3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Tijd zal meer het probleem zijn, pfff. Ik heb al een leuk sleeving kitje gezien maar ik heb zo'n idee dat je daar ook weer zo een uur of wat mee kwijt bent. (En natuurlijk, de eerste keer duurt alles langer).
Hoe verkoop je zoiets thuis denk ik dan.
'Wat doe je schat?'
'Eehm, mn kabels sleeven'
'Huh?'
Maar ze houdt wel van opgeruimd en netjes dus dat komt goed hehe. Het is bovendien ook voor haar, het projectje
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
[ Voor 41% gewijzigd door sebastius op 08-06-2011 21:09 ]
Haha daar bemoeit ze zich niet mee hoor, ze is er aan gewend dat ik wat nerd-trekjes heb. (Ach ja, ze vindt m'n scherm te groot, m'n pc te groot, m'n videokaart te duur, een ssd overbodig etc...We betalen alles zelf dus nooit een probleem)sebastius schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:08:
Hoe je het thuis kunt verkopen? Kom op zeg, een mens mag toch lekker een hobby hebben? Mijn vriendin bemoeit zich daar niet mee of denkt mee! En als ze ooit vraagt 'waarom' dan is het antwoord 'omdat het kan'.
Verwijderd
Ach, vergeleken met de gemiddelde set schoenen die een vrouw heeft staan stelt het allemaal vrij weinig voor. Je hoeft tenminste geen SSD voor bij je blauwe schoenen, geen SSD voor bij je rode schoenen, geen andere videokaart voor bij je gestreepte stropdas, geen...EvaluationCopy schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:08:
Haha daar bemoeit ze zich niet mee hoor, ze is er aan gewend dat ik wat nerd-trekjes heb. (Ach ja, ze vindt m'n scherm te groot, m'n pc te groot, m'n videokaart te duur, een ssd overbodig etc...We betalen alles zelf dus nooit een probleem)
Moet ik nog even doorgaan?
En vergeet vooral de SSD niet die wel heel mooi is maar niet lekker loopt dus daarom nieuw in de kast verdwijnt
(Wordt wel erg offtopic nu, misschien maar een apart topic voor openen)
-edit-
Toch maar even het eindresultaat dan:

[ Voor 23% gewijzigd door EvaluationCopy op 09-06-2011 23:53 ]
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
Vandaag heb ik ook maar een kleine mod uitgevoerd. Het is niet echt een super aanpassing, maar het werkt wel. (let niet op de foto kwaliteit)

Rechtsonder zie je een kpn interactive tv kastje. Dat dingzit nu ingebouwd in onze kast, maar daardoor hadden we geen signaal meer. Verder had ik even geen zin om na onze hometheater/tv upgrade ook nog een harmony 900 te kopen dus vandaar deze oplossing. Ik heb gewoon de behuizing er vanaf gehaald. De flatkabel van het frontpaneel losgekoppeld en daarna de zender via het gat naar buiten gehangen. (de kast is onder open.) Daardoor kunnen we het kastje nu wel vanaf de woonkamer/keuken besturen.
voor de geinteresseerde is de wandmeubel hier dicht:

(Aan de zijkant gaan dvd's etc..)
[ Voor 3% gewijzigd door zynex op 10-06-2011 15:37 ]
Niet per se, maar mijn vrouw wel. En de inrichting boeit me geen hol verder dus zij kan lekker haar gang gaan. Het leek me wel leuk iets te maken wat er bij zou passen en aan de reacties te merken is dat wel gelukt. Ben erg blij met de complimenten, ik vind mezelf geen klussert en dit is mijn eerste projectje eigenlijk.zynex schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:32:
Ziet er cool uit evaluationCopy. Ben je een 70's fanaat?

Leuk om m'n oude kastje in z'n tweede leven te zien.EvaluationCopy schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:29:
Dat hoef je niet. Er staan hier 30 paar laarzen met een gemiddelde prijs van een mooie Radeon 6970
En vergeet vooral de SSD niet die wel heel mooi is maar niet lekker loopt dus daarom nieuw in de kast verdwijnt
(Wordt wel erg offtopic nu, misschien maar een apart topic voor openen)
-edit-
Toch maar even het eindresultaat dan:
[afbeelding]
Grappig toch? Complimenten echt aan hoe je met je spullen omgaat, ding zag er nog supernetjes uit.Kwobra schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 20:33:
[...]
Leuk om m'n oude kastje in z'n tweede leven te zien.
Verwijderd
Heb laatst een HTPC samengesteld van de volgende onderdelen:
Asus E35MI-I-Deluxe
Antec ISK-300-65
Kingston SSDnow V 30 GB
Kingston 2GB DDR3
Nexus Real Silent 120mm fan
DEMCIflex 120mm dust filter
Omdat de kast 1 lawaaierig 80mm fan heeft, en ik volledige stilte wil, heb er een 120mm fan ingemod:
De orginele kast
Even afplakken:
De eerste gaatjes geboord en de blowhole getekend m.b.v. een cd en daarna handmatig een kleine cirkel erin tekenen
Tada, een gat!
Resultaat na vijlen: niet heel sexy rond, maar hier zie je toch niks van aan het einde:
Alles ingebouwd (heb de constructie die loopt van voor naar achter voor een slim line optical drive + 2x hd weggelaten):
Met de SSD waar eerst de 80mm fan was:
Het uiteindelijke resultaat:
En heeft het gewerkt? Jazeker, lekker stil, fan draait op minimale snelheid, met de CPU op max 48 graden na een uur lang Prime95. Je kan een lichte whine horen tot zo'n 30cm afstand, waarschijnlijk door condensators ofzo op het mobo. Maar verder weg valt er niks meer te horen, heerlijk!
Next: een homemade MDF serverkast
Het zijn 80mm Sunon fans.
---RAWE CEEK!!!---

Totaal overzichtje. Alu plaatje gemaakt om NB blokje op z'n plek te houden.

Bovenste deel van de loop. Echt een hele verbetering. Had eerst een pvc slang lopen van CPU naar GPU, maar die drukte de GPU toch wel wat omlaag... (brak kliksysteem van Coolermaster)

Onderste deel van de loop. T splitsing gaat boven naar de radiator en onder naar een fillport die ik nog even in de kast moet boren...

Tijdelijk de pomp maar even op de kast gezet. Eigenlijk moet ie nog met het dekseltje net door de bovenkant heen. Heb nu de slangen door het gat waar eerst de fillport zat. Owjah, dat kaartje zit erin zodat er geen draaikolk ontstaat
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Inmiddels niet meer nodig, van Medetweaker "Gvbgvb" 4 nieuwe fans overgenomen, met "RPM" signaal.NoFearCreations schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:19:
Ik heb een vraag, naar aanleg van een kleine mod. Heb zojuist een Aerocool ModernV ingebouwd, alleen nu heb ik 2 sets van 2 80mm fans, die geen gele "RPM" draad hebben. Als je de print van de fan ziet, zit er wel een 3e contact puntje op, is dat dan de RPM aansluiting? Want als dat zo is, soldeer ik er gewoon een extra draad aan...
Het zijn 80mm Sunon fans.
Ik had in eerste instantie een fancontroller met 4 tuimel schakelaar, die schakelde tussen 5v en 12v, maar dat moest ik dus handmatig doen. Afgelopen week maar vervangen voor deze:

De Aerocool ModernV
Gelijk in dezelfde kleur als de kast gespoten, en met alles goed ingesteld, gaat hij automatisch harder draaien als 1 van de 4 sensoren te heet wordt. Mooi, en duidelijk display, zit alleen 95% van de tijd achter het deurtje van de Chieftec Dragon.

En hier zitten de 4 fans, de vorige 4 hadden dus geen RPM signaal:

---RAWE CEEK!!!---
Ik heb dat ding ook gehad, maar het zachter/harder laten draaien van je fans werkt erg moeilijk en hij is nu weer verkocht
Het enige waar hij goed voor is, is mooi zijn imo.
Daar moet ik je gelijk in geven. Ik heb het nu zo ingesteld dat in "auto" stand me 6 fans zacht draaien, zet ik hem op manueel, dan gaan ze voluit draaien...Abeltje130 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:52:
@nofearcreations
Ik heb dat ding ook gehad, maar het zachter/harder laten draaien van je fans werkt erg moeilijk en hij is nu weer verkocht
Het enige waar hij goed voor is, is mooi zijn imo.
Maar mooi zijn doet hij zeker...:D
---RAWE CEEK!!!---
Wellicht zou zoiets werken, maar je kunt ook voor een paar euro gewoon nieuwe kopen hoor:Lorem_Ipsum schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:49:
Ik wil van de zomervakantie een touchscreen met behulp van 'n wiimote gaan maken, met deze uitleg. Aangezien ik geen IR leds in huis heb, vraag ik me af of het ook mogelijk is met een led uit een afstandsbediening. Heeft iemand toevallig ervaring met dit soort projecten?
http://www.leds-buy.nl/standaard-leds/ir-leds.html
Casemod: Cubeleon
Hmm, leds-buy lijkt opzich wel goed, alleen staat er nergens info over verzendkosten.brinkdinges schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:41:
[...]
Wellicht zou zoiets werken, maar je kunt ook voor een paar euro gewoon nieuwe kopen hoor:
http://www.leds-buy.nl/standaard-leds/ir-leds.html
Op dealextreme zijn ze ook te koop, maar dan zit je met een "nogal" lange levertijd als je pech hebt weet ik uit ervaring
heb wel eens bij ledsbuy besteld, verzendkosten voor een bubbelenveloppe was 4 euro geloof ik.Lorem_Ipsum schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:15:
[...]
Hmm, leds-buy lijkt opzich wel goed, alleen staat er nergens info over verzendkosten.
Op dealextreme zijn ze ook te koop, maar dan zit je met een "nogal" lange levertijd als je pech hebt weet ik uit ervaringiig bedankt voor je reactie, een afstandsbediening moet dus ook eventueel kunnen.
edit: vergeet helemaal mijn laatste kleine mod te posten
wou m'n oude PC wat stiller hebben (70mm fan stock koeler op P4

helaas was dat ding zo monster dat m'n kast nét te klein is, paar mm ofzo
maar goed daar zijn hamers voor

hamertje tik ftw
[ Voor 28% gewijzigd door godofal op 23-06-2011 06:09 ]
wat voor een kast is dat.. want je achterfans blazen je kast in..NoFearCreations schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:58:
[...]
En hier zitten de 4 fans, de vorige 4 hadden dus geen RPM signaal:
[afbeelding]
ja, daag.
Haha, ga je het ook nog afwerkengodofal schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 06:03:
[...]
heb wel eens bij ledsbuy besteld, verzendkosten voor een bubbelenveloppe was 4 euro geloof ik.
[...]
Ik heb onderhand al een oude afstandsbediening gesloopt. M'n bluetooth dongeltje moet nog uit china komen, dus doe ik het tijdelijk op 'n netbookje, maar daar staat het .net framework 3.5 nog niet op.

Was het niet mooier geweest als je gewoon een net vierkant gat uit had gezaagd? Staat geinig. net alsof je een auto hebt waarbij de motor een stukje uitsteektgodofal schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 06:03:
[...]
heb wel eens bij ledsbuy besteld, verzendkosten voor een bubbelenveloppe was 4 euro geloof ik.
edit: vergeet helemaal mijn laatste kleine mod te posten![]()
wou m'n oude PC wat stiller hebben (70mm fan stock koeler op P4) dus er een scythe mugen 2 rev B in gedouwd
maar goed daar zijn hamers voor![]()
[afbeelding]
hamertje tik ftw
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
hahaha ik lig dubbelgodofal schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 06:03:
[...]
edit: vergeet helemaal mijn laatste kleine mod te posten![]()
wou m'n oude PC wat stiller hebben (70mm fan stock koeler op P4) dus er een scythe mugen 2 rev B in gedouwd
maar goed daar zijn hamers voor![]()
[afbeelding]
hamertje tik ftw
Ben benieuwd hoe je het gaat afwerken
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Goed opgemerkt, heb ze gelijk omgedraaid. Kast is een Chieftec Dragon high tower...Remmes_NT schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 07:17:
[...]
wat voor een kast is dat.. want je achterfans blazen je kast in..
---RAWE CEEK!!!---
het is een oude kast, en die sidepanel staat toch richting muur
bovendien heb ik er meestal weinig last van als iets er niet perfect uitziet, maar wel doet wat het moet doen
@d4ng3r
had idd mooier gestaan, maar dan was de airflow naar de knoppen (1 fan, alles afgeplakt zodat alles van de voorkant (HDD's) langs de CPU koeler naar buiten gaat)
bovendien zou dan de scythe constant tegen de muur staan, tikje ertegen lijkt me dan niet al te best
en de belangrijkste reden: dit is 10x makkelijker; hamertje, 2 plankjes eronder, tikken, ff de buiging terugtikken en weer door
Geeft op zich best een leuk resultaat, maar het is wel nodig om een vaste plaats voor de wii mote te hebben zie ik. Dat wordt dus weer wachten op dx...
wou weten of m'n arctic accelero S2 pastte op mijn asus cucore 5770, en ja dat past
alleen is de chip zo off-center dat de kaart daarna niet meer in m'n kast pastte, maar dan ook nét
oplossing: koelvinnen "overtuigen" om toch te passen

en ja, dit is zeker een verbetering qua temps: eerst op 97% load net onder de 80 graden, nu met 97% load net onder de 60, en daarbij heb ik hem ook nog een stukje overgeclocked van 850MHz naar 925, hoger dan dat gaat ie helaas niet
zijn er nog manieren om hem nog een tikkie hoger te laten draaien? want deze temps scheeuwen om meer
mss dat ik er later nog een fannetje aan ophang, kijken of dat veel uitmaakt ^^
Wouww ik heb de case ook bestelddnbrainwash schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:06:
[...]
Ja klopt wel, het was dan ook de eerste keer dat ik zon ding in handen had haha.
Al vind ik dat het eindresultaat er wel mag wezen!
Let niet op de troep op de achtergrond.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bedankt nog Kier, voor de tips!
waar heb je de window en het rubberen randje vandaan
Kun je mij uitleggen hoe je hem hebt gemod
Ik vind hem wel heeeel vet
Suh dude
Verwijderd
Ik ben van plan zelf een case te bouwen en denk erover het frame van de case wat extra nut te geven.
Ik wil namelijk het frame laten dienst doen als reservoir voor een WC systeem.
Het frame zal bestaan uit de welbekende vierkante metalen buizen.
Mijn vraag is nu, indien ik voor aluminium/staal ga, krijg ik dan last van corrosie?
Zo ja hebben jullie suggesties voor een coating (epoxy?)?
Staal is een afrader, tenzij je RVS gaat gebruiken (niet gaan lassen als je dit gebruikt!)
Om corrosie van aluminium tegen te gaan kan je het laten anodiseren.
anders en goede laag verf houd het ook wel weg.
Eens, maar ik vraag me wel een ding af. Waarom mag je het RVS niet meer gebruiken zodra je eraan gaat lassen? Dit lijkt mij geen problemen te leveren met de juiste methode en nabewerking.Delichon schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:45:
Het beste is alles van een waterkoel set van hetzelfde materiaal te maken, dan is er de minste corrosie.
Staal is een afrader, tenzij je RVS gaat gebruiken (niet gaan lassen als je dit gebruikt!)
Om corrosie van aluminium tegen te gaan kan je het laten anodiseren.
anders en goede laag verf houd het ook wel weg.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

(al was het alleen plexiglas, geen reservoir)
Verwijderd
Merci voor de suggestie!
Mijn voorkeur ging zowiezo al uit naar de aluminium, dat is nu dus beslist!
Ziet er vet uit!_ferry_ schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:50:
Waarom niet grote diameter buizen nemen waarin je van plexiglas weer reservoirs kunt monteren? Vervolgens maak je een opening in de buis, en zie je er achter weer het reservoir zitten, zoiets als ik hier heb gedaan:
http://tweakers.net/ext/f/38476/full.jpg
(al was het alleen plexiglas, geen reservoir)
Ik was niet van plan iets 'zichtbaars' te creeren zoals uw mod maar gewoon de wasted space te benutten.
Een bredere frame met de reservoirs erin is wel een idee, ik schets wel effe om te kijken hoe dat word!
Omdat tijdens het lassen de las en het materiaal vlakbij oxideert. (verkleurt) Zou je het onbehandeld als resevoir gaan gebruiken, dan gaat RVS alsnog roesten. RVS staat niet voor RoestVrijStaal, maar RoestVastStaal. Zelfde punt als niet roestvast bestek in een RVS gootsteen, of staal slijpen in de buurt van RVS.wesleytjuh schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:45:
[...]
Eens, maar ik vraag me wel een ding af. Waarom mag je het RVS niet meer gebruiken zodra je eraan gaat lassen? Dit lijkt mij geen problemen te leveren met de juiste methode en nabewerking.
RVS wat gelast is, wordt doorgaans gebeitst met zuur om de oxidatie weg te halen. Als je dat ook met je resevoir doet, is er geen probleem met corrosie, sterker nog er zijn soorten RVS die zuurbestendig zijn. (RVS 316)
Beits is ook handig om een afgebroken tap uit een stuk RVS te krijgen, maar das een toepassing waar het eigenlijk niet voor bedoelt is... Beits v.s. tap filmpje
Juist, ik breng zelf als bijbaan ook aardig wat uren door in de metaalbewerking en ik vond het nogal kort door de bocht dat RVS niet meer gebruikt kon worden zodra het gelast werd. Maar je bevestigd mijn gedachte, vrijwel elke lasser zal het RVS behandelen na het lassen, waardoor het perfect mogelijk isFiXeL schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:06:
[...]
Omdat tijdens het lassen de las en het materiaal vlakbij oxideert. (verkleurt) Zou je het onbehandeld als resevoir gaan gebruiken, dan gaat RVS alsnog roesten. RVS staat niet voor RoestVrijStaal, maar RoestVastStaal. Zelfde punt als niet roestvast bestek in een RVS gootsteen, of staal slijpen in de buurt van RVS.
RVS wat gelast is, wordt doorgaans gebeitst met zuur om de oxidatie weg te halen. Als je dat ook met je resevoir doet, is er geen probleem met corrosie, sterker nog er zijn soorten RVS die zuurbestendig zijn. (RVS 316)
Beits is ook handig om een afgebroken tap uit een stuk RVS te krijgen, maar das een toepassing waar het eigenlijk niet voor bedoelt is... Beits v.s. tap filmpje
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
het onderste gedeelte is het lucht gedeelte waar alle drooge dingen, rads en fans komen.
het bovenste gedeelte waar de componeten komen word volledig in olie gedompelt.
Een sterke Laing D5 pomp zal de olie dan door de 9x120 rad pompen, zodat de olie alle componenten zal koelen. de extra 3x120 rad aan de zijkant wou ik een los WC set op aan sluiten die de CPU nog eens extra zal koelen met daaronder nog een TEC element.
Tevens zal de hele kast uit zwart getint Plexiglass gesneden worden alleen de voorkant waar de ronding in komt zal glas helder worden.
Het is een idee dus ik weet niet of ik hem wel uberhaubt uit ga voeren wanwege tijds bestek, want er gaat een heleboel tijd in zitten. en de prijs van dik Plexiglas.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Nee omdat je een 9x120 rad gebruikt en zoveel koeloppervlak kun je daardoor de fans op 1000rpm laten draaien.DECOY88 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:58:
wat is het voordeel van jouw setup? zou denken stil maar als je 12 fans laat draaien blijft het herrie. is het dan niet slimmer om een compleet wc setje erop te zetten in combinatie met je 9x120mm radiator? dat word het plan voor mijn volgende 0DB pc normaal passief draaien en met erg warm weer een grote fan erop voor wat extra cooling
voordeel van de olie is dat elke onderdeeltje gekoelt word, niet alleen de cores.
ander voordeel is dat de olie als gluids demper fungeert waardoor je de HDD's, videokaart de Pomp niet meer hoort, welke normaal toch aardig lawaai maken. Ik mik daarom ook op koel prestaties ver onder een normaal WCset. 40C onder load.
Het extra WCset voor de CPU komt een TEC element onder zodat je tijdelijk tot -10/20 onder0 kunt met de cpu. Ander voordeel van de olie is dat het geen stroom geleid en isoleerd tegen condensatie wat je krijg door een TEC element.
Dus het zal niet alleen stiller zijn dan een losse WC setup, maar ook koeler.
Bekijk anders deze pagina eens, 820wat uit de muur is 60C http://www.pugetsystems.com/aquarium-computer.php
[ Voor 7% gewijzigd door jbkappirossi op 30-06-2011 14:17 ]
Een ssd zou wel kunnen.
Volgens mij kun je hem daardoor niet in olie stoppen omdat daar dan olie in gaat zitten en dan draait de hdd niet snel genoeg meer.
Als je goed kijkt op de pagina van pudgetsystems uit je vorige post zie je ook dat zij de hdd boven de olie hebben.
edit, ik heb even in hun faq gekeken, en daar geven ze ook antwoord op de vraag waarom zei hun hdd niet in de olie hebben gestopt.
7. Why didn't you submerge the hard drive?
Answer: There is a good amount of debate as to whether we could have submerged the hard drive. We still think it is right that we did not. While the oil is not conductive, it is viscous. We were not confident that the hard drive was entirely water-tight (in fact, some cite that there is a hole in the hard drive casing, designed to allow pressure differences to equalize). If oil were to get into the hard drive, that would be the end of the drive -- the platters wouldn't be able to spin at full speed, and the read heads would be restricted from free motion. So, we opted to be safe and keep it out of the oil. However, SSD drives would definitely be no problem.
[ Voor 64% gewijzigd door ffrraannkk11 op 30-06-2011 15:07 . Reden: meer info ]
Zonder lucht gaan ze kapoet...
Ooit eens gelezen
Frank
[ Voor 13% gewijzigd door RosSittard op 30-06-2011 14:59 ]
Kan misschien wel per HDD merk verschillend zijn.
Wel zo goed als steriel binnen en stofvrij.
[ Voor 46% gewijzigd door warhamstr op 30-06-2011 15:04 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Voorbeeld?jbkappirossi schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:03:
Ik zie ook genoeg mensen die wel een HDD's onder olie hebben.
Kan misschien wel per HDD merk verschillend zijn.
Want het principe van een HDD is bij elk merk vrij gelijkaardig.
[ Voor 17% gewijzigd door IStealYourGun op 30-06-2011 15:06 ]
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
jammer... was wel leuk geweest om de hardeschijven in olie te kunnen doen, want de schijven maken aardig veel lawaai.
[ Voor 24% gewijzigd door jbkappirossi op 30-06-2011 15:15 ]
Vloeistoffen geven geluid nog beter door dan gassen, waar je het idee vandaan hebt dat je harddisk in olie geluidlozer wordt snap ik niet goed.jbkappirossi schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:07:
ik lees er net wat over. er zit een klein ventiel op waar lucht uit kan om de druk gelijkt te h ouden, omdat door de warmte de moleculen uitzetten en zo de lucht druk te groot kan worden.
jammer... was wel leuk geweest om de hardeschijven in olie te kunnen doen, want de schijven maken aardig veel lawaai.
Los daarvan; zoals gezegd gaat je HD er gewoon stuk van.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het evt zou kunnen dempen omdat olie dikker is dan water en/of andere stoffen. KLIK, maar dan zie ik nergens de HDD in de olie liggen..SnoeiKoei schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:49:
[...]
Vloeistoffen geven geluid nog beter door dan gassen, waar je het idee vandaan hebt dat je harddisk in olie geluidlozer wordt snap ik niet goed.
Contrary to popular belief, a hard disk drive does not contain a vacuum. Instead, the system relies on air pressure inside the drive to support the heads at their proper flying height while the disk is in motion. Another common misconception is that a hard drive is totally sealed. A hard disk drive requires a certain range of air pressures in order to operate properly. If the air pressure is too low, the air will not exert enough force on the flying head, the head will not be at the proper height, and there is a risk of head crashes and data loss. (Specially manufactured sealed and pressurized drives are needed for reliable high-altitude operation, above about 10,000 feet. This does not apply to pressurized enclosures, like an airplane cabin.) Modern drives include temperature sensors and adjust their operation to the operating environment.
Hard disk drives are not airtight. They have a permeable filter (a breather filter) between the top cover and inside of the drive, to allow the pressure inside and outside the drive to equalize while keeping out dust and dirt. The filter also allows moisture in the air to enter the drive. Very high humidity year-round will cause accelerated wear of the drive's heads (by increasing stiction, or the tendency for the heads to stick to the disk surface, which causes physical damage to the disk and spindle motor). You can see these breather holes on all drives -- they usually have a warning sticker next to them, informing the user not to cover the holes. The air inside the operating drive is constantly moving too, being swept in motion by friction with the spinning disk platters. This air passes through an internal filter to remove any leftover contaminants from manufacture, any particles that may have somehow entered the drive, and any particles generated by head crash.
[ Voor 34% gewijzigd door UgotHeinzzd op 30-06-2011 16:41 ]
De enige reden dat een computer in olie stiller is dan een gewone, is dat je geen draaiende fans hebt die je hoort. Het heeft niks met het dempen van geluiden te maken.ToCuS schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:59:
[...]
Het enige wat ik kan bedenken is dat het evt zou kunnen dempen omdat olie dikker is dan water en/of andere stoffen. KLIK, maar dan zie ik nergens de HDD in de olie liggen..
Of is het mogelijk om een plexiglas case om de harddisk heen te bouwen (en deze in het water te leggen,,,) ook met een slangetje naar de lucht.
Je tweede idee: tuurlijk is dat mogelijk, ik zie het nut echter niet
Het lijkt erop dat je er wel over nagedacht hebt allemaal, maar dat je aannames wat betreft temperatuur etc op niks gebaseerd zijn.
Ga je trouwens gewoon de standaard koelers op de videokaarten laten zitten?
Casemod: Cubeleon
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt, een kast die hol van binnen is fungeert als klankkast en zal elk geluid versterken. En ja de olie zal alle geluids golven opvangen.SnoeiKoei schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:49:
[...]
Vloeistoffen geven geluid nog beter door dan gassen, waar je het idee vandaan hebt dat je harddisk in olie geluidlozer wordt snap ik niet goed.
Heel simpel voorbeeld; steek je kop eens in een emmer water en krijs dan eens zo hard je kunt.
doe het dan een zonder water, mag jij raden wat meer lawaai maakt.
Verwijderd
Btw: een HDD is niet lucht dicht. Er zit altijd een klein gaatje in. als je die in olie stopt dan kan er olie in komen die je HDD onbruikbaar maakt.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 17:32 ]
Ja, ineerste instandtie wel als ik de V2 versie zo zie komt het niet boven de 50C uit.brinkdinges schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:20:
Dat eerste: Nee
Je tweede idee: tuurlijk is dat mogelijk, ik zie het nut echter niet
Het lijkt erop dat je er wel over nagedacht hebt allemaal, maar dat je aannames wat betreft temperatuur etc op niks gebaseerd zijn.
Ga je trouwens gewoon de standaard koelers op de videokaarten laten zitten?
http://www.pugetsystems.com/mineral-oil-pc.php
Maar ik gooi er dan denk ik push en pull op de 9x120 rad.
en de andere 360 rad komt een los WCset die de cpu nog een x extra doormiddel van een los blok koelt.
En als dat niet genoeg is kan ik er nog 2 triple 120 rads in hangen, zodat ik 18 X120 rad opper vlakte heb.
Dan kunnen er totaal 36ventilators P/P
Ja oke, dat weet ik nu.Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:31:
Je kan er ook gewoon SSDs in stoppen. Die kan je wel gewoon in olie stoppen. Wel duurder maar ook sneller.
Btw: een HDD is niet lucht dicht. Er zit altijd een klein gaatje in. als je die in olie stopt dan kan er olie in komen die je HDD onbruikbaar maakt.
Voor de opslag is een HDD wel fijn.
Maar dan maakt ik een droge ruimte. Is simpel 2x een recht schotje plexiglas om de HHD'd in te boxen, zodat ze niet nat worden.
[ Voor 24% gewijzigd door jbkappirossi op 30-06-2011 17:35 ]
http://youtu.be/ChOe6F1rZKQ
En komt er dus op neer, dat de PC zelf warmer is, dan wanneer hij niet in de olie ligt.
Coolheidsfactor 10, nut niet bijzonder veel...
---RAWE CEEK!!!---
Het kan aardig stil zijn...NoFearCreations schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:34:
[...]nut niet bijzonder veel...
Dan word het waarschijnlijk zoiets; nu met de HDD's in een apparte ruimte.
En nog 2 extra 360 rads (in het rood gekleurd) achterin en rechts getekent zonder fans.

nu nog een sponser...hehe
[ Voor 14% gewijzigd door jbkappirossi op 30-06-2011 18:11 ]
Heb je al, je portemonnee.
Die betaalt alles
nou, als ik een snelle berekening doe.Tim_ofzo schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:24:
[...]
Heb je al, je portemonnee.
Die betaalt alles
plexiglas van minimaal 10mm dik. 300,- euro voor de hele kast.
Ik ga zelf niet lopen hannesen. daarom laat ik het plexiglas Laser cutten. ik gok dat een custom laser job 100,- euro gaat kosten.
De olie gaat zon 100,- euro kosten.
2 x laing D5 pompen 200,- euro
cpu en gpu bloken 250,-
radiators 350,- euro
slangen, koppelingen, vloeistof, etc. 100,-
alle PSU kabel sleven en verleng kabels van nat naar droog 2de I/O shield. 150,-
speciaal gereedschap wat ik evetueel nodig heb 200,-
alsjeblieft 1750,- euro kost dat geintje dan ongeveer.
Dan moet ik eerst mn illegale wietplantage uitbreiden.
Ik wil ook best een high-end systeem, geluidloos etc. Maar niemand gaat dat sponsoren omdat dat niet interessant is. Wat maakt jouw project interessant voor sponsors? Op die vraag moet je een heel mooi antwoord gaan bedenken, anders lukt het je niet.jbkappirossi schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:37:
[...]
nou, als ik een snelle berekening doe.
Ik ga zelf niet lopen hannesen. daarom laat ik het plexiglas Laser cutten. ik gok dat een custom laser job 100,- euro gaat kosten.
cpu en gpu bloken 250,-
radiators 350,- euro
alle PSU kabel sleven en verleng kabels van nat naar droog 2de I/O shield. 150,-
IMHO; tenzij je enorme bekendheid hebt in de modders-wereld moet je gewoon niet aan een project als dit beginnen als je er het geld niet voor hebt.
Hoe dikker de vloeistof hoe makkelijker het geluid doorgeeftToCuS schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:59:
[...]
Het enige wat ik kan bedenken is dat het evt zou kunnen dempen omdat olie dikker is dan water en/of andere stoffen. KLIK, maar dan zie ik nergens de HDD in de olie liggen..
maar bubbels bestaan uit lucht, en lucht isoleert, dus dan word het weer warmerPRaGA88 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:36:
Maar als je zorgt voor bubbels in de vloeistof dan wordt het geluid geabsorbeerd door de bubbels.
ja, daag.
Wat is de gedachte achter dit project, gewoon omdat het kan of moet het ook nut hebben?jbkappirossi schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:37:
[...]
nou, als ik een snelle berekening doe.
cpu en gpu bloken 250,-
radiators 350,- euro
Waarom zou je je cpu en gpu's van een waterblock voorzien en alsnog onderdompelen in olie?
Waarom zou je olie door je rads en waterblocken willen laten stromen, water neemt erg makkelijk een andere temeratuur aan. Misschien wel makkelijker als olie, en bij koeling van een pc verplaats je de warmte daarom werkt het.
https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd
Nee ik was dan ven plan om 2 loops te maken 1 pomp die de olie door de 1080 rad pompt en zo alleen de olie koelt. Met de performance van een 1080 rad. moet je de olie om de hardware toch dik dik onder de 40C kunnen houden.
en de andere loop koelt met gewoon koelvloeistof nog eens extra de CPU en GPU via de 3 x 360 rads.
[ Voor 99% gewijzigd door [Remmes] op 01-07-2011 13:52 ]
ja, daag.
Dan toch maar de Dremel erbij
Paar koelvinnen aangepast, past het nog nét niet. De fan raakt net de behuizing van de voeding...
Fangrill verwijderd uit de voeding en uit de behuizing van de voeding ook nog maar een stukje staal uitgeslepen. Scheelt een halve millimeter, maar het loopt nu niet meer aan
Ja, dat past allemaal precies
En een overview:
De fan gaat binnenkort nog wel vervangen worden, het kan altijd stiller
[ Voor 4% gewijzigd door Carpento op 02-07-2011 12:55 ]
Verwijderd
Maar ik vroeg me iets af: Hier komt een Mid-end game pc in die waarschijnlijk wel wat warmte gaat produceren.
Is dit wel een goed idee om hiervoor zo iets te gebruiken? Waarschijnlijk zal van koeling (cpu en gpu niet meegerekend) het volgende aanwezig: Grote Fan vanachter en vanvoor, 2 kleine aan de zijkant.
Zal dit genoeg zijn voor een goede airflow ?
Heb je nu geen last van een vortex? Die fans zitten zo dicht opelkaar.Carpento schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:51:
Stel, je hebt in je oude systeempje een gemodde Zalman-koeler zitten (een CNPS-7000-Cu met een Nexus fannetje erop gemod). Dat wil je toch anders. Dan kom je een 7000-AlCu tegen in V&A, maar dát blijkt eigenlijk niet te passen in het systeem...
Dan toch maar de Dremel erbij
[afbeelding]
Paar koelvinnen aangepast, past het nog nét niet. De fan raakt net de behuizing van de voeding...
[afbeelding]
Fangrill verwijderd uit de voeding en uit de behuizing van de voeding ook nog maar een stukje staal uitgeslepen. Scheelt een halve millimeter, maar het loopt nu niet meer aan
[afbeelding]
Ja, dat past allemaal precies
[afbeelding]
En een overview:
[afbeelding]
De fan gaat binnenkort nog wel vervangen worden, het kan altijd stiller
Daarbij trouwens, de fan van de koeler voert eigenlijk juist lucht aan voor de voedingsfan als ik dat zo zie. Optimaal is misschien wat anders, maar volgens mij moet het best zo kunnen
Ik bedoel meer dat ze gaan fluctueren met geluid? Beetje afwisselend fluiten enzo. Omdat ze van verschilled formaat zijn en waarschijnlijk ook niet even snel draaien, dan krijg je last van onderdruk en overdruk. Dat merk je pas als de kast dicht is, maar kun je wel oplossen door de RPM aan te passen.Carpento schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 23:31:
Sjah, of dat zo is kan ik met mn blote oog niet zienDe CPU blijft een behoorlijk stuk koeler als met de vorige koeler en ook de voeding lijkt er geen problemen mee te hebben, die spuugt netjes lauwe lucht uit, zoals altijd eigenlijk
[ Voor 10% gewijzigd door Bulls op 03-07-2011 03:07 ]
maar des te meer energie kost hetD4NG3R schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:21:
[...]
Hoe dikker de vloeistof hoe makkelijker het geluid doorgeeft.
Als je nou zorgt dat die bubbels kunnen ontsnappen, als in een luchtpompje... Komt die lucht ook gewoon vrij he. Als je de boel dan alsnog afgesloten laat, moet je gewoon zorgen dat je een deel lucht binnen het systeem overlaat een geen lucht van buiten naar binnen pompen. /beetje verder denken mag ook wel...Remmes_NT schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:51:
[...]
maar bubbels bestaan uit lucht, en lucht isoleert, dus dan word het weer warmer
Nee, dat doen ze nietBulls schreef op zondag 03 juli 2011 @ 03:06:
Ik bedoel meer dat ze gaan fluctueren met geluid?
Ook niet gelukkigBeetje afwisselend fluiten enzo.
Het zijn allebei 120 mm fans, ze zijn dus identiek van formaatOmdat ze van verschilled formaat zijn
Dat klopten waarschijnlijk ook niet even snel draaien
Het enige wat ik nu merk is dat het systeem per saldo meer geluid maakt als eerst. Dat is omdat deze Zalman-fan op 5 volt meer herrie maakt als de Nexus-fan op de vorige koeler op 12Vdan krijg je last van onderdruk en overdruk. Dat merk je pas als de kast dicht is, maar kun je wel oplossen door de RPM aan te passen.
Overigens heb ik een Enermax UC TB12 besteld om er in te modden, eens kijken wat dát wordt
[ Voor 9% gewijzigd door Carpento op 03-07-2011 17:08 ]
ik zou eerst zelf maar eens beetje verder denken... of misschien wel een stapje terug nemen, sowieso zullen "bubbels" het geluid niet dempen,, blaas eens met een rietje in je drinken... en dan even goed luisteren..Blue-Tiger schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:04:
[...]
Als je nou zorgt dat die bubbels kunnen ontsnappen, als in een luchtpompje... Komt die lucht ook gewoon vrij he. Als je de boel dan alsnog afgesloten laat, moet je gewoon zorgen dat je een deel lucht binnen het systeem overlaat een geen lucht van buiten naar binnen pompen. /beetje verder denken mag ook wel...
ja, daag.
Verwijderd
k heb bij de achterkant van m'n HD2 eerst alle verf er vanaf gestraald omdat er schilfers vanaf kwamen, vervolgens heb ik er een oud tandwieltje op gesoldeerd, waarna ik het geheel tot korrel 1500 geschuurd heb, en uiteindelijk de hele zaak gepolijst. dit is het resultaat:

doet me er ook aan denken dat je een oude heatsink met wat dubbelzijdig tape heel mooi kan gebruiken om te voorkomen dat kabels steeds van je bureau afvallen:

Net als het borrelen van kokend water dusRemmes_NT schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:19:
[...]
ik zou eerst zelf maar eens beetje verder denken... of misschien wel een stapje terug nemen, sowieso zullen "bubbels" het geluid niet dempen,, blaas eens met een rietje in je drinken... en dan even goed luisteren..
Origineel!Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 23:28:
bij deze ook een kleine mod:
k heb bij de achterkant van m'n HD2 eerst alle verf er vanaf gestraald omdat er schilfers vanaf kwamen, vervolgens heb ik er een oud tandwieltje op gesoldeerd, waarna ik het geheel tot korrel 1500 geschuurd heb, en uiteindelijk de hele zaak gepolijst. dit is het resultaat:
[afbeelding]
doet me er ook aan denken dat je een oude heatsink met wat dubbelzijdig tape heel mooi kan gebruiken om te voorkomen dat kabels steeds van je bureau afvallen:
[afbeelding]
Heb dat altijd met m'n ipod kabel..
Misschien ook maar eens zoiets doen
het hoeft niet persee stil te staanBlue-Tiger schreef op maandag 04 juli 2011 @ 00:14:
[...]
Net als het borrelen van kokend water dusDit had zeker mooi gestaan in je vorige post... Ik reageerde namelijk alleen op jouw argument dat de boel dan beduidend warmer zou worden ivm 'stilstaande lucht' (wat in een vloeistof dus niet echt werkt
), nofi.
maar goed, meer dan meer lawaai maken doet het niet
[ Voor 21% gewijzigd door [Remmes] op 04-07-2011 07:51 ]
ja, daag.
Steampunk! Ziet er leuk uit!Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 23:28:
bij deze ook een kleine mod:
[afbeelding]
[afbeelding]
Je voorbeeldje slaat nergens opjbkappirossi schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:29:
[...]
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt, een kast die hol van binnen is fungeert als klankkast en zal elk geluid versterken. En ja de olie zal alle geluids golven opvangen.
Heel simpel voorbeeld; steek je kop eens in een emmer water en krijs dan eens zo hard je kunt.
doe het dan een zonder water, mag jij raden wat meer lawaai maakt.