Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:23
Inferno schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:35:
[...], het andere gedeelte is eind TBC / ergens in WOTLK ingestapt en is gewend aan de wekelijkse epics in de mail zonder wipes. Meestal haakten slechte spelers wel af in vanilla (of werden ze beter, er was geen grijs gebied mogelijk, raid or die), die blijf je echter nu wel terug vinden in je pugs/daily random hc's...
Ik ben vlak voor WotLK ingestapt dus ik moet wel slecht zijn in het spelletje of opgeven na een enkele wipe ;) :>

Heeft er iemand ervaring met de relatieve moeilijkheid van de ICC 10 hardmodes? Marrow, Gunship, Fester en Rotface waren het makkelijkste dacht ik ergens een week of wat geleden gelezen te hebben?

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Websnake schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:30:
[...]

Neem aan dat je het over 25man hebt.

Je kunt phase 3 wel makkelijker maken door 2 groepen te maken, als in je melee staat gewoon achter de boss (groep 1) en al je ranged stacked precies aan de buitenkant van het slimeveld, dan weet je zeker dat alle mallables 1 kant opvliegen en als ie dus mallable doet dat alle ranged een stukje beweegt.

Verder, weet niet of jullie het al zo doen, maar om raid damage te minimaliseren in p3 gebruik je 3 tanks als volgt:

Tank 1 tot 2 stacks
Tank 2 taunt, tot 2 stacks
Tank 3 taunt, tot 2 stacks
Tank 1 taunt, tot 3 stacks
Tank 2 taunt, tot 3 stacks
Tank 3 taunt, tot 3 stacks
....etc....

Als ie bij tank 3 4 stacks nog niet dood is dan wipe je waarsch. omdat de raid damage dan te hoog is, maar dit zou geen probleem moeten zijn als je dps goed is (bij ons is de boss dood als de 2de tank 3 stacks heeft).
Ja inderdaad 25man, en huhm wij gebruiken 2tanks denk daar het probleem dus zit, de 3e tank is die reus zegmaar..

en volgens mij tanked die niet in p3 samen met de anderen. ( ik zou het even vragen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hox
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 16:37

Hox

Even een kleine update.

Merlins Robe is binnen! Ging nog best gemakkelijk nu de cooldown verdwenen is. Ook nog de daily geprobeerd. Eerste keer in Old Kingdom. Halve groep was meteen weg. Toen maar met de rest besloten niet te wachten. Gelukkig ging de tweede keer beter in UP. Het blijft toch zo jammer dat als het maar net niet een dungeon is waar ze met twee vingers in hun neus naar de laatste boss kunnen rushen, ze weg gaan. Moet er wel bij vermelden dat je ook een hoop goede spelers tegenkomt die je nog graag willen helpen met achievements tijdens de run.

Als toevoeging wil ik nog wel doen dat je de mentaliteit die je bij sommige spelers tegenkomt toch ook wel kan doorspiegelen naar de buitenwereld. Op straat of werk kom ik het toch ook wel tegen dat alles maar snel moet en mensen weinig geduld hebben. Jammer, en zkr in het geval van WoW. Het is een game en dat doe je toch wel met plezier. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:55:
[...]

Nee kom aub niet aanzetten met mensen in WoTLK zijn meer skilled. Het zijn betere whiners tegenwoordig daar zal ik je gelijk in geven. 2 wipes en helft leaved een group/raid want ja dat is niet mogelijk natuurlijk! Terwijl je in vanilla met een raid in Scholomance zelfs 5x kon wipen en mensen nog vrolijk zeiden, "come on guys, let's try again".
Ik ben ergens tijdens het schrijven van mijn post mijn initiele punt een beetje kwijtgeraakt. Ik wilde het punt maken dat Vanilla raiden en TBC/LK raiden gewoon niet meer te vergelijken zijn, maar ik heb me laten verleiden tot... een vergelijking tussen beide.

Wat je zegt, HP en boss abilities hebben een totaal andere verhouding gekregen, en iedereen heeft tegenwoordig inderdaad ook een veel uitgebreidere toolbox om uit te kiezen. En dat is misschien ook wel de crux: die uitgebreide toolbox beperkt 'slechte' spelers, en doet echt goede spelers nog meer schijnen dan ze in Vanilla al deden.

Misschien is het wel simpelweg persoonlijke voorkeur: De beperkte toolbox die je in Vanilla had maakte boss encounters ook beperkter, omdat er minder oplossingen waren voor een probleem. Ik voel zelf echter veel meer voor de huidige manier van raiden. Ik gebruik liever zoveel mogelijk van m'n healing spells, itt de Healing Touch Rank 4 spam van vroeger...

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:30
Blistimo schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:59:
[...]

Ik ben ergens tijdens het schrijven van mijn post mijn initiele punt een beetje kwijtgeraakt. Ik wilde het punt maken dat Vanilla raiden en TBC/LK raiden gewoon niet meer te vergelijken zijn, maar ik heb me laten verleiden tot... een vergelijking tussen beide.

Wat je zegt, HP en boss abilities hebben een totaal andere verhouding gekregen, en iedereen heeft tegenwoordig inderdaad ook een veel uitgebreidere toolbox om uit te kiezen. En dat is misschien ook wel de crux: die uitgebreide toolbox beperkt 'slechte' spelers, en doet echt goede spelers nog meer schijnen dan ze in Vanilla al deden.

Misschien is het wel simpelweg persoonlijke voorkeur: De beperkte toolbox die je in Vanilla had maakte boss encounters ook beperkter, omdat er minder oplossingen waren voor een probleem. Ik voel zelf echter veel meer voor de huidige manier van raiden. Ik gebruik liever zoveel mogelijk van m'n healing spells, itt de Healing Touch Rank 4 spam van vroeger...
De toolbox van een healer was misschien wel groter omdat je moest/kon downranken. Nu wordt dat niet gedaan.

Het is anders. Maar vooral cloth(mages) hebben het nu veel makkelijker, eerst (vanilla) was het bijna altijd one hit.

In naxx bij anub en impale waren mages vaak de klos.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Dutchman! schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:40:
[...]

Ik ben vlak voor WotLK ingestapt dus ik moet wel slecht zijn in het spelletje of opgeven na een enkele wipe ;) :>

Heeft er iemand ervaring met de relatieve moeilijkheid van de ICC 10 hardmodes? Marrow, Gunship, Fester en Rotface waren het makkelijkste dacht ik ergens een week of wat geleden gelezen te hebben?
Als je goed leest weet je zelf ook wel dat je dat niet uit mijn woorden kan halen :)

Gunship = lolship, dat heb ik gisteren zelfs gepugged op 25 man HM op m'n alt... tis alleen dat rockets je knockbacken, verder iets langer maar gewoon gratis 277 loot. Verder is marrowgar niet heel veel lastiger, helaas nog geen ervaring nog met fester/rot hm's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blistimo schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:59:
Erg goed verhaal, ben het er helemaal mee eens!
WoW is een stuk moeilijker geworden, de spelers zijn overall een stuk beter geworden. Dat is gewoon een feit. HEt heft elkaar een beetje op :) Als de uitbreiding raid instances brengt die lijken op MC, BWL, en het begin van AQ40 zal alles binnen een week gecleared zijn. Het spel en de spelers zijn inderdaad ontzettend ver doorontwikkeld. Je komt echt niet meer zoveel hunters tegen met spelldamage gear die alleen maar slaan met hun ene onehander omdat ze geen gold hebben voor pijlen.

Loot is inderdaad makkelijk te krijgen, misschien wel te makkelijk. Toch gaat het spelletje niet om de loot, maar om de lol die je hebt in het spelen. Ik haal persoonlijk mijn plezier uit het downen van nieuwe bazen met een goede gefocussde groep. Helaas heb ik amper tijd om te raiden ivm. RL. Toch heb ik een team gevonden waar ik redelijk mee uit de voeten kan. (al kan het altijd beter natuurlijk!)

--- mooi bruggetje naar gisteravond ---

Gister werd de icc25 raid bijna afgeblazen omdat we maar 22 man beschikbaar hadden. Drie casuals werden gevraagd of ze zin hadden om mee te gaan en dat wilden ze wel. Veel mensen konden niet inloggen, en er waren de hele avond random d/c's. Tot en met Saurfang ging het best redelijk. (Deed zelf 10k dps op Marrowgar en 11,5k dps op Saurfang (op Saurfang had ik zelfs 100% activity, normaal zit ik net iets lager). Was ik toch wel blij mee, de nummer 2 dps zat een flink stuk onder me. Ik ben toch wel een beetje een meter whore.

Na de eerste wing werd het één groot d/c drama. Elke keer gingen er 2 a 3 man offline. Ik was zelf ook een paar keer de sjaak... Toen we voor princes council stonden zijn we na 20 minuten wachten op alle d/c's maar voor een poging gegaan... Helaas werd dit helemaal niks omdat er een tank d/c ging. We zijn maar eerder gestopt om verdere frustratie te voorkomen. Nu maar hopen dat het zondag beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Kevinp schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:12:
[...]

De toolbox van een healer was misschien wel groter omdat je moest/kon downranken. Nu wordt dat niet gedaan.

Het is anders. Maar vooral cloth(mages) hebben het nu veel makkelijker, eerst (vanilla) was het bijna altijd one hit.

In naxx bij anub en impale waren mages vaak de klos.
De toolbox was mischien wel groter, maar met de daadwerkelijk gebruikte spells was dat absoluut niet het geval. Er werd gewoon gezocht naar de meest efficiente heal/manacost en daar hield je je aan. Wat ik zeg, Druids deden niet veel meer dan HT4 spammen, evenals shamans LHW spamden. Alleen priests (en misschien paladins, maar dan kan ik als horde niet over oordelen) hadden een goed gevulde spell bar.

En sorry, maar wat is er leuk aan als spelers kunnen worden ge-oneshot? Als ze er zelf wat aan kunnen doen (lees: uit de voidzone/fire lopen; prima! Maar complete RNG deaths... nee dankje. Daar leer je geen fuck van, da's gewoon gefrustreerd hopen dat je mage niet getarget wordt voor impale...

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Blistimo schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:23:
[...]

De toolbox was mischien wel groter, maar met de daadwerkelijk gebruikte spells was dat absoluut niet het geval. Er werd gewoon gezocht naar de meest efficiente heal/manacost en daar hield je je aan. Wat ik zeg, Druids deden niet veel meer dan HT4 spammen, evenals shamans LHW spamden. Alleen priests (en misschien paladins, maar dan kan ik als horde niet over oordelen) hadden een goed gevulde spell bar.

En sorry, maar wat is er leuk aan als spelers kunnen worden ge-oneshot? Als ze er zelf wat aan kunnen doen (lees: uit de voidzone/fire lopen; prima! Maar complete RNG deaths... nee dankje. Daar leer je geen fuck van, da's gewoon gefrustreerd hopen dat je mage niet getarget wordt voor impale...
dat laatste inderdaad, maar een goede mage had IB en slowfall voor de fall dmg. Dus skill kwam er bij kijken. Daarnaast kregen mages shields om de initial dmg te verminderen. Frustrerend als mage ja, maar wel goed voor de samenwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

Dutchman! schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:40:
[...]

Ik heb 9/12 van de ICC10 HMs gedaan (Putri, Sindy en LK nog niet). Met een forse hoeveelheid 25man gear vallen ze tot nu toe redelijk mee.

Marrowgar - Vrij simpel, het enige probleem is omgaan met bonestorm, hij doet veel meer damage en je blijft bonespikes krijgen in die fase. Wij healen er gewoon doorheen en bewegen niet erg veel (behalve tanks, die ver weg rennen om de boss weg te lokken van de raid).
Deathwhisper - Deze is een stuk lastiger. P2 is best chaotisch met MC, taunt-immunity, AoE van de ghosts en adds die blijven spawnen (1 per wave).
Gunship - Triviaal. Als je Marrowgar normal aan kunt, dan kun je Gunship hardmode ook.
Saurfang - Deze is vrij lastig, de Blood Beasts zijn dodelijk en hij krijgt snel meer blood power als je foutjes maakt.
Rotface - Weer redelijk simpel. Moeilijker dan Marrowgar/Gunship.
Festergut - Iets moeilijker dan Rotface, maar nog steeds goed te doen.
Putricide - Niet geprobeerd, maar deze is een van de moeilijkste.
Blood Council - Hier moet je je inhouden niet teveel te bewegen en te springen. Als je raid goed focussed op overleven en niet op DPS, dan is deze goed te doen.
Blood Queen - Qua mechanics precies hetzelfde als normal mode. Alleen meer damage en meer HP. Voor ons was deze erg makkelijk omdat we de boel erg outgearen, dus de enrage timer was geen probleem.
Valthiria - Deze was wat lastiger, maar voornamelijk omdat we een slechte setup hadden hiervoor met Shaman / Druid / D. Priest en geen geschikte offspec-healers. Het koste een paar attempts om deze te verslaan.
Sindragosa - Maar 1 attempt gedaan omdat de tijd op was, maar het lijkt goed te doen. Phase 3 wordt nog een stapje chaotischer omdat casters met Unchained Magic ook uit de raid moeten rennen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hulkie schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:20:
[...]

WoW is een stuk moeilijker geworden, de spelers zijn overall een stuk beter geworden. Dat is gewoon een feit. HEt heft elkaar een beetje op :) Als de uitbreiding raid instances brengt die lijken op MC, BWL, en het begin van AQ40 zal alles binnen een week gecleared zijn. Het spel en de spelers zijn inderdaad ontzettend ver doorontwikkeld. Je komt echt niet meer zoveel hunters tegen met spelldamage gear die alleen maar slaan met hun ene onehander omdat ze geen gold hebben voor pijlen.

Loot is inderdaad makkelijk te krijgen, misschien wel te makkelijk. Toch gaat het spelletje niet om de loot, maar om de lol die je hebt in het spelen. Ik haal persoonlijk mijn plezier uit het downen van nieuwe bazen met een goede gefocussde groep. Helaas heb ik amper tijd om te raiden ivm. RL. Toch heb ik een team gevonden waar ik redelijk mee uit de voeten kan. (al kan het altijd beter natuurlijk!)

--- mooi bruggetje naar gisteravond ---

Gister werd de icc25 raid bijna afgeblazen omdat we maar 22 man beschikbaar hadden. Drie casuals werden gevraagd of ze zin hadden om mee te gaan en dat wilden ze wel. Veel mensen konden niet inloggen, en er waren de hele avond random d/c's. Tot en met Saurfang ging het best redelijk. (Deed zelf 10k dps op Marrowgar en 11,5k dps op Saurfang (op Saurfang had ik zelfs 100% activity, normaal zit ik net iets lager). Was ik toch wel blij mee, de nummer 2 dps zat een flink stuk onder me. Ik ben toch wel een beetje een meter whore.

Na de eerste wing werd het één groot d/c drama. Elke keer gingen er 2 a 3 man offline. Ik was zelf ook een paar keer de sjaak... Toen we voor princes council stonden zijn we na 20 minuten wachten op alle d/c's maar voor een poging gegaan... Helaas werd dit helemaal niks omdat er een tank d/c ging. We zijn maar eerder gestopt om verdere frustratie te voorkomen. Nu maar hopen dat het zondag beter is...
Waar is het moeilijker voor jou geworden?

Want ik kan niet 1 boss indenken die MOEILIJKER is dan alles wat je in Vanilla wow hebt gedaan.

Dus graag voorbeelden :)

En nee ik doel niet op ervaring van spelers. Welke boss had jij echt iets van. Zo zo, dat was pittig?

Mijn opsomming:
Naxxramas - simpeler dan de 40 man versie was, maar goed was te verwachten aangezien hij aangepast moest worden om beginnende level 80 spelers te gearen.
Sartharion (laten we gelijk 3D nemen) - pittig, maar tactisch gezien niet lastig, DPS-wise een eerste echte test, Healing-wise: coordinatie op het gebruiken van de CD's op het juiste moment (praat over begin, toen de tanks nog niet overgeared waren voor deze instance).
Malygos - Niet enorm spectaculair. DPS moest weer op orde zijn, maar over het algemeen niets spannends aan.

Eerste aanvulling:
Ulduar - Vrijwel elke boss een simpele move en DPS race.
Ulduar HM - Zal toegeven deze is was redelijk pittig bij sommige encounters en heb ze ook niet allemaal voltooid gekregen op mijn hunter (overigens wel op 10 man, maar ik ga het puur over de 25 man hebben). Mimiron kwam behoorlijk wat bij kijken, en niet iedereen zal dat gehaald hebben.
Yogg - 0 keepers - Was inderdaad een behoorlijk gevecht en veel guilds hebben deze niet gekregen.

Tweede aanvulling:
TOC - Geen enkele boss die ook maar moeite mag opleveren.
TOC HM - Anub als enige die een probleem opleverde. Maar laten we eerlijk zijn. Weer een DPS race uiteindelijk.

Derde aanvulling:
ICC - Op LK na, moet het voor de meeste guilds geen moeite zijn, (zelfs zonder buff)
ICC HM - (kan niet echt hierover oordelen tenzij ik mijn ICC10 HM ervaring erbij haal) Dus zal hier ook niets over schrijven.

Maar wat mij het meest opvalt is dat alle encounters die we hebben gehad in WoTLK op te lossen waren door een uiteindelijke zerg (LK uitgesloten).

Ik mis encounters als Twin Emps in AQ40. Ik mis encounters als Twins in SWP (op priest gedaan als healer). Dus om nu te zeggen dat het moeilijker is geworden... niet echt, je hebt hardmodes gekregen. That's it.

En om dan te roepen dat de spelers meer skilled zijn nu in WoTLK. Laat ik het zo zeggen, ben meer onder de indruk van mensen die C'thun pre-nerf/hotfixes killden met 40 man, of mensen die Mu'ru pre-nerf onderuit haalden. En nee dat zijn er niet ongelofelijk veel, en ik val zelf ook niet onder die categorie, maar ben dat "WotLK raiders are the best" gemier wel een beetje zat.

Paar weken terug lees je nog dat mensen zat zijn van de GS addon, raad eens wat voor mensen dat gebruiken? Dezelfde die nu roepen hoeveel meer mensen nu wel niet geskilled zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Gisteravond weer hoop plezier gehad met mijn Druid, op lvl75 al voorelkaar gekregen om 2.2k dps te doen op de 2de boss in AN en 3.4k op de mobs net voor laatste boss in DTK leuke nummers voor mijn level :).
In beide instances stond ik gewoon op 55%dmg done overall. Dit heb ik denk ik ook wel te danken aan de RNG want ik kreeg gewoon met 'eclipse' constant ~6k crits met starfire.

Moet alleen leren om starfall gewoon vaker te gebruiken want dat geeft toch heeeeeeele leuke nummertjes, 2k crits zijn geen uitzondering. Dit belooft wat voor lvl80 ^_^, heb nu wel hele set compleet behalve de 2 trinkets denk dat ik een 128hit en 178?sp trinket pak de 264/245ring en 264neck zijn iig binnen. PVP gear is leuk om mee te starten als je 'gratis' meuk wil op lvl 80 wellfare epics ftw....

Vanavond hoop ik 76/77 aan te tikken dan weet ik zeker van het weekend 80 te halen, kan niet wachten om al die leuke spulletjes aan te trekken, epic achievement is zeker zo binnen :). Ben erg benieuwd wat mijn dps zal zijn op 80. Vraag me alleen 1 ding af, is er een addon waarmee je je dots goed in de gaten kan houden? ik heb moeite om b.v. de Insect Swarm/Moonfire dot up te houden, ik weet ook niet precies wat prio heeft, als ik een Eclipse proc krijg en dots eindigen moet ik dan dots refreshen of gewoon Wrath/Starfire blijven spammen?

Owja en als reactie op de Vanilla->TBC->Wotlk discussie.
Ik moet eerlijk zeggen dat het in Vanilla zoiezo moeilijker was om 'iets' voor elkaar te krijgen, ik moet daarbij wel zeggen dat als je 'iets' voorelkaar kreeg het een beter gevoel gaf (met iets bedoel ik niet alleen raiden/dungeons maar ook craften/professions levelen etc). Toen we voor het eerst Raggy neerkregen was ik gewoon 5 minuten doof vanwege de kreten over TS/Vent of wat het ook was dat we toen gebruikte.
Hebben daar toch wel een paar weken op vast gehangen ook door de 'retard factor' dit gaf gewoon voldoening.
BWL was voor mij persoonlijk de leukste instance in WoW, de encounters/sfeer echt super.
Nu raken mensen al gefrustreerd als je 2 avondjes wiped.... erg vervelend.

[ Voor 22% gewijzigd door prutser001 op 26-03-2010 12:48 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Gisteren lekker mee kunnen leechen in VoA25 met de guild van een mede-tweakert hier (/wave Damma). Ik mocht zelfs een keer DPSén op m'n ret paladin. M'n ret paladin stelt eigenlijk helemaal niets voor, alleen triumph gear met sporadish wat 251 gear (polearm van blood council, boots van gunship, cape van gunship). Toravon is leuk als ret paladin, verstand op nul en maar FCFS knopjes spammen. Grappig genoeg kwam ik nog op de 3de plaats op de damage done lijst. Misschien dat ik maar eens wat frosties ga stoppen in m'n ret paladin gear (2pt10 comes to mind) ipv in m'n prot paladin gear, ik heb immer nog een kleine 230 frost emblems opgespaard.

Verder ook m'n mage respecced. Ik heb nu 3/3 Incanter's Absorbtion en 2/2 Frost Warding voor wat SP boosts bij sommige instances in ICC e.d. Ik heb wel wat puntjes moeten snoepen van Precision (nu 1/3 ipv 3/3) waardoor mijn gear wat extra hit rating nodig heeft. Ik heb daar ook specifiek op gewacht dat ik wat hit upgrades beschikbaar had. Meteen de nieuwe spec en goodies die ik gisteren had gekregen/gekocht (t10 chest/head, marrowgar25 belt, gunship25 neck) kunnen testen. Ik merk dat m'n dps toch wel wat omhoog is gegaan, vooral de burst damage wanneer ik Mirror Image gebruik is nu lekker hoog wegens 4pt10 bonus. Ik kom nog steeds niet in de buurt van de andere raiders maar hopelijk veranderd dat naarmate ik meer gewend ben aan raiden en het gear verschil een beetje heb ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:34:
[...]

Waar is het moeilijker voor jou geworden?

Want ik kan niet 1 boss indenken die MOEILIJKER is dan alles wat je in Vanilla wow hebt gedaan.

Dus graag voorbeelden :)
Bijna elke boss is moeilijker dan die in Vanilla als je kijkt naar de bosses tot en met princes in AQ40. Ik ben er vanaf het begin van MC bij met raiden (op mijn 58 holy priest). MC kostte ons veel tijd om helemaal neer te krijgen. Voornamelijk door de moeilijkheid van 40 man online krijgen. Toen we eenmaal MC Ragnaros neer hadden gingen we naar BWL. Dat was echt een walk in the park op Nefarian na. Je had alleen 2 a 3 tanks nodig die wisten wat ze moesten doen. De rest van je raid kon een beetje aankloten en /afk gaan in BWL.

In WotLK heb je in Naxx al bazen die moeilijker zijn dan alles tot aq40 start in vanilla. Neem bijvoorbeeld de baas met + en – polen, en de /dance boss. Ben gewoon hun namen alweer vergeten omdat t zo lang geleden is dat ik ze heb gedaan.

Sinds TBC is iedereen in je raid constant in staat om je raid te wipen. Vroeger waren dit maar 1 a 2 mensen, meestal de tanks. Overall wordt er gewoon veel meer van mensen verwacht. Meer dps, betere healing, en vooral een heel stuk betere awareness voor bad stuff enzo.

Als je nu Bloodqueen link niet snel genoeg oppakt sneuvelen er een paar mensen, daarmee haal je de timer niet -> wipe. Ik heb op Ragnaros mijn eerste 5 kills ofzo gehaald met 10+ man dood. Vaak was het zelfs zo dat we pas een wipe callden als er meer dan x mensen dood waren die er ook echt toe deden. De rest werd er gewoon doorheen geboost.

Express iemand dood healen op Nefarian bij de priest call omdat t grappig was als healer-mafia, whispers met ‘you are the bomb’ om iemand te verneuken… dat kan nu amper meer…

In AQ was het volgens mij de Queen die lastig was, iedereen moest namelijk asap weg rennen van de AoE. Dat was bijna niet te doen in die tijd. Tegenwoordig heeft vrijwel elke boss een ability die hier op lijkt en lukt het ineens wel (behalve in waardeloze pugs die om GS en achievement vragen). Het spel is uitdagender, moeilijker, en veelzijdiger geworden. De spelers zijn ook veel meer ervaren, beter op de hoogte, en kunnen gebruik maken van zoveel tools als ze willen om alles makkelijker te maken.

Een voorbeeldje uit Vanilla: we hadden met onze alliance guild (wij NL only, samen met een andere NL only guild) ontzettend veel problemen met Onyxia… week na week lukte het niet. Tot hun maintank een keer ziek was en wij een tank (toen een nieuwe speler, wel skilled, maar amper ervaring) van ons konden gebruiken. Toen hij ging tanken hadden we elke week een one-shot. De tanks maakte in Vanilla het verschil. In het begin van TBC waren het vooral de tanks en healers. Sinds eind TBC en ook zeker in WotLK maken alle rollen het verschil, tanks, healers, en ook zeker de dps.

Edit:

Je hebt het zo te zien over pugs in wotlk, en raid waar je zelf niet bij was in vanilla en tbc. En dan ook net ff de encounters die maar door minder dan 1% van de wow-spelers is gedaan…

Anyway, we hebben een andere mening, let’s agree to disagree :)

Het spel is geëvolueerd, net als de spellers, dat is t enige dat ik zeg. Ik ben nog steeds blij met wow. Als dat niet zo was had ik al lang gestopt.

[ Voor 6% gewijzigd door hulkie op 26-03-2010 13:07 . Reden: Ik zie dat je flink hebt lopen editten: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 16-09 22:13
Veel verhalen van mensen die het zo simpel vinden tegenwoordig.
Naxx was inderdaad simpel, maar Ulduar 10man in naxx 10 man gear was echt wat lastiger dan Ulduar 10man in naxx 25 gear.

Hetzelfde nu met ICC, die 10 mans zijn veeeel te simpel, vervolgens lopen ze wel in toc25 gear.
Die instance met alleen maar 10man gear zijn al een stuk lastiger, vooral voor casual raiders.

Ik vind het wel prima zo :)
Die paar keer dat ik mee ga heb ik geen zin meer om weken te wipen op een boss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
hulkie schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:02:
[...]

Bijna elke boss is moeilijker dan die in Vanilla als je kijkt naar de bosses tot en met princes in AQ40. Ik ben er vanaf het begin van MC bij met raiden (op mijn 58 holy priest). MC kostte ons veel tijd om helemaal neer te krijgen. Voornamelijk door de moeilijkheid van 40 man online krijgen. Toen we eenmaal MC Ragnaros neer hadden gingen we naar BWL. Dat was echt een walk in the park op Nefarian na. Je had alleen 2 a 3 tanks nodig die wisten wat ze moesten doen. De rest van je raid kon een beetje aankloten en /afk gaan in BWL.

In WotLK heb je in Naxx al bazen die moeilijker zijn dan alles tot aq40 start in vanilla. Neem bijvoorbeeld de baas met + en – polen, en de /dance boss. Ben gewoon hun namen alweer vergeten omdat t zo lang geleden is dat ik ze heb gedaan.

Sinds TBC is iedereen in je raid constant in staat om je raid te wipen. Vroeger waren dit maar 1 a 2 mensen, meestal de tanks. Overall wordt er gewoon veel meer van mensen verwacht. Meer dps, betere healing, en vooral een heel stuk betere awareness voor bad stuff enzo.

Edit:

Je hebt het zo te zien over pugs in wotlk, en raid waar je zelf niet bij was in vanilla en tbc. En dan ook net ff de encounters die maar door minder dan 1% van de wow-spelers is gedaan…

Anyway, we hebben een andere mening, let’s agree to disagree :)

Het spel is geëvolueerd, net als de spellers, dat is t enige dat ik zeg. Ik ben nog steeds blij met wow. Als dat niet zo was had ik al lang gestopt.
Deels mee eens, nog veel meer niet mee eens.

MC moest je echt wel opletten, en vooral opletten op je medespelers. Vooral decursen was veel belangrijker omdat dat gewoon de raid deed wipen.

Als je BWL een walk in the park noemt dan heb je nooit vanaf een MC guild Ragnaros en vealestraz geprobeerd. Dat waren erg goede gearchecks.

Daarna was het inderdaad makkelijk tot nefarian. In AQ40 waren de eerste bosses tot princess makkelijk, en princess was ook niet moeilijk qua executie, alleen moest je ook geluk hebben dat je niet allemaal resiste.

Dat één persoon een raid kan wipen is deels waar, maar deels komt dat omdat je gewoon minder mensen hebt. Tanks wipen nog steeds de raid (in 99% van de gevallen). Taunteble bosses, wat de meeste zijn is in mijn ogen ook niet zoals het hoort. Dus overagro is minstens een dode dps'er, mogelijk zelfs meer.

Fear wat vroeger een raid wiper was is nu niets meer dan wat meer dmg voor je tank, want hij blijft de tank volgen.

Bosses nu hebben meer verschillende mechanics. Ook zijn het vaak maar korte gevechten. Magmadar was zomaar een 30 min fight, en bij een foutje van je hunter(s) of warrior was het een wipe. Of het gevecht moeilijk is weet ik niet, maar wel anders.

Maar een grote rede waarom het nu (veel) makkelijker is is omdat je (te) makkelijk aan gear kan komen waardoor je de instance outgeared. Dit terwijl je eerst maar 2-3 items(soms nog crap) kreeg voor 40 man zonder dat je de mogelijkheid had om betere gear te krijgen was het gewoon bosses runnen zover je kon.

Is dat beter? Ja ik denk van wel, zeker deels omdat instances dan moeilijker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ossi schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:14:
Veel verhalen van mensen die het zo simpel vinden tegenwoordig.
Naxx was inderdaad simpel, maar Ulduar 10man in naxx 10 man gear was echt wat lastiger dan Ulduar 10man in naxx 25 gear.

Hetzelfde nu met ICC, die 10 mans zijn veeeel te simpel, vervolgens lopen ze wel in toc25 gear.
Die instance met alleen maar 10man gear zijn al een stuk lastiger, vooral voor casual raiders.

Ik vind het wel prima zo :)
Die paar keer dat ik mee ga heb ik geen zin meer om weken te wipen op een boss.
ik wel dan heb ik een voldaan gevoel, en kan ik het herrineren dat er mensen epic aant schreeuwen zijn, en niet kill boss dead where is the looot ?.

zolang ik me herrineringen heb en weet hoe het werkt voel ik me beter dan menig scrub, en grappig dat als er van die alts met die quizes staan ook in sw / if dat 9/10 de antwoorden niet weten :<.
Ergste is nu nog van die mensen die alleen maar PvP doen en dan denken ze helemaal pro zijn, en iedereen voor noob uitmaken omdat je geen rating hebt en ondertussen wel willen rollen op pve gear in VoA..

Mensen die pvpe en ratings halen en gewoon goed zijn verdienen respect want pvp is zeker niet makkelijk ;), maar zie er zat in voa loot en pvp gear en gekochte arena teams :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05-2023
hulkie schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:02:
[...]

Alleen al door het eerste stuk begrijp ik dat je het niet pre-nerf gedaan hebt.. eerste boss BWL duurde aan de alliance kant erg lang doordat we geen EB totems hadden maar bij horde ging het ook niet simpel.. dus was meer een kitefest voor de hunters.. 2de boss was voor velen niet te doen als healers niet genoeg gear hadden en 1 foutje van degene die uit raid moest rennen en het was whipe.. pas na de damage nerf na een paar weken kwamen de meeste guilds er doorheen.. Geen walk in the park en dat kan ik met zekerheid zeggen.. De topguilds kwamen de eerste weken niet door de eerste BWL bosses en jij noemt het simpel.. tja als je pas bent gaan raiden toen Naxx up was dan klopt dat aangezien je MC met een niet volledige groep kon puggen met altjes in blues.. vergeet niet dat in MC het maanden duurde voordat de eerste guilds hem plat hadden.. Moest op sommige bosses zelfs aanpassingen gedaan werden om het uberhaubt mogelijk te maken om ze te downen door bugs en PTR was toen gewoon live..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Kevinp schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:16:
[..]
Maar een grote rede waarom het nu (veel) makkelijker is is omdat je (te) makkelijk aan gear kan komen waardoor je de instance outgeared. Dit terwijl je eerst maar 2-3 items(soms nog crap) kreeg voor 40 man zonder dat je de mogelijkheid had om betere gear te krijgen was het gewoon bosses runnen zover je kon.

Is dat beter? Ja ik denk van wel, zeker deels omdat instances dan moeilijker worden.
Het outgearen van een instance is een spelerkeuze, niet iets wat is geprogrammeerd door Blizzard. Als jij vanuit ToGC25 ICC10 instapt, komt dat niet doordat Blizzard jou te makkelijk gear geeft om ICC10 te outgearen, maar omdat jij ICC10 instapt. Als jij vanuit ToGC25 ICC25 instapt, outgear je de instance niet. Dan maak je exact dezelfde stap als je vroeger deed van BWL naar AQ40.

Als we 'het outgearen van een instance' nou beperken tot de moeilijkste beschikbare content KUN je nooit een instance outgearen.

Dat je het jammer vindt dat iemand die net 80 is dmv heroicfarm klaar is om ICC10 in te stappen zonder ooit maar een andere raidinstance gezien te hebben, is dan dus een scheve vergelijking. ICC25 wordt echt gewoon lastig in 232 epics hoor :>

En daarbij, vroeger was er ook ZG en AQ20. ZG in MC epics? Easy! AQ20 in BWL epics? Easy! Er is wat gear progress betreft niks veranderd hoor, 't was vroeger precies hetzelfde :P

--Vraagje. Als er ten tijde van Vanilla woW een PTR was geweest waarop BWL zou kunnen worden getest, zou die instance dan niet ook binnen een week leeg zijn? Het feit dat topguilds niet meer weken aan het wipen zijn op 1hour limited bosses is omdat ze toen Vael werd gereleased nog geen idee hadden hoe dat gevecht in elkaar zat. Algalon, ook niet beschikbaar op de PTR, duurde ook weken voor hij op z'n gat lag. Sneller dan Vael denk ik, maar dat komt doordat goede spelers tegenwoordig hun class beter doorhebben, en omdat veel spelers ook al bekend zijn met een boel mechanismen in WoW.

Ik ben benieuwd met wat voor nieuwe dingen ze in Cata komen. Ik vraag me af of ze nog mechanics kunnen verzinnen waarbij de community totaal geen idee heeft hoe ze ermee om moeten gaan :)

[ Voor 21% gewijzigd door Blistimo op 26-03-2010 13:40 ]

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ KevinP: BWL in vanaf MC guild: zeker wel! Ik had was toen reuze trots op mijn 2 stuks tier 1. En ik had gewoon Benediction! /drool! De eerste boss in BWL was inderdaad nog wel een struikelblok, alle andere draken waren gewoon niet zo moeilijk… misschien hadden we gewoon de goede spelers. Ik zat sowieso niet bij de top van de wereld, maar we deden redelijk mee.

@ Bechown: allemaal aannames die nergens op slaan. Ik heb nooit hardcore geraid, gewoon geen tijd voor, en geen zin in. Wel stond ik vanaf moment 1 in MC, en waren we bezig met Nefarian voor AQ werd geïntroduceerd. Helaas is AQ onze ondergang geworden omdat het vanaf princess te lastig werd voor sommige mensen. En de hele setting veel mensen totaal niet aansprak (jammer, ik vond het juist leuk omdat het wat lastiger werd allemaal). Toen later Naxx werd geïntroduceerd heb ik alleen de eerste 3 bazen gedaan. Helaas waren er geen guilds die dat deden zonder meer dan 2/3 dagen per week te raiden.

Ik heb zelf tot aan wotlk nooit content waar we progress maakten ge-outgeared. Ik zit in een guild die eigenlijk niet aan farmen doet. We hebben Lady Vashj in totaal 1 keer afgemaakt en zijn daarna nooit meer terug gegaan. KT hebben we twee keer gesloopt. In Black Temple moest je wel farmen, het was racen om de bosses die we al hadden gesloopt om te leggen zodat we misschien nog ½ avond of 1 hele avond hadden om te oefenen op de nieuwe bazen.

Maar nogmaals: Let’s agree to disagree.

We zijn het niet helemaal met elkaar eens, en we hebben een ander perspectief/ verleden. Toch hebben we allemaal nog lol in het spelletje…. Toch?!

Trouwens voor de hunters onder ons die dingen op een rijtje willen:
http://www.warcrafthuntersunion.com/guides/

[ Voor 3% gewijzigd door hulkie op 26-03-2010 14:01 . Reden: huntertdingetje: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:54
bechown schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:32:
[...]

Alleen al door het eerste stuk begrijp ik dat je het niet pre-nerf gedaan hebt.. eerste boss BWL duurde aan de alliance kant erg lang doordat we geen EB totems hadden maar bij horde ging het ook niet simpel.. dus was meer een kitefest voor de hunters..
Wij (horde guild) hebben razorgore gekilled door tanks piercing howl te laten gebruiken. Dat gekite met shammies/hunters werkte bij ons voor geen milimeter.

En dat het weken duurde om vael te killen is niet zo vreemd. Eerst ging het hek naar vael room niet open en daarna was er volgens mij na een wipe op vael een despawn van 1 uur. Nee, da's lekker de flow erin houden.

Dit natuurlijk naast het feit dat je soms echt uren (overdreven) aan het sjouwen was om weer bij je corpse te zijn en dan alles gebuffed/elixered te hebben.
[...]

ben meer onder de indruk van mensen die C'thun pre-nerf/hotfixes killden met 40 man.
Sorry dat ik dit stukje eruit haal. Maar ik ben ook onder de indruk van die gasten. Vooral omdat het niemand is gelukt om C'thun prefix te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:15

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
[...]

Mijn opsomming:
Naxxramas - simpeler dan de 40 man versie was, maar goed was te verwachten aangezien hij aangepast moest worden om beginnende level 80 spelers te gearen.
Sartharion (laten we gelijk 3D nemen) - pittig, maar tactisch gezien niet lastig, DPS-wise een eerste echte test, Healing-wise: coordinatie op het gebruiken van de CD's op het juiste moment (praat over begin, toen de tanks nog niet overgeared waren voor deze instance).
Malygos - Niet enorm spectaculair. DPS moest weer op orde zijn, maar over het algemeen niets spannends aan.
Naxxramas was een stuk moeilijker dan MC, maar de tactics waren bekend, mensen hebben bossmods, raidwarnings (was in MC nog een addon voor nodig), raidmarks. Vooral de bekende tactics scheelt een boel. Als je gewoon puur de fights kijkt, en waar je als dps op moest letten in MC; dan vind ik Naxxramas een stuk lastiger dan MC; helemaal als je nu MC naar een '80 level' zou updaten. De eerste boss is dan gewoon wat massdispellen, en MC's controleren, de tweede boss is een tremore totem neerplanten en uit de fires wegrennen, de derde boss is uit de fires wegrennen en de MT dispellen, de 4de boss is een kwestie van target practice, wat kinderlijk eenvoudig is nu met de marks, de 5de boss is dispellen en zorgen dat je als bom weg rent, en dat je niet in zijn melee staat als hij blaast, de 6de boss is decursen en tanks die snel taunten, de 7de boss is tank en spank, de 8ste boss is interupt, de 9de boss is cc en ragnaros is twee tanks. Redelijk eenvoudig. Eenvoudiger dan Naxxramas was op level 80.
Ik mis encounters als Twin Emps in AQ40. Ik mis encounters als Twins in SWP (op priest gedaan als healer). Dus om nu te zeggen dat het moeilijker is geworden... niet echt, je hebt hardmodes gekregen. That's it.

En om dan te roepen dat de spelers meer skilled zijn nu in WoTLK. Laat ik het zo zeggen, ben meer onder de indruk van mensen die C'thun pre-nerf/hotfixes killden met 40 man, of mensen die Mu'ru pre-nerf onderuit haalden. En nee dat zijn er niet ongelofelijk veel, en ik val zelf ook niet onder die categorie, maar ben dat "WotLK raiders are the best" gemier wel een beetje zat.

Paar weken terug lees je nog dat mensen zat zijn van de GS addon, raad eens wat voor mensen dat gebruiken? Dezelfde die nu roepen hoeveel meer mensen nu wel niet geskilled zijn.
Ik ben het met je eens dat Twin Emps een leuk gevecht was, en ook zeker wel een beetje lastig, maar ook dat was niet bijzonder moeilijk, en die dingen meestal al in de eerste weken neer. Een fight als huhuran ervoor was een beetje een blok, maar zodra wij huhuran neer hadden lagen de twins een week later ook plat. Overigens is een gevecht als vael en de twins eenvoudig te noemen met een threat meter. Twins in SWP was ook een leuk gevecht, maar dat was voornamelijk de tuning ervan, die was erg strak, en omdat je grotendeels al in BiS gear rondliep, werd het ook niet makkelijker, het enige wat beter kon worden was je raid, en als je dan weer eens nieuwe mensen meenam, kun het zo zijn dat je 2 maanden na je eerste kill weer avonden wipte op de twins. Zelde verhaal met M'uru. Ik denk dat het goed is voor de geestelijke gezondheid van raidleaders dat ze het gradueel nerfen.

Overigens is er geen enkele guild in de wereld geweest die C'Thun pre-fix neer hebben gekregen, wel een heleboel nadat hij gefixt was. Hetzelfde gaat op voor Kael 'thas, Illidan en vashj (waarbij vashj wel 2x gekilled was, maar dat waren bugged tries; geen poison in de laatste phase). Het verschil is ook dat de fixes daar een stuk sneller kwamen.

Ik ben het met je eens dat qua skill er geen verschil zit tussen TBC en Wotlk, wel tussen vanilla en Wotlk, maar dat is puur de 'addon' skill. Betere raidframes, betere nameplates, een threatmeter, raidicon's, bossmods, PTR tactics, video's etc helpen een heleboel.

Het is allemaal wat makkelijker geworden in Wotlk, maar er zijn ook een heleboel 'nieuwe' raiders bijgekomen. Mensen die in vanilla en tbc niet geattuned waren, of niet de tijd hadden om meer dan 1 avond per week te raiden/spelen.

Overigens heb ik c'thun ook neergekregen vlak na de fix, en nefarian lag al lang en wel neer voor aq40 uit kwam (naja.. de wareffort), Kel'thuzad was ook dood voor tbc uitkwam, Gruul was neer voor de eerste nerf, Magtheridon was dood voor de eerste nerfs. En illidan/archimonde liepen al tijden stof te happen voordat de attunements weg gingen. M'uru ging plat na de eerste nerfs, en helaas; omdat we 2 maintanks verloren + wat dps en healers moesten recruiten was onze best Kil'jaeden try 20% voor de '30% nerf'.

[ Voor 5% gewijzigd door Kees op 26-03-2010 14:16 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
ImdaMned schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:02:
[...]

Wij (horde guild) hebben razorgore gekilled door tanks piercing howl te laten gebruiken. Dat gekite met shammies/hunters werkte bij ons voor geen milimeter.

En dat het weken duurde om vael te killen is niet zo vreemd. Eerst ging het hek naar vael room niet open en daarna was er volgens mij na een wipe op vael een despawn van 1 uur. Nee, da's lekker de flow erin houden.

Dit natuurlijk naast het feit dat je soms echt uren (overdreven) aan het sjouwen was om weer bij je corpse te zijn en dan alles gebuffed/elixered te hebben.

[...]

Sorry dat ik dit stukje eruit haal. Maar ik ben ook onder de indruk van die gasten. Vooral omdat het niemand is gelukt om C'thun prefix te killen.
corpserun was inderdaad (is nog steeds) erg lang. En veal was een 3 min fight met een uur respawn timer (nef trouwens ook veel te lang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Kevinp schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:14:
[...]

corpserun was inderdaad (is nog steeds) erg lang. En veal was een 3 min fight met een uur respawn timer (nef trouwens ook veel te lang).
Ik ben het niet met je eens dat corpseruns lang zijn. Je mag pas oordelen over de lengte van een corpserun als je C'thun pre-transporters gedaan hebt. En voordat iedereen een mount had (we gaven onze eerste mounts aan locks..).

Anyway, heb het eens een keer getimed, en met hunter aura op was de corpserun 16 minuten en een beetje.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
Kees schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:18:
[...]
Anyway, heb het eens een keer getimed, en met hunter aura op was de corpserun 16 minuten en een beetje.
Dat en het vele trash voor C'htun, was toch de reden dat veel guilds het er maar bij lieten. Vrolijk werd je er iig niet van... |:(

The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Auspex schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:21:
[...]

Dat en het vele trash voor C'htun, was toch de reden dat veel guilds het er maar bij lieten. Vrolijk werd je er iig niet van... |:(
Trash was absoluut het probleem niet, want 1 keer killen = het bleef die hele reset dood. Het respawnde niet. Ik heb die trash ook nooit een groot probleem gevonden en snapte niet waar mensen zich zo druk over maakten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hulkie schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:58:
We zijn het niet helemaal met elkaar eens, en we hebben een ander perspectief/ verleden. Toch hebben we allemaal nog lol in het spelletje…. Toch?!
Eens, al moet ik zeggen dat ik sinds deze week zelf voorlopig casual/gestopt ben. Beter gezegd weer zo'n zogenaamde break. Ik kom vast en zeker wel weer terug om het te spelen. Maar voorlopig heb ik het gewoon even gehad met WoW. En dat ligt nog niet eens grotendeels aan het spel als wel aan de spelers. En dat is denk ik in mijn voorgaande posts ook wel duidelijk geworden, dat ik gewoon weinig lol meer heb in het kijken naar mensen die 100x achter elkaar failen op hetzelfde. Bedoel vindt het prima om weken achter elkaar te wipen als het gewoon ligt aan kleine foutjes van verschillende mensen, maar in onze guild zijn het altijd dezelfde. Elke boss weer...

En dan kun je zeggen: recruit wat nieuwe mensen. Maar goede spelers hebben een guild, dan moet je al hopen dat er een guild doodgaat om daar de goede spelers van over te nemen, maar dat is het dan zo'n beetje.

Heb nog 1 doel voor ogen voorlopig, dan gaat het spel even de koelkast in tot ik weer zin krijg, en dat is Lich King killen op 10 man. We hebben weken lang 11/12 gecleared om vervolgens niet meer de laatste boss te doen door tijdgebrek :P dus daar moet even verandering in te komen.

Anyway, ik blijf hier wel lezen en kijken hoe jullie ervaringen zijn :) misschien dat ik dan toch binnenkort al weer geinteresseerd raak om weer te spelen.

@ImDamned: Ik weet het, had pre-fix niet moeten noemen :) maar ja je doet iig je naam eer aan <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat ik tegenwoordig wel mis is het geduld bij sommige spelers... Alles moet lekker snel en makkelijk in hapklare brokken worden aangeleverd want anders gaat men QQ'en... Pakt een boss een keer wat lastiger uit dan verdwijnt de helft van de mensen ineens met allerlei smoesjes. Ook heeft Blizz het te makkelijk gemaakt om de klojo uit te hangen, je ninja'ed ff wat en je verdwijnt gewoon dankzij char renames / transfers en niemand die er wat aan kan doen. 'Normen en Waarden' B) zijn soms ver te zoeken.

Merk het als officer dat het steeds lastiger is om betrouwbare mensen te vinden die niet ineens weer verdwijnen na een avond wipen of wanneer de loot binnen is. Probleem is ook een beetje dat onze guild tussen de hardcore raiders en casuals inzit. Vaak is het zo dat alle normal raids te makkelijk zijn maar de hardmodes dan weer net een stapje te ver. Vroegah bleef je dan gewoon ergens hangen halverwege een instance (bij ons lag de grens rond Brutallus in SWP pre-nerf). Tegenwoordig clear je een instance maar op normal mode omdat anders de helft afhaakt, mensen hebben geen zin om moeite te doen (zie ook gebrek aan geduld). Dat is voor mij het grootste minpunt van raiding 'new style' in WotLK.

[ Voor 28% gewijzigd door Viggen op 26-03-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar tips om als Retribution Paladin meer dps te doen op Professor Putricide.
Op 25 mans doe ik op de meeste fights zo'n 8-9k dps. Maar op Professor Putricide haal ik met moeite 4-5k.

Dit zou beter moeten kunnen. Wat doen jullie om als melee dps je output hoog te houden?
Nog tips van mede-Ret pallies? Welk seal gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:51:
Ik ben op zoek naar tips om als Retribution Paladin meer dps te doen op Professor Putricide.
Op 25 mans doe ik op de meeste fights zo'n 8-9k dps. Maar op Professor Putricide haal ik met moeite 4-5k.

Dit zou beter moeten kunnen. Wat doen jullie om als melee dps je output hoog te houden?
Ik gebruik vengeance nonstop. Verder staat onze raid vrijwel volledig bij de table, dus als er een groene ooze spawned moet die behoorlijk lang onderweg zijn. Op het moment dat hij een target heeft switchen de melee naar de ooze, en hij is normaal gesproken neer voordat de stacks van PP vallen. Eventueel kan je ook switchen naar SoR en dan naar SoV, maar dat vind ik persoonlijk redelijk overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:51:

wij hebben een tactic dat PP getankt word op de plek waar de groene slime spawned. wanneer de groene spawned gaat alle dps daarop. ret paladins kunnen groene dps'en, zorgen dat je dot op PP blijft (1x hit geven) en daarna doorgaan op de slime.

de stack zal er sowieso weleens vanaf vallen, maar op deze manier kom je wel aan de 6-7k dps alst goed is.

edit:
met SoCorr uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijgen jullie slime dan neer voor die een target heeft of ontploft heel de raid gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
12k dps war tank:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=m_EIMwEKxnw&feature=player_embedded]

Dat ga ik zeker even proberen als ik thuis ben. Hoewel mijn gear waarschijnlijk niet goed genoeg is om zonder veel prot talents rond te banjeren.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Professor is gewoon niet een optimaal gevecht voor melee doordat je de hele tijd moet rennen. En de pauzes tussen de phases zijn ook niet goed voor je pure dps (in vergelijking met andere gevechten). Ik zit zelf op single target gevechten rond de 11k dps, op professor haal ik inderdaad ook maar 7,5k ofzo. Is naar mijn mening de aard van het gevecht. Als je raid in P3 maar genoeg dps eruit kan persen, zo lang hij maar neer gaat is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:36:
[...]

Eens, al moet ik zeggen dat ik sinds deze week zelf voorlopig casual/gestopt ben. Beter gezegd weer zo'n zogenaamde break. Ik kom vast en zeker wel weer terug om het te spelen. Maar voorlopig heb ik het gewoon even gehad met WoW. En dat ligt nog niet eens grotendeels aan het spel als wel aan de spelers. En dat is denk ik in mijn voorgaande posts ook wel duidelijk geworden, dat ik gewoon weinig lol meer heb in het kijken naar mensen die 100x achter elkaar failen op hetzelfde. Bedoel vindt het prima om weken achter elkaar te wipen als het gewoon ligt aan kleine foutjes van verschillende mensen, maar in onze guild zijn het altijd dezelfde. Elke boss weer...

En dan kun je zeggen: recruit wat nieuwe mensen. Maar goede spelers hebben een guild, dan moet je al hopen dat er een guild doodgaat om daar de goede spelers van over te nemen, maar dat is het dan zo'n beetje.

[..]
Ik geloof dat Dutchman en ik erg geboft hebben met de guild waarin we terecht zijn gekomen. Nu is dat een 10strict guild die al een tijdje met een vaste kern rondrent, dus daarvoor zijn de requirements niet zo lastig als een 25 mans guild, maar desalniettemin heb ik van al onze raiding members niet het idee dat ze 't niet snappen.

Toen aan het eind van TBC bleek dat in WotLK er een 10man progression path was hadden wij meteen door dat we er met een beetje dedication best goed in zouden kunnen meekomen. Tijdens TBC ge-gearblocked door de onmogelijkheid om 25 man bij elkaar te krijgen die 't spelletje snapten, dus ik begrijp prima hoe je je voelt :P

Tijdens WotLK een beetje traag op gang gekomen, en halverwege Ulduar een groot deel van de raidgroup om moeten gooien (en dus weer een kleine gearblock), maar sindsdien redelijk stabiel mee kunnen draaien met de top100 10 strict guilds. En we hebben geen enkele raid meegemaakt waarin we geen progressie boekten. En dat, sinds TBC, zonder enige recruitment, behalve 'vrienden van'. Misschien hebben we gewoon mazzel dat die 'vrienden van' allemaal redelijke spelers zijn die weten hoe ze zich moeten verbeteren, maar we hebben onze tegenslagen wat betreft recruitment dan ook al tijdens TBC gehad.

Zodra een expansion pack een beetje gesettled is, zeg maar als de eerste major content patch komt, is het kaf wel van het koren gescheiden. De goede raid guilds zitten vol, de goede spelers hebben hun plekkie wel gevonden, en de kwaliteit van de PuGs daalt zienderogen, omdat alleen guildless players nog moeten PuGgen... zie dan maar eens goede versterkingen te vinden...

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:00:
krijgen jullie slime dan neer voor die een target heeft of ontploft heel de raid gewoon?
ligt eraan, maar meestal word 1 target geraakt. we gebruiken ook talents. bijv. mages doen iceblock -> slime blijft stil staan. hunters FD -> slime zoekt nieuw target etc etc.

de oranje/bruine slimes ontploffen de raid. de groene hebben een kleinere aoe range. als je genoeg mensen bij de target hebt staan is de dmg te negeren.

bij de oranje/bruine slime doen we dit niet. die word wel gekite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wordt de groene slime dan ook geslowed?

Lijkt me interessante strategie, wij lopen steeds heen en weer nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Blistimo schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:09:
[...]

---KNIP---

Zodra een expansion pack een beetje gesettled is, zeg maar als de eerste major content patch komt, is het kaf wel van het koren gescheiden. De goede raid guilds zitten vol, de goede spelers hebben hun plekkie wel gevonden, en de kwaliteit van de PuGs daalt zienderogen, omdat alleen guildless players nog moeten PuGgen... zie dan maar eens goede versterkingen te vinden...
Ik zit ook in een guild, en ik pug vaak genoeg voor rHC's of raids omdat ik gewoon 9 lvl 80's heb en omdat mijn guild(s) me gewoon geen raids kunnen bieden voor al mijn chars en ik graag zelf uitmaak wat ik speel (ik vul meestal een laatste plekkie in). Het lukt me nu om 4 x weekly raid te doen, doe je het vaker wordt je gek. Het voordeel is dat 'wij' redelijk goed contact hebben met een aantal andere guilds en er meer spelers zijn zoals ik met (te)veel alts, 2 weken geleden heb ik op al mijn chars de weekly kunnen doen das toch 45EoF.

En het puggen is meestal niet zo erg, maar het zijn soms enkele spelers die gewoon 'slecht' zijn als dat dan net je healer/tank is ben je gewoon de sjaak.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:24:
wordt de groene slime dan ook geslowed?

Lijkt me interessante strategie, wij lopen steeds heen en weer nu.
ja, slimes worden altijd slowed.

op de manier zoals het bij ons gaat hebben we net aan 2 spawns in p1. we hikken een beetje tegen de 2e spawn en phase change aan. soms gaan we te hard en dan is de spawn er net voordat hij phase changed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
patrickos85 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:32:
[...]

op de manier zoals het bij ons gaat hebben we net aan 2 spawns in p1. we hikken een beetje tegen de 2e spawn en phase change aan. soms gaan we te hard en dan is de spawn er net voordat hij phase changed :P
En heb je de Rogue's en mages die vanishen en invis doen en hem alsnog killen ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Mektheb schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:34:
[...]

En heb je de Rogue's en mages die vanishen en invis doen en hem alsnog killen ? :D
Ik doe dit maar laat de ooze die up is leven, gewoon ff lekker doorbueken op Putri.
10m zit ik op ongeveer 5.5k dps daar.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wootlock schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:47:
[...]

Ik doe dit maar laat de ooze die up is leven, gewoon ff lekker doorbueken op Putri.
10m zit ik op ongeveer 5.5k dps daar.
Hehe, ja gebeurd wel is richting phase 3 we er 1 over hebben maar dan killen we echt wel de ooze voor ide problemen gaat geven :P

Maar tis wel lekker beuken op putricide met phase changes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
[...]
... en de kwaliteit van de PuGs daalt zienderogen, omdat alleen guildless players nog moeten PuGgen... zie dan maar eens goede versterkingen te vinden...
Ik weet niet waar je het over hebt. Random dungeon's gaan over het algemeen erg goed (Ook de icc heroics). En op mijn server is voor alles een PuG waar iedereen aan mee doet, vooral alts van grote /goede guilds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickos85 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:32:
[...]

Hmmm boss healthframe aanzetten in DBM en goed opletten. Als je een Ooze dreigt te krijgen vlak voor de phase change alle dps op de boss even stoppen. De enrage timer is zo ruim dat het toch niet uitmaakt als je paar seconden uit je neus staat te eten. Zeker naar p3 toe wil geen ooze up hebben, als Putricide je nog enige moeite kost.
[...]
Bij ons op de server zijn er een aantal erg goede spelers die bewust guildloos zijn en alleen pug raids starten. Die lui houden ook bij wie er in de PuG groep goed presteren en je komt dan dus altijd in een groep die kans heeft. Daar staan dan natuurlijk ook de kansloze pugs tegenover, maar als je eenmaal met die lui gepugged hebt en ze weten wat je kan heb je goede mogelijkheden om ICC te puggen en ook nog wat loot te scoren.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben toch wel benieuwd, hoe werkt dat vanishen bij professor? Is t erg lastig te timen? Zou toch leuk zijn om op die manier wat extra dps eruit te persen voor we echt P3 in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Long-time lurker hier, nooit echt de tijd en functionaliteit gehad om te posten, aangezien ik in een callcenter werk, en er een strikte no-post-policy huisvest hier. Deze is nu gewijzigd, dus ik denk, ik meng me in de discussie. :)

Als eerste, ietwat advies zou handig zijn. Ik heb sinds enkele tijd een Paladin op level 80, die strikt een prot spec heeft. Ik ben 5 emblems verwijderd van 5/5 T9. Nou vroeg ik me af, aangezien ik geen VoA/andere raids inkom, heeft iemand wat tips voor me voor eventuele gear upgrades? Ik struin voor zover mogelijk de LK heroics af, op zoek naar andere upgrades die me wellicht raid-ready zouden kunnen maken.

Armory link is: http://eu.wowarmory.com/c...xml?r=kazzak&n=metalingus

Edit: beetje achtergrondinformatie over mijzelf, ik speel sinds 2006 World of Warcraft, ben toendestijds begonnen met een Undead Warlock. Deze tot 60 geleveld, daarna begonnen met een druid - in TBC een priest geleveld en met mijn druid getankt t/m Tempest Keep. Warlock bleef mijn main. Aan 't begin van WotLK besloten we (vriendengroep waar ik al jaren mee speel en ik) alliance eens te proberen, daar heb ik nogmaals een warlock geleveld (ja, een gnome female :D ) en een rogue, en na een jaar tijd zijn we toch weer teruggegaan naar horde, compleet met faction change en alles. En sindsdien ben ik dus vrij actief op m'n paladin, en ben ik een mage aan 't levelen. _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
Kevinp schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:52:
[...]

Ik weet niet waar je het over hebt. Random dungeon's gaan over het algemeen erg goed (Ook de icc heroics). En op mijn server is voor alles een PuG waar iedereen aan mee doet, vooral alts van grote /goede guilds.
Hehe, Blistimo doet niet aan echt aan PuG raids, en als hij het wel doet heeft hij net een slechte te pakken ;) Ook op onze server wordt nieuwere content gePuGd (zaken als Ulduar 25 helaas niet of nauwelijks meer gedaan aan de horde zeide) en ik doe regelmatig mee voor de fun op mijn raiding alt of op mijn main voor een trinket of wat offspec gear, en hoewel er zo nu en dan echte probleemraids tussen zitten wordt de content (ToC 25 normal of bv ICC 10 eerste 6 bazen) vaker dan niet zonder al teveel problemen platgewalst :)

@Gravebound
Als tank is het starten met raiden buiten een guild denk ik verreweg het lastigst, omdat het zo'n belangrijke functie is. Je zal hard moeten werken en alle tactics van buiten moeten kennen om zelfs maar een een ToC 10 binnen te komen, misschien is het offtanken van 25 mans ToC zelfs haalbaarder als je een groep tegenkomt die met 3 tanks gaat. (zijn er niet zo veel) De alternatieve route is de dualspec om de achievement als DPS of healer te halen, en een week later als tank te bluffen dat je het eerder hebt gedaan ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Dutchman! op 26-03-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Kevinp schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:52:
[...]

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:55:
[...]

Bij ons op de server zijn er een aantal erg goede spelers die bewust guildloos zijn en alleen pug raids starten. Die lui houden ook bij wie er in de PuG groep goed presteren en je komt dan dus altijd in een groep die kans heeft. Daar staan dan natuurlijk ook de kansloze pugs tegenover, maar als je eenmaal met die lui gepugged hebt en ze weten wat je kan heb je goede mogelijkheden om ICC te puggen en ook nog wat loot te scoren.
Uhm, juist, dat is natuurlijk heel afhankelijk van de server, en Executus is geen server waarop de progress super te noemen is. Naar ik begreep is de kwaliteit van PuGs in Executus vergeleken met Grim Batol (waarvan net een boel mensen richting Executus zijn gemigreerd) echt bedroevend.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Dutchman! schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:25:
[...]

Hehe, Blistimo doet niet aan echt aan PuG raids, en als hij het wel doet heeft hij net een slechte te pakken ;) Ook op onze server wordt nieuwere content gePuGd (zaken als Ulduar 25 helaas niet of nauwelijks meer gedaan aan de horde zeide) en ik doe regelmatig mee voor de fun op mijn raiding alt of op mijn main voor een trinket of wat offspec gear, en hoewel er zo nu en dan echte probleemraids tussen zitten wordt de content (ToC 25 normal of bv ICC 10 eerste 6 bazen) vaker dan niet zonder al teveel problemen platgewalst :)

@Gravebound
Als tank is het starten met raiden buiten een guild denk ik verreweg het lastigst, omdat het zo'n belangrijke functie is. Je zal hard moeten werken en alle tactics van buiten moeten kennen om zelfs maar een een ToC 10 binnen te komen, misschien is het offtanken van 25 mans ToC zelfs haalbaarder als je een groep tegenkomt die met 3 tanks gaat. (zijn er niet zo veel) De alternatieve route is de dualspec om de achievement als DPS of healer te halen, en een week later als tank te bluffen dat je het eerder hebt gedaan ;)
Ik probeer PuG die semi guild zijn in te komen is me nog niet vaak gelukt, maar pas wel ToTC. De MT van de guild (ik ben wel ex MT van dezelfde guild maar dan in TBC) even uitleggen wat ik moest doen.

Geen flauw idee wat er allemaal gebeurd maar gewoon je rol doen als tank en dan gaat alles goed. Het ging één keer fout, gelijk de MT weg, maar ook dat was zo opgelost. (MT is sowieso makkelijker als OT, misschien niet qua gear, wel qua skill).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hulkie schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:14:
Ben toch wel benieuwd, hoe werkt dat vanishen bij professor? Is t erg lastig te timen? Zou toch leuk zijn om op die manier wat extra dps eruit te persen voor we echt P3 in gaan.
Zodra de warning komt van phase change , dan vanish je of doe je invis en dan krijgt de group dat spul op zich en jij niet :)

je moet het dus er voor doen voor het begint, niet als het bgint dan ben je al te laat ;)
en nee tis geen bug

Working as intended

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mektheb schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:42:
[...]

Zodra de warning komt van phase change , dan vanish je of doe je invis en dan krijgt de group dat spul op zich en jij niet :)

je moet het dus er voor doen voor het begint, niet als het bgint dan ben je al te laat ;)
en nee tis geen bug

Working as intended
Sexeh, zondag eens proberen als we die kant op gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hulkie schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:08:
Professor is gewoon niet een optimaal gevecht voor melee doordat je de hele tijd moet rennen. En de pauzes tussen de phases zijn ook niet goed voor je pure dps (in vergelijking met andere gevechten). Ik zit zelf op single target gevechten rond de 11k dps, op professor haal ik inderdaad ook maar 7,5k ofzo. Is naar mijn mening de aard van het gevecht. Als je raid in P3 maar genoeg dps eruit kan persen, zo lang hij maar neer gaat is het goed toch?
Putricide is een prima melee gevecht, het ligt een beetje aan de tactic die je guild gebruikt maar het enige dps loss wat je hebt is de ooze switch...en dat is echt geen ~4k dps :)

De teargas kan je vanishen(je zet of de boss op focus of je target hem, precies op het einde van de cast druk je op vanish) dus gewoon door blijven dpsen. Op normal putricide halen onze rogues toch nog steeds 10-11k dps...ok op static fights is het meer maar goed. Melee heeft juist het voordeel dat we niet hoeven te rennen voor goo en dat soort zooi. We zijn er nu op hardmode mee bezig en zeker daar heeft melee het voordeel vind ik i.v.m. plague en goo.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hulkie schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:52:
[...]

Sexeh, zondag eens proberen als we die kant op gaan :)
zoals hier boven gezegft wordt hehe, vertel het je andere mages en rogue's ook en dan heb je al weer wat extra tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:05
pingkiller schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:03:
12k dps war tank:
[video]

Dat ga ik zeker even proberen als ik thuis ben. Hoewel mijn gear waarschijnlijk niet goed genoeg is om zonder veel prot talents rond te banjeren.
En dan zo langzaam tanken :P Als ik de instance inkom druk ik op m'n nitro boots en ren direct naar de plaats waar hij na 1 minuut staat :P AoE'en en dan is 10k+ ook te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind putri HM juist wat minder melee friendly met de plague. Als hij die meuk in je melee camp gooit dan kost het redelijk wat debuffed mensen voor hij eruit is. Als melee moet je om slimepools heen lopen nu en dan om de rooie te dpsen, je moet op hm opletten bij swaps van de ooze/slime dat je niet te dicht bij staat anders wipe je met gemak je raid of blaas je een paar mensen op.
Als retri verlies je wel degelijk een behoorlijke hoeveelheid dps in p1 en p2 maar in p3 zit je gewoon non stop op boss en dat is de enige phase die er echt toe doet. Daarvoor gaat het gewoon puur om add en plague controle. Over het hele gevecht doe ik 7.5k maar in p3 alleen 9k+. Gear maakt natuurlijk wel een verschil maar 7.5k op standstill gevechten als saurfang en festergut is nogal laag eigenlijk :)

En mensen die zeggen dat wotlk nu zo makkelijk is moeten maar eens 25 man ICC hardmode inlopen. Het is echt geen walk in the park. Persoonlijk vind ik LK een van de betere gevechten van de laatste tijd, Firefighter was ook zo'n gevecht. Gewoon echt controle nodig en 1 foutje kan fataal voor de raid zijn.
Er kan van alles in die gevechten gebeuren waar je door kunt wipen maar met goede executie ligt dat niet aan de rng. Helaas zijn er zat gevechten waar die rng wel in zit en dat maakt ze nogal eens frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47
Het leek me leuk om een beetje in kaart te brengen naar welke websites, podcasts of overige media dingen jullie kijken of luisteren.
Als je een paar leuke websites weet dan DM me die en dan zal ik ze in de OP zetten.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
25man heroic, lichking is gekilled door paragon voor de gene die het leuk vinden om te weten :)
Lich King 25 Heroic World First Kill by Paragon
Paragon was the first guild in the world to defeat the Lich King in 25-Heroic mode! The 5% buff was used and it definitely confirms that guilds do not need the 10% version to kill him. (As long as they're that good, I guess)

The Lich King dropped Glorenzelg, High Blade of the Silver-Hand, Archus, Greatstaff of Antonidas, and of course Invincible's Reins, which makes them the first guild to get the Invincible flying mount! (The mount is a 100% drop from the Lich King in 25-Heroic)

Raid Composition

Check Raid Composition on Raidcomp
3 x Death Knight - 2 x Frost, 1 x Unholy
4 x Druid - 1 x Feral Tank, 2 x Feral DPS, 1 x Balance
2 x Hunter - 2 x Marksmanship
5 x Paladin - 1 x Protection, 2 x Holy, 2 x Retribution
3 x Priest - 1 x Shadow, 1 x Holy, 1 x Discipline
3 x Rogue - 1 x Mutilate, 2 x Combat
1 x Shaman - 1 x Restoration
3 x Warlock - 1 x Demonology, 2 x Affliction
1 x Warrior - 1 x Fury

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
Mektheb schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:11:
25man heroic, lichking is gekilled door paragon voor de gene die het leuk vinden om te weten :)

[...]
nerdscreams

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:58

Neelon

FOR PONY!!!

Was een makkie toch? :p
The Lich King is now dead in 25-man. Getting the kill took us more than 170 tries, and today we were left with 20/35 tries.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja inderdaad. Hebben ze daar nu een hele groep van 25 man voor nodig. Mijn hunter doet dat in zijn eentje (pet niet meegerekend). 8)

:+

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Na donderdag de LK op 25 voor het eerst te hebben neergelegd, zijn ze vrijdag aan de 10 mans begonnen. Hadden een goede groep, alleen geen shaman. Toch met de nodige wipes de 1e 3 bazen op HC neer. Saurfang wel geprobeerd maar die is toch best pittig. Door naar de Princes op normal, simpel neer. BQ op heroic is niet zo heel erg moeilijk. Rotface weer op HC, die was zo vriendelijk om Lockjaw voor me te droppen. Nog wat pogingen op Festergut HC maar daar werd wel duidelijk dat de focus weg was. Dus maar besloten om op zaterdag verder te gaan.

Gisteren weer een groep samengesteld. 1 tank en dps waren er niet. Dus ik kon gaan tanken. Was wel het einde van de bazen op heroic. Ben tanken niet meer gewoon, dus alles maar op normal gedaan. Op Putri was ik de abomination, maar ik dc in de 2e fase. Log terug in en een hoop extra groen spul natuurlijk. Zoveel mogelijk weg gewerkt, en toch nog een kill. Hadden zowiezo behoorlijk goede dps, haalden bijna P2 zonder dat er een ooze was. Tot aan de LK alles dan ook een 1shot. Toen aan het wipen gegaan op LK. Healer setup was niet super met 2 druids en een priest. En met mij als tank ben je ook mooi gezegend. Toen zei de MT dat dit de laatste poging zou zijn. En toen liep het in 1 keer goed. Met als op 25 ging ie dus in de allerlaatste poging neer. Blijft toch een lekker gevoel als je hem uiteindelijk neerkrijgt.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Zo, mijn UI is geüpgrade naar TukUI versie 10. Gelijk maar even wat aanpassingen gedaan. Het ziet er nu zo uit (klik het plaatje voor de grote versie):

Nieuwe UI

Zoals je kunt zien heb ik ervoor gezorgd dat die lijnen met blokjes aan de uiteinden niet meer zichtbaar zijn en dat de info panels links en rechts wat verder naar de buitenkant verplaatst zijn. Moar minimalism FTW ;). Dit alles zónder TukUI te editen. Ik kwam er achter dat dit soort dingen ook in een aparte addon gedaan kunnen worden. Als er een nieuwe versie van TukUI uitkomt, dan hoef ik dit in ieder geval (zolang het maar niet al teveel wijzigt) niet opnieuw aan te passen.

Ook gebruik ik nu SexyCooldown om mijn cooldowns te monitoren. Om dit met TukUI te integreren heb ik een addon gemaakt die een panel boven m'n actionbars plaatst. Daar heb ik m'n SexyCooldown bar in geplaatst en de achtergrond ervan helemaal transparant gemaakt.

Met de mogelijkheid in de configuratiefile van TukUI heb ik alle panels een klein beetje transparant gemaakt zodat ze er iets "bescheidener" uitzien.

Ten slotte heb ik m'n experience- en reputation panels geschikt gemaakt voor versie 10. Ook deze heb ik nu in een aparte addon ondergebracht. Om het te laten werken moet er 1 regel code in TukUI gewijzigd worden, dus dat is te overzien.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat TukUI nog een beetje bewerkbaar zonder kennis van LUA?

Ik vind dat strakke design namelijk wel erg mooi, maar ben zelf een leek op het gebied van LUA en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:27
Na maanden niet meer gespeeld te hebben (hoezo zonde van het geld ;) ), gisteren maar weer eens WoW aangeslingerd en zowaar level 68 gehaald. Maar wel direct een grote teleurstelling, want een van mijn addons (Cartographer), wordt blijkbaar niet meer bijgewerkt en doet het niet met de nieuwste patch. Daarom ben ik op zoek naar een addon(s) die dit kan/kunnen:
  • Aangeven hoe lang flightpaths zijn (ook terwijl je vliegt)
  • Aangeven welke zones voor welke levels zijn op de kaart (ook qua fishing)
  • Niet ontdekte gebieden tonen.
Kan iemand mij daaraan helpen? QuestGuru geeft tegenwoordig ook om de haverklap foutmeldingen trouwens, iemand daar ervaring mee?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Wederom grote loginproblemen bij World of Warcraft, ze zijn weer eens slecht bezig bij Blizzard. Na de 3.3.3 patch hebben ze dit soort issues nogsteeds niet onder controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MysticSnake schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:21:
Wederom grote loginproblemen bij World of Warcraft, ze zijn weer eens slecht bezig bij Blizzard. Na de 3.3.3 patch hebben ze dit soort issues nogsteeds niet onder controle.
Niet alleen login problemen. Ik bleef in Ulduar stuck in combat. Na alt+F4 kom ik er niet meer in. Degenen die nog wel in het spel zitten hebben andere problemen, zoals niet in siege engine kunnen stappen: Out of range terwijl ze er naast staan.

Lijkt me dus niet alleen een login server probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Alle servers liggen plat.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
posttoast schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:16:
Na maanden niet meer gespeeld te hebben (hoezo zonde van het geld ;) ), gisteren maar weer eens WoW aangeslingerd en zowaar level 68 gehaald. Maar wel direct een grote teleurstelling, want een van mijn addons (Cartographer), wordt blijkbaar niet meer bijgewerkt en doet het niet met de nieuwste patch. Daarom ben ik op zoek naar een addon(s) die dit kan/kunnen:
Kan iemand mij daaraan helpen? QuestGuru geeft tegenwoordig ook om de haverklap foutmeldingen trouwens, iemand daar ervaring mee?
Ik kan je alleen helpen met punt 1. Als het goed is heeft questhelper een ingebouwde timer voor flightpaths. De rest zou ik zo niet weten.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen kan toch overal vissen tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Laatst online: 31-05 17:44
Mozzfullwordmap: linkje

[ Voor 30% gewijzigd door uashy op 28-03-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Gah, en dat wordt de tweede cancel in een week omdat blizzard hun servers niet op orde heeft.. Donderdag hadden we gewoon gemiddeld 1500ms ping iedereen, en nu kunnen 10 mensen (waaronder ik) niet meer inloggen.

We wilden progressen deze week, maar met 2/5 raids cancelled wordt dat nog lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraagje.

Ik ga binnenkort raffen met een vriend van mij. Ik heb mijn level 1 druid al bijna geheel gehuld in verschillende herloom setjes (pve dps/ pve healing en pvp dps) echter komt die 20% bonus boven op de raf bonus die ik dan krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die verhalen over servers plat, hoge ms blablabla

ik speel op de grootste eu pvp realm Zenedar. nog nooit last van ping gehad boven de 400 met mijn 20mbit tele2 verbinding. Server offline ? nooit meegemaakt behalve de standaard woensdag ochtend maintance.

(ik speel toch echt 6-8 uur per dag)

Als jullie het allemaal hebben, komen jullie toch lekker naar zenedar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owjeih
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:44:
Al die verhalen over servers plat, hoge ms blablabla

ik speel op de grootste eu pvp realm Zenedar. nog nooit last van ping gehad boven de 400 met mijn 20mbit tele2 verbinding. Server offline ? nooit meegemaakt behalve de standaard woensdag ochtend maintance.

(ik speel toch echt 6-8 uur per dag)

Als jullie het allemaal hebben, komen jullie toch lekker naar zenedar :D
Hmmm grootste eu pvp realm? ik heb nog nooit iets speciaal gehoord van Zenedar :p
Wow ben ik blij dat ik ben gaan werken dan vanavond :D

[ Voor 14% gewijzigd door Owjeih op 28-03-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 16-09 12:37
Kees schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:37:
Gah, en dat wordt de tweede cancel in een week omdat blizzard hun servers niet op orde heeft.. Donderdag hadden we gewoon gemiddeld 1500ms ping iedereen, en nu kunnen 10 mensen (waaronder ik) niet meer inloggen.

We wilden progressen deze week, maar met 2/5 raids cancelled wordt dat nog lastig.
Ik kan idd op Bloodhoof ook niet meer inloggen...

Weet iemand of er binnenkort nog acties zijn mbt uitbreidingen voor een prikkie? Ben nu gewoon met de orginele game bezig, maar wil toch binnenkort de eerste uitbreiding gaan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:37:
Is dat TukUI nog een beetje bewerkbaar zonder kennis van LUA?

Ik vind dat strakke design namelijk wel erg mooi, maar ben zelf een leek op het gebied van LUA en dergelijke.
ik ben er net mee begonnen, is best logisch allemaal. met het TukUI forum kan je best goed uit de voeten

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Die hele schijtzooi komt ook niet meer online ook. ;( Ik had me juist verheugd op nog ff spelen. :P

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owjeih schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:47:

Wow ben ik blij dat ik ben gaan werken dan vanavond :D
Kijk dit zijn de echte mede levende gedachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Op stormscale is het NIET vaak in kunnen loggen, lange wachtrijen van wel 900 man en het meest irritante is nog wel dat je de trade chat niet kan volgen. Wanneer je iets typt is het al verdwenen in de trade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owjeih schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:47:
[...]

Hmmm grootste eu pvp realm? ik heb nog nooit iets speciaal gehoord van Zenedar :p
Ook pas sinds kort toen andere realms er gratis heen konden Xferren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
HawVer schreef op zondag 28 maart 2010 @ 22:06:
Die hele schijtzooi komt ook niet meer online ook. ;( Ik had me juist verheugd op nog ff spelen. :P
Ach,
Dit is deze week nu al 3 keer gebeurd op de cyclone BG, deze kan er dus ook wel bij.
Tot nu toe ben ik helemaal niet te spreken over patch 3.3.3, lijkt er wel op dat de live-servers de PTR-servers zijn geworden. Gewoon bij "Trial and Error"

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 16-09 12:37
Ben weer lekker aan het minen :)

Edit:
Kan een Felguard jou trouwens aanvallen? Die opmerking die hij maakt als je hem summoned en laat aanvallen enzo :P

[ Voor 66% gewijzigd door Schuey op 28-03-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt inloggen als je je WoW Cache folder leegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Weekend verslagje,

Zaterdag op Zondag nacht was het zover mijn Druid op 80, gelijk gear aangetrokken dat ik gekocht had en hit/SP trinkets gehaald om zo precies op 300hitrating uit te komen. Om te kijken wat er nou zou gebeuren heb ik me maar ff gequeued voor een random HC, eerste wat me opviel was dat als ik 'specific dungeon' selecteerde alles behalve PoS/HoR vrijgeschakeld waren, kreeg als eerste UP hc, ging opzich wel lekker en kreeg geen commentaar op mijn gear ondanks dat het helemaal pvp was en dat ik mijn heirloom staff nog had was een fluitje want er zat een rogue in de groep die ~8k dps overall deed.

Zondag eerst maar ff het huishouden gedaan en tegen een uur of 12 weer WoW opgestart ff gear enchant/gemmed etc, met een paar guildies gequeued voor rHC en wablief kreeg ik FoS hc als 3de, helaas was de DK 'tank' geen tank maar gewoon een dps .... dat we voorbij de eerste 2 trashpacks zijn gekomen was een wonder maar de healer zat dan ook in icc25 gear en de DK kon geen aggro houden+liep te mekkeren dat de healer 'traag' was.. na een votekick binnen 10 seconden een Druid het was een fluitje daarna, uiteindelijk met 4.4k dps overall uit FoS gekomen.

Omdat ik toch van mijn heirloom staff afwilde maar ff gequeued voor PoS, in een minuut of 10 een groep en we knalde er letterlijk doorheen en ja hoor bij tyrannus aangekomen, heerlijk kenne knallen daar, en staff dropped :) op dezelfde dag 80 Superior en Epic achievement :P was weer een leuk weekendje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
bla...;) Daarom ben ik op zoek naar een addon(s) die dit kan/kunnen:
Ook ik mis Cartographer (versie 2) :/ en gebruik nu in plaats daarvoor

- Questhelper (geeft flightpath times weer, heb je ook je quest guru probleem opgelost ;))
- Hier heb ik nog niets voor gevonden, maar vissen kan je nu overal.
- hiervoor gebuik ik nu mapster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Laatst online: 11-09 10:01
Dit weekeinde niet zo heel veel gedaan. Voornamelijk op m'n druid lopen levelen samen met een paar vrienden. We zijn meestal met z'n 4en en hebben dan alles wel wat we nodig hebben om te instances (tank,dps,healer) en op de tank en één dps na hebben we ook dual specs voor wat afwisseling. Dit weekeinde van 73 naar (net) 75 gegaan en meteen ook even mijn alchemy naar 400+ gebracht voor die alchemy trinkets. Ik merk overigens wel doordat we haast enkel doen instancen ik erg weinig herbs verzamel en dus tussendoor wat moet gaan herben.

Met de guild hadden we gister ook geen geluk met de login server. We waren net (weer) gewiped op BQL toen er een 5tal mensen spontaan dc'de en niet meer terug kwamen. Uiteindelijk met de raid gestopt en met een aantal mensen die nog wel online waren de weekly (Jaraxxus) gedaan. We konden alleen maar 8 mensen optrommelen hiervoor (1 tank) en hadden geen zin om trade in te duiken. Het ging eigenlijk heel erg goed, zowel Northrend Beasts als Jaraxxus gingen simpel neer. Daarna voor de grap ook maar faction champs geprobeerd maar dankzij een paar rotte CC's kregen we op een haar na net de shaman niet dood en ging het alleen maar slechter in het gevecht. Daarna er maar een punt achter gezet want we hadden ons doel al bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Schuey schreef op zondag 28 maart 2010 @ 22:47:
Ben weer lekker aan het minen :)

Edit:
Kan een Felguard jou trouwens aanvallen? Die opmerking die hij maakt als je hem summoned en laat aanvallen enzo :P
nope, hij blijft gehoorzamen (met tegenzin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Laatst online: 15:01

Snuffel

Vroem!

Epic rolls in FoS dit weekend.

Huisgenoot was al tijden op jacht naar de Battered Hilt, en ging op run zoveel maar eens proberen om dat ding te krijgen. Of ik mee wilde gaan. Uiteraard, ik had niets te doen, dus ik doe wel een rondje mee. Hup als tank erin, healer erbij gesprokkeld en weg waren we.
Bij een van de laatste trashpacks viel dat ding. Hij helemaal blij, en net als de rest needde hij.
Roll van hem: 99. Helemaal blij natuurlijk, want hij moest en zou het zwaard hebben. Andere rolls: 88, 17 en 44.
En toen moest ik nog.....
Roll ik 100 :P

Teleurstelling alom natuurlijk, en ik blij, dat ding verkoopt gemiddeld zo'n 11k-15k op de server. Dat betekende dus geen grindwerk mee voor mij de komende tijd.
Maar na een paar minuten had ik zoiets van: ach, leuk zo'n ding, maar hij heeft er gewoon echt iets aan. Heb hem maar afgegeven aan hem. Groot ongeloof in de party, want: "Zoiets doe je toch niet???"
Maar goed, er loopt weer een blije warrior rond op onze server, en daar ging het uiteindelijk om.

Voor de rest niets gedaan dit weekend. Geen raids gezien in de guild, tanks waren allemaal te druk.
Vanavond maar weer eens ICC doen ofzo.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 22:49:
Je kunt inloggen als je je WoW Cache folder leegt.
Liet het toeval zijn dat de loginserver het rond deze tijd weer deed :)

Maar goed, heb eindelijk mijn pvp cloakje binnen, dus ik ben blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Laatst online: 22:10

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Weekendverslagje,

Van't weekend ben ik vooral flink met m'n UI aan het stoeien geweest (het resultaat is een pagina terug te zien). TukUI v10 bevalt goed. Erg prettig dat ik hem met minimale aanpassing in de TukUI code (1 regel aangepast) mooi naar m'n hand heb kunnen zetten.

Verder ben ik vooral aan het PvP'en geweest. AV was de Call to Arms BG dit weekend en die heb ik dus flink gefarmed. Dat hele geblitz spreekt me niet zo aan in AV eigenlijk. Op zich (als het lukt tenminste) is het wel een snelle manier om honor te farmen, maar niet echt leuk. Na een aantal blitzes heb ik dus maar besloten om gewoon lekker te gaan verdedigen. Erg leuk om te zien dat het vrij gemakkelijk is om met een paar spelers het de Horde - die natuurlijk ook een blitz proberen - flink lastig te maken. Het leukst wordt het als de blitz aan beide kanten mislukt en de BG dus op de 'reguliere' wijze gewonnen moet worden. De veldslagen bij de towers, graveyards, bases en op het middenstuk van de map zijn erg leuk om midden in te zitten.

De verdiende Honor is omgezet in de Furious chest en de Furious libram (meer spellpower op FoL). Met Emblems of Frost heb ik de Relentless gloves gekocht, waardoor ik nu de 4-piece setbonussen binnen heb. Nu nog mijn T9 PvE legs en m'n ringen vervangen door PvP items en dan heb ik m'n basissetje wel zo'n beetje compleet en kan ik naar upgrades gaan kijken. Daarvoor zal ik waarschijnlijk wel Arena moeten gaan doen, dus binnenkort ga ik maar eens op zoek naar een team.

Verder werd ik gisteren meegevraagd met een guildrun ICC10. We begonnen al vrij laat en nadat we Lord Marrowgar hadden neergelegd begonnen de welbekende server problemen bij Blizzard. We hebben de loot niet eens kunnen verdelen helaas. Er dropte mail wrist die, ondanks dat het mail is, voor mij wel een upgrade was, dus die loop ik nu helaas mis...

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goede morgen allemaal,

Dit weekend heb ik echt amper wow aangeraakt. Gister heb ik me nog wel naar huis gehaast om te kunnen raiden, en dat begon redelijk… We hadden net genoeg man om een relatief goede groep neer te zetten voor BQL tries, dus we moesten eerst de princes nog even slopen.

Dat werd uiteraard een 1-shot, toen de trash naar BQL en een eerste en tweede wipe. Toen we voor de derde keer wilden gaan begon het d/c drama dat we afgelopen donderdag ook hadden. Na een minuutje of 5 hadden we 9 mensen offline… Tien minuten later kreeg één van de 9 het voor elkaar op weer terug te komen in de game.

Omdat het zo vroeg was hebben we een pauze ingelast van 30 minuten. Helaas was er na 30 minuten nog niemand terug, verder dan het login scherm kwamen ze niet. De hele server had er trouwens last van, dus er zijn gister flink wat raids gecancelled. Best wel balen dat we nu al beide raids van deze reset hebben verloren door dat disconnect probleem… Hopen dat we dinsdag bij onze 3de poging meer geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:05
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:40:
een vraagje.

Ik ga binnenkort raffen met een vriend van mij. Ik heb mijn level 1 druid al bijna geheel gehuld in verschillende herloom setjes (pve dps/ pve healing en pvp dps) echter komt die 20% bonus boven op de raf bonus die ik dan krijg?
Ja, dat stackt ook. Maar vergeet niet dat als jij een vriend recruit, hij een nieuw account moet maken. Hierdoor heeft hij dus niet de mogelijkheid om heirlooms te gebruiken, en loop jij dus qua XP flink op hem vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Gisteren voor de daily HC VH in. Hadden een Warrior tank met een gearscore van rond de 5,8K.
Gast had "slechts" 32k HP. Dacht wtf? Hij had mij inspect (resto shammy) en besloot in zijn DPS-gear en -spec te tanken.
Ben werkelijk waar nog nooit zo snel door een HC gefietst. Gemiddeld 1 a 2 riptides nodig (samen met earthshield uiteraard) per boss en het was alweer gedaan. Ben uit verveling maar gaan DPSen.
Gast deed echt belachelijke DPS. Zat ook nog een dikke hunter bij dus een kleine 12 mins later stonden we weer buiten.
Hij deed er nogal lacherig over en zo nu en dan werd er iets geroepen van "this will be nerfed soon".
Is er iets wat ik mis? Heb nog nooit een warrior gespeeld maar dit was echt bizar.

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:04

ShadowBumble

Professioneel Prutser

RaDKiLL schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:05:
Gisteren voor de daily HC VH in. Hadden een Warrior tank met een gearscore van rond de 5,8K.
Gast had "slechts" 32k HP. Dacht wtf? Hij had mij inspect (resto shammy) en besloot in zijn DPS-gear en -spec te tanken.
Ben werkelijk waar nog nooit zo snel door een HC gefietst. Gemiddeld 1 a 2 riptides nodig (samen met earthshield uiteraard) per boss en het was alweer gedaan. Ben uit verveling maar gaan DPSen.
Gast deed echt belachelijke DPS. Zat ook nog een dikke hunter bij dus een kleine 12 mins later stonden we weer buiten.
Hij deed er nogal lacherig over en zo nu en dan werd er iets geroepen van "this will be nerfed soon".
Is er iets wat ik mis? Heb nog nooit een warrior gespeeld maar dit was echt bizar.
Das de nieuwe Unrelenting Assault + Improve Revenge build dit is echt belachelijk op ik deed gister in mijn Tank gear ruim 9k in heroic FoS waarbij de DK/Rogue en Mage screenshots aan het nemen waren puur omdat ik ze er dik uit dps-ed :P

Bovendien kans is klein dat het generfed word staat een stukje over op MMO-Champion dat Blizz het eigenlijk wel prima vind.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Lol. Dus met een goede healer sprint je voortaan door de daily heen. Nice! :p
En nu je het zegt riep hij daar inderdaad iets over jah. Alleen heb ik nooit een warrior gespeeld dus voor mij was het allemaal abracadabra.

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Voor ons was het ivm de extended ICC lockout om Arthas eindelijk eens het stof te doen bijten gisteren 'old content to gear a rogue'-avond. Begonnen in VoA, en verhip, rogue gloves van Toravon. Score! Daarna ff ToC normal ingedoken om te warmen voor ToGC. Binnen 25 minuten stonden we buiten. Difficulty omgezet naar heroic, terug naar binnen, en door. Northrend Beasts down, Jaraxxus op 20%.... en de MT, een healer en een DPS disconnecten. Razendsnelle aanpassingen van add tank, maar nadat de eerste Nether Portal nog goed ging, werd de daarop volgende Volcano ons helaas fataal... 3% wipe. En nee, door dit soort freak occurances hebben wij nog steeds onze Insanity niet, het lijkt ons gewoon niet gegeven...

Anyway, omdat wij dus nog met 7 man online waren en we van plan waren om Algalon maar weer eens met een bezoekje te vereren zijn we met z'n zevenen Ulduar ingedoken. Omdat de connection issues aanhielden zijn we nog even doorgegaan nadat de weg naar Algalon vrij was naar Freya. Met slechts 1 tank is dat nog best tricky, maar eigenlijk zijn we nergens tegen al te grote problemen aangelopen (wat ook niet te verwachten was in ICC10 gear :P) En het houdt het een beetje spannend als je boomkin één van de mobs voor Auriaya gaat tanken terwijl hij voor 18k gehit wordt. En in de Conservatory die grote bloempjes die los van hun adds moeten worden getrokken :P Anyway, een aanradertje dus als je niks beters te doen hebt...

Zoals gezegd, rond 2300 kwam iedereen weer zo'n beetje online, hebben we Algalon neergelegd en ToGC nog afgemaakt zonder wipes... Da's nu de tweede keer dat we Insanity mislopen door een wipe op Jaraxxus... Zucht. Verder al met al toch een ontspannen avondje, erg aan te raden na twee weken alleen naar Lich King kijken :>

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:04

ShadowBumble

Professioneel Prutser

RaDKiLL schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:21:
Lol. Dus met een goede healer sprint je voortaan door de daily heen. Nice! :p
En nu je het zegt riep hij daar inderdaad iets over jah. Alleen heb ik nooit een warrior gespeeld dus voor mij was het allemaal abracadabra.
Tis ook erg fun moet ik eerlijk toegeven

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
Blistimo schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:22:
Voor ons was het ivm de extended ICC lockout om Arthas eindelijk eens het stof te doen bijten gisteren 'old content to gear a rogue'-avond.
Faction champs op normal voelen momenteel een beetje als een heroic instance baas aan :P Anyway, moet zeggen dat we erg dichtbij 'feeds on your tears' zaten met een zeer strakke uitvoering, totdat een tank (miscommunicatie?) onverwacht fasede. Toch wel zonde, tweede poging ging hij vrij vlot plat. Mooi dat onze gererollde rogue wat goede gear heeft kunnen scoren, en mooi dat ik voor mijn offspec een BiS trinket heb kunnen ninja'en :P.

Misschien moeten we ToCG aanstaande woensdag gewoon stiekem voor ICC doen, meteen weer kans op extra loot voor de rogue, en de achievement die we eind november al hadden kunnen scoren.... O+ maar ICC hardmodes zijn ook zeer aanlokkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Zo vanavond ICC10 in met m'n verse Druid :) zal nog wel tegen wat verzet oplopen maar het is iig bevestigd door de GM en RL op het forum :) (gearscore ftw) en een paar recounts in guildchat ST van 7.7k dps helpt ook :)
Hoop alleen dat ik niet alteveel mana problemen krijg omdat er op pvpgear gewoon geen hol aan spirit zit, kan me in heroics aardig redden met innervate en als ik beetje geluk heb met procs (clearcasting) dan zou het wel goed moeten komen. Ben alleen benieuwd watvoor problemen ik krijg met Starfall :P

Misschien ff wat T9 halen voor EoT aangezien ik er alweer 100 heb.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.