Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 46 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 16:50
De tv is 32" en niet de monitor als ik het goed begrijp
Leuk idee en inderdaad gewoon kijken voor een gewone monitor steun of bij de doe het zelf zaak

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 23:18
Mijn vraag is nu, wat voor scharnieren heb ik nodig?
Zelf zou ik gewoon een monitor arm kopen, maar als het niks mag kosten zou ik het zo doen:

http://www.nifty-stuff.co...onitor-wall-mount-arm.php

Lekker makkelijk en goedkoop. Niet heel mooi, maar met een paar knelkoppelingen of een buigijzer kun je het iig mooier maken dan dit voorbeeld (want dat ziet er echt niet uit!).

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:38
thijsco19 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:58:
je hebt van die keukenkast scharnieren die 2 'optie's' hebben open en dicht misschien kan je hiet iets mee?
anders kan je even naar de dichtsbijzijde doe-hoet-zelf zaak gaan en kijken wat hun allemaal heben.
Misschien wel. Hij moet eigenlijk in elke stand vast staan, maar ik ga ze in ieder geval even bekijken.
Ik ga binnenkort wel een goed rondje door de doe-het-zelfzaak, 't moet er wel te vinden zijn.
Remmes_NT schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:32:
er zijn monitor scharnieren die dat kunne... 32 inch is alleen best wel groot als pc scherm joh O_O
De grootte is goed te doen, ik denk dat dat wel gaat wennen. Vooral omdat het bureau ook bijna anderhalve meter diep wordt. Dus je zit op een behoorlijke afstand.
Bovendien gaat-ie eigenlijk alleen gebruikt worden voor multimedia. Dingen lezen doe ik liever op een goede monitor. die dichterbij staat. Maar die mag dan niet in de buurt van de tv staan als ik een film wil gaan kijken.
jeroen94704 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:11:
Zelf zou ik gewoon een monitor arm kopen, maar als het niks mag kosten zou ik het zo doen:

http://www.nifty-stuff.co...onitor-wall-mount-arm.php

Lekker makkelijk en goedkoop. Niet heel mooi, maar met een paar knelkoppelingen of een buigijzer kun je het iig mooier maken dan dit voorbeeld (want dat ziet er echt niet uit!).
Ik kan op zich wel een arm kopen, maar ik vind dingen zelf maken zo veel leuker dat 't wel echt een stuk goedkoper moet zijn als ik 'm koop. En zelf maken is eigenlijk altijd wel goedkoper dan iets kopen, dus ik maak het liefste alles zelf. Bovendien is alles custom made, dus het past precies en de kwaliteit is in ieder geval goed genoeg voor wat ik er mee wil doen :D

Die link is wel een goed voorbeeld. Afwerking is helemaal niks, maar het principe is hetzelfde.
Ik wilde wel zoiets doen. Gewoon een mountje maken voor de VESA-schroefgaten en het zo plat mogelijk houden.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Kun je zon scharnier niet zelf 'maken' door een normale scharnier te pakken en een dunne laag rubber/tape om de pen te plakken? Dan zit er genoeg weerstand om in een bepaalde stand te blijven staan. En anders de houder waar de pen in gaat iets vervormen / verkleinen zodat het uit zichzelf stroef gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Hé, dat is slim. Dat ga ik morgen meteen even proberen, ik heb vast nog wel ergens een scharnier liggen. Bedankt, ik laat wel weten hoe dat uitpakt.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
Die rubber/tape slijt er volgens mij binnen de kortste keren vanaf, en dan draait zo'n scharnier weer net zo soepel als nu. Maar als variant op dat idee kun je misschien de hele pen vervangen door iets anders wat niet zo glad is, zoals een houten pen die er strak in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Siempie schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:06:
Ik snap dat dit niet het goede topic is, maar ik wilde geen nieuwe openen (en dan stond-ie wss in de verkeerde categorie). Als je het heel erg vind, zie een bureau dan maar als een oversized case :D

Anyway, ik ben bezig met het ontwerpen van een bureau waar ook een pc in komt. Omdat er ook een 32" tv op komt te staan, wil ik die meteen goed kunnen gebruiken om af en toe op te werken en vaak het bureaublad op te weergeven. Omdat ik een ambilight set up heb gemaakt wil ik niet dat m'n pc monitor in de buurt van de tv komt. Hij komt sowieso al 60 centimeter extra naar voren, zodat ik niet te dicht op de tv hoef te zitten, maar hij staat dan wel in de weg als ik een film ga kijken en ambilight aan heb. Wat ik dus van plan ben is een monitor-arm maken, zodat ik het scherm tegen de zijmuur kan duwen en dus helemaal niks in de buurt van de tv heb staan. Ik zit toch niet op m'n pc te werken als ik een film aan het kijken ben :+

Mijn vraag is nu, wat voor scharnieren heb ik nodig? Als ik een deurscharnier zou nemen, zou de boel nooit vaststaan. Ik bedoel iets als laptopscharnieren. Een laptopscherm kan je in elke hoek zetten en hij blijft gewoon staan. Ik heb hetzelfde principe nodig, alleen gaat het scherm dat ik dan gebruik van voor m'n neus naar rechts tegen de muur.

Even snel in Paint getekend:
[afbeelding]
Totaal niet geschaald en zo, het is alleen maar om even een ideetje te geven van wat ik bedoel.
Een TV beugel van Vogel is de beste en meest betrouwbare optie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Afbeeldingslocatie: http://grethehobma.dyndns.org/htpc_project/bijna_klaar1.jpg

Een verbouwde Antec Fusion Alu...

Hier een verslagje...

http://grethehobma.dyndns.org/htpccasemod.html

Wellicht bij het verkeerde topic?? 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door edwin. op 25-10-2011 18:58 ]

Werp jezelf in je eigen gevangenis voordat anderen jou in de hunne gooien; Salvador Dali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
Hey, leuk gedaan hoor. Ik heb zelf de Zalman HD160, en die heeft PRECIES dezelfde problemen: Een nutteloze volumeknop en een waardeloos VFD display.

Ga je die card-reader nog voorzien van een andere kleur frontje? Die steekt nu best wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
edwingrethe schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:57:
[afbeelding]

Een verbouwde Antec Fusion Alu...

Hier een verslagje...

http://grethehobma.dyndns.org/htpccasemod.html

Wellicht bij het verkeerde topic?? 8)7
kan je de foto mischien verkleinen? laden duurde hier namelijk best wel lang, zit er trouwens leuk uit die kast :)

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
jeroen94704 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:30:
Hey, leuk gedaan hoor. Ik heb zelf de Zalman HD160, en die heeft PRECIES dezelfde problemen: Een nutteloze volumeknop en een waardeloos VFD display.

Ga je die card-reader nog voorzien van een andere kleur frontje? Die steekt nu best wel af.
Zit een beetje te dubben; of verzinken en berkenfineer erover, erg bewerkelijk...Of jawel...een klepje. :P

Tja die foto, het was eigenlijk de bedoeling om daar een tumb van 200x133 te plaatsen. Zie daar het nut om bestanden een zo volledig mogelijke naam te geven...

Werp jezelf in je eigen gevangenis voordat anderen jou in de hunne gooien; Salvador Dali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Ik heb een Coolermaster CM690ii Case. Ik zit er over te twijfelen om hem hoogglans wit te painten.
Zou dat strak zijn? Met blauwe fans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
deze case bestaat inmiddels in het wit, MET blauwe fans dus als je even googled kun je het effect wel vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt maar dat is geen hoogglans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:10:
Ja klopt maar dat is geen hoogglans.
hoog glans kan makkelijk door nog een heldere lak erover te spuiten.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n oude kast van wit naar zwart gespoten. de DVD-brander ook maar gespoten want die was donkergrijs.
Van de Action twee spuitbussen mat zwart van 2 euro per stuk gebruikt. Het spul is beter dan ik verwacht had. :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/computer_zwart_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
ziet er goed uit voor dat geld

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt. :)
Geloof het of niet, ik heb er voor geleerd. En dan thuis naast de plee je computer spuiten. 8)7 :+

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/paar_van_de_onderdelen_te_spuiten_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Ik heb zojuist een "helmet cam mount" gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/Foto-574.jpg

Zoals je ziet is het een 808 keychain spy cam gemonteerd op een gsm houder die vastgezet is op een buigzaam stuk plastiek. De camera zelf is vastgemaakt door dubbelzijdig foamtape die geen residu achterlaat, maar heel erg sterk is.

Deze camera wordt gemonteerd op het vizier van de helm omdat ik een bril draag en eigenlijk het vizier nooit gebruik, het is dus ook de beste plaats om het te monteren (met behulp van de dubbelzijdige foamtape die geen residu achterlaat). Die tape is best wel duur, het kostte me €10 voor 4m tape.

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:32
CDA441 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:14:
Ik heb zojuist een "helmet cam mount" gemaakt:
...
Nu nog een spotlight om de cam te zien;) Serieus, met een S-IPS paneel op 100% helderheid is het nog bijna helemaal een zwarte vlek. Maar wel leuk projectje. Nu kun je POV PC knutselvideo's maken :P

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetsubou
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 19:47
Vandaag de dremel gepakt en losgegaan:

Afbeeldingslocatie: http://i1179.photobucket.com/albums/x392/Zetsuboushi/window1.jpg

Baby's first window

Afbeeldingslocatie: http://i1179.photobucket.com/albums/x392/Zetsuboushi/window3.jpg

En van de binnenkant waaraan je duidelijk kunt zien dat Plexiglas rotspul is voor beginners :)
(Breken lukte niet, uiteindelijk met een figuurzaag gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Crahsystor schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:35:
[...]

Nu nog een spotlight om de cam te zien;) Serieus, met een S-IPS paneel op 100% helderheid is het nog bijna helemaal een zwarte vlek. Maar wel leuk projectje. Nu kun je POV PC knutselvideo's maken :P
Haha ja, mijn camera is 5mp, het is dus een gsm :p. Licht is gewoon een spotlicht van mijn kamer, dus alles is amateuristisch opgebouwd, het enigste wat ik professioneel wil hebben is de ondergrond ;)
Bij daglicht is de kwaliteit veel beter :p De reden waarom dat ik dit gemaakt heb is dat ik geen geld heb om een go pro te kopen, dit is dan de goedkope oplossing :p
Zetsubou schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:46:
Vandaag de dremel gepakt en losgegaan:

[afbeelding]
Het ziet er naar uit dat je case nu langst de buitenkant nu helemaal bekrast is, toch heb ik dat ook al meegemaakt bij mijn eerste casemod :p nu koop ik alleen cases met een window erin ;)

[ Voor 24% gewijzigd door CDA441 op 31-10-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 15:06

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Conclusie: dremelen vanaf de binnenkant :D

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetsubou
Goed idee maar bijna onmogelijk: Je haalt van deze case er niet 1 panel af, maar 4 tegelijk.
En ik vind het niet slecht voor een eerste keer: Zeker niet als je bedenkt dat die kast zo hard als staal is en ik er 3.5 reinforced dcircle dremels doorheen gejaagd heb... En die kast + inhoud is denk ik nog geen 10 euro waard: hij komt uit het jaar krijtje.

[ Voor 58% gewijzigd door Zetsubou op 31-10-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Ik denk dat je er 3 bedoeld :p ik had ook zo'n kast, echt vervelend om van binnen het uit te dremelen, dan heb ik gewoon een slijptol gebruikt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetsubou
Nope, 4. Boven voor en zijkanten.
En van boven dremelen is ook niet ideaal: Ik duwde hem steeds naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
oftewel, aftapen, aftekenen, gat boren, decoupeerzaag niet te strak langs de rand, vijlen

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetsubou
Na het succes van faalcase 1.0 is er nu faalcase 2.0!
Afbeeldingslocatie: http://i1179.photobucket.com/albums/x392/Zetsuboushi/faalcase1.jpg
Zwarte plaatje komt van mijn kapotte pavilion laptop
Afbeeldingslocatie: http://i1179.photobucket.com/albums/x392/Zetsuboushi/faalcase2.jpg
Alles een beetje bijgevijld, gaat telkens beter

Wat ik ooit een keer wil gaan maken
Afbeeldingslocatie: http://media.giantbomb.com/uploads/0/5353/262935-minigun_img_super.png
quote: The Heavy on Sasha
She weighs one hundred fifty kilograms and fires two hundred dollar, custom-tooled cartridges at ten thousand rounds per minute.
It costs four hundred thousand dollars to fire this weapon... for twelve seconds.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-QM1eTAwOYc]

Wordt wel moeilijk...

http://tf2wiki.net/wiki/Minigun

[ Voor 3% gewijzigd door Zetsubou op 02-11-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
om heel eerlijk te zijn....... is m niet echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetsubou
De faalcase is ook alleen bedoeld als proef voor mij. Ja, ik moet werken aan mijn techniek en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
ik heb ook een faalcase, maar die is weer een win geworden, en daarna weer een faal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicksterx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-02 15:55
Zetsubou schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:16:
De faalcase is ook alleen bedoeld als proef voor mij. Ja, ik moet werken aan mijn techniek en alles.
Volgens mij ga je gewoon veelste gehaast aan het werk. Het hoeft niet in 1 haal af. Goed aftekenen binnen de lijn blijven met uit zagen/slijpen en des gewenst bij werken met een vijl/dremel. Bij je eerste versie kon je duidelijk zien dat je veelste gehaast bezig bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetsubou
Ik denk het ook. Ook was de kast zelf knoerthard en dat hielp ook niet echt.
Daarnaast was het ook de eerste keer met een Dremel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iemand de eerste keer met een Dremel wel eens een Nintendo-logo zien uitsnijden dat eruit zag alsof het met een waterjet was gedaan. Nu heeft iedereen zijn eigen niveau natuurlijk en hoeft het helemaal niet gelijk zo netjes te zijn, maar ik denk dat inderdaad wat meer de tijd nemen voor je voorbereiding en ook tijdens het zagen al een hoop verschil kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetsubou
Zeker, ik heb een afspraak gemaakt met het itc-persoon op school en die wil mij nog wat cases en moederboards geven die over zijn. Niet heel goed spul, maar prima om op te oevenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Wat moet je daarmee dan? Het gaat hier om je kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicksterx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-02 15:55
zijn faal case is er om op te oefenen. Net zoals de cases die hij nog krijgt. Lekker oefenen voordat je op de case begint wat je main pc word is nooit verkeerd. Ik heb op lans genoeg gaar gezaagde windows en andere mods gezien. Weet wat je doet voordat je goeie case begint te verzagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
ik las het woord cases niet, excusé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetsubou
Inderdaad. Ik hoop dat ik van de werkplaats op school gebruik maken, want daar hebben we een elektrische figuurzaag :)

Bovendien heb ik mijn "main case" nog niet eens :)

[ Voor 18% gewijzigd door Zetsubou op 03-11-2011 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Ik heb dit weekend een 2e setje Logitech X-530 op de kop weten te tikken voor 30euro (geen geld!)
Daarna heb ik dit idee wat ik had uitgevoerd:
Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg861/scaled.php?tn=0&server=861&filename=4i0hy.jpg&xsize=640&ysize=640
Een line-array van speakers! (5 hoog en 1 sub per kant)

Knalt en klinkt goed! Alleen nog teveel bass soms, maar dat is Logitech kwaaltje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 10:02
waren twee speakers niet gewoon genoeg? Je hebt ook een volumeknop hea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

als het over the top kan, wil je het ook doen :P
heb hier zelf ook 3 subwoofers, 4 studio boxen en 2 gewone boxen staan.

waar is de "ik vind dit leuk" knop van facebook als je hem nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
naarden 4ever schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:12:
waren twee speakers niet gewoon genoeg? Je hebt ook een volumeknop hea?
Ach ik had al een set staan, toen nog voor de 5.1 (pc), maar toen de laptop kwam werd het meer stereo. En toen kwam ik een 2e set tegen voor weinig geld. Dus ik dacht doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:42

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Sneakpeak van de pc die ik aan het bouwen ben:

Afbeeldingslocatie: http://b.zdclan.nl/tweakers/mod.jpg

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
TT level 10 achtig idee?
Het idee om zo iets te maken zwerf al een hele tijd in m'n hoofd.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

meer pics graag en sketch van het idee, wil meer zien

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Je bent niet te enige. Ziet er goed uit!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Thanks :) Inderdaad los gebaseerd op de TT Level 10, maar dan met m'n eigen draai :)

Ontwerp heb ik niet echt, de hoofdlijnen heb ik in m'n kop zitten, en het meeste doe ik on-the-fly.
Wel heb ik nog een paar foto's van hoe het er nu bij staat:

Linker zijkant, hier zitten de 2 radiators, leidingen zullen door de schuine plaat naar de binnenkant lopen:
Afbeeldingslocatie: http://b.zdclan.nl/tweakers/mod2.jpg

Verlichting, achter alle plexi strips komen leds die het geheel zo moeten verlichten:
Afbeeldingslocatie: http://b.zdclan.nl/tweakers/mod3.jpg

Zo is de achterkant. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de voeding daar ook echt ga plaatsen. De andere optie is de voeding open maken en onder het schuine deel links te bevestigen.
Afbeeldingslocatie: http://b.zdclan.nl/tweakers/mod4.jpg

:)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:56
ziet er leuk uit :)

DPC Chef-kok :)

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Waarom maak je er geen CCiP-topic van? Ik ben nml wel benieuwd. ;)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Is misschien wel een idee, alhoewel ik nog steeds de laatste posts in m'n HTPC topic moet maken (Die is inmiddels af, maar ik heb het topic nooit meer bijgewerkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Mijn stiefpa heeft laatst een Mac Pro kast op de kop kunnen tikken om daar een pc in te gaan bouwen.. echter zit je met het probleem dat een ATX moederbord er niet zomaar in past, na wat zoek werk vond ik deze. Nu vind ik 55 euro voor zoiets best wel prijzig eigenlijk, dus mijn vraag is zijn hier alternatieve voor?

Tweede vraag, wat is een goede casemod-spul-webshop in Nederland?

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 12:15

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

martijn--g schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:36:
Mijn stiefpa heeft laatst een Mac Pro kast op de kop kunnen tikken om daar een pc in te gaan bouwen.. echter zit je met het probleem dat een ATX moederbord er niet zomaar in past, na wat zoek werk vond ik deze. Nu vind ik 55 euro voor zoiets best wel prijzig eigenlijk, dus mijn vraag is zijn hier alternatieve voor?

Tweede vraag, wat is een goede casemod-spul-webshop in Nederland?
toen ik een mac pro heb omgebouwd heb ik gewoon een oude donor atx case gekocht. voor 10 euro.

V&A aangeboden: Xigmatek Asgard - gemod en een beetje ral dat zou bijv een goede kunnen zijn.

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
wat is het probleem dan? de standoffs?.. boor gaten op de goede plek en zet ze er zelf in..

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
pak een ouwe kast uit de zolder of vraag naar gratis dingen, dan boor je die rivets eruit en zet je ze weer vast aan elkaar, heb ik ook gedaan bij mijn niet afgewerkte mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Bedankt voor de tips.. :)
@remmes, probleem is dat de achterkant van de Mac Pro niet helemaal lekker past qua voeding, IO paneel en grafische kaarten etc.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Voorkant van m'n in aanbouw zijnde kast aangepast. Ik vond het deel met de rondingen toch niet zo mooi, de rondingen komen verder namelijk nergens terug. Dus heb ik de voorkant met dezelfde alu kokers als het frame zelf gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://b.zdclan.nl/tweakers/mod5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 17-09 22:07

iichel

Gazoooo

Okay. Ik ben ook maar even aan het prutsen geweest.
Out of the box. Out of the case is beter.
Sterker nog, ik heb geen eens een computerkast, alleen een laptop.

En een TV! Daar wou ik me even op focussen.
Mijn ouders hebben een schitterende TV met 50+ inch en ambilight, alles erop en eraan.
Ik heb dat niet. Ik heb 'maar' 32 inch en geen Amblilight.

Maargoed, dat kan -soort van- opgelost worden.
Ik mag wel graag naar een goed stukje elektronische muziek (trance, hardtrance, hardstyle) luisteren.
Dat bracht me op het volgende idee:
Lampen achter je TV, geluidsgeactiveerd.

Nou, zo gezegd zo gedaan. Deze was al gauw voor mij:
V&A aangeboden: Bitspower X-Panel XP II CCFL Controller Silver
En een setje CCFL's.
30 cm zou precies passen.
2 kleuren gedaan, UV en wit.
UV valt een beetje tegen, maar wit werkt daarentegen uiterst prima!

Erachter plakken die handel:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-umcvRqMs5s4/TsQRYvqTpvI/AAAAAAAAAuA/NJEMY048-KA/s640/IMAG0029.jpg

Mooi, zit erachter.
Ik heb het schakelkastje iewat aangepast zodat ik kan switchen tussen UV en wit licht (simpele 2 wegs dipschakelaar ertussen).
Muziekje aan en genieten:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fQcGJRNAK2M]

Overigens kunnen de lampen ook constant aan of uit.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalMess
  • Laatst online: 17:18
@iichel Ik had zonet ook het idee toen ik CCFL's installeerde, best cool zo en ik zou graag ook zoiets willen doen alleen zou niet weten waar ik echt moet beginnen :P
Heb zelf meerdere blauwe Sharkoon CCFL's liggen alleen hoe krijg je zoiets aan de praat zonder een PC? xD

[ Voor 14% gewijzigd door RoyalMess op 16-11-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

RoyalMess schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:08:
@iichel Ik had zonet ook het idee toen ik CCFL's installeerde, best cool zo en ik zou graag ook zoiets willen doen alleen zou niet weten waar ik echt moet beginnen :P
Heb zelf meerdere blauwe Sharkoon CCFL's liggen alleen hoe krijg je zoiets aan de praat zonder een PC? xD
Ik heb een 230V naar 12V adapter gesloopt. Die aan de controller vastgemaakt.
Van de controller heb ik de uitgangen verlend zodat ze achter de TV konden komen.
Aan die kabels, die van de controller komen, heb ik een paar molexen gemaakt.
Aan die molexen zitten de inverters, de rest zie je op de foto wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalMess
iichel schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:12:
[...]

Ik heb een 230V naar 12V adapter gesloopt. Die aan de controller vastgemaakt.
Van de controller heb ik de uitgangen verlend zodat ze achter de TV konden komen.
Aan die kabels, die van de controller komen, heb ik een paar molexen gemaakt.
Aan die molexen zitten de inverters, de rest zie je op de foto wel ;)
En daar heb ik dus geen verstand/ervaring mee :P
Is er ergens een tutorial of misschien een kant en klaar ding? xD

EDIT: Googlde ff en kwam dit tegen:
http://www.consolepro.nl/molex-power-supply-p-803.html
http://www.jab-tech.com/1...ex-Connector-pr-3776.html
http://www.gamer1.nl/molex-power-supply-p-634.html
Is dat toevallig iets waarmee ik uit de voeten kan?

[ Voor 20% gewijzigd door RoyalMess op 16-11-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

RoyalMess schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:22:
[...]

En daar heb ik dus geen verstand/ervaring mee :P
Is er ergens een tutorial of misschien een kant en klaar ding? xD

EDIT: Googlde ff en kwam dit tegen:
http://www.consolepro.nl/molex-power-supply-p-803.html
http://www.jab-tech.com/1...ex-Connector-pr-3776.html
http://www.gamer1.nl/molex-power-supply-p-634.html
Is dat toevallig iets waarmee ik uit de voeten kan?
Afbeeldingslocatie: http://www.spywebshop.nl/media/catalog/product/cache/1/image/71750029a57f5f15e08d07c6735a9872/1/2/12v-adapter-1000mah.jpg
+
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.j.heijink/images/kroonsteentje.jpg
+
Afbeeldingslocatie: http://www.kenable.co.uk/images/molex_extension.jpg
+
Afbeeldingslocatie: http://www.alfataal.nl/plaatjes/schaar.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
+1 voor Qlimax!

Maar effect ziet er best leuk uit ja voor 'wat gepruts'. Mocht je keer een pc/laptop aanschaffen dan zou ik je amBX aanraden! Dit is ambilight maar dan voor de computer, gewoon via USB. Werkt op beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 08:23
Je weet dat een molex stekker 5Volt en 12Volt bevat? ;)
Is dus niet zo heel makkelijk moet je al rommelen met 2 adapters waarvan 1 op 5 en 1 op 12 volt en dan moet je nog kijken hoe je de min-spanning regeld.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

naaitsab schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:58:
[...]

Je weet dat een molex stekker 5Volt en 12Volt bevat? ;)
Is dus niet zo heel makkelijk moet je al rommelen met 2 adapters waarvan 1 op 5 en 1 op 12 volt en dan moet je nog kijken hoe je de min-spanning regeld.
CCFL is 12V only :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalMess
Is het niet mogelijk om zo'n kant en klaar ding die ik linkte te halen?
Nog nooit met zulke elektronische dingen gerotzooid en wil graag het huis of wat dan ook heel laten :P

En die BitsPower CCFL Controller reageert van zichzelf op geluid toch zonder kabels ofzo?

[ Voor 20% gewijzigd door RoyalMess op 16-11-2011 23:15 ]

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 08:23
Als ie enkel daarvoor gebruikt gaat worden dan klopt dat ja :Y
RoyalMess schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:12:
Is het niet mogelijk om zo'n kant en klaar ding die ik linkte te halen?
Nog nooit met zulke elektronische dingen gerotzooid en wil graag het huis of wat dan ook heel laten :P

En die BitsPower CCFL Controller reageert van zichzelf op geluid toch zonder kabels ofzo?
Zon kant en klare 230V->molex adapter is niet veel duurder dan een 12V adapter in de winkel dus ik zou zeggen koop gewoon een kant en klare omdat je zelf al zegt dat je er niet handig in bent.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
Beste, ben nieuw in dit deel van het forum maar wil binnenkort een mod op me case (800D) uitvoeren en was benieuwd of iemand me al voor was geweest.
Wil me pc aan kunnen zetten door middel van een vinger scanner. Of het nu 'nep' is doormiddel van IR sluis-je of the real thing is met een echte scanner zoals in sommige laptops maakt me niet veel uit. Het gaat me om het idee ;)
Heb de verschillende delen van dit draadje al doorgezocht maar niets kunnen vinden.

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 02:34

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik vraag m af... Zijn er ook usb B ('vierkante') naar molex verloopstukjes? Ik kan het niet vinden

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Weer wat verder gegaan met mn case:

7" Touchscreen in de rechter zijkant ingebouwd & Rads en fans gemonteerd op de plek waar ze komen. Ik twijfel nog een beetje of ik de afstandshouders van EK blijf gebruiken (tussen de rads en het frame) of dat ik zelf iets fabriceer dat minder hoog is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ObVMb729oacd9PLBT7WeL0PK/full.jpg

Powerbutton:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5Hcqr9L2PIsfiRGR1UXvSAOi/full.jpg

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Gistermiddag de rechter zijkant op maat van het frame gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3J3EDlEBNDYBf3oQKWBJHwke/full.jpg

Komend weekend verder met de achterkant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:56
Waarom heb je geen topic gestart met CIP ? bij schop een modje?

want het ziet er allemaal heel intresant ui! :)

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Zo, vandeweek ook eens een SSD bij m'n Sony Vaio Z12 ingeplakt. Een 160GB Intel X18. Aangezien het allemaal vrij krap is in de laptop de SSD van z'n huisje ontdaan. Kabeltjes aan de flatcable gesoldeerd welke weer met een connector aan de SSD zit.

Enige nadeel nu nog is dat m'n laptop denkt dat het een optische schijf is, aangezien er normaal een bluray unit aan die SATA poort hangt. Nu heeft deze laptop gelukkig 5 sata poorten, alleen zitten er 4 op de flatcable die nu naar de HDD gaat. Deze HDD moet uiteraard ook nog blijven werken (wordt nog vervangen voor 1TB), dus dat wordt nog een mooi klusje...

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/380777_2679082333742_1156791905_3010823_857526560_n.jpg

Strax dus een 160GB SSD + 1TB HDD in m'n 13" laptop, awesome :D

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geintje2
  • Laatst online: 09-02 23:36

Geintje2

Zijne Heiligheid

Vandaag verveelde ik me wat, ik had nog een oude laptop liggen.
en had het idee er een groot digitaal foto frampje van te maken.
8 euro betaalt voor de fotolijst, en dit is dan wat er uit komt.
Afbeeldingslocatie: http://i138.photobucket.com/albums/q262/Geintje2000/727038e8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i138.photobucket.com/albums/q262/Geintje2000/bbf3b0e3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i138.photobucket.com/albums/q262/Geintje2000/087dc4a6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i138.photobucket.com/albums/q262/Geintje2000/2ca99f8c.jpg

Ik beheer het ding via teamviewer, en ben van plan software erop te zetten, waardoor ik bijvoorbeeld het weer kan zien, een klok, een een foto slide, daarnaast wil ik bijvoorbeeld mijn laatste tweets erop laten zien.

Jottum, jemig, mieters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geintje2

Geintje2

Zijne Heiligheid

Bobswa schreef op zondag 27 november 2011 @ 19:55:
Beste, ben nieuw in dit deel van het forum maar wil binnenkort een mod op me case (800D) uitvoeren en was benieuwd of iemand me al voor was geweest.
Wil me pc aan kunnen zetten door middel van een vinger scanner. Of het nu 'nep' is doormiddel van IR sluis-je of the real thing is met een echte scanner zoals in sommige laptops maakt me niet veel uit. Het gaat me om het idee ;)
Heb de verschillende delen van dit draadje al doorgezocht maar niets kunnen vinden.
Hmmm volgens mij zijn de dingen met USB aansluiting te vinden.
Stel je zou hem in 1 van je front bays willen zetten dan gewoon intern het kabeltje naar een usb poort laten lopen, of hem aansluiten op een usb header op je moederbord.

Ik heb zelf overigens ook een 800D daar heb ik nog niet bijster veel aan gedaan, alleen m,n dvd speler gestealth

Jottum, jemig, mieters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 21:35

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Geintje2 schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:22:
Vandaag verveelde ik me wat, ik had nog een oude laptop liggen.
en had het idee er een groot digitaal foto frampje van te maken.
8 euro betaalt voor de fotolijst, en dit is dan wat er uit komt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik beheer het ding via teamviewer, en ben van plan software erop te zetten, waardoor ik bijvoorbeeld het weer kan zien, een klok, een een foto slide, daarnaast wil ik bijvoorbeeld mijn laatste tweets erop laten zien.
Als je OS Windows is, is http://www.rainmeter.net/ nog een leuk programma.
Met Klok, Twitter-berichten, E-Mail en Muziek!

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 18-09 14:23
Mijn Wifi verbeteraar, heb hem al echt dik een jaar in gebruik , maar het werkt echt superchill, maar je moet hem wel uitrichten.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/27041159/Uppie/Wifi.jpg
Geeft ongeveer 15db extra op mijn eigen router, en als ik hem het raam uit steek, vind ik ineens 50+ Wifi netwerken, ipv 4

Wat zie je:
Een Dumplingzeefje van de Blokker
Linksys RangePlus USB adapter.
USB verlengkabel
En tiewraps

[ Voor 19% gewijzigd door Biersteker op 12-12-2011 19:56 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

hoe heb je die aan elkaar gekoppelt? of gebruik je hem als eens oort schotel?
t ziet er geniaal uit xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Het is inderdaad een schotel idee, je moet alleen even uitrekenen waar het brandpunt zit.
En zorgen dat het zeefje/wok etc, wat je dan ook gebruikt, wel een parabool is.

meer info:
http://www.usbwifi.orconhosting.net.nz/

Er zijn trouwens ook mensen die zoiets als LNB op een schotel zetten, het is alleen dan jammer dat je beperkt word door de power van de USB verbinding. (2 schotels met zo'n ding, en dan op elkaar uitrichten, kan echt over "enorme" afstanden gaan trouwens)

[ Voor 58% gewijzigd door Biersteker op 12-12-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Nice one idd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 20:36
Een fototje van de zijkant zou niet verkeerd zijn, zeker omdat het allemaal standaard spul is. Kunnen we zelf ook onze parabool dingtjes maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Komt er zo aan, ben hem even naar me dropbox aan het gooien, even resizen, maar hij is er dan zo. (10 minuutjes op zijn hoogst) Duurde allemaal even wat langer.

Zal wel even een kleine howto maken:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/27041159/Uppie/Wifi2.jpg

Voor het berekenen van het brandpunt. (waar je usb dongel dus moet zitten):
Brandpunt = diameter^2/16xDiepte

[ Voor 53% gewijzigd door Biersteker op 12-12-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geintje2

Geintje2

Zijne Heiligheid

SpatieBalkToets schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:12:
[...]

Als je OS Windows is, is http://www.rainmeter.net/ nog een leuk programma.
Met Klok, Twitter-berichten, E-Mail en Muziek!
Kijk eens aan! Daar heb ik wat aan!
THX!

Jottum, jemig, mieters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

tijd geleden heb k wel eens met n pringles-buis geknutseld.
ging ook wel goed.

dit ziet er alleen wel mooier uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
  • Laatst online: 24-07 04:15
Twee maal en dan uitrichten is een heel goed idee.
Dat kan wel eens heel leuk uitpakken tussen twee flatgebouwen.

Ik zat eigenlijk een beetje te kijken naar Ronja, maar dit is een stuk goedkoper.

Usb3 heeft 1 ampère waar usb 2 slechts 0,5 ampère heeft, dus als je usb3 poorten gebruikt zou je het zendvermogen flink kunnen opfokken in theorie. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

lezzmeister schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:56:
Twee maal en dan uitrichten is een heel goed idee.
Dat kan wel eens heel leuk uitpakken tussen twee flatgebouwen.

Ik zat eigenlijk een beetje te kijken naar Ronja, maar dit is een stuk goedkoper.

Usb3 heeft 1 ampère waar usb 2 slechts 0,5 ampère heeft, dus als je usb3 poorten gebruikt zou je het zendvermogen flink kunnen opfokken in theorie. Toch?
komt wel wat meer bij kijken dan ampere's ;)
zou leuk zijn als je gratis wifi kan pakken van een bus die langsrijd ofzo xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
Fordox schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:14:
[...]

komt wel wat meer bij kijken dan ampere's ;)
zou leuk zijn als je gratis wifi kan pakken van een bus die langsrijd ofzo xD
Tuurlijk komt er meer bij kijken dan ampères, maar er is meer vermogen beschikbaar om uit te zenden zeg maar.
Ik weet niet wat de regels precies zijn maar lijkt me dat je niet dat je veel regels gaat overtreden met een lullige 5 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Idd, wat fordox zegt, het heeft ook te maken met het uitzendvermogen van de USB dongel. Maar het word inderdaad beperkt door de beperkte stroomtoevoer van de USB poort. Als je dit zou doen met een antenne van een pci kaart zou je in theorie verder moeten komen.

(als je echt diehard wilt uitrichten zou ik er ook een laser op zetten >:) ) Vergeet trouwens niet dat het verboden is om boven de 100mW uit te zenden, maar niemand verbied je om een richt antenne op te zetten.

(http://www.cisco.com/en/U...ation/guide/bkscgaxa.html)

[ Voor 38% gewijzigd door Biersteker op 12-12-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

heel ff n vraagje..
inplaats van sleeven, kan je die lelijke kabels in je kast ook gewoon zwart spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPepper
  • Laatst online: 17-09 18:11
Dat moet gewoon kunnen, al geeft sleeven wel een veel mooier (subjectief, dat wel) resultaat.

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Biersteker schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:41:
Mijn Wifi verbeteraar, heb hem al echt dik een jaar in gebruik , maar het werkt echt superchill, maar je moet hem wel uitrichten.
[afbeelding]
Geeft ongeveer 15db extra op mijn eigen router, en als ik hem het raam uit steek, vind ik ineens 50+ Wifi netwerken, ipv 4

Wat zie je:
USB verlengkabel
En tiewraps
_/-\o_ creativiteit en functionaliteit ten top :9

[ Voor 3% gewijzigd door Fid3lity op 13-12-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
marcel-o schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:35:
heel ff n vraagje..
inplaats van sleeven, kan je die lelijke kabels in je kast ook gewoon zwart spuiten?
Moet je volgens mij een verf hebben die flexibel blijft, anders breekt de verf van je kabels af.
Dat heb ik me tenminste laten wijsmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:58
De powerbutton van mijn Silverstone LC16MR vervangen voor een vandalswitch :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/380899_289818314387176_100000770283552_721166_1108661794_n.jpg

Dat knopje wat er in zat voelde zó gammel aan, zou je niet verwachten bij zo'n kast.

Owja, tevens de twee leds en resetbutton weggesloopt. Powerled zit nu in de knop, HDD-led is echt niet boeiend imho en die resetknop was gezien de locatie toch al nutteloos. Dan kun je net zo goed de powerbutton lang indrukken, heb je hetzelfde effect ongeveer :p

De zwarte opdruk heb ik -zo ver dat ging- verwijderd met een suikerklontje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carpento schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:17:
De powerbutton van mijn Silverstone LC16MR vervangen voor een vandalswitch :)

[afbeelding]

Dat knopje wat er in zat voelde zó gammel aan, zou je niet verwachten bij zo'n kast.

Owja, tevens de twee leds en resetbutton weggesloopt. Powerled zit nu in de knop, HDD-led is echt niet boeiend imho en die resetknop was gezien de locatie toch al nutteloos. Dan kun je net zo goed de powerbutton lang indrukken, heb je hetzelfde effect ongeveer :p

De zwarte opdruk heb ik -zo ver dat ging- verwijderd met een suikerklontje :P
ziet er mooi uit, past zeer goed bij de kast, alleen waarom een suikerklontje :?
als zeer licht schuurpapier ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:58
Is een trucje wat ik ooit eens gehoord heb om logo's van mobiele telefoons te schuren (in de tijd dat providers vaak prepaid toestellen voorzagen van een eigen logo ;) ) Dat werkte toen al wel redelijk maar het blijkt op aluminium nog beter te werken. Je kunt niet te hard drukken want dan brokkelt je suikerklontje uiteen maar het klontje is wel vrij grof waardoor je het geborstelde uiterlijk niet verpest :)

• CDA441
HEEEEJJJJ ik heb ook zo'n ding, maar ik heb het met een colablikje gemaakt, ik krijg 100mb snellere verbinding :p

• Fordox

Fordox

00101010

is het eigenlijk mogelijk om een hdd te verfen met een gewone spuitbus?
ik heb een helemaal strak zwarte kast met zwarte hardware dus k vind t wel jammer dat je net een stuk metaalkleur ziet.
gewoon mat zwart had ik in mijn gedachten :)
en ik prefereer niet mijn hardeschijven uit elkaar te halen. alleen de bovenste plaat met sticker overspuiten.
garantie heb ik al niet meer ;)

• Ample Energy
Dan moet je wel goed de dingen die je niet wilt spuiten afplakken. Er zitten namelijk gaatjes in, dus die zul je wel open moeten houden. De sticker kan er af met een beetje WD40.
Daarna klein beetje opschuren, ontvetten en spuiten. Ik voorzie geen problemen.

Als je het evengoed niet helemaal vertrouwt op de een of andere manier kan je er ook voor kiezen om voor folie te gaan. Zwarte film of van dat carbon, wat hier ook weleens is gebruikt voor cases. Moet je alleen wel even kijken hoe het zit met de hoogteverschillen. Ik weet niet of dat film rekt of krimpt of dat je het moet snijden en zo. Maar dat is hier wel na te vragen.

• Fordox

Fordox

00101010

heeft iemand dat hier eerder gedaan?
alle casemodders die hier zijn vinden het ook niet staan lijkt mij...
bedankt voor de hulp, ik zal verder kijken :)

[ Voor 18% gewijzigd door Fordox op 15-12-2011 20:41 ]

• w4v3g0d
  • Laatst online: 15-08 15:32
[afbeelding]

Wat zie je:
USB verlengkabel
En tiewraps
had ik even een klein vraagje.
zal dit dan dezelfde werking hebben als je het doet met een garde o.i.d?
hier een garde en nog een onbenoembaar ding:

http://www.ikea.com/nl/nl...n-__53144_PE155213_S4.jpg

heb deze dingen namelijk maar ik gebruik ze nooit.
bruikbaar of niet?
Pagina: 1 ... 22 ... 46 Laatste