Voot 500 euro kun je dat echt wel vergeten. Daar komen gewoon goedkope schermen in met leuke spiegellaag.boukebuffel schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:34:
Beste dames en heren,
allereerst bedankt voor alle reviews en forumposts etc.! Ik gebruik tweakers.net al jarenlang om mijn keuzes op computer gebied te maken. Nu koop ik voor het eerst een laptop en ik wil geen 'miskoop' doen (als later blijkt dat ik niet de beste keuze heb gemaakt baal ik er altijd van)
Mijn laptop hoeft niet bijzonder te zijn, op een drietal dingetjes na:
- Ik zal hem vaak in de tuin gebruiken (zonlicht)
Laptop geluid is niet je van het. Oordopjes bieden wel uitkomst.- Ik wil een cursus Spaans volgen en misschien is het handig als het geluid van de laptop zelf dan goed is? (geen ervaring met laptop-geluid)
Die eisen zijn al vrij fors en om eerlijk te zijn. 500 euro is maar een heel beperkt budget voor een notebook waaraan toch nog vrij forse eisen worden gesteld. Zeker omdat je en een snelle processor en een dedicated videokaart nodig gaat hebben.- De enige zware taak zal zijn: Football Manager 2010 (en binnenkort 2011)
Ik weet niet precies wat belangrijk is om dit spel redelijk te laten lopen. Om je een idee te geven: tijdens de wedstrijd berekent ie van alle 22 spelers die elk een stuk of 50 stats hebben wat ze doen. Tussen de wedstrijden door zit het rekenwerk hem vooral in het berekenen van alle andere wedstrijden van meerdere competities. Op mijn 1 jaar oude high-end PC duurt het al 5-6 seconden om bijvoorbeeld van zaterdag naar maandag te gaan. Qua graphics gaat het om zeer eenvoudige, maar wel 3D graphics. Ik heb de system requirements opgezocht:
[...]
Let wel dat de laptop FM 2011 en het liefst ook 2012 nog moet kunnen draaien, dus de requirements zullen wat stijgen.
Ik kan zelf niet de keuze maken of ik bijvoorbeeld een videokaart nodig heb of niet en hoe belangrijk het is om een i3 te nemen ten opzichte van de oudere processors (mijn gevoel zegt liever i3) plus hoe belangrijk is het RAM geheugen? 2,3 of 4?
Looks maken mij niets uit en qua prijs moet het niet veel meer dan 500e kosten
Alvast enorm bedankt
Voor 530 euro heb je bv een Dell Studio 15. Die heeft een HD 5470 videokaart en Core i3. Gezien de eisen zou ik zeker niet lager gaan.
Dan kom ik op een Pricewatch filter die enkel notebooks geeft boven je budget:
Pricewatch met geschikte notebooks
Daarmee lijkt de Studio 15 de beste optie. Als je echter echt niet meer geld bijelkaar kan rapen, dan kunnen we kijken naar notebooks zonder videokaart of Core i CPU. Wederom een pricewatch filter
Maar ook daar zit maar weinig spul tussen met een goede CPU. pricewatch: Toshiba Satellite L500-1ZR kan dan nog, maar het houdt niet over. Garanties dat je het spel een beetje vlot kan spelen zijn lastig te geven.
Wat zijn de specs van je PC overigens?