Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 39 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 436.669 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-07 22:33
voor de ps 3 zijn toch ontvangers voor combinatie met een logitech harmony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wicked-Game schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:13:
[...]

Netje hoor! Waar Blue-Eyes wel niet goed voor is ;)

Ben zelf ook nog bezig om mijn Classé af te maken. Zoek nog een CP500 of CP700, maar goed kan wel even wachten. Geldboom is wat slecht de winter uitgekomen. Aan de andere kant een echte must is het niet aangezien de CDP-502 een voorversterker heeft. Alleen tijdens surround draaien moet ik de EV (CA-2200) handmatig schakelen tussen balanced naar unbalanced.

En tja dan is de CP-500 makkelijk door alleen 1 knopje van SSP te drukken. Maar goed 2500,- euro voor 1 knopje blijft een smak geld :)

En tegen die tijd wel even een foto-repo he ;)
He wat leuk om je hier ook tegen te komen ;) Zo kom je elkaar ook op andere fora tegen.. :).

Kun je aangeven wat je nu precies hebt staan? Een paar uit de oude serie en een CDP speler uit de delta serie?

Ik zoek zelf ook nog een cd speler van Classé, maar stel de aankoop telkens maar uit omdat 2000 euro voor een cd speler te veel is als je 1 of 2 cd's per maand op hebt staan.. :X

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:22

NvM

Workaholic schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:44:
[...]
Ik zoek zelf ook nog een cd speler van Classé, maar stel de aankoop telkens maar uit omdat 2000 euro voor een cd speler te veel is als je 1 of 2 cd's per maand op hebt staan.. :X
Ik durf het bijna belachelijk te noemen, bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
engelbertus schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:33:
voor de ps 3 zijn toch ontvangers voor combinatie met een logitech harmony?
Ja klopt, heb er zelf ook 1. Werkt perfect!

http://tweakers.net/price...er-for-playstation-3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07 11:00
Alvast een poging tot preview van mijn kant;

Afbeeldingslocatie: http://i846.photobucket.com/albums/ab27/t1986f/Focals/17042010083.jpg

en geen gemiep over mijn kabelgeul! :( :P

[ Voor 14% gewijzigd door TFDev op 20-04-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Kijk dat nou fijn, door zo'n klein rond gaatje :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik ben bang dat wanneer ik zo`n kabelgootje maak, ik bij de buurman de glazen uit zn kast kan pakken. Voorlopig hang alles dus lekker los achter de TV en is het best wel een tering zooi

ik zal eens fototje trekken als ik weet waar mn camera is.... Verder wel een lekker simpel kastje voor de hifi, ik gok van de ikea ? Maar hij lijkt me wel wat laag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Ja, klopt van de ikea. Heb hem destijds 2e hands gekocht voor 20 euro, en hij was een soort van beuken ofzo. Nu voor mijn nieuwe huis heel lang opzoek geweest naar een mooi wit meubel waar alles in kon, maar dat is dus niet te vinden! :( (althans, of niet mooi, of te duur) en nu met een pot verf van 11 euro :D Hij mocht namelijk niet te hoog wezen (dit is 40cm hoog) en ook niet te breed (150cm) en alle andere meubels waren niet diep genoeg voor mijn denon avr-2310. Er komt in de toekomst nog een Focal CC 800 V bovenop. En de rest wordt (in 1e instantie) gevuld met zwarte apparatuur (PS3/xbox 360/ PS2/) en een witte Wii (die ik ook nog zwart wil)

En de tv staat nog op mijn kamer (waar ik nu zit), een samsung 46B6000. Dat kijkt wat beter dan zo'n klein gaatje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:20
Workaholic schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:44:
[...]

He wat leuk om je hier ook tegen te komen ;) Zo kom je elkaar ook op andere fora tegen.. :).

Kun je aangeven wat je nu precies hebt staan? Een paar uit de oude serie en een CDP speler uit de delta serie?

Je hebt duidelijk mijn topic gemist op het HT-Forum ;) Maar nee compleet Delta (CDP-502 en CA-2200). Dit is puur voor het stereo gedeelte. Gebruik een SR7500 als surround die ook op de CA-2200 staat. Is ook wel nodig want de 803D vraagt nogal wat.

Ik draai te weinig CD's sinds ik een Squeezebox heb.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
gfo schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:41:
[...]

Ja ik ben nog aan het twijfelen welke harmony ik wil gaan halen ivm de ps3 ;)

[...]

Ik heb bij de versterker de pootjes eronderuit geschroefd en vervolgens van die vilt rondjes eronder geplakt. De versterker heeft nu wel wat ruimte aan de bovenkant om zijn warmte kwijt te kunnen :)
die versterker die ik heb van Onkyo type:R960 heb ik met hetzelfde meubel staan en ook daarvan de voetjes ervanaf gehaald,. maar de reciever heeft last van een tik. De tik komt zeer onregelmatig. kan het te maken hebben met de warmte? hebben jullie daar last van? Mijn versterker is al een keer opgestuurd ter reparatie en toen hebben ze bij mij het HDMI-board vervangen.. verder hebben ze geen tik gevonden.. topch blijf ik er last van houden. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:19
ThinkPadd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:35:
Kijk dat nou fijn, door zo'n klein rond gaatje :+ ?
Wij weten niet hoe de buurvrouw er uit ziet hè. Of buurman, kan natuurlijk ook, afhankelijk van de geaardheid :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Dat stuk komt uit in de hal :') alleen is de muur gelukkig dik genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185891

cevel schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:40:
[...]

maar de reciever heeft last van een tik. De tik komt zeer onregelmatig. kan het te maken hebben met de warmte?
Komt de tik uit de speakers? Is het iets mechanisch? Of is het zoals bij mijn apparaten:

Zowel mijn ASR Emitter als mijn Electrocompaniet versterkers hebben hier namelijk last van. Bij deze versterkers komt het inderdaad door de warmte; de kast 'werkt' en zet uit. De tik komt dus van de kasten zelf. Is in het begin wel even schrikken maar als je eenmaal weet wat het is en dat het geen kwaad kan én inherent is aan het design (combinatie van metaal en plexiglas in beide gevallen) dan is het niet zo erg meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
beter vastzetten met momentsleutel dan, dat spul, of pakkingkje ertussen :)dan tikt het niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-07 21:39

FaceDown

Storende factor.

Killed-1 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:33:
Alvast een poging tot preview van mijn kant;

[afbeelding]

en geen gemiep over mijn kabelgeul! :( :P
gloryhole :X

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikk59
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:28
Waar zou ik mijn boxen en versterker kunnen laten taxeren? Zou ik dat hier kunnen laten doen? Of is daar een speciaal topic voor? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
Anoniem: 185891 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:27:
[...]

Komt de tik uit de speakers? Is het iets mechanisch? Of is het zoals bij mijn apparaten:

Zowel mijn ASR Emitter als mijn Electrocompaniet versterkers hebben hier namelijk last van. Bij deze versterkers komt het inderdaad door de warmte; de kast 'werkt' en zet uit. De tik komt dus van de kasten zelf. Is in het begin wel even schrikken maar als je eenmaal weet wat het is en dat het geen kwaad kan én inherent is aan het design (combinatie van metaal en plexiglas in beide gevallen) dan is het niet zo erg meer. ;)
een warmtetik is wel te herkennen.. die kan namelijk niet steeds hetzelfde zijn. Deze tik klinkt steeds hetzelfde en soms om de 5 minuten. Ik denk dat het te maken kan hebben met de schakeling in de kast. hiermee bedoel ik dat de reciever een interne bron krijgt en het geluid uitgeeft in de vorm van THX Cinema of Multichannel.
Probeer eens voor de grap op de knop MUSIC te drukken tot je langs DIRECT, MONO komt dan hoor je steeds een schakeltik. DIE tik is dat geen wat ik bedoel/hoor.
Wat ik geprobeerd heb is alle inkomende bronnen verwijzen naar een directe uitgangskanaal.
Dus als ik een film kijk vanaf mijn PS3 die PCM uitzend dan wil ik dat signaal omgezet hebben naar THX CINEMA. Als ik een standaard dvd-speler aansluit die DTS signaal uitzend dan wil ik die ook THX CINEMA hebben. (schnappie)?
Boven het apparaat heb ik 2 cm ruimte en dat mag volgens de winkel waar ik hem gekocht heb geen probleem zijn.
ik hoopte voor mezelf meer mensen te vinden met hetzelfde probleem.. anders ben ik misschien wel een beetje 8)7 geworden...?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-06 00:18
dat geluid dat je bedoelt had ik ook met mijn onboard geluidskaart, die gaf namelijk alleen een spdif signaal als er ook echt geluid was, dus als er ook maar heel even stilte was dan schakelde hij uit, waarna mijn headamp/dac een tik gaf, kijk eens bij de instellingen of dat er iets over staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
jorikk59 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:48:
Waar zou ik mijn boxen en versterker kunnen laten taxeren? Zou ik dat hier kunnen laten doen? Of is daar een speciaal topic voor? O-)
Past niet echt in dit topic imho :) Ik zou het hier is proberen :)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikk59
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:28
Dankjewel, moet ik maar wel 50 posts gaan maken, dan pas mag je een topic daar aanmaken.:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

jorikk59 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:02:
Dankjewel, moet ik maar wel 50 posts gaan maken, dan pas mag je een topic daar aanmaken.:(
En raad eens waarom dat is ;)
Het beste kun je gewoon even op marktplaats rond speuren naar je eigen boxen / versterker, of iets vergelijkbaars, en zelf een waarde verzinnen ;)
Een auto word vaak ook op 1000 euro getaxeerd, maar voor 3000 verkocht :P (en andersom)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 116571 op 22-04-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663

Een vraagje, op welke eenvoudige/goedkope manier is het mogelijk om apparaten die achter een gesloten kast staan te bedienen (Digirecorder Telenet). Ik las al over Logitec, maar vind dit nogal duur voor 1 apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-07 11:43

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Anoniem: 206663 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:32:
Een vraagje, op welke eenvoudige/goedkope manier is het mogelijk om apparaten die achter een gesloten kast staan te bedienen (Digirecorder Telenet). Ik las al over Logitec, maar vind dit nogal duur voor 1 apparaat.
zoiets is erg goedkoop en werkt prima

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 09:30
Anoniem: 206663 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:32:
Het is veel geld voor een afstandsbediening ja, maar het is het helemaal waard! Ik had hier 10 van die zappers liggen, nu maar eentje. Kost eenmalig 100 euro (max), maar dan ben je van alle gezeik af.
Logitech Harmony 885 heb ik, heerlijk is het. Je programmeert met bijgeleverde software de meest voorkomende activiteiten in zoals tv kijken, dvd kijken en cd luisteren. Een druk op de knop en alle apparaten die je daar voor nodig hebt gaan aan en worden ook nog eens op de juiste ingang gezet. De meeste apparaten staan in de database van Logitech, dus je hoeft die niet handmatig knop voor knop in te voeren. Zelfs mijn 100 CD wisselaar uit 1994 kon zonder problemen worden ingeprogrammeerd.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

Fotos? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Who Am I? schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:11:
[...]

Het is veel geld voor een afstandsbediening ja, maar het is het helemaal waard! Ik had hier 10 van die zappers liggen, nu maar eentje. Kost eenmalig 100 euro (max), maar dan ben je van alle gezeik af.
Logitech Harmony 885 heb ik, heerlijk is het. Je programmeert met bijgeleverde software de meest voorkomende activiteiten in zoals tv kijken, dvd kijken en cd luisteren. Een druk op de knop en alle apparaten die je daar voor nodig hebt gaan aan en worden ook nog eens op de juiste ingang gezet. De meeste apparaten staan in de database van Logitech, dus je hoeft die niet handmatig knop voor knop in te voeren. Zelfs mijn 100 CD wisselaar uit 1994 kon zonder problemen worden ingeprogrammeerd.
Dat is nog steeds een uitgaven die ik steeds opschuif. Ik vind de harmony one gaaf maar daar moet dan nog de ps3 adapter bij en dan kom je al gauw op 175 euro :(
Blijf er nog even over twijfelen :/

Moet je trouwens goed richten met die afstandsbedieningen van hormony? Mijn Humax digitale decoder staat namelijk nogal weg gestopt omdat hij lelijk zilver is (gratis gekregen dus niet zeuren), maar moet echt goed richten anders doet dat ding niks.

[ Voor 11% gewijzigd door Nico111 op 23-04-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Da's nog mooier van die Harmony's, ze zijn (imo) wat krachtiger, ik hoef niet echt heel strak te richten op mijn Humax/Harman Kardon/Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 18:40
Sangroid schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:06:
Da's nog mooier van die Harmony's, ze zijn (imo) wat krachtiger, ik hoef niet echt heel strak te richten op mijn Humax/Harman Kardon/Panasonic.
Klopt inderdaad, zelfs als ik de Harmony One min of meer naar achteren gericht houdt schakelt deze perfect alle apparatuur in ;)

Erg krachting, die IR-zender wat erin zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

MitchellOnline schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:47:
[...]

Klopt inderdaad, zelfs als ik de Harmony One min of meer naar achteren gericht houdt schakelt deze perfect alle apparatuur in ;)

Dat wil ik ook nog wel even melden. Mijn TV + humax + PS3 adapter staan voor me (als ik op de bank zit) en de beamer, receiver en cd speler staan achter me. Maar als ik globaal in het midden mik (of richting het plafond) dan gaan gewoon de apparaten voor én achter me aan. Briljante zender!

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
MitchellOnline schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:47:
[...]

Het leuke aan de Harmony 885 is dat die aan de onderkant ook een ir zender heeft ;) Richt je hem dus naar achter, dan is het logisch dat het dan ook werkt. En hij is idd een stuk krachtiger dan de standaard ab's. Uit de meest onmogelijke hoeken doet hij het.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Misschien moet ik dan toch maar zo'n ding gaan aanschaffen.

Ik heb alleen nog 1 probleem. Mijn vriendin laat altijd de remote vallen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 05:57

silitek

Tubes Only

Nico111 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 08:29:

Opvoeden of anders vriendin ook laten vallen. Logitech Harmony topic bestaat al.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18
Who Am I? schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 00:29:
[...]

Het leuke aan de Harmony 885 is dat die aan de onderkant ook een ir zender heeft ;) Richt je hem dus naar achter, dan is het logisch dat het dan ook werkt. En hij is idd een stuk krachtiger dan de standaard ab's. Uit de meest onmogelijke hoeken doet hij het.
is die aan de onderkant niet alleen ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346048

Na het lezen van dit topic zal ik ook maar een een paar pics plaatse4n met specs.

Dit is momenteel mijn setup.

Philips TV 40PFL9704H/12
Philips Blue ray speler BDP9500
Humax 5000 HD decoder
Computer HP slimline 5320 windows 7

Deze apparaten zijn via de HDMI kabel aangsloten op de TV.

Het geheel is via de analoge audiouitgang van de TV aangesloten via de aux van de hifi set. Daarom gebruik en heb ik ook geen surroundset, mijn hifi set gebruik ik als ik extra geluid bij films oid nodig heb.

Deze set bestaat uit..

Akai AM 32 versterker (in een zeldzaam goede staat)
Akai CD 57
Akai GX 65 cassettedeck (pas voorzien van nieuwe snaar)
Sony 5 CD wisselaar
Technics SL1200MKII platenspeler.
Speakers zijn zelfbouw (had voorheen de Visaton 890MKII monitoren gehad) Deze zelfbouw speakers wil ik op termijn vervangen voor jonge gebruikte B&W of andere goede speakers die ik dan op marktplaats ga zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2ns2lwg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/286o9s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2wlzn0g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/20u7879.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/az6w09.jpg

Overzicht van het geheel.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/alhrp5.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 346048 op 24-04-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
bijzondere luispekers..

[ Voor 44% gewijzigd door engelbertus op 24-04-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 346048 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 14:12:
Na het lezen van dit topic zal ik ook maar een een paar pics plaatse4n met specs.

Dit is momenteel mijn setup.

Philips TV 40PFL9704H/12
Philips Blue ray speler BDP9500
Humax 5000 HD decoder
Computer HP slimline 5320 windows 7

Deze apparaten zijn via de HDMI kabel aangsloten op de TV.

Het geheel is via de analoge audiouitgang van de TV aangesloten via de aux van de hifi set. Daarom gebruik en heb ik ook geen surroundset, mijn hifi set gebruik ik als ik extra geluid bij films oid nodig heb.

Deze set bestaat uit..

Akai AM 32 versterker (in een zeldzaam goede staat)
Akai CD 57
Akai GX 65 cassettedeck (pas voorzien van nieuwe snaar)
Sony 5 CD wisselaar
Technics SL1200MKII platenspeler.
Speakers zijn zelfbouw (had voorheen de Visaton 890MKII monitoren gehad) Deze zelfbouw speakers wil ik op termijn vervangen voor jonge gebruikte B&W of andere goede speakers die ik dan op marktplaats ga zoeken.
He, meer Akai spul, leuk. Ben zelf een set bij elkaar aan het verzamelen. AM-67 versterker (zeer Hifi ingebouwde DAC) en 2x GX-52 deckjes heb ik al.

Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346048

silitek schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 15:56:
[...]

He, meer Akai spul, leuk. Ben zelf een set bij elkaar aan het verzamelen. AM-67 versterker (zeer Hifi ingebouwde DAC) en 2x GX-52 deckjes heb ik al.

Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2
Ja hoor, mits niet te oud (zeg maar vanaf eind jaren ''80)

Ik ben wel een beetje Akai en Sony minded ;) Ik heb zelf ook van Akai gehad (Reference Master serei) AM 75, GX 75 en GX 95 , CD 93 en AT 93 tuner, helaas is die CD speler gesneuveld en kon geen copyen afspelen. Die 2 top decks hadden vreemde mechanische problemen (met loopwerk en capstan assen) waardoor ik ze geruild heb tegen de GX 65 (= het beste deck wat ik ooit van Akai heb gehad) Die AM 75 versterker lijkt beter dan de 32, maar klinkt qua geluid en vermogen precies het zellde (zit zelfde elco's, voeding en trafo in, echt waar)

Ouder hifi Philips spul (Lab Serie's) ook dat is om te smullen, echte stalen tanks..Sense and simplicity uit de oude doos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16225

Anoniem: 346048 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 16:38:
[...]

Ja hoor, mits niet te oud (zeg maar vanaf eind jaren ''80)

Ik ben wel een beetje Akai en Sony minded ;) Ik heb zelf ook van Akai gehad (Reference Master serei) AM 75, GX 75 en GX 95 , CD 93 en AT 93 tuner, helaas is die CD speler gesneuveld en kon geen copyen afspelen. Die 2 top decks hadden vreemde mechanische problemen (met loopwerk en capstan assen) waardoor ik ze geruild heb tegen de GX 65 (= het beste deck wat ik ooit van Akai heb gehad) Die AM 75 versterker lijkt beter dan de 32, maar klinkt qua geluid en vermogen precies het zellde (zit zelfde elco's, voeding en trafo in, echt waar)

Ouder hifi Philips spul (Lab Serie's) ook dat is om te smullen, echte stalen tanks..Sense and simplicity uit de oude doos. :)
Cool Akai, inderdaad die casseterecorders met GX koppen erin waren van glas geloof ik, onverslijtbaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.hifimuseum.info/tn_akai%20GX-F71.jpg
Heb zelf nooit Akai gehad ik had altijd Kenwoon en een vriend had alles van Akai. Meende me ook nog een Akai Sampler te herinneren S1000.
Afbeeldingslocatie: http://www.gavinbradley.com/linernotes/wp-content/uploads/2009/09/AkaiS1000.jpg

Tegenwoordig doe je alles met je PC.

Kon niet echt audio produkten vinden, zijn ze eruit gestapt? Jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 16225 op 24-04-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 16225 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 17:01:
Kon niet echt audio produkten vinden, zijn ze eruit gestapt? Jammer.
Akai is al heel lang niet meer dan een merknaam voor B-produkten die het leuk doen op kinderkamers. Ik meen dat het hetzelfde bedrijf is als Funai.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Exirion schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 18:59:
[...]

Akai is al heel lang niet meer dan een merknaam voor B-produkten die het leuk doen op kinderkamers. Ik meen dat het hetzelfde bedrijf is als Funai.
Klopt eind "80 maakte Akai leuk spul daarna was het over. Zo ook de AM-67 versterker met hele mooie NIPPON condensators en een DAC die nog heden daags gebruikt word in veel HiFi CD-spelers.

Leuk spul i.i.g. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2m7yw5z.jpg

DAC
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/vdo0w2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door silitek op 24-04-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Nico111 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 08:29:

Daar kunnen ze tegen, en anders oog om oog, tand om tand dan laat je haar gewoon ook even vallen tijdens de kamasutra ofzo, leert ze het wel af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Eindversterker gisteren binnengekomen.. omdat pics meer zeggen dan woorden.. :

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0101.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0102.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0103.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0104.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0105.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0106.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0107.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0108.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0109.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0110.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0111.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0112.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0113.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0114.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0115.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0116.jpg

Het is nog te vroeg om echt van het geluid te genieten (pas vandaag aangesloten) >:) . Maar het klinkt erg goed! De versterker past alleen niet op de plank onder de televisie, hij steekt nu uit :D

Maar daar kan ik nog wel even mee leven, ook met de lelijke kabels.. het is immers nog een huurhuis. We zijn samen druk opzoek naar een nieuwe jaren 30 woning in omgeving Amersfoort :).

[ Voor 3% gewijzigd door Workaholic op 25-04-2010 12:51 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
je moet je nick wel eer aandoen om dergelijk spul te betalen _o_

NICE!!!

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online

Specs nog vergeten

Pioneer LX5090
B&W 804S
Classé SSP 300
Classé CA-5100
MJ Acoustics Reference 1 MK2 Subwoofer
Marantz SA7001 (de classé variant komt nog ;))
Asrock HT330 Mediacenter
Audioquest BiWire bekabeling & interlinks
Bananeman schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:24:
Mooi spul zeg! Ik heb ook B&W 804S speakers, Classé was buiten m'n budget (heb nu Rotel, ook niet goedkoop) maar staat nog wel op m'n verlanglijstje.

Ben heel benieuwd hoe de combinatie je bevalt.
Rotel heb ik ook gebruikt maar daar was ik niet zo tevreden over nadat ik deze had vergeleken met andere voor/eind versterkers.

Ik heb een Rotel RSX 1067 gehad en hierna een rotel voor + eind. Het geluid was wat mij betreft te schel en was niet prettig om naar te luisteren. Ook het laag was wat minder warm/strak dan had ik had gehoord in de winkel met een Classé.

Als tussenstap heb ik een Parasound 1206 eind versterker gebruikt met mijn Classe SSP-300 omdat ik nog niet zeker wist of ik voor een stereo eind trap ging van classé of niet.

Deze Parasound was al een wereld van verschil in vergelijking tot de Rotel set-up. De nieuwe classé doet daar nog een behoorlijk schep bovenop. Misschien niet genoeg om het prijsverschil goed te maken.. maar het oog wil ook wat ;).

De parasound had ik gekocht voor 800 euro en vorige week weer verkocht voor 750 euro.. Voor het geld absoluut een super apparaat! De Classé is net even wat duurder :X

[ Voor 79% gewijzigd door Workaholic op 25-04-2010 12:42 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mooi spul zeg! Ik heb ook B&W 804S speakers, Classé was buiten m'n budget (heb nu Rotel, ook niet goedkoop) maar staat nog wel op m'n verlanglijstje.

Ben heel benieuwd hoe de combinatie je bevalt.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Om af te ronden voor vandaag.. nog een foto van mijn andere HT op de slaapkamer. Nog met een oude LCD & xbox mediacenter. (Let niet op de kleren ;))

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0117.jpg

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:58
Workaholic schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:49:
Om af te ronden voor vandaag.. nog een foto van mijn andere HT op de slaapkamer. Nog met een oude LCD & xbox mediacenter. (Let niet op de kleren ;))

[afbeelding]
Die heeft ie daar expres opgehangen! ;).

Mooie speakers, helaas pas over een aantal jaar bereikbaar voor mij. De vloer is ook mooi bij al dat wit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
SOEDARKMASTER schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:04:
[...]

Die heeft ie daar expres opgehangen! ;).

Mooie speakers, helaas pas over een aantal jaar bereikbaar voor mij. De vloer is ook mooi bij al dat wit!
Nee hoor, mijn vriendin hangt altijd alle kleren door de hele slaapkamer :/
Weghalen was wat mij betreft zonde, vond het wel een grappig detail van de foto.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 10:03
Workaholic schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:11:
[...]

Weghalen was wat mij betreft zonde, vond het wel een grappig detail van de foto.
whaha player :P :P

Maar hele mooie set joh, ben jaloers.. als student is dit niet te betalen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:24

SeatRider

Hips don't lie

Soedarkmaster, gefeliciteerd <offtopic/>

[ Voor 23% gewijzigd door SeatRider op 25-04-2010 13:19 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:58
SeatRider schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:19:
Soedarkmaster, gefeliciteerd <offtopic/>
Dankjewel! Er wordt van de gelegenheid gebruik gemaakt om een nieuwe versterker te halen, dus ik ben helemaal blij :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Workaholic schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:20:

Specs nog vergeten

Pioneer LX5090
B&W 804S
Classé SSP 300
Classé CA-5100
MJ Acoustics Reference 1 MK2 Subwoofer
Marantz SA7001 (de classé variant komt nog ;))
Asrock HT330 Mediacenter
Audioquest BiWire bekabeling & interlinks

[...]

Rotel heb ik ook gebruikt maar daar was ik niet zo tevreden over nadat ik deze had vergeleken met andere voor/eind versterkers.

Ik heb een Rotel RSX 1067 gehad en hierna een rotel voor + eind. Het geluid was wat mij betreft te schel en was niet prettig om naar te luisteren. Ook het laag was wat minder warm/strak dan had ik had gehoord in de winkel met een Classé.

Als tussenstap heb ik een Parasound 1206 eind versterker gebruikt met mijn Classe SSP-300 omdat ik nog niet zeker wist of ik voor een stereo eind trap ging van classé of niet.

Deze Parasound was al een wereld van verschil in vergelijking tot de Rotel set-up. De nieuwe classé doet daar nog een behoorlijk schep bovenop. Misschien niet genoeg om het prijsverschil goed te maken.. maar het oog wil ook wat ;).

De parasound had ik gekocht voor 800 euro en vorige week weer verkocht voor 750 euro.. Voor het geld absoluut een super apparaat! De Classé is net even wat duurder :X
Net spul hoor. Nog meer upgrades in de pijplijn toevallig?

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Jup, de marantz SA 7001 gaat er binnenkort uit :)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 23:41
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/38sas.png

sony ta 515 gescoord voor €5 in mint staat en hij werkt!
jvc a-x4 gaat nu lekker de kast in >:)

newbie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344657

centenbakkie schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:49:
[afbeelding]

sony ta 515 gescoord voor €5 in mint staat en hij werkt!
jvc a-x4 gaat nu lekker de kast in >:)
Ziet er mooi uit! :D
Waar heb je zo'n goedkope deal kunnen sluiten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
Anoniem: 344657 schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:43:
[...]

Ziet er mooi uit! :D
Waar heb je zo'n goedkope deal kunnen sluiten? ;)
klein krinloopwinkeltje in de stad :) ze hadden ook 2 technics speakers staan dus denk dat ik morgen even terug ga :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
centenbakkie schreef op zondag 25 april 2010 @ 23:43:
[...]

klein krinloopwinkeltje in de stad :) ze hadden ook 2 technics speakers staan dus denk dat ik morgen even terug ga :D
Prachtig die kringloop winkels. Maar nog verbazender zijn de mensen die dat spul dus gratis afgeven. Ik heb bijvoorbeel afgelopen week een Sony ta-ax3 stereoversterker gekocht bij de kringloop in leiden als eindversterker voor mijn passieve zelfbouw sub :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:49

13art

Moderator Mobile
Ik heb de knoop maar doorgehakt en ga mijn Harman Kardon AVR-8500 verkopen.
Zonde want het is een beest van een versterker, maar in het nieuwe huis kan ik hem gewoon niet kwijt.

Nu denk ik er hard over na om de Onkyo TX-NR807 er voor in de plaats te kopen. Uiteraard is dit wel een stap achteruit. Daar ben ik mij van bewust, maar het is niet anders. Al met al denk ik dat het toch een redelijke vervanging is van mn HK monster.

Kortom binnenkort een change in mn audio setup :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:59

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Workaholic schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:12:
Eindversterker gisteren binnengekomen.. omdat pics meer zeggen dan woorden.. :

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het is nog te vroeg om echt van het geluid te genieten (pas vandaag aangesloten) >:) . Maar het klinkt erg goed! De versterker past alleen niet op de plank onder de televisie, hij steekt nu uit :D

Maar daar kan ik nog wel even mee leven, ook met de lelijke kabels.. het is immers nog een huurhuis. We zijn samen druk opzoek naar een nieuwe jaren 30 woning in omgeving Amersfoort :).
:9~ Ik zie deze post nu pas, en kan je zeggen er is weinig in de morgen waar ik vrolijker van wordt dan zo een mooi stukje elektronica _/-\o_ . Ik zat ook te twijfelen om de classé voor- eind combo aan te schaffen. Ze zien er gewoon gruwelijk mooi uit, en klinken geweldig op B&W's. Alleen ik laat het voorlopig nog even bij mijn audio innovations 500 met borderpatrol.
Weet je al voor wat je de 7001 in gaat ruilen?

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:20
Gezien de Classé lin-up een CDP-100/102 ofzo een mooie stap :)

Lekkere lin-up trouwens Work-A-holic, erg mooi geworden.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
Who Am I? schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:29:
[...]

Prachtig die kringloop winkels. Maar nog verbazender zijn de mensen die dat spul dus gratis afgeven. Ik heb bijvoorbeel afgelopen week een Sony ta-ax3 stereoversterker gekocht bij de kringloop in leiden als eindversterker voor mijn passieve zelfbouw sub :P
nice :)
ik heb nu een paar celestion ditton 44's staan gekocht voor een tientje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Workaholic schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:11:
[...]

Heb je ondertussen al ruzie over het BH incident omdat je vriendin het niet kon waarderen ? 8) Of is dit een subtiel opruim verzoek O-)

En zo ja waarom moet ik dan steeds opruimen voordat ik foto`s mag maken |:( |:( Waardoor is dus nog steeds geen foto`s heb :+

[ Voor 13% gewijzigd door raymonvdm op 26-04-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218867

Ik heb al eerder mijn "home cinema" gepost:
http://gathering.tweakers...message/33687250#33687250

Nu een update gehad, nieuwe speakers en versterker

Vooraanzicht
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/21bixlf.jpg

HD Humax, de BluRay en de Denon
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2yo4lr4.jpg
Wat een ellende om dit stof-vrij te houden! Voordat ik de foto ging nemen even gauw stof weggeveegd, foto gemaakt en het zit er weer op! :|

Jamo S608
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/5v3fc8.jpg

Panasonic 42PX80
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/zsmiyc.jpg
Centerspeaker niet meer aanwezig

De afstandsbedieningen
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/33fcmsn.jpg
De verlichting in de vloer en achter de televisie is aangesloten op de afstandsbediening.
Dus kan ik vanuit mijn luie bedje het licht aan en uitzetten dmv de afstandsbediening.
De Apple Remote omdat ik de muziek stream via mijn Macbook met Itunes naar Airport Express en daarmee stuur ik het weer door naar de Denon. Zo kan ik hiermee ook uit mijn luie bedje van nummer switchen
.

Ikea Dioder
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/e64vvt.jpg

LED verlichting in de vloer naast de inloopkast
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/6h7yb6.jpg

Specificaties:
Televisie: Panasonic 42PX80
HD-ontvanger: Humax 5000c
BluRay: Sony S350
Receiver: Denon 1910
Front Speakers: Jamo S608
AB: Harmony 525

Ik ben nog opzoek naar een goede centerspeaker, het liefst de s60 van jamo, maar die kan ik nergens in de winkels vinden. mss iemand deze center in de aanbieding voor mij? :*) Verder is de Humax echt een bagger ding, zo verschrikkelijk langzaam...

Al met al ben ik er erg blij mee 8) (me kamer had wel groter gemogen, de speakers zijn toch wel wat te groot daarvoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Anoniem: 218867 schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:15:
Specificaties:
Televisie: Panasonic 42PX80
HD-ontvanger: Humax 5000c
BluRay: Sony S350
Receiver: Denon 1910
Front Speakers: Jamo S608
AB: Harmony 525

Ik ben nog opzoek naar een goede centerspeaker, het liefst de s60 van jamo, maar die kan ik nergens in de winkels vinden. mss iemand deze center in de aanbieding voor mij? :*) Verder is de Humax echt een bagger ding, zo verschrikkelijk langzaam...

Al met al ben ik er erg blij mee 8) (me kamer had wel groter gemogen, de speakers zijn toch wel wat te groot daarvoor)
Ik heb dezelfde Receiver + speaker combinatie, alleen heb ik het dan afgemaakt met de complete S608 HCS 3 set (inclusief de S60 CEN en de S60 SUR). Alleen heb ik mijn front speakers andersom staan (subwoofer richting de muur). Heb je beide optie's geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Mooi die jamo speakers alleen jammer dat ze zoveel bevestiging gaatjes in zitten, want bij deze speakers ga je ook geen kapjes overheen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
die gaatjes van die jamos vind ik op zich nog wel subtiel. het hoort ook wel een beetje bij een speaker volgens mij.... beetje funtionalistisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163767

Grappig, ik zat gisteren nog te kijken naar de s608's. Ik heb zelf twee s606's maar mis net dat extra beetje laag (althans, het kan altijd beter hè). Ik vraag me dan ook af of het verschil tussen beide modellen groot genoeg is om een set van de s608's aan te schaffen.
Daarnaast ben ik benieuwd wat de toegevoegde waarde is van die 3e 5-inch midrange.

Ja, -ik weet het- ik moet zelf gaan luisteren :P

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 163767 op 27-04-2010 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
raymonvdm schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:28:
[...]

Heb je ondertussen al ruzie over het BH incident omdat je vriendin het niet kon waarderen ? 8) Of is dit een subtiel opruim verzoek O-)

En zo ja waarom moet ik dan steeds opruimen voordat ik foto`s mag maken |:( |:( Waardoor is dus nog steeds geen foto`s heb :+
Haha, ze kon er wel om lachen ;) Ze zei dat ik dan maar geen foto's moest maken van de slaapkamer :P

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile

Heeft weinig te maken met audio. Maar nice die spotjes in de vloer :)

[ Voor 71% gewijzigd door 13art op 27-04-2010 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

@Bennyy mooi setje..en fijne zuiltjes s 608.

Buurman onder!!..ja, las het verkeerd je heb gelijk ;)

[ Voor 122% gewijzigd door silitek op 27-04-2010 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nou dit is toch een audio en hifi topic?
Led lampjes in de vloer die de kleding/inloop kast verlichten hebben weinig te maken met audio/hifi toch? Of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sandyman538 schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:21:
[...]

Ik heb dezelfde Receiver + speaker combinatie, alleen heb ik het dan afgemaakt met de complete S608 HCS 3 set (inclusief de S60 CEN en de S60 SUR). Alleen heb ik mijn front speakers andersom staan (subwoofer richting de muur). Heb je beide optie's geprobeerd?
Heb ik eerlijk gezegd nog niet gedaan, ik heb een vrij smalle kamer, zoals te zien en ik denk dat het weinig zal uitmaken. Maar nu je het zegt, ik ga het zeker proberen!
engelbertus schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:41:
die gaatjes van die jamos vind ik op zich nog wel subtiel. het hoort ook wel een beetje bij een speaker volgens mij.... beetje funtionalistisch...
Ik vond het ook wel wat teveel gaatjes hebben voor die kapjes, maar achteraf valt het mee en is het niet zo opvallend.
l3art schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:04:
Led lampjes in de vloer die de kleding/inloop kast verlichten hebben weinig te maken met audio/hifi toch? Of heb ik iets gemist?
haha, heeft inderdaad weinig te maken met Audio, maar het is een Home Cinema forum en die lichtjes hebben te maken met het home cinema gevoel. Maar ik begrijp wat je bedoelt :P En het is niet alleen dat het me kledingkast verlicht, maar vooral de algemene verlichting van de kamer. Dit vind ik net genoeg licht hebben, hou er namelijk niet van om helemaal in het donker tv/film te kijken.
In ieder geval bedankt :)
Anoniem: 163767 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 02:35:
Grappig, ik zat gisteren nog te kijken naar de s608's. Ik heb zelf twee s606's maar mis net dat extra beetje laag (althans, het kan altijd beter hè). Ik vraag me dan ook af of het verschil tussen beide modellen groot genoeg is om een set van de s608's aan te schaffen.
Daarnaast ben ik benieuwd wat de toegevoegde waarde is van die 3e 5-inch midrange.

Ja, -ik weet het- ik moet zelf gaan luisteren :P
Ik ging in eerste instantie ervoor om de s606 te kopen, maar toen ging ik naar beide luisteren en ik hoorde veel verschil, de 608 vond ik gewoon voller klinken en meer laag. Vond hem er echt bovenuitsteken.
Maar zoals je zelf ook zegt, zelf luisteren ;)
Ik vraag me trouwens ook af wat de toegevoegde waarde is van die "3e 5-inch midrange" (om je even te citeren)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 218867 op 27-04-2010 09:25 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:49

HenkS

Da_king alias HenkS

HD Humax, de BluRay en de Denon
[afbeelding]
Wat een ellende om dit stof-vrij te houden! Voordat ik de foto ging nemen even gauw stof weggeveegd, foto gemaakt en het zit er weer op! :|
dat is voor mij een reden om de grijze/zilvere versie te gaan nemen, hier ben ik namelijk ook bang voor, op zwart zie je echt alles (en ik heb katten, dus ook katten haren)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 218867 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:15:
[...]

Heb ik eerlijk gezegd nog niet gedaan, ik heb een vrij smalle kamer, zoals te zien en ik denk dat het weinig zal uitmaken. Maar nu je het zegt, ik ga het zeker proberen!
En of dat wat uitmaakt. Woofers naar elkaar toe in een kleine ruimte worden de Jamo's laag overheersend. Beter naar de zijkant afstralen. Waarom heb je de spikes niet gebruikt?..bang voor gaatjes. :P

Edit: By the way, ik zou de Jamo's iets verder de ruimte inzetten. Net voor je kastje mag best!!.
Zo dus... :)

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/206n8u8.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door silitek op 27-04-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
silitek schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:34:
[...]

En of dat wat uitmaakt. Woofers naar elkaar toe in een kleine ruimte worden de Jamo's laag overheersend. Beter naar de zijkant afstralen. Waarom heb je de spikes niet gebruikt?..bang voor gaatjes. :P

Edit: By the way, ik zou de Jamo's iets verder de ruimte inzetten. Net voor je kastje mag best!!.

[afbeelding]
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Zitten ook nog dopjes bij de spikes, zodat je de punt niet perse op de grond hoeft te zetten.... vroeg het me ook af na het zien van de foto's

s606/s608 is trouwens niet alleen extra 5", maar ook een laagdriver aan de zijkant en ander kastvolume (goh).

Heb zelf s606's, ben er goed tevreden mee iig, s608 was me net wat te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
l3art schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:04:
Dus het mag dan wel weer als je er een VU meter van maakt ? En als de poster een "one room appartment" heeft mag het weer wel toch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:15:
Zitten ook nog dopjes bij de spikes, zodat je de punt niet perse op de grond hoeft te zetten.... vroeg het me ook af na het zien van de foto's
Klikbaar.
Afbeeldingslocatie: http://67.202.71.99/thumb-D41D_4BD6C5AD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
raymonvdm schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:00:
[...]

Dus het mag dan wel weer als je er een VU meter van maakt ? En als de poster een "one room appartment" heeft mag het weer wel toch _/-\o_
Ach van mij mag er zoveel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ik bedoelde het niet als vraag :p

Zag de foto's en vroeg me ook gelijk af waarom hij z'n set niet op de spikes had gezet... juist ook omdat er toch dopjes bij zitten zodat ze niet rechtstreeks op de vloer hoeven staan en die zo niet beschadigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

silitek schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:34:
[...]

[afbeelding]
Als ik de speakers zou verwisselen komt de woofer op zo'n 3 cm van de muur te staan en dit leek mij dus helemaal geen geschikt plan, omdat de bas dan blijft weerkaatsen of zie ik dat verkeerd?
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:15:

s606/s608 is trouwens niet alleen extra 5", maar ook een laagdriver aan de zijkant en ander kastvolume (goh).

Heb zelf s606's, ben er goed tevreden mee iig, s608 was me net wat te duur.
Ik gebruik de spikes niet, omdat ik de speakers dan veel te hoog vind, dan komt er zeker nog zo'n 5 cm bij.
In mijn (kleine) kamer is dat echt geen gezicht. Ben het wel van plan om als ik op mezelf woon (lees: een grotere ruimte heb) wel de spikes te gebruiken. Want heb gelezen dat dit veel verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 218867 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:53:
[...]

Als ik de speakers zou verwisselen komt de woofer op zo'n 3 cm van de muur te staan en dit leek mij dus helemaal geen geschikt plan, omdat de bas dan blijft weerkaatsen of zie ik dat verkeerd?

[...]

Ik gebruik de spikes niet, omdat ik de speakers dan veel te hoog vind, dan komt er zeker nog zo'n 5 cm bij.
In mijn (kleine) kamer is dat echt geen gezicht. Ben het wel van plan om als ik op mezelf woon (lees: een grotere ruimte heb) wel de spikes te gebruiken. Want heb gelezen dat dit veel verschil maakt.
De Jamo's staan strak in de hoek bij je en geen spikes. Komt het geluid niet ten goede en maakt het zo idd niets uit. Nu niet maar in de toekomst kun je echt gaan genieten van deze pracht zuil... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-07 11:22

DjVe

Hatsaflats!

Ha zojuist een leuke set Tangent Clarity 4 speakers op de kop weten te tikken! Binnekort weer foto's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:00:
[...]

Ik bedoelde het niet als vraag :p

Zag de foto's en vroeg me ook gelijk af waarom hij z'n set niet op de spikes had gezet... juist ook omdat er toch dopjes bij zitten zodat ze niet rechtstreeks op de vloer hoeven staan en die zo niet beschadigd
Het was ook niet als vraag bedoeld, maar meer als illustratie bij jouw antwoord voor die persoon die zijn Jamo's plat op de vloer had staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Het is al even geleden dat we hem gebouwd hebben maar ik wilde toch even deze thuisbioscoop showen.
De apparatuur weet ik niet exact te noemen behalve dat de versterker en dvd van harman kardon zijn. De beamer is merkloos.
Verder zie je tussen de stoelen in een console waarin een laptop geschoven kan worden en waar de nodige aansluitingen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/8009/p1020491y.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/3561/p1020496y.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/9670/p1020503.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/6906/p1020504j.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/8180/p1020505s.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/1197/p1020509y.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/2383/p1020511ne.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/706/p1020512f.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/9241/p1020516a.th.jpg

Sorrie van dat imageshack gebeuren, ik heb niet zoveel ervaring met foto's op forums.

[ Voor 33% gewijzigd door Superfly04 op 28-04-2010 09:00 . Reden: images waren niet goed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-07 11:22

DjVe

Hatsaflats!

Superfly04 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 08:50:
Het is al even geleden dat we hem gebouwd hebben maar ik wilde toch even deze thuisbioscoop showen.
De apparatuur weet ik niet exact te noemen behalve dat de versterker en dvd van harman kardon zijn. De beamer is merkloos....
Ziet er netjes uit :) Nog upgrades in de planning staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916

Superfly04 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 08:50:
De apparatuur weet ik niet exact te noemen behalve dat de versterker en dvd van harman kardon zijn. De beamer is merkloos.
Verder zie je tussen de stoelen in een console waarin een laptop geschoven kan worden en waar de nodige aansluitingen zijn.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Sorrie van dat imageshack gebeuren, ik heb niet zoveel ervaring met foto's op forums.
Waarom heb je Lost seizoen 2 dubbel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:56
Workaholic schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:12:
We zijn samen druk opzoek naar een nieuwe jaren 30 woning in omgeving Amersfoort :).
Dat ga je natuurlijk nooit vinden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Jordy van e schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:10:
[...]

Ziet er netjes uit :) Nog upgrades in de planning staan?
Voorlopig geen geld voor helaas.

@Hierboven 1x lost geleend, daarna gekocht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Laatst online: 06-07 13:34
Ben bezig met mijn beamer setup in de slaapkamer met elektrisch scherm (ben erg lui :D). Iemand nog tips, do's en/of don'ts ?

[ Voor 9% gewijzigd door the-edge op 28-04-2010 13:39 . Reden: editediteditedit. - zo :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185891

fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:10:
[...]

Dat ga je natuurlijk nooit vinden :9~
Oh no you didn't... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357308

Hierbij dan wat info over mijn HTPC.
42" plasma voor normaal tv kijken en 160" scherm met Full HD beamer voor films
7.1 speaker opstelling.
Custom build HTPC met 4,5 TB intern aan HDD's (bijna vol)

TV: Panasonic TH-42PA50E
Projector: Panasonic PT-AE2000E
Screen: Elektrisch 160" met AB
Reciever: Onkyo TX-SR875
DVD: Marantz DV7001
Front Speakers: Canton Karat L800 DC
Center speaker: Canton Vento 855
Rear Speakers: 4x Heco Onyx 100
Subwoofer: Canton Argo AS 1
Consoles: Xbox, Xbox360, PS3
HTPC: In een oude pioneer dvd speler gebouwd.

Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/5416/1005084.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/5416/1005084.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/338/1005095.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/338/1005095.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/6588/1005096.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/6588/1005096.th.jpg

Dit is de HTPC

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/3849/1004291.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/3849/1004291.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/5408/1005010u.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/5408/1005010u.th.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 357308 op 28-04-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 15:00
plaatjes zijn niet klikbaar? (hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-01-2023
Holy... holy f*)(ck.... dat ziet er op thumbnails al prachtig uit. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357308

Ik heb er linkjes onder gezet naar imageshack.
Op een andere manier krijg ik nu niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Laatst online: 06-07 13:34
Ziet er erg netjes uit! complimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Laatst online: 24-06 14:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

@daviddekanter. Zelfs in het klein ziet het er indrukwekkend uit.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trub
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 13:11
@daviddekanter, heb je ergens wat info over hoe je die mediacenter gemaakt hebt ofzo, is wel leuk zo in een dvd speler behuizing :)

//edit: Er staan blijkbaar heel wat foto's op je imageshack hiervan :)

[ Voor 22% gewijzigd door trub op 29-04-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:54

OMD

Erg mooi inderdaad.

Blijft er nog wel genoeg power over van de beamer om 160" normaal te verlichten?
Bij mij was groter dan 110'' echt een drama.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:29
@david
Thumbnail, mooi
Grote versie, nog mooier
In het echt.... extreem cool :)

Groet, Ger

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.