Dat kan.Peveer schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 09:54:
Mijn win7 is idd 32bit, ik weet niet of je dezelfde key kan gebruiken bij de 64bits versie.
Verwijderd
Heren, dames,
Ik ben op zoek naar een laptop die geschikt is voor zakelijke toepassingen. Het gaat om de grafische branche. Er wordt regelmatig gewerkt met programma's van Adobe. Echter wordt de laptop voornamelijk gebruikt voor Outlook. Ook privé gaat er mee gewerkt worden.
Nu heb ik een aantal eisen aan mijn laptop, namelijk:
Echter ben ik vandaag in de winkel geweest en qua uiterlijk vond ik hem toch niet echt geweldig. Daarentegen ben ik de Samsung R780-JS02 tegengekomen, en deze vond ik er echt gelikt uitzien.
(Zie: http://www.laptopshop.nl/.../samsung-r780-js02nl.html)
Hebben jullie een goed advies voor mij, en wat zijn jullie eigen ervaringen?
Alvast bedankt!
Ik ben op zoek naar een laptop die geschikt is voor zakelijke toepassingen. Het gaat om de grafische branche. Er wordt regelmatig gewerkt met programma's van Adobe. Echter wordt de laptop voornamelijk gebruikt voor Outlook. Ook privé gaat er mee gewerkt worden.
Nu heb ik een aantal eisen aan mijn laptop, namelijk:
- 17.3 inch scherm (LED)
- Minimaal 4 GB geheugen
- Een goede processor
- Hij moet er niet te 'zakelijk' uitzien.\
Echter ben ik vandaag in de winkel geweest en qua uiterlijk vond ik hem toch niet echt geweldig. Daarentegen ben ik de Samsung R780-JS02 tegengekomen, en deze vond ik er echt gelikt uitzien.
(Zie: http://www.laptopshop.nl/.../samsung-r780-js02nl.html)
Hebben jullie een goed advies voor mij, en wat zijn jullie eigen ervaringen?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Ik ben aan het kijken naar de zelfde laptop MSI CX620-017NL of de ASUS K52F-SX075V welke zouden jullie me aanraden?Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:50:
[...]
weet niet, maar je kan met dezelfde key zowel 64 als 32 bit installeren in elke gewenste taal.
al prefereer ik als ITer engels
Mvg Gertk
Waarom niet de MSI CX620-001NL,Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 19:37:
[...]
Ik ben aan het kijken naar de zelfde laptop MSI CX620-017NL of de ASUS K52F-SX075V welke zouden jullie me aanraden?
Mvg Gertk
Die CPU is toch al snel genoeg en scheelt je 50 euro.
Verwijderd
Het prijs verschil is maar 5 euro maar volgens mij heeft de msi een betere video kaart?yorkick schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 21:28:
[...]
Waarom niet de MSI CX620-001NL,
Die CPU is toch al snel genoeg en scheelt je 50 euro.
mvg Gertk
Hij bedoelt dat er nog een MSI is die zo goed als gelijk is, maar 50 euro goedkoper isVerwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 09:26:
[...]
Het prijs verschil is maar 5 euro maar volgens mij heeft de msi een betere video kaart?
mvg Gertk
Ik zou overigens voor de MSI kiezen ivm de videokaart.
Ik heb de Asus K52F-SX051V op het oog. Ik vind het alleen erg jammer dat er geen bluetooth op zit. Gebruik ik bijvoorbeeld als connectie met mijn telefoon. Nou kan je wel zo'n usb-stickje gebruiken, maar das niet optimaal. Is er ook een vergelijkbaar model van Asus die wel bluetooth heeft ?
Hallo Hallo beste mensen!
Ik ben een vake pc gebruiker en wil mijn desktop gaan vervangen voor een flaptop!
De reden is omdat ik niet heel de tijd gelimiteerd wil zijn tot 1 plek in de huiskamer, en het ook handig kan zijn om hem mee te nemen op vakanties.
Maarrr ik kijk dus best wel vaak een filmpje, en stream het de laatste tijd ook vaak naar mijn tv, dus een HDMI aansluiting is zo wie zo een must dus ook een full HD resolutie, 1920x1080.
Ook ben ik erg vaak bezig met dingen binnen halen van usenet. Dus er word veel gerarred en parred. En af en toe een spelletje.
Dus het moet een redelijk snelle laptop zijn.
Nu werd mijn oog al een beetje richting de : Sony Vaio VPCF12S1E/B
Nu vraag ik me af, zijn er nog meer opties die ik kan overwegen??
Mijn budget licht zo rond de 1000-1300 euro.
Ik ben een vake pc gebruiker en wil mijn desktop gaan vervangen voor een flaptop!
De reden is omdat ik niet heel de tijd gelimiteerd wil zijn tot 1 plek in de huiskamer, en het ook handig kan zijn om hem mee te nemen op vakanties.
Maarrr ik kijk dus best wel vaak een filmpje, en stream het de laatste tijd ook vaak naar mijn tv, dus een HDMI aansluiting is zo wie zo een must dus ook een full HD resolutie, 1920x1080.
Ook ben ik erg vaak bezig met dingen binnen halen van usenet. Dus er word veel gerarred en parred. En af en toe een spelletje.
Hoe zeker is het dat die laptop geen bluetooth heeft? De pricewatch wil er sowieso wel eens naast zitten. Daarbij hebben bijna alle Asus modellen tegenwoordig wel bluetooth voor zover ik weet.Bertuss schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:51:
Ik heb de Asus K52F-SX051V op het oog. Ik vind het alleen erg jammer dat er geen bluetooth op zit. Gebruik ik bijvoorbeeld als connectie met mijn telefoon. Nou kan je wel zo'n usb-stickje gebruiken, maar das niet optimaal. Is er ook een vergelijkbaar model van Asus die wel bluetooth heeft ?
Dat is echt een hele mooie laptop. Andere opties zijn nog de Asus uit de NBBG op de frontapge (N71JQ) en de vele gaming modellen. Als je een mooie, goede, snelle laptop wil dan is de Vaio wel de beste optie in mijn ogen. Veel concurrentie is er ook niet door de aanwezigheid van blu-ray en een full hd scherm. De markt is niet echt veranderd de laatste maand en toen was de voorganger (bijna gelijke specs) mijn favoriet, alleen was die te slecht leverbaar voor de NBBG.Gyrolion schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:14:
Hallo Hallo beste mensen!
En dan vraag ik me af, kan ik hem beter via die sony website samen stellen en bestellen of via een web winkel?GENETX schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:34:
[...]
Dat is echt een hele mooie laptop. Andere opties zijn nog de Asus uit de NBBG op de frontapge (N71JQ) en de vele gaming modellen. Als je een mooie, goede, snelle laptop wil dan is de Vaio wel de beste optie in mijn ogen. Veel concurrentie is er ook niet door de aanwezigheid van blu-ray en een full hd scherm. De markt is niet echt veranderd de laatste maand en toen was de voorganger (bijna gelijke specs) mijn favoriet, alleen was die te slecht leverbaar voor de NBBG.
Hangt van de prijs en configuratie af. Via sonystyle is het wel duur doorgaans, maar van prijzen vergelijken is een Nederlander nog nooit minder geworden
Ik moet zeggen dat de specs van deze specifieke laptop wel erg lastig te achterhalen zijn. Ik heb flink zitten zoeken, ook internationaal, en video's zitten bekijken. Vrijwel elke site, inclusief Asus, is afwijkend.GENETX schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:30:
[...]Hoe zeker is het dat die laptop geen bluetooth heeft? De pricewatch wil er sowieso wel eens naast zitten. Daarbij hebben bijna alle Asus modellen tegenwoordig wel bluetooth voor zover ik weet.

- Wel/geen bluetooth
- Wel/geen Express-Card slot
- Wel/geen gigabit LAN (voor mij een must)
- Harddisk 5400 of 7200rpm
- Wel/geen 64-bit OS
De site van Asus is vaak slecht op dat punt. Maar sowieso houden ze dit soort dingen in hun algemen specs altijd als "optional" aan... Het beste pak je de specs van de betere webshops. Die zijn doorgaans vrij compleet. Eventueel nog even bellen. Bluetooth blijkt echter inderdaad helemaal te missen op dit model.
Het lijkt er op dat Asus van bluetooth is afgestapt op de goedkopere K-serie... Ook die iets duurdere en betere K52Jk mist het. Toch wel een misser imho.
Over de rest:
Check gewoon de global Asus.com site. Dit is iets wat niet veranderd doordat het in de behuizing zit
-Wel/geen gigabit LAN (voor mij een must)
Idem, gewoon via Asus.com checken
Eigenlijk alle ntoebooks hebben 5400rpm. Enkel Gaming series en HP gebruiken doorgaans 7200rpm
- Wel/geen 64-bit OS
Maakt niet uit. Met de OEM key kun je namelijk zowel x86 als x64 activeren.
Het lijkt er op dat Asus van bluetooth is afgestapt op de goedkopere K-serie... Ook die iets duurdere en betere K52Jk mist het. Toch wel een misser imho.
Over de rest:
Check gewoon de global Asus.com site. Dit is iets wat niet veranderd doordat het in de behuizing zit
-Wel/geen gigabit LAN (voor mij een must)
Idem, gewoon via Asus.com checken
Eigenlijk alle ntoebooks hebben 5400rpm. Enkel Gaming series en HP gebruiken doorgaans 7200rpm
- Wel/geen 64-bit OS
Maakt niet uit. Met de OEM key kun je namelijk zowel x86 als x64 activeren.
Ik heb natuurlijk al rondgeneusd. Hier een samenvatting. Wat betreft de specs op sites blijft Expresscard en Gbit LAN onduidelijk. Harddisk is 5400rpm, bluetooth is niet aanwezig. Niet relevant voor de key, maar over 64-bit OS is ook niet iedereen duidelijk. Zou op z'n minst sjiek zijn om te vermelden of 64-bit wordt meegeleverd. Ja, zelf downloaden kan altijd, dat snap ik.
Ben even bij Mycom geweest. De laptop aldaar heeft geen Expresscard, Gbit LAN is niet bekend. Aangezien ik vanwege de prijs niet bij Mycom koop, heb ik niet gevraagd of ze de laptop even op 'n gigabit switch wilden aansluiten.
Al met al blijft het onduidelijk. Dat wordt aanschaffen en indien nodig binnen 7 dagen retour.
Ben even bij Mycom geweest. De laptop aldaar heeft geen Expresscard, Gbit LAN is niet bekend. Aangezien ik vanwege de prijs niet bij Mycom koop, heb ik niet gevraagd of ze de laptop even op 'n gigabit switch wilden aansluiten.
Al met al blijft het onduidelijk. Dat wordt aanschaffen en indien nodig binnen 7 dagen retour.

Verwijderd
Heren (en dames),
Vandaag ben ik langs de winkel gegaan en me keuze is voor ongeveer 90% zeker. Ik wil alleen graag jullie mening weten. De laptop gaat gebruikt worden voor veelal Photoshop, Dreamweaver, Outlook e.d.
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=10022858
Qua uiterlijk is hij prachtig. Ben dus erg benieuwd of ik hier goed aan doe.
Thanx!
Vandaag ben ik langs de winkel gegaan en me keuze is voor ongeveer 90% zeker. Ik wil alleen graag jullie mening weten. De laptop gaat gebruikt worden voor veelal Photoshop, Dreamweaver, Outlook e.d.
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=10022858
Qua uiterlijk is hij prachtig. Ben dus erg benieuwd of ik hier goed aan doe.
Thanx!
Ik moet voor m'n broer een laptop kopen van +- 600 €.
Mijn oog was gevallen op de MSI CX620.
Maar 1 groot probleem.
Ik moet een AZERTY hebben.
Over het algemeen zijn de prijzen in Nederland iets goedkoper, en ik woon op 50m van de grens, dus zou het liefst in Nederland kopen (online shop met levering in Nederland is ook mogelijk).
1. Bestaat deze laptop überhaupt met AZERTY?
na edit: => ja, bijvoorbeeld op Ebay kan ik 'm vinden, maar dat is echt een stuk duurder
2. Kent iemand een (online) winkel waar die te koop is voor +- 600 €?
Bedankt!
Mijn oog was gevallen op de MSI CX620.
Maar 1 groot probleem.
Ik moet een AZERTY hebben.
Over het algemeen zijn de prijzen in Nederland iets goedkoper, en ik woon op 50m van de grens, dus zou het liefst in Nederland kopen (online shop met levering in Nederland is ook mogelijk).
1. Bestaat deze laptop überhaupt met AZERTY?
na edit: => ja, bijvoorbeeld op Ebay kan ik 'm vinden, maar dat is echt een stuk duurder
2. Kent iemand een (online) winkel waar die te koop is voor +- 600 €?
Bedankt!
[ Voor 10% gewijzigd door Jack3770 op 05-07-2010 22:37 ]
In Nederland verkoopt men, op een uitzondering na, geen AZERTY notebooks. Je kan misschien wel zo'n toetsenbord overplaatsen. Zo heb ik uit Duitsland (QWERTZ) een Asus U30Jc gehaald en voor 15 euro een QWERTY toetsenbord uit China laten komen.
Mijn vriendin is op zoek naar een laptop met de volgende eisen:
- Er moet een CD/DVD schrijver in zitten.
- Zo licht mogelijk, het gewicht moet geen belemmering zijn om hem wel of niet mee te nemen.
- Hij moet Windows 7 fatsoenlijk kunnen draaien, office-software aankunnen en af en toe een film kunnen bekijken.
- Hij mag rond de 500 kosten.
- Het moet een deugdelijk merk zijn.
De laatste. Intel is toch iets beter als een AMD qua accuduur en snelheid. Daarbij is Asus een goed merk met 2 jaar garantie. Degelijke notebooks en betrouwbaar.
Ik ga komend schooljaar beginnen met Mbo4 Systeem beheer en m'n HP 6735s had na 14 maand helaas al een defect moederbord maar dat kost 350 euro dus ga ik weer een nieuwe notebook aanschaffen.
Nu had ik een paar eisen opgesteld voor de nieuwe notebook:
- 14 tot 16 inch scherm met een hogere resolutie als de standaard 1280x800/1366x768 resoluties
- i5 of i7 cpu
- 4Gb mem
- Minimaal 2 jaar garantie
- 2/3 uur op de accu
- Goede bouw kwaliteit
Toen kwam ik uit op de Toshiba tecra S11-11F: pricewatch: Toshiba Tecra S11-11F
Hier zit dan ook de quadro nvs 2100m in, dit is dan een Nvidia (type?) Gpu die geoptimaliseerd voor programma's zoals photoshop etc?
Is de bouw kwaliteit van deze machines ook goed?, en ook goede service?
Nu had ik een paar eisen opgesteld voor de nieuwe notebook:
- 14 tot 16 inch scherm met een hogere resolutie als de standaard 1280x800/1366x768 resoluties
- i5 of i7 cpu
- 4Gb mem
- Minimaal 2 jaar garantie
- 2/3 uur op de accu
- Goede bouw kwaliteit
Toen kwam ik uit op de Toshiba tecra S11-11F: pricewatch: Toshiba Tecra S11-11F
Hier zit dan ook de quadro nvs 2100m in, dit is dan een Nvidia (type?) Gpu die geoptimaliseerd voor programma's zoals photoshop etc?
Is de bouw kwaliteit van deze machines ook goed?, en ook goede service?
Als hij nog leverbaar is...
De Toshiba Tecra is in ieder geval wel de high-end serie van Toshiba met degelijke behuizingen. Qua service is Toshiba volgens mij ook wel goed, maar ik heb er geen ervaringen mee. De Nvidia Quadro is meer geoptimaliseerd voor render programma's zoals AutoCAD. Voor Photoshop maakt het niet echt uit, al schaadt het ook niet.
De Toshiba Tecra is in ieder geval wel de high-end serie van Toshiba met degelijke behuizingen. Qua service is Toshiba volgens mij ook wel goed, maar ik heb er geen ervaringen mee. De Nvidia Quadro is meer geoptimaliseerd voor render programma's zoals AutoCAD. Voor Photoshop maakt het niet echt uit, al schaadt het ook niet.
Beste dames en heren,
allereerst bedankt voor alle reviews en forumposts etc.! Ik gebruik tweakers.net al jarenlang om mijn keuzes op computer gebied te maken. Nu koop ik voor het eerst een laptop en ik wil geen 'miskoop' doen (als later blijkt dat ik niet de beste keuze heb gemaakt baal ik er altijd van
)
Mijn laptop hoeft niet bijzonder te zijn, op een drietal dingetjes na:
- Ik zal hem vaak in de tuin gebruiken (zonlicht)
- Ik wil een cursus Spaans volgen en misschien is het handig als het geluid van de laptop zelf dan goed is? (geen ervaring met laptop-geluid)
- De enige zware taak zal zijn: Football Manager 2010 (en binnenkort 2011
)
Ik weet niet precies wat belangrijk is om dit spel redelijk te laten lopen. Om je een idee te geven: tijdens de wedstrijd berekent ie van alle 22 spelers die elk een stuk of 50 stats hebben wat ze doen. Tussen de wedstrijden door zit het rekenwerk hem vooral in het berekenen van alle andere wedstrijden van meerdere competities. Op mijn 1 jaar oude high-end PC duurt het al 5-6 seconden om bijvoorbeeld van zaterdag naar maandag te gaan. Qua graphics gaat het om zeer eenvoudige, maar wel 3D graphics. Ik heb de system requirements opgezocht:
Ik kan zelf niet de keuze maken of ik bijvoorbeeld een videokaart nodig heb of niet en hoe belangrijk het is om een i3 te nemen ten opzichte van de oudere processors (mijn gevoel zegt liever i3) plus hoe belangrijk is het RAM geheugen? 2,3 of 4?
Looks maken mij niets uit en qua prijs moet het niet veel meer dan 500e kosten
Alvast enorm bedankt
allereerst bedankt voor alle reviews en forumposts etc.! Ik gebruik tweakers.net al jarenlang om mijn keuzes op computer gebied te maken. Nu koop ik voor het eerst een laptop en ik wil geen 'miskoop' doen (als later blijkt dat ik niet de beste keuze heb gemaakt baal ik er altijd van
- Ik wil een cursus Spaans volgen en misschien is het handig als het geluid van de laptop zelf dan goed is? (geen ervaring met laptop-geluid)
- De enige zware taak zal zijn: Football Manager 2010 (en binnenkort 2011
Ik weet niet precies wat belangrijk is om dit spel redelijk te laten lopen. Om je een idee te geven: tijdens de wedstrijd berekent ie van alle 22 spelers die elk een stuk of 50 stats hebben wat ze doen. Tussen de wedstrijden door zit het rekenwerk hem vooral in het berekenen van alle andere wedstrijden van meerdere competities. Op mijn 1 jaar oude high-end PC duurt het al 5-6 seconden om bijvoorbeeld van zaterdag naar maandag te gaan. Qua graphics gaat het om zeer eenvoudige, maar wel 3D graphics. Ik heb de system requirements opgezocht:
Let wel dat de laptop FM 2011 en het liefst ook 2012 nog moet kunnen draaien, dus de requirements zullen wat stijgen.Intel Processor - Pentium 4 3.0GHz
AMD Processor - Athlon 64 4000+
Nvidia Graphics Card - Geforce 7600 GT 256MB
ATI Graphics Card - Radeon X1800 Series 256MB
RAM Memory - 1.5 GB
Hard Disk Space - 2.5 GB
Direct X - 9
Ik kan zelf niet de keuze maken of ik bijvoorbeeld een videokaart nodig heb of niet en hoe belangrijk het is om een i3 te nemen ten opzichte van de oudere processors (mijn gevoel zegt liever i3) plus hoe belangrijk is het RAM geheugen? 2,3 of 4?
Alvast enorm bedankt
Voot 500 euro kun je dat echt wel vergeten. Daar komen gewoon goedkope schermen in met leuke spiegellaag.boukebuffel schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:34:
Beste dames en heren,
allereerst bedankt voor alle reviews en forumposts etc.! Ik gebruik tweakers.net al jarenlang om mijn keuzes op computer gebied te maken. Nu koop ik voor het eerst een laptop en ik wil geen 'miskoop' doen (als later blijkt dat ik niet de beste keuze heb gemaakt baal ik er altijd van)
Laptop geluid is niet je van het. Oordopjes bieden wel uitkomst.- Ik wil een cursus Spaans volgen en misschien is het handig als het geluid van de laptop zelf dan goed is? (geen ervaring met laptop-geluid)
Die eisen zijn al vrij fors en om eerlijk te zijn. 500 euro is maar een heel beperkt budget voor een notebook waaraan toch nog vrij forse eisen worden gesteld. Zeker omdat je en een snelle processor en een dedicated videokaart nodig gaat hebben.- De enige zware taak zal zijn: Football Manager 2010 (en binnenkort 2011)
[...]
Let wel dat de laptop FM 2011 en het liefst ook 2012 nog moet kunnen draaien, dus de requirements zullen wat stijgen.
Alvast enorm bedankt
Voor 530 euro heb je bv een Dell Studio 15. Die heeft een HD 5470 videokaart en Core i3. Gezien de eisen zou ik zeker niet lager gaan.
Dan kom ik op een Pricewatch filter die enkel notebooks geeft boven je budget:
Pricewatch met geschikte notebooks
Daarmee lijkt de Studio 15 de beste optie. Als je echter echt niet meer geld bijelkaar kan rapen, dan kunnen we kijken naar notebooks zonder videokaart of Core i CPU. Wederom een pricewatch filter
Maar ook daar zit maar weinig spul tussen met een goede CPU. pricewatch: Toshiba Satellite L500-1ZR kan dan nog, maar het houdt niet over. Garanties dat je het spel een beetje vlot kan spelen zijn lastig te geven.
Wat zijn de specs van je PC overigens?
Verwijderd
de dell kost €629 met i3, de pricewatch is niet betrouwbaar wat dell betreft. (jammer)
maar dan levert de inspiron betere specs: 4GB, een iets grotere HDD, maar een marginaal slechtere grafische kaart: de 5450.
deze kost €600 incl verzenden
correctie: de goedkoopste studio kost 560 incl verzenden, maar dan heb je dus 2GB...
maar dan levert de inspiron betere specs: 4GB, een iets grotere HDD, maar een marginaal slechtere grafische kaart: de 5450.
deze kost €600 incl verzenden
correctie: de goedkoopste studio kost 560 incl verzenden, maar dan heb je dus 2GB...
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 15:44 ]
Bedankt voor het advies, we hebben het meegenomenGENETX schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:49:
De laatste. Intel is toch iets beter als een AMD qua accuduur en snelheid. Daarbij is Asus een goed merk met 2 jaar garantie. Degelijke notebooks en betrouwbaar.
Bedankt voor het helpen!
Dank Genetx en Darkstone 
- Wat betreft de spiegellaag: de laptops die je aanraadde, hebben die niet zo'n laag? Of is het echt onmogelijk om rond de 500e (600e mag eventueel ook nog) een laptop te vinden die wél in de tuin te gebruiken is? Ik had begrepen dat de komst van LED backlight dit juist enigzinds verholpen had en dacht 'woohoo', maar ja als ze allemaal glansende schermen eropzetten...
Juist dit punt is lastig voor mij om te weten te komen omdat dit bijna nooit in de specs en/of reviews is terug te vinden.
- Geluid zal ik verder niet op letten dan, ik gebruik m'n oordopjes dan maar
- De specs van mijn PC zijn:
Intel Core 2 Duo E8400 @ 3.6 Ghz
8 Gb RAM
Ati Radeon HD 5700
- Ik zal zeker naar de Dell's kijken. Hoe belangrijk zal Gb RAM zijn voor de laadtijden bij het voetbalmanager spel? Aangezien ik al over budget ga, is 2 Gb misschien beter, dat bespaart toch weer 50-80e
- Wat betreft de spiegellaag: de laptops die je aanraadde, hebben die niet zo'n laag? Of is het echt onmogelijk om rond de 500e (600e mag eventueel ook nog) een laptop te vinden die wél in de tuin te gebruiken is? Ik had begrepen dat de komst van LED backlight dit juist enigzinds verholpen had en dacht 'woohoo', maar ja als ze allemaal glansende schermen eropzetten...
Juist dit punt is lastig voor mij om te weten te komen omdat dit bijna nooit in de specs en/of reviews is terug te vinden.
8 Gb RAM
Ati Radeon HD 5700
- Ik zal zeker naar de Dell's kijken. Hoe belangrijk zal Gb RAM zijn voor de laadtijden bij het voetbalmanager spel? Aangezien ik al over budget ga, is 2 Gb misschien beter, dat bespaart toch weer 50-80e
Verwijderd
dat kan kloppen: 99% van de notebooks heeft immers een spiegelscherm, enkel zakelijke modellen en 1 sony model worden geleverd met een mat scherm.boukebuffel schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:10:
PoepVerwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:53:
[...]
dat kan kloppen: 99% van de notebooks heeft immers een spiegelscherm, enkel zakelijke modellen en 1 sony model worden geleverd met een mat scherm.
Kun je toevallig die modellen noemen? Of zijn die te duur/ongeschikt
Verwijderd
zakelijke modellen zijn altijd of duur, met discrete grafische kaart vanaf €800 ofzo, zonder i3..
en de sony is boven de €1000
en de sony is boven de €1000
Hij is inderdaad niet meer leverbaar bij azerty maar het model staat nog wel te koop bij Inmac.nl tegen een iets hogere prijs (1014 euro) maar ga hem daar wel wel bestellen, zie tenminste weinig laptops rond de duizend euro met i5 520, gpu en high res scherm (en ook nog de 3 jaar garantieGENETX schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:55:
Als hij nog leverbaar is...
2GB is sowieso erg krap, iets wat ik zeker niet zou willen hebben in mijn laptop. En qua specs, je desktop is MINSTENS 50% sneller dan de notebooks die je voor dit geld haalt. Dus denk er nog eens goed over na of je daar mee kan leven.boukebuffel schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:10:
Dank Genetx en Darkstone
8 Gb RAM
Ati Radeon HD 5700
Met en LED backlight krijg je vaak wel meer livht uit het scherm en dat helpt ook wel. Maar de kwaliteit is wel erg verschilend. Mijn oude F3Sc haalde 160cd/m2, mijn U30Jc haalt 230cd/m2 qua lichtopbrengst. Daardoor kan ik wel veel beter werken in de schaduw, maar tegen de brandende zon is ook dit scherm niet opgewassen. het gaat misschien wel beter, maar het blijft door alle reflectie turen, Iets dat je zeker niet te lang wilt doen,
Hmm, nu ik je over shaduw hoor praten, schiet me iets te binnen dat ik eerder had moeten vermelden: ik zit onder een groot afdak, dus in de schaduw
Ik zit er over na te denken om een laptop te kopen aangezien het voor mij handig zou zijn om wat mobieler te zijn.
Mijn budget is niet al te hoog, zo'n ~600 euro en ik zou wel graag starcraft 2 willen spelen als hij uit is dus ik heb een redelijke videokaart nodig.
Na wat zoeken vond ik deze Toshiba: pricewatch: Toshiba Satellite L500-1ZP
Wat vinden jullie ervan? Het leek mij een mooie prijs voor die specs (ik weet dat de 5165 een rebrand is maar het is nog steeds een degelijke kaart)
Mijn budget is niet al te hoog, zo'n ~600 euro en ik zou wel graag starcraft 2 willen spelen als hij uit is dus ik heb een redelijke videokaart nodig.
Na wat zoeken vond ik deze Toshiba: pricewatch: Toshiba Satellite L500-1ZP
Wat vinden jullie ervan? Het leek mij een mooie prijs voor die specs (ik weet dat de 5165 een rebrand is maar het is nog steeds een degelijke kaart)
Zou ik voor de laptop gaan die in de TS wordt aanbevolen.
De MSI CX620 001NL,
Heeft een betere videokaart, 2 jaar garantie.
Heb hem ook sinds gister en net als mijn mede-gotters in dit topic ook erg tevreden!
De MSI CX620 001NL,
Heb hem ook sinds gister en net als mijn mede-gotters in dit topic ook erg tevreden!
De MSI heeft juist een zwakkere GPU, de 5165 in de Toshiba is namelijk een rebranded 4650 die ongeveer even snel is als een 5650/5730 en de GPU in de MSI is een instapkaart.yorkick schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:06:
Zou ik voor de laptop gaan die in de TS wordt aanbevolen.
De MSI CX620 001NL,
Deze zit in de Toshiba: http://www.notebookcheck....deon-HD-5165.24579.0.html
En deze in de MSI: http://www.notebookcheck....deon-HD-5470.23698.0.html
[ Voor 15% gewijzigd door Redblader op 08-07-2010 23:11 ]
Oja sorry in de war met de HD5145 dan..
Dan is die Toshiba inderdaad wel zijn prijs waard. Gewoon je persoonlijke keuze of je voor die 2 jaar garantie gaat of voor die betere GPU.
Daarnaast vind ik de MSI qua uiterlijk wel mooier, maar ook dat is natuurlijk je eigen mening. Weet alleen niet hoe het zit met de bouwkwaliteit van de Toshiba?
De vraag is of je Starcraft ook al niet op de MSI kan spelen?
Dan is die Toshiba inderdaad wel zijn prijs waard. Gewoon je persoonlijke keuze of je voor die 2 jaar garantie gaat of voor die betere GPU.
Daarnaast vind ik de MSI qua uiterlijk wel mooier, maar ook dat is natuurlijk je eigen mening. Weet alleen niet hoe het zit met de bouwkwaliteit van de Toshiba?
De vraag is of je Starcraft ook al niet op de MSI kan spelen?
Vraagje van mijn kant,
Ik zit hier thuis met 80mbit internet, alleen haalt mijn MSI CX620 maar 25 mbit(op draadloos).
Ligt dat aan de receiver ofzo? Ik dacht dat hij met 802.11n tot 130mbit kon?
Ik zit hier thuis met 80mbit internet, alleen haalt mijn MSI CX620 maar 25 mbit(op draadloos).
Ligt dat aan de receiver ofzo? Ik dacht dat hij met 802.11n tot 130mbit kon?
Hangt van het aantal antenne's af: 150, 300 of 450mbit. Maar is je router wel 802.11n en is dat ook ingesteld? Volgens mij ben je sowieso 802.11n kwijt als ook een 802.11g apparaat verbinding maakt. Maar dat weet ik niet zeker.
Beste mensen,
Ik ben toe aan een nieuwe laptop en zou graag koopadvies willen krijgen zomogelijk.
Ik wil de laptop gebruiken voor internet, dvds kijken ( eventueel blue ray ) Microsoft office, muziek (itunes)
en ik wil dat die graag vloeiend blijft als ik meerdere programmas aan heb staan. Zoals firefox, itunes, word, en utorrent tegelijk.
Games speel ik nooit.
Graag wil ik ook een 17 inch laptop en heb een budget van 600 euro.
Ik had 2 laptops voor ogen:
de
HP Presario CQ71-410ED
type processor: Intel Celeron
ram: 3072 MB
en de
HP G72-130ED (VY047EA)
type processor: Intel Core i3
ram: 4096 MB
De Presario is ongeveer €120 euro goedkoper, maar de G72 is qua specificaties wel beter voor zover ik weet.
Zou het waard zijn om met mijn gebruikerprofiel te investeren in de duurdere G72?
alvast dank!
Ik ben toe aan een nieuwe laptop en zou graag koopadvies willen krijgen zomogelijk.
Ik wil de laptop gebruiken voor internet, dvds kijken ( eventueel blue ray ) Microsoft office, muziek (itunes)
en ik wil dat die graag vloeiend blijft als ik meerdere programmas aan heb staan. Zoals firefox, itunes, word, en utorrent tegelijk.
Games speel ik nooit.
Graag wil ik ook een 17 inch laptop en heb een budget van 600 euro.
Ik had 2 laptops voor ogen:
de
HP Presario CQ71-410ED
type processor: Intel Celeron
ram: 3072 MB
en de
HP G72-130ED (VY047EA)
type processor: Intel Core i3
ram: 4096 MB
De Presario is ongeveer €120 euro goedkoper, maar de G72 is qua specificaties wel beter voor zover ik weet.
Zou het waard zijn om met mijn gebruikerprofiel te investeren in de duurdere G72?
alvast dank!
Ik zou daar wel voor kiezen. Een i3 330 is een stuk sneller dan een T3100.
Daarnaast heb je nog 1GB RAM meer en is de G72 volgens mij ook iets degelijker.
Daarnaast heb je nog 1GB RAM meer en is de G72 volgens mij ook iets degelijker.
Verwijderd
Beste Tweakers,
Onlangs is mijn HP Tablet laptop gecrashed, en na twee jaar is het wel weer tijd voor een nieuwe laptop. Belangrijke punten voor mij zijn:
- koele laptop, mijn ouwe HP werd altijd superheet en nu wil ik een koelere laptop zonder ventilatieproblemen.
- Ik gebruik hem alleen om te surfen en af en toe om een filmpje te bekijken(HD out is een must!). Geen games!
- Een redelijk lichte en mobiele laptop. Batterijduur is niet relevant aangezien ik hem 95% aan netstroom gebruik.
- Smooth, stijlvol en solide.
- Budget niet meer dan 700 euro.
Na lang te hebben gezocht is mijn oog gevallen op de Asus K52 series(15,6 inch). Alleen weet ik niet welke, aangezien er verschillende zijn. Maak ik de juiste keuze door deze type te kiezen, en zo ja welke van de K52 series kan ik dan het beste nemen??? Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de Asus K52 met min- en pluspunten?
MSI CX620 leek me trouwens ook wel een goeie laptop maar ik hoor dat de K52 toch iets beter is.
Onlangs is mijn HP Tablet laptop gecrashed, en na twee jaar is het wel weer tijd voor een nieuwe laptop. Belangrijke punten voor mij zijn:
- koele laptop, mijn ouwe HP werd altijd superheet en nu wil ik een koelere laptop zonder ventilatieproblemen.
- Ik gebruik hem alleen om te surfen en af en toe om een filmpje te bekijken(HD out is een must!). Geen games!
- Een redelijk lichte en mobiele laptop. Batterijduur is niet relevant aangezien ik hem 95% aan netstroom gebruik.
- Smooth, stijlvol en solide.
- Budget niet meer dan 700 euro.
Na lang te hebben gezocht is mijn oog gevallen op de Asus K52 series(15,6 inch). Alleen weet ik niet welke, aangezien er verschillende zijn. Maak ik de juiste keuze door deze type te kiezen, en zo ja welke van de K52 series kan ik dan het beste nemen??? Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de Asus K52 met min- en pluspunten?
MSI CX620 leek me trouwens ook wel een goeie laptop maar ik hoor dat de K52 toch iets beter is.
Ik heb onlangs de CX620-001 aangeschaft. Moet zeggen een prettige laptop om mee te werken. Voor mij zit aller erop en eraan, inclusief bluetooth. Toch wel erg handig met telefoon e.d.
Mooi scherm, een nadeel is dat het behoorlijk spiegelt. Met name als je buiten zit. Binnen valt het erg mee, en heb ik er geen last van.
Ik heb de laptop nog niet echt getest, maar tot nu toe super. Ik zat ook te twijfelen tussen de ASUS en de MSI. Voor mij was het de prijs die de dooslag gaf: Twee weken terug aanbieding bij MM: € 479,- !!
Mooi scherm, een nadeel is dat het behoorlijk spiegelt. Met name als je buiten zit. Binnen valt het erg mee, en heb ik er geen last van.
Ik heb de laptop nog niet echt getest, maar tot nu toe super. Ik zat ook te twijfelen tussen de ASUS en de MSI. Voor mij was het de prijs die de dooslag gaf: Twee weken terug aanbieding bij MM: € 479,- !!
Verwijderd
Thanks Edwin voor je ervaringen
Iemand anders nog met advies of ervaringen? Door de bomen zie ik het bos soms niet meer. Mijn keuze valt denk ik op de Asus K52JK. Zal ik hem gewoon gaan halen of zal ik toch nog even wachten op misschien nieuwe releases of aanbiedingen die er in Augustus gaan komen???
Iemand anders nog met advies of ervaringen? Door de bomen zie ik het bos soms niet meer. Mijn keuze valt denk ik op de Asus K52JK. Zal ik hem gewoon gaan halen of zal ik toch nog even wachten op misschien nieuwe releases of aanbiedingen die er in Augustus gaan komen???
Beste mensen,
Binnenkort wil ik een laptop gaan kopen. Ik ga de laptop voornamelijk gebruiken voor internet, muziek en af een toe een game (cycling manager 2009).
Nu heb ik een beetje rond gekeken en zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Ik heb nu 3 laptops op mijn lijstje staan. Namelijk:
HP Pavilion DV6-2120ED
Toshiba satellite L500-1ZP
en de Dell Studio 15.
Klik op de naam voor de specs. Zoals gezegd voornamelijk internetgebruik en af een toe wat games. Ik heb geen verstand van videokaarten dus weet ook niet welke laptop de beste videokaart heeft. Als jullie een andere laptop adviseren dan hoor ik het natuurlijk ook graag.
Alvast bedankt!
Binnenkort wil ik een laptop gaan kopen. Ik ga de laptop voornamelijk gebruiken voor internet, muziek en af een toe een game (cycling manager 2009).
Nu heb ik een beetje rond gekeken en zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Ik heb nu 3 laptops op mijn lijstje staan. Namelijk:
HP Pavilion DV6-2120ED
Toshiba satellite L500-1ZP
en de Dell Studio 15.
Klik op de naam voor de specs. Zoals gezegd voornamelijk internetgebruik en af een toe wat games. Ik heb geen verstand van videokaarten dus weet ook niet welke laptop de beste videokaart heeft. Als jullie een andere laptop adviseren dan hoor ik het natuurlijk ook graag.
Alvast bedankt!
SR+ / White / Black / 19, Bestelling 8-10, RN 10-10, VIN 26-11, leverdatum: 16-12
Mijn advies: Nu kopen en de eerst komende maanden geen folders meer doorkijken. Er komt altijd wel een betere aanbieding, net als je je laptop gekocht hebt....Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 02:29:
Thanks Edwin voor je ervaringen
Hallo een vraagje, is dit pricewatch: Asus K50ID-SX042V iets voor iemand die met photoshop en illustator en dergelijke werkt?
alvast bedankt
alvast bedankt
iPhone 2g 8GB - Macbook Pro 13'' 2,4 GHz
Verwijderd
Hallo allemaal,
ik ben op zoek naar een laptop voor mijn moeder maar zie door de bomen het bos niet meer )-:
Het gaat om een laptop met een beeldscherm van 17 inch.
Mijn moeder gebruikt de laptop alleen voor (wireless) internet browsen en simpele spelletjes zoals patience enzo....een krachtige gaming laptop hoeft het dus absoluut niet te zijn.
Wat wel heel fijn zou zijn als er redelijke boxen op zitten omdat mijn moeder ook veel gebruik wil maken van youtube om muziek te kijken/luisteren.
qua prijs weet ik niet wat ganbaar is...het hoeft niet de duurste te zijn maar ook weer niet de goedkoopste (lekker vaag)
ik zou zeggen rond de 500 euro?
als iemand mij met de neus de goede kant op wil sturen heel graag..
er zijn zoveel aanbiedingen en bedrijven die laptops verkopen dat ik niet goed weet waar ik moet kijken.
Het liefst haal ik de laptop gewoon op in de winkel maar als er echt een groot prijs/kwaliteit verschil is wil ik hem ook wel via een internet winkel bestellen...maar nogmaals liever gewoon in de winkel.
alvast bedankt
ik ben op zoek naar een laptop voor mijn moeder maar zie door de bomen het bos niet meer )-:
Het gaat om een laptop met een beeldscherm van 17 inch.
Mijn moeder gebruikt de laptop alleen voor (wireless) internet browsen en simpele spelletjes zoals patience enzo....een krachtige gaming laptop hoeft het dus absoluut niet te zijn.
Wat wel heel fijn zou zijn als er redelijke boxen op zitten omdat mijn moeder ook veel gebruik wil maken van youtube om muziek te kijken/luisteren.
qua prijs weet ik niet wat ganbaar is...het hoeft niet de duurste te zijn maar ook weer niet de goedkoopste (lekker vaag)
ik zou zeggen rond de 500 euro?
als iemand mij met de neus de goede kant op wil sturen heel graag..
er zijn zoveel aanbiedingen en bedrijven die laptops verkopen dat ik niet goed weet waar ik moet kijken.
Het liefst haal ik de laptop gewoon op in de winkel maar als er echt een groot prijs/kwaliteit verschil is wil ik hem ook wel via een internet winkel bestellen...maar nogmaals liever gewoon in de winkel.
alvast bedankt
Verwijderd
Hallo Beste mensen,
Waar ik naar opzoek ben is een desktop vervanging waar ik ook enigszins op kan gamen.
Na uren te hebben rond gesnuffeld ben ik uit de systeem specificaties gekomen.
Wat ik in mijn laptop wil hebben is het volgende.
Videokaart: ATI Mobility Radeon HD 5650 (iets wat directx11 support)
CPU-type: Intel Core i5 430M.
Groote: 17'' + (bij betere spec en goedkopere prijs is 15.6" ook prima)
Geheugengrootte: 4GB +
Geheugentype: DDR3(een pluspunt is support voor GDDR5.)
Prijs: 800 (misschien iets meer).
Ik heb een aantal laptops gevonden die telkens net niet hieraan voldoen.
Dan is cpu-type weer net anders etc. Dat of ik kan geen goede shop vinden om het te bestellen. Zijn er ook winkels waar ik mijn spec kan opgeven en dat ze die in elkaar zetten?
Voorbeelden van de range waar ik in zoek:
http://www.notebookcheck.net/Asus-X72JR-TY019V.32548.0.html
http://www.notebookcheck....TJ75-JO081GE.26912.0.html
pricewatch: Acer Aspire 7740G-624G50MN
http://www.notebookcheck....40G-Notebook.27466.0.html
Of iets in die richting! Mijn kennis is niet groot op dit gebied en ik ga helemaal mental op het moment door alle keuzes!
Graag zou ik hulp krijgen in het vinden van een laptop met deze spec (of soort gelijk). Oh en geen Dell! Alles behalve een dell
Vriendelijke groet,
Cas
Waar ik naar opzoek ben is een desktop vervanging waar ik ook enigszins op kan gamen.
Na uren te hebben rond gesnuffeld ben ik uit de systeem specificaties gekomen.
Wat ik in mijn laptop wil hebben is het volgende.
Videokaart: ATI Mobility Radeon HD 5650 (iets wat directx11 support)
CPU-type: Intel Core i5 430M.
Groote: 17'' + (bij betere spec en goedkopere prijs is 15.6" ook prima)
Geheugengrootte: 4GB +
Geheugentype: DDR3(een pluspunt is support voor GDDR5.)
Prijs: 800 (misschien iets meer).
Ik heb een aantal laptops gevonden die telkens net niet hieraan voldoen.
Voorbeelden van de range waar ik in zoek:
http://www.notebookcheck.net/Asus-X72JR-TY019V.32548.0.html
http://www.notebookcheck....TJ75-JO081GE.26912.0.html
pricewatch: Acer Aspire 7740G-624G50MN
http://www.notebookcheck....40G-Notebook.27466.0.html
Of iets in die richting! Mijn kennis is niet groot op dit gebied en ik ga helemaal mental op het moment door alle keuzes!
Graag zou ik hulp krijgen in het vinden van een laptop met deze spec (of soort gelijk). Oh en geen Dell! Alles behalve een dell
Vriendelijke groet,
Cas
GDDR5 ga je niet aantreffen als werkgeheugen aantreffen, dat is namelijk geheugen voor de GPU
Dit type geheugen kom je op het moment alleen op GPU's tegen van het kaliber Mobility Radeon HD5870 en die zitten buiten je prijsklasse.
Over je keuze: de schermresolutie is niet altijd gebonden aan de schermgrootte. Waarom je voorkeur hebt voor een 17" is mij niet helemaal duidelijk. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je van het meeslepen niet vrolijk wordt. Maar om toch een voorstel te doen: pricewatch: Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ
Qua bang / bucks staat deze op eenzame hoogte
Over je keuze: de schermresolutie is niet altijd gebonden aan de schermgrootte. Waarom je voorkeur hebt voor een 17" is mij niet helemaal duidelijk. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je van het meeslepen niet vrolijk wordt. Maar om toch een voorstel te doen: pricewatch: Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ
Qua bang / bucks staat deze op eenzame hoogte
Verwijderd
O Rly? Dank je voor het reageren op mijn crossposts
Dat is scherp van je!
Ja, de grote is idd niet helemaal juist en denk dat het met 15.6'' (-ish) ook gaat lukken!
En wat betreft de GDDR5 betreft, dat was op basis van het volgens:
ATI Mobility Radeon HD 5470: Entry level DirectX 11 chip with GDDR5 support but only 80 shader cores. Supports Eyefinity (up to 4 monitors) and 8-ch HD audio over HDMI. Performance on par with the old GeForce 8600M GT.
Bron. http://www.notebookcheck.net/Asus-X72JR-TY019V.32548.0.html
Dus ik dacht dat het wel mogelijk zou zijn voor die prijsklasse
Always look on the brightside... 
Maar dank je voor je moeite, en zal aangezien dat hier word geapprecieerd meer moeite steken in het uitpluizen van de zaken.
De laptop die je gelinkt hebt ziet er inderdaad goed uit. Dank je daarvoor, die neem ik zeker in overweging.
Vriendelijk groet,
Cas
Ja, de grote is idd niet helemaal juist en denk dat het met 15.6'' (-ish) ook gaat lukken!
En wat betreft de GDDR5 betreft, dat was op basis van het volgens:
ATI Mobility Radeon HD 5470: Entry level DirectX 11 chip with GDDR5 support but only 80 shader cores. Supports Eyefinity (up to 4 monitors) and 8-ch HD audio over HDMI. Performance on par with the old GeForce 8600M GT.
Bron. http://www.notebookcheck.net/Asus-X72JR-TY019V.32548.0.html
Dus ik dacht dat het wel mogelijk zou zijn voor die prijsklasse
Maar dank je voor je moeite, en zal aangezien dat hier word geapprecieerd meer moeite steken in het uitpluizen van de zaken.
De laptop die je gelinkt hebt ziet er inderdaad goed uit. Dank je daarvoor, die neem ik zeker in overweging.
Vriendelijk groet,
Cas
Verwijderd
gddr5 is veel te duur voor zo'n onbenullig chippie.
daar moet ik wel bij vermelden dat de huidige ATI low-end chips een memory bottleneck heeft, als ik mijn 4570 pak (vrijwel gelijk aan de 5470) en ik overclock de core met 15%, dan gaan de prestaties slechts een paar % omhoog.
maar als ik dan het geheugen 25% hoger til heb ik meteen 20% meer 3dmark, maar het blijft een budget kaart
daar moet ik wel bij vermelden dat de huidige ATI low-end chips een memory bottleneck heeft, als ik mijn 4570 pak (vrijwel gelijk aan de 5470) en ik overclock de core met 15%, dan gaan de prestaties slechts een paar % omhoog.
maar als ik dan het geheugen 25% hoger til heb ik meteen 20% meer 3dmark, maar het blijft een budget kaart
Hallo,
Ben al een tijdje aan het rondneuzen op het forum hier en online; wat een informatie, ongelooflijk, echt top, maar ook wel beetje veel bomen en zo .... Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn kids (worden 15 jaar) en ze willen een laptop voor internet (msn, hyves, etc), school (word, excel, etc) en ook games. Ik ben niet van plan er veel geld aan uit te geven (max EUR 700, eigenlijk iets lager), dus een echte 'games' computer zal het dan wel niet worden.
Steekworden die ik uit alle (help-)topics heb meegekregen zijn; nieuwe Intel Core processor (i3 of i5 zitten in bugdet, lijkt het) en aparte video-kaart (voor de game-experience). Dat laatste vind ik lastig; ik kan niet altijd ontdekken of iets separaat is of op het moederboard; maar mijn vraag is ook, maakt het in mijn configuratie en budget ook wel echt een verschil ?
Na lang zoeken en kijken, ben ik tot deze twee keuzes gekomen:
Toshiba Satellite L650-170 € 650 (van mei 2010)
Toshiba Satellite L650-1C5 € 680 (van augustus 2010 en dus denk ik opvolger en nieuwe model van voorgaande)
Het lijkt alsof de eerste iets langzamer is (i5 430M tov i5 450M), maar de eerste heeft wel een Radeon Mobility HD5145, en de tweede heeft geen aparte videokaart. Daarnaast zijn de verschillen niet zo groot (betere DVD drive en sneller ethernet bij de tweede).
Mijn vraag is dus; is het kleine prijsverschil de nieuwe snelheid waard (plus de drive en ethernet, al vind ik dat veel minder belangrijk), en aan de andere kant, wat is verstandig qua separate videokaart, is dat de moeite waard ?
Alvast dank.
Ben al een tijdje aan het rondneuzen op het forum hier en online; wat een informatie, ongelooflijk, echt top, maar ook wel beetje veel bomen en zo .... Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn kids (worden 15 jaar) en ze willen een laptop voor internet (msn, hyves, etc), school (word, excel, etc) en ook games. Ik ben niet van plan er veel geld aan uit te geven (max EUR 700, eigenlijk iets lager), dus een echte 'games' computer zal het dan wel niet worden.
Steekworden die ik uit alle (help-)topics heb meegekregen zijn; nieuwe Intel Core processor (i3 of i5 zitten in bugdet, lijkt het) en aparte video-kaart (voor de game-experience). Dat laatste vind ik lastig; ik kan niet altijd ontdekken of iets separaat is of op het moederboard; maar mijn vraag is ook, maakt het in mijn configuratie en budget ook wel echt een verschil ?
Na lang zoeken en kijken, ben ik tot deze twee keuzes gekomen:
Toshiba Satellite L650-170 € 650 (van mei 2010)
Toshiba Satellite L650-1C5 € 680 (van augustus 2010 en dus denk ik opvolger en nieuwe model van voorgaande)
Het lijkt alsof de eerste iets langzamer is (i5 430M tov i5 450M), maar de eerste heeft wel een Radeon Mobility HD5145, en de tweede heeft geen aparte videokaart. Daarnaast zijn de verschillen niet zo groot (betere DVD drive en sneller ethernet bij de tweede).
Mijn vraag is dus; is het kleine prijsverschil de nieuwe snelheid waard (plus de drive en ethernet, al vind ik dat veel minder belangrijk), en aan de andere kant, wat is verstandig qua separate videokaart, is dat de moeite waard ?
Alvast dank.
Verwijderd
Hallo,
Ik zoek een nieuwe laptop voor school (word, mail, msn, google enz). Ik zoek een laptop met een scherm tussen de 14' en 15.6'. Wat ik belangrijk vind is de accuduur, het liefst 4 uur of langer. Verder heb ik een budget van zo'n 500 euro, maar aangezien er weinig eisen gesteld worden aan mijn pc denk ik dat ik wel onder de 500 kan blijven.
Het is jammer dat je in de pricewatch de accuduur niet kan invullen, maar dat is begrijpelijk aangezien dat nooit goed aangegeven staat (en misschien ook niet goed aan te geven is)... Ik heb er even 4 op een rij gezet, de laatste lijkt misschien niet helemaal in het rijtje te passen maar hij lijkt me gewoon degelijk. Welke zouden jullie kiezen als jullie een zo lang mogelijke accuduur willen, en gewoon simpele dingen willen doen als internetten, tekstverwerken enz. Als 1 van de 3 bovenste al aan de eisen voldoet ga ik liever voor die dan voor de duurste (hp g62). Als iemand een beter idee heeft word dat natuurlijk ook gewaardeerd.;)
Compaq Presario CQ62-a10SD
Compaq Presario CQ62-210SD
HP Compaq CQ61-445ED (VY534EA)
HP G62-110ed (VY376EA)
Ik zoek een nieuwe laptop voor school (word, mail, msn, google enz). Ik zoek een laptop met een scherm tussen de 14' en 15.6'. Wat ik belangrijk vind is de accuduur, het liefst 4 uur of langer. Verder heb ik een budget van zo'n 500 euro, maar aangezien er weinig eisen gesteld worden aan mijn pc denk ik dat ik wel onder de 500 kan blijven.
Het is jammer dat je in de pricewatch de accuduur niet kan invullen, maar dat is begrijpelijk aangezien dat nooit goed aangegeven staat (en misschien ook niet goed aan te geven is)... Ik heb er even 4 op een rij gezet, de laatste lijkt misschien niet helemaal in het rijtje te passen maar hij lijkt me gewoon degelijk. Welke zouden jullie kiezen als jullie een zo lang mogelijke accuduur willen, en gewoon simpele dingen willen doen als internetten, tekstverwerken enz. Als 1 van de 3 bovenste al aan de eisen voldoet ga ik liever voor die dan voor de duurste (hp g62). Als iemand een beter idee heeft word dat natuurlijk ook gewaardeerd.;)
Compaq Presario CQ62-a10SD
Compaq Presario CQ62-210SD
HP Compaq CQ61-445ED (VY534EA)
HP G62-110ed (VY376EA)
Verwijderd
eerlijk gezegd denk ik dat geen van de notebooks ook maar de 3 uur haalt, vooral AMD loopt op het gebied van energiebesparing nog wat achter.
#4 is overigens de snelste, gevolgd door #2 (en wellicht #1, maar ik heb geen idee wat voor processor dat is, waarschijnlijk trager dan een c2d)
#4 is overigens de snelste, gevolgd door #2 (en wellicht #1, maar ik heb geen idee wat voor processor dat is, waarschijnlijk trager dan een c2d)
Nog eentje die het niet meer zo goed weet :-)
Mijn huidige laptop (Dell Inspiron 6400) is het aan het begeven, en ik ben op zoek naar een nieuwe. Ik zou er graag eentje willen die weer een paar jaartjes meekan, dan mag het wat extra kosten. Wat ik verwacht:
Prijsklasse: max 1000 euro
- 17,3" scherm (graag 1080p, maar dit is na wat rondneuzen volgens mij niet te krijgen in mijn prijsklasse)
- Scherm moet van goede kwaliteit zijn, dat wil zeggen, goede horizontale en vooral verticale viewing angle. Ik ben erg tevreden over het scherm van mijn Inspiron 6400, wat een 1680x1050 optioneel scherm was toendertijd.
- Beetje robuuste bouwkwaliteit. Wat minder plezierig aan mijn Inspiron 6400 is dat na ca 4 jaar het de behuizing serieuze fouten vertoond.
- Hij zal vooral gebruikt worden voor photoshop, indesign, word, internet en bekijken van video. Ik zal er niet veel op gamen.
- Zal vooral thuis worden gebruikt, dus stationair
- Accuduur geen groot issue
Al bekeken (+wat reviews)
- Dell Inspiron 17i
Goede prijs/kwaliteit verhouding. Echter twijfel ik over kwaliteit scherm en bouwkwaliteit
- Dell Vostro 3700
Ditto
- HP Pavilion dv7-4040ed
- HP ProBook 4720s (WD893EA)
Wat ik graag ook zou willen weten:
- Wat betreft de cpu's. In deze charts, komen enkele van de Intel i3's er beter uit dan de i5's. Dit is verwarrend. Wat is beste keuze?
- 5400rpm of 7200rpm harde schijf? Maakt het uit?
Dat was het zo'n beetje. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen
Mijn huidige laptop (Dell Inspiron 6400) is het aan het begeven, en ik ben op zoek naar een nieuwe. Ik zou er graag eentje willen die weer een paar jaartjes meekan, dan mag het wat extra kosten. Wat ik verwacht:
- 17,3" scherm (graag 1080p, maar dit is na wat rondneuzen volgens mij niet te krijgen in mijn prijsklasse)
- Scherm moet van goede kwaliteit zijn, dat wil zeggen, goede horizontale en vooral verticale viewing angle. Ik ben erg tevreden over het scherm van mijn Inspiron 6400, wat een 1680x1050 optioneel scherm was toendertijd.
- Beetje robuuste bouwkwaliteit. Wat minder plezierig aan mijn Inspiron 6400 is dat na ca 4 jaar het de behuizing serieuze fouten vertoond.
- Hij zal vooral gebruikt worden voor photoshop, indesign, word, internet en bekijken van video. Ik zal er niet veel op gamen.
- Zal vooral thuis worden gebruikt, dus stationair
- Accuduur geen groot issue
Al bekeken (+wat reviews)
- Dell Inspiron 17i
Goede prijs/kwaliteit verhouding. Echter twijfel ik over kwaliteit scherm en bouwkwaliteit
- Dell Vostro 3700
Ditto
- HP Pavilion dv7-4040ed
- HP ProBook 4720s (WD893EA)
Wat ik graag ook zou willen weten:
- Wat betreft de cpu's. In deze charts, komen enkele van de Intel i3's er beter uit dan de i5's. Dit is verwarrend. Wat is beste keuze?
- 5400rpm of 7200rpm harde schijf? Maakt het uit?
Dat was het zo'n beetje. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen
Verwijderd
jawel: de studio 17Ammun schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:49:
Nog eentje die het niet meer zo goed weet :-)
voor €1000 (€980 dacht ik) krijg je een i5 520m, 2x 500GB, HD5650, 4GB RAM, en een full-hd scherm
de inspirion is overigens de budgetlijn van dell, het zal wel voldoen, maar ik verwacht de kwaliteiet lager dan van jouw 6400
je hebt trouwens deze complete charts nodig: http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
Met als aanvulling dat vroegâh de Inspiron lijn gewoon de normale mainstream lijn was, wat nu de Studio is.Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:10:
[...]
de inspirion is overigens de budgetlijn van dell, het zal wel voldoen, maar ik verwacht de kwaliteiet lager dan van jouw 6400
Verder is Passmark geen goede benchmark meer. Windows 7 of 64-bit computers en laptops hebben ineens veel hogere scores gekregen, waardoor het maar net is met welk systeem een CPU is getest...

Mijn broer heeft een Studio 15. Maar ik ben alles behalve te spreken over het scherm, en meebuigende toetsenbord. Wat ik zo even heb gelezen qua reviews is dit niet anders bij de 17"versie.Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:10:
[...]
jawel: de studio 17
voor €1000 (€980 dacht ik) krijg je een i5 520m, 2x 500GB, HD5650, 4GB RAM, en een full-hd scherm![]()
je hebt trouwens deze complete charts nodig: http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
[ Voor 3% gewijzigd door Ammun op 15-08-2010 16:59 ]
Afhankelijk van het gebruik moet je toch niet te veel verwachten van de bouwkwaliteit in deze prijsklasse. 4 jaar is doorgaans al een behoorlijke tijd voor een notebook. Dat je Inspiron mankementen in de behuizing vertoond is absoluut niet raar.
HP is overigens in mijn ogen wel wat degelijker. Als je vrij hoge eisen aan de behuizing stelt is de HP ProBook denk ik de beste keuze. Overigens mis ik nog 1 laptop in je overwegingen: pricewatch: Sony Vaio F12M1E/H . Ietsje kleiner als een 17,3", maar wel full HD en volgens mij ook een beter scherm (al zou je de reviews moeten zoeken). Bouwkwaliteit van Sony is wel aardig goed, al zal ook deze hier en daar wat goedkoop aanvoelen.
HP is overigens in mijn ogen wel wat degelijker. Als je vrij hoge eisen aan de behuizing stelt is de HP ProBook denk ik de beste keuze. Overigens mis ik nog 1 laptop in je overwegingen: pricewatch: Sony Vaio F12M1E/H . Ietsje kleiner als een 17,3", maar wel full HD en volgens mij ook een beter scherm (al zou je de reviews moeten zoeken). Bouwkwaliteit van Sony is wel aardig goed, al zal ook deze hier en daar wat goedkoop aanvoelen.
Bouwkwaliteit is niet het belangrijkste. Als hij 4 jaar mee gaat ben ik er opzich wel tevreden mee. Ik heb nog geen reviews kunnen vinden, hij is redelijk nieuw als ik het goed zie. Dankje.GENETX schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:33:
Afhankelijk van het gebruik moet je toch niet te veel verwachten van de bouwkwaliteit in deze prijsklasse. 4 jaar is doorgaans al een behoorlijke tijd voor een notebook. Dat je Inspiron mankementen in de behuizing vertoond is absoluut niet raar.
[ Voor 9% gewijzigd door Ammun op 15-08-2010 18:58 ]
Dankje. Ik heb gelezen dat het scherm goed is en toetsenbord niet meebuigt, dus precies wat ik wil. Raar trouwens dat de 17,3" vaio's geen hogere specs hebben, ze blijven steken op een Intel i3. Nu zou dit momenteel wel genoeg zijn (ben een Core Duo T4200 gewend). Maar wat zou een goede reden zijn om toch voor een higher end i5/i7 te gaan?Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 19:18:
zoek reviews van de F11, die heeft precies dezelfde body.
Als je meer performance nodig hebt? Iedere dualcore CPU is al ruim zat voor de normale HTK-gebruiker. Gamers en photoshoppers hebben al snel voldoende aan een i3 of lagere Core i5. Als je echt veel rekenkracht nodig hebt voor simulaties, videobewerken etc loont het echt.
Raar is het niet overigens, de F12 is gewoon de high-end. De E-serie (14,15,6 en 17,3") zijn gewoon de mainstream notebooks van sony. Grootte zegt niks over de plaatsing in de markt
.
Raar is het niet overigens, de F12 is gewoon de high-end. De E-serie (14,15,6 en 17,3") zijn gewoon de mainstream notebooks van sony. Grootte zegt niks over de plaatsing in de markt
Nee, het heeft dan niks te maken met de plaatsing in de markt, maar dat er geen keuze is vind ik raar. Had de F12 alleen graag in het zwart gezien, ben niet zon fan van zilver. Als je hem zwart wil moet je weer veel duurder model aanschaffen. Het is geen groot obstakel hoor, maarja...toch he :-)GENETX schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:07:
Als je meer performance nodig hebt? Iedere dualcore CPU is al ruim zat voor de normale HTK-gebruiker. Gamers en photoshoppers hebben al snel voldoende aan een i3 of lagere Core i5. Als je echt veel rekenkracht nodig hebt voor simulaties, videobewerken etc loont het echt.
Raar is het niet overigens, de F12 is gewoon de high-end. De E-serie (14,15,6 en 17,3") zijn gewoon de mainstream notebooks van sony. Grootte zegt niks over de plaatsing in de markt.
Verwijderd
let erop dat ze daar de pemium versie van het scherm hebben ge-reviewd, in de goedkopre F-jes zitten... middelmatige schermenAmmun schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:50:
[...]
Dankje. Ik heb gelezen dat het scherm goed is en toetsenbord niet meebuigt,
zie ook Verwijderd in "[Ervaringen] Het Sony Vaio VGN-F11 Serie..." met een 'middelmatig scherm' moet je denken aan plaatje 3.
Eind augustus wil ik een laptop van 15,4" gaan kopen, maar ik heb hier eigenlijk weinig verstand van.
Ik wil er goed mee kunnen internetten, meerdere pokertafels tegelijk spelen, wat muziek downloaden en misschien wat films downloaden. Misschien is voor die films een HD scherm wel lekker en ik wil ook met mooi weer er buiten goed mee kunnen zitten om bijvoorbeeld te pokeren of op internet te gaan.
Als budget heb ik een ruime marge. Van 400 tot 900 euro al denk ik dat het niet zo veel hoeft te kosten voor wat ik er mee wil doen.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Ik wil er goed mee kunnen internetten, meerdere pokertafels tegelijk spelen, wat muziek downloaden en misschien wat films downloaden. Misschien is voor die films een HD scherm wel lekker en ik wil ook met mooi weer er buiten goed mee kunnen zitten om bijvoorbeeld te pokeren of op internet te gaan.
Als budget heb ik een ruime marge. Van 400 tot 900 euro al denk ik dat het niet zo veel hoeft te kosten voor wat ik er mee wil doen.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Verwijderd
Wat voor laptop met wel goede batterijduur, goed voor internet en word, 14' tot 16' zou jij mij dan aanbevelen?Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:01:
eerlijk gezegd denk ik dat geen van de notebooks ook maar de 3 uur haalt, vooral AMD loopt op het gebied van energiebesparing nog wat achter.
pricewatch: Toshiba Satellite C650-107
deze misschien? een looptijd van 5 uur. even goede reviews zoeken..
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 14:42 ]
Verwijderd
een looptijd van 5 uur? volgens de fabrikant zeker met de extended accu..
nee, voor de core-i reeks moet je zo ongeveer denken aan 3 uur voor de standaardmodellen, eventueel 4 uur met de wat zuinige moederborden.
http://www.notebookcheck....-C650-Series.34238.0.html
3 en een half uur gaat hij mee met een celeron, dat is niet echt veel....
nee, voor de core-i reeks moet je zo ongeveer denken aan 3 uur voor de standaardmodellen, eventueel 4 uur met de wat zuinige moederborden.
ofwel: cheap-ass bouwkwaliteitCons: None yet really. I'm still getting used to it because this is my first Toshiba, and I've had it for 2 days. Also bought it for $299 at Best Buy.
Moet het een bepaald type scherm zijn met bepaalde code waar ik naar kan zoeken?Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 00:14:
[...]
let erop dat ze daar de pemium versie van het scherm hebben ge-reviewd, in de goedkopre F-jes zitten... middelmatige schermen
zie ook Verwijderd in "[Ervaringen] Het Sony Vaio VGN-F11 Serie..." met een 'middelmatig scherm' moet je denken aan plaatje 3.
Verwijderd
ja, maar ik weet niet welke dat zijn, in het F11 topic weten ze dat wel:
[Ervaringen] Het Sony Vaio VGN-F11 Series topic - Deel 2
[Ervaringen] Het Sony Vaio VGN-F11 Series topic - Deel 2
Verwijderd
ik denk dat je de verkeerde van de serie voor je hebt, dit is een i3-330M.Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:34:
een looptijd van 5 uur? volgens de fabrikant zeker met de extended accu..
[...]
ofwel: cheap-ass bouwkwaliteit
http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-093077
maar alsnog rotkwaliteit dus?
Verwijderd
als de typenummers gedeeltelijk hetzelfde zijn, is in 99% van de gevallen dezelfde body gebruikt.
Mijn ouder zoeken een nieuwe laptop, die moet gaan dienen als desktopvervanger (Athlon 1.1 Ghz met 1 Gb geheugen...) Ik heb de volgende 2 kandidaten in de prijsrange van 500-700 euro, die een 17.3"scherm hebben.
pricewatch: Asus X70AE-TY047V (Goedkoper)
pricewatch: Acer Aspire 7551G-P324G50MN (+: 500 Gb, -: geen HDMI)
pricewatch: Acer Aspire 7551G-N833G32MN (met HDMI, snellere processor)
Opmerkingen?
/edit
Ik zit me trouwens wel af te vragen: is een 17.3" scherm met bijbehorende resolutie wel zo geschikt voor ouder (65+) mensen? Bij een 15.6"scherm is alles op het scherm net wat groter voor mijn gevoel en beter te lezen.
pricewatch: Asus X70AE-TY047V (Goedkoper)
pricewatch: Acer Aspire 7551G-P324G50MN (+: 500 Gb, -: geen HDMI)
pricewatch: Acer Aspire 7551G-N833G32MN (met HDMI, snellere processor)
Opmerkingen?
/edit
Ik zit me trouwens wel af te vragen: is een 17.3" scherm met bijbehorende resolutie wel zo geschikt voor ouder (65+) mensen? Bij een 15.6"scherm is alles op het scherm net wat groter voor mijn gevoel en beter te lezen.
[ Voor 16% gewijzigd door Frank Martin op 23-08-2010 08:33 ]
Voor iets meer zou ik toch voor pricewatch: Asus K70ID-TY013V gaan. Die CPU is nog een stukje beter als de AMD processoren en wat zuiniger. Ook heeft die nog een losse videokaart en de prijs is niet veel hoger. Daarbij geeft Asus 2 jaar garantie, wat ook een grote plus is.
Ik zou overigens juist voor 17" gaan. Wanneer het niet leesbaar is (en dan zou het ook niet leesbaar zijn op 15,6") dan kun je in windows de DPI instellingen wijzigen. Dan is het toch mooi dat je op 17" wat extra pixels hebt, want anders blijft er niks meer over van het scherm. Dat heb ik bij mijn opa en oma gedaan.
Ik zou overigens juist voor 17" gaan. Wanneer het niet leesbaar is (en dan zou het ook niet leesbaar zijn op 15,6") dan kun je in windows de DPI instellingen wijzigen. Dan is het toch mooi dat je op 17" wat extra pixels hebt, want anders blijft er niks meer over van het scherm. Dat heb ik bij mijn opa en oma gedaan.
Dank voor je opmerkingen. Ik zal eens kijken of ik ergens kan stoeien met die laptop. Overigens zag ik dat er een 1366 x 768 resolutie op zit, terwijl veel andere 17.3" laptops een 1600x900 (WXGA++) resolutie hebben. Heeft dat nog een bepaalde reden?
Ja, typefout... Er zijn zat shops met foutjes of zelfs onze pricewatch...
Volgens Asus is het gewoon 1600x900 en ik kan me ook niet anders voorstellen... http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=s71mWxmilNHKuIS5
Volgens Asus is het gewoon 1600x900 en ik kan me ook niet anders voorstellen... http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=s71mWxmilNHKuIS5
Okay thanks, ik zal het melden bij het PW-meldpunt!
Overigens zie ik dat de Phenom II N830 in de pricewatch: Acer Aspire 7551G-N833G32MN sneller is dan de T4400, als ik tenminste http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html mag geloven?
Maar niet de merprijs van 125 euro waard, zeker niet als je ook nog een jaar minder garantie krijgt. Daarbij haalt die CPU hogere scores als alle 3 cores worden gebruikt, maar hoe veel zware applicaties draaien je ouders? Ik denk dat het met internet, mail en word wel ongeveer ophoud? (excuse me als dat niet zo is).
Kijk maar eens naar de Cinebench scores, die geven voor alle cores en per core een score. Multicore is de Phenom idd +- 750 punten beter, per core scoort de T4400 echter 400 punten meer als de Phenom.
Kijk maar eens naar de Cinebench scores, die geven voor alle cores en per core een score. Multicore is de Phenom idd +- 750 punten beter, per core scoort de T4400 echter 400 punten meer als de Phenom.
Ik ben op zoek naar een laptop ( > 700 euro) waar ik wel een tijdje mee vooruit kan... hij wordt voornamelijk gebruikt voor de standaard huis tuin en keuken dingen... maar hij moet wel een beetje kracht over hebben als ik eens wil gamen...
Nu zit ik te denken aan de pricewatch: Samsung R730 JT01 , maar ik heb verder geen ervaring met Samsung laptops... iemand die dit wel heeft of die een vergelijkbaar alternatief heeft? (Liefst geen Acer, daar krijg ik de kriebels van, al weet ik niet waarom (dus met goed argumenten is Acer een optie
))
Nu zit ik te denken aan de pricewatch: Samsung R730 JT01 , maar ik heb verder geen ervaring met Samsung laptops... iemand die dit wel heeft of die een vergelijkbaar alternatief heeft? (Liefst geen Acer, daar krijg ik de kriebels van, al weet ik niet waarom (dus met goed argumenten is Acer een optie
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Hey AngelDust 
Je wilde toch niet serieus gaan gamen op een GeForce 310M... Die dingen zijn echt niet vooruit te branden en amper beter als een IGP. Verder, moet het 17" zijn?
Hier is iig ene lijstje in de PW met videokaarten waarop je iig nog een beetje kunt gamen:
PW met filter
15,6"
pricewatch: Asus N61JV-JX033V
pricewatch: MSI CX620-226NL
pricewatch: Acer Travelmate 5740G-334G64MN *
17,3"
pricewatch: Dell Inspiron 17R(N00N7039)
pricewatch: HP G72-a12SD (WU870EA)
Van de 15,6" heeft de Acer eigenlijk mijn voorkeur als het om gamen gaat. De HD5650 is gewoon een hele rappe kaart voor gamen en alweer 2x zo snel als de HD 5470, terwijl de 310M nog eens een stukje trager is. Acer is de laatste jaren goed teruggekomen. Je gevoel is er tegen vanwege de ellende van 4 jaar geleden, wat idd bagger was. Tegenwoordig zijn het toch wel betere notebooks, die qua kwaliteit gewoon net zo goed zijn als Samsung of Asus. Ook de service schijnt een stuk beter geworden te zijn.
Van de 17,3"-ers zou ik voor de HP gaan daar de Dell Inspiron een budget oplossing is. De Studio 17 van Dell zou wel kunnen. Die heeft ook de HD5650, maar is iets boven het budget. Dell heeft echter wel kortingen, dus wellicht dat je via de telefoon en met kortingsbonnen de prijs richting de 700 kan krijgen. Dat is wel een brute laptop iig.
Videokaartenvergelijking:
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Je wilde toch niet serieus gaan gamen op een GeForce 310M... Die dingen zijn echt niet vooruit te branden en amper beter als een IGP. Verder, moet het 17" zijn?
Hier is iig ene lijstje in de PW met videokaarten waarop je iig nog een beetje kunt gamen:
PW met filter
15,6"
pricewatch: Asus N61JV-JX033V
pricewatch: Acer Travelmate 5740G-334G64MN *
17,3"
pricewatch: Dell Inspiron 17R(N00N7039)
pricewatch: HP G72-a12SD (WU870EA)
Van de 15,6" heeft de Acer eigenlijk mijn voorkeur als het om gamen gaat. De HD5650 is gewoon een hele rappe kaart voor gamen en alweer 2x zo snel als de HD 5470, terwijl de 310M nog eens een stukje trager is. Acer is de laatste jaren goed teruggekomen. Je gevoel is er tegen vanwege de ellende van 4 jaar geleden, wat idd bagger was. Tegenwoordig zijn het toch wel betere notebooks, die qua kwaliteit gewoon net zo goed zijn als Samsung of Asus. Ook de service schijnt een stuk beter geworden te zijn.
Van de 17,3"-ers zou ik voor de HP gaan daar de Dell Inspiron een budget oplossing is. De Studio 17 van Dell zou wel kunnen. Die heeft ook de HD5650, maar is iets boven het budget. Dell heeft echter wel kortingen, dus wellicht dat je via de telefoon en met kortingsbonnen de prijs richting de 700 kan krijgen. Dat is wel een brute laptop iig.
Videokaartenvergelijking:
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
Hee Genetx.... Nu is de volgende in de aanbieding: pricewatch: Asus K70IJ-TY146V
Nu is het dus kiezen tussen deze of pricewatch: Asus K70ID-TY013V
Wat zou me nou over de streep moeten halen om of voor de één of voor de ander te kiezen?
/edit
Die 013V heeft wel een érg snellere CPU zeg... Ik denk dat ik er wel uit ben.
/edit
CPU is GPU, excuses....
Nu is het dus kiezen tussen deze of pricewatch: Asus K70ID-TY013V
/edit
Die 013V heeft wel een érg snellere CPU zeg... Ik denk dat ik er wel uit ben.
/edit
CPU is GPU, excuses....
[ Voor 13% gewijzigd door Frank Martin op 24-08-2010 07:10 ]
De pricewatch: Asus K70IJ-TY146V heeft de snellere CPU (geen T4200, maar T4500, weer een PW fout...). Veel maakt dat echter niet uit. De K70ID heeft echter een eigen videokaart.
Ik vrees dat het toch de pricewatch: Asus K70IJ-TY146V wordt aangezien de pricewatch: Asus K70ID-TY013V niet meer leverbaar is, schijnt EOL te zijn...
-
[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 12:54 ]
Verwijderd
Beste allen,
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en ik als vrouw weet daar niet zoveel vanaf, dus ik had de hoop dat jullie mij konden helpen.
Mijn prijsklasse is tot 750/800 euro (liefst onder de 700). Ik heb de laptop voornamelijk nodig voor mijn studie en onderzoek (werken met dingen als Access, Excel, Word, SPSS, etc.). Daarnaast vind ik het leuk om af een toe een spelletje te kunnen doen (bv. Sims), maar eigenlijk doe ik dat bijna nooit.
Na een klein onderzoekje op internet ben ik erachter gekomen dat je i3, i5 en i7 hebt. Het lijkt mij dat ik i7 niet nodig heb (en daarnaast is het ook te duur). Nu twijfel ik of ik i3 of i5 moet nemen. Weten jullie wat je daar in het dagelijks gebruik het verschil tussen is?
Alvast bedankt!
Groetjes, Elise
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en ik als vrouw weet daar niet zoveel vanaf, dus ik had de hoop dat jullie mij konden helpen.
Mijn prijsklasse is tot 750/800 euro (liefst onder de 700). Ik heb de laptop voornamelijk nodig voor mijn studie en onderzoek (werken met dingen als Access, Excel, Word, SPSS, etc.). Daarnaast vind ik het leuk om af een toe een spelletje te kunnen doen (bv. Sims), maar eigenlijk doe ik dat bijna nooit.
Na een klein onderzoekje op internet ben ik erachter gekomen dat je i3, i5 en i7 hebt. Het lijkt mij dat ik i7 niet nodig heb (en daarnaast is het ook te duur). Nu twijfel ik of ik i3 of i5 moet nemen. Weten jullie wat je daar in het dagelijks gebruik het verschil tussen is?
Alvast bedankt!
Groetjes, Elise
Ik zou dan even bij Dell gaan kijken omdat dat voor zover ik weet de enige fabrikant is die aan software refund doet.Stevanov schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:12:
Ik ben voor mijn opleiding op zoek naar een niet al te dure laptop, het liefst zo goedkoop mogelijk. Een voorwaarde is wel dat ik autocad redelijk moet kunnen draaien. Ik kan hier via school nl. gratis aan komen, net als Windows. Deze kan ik ook gratis krijgen, wat me op het volgende brengt; is het mogelijk om een laptop zonder windows er op aan te schaffen? want ik kan gratis aan de software komen.
Alvast bedankt
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Een Dell Inspiron of Studio zijn wel goede laptops. En Dell geeft makkelijk een refund op Windows. Wel zou ik kijken naar een model met een losse videokaart.Stevanov schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:12:
Ik ben voor mijn opleiding op zoek naar een niet al te dure laptop, het liefst zo goedkoop mogelijk. Een voorwaarde is wel dat ik autocad redelijk moet kunnen draaien. Ik kan hier via school nl. gratis aan komen, net als Windows. Deze kan ik ook gratis krijgen, wat me op het volgende brengt; is het mogelijk om een laptop zonder windows er op aan te schaffen? want ik kan gratis aan de software komen.
Alvast bedankt
i3 of i5 maakt weinig uit eigenlijk. Voor jou eisen kunnen we prima onder die 700 euro blijven, dus laten we het daar ook maar op houden. In de pricewatch kom ik op dit filter uit met geschikte laptops.Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 00:04:
Beste allen,
Alvast bedankt!
Groetjes, Elise
Snelle MSI laptop met prima hardware voor minder dan 700 euro.
pricewatch: Asus X52JB-SX012V
Ook een leuke Asus laptop met wat mindere hardware, maar nog steeds zeer krachtig voor het geld.
pricewatch: Asus K52JC-EX090V is op zich een prima notebook, heeft alleen niet de snelste videokaart. Als je het bij de sims laat dan is dat echter geen probleem.
[ Voor 67% gewijzigd door GENETX op 03-09-2010 18:17 ]
Verwijderd
de laatste tijd doet dell echter moeilijk:GENETX schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:09:
[...]
Een Dell Inspiron of Studio zijn wel goede laptops. En Dell geeft makkelijk een refund op Windows. Wel zou ik kijken naar een model met een losse videokaart.
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund
waarom het word geweigerd maar het wel in de gebruiksovereenkomt staat, mag joost weten.

Verwijderd
Dankjewel voor deze heldere uitleg GENETX! Ik ben nu aan het kijken naar de laatste laptop die je noemde (Asus K52JC-EX090V), mede omdat deze bij Centralpoint.nl erg goedkoop was (540 euro incl. verzendkosten). Ik wilde graag nog iets vragen over deze notebook. Weet iemand misschien hoe je kan zien of de accu goed is? Ik kon dit op internet nergens vinden.GENETX schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:09:
[...]
i3 of i5 maakt weinig uit eigenlijk. Voor jou eisen kunnen we prima onder die 700 euro blijven, dus laten we het daar ook maar op houden. In de pricewatch kom ik op dit filter uit met geschikte laptops.
Snelle MSI laptop met prima hardware voor minder dan 700 euro.
pricewatch: Asus X52JB-SX012V
Ook een leuke Asus laptop met wat mindere hardware, maar nog steeds zeer krachtig voor het geld.
pricewatch: Asus K52JC-EX090V is op zich een prima notebook, heeft alleen niet de snelste videokaart. Als je het bij de sims laat dan is dat echter geen probleem.
Verwijderd
Sorry, ik wilde graag nog iets vragen. In de Asus X52JB zit een HD5145, dit is een 512MB videokaart. De 310M die in de K52JC zit, is echter een 1GB videokaart. Is de 310M dan niet sneller?Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 13:23:
[...]
Dankjewel voor deze heldere uitleg GENETX! Ik ben nu aan het kijken naar de laatste laptop die je noemde (Asus K52JC-EX090V), mede omdat deze bij Centralpoint.nl erg goedkoop was (540 euro incl. verzendkosten). Ik wilde graag nog iets vragen over deze notebook. Weet iemand misschien hoe je kan zien of de accu goed is? Ik kon dit op internet nergens vinden.
Meer geheugen op een videokaart wil niet zeggen dat het per definitie sneller is.
Laat ik een voorbeeld geven: we hebben twee auto's, de ene auto weegt 800KG en heeft 500 PK aan vermogen, de andere auto weegt 2.000KG en heeft een vermogen van 600PK. De auto van 2.000KG heeft dan wel meer vermogen maar weegt in verhouding ook veel meer. De lichte auto is dus sneller.
Zo zit het ook met de videokaarten: de 310M mag dan wel meer geheugen hebben, de HD5145 heeft meer shaders. Wat zijn shaders? Shaders zijn in feite een lopende band. De grondstoffen (data die de shaders moeten verwerken) komen op de lopende band en moeten tot een product (het beeld dat wordt weergegeven) worden verwerkt. Nu komt er meer bij kijken dan alleen het aantal shaders maar laten we het simpel houden.
Zo heeft de HD5145 meer shaders dan de 310M al kan je dat niet 1-op-1 vergelijken gezien de techniek van beide videokaarten een appel en een peer zijn. En om een lang verhaal kort te maken: de HD5145 is sneller dan de 310M
Laat ik een voorbeeld geven: we hebben twee auto's, de ene auto weegt 800KG en heeft 500 PK aan vermogen, de andere auto weegt 2.000KG en heeft een vermogen van 600PK. De auto van 2.000KG heeft dan wel meer vermogen maar weegt in verhouding ook veel meer. De lichte auto is dus sneller.
Zo zit het ook met de videokaarten: de 310M mag dan wel meer geheugen hebben, de HD5145 heeft meer shaders. Wat zijn shaders? Shaders zijn in feite een lopende band. De grondstoffen (data die de shaders moeten verwerken) komen op de lopende band en moeten tot een product (het beeld dat wordt weergegeven) worden verwerkt. Nu komt er meer bij kijken dan alleen het aantal shaders maar laten we het simpel houden.
Zo heeft de HD5145 meer shaders dan de 310M al kan je dat niet 1-op-1 vergelijken gezien de techniek van beide videokaarten een appel en een peer zijn. En om een lang verhaal kort te maken: de HD5145 is sneller dan de 310M
Misschien voor mij ook nog een goede tip.
Wat zoek ik...
een 15 inch laptop, goed gebouwd om ook casual te gamen. Zelf kom ik dan op een nvidia gt330m en een ati 5650...
Mijn budget is max ongeveer 800 euro zelf zat ik aan het volgende te denken...
Samsung r580-JS04 (i3) of JS06 (i5) (maakt het veel verschil want scheelt 100 euro)
Acer Travelmate 5740G-334G64MN - toch nog steeds dat acer gevoel (en dan bedoel ik niet pos)
Iemand advies, suggesties....
Wat zoek ik...
een 15 inch laptop, goed gebouwd om ook casual te gamen. Zelf kom ik dan op een nvidia gt330m en een ati 5650...
Mijn budget is max ongeveer 800 euro zelf zat ik aan het volgende te denken...
Samsung r580-JS04 (i3) of JS06 (i5) (maakt het veel verschil want scheelt 100 euro)
Acer Travelmate 5740G-334G64MN - toch nog steeds dat acer gevoel (en dan bedoel ik niet pos)
Iemand advies, suggesties....
PSN: JustinNL79
De Samsung is echt een hele goede laptop. Dat is eigenlijk de laptop die ik echt aan kan raden voor jou eisen. De Core i5 520M is wel erg snel, maar een Core i3 is snel genoeg. Het is het geld wel waard, maar afhankelijk van wat je er mee doet. Ga je enkel wat gamen en simpele dingen doen, dan is de i3 genoeg, bij videobewerken ga je wel wat hebben aan de i5.
Thx voor je goede advies... had idd al gelezen dat de samsung erg goed scoort. Het maakt dus niet zoveel uit of je nou een GF330 of Ati 5650 hebt !? GF heeft nml geen dx11.... wat ook nogal vervelend is, is dat als je iets eenmaal wilt en het dan overal voorraad 0 is is dat nogal vervelend... i3 van samsung moeilijk te krijgen, waarom weet ik niet. i5 is wel te krijgen. Omdat ik eigenlijk alleen maar af en toe een spelletje speel en fotobewerking doe geen videobewerking lijkt me die i3 toch wel de moeite waard om op te wachten....
Iemand nog een tip waar ik de R580 JS04 kan bestellen.... ze zijn allemaal in bestelling die ik kan zien. Online winkels mogen ook trouwens
Vind samsung denk ik toch wat beter als acer.... en als het kwa video niet veel uitmaakt... als ik geen i5 nodig heb steek ik die 100 euro wel in mijn zak
moet ik alleen nog een zaak zien te fixen die hem ook daadwerkelijk heeft... de i3
Verwijderd
Hallo allemaal.
Laat ik beginnen met te vertellen dat ik niet al te veel verstand heb van hardware op het gebied van Laptops.
Nu zijn er meerdere topics over ..... wat is de beste laptop enz...
Maar mijn vraag is of de Laptop ASUS PRO78JQ-TY060V een goede aankoop is.
Deze laptop komt pas van de Week in Nederland op de markt maar is volgens mij een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ik zit er dus zwaar overna te denken deze te kopen.
Prijs is rond de 999,00 Euro
-17' 3 HD 1600x900px
-4GB
-500 GB harde schijf.
-Intel Core i7-720QM
-MS Windows 7 home premium
-DVD+brander
-Geheugenkaart lezer
-Ati Mobility Radeon HD5730 1GB
-Geintr. webcam
-Draadloos netwerk
-Hdmi
Ik wil een zo goed mogelijke lapdoos die weer even een paar jaartjes meekan....
Ik speel er ook games op niet veel en zeker niet de allerzwaarste (i'm a ps3 junkie)....vindt het niet zo heel erg boeiend als ik de instel terug moet schroeven om een bepaald spel te kunnen spelen...maar volgens mij kan ik met deze Core i7 in combi met de Ati redelijk gamen.
Daarnaast heb ik mn lapdoos nodig voor veel multi-tasking....foto's & films bewerken/kijken...en natuurlijk surfen op het net...
Waar het op neer komt is dat ik (en wie niet lijkt me) zoveel mogelijk lapdoos (kwa prestaties) voor max 1000 Euro kan krijgen.
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Grtz ....a Noob
Ps.
Had al een topic gestart.....wou deze verwijderen omdat hier meer reactie komt....maar kan hem niet terug vinden...
Dus heren Moderators mijn verontschuldiging voor dus een dubbele topic....
Laat ik beginnen met te vertellen dat ik niet al te veel verstand heb van hardware op het gebied van Laptops.
Nu zijn er meerdere topics over ..... wat is de beste laptop enz...
Maar mijn vraag is of de Laptop ASUS PRO78JQ-TY060V een goede aankoop is.
Deze laptop komt pas van de Week in Nederland op de markt maar is volgens mij een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ik zit er dus zwaar overna te denken deze te kopen.
Prijs is rond de 999,00 Euro
-17' 3 HD 1600x900px
-4GB
-500 GB harde schijf.
-Intel Core i7-720QM
-MS Windows 7 home premium
-DVD+brander
-Geheugenkaart lezer
-Ati Mobility Radeon HD5730 1GB
-Geintr. webcam
-Draadloos netwerk
-Hdmi
Ik wil een zo goed mogelijke lapdoos die weer even een paar jaartjes meekan....
Ik speel er ook games op niet veel en zeker niet de allerzwaarste (i'm a ps3 junkie)....vindt het niet zo heel erg boeiend als ik de instel terug moet schroeven om een bepaald spel te kunnen spelen...maar volgens mij kan ik met deze Core i7 in combi met de Ati redelijk gamen.
Daarnaast heb ik mn lapdoos nodig voor veel multi-tasking....foto's & films bewerken/kijken...en natuurlijk surfen op het net...
Waar het op neer komt is dat ik (en wie niet lijkt me) zoveel mogelijk lapdoos (kwa prestaties) voor max 1000 Euro kan krijgen.
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Grtz ....a Noob
Ps.
Had al een topic gestart.....wou deze verwijderen omdat hier meer reactie komt....maar kan hem niet terug vinden...
Dus heren Moderators mijn verontschuldiging voor dus een dubbele topic....