Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 46 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:16
hardwarejunk schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:51:
[...]

had ik even een klein vraagje.
zal dit dan dezelfde werking hebben als je het doet met een garde o.i.d?
hier een garde en nog een onbenoembaar ding:

http://www.ikea.com/nl/nl...n-__53144_PE155213_S4.jpg

heb deze dingen namelijk maar ik gebruik ze nooit.
bruikbaar of niet?
Biersteker schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:48:
En zorgen dat het zeefje/wok etc, wat je dan ook gebruikt, wel een parabool is.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• T.E.C.H.N.O
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-07 19:05
nee het zeefje richt de signalen ergens naar toe.
een garde verstoord ze alleen maar

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
weet ik dat ook weer :)
bedankt voor de info :D

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Handig ding
* F.West98 gaat dit weekend aan de slag

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• w4v3g0d
offtopic: @f.west98 ben jij serieus nog maar 13???? o,O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

hardwarejunk schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:16:
offtopic: @f.west98 ben jij serieus nog maar 13???? o,O
ja :) (en al mijn technischool gemaakt, dit weekend af (casemod))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

@F.West98: Kan je niet in je signature zetten dat je 13 bent? Hoe vaak ik die vraag al niet voorbij heb zien komen, niet te geloven :P

Ontopic: Afgelopen week twee gele sata-kabels mat zwart gespoten. Zijn de enige kabels die nog echt opvielen in m'n case, dus werd tijd :)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Brakkie41 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:47:
@F.West98: Kan je niet in je signature zetten dat je 13 bent? Hoe vaak ik die vraag al niet voorbij heb zien komen, niet te geloven :P

Ontopic: Afgelopen week twee gele sata-kabels mat zwart gespoten. Zijn de enige kabels die nog echt opvielen in m'n case, dus werd tijd :)
waarmee?
k heb zo'n hema-bus geprobeerd en dat blijft vrij "plakkerig" op n testkabeltje.
2 lagen stak wel minder af in de kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Met een bus mat zwarte motip autolak :) Geniaal spul, alleen jammer dat m'n primer op was dus ik moet een beetje voorzichtig zijn met het plaatsen van de kabeltjes zodat de lak niet afbladert. Het zijn namelijk twee sata-kabels voor m'n raid 1 opstelling, beide met zwarte tie-rips tot één bundel gebundelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Zo, net weer ff aan het passen geweest. Heb na lange tijd zoeken een 3e monitor gevonden voor m'n setup, alleen kan m'n videokaart maar 2 schermen aansturen, heb ik maar 1 PCIe x16 slot en had ik geen geld voor een dure nieuwe videokaart die wel 3 schermen aan kan sturen. De oplossing? Een schrale 8400GS voor weinig op de kop getikt en in een PCIe x1 slot gestoken. Hoeft toch niet op gegamed te worden. Het was alleen wel vrij krap...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZLWZSWNmfmmCVfOJXejiZeIL/full.jpg
De netwerkkaart moest verhuizen van het onderste x1 slot naar de bovenste. Dit past al net (zie kaartje tegen waterkoelblok)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CGSnM44soJM9QWqKdGapg4ay/full.jpg
Dan de 8400GS in het onderste x1 slot waarvan het schotje eruit gesneden is

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i0KcvU4evyG7bDGRubfHlvcu/full.jpg
Zo krap zit het dus, moest de aansluiting zelfs nog een klein btj bijdraaien, anders kon de kaart er niet langs!

Maar het resultaat mag er zijn, ik heb beeld op m'n 3e monitor! Kan er geen Full HD video op afspelen, maar daar heb k de andere 2 voor... Nu eens sparen voor een moederbord waar wel 2 PCIe x16 sloten opzitten

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 12:15

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

DP Kunst schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:11:
Zo, net weer ff aan het passen geweest. Heb na lange tijd zoeken een 3e monitor gevonden voor m'n setup, alleen kan m'n videokaart maar 2 schermen aansturen, heb ik maar 1 PCIe x16 slot en had ik geen geld voor een dure nieuwe videokaart die wel 3 schermen aan kan sturen. De oplossing? Een schrale 8400GS voor weinig op de kop getikt en in een PCIe x1 slot gestoken. Hoeft toch niet op gegamed te worden. Het was alleen wel vrij krap...

[afbeelding]
De netwerkkaart moest verhuizen van het onderste x1 slot naar de bovenste. Dit past al net (zie kaartje tegen waterkoelblok)

[afbeelding]

[afbeelding]
Zo krap zit het dus, moest de aansluiting zelfs nog een klein btj bijdraaien, anders kon de kaart er niet langs!

Maar het resultaat mag er zijn, ik heb beeld op m'n 3e monitor! Kan er geen Full HD video op afspelen, maar daar heb k de andere 2 voor... Nu eens sparen voor een moederbord waar wel 2 PCIe x16 sloten opzitten
ben ik de enige die de foto maar voor een tiende deel ziet?

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievs
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04-2024
Ik denk het waldpyk. Ik zie ze wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Jamievs schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:38:
Ik denk het waldpyk. Ik zie ze wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
F.West98 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:28:
[...]

ja :) (en al mijn technischool gemaakt, dit weekend af (casemod))
offtopic: HOLY F-ING SHIT!

wat ben jij voor wonderkind?
ik ben 15 en zit nog lekker op het vmbo-ICT om te klooien o,O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
DP Kunst schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:11:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

mag ik vragen welke kast je hebt?:)
lijkt me namelijk een beetje cheap-ass click in click uit aansluiting voor je pci(E) slots.:$
werkt dat wel goed of heb je je kast liggend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Het is een CoolerMaster Centurion 590. En ja, dat kliksysteem is beroerd! Doe mij maar gewoon schroefjes, zit het iig vast. Zaten ook van die cheapass klik rammeldingen om 5.25" units vast te maken. Die zijn er allemaal uit, daar zit nu de radiator. Kast staat wel gewoon, heb nog wel een extra paaltje onder de videokaart staan O-)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

hardwarejunk schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 22:41:
[...]

Dat is ook overdreven :p zijn wel meer jonge lui als hem maar ze laten zich niet aptijd zien. Maar het gaat wel hard met de jeugd van tegenwoordig :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 16:50
Niet juist topic om over leeftijden in de ict te praten.

Maar het is wel zo dat ik 14 ben en 5 dagen in de week 2 uur per dag bij een computerwinkel bij mij in het dorp werk.(werk houdt in: in elkaar zetten PC, virusverwijdering, reparatie en computers helemaal klaartemaken voor de normale consument "lees geen tweaker" :) )

leuke mini mods allemaal weer :9~

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

[...]

en dat ding staat nu naast mij 8)
(ik ben geen wonderkind, ik zet op het 'normale' gymnasium)
Fordox schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 02:18:
[...]

Dat is ook overdreven :p zijn wel meer jonge lui als hem maar ze laten zich niet aptijd zien. Maar het gaat wel hard met de jeugd van tegenwoordig :)
ik ben iig op tnet de jongste casemodder (alhoewel bijna 14)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Even een kort vraagje, ik heb nu een fractical design xl en krijg deze week mijn waterkoelling setje binnen, dus ik ben van plan een window in mijn kast te maken. Heb ik al vaker bij andere kasten gedaan maar altijd zonder zo'n rubber randje, dus ik wil even weten waar ik die kan halen? Het liefst zou ik die gelijk meenemen bij de praxis of gamma, maar ik heb dus geen idee waar ik dit kan halen.

Het gaat dus om een soort van rubber stripje met een gleuf erin waar je je rand van het gat van het zijpaneel mee bedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 13:05
Die randjes kun je onder andere halen bij Highflow. Ik heb geen idee of de gemiddelde bouwmarkt zoiets in het assortiment heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Bij de lokale auto onderdelen handelaar kan je die randjes ook vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Laatst online: 12-02 11:22
Hoera! Ik heb mijn eerste goede mod kunnen doen :D (heeft me wel een dik uur gekost...)

Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/Foto-5951.jpg

Morgen doe ik de binnenkant van de kast ofwel de psu en de onderkant. en misschien ook nog de voorkant (lekker wâldpyk nadoen >:) )

EDIT:
Ik heb nu al de voorkant kunnen maken, maar die is een beetje mislukter --> veel bubbels, scheuren en vouwen...
Morgen de PSU en onderkant!

EDIT 2:
Ik heb vandaag de pomp, ventilator, grafische kaart, PSU, grondplaat en 1 HDD beplakt!
Totaalplaatje:
Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/Foto-596.jpg

Pomp en ventilator:
Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/Foto-597.jpg

Graka en grondplaat:
Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/Foto-598.jpg

HDD:
Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/Foto-599.jpg

(sorry voor de vele foto's)

[ Voor 57% gewijzigd door CDA441 op 22-12-2011 11:42 ]

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• chrisros
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 11:47

chrisros

I turn coffee into code

Binnenkort komen wat spullen van coolermaster bij mij binnen, kan ik mijn haf 922 af maken, zwarte binnenkant, gesleevde kabels,3,5'' rack eruit voor betere airflow. kortom, allemaal niet groots, maar bij elkaar toch wel wat werk. Overigens had ik bij highflow gezien dat ze een 'starters kit' hadden met iets van 10 meter verschillende sleeving, en 2m verschillende krimpkousen, jammer dat ze het niet in een envelop kunnen doen.
had het over de mail na gevraagd, maar na enkele berichten van hun terug plots geen contact meer, -1 voor Highflow.

PS: Ben zelf ook pas 14, Wist niet dat er zo veel 'Jonge' mensen waren

• roeltjow
  • Laatst online: 21-07 11:39
deze mannen hebben een mooie casemod gemaakt, alleen ze hebben denk niet nagedacht over de koeling
Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/1197218_700b.jpg

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 12:15

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

CDA441 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:52:
Hoera! Ik heb mijn eerste goede mod kunnen doen :D (heeft me wel een dik uur gekost...)

[afbeelding]

Morgen doe ik de binnenkant van de kast ofwel de psu en de onderkant. en misschien ook nog de voorkant (lekker wâldpyk nadoen >:) )

EDIT:
Ik heb nu al de voorkant kunnen maken, maar die is een beetje mislukter --> veel bubbels, scheuren en vouwen...
Morgen de PSU en onderkant!

EDIT 2:
Ik heb vandaag de pomp, ventilator, grafische kaart, PSU, grondplaat en 1 HDD beplakt!
Totaalplaatje:
[afbeelding]

Pomp en ventilator:
[afbeelding]

Graka en grondplaat:
[afbeelding]

HDD:
[afbeelding]

(sorry voor de vele foto's)
ahh goed om te zien dat er meer mensen met hout plaksel bezig zijn :D

If water polo was easy, it would be called football

• CDA441
  • Laatst online: 12-02 11:22
waldpyk schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:14:
[...]

ahh goed om te zien dat er meer mensen met hout plaksel bezig zijn :D
Ik wou daar al lang mee beginnen, maar ik wist niet waar je zo'n folie kon halen, nu heb ik dus een leverancier gevonden :p kost me ongeveer €3,20 per rol van 2m x 45cm.
Ik ga vandaag of morgen nog eens achter een rol omdat ik nog de andere kant wil doen van mn case en de bovenkant :p Maar echt, dit wordt nooit mooier dan je wâldcase ;)

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Ha fijn, kerstvakantie! Tijd over om mijn pc weer eens wat te verbeteren. De dag voor kerst geïnvesteerd in een 2e HD6870 en deze aangesloten in Crossfire :) :
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2efickp.jpg

Alleen die kabels he, dat kan eigenlijk echt niet langer meer zo anno-bijna 2012 (dat krijg je ervan als je telkens extra zooi aansluit, hier en daar wat soldeert en de boel vervolgens slecht beheert..). Dit was mij al wat langer een doorn in het oog en heb er lange tijd niets aan gedaan, omdat dit met een CM Stacker nogal een uitdaging is (daar je weinig goede plaatsen hebt om overbodige kabels weg te werken..)

Vanochtend besloten toch even een 'uurtje' wat te verbeteren. Afijn één uur werden er uiteindelijk toch bijna 3, maar heb wel een aardig resultaat geboekt:
Voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/28wcc2w.jpg

Achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/160a9dy.jpg

Een hele vooruitgang vind ik zelf :P. Hier en daar is er nog ruimte voor verbetering, maar de grootte van de Stacker maakt het me lastig. Dit geldt met name met de lengte van de pci-e stroomkabels en mijn oldschool DVD recycle IDE kabel.. Ook is er een positief effect op de case temperaturen, bij een kamertemperatuur van 22 graden idle't de CPU op 30 ipv 31 graden en mijn HD6870's zijn beiden 2 hele graden koeler idle (load moet ik nog testen). 8)

Op-en-aanmerkingen ter verbetering zijn natuurlijk welkom!

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Toch vrij netjes gedaan hoor. Heb wel vaker met CM kasten dat kabelmanagement best lastig uitvalt.
Mijn eigen episch budget kastje, CM Elite 335, heeft uberhaubt geen enkele vorm van kabelmanagement mogelijkheden zoals gaten in de mobo tray of ruimte achter de tray dus ja..

Dit heb ik er inmiddels van gemaakt.

IMGUR album hieronder te zien.
http://imgur.com/a/dAtMR#1

Kast is van buiten zwart op de bovenkant en alle plastic randjes. De zijpanels en het gaas in het front zijn blauw gespoten. Zeer strak uitgevallen ookal is het met een goedkope Colorworks bus primer en verf gedaan. Blijft ook mooi zitten.

Aangezien het een echte LAN bak is zit hij natuurlijk vol stikkers van m'n hardware, m'n gamingcommunity en de bekende ASUS ROG sticker.

Linker zijpanel heeft een zelf gezaagde en geplakte window erin zitten welke ook vrij goed uit is gekomen, alleen ligt de window ACHTER het gat en er niet IN. Hij zit er achter vast gekit en de randjes zijn urenlang afgewerkt met een dremel voor een zo'n strak mogelijk look,

Er ligt er een ASUS Crosshair IV Formula in met een Phenom II x6 1100T @ 4.12Ghz 1.488v gekoeld door een TRUE 120 Rev C met P-P Slipstream 1600's en 4x2GB Kingston Hyper-X 1600C9 RAM @ 1830C8.

Verder nog een XFX XXX 650W voeding, een Sapphire HD6950 2GB Dual Fan @ HD6970 met 900-1375Mhz op 1.18v en een van voren meegespoten Samsung SH-223C DVD brander.

Als koeling verder 3x een Enermax Apollish Vegas Blue 120mm waarvan 2 in het front en 1 achterin (op de foto een reserve CM Sickleflow 2k RPM - Enermax was stuk) die je door de window mooi ziet. De bovenste fan in het front zit bovenop de DVD speler vast met blauwe kabelbandjes aan de 5,25" bay. Wou er eerst een 140mm in zetten maar dit past NET niet.
Nog een kleine 80mm recom blue LED in de zijkant naast de window voor koele lucht op de GPU.

Temps zijn met OC's 32c idle voor de CPU en 44c idle voor de GPU (2 schermen dus high 2d clocks).
Loaded met LinX / Furmark voor de CPU 64c en voor de GPU 71c.
Loaded met BF3 CPU max 44c en GPU max 61c.

Betere foto's komen nog maar ben nog aan het nadenken over een veel grotere verbouwing. Wil namelijk nog 2 140mm fanholes in de bovenkant zagen en er mesh achter kitten. De binnenkant hoogglans zwart spuiten en de voeding helemaal overspuiten. Deze vakantie ga ik dit misschien doen maar het is de vraag of ik er tijd voor heb want ben in huis ook aan het verbouwen.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:28
RmanX schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:26:
[...] Vanochtend besloten toch even een 'uurtje' wat te verbeteren. [...]
En dat is prima gelukt d:)b. Eventueel zou je nog kunnen overwegen om je FDD niet standaard aangesloten te laten zitten (tenzij je die dagelijks gebruikt?). Dat scheelt ook al een hoop imo, zo'n kabel zit altijd in de weg of is te kort (Stacker-probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Imprezzion schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:56:
Knip: Deze vakantie ga ik dit misschien doen maar het is de vraag of ik er tijd voor heb want ben in huis ook aan het verbouwen.
Gewoon wat tijd maken :P Leuke kast wel, mooi afgewerkt window :) . Ik zie inderdaad weinig mogelijkheden om kabels weg te werken achter de mobo tray of door gaten. Wat je wel zou kunnen doen is proberen wat weg te werken in je 5,25" drive bays (kan niet goed zien of je nog vrije ruimte hebt daar). Dit is wat ik ook heb toegepast om mijn overbodige fancontroller kabels rond te laten slingeren (afknippen is ook weer zoiets..)

Ik vind het alleen jammer dat je vrij veel van de HDD bays nog ziet zitten door je window. Ik neem aan dat je dat gedaan hebt om de koeling in de zijkant te behouden? Als lanparty beest is hij iig een stuk geschikter dan de Stacker. Ik moest dat apparaat op tafel tillen en dat heeft mijn rug geweten...

@Loogie: De FDD heb ik inderdaad niet in gebruik, ik zit er wel stiekem aan te denken om deze nog een keer stealth ergens in te bouwen. Gewoon uit nostalgie en omdat dat nog kan met dit mobo. De kabel die je nog ziet is mijn oldskool IDE kabel voor mijn ouderwetsche DVD rom/rw spelers. :+

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:15
Pas geleden een retesnel laptopje gekocht voor een leuk prijsje, rede voor de leuke prijs was de scheur in het schermdeksel, krakende speakertjes en een slecht functionerend tobo.

Gelukkig kon ik een nieuw toetsenbordje voor nog geen 30€ uit hong kong laten komen en kon ik ergens uprated speakertjes vandaan halen (zaten 1,5w njl in, nu 1,75w Veco).

Het deksel wilde ik echter niet online bestellen vanwege de prijzen en de staat waarin ze vaak waren, nieuw kost een klep 80 euro en dat is me veel te gortig. Dus maar met 3m carbon film aan de slag :) gelijk maar een meter bij 1,5 meter in huis gehaald zodat ik er ook nog andere dingen mee kan doen.

Ik had nog geen ervaring met dat spul dus eerst maar wat geoefend.

Afbeeldingslocatie: http://img576.imageshack.us/img576/1449/imag0217ac.jpg

Toen ik er een beetje feeling voor had maar de laptop onder handen genomen:

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/3622/imag0211yh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img546.imageshack.us/img546/318/imag0212jf.jpg

Op een enkel luchtbelletje na is het echt strak geworden, echt verbazingwekkend hoe goed dit spul te verwerken is mits je geduld hebt!! gewoon aanbrengen en op de moeilijke hoeken voorzichtig met een verffohn verhitten en je kan het om de meest ingewikkelde hoeken strak krijgen!

Ik ben nu al aan het bedenken waar ik de rest van het spul voor ga gebruiken :*)

Adjust non olet, plerumque...

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Ziet er keurig lekker strak uit! :Y)

• 1nsane
thnx :) nu nog op zoek naar een mooie plastic samsung badge om er op te plakken :)

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Heel mooi met die wrap.

• 1nsane
Bij gebrek aan een goeie desktop (de "oude" draaide nog een XP 3000+ barton core, 2gb ram, radeon x850 512mb) was het tijd om wat nieuws te bouwen, of nou ja, nieuw.

Ik had nog wat spulletjes liggen en met wat bijgekocht spul het volgende gebouwd:

Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/6451/imag0220qe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/3481/imag0224jf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/407/imag0225s.jpg

Setup:

Asus Striker Extreme Mobo
Intel Core2duo E8300 (2,83 Ghz)
4 gb ram
2x Geforce 8600GT 512mb in SLI
2x 160gb WD in Raid 0 voor OS
1x 1tb Maxtor voor opslag
Scythe Kamameter
128x64 pix grafisch display (voor stats, up/down stream etc.)
Omron photoelectric switch (dat oog aan de voorkant, stuurt de DVD brander aan open/dicht)

Niet erg speciale setup maar het is prima voor the occasional game en de rest, ben niet zo'n hardcore gamer en wat ik wel aan gaming doe daar heb ik de PS3 voor ;)

Zoals te zien moet er nog wat meshing van het kabelwerk gebeuren maar dat is een aardige opgave aangezien de plexi kast geen aparte backplate heeft of mobotray plaat, het moederbord zit met spacertjes rechtstreeks op de wand van de kast.

• Imprezzion
  • Laatst online: 16-09 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

RmanX schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:57:
[...]

Gewoon wat tijd maken :P Leuke kast wel, mooi afgewerkt window :) . Ik zie inderdaad weinig mogelijkheden om kabels weg te werken achter de mobo tray of door gaten. Wat je wel zou kunnen doen is proberen wat weg te werken in je 5,25" drive bays (kan niet goed zien of je nog vrije ruimte hebt daar). Dit is wat ik ook heb toegepast om mijn overbodige fancontroller kabels rond te laten slingeren (afknippen is ook weer zoiets..)

Ik vind het alleen jammer dat je vrij veel van de HDD bays nog ziet zitten door je window. Ik neem aan dat je dat gedaan hebt om de koeling in de zijkant te behouden? Als lanparty beest is hij iig een stuk geschikter dan de Stacker. Ik moest dat apparaat op tafel tillen en dat heeft mijn rug geweten...
Die kabels zitten nu dus aan de DVD bay vast met kabelbinders. Zit wel mooi ver naar achteren en uit de weg van de airflow alleen het ziet er niet uit.

Fancontroller kabels en CCFL adapters zitten inderdaad al in de 5,25" bays.

Gebruik hem verder ook als dagelijkse game PC hoor maar hij is gebouwd met mogelijkheid tot LAN's in het achterhoofd en de afgelopen "The Reality" bleek ook dat hij zeer handzaam is vergeleken met wat mensen soms meesjouwen daarheen.

Die HDD bays in de window.. Ja ik heb dat gedaan voor die intake voor de GPU, m'n oude GPU uit die tijd was een 9800GX2 en dat zijn me dan toch heethoofden. Window gewoon erin gemaakt zonder op de HDD bays te letten.. Wil die er dan misschien ook uit halen en de HDD en SSD onder een mooi kapje op de bodem zetten. Ideen zat.. Nu nog tijd en uitwerking.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-08 13:29
1nsane schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:26:
Bij gebrek aan een goeie desktop (de "oude" draaide nog een XP 3000+ barton core, 2gb ram, radeon x850 512mb) was het tijd om wat nieuws te bouwen, of nou ja, nieuw.

Ik had nog wat spulletjes liggen en met wat bijgekocht spul het volgende gebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/6451/imag0220qe.jpg
(...)
Leuk kleurenschema >:)

• 1nsane
dacht ik ook :) , het leuke is dat het mobo (Wat een high end ding was paar jaar terug) voorzien is van een serie blauwe leds die bedoeld zijn om HW te kunnen swappen zonder zaklamp (zo staat het toch echt in het boekje :+ ) maar je kan ze ook in het bios aan zetten tijdens gebruik. Dat levert leuke nightshots op:

Afbeeldingslocatie: http://img818.imageshack.us/img818/7945/imag0228r.jpg

Ik had nog blauwe CCFL's liggen maar dat zou helemaal zo'n kermis worden en bovendien door de lichtgeleiding van het plexiglas werkte dan mijn photoelectric switch niet meer :S (blijkbaar emitten die dingen dus ook infrarood anders zou het geen moer uit moeten maken).

Sowieso kudo's voor Asus voor de mogelijkheden van dit bordje, OCen enz is echt een fluitje van een cent! Je kan merken dat het een gamebord is, zit vol met toeters en bellen.

[ Voor 15% gewijzigd door 1nsane op 29-12-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overclocken kan nogal tegenvallen met die striker, iig als je er een quadcore inprikt. Heb het ding zelf niet gehad maar heb een vriend eens geholpen, blij dat we 3 ghz haalden met een q6600 g0. Zelfs mijn 975x p5w dh deluxe deed het nog beter met een q6600 b3, die haalde 3,2ghz.

Maar om te zien zeker een leuk bord, met die ledjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:31:
Overclocken kan nogal tegenvallen met die striker, iig als je er een quadcore inprikt. Heb het ding zelf niet gehad maar heb een vriend eens geholpen, blij dat we 3 ghz haalden met een q6600 g0. Zelfs mijn 975x p5w dh deluxe deed het nog beter met een q6600 b3, die haalde 3,2ghz.

Maar om te zien zeker een leuk bord, met die ledjes 8)
OCen is van meerdere dingen afhankelijk, voeding moet ook stabiel zijn (zit ook dubbele 12V line in op het bord) en vergeet ook niet dat de processor soms gewoon niet goed genoeg is gebakken om te OC-en, kan in processoren onderling nog aardig verschil in zitten.
Misschien was het bordje niet helemaal koosjer, kan ook (ik heb wel meer verhalen gelezen dat het bordje niet stabiel was of bijvoorbeeld "wakker moest worden" bij vroege versies van het bord). Ik denk dat het kwa duurzaamheid wel een fijn bordje is, ook omdat het een volledig solid cap design heeft (geen ontploffende condensatoren :) ). Ik ga wel eens een keer experimenteren er mee om te zien wat er mee te behalen valt maar in de basis heb ik hem daar niet voor gebouwd.

Overigens kostte het bord ooit meer dan 300 euro zag ik net, da's niet misselijk :S.

[ Voor 12% gewijzigd door 1nsane op 30-12-2011 20:43 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel067
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 10:04
Mijn eerste casemod / overclock poging / verbeterde luchtkoeling...

Heel af en toe wil ik nog een game spelen. Eigenlijk zijn The Elder Scrolls en The Sims de enige spellen die ik nog echt speel. Recent wilde ik dus Skyrim gaan spelen, alleen bleek mijn pc niet toereikend (goh). Aangezien ik een beperkt budget heb en te weinig game om er veel geld in te steken, heb ik gekozen voor een betere voeding en (tweedehands) videokaart. In combinatie met een overclock van de rest van het systeem. Het leek me daarbij leuk om ook de case te modden (oftewel persoonlijker maken).

Over de overclock kan ik kort zijn, mijn moederbord
1Gigabyte GA-M61PM-S2, nForce 430 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA, 1394)€ 0,-€ 0,-

Heeft amper mogelijkheden tot overclocken (bleek nadat ik geïnvesteerd had in koeling). Ach ja...
De verbeterde koeling blijkt uit onderstaand lijstje icm de foto's. Op zich bevalt het me wel, maar aangezien ik maar 7% OC heb gehaald, is de extra koeling niet echt nodig.

#ProductPrijsSubtotaal
1AOpen H450A€ 0,-€ 0,-
1Arctic Freezer 13 Limited Edition€ 28,30€ 28,30
112 cm casefan merkloos----
2Arctic Cooling F8 PWM€ 3,57€ 7,14
1Arctic Cooling F9 PWM€ 3,63€ 3,63
1PQI PQI25400-2GDB€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-M61PM-S2, nForce 430 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA, 1394)€ 0,-€ 0,-
1AMD Athlon 64 X2 3800+ EE€ 0,-€ 0,-
1Cougar S550€ 98,95€ 98,95
1XFX GeForce 250 GTS 1024MB DDR3 HDMI Core Edition (GS-250X-ZNLA)€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 138,02

De casemod zelf is wel geslaagd, al zeg ik het zelf. Maar kritiek, feedback en andere op- en aanmerkingen zijn welkom (Ik weet dat eea verre van perfect is, vooral afwerking is niet mijn sterkste punt).

Zo ben ik begonnen:
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/AOEB-GPS/PIC/24743_H450A-220.jpg

Een basiskast met weinig mogelijkheden. De standaard 350w voeding vervangen door een modulaire:
1Cougar S550€ 98,95€ 98,95

Allemaal klikbaar

Afbeeldingslocatie: http://marcl067.home.xs4all.nl/1s.jpg
De S in de zijkant is de initiaal van zowel mijn vrouw als mijn dochter (persoonlijk dus). Het is de S van Skyrim.
Extra blowhole voor de videokaart, tips om hier iets moois van te maken? (die suffe gaten links en rechts)
De Sims diamant in de top om de blowhole mooier te maken (close-up volgt)
(standaard was er een 8cm blowhole in de voorkant, hier heb ik een 9,2cm van gemaakt)

Afbeeldingslocatie: http://marcl067.home.xs4all.nl/2s.jpg
Groene CCFL's

Afbeeldingslocatie: http://marcl067.home.xs4all.nl/5s.jpg
Hopelijk goed te zien, de Sims diamant dichterbij. Zijkanten gefrost om er een diamant van te maken. Nadeel is dat je beperkt naar binnen kunt kijken. En iets moois is ook hier niet te zien.
Kunnen jullie zo iets zeggen over het frostresultaat? Had ik meer / beter moeten schuren ofzo?
De fanguard die er op ligt moet zsm vervangen worden door een 8cm fanguard. Maar ik kan tweedehands nog niets vinden. Ziet er niet uit natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://marcl067.home.xs4all.nl/3s.jpg
Achter het kunststof rondje (dat hoort bij de kast, dus heb ik geprobeerd om te behouden), heb ik een mini-window gemaakt. Ik ben niet tevreden over het resultaat (lelijke gleuven en gaten). Ook is de window te klein om verder te kijken dan de CPU koeler (maar ik heb ook geen hardware om echt trots op te zijn ;)).

Afbeeldingslocatie: http://marcl067.home.xs4all.nl/4s.jpg
De standaard blowhole (inclusief merkloze 12cm fan) heb ik opengemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://marcl067.home.xs4all.nl/6s.jpg
Twee foto's van binnen, cable management, tips zijn welkom. Alhoewel ik dacht dat ik al redelijk mijn best had gedaan, blijft het een bende van binnen. Wel denk ik dat de kabels zoveel mogelijk uit de airflow gehouden zijn. (de tip: 'koop een nieuwe kast' had ik zelf ook al bedacht :>)

Afbeeldingslocatie: http://marcl067.home.xs4all.nl/7s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
roeltjow schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:01:
deze mannen hebben een mooie casemod gemaakt, alleen ze hebben denk niet nagedacht over de koeling
[afbeelding]
heheey dat heb ik ook een keer gedaan :D
de afstand van de onderkant tot bovenkant van standaard (non low profile) cases zijn precies genoeg om je vlees niet al te rauw en niet zwartgebakken te koken!

computerbiefstuk.........................heerlijk :Y)
[...]

ben inmiddels gepromoveerd naar VSO (speciaal onderwijs) :o
omdat ik me bijna niet kan concentreren en omdat mijn werkTEMPO laag is 8)7
maar daarna ga ik lekker MBO gamedesign doen :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door w4v3g0d op 03-01-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik ben bezig met een MAME-cabinet en ik gebruik daarvoor een moederbord uit een oude laptop. Is er een mogelijkheid om dat moederbord op een MDF plaat te monteren net als normaal een moederbord vast zit in een computer?

Ik heb begrepen dat men dat meestal doet met een grondplaat uit een oude kast, maar een moederbord van een laptop is natuurlijk geen standaard ATX layout. Mijn vermoeden is dat er hier al geregeld creatieve oplossingen voor zijn bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

wat MDF pakken, mobo erop leggen en met een pen door de gaatjes aftekenen
beetje boren, standaard standoff's erin draaien en presto!

heel veel gewicht (lees: CPU koelers van een kilo of wat) gaat het wss niet trekken, maar een laptop mobo moet makkelijk kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ok. Het weegt niks inderdaad, dus dat houdt wel. Maar die dingetjes heten dus standoffs. Waar krijg ik die? Of wat gebruiken jullie daarvoor? Want daar liep ik eigenlijk op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

dat zijn die dingetjes die tussen het mobo en de mobo tray (metalen plaat achter mobo)
soort metalen schroefjes met een schroefdraad erin

bij azerty messing en metaal
krijg je er 50 voor een paar euro :+
anders in de lokale computerboer, zal ze ook vast wel hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Woei een prijsje gewonnen voor het stemmen in de MOTY verkiezing op Bit-tech :P Hopelijk winnen de rest van de Nederlanders grotere prijzen ;)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
godofal schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:03:
dat zijn die dingetjes die tussen het mobo en de mobo tray (metalen plaat achter mobo)
soort metalen schroefjes met een schroefdraad erin

bij azerty messing en metaal
krijg je er 50 voor een paar euro :+
anders in de lokale computerboer, zal ze ook vast wel hebben
Ah, ze verschillen in hoogte. Ik hoop wel dat ze hoog genoeg zijn voor de onderdelen op het mobo, dat steekt toch zo'n 6-7 mm uit... In elk geval ontzettend bedankt voor de tip, hier kom ik wel mee verder.

Edit: ik kan zulke dingetjes ook op elkaar schroeven? Als ze niet hoog genoeg zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Verstekbakker op 04-01-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1nsane schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:11:
[...]

OCen is van meerdere dingen afhankelijk, voeding moet ook stabiel zijn (zit ook dubbele 12V line in op het bord) en vergeet ook niet dat de processor soms gewoon niet goed genoeg is gebakken om te OC-en, kan in processoren onderling nog aardig verschil in zitten.
Misschien was het bordje niet helemaal koosjer, kan ook (ik heb wel meer verhalen gelezen dat het bordje niet stabiel was of bijvoorbeeld "wakker moest worden" bij vroege versies van het bord). Ik denk dat het kwa duurzaamheid wel een fijn bordje is, ook omdat het een volledig solid cap design heeft (geen ontploffende condensatoren :) ). Ik ga wel eens een keer experimenteren er mee om te zien wat er mee te behalen valt maar in de basis heb ik hem daar niet voor gebouwd.

Overigens kostte het bord ooit meer dan 300 euro zag ik net, da's niet misselijk :S.
Dat OCen van meerdere dingen afhankelijk is, is mij ook bekend :) Aan de voeding lag het niet, hij heeft een Antec psu van 1000 watt. Op dit moment draait hij 4,7ghz met een i5 2500k, al moet ik hem nog helpen met finetunen, hij heeft nog alles op auto staan 8)7 . Bij de 680i chipset is het bekend dat deze niet zo lekker loopt met quadcores, en dan vooral de 1st gen quadcores. (q6xxx) Bordje was ook in goed conditie, nu niet meer overigens, er is een dimm-slot kapot maar de rest heeft het overleefd. Kwa duurzaamheid zit het dus idd wel goed.

Maar het is wel al oudere apparatuur allemaal, de setup waar ik over spreek is laatst na 4 jaar gebruik vervangen, dat is een behoorlijke tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_UT
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-08-2021

Scorpio_UT

Computerwiz

Ook als zo velen voor mij maar even een oud laptopje om gebouwd en eerst voorzien van puppy linux maar die vond ik wat te zwaar en ben nu overgestapt naar macpup linux.
Wil hem gaan gebruiken als foto viewer en tijd en weerberichten.
En met tightvncserver erop is ie te besturen via me iphone , ipad of pc :) http://www.murga-linux.com/puppy/viewtopic.php?t=1144
oude situatie

Afbeeldingslocatie: http://www.computerwiz.nl/wp-content/uploads/2012/01/klein-IMG_0028.jpg
nieuwe situatie

Afbeeldingslocatie: http://www.computerwiz.nl/wp-content/uploads/2012/01/klein-IMG_0229.jpg
( plaatjes wilden niet laden,,,, aangepast dank daarvoor

( Voor de mensen die de hele bouw willen bekijken, kunnen ze terecht op mijn website
http://www.computerwiz.nl/eigen-projecten/ )

[ Voor 57% gewijzigd door Scorpio_UT op 12-01-2012 15:41 ]

JB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:40
Je linkt naar de webpagina, maar dat is een pagina met foto's op, niet een foto zelf.

De links moeten volgende links zijn:

http://www.computerwiz.nl...012/01/klein-IMG_0028.jpg
http://www.computerwiz.nl...012/01/klein-IMG_0229.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_UT

Scorpio_UT

Computerwiz

Simonhoubracken schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:28:
Je linkt naar de webpagina, maar dat is een pagina met foto's op, niet een foto zelf.

De links moeten volgende links zijn:

http://www.computerwiz.nl...012/01/klein-IMG_0028.jpg
http://www.computerwiz.nl...012/01/klein-IMG_0229.jpg
thx,simon heb het begrepen dank je ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Scorpio_UT op 04-01-2012 22:55 ]

JB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Verstekbakker schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:51:
[...]

Ah, ze verschillen in hoogte. Ik hoop wel dat ze hoog genoeg zijn voor de onderdelen op het mobo, dat steekt toch zo'n 6-7 mm uit... In elk geval ontzettend bedankt voor de tip, hier kom ik wel mee verder.

Edit: ik kan zulke dingetjes ook op elkaar schroeven? Als ze niet hoog genoeg zijn?
ja, je kan ze in elkaar schroeven, krijg je ze idd lang zat lijkt me :)

@scorpio
ziet er erg netjes uit zo hoor!
had je nog plannen om er een touchscreen van te maken dmv zo'n USB setje? dat zou het helemaal afmaken lijkt me 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_UT

Scorpio_UT

Computerwiz

godofal schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 02:18:
[...]

ja, je kan ze in elkaar schroeven, krijg je ze idd lang zat lijkt me :)

@scorpio
ziet er erg netjes uit zo hoor!
had je nog plannen om er een touchscreen van te maken dmv zo'n USB setje? dat zou het helemaal afmaken lijkt me 8)
wel een leuk idee weet alleen niet of linux dat ondersteunt, deze laptop is te oud voor XP hij kon amper win98 aan :)

JB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

denk wel dat dat moet kunnen hoor, volgens mij worden die dingen herkend als een muis oid
zou je zo'n verkoper eigenlijk ff een berichtje moeten opsturen

dan kan je 'm aan de muur ophangen oid en gewoon zo gebruiken :P muziek, foto's, nieuws, whatever erop smijten, kan erg handig zijn lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

leuk gemaakt dat scherm

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien dit een voor een HDD (2stuks) case wordt voor op m'n bureau, zou ik graag weten of dit gaat werken:

Het is de bedoeling om 2x usb naar 1 usb te krijgen en dan te verlengen naar de pc. Dus 1 snoer voor 2 usb's (ex. hdd's, stroom voor de hdd adapters. E.D.)

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/pvpuhs2hz/tragant71000.jpg

Met vriendelijke groet.

EDIT: ik ben al bezig geweest, en het gaan niet lukken om 2 USB'sticks te laten werken via 1 kabel, ik moet hiervoor dus echt 2 kabels gaan trekken... Helaas..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 22:22

L702

Eric #99

USB hub met voeding???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:25:
Aangezien dit een voor een HDD (2stuks) case wordt voor op m'n bureau, zou ik graag weten of dit gaat werken:

Het is de bedoeling om 2x usb naar 1 usb te krijgen en dan te verlengen naar de pc. Dus 1 snoer voor 2 usb's (ex. hdd's, stroom voor de hdd adapters. E.D.)

[afbeelding]

Met vriendelijke groet.

EDIT: ik ben al bezig geweest, en het gaan niet lukken om 2 USB'sticks te laten werken via 1 kabel, ik moet hiervoor dus echt 2 kabels gaan trekken... Helaas..
Dit kan niet nee, USB is afhankelijk van een hub. Dat kan natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:25:

[afbeelding]

Met vriendelijke groet.

Zon header moet je zien als 2x usb dus dat gaat niet werken als je die header vervangt door 1 usb stekker.

Uitzoeken welke kabel bij welke port hoort(+/-/data1/data2 set tweemaal) zou kunnen.

Een nettere en betere optie is om gewoon een USB hubje te kopen, zeker als je deze van ebay af haalt moet dat niet meer dan 5 euro kosten.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Check deze mod! _O-

http://imgur.com/a/KhxA6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Vind het maar een beetje een creepy mod :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:56

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

geinige mod, alleen wat minder afgewerkt.. :F

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

hij is eigenlijk alleen maar creepy als je 'm openmaakt, als ie zo op je bureau staat oid is het wel lachen om te zien :P
ook leuk om aan de muur te hangen, en dan als er bezoek is ff een DVDtje wisselen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Laatst online: 20-05 21:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:49

Cheezus

Luiaard

megadoom schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:45:
[...]

vrouwen toch met hun ideeën beaver....
FTFY :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Dat had die bever ook niet verwacht toen hij op z'n gemak houtjes aan het bijten was en sourcy flesjes aan het vangen was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

1nsane schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 11:12:
[...]

Dat had die bever ook niet verwacht toen hij op z'n gemak houtjes aan het bijten was en chaudfontaine flesjes aan het vangen was :)
gecorrigeerd :P
(al mag het ook spelvauten bevatten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
  • Laatst online: 16-09 20:20
Ik had op mijn oude computer een lichtmod, maar ben toen overgestapt op amBX lichten.
Battlefield 3 wordt niet ondersteund door amBX, en ik had niets te doen in de vakantie, dus
heb ik een nieuw systeem gemaakt dat op geluid reageerd.

Op moment werken er nu 4, maar wanneer hij af is zal dit 12 cctl lichten zijn...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-rw6ma7f-ao&hd=1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Mooi gedaan,maar het zou me na nen tijd iriteren,maar toch nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
Haha ik kan hem ook helemaal aanzetten, of uit, wat hij het meest zal staan ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

nice mod

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
  • Laatst online: 15-09 06:48
Heel vet gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Na ook in t 3dmark topic te hebben gepost kan ik t niet laten om toch hier mijn mod te posten. Sinds corsair de H(ydro)-series heeft uitgebracht vragen veel hardware liefhebbers wanneer er een blok komt voor op de GPU's van vandaag. Zeker, er is al zo'n gesloten water systeem voor op de gpu te koop, maar helaas niet in nederland.

Aangezien ik graag overklok, bench en klooi en al een tijdje een H60 in de hoek had liggen, vond ik het tijd worden eens te kijken wat we met een GTX480 en een h60 konden aanvangen. Zoals de meeste wel weten is de GTX480 niet een van de koelste GPU's in tegendeel. Met de stock koeler kunnen de temperaturen toch snel richting de 100c lopen en dat bied weinig ruimte voor een leuke OC.

Ik had een leuke 480 op de kop getikt met een Zalman vf3000f erop, maar ook die koeler kon de warmte niet echt behappen. zeker 85c onder een furmark bench. Zodoende alleen de koeler zelf eraf geschroefd, maar wel het geheugen/vrm blok op de kaart laten zitten. Met een paar kleine wijzigingen aan het H60 blok, (de brackets voor montage op de CPU moesten eraf) en met een paar tie-wraps paste het h60 blok probleemloos op de 480. Welliswaar ietwat scheef, maar wel vlak op de GPU. De resultaten mochten er wezen!

Met een OC van 700Mhz naar 850Mhz en het geheugen naar de 2000Mhz werd de kaart ineens niet meer warmer dan 60c!! Kijk, dat zijn berichten :) Mijn uiteindelijke clock eindigde op 940Mhz voor de 3dmark runs..met temps rond de 70c!! Kortom, een werkelijke killer en geen geld voor de prestaties... Helaas ziet het er met tie-wraps niet zo mooi uit, hopen dat Corsair eens wat moeite doet voor GPU bevestiging :)

Wel even zorgen voor een goede airflow over je mem en VRM's, dan komt het helemaal goed..

h60 block with tie wraps on gtx 480

tie wraps gtx 480 h60 mod

the chilltower for h60

HWBOT 11# place gtx 480 with h60

Kortom, zo'n h60 is een feest!!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Laatst online: 11-01 21:35

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

j3ffr3-y schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:50:
Ik had op mijn oude computer een lichtmod, maar ben toen overgestapt op amBX lichten.
Battlefield 3 wordt niet ondersteund door amBX, en ik had niets te doen in de vakantie, dus

Op moment werken er nu 4, maar wanneer hij af is zal dit 12 cctl lichten zijn...

[video]
Volgens de officiële site word BF3 wel degelijk ondersteund. Neemt niet weg dat je set-up er goed uitziet :)

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Laatst online: 18:12
j3ffr3-y schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:50:

[video]
Precies, lijkt me voor BF3 en CoD wel vet. Voor de rest is het vrij irritant volgens mij (lijkt me vervelend minecraften...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

millman schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:14:
Na ook in t 3dmark topic te hebben gepost kan ik t niet laten om toch hier mijn mod te posten. Sinds corsair de H(ydro)-series heeft uitgebracht vragen veel hardware liefhebbers wanneer er een blok komt voor op de GPU's van vandaag. Zeker, er is al zo'n gesloten water systeem voor op de gpu te koop, maar helaas niet in nederland.

Aangezien ik graag overklok, bench en klooi en al een tijdje een H60 in de hoek had liggen, vond ik het tijd worden eens te kijken wat we met een GTX480 en een h60 konden aanvangen. Zoals de meeste wel weten is de GTX480 niet een van de koelste GPU's in tegendeel. Met de stock koeler kunnen de temperaturen toch snel richting de 100c lopen en dat bied weinig ruimte voor een leuke OC.

Ik had een leuke 480 op de kop getikt met een Zalman vf3000f erop, maar ook die koeler kon de warmte niet echt behappen. zeker 85c onder een furmark bench. Zodoende alleen de koeler zelf eraf geschroefd, maar wel het geheugen/vrm blok op de kaart laten zitten. Met een paar kleine wijzigingen aan het H60 blok, (de brackets voor montage op de CPU moesten eraf) en met een paar tie-wraps paste het h60 blok probleemloos op de 480. Welliswaar ietwat scheef, maar wel vlak op de GPU. De resultaten mochten er wezen!

Met een OC van 700Mhz naar 850Mhz en het geheugen naar de 2000Mhz werd de kaart ineens niet meer warmer dan 60c!! Kijk, dat zijn berichten :) Mijn uiteindelijke clock eindigde op 940Mhz voor de 3dmark runs..met temps rond de 70c!! Kortom, een werkelijke killer en geen geld voor de prestaties... Helaas ziet het er met tie-wraps niet zo mooi uit, hopen dat Corsair eens wat moeite doet voor GPU bevestiging :)

Wel even zorgen voor een goede airflow over je mem en VRM's, dan komt het helemaal goed..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Kortom, zo'n h60 is een feest!!
zon idee had ik ooit ook een keer, maar dan met een dik luchtkoelblok :P
helaas heb ik er zogauw geen liggen, en moet de kaart extra ondersteund worden.

maar het resultaat verbaast me niet enorm, een cpu genereert denk ik meer warmte dan een gpu en de h60 is berekend voor een cpu.
binnenkort haal ik ook een bulldozer, en kijk ik wel waar ik kom met de stock koeler van amd (incl. heatpipes) op een hd 5770 :P

edit:
plan in werking gezet, er komt een nexus low-7000 volgende maand op de 5770 ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/F1FD6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/luqJl.jpg
Niet echt een echte 'mod' , maar wel de eerste keer dat ik een koeler vervangen heb :) Morgen maar aansluiten die hap en kijken hoeveel koeler het geheel geworden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

wat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een waterblock + heatsink de rest van de kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:59

NoFearCreations

3DPrint the world!

@Millman, Altijd al aan zitten denken, alleen nooit een H60 "over" gehad.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:15:
Een waterblock + heatsink de rest van de kaart
Hou er rekening mee dat de koelvlok ook een beetje berekend is op de airflow van de originele koeler. Ik denk dat je memorychips nog best wel eens warm willen worden. En je vrms ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
@millman wat je ook zou kunnen doe is een bakje erboven maken, kun je oc'en en koken tegelijk ;) (is toch ook midden :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

naja, koken, koken...
word lastig denk ik, dat doe je meestal toch wel dik boven de 100graden lijkt me, en zo'n kaart wil je niet zo heet laten worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Offtopic: zie maar YouTube: gtx 480 cooking ;) geniaal gewoon die filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:17
megadoom schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 00:42:
Offtopic: zie maar YouTube: gtx 480 cooking ;) geniaal gewoon die filmpjes
Je €450+ kostende kaart naar de verdoemenis helpen, geniaal :? :X

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Nee, je eigen GTX480 niet, maar om anderen het te zien doen met hun eigen is wel geniaal leuk :+ .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me niet echt dat hij er kapot van gaat, maar ik zou een tweedehands hd2900xt nemen idd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
SpatieBalkToets schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:14:
[...]

Volgens de officiële site word BF3 wel degelijk ondersteund. Neemt niet weg dat je set-up er goed uitziet :)
Ja, ik die nieuwe profiles gedowload, maar geen resultaat. Zijn er nog veel meer die er mee zitten.
Overigens doet mijn g15 scherm ook nog niets :+
naarden 4ever schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:24:
[...]

Precies, lijkt me voor BF3 en CoD wel vet. Voor de rest is het vrij irritant volgens mij (lijkt me vervelend minecraften...)
Zit een dimmer op zodat hij niet gevoelig reageerd, zo kan ik hem ook afstellen dat bijv alleenmaar licht heb bij een granaatklap ofzo... Nu nog een besteld, doe ik een set op bass, en andere hoge tonen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:46
X-post vanuit de Hk, want hij hoort stiekem hier ook wel :P
Klein worklog ;)

Begon het zat te worden dat mn beamer op mn camera tripodje stond achter de bank/in de keuken.
Had al wel een mooie ophaning gezien, maar die dingen zijn duur :'(
Dus zat wat dingen te bedenken die niet duur zijn toen mij oog op dit viel.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aRBrLKnA3g5uUOzUk7MkHfUj/full.jpg

Hmm, daar kan ik wel wat mee. Goed 2 seconden later

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E9D6TcsUEAO1lt9A4lCKmMM7/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KNdA7woTZD11h3pRPFnaz0NB/full.jpg

Want tja, DIYen zonder bier da ga nie eh.
Na wat passen, meten en bier een backplate gemaakt van wat resthout wat ik nog had liggen.
Gewoon A4tje op de beamer gelegt. Gaatjes gepriks waar de schroeven horen en die als boor template gebruikt. Werkte perfect
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tfJobHjIlJLcfX7axAWSjNuR/full.jpg

Yeey hij hangt *O* Soort van
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vS6Tw1ZKHv4KoG6ON6BDe41t/full.jpg

Reminder voor volgende keer, iets perfect uitmeten is niet erg, maar zorg ervoor dat je rekening houd dat de lens NIET in het midden zit |:(
En omdat hij hangend toch wel erg veel naar beneden kwam maar omgedraaid. Stuk beter zo.
Hangt recht, mooi recht op mn scherm. ik is happy *O*
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zjEJqudXRzOvonZek7JyE7Kg/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YW0se5iZyEx6WjVwllV4MmB6/full.jpg

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Laatst online: 18-09 17:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Leuke en doeltreffende quick-fix. :)
In de laatste foto lijkt de beamer iets naar rechts te 'kijken', klopt dat?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Wel iets ja. Hij is niet perfect uitgelijnt maar het is niet merkbaar kwa beeld gelukkig :P
Enige jammere is de hoek en daardoor dat de keystone nogal hoog/groot staat.
Maar wilde em ook weer niet lager dus dat nemen we wel voor lief. Kan em altijd nog kantelen, kop kan alle kanten op namelijk :D

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:23
Leuke dingen komen er toch voorbij in dit topic. Tijd om zelf ook eens iets te posten.

Ik heb mijn htpc in een IKEA kastje gemod:

Afbeeldingslocatie: http://i1256.photobucket.com/albums/ii499/Kobus09/HTPC/2-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1256.photobucket.com/albums/ii499/Kobus09/HTPC/3-1.jpg

Het was een MS-Tech mc-1200 kast waarvan het front alleen nog over is en dit zit ingebouwd in een IKEA kastje waarvan ik het hardboard achter het glas van de deurtjes heb vervangen door wit plexiglas. Hierdoor werkt de ab van de MS-Tech door het deurtje heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
LordMithril schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:43:
X-post vanuit de Hk, want hij hoort stiekem hier ook wel :P
Klein worklog ;)

Begon het zat te worden dat mn beamer op mn camera tripodje stond achter de bank/in de keuken.
Had al wel een mooie ophaning gezien, maar die dingen zijn duur :'(
Dus zat wat dingen te bedenken die niet duur zijn toen mij oog op dit viel.
Is de grijze voet van plastic? Pas dan wel even op wat je doet want een haarscheurtje in dat plastic is gelijk beamer opstofzuigen!

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:20
Sterker nog, ik durf je eigenlijk te garanderen dat die beamer naar beneden komt. Dit gaat duidelijk mis, en wel op het hoekje van je betonnen profiel. Die 3 schroefje houden je houder daar wel vast, je krijgt een heerlijke knik op eerder genoemde plaats. Die ribjes van je voetje zullen daarbij naar buiten vouwen. Neem een meer solide materiaal, dat kost ook niet gek veel. Dit voetje is hier totaal niet op berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Voet is van metaal ;)
En zit vast in een goede solide geplaatste plaat hout. komt echt geen beweging in.
En ik heb t getest voor ik de beamer erop zette. Ding kan veel hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door LordMithril op 20-01-2012 23:48 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12
klein modje hier.

ik heb zonet 2 kleine par-etjes op de kop kunnen tikken voor niks..
ik heb ze op mijn 12volt bak van mij bureaulamp aangesloten.. en nu heb ik zacht oranje licht achter mijn beeldscherm
Afbeeldingslocatie: http://a.yfrog.com/img878/4958/mvkdk.jpg

sorry dat de pic te groot is, 'k heb hem ge-upload vanaf mijn mobiel.

[ Voor 13% gewijzigd door rohaantje op 21-01-2012 00:34 ]

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:26

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Beetje zitten spelen met ledstrips:

Front met Leds

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Omdat mijn oudere coolermaster kast (centurion) wat krapjes begon te worden en ik nog een Aopen H700A kast had staan, besloot ik deze even wat op te frissen. De enorme!! ruimte en inbouwmogelijkheden hebben mijn toen doen besluiten om er zachtjes aan maar eens mee te gaan beginnen.

Before...
Afbeeldingslocatie: http://www.njuskalo.hr/image-big/kucista/aopen-h700a-napajanje-400w-slika-10559467.jpg

[knip]

After...
Afbeeldingslocatie: http://oi41.tinypic.com/2a8460g.jpg

En verder:

Infinity logo aan de zijkant. (plexi erachter)
Bestaande fans vervangen door Enermax T.B.Apollish fans.
Bovenop 2 fans extra monteren..
Fan controller inbouwen. (waarschijnlijk Scythe Kaze Master Pro)
Binnenkant zwart spuiten. (als ik zin heb)
Kabelmanagement + meer (betere) fotos zijn onderweg.
Iets verzinnen voor die 4 frontpanel klepjes..
De dvd drives zitten; als ze recht gemonteerd zitten niet naar m'n zin, (speling lijkt het) ook even iets op verzinnen.

[ Voor 39% gewijzigd door dusty op 25-02-2012 01:50 . Reden: plaatje verwijderd. ]

Pagina: 1 ... 23 ... 46 Laatste