naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).
Oja die vloer is ook tof
Verwijderd
Mooie HTPC! Zo te zien heb je er wel goed over nagedacht, omdat je bijvoorbeeld low-power harde schijven gebruikt. Zou je de rest van de HTPC specs ook willen delen? Ik ben namelijk wel erg benieuwd!
Als ie er nog beter over had nagedacht dan had ie maar 1 schijf ipv 3 gebruikt, of een kleine SSD om te booten en opslag via het netwerk op een NAS. Kom op zeg, we zitten hier op TweakersVerwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:06:
Mooie HTPC! Zo te zien heb je er wel goed over nagedacht, omdat je bijvoorbeeld low-power harde schijven gebruikt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
ook van mij hier dan maar even de felicitatiesWorkaholic schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:12:
Eindversterker gisteren binnengekomen.. omdat pics meer zeggen dan woorden.. :
Het is nog te vroeg om echt van het geluid te genieten (pas vandaag aangesloten). Maar het klinkt erg goed! De versterker past alleen niet op de plank onder de televisie, hij steekt nu uit
![]()
Maar daar kan ik nog wel even mee leven, ook met de lelijke kabels.. het is immers nog een huurhuis. We zijn samen druk opzoek naar een nieuwe jaren 30 woning in omgeving Amersfoort.
Ik kijk af en toe hier, maar post niet meer. Alleen nog op HT Forum.
Kom je de cannbus device nog halen?
Verwijderd
De huidige set bestaat uit:
Onkyo PR-SC886 (voorversterker)
Emotiva XPA-2 (eindversterker)
Emotiva XPA-3 (eindversterker)
Dune BD Prime 3.0
Phonar Veritas P5.5 EdMa (fronts)
Phonar Veritas C3 EdMa (center)
Phonar P200 UK (rears)
Velodyne SPL-1500R (subwoofer)
Sony 40V2000 (lcd tv)
Samsung DCB-H360R (digitale ontvanger)
Humax iRHD 5050c (pvr)
Slimdevices Transporter
XBOX360 Elite
PS3
Wii
Thecus 4100+ NAS met 4x 750gb
Bekabeling:
Monster HTS1000 (netfilter)
Nordost Solarwind (fronts)
W&M LS-01 (center)
W&M Black Magic Bi-wire (rears)
W&M HD-01 (4 stuks HDMI kabels)
W&M AC-01 (transporter)
W&M Tornado powercable (2 stuks Voorversterker + sub)
W&M Tornado Powercable Budget (2 stuks voor eindversterkers)
Emotiva XRCA (5 stuks) interlinks voor verbinden Emotiva aan de Onkyo
Overige consoles die ik nog heb:
PSONE / PS2
XBOX
NES
Gameboy advance SP
Sony PSP
Atari lynx
Nintendo DS Lite
Upgrade plannen in de toekomst:
Emotiva XSP-1
Andere TV

There is no replacement for displacement!
Voornamelijk meer vermogen, maar ook ander geluid._eXistenZ_ schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:59:
n00bvraag: voorversterkers én eindversterkers? Wat is het verschil met 1 versterker?
Bij eindversterkers heb je nogal veel verschillen en snelle veranderingen qua aansluitingen. Als je die dus kunt vervangen en een aparte voorversterker hebt, kun je upgraden als er weer wat nieuws is, zonder echt een mega uitgave te moeten doen zoals bij een receiver._eXistenZ_ schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:59:
n00bvraag: voorversterkers én eindversterkers? Wat is het verschil met 1 versterker?
En meer vermogen, bij hogere klassen beter geluid, etc.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Je hebt dan dacht ik 7 kleuren, waarbij je kan kiezen om dezelfde kleur te laten branden, 'flikkerend' van de ene kleur naar andere kleur te springen, of de kleuren in elkaar over laten vloeien en op die manier de kleuren af laten gaan.Aghanim schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 22:03:
Even een vraag over de IKEA dioder. Bij sommige afbeeldingen in dit topic en google zie ik andere kleuren dan het standaard wit. Op de website van IKEA kun je naast wit ook kiezen voor veelkleurig. Zitten hier dan meerdere kleuren in waarbij je zelf een keuze kan maken of heb allerlei kleuren door elkaar zonder keuze mogelijkheid?
Oh oh Mr. B, oh oh!
- Wat zie je:
- TV: Panasonic TX-P42V10 (plasma, full HD)
- Receiver: Marantz SR-6004
- Fronts: Focal Chorus 716W
- Center: Focal Chorus 800CC
- Subwoofer: Focal Chorus 800SW
- Mediaspeler: Popcorn Hour C-200 (moet nog een harde schijf en bluray/DVD speler in)
- Console: Zwarte Wii
- Kabel set-top box: Humax 5000C
- Bekabeling is allemaal van Audioquest...
- Kast: IKEA kast, met 1 aanpassing: onder de TV het plankje doorgezaagd, zodat de center mooi in het midden past.

Subwoofer en front:

Receiver:

TV en center speaker:

Center, Wii, Humax en Popcorn hour:

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Op zich een goede redenatie, maar je haalt de voor- en eindversterkers door elkaar. Vaak zijn losse componenten op zichzelf al wel duurder dan een receiver. Het is vooral een stuk kwaliteit dat men dmv modulariteit wil realiseren.Joopieboy schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 22:28:
[...]
Bij eindversterkers heb je nogal veel verschillen en snelle veranderingen qua aansluitingen. Als je die dus kunt vervangen en een aparte voorversterker hebt, kun je upgraden als er weer wat nieuws is, zonder echt een mega uitgave te moeten doen zoals bij een receiver.
En meer vermogen, bij hogere klassen beter geluid, etc.
Mooie set!
ennuh...
LAURA VANDERVOORT
Gave serie is het he?
[ Voor 13% gewijzigd door OMD op 02-05-2010 19:46 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Bij deze nog wat foto's

[ Voor 9% gewijzigd door CTwiest op 02-05-2010 19:47 ]
Ja dat zou kunnen dat ik het door elkaar haal, is ook alweer de nodige jaren geleden dat ik mij erin heb verdiept, waarna ik mijn yamaha receiver heb gekocht.PHiXioN schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:30:
[...]
Op zich een goede redenatie, maar je haalt de voor- en eindversterkers door elkaar. Vaak zijn losse componenten op zichzelf al wel duurder dan een receiver. Het is vooral een stuk kwaliteit dat men dmv modulariteit wil realiseren.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hehe leuk om je hier ook tegen te komenblue eyes schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:02:
[...]
ook van mij hier dan maar even de felicitaties
Ik kijk af en toe hier, maar post niet meer. Alleen nog op HT Forum.
Kom je de cannbus device nog halen?
Moet nog wel hier en daar wat gebeuren, maar wou het alvast laten zien.
Specs:
TV: Panasonic PX-P42G10E
Blu-ray: Panasonic DMP-BD80
AV Receiver: Marantz SR-5003
Settop-box: Samsung SMT-H3102 (Via ziggo)
Platenspeler: Dynafox (aan vervanging toe)
Apple Airport Expres (Verbonden met iMac via d.m.v. Airtunes)
Logitech Harmony 525
Speakers:
Front: Sharp CP-U 1 H
Rear: Bose Interaudio 1000XL
Center: Sony SS-CN190
Sub: Mc Gee AS 80
Alle speakers worden vervangen binnen nu en een jaar.
M'n film collectie in een aparte ruimte:
Series:
Blu-ray
Zie hier de complete lijst van mijn films.
ik heb nu een Harman Kardon AVR255 met een HKTS11 set erop en voor films/games is dit heerlijk...maar met muziek mis ik toch echt wat. Het geluid is gewoon niet vol/warm genoeg. En wat ik gisteren hoorde in die CM's heeft me echt verliefd gemaakt:S
Zo gauw het nieuwe meubel binnen is ga ik nieuwe pics van me home cinema showen.
[ Voor 5% gewijzigd door boomr op 02-05-2010 22:30 ]
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Verwijderd
160" is prima te doen met deze beamer.
Dit zijn wat beelden van de woonkamer als ik film aan het kijken ben.
Blu-Ray

Basis scherm van Mediaportal

Vergelijk 42" plasma met 160" beamer

Het kastje wat rechts staat heb ik nog maar net gemaakt en ik ben nu bezig met een soort zelfde voor links.
Natuurlijk ben je nooit klaar met een HT.
Zo hebben we laatst een muur bruin gemaakt en komt er binnenkort een nieuwe subwoofer.
En zo blijf je bezig
De HTPC is precies zoals ik wil. Geen NAS omdat dat gewoon niet nodig is en de prijs totaal niet in verhouding is met wat ik voor ogen had toen ik de HTPC ging bouwen.
Totaal koste de bouw mij € 600,- Een beetje NAS kost al snel € 300,- zonder shijven en dat is in mijn ogen teveel voor wat je er aan hebt. Dan kan je er zelf 1 gaan bouwen maar ook dan kost het nog aardig wat en ik heb het niet nodig. Ik kijk alleen maar films enz in de woonkamer. Ik hoef dus niet bij die data te komen op ander plekken in het huis. NAS is zeker mooi hoor maar de kosten zijn nu nog niet interesant, in mijn ogen dan he.
Dit zit er in
Asus P5N7A-VM
Intel Core 2 Duo E8400
Geil DDRII 2GB PC 6400 CAS5
2 x Samsung Spinpoint 1,5 TB
1 x Samsung Spinpoint F1 HD103UJ 1TB
Recom PE-M600 Modular PSU
MCE remote incl receiver
Pioneer DV-717 behuizing (mijn vorige dvd speler die al een jaar kapot was)
120 mm case fan
Draai op XP SP3 en mediaportal met de xfactor skin.
Er staan nu 1300+ films, 34 TV series en 100GB aan muziek. Muziek zijn allemaal lossless en stuur ik door met de asio plugin voor bitperfect geluid. Zo kan je als je zin hebt snel even wat muziek luisteren. Als ik er echt voor ga zitten pak ik natuurlijk mijn marantz maar dit is een goede tweede optie.
Alles is met 1 afstandbediening te besturen. Wat wil je nog meer.
De gehele bouw staat hier:
http://www.avforums.com/f...nside-old-dvd-player.html
Dit weekend Avatar gekeken op Blu-ray. Mijn hemel wat gaaf. Geheel beeldvullend en in mijn ogen mooier dan in de Bios. Dat 3D was geweldig hoor maar de kleuren die je nu ziet zijn geweldig. De Blu-ray is zo mooi dat je nu ook al een behoorlijk gevoel van 3D hebt.
Verwijderd
Ik heb ook naar de CM7's geluisterd versus de 683's.. De 683's misten het 'hoge-midden', en de CM7's vond ik het 'lage-hoog' missen.. Ik vind de CM7 het niet echt waard.. Heb uiteindelijk 200 euro boven de nieuwprijs van de CM7 een setje tweedehands B&W Nautilus 805 gekocht, en dat klink gewoon -zo-veel- beterlj_tree schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:30:
Gisteren bij TV Centrum in Eindhoven geweest omdat me vriendin en ik op zoek zijn naar een nieuw AV meubel. Een erg vet meubel gezien die zeker besteld gaat worden maar ook weer (domme actie natuurlijk) zitten luisteren naar een setje CM7's....geen goede actie. We willen dit jaar ook nog naar amerika op vakantie en om net daarvoor nog even een speaker setje te kopen van 800eur PS is geen goede zet...maar ik heb er mijn zinnen nu zo ONWIJS hard op gezet.
ik heb nu een Harman Kardon AVR255 met een HKTS11 set erop en voor films/games is dit heerlijk...maar met muziek mis ik toch echt wat. Het geluid is gewoon niet vol/warm genoeg. En wat ik gisteren hoorde in die CM's heeft me echt verliefd gemaakt:S
Zo gauw het nieuwe meubel binnen is ga ik nieuwe pics van me home cinema showen.
Ik weet niet of je ze koopt voor film of stereo, maar als je voor stereo koopt zou ik toch nog ff doorsparen, daar vind ik de CM7's niet competetief vergeleken bv Dynaudio's van die prijsklasse, of Focals.
En een tip: luister ze even met je eigen versterker! Ik had hiervoor een H/K AVR4550 en die klonk heel anders dan de Marantz in de winkel
Tja, als je het zo ziet ga je je het bijna afvragen: Waarom kijken mensen eigenlijk nog op kleiner dan 160"?

Ik was zo blij dat er eindelijk weer eens een film uitkwam in gewoon 16:9 en niet in die super widescreen 21:9 verhouding. Ik snap het gewoon niet: heb je een mooie breedbeeld tv, heb je alsnog zwarte balken boven en onder. Bovendien komt 16:9 het meest overeen met het menselijk 'kijkbeeld'. Als ik een blu-ray koop wordt mij full hd (1920 bij 1080 pixels = 16:9) belooft, desondanks is bijna elke nieuwe bd in 21:9 verhoudingVerwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:52:
Dit weekend Avatar gekeken op Blu-ray. Mijn hemel wat gaaf. Geheel beeldvullend en in mijn ogen mooier dan in de Bios. Dat 3D was geweldig hoor maar de kleuren die je nu ziet zijn geweldig. De Blu-ray is zo mooi dat je nu ook al een behoorlijk gevoel van 3D hebt.

Nice, mooie inrichting ookmbliek schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:18:
Na zeer lang hier mee kijken en eindelijk mijn nieuwe huis zo goed als af.
Moet nog wel hier en daar wat gebeuren, maar wou het alvast laten zien.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs:
TV: Panasonic PX-P42G10E
Blu-ray: Panasonic DMP-BD80
AV Receiver: Marantz SR-5003
Settop-box: Samsung SMT-H3102 (Via ziggo)
Platenspeler: Dynafox (aan vervanging toe)
Apple Airport Expres (Verbonden met iMac via d.m.v. Airtunes)
Logitech Harmony 525
Speakers:
Front: Sharp CP-U 1 H
Rear: Bose Interaudio 1000XL
Center: Sony SS-CN190
Sub: Mc Gee AS 80
Alle speakers worden vervangen binnen nu en een jaar.
M'n film collectie in een aparte ruimte:
[afbeelding]
[afbeelding]
Series:
[afbeelding]
Blu-ray
[afbeelding]
Zie hier de complete lijst van mijn films.
Waar heb je je meubels vandaan (en wat kost dat ongeveer
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
[...]
Tja, als je het zo ziet ga je je het bijna afvragen: Waarom kijken mensen eigenlijk nog op kleiner dan 160"?

Wij kijken eigenlijk alleen het nieuws op TV
De beamer staat toch echt wel 4 avonden per week aan voor een film, TV serie in HD of een game op de 360 of ps3.
Als mensen de ruimte hebben (en het geld) dan adviseer ik ze altijd een beamer.
Sta je bij de Mediamarkt en dan hoor je zo'n verkoper praten over die mega plasma van 80.000,-
Altijd leuk om ff te stangen dat het maar een klein beeld is
Het is 'm niet helemaal, maar het lijkt op die ik van Ikea heb:Grrrrrene schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:05:
[...]
What the hell? Dat is _exact_ zoals ik m'n volgende hifi-meubel voorstel, ik heb zelfs al een ontwerpje klaar liggen dat ik in een volgende woning (later dit jaar) in elkaar wil zetten. Waar heb je je meubel vandaan?

Ontopic:
- Philips 52PFL7404
- PC (in andere kamer: totale stilte) voor films
- Playstation 3 voor bluray/games
- Panasonic versterker
- UPC mediabox
(maar goed, je ziet er bijna niets van achter die deurtjes.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik kan me voorstellen dat als je hem verder van de muur hangt, dat dan je beeld groter is, maar blijft alles dan wel scherp? Is hier een term voor?
EDIT: Volgens mij is dit de "Throw Distance?"
[ Voor 9% gewijzigd door metallicelmo op 03-05-2010 16:25 ]
http://www.projectorcentr...ection-calculator-pro.cfmmetallicelmo schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:22:
Kan iemand mij vertellen wat de optimale afstand van een beamer naar een muur is?
Ik kan me voorstellen dat als je hem verder van de muur hangt, dat dan je beeld groter is, maar blijft alles dan wel scherp? Is hier een term voor?
Dit is wel een handige site
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Is voor iedere beamer weer anders.metallicelmo schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:22:
Kan iemand mij vertellen wat de optimale afstand van een beamer naar een muur is?
Daar is dus niet 1 standaard antwoord voor.
Iedere fabrikant heeft dit bij de specificaties staan.
Het is dus zoeken welke het beste bij je kamer past.
Inderdaad. En daarom is het goed dat je beamer bijvoorbeeld een throw ratio heeft, wat betekent dat je het beeld kleiner en groter kan maken met een knop op de beamer. Als de beamer dat niet heeft kun je alleen het scherm groter of kleiner maken door je beamer dichterbij of verderaf te zetten.Vrijdag schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:51:
[...]
http://www.projectorcentr...ection-calculator-pro.cfm
Dit is wel een handige site
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Thanks.The Eagle schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:08:
[...]
Nice, mooie inrichting ook
Waar heb je je meubels vandaan (en wat kost dat ongeveer)
De meeste meubels komen bij www.4udesigned.nl vandaan. (Bank, salon tafels, boeken kast en eettafel+stoelen (niet te zien op de foto's))
Die stoel heb ik gekocht bij LivingInn in Opmeer, ging eruit en was nu nog 199 euro.
En het TV meubel en het bijpassende meubel waar m'n receiver in staat komen bij wehkamp vandaan zie HIER
En die lamp achter de bank heb ik bij de Blokker vandaan voor 25 euro
Oh en de cactus bij Tuincentrum Overvecht
Het is nog niet helemaal af, moet hier en daar nog wat verlichting.
En m'n speaker stands moeten nog geschilderd worden, alleen zat het weer niet echt mee...
Verder moeten er nog dingen aan de muur gehangen worden...
Ik ken dat, vriend van me had die 21:9 tv van Philips gekocht. Ik: "goh, wat een lief klein fluorscerend postzegeltje aan de muur"Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:16:
Als mensen de ruimte hebben (en het geld) dan adviseer ik ze altijd een beamer.
Sta je bij de Mediamarkt en dan hoor je zo'n verkoper praten over die mega plasma van 80.000,-
Altijd leuk om ff te stangen dat het maar een klein beeld is
Kinderachtig, maargoed. In HT is er niet zoiets als een te groot scherm, alleen een te kleine muur
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
2 aan iedere kant. Deze gaan behoorlijk laag.
Voor een goed surround beeld in mijn ogen een must om ook achter volwaardige speakers te hebben.
Een B52 bommenwerper is natuurlijk niet opeens een sportvliegtuigje als hij komt overvliegen
Totaal dus een 7.1 opstelling

Ow en nog een foto Van Transformers Revenge of the fallen (IMAX Edition)

ps. kabels ook mooi weggewerkt met die rear speakers.
Mwah... blurays zijn in principe maximaal 40Mbit voor beeld. Hoe verder je dit verlaagt, des te meer kwaliteit verlies en artefacten je krijgt.iBurger schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:58:
Het blijft echt een super mooie setup. Ik vraag me trouwens af: zie je nou een groot verschil tussen een stevig 1080p mkv (van zeg 4 gig) en een bluray dvd? Ik denk dat je artefacten van simpele rips wel vrij storend gaat vinden op zo'n mega scherm.
ps. kabels ook mooi weggewerkt met die rear speakers.
Over het algemeen kun je zeggen dan 1,5 uur met zo'n 12GB goede rips zijn. Helaas is de kwaliteit van de encoder ook van belang. Dat is hetzelfde met MP3's. De hoeveelheid Kbit is niet alles wat de kwaliteit bepaald, ook de encoder en de gebruikte settings hiervan zijn van zeer groot belang. Helaas kost encoden cpu tijd, dus word er vaak op bespaard.
Hierdoor kan een 8GB rip er bijvoorbeeld beter uitzien dan een 12GB rip, etc.
Ook is het zo dat een bluray lang niet altijd met maximale bitrate is opgeslagen. Soms hoeft een rip dus niet veel of zelfs helemaal niet kleiner gemaakt te worden.
Dus, het is helaas allemaal niet even makkelijk te zeggen. Volgens mij gebruiken de meeste rippers van blu-rays tegenwoordig zo'n 18 tot 20Mbit max. De Mbits zijn nooit constant, maar schommelen per scene, aangezien als er niets op het scherm beweegt er ook niets ge-encode hoeft te worden.
Het is dus lastig te stellen wat een goede rip is en wat niet. Maar over het algemeen hoort een grotere file beter te zijn dan een kleinere. Hoewel de gebruikte features en tijd wat aan het encoding proces is besteed (1pass, 2pass, etc.) ook van net zo groot belang is.
Verder is upscaling van bitrate wat wel eens met mp3's gedaan word compleet achterlijk. Aangezien alle encoding formaten welke voor video en audio gebruikt worden van het lossy formaat zijn (er gaat informatie verloren bij het opnieuw uitpakken van de data) gaat er bij het meerdere malen in en uitpakken, steeds meer echte informatie verloren. Mensen die dus een mp3 van 128Kbit re-encoden naar 320Kbit omdat dat beter is, zorgen er iig voor dat de kwaliteit slechter word en de file groter. Hetzelfde geld voor video. Save maar eens 4x een plaatje achter elkaar op 60% met JPG. Dan zie je het snel genoeg. Helaas bestaan er nog steeds mensen welke dit doen.
Maar goed, persoonlijke frustratie.
Als laatste wil ik nog eventjes toevoegen dat ik hierover ook wel eens discussies heb gehad met audio winkels. "U moet de speakers niet beluisteren met MP3's en zelfs CD's zijn eigenlijk te slecht.". Hoewel hij daar ansich gelijk in heeft, is het in de praktijk toch zo dat 98% van wat er over de speakers gespeeld word ook uit een gecomprimeerd formaat gaat komen. Naar mijn mening moet je speakers testen met het materiaal wat je er uiteindelijk op gaat luisteren en niet een of ander idealistisch formaat wat je eigenlijk nooit gaat gebruiken.
Compressie en MP3's zijn niet slecht. Slechte opnames en slechte rip's (video of audio) zijn wel slecht.
Erg mooi HT setup inderdaad!
Wat je ziet:
- Samsung UE40B6000
- Playstation 3
- Xbox 360
- Logitech X-530 (Zijn mede de computerspeakers, moeten nog een keer vervangen worden)
- Linksys WRT320N
[ Voor 11% gewijzigd door Yobo90 op 03-05-2010 22:27 ]
Dan stel jij bijzonder lage eisen aan beeldkwaliteit. Ik zit met 2 Tb en 215 films en 5 series ( +/- 40 episodes ), 35Gb aan muziek en 2 games van 17Gb bij elkaar aan mijn max. En jij hebt maar 4TbDraai op XP SP3 en mediaportal met de xfactor skin.
Er staan nu 1300+ films, 34 TV series en 100GB aan muziek. Muziek zijn allemaal lossless en stuur ik door met de asio plugin voor bitperfect geluid. Zo kan je als je zin hebt snel even wat muziek luisteren. Als ik er echt voor ga zitten pak ik natuurlijk mijn marantz maar dit is een goede tweede optie.
Alles is met 1 afstandbediening te besturen. Wat wil je nog meer.
Met 1300 films heb ik meer dan 12Tb nodig
Alles op DVD kwaliteit/formaat heb je al minstens 5,2tb voor nodig, heb je alleen maar Divx oid??
[ Voor 6% gewijzigd door OMD op 03-05-2010 22:32 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Als je nou dit soort discussie wil voeren, hou je dan in ieder geval aan de conventies voor dataeenheden: de kleine b staat voor bits en in jouw geval moet je B van bytes gebruiken.OMD schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:30:
Dan stel jij bijzonder lage eisen aan beeldkwaliteit. Ik zit met 2 Tb en 215 films en 5 series ( +/- 40 episodes ), 35Gb aan muziek en 2 games van 17Gb bij elkaar aan mijn max. En jij hebt maar 4Tb
Alles op DVD kwaliteit/formaat heb je al minstens 5,2tb voor nodig, heb je alleen maar Divx oid??
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Het is niet mijn intentie om een discussie te starten, ik vraag me gewoon af hoe die zoveel dingen op zo weinig ruimte krijg want dat wil namelijk zelf heel graagExirion schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:38:
[...]
Als je nou dit soort discussie wil voeren, hou je dan in ieder geval aan de conventies voor dataeenheden: de kleine b staat voor bits en in jouw geval moet je B van bytes gebruiken.
En bedankt voor het rechtzetten van de kleine b en grote B, ik doe dat altijd fout.
[ Voor 14% gewijzigd door OMD op 03-05-2010 22:55 ]
Verwijderd
hangt je Tv nou scheef?? of ligt dat aan mijmustisuc schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:17:
[afbeelding]
Wat je ziet:Het is maar een klein kamertje jamergenoeg..
- Samsung UE40B6000
- Playstation 3
- Xbox 360
- Logitech X-530 (Zijn mede de computerspeakers, moeten nog een keer vervangen worden)
- Linksys WRT320N

Super interresant verhaal. Had er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat Blu-rays ook in H.264/MPEG-4 worden opgeslagen en dan in 40 mbit. Mooie ontwikkeling.
Het upscalen van mp3s is inderdaad probleem matig... je vraagt je echt af hoe die figuren 's nachts kunnen slapen.
Ach, wat kost een 2TB schijf nogOMD schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:45:
Het is niet mijn intentie om een discussie te starten, ik vraag me gewoon af hoe die zoveel dingen op zo weinig ruimte krijg want dat wil namelijk zelf heel graag
Je verhaal klopt inderdaad. 2-Pass encoding levert bijv. al een veel hogere kwaliteit op bij gelijke bitrate (en dus bestandsomvang), maar kost wel minimaal het dubbele aan tijd.Quindor schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:16:
[...]
Verder is upscaling van bitrate wat wel eens met mp3's gedaan word compleet achterlijk. Aangezien alle encoding formaten welke voor video en audio gebruikt worden van het lossy formaat zijn (er gaat informatie verloren bij het opnieuw uitpakken van de data) gaat er bij het meerdere malen in en uitpakken, steeds meer echte informatie verloren. Mensen die dus een mp3 van 128Kbit re-encoden naar 320Kbit omdat dat beter is, zorgen er iig voor dat de kwaliteit slechter word en de file groter. Hetzelfde geld voor video. Save maar eens 4x een plaatje achter elkaar op 60% met JPG. Dan zie je het snel genoeg. Helaas bestaan er nog steeds mensen welke dit doen.![]()
Maar goed, persoonlijke frustratie.Hoewel alle media de "geripped" word dus altijd van mindere kwaliteit dan het origineel zal zijn in het geval van een blu-ray. Bij een CD hoeft dat niet het geval te zijn (lossless compressie).
MP3's hercoderen op een hogere bitrate is natuurlijk de grootste onzin die je maar kan bedenken. Je wint er niks mee, en verliest eigenlijk alleen maar kwaliteit. Maar goed, ik kom op internet ook af en toe MP3's tegen die 320kbit zijn, maar echt tenenkrommend van kwaliteit (zo erg dat je de artifacten kan horen...)
Als jij thuis vooral MP3's en FLAC's (of CD's) luistert, dan moet je vooral met die bronnen werken bij het luisteren. Ja, de verkoper heeft gelijk dat je dan misschien potentieel van een versterker of speaker laat liggen, maar dat potentieel ga jij toch nooit horen thuis, dus waarom zou dat een probleem zijn?Als laatste wil ik nog eventjes toevoegen dat ik hierover ook wel eens discussies heb gehad met audio winkels. "U moet de speakers niet beluisteren met MP3's en zelfs CD's zijn eigenlijk te slecht.". Hoewel hij daar ansich gelijk in heeft, is het in de praktijk toch zo dat 98% van wat er over de speakers gespeeld word ook uit een gecomprimeerd formaat gaat komen. Naar mijn mening moet je speakers testen met het materiaal wat je er uiteindelijk op gaat luisteren en niet een of ander idealistisch formaat wat je eigenlijk nooit gaat gebruiken.
Compressie en MP3's zijn niet slecht. Slechte opnames en slechte rip's (video of audio) zijn wel slecht.
Erg mooi HT setup inderdaad!
Daarnaast vind ik de claim dat een LP een betere bron is dan een CD ook zeer twijfelachtig. Op vinyl kan je maar met moeite de 20kHz halen, dus hoe kan het dan een betere bron zijn? Ik heb persoonlijk ook echt moeite om een verschil te kunnen horen tussen een nieuwe LP (dus nog zonder kraakjes, tikjes en plopjes) en een CD.
RAF zou ik nog maar even niet op rekenen. Ze zijn failliet gegaan en maken wel een doorstart, maar voor ze weer een beetje op gang zijn, duurt nog wel even. Ze waren in Amsterdam vlak voor het faillissement wel bezig met een luxe bioscoop, maar of die er nu nog is, weet ik niet.iBurger schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:48:
@ quindor:
Super interresant verhaal. Had er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat Blu-rays ook in H.264/MPEG-4 worden opgeslagen en dan in 40 mbit. Mooie ontwikkeling.
Het upscalen van mp3s is inderdaad probleem matig... je vraagt je echt af hoe die figuren 's nachts kunnen slapen.... Wat je trouwens zei over het winkel personeel klopt ook, bij de MM hebben ze meestal geen tijd, en bij de betere hifi zaken lopen ze te zeuren over mp3s enzo. Hoop trouwens dat RAF in Amsterdam ook een grote 5.1 setup room gaat maken. Heb net bij HOBO gekeken, maar dat viel toch wat tegen.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
Als je ziet wat ik heb uitgegeven aan de instalatie dan neem ik aan dat je wel snapt dat ik zeker geen lage eisen stel aan kwaliteit. Er zijn veel films die leuk zijn om een keer te kijken maar niet bijzonder. Die kijk ik dan in normale SD kwaliteit op de bemaer of op de plasma. Een beetje 720p rip van 4GB ziet er al heel goed uit met deze opstelling. Grote van het bestand zegt niet alles ;-)OMD schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:30:
[...]
Dan stel jij bijzonder lage eisen aan beeldkwaliteit. Ik zit met 2 Tb en 215 films en 5 series ( +/- 40 episodes ), 35Gb aan muziek en 2 games van 17Gb bij elkaar aan mijn max. En jij hebt maar 4Tb
Alles wat echt de moeite waard is heb ik op een normale Blu-ray. Al mijn dvd's die gewoon leuk zijn heb ik geript naar Divx van 700 MB of een iso van 4GB.
Dit is bijvoorbeeld een iso van 4GB Ik heb mijn dvd geript met alleen het DTS spoor en het beeld en verder nada.

Geloof mij het ziet er echt goed uit.
Natuurlijk niet zo scherp als Blu-ray maar ja.
Daar heb je dus een Blu-ray speler voor ;-)
Hoe dan ook ik ben meer dan tevreden zoals het is. Sommige dingen kijk ik gewoon niet op de beamer.
daar is idd de kwaliteit niet goed genoeg voor of het heeft geen nut om het op zo'n groot scherm te kijken. Een cartoon uit de jaren 80 is niet heel spannend om zo groot te zien. Blu-ray of niet.
Lijkt denk ik zo doordat de foto wat scheef is genomen, hij hangt waterpas namelijk.Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:55:
[...]
hangt je Tv nou scheef?? of ligt dat aan mij
[ Voor 8% gewijzigd door Yobo90 op 04-05-2010 10:32 ]
Denk aan MPEG2 (DVD) naar Divx of H.264. Dit kan een grote reductie van grootte van de files opleveren zonder al te veel verlies van beeld kwaliteit.
Zelf haal ik dan ook nooit een DVD "neer" maar eigenlijk altijd een rip ervan in Divx of H.264. Aangezien die 5% verschil in kwaliteit me vaak gestolen kan worden, aangezien de resolutie toch al niet zo hoog is.
Is een beetje hetzelfde als Dolby TrueHD en andere lossless formaten. Ik hoor praktisch geen verschil, als dat er al is (Heb zelf electrostaten van final sound, zijn toch aardig "zuivere" speakers zeg maar....
Als het op de BluRay staat, prima. Hoewel mijn PS3 het vroeger niet naar mijn reciever kon sturen (tegenwoordig wel geloof ik).
Eigenlijk komt het gewoon weer op de rip neer. Naar mijn mening een DVD in DivX van 700MB is prima. Sure, de originele DVD is beter, mee eens, maar dat het veel scheelt, nee. Zij het trouwens met stereo geluid, ga je met DTS en of Dolby werken, dan vergt dat spoor zoveel ruimte dat het vaak 2x700MB word.
Hetzelfde met een 1,5 uur bluray op ongeveer 12GB, helemaal top. Vaak zijn 8GB rips ook nog wel redelijk te doen, alles daaronder begin je het echt te duidelijk te zien naar mijn mening. Hoe je het dan ook encode.
Blij om te zien dat meer mensen dezelfde mening delen. Ben ook niet uit op een discussie erover. Er zullen vast mensen zijn die het horen, prima. Doe je ding zeg ik altijd. Ik zal de laatste zijn die gaat beweren dat het niet zo is. Verschil is er, maar of jij voor die laatste 2% zo'n 200% meer moeite gaat doen, daar zit het hem in verwacht ik.
En ach, 85% van wat er over mijn setup komt zijn 1.2GB 720p Dolby rips van series uit America. In Nederland ben je nog steeds aan PAL gebonden met stereo geluid... Ik weet wel wat er beter is dan.
mustisuc schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:17:
[afbeelding]
Wat je ziet:Het is maar een klein kamertje jamergenoeg..
- Samsung UE40B6000
- Playstation 3
- Xbox 360
- Linksys WRT320N
Volgens mij niet helemaal waar, Ik heb zelf ook die 7 kleurige variant van 49,95 uit mn hoofd. En ik kan daar wel kleuren kiezen met de keuze knop maar volgens mij niet zelfstandig als looplicht laten gebruiken.VincentG schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 22:30:
[...]
Je hebt dan dacht ik 7 kleuren, waarbij je kan kiezen om dezelfde kleur te laten branden, 'flikkerend' van de ene kleur naar andere kleur te springen, of de kleuren in elkaar over laten vloeien en op die manier de kleuren af laten gaan.
Verder gebruik ik die dioder setjes zo`n beetje overal voor
- In de servieskast
- Onder het aanrechtblok op de vloer
- Achter de TV
- Onder de mediecenter en versterker
- In de slaapkamer op de kast
- En ik heb nog 2 setjes om ergens te plaatsen, maar daar ben ik nog niet helemaal uit
Dit is mijn studentenkamer (Groningen).
(excuus voor de wat brakke digitale camera)
Overall aanzicht:

Zij-aanzicht:

Zithoek:

Toshiba scherm

Bureau:

Schermen:

Foto linkerspeaker + Subwoofer:

Speaker rechts:

Apparatuurkastje :

Geluidskaart:

TLX Tweeter

Subwoofer

Kabels 'netjes' weggewerkt

U ziet :
Schermen:
Toshiba 42XV635DB - 42" LCD TV [1080p]
2x Samsung P2350 Full HD
Versterker:
Denon PMA-1060 (Oerdegelijk, zwaar en messcherp!)
Speakers:
JBL TLX-710 (Ben geen fan van JBL, maar deze klinken vreemd genoeg heerlijk!)
Subwoofer:
Kenwood SW-501
Geluidskaart:
Tascam US-100
Stuurt aan :
- Roland Edirol PCR-800 (Midi keyboard)
- Casio Celviano (Digitale Piano & Gewogen Midi keyboard)
- Hifi Set
Verder:
Nuforce Ne-6 (IEM's) met Iphone snoertje (Zelfbouw)
Senseo!
Popcorn Hour A-110 met 1.5 TB Samsung Ecogreen met Custom index (zie scherm)
Xbox 360
Samsung Decoder
1 Ikea bank!
Wat u niet ziet :
- Lenovo Thinkpad T61p (stuurt de schermen etc aan via Dockingstation)
- Nog een ikea bank
Wat vind u!
Verwijderd

Enige akelige lijkt me dat de TV zo hoog hangt, daar houd ik zelf niet zo van.
Maar voor de rest mooi setje hoor! Je zult wel een goede hoeveelheid bas in de kamer hebben
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 12:35 ]
Ik ben wat dat betreft nog erger. Ik zit met circa 150 films op mijn home server al op 3,5 TB. En daar zit Planet Earth (105GB) en Band of Brothers (140GB) nog niet bij. Beeldkwaliteit is origineel vanaf de blu ray en met HD-geluid. Is eigenlijk heel irritant, sinds ik overgestapt ben op blu ray kwaliteit wil ik eigenlijk niet meer naar films kijken van lagere kwaliteit. Terwijl er waarschijnlijk niet zo'n heel groot verschil tussen zit, ook voor geluid. Achja, dan maar heel veel harde schijven kopen. In mijn muziekmap begint ook steeds meer FLAC te komen, die zit ook al op 70 GB. Ik ben nog student, ik vraag me af wat voor server ik later heb draaien als ik een baan heb en meer ruimte.OMD schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:30:
[...]
Verwijderd
Samsung ue40b7000
Philips HTS9810

Ik heb gekozen voor een simpele, maar ruim toepasbare home cinema-set. De pc staat aan de andere kant van de bank en is verbonden met een optische en digitale kabel naar de TV. Zo kan ik gamen in DTS en films / rtlgemist kijken op mijn tv middels de link naar de pc. De pc bevat tevens een bluray-speler en een krachtige videokaart om al die schone frames mooi te tonen.
De home cinema-set is een kant en klare, aangezien ik het design van de HTS9810 erg mooi vind. Vooral het panel wat nu schuin op het tv-meubel staat vind ik erg strak staan. Kwalitatief kan deze set uiteraard niet tippen aan een set met goede en losse componenten. Toch vind ik dat er zeer goed geluid uit komt en heb ik de buren al meerdere keren kloppend en klagend aan de deur gehad
Verwijderd
Dan heb je geen tijd meer voor dat soort shizzle, en een 100mbit glasvezel verbinding, dus dat trek je ze gewoon in 10 minuten onder het eten van usenet af, om ze daarna 's avonds te kijkenDane86 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:23:
[...]Ik ben nog student, ik vraag me af wat voor server ik later heb draaien als ik een baan heb en meer ruimte.
/me wel een legale kopie natuurlijk

En muziek is eigenlijk nauwelijks groter geworden de laatste 20 jaar (kleiner zelfs, van WAV naar FLAC/AIFF/WMA-HD). Dat is eigenlijk het enige 'grote' wat ik naast mijn eigen foto's nog opsla thuis..
@hierboven: klagende buren

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 14:30 ]
Verwijderd
Ik hoop toch dat je bedoelt 'irritant voor de buren dat ze lastig gevallen worden door iemand die zijn muziek of films te hard heeft staan en geen rekening houdt met anderen'.
OF
Irritant voor de buren omdat je ook niet iedere dag 6 uur lang de boxen op belachelijk hoog volume hoeft te zetten.
Het kan gewoon allemaal he
Hard zetten is meestal het probleem niet. Mensen denken dat een geluidsinstallatie goed is als het maar hard gaat en goed bij de buren te horen is, maar het tegendeel is waar. Overlast komt voornamelijk door resonanties van speakers of een versterker die de speakers bij harde bassweergave niet onder controle heeft waardoor de bass ongecontroleerd wordt. Dat geeft allebei irritante overlast.Superfly04 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:54:
Irritant voor de buren omdat je ook niet iedere dag 6 uur lang de boxen op belachelijk hoog volume hoeft te zetten.
Een goeie set die evenwichtig klinkt en een zware versterker heeft kun je heel hard zetten zonder dat buren er last van hebben, ook al zullen ze misschien best wel wat horen.
Geweldig die senseo op je bureau leker dicht bijW.Zijlstra. schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:19:
Beste mensen, na 79 pagina's rondgekeken te hebben vond ik het mijn beurt!
<knip>
Bureau:
<kinp>
Senseo!
<knip>
Wat vind u!
Met dark roast pads!kakashi schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:33:
[...]
Geweldig die senseo op je bureau leker dicht bij
uhuuummm
Na een dipje, is het bij mij alleen maar verder gegroeit. 70GB aan muziek is nog beschaafd (ik kruip al richting de 150GB, mede dankzij het vervangen van MP3's voor FLAC's van de cd's die ik zelf heb en regelmatig luister). Sinds ik een mediaplayer heb met 1TB aan opslag, is het exponentieel gegroeit. Ik zat begin dit jaar nog op 150GB voor alle films en muziek, en al op 400GB totaal. En dan heb ik maar heel weinig HD-content (slechts Planet Earth in 720i en Home in 720i), maar goed, zonder HDTV is dat ook een beetje zinloosDane86 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:23:
[...]
Ik ben wat dat betreft nog erger. Ik zit met circa 150 films op mijn home server al op 3,5 TB. En daar zit Planet Earth (105GB) en Band of Brothers (140GB) nog niet bij. Beeldkwaliteit is origineel vanaf de blu ray en met HD-geluid. Is eigenlijk heel irritant, sinds ik overgestapt ben op blu ray kwaliteit wil ik eigenlijk niet meer naar films kijken van lagere kwaliteit. Terwijl er waarschijnlijk niet zo'n heel groot verschil tussen zit, ook voor geluid. Achja, dan maar heel veel harde schijven kopen. In mijn muziekmap begint ook steeds meer FLAC te komen, die zit ook al op 70 GB. Ik ben nog student, ik vraag me af wat voor server ik later heb draaien als ik een baan heb en meer ruimte.
Ik heb verschillende buren al meerdere keren gevraagd of ze mij konden horen, en het antwoord blijft maar "nee". Ik kan me dat dus echt niet voorstellen, want af en toe staat alles in mijn huis gewoon mee te trillen door het volumeSuperfly04 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:54:
Wat dacht je van irritant VAN de buren dat ze te snel klagen omdat ze het licht in een anders ogen niet gunnen (of het geluid in een anders oren)
OF
Het kan gewoon allemaal he.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
Tja, ik houd ook zeker wel rekening met de buren hoor. Alleen je hebt er ook zeikerds bij zitten he! Ik ben zelf een keer meegelopen om te luisteren naar de 'overlast'... Nou ik moest echt mijn best doen om iets te horen.Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:45:
[...]
Ik hoop toch dat je bedoelt 'irritant voor de buren dat ze lastig gevallen worden door iemand die zijn muziek of films te hard heeft staan en geen rekening houdt met anderen'.
En daarentegen, die aangeschafte spullen van mij staan er niet voor de sier... Ik zit ook niet te zeiken over hun 4 parkieten
Bevalt je subwoofer nog een beetje? Ik mis hem iedere dag!W.Zijlstra. schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:19:
Beste mensen, na 79 pagina's rondgekeken te hebben vond ik het mijn beurt!
[...]
Subwoofer [afbeelding]
Kabels 'netjes' weggewerkt[afbeelding]
[...]
Wat vind u!
Nou, volgens is die ruimte al klaar. Als je binnenkomt meteen links,deepbass909 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 00:30:
[...]
RAF zou ik nog maar even niet op rekenen. Ze zijn failliet gegaan en maken wel een doorstart, maar voor ze weer een beetje op gang zijn, duurt nog wel even. Ze waren in Amsterdam vlak voor het faillissement wel bezig met een luxe bioscoop, maar of die er nu nog is, weet ik niet.
Ook al ben ik geen enorme fan van Monitor Audio, da's toch een mooi surround-setje dacht ik zo.
Thanks voor je reactie. Hier kan ik iets mee. Ik heb die 805's waar je het over heb nog niet gehoord maar qua design bevallen ze me best goed. Vindt de CM's nog steeds mooier qua uiterlijk maar het geluid wat eruit komt gaat toch absoluut voor. Ik zal binnenkort eens een luisterafspraak in gaan plannen. misschien beter even wachten tot ik me vakantiegeld etc binnen heb om te checken of me rekening het net zo leuk gaat vinden als ik:)Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:12:
[...]
Ik heb ook naar de CM7's geluisterd versus de 683's.. De 683's misten het 'hoge-midden', en de CM7's vond ik het 'lage-hoog' missen.. Ik vind de CM7 het niet echt waard.. Heb uiteindelijk 200 euro boven de nieuwprijs van de CM7 een setje tweedehands B&W Nautilus 805 gekocht, en dat klink gewoon -zo-veel- beter![]()
Ik weet niet of je ze koopt voor film of stereo, maar als je voor stereo koopt zou ik toch nog ff doorsparen, daar vind ik de CM7's niet competetief vergeleken bv Dynaudio's van die prijsklasse, of Focals.
En een tip: luister ze even met je eigen versterker! Ik had hiervoor een H/K AVR4550 en die klonk heel anders dan de Marantz in de winkel
heb je trouwens wel eens geluisterd naar Tannoy speakers?

Heb die daar ook zien staan. Zien er ERG strak uit en het geluid wat ik (heel kort even) heb gehoord was niet verkeerd.
[ Voor 1% gewijzigd door boomr op 04-05-2010 17:19 . Reden: Beter plaatje gevonde ]
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Verwijderd
Let wel op dat je de 805's tweede hands zult moeten kopen, nieuw zijn ze namelijk, nogal, euhh, nogal duur

Ik heb mijn tweedehands set voor een behoorlijk laag prijsje kunnen halen. Met originele doos en zonder beschadigingen de set voor 1200.. Echt een geluks treffertje, en ik geniet er elke dag van
-- Edit
Ik zal straks eens een foto'tje schieten van mijn set
Heb hier alleen nog maar een brakke telefoonfoto laten zien
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 18:00 ]
Dane86 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:23:
[...]
Ik ben wat dat betreft nog erger. Ik zit met circa 150 films op mijn home server al op 3,5 TB. En daar zit Planet Earth (105GB) en Band of Brothers (140GB) nog niet bij. Beeldkwaliteit is origineel vanaf de blu ray en met HD-geluid. Is eigenlijk heel irritant, sinds ik overgestapt ben op blu ray kwaliteit wil ik eigenlijk niet meer naar films kijken van lagere kwaliteit. Terwijl er waarschijnlijk niet zo'n heel groot verschil tussen zit, ook voor geluid. Achja, dan maar heel veel harde schijven kopen. In mijn muziekmap begint ook steeds meer FLAC te komen, die zit ook al op 70 GB. Ik ben nog student, ik vraag me af wat voor server ik later heb draaien als ik een baan heb en meer ruimte.
(Klikbaar)
Erhm... dan bouw je een 21TB server welke alles automatisch (via RSS feeds) vanaf de nieuwsgroepen binnentrekt. En ook automatisch parred en rarred en dat met een paar 100MB/sec.
Hier een 50Mbit ziggo lijn liggen (Kan niet wachten op 120Mbit!!) met een XSnews abbo. Werkt top. Downloaden altijd met 5,9MB/sec en vervolgens parren met 250MB/sec gemiddeld (lezen, repair is meestal wat lager) en vervolgens unrarren met ook iets van 150MB/sec.
1,2GB aflevering van een serie duurt zo'n 2,5 tot 3 minuten in het totaal, dan staat ie klaar.
Verder draai ik op die server VMware ESXi, dus heb ik daarop ook een Mail VM, Download VM, Storage VM, en wat andere test zaken voor werk en prive draaien.
Ik weet dat het een HT topic is, maar kon het niet laten.
160 watt uit het stopcontact. Dat is met de quad-core op 3Ghz en alles schijven idle (niet powered down). Vanwege VMware heb ik wat problemen om mijn disks te laten downspinnen, als dat wel lukt (de 7200rpm's) ligt het verbruik rond de 130 watt. Dan blijft 7x2TB 5400rpm actief (Samsung F3EG's) voor de draaiende VM's. Maar zoals gezegd werkt dat dus op dit moment wat tegen. Dus 160 Watt.trub schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:25:
@Quindor: En hoeveel verbruikt die server zo? Het doet me wel wat kwijlen
Naar mijn mening, prima te doen, aangezien het meer doet dan alleen storage. Het is echt een centrale "huis" server.
[ Voor 15% gewijzigd door Quindor op 04-05-2010 20:31 ]
Oef, een surround-set opgebouwd rond de Platinum seriedtjv schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:17:
[...]
Nou, volgens is die ruimte al klaar. Als je binnenkomt meteen links,. Op dit moment staat daar een set met Marantz electronica (AV8003 processor, MM8003 eindversterker en volgens mij de UD8004 Blu-Ray speler), Monitor Audio speakers (PL300 fronts, PLC350 center en PL100 achter) en een Panasonic beamer. Alleen de subwoofer weet ik even niet.
Ook al ben ik geen enorme fan van Monitor Audio, da's toch een mooi surround-setje dacht ik zo.
Hhehehe, sure, maar of dat rendabel gaat zijn (inclusief alle moeite welke je erin moet steken).trub schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:37:
Dat valt inderdaad bijzonder goed mee. Ik had veel meer verwacht, nog 2 zonnepaneeltjes op uw dak en je hebt een groene server
Eventjes snel gerekend : (euhm, HT topic, dit pleit ook voor het gebruik van goede stekkerdozen met schakelaar in een HT setup, bij mij scheelt dat 50 watt continu aan lekstroom, als alles uit staat. 1 schakelaartje scheelt zo'n 90 euro per jaar!).
Goed, we nemen eventjes als gegeven dat 1 Kwh € 0,2075 kost.
Dan met de volgende rekensom (lomp, I know) (0,2075/1000)*160 = 0,0332 euro kost de server puur uur. 0,0332*24=0,7968 euro per dag. 0,7968*365=290,832 euro per jaar. Dat is wel nog zonder transport kosten dus aan de 300 euro puur voor de server zelf zit je zo.
Ik zou hem graag nog verder richting de 100 watt brengen, maar helaas ben ik wat beperkt met de hardware welke ik wil hebben, je komt altijd terecht op een balans tussen performance en stroom gebruik met computers. Oh well, ook leuk om mee te prutsen!
[ Voor 8% gewijzigd door Quindor op 04-05-2010 20:53 ]
Wat voor CPU kast en HDD bay zijn dat als ik vragen mag?
Gr, Laurens
4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput
Dat bureaumeubel.. Is dat toevallig van de Ikea?dsibma schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:25:
Nou, dan zal ik ook maar even een update posten.
Ik ben sinds enkele weken een leuk setje voor mezelf aan het opbouwen, ben inmiddels bijna klaar op een CD-speler en wat kabeltjes na. Daarnaast wil ik de symmetrie van mn bureau nog wat uitbreiden door aan beide kanten hetzelfde Ikea kastje neer te zetten, maar dat is van latere zorg.
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat er tot nu toe staat;
NAD C340 Geïntegreerde versterker
Beresford TC-7520 DAC via USB
Q Acoustics 2010 Luidsprekers
Grado SR60i Koptelefoon
Ziet er wel interessant uit
Ik ben erg benieuwd waar je scherm hebt gehaald en welke type? Ik zit me namelijk op dit moment te oriënteren in de HT marktVerwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:04:
Hierbij dan wat info over mijn HTPC.
42" plasma voor normaal tv kijken en 160" scherm met Full HD beamer voor films
7.1 speaker opstelling.
Custom build HTPC met 4,5 TB intern aan HDD's (bijna vol)
TV: Panasonic TH-42PA50E
Projector: Panasonic PT-AE2000E
Screen: Elektrisch 160" met AB
Reciever: Onkyo TX-SR875
DVD: Marantz DV7001
Front Speakers: Canton Karat L800 DC
Center speaker: Canton Vento 855
Rear Speakers: 4x Heco Onyx 100
Subwoofer: Canton Argo AS 1
Consoles: Xbox, Xbox360, PS3
HTPC: In een oude pioneer dvd speler gebouwd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is de HTPC
//plaatjes//
Ok, dus je download een serie die 42 minuten duurt in 3 minuten. Dan ga je die serie kijken (anders heeft het geen nut om het te downloaden) en in de tijd dat je de serie daadwerkelijk aan het kijken bent, download je nog 14 series van 42 minuten elk. Dan heb je na het kijken van 1 aflevering een rij met series staan van in totaal 9,8 uur. Wat is het nut dan van zoiets naast het pats gedeelte?Quindor schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:05:
1,2GB aflevering van een serie duurt zo'n 2,5 tot 3 minuten in het totaal, dan staat ie klaar.

Je kunt ook 4 films op zondag downloaden en ze in de loop van de week kijken. We dwalen een beetje af, maar zoals je zegt het voordeel van een film/serie in 3 minuten binnen of 15 zie ik echt niet. Dan kook ik even en ga dan kijken of iets dergelijks. Mooi hoor, als mensen zulke opstellingen hebben, maar als je daardoor de fysieke tijd niet hebt om het te kijken schiet het zijn doel imho een beetje voorbijSick Nick schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:52:
Bijna on-demand series kunnen kijken ipv moeten plannen wat je wilt gaan kijken? Kan me er wat bij voorstellen, hoewel ik op m'n 20 mbit adsl lijntje een complete 720p ep van 1.2 gb ook in 12 minuten binnen hebDat is semi-on-demand en voor mij voldoende. Films moet ik wel plannen want dat duurt 1.5 a 2 uur voor een 1080p rip van 9 a 12 GB.
Ja, maar het gaat juist meestal om het niet voorbereide werk, of als je weer eens iets binnenhaalt met een stom password erop of weet ik het wat. Het is erg fijn dat als je eten dampend voor je neus staat dat je toch kunt kijken wat je had willen zien. Persoonlijk kan ik dan ook niet wachten tot 120Mbit of een (liefst legale) manier waarop je het gewoon realtime vanaf internet kan kijken. Dan zeg ik mijn TV abbo op en betaal er graag 40 euro per maand voor, zo lang ik daarna maar alle content kan kijken, wanneer ik het wil kijken.Sandyman538 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:11:
[...]
Je kunt ook 4 films op zondag downloaden en ze in de loop van de week kijken. We dwalen een beetje af, maar zoals je zegt het voordeel van een film/serie in 3 minuten binnen of 15 zie ik echt niet. Dan kook ik even en ga dan kijken of iets dergelijks. Mooi hoor, als mensen zulke opstellingen hebben, maar als je daardoor de fysieke tijd niet hebt om het te kijken schiet het zijn doel imho een beetje voorbij
Helaas bestaat dat nog niet, en gaat het ook niet snel komen.... In america zijn ze al verder met hulu en dat soort zaken, dus het komt zeker. Tot die tijd doe ik het maar op deze manier. Uitzending gemist is ook leuk, maar het is nog geen 720p HD met dolby zeg maar....
En ik heb het meeste geautomatiseerd, maar soms, soms gaat het gewoon mis of word iets niet gedownload of de verkeerde versie, etc. etc.
Ik had vroeger (jaar geleden) ook nog 10Mbit, daarna 20Mbit en nu 50Mbit. Dat gaat dit jaar naar 120Mbit, ik kan werkelijk niet wachten (en de server is er op voorbereid)!
Dus naar mijn mening, hoe meer bandbreedte, hoe beter!
@detonatic Dat is een Antec NineHunderd met een AMD Phenom II x4 940.
Goed, het topic genoeg offtopic gebracht. Zo ver wilde ik er nou ook weer niet op doorgaan. Mijn DM (nadat ik het uiteindelijk gevonden heb!) staat aan. Voor technische vragen over de server zelf kun je uiteraard gewoon het DIY RAID NAS topic gebruiken. Andere gaarne via DM.
[ Voor 13% gewijzigd door Quindor op 04-05-2010 23:52 ]
Sommigen zijn wel erg kitscherig/amerikaans, maar staat veel mooi spul tussen.
PSN: Shiver23
3 TV's naast elkaar.. met 18 feeds.. daar wordt je toch niet goed van......
wat een onzin. zo in de muur gebouwd dat je er ook nooooit weer bij komt.
"leuk" ? ik weet niet hoor.
Die zijn wel heel letterlijk home theater. Gewoon inderdaad een bioscoop voor thuis, valt niet te vergelijken met een HT setup zoals je die in mijn woonkamer vindShiver23 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:15:
Ter inspiratie: Home Theater of the year awards
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Als we dan toch de Home Cinema van anderen gaan posten:Shiver23 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:15:
Ter inspiratie: Home Theater of the year awards
http://www.blu-ray.com/community/
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Haha, ja dan kun je tenminste lekker doorwerkenkakashi schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:33:
[...]
Geweldig die senseo op je bureau leker dicht bij
It's the only way to fly (A)
Dankuwel! Ja ik ben blij dat mijn buren 2 brandgangen zijn want anders had ik inderdaad al snel geklaag. Ik kreeg een tijdje terug een verzoek van een van mijn buren of ik na 11 uur wel een beetje wilde dimmen. Die bleek dus 7 huizen verderop te wonen.. *whoops*..Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:34:
Ik vind dat u voor een student een erg ruime kamer + mooie opstelling heeft![]()
Enige akelige lijkt me dat de TV zo hoog hangt, daar houd ik zelf niet zo van.
Maar voor de rest mooi setje hoor! Je zult wel een goede hoeveelheid bas in de kamer hebben
Ik ben zelf wel fan van de hoogte van de TV, vooral omdat het ruimte scheelt en ik zo mijn piano daar kwijt kan
Het is echt een beest! Ik ben 2 weken bezig geweest om hem tot in de perfectie af te stellen. Crossoverfilter staat nu op 75 hertz, vanaf daar doet hij vrijwel niks meer, 24db crossover point dus hij loopt ook vlot af. Verder via de Pre-out van mijn Denon versterker ongefilterd door gestuurd. Klinkt prima! Je merkt wel dat het een al iets ouder beestje is dus sommige bastonen zijn wat minder 'punchy' als je zou verwachten. Wel merk ik hij soms tonen versterkt die niet echt nodig zijn (dit komt ook wel terug in de revieuws overigens) dit merk je bijvoorbeeld bij films waar een toyota prius komt langsrijden met het geluid van een bus, maar verder is het echt genieten om hem in de achtergrond bij een muziekje mee te hebben zoemenVariX schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:09:
[...]
Bevalt je subwoofer nog een beetje? Ik mis hem iedere dag!(ja, ik ben diegene waarvan je die gekocht hebt
).
Overigens, als je de sub meer dan 30% opentrekt word je heeeeelemaal gek..

Specs:
Panasonic plasma TV P50G20
Denon 2310 receiver
UPC Cisco HDTV box
HTPC in silverstone LC19 case
Playstation 3
Logitech Harmony One
Speakers 2 x Kef Q5, 1 x Kef Q9c, 2 x Kef Q1 (niet op foto)
Groetjes, FaceDown.
Receiver : Pioneer VSX-859RDS-G (5x100w THX select)
Speakers : Pioneer 5.1 speaker setje
DVD : Pioneer DV-444
scherm: Thomson 28" widescreen CRT
Ondertussen is de situatie behoorlijk veranderd. Ik heb nu twee systemen staan,
een dedicated stereo set in de woonkamer en een dedicated HT op zolder.
Stereoset bestaat uit:
Rotel RC-1090 stereo pre-amp
Rotel RB-1080 (2x200W eindbak) voor de linker speaker
Rotel RB-1080 (2x200W eindbak) voor de rechter speaker
Rotel RT-1080 am/fm tuner
Rotel RCD-1072 cd-speler
Pioneer DV-989AVi-S DVD/SA-CD/DVD-A speler
Dual 1219 idler-wheel drive platenspeler met Sumiko Pearl MM cartridge
Belkin Pure-AV PF-40 powerconsole
Panasonic TH-42PY70 Full HD plasma
Bowers&Wilkins Nautilus 802 speakers in cherry

Van m'n HT-zolder heb ik helaas geen 'nieuwe' foto's, maar zal wel even de specs plaatsen:
Rotel RSP-1098 pre/pro
Rotel RMB-1075 (5x120watt eindbak)
Panasonic DMP-BD50 Bluray speler (regio vrij modded)
WD TV Live HD streaming media player
HQ 4 x HDMI switch
Belkin Pure-AV PF30 powerconsole
Epson EMP-TW700 ISF calibrated (1280x720 3LCD)
80" spanscherm
Bowers&Wilkins DM-603 S3 speakers voor
Bowers&Wilkins DM-601 S3 speakers side/rear
Bowers&Wilkins LCR-600 S3 Center
Bowers&Wilkins ASW-675 S3 Sub
2x Infinity Reference 200 MKII rear backs op 1x Marantz MA-500 monoblock
Is dus een 6.1 aansluiting met 2 speakers op 1 kanaal.
view;touch;unzip;finger;mount;yes;yes;yes;umount;sleep
Verwijderd
Heeele mooie set, ik hoop in de toekomst ook de ruimte te hebben voor een Nautilus 802, voor nu doe ik het nog met de N805
En The Shawshank Redemption is mijn lievelingsfilm
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 18:47 ]
Verwijderd

U ziet:
Speakers: Bowers & Wilkins Nautilus 805
Eindversterker: Rotel RB1080
Voorversterker: Advance Acoustic MPP206
DAC: Hong Kong Lampucera (de grote)
Interlinks: Zelfbouw, verzilverd OFC koper met teflon isolatie, gevlecht met krimpkous erom, en no-name vergulde connectors.. Prijs: 10 euro per kabeltje
En als bron een MBP via Optical. De subwoofer die je op foto 1 ziet staan is mijn zelfbouw sub, deze is inmiddels verkocht
De DAC moet ik nog in een behuizing bouwen, dat wil ik volgende maand ergens doen. Aangezien er nu 220v in de lucht hangt naast m'n pre-amp

En dat allemaal in een studentenkamertje van 14m^2
Eerstvolgende upgrade: GROTERE KAMER

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 21:02 ]
voor een student ziet het er wel incredible uit (zit zelf nog lager dan een student, scholier
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Tja, het tweedehands circuit is voor hifi wel zo mooi.... Als ik deze 'spullen' allemaal nieuw zo moeten kopen had ik het echt niet gedaan, en stond er echt wel iets anders. (lees: minder...)
Vooral op de 'marktplaats' van de verschillende fora op internet kom je soms hele mooie buitenkansjes tegen.
Van de set die er nu staat heb ik alleen de racks, de tv, de rotel cd-speler en de Powerconsole nieuw gekocht.
Advance Acoustic heeft overigens ook hele mooie spullen
Vooral ook mooi opgebouwd van binnen trouwens.
Die 805's zijn overigens ook heerlijk, en zeker met de 200watts van de Rotel !
Die poster van Shawshank Redemption hangt daar ook niet voor niets overigens...
BTW: ik hoop dat je standaard wel de grills op de tweeters heb zitten ?
Je kunt nooit weten, voor je er erg in hebt draai je je om en tik je tegen de dome.... (zonde..)
[ Voor 10% gewijzigd door BWzes03 op 05-05-2010 22:43 ]
Verwijderd
Ik zit dan wel in een studentenkamer, maar ben gelukkig al werkendeTijn96 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:09:
![]()
Wow, ziet er erg gaaf uit. wat heb je betaald voor de voor en eind -versterker betaald?
voor een student ziet het er wel incredible uit (zit zelf nog lager dan een student, scholier)
~430 nieuw en ~600 2e hands
Nieuw kopen == afschrijven gewoon.. Ik heb alleen mijn voorversterker nieuw gekocht (en de DAC dan, als je dat teltBWzes03 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:39:
@ _eLMo_:
Tja, het tweedehands circuit is voor hifi wel zo mooi.... Als ik deze 'spullen' allemaal nieuw zo moeten kopen had ik het echt niet gedaan, en stond er echt wel iets anders. (lees: minder...)
Vooral op de 'marktplaats' van de verschillende fora op internet kom je soms hele mooie buitenkansjes tegen.
Van de set die er nu staat heb ik alleen de racks, de tv, de rotel cd-speler en de Powerconsole nieuw gekocht.
Advance Acoustic heeft overigens ook hele mooie spullen![]()
Vooral ook mooi opgebouwd van binnen trouwens.
Die 805's zijn overigens ook heerlijk, en zeker met de 200watts van de Rotel !
Die poster van Shawshank Redemption hangt daar ook niet voor niets overigens...
Die Advance Acoustic ga ik alleen nog even een ringkern in zetten. En de afstandsbediening modden, want je moet nogal precies mikken nu.. Maarja, het gaat vooral om het geluid natuurlijk
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 22:48 ]
Zat daar nog geen ringkern in dan ? Is dat alleen bij de duurdere broertjes? (die met die dac ingebouwd)Die Advance Acoustic ga ik alleen nog even een ringkern in zetten.
UPDATE:
Volgens: http://www.hollandlink.nl/hifi/MPP-206inside.jpg
zetter wel een in, maar die is 'te klein' ?
[ Voor 32% gewijzigd door BWzes03 op 05-05-2010 22:57 ]
vertelde die man een verhaal van een klant die een element had gekocht ( je weet wel , voor een platenspeler) de verkoper hoefde hem er niet in te zetten, dat deed die klant liever maar zelf, ondanks dat ie niet wist hoe dat precies moest
belt die klant later op of die naalden ook los te koop waren....vraagt die verkoper hoe en waarom..
blijkt dat die klant t eement op t nachtkastje had gezet om er naar te kunnen kijken ( daarom hoefde die ook niet te wordengemoenteerd
en had ie dat ding van het nachtkastje geragd toen ie wakker werd.
nou ja.. so what zou je zeggen, maar dat zal dus wel wat, want t was een elementje van een bruto maand salaris...
Dit topic is gesloten.
Let op!
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.