Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:34:
[...]
Mijn opsomming:
Naxxramas - simpeler dan de 40 man versie was, maar goed was te verwachten aangezien hij aangepast moest worden om beginnende level 80 spelers te gearen.
Sartharion (laten we gelijk 3D nemen) - pittig, maar tactisch gezien niet lastig, DPS-wise een eerste echte test, Healing-wise: coordinatie op het gebruiken van de CD's op het juiste moment (praat over begin, toen de tanks nog niet overgeared waren voor deze instance).
Malygos - Niet enorm spectaculair. DPS moest weer op orde zijn, maar over het algemeen niets spannends aan.
Naxxramas was een stuk moeilijker dan MC, maar de tactics waren bekend, mensen hebben bossmods, raidwarnings (was in MC nog een addon voor nodig), raidmarks. Vooral de bekende tactics scheelt een boel. Als je gewoon puur de fights kijkt, en waar je als dps op moest letten in MC; dan vind ik Naxxramas een stuk lastiger dan MC; helemaal als je nu MC naar een '80 level' zou updaten. De eerste boss is dan gewoon wat massdispellen, en MC's controleren, de tweede boss is een tremore totem neerplanten en uit de fires wegrennen, de derde boss is uit de fires wegrennen en de MT dispellen, de 4de boss is een kwestie van target practice, wat kinderlijk eenvoudig is nu met de marks, de 5de boss is dispellen en zorgen dat je als bom weg rent, en dat je niet in zijn melee staat als hij blaast, de 6de boss is decursen en tanks die snel taunten, de 7de boss is tank en spank, de 8ste boss is interupt, de 9de boss is cc en ragnaros is twee tanks. Redelijk eenvoudig. Eenvoudiger dan Naxxramas was op level 80.
Ik mis encounters als Twin Emps in AQ40. Ik mis encounters als Twins in SWP (op priest gedaan als healer). Dus om nu te zeggen dat het moeilijker is geworden... niet echt, je hebt hardmodes gekregen. That's it.
En om dan te roepen dat de spelers meer skilled zijn nu in WoTLK. Laat ik het zo zeggen, ben meer onder de indruk van mensen die C'thun pre-nerf/hotfixes killden met 40 man, of mensen die Mu'ru pre-nerf onderuit haalden. En nee dat zijn er niet ongelofelijk veel, en ik val zelf ook niet onder die categorie, maar ben dat "WotLK raiders are the best" gemier wel een beetje zat.
Paar weken terug lees je nog dat mensen zat zijn van de GS addon, raad eens wat voor mensen dat gebruiken? Dezelfde die nu roepen hoeveel meer mensen nu wel niet geskilled zijn.
Ik ben het met je eens dat Twin Emps een leuk gevecht was, en ook zeker wel een beetje lastig, maar ook dat was niet bijzonder moeilijk, en die dingen meestal al in de eerste weken neer. Een fight als huhuran ervoor was een beetje een blok, maar zodra wij huhuran neer hadden lagen de twins een week later ook plat. Overigens is een gevecht als vael en de twins eenvoudig te noemen met een threat meter. Twins in SWP was ook een leuk gevecht, maar dat was voornamelijk de tuning ervan, die was erg strak, en omdat je grotendeels al in BiS gear rondliep, werd het ook niet makkelijker, het enige wat beter kon worden was je raid, en als je dan weer eens nieuwe mensen meenam, kun het zo zijn dat je 2 maanden na je eerste kill weer avonden wipte op de twins. Zelde verhaal met M'uru. Ik denk dat het goed is voor de geestelijke gezondheid van raidleaders dat ze het gradueel nerfen.
Overigens is er geen enkele guild in de wereld geweest die C'Thun pre-fix neer hebben gekregen, wel een heleboel nadat hij gefixt was. Hetzelfde gaat op voor Kael 'thas, Illidan en vashj (waarbij vashj wel 2x gekilled was, maar dat waren bugged tries; geen poison in de laatste phase). Het verschil is ook dat de fixes daar een stuk sneller kwamen.
Ik ben het met je eens dat qua skill er geen verschil zit tussen TBC en Wotlk, wel tussen vanilla en Wotlk, maar dat is puur de 'addon' skill. Betere raidframes, betere nameplates, een threatmeter, raidicon's, bossmods, PTR tactics, video's etc helpen een heleboel.
Het is allemaal wat makkelijker geworden in Wotlk, maar er zijn ook een heleboel 'nieuwe' raiders bijgekomen. Mensen die in vanilla en tbc niet geattuned waren, of niet de tijd hadden om meer dan 1 avond per week te raiden/spelen.
Overigens heb ik c'thun ook neergekregen vlak na de fix, en nefarian lag al lang en wel neer voor aq40 uit kwam (naja.. de wareffort), Kel'thuzad was ook dood voor tbc uitkwam, Gruul was neer voor de eerste nerf, Magtheridon was dood voor de eerste nerfs. En illidan/archimonde liepen al tijden stof te happen voordat de attunements weg gingen. M'uru ging plat na de eerste nerfs, en helaas; omdat we 2 maintanks verloren + wat dps en healers moesten recruiten was onze best Kil'jaeden try 20% voor de '30% nerf'.
[
Voor 5% gewijzigd door
Kees op 26-03-2010 14:16
]
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan