo 123 niet terugvinden bij de site waar ik ze besteld heb. Is dit in alle gevallen gewoon hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Woofers naar binnen geeft iets minder laag en woofers naar buiten geeft iets meer laag.
Het is helemaal afhankelijk van de ruimte waar je ze plaatst.
Zorg in ieder geval dat de woofers "vrij zicht" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:54:
Ik had ergens gelezen dat het toch wel aan te raden was ze minstens 3 meter van elkaar af te zetten en de subs naar binnen te richten. Wat is het voordeel van het naar binnen of naar buiten richten?
Of je ze naar binnen of buiten moet richten hangt van verschillende factoren af. dat is gewoon een beetje uittesten...
Bij mij staan ze nu inderdaad naar binnen De plaatsen waar ik zit heb ik een goed basgeluid, de kamer ernaast hoor je ze nauwelijks. Voor mij een prima opstelling zo dus. :)
Is dat niet redelijk veel?
Bij mij staan ze -zo goed als- recht naar voor...
Maar als dat voor jou het beste klinkt heb ik niets gezegd :)

[ Voor 19% gewijzigd door .joeri. op 22-11-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het het goede nieuws gehad dat mijn boxen in Eindhoven geleverd zijn. Straks na het werk direct naar Eindhoven om ze op te halen dus! Nu hopen dat die enorme doos in mijn kleine auto past..

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/1z5njf9.jpg

Helaas alleen nog tot volgende week maandag wachten tot ik een receiver heb. Dat worden weer lange, ongeduldige dagen :-)

Ik ben echter wel uitermate benieuwd hoe het gaat klinken als ik hier al lees dat er zonder sub veel bass uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:14:
Ik heb het het goede nieuws gehad dat mijn boxen in Eindhoven geleverd zijn. Straks na het werk direct naar Eindhoven om ze op te halen dus! Nu hopen dat die enorme doos in mijn kleine auto past..

[afbeelding]

Helaas alleen nog tot volgende week maandag wachten tot ik een receiver heb. Dat worden weer lange, ongeduldige dagen :-)

Ik ben echter wel uitermate benieuwd hoe het gaat klinken als ik hier al lees dat er zonder sub veel bass uitkomt!
Ja, dat zijn grote doosjes.. :) Bestelauto is niet verkeerd. in mijn Toyota avensis ging het maar net

Deze speakers zijn meer dan alleen bass... :) Veel luisterplezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
.joeri. schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:20:
[...]

Of je ze naar binnen of buiten moet richten hangt van verschillende factoren af. dat is gewoon een beetje uittesten...
Bij mij staan ze nu inderdaad naar binnen De plaatsen waar ik zit heb ik een goed basgeluid, de kamer ernaast hoor je ze nauwelijks. Voor mij een prima opstelling zo dus. :)

[...]

Is dat niet redelijk veel?
Bij mij staan ze -zo goed als- recht naar voor...
Maar als dat voor jou het beste klinkt heb ik niets gezegd :)
De indraaiing is helaas nodig omdat ze zo ver uit elkaar staan (ze staan verder van elkaar af dan van de luisterpositie, dus tja :+). Was met de inrichting niet veel aan te doen, en helaas, die gaat toch voor en een aparte luisterkamer heb ik er niet voor over. Ze zijn precies zo ingedraaid dat ze op het midden van de luisterpositie zijn gericht (ook ivm hoge tonen).

Extra voordeel is dat de bass beter klinkt zo: de woofers zitten aan de buitenkant en de bas klinkt het strakst op de bank, waar je meestal zit als je luistert. Woofers naar binnen bij deze indraaiing betekent dat ze richting de muur stralen, en dat zorgde voor een enorme demping; bass viel zelfs voor een flink deel weg :o

Ik denk dat de opstelling erg goed klinkt voor hoe ze nu opgesteld staan: de mate van hoe "breed" het geluid getrokken wordt valt me ook erg mee vergeleken met dichter bij elkaar. Het vult de kamer zo lekker. Vooral bij surroundgeluid is het indrukwekkend, hoewel films met een cinematische mix (iets rechts in beeld ipv rechts buitenbeeld = rechterspeaker) toch wel jammer zijn soms. Het mooist is dat het op de centerspeaker blijft totdat het echt helemaal uit beeld is, imo. Maargoed, dat komt ook door de grote afstand tussen links en rechts. Grotere tv fixt dat misschien weer in de toekomst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren met veel moeite alleen de doos van de Jamo S608 HCS mee naar huis gekregen. Ik moest de passagiersstoel al helemaal schuin naar voren zetten om de doos er in te krijgen. Lekker gewichtje ook :-)

Ik heb ze bij de vriend waar ik ze liet afleveren gisteravond meteen getest (alleen de zuilen + de sub). Ik moet zeggen dat de zuilen echt fantastisch er uit zien en ook enorm goed klinken. Alleen de sub viel mij een klein beetje tegen vergeleken bij de sub van de Logitech Z-5500 set. Misschien ligt dit wel aan de instellingen van de receiver en/of sub.

Ik ben er verder ook nog niet helemaal uit wat het schakelaartje met on - auto - off doet. In de handleiding staat daar niks nuttigs over..

Waarschijnlijk zal de subwoofer met wat getweak wel een pak harder gaan maar dat probeer ik wel zodra ik mijn receiver heb.

Van wat ik tot nu toe gehoord heb (alleen de zuiltjes) is de S608 echt aan te raden, zeker gezien de prijs! Ben daarom ook erg benieuwd hoe het klinkt met de center en surround speakers erbij aangezien de center wel enorm veel bijdraagt aan de midrange klanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:14:
Ik heb gisteren met veel moeite alleen de doos van de Jamo S608 HCS mee naar huis gekregen. Ik moest de passagiersstoel al helemaal schuin naar voren zetten om de doos er in te krijgen. Lekker gewichtje ook :-)

Van wat ik tot nu toe gehoord heb (alleen de zuiltjes) is de S608 echt aan te raden, zeker gezien de prijs! Ben daarom ook erg benieuwd hoe het klinkt met de center en surround speakers erbij aangezien de center wel enorm veel bijdraagt aan de midrange klanken.
Ik ben een stereo liefhebber dus center, sub rearspeakers kunnen mij gestolen worden..Alleen van de zuilen is puur genieten. Hier staan ze al een tijdje speakers zijn mooi los intussen ja,...1woord geweldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:14:
Ik ben er verder ook nog niet helemaal uit wat het schakelaartje met on - auto - off doet. In de handleiding staat daar niks nuttigs over..
Niet zo moeilijk, de benaming zegt het al.
On = permanent aan
Off = uit (nou ja niet helemaal, mijn sub blijft iets van 6 Watt verbruiken)
Auto = de sub gaat automatisch aan als hij signaal ontvangt en gaat na ongeveer 10 minuten geen signaal automatisch weer uit/standby

De Jamo subs zijn juist zeer muzikaal dus je hoeft bij muziek geen gebonk e.d. te verwachten maar je krijgt echt diep laag.
Even mee stoeien thuis en je zult begrijpen wat ik bedoel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mhindrik schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:25:
Deze speakers kunnen bi-wire aangesloten worden, in de meeste gevallen betekend dat toch dat uit een uitgang twee sets draden naar de speakers worden getrokken. En wat ik zo gelezen heb maakt het weinig uit voor de geluidskwaliteit. Liever een set van dikke draad dan een set van twee kleintjes principe.
Let ten eerste op dat je bi-amp en bi-wire hebt. Bi-amp zegt het eigenlijk al: twee afzonderlijke versterkers. Bi-wire is inderdaad vanaf één uitgang naar twee ingangen gaan.
Maar nu is de vraag zou je in principe twee bronnen op deze speakers aankunnen sluiten? En als het even kan vanuit dezelfde versterker?
Nee dat kan niet. Want als je de speakers maar met één kabel (twee aders) aan sluit dan zal je altijd nog de bruggen op de speaker moeten laten zitten. Deze bruggen zorgen dat het signaal ook bij de andere terminals komt.
Je sluit hem aan op de 5.1 kanalen uit de versterker, maar zou je de speakers ook kunnen aansluiten op de stereo uitgang van de versterker?
Met een 5.1 set-up dan gebruik je de stereo uitgang op de versterker al. Of je moet een versterker nemen met een actieve tweede zone. Maar dan nog gaat het idee niet werken.
Waarom vraag je je eigen af? Omdat er toch een verschil zit tussen stereo en 5.1 geluid en de speakers gedragen zich ook anders. Vooral goede muziek wil je toch in stereo luisteren.
Receiver instellen op 2.0 stereo (of Direct-mode) als je muziek luistert? Dan heb je gewoon 2.0 geluid.

Verwijderd

sjaool schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:33:
[...]

Niet zo moeilijk, de benaming zegt het al.
On = permanent aan
Off = uit (nou ja niet helemaal, mijn sub blijft iets van 6 Watt verbruiken)
Auto = de sub gaat automatisch aan als hij signaal ontvangt en gaat na ongeveer 10 minuten geen signaal automatisch weer uit/standby

De Jamo subs zijn juist zeer muzikaal dus je hoeft bij muziek geen gebonk e.d. te verwachten maar je krijgt echt diep laag.
Even mee stoeien thuis en je zult begrijpen wat ik bedoel. ;)
Hm het leek mij in het begin ook logisch dat het daarvoor was. Echter ontgaat het mij dan waarom op avsforum aangeraden wordt om het altijd op Off te laten staan? Daarnaast staat er in de handleiding die Jamo er bij levert ook totaal niet wat het betekent. Alleen per optie een cirkel met daarin een zwart bolletje die bij elke optie op een andere plaats staat. Daar moet je als audio leek iets van kunnen begrijpen dan?:)

• sjaool

sjaool

De opmerkingen op het AVS Forum gaan over de instellingen van de aansturing van de subwoofer op de versterker.
Het schakelaartje achterop de subwoofer heeft te maken met de stroomvoorziening van de subwoofer en niks met het geluid.

Als je namelijk het schakelaartje op "off" zet dan zul je nooit en te nimmer geluid uit het apparaat krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alright.. Duidelijker kan het niet! Nog maar eens bedankt. Beetje bij beetje wordt het allemaal wel duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nét weer te snel gekocht imo, hier heb je ze 2de hands voor een prikkie:
http://link.marktplaats.nl/399844233

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Als ik de prijs vermoed die hij er voor wil hebben kun je ze nog beter nieuw kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
yepe wat een retard markplaats prijs :p

1) veel te hoog prijs
2) geen verzendingen
3) garantie is er niet meer voor die prijs ....

[ Voor 55% gewijzigd door superchanbe op 27-11-2010 00:13 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.