Zakelijke laptops willen nog wel eens deze CD's bevatten. Maar echte CD's zijn het ook nooit geweest, doorgaans waren het recovery dingen. En ja, bloatware zal je vast ook wel tegenkomen... Maar ik denk dat HP dat beter weet. De consumentenlaptops zijn iig een ramp.aliberto schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:50:
[...]
Allereerst bedankt voor je reactie GENETX,
het is inderdaad slordig van mij om een heel verhaal te schrijven maar uiteindelijk niet de doel ervan bij te vermelden.
Ik had 1 maand terug een Acer Aspire Timeline 5810T en was over de accu duur zeer tevreden. Hetgene waar ik me meest aan stoorde was de slechte inkijk hoek en het spiegelende effect.
Na lang zoeken bleek dat ik al heel snel in de zakelijk notebooks terecht kwam.
Ik had tot vorige week de VPCF11V5E van Sony, maar heb deze binnen 1 week weer terug gestuurd i.v.m. een glans scherm i.p.v. een mat scherm terwijl Sony mij garandeerde dat dit niet zo was.
In deze pc zat een SSD van 256gb in en windows 7 startte in 25 sec. op![]()
Mocht ik een nieuwe notebook kopen dan ben ik van plan om zelf een SSD aan te schaffen van 512GB.
( ik weet zijn prijzig maar wil niet verlegen zitten qua ruimte) Ik had deze SSD's op het oog
Geld is geen issue voor mij. Tevens door gebruik van een SSD gaat de accuduur langer mee.
Dingen die op een pc doe meestal zijn:
downloaden (NZB),
Bestanden uitpakken
Films kijken via hdmi op 1080p tv
chatten / webcam gesprekken
klein beetje netwerken / hulp op afstand geven (voor zo ver mijn kennis reikt)
muziek luisteren (soms ook via bluetooth headset)
internetten
foto's kijken en lichtelijk bewerken
zo nu en dan dvd's / dl branden
Eisen / wensen die ik aan een nieuwe notebook heb zijn:
HDMI aansluiting
solide behuizing
redelijk snel taken uit kunnen voeren
goede lange accuduur
Ik ben geen gamer meer en als ik game doe ik dat op de Xbox360.
Ik werk eigenlijk niet meer op xp sinds 3 jaar en moet zeggen dat ik xp niet mis.
Hoe zit het met bloatware op Dell en HP bussines pc's?
Bij Sony en Acer werd ik ermee doodgegooid.
Tegenwoordig is er een rage dat je niet eens meer een dvd met besturings systeem meegeleverd krijgt, ik vind het schandalig. Ik neem aan dat dit ook niet bij Dell en HP zo is?
Zoals ik al zie, je kan dezelfde key gewoon voor 64-bit editie gebruiken. Gewoon een Windows 7 DVD ergens vandaan "toveren"Maar aan de hand van je verhaal denk ik dat mijn keuze op HP is gevallen, echter biedt deze geen 64 bit Windows aan.
Die SSD's zijn wel erg duur

Over de SSD's die je op het oog hebt, enkel de Kingston is geschikt. Die andere is 3,5" en dat past niet in je notebook. De Kingston SSDNow V+ is in ieder geval een goede keuze, heb er sinds dit weekend ook in mijn desktop zitten, maar dan het 128GB model, en idd lekker vlot. Heb er 2 voor een leuke prijs op de kop kunnen tikken via marktplaats

Een Mac is echt niet heilig. Sterker, ik raadt ze op het moment maar eens af. De 17" Macbook Pro met Core i7 620M kan zelfs oververhit raken (men meet temperaturen van 101 graden)! Dat wijst dus op een grote constructiefout in de koeling.Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:02:
[...]
een SSD daarvan is 3.5"
dit klinkt misschien heel raar, maar als ik jouw wensen zo bekijk (lange accuduur, geld speelt geen rol, SSD,...) dan kan ik maar 1 ding zeggen: koop een mac
het kost wat, maar een betere combinatie van gewicht, accuduur, en prestaties ga je niet krijgen.
Overigens vraag ik me af met al die dingen die je noemt waarom je een laptop wilt? Zeker als het geld geen rol speelt zou ik persoonlijk veel liever gewoon een mooie desktop in huis zetten en daarnaast een leuke compacte notebook voor op de bank/tuin. Geen netbook, maar een thin-and-light ofzo die mooi mee kan op de accu. Een Asus UL30A kan bijvoorbeeld 8 uur op een acculading werken en kan ook gewoon full HD aan de TV afspelen.
Soms klinkt een laptop wel erg leuk, maar als desktop replacement zijn ze absoluut niet handig. Ze zijn niet flexibel en veel trager als een desktop. 17"-ers zijn ook niet portable en makkelijk mee te nemen, dus eigenlijk vallen juist de voordelen van een laptop weg. Daarnaast, als ze kapot gaan, dan ben je afhankelijk van de fabrikant... Dat is iets waar ik wel achter ben gekomen. Doe mij maar een desktop en een leuke portable laptop voor onderweg.
[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 10-05-2010 20:18 ]