dev10 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:41:
[...]
Juist ja, gisteren zat ik in UK normal met m'n warrior en zonder probleem eerste twee mobs gepulled en getanked. Tweede groep trash ga ik dood, krijg een battleress van de healer en ik zie met ledeogen aan dat de healer uit z'n neus staat te vreten. Enige wat hij tijdens die fight gedaan had, was een Nourish. Druid leaved onder het mom van 'shit tank', huntard leaved: 'shit tank'. Er bleven een warrior en een DK over. Ik heb ze even gevraagd of ze ook wat aan te merken hadden op mij. De DK zegt dat alleen m'n pants fugly waren. Goed, kan ik mee leven. (Even later met een crap healer de instance alsnog afgemaakt. Heb genoeg dodge om niet te veel damage te krijgen.

)
Moraal van het verhaal, hoe goed je ook je best doet, het is nooit goed genoeg.

Niet zozeer een moraal. Het is helaas het verhaal van de tanks, je bent altijd de schuldige.
Ninja pull van dps? "OMG tank taunt ffs, nub tank"
Mana break/wachten op een cooldown? "gogogogo ffs, kick tank he's to slow"
Healer dc/afk ofzo halverwege een boss? "tard tank *leaves"
Healer OOM omdat de dps geeneens 3k dps gezamelijk doet? "nubs *leaves*"
(2 pala's, de ret buffed niet prot wel) "tank buff ffs, nub tank l2play. kk no heal for u"
Hc/raid dat gemaakt is voor 20k hp BUFFED "tank has 30khp, equip tank gear pl0x"
En de favoriet:
"its just HC, why bother" als ze zelf iets fout doen. Als je er dan iets over zegt zoals 'als je een hc tactiek al niet aan kan hoop ik niet dat je ooit in een raid komt' zijn ze boos...
Uiteindelijk is het altijd de fout van de dps. Zij doen niet genoeg dps (5min voor een hc boss?) of zij doen de pull of zij vergeten wat met movement/interupts of zij volgen de marks niet op of zij beginnen met bv bladestorm als opener. Maar ze verwachten dat je, als tank, alle fouten goedmaakt en zo niet krijg je een kick zo snel als de timer om is.
9/10 keer vergeet dps echter dat 3k dps sustained best goed is.. voor een tank op lvl80 of een dps op lvl 75. 2k voor een dps op 80 is gewoon slecht, maar waag het niet op hen commentaar te geven. Stel je voor dat ze wat keybinds gebruiken en 4-5k single target en 6-10k aoe doen. Per persoon dan he. Nee, als dps, die enkel dps hoeven te doen (het is nou niet dat ze cc moeten uitvoeren en timers moeten bijhouden of dingen kiten) is zelfs dat tegenwoordig te veel gevraagd.
Of om achter de skull of prio targets aan te gaan (de meeste gaan geeneens voor een KB want dat geeft lagere dps) is vaak ook teveel gevraagd.
1k sustained dps is goed... op lvl 60 als je wat outland gear hebt.
2k sustained is goed op lvl70 als je een paar dingetjes wotlk gear hebt.
3-3,5k is voor 75-79 omdat je dan vol wotlk greens hebt en ondertussen wat blues, trinkets en misschien zelfs een craften AH ding.
4k sustained is wel het minimum voor een 80 (zonder raid/crafted gear, enkel welfare spulletjes). Dan heb ik het over locks die enkel SoC gebruiken op elke target, of 41/5/15 muti rogues met 2x instant poison die enkel mutilate en evis gebruiken, of BM hunters die enkel steady/volley gebruiken. Met wat echte gear, pve talents en gezond verstand zit je zo op 6k.
P.S. /vent
P.P.S voor degene die denken dat dit overdreven is: ga maar eens tanken, dan kom je erachter dat het nog veel erger is.... en dan weet je gelijk het probleem van tank-shortage, aangezien ook jij dan enkel nog guild-runs gaat doen of gewoon fury/ret/unholy gaat.