Acties:
  • 0 Henk 'm!

[NBBG Aanschaf] Basisnotebook april 20100

De NBBG's zijn, na een tijdje discussiëren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een NBBG notebook als uitgangspunt genomen maar wil je toch een een andere notebook en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen NBBG-notebook en vermeld waarom je de keuze hebt gemaakt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :).

Asus K52F-SX051V

pricewatch: Asus K52F-SX051V
Alternatieven
pricewatch: MSI CX620-001NL
pricewatch: Sony Vaio VPCEB1J1E/WI
pricewatch: HP Pavilion DV6-2120ED (VY329EA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Moet zeggen dat ik giser de MSI-CR620-002NL in mijn handen heb gekregen.
Das bijna hetzelfde als de CX620, alleen heeft deze dan geen radeon maar intel HD.

Vallen mij een aantal dingen op:
- 32bits windows 7
- Vreemde en verkeerd geplaatste warranty void sticker op het geheuden/hdd compartiment. (Dus zelf hd vervangen is weg garantie)
- USB poort aan de rechteronder kant.
- Bluetooth ingebouwd
- veel bloathware ingestalleerd, (Norton, windows live e.d.)
- Geen Windows 7 CD.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook opzoek naar een Notebook en zag die Sony Vaio VPCEB1J1E/WI bij de Saturn http://www.saturn.nl/aanbiedingen/store_flash/179/index.php3 voor 599,-
Prima prijsje leek mij zo, nou ben ik alleen niet zo onder de indruk van de processor.
Veel verstand heb ik er nou ook niet van, maar is Intel Core i3-330M een enigszins degelijke processor in combinatie met de overige prestaties van dit apparaat:
  • CPU-type: Intel Core i3 330M
  • Snelheid : 2,13GHz
  • Moederbordchipset: Intel Mobile HM55
  • Geheugengrootte: 4GB
  • Geheugentype: DDR3 (SODIMM)
Verder kon ik uit de gegevens niet opmaken of er een aparte grafische kaart inzit.
Waar ik de notebook overigens voor ga gebruiken is standaard gebruik, Excel, word, internet en downloaden van films/muziek. Geen zware games of software.

Any tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Zijn er ook nog tips voor een aanschaf voor een linux laptop van max 600e?

Gaat alleen Linux draaien (dus OS gaat er meteen af) het makkelijkst zal zelfs zijn als die meteen linux uigerust is :-)

Vr Gr

Nino

[ Voor 40% gewijzigd door ninoxps op 01-04-2010 14:44 ]

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 00:46

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Goed punt Nino.

Wat vooral relevant is: Is de hardware van de huidige uitgekozen laptop(s) geschikt voor linux?

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Ik zou zelf toch wel voor Sony kiezen, die zien er echt gelikt uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ninoxps schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:43:
Zijn er ook nog tips voor een aanschaf voor een linux laptop van max 600e?

Gaat alleen Linux draaien (dus OS gaat er meteen af) het makkelijkst zal zelfs zijn als die meteen linux uigerust is :-)

Vr Gr

Nino
Via Dell kun je wel een refund krijgen. Verder moet je kijken naar merken als XXODD en BTO welke zonder leveren. Qua compatibility moet je ook oppassen. Intel Wifi is een aanrader, wel moet je opletten dat speciale functies als Fn-toetscombinaties en webcams vaak niet werken.
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:21:
Ik ben ook opzoek naar een Notebook en zag die Sony Vaio VPCEB1J1E/WI bij de Saturn http://www.saturn.nl/aanbiedingen/store_flash/179/index.php3 voor 599,-
Prima prijsje leek mij zo, nou ben ik alleen niet zo onder de indruk van de processor.
Veel verstand heb ik er nou ook niet van, maar is Intel Core i3-330M een enigszins degelijke processor in combinatie met de overige prestaties van dit apparaat:
  • CPU-type: Intel Core i3 330M
  • Snelheid : 2,13GHz
  • Moederbordchipset: Intel Mobile HM55
  • Geheugengrootte: 4GB
  • Geheugentype: DDR3 (SODIMM)
Verder kon ik uit de gegevens niet opmaken of er een aparte grafische kaart inzit.
Waar ik de notebook overigens voor ga gebruiken is standaard gebruik, Excel, word, internet en downloaden van films/muziek. Geen zware games of software.

Any tips?
De CPU is op zich wel goed. De Vaio E wordt geleverd met Intel GMA HD, ATI HD 5470 of HD 5650. Gezien de specs in de pricewatch zal het dus de integrated zijn: pricewatch: Sony Vaio VPCEB1J1E/WI . Al zou ik toch kijken naar een andere notebook. De Sony kent een korte accuduur en zwak backlight. De prijs/kwaliteit verhouding is zeer gunstig voor de mainstreamnotebook, maar niet echt voor de basisnotebook. De Asus K52 is wat dat betreft toch de betere keuze en geeft veel meer waar voor je geld.

De Core i3 330M is overigens zeer vlot. De Arrandale architecuur is een stuk beter als die van de Core 2 Duo. De processor kan zich doorgaans aardig meten met een Core 2 Duo P8600 die op 2,4Ghz loopt.

Pluspunten van de Asus:
- Iets snellere processor
- Accu die een uur langer meegaat (grofweg 3-3,5uur vs 2-2,5 uur voro de Sony)
- beter backlight (+ 20 cd/m2), waardoor het scherm beter is te lezen in de tuin komende zomer ;)

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 01-04-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Laatst online: 31-08 18:45
Deze Dell is dan ook wel wat : Deze

5% korting coupon opscharrelen en als je ook epp (al dan niet legaal) toepast zit je op E 551.45 incl verzenden.

Ik zit hierzelf ook naar te kijken :P Het is sowieso een scherpe prijs. Maar mijn vraag: weten jullie of het ook een scherpe prijs is voor Dell?

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Dell Studio 15 is volgens mij al een jaar één van de toppers in dit segment. Daaraan is nog steeds niets veranderd, dus "ja, de Dell is een prima optie". Goede specs voor een mooi prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX, bedankt voor je respons!

De feiten die jij van Sony noemt zijn inderdaad wel grote minpunten.

Die Asus K52 had ik ook al onderzocht. Daar zit zelfs een Core i3 350M i.p.v. een 330M. Niet dat ik weet of het een groot verschil zal maken, maar toch. Ik vind het uiterlijk van die Asus ook erg mooi. Het toetsenbord waarbij de toetsen iets verder van elkaar zitten vind ik persoonlijk fijn typen en er mooi uitzien. Daarnaast is die grote HDD van 500 gig ook relaxt voor mijn muziekcollectie.

Alleen zit hier ook geen eigen grafische kaart in toch? Kan ik hier nu wel een extern beeldscherm op aansluiten? Hier en daar bij verschillende leveranciers rond gekeken en opgezocht of er nou een 64bit versie van windows 7 wordt geïnstalleerd. Ik kon dit bij slechts bij één terugvinden. Weet jij of er standaard 64bit meegeleverd wordt?
Dutch Lion schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:12:
Deze Dell is dan ook wel wat : Deze

5% korting coupon opscharrelen en als je ook epp (al dan niet legaal) toepast zit je op E 551.45 incl verzenden.

Ik zit hierzelf ook naar te kijken :P Het is sowieso een scherpe prijs. Maar mijn vraag: weten jullie of het ook een scherpe prijs is voor Dell?
Deze Dell heeft overigens geen nummeriek toetsenbord toch? Dat is voor mij wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 00:31:
Alleen zit hier ook geen eigen grafische kaart in toch?
jawel, maar niet een waarmee je games van 4 jaar oud kan spelen met alles op low...
Kan ik hier nu wel een extern beeldscherm op aansluiten?
:Y
Deze Dell heeft overigens geen nummeriek toetsenbord toch? Dat is voor mij wel een vereiste.
de studio 15 niet, de 17 wel
echter, de 17" wil niet niet elke keer meeslepen, mijn ouders hebben er een, en dat is echt een bakbeest 7(8)7
dan ben ik blij dat ik een 15" heb gekocht die ik elke dag meeneem naar school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 15:06
Ik snap de nieuwe categorie nog niet helemaal... Okee, minder nadruk op multimedia (bluray en full hd). Maar voor welke taken worden deze laptops nu bedoeld? Zware taken moeten wel goed uitgevoerd kunnen worden, maar welke taken zijn dit dan? Gamen moet wel mogelijk zijn, maar hoeft dus niet op de zwaarste instellingen?

Dit belichtend: In hoeverre kan de HP DV6-2120ED (pricewatch: HP Pavilion DV6-2120ED (VY329EA)) worden gezien als mainstream-laptop en in hoeverre als basislaptop?

In hoeverre is de processor/videokaart/snelheid harde schijf de bottleneck? Als ik de specificaties vergelijk met de gekozen Sony, dan zie ik vooral verschil in de chipset/processor. De videokaart ondersteund DirectX 11. Wat voor voordelen heeft dit nu in de praktijk t.o.v. DirectX 10 voor een mainstream laptop?

Misschien zijn deze laptops sowieso niet te vergelijken, maar vanwege het prijsverschil van 250 Euro, vergelijkbare grafische prestaties (?), vergelijkbaar scherm, snellere (maar kleinere) hdd in de HP zou ik het best moeilijk vinden om hiertussen te kiezen...

Ik spreek hier ook alleen uit de ervaring die ik met de HP heb. Dus in dat opzicht ben ik misschien wat gekleurd. Maar de vraag komt voort uit het gebrek aan inzicht van het takenpakket dat binnen de mainstream valt.

edit:
Ik zie dat de verschillen in CPU-prestaties wel groot zijn (op cpubenchmark), maar dat neemt mijn vragen t.o.v. het takenpakket niet weg..

[ Voor 5% gewijzigd door Stiems4 op 02-04-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukfw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:05
Ik ben al een tijd op zoek naar een notebook en omdat ik niet veel kennis op het gebied van hardware heb, ben ik benieuwd naar jullie adviezen. Uiteraard probeer ik me wel te verdiepen in zaken waar ik niet al te veel verstand van heb, maar ik hecht meer waarde aan het advies van de echte kenners :)

Mijn wensen/waar gebruik ik de laptop voor:
- algemene zaken: tekstverwerking, internet, muziek (downloaden), af en toe een tv-serie bekijken. Geen zware programma's en games;
- ik wil de laptop primair gaan gebruiken met een 22 inch Full HD monitor en wil daarop uiteraard vlijmscherp beeld hebben (is een krachtige videokaart hiervoor essentieel?);
- buiten het werken op de externe monitor om mag het beeld op de laptop zelf ook van goede kwaliteit zijn :) Is een LED-beeldscherm een must, heeft een Full HD beeldscherm gezien mijn gebruik een meerwaarde?;
- mijn huidige pc is zeer luidruchtig en daarom is het voor mij zeer belangrijk dat de geluidsproductie van de laptop minimaal is.

Zou de Asus voor mij een goede keus zijn of zijn er andere geschikte opties?

Mijn budget: ca. €750,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 00:31:
Alleen zit hier ook geen eigen grafische kaart in toch? Kan ik hier nu wel een extern beeldscherm op aansluiten?
Ja hoor, daar heb je helemaal geen losse videokaart voor nodig. Let wel even op de aansluitingen van de laptop zelf en die van je monitor. Als ik even bij 4launch kijk zie ik dat de notebook VGA en HDMI heeft. In de reacties op anderen hieronder ga ik er nog iets dieper op in, leesvoer dus :+
Hier en daar bij verschillende leveranciers rond gekeken en opgezocht of er nou een 64bit versie van windows 7 wordt geïnstalleerd. Ik kon dit bij slechts bij één terugvinden. Weet jij of er standaard 64bit meegeleverd wordt?
Dat is doorgaans niet duidelijk nee. het kan zijn dat ze de 32-bit variant leveren op de toch wat goedkopere K-serie. Een probleem is dat echter niet. De licentie is namelijk geschikt voor zowel 32-bit als 64-bit. Je kan dus zo een Windows 64-bit DVD ergens vandaan "toveren" en een clean install doen. Dat werkte ook prima met Windows Vista 32-bit -> 64-bit op mijn Asus F3Sc.

Stiems4 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:24:
Ik snap de nieuwe categorie nog niet helemaal... Okee, minder nadruk op multimedia (bluray en full hd). Maar voor welke taken worden deze laptops nu bedoeld? Zware taken moeten wel goed uitgevoerd kunnen worden, maar welke taken zijn dit dan? Gamen moet wel mogelijk zijn, maar hoeft dus niet op de zwaarste instellingen?

Dit belichtend: In hoeverre kan de HP DV6-2120ED (pricewatch: HP Pavilion DV6-2120ED (VY329EA)) worden gezien als mainstream-laptop en in hoeverre als basislaptop?

In hoeverre is de processor/videokaart/snelheid harde schijf de bottleneck? Als ik de specificaties vergelijk met de gekozen Sony, dan zie ik vooral verschil in de chipset/processor. De videokaart ondersteund DirectX 11. Wat voor voordelen heeft dit nu in de praktijk t.o.v. DirectX 10 voor een mainstream laptop?

Misschien zijn deze laptops sowieso niet te vergelijken, maar vanwege het prijsverschil van 250 Euro, vergelijkbare grafische prestaties (?), vergelijkbaar scherm, snellere (maar kleinere) hdd in de HP zou ik het best moeilijk vinden om hiertussen te kiezen...

Ik spreek hier ook alleen uit de ervaring die ik met de HP heb. Dus in dat opzicht ben ik misschien wat gekleurd. Maar de vraag komt voort uit het gebrek aan inzicht van het takenpakket dat binnen de mainstream valt.

edit:
Ik zie dat de verschillen in CPU-prestaties wel groot zijn (op cpubenchmark), maar dat neemt mijn vragen t.o.v. het takenpakket niet weg..
Het takenpakket is voornamelijk een zeer vlotte laptop die in staat is om alle taken goed uit te voeren. Dus ook zware taken zoals videobewerking en gaming, maar ook hevig multitasken. De Mainstreamnotebook is echter wel iets soberder uitgevoerd zoals het gebrek aan een goed scherm en blu-ray. Dat drukt de prijs en zijn ook voornamelijk dingen die voor velen niet belangrijk zijn. Een aantal zal thuis een groot 24" scherm aansluiten en HD films gewoon downloaden.

De HP is best een leuke laptop. Zoals je opmerkt is deze qua processorkracht een stuk zwakker. Notebooks lopen altijd al achter en het verschil zal zeker merkbaar zijn in spellen als GTA IV die veel CPU kracht nodig hebben. De HD 4650 is wel aardig vergelijkbaar, maar het gaat ook om het gebruikte geheugen. Niet alle notebook GPU's lopen op dezelfde snelheid, zoals ook al wordt opgemerkt in de NBBG. DirectX11 is niet gelijk nodig, maar wel wijzen tests uit dat DX11 lichter is als DX10. Dat betekend dus hogere framerates bij mooiere details. Ook zal de Sony langer mee kunnen en zijn tanden laat zien zodra DX11 games massaal op de markt komen.

250 euro is wel een groot verschil. De HP is dan ook zeker geen slechte keuze. Ik gok het verschil, met DX11 optimalisatie echter wel snel op 20-25% meer performance. Daarbij geeft Sony een jaar extra garantie, iets dat ook erg belangrijk is in mijn ogen.

luukfw schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:00:
Ik ben al een tijd op zoek naar een notebook en omdat ik niet veel kennis op het gebied van hardware heb, ben ik benieuwd naar jullie adviezen. Uiteraard probeer ik me wel te verdiepen in zaken waar ik niet al te veel verstand van heb, maar ik hecht meer waarde aan het advies van de echte kenners :)

- algemene zaken: tekstverwerking, internet, muziek (downloaden), af en toe een tv-serie bekijken. Geen zware programma's en games;
Dan volstaat eigenlijk elke notebook wel
- ik wil de laptop primair gaan gebruiken met een 22 inch Full HD monitor en wil daarop uiteraard vlijmscherp beeld hebben (is een krachtige videokaart hiervoor essentieel?);
Nee. Wel moet je even letten op de aansluiting. VGA is namelijk neit geweldig voor de kwaliteit. Digitale verbindingen zoals hdmi en dvi zijn wel goed. Het probleem is echter dat de meeste notebooks met hdmi worden geleverd, terwijl de meeste schermen enkel dvi hebbben. Hier zijn wel verloopjes voor. Vergeet die dus niet ;)
- buiten het werken op de externe monitor om mag het beeld op de laptop zelf ook van goede kwaliteit zijn :) Is een LED-beeldscherm een must, heeft een Full HD beeldscherm gezien mijn gebruik een meerwaarde?;
Kwaliteit op schermen, zeker in jou budget, zijn bagger. Het zijn goedkope schermpjes met slechte inkijkhoeken en kleuren. LED heeft wel zijn voordeel voor accuduur en verlichting (zeker bij zonlicht). Let wel op dat ik met zeer kritisch oog hier naar kijk en dat voor de meesten een laptopscherm genoeg is. Ik merk echter wel een zeer groot verschil met mn scherm thuis voor bijvoorbeeld fotobewerken.

Een full hd scherm is voor jou niet nodig. Dan worden de letters wel erg klein. Een hoge resolutie eheft voornamelijk meerwaarde als je veel tegelijk doet en overzicht nodig hebt. Dat is voornamelijk bij videomontage, fotobewerking en programmeren het geval. 1366x768 is prima voor jou gebruik onderweg.
- mijn huidige pc is zeer luidruchtig en daarom is het voor mij zeer belangrijk dat de geluidsproductie van de laptop minimaal is.
Eigenlijk zijn alle laptops fluisterstil vergeleken met een desktop. Zeker wanneer je simpele taken doet zal je de fan bijna nooit horen.
De Asus is een prima keuze voor jou. De hierboven genoemde Dell Studio 15 is ook nog het bekijken waard overigens.

[ Voor 83% gewijzigd door GENETX op 02-04-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 15:06
Helder, bedankt voor de info. Aan fotobewerking en multitasking had ik niet direct gedacht. Had ook niet gedacht dat het verschil zo groot zou zijn, maar hier zou je bij nader inzien wel eens gelijk in kunnen hebben.
Is dit je totale budget of alleen voor de laptop? Als je een laptop koopt, kun je er volgens mij wel wat op besparen met de taken die je erop doet en van het geld dat je overhoudt een monitor aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukfw
@GENETX: bedankt voor je uitgebreide toelichting! Hier heb ik echt veel aan. De Dell Studio 15 had ik een tijdje geleden ook op het oog, maar toen lag mijn focus teveel op hardware die ik klaarblijkelijk niet nodig heb :) (full HD scherm, i5 processor, krachtige videokaart e.d.). Hij ontloopt de Asus qua prijs niet echt veel, maar beschikt dan wel over een HD LED scherm, grotere hdd enz. Lijkt mij inderdaad een goed alternatief voor de Asus.

@Stiems4: €750,- is inderdaad mijn totale budget dus het is idd prettig als ik met het geld dat ik bespaar op de laptop een monitor kan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een laptop waarmee ik HD film kan bewerken en monteren. Een grote resolutie vind ik vanwege de overzichtelijke werkruimte redelijk belangrijk, en 1360 x 768 vind ik daarom toch een beetje aan de kleine kant. Daarnaast vind ik persoonlijk een HDMI poort onmisbaar.

Ik heb in de pricewatch laptops geselecteerd op 1440 x 900 en HDMI, en dit was het resultaat:
Tweakers pricewatch

In dit overzicht sprak mij de MSI EX723-082NL vanwege de prijs aan, en hierover heb ik de volgende vragen:

Zijn de processor en videokaart snel genoeg voor soepel HD materiaal monteren?
Is dit een goede prijs/prestatie verhouding?

edit: vergeten te vermelden dat ik ook minimaal 4GB in mijn search heb gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals hierboven gezegd hebben alleen de dell studio 15, xps 16, en sony E een scherm met hoge resolutie op <17" formaar
neem een kijkje in de desbetreffende topics, misschien zit er een goede kandidaat bij.

ikzelf bezit een dell studio 15 met 1920*1080, met een i5 kom je dan onder de €800 uit, de gelinkte MSI is 17" en heeft bovendien een zwaar verouderde processor. (niet slim met HD film bewerken :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:18:
zoals hierboven gezegd hebben alleen de dell studio 15, xps 16, en sony E een scherm met hoge resolutie op <17" formaar
neem een kijkje in de desbetreffende topics, misschien zit er een goede kandidaat bij.

ikzelf bezit een dell studio 15 met 1920*1080, met een i5 kom je dan onder de €800 uit, de gelinkte MSI is 17" en heeft bovendien een zwaar verouderde processor. (niet slim met HD film bewerken :X )
Bedankt voor de tip! Dat 17 inch minder draagbaar is maakt mij niet uit, ik denk dat ik dan alsnog voor een Dell Inspiron 17 inch, of Studio 17 inch ga, met een i3 of i5 processor.

Ik twijfel alleen nog (bijvoorbeeld bij de Inspiron heb ik deze keuzemogelijkheid) of het nodig is om een HD 5450 1Gb te nemen, want is die niet alleen maar nodig voor games? Is de Intel® Graphics Media Accelerator HD snel genoeg voor het monteren van HD film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, de videokaarten van ATI en Nvidia kunnen ook HD content omzetten. Daardoor kun je full hd films sneller omzetten voor een dvd bijvoorbeeld. Wellicht dat er later nog meer toepassingen komen voor zogenaamde GPGPU's icm videobewerking.

Maargoed, ik zou je een desktop aanraden. Films, en zeker full HD, zijn geen grapje. Laptops zijn sowieso zeer zwak. Mocht je ivm portability toch een laptop willen, ga dan niet een budget model kopen. Ga dan echt gewoon voor iets als de Studio 17 met full hd scherm, dikke Core i5 en HD5650 op zijn minst. Goedkoop is duurkoop in deze. Je gaat veel kracht nodig hebben en upgraden is er niet bij. Als je nu niet het goede koopt, dan ga je je irriteren en ergeren aan je laptop terwijl verbetering niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede input van jullie allen!

Op dit moment heb ik eigenlijk 2 laptops op het oog. De Asus K52F-SX051V á € 621,- bij 4launch en een Dell Inspiron 1564 voor € 678,-.

Volgens mij zijn de specs van de Dell dusdanig beter dat het die extra € 50 waard is.

De voordelen van de Dell:
  • Betere processor
  • Aparte 1gb ATI video kaart
  • Beter beeldscherm (klopt dit, ervaringen)
De nadelen van de Dell t.o.v. de Asus
  • Kleinere HDD 320 (geen probleem i.c.m. externe HDD)
  • Het design vind ik minder mooi (kan ik aan wennen)
Ik kon op de Dell-site niet terug vinden hoe het zat met aantal USB en de mogelijkheid tot het aansluiten van extern scherm. Dit is wel belangrijk. Heeft hier iemand ervaring mee? Is de Dell Inspiron serie überhaupt een goed alternatief of minimaal gelijkwaardig in dit genre?

Wat is jullie mening over bovenstaande?

Groet

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je mist één belangrijk punt: Het jaar extra garantie dat Asus biedt. Voor mij telt service en garantie ook heel zwaar en die is bij Asus wel een heel stuk beter. Je bent bij problemen nml altijd afhankelijk van je fabrikant.

Verder hangt het er echt van af wat je gaat doen (Melden!). Een videokaart is leuk, maar als je enkel gaat internetten en wat tekstverwerken, dan is het alleen maar zonde van het geld. Idem voor de processor.

Als alternatieven zijn oa dit ook goede opties:

pricewatch: Sony Vaio VPCEB1M1E/T
Wel 2 jaar garantie en een nog betere videokaart als de Dell

pricewatch: Asus K52JR-SX012V
Dezelfde Asus, maar dan met de videokaart van de Dell voor slechts 4 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:03:
Je mist één belangrijk punt: Het jaar extra garantie dat Asus biedt. Voor mij telt service en garantie ook heel zwaar en die is bij Asus wel een heel stuk beter. Je bent bij problemen nml altijd afhankelijk van je fabrikant.
dat zeg jij altijd, maar ik het shopping forum lees ik juist dat je afhankelijk bent van de verkopende partij, en dan is meestal niet de fabrikant

hoe ziet dat?

@blater, als je een dell besteld kan je dat beter doen bij dell zelf, dat is doorgaans goedkoper.
zie dell.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Officieel heb je recht op garantie voor de te verwachten levensduur. Voor een laptop zal dat wel 3 tot 5 jaar zijn. Daar begint de ellende al gelijk: De wet heeft geen vaste waarde hiervoor. Daarna krijg je het getouwtrek dat de winkelier natuurlijk niet mee wil werken. Verder zul jij moeten aantonen dat het probleem al aanwezig was bij de aanschaf. Ook dat is nog niet zo makkelijk, doorgaans kunnen ze wel iets verzinnen zoals stof oid. Notebooks mogen doorgaans volgens de handleiding ook niet op de schoot worden gebruikt...

Het is dus een getouwtrek waarbij je mogelijk tot aan de rechter toe door moet blijven knokken. Veel tijd er in zetten. De marges zijn maar laag bij de meeste winkels, wat betekend dat ze geen enkele service zullen willen verlenen. Het is een recht, maar of je het krijgt? Dan zit je misschien maanden zonder laptop, wat betekend dat je ook nog een vervangende laptop moet aanschaffen voor zolang het duurt. Laat staan alle ellende en tijd die je daar voor kwijt bent.

Wat dat betreft zeg ik dus: geef die extra paar euro's uit. Het weegt niet op om naar een duurdere shop te stappen die bekend staat om zijn service. Dan nog ben je niet zeker van je garantie, maar je bent het prijsvoordeel toch al kwijt. Verder zullen een Asus en Sony je laptop gewoon ophalen en repareren zonder rompslomp.

Met extra garantie heb je gewoon meer zekerheid en het kost toch niets extra's op dit moment. Ander bijkomend voordeel is dat die fabrikanten hun producten goed genoeg bevinden en ook durven die garantie te geven. Dat kost hen namelijk ook geld en bij veel uitval is dat natuurlijk ook een dikke strop. Doorgaans zijn die notebooks dus ook even net iets beter.

Ik ben zelf wel een aardige Asus aanhanger. Dat is echter niet voor niets. Mijn A6T is wel netjes gerepareerd nadat ik er ranja over had gegooid. Ze konden hem niet binnen de zelf gestelde norm van 4 weken repareren waardoor ze me gratis een vervangend model moesten aanbieden. Dan weet je gewoon dat het goed zit. De notebook zelf is ook een stuk degelijker als de meeste consumenten notebookjes. Daarnaast kreeg ik ook nog een tas en muis mee. Die 50 euro die Asus doorgaans duurder is krijg je dan ook dik en dubbel terug.

En dan kom ik dus weer op het eerste deel van mijn post: Als er wat gebeurd dan weet ik dat ik gewoon binnen een maand een werkende notebook heb. Of dat nou dezelfde is, een vervangende of cashback, ik kan weer aan het werk. Voor mij als student is een notebook gewoon een primaire levensbehoefte. Daarbij weet ik tegenwoordig hoe zwak laptops zijn, zeker de consumentennotebooks. Nu is het studentenleven ook een echte stresstest, toch zijn er na 4 jaar nog maar 2 (op 30) laptops die de hele opleiding zonder RMA hebben overleefd. 5 stuks zijn inmiddels zelfs total loss verklaard |:(

Veel mensen letten voornamelijk op de specificaties. Bij de desktop doe ik dat ook, maar notebooks zijn net iets anders. Bij de aanschaf maken specs dan ook maar 30-40% uit van het totaalplaatje. Garantie, service en bouwkwaliteit zijn imho net zo belangrijk. Veel mensen kijken daar snel overheen.

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 05-04-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar je koopt je laptop toch bij de mediamarkt (oid), in dat geval heb je toch niets met asus te maken?
tenzij ze dit aanbieden als extra service, in dat geval is dat heel netjes van hun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt hem via de Mediamarkt versturen in dat geval, alleen zal dat vaak langer duren. Alle fabrikanten hebben dus wel een pick-up and return garantie waarbij ze de laptop even ophalen en weer brengen. Dat is veel sneller en scheelt veel rompslomp.

Officieel gezien is het idd extra service, maargoed, bijna iedere fabrikant biedt het aan tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 12:42
Dit is waarschijnlijk een compleet verkeerd geplaatste post maar ik vond het helemaal onnodig of een topic hiervoor te openen.

Ik heb zitten kijken voor de MSI CX620 (15.6") en mij viel na wat zoekwerk op dat er ook een MSI CX420 (14") bestaat die eigenlijk precies het zelfde is alleen 1.6" minder scherm heeft.
Ik zie daar toch wel de voordelen van in bijvoorbeeld: makkelijker mee te nemen, zuiniger door kleiner scherm, zelfde resolutie op kleiner scherm dus scherper en waarschijnlijk ook wat beter voor de portemonnee.

Alleen één probleem :), ik kom hem nergens tegen in webshops.
Weten jullie toevallig of dat ding gewoon nog niet leverbaar is of dat het een andere rede heeft waarom hij niet te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk nog niet leverbaar inderdaad. Misschien komt hij ook wel niet naar Nederland, wat wel vaker gebeurd met bepaalde types. Het beste kun je even contact opnemen met MSI, die zullen vast meer weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
Ik heb even contact opgenomen met MSI, als ik er meer over weet zal ik het hier melden voor eventueel andere geïnteresseerde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetgeen waar ik de laptop voor wil gaan gebruiken, of waarvan ik vind dat hij aan moet kunnen, is o.a.:
  • Standaard zaken, zoals alle office-programma's
  • Films via bronnen binnenhalen en dan voornamelijk het uitpakken/repareren etc.
  • HD Films (minimaal 720p) ondersteunen op een extern scherm
De Asus K52JR-SX012V kost nu zelfs nog maar € 598.50 incl verzending.
De Dell kost i.c.m. een korting die ik heb € 658,53 incl verzending.

€ 650,- is ook wel het maximum dat ik er aan uit wil geven.

Wat is nou, met mijn gebruikseisen en budget een slimme keuze, of zijn er wellicht nog andere laptops beschikbaar.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De K52Jr zie ik op dit moment dan toch echt als de beste optie voor je geld. Ik zie de meerwaarde van de Dell niet echt in. Je betaald 60 euro meer voor een iets betere CPU. Je mist echter wel veel zoals 1GB RAM, HDD ruimte en een jaar garantie. Daarbij is de Inspiron serie ook de budget reeks die wat zwakker is... De Asus is imho de betere keuze en ook de beste voor het geld atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasselthehoff
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Hallo,

Na 3 jaar probleemloos op een Macbook te hebben gewerkt heb ik deze machine vorige week moeten reanimeren met extra geheugen een een nieuwe HD.
Dit heeft te veel gekost en mij aan het denken gezet, het is tijd voor een nieuwe machine.
Na Mac/OSX wil ik nu weer terug naar PC/Windows, het nadeel is dat ik mij de laatste drie jaar niet meer heb verdiept in de huidige Hardware.

Gebruik is met name:
- Standaard: tekstverwerken, internet, muziek etc (muziek & foto's streamen vanaf externe HD)
- Photoshop, Illustrator & Indesign (zware werk op een vaste machine, de laptop voor kleine klusjes)
- HD content bekijken gekoppeld aan de TV

Vereisten:
- Budget van maximaal €500,-
- Draadloos / verbonden met externe HD
- Mini DVI uitgang
- Veel werkgeheugen
- Resolutie vanaf 13 inch is voldoende

Ik had de volgende twee systemen op het oog:
Acer Aspire Timeline 4810TZ-413G25MN
Acer Travelmate 5530-652G32N

Ik heb in het verleden problemen gehad met HP/PB en Compaq machines en wil niet vast zitten aan recovery/presintalled spul etc.
Maar zoals ik al aangaf, ik heb hier de laatste jaren te weinig kaas van gegeten om te weten wat ik nu in huis moet halen.
Wie kan mij op weg helpen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:05:
De K52Jr zie ik op dit moment dan toch echt als de beste optie voor je geld. Ik zie de meerwaarde van de Dell niet echt in. Je betaald 60 euro meer voor een iets betere CPU. Je mist echter wel veel zoals 1GB RAM, HDD ruimte en een jaar garantie. Daarbij is de Inspiron serie ook de budget reeks die wat zwakker is... De Asus is imho de betere keuze en ook de beste voor het geld atm.
ik zie hem voor €500 + verzendkosten hoor..
http://configure2.euro.de...056403&rbc=N0056403&s=dhs

maar de inspiron zou ik idd niet nemen tenzij je hem als DTR gaat gebruiken, de kwaliteit + 1 jaar garantie is in mijn ogen wel wat geld waard.

de studio 15 heb je trouwens ook voor €650 in huis met i5, ik heb m zelf ook

@hierboven
voor €500 lijkt mij de inspiron de beste keuze, dat is de goedkoopste i3 op dit moment. deze heeft echter geen HDMI (mini dvi)

de gelinkte travelmate is trouwens hopeloos verouderd (amd loopt erg achter op dit moment), en de timeline bevat een CULV, zeg maar een trage slak die heel zuinig is, de i3 is, gok ik, rond de 3x zo snel...
hij haalt aleen geen 4 uur, wat wellicht een gemis is voor de oud-mac gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, mijn besluit is gevallen op de Asus K52JR-SX012V.
Wilde ik een bestelling plaatsten op 4launch is hij niet meer op voorraad!
Ik kan verder ook geen winkel vinden, waar die ongeveer voor die prijs, te krijgen is.

Beetje jammer!

Ik heb overigens 4launch wel gemaild met de vraag hoe het zit. Wellicht is er nog een mogelijkheid om hem bij hun te bestellen. Laten we het hopen.

En anders gaat mijn zoektocht weer verder, toch te lang getwijfeld!

Update:
Zojuist bericht gehad van 4launch. Hij is volledig uitverkocht en komt ook niet meer terug. Bij mycom is hij nog voor € 649,- te krijgen. Maar lijkt mij dat hij dan niet meer interessant is ?!?

Anders is de Sony VPCEB1J1E een optie, alleen heeft die een iets mindere processor en videokaart....

Deze Toshiba Satellite Pro L500-1ZP heeft wel een aparte videokaart maar ook een mindere processor en maar 1 jaar pickup & return garantie.

Moeilijk, iemand tips?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
  • Laatst online: 22-04-2021
luukfw schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:00:

Mijn budget: ca. €750,-
Laptop: Acer Aspire 7540G
Monitor: LG W2353V-PF

Dan zit je wel redelijk volgens mij ;) rond de 750 euries

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:00:
Update:
Zojuist bericht gehad van 4launch. Hij is volledig uitverkocht en komt ook niet meer terug. Bij mycom is hij nog voor € 649,- te krijgen. Maar lijkt mij dat hij dan niet meer interessant is ?!?
Dan is hij nog steeds wel interessant. De 600 euro was ook wel een erg lage prijs voor die specificaties. 650 euro is echter nog altijd een zeer goede prijs voor hetgeen je krijgt. Nog steeds gaat de vergelijking met oa de Dell Studio 15 op die voor dezelfde prijs te krijgen is. Alleen heb je bij Mycom het voordeel dat je zelfs 3 jaar garantie op je laptop krijgt tegenwoordig. Daarmee is het imho nog steeds een hele goede deal als ik hem vergelijk met de rest van het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukfw
@Blater
Als ik de link naar mycom volg, kom ik niet bij de K52JR-SX012V uit maar bij de K52JK-SX020V. Het enige verschil dat ik kan vinden tussen deze twee is dat de K52JK-SX020V de Radeon HD5145 bevat en die is volgens notebookcheck trager dan de HD5470.

Specificaties K52JK-SX020V: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=Yrg6Z2ULjgIaQoFm

Specificaties K52JR-SX012V: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=CyyiEd0t9iKZ6Afg

Volgens Asus zelf bezitten deze laptops blijkbaar een HD LED beeldscherm terwijl bij de shops niet in de specificaties staat omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Laatst online: 27-08 12:14
GENETX schreef op donderdag 01 april 2010 @ 18:30:
[...]

Via Dell kun je wel een refund krijgen. Verder moet je kijken naar merken als XXODD en BTO welke zonder leveren. Qua compatibility moet je ook oppassen. Intel Wifi is een aanrader, wel moet je opletten dat speciale functies als Fn-toetscombinaties en webcams vaak niet werken.
Ik heb er 1 nodig die zeker werkt, liefst pre installed

Ik heb nog op verschillende plekken gekeken niks gevonden, dell beweert op de site de vostro met ubuntu te leveren als primaire OS maar de verkopers en afdeling data zegt er niks van af te weten...

Zelf ben ik ook al geen linux held enige wat ik heb kunnen vinden is dit: http://www.mingos.nl/ubuntu-laptops/mingos-lt-17-3.html

Wat ik belabberde specs vindt voor dat geld (laptop is niet een voor mij) maar Het lijkt erop dat ik geen andere optie heb dan deze halen, want dit is de enige laptop waarvan ik garantie heb dat die 200% compatibel is en geen gezeik achteraf kan hebben met linux aangezien die al pre-installed is...

Mocht iemand iets weten geef dan een gil anders wordt het deze die ik liever diegene niet geef, had hem lievere een ''leukere'' gegeven :-) (budget is 600e)

Kan iemand me nog helpen?

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk heb ik toch de Asus K52JR-SX012V voor een zacht prijsje (€ 598,50 inclusief verzending) bij 4launch kunnen bestellen. Plots hadden zij er toch nog één op voorraad en heb ik direct mijn bestelling geplaatst.

De betaling is inmiddels ontvangen en ik hoop hem morgen of dinsdag te ontvangen!

Wellicht kan ik hier op tweakers een review plaatsen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anass_12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-07-2017
Hoi allemaal,

Ik heb een budget van ongeveer 500 euro en zou ermee een laptop willen kopen. De laptop moet de volgende specificaties bevatten:
- Intel core i3 processor
- HD scherm

Ps: Ik had een Dell inspiron 1564 gekocht, maar omdat de levertermijn belachelijk lang was, heb ik deze geannuleerd.
Gelieve me te helpen om op de juiste laptop te komen _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door anass_12 op 13-04-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

definieer "HD-scherm"

de levertijd is echt niet zo lang, de voorspelling klopt gewoon niet..

als je langer dan 2 weken moet wachten heb je erge pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anass_12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-07-2017
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:44:
definieer "HD-scherm"

de levertijd is echt niet zo lang, de voorspelling klopt gewoon niet..

als je langer dan 2 weken moet wachten heb je erge pech.
Ik bedoel High Definition scherm dus 1366*768 pixels.
De betaling alleen heeft 2 weken geduurd (via ING homebank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anass_12 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:18:
[...]
De betaling alleen heeft 2 weken geduurd (via ING homebank)
dan heb je inderdaad erge pech...

misschien is het een idee het budget naar boven te verplaatsen, met <€550 en een aan de i3 vergelijkbare processor vind ik niet zoveel in de pricewatch (buiten de acers..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
Marijn100 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:37:
Ik heb even contact opgenomen met MSI, als ik er meer over weet zal ik het hier melden voor eventueel andere geïnteresseerde. :)
Ik Kreeg van MSI de volgende dag deze vriendelijke mail terug:)

Geachte klant,

Helaas zal dit type notebook niet gevoerd worden in Nederland. Wel word zijn grotere broer verkocht namelijk de CX620 waar u de specificaties hier kunt zien: http://eu.msi.com/index.p...no=&cat3_no=&prod_no=1985

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet/Kind Regards,

Zit wel goed dus met de support van MSI Word voor mij waarschijnlijk de CX620-017NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn Asus K52JR-SX012V gister ontvangen. Nu blijkt dat het scherm een stuck pixel heeft. De pixel is niet zwart maar eigenlijk de hele tijd wit en soms geel. Zowel 4launch als Asus geven op 1 stuck of dode pixel geen garantie. Ik deed vervolgens mijn beroep op de 7 dagen bedenktijd maar kreeg van 4launch te horen dat zij hem niet meer accepteren zodra windows is geïnstalleerd en dus geactiveerd.Dat is mooi genaaid!

Jscreenfix werd mij door 4launch aangeraden maar heeft vooralsnog geen gewenst resultaat opgeleverd. Ook heb ik al wat "hardware" oplossingen geprobeerd, helaas zonder resultaat. Ben ook bang dat ik met die methodes meer kapotte pixels veroorzaak.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja: de laptop zonder opgaaf van reden terugsturen naar 4launch, dat is je recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met darkstone, terugsturen mag gewoon. Dat Windows is gestart is nonsense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukfw
@Blater: zeer vervelend zo'n probleem. Ik hoop dat er een oplossing gevonden kan worden. Overigens heb ik deze laptop ook aangeschaft via 4Launch, maar ondervond ook direct een probleem. Bij aanraking van het touchpad (kortom: bij normaal gebruik) is er een hoge piepende toon te horen die net te horen is en daardoor zeer storend is (het geluid komt niet uit de speakers en is ook echt gelokaliseerd rondom het touchpad). Een vergelijkbaar geluid kreeg ik te horen bij het gebruik van een usb-poort. In ieder geval niet een geluid dat normaal aanwezig hoort te zijn. Heb voor de mijne een RMA aangevraagd (defect bij levering) en opgestuurd. Hij is vandaag bij 4Launch afgeleverd. Ik heb ook direct aangegeven dat ik niet een reparatietraject in wil gaan met deze laptop. Hij hoort gewoon direct goed te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:14:
Met darkstone, terugsturen mag gewoon. Dat Windows is gestart is nonsense.
Oke, en dan krijg ik mijn geld terug of sturen ze hem dan op voor reparatie? Neem aan dat ik de verzendkosten zal moeten betalen.

4launch vermeldt dit op hun website: "Producten mogen uit de verpakking worden gehaald, maar dienen ongebruikt, als nieuw, in een onbeschadigde verpakking (gelijk aan de originele verpakking) en compleet met alle toebehoren te worden geretourneerd."

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AV zijn niet eens geldig, volgens de wet koop op afstand heb je 7 dagen om je product onbeschadigd te retourneren ten koste van verzendkosten naar verkoper

al reis je ermee over alle 7 continenten en breng je hem binnen 7 dagen terug, zijn ze nog steeds verplicht hem terug te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een mail gestuurd met daarin het verzoek om gebruik te maken van de wet koop op afstand. Hopelijk wordt dit gehonoreerd. Ook even uitgelegd waarom het geval van Windows-activatie niet geldt. Dit komt doordat ik als consument het product mag testen en de enige manier om dat te doen, is door het aan te zetten en Windows direct te activeren.

Volgens een helpdesk medewerker van 4launch had ik ook via Dos alles kunnen testen. Hoe moet ik als leek dat nou weten en gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:39:
Volgens een helpdesk medewerker van 4launch had ik ook via Dos alles kunnen testen. Hoe moet ik als leek dat nou weten en gebruiken!
bullshit 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukfw
@Blater: De problemen met het touchpad en de usb-poorten waar ik mee te kampen heb, is daar bij jou ook sprake van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee geen last gehad. Ben op die dode pixel na erg tevreden met het apparaat. Zou hem het liefst niet terugsturen, maar ik irriteer me aan dat groen/witte pixel die niet mee kleurt.

Heb overigens nog geen mail terug ontvangen. Einde van de middag maar eens bellen als ik nog niks heb gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukfw
Mijn laptop is door 4Launch defect bevonden en ik krijg mijn geld terug. Jammer dat het zo gelopen is met deze laptop want het is werkelijk een prachtig ding :'( Durf het niet aan om wederom deze laptop te bestellen (zou überhaupt lastig zijn geweest aangezien hij moeilijk te krijgen is). Nu op zoek naar een alternatief. Gaat waarschijnlijk zeer moeilijk worden om voor €600,- een laptop te krijgen met dezelfde specs als de Asus. Hebben jullie nieuwe suggesties? Darkstone zal ongetwijfeld de Dell Studio aanraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou zeggen: pak de pricewatch er eens bij, al komt volgens mij niet veel in de buurt van dell waar je voor €650 (ex kortingen en verzendkosten, maar dat heft elkaar redelijk op) een i5 en 5470 krijgt: de overige fabrikanten blijven <€650 steken bij een i3.
(toegegeven, er zit 1 acer tussen...)

en nee, ik werkt niet bij dell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukfw
Uiteraard bedoelde ik het gekscherend, maar dat had je natuurlijk wel begrepen. Je hebt gewoon gelijk: de Dell Studio geeft gewoon veel waar voor je geld als je het vergelijkt met andere merken. De Dell Studio heeft geen structurele problemen die voor vervelende geluidjes o.i.d. zorgt? Hoe is de geluidsproductie bij normale belasting? Fluisterstil? (ik ga de laptop namelijk niet belasten met zware programma's e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luukfw schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:24:
Uiteraard bedoelde ik het gekscherend, maar dat had je natuurlijk wel begrepen. Je hebt gewoon gelijk: de Dell Studio geeft gewoon veel waar voor je geld als je het vergelijkt met andere merken. De Dell Studio heeft geen structurele problemen die voor vervelende geluidjes o.i.d. zorgt? Hoe is de geluidsproductie bij normale belasting? Fluisterstil? (ik ga de laptop namelijk niet belasten met zware programma's e.d.).
ik hoor hem als ik de gpu flink belast, maar dat zegt niet zoveel: ik ben namelijk slechthorend.

maar nee, hij heeft geen structurele problemen, enige puntje wat beter kan is imo het scherm, als hij dicht zit buigt hij vrij gemakkelijk door, maar dat zal de asus ook wel doen.

edit: en natuurlijk de vingerafdrukmagneet afwerking..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaanv
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-05-2022
Aan een BASIS notebook denk ik toch eerder aan iets simpels zoals:

Lenovo ThinkPad SL400
Intel Celeron T1700 1.8GHz 2GB RAM, 160GB HDD, DVD+/-RW, 14.1-inch TFT (1280x800), Intel GMA 4500MHD , Windows Vista Home Basic, Intel WiFi Link 5100

€332,01 incl. BTW bij misco.nl

Afijn, ik zoek zelf zoiets maar cpu is me wellicht wat te licht en voor een machine met 14 inch is hij nogal fors. Voor €400 is nu ook een instap Inspiron 17 te krijgen met wat betere specs waaronder een T4400 cpu. Dat lijkt me ook wel wat. Nog ideeen voor rond de 400 euro´s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor school moet ik verplicht een laptop aanschaffen en heb een beetje vergeleken en rondgekeken, maar heb een paar vragen,

Hoe vergelijken de T4400 en een i3 processor zich met elkaar? En is de Intel HD chip goed genoeg om, uiteraard niet al te zwaar te gamen of is dat helemaal niet mogelijk? En de 5470 mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:44:
Hoe vergelijken de T4400 en een i3 processor zich met elkaar?
Zo: http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
En is de Intel HD chip goed genoeg om, uiteraard niet al te zwaar te gamen of is dat helemaal niet mogelijk? En de 5470 mobile?
En voor GPU's: http://www.notebookcheck....-Graphic-Cards.130.0.html

Gamen is ook maar relatief... Het kan zeker wel, maar het hangt echt van de games en eisen af. Een potje Red Alert 2 spelen is hele andere koek als bijvoorbeeld CoD:MW2... Die laatste zal eigenlijk niet te spelen zijn (althans, niet acceptabel). Dus wees specifiek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:57:
[...]

Zo: http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

[...]

En voor GPU's: http://www.notebookcheck....-Graphic-Cards.130.0.html

Gamen is ook maar relatief... Het kan zeker wel, maar het hangt echt van de games en eisen af. Een potje Red Alert 2 spelen is hele andere koek als bijvoorbeeld CoD:MW2... Die laatste zal eigenlijk niet te spelen zijn (althans, niet acceptabel). Dus wees specifiek!
Okee, kan ik dus beter voor een i3 gaan. Mjah, ik hoef niet de nieuwste spellen te kunnen spelen maar wat oudere spellen op acceptabele settings zoals COD4 zou misschien wel leuk zijn. En ik verwacht zelfs met de intel HD wel counter strike te kunnen spelen, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
COD4 wordt krap op de igp hoor. Ik heb mensen het wel zien doen, maar prettig lijken me de schokken in een FPS niet... Ik beveel dan toch echt een dedicated videokaart aan.

Maar wat is je budget? Je noemt verder vrij weinig terwijl het lijkt alsof je al 2 laptops op het oog hebt. 4 ogen zien meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel ik heb me een beetje gericht op Asus laptops tot nu toe. Ik heb besloten voor een i3 te gaan en er moet minimaal 4GB inzitten. Mn budget is rond de 600 euro, eigenlijk maakt de schermgroote niet zoveel uit. Ik heb er een paar op het oog.
Asus K52JR-SX012V Wel een dedi GPU, maar een maar 320GB harde schijf. En hij lijkt ook niet op voorraad te zijn.
Dell Inspiron 1564 Ook een dedi GPU en redelijk geprijsd. Alleen geen Asus :p
Asus K72JR-TY038V Wel iets over het budget en 17''.
Asus K52JK-SX020VIets mindere dedi GPU en 320GB harde schijf.

Maar gamen heeft eigenlijk ook niet zo'n prioriteit. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar de K52JR-SX012V leek me wel een goede deal, alleen is die moeilijk te verkrijgen en diverse mensen hierboven hadden er al problemen mee :o Voor 650 euro meer zie ik ook nog dell's met een i5, misschien ook een interessante optie, alleen weet ik niet hoe goed Dell's zijn :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:46:
Wel ik heb me een beetje gericht op Asus laptops tot nu toe. Ik heb besloten voor een i3 te gaan en er moet minimaal 4GB inzitten. Mn budget is rond de 600 euro, eigenlijk maakt de schermgroote niet zoveel uit. Ik heb er een paar op het oog.
Asus K52JR-SX012V Wel een dedi GPU, maar een maar 320GB harde schijf. En hij lijkt ook niet op voorraad te zijn.
niet leverbaar IDD
Dell Inspiron 1564 Ook een dedi GPU en redelijk geprijsd. Alleen geen Asus :p
@dell.nl heb je hem voor 550 met i3 en onboard, met graka erbij kom je een stuk hoger uit
deze zou ik, tenzij je echt budget wil, niet nemen: de studio 15 kost nagenoeg even veel is een stuk minder "budget" kwaliteit, ik heb m zelf ook :9
Asus K72JR-TY038V Wel iets over het budget en 17''.
en bovendien slecht leverbaar
Asus K52JK-SX020VIets mindere dedi GPU en 320GB harde schijf.
de 5150 is een rebranded 4570, die weer iets minder presteert als de 5470 (het scheelt overigens maar weinig, bovendien ben ik niet zon van van *kuch* nvidia *kuch* rebrands..)

nvidia rebrands? alle kaarten op dit plaatje zijn een en dezelfde GPU. als tweaker word je daar echt gek van omdat je dan niet meer aan het nummer kan zien hoe oud de core is...
Afbeeldingslocatie: http://www.pcpro.co.uk/blogs/wp-content/uploads/2010/02/Nvidia-G92-history.png
Maar gamen heeft eigenlijk ook niet zo'n prioriteit. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar de K52JR-SX012V leek me wel een goede deal, alleen is die moeilijk te verkrijgen en diverse mensen hierboven hadden er al problemen mee :o Voor 650 euro meer zie ik ook nog dell's met een i5, misschien ook een interessante optie, alleen weet ik niet hoe goed Dell's zijn :?
dells zijn, imo, over het algemeen prima (ja, ze gaan wel eens stuk, maar dat doen lenovo's ook..)
asus en dell zijn imo de 2 A merken, asus geeft betere garantie en service, maar dell is stukken goedkoper, overigens wel stukken betere kwaliteit van acer/PB

als je niet zoveel gaat gamen zou ik een 5470/4570 nemen, deze zuipen niet vveel stroom, en zijn zat voor een simpel spelletje. bovendien past het ook nog perfect in het budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 06:11
Erhm, ja leuke prijzen met die Dell's maar vergeet niet dat daar nog 119,- bij komt voor
2 jaar garantie, die Asus en Sony standaard geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukfw
@Shepard: Ik heb onlangs die SX012V in bezit gehad en die bleek dus niet goed te functioneren (zie mijn eerdere posts). Als je op het support forum kijkt (daar kwam ik na de aankoop toevallig terecht) blijkt K52JR-serie structureel een hoge piepende toon te geven (zeer veel mensen melden dit op het forum). Overigens was er ook al iemand die aangaf dit probleem te hebben met zo'n laptop uit K52Jk-serie.

De SX012V is echt een schitterende laptop maar ik durf hem als hij mogelijk opnieuw beschikbaar komt niet wederom aan te schaffen. Hetzelfde geldt voor de K52Jk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firedre schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:51:
Erhm, ja leuke prijzen met die Dell's maar vergeet niet dat daar nog 119,- bij komt voor
2 jaar garantie, die Asus en Sony standaard geven...
dat valt wel mee, ik had destijds 4 jaar home-in grarantie voor €19 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luukfw schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:09:
@Shepard: Ik heb onlangs die SX012V in bezit gehad en die bleek dus niet goed te functioneren (zie mijn eerdere posts). Als je op het support forum kijkt (daar kwam ik na de aankoop toevallig terecht) blijkt K52JR-serie structureel een hoge piepende toon te geven (zeer veel mensen melden dit op het forum). Overigens was er ook al iemand die aangaf dit probleem te hebben met zo'n laptop uit K52Jk-serie.

De SX012V is echt een schitterende laptop maar ik durf hem als hij mogelijk opnieuw beschikbaar komt niet wederom aan te schaffen. Hetzelfde geldt voor de K52Jk.
Ah oke, bedankt voor de info, ik las het al idd dat je er problemen mee had. Ik dacht juist dat Asus laptops kwalitatief juist erg goed waren :F Ik zie ook veel Acer's voor nette prijzen, maar ik vertrouw Acer toch niet helemaal, is dat terecht, of zijn Acer's in principe ook gewoon goed? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:31:
[...]

Ah oke, bedankt voor de info, ik las het al idd dat je er problemen mee had. Ik dacht juist dat Asus laptops kwalitatief juist erg goed waren :F Ik zie ook veel Acer's voor nette prijzen, maar ik vertrouw Acer toch niet helemaal, is dat terecht, of zijn Acer's in principe ook gewoon goed? :P
Achja, hetzelfde met Sony, de Vaio E serie schijnt ook veel piepen te hebben. Maar is het een fout van Sony of Asus? Ik zet mijn vraagtekens. Componenten maken nou eenmaal geluid. De meeste piepen liggen echter buiten ons menselijk bereik. Soms zit er echter een rotte tussen die dus wel een pieptoon kan genereren. Zo heeft mijn Asus F3Sc er ook 1, maar daar heb ik weinig last van. Grote kans dat het een slechte batch componenten is geweest die men heeft gebruikt.

Dan Acer: Ze zijn wel op de goede weg. Sure, ze vallen nog onder de top als Asus en HP, maar ze zijn toch echt een stuk beter geworden. Let echter wel op welk model je neemt. Zo is de nieuwe Acer TimelineX 4820TG niet aan te raden. Die schijnt na 5 minuten stressen al uit te vallen met 92 graden :F , dat is dus een keiharde designfout in de koeling 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davystam
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Ik heb enkele topics doorgelezen en na goed overwegen ben ik er toch van overtuigd dat ik een nieuwe laptop wil kopen. Mijn desktop is bijna versleten en in principe speel ik nog zelden games op de pc. Wel eens maar geen zware games. Nu heb ik een beetje op verschillende sites lopen kijken en bij wehkamp kwam ik 3 Compaq Presario's tegen waar ik op dit forum weinig meningen over zie. Enkele specs welke wehkamp geeft zijn:

CQ71-410 ED
489 euro
Intel Celeron T3100
3gb geheugen
500 gb
Intel GMA 4500M videokaart
17,3 inch scherm

CQ61-445 ED
459 euro
AMD Athlon
4 gb geheugen
500 gb
Ati Radeon 4200
15,6 inch scherm

CQ61-330 SD
528 euro
Intel Pentium
4gb geheugen
500 gb
Nvidia Geforce G 103M

Heeft iemand hier meningen over of andere tips? Ik zit veel op internet, vindt het wel lekker om filmpjes er op te gaan kijken, een soort vervanging van mijn huidige desktop dus welke ik vol gebruik maar speel geen zware spellen ofzo. Ik zit aan een budget tot 550 te denken of is dit een te laag budget voor wat ik wil?

[ Voor 17% gewijzigd door davystam op 28-04-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:26
Ik ben al een tijdje aan het meelezen hier en diverse andere plaatsen op internet.
Voor mijn vriendin ben ik opzoek naar een laptop :

budget max 650€
gebruik: tijdens college,in de trein(dus een goede accu)
kwa programma's : het normale pakket, word,exel,powerpoint,msn,een beetje internetten en muziek luisteren.
scherm: 15.6 minimaal.

nu lees is telkens dingen over dell studio voor rond de 650€,maar als ik in de pricewatch kijk zie ik hem staan voor minimaal 726€.
waar halen jullie ze dan voor die prijs? kortingsacties bij dell?
zelf heb ik goede ervaring met asus,maar voor nu heb ik geen voorkeur wat betreft het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Davystam
Dat wil op elke laptop eigenlijk wel. Je geeft echter wel weinig details over de processor. Welke AMD Athlon en welke Pentium? Ik denk dat je wel betere laptops kan krijgen overigens. Pricewatch met laptops tot 575 euro

pricewatch: HP G62-110ed (VY376EA)
dat is bijvoorbeeld één met nieuwe processor en ook gelijk de nieuwe serie HP's (Compaq Presario is van HP overigens)

Maar zelf zou ik eigenlijk liever kijken naar laptops met 2 jaar garantie. Je eisen zijn niet hoog en budget laptops willen nog wel eens zwak zijn. Meer garantie geeft je meer zekerheid en is zeker bij laptops geen overbodige luxe. Asus en MSI zijn dan goede keuzes:
pricewatch: Asus K51AE-SX021V
pricewatch: Asus K50IJ-SX256V
pricewatch: MSI CR620-002NL
pricewatch: Asus K50IJ-SX248V
pricewatch: MSI CR610-049NL

AMD laptops hebben een beter igp voor spelletjes, Intel laptops zijn daartegen weer zuiniger. It's up to you.

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 28-04-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
GENETX schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:02:
Dat wil op elke laptop eigenlijk wel. Je geeft echter wel weinig details over de processor. Welke AMD Athlon en welke Pentium? Ik denk dat je wel betere laptops kan krijgen overigens.
-knip-

AMD laptops hebben een beter igp voor spelletjes, Intel laptops zijn daartegen weer zuiniger. It's up to you.
wat betreft de processor,ik heb geen voorkeur.
thuis 3 vaste pc's waarvan 2 amd en 1 intel,maar dat is samengesteld naar prijs en prestatie verhouding.(en die verschilt per keer,ouderdom 6mnd tot 3 jaar)

de spellen die gespeeld worden zijn voornamelijk browser games dus voor de spellen kan intel ook.
maar intel gaat dus wel langer mee(accu),en dat is wel een belangrijk punt.

ik ga eens kijken naar jouw opties.scheelt ook weer aardig wat €'s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn post was meer bedoeld voor Davystam eigenlijk, maar zo te zien geldt hij ook voor jou. Jij zou met het budget nog wel een Arrandale Core i3 processor kunnen overwegen. Die zijn ook goed betaalbaar. Het is echter geen must voor de genoemde basistaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
sorry O-) gewoon over het eerste woordje gelezen 8)7 .

maar toch bedankt

de hp ziet er wel goed uit(G62-110ed ),ga is verder kijkenen vergelijken met een asus

pricewatch: HP G62-110ed (VY376EA)

denk wel dat ik liever een i3 heb,gewoonweg beter toekomst gericht.

[ Voor 65% gewijzigd door ozziestroker1 op 28-04-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee hoor, die heb ik er later stiekem bij ge-edit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
off topic:

LOL

[ Voor 70% gewijzigd door ozziestroker1 op 28-04-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davystam
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Hey Genetx,

Heb besloten om mijn budget omhoog te schroeven richting de 750 euro maximaal. Dit omdat ik mijn desktop ga verkopen en hier ook nog een leuk bedragje voor kan krijgen. Zware games als WoW of CoD zal ik niet spelen op mijn systeem maar wel games als Anno of Rollercoaster. Ik ben een beetje door alle topics gegaan en snap dat de intel i5 wel een van de betere CPU's zijn? Moet ik simpelweg hier een goede videokaart bij zoeken in de Notebookcheck of zijn er nog enkele welke jij kan aanraden? Verder vind ik 15.6 inch groot zat dus was ook al aan het kijken naar de Dell Studio's 15 bijvoorbeeld met een i5-520m en een Ati Mobility Radeon HD 5470 videokaart. Echter is de beoordeling van deze videokaart niet top waarbij ik hier toch over twijfel.....Graag hoor ik nog wat hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb je inderdaad goed gezien over die videokaart. Het is jammer dat Dell geen betere videokaart gebruikt. In de pricewatch zijn deze laptops dan ook de enige types die er echt toe doen voor dit budget.

Dit zijn imho de beste deals op dit moment:
pricewatch: Sony Vaio VPCEB1S1E/BJ
pricewatch: Acer Aspire 5740G-434G50MN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

In mijn zoektocht naar een i3 laptop met een niet-glanzend scherm kwam ik uit bij de Dell Vostro 3700. Een 17.3" scherm, anti-glare en met een i3-330 processor. Aangezien ik hier verder nog helemaal geen topic tegenkwam over dit type van Dell (wat volgens mij een geweldige prijs/prestatie verhouding heeft) maar even dit nieuwe topic.

Aangezien ik de laptop nodig heb voor de standaard dingen zoals e-mail, internetten, wat foto's bewerken enzo hoeft ie voor mij niet zo zwaar te zijn. Onderstaand model zou voor mij (maar ook voor vele anderen denk ik) prima voldoen.

Met gebruik van de juiste kortingsbon kwam ik op € 528,36 inclusief btw en verzendkosten:

Intel® Core™ i3-330M Processor (2.13 GHz)
Nederlands Legitieme Windows® 7 Home Premium (32Bit OS)
17.3" Widescreen High Definition+ (1600X900) WLED Anti-Glare
3072MB 1333MHz DDR3
320GB (7,200rpm) Serial ATA Harde Schijf
Intel® Integrated Graphics Media Accelerator HD
8X DVD+/-RW
802.11n WLAN
Batterij 6-cell 56W/HR LI-ION
1Jaar Collect & Return garantie

Deze Vostro 3700 heeft standaard al de volgende onderdelen:
Netwerkconnector (RJ45)
Vier USB 2.0-poorten
USB 2.0/eSATA-combinatie (1)
Microfoonaansluiting
Hoofdtelefoon/luidspreker uit
8-in-1 kaartlezer
ExpressCard (34 mm)
15-pins VGA-videoconnector
HDMITM -aansluiting
IEEE 1394-connector
Geïntegreerde 2,0 megapixel camera

Deze review spreekt over een glossy screen:
http://www.pcworld.idg.co...stro_3700_notebook/338793

Hier lijkt het echter wel weer een mat scherm te zijn:
http://www.my-laptop.co.u...tro-3700-hands-on-review/

Zijn er hier inmiddels al mensen die een Vostro 3700 hebben aangeschaft? En zo ja welk model en wat zijn de ervaringen?

Verder zit ik zelf nog wel een beetje met de volgende vragen:

- Anti-glare scherm, is dit nu inderdaad een niet glanzend en dus mat scherm? Ik heb tijdens het bestelproces ook geen keuze uit andere schermtypes.
- Is dat standaard jaar garantie nu wel of niet voldoende? Ik weet dat hier heel veel discussies over zijn, maar ik lees ook dat heel veel mensen Dell machines hebben die al jaren probleemloos werken. 3 jaar garantie bijkopen kost 100 euro excl. btw. Valt misschien op zich mee, maar ik kan er ook lekker een keer van uit eten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laptops gaan relatief vaak/snel kapot bij gebruik. Daarbij is de Vostro een goedkoper model en dus minder degelijk gebouwd. Doorgaans kan het wel uit om bij elke laptop die je koopt een garantieverlenging aan te schaffen. In jou geval zou dat 5 laptops zijn, ik wed dat er in dat geval 1 van die laptops binnen de 3 jaar kapot zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

GENETX schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 09:58:
Laptops gaan relatief vaak/snel kapot bij gebruik. Daarbij is de Vostro een goedkoper model en dus minder degelijk gebouwd. Doorgaans kan het wel uit om bij elke laptop die je koopt een garantieverlenging aan te schaffen. In jou geval zou dat 5 laptops zijn, ik wed dat er in dat geval 1 van die laptops binnen de 3 jaar kapot zou gaan.
Zou het dan zo zijn als ik bijvoorbeeld een Dell Studio model neem zonder die 3 jaar extra garantie dat dat net zo goed zou zijn als een Vostro met 3 jaar garantie? (omdat de Studio een betere bouwkwaliteit heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat niet. Dat de Studio 15 een betere kwaliteit heeft wil niet zeggen dat ie niet kapot gaat. De kans is alleen minder groot. Maar je zit naast behuizing ook altijd nog met interne componenten die kunnen falen. Garantie is bij laptops de enige manier om ergens zeker van te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Okee.. De reden dat ik voor een Vostro wilde gaan, was eigenlijk ook omdat ie een anti-glare scherm heeft. Ik heb toch goed begrepen dat dat dus een mat scherm is en geen glanzend scherm? Heb gister namelijk weer even achter een HP Compaq gezeten (budget model, maar toch) en dat glanzende scherm vond ik echt helemaal niks voor mij.

Deze modellen zouden er in mijn budget (<700 euro, 17" en i3 processor) overblijven:

Asus K72F-TY017V
Samsung R730 JB01
Samsung R730 JB02
Samsung NP-R780-JS01NL
Toshiba Satellite L550-200
MSI CR720-004NL

En volgens mij hebben deze allemaal een glanzend scherm.

Na heftig zoeken kwam ik nog op de HP ProBook 4520s. Dit is dat wel een 15.6" scherm, maar wel een ontspiegeld scherm. En net een paar tientjes boven de 700 euro inclusief 3 jaar garantie.

[ Voor 42% gewijzigd door hars73 op 06-05-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Ik ben ook aan het rond kijken voor een nieuwe laptop voor mijn vrouw.
Ik kom voorlopig op de Samsung NP-R780-JS01 of JS02 uit.
Mooi design (persoonlijk natuurlijk)
Goede specs, i3-Nvidia Geforce 310M, LED scherm.
Niet te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

hars73 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 09:39:

Met gebruik van de juiste kortingsbon kwam ik op € 528,36 inclusief btw en verzendkosten:

Intel® Core™ i3-330M Processor (2.13 GHz)
Nederlands Legitieme Windows® 7 Home Premium (32Bit OS)
17.3" Widescreen High Definition+ (1600X900) WLED Anti-Glare
3072MB 1333MHz DDR3
320GB (7,200rpm) Serial ATA Harde Schijf
Intel® Integrated Graphics Media Accelerator HD
8X DVD+/-RW
802.11n WLAN
Batterij 6-cell 56W/HR LI-ION
1Jaar Collect & Return garantie
Leuke setup, mag ik vragen welke kortingsbon je hiervoor gebruikt hebt? Ik kom namelijk totaal niet in de buurt van jouw prijs bij samenstellen van deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey !
volgens mij mag ik geen appart topic hier over meer maken dus vraag ik het in dit topic maar :P

Mij pa wilt een laptop kopen voor de volgende dingen :
- Downloaden
- Films & Concerten afspelen (laptop aan de TV aan sluiten )
- Genoeg ruimte voor veel films en concerten (500gb / 1 TB)
- Met windows XP/windows 7 (geen probleem als het er niet op zit, illegale windows xD download ik dan wel)
Niet super belangrijk maar leuk als het kan :
- Games spelen (MW2, BC2 etc) op low/mid
De budget is 500 euro.

Welke laptop kan ik me vader het beste aanraden ?:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica