Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:59:
Hallo allemaal.

Laat ik beginnen met te vertellen dat ik niet al te veel verstand heb van hardware op het gebied van Laptops.
Nu zijn er meerdere topics over ..... wat is de beste laptop enz...
Maar mijn vraag is of de Laptop ASUS PRO78JQ-TY060V een goede aankoop is.
Deze laptop komt pas van de Week in Nederland op de markt maar is volgens mij een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ik zit er dus zwaar overna te denken deze te kopen.
Prijs is rond de 999,00 Euro

-17' 3 HD 1600x900px
-4GB
-500 GB harde schijf.
-Intel Core i7-720QM
-MS Windows 7 home premium
-DVD+brander
-Geheugenkaart lezer
-Ati Mobility Radeon HD5730 1GB
-Geintr. webcam
-Draadloos netwerk
-Hdmi

Ik wil een zo goed mogelijke lapdoos die weer even een paar jaartjes meekan....
Ik speel er ook games op niet veel en zeker niet de allerzwaarste (i'm a ps3 junkie)....vindt het net zo heel erg boeiend als ik de instel terug moet schroeven om een bepaald spel te kunnen spelen...maar volgens mij kan ik met deze Core i7 in combi met de Ati redelijk gamen.
Daarnaast heb ik mn lapdoos nodig voor veel multi-tasking....foto's & films bewerken/kijken...en natuurlijk surfen op het net...
Waar het op neer komt is dat ik (en wie niet lijkt me) zoveel mogelijk lapdoos (kwa prestaties) voor max 1000 Euro kan krijgen.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Grtz ....a Noob
Op zich geen rare laptop. De N71JQ die eigenlijk gelijk is hebben we al eens behandeld in de NBBG:
reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: juni 2010

Alleen heb ik 1 nadeel: De resolutie van 1600x900 pixels. Met videobewerken zijn pixels wel welkom, en een Full HD resolutie is wel aan te raden. Helaas is de Vaio F12 niet meer te verkrijgen en komt de F13 binnenkort: nieuws: Sony geeft Vaio E-, F- en L-modellen een update

De F12 was met 1040 iets over het budget, maar het wel absoluut waard. De F13 zal wel dezelfde prijs krijgen, maar duurt dus nog even tot deze beschikbaar is. Helaas kun je bij Dell geen Full HD scherm krijgen op de Studio 17 zie ik. In een kleiner formaat, de Studio XPS 16 echter wel: http://www1.euro.dell.com...io-xps-16&s=dhs&cs=nldhs1

Ook dat is een leuke laptop. De videokaart van de Sony en de Dell is wat minder, maar aangezien je daar toch minder waarde aan hecht (het verschil is niet erg groot, 10-15%) is het denk ik wel verstandig om juist te kiezen voor een goed scherm om een goed overzicht te houden bij het bewerken van video's en foto's.
Ps.
Had al een topic gestart.....wou deze verwijderen omdat hier meer reactie komt....maar kan hem niet terug vinden... :?
Dus heren Moderators mijn verontschuldiging voor dus een dubbele topic....
Nu al niet meer je topic terug kunnen vinden :N

Heb al even een melding gemaakt, een moderator zal vroeg of laat wel een slotje zetten. Dat wordt dus wel geregeld en verder: Van harte welkom op GoT :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:58:
De F12 was met 1040 iets over het budget, maar het wel absoluut waard. De F13 zal wel dezelfde prijs krijgen, maar duurt dus nog even tot deze beschikbaar is. Helaas kun je bij Dell geen Full HD scherm krijgen op de Studio 17 zie ik. In een kleiner formaat, de Studio XPS 16 echter wel: http://www1.euro.dell.com...io-xps-16&s=dhs&cs=nldhs1
helaas moet je daarvoor bellen...

blijkbaar is het dit keer net zo'n ramp als vorige keer met het multimediasegment: sony niet leverbaar, dell onduidelijkheden over wat er wel en niet mogelijk is, en asus die het gewoon vertikt ook maar 1 laptop uit te brengen met een fatsoenlijke resolutie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee hoor, in die link krijg ik al standaard 1080P:
Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik doelde op de studio 17.

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Mijn vorige laptop is uit mijn huis gestolen.

Ik zag de volgende laptop bij Mediamarkt (deze week in folder Mediamarkt Eindhoven voor prijs van 599 EURO):

Asus K70ID TY013

Specs:
Intel Dual Core T4400 2,13Ghz Level 2 MB Cache FSB 800Mhz
3GB Werkgeheugen (3072MB)
320GB Harde schijf (5400Rpm)
Scherm 17,3"
Nvidea Geforce GT 320 1024MB videokaart
DVD+/- RW Duallayer
Webcam
3x USB
1x HDMI
Wlan 802.11N
Windows 7 Home Premium

(Bij de pricewatch zag ik wel de Asus K70ID-TY013V staan. Ik heb geen idee wat de toevoeging V betekent dus of dit dezelfde is.

Ik had een budget van maximaal 600 EURO in mijn hoofd voor een laptop.
Het is een laptop voor thuisgebruik hij hoeft dus niets steeds mee overal naar toe genomen te worden.
Ik vind het prettig als er een ingebouwde webcam op de laptop zit.

Het hoeft geen superzware Game PC te zijn, maar wil wel graag films op de laptop kunnen bekijken en met een kabel deze ook op TV kunnen bekijken.
Laptop moet verder solide zijn. Ik heb al ooit meegemaakt dat scharnieren braken.
Wat vinden jullie van de videokaart die erin zit?
Wat vinden jullie van het beeldscherm? Geeft dit een mooi beeld?
Loopt de PC redelijk vlot en gaat deze niet meteen haperen als je een paar programma's op de PC tegelijkertijd aan hebt staan.

Ik wil foto's er op bekijken, video's draaien, E-mailen, internetten, games op spelen (voor alle duidelijkheid hier hoeven niet meteen de allerzwaarste games op te draaien), wat excelspreadsheets.
Met het opstellen van de volgende NBBG kwam ik voor het 17" alternatief uit op pricewatch: Asus PRO79ID-TY082V

Dat is dezelfde notebook, alleen een andere naam. Wel is de processor nog net iets sneller zoals je kan zien.

Op zich is het een prima notebook. Leuke videokaart voor dit budget, prima processor (ook voor multitasken goed genoeg) en een goede prijs. De scharnieren zijn bij Asus wel aardig goed. Alleen, doe er voorzichtig mee. Als je je laptop steeds dichtramt (wat ik soms wel mensen zie doen) dan is hij idd zo kapot... Gewoon rustig dichtdoen en er is niks aan de hand.

Als je TV hdmi heeft dan kun je hem gewoon aansluiten op de TV. Het scherm zal wel niet zo geweldig zijn, maar dat ga je toch niet anders krijgen met 600 euro. De weer te geven kleuren zijn bij dit soort laptops nooit fantastisch, al kun je met kalibratie wellicht nog een hoop winst halen, het blijven budgetschermen.

Verwijderd

GENETX Ik heb even gekeken naar de ASUS PRO7(ID-TY082V) .
Als ik het goed zie is het verschil alleen de Intel Pentium Dual Core T4500 2,3Ghz t.o.v. Intel Dual Core T4400 2,13Ghz?

Dat zal waarschijnlijk dus een tikje sneller zijn. Geen idee of je het verschil echt merkt.
Ik zie dat bij ZERCOM de prijzen ligt op 606,60 EURO. Dat scheelt dus dan maar 7,60 EURO met de laptop van Mediamarkt. Is dus aan te raden om naar ZERCOM te gaan?

Wat betreft de scharnieren. Ik heb zelf geen scharnieren gebroken. Ik heb ooit een Dell Laptop D600 gehad (out of lease van mijn werk). Mijn ex vriendin heeft er wel eens op gewerkt en op een gegeven moment onstond er een klein knikje in de behuizing bij het rechterscharnier waardoor deze dus eruit dreigde te springen.. uiteindelijk op meerdere plaatsen in die hoek ging het vreemd.. wat resulteerde in kortsluiting. De scharnieren van Asus van laatste laptop zagen er wel goed uit

Wat ik was vergeten te vragen.. Hoe staat het eigenlijk met het geluid? Ik heb wel eens een laptop gehad waar het geluid heel zacht was en helemaal niet goed..
Het zijn Altec Lansing speakers. Wel zitten ze helaas aan de voorzijde, in het schuin aflopende deel. De speakers zelf zijn erg goed. Ik heb ze zelf ook in mijn Asus notebook, en ze kunnen behoorlijk luid. Maar helaas zorgt de plaatsing er wel voor dat het geluid er lang niet zo mooi uit komt. Het blijft een beetje hangen waardoor het lang niet zo mooi klinkt als ze kunnen..

Verwijderd

Fijn om te weten dat de speakers in ieder geval goed zijn.

Verschil tussen ASUS K70ID-TY013V en PRO7(ID-TY082V) is dus enkel het verschil in de processor

Mischien een rare vraag maar Mediamarkt Eindhoven adverteert op de voorpagina van hun flyer met ASUS K70ID-TY013V terwijl ZERCOM een alternatief heeft PRO7(ID-TY082V (wat nog tikkeltje sneller is) voor vrijwel dezelfde prijs (geen aanbieding).

Is de aanbieding van Mediamarkt helemaal niet zo goedkoop of is het omdat ZERCOM een internetwinkel is of zo? Ben meer gewend om naar fysieke winkels te gaan voor een laptop dus wellicht dat ik daarom daar eerst kijk.
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:43:
Is de aanbieding van Mediamarkt helemaal niet zo goedkoop of is het omdat ZERCOM een internetwinkel is of zo?
Dat laatste. Internetwinkels zijn altijd goedkoper. Doorgaans kun je aanhouden dat aanbiedingen bij normale winkels de normale verkoopprijs bij webshops is.

Bij Zercom betaal je gewoon veel minder voor personeel en het pand. Daar komt het verschil weg.

Verwijderd

OK.. bedankt.. dus wellicht is de tip... laptop bekijken bij winkel als Mediamarkt.. en bestellen en ophalen.. bij ZERCOM of 4Launch? Ik zit me ineens te bedenken .. dat de naam 4launch mij wel wat zegt. Ze zitten allebei in Eindhoven.. En bij 4Launch kun je ook 's-avonds en in het weekend ophalen.. dus daar gaat mijn voorkeur denk ik naar uit. Ze hebben goede recencies (ook niet onbelangrijk).. Alleen moet je dus eerst bestellen. Mischien vanavond dus even langs Mediamarkt gaan om de Asus K70ID TY013 te bekijken... Dan heb ik in ieder geval een goed idee. wat ik koop en daarna de andere bij 4launch online bestellen.

Bij zaken als Mediamarkt kun je meteen laptop meenemen.. op zich is dat wel fijn.. dan heb je dat gevoel van kopen nog echt :) Maar goed.. daarna moet je nog met de laptop gaan werken

Laptops zoeken blijft iets lastigs.. ik weet niet of je nog een ander goed alternatief in de range 500-600 EURO?
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:56:
OK.. bedankt.. dus wellicht is de tip... laptop bekijken bij winkel als Mediamarkt.. en bestellen en ophalen.. bij ZERCOM of 4Launch? Ik zit me ineens te bedenken .. dat de naam 4launch mij wel wat zegt. Ze zitten allebei in Eindhoven.. En bij 4Launch kun je ook 's-avonds en in het weekend ophalen.. dus daar gaat mijn voorkeur denk ik naar uit. Ze hebben goede recencies (ook niet onbelangrijk).. Alleen moet je dus eerst bestellen. Mischien vanavond dus even langs Mediamarkt gaan om de Asus K70ID TY013 te bekijken... Dan heb ik in ieder geval een goed idee. wat ik koop en daarna de andere bij 4launch online bestellen.
Bij Zercom zul je ook eerst moeten bestellen gok ik. Alles zit toch in een centraal magazijn waarna het direct naar de klant of de shop wordt verstuurd. Allemaal kostenbesparing.

En ja, dat zijn dan weer de nadelen bij een online shop. Nou scheelt het bij deze laptop niet zo veel, maar er zijn zat gevallen waarbij je bij online winkelen dus gewoon even 100 euro bespaard. Op mijn eerste laptop was dat zelfs 165 euro! Daarvoor wil ik wel 1 of 2 dagen wachten hoor :+
Laptops zoeken blijft iets lastigs.. ik weet niet of je nog een ander goed alternatief in de range 500-600 EURO?
Nope. De afgelopen 2 weken ben ik aan het zoeken geweest voor de NBBG die vrijdag online zou moeten komen. Daar ben ik maar weinig tegen gekomen wat uberhaupt interessant was, laat staan beter...

Verwijderd

Is het snelheidverschil van de processor het waard om bij een onlineshop te bestellen? Ik woon zelf ongeveer 25km van eindhoven. Of is dat verschil zo klein dat je het eigenlijk amper merkt?
Je zal het ook weer niet zo snel merken. Dus je kan idd even goed wel bij de Mediamarkt halen als je wilt. Ik bespeur dat dat ook jou voorkeur heeft :+ :P

Verwijderd

Ik heb geen duidelijke voorkeur.. aan de andere kant... wel met de aankoop van deze laptop iets K#T's afsluiten.. die gestolen laptop is gekoppeld aan een bepaald verhaal..(welke ik voor mezelf nog niet helemaal afsgesloten heb.. en ieder geval niet aan een forum toe vertrouw)..

Wel prettig in ieder geval.. dat je me goed helpt met mijn vragen...:) altijd fijn....

Verwijderd

beste mensen,
ik ben op zoek naar een laptop, maar ik heb geen idee waar ik naar moet kijken, etc.
ik wil em vooral gebruiken voor films, muziek, msn, internet, mail en hier en daar eens een nieuwe game te spelen(prima als ik dit op low settings kan doen).

moet wel een beetje draagbaar zijn, daar ik em ook mee naar school/stage wil kunnen nemen.

mijn budget is max 700 euro.
Ik kom uit op deze laptop:
Pricewatch gefilterd

Aangezien 2 niet leverbaar zij blijven deze 2 over:
pricewatch: Acer Travelmate 5740G-334G64MN
pricewatch: Asus N61JV-JX033V

De Acer heeft de beste GPU, de Asus. De Asus heeft echter weer de snellere processor, al heb je daar weinig aan... Wel heeft de Asus 2 jaar garantie. Gezien het feit dat je niet heel veel waarde hecht aan de graphics, zou ik de Asus nemen. De 2 jaar garantie en de betere speakers zouden voor mij in dat geval zwaarder wegen. Al is geen van de 2 laptops een slechte keuze.

[ Voor 25% gewijzigd door GENETX op 29-09-2010 18:23 ]

Verwijderd

dankje voor de snelle reactie.
ik hoor over acer vaak slechte verhalen, dat ze snel kapot gaan. beeldschermen die na verloop van tijd ineens wit worden tijdens het werken op de laptop.
hoe zit dat?

die asus lijkt me opzich wel wat.

is deze iets?

pricewatch: Packard Bell Easynote TJ76-JN-522

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 19:19 ]

Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:11:
dankje voor de snelle reactie.
ik hoor over acer vaak slechte verhalen, dat ze snel kapot gaan. beeldschermen die na verloop van tijd ineens wit worden tijdens het werken op de laptop.
hoe zit dat?
Dat was 4 jaar geleden. Tegenwoordig is het heel wat beter gelukkig.
die asus lijkt me opzich wel wat.

is deze iets?

pricewatch: Packard Bell Easynote TJ76-JN-522
Die videokaart is een stuk minder. Die in de Asus en Acer zijn 50-100% sneller.

Verwijderd

Sorry voor de laate reactie mijnerzijds...maar thanks GENETX voor de reactie op mijn vraag tot betrekking op de ASUS PRO78JQ-TY060V.

Wat ik dus eruit begrijp is dat deze lapdoos....voor dat geld idd een goede aankoop is...het enige wat een klein beetje tegen valt is dus de resolutie van 1600x900 pixels ivm videobewerken.
Hmmm.... ok een goed punt........
Nou moet ik eerlijk zeggen dat het video-bewerken maar zelden zal voorkomen....stof tot nadenken dus...
Anyway ....thanks GENETX

;-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:51:
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Mijn vorige laptop is uit mijn huis gestolen.

Ik zag de volgende laptop bij Mediamarkt (deze week in folder Mediamarkt Eindhoven voor prijs van 599 EURO):

Asus K70ID TY013

Specs:
Intel Dual Core T4400 2,13Ghz Level 2 MB Cache FSB 800Mhz
3GB Werkgeheugen (3072MB)
320GB Harde schijf (5400Rpm)
Scherm 17,3"
Nvidea Geforce GT 320 1024MB videokaart
DVD+/- RW Duallayer
Webcam
3x USB
1x HDMI
Wlan 802.11N
Windows 7 Home Premium

(Bij de pricewatch zag ik wel de Asus K70ID-TY013V staan. Ik heb geen idee wat de toevoeging V betekent dus of dit dezelfde is.

Ik had een budget van maximaal 600 EURO in mijn hoofd voor een laptop.
Het is een laptop voor thuisgebruik hij hoeft dus niets steeds mee overal naar toe genomen te worden.
Ik vind het prettig als er een ingebouwde webcam op de laptop zit.

Het hoeft geen superzware Game PC te zijn, maar wil wel graag films op de laptop kunnen bekijken en met een kabel deze ook op TV kunnen bekijken.
Laptop moet verder solide zijn. Ik heb al ooit meegemaakt dat scharnieren braken.
Wat vinden jullie van de videokaart die erin zit?
Wat vinden jullie van het beeldscherm? Geeft dit een mooi beeld?
Loopt de PC redelijk vlot en gaat deze niet meteen haperen als je een paar programma's op de PC tegelijkertijd aan hebt staan.

Ik wil foto's er op bekijken, video's draaien, E-mailen, internetten, games op spelen (voor alle duidelijkheid hier hoeven niet meteen de allerzwaarste games op te draaien), wat excelspreadsheets.
@ GENETX laat ik me beginnen te zeggen dat je me gisteren goed hebt geholpen dus ben ik gisteren meteen naar de Mediamarkt gaan kijken naar de laptop. Vooral om ook een gevoel bij de laptop te krijgen, want vorige keer qua model een vergelijkbare laptop gehad, maar zat nog met 1 klein puntje toen. Grote laptop had aan de ene kant wel voordelen, maar aan de andere kant zo'n grote laptop is ook weer groot en zwaar en waar je laat je zo'n ding. Toen ik bij de Mediamarkt kwam leken de laptops ineens lichter dan ik gewend was. Maar goed na een gesprekje met 1 van de verkopers kwam ik erachter wat waarschijnlijk 1 van de oorzaken was. Accu zat er niet in wat natuurlijk ook weer wat scheelde en ja gewicht merk je meestal pas als je zo'n ding een tijdje op schoot hebt.

Om een lang verhaal wat korter te maken. Verkoper keek even wat volgende week in de aanbieding was bij Mediamarkt. UIteraard mocht hij niet teveel details vertellen, maar hij zei dat volgende week ook een Asus laptop in de aanbieding was voor ook 599,- , maar deze was wat kleiner 15,6" Met als belangrijk verschil dat hier een I3 processor in zat. En ik daarmee van een zogenaamde 2sterren laptop naar een 3sterren laptop ging. Het systeem wat ze bij mediamarkt hanteren om aan te geven wat voor soort processor in de laptop zat. Hierdoor zou het op meerdere punten weer een stuk sneller gaan met de laptop. De videokaart was wel maar 512Mb in plaats van 1GB, maar die kon dat makkelijk aan. Maar goed.. is natuurlijk wel een nadeel dat ik nu niet exact weet welke laptop in de aanbieding is, maar aan de ene kant lijkt het wellicht wel slim om vooral ook naar de processor te kijken. De processorfamilie die in de andere laptop zit bestaat al zo'n 6 a 7 jaar als ik het goed begreep.

Het lijkt logisch om voor hetzelfde geldt voor een kleiner scherm te gaan en een betere processor.En als je iets op groter beeld wilt zien de laptop op de TV aan te sluiten. Al die keuzes :)
Die CPU is idd wel oud, maar 7 jaar is wel erg overdreven. Daarbij heeft Intel ook in de afgelopen jaren de "oude" Core 2 Duo (gelanceerd halverwege 2006, dus maar 4 jaar oud) ook van veel verbetering voorzien.

De rating bij de mediamarkt (overgenomen van Intel) slaat werkelijk nergens op. Enkel de naam is van toepassing. Dus daar zou ik sowieso niet op letten. Wel is de Core i3 iets sneller, maar de leuke dingen als Turbo Boost en dergelijke ontbreken. Het verschil is niet wereldschokkend.

En daarbij, jammer dat je het model niet weet. Maar geheugen zegt helemaal niks over de videoprestaties! Ik weet niet waar mensen dat vandaan halen, maar het zal wel pure onwetendheid zijn. De combinatie videokaart + geheugen is hetzelfde als processor + geheugen. Je kan dan nog 8GB geheugen hebben, als je die aan een Atom processor hangt ben je alsnog heel traag. Hetzelfde met de videokaart. Het geheugen zegt niet zo veel, het gaat om de grafische processor en het vermogen om het geheugen ook echt te benutten!

Ja kan het afwachten.. Maar ik heb zo'n vermoeden dat pricewatch: Asus K52JC-EX090V in de uitverkoop gaat dan. En die videokaart is echt heel erg traag...

Je kan ze hier vergelijken:
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
De GT 320M (let op, er zijn er 2, maar de versie zonder GT zit enkel in de Macbook) is dus grofweg 60% sneller!

Als je met 15,6" geen probleem hebt kun je iig ook de pricewatch: Asus K52JB-SX133V halen. Dat is de winnaar in de volgende NBBG (die morgen online komt). Ik zie echter wel dat de prijs net met 30 euro omhoog is gegaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GENETX

Het is de volgende laptop welke komende week in de aanbieding gaat voor EUR 599,00

ASUS A52JE-E177V
CPU-type Intel Core i3 330M
Snelheid 2,13GHz
Geheugengrootte 3GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Schermdiagonaal 15,6"
ATI Radeon Mobility HD5470 videokaart met 512 MB geheugen
Video uit D-Sub (VGA), HDMI
Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide)
Backlight Edge-lit
Hardeschijfgrootte 320GB
Optische Drive Type DVD
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
Laptop extra's Cardreader, Webcam
HDMI
WIFI N

Windows 7 Home Premium 64 bits
Microsoft Office Starter 2010

Is dit een goede keuze qua prijs/kwaliteit verhouding? Bij online shops zie ik PC ongeveer 50 EURO duurder staan.Als ik het goed zie is deze PC dus PC echt een sterren 3score.

Vraagje of WIFI N? Ik heb zelf een Linksys WRT54GL router. Moet ik een N router aanschaffen voor WIFI N?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste