Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 46 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een alu plaat laten zagen op maat, met gaten erin. Waar kan ik dat laten doen ? Er was ooit een (duitser??) waar je met hun cad programma een ontwerp kon maken en insturen, wie weet wie dit is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Sprak laatst iemand die goede ervaringen heeft met dit bedrijf :
http://www.hynamic.com/NL/
Weet alleen niet wat het kost..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:53
Ik heb de afgelopen week mijn laptop cooling maar eens wat getweaked zodat hij wat stiller is.
Zoals je kunt zien is de cpu fan stil terwijl die normaal altijd draaide.

De gpu is idle 36c wat 4 graden koeler is dan hiervoor en onder load wordt hij max 80c
De cpu is idle wat warmer omdat de fan uit gaat en dan wordt hij 45/48 graden, onder load wordt hij nu max 90c met een aardige overclock van 2ghz naar 2.6ghz met een i7 920xm
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/15pg9p4.jpg

Ik heb stalen dikdraad gebruikt op de heatpipes en op de gpu stukjes rechtop gezet.
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/nqpnjc.jpg

koperen koelblokjes van enzotech vastgemaakt op de cpu met arctic silver thermal adhesive.
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2hyus60.jpg

Sorry voor de grote foto's :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:38
Grote foto's? Ze zijn perfect hier. Goed en duidelijk ook.

Ik zit er ook aan te denken m'n laptop uit elkaar te halen en de koeling gigantisch te verbeteren in de hoop er een paar honderd extra megahertz uit te trekken. Van 2 naar 2.6 zou prachtig wezen, maar volgens m'n research vind mijn CPU dat niet leuk :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siempie schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:36:
Grote foto's? Ze zijn perfect hier. Goed en duidelijk ook.

Ik zit er ook aan te denken m'n laptop uit elkaar te halen en de koeling gigantisch te verbeteren in de hoop er een paar honderd extra megahertz uit te trekken. Van 2 naar 2.6 zou prachtig wezen, maar volgens m'n research vind mijn CPU dat niet leuk :P
Gewoon rustig aan testen.
Beetje bij beetje omhoog.

Dan kan het geen kwaad.
Ga je te ver , doe je een stapje terug en je draait goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Ja inderdaad. Zit alleen nog met het probleem van goede koeling vinden. Aangezien mijn laptop wel schuin mag staan (voorkant op bureau, achterkant 10 cm omhoog of zo), zit ik te denken aan een grote, maar platte GPU heatsink met een fan of mss 2 erop. Er zijn veel koelers speciaal voor Crossfire/SLI set ups, dus ik kan vast wel wat vinden.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Siempie, je kunt natuurlijk ook een notebook cooler eronder zetten, ik heb hier een coolermaster u2, de prijs van deze koeler is 20 euro en komt met verstelbare fans, als je nog fans over hebt kun je die erook op zetten ik heb er 4 fans intotaal op, zodat ook de geheugen chips enzo gekoeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:12
Chaosstorm schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:22:
Siempie, je kunt natuurlijk ook een notebook cooler eronder zetten, ik heb hier een coolermaster u2, de prijs van deze koeler is 20 euro en komt met verstelbare fans, als je nog fans over hebt kun je die erook op zetten ik heb er 4 fans intotaal op, zodat ook de geheugen chips enzo gekoeld worden.
er zijn ook mensen die het leuk vinden om hun laptop mss naar de maan te helpen XD
maar. netjes gedaan hoor.. ik zou het niet durven...

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Ik kan er wel eens naar kijken, ja. Zullen ze een 19" kunnen hebben? Want dat is eigenlijk de reden dat ik er nooit 1 heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 01:33:
Ik wil een alu plaat laten zagen op maat, met gaten erin. Waar kan ik dat laten doen ? Er was ooit een (duitser??) waar je met hun cad programma een ontwerp kon maken en insturen, wie weet wie dit is ?
Je kunt mij ook even een berichtje sturen via m'n site. Lasersnijden van metaal, kunststof en hout kan ik op dit moment al verzorgen :)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
rohaantje schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:40:
[...]
er zijn ook mensen die het leuk vinden om hun laptop mss naar de maan te helpen XD
maar. netjes gedaan hoor.. ik zou het niet durven...
Opzich gaat de laptop hier niet kapot van, tenzij iets losbreekt :P
Siempie schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:06:
Ik kan er wel eens naar kijken, ja. Zullen ze een 19" kunnen hebben? Want dat is eigenlijk de reden dat ik er nooit 1 heb gekocht.
Dat is een goeie.. ja dat weet ik zo niet.. ik weet wel dat deze groot genoeg is voor 17'' maar 19 inch kan wel een cm te groot zijn, je kunt ook ff kijken waar je voedjes van je laptop zitten, als ze iets naar het midden zitten dan kan het wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Chaosstorm op 28-08-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brinkdinges schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:31:
[...]

Je kunt mij ook even een berichtje sturen via m'n site. Lasersnijden van metaal, kunststof en hout kan ik op dit moment al verzorgen :)
Jij bent (een van) mijn inspiratiebron! Ik heb een beetje afgekeken voor de alu constructie, en door jouw mod ben ik begonnen met mijn mod ! Kan je mij uitleggen hoe je dingen in carbon bedekt? Ik heb een proefstukje 3m DI NOC besteld maar het is me niet echt goed gelukt. En verkoop jij die folie ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:10:

[...]

Jij bent (een van) mijn inspiratiebron! Ik heb een beetje afgekeken voor de alu constructie, en door jouw mod ben ik begonnen met mijn mod ! Kan je mij uitleggen hoe je dingen in carbon bedekt? Ik heb een proefstukje 3m DI NOC besteld maar het is me niet echt goed gelukt. En verkoop jij die folie ook ?
Dat ik (of mijn werk) als inspiratiebron dien(t) vind ik erg leuk :) Toen ik carbonfolie heb aangebracht voor een klant ging het redelijk straightforward, voorzichtig aanbrengen en daarna goed aandrukken met zo'n rubber spatel. Ik heb nog geen complexe vormen hoeven aan te brengen, enkel rechte vlakken. Op dit moment verkoop ik de folie nog niet, maar ik zal het eens bekijken of het een leuke toevoeging aan de producten is.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesior
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-05 21:14
FunFair schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:33:
[...]

Dat staat toch in de specs van je voeding? Meestal zit er een sticker op hoeveel A de 3,3 5 en 12 volt lijnen aan kunnen.

[...]
Oke misschien stel ik de vraag fout.

Wat ik me af vroeg is hoe je het volgende berekend.
+5V 0.72A (x8 = 5.76A = 28.8W)
+12v 0.52A (x8 = 4.16A = 49.92W)

waarom is op +5V 0.72A x8 = 5.76A = 28.8 Watt
waarom is op +12v 0.52A x8 = 4.16A = 49.92W

Wat is de berekening achter deze getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Xesior schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:39:
[...]

Oke misschien stel ik de vraag fout.

Wat ik me af vroeg is hoe je het volgende berekend.
+5V 0.72A (x8 = 5.76A = 28.8W)
+12v 0.52A (x8 = 4.16A = 49.92W)

waarom is op +5V 0.72A x8 = 5.76A = 28.8 Watt
waarom is op +12v 0.52A x8 = 4.16A = 49.92W

Wat is de berekening achter deze getallen.
W = V * A, oftewel het vermogen (in Watt) = spanning (in Volt) * stroom (in Ampere), dus
5V * .72A * 8 = 28.8W, en
12V * .52A * 8 = 49.92W. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesior
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-05 21:14
Ghost Dog schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:30:
[...]

W = V * A, oftewel het vermogen (in Watt) = spanning (in Volt) * stroom (in Ampere), dus
5V * .72A * 8 = 28.8W, en
12V * .52A * 8 = 49.92W. :)
Kijk en nu snap ik het !
Bedankt !

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
zo.. omdat ik niet echt een hele buildlog heb qua foto's en motivatie omschrijf ik hier mijn 'kleine' mod even in het klein..

het idee:
mijn corsair 800D was zo immens groot en gebruikte de pc niet zo veel veel, ik wilde wat kleiners.. liefs zo klein mogelijk en zo high end mogelijk om wel no nonsense te kunnen gamen e.d.

de hardware:
Silverstone Sugo SG05 met 450 watt voeding
Asrock Z68M-ITX
Core i7 2600K
Patriot 4 GB 2133 MHz 9-11-9-27-1T
Gainward phantom GTX 580
Crucial M4 128 GB
Western Digital green 2TB
Sony optiarc slim line DVD-RW

de koeling
EK Supreme HF acetal
EK FC GTX580 GW
Swiftech MCP 350
EK X-top rev.2
XSPC 240 RX radiateur
Bitspower Water Tank Z-Multi 150
2x Scythe slip stream 1900 rpm @ 800rpm
heel veel 13 mm slang en koppelingen van EK en Bitspower

het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0ugmasBlZoPZbZMMtGCos8rn/full.jpg

wat foto's tijdens de build om een impressie te geven van de minimale ruimte:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PIKTqqSGxY5Y9PIpVt6gBtqI/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9bf8snYsc0NcEcZwktjsqwxV/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hAQBzbFGR0bRsQF2KBxEP3wq/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XjgqKsjF5VjAMLAuH6GqfP5j/full.jpg

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

:D

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Respect! _/-\o_

Mn 3D printer blogje..

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Tsjah soms heb je d'r gewoon geen woorden voor nodig he :9

• JMaarse
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-04 18:58
haha jij hebt precies de pc gebouwd die ik ook zou bouwen als ik het geld had. echt gaaf die mini ITX builds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodamn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:04
hallo,

na lang met het idee rond te hebben gelopen voor een kast en na het bouwen van een prototype, toch maar ff een sketchupje gemaakt.
Vragen, opmerkingen en tips zijn zeer welkom, ik wil het zo goed mogelijk doen!
De bedoeling is dat hij redbull blikjes kan geven, net als zo´n automaat op school, maar dan ''gratis'' natuurlijk:)
Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/2323/windowcloseupg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/1488/klastzijkantcloseupg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/9875/klastvoorkantg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/7959/kastg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img826.imageshack.us/img826/8233/kastanderezijkantg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/8862/blikjesdropperg.jpg

Even ter toevoeging, het sketchup model is nog niet af:)

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 04:15
Hete Red Bull?

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 13:26

Neomess

neomess.nl

Lijkt mij inderdaad ook niet echt super zonder dat de blikjes gekoeld worden, wel eens geprobeerd maar is absoluut geen aanrader. (staat ook geen koeling in de sketches)

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

• D4NG3R
  • Laatst online: 21:17

D4NG3R

kiwi

:)

En voordat Bodamn met een of andere koelkast setup aan komt zetten -> Geen optie aangezien deze condens vormen..

De beste optie is denk ik Peltier koeling, maar dit is wel vrij duur voor een groot oppervlak.

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 14-09-2011 11:27 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

Tenzij je de koelunit in een geisoleerde ruimte kunt drukken. Afhankelijk van de grootte van de kast is dit prima mogelijk. Bij voorkeur een camping of koelbox koeler gebruiken. Power kun je van 12V molex trekken.

-_-

• bodamn
  • Laatst online: 14:04
dankje voor de reacies, die koeling was inderdaad nog een struikelblok. Ik denk dat ik dit zoals m2m beschreef ga oplossen, ik upload de nieuwe sketchup plaatjes binnenkort!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Bouw een mobiele airco unit in en waterkoeling, heb je een poor man's waterchiller + koude Red Bull :D (en een kast die niet te verslepen is)

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Of je verstopt deze in je case :)

[img]error.jpg[/img]

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Veel kleiner dan dit wordt het niet.

2 molex pinnetjes verwijderd, overige 2 eraf geknipt en de laatste 5mm gestript en vastgeschroeft. Nu kan ik m'n laptop adapter mooi aansluiten op 12v pc hardware :) (zitten een GT520, Antec Big Boy en 2 * 92mm fractal design fans aan).
Afbeeldingslocatie: http://img840.imageshack.us/img840/1640/20110914003.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Xthemes.us op 14-09-2011 20:38 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• Pwner
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 19:45
Iemand enig idee, of ik de start knop van mijn case ook kan vervangen voor een andere en deze bijvoorbeeld ergens anders neerleg bijvoorbeeld op mijn bureau?

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 08:29

paularts

Paulux !!!!!!

Pwner schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:13:
Iemand enig idee, of ik de start knop van mijn case ook kan vervangen voor een andere en deze bijvoorbeeld ergens anders neerleg bijvoorbeeld op mijn bureau?
dat kan met een momentary switch. deze maakt dus kortstondig contact. gewoon met 2 draadje naar je mobo leiden en op de correcte header zetten

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• Pwner
paularts schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:18:
[...]

dat kan met een momentary switch. deze maakt dus kortstondig contact. gewoon met 2 draadje naar je mobo leiden en op de correcte header zetten
En waar kan ik zo'n switch kopen (speciale eisen)? En zijn er ook speciale pennetjes voor op het moederbord. Want nu kan ik gewoon de kabels op het moederbord drukken.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:23
@Pwner, een simpele deurbel werkt al goed.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Pwner schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:23:
En waar kan ik zo'n switch kopen (speciale eisen)? En zijn er ook speciale pennetjes voor op het moederbord. Want nu kan ik gewoon de kabels op het moederbord drukken.
Als het maar kort contact maakt (geen switch die aanblijft als je 'm inschakelt dus). Zelfs een schroevendraaier is genoeg :p

Niet erg handig in je build though.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 21:27 ]

• Pwner
Biersteker schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:25:
@Pwner, een simpele deurbel werkt al goed.
Ok bedankt. En kan hoe moet ik deze dan bevestigen aan het moederbord? Want nu kan je gewoon het kabeltje op het pennetje op het moederbord drukken.

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 08:29

paularts

Paulux !!!!!!

^^ jup als het maar een drukker/schakelaar is die even contact maakt, conrad / locale electronica boer heeft deze, en speciale pennen tja een 2 polige header die op de pinnetjes pas op je mobo

ook conrad /locale elec boer

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Verwijderd

Pwner schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:27:
Ok bedankt. En kan hoe moet ik deze dan bevestigen aan het moederbord? Want nu kan je gewoon het kabeltje op het pennetje op het moederbord drukken.
Je zal even een connector aan je button moeten maken. Een andere connector ergens vanaf slopen en solderen (of verbinden op een andere manier) en het moet werken.

• Pwner
Ok, allemaal bedankt. Heb hier denk ik nog wel ergens een oude case staan. Dan haal ik daar de pennetjes wel uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Pwner op 14-09-2011 21:30 ]

• lezzmeister
Ik heb wel vaker een pc-mod geprobeerd maar altijd met ietwat teleurstellende resultaten.

Een AMD3800+ kast verzaagd en vervolgens geprobeerd plexi in de zijkant geprobeerd te parkeren, maar de druk die popnagels zetten is niet zo goed voor plexi. Het overspuiten had ik ook wat beter moeten plannen.
Toen nog B-merk kast gekocht en een lading leidingen van allerlei gehaald. Alles kaalschuren, polijsten, in de lak, felste licht dat ik maar kon vinden erin geplempt. Voor zo'n klein budget nog best goed gelukt, maar de boel begon toch te roesten hier en daar. Die staat nog steeds ergens in de schuur(maar zal ondertussen al weggeroest zijn).(Voor de verkrachting: http://i54.tinypic.com/5lc5xi.jpg)
Ook ergens nog een Sunbeam kast gehad heel wat jaren terug, volgehangen met licht en het leek wel een kerstboom. Na amper een jaar begon het ding uit elkaar te vallen en eerlijk gezegd ook wel te vervelen en kocht ik maar een Coolermaster Stacker, die was een stuk beter bestand tegen al het misbruik.(Hier is de Sunbeam: http://i53.tinypic.com/mh7pqo.jpg)
Nochtans zijn de computersystemen die ik in elkaar zet op zich altijd prima geslaagd, al sinds ik een 486 in elkaar mikte. Het zal zijn dat ik twee linkerhanden heb.

Nu wil ik toch weer een leuke behuizing maken. Million-dollar-pc.com heeft me weer helemaal heet gemaakt(en dit topic helpt ook niet).
Ik had eigenlijk het idee voor een kast getekend, maar ik twijfel toch wel erg over hoe en wat ik zal doen, met name omdat mijn eerder genoemde "mods" niet super waren.
Ik wil eigenlijk een low-profile atx kast maken, mat de voeding op de zij voorin. Klein, smal en toch een atx-bord. Maar ja moet ik een manier vinden om dat in elkaar te fixen. Als ik een tekening kan maken hoe duur zou zoiets zijn?
Als alternatief kan ik ook een Coolermaster Elite 360 kopen. Beetje hetzelfde idee maar dan niet bedoeld voor laagprofiel insteeksels. Eerder in het topic werd al gemeld dat je bij de plaatselijke autoboer wel eens mag meeliften bij het spuiten van een auto maar de twee garages in de buurt zijn zo makkelijk niet. Als ik het dan toch moet doen wil ik het ook goed doen, en hem dan gelijk goud laten doen ipv gewoontjes zwart. Een beetje kast met pooiergehalte.(Op motor-forum worden prijzen gemeld van €25 per velg tot €300 per velgenset, en heb een nummer voor in de buurt dus maandag ff bellen hoeveel het zou zijn voor een computerkastje). Dat of ik moet met een bus goudverf zelf aan de slag. Stuk minder stevig natuurlijk.
Moet ik alleen iets vinden voor de voedingskabels en satakabels. Als ik dat goudspuit gaat dat toch schilferen? Ik kan ook geen goudkleurige sleeveset vinden, bestaat dat? Kan ik wel een gouden draadje kopen en dat erom heen knopen als eerder in het topic voorbij kwam maar dat hou ik niet langer dan een half uur vol. Heeft iemand hier al wel eens een cpu-koeler overgeverfd? En wat gebeurde er met de koelprestaties?

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 12:15

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

lezzmeister schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:30:

Nu wil ik toch weer een leuke behuizing maken. Million-dollar-pc.com heeft me weer helemaal heet gemaakt(en dit topic helpt ook niet)
Ik had eigenlijk het idee voor een kast getekend, maar ik twijfel toch wel erg over hoe en wat ik zal doen, met name omdat mijn eerder genoemde "mods" niet super waren.Ik wil eigenlijk een low-profile atx kast maken,
mat de voeding op de zij voorin. Klein, smal en toch een atx-bord. Maar ja moet ik een manier vinden om dat in elkaar te fixen./b]

Als ik een tekening kan maken hoe duur zou zoiets zijn?

hang van het materiaal af.

Als alternatief kan ik ook een Coolermaster Elite 360 kopen.
ik zou een bestaande case halen. die gaan modden dat is makelijker dan van af de grond beginnen

Beetje hetzelfde idee maar dan niet bedoeld voor laagprofiel insteeksels.
je kan low wel aanpassen zo dat het high word. een pci plaatje uit de case halen en daar de zelfde gaten in maken dan moet dat passen

Als ik dat goudspuit gaat dat toch schilferen?
Ik kan ook geen goudkleurige sleeveset vinden, bestaat dat?
http://www.performance-pc...4_32_208&products_id=2136
ik denk dat als je alles goud wil dat het wat overheersend word. probeer eens wit met goud of zwart met goud
ik gebruik in mijn mod koper en wit

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.65/1390300001-1390350000/1390307501-1390307600/1390307524_5_v8mP.jpeg

Heeft iemand hier al wel eens een cpu-koeler overgeverfd?
het kan hang van de verf af die je gebruikt. ik heb bijv bij mijn mugen een extra plaatje er op gemonteerd zo dat ik die kon verfen zonder prestatie verlies
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg268/scaled.php?server=268&filename=antecrasta1.jpg&res=medium

If water polo was easy, it would be called football

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

Heeft iemand hier al wel eens een cpu-koeler overgeverfd?
het kan hang van de verf af die je gebruikt. ik heb bijv bij mijn mugen een extra plaatje er op gemonteerd zo dat ik die kon verfen zonder prestatie verlies
koelblokken kun je niet verfen met gewone verf. dat moet ej laten anodiseren anders koelt het voor geen meter.
anodiseren gebruiken ze ook bij het spuiten van auto/motor onderdelen.

noem je ook wel powdercoaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Fordox op 17-09-2011 18:18 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:03

SA007

Moderator Tweaking
@bodamn en de redbull-mod.

Plaats de koeling etc onder je pc hardware.
Niet alleen wordt het spul dan minder snel warm.
Vooral gaat condensatie die je sowieso een hoop krijgt niet over je hardware heen.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:58
Fordox schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:18:
[...]

koelblokken kun je niet verfen met gewone verf. dat moet ej laten anodiseren anders koelt het voor geen meter.
anodiseren gebruiken ze ook bij het spuiten van auto/motor onderdelen.

noem je ook wel powdercoaten.
anodiseren en poedercoaten zijn twee verschillende dingen hoor ;)

• lezzmeister
Ja goud met zwart was ook de bedoeling, alhoewel helemaal goud ook wel wat heeft... Kijk die mylar gouden sleeve is echt super gevonden!
Ik zit van tevoren al een beetje te kijken want straks begin ik aan een zwart gouden kast en dan is er niks van goud te vinden weet je wel, ook zo vervelend.

Fordox, dan zou ik met de kast ook gelijk een koelblok moeten laten doen. Ik kan wel waterkoeling erin mikken met koperen accenten overal maar dat loopt gelijk zo in de papieren, plus nog het onderhoud, geen trek in. Ik Googlede wel een Asus Gold Limited Edition naar boven maar die zijn onderhand tuurlijk wel uitverkocht(en te groot voor zo'n klein kastje.)

Moet ik alleen nog iets vinden voor muis en toetsenbord(wat er nu staat op internet is grotendeels echt goud en mij te duur) maar dat kan later nog. Vanavond of morgen maar gewoon bestellen denk ik.

• Fordox

Fordox

00101010

Carpento schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 19:59:
[...]

anodiseren en poedercoaten zijn twee verschillende dingen hoor ;)
ja klopt kwam ik ook achter. maar het principe van het creëeren van de kleur is hetzelfde.
poedercoaten is ook met elektrische ionen en troep net als anodiseren.

maargoed, je hebt gelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
je kan een koeler gewoon overspuiten als je wilt, als je een grote koeler hebt hoef je natuurlijk niet helemaal tussen de finnen te spuiten.. maar gewoon spuiten tot wat het oog van buiten de kast kan zien

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catrov4rt
  • Laatst online: 14-02-2023
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l607/Thijs1989/DSCF2655.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l607/Thijs1989/DSCF2656.jpg

Nieuwe watercooling :)

[ Voor 63% gewijzigd door Catrov4rt op 18-09-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
paupersrevenge schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:21:
[["]afbeelding[/url]]

[["]afbeelding[/url]]

Nieuwe watercooling :)
Rose water met paarse veren. Redelijke pooierfactor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catrov4rt
  • Laatst online: 14-02-2023
lezzmeister schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:02:
[...]

Rose water met paarse veren. Redelijke pooierfactor. :)
Haha ja he! Is weer eens iets anders :P
Enige jammere is dat de vloeistof dus NIET oplicht onder UV. In tegenstelling tot mijn UV Acid groene Feser. Absolute miskoop dus maar bij daglicht is het opzich wel te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbius
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:14
Is er iemand die weet wat voor aansluitingen die zilveren gemonteerde ringen zijn op het plaatje? Ik wil ook zo'n plaat plexiglas gaan gebruiken voor mijn mod waar tubes doorheen gaan en die ringen geven een mooie afwerking. Kan je dan aan beide kanten van de plaat weer een G1/4 fitting draaien?

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-3Cd5MAiCMqA/TmXJ5AZ0XiI/AAAAAAAAAFY/jrNp-TmCUww/s720/IMG_3632.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

Bitspower fillports zijn dat.

ik gebruik ze int zwart mat.

Kunt aan beide kanten een fitting erin draaien ja. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door vapo_chiller op 26-09-2011 14:25 ]

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbius
vapo_chiller schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:24:
Bitspower fillports zijn dat.

ik gebruik ze int zwart mat.

Kunt aan beide kanten een fitting erin draaien ja. ;)
Okee :) Thnx... En daar kan je gewoon aan beide kanten van de plaat weer fittingen indraaien? Dat je m als een soort verlengstuk gebruikt zeg maar.

Edit: Oeps, vraag is al beantwoord.

[ Voor 4% gewijzigd door Marbius op 20-11-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

Moet een gat boren of maken van 20mm om de Bitspower fillport mooi erin te passen ,
draad van fillport is 19mm diameter ter info

hier zie je close-up van de zwarte die ik heb gebruikt voor me vloeistof door de case heen te laten gaan richting cooler :

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/25islf4.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door vapo_chiller op 26-09-2011 15:02 ]

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbius
Oke, dat is precies wat ik ook wil ja! :) Nog 2 klein vraagjes over radiators...
  • Zitten er ins en outs op (standaard) rads of maakt het voor de flow niet uit welke je gebruikt?
  • En als je zowel boven en onder de rad (240mm) fans gaat monteren, gaat er dan een lange schroef helemaal door de rad heen of schroef je aan beide kanten met kleine schroefjes de fans vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

bij de meeste rads maakt t niet uit welke de in of out is.

schroef je aan beide kanten vast, geen schroef door heel de rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
[IMG=http://img841.imageshack.us/img841/3741/dsc0276fp.jpg][/IMG]

[IMG=http://img97.imageshack.us/img97/4004/dsc0261wg.jpg][/IMG]

ipv een 360 zit er een 480 inde 800d. Verder aan de voorkant een 140mm rad, onderin de hdd bay (voorkant), zitten gaatjes in voor de luchtstroom nu :-)

[ Voor 53% gewijzigd door Boefmans op 27-09-2011 11:16 ]

mixing a drink and music

• woutrNL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 14:01

woutrNL

Nerds will be nerds after all.

Waar kun je eigenlijk van die fan-frontjes kopen/bestellen ?
vroeg ik me al een hele tijd af :o

If it ain't broken, Dont fix it !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik gok dat Wouteer dit soort dingen bedoelt:
http://tweakers.net/price...cXlQDFEouTgSIFiempSlZGtQA

Fangrills ect neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Mijn laptop werd, nadat ik er een Core 2 Quad Extreme in had gezet, een beetje heet. Ik zag me derhalve na de zoveelste hittecrash genoodzaakt tot het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0Wl4dGz3Yw0GVdKyEODYKsgb/full.jpg

Toen wilde ik ook nog overklokken, dus heb ik maar een soort vervangende desktop opstelling gebouwd compleet met externe voeding, fancontroller en 5400rpm Scythe Gentle Typhoon 8)7

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bCqSWpE0J6d84yDOdzJq96cF/full.jpg

De CPU draait nu dan ook ruim een GigaHertz harder dan bedoeld, op 3,457MHz bij 1,3V. Temps zijn in idioot-modus op 3,45GHz met 1,3V ruim 20 graden lager dan met stock koeling op 1,6GHz bij 1,05V :)

Praktisch? Neuh. Leuk? Zeker! Ik moet alleen nog een manier verzinnen om de boel weer relatief netjes dicht te maken want uiteindelijk is het toch de bedoeling dat deze wanstaltigheid weer mobiel wordt. Iemand misschien tips? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Singular1ty op 01-10-2011 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:30

NoFearCreations

3DPrint the world!

Onderkant van een of ander goedkoop kratje passend maken? Kan je ook mooi wat fans onderin kwijt.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 10:38
Ik heb nog wel een behuizing liggen van ene kapotte 17 inch Asus laptop. Kan je die onderkant gebruiken om eronder te zetten, met Scythe Slim fans erin! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Indrukwekkende prestatie, maar hoort dit eigenlijk niet meer in het overclocking & Cooling topic thuis? Hoewel je de case van je laptop wel flink verbouwd hebt, dat wel :P

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banus19
  • Laatst online: 29-08 13:40
Hallo mensen,

Onze magnetron staat op het punt om te overlijden, dus ik dacht: misschien is het leuk hier mijn computerkast van te maken!

Het plan is om een oude computerkast uit elkaar te halen, zodat ik het moederbord-tray etc. kan gebruiken (lees: in de magnetron lassen). De magnetron strip ik helemaal leeg, op de 'vermogen' knop en de open knop. Dan heb ik lekker de ruimte en wordt m'n pc niet gebakken :)

Ik heb in Inventor 2011 de magnetron in grote lijnen getekend, mobo + grafkaart (gtx 280) en voeding er ook in gezet. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit wat een logische indeling is (dus waar de voeding te plaatsen, waar de hdd's en waar de dvd speler).

Alle fans etc. staan er nog niet in getekend, ik was van plan om er twee aan de voorkant te doen, 1'tje aan de zijkant (die de gtx280 veel lucht geeft).

Het systeem zal niet extreem veel warmte produceren: een gtx280 met een amd phenom II X2 550 BE op 3.1 ghz en een thermaltake toughpower XT 750 W voeding.

Hoe denken jullie hierover?

Afbeeldingslocatie: http://i252.photobucket.com/albums/hh40/banus_bucket/render2.png
Afbeeldingslocatie: http://i252.photobucket.com/albums/hh40/banus_bucket/render1.png
Afbeeldingslocatie: http://i252.photobucket.com/albums/hh40/banus_bucket/render3.png

[ Voor 17% gewijzigd door banus19 op 03-10-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij is dat wel eens eerder gedaan, zelfs met een scherm ipv het glas van de magnetron. Niet dat je het daarom niet kan doen hoor, maar misschien heb je er wat aan. Alleen, was je van plan de magnetron eerst helemaal leeg te strippen? Want dat kan volgens mij wel gevaarlijk zijn. Magnetron maakt gebruik van hoogspanning, volgens mij kan er een tijdje spanning op blijven staan, ook wanneer je de stroom afhaalt.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Magnetron maakt gebruik van hoogspanning, volgens mij kan er een tijdje spanning op blijven staan, ook wanneer je de stroom afhaalt.
Misschien 15 seconden nadat je 'm uit het stopcontact hebt gehaald, langer niet... zou ik me niet druk om maken.

Leuk idee, moet zeker te doen zijn maar bereid je voor op stevig dremel/decoupeerzaagwerk voor de fanholes en aansluitingen. Ik zou 'm ook echt goed schoonmaken voor je begint, je wil niet dat je hardware na een week onuitwisbaar naar half lauwe babi pangang ruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Pas op voor elco's, die kunnen hun spanning aardig lang houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Ik heb een tijdje een ThermalTake Lanbox Lite als case gehad:
Afbeeldingslocatie: http://www.howardcomputers.com/images/digcon/JPG_400x300/17067A01-C723-4972-AA95-E67E3329717A.jpg
En een vriend van me vroeg me een keer bloedserieus waarom ik een magnetron op m'n bureau had staan 8)7
Hij had niet door dat het een pc was, pas toen ik het zei :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Tja dat heb je met Thermaltake kasten hè. Als ik zo'n ding zie hoor ik meteen zo'n kermismuziekje op de achtergrond :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Jaa inderdaad.
M'n huidige LianLi A05N is dan een stuk mooier!
/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 08:51

ToCuS

It begins in the brain!

ze zijn en blijven wel grappig die magnetron looks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

banus19 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:34:
Hallo mensen,

Onze magnetron staat op het punt om te overlijden, dus ik dacht: misschien is het leuk hier mijn computerkast van te maken!
Heb de afbeelding gevonden die ik mijn hoofd had zitten :
Afbeeldingslocatie: http://cdn.coolest-gadgets.com/wp-content/uploads/microwave.jpg
Erg leuk gedaan btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Als iemand wil magnetron modden, ik heb nog 2 laptop schermen liggen die relatief simpel (en goedkoop) naar DVI/VGA om te zetten zouden moeten zijn. 30-50 euro mag je ze hebben.

Maar goed waarom ik wou posten, niet zozeer een mod maar iets geheel nieuws. Een aluminium laptop stand :)
Credits gaan naar m'n vader die hem vervaardigt heeft aan de hand van mijn ontwerp.

Ventilator is een 200mm Antec Big Boy (koning van de 'super sized' fans als het op static air pressure aankomt). Blokje vooraan die de laptop op zijn plek houdt is een mail notifier van dealextreme. Moet nog wel iets vinden voor de wind die ontsnapt aan de voorkant want dat kietelt aan de vingers. M'n vingers scheren is natuurlijk de meest voor de hand liggende oplossing ;)

Met de MSI GX640 er op
De vinger versnipperaar! Kon geen fangrill van dit formaat vinden met de schroefgaten op de juiste plek.

Ga het waarschijnlijk nog zwart verven om wat imperfecties te verhullen en het beter bij de rest van de hardware aan te laten sluiten. En de rubberen beschermrand maar eens wat beter uitknippen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 21:41

thijsco19

KTM 990 SMT

is een leuk idee.
hoe krijgt die fan stroom?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Via het custom made kabeltje waar ik eerder over had gepost waar weer een (universele) laptop adapter aanhangt die 12v levert. De Antec Big Boy kan in principe wel vanaf de 5v van de USB werken maar draait dan wel heel erg langzaam.

Kabeltje gaat weer naar een y-splitter molex waarvan 1 kant naar de laptopstand gaat en de andere kant naar een NVIDIA GT520 die als egpu dienst doet. Originele plan was om zowel laptopstand als videokaart behuizing uit 1 stuk aluminium te vervaardigen maar het gereedschap op het werk van m'n vader liet dit blijkbaar niet toe.

[ Voor 4% gewijzigd door Xthemes.us op 09-10-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Xthemes.us schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 18:41:
Via het custom made kabeltje waar ik eerder over had gepost waar weer een (universele) laptop adapter aanhangt die 12v levert. De Antec Big Boy kan in principe wel vanaf de 5v van de USB werken maar draait dan wel heel erg langzaam.

Kabeltje gaat weer naar een y-splitter molex waarvan 1 kant naar de laptopstand gaat en de andere kant naar een NVIDIA GT520 die als egpu dienst doet. Originele plan was om zowel laptopstand als videokaart behuizing uit 1 stuk aluminium te vervaardigen maar het gereedschap op het werk van m'n vader liet dit blijkbaar niet toe.
Ik zou zelf proberen om de adapter die bij je laptop zit door te lussen en daar 12v van af te tappen voor de fan :) zo heb je een soort docking station :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik ken die antec big boy wel, op 12 volt kan ie idd lekker blazen, ik denk dat ie bijna de laptop nog een keer van je standaard afblaast :P msschien is een weerstandje ertussen handig zodat je geen helicopter hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Direct vanaf de laptop adapter wil niet, die levert namelijk 19v in mijn geval. Ik heb sowieso een 2de adapter nodig voor de GT520 en die heeft ook 12v nodig dus dat komt goed uit :).

Niet helemaal waar wat ik zeg trouwens, het printplaatje waar de GT520 insteekt - een PE4H - heeft zowel een DC jack als FDD connector. De DC jack heeft echter meer dan 12v nodig vandaar dat m'n y-splitter naar de FDD connector gaat.. dan kan ik de 12v ook voor fans gebruiken.
In totaal komen er aan de adapter 2x 92mm fans te hangen, de Big Boy en een GT520

Voor andere mensen wellicht wel een optie, als iemand een female DC plugje moet hebben stuur maar een DM en voor een euro is die van jou (heb er nog 9 over).

De Big Boy behoort tot de tri-fan familie van de Antec ventilatoren en komt dus net als de rest al zelf met een knopje waarmee je het ding op low/med/high in kan stellen. Die ga ik nog vastplakken met dubbelzijdige tape :)
Het geheel is trouwens nog behoorlijk stil, zelfs met de Big Boy @ full speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GinoGio
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-07 14:19
Xthemes.us schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:06:

Ziet er heel goed uit man, het lijkt me alleen handig eventueel nog een aluminium gaasje te plaatsen, van horen zeggen dat het best nog wel eens pijn kan doen z'n fan >:)

[ Voor 91% gewijzigd door GinoGio op 13-10-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Laatst online: 13-09 16:30
Hierbij een post van mijn Modificatie: Corsair H100 + Corsair 600T

Normaal gesproken dien je de H100 binnen in de kast te monteren en de fans als intake boven op en of pull te gebruiken.

Ik zag dit niet zitten vanwege de stof die je de kast en de radiator in blaast bij een intake montage.

Een Pull Montage leek mij niet erg sterk en dus te weinig koel vermogen te geven.

Dus direct voor een push (out take) configuratie gekozen eventueel in de toekomst word dit een push pull configuratie.

Foto's

Corsair H100 water koeling unit.
Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/412/79662899.jpg

De kast Corsair 600T incl. sidewindow (apart verkrijgbaar via corsair.com)
Afbeeldingslocatie: http://img842.imageshack.us/img842/1364/91513172.jpg

De bovenkant van de 600T met de verwijderbare honinggraat mesh.
Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/2899/1111fm.jpg

Onder de Honing graat mesh vind je dit compartiment normaal gesproken komen hier de 120mm fans op.
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/7571/56306048.jpg

Het plan onderste boven goed om even meten en te bekijken hoe de radiator zou vallen aan de buiten kant.
Afbeeldingslocatie: http://img841.imageshack.us/img841/1858/011ug.jpg

Met een dremel een gat gemaakt zo breed als de radiator van de H100 zodat ik deze erdoor heen kon schuiven.
Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/6986/0000jj.jpg

Openingen voor de schroeven vrij gemaakt in de mesh
Afbeeldingslocatie: http://img841.imageshack.us/img841/4912/img0449pg.jpg

De radiator op zijn plek
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/4685/57706158.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/5407/33553715.jpg

De binnenkant van de Corsair 600T met de 120mm radiator fans gemonteerd
Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/146/95187957.jpg

De top mesh die het compartiment afdekt dient ook enige modificatie te ondergaan anders past deze niet meer boven op. Het betreft het verwijderen van een aantal spijlen van het plastic frame wat onder de mesh zit. Haal de spijlen weg waar de radiator er tegen aan komt het is 2 min werk met een zaagje en of dremel tool. wel even de metalen mesh verwijderen van het frame dit is ook heel simpel.
Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/2381/00000sw.jpg

En daarna weer gemonteerd op de metalen mesh erg simpel.
Afbeeldingslocatie: http://img706.imageshack.us/img706/8559/000000kn.jpg

De bovenkant incl. de radiator onder de top mesh
Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/1513/72409859.jpg

De kast van binnen totaal beeld.
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/4766/47220153.jpg

Updated: Noctua's in plaats van de standaard corsair case fans.
Afbeeldingslocatie: http://img805.imageshack.us/img805/9738/img0454u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img854.imageshack.us/img854/6892/img0458oh.jpg

[ Voor 106% gewijzigd door JT888 op 14-10-2011 05:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
JT888 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:05:
Hierbij een post van mijn Modificatie: Corsair H100 + Corsair 600T

Normaal gesproken dien je de H100 binnen in de kast te monteren en de fans als intake boven op en of pull te gebruiken.

Ik zag dit niet zitten vanwege de stof die je de kast en de radiator in blaast bij een intake montage.

Een Pull Montage leek mij niet erg sterk en dus te weinig koel vermogen te geven.
Op zich heb je het mooi gedaan maar ergens wel jammer dat je niet gewoon voor outtake gekozen hebt want dat scheelt echt maar hooguit 2 a 3 graden. Ik zelf heb een Corsair H80 met 2 Noctua's in push/pull maar dan gewoon als outtake aan de achterkant gemonteerd en dat werkt prima.

Temperaturen met mijn I7 2600 K zijn zelfs op 4.3 Ghz maximaal 58 tot 60 graden bij full load en stress testen hetgeen misschien met de fans als intake gemonteerd hooguit 55 a 56 graden zou zijn. Alleen vind ik buiten het aanzuigen van stof ook nog het nadeel dat dan de airflow verstoort raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Roel1966 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:11:
[...]

Op zich heb je het mooi gedaan maar ergens wel jammer dat je niet gewoon voor outtake gekozen hebt want dat scheelt echt maar hooguit 2 a 3 graden. Ik zelf heb een Corsair H80 met 2 Noctua's in push/pull maar dan gewoon als outtake aan de achterkant gemonteerd en dat werkt prima.

Temperaturen met mijn I7 2600 K zijn zelfs op 4.3 Ghz maximaal 58 tot 60 graden bij full load en stress testen hetgeen misschien met de fans als intake gemonteerd hooguit 55 a 56 graden zou zijn. Alleen vind ik buiten het aanzuigen van stof ook nog het nadeel dat dan de airflow verstoort raakt.
wat ?? O_O het is outtake

http://img265.imageshack.us/img265/146/95187957.jpg

heb je netjes gedaan, zeer mooie kast is het trouwens :)

[ Voor 6% gewijzigd door [Remmes] op 13-10-2011 21:20 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
Yup het is outtake alleen push out take en niet pull out take ingewikkeld ;) ?

De lucht word uit de kast geblazen (van binnen naar buiten) door de case fans (push constructie).

Als de radiator aan de binnenkant zit passen de fans er niet meer onder die komen dan tegen je RAM en MB koel vinnen aan.

De standaard constuctie zonder mod is PUSH van buiten naar binnen en dus stof inblazen.

Bij Pull dan komt de radiator binnen in de kast te hangen en de case fans aan de buiten kant die trekken dan de lucht eruit zo geheten PULL constructie.
heb je netjes gedaan, zeer mooie kast is het trouwens
Thx en ja ik ben erg blij met de behuizing 8) .

[ Voor 106% gewijzigd door JT888 op 13-10-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooi gedaan deze minimod. strak afgewerkt! Mooie kast trouwens die 600T, zit eraan te twijfelen of ik die ook ga halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
Niet twijfelen maar echt doen voldoende ruimte voor je hardware en leuke mod mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb een "probleem" dat veel Logitech-gebruikers bekend voor zal komen (heb het al vaak genoemd zien worden op GoT): na een jaar of 3 is de rubberlaag van mijn muis (MX Revolutions) aan het afbladderen geslagen. Dit gebeurt niet egaal en de muis voelt niet meer prettig en glad aan. Het liefst zou ik de hele rubberlaag verwijderen maar dat gaat niet makkelijk en ik wil de muis niet beschadigen. Heeft iemand hier ervaring met het verwijderen van dit rubber en is er een makkelijke manier voor?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryber
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 12:31

Ryber

'Raaiber'

SnoeiKoei schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:23:
Ik heb een "probleem" dat veel Logitech-gebruikers bekend voor zal komen (heb het al vaak genoemd zien worden op GoT): na een jaar of 3 is de rubberlaag van mijn muis (MX Revolutions) aan het afbladderen geslagen. Dit gebeurt niet egaal en de muis voelt niet meer prettig en glad aan. Het liefst zou ik de hele rubberlaag verwijderen maar dat gaat niet makkelijk en ik wil de muis niet beschadigen. Heeft iemand hier ervaring met het verwijderen van dit rubber en is er een makkelijke manier voor?
Ik heb het van mijn DiNovo gewoon afgekrabt. :9

Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

SnoeiKoei schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:23:
Maak gebruik van de uitstekende klantenservice van Logitech? ;)
waarom koop ik toch altijd logitech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ryber schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:57:
[...]

Ik heb het van mijn DiNovo gewoon afgekrabt. :9
Ok dat kan ik idd doen dan. Hopelijk ziet ie er daarna nog een beetje toonbaar uit. Maar die vellen zijn ook niks dus slechter zal het er niet van worden. Thnx4tip.
Ghost Dog schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:01:
[...]

Maak gebruik van de uitstekende klantenservice van Logitech? ;)
waarom koop ik toch altijd logitech?
Tsja, klantenservice zal heel goed zijn maar dan geven ze je een kortingsbon en zit ik nog steeds met een muis die niet lekker muist of ik moet geld gaan uitgeven aan een nieuwe (wat van mij nog niet hoeft want verder doet 'ie 't perfect).

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnFeX3
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 11:38
Heb de kleur van mijn speakers nooit mooi gevonden, Dus heb ik daar even wat aan gedaan. Heb er gelijk nieuwe schroeven erin gezet.
Hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img853.imageshack.us/img853/1277/speakersbeforaftersmall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

SnoeiKoei schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:08:
Tsja, klantenservice zal heel goed zijn maar dan geven ze je een kortingsbon en zit ik nog steeds met een muis die niet lekker muist of ik moet geld gaan uitgeven aan een nieuwe (wat van mij nog niet hoeft want verder doet 'ie 't perfect).
Als je dat topic leest zie je dat je in veel gevallen een compleet nieuwe muis toegestuurd krijgt, zelfs als je de bon niet meer hebt of het product überhaupt geen garantie meer zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Ghost Dog schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:29:
[...]

Als je dat topic leest zie je dat je in veel gevallen een compleet nieuwe muis toegestuurd krijgt, zelfs als je de bon niet meer hebt of het product überhaupt geen garantie meer zou hebben.
inderdaad, mijn oude draadloze muis had kuren ( 2-3 jaar oud) ( klikte 2-3 keer terwijl ik maar 1 klik wil klikken), contact opgenomen met Logitech, ik had geen bon meer, ik heb foto's moeten maken van de p/d en muis, en ik kreeg gewoon een Logitech Performance Mouse MX (http://www.logitech.com/n...mice/devices/5845?debug=0) opgestuurd.., ik moet zeggen dat Logitech één van de beste klantenservices heeft

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:55

TimvH

Kletsmajoor

Remmes_NT schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:46:
[...]

inderdaad, mijn oude draadloze muis had kuren ( 2-3 jaar oud) ( klikte 2-3 keer terwijl ik maar 1 klik wil klikken), contact opgenomen met Logitech, ik had geen bon meer, ik heb foto's moeten maken van de p/d en muis, en ik kreeg gewoon een Logitech Performance Mouse MX (http://www.logitech.com/n...mice/devices/5845?debug=0) opgestuurd.., ik moet zeggen dat Logitech één van de beste klantenservices heeft
Als mijn vader dit leest gaat hij nog flink wat contact opnemen met logitech, hij heeft een hele doos met de oude muizen van zijn werk meegekregen omdat ze daar nieuwe hebben, allemaal MX-1000 van Logitech 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Tim_ofzo schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:15:
[...]

Als mijn vader dit leest gaat hij nog flink wat contact opnemen met logitech, hij heeft een hele doos met de oude muizen van zijn werk meegekregen omdat ze daar nieuwe hebben, allemaal MX-1000 van Logitech 8)
en allemaal zijn ze stuk en doen ze het niet meer ?XD :+

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:09

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

UnFeX3 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:10:
Heb de kleur van mijn speakers nooit mooi gevonden, Dus heb ik daar even wat aan gedaan. Heb er gelijk nieuwe schroeven erin gezet.
Hier het resultaat:
[afbeelding]
Dat ziet er wel heel netjes uit hoor, respect.

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Ik snap dat dit niet het goede topic is, maar ik wilde geen nieuwe openen (en dan stond-ie wss in de verkeerde categorie). Als je het heel erg vind, zie een bureau dan maar als een oversized case :D

Anyway, ik ben bezig met het ontwerpen van een bureau waar ook een pc in komt. Omdat er ook een 32" tv op komt te staan, wil ik die meteen goed kunnen gebruiken om af en toe op te werken en vaak het bureaublad op te weergeven. Omdat ik een ambilight set up heb gemaakt wil ik niet dat m'n pc monitor in de buurt van de tv komt. Hij komt sowieso al 60 centimeter extra naar voren, zodat ik niet te dicht op de tv hoef te zitten, maar hij staat dan wel in de weg als ik een film ga kijken en ambilight aan heb. Wat ik dus van plan ben is een monitor-arm maken, zodat ik het scherm tegen de zijmuur kan duwen en dus helemaal niks in de buurt van de tv heb staan. Ik zit toch niet op m'n pc te werken als ik een film aan het kijken ben :+

Mijn vraag is nu, wat voor scharnieren heb ik nodig? Als ik een deurscharnier zou nemen, zou de boel nooit vaststaan. Ik bedoel iets als laptopscharnieren. Een laptopscherm kan je in elke hoek zetten en hij blijft gewoon staan. Ik heb hetzelfde principe nodig, alleen gaat het scherm dat ik dan gebruik van voor m'n neus naar rechts tegen de muur.

Even snel in Paint getekend:
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u270/Siempie666/bureauarm.png
Totaal niet geschaald en zo, het is alleen maar om even een ideetje te geven van wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 21:41

thijsco19

KTM 990 SMT

je hebt van die keukenkast scharnieren die 2 'optie's' hebben open en dicht misschien kan je hiet iets mee?
anders kan je even naar de dichtsbijzijde doe-hoet-zelf zaak gaan en kijken wat hun allemaal heben.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
er zijn monitor scharnieren die dat kunne... 32 inch is alleen best wel groot als pc scherm joh O_O

ja, daag.

Pagina: 1 ... 21 ... 46 Laatste