Op zich geen rare laptop. De N71JQ die eigenlijk gelijk is hebben we al eens behandeld in de NBBG:Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:59:
Hallo allemaal.
Laat ik beginnen met te vertellen dat ik niet al te veel verstand heb van hardware op het gebied van Laptops.
Nu zijn er meerdere topics over ..... wat is de beste laptop enz...
Maar mijn vraag is of de Laptop ASUS PRO78JQ-TY060V een goede aankoop is.
Deze laptop komt pas van de Week in Nederland op de markt maar is volgens mij een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ik zit er dus zwaar overna te denken deze te kopen.
Prijs is rond de 999,00 Euro
-17' 3 HD 1600x900px
-4GB
-500 GB harde schijf.
-Intel Core i7-720QM
-MS Windows 7 home premium
-DVD+brander
-Geheugenkaart lezer
-Ati Mobility Radeon HD5730 1GB
-Geintr. webcam
-Draadloos netwerk
-Hdmi
Ik wil een zo goed mogelijke lapdoos die weer even een paar jaartjes meekan....
Ik speel er ook games op niet veel en zeker niet de allerzwaarste (i'm a ps3 junkie)....vindt het net zo heel erg boeiend als ik de instel terug moet schroeven om een bepaald spel te kunnen spelen...maar volgens mij kan ik met deze Core i7 in combi met de Ati redelijk gamen.
Daarnaast heb ik mn lapdoos nodig voor veel multi-tasking....foto's & films bewerken/kijken...en natuurlijk surfen op het net...
Waar het op neer komt is dat ik (en wie niet lijkt me) zoveel mogelijk lapdoos (kwa prestaties) voor max 1000 Euro kan krijgen.
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Grtz ....a Noob
reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: juni 2010
Alleen heb ik 1 nadeel: De resolutie van 1600x900 pixels. Met videobewerken zijn pixels wel welkom, en een Full HD resolutie is wel aan te raden. Helaas is de Vaio F12 niet meer te verkrijgen en komt de F13 binnenkort: nieuws: Sony geeft Vaio E-, F- en L-modellen een update
De F12 was met 1040 iets over het budget, maar het wel absoluut waard. De F13 zal wel dezelfde prijs krijgen, maar duurt dus nog even tot deze beschikbaar is. Helaas kun je bij Dell geen Full HD scherm krijgen op de Studio 17 zie ik. In een kleiner formaat, de Studio XPS 16 echter wel: http://www1.euro.dell.com...io-xps-16&s=dhs&cs=nldhs1
Ook dat is een leuke laptop. De videokaart van de Sony en de Dell is wat minder, maar aangezien je daar toch minder waarde aan hecht (het verschil is niet erg groot, 10-15%) is het denk ik wel verstandig om juist te kiezen voor een goed scherm om een goed overzicht te houden bij het bewerken van video's en foto's.
Nu al niet meer je topic terug kunnen vindenPs.
Had al een topic gestart.....wou deze verwijderen omdat hier meer reactie komt....maar kan hem niet terug vinden...![]()
Dus heren Moderators mijn verontschuldiging voor dus een dubbele topic....

Heb al even een melding gemaakt, een moderator zal vroeg of laat wel een slotje zetten. Dat wordt dus wel geregeld en verder: Van harte welkom op GoT