Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Geweldig die patch 3.3.3......not

Totaal niet onder de indruk van de nieuwe ele shammy tier10(4) bonus , sterker nog het heeft me rotatie zwaar in de war geschopt, word pas leuk als ik compleet in me BiS loop (heroic) , alsof dat ooit gaat gebeuren.

Verder heb ik nu weer een glyph probleem.
Glyph of lightning bolt en Glyph of Totem of wrath blijven.
Maar als 3de glyph liggen Glyph of Lava/Flametongue Weapon/Flameshock gewoon zowat gelijk.
Dit gaat totaal gevecht afhankelijk zijn dus ik mag lekker met 3x20 glyph in me bags gaan rond lopen ^_^

Maar daar in tegen is elemental oath wel altijd up (passive buff geworden) , thnx blizzard! , oh nee wacht elemental oath was al altijd up....

Anyway genoeg gezeurd , tijd om te gaan stoeien met de spreadsheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 09:14:
Yay patch! Zowaar een speelbare patch dag, bijna geen lag gisteren. Receptje gekocht voor het blauwe tapijtje, mount nummer 82 in the pocket.
Voor mij was dat nummero 96, nu nog 50 oshgun sample's en dan heb ik er 97, en kan nog allleeee tournament mounts halen , 1 red aq crystal en dan nog os3d 10 / 25, proto van het eitje nog mogelijk en de dure mount van sons of hodir.

Kortom ik kom er wel, maar wil het het liefst vullen met rare mounts dan met tournament mounts ( i r lazy )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nog even m'n normale dagboek,

We begonnen wat laat aan de ICC10 raid, door wat mensen die de patch moest downloaden of door andere redenen.
Het werd een verse run, dus ik pakte m'n Paladin. Van de eerste 4 bosses heb ik geen loot nodig voor m'n Mage (wel rep en emblems, maar ik vind afwisseling leuk), en m'n Pala doet ondertussen genoeg DPS om hier mee te kunnen. Ik wil proberen 2xT10 te krijgen hierop, zodat ik lekker veel Divine Storms kan casten. De teller staat op 50 o.i.d., en moet omhoog naar 120 om 2 stukken te kunnen kopen.
Ik deed verdienstelijke DPS en alle bosses waren natuurlijk one-shots. Van Deathwhisper heb ik een DPS Helm mogen looten. Ik hoopte op een wapen, van Marrowgar of Saurfang, maar geen van beide dropten helaas.

Daarna op m'n Mage doorgegaan, en we wilden Putri gaan neerleggen. Eerst dus Uncle Fester, 2-shot en ook Rotface, 1-shot. Door naar Putri. Beste tries vorige keren waren rond de 55%. Deze keer hadden we de tactics klaarliggen, en ging het dus alleen nog maar om uitvoering. Dat ging met de tries beter en beter. Toen kwamen we voor de eerste keer in fase 3, maar dat was al met 8 doden :P
Ik switchte naar m'n 'brandnew' Frost PvE spec, omdat die meer nuke-mogelijkheden geeft (ik heb Arcane gedumpt... wordt er simpelweg schraal van) en het weer eens wat anders is. Toen ging het beter met de oozes! Deep Freeze geeft leuke 22k-25k crits en Frostbolts critten voor 14k met m'n gear. Standaard 1,8sec casts, ook omdat ik door de 3% hit van talents m'n Haste Staff (heroic Illumination) aan kon doen. In m'n Fire spec moet ik namelijk Frost Needle + offhand aandoen, wat me 506hitrating geeft (19%.. eek), maar ik kan gewoon niks anders swappen. Met die Staff heb ik 15%, en dat is voor Fire 2% te weinig.
Uiteindelijk kregen we de oozes onder controle en kwamen we met 10man in fase 3! Alleen vanaf hier is het een DPS race, en met 2 spelers onder de 4,5k (slechte Warrior en een ietwat undergeared Lock) gingen we het niet halen. 10% Werd de beste try.
Ik stond met m'n Frost spec 3e hier (achter een BM (!!) hunter met 7,5k en de Unholy DK) op 6,5k DPS. Niet slecht vond ik zelf.
Die Hunter is een reallife vriend van me, en zei dat z'n pet alleen al 3k DPS doet. Hij heeft nette gear, maar BM is leuk gebuffed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:07:
Die Hunter is een reallife vriend van me, en zei dat z'n pet alleen al 3k DPS doet. Hij heeft nette gear, maar BM is leuk gebuffed :)
BM als leveling spec en end-content spec. Huntervariatie ten top :z

The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De honor is idd iets te gemakkelijk te verdienen op dit moment, had gisteren na 2x random SotA
10k honor verdiend op een half uurtje.

Als het zo blijft wordt het wel heel makkelijk om honor te farmen.
Maakt mij niet uit, ik kan nog genoeg pvp items kopen hiermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hox
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 16:37

Hox

Je haalt een best goede DPS hier als ik dat zo lees in je posts. Zelf speel ik ook een Mage, maar ik heb toch wel moeite om een goede DPS te hebben. Gister in ICC 10 haalde ik ongeveer 5k gemiddeld over de gehele run. Misschien komt het omdat ik net weer een paar weken speel na een stop van een half jaar :) Heb jij misschien nog wat tips. Het grootste verschil tussen jouw char en die van mij is haste als ik zo even snel kijken. Zit op dit moment tegen de 700 haste rating.

http://eu.wowarmory.com/c...e+Dragonflight&cn=Hydross

Met de non prog groep gister tot de vierde boss gekomen. Ging best goed met een aantal nieuwe die het voor de eerste keer deden. Alleen die quest waarbij de boss voor het airship gevecht, gekilled moet worden ging het niet goed. Niemand wist echt goed wat ie moest doen. Jammer.

Geen drops voor mij. Het was een plate avondje :( Ik hoop vandaag of morgen nog even een Merlins Robe te kunnen breien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hox schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:30:
[...]

Je haalt een best goede DPS hier als ik dat zo lees in je posts. Zelf speel ik ook een Mage, maar ik heb toch wel moeite om een goede DPS te hebben. Gister in ICC 10 haalde ik ongeveer 5k gemiddeld over de gehele run. Misschien komt het omdat ik net weer een paar weken speel na een stop van een half jaar :) Heb jij misschien nog wat tips. Het grootste verschil tussen jouw char en die van mij is haste als ik zo even snel kijken. Zit op dit moment tegen de 700 haste rating.

Met de non prog groep gister tot de vierde boss gekomen. Ging best goed met een aantal nieuwe die het voor de eerste keer deden. Alleen die quest waarbij de boss voor het airship gevecht, gekilled moet worden ging het niet goed. Niemand wist echt goed wat ie moest doen. Jammer.

Geen drops voor mij. Het was een plate avondje :( Ik hoop vandaag of morgen nog even een Merlins Robe te kunnen breien _/-\o_
Wat zoiezo al heel veel uitmaakt is je SP, 2446 is niet erg hoog en haste is voor wat je nu hebt wel voldoende.
Ik doe in een 10man Icc rond de 6.5 6.8k. ( heb hele slechte trinkets)
ik start wel met ong 11k dps, maar dat zakt in naarmate de fight langer duurt en omdat alles dan op cd is
En mijn stats unbuffed zien er als volgt uit
#Bonus Damage:2947
# Crit Chance: 30.02%
# Haste Rating: 877

En dat is voor mijn doen al best veel, en we zijn nog niet eens ver gevorderd in heel icc op 25man, heb lock's en andere mages in de guild die 1100 haste hebben en al unbuffed op de 3.200 spellpower zitten.
En die doen dus ook echt 1500 / 2000 dps meer als ik in een 25 man.

Gistere had een guildie fire gespecced om te testen en die stond met festergut 12k te knallen en ik kwam met een 8.9 er achter aan geslacked.

Edit: kleine tip ga voor je 4 set bonus, en merlins robe en je gaat al wat omhoog alleen als je dus icc gaat doen vaker dan vervang je alles heel erg snel weer voor je t10

[ Voor 6% gewijzigd door Mektheb op 25-03-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:06

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Ongeveer twee weken geleden de verleiding toch niet kunnen weerstaan om (weer) met WoW te beginnen :). De bedoeling is om zoveel mogelijk te gaan PvP'n en eigenlijk zo weinig mogelijk PvE te doen, daar ik PvP veel leuker en een grotere uitdaging vind. Ook heb ik geen tijd om echt intensief te gaan raiden met een guild, mijn onregelmatige werkuren schoppen dat hoe dan ook in de war.

Mijn level 80 warlock had al wat PvP gear, dus ik moest gelukkig niet van 0 beginnen. Een mengeling van furious offset pieces en wat deadly/hatefull. Nu twee weken verder al een aantal wrathless offset pieces bijeen verzameld door middel van honor, maar de patch van gisteren gaat dat proces wel erg gemakkelijk maken :). Als je wat geluk hebt met de random bg, kan je erg snel veel honor verzamelen heb ik al gemerkt :D. Hopelijk gaan ze dat niet nerfen (of pas nadat ik al mijn pieces heb ;)).

Ondertussen ook arena beginnen doen met een vriend van me, een holydin :). We zitten nog maar net op 1300 rating en hebben nog een lange weg te gaan, maar het gaat wel steeds vlotter. Met de laatste 3 offset pieces erbij zal ik als affli lock toch weer nét dat tickje meer damage doen, wat in arena toch net het verschil maakt vaak.

Enige wat erg hard tegenvalt is dat wintergrasp nog steeds dezelfde fail is als ongeveer een jaar geleden :+. Heb een keer of 8 meegedaan, waarvan amper 1 keer gewonnen :(. Meestal zijn we als allience wel in de minderheid en de buff die je dan krijgt lijkt niet veel op te lossen :'(. Ach ja, dan duurt het gewoon wat langer voor ik de shoulders kan kopen (nog 8 marks nodig...).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Ben over het algemeen wel tevreden over de Patch (alleen het inloggen en dan de freeze van het loading screen is irritant)
Gisteren iig ICC25 ingegaan en daar heb ik me Deathbringers will geloot voor me rogue ! :D mega DPS increase als Muti rogue (zelfs met de ArP die erop zit) Tauren rogue ftw :) nu alleen nog die Ikifur's chest een keer looten zodat ik van met 128 hit trinket af kan.
On een side note:

The Inevitable is aan het recruiten :)
Wij zijn een casual raiding guild (minimale attendence is 2 raids per week) op Aggramar.
Progress wise zitten we op: 10/12 10 mans en 5/12 25mans.
Wij zijn nog opzoek naar 1 tank (druid/pally/warrior/DK) Healers en wat ranged/melee DPS.
Intresse ? check http://theinevitable.nl/ :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hox schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:30:
[...]

Met Arcane moet je proberen lekker veel Haste te halen. Je moet echter niet pure Haste gaan gemmen. Als je het kan betalen moet je epic gems gaan gemmen, en de beste enchants op je gear.
Daarnaast is de enchant 'Black Magic' ook een goede, vooral voor Arcane (haste on proc) maar ik zou niet je huidige ervoor vervangen... alleen als je een nieuw wapen krijgt.
Je gear is gewoon een stukje minder, dus uiteindelijk kom je er wel. Als je rotation/prio goed is, dan is het een kwestie van gear en gems/enchants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Tijdje niet gereageerd, maar dankzij een tank met een GOD-complex toch maar even frustraties spuien. Ik ben sinds kort weer bezig op mijn feral druid. Zij liep nog in volledig T7.5 en wat Ulduar 10 items, dus dringend gear nodig. Zit nu 'redelijk' in de gear. Anyways, terug naar mr. GOD. Samen met mijn vriend gequeued voor een hc. Ik dps, hij healer. Het werd VH en na een blikje op de tank konden we wel constateren dat 'ie goed in de gear zat (4p T10 etc). Meneer linkte op een gegeven moment de dps van 1 trashpack en hij stond bovenaan. Whoopdiedoo. Volgende pack kreeg ik opeens de volle aggro. Wat bleek, mr was youtube aan het kijken, wij deden immers niet voldoende dps. Beetje onzinnig, gezien het feit dat alle dps in mindere gear rondliep. En vervolgens riep mr ook doodleuk dat hij tenminste wel gister 9 bosses in ICC25 had gedowned in 2 uur. Ach, en toen vond ie het ook nog nodig om dan maar niets te doen en stond te dansen bij de ingang. Dacht ons er even bij te naaien. Gelukkig kan ik ook tanken dus geswitched. Inmiddels had hij alles gedaan om maar niet gekicked te worden. Ninja pullen, niet need of greed doen tot wij al weer in combat zaten en ga zo maar even door. Vlak voor de laatste boss hem eindelijk kunnen kicken.

Waarom ben ik geneigd om die gast te gaan reporten bij z'n guild? Hij was trial, dus wellicht kan zoiets nog meespelen. Maar goed, adem in adem uit. Uiteindelijk wel een goed gevoel aan over gehouden dat hij ons er niet zo makkelijk bij kon naaien dan hij gehoopt had.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
ik heb iets gelezen over extra quests voor in ICC. heeft iemand hier iets daarvan gezien?

het heeft gestaan op mmo-champion front page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hom3r
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 14:43
Wootlock schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:51:
Ben over het algemeen wel tevreden over de Patch (alleen het inloggen en dan de freeze van het loading screen is irritant)
Gisteren iig ICC25 ingegaan en daar heb ik me Deathbringers will geloot voor me rogue ! :D mega DPS increase als Muti rogue (zelfs met de ArP die erop zit) Tauren rogue ftw :) nu alleen nog die Ikifur's chest een keer looten zodat ik van met 128 hit trinket af kan.
On een side note:

The Inevitable is aan het recruiten :)
Wij zijn een casual raiding guild (minimale attendence is 2 raids per week) op Aggramar.
Progress wise zitten we op: 10/12 10 mans en 5/12 25mans.
Wij zijn nog opzoek naar 1 tank (druid/pally/warrior/DK) Healers en wat ranged/melee DPS.
Intresse ? check http://theinevitable.nl/ :)
Cow Rogue's ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Jep :)
Ik lag helemaal dubbel toen dat ding proccte :P

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathbringers will – tja, die trinket wil maar niet voor me droppen. Ik ben al sinds we Saurfang afmaken aan het bieden op dat ding. Tot nu toe is hij weggegaan voor max dkp naar een retri, dk, en een hunter die allemaal de guild zijn verlaten. De andere twee zijn naar onze warriors gegaan. Met al die plate dps drops hoeven ze amper DKP te bieden, dus kunnen ze flink sparen…

Voor mutilate is het overigens helemaal niet zo een goede trinket. Combat daarentegen is win! Vanavond weer icc25 in, en ik hoop wat loot te pakken. Ik moet de patch nog downloaden, op hoeveel MB moet ik ongeveer rekenen, enne, hoe lang duurde het voor jullie voor de patch binnen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
hulkie schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:05:
Deathbringers will – tja, die trinket wil maar niet voor me droppen. Ik ben al sinds we Saurfang afmaken aan het bieden op dat ding. Tot nu toe is hij weggegaan voor max dkp naar een retri, dk, en een hunter die allemaal de guild zijn verlaten. De andere twee zijn naar onze warriors gegaan. Met al die plate dps drops hoeven ze amper DKP te bieden, dus kunnen ze flink sparen…
deathbringers will is nieteens zo goed voor retribution. om maar een voorbeeld te geven, herkuml wartoken is zou theoretisch meer dps moeten leveren dan DW. is berekent met Rawr.

alsnog zou ik weleens willen proberen hoe goed/slecht de trinket in de praktijk is. haste/strength is awesome. crit/arP een stukje minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hox
  • Laatst online: 16-09 16:37

Hox

Thnx voor de tips. Mijn rotatie is opzich goed. Ik dacht wel dat Black Magic enchant niet werk op een staff. Dat is wat ik gehoord heb. Klopt dat?

In ICC ben ik nog niet verder gekomen dan de eerste vier bosses en ben ik pas een paar keer geweest. Dus ik heb nog niet veel gear daar vandaan kunnen halen.
Die vier setbonus van T9 ga ik denk niet halen als ik Merlins Robe heb en T10 Gloves. Zou het beter zijn als ik die T10 gloves in me tassen hou en T9 gloves gebruik en de Leggings haal. Die leggings heb ik nog niet gehaald omdat ik weer een sloot haste verlies en er crit voor terug krijg en dat heb ik liever niet.

Kortom, nog flink wat werk voor de boeg, maar we komen er wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
Dat je daar gefrustreerd van bent kan ik goed geloven. Wat een ontzettende eikel |:( Dat is gewoon mensen het bloed v onder de nagels halen...

Mijn eerste ervaringen met random heroics (na al de verhalen hier op het forum gelezen te hebben) vallen wel beter mee. Gisteren zelf het 'compliment' gekregen: 'You're doing good, considering your gear...' :+
Ach ja, 28k selfbuffed, paar uur lvl 80, maar nog geen 'noobtank, omg you suxxor' commentaar gekregen :P

The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:51:
[...]

Met Arcane moet je proberen lekker veel Haste te halen. Je moet echter niet pure Haste gaan gemmen. Als je het kan betalen moet je epic gems gaan gemmen, en de beste enchants op je gear.
Daarnaast is de enchant 'Black Magic' ook een goede, vooral voor Arcane (haste on proc) maar ik zou niet je huidige ervoor vervangen... alleen als je een nieuw wapen krijgt.
Je gear is gewoon een stukje minder, dus uiteindelijk kom je er wel. Als je rotation/prio goed is, dan is het een kwestie van gear en gems/enchants.
Even over 'Black Magic', ik heb daar ook discussies over gelezen en daarbij kwam men tot de conclusie dat deze enchant niet in alle gevallen de beste keus is. Als ik mij niet vergis verliest deze zijn kracht wanneer je al een erg hoge haste rating hebt. Vooral omdat je dan bij haste procs (berserk, IV, BL, 2pt10 proc) erg snel onder de 1 seconde cast tijd komt te zitten.

Wat in ieder geval wel zo is, is dat je met 'Black Magic' meer profijt heb van een 1hand wapen dan een 2hand, omdat een 2hand een sterkere SP variant heeft (+81, ipv +63).

[EDIT: voor Hox]
'Black Magic' werkt op een staff (net als berserking ook op een 2hander werkt).
Ik zou overigens voor t9 legs gaan totdat je genoeg frost emblems hebt voor t10 shoulders (of je hebt geluk in VoA voor t10 legs). Als je 2pt10 hebt dan zou ik de head+legs in 2pt9 houden en Merlin's Robe halen. Overigens Bejeweled Wizard's Bracers is ook een hele goede item. Vergeet alleen niet om boven de 289 hit rating te blijven in jou arcane spec. Een makkelijke manier om dit te doen is om wat hit items te halen zoals 232 staff uit PoS HC en de 219 cape uit ToC HC. Dan kan je nog mixen en matchen met items om hit capped te blijven en het meeste uit de rest te halen.

[ Voor 22% gewijzigd door deTwisj op 25-03-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Auspex schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:12:
Dat je daar gefrustreerd van bent kan ik goed geloven. Wat een ontzettende eikel |:( Dat is gewoon mensen het bloed v onder de nagels halen...

Mijn eerste ervaringen met random heroics (na al de verhalen hier op het forum gelezen te hebben) vallen wel beter mee. Gisteren zelf het 'compliment' gekregen: 'You're doing good, considering your gear...' :+
Ach ja, 28k selfbuffed, paar uur lvl 80, maar nog geen 'noobtank, omg you suxxor' commentaar gekregen :P
Nogal ja. Het stuk begrip dat mensen nog moeten gearen etc is aan zo'n persoon niet besteed. Ik denk dat hij nog niet eens tevreden was geweest met imba gegearde mensen en 6k dps overall.

Ghe, valt me mee dat je nog niet echt opmerkingen hebt gekregen ^^ Had zelf vorige week iemand die net gedinged was en voor het eerst een heroic getanked. Die deed het nog beter dan iemand die al dik in de gear zat ^^ Links en rechts kwamen al opmerkingen voor we uberhaupt begonnen waren. Ik snap dat echt niet. Als je na een paar trashpacks en een bossfight constateert dat het niet lukt dan mag je 'klagen', maar voordat we uberhaupt begonnen zijn...

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black Magic is inderdaad goed, als je niet de 1sec GCD haalt als ie procced. Maar dat is een beetje common sense imo.
Ik heb 'm op m'n staff, omdat die deel is van mijn 'haste-set'. Zo kan ik switchen tussen meer spellpower (1H+spellpower enchant en offhand) en meer haste, afhankelijk van het gevecht en/of raidsamenstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Gisteravond de eerste raidnight in icc25 met hardmodes, nadat we maandag de lk25 neer hadden gelegd.
Wat valt dat tegen zeg kwa moeilijkheid, we dachten dat het moeilijk zou worden dus we hadden de panning om alleen de makkelijkere hardmodes te doen deze week. het ging als volgt:

Marrowgar hardmode: dood op de eerste pull, niemand doodgegaan, was zeer makkelijk

Deathwhisper hebben we normal gedaan omdat we eerste andere hardmodes wouden doen

Gunship hardmode: net zo saai als de normal mode, enige verschil was dat die bommen wel een knockback hebben van 5 yards oid (echt wereldschokkend idd :O)

Saurfang hardmode: was enigzins uitdagend, neer na ongeveer een uurtje, stuk of 10 wipes.

Rotface hardmode: neer op de 5de pull, redelijk makkelijk

Festergut hardmode: neer op de 4de pull, makkelijk

Toen was het raidend tijd, vanavond gaan we princes, BQ en dreamwalker HM doen en dan putricide HM proberen.

Maar Blizzard heeft de plank hier wel flink misgeslagen, dat normal modes een faceroll zijn omdat casuals ook de lich king willen killen is tot daar aan toe, maar dat zogenaamde "hardmodes" ook een faceroll zijn is toch wel behoorlijk stompzinnig.
Ik hoop ten zeerste dat de resterende hardmodes wél uitdagend zijn (putricide en lk zijn sowieso lastig, dat weten we, lk is zelfs nog door niemand gekilled), anders denk ik dat ik toch wel rap zal stoppen met wow.

Mijn opinie over wow is drastisch veranderd in deze expansion, TBC was geweldig raidingwise, alles was uitdagend (zelfs kara was moeilijk in het begin), raids waren top etc, zelfs 5man heroics waren moeilijk in het begin.

Toen kwam wotlk, questing was beter dan in tbc, dus dat was een pluspunt, tot we bij level 80 kwamen. Even een paar heroics proberen, met nog het begin van tbc in gedachten hadden we flasks bij ons etc. Naja, niet nodig dus, je kunt alles aoe'en en de bosses zijn hetzelfde als normal modes.

Dan maar naxxramas25 in, we hadden in vanilla 3 bosses nog niet gekilled toen tbc uitkwam (4hm, sapph en kel), dus wij waren blij dat we nog een kans kregen. Wij die raid in, is het toch een partijtje verneukt, alles is ubermakkelijk geworden, na 4 uurtjes stonden we op het corpse van kel'thuzad met in totaal 5 wipes o.i.d.

Dus wij naar os25, voor de eerste raid maar eerst alle drakes gekilled, boss dood op de 2de pull, weer een tegenvaller.
Wij naar malygos25, eerste raid die een beetje moeilijk was in wotlk, kostte toch wel een avond of 2-3 om hem neer te krijgen, dat was wel leuk.
Week later gingen we os3d proberen, dat was echt pittig en kostte ons een raidnight of 4-5 om 'm neer te krijgen.

Daarna maanden verveling tot ulduar kwam, geweldige raid, alle bosses zijn behoorlijk pittig, komen de eerste week tot aan auriaya maar wel met vele wipes. De week daarna gaan we weer, alles generfed, we oneshotten bijna alles tot aan mimiron, die nog wel moeilijk was en flink wat wipes kostte om neer te krijgen. Daarna vezax die te makkelijk was voor woorden (we hadden zelfs meer moeite met zn trash dan met die boss). Yogg'Saron was wel moeilijk en ging pas neer na 2 weken.
Dan hardmodes, super, alles is moeilijk, hodir zelfs onmogelijk (tenzij je ensidia heet en flower power misbruikt :P), glory of the ulduar raider25 hebben we pas na een maand of 2, ulduar was achteraf gezien toch zeer geslaagd.

Volgende raid, toc, wij toc25 in, eerste 2 bosses dood op de eerste pull, faction champions dood op de 4de pull, twins dood op de 3de pull, anub dood op de 6de pull oid, weer een flinke tegenvaller.
Hardmodes waren wel pittig in 25, beasts was nog wel redelijk snel neer, maar vanaf jaraxxus was het best lastig, heroic anub neer met 5 tries over oid in de 3de of 4de week. Week erna hadden we tribute to skill, week later tribute to mad skill en daarna duurde het nog 3 of 4 weken voor insanity25.

Terugkijkend is toc één van de slechtste raids ooit gemaakt, de bosses zijn saai, er is geen variatie (alles in dezelfde "room"), op normal mode is het veel en veel te makkelijk, geen trash, etc.

Toen kwam icc uit, hier hadden we lang naar uitgekeken. Eerst 3 raids icc10 in, die dus alle 3 na een uurtje of 2 saurfang neerhadden, wij in 25 proberen, ook saurfang neer naa een uurtje of 2-3. Tot dusver valt het tegen kwa moeilijkheid.
Tweede wing werd geünlocked, in 10man wederom een faceroll, enige die nog enigzins in de buurt kwam van een lastige boss was putricide, maar ook hij ging in alle 3 de 10man teams binnen de 10 tries die je toen had neer. In 25man hadden we behoorlijke problemen met festergut, dus die ging pas een week later neer, rotface was vrij simpel toen we het kiten éénmaal doorhadden, putricide25 was wel moeilijk en kostte ons 3 weken om neer te leggen, vooral door het beperkte tries systeem.

3de wing, alle 3 de 10man teams hadden wederom beide bosses in een paar pulls neer. 25man kostte wat wipen op princes en 2 weken om BQL neer te krijgen.

4de wing, 10man teams oneshotten alle 3 dreamwalker, 2 teams krijgen sindragosa neer en 1 team een week later, LK is voor die eerste 2 teams lastig en kost enkele raidnights om neer te leggen.
25man dreamwalker klaar na 5 of 6 pulls, sindragosa duurde 3 weken want die was echt lastig.
LK was moeilijk, toegegeven, we hebben em niet neergekregen voor de 5% buff en zelfs toen moesten we nog enkele weken wipen, LK25 is van een heel ander kaliber dan enige andere 25man boss in icc.

Zoals je boven kon lezen vallen de hardmodes in 25 dus tegen, hardmodes in 10 hadden we tot en met sindragosa vrij rap voor elkaar trouwens, maar alle 3 de teams wipen nog op lk10 hardmode, want die is zeer pittig.

Al met al vind ik wotlk een slechte expansion, er zijn maar 2 goede raids (ulduar en icc), waarvan er 1 (icc) veel te makkelijke normal modes heeft en blijkt nu dus ook zeker de helft van de hardmodes veel te makkelijk te zijn.
Alles is veel te casual geworden, gear kun je in een paar uurtjes voor elkaar krijgen op elke char die je maar wilt (heb 4 alts rondlopen, alle 4 in bijna vol 251+ilvl gear, zonder er eigenlijk echt moeite in te steken),

Heroics 5mans zijn veel te makkelijk en ongelooflijk saai, pvp is een meleefest geworden, wintergrasp heeft de bijnaam winterlag met een goede reden want ik heb daar nog nooit een battle gedaan zonder dat het 20 seconden duurt om een instant cast te doen.

Buiten dat is wotlk een kweekvijver voor idioten die zichzelf superieur vinden omdat ze nu ook epics hebben, als je een nieuwe alt hebt waarmee je toc10 wilt doen moet je al 5k gearscore hebben (dat is ongeveer toc25 gearlevel) of allerhande achievements linken.
Zelfs als je op je main achievements linked waar die gastjes van hun leven uberhaupt nooit in de buurt zullen komen (dedicated insanity linken van je main, en dan nog weigeren ze je alt, die overigens prima gear heeft voor toc10, omdat je alt geen achievement heeft |:().

Ik hoop dat cataclysm flinke verbeteringen bied op deze gebieden anders is het na bijna 6 jaar toch echt einde wow voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:54
Sinds een paar weken hebben wij iemand in de guild die LK 25 heeft gekilled en daarna onze nub guild is gejoined.

Gunship 25 HC mode gedaan en daar de ilvl 277 ring gewonnen \o/

Schande dat die fight HC genoemd word. Maar over m'n ring klaag ik niet : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
Mik! schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:32:
[...]

Nogal ja. Het stuk begrip dat mensen nog moeten gearen etc is aan zo'n persoon niet besteed. Ik denk dat hij nog niet eens tevreden was geweest met imba gegearde mensen en 6k dps overall.

Ghe, valt me mee dat je nog niet echt opmerkingen hebt gekregen ^^ Had zelf vorige week iemand die net gedinged was en voor het eerst een heroic getanked. Die deed het nog beter dan iemand die al dik in de gear zat ^^ Links en rechts kwamen al opmerkingen voor we uberhaupt begonnen waren. Ik snap dat echt niet. Als je na een paar trashpacks en een bossfight constateert dat het niet lukt dan mag je 'klagen', maar voordat we uberhaupt begonnen zijn...
Jup, gelukkig speel ik dinsdag en donderdag met een nog 3 rl vrienden, dus de kans dat er dan een randmongool in de groep komt is al aanzienlijk verkleint :D

Wel geen pretje om met een GS van 3320 (ofzoiets, gebruik die addonn niet) aggro te houden van een 5600GS (andermaal, van horen zeggen) death knight :o Was wel goede kerel, heeft geen commentaar gegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:39
Dagboekje..

Gister weer een aantal dungeons getanked op mijn 76 pally, en moet zeggen dat het me goed afgaat!
Instant group bevalt me prima, beter dan 15 min wachten op mijn ret spec.. :P
Ik gebruik de 696 rotatie dus agro houden is geen probleem.
Ik start bij 1 mob met: SoR > HS > HotR > Cons > SoR > Judg > HotR > etc.... en gebruik seal of corruption.
Bij meerdere mobs doe ik vooraf eerst AS om alvast 3 mobs te pullen en daarna dezelfde rotatie als hierboven!
Echter had ik gister een trigger happy aoe lock in de groep die volledig heirloom gegeared was die wel eens agro kon trekken... Dit was alleen op groepen mobs 4+
Omdat ik begin met 2 single target spells en de lock meteen begint met aoe bouw ik nog niet genoeg aggro op aangezien mijn Cons pas de 4de in het rijtje is.
Mijn rotatie voor aoe dps op 4+ mobs dus maar aangepast naar: AS > Cons > SoR > HS > HotR > Judg > etc.. Dit werkte en de lock kreeg geen agro meer :)
Kunnen de mede pally tanks op dit forum zich vinden in mijn rotaties? Dit is namelijk mijn eerste tank char!
Health is nog nooit een probleem geweest en mana ook niet!

Mijn char is: quelthor - Twisting Nether (zit op werk dus kan niet linken ;) )

ps. zitten er nog mensen op Twisting Nether (horde) die in een social guild zitten en wel een pally welkom willen heten?? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Al met al vind ik wotlk een slechte expansion, er zijn maar 2 goede raids (ulduar en icc), waarvan er 1 (icc) veel te makkelijke normal modes heeft en blijkt nu dus ook zeker de helft van de hardmodes veel te makkelijk te zijn.
Alles is veel te casual geworden, gear kun je in een paar uurtjes voor elkaar krijgen op elke char die je maar wilt (heb 4 alts rondlopen, alle 4 in bijna vol 251+ilvl gear, zonder er eigenlijk echt moeite in te steken),
Ulduar had net zo goed easy normal modes, met FL die je kon 2-mannen, Razorscale die niks bijzonders is en Ignis/XT waren echt niet moeilijker dan Saurfang. Pas na auriaya wordt het een beetje een ander verhaal (maar dan zit je ook rond bloodprinces in ICC10).

Ben het verder helemaal eens hoor, maar tis niet alsof er veel verandert is. Het enige is denk ik dat er meer pugs dan ooit zijn om 4 easy bosses in een uurtje te farmen waarna mensen insta-ninjaloggen of weg "moeten" maar zo wel de gear bij elkaar schrapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was (gelukkig niet, no offense), zou ik nu stoppen Websnake. Als je denkt dat Cata alles overhoop gaat gooien, wordt het 1 grote teleurstelling.
Blizz heeft deze weg ingeslagen. Daardoor is de community veranderd naar hetgeen zoals het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach ik zit constant te huilen op putricide dat je ze leven weer omhoog ziet gaan op 3% omdat iedereen met bosjes neervalt omdat ze of niet geheald worden of dom doen.
En vervolgens al weken alles one shotte tot en met hem, en vervolgens komt er niemand meer online rest van de week en kan je woensdag je farm bosses weer doen "sigh"

Ach ja ik hoop inderdaad dat cataclysm weer beter gaat worden, maar ben der bang voor ze zien overall geld in en hoe meer noobs $$$$$ betalen en casual spelen de beter voor hun. en hoe meer activision blij is.
Ik ga het zoiezo spelen dont get me wrong en ik wil ook zeker blijven tot de servers down gaan !, maar ze moeten het wel leuker maken en uitdagender.

Lichking uitbreiding = de test plaats van blizzard aka the live ptr.
En zo is het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Inferno schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:47:
[...]
Ulduar had net zo goed easy normal modes, met FL die je kon 2-mannen, Razorscale die niks bijzonders is en Ignis/XT waren echt niet moeilijker dan Saurfang. Pas na auriaya wordt het een beetje een ander verhaal (maar dan zit je ook rond bloodprinces in ICC10).

Ben het verder helemaal eens hoor, maar tis niet alsof er veel verandert is. Het enige is denk ik dat er meer pugs dan ooit zijn om 4 easy bosses in een uurtje te farmen waarna mensen insta-ninjaloggen of weg "moeten" maar zo wel de gear bij elkaar schrapen.
Volgens mij heb jij een andere ulduar25 gespeeld dan ik, FL was wel degleijk lastig in de eerste week toen nog niemand wist wat je met die vehicles moest doen enzo, zelfde met xt02 en die trash voro xt02 was stompzinnig moelijk.
Razorscale was idd behoorlijk makkelijk, maar ignis echt niet, in malygos25 gear werd je tank nog gewoon ge-oneshot zonder healer cooldowns etc, de meestel guilds skipten hem ook omdat ie te moeilijk was in vergelijking met de rest. Pas na een week toen blizzard de nerfhamer had gebruikt was die makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

Snap eigenlijk niet zo goed waarom TOC al to afgebrand word, ik vond het best wel een leuke instance, "weer eens wat anders" nu is het inderdaad een faceroll instance, maar het concept vind ik best wel een keer prettig :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Websnake schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:52:
[...]

Volgens mij heb jij een andere ulduar25 gespeeld dan ik, FL was wel degleijk lastig in de eerste week toen nog niemand wist wat je met die vehicles moest doen enzo, zelfde met xt02 en die trash voro xt02 was stompzinnig moelijk.
Razorscale was idd behoorlijk makkelijk, maar ignis echt niet, in malygos25 gear werd je tank nog gewoon ge-oneshot zonder healer cooldowns etc, de meestel guilds skipten hem ook omdat ie te moeilijk was in vergelijking met de rest. Pas na een week toen blizzard de nerfhamer had gebruikt was die makkelijk.
ignis was bugged als de pest in het begin. mensen die in de slagpot zaten en toch hits kregen die eigenlijk voor de tank bedoelt waren. dat was de reden dat wij hem skipte in het begin. toen dat fixed was deden wij hem zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:47:
Als ik jou was (gelukkig niet, no offense), zou ik nu stoppen Websnake. Als je denkt dat Cata alles overhoop gaat gooien, wordt het 1 grote teleurstelling.
Blizz heeft deze weg ingeslagen. Daardoor is de community veranderd naar hetgeen zoals het nu is.
Helemaal mee eens! maareh cataclysm gaat wel alles overhoop gooien hoor :P

vind je het niet leuk meer dan stop je toch gewoon of ga je een andere Mmorpg spelen? is zat op de markt ;)
[Editje] had het niet teg jou hoor Salena :) was voor de persoon waar jij ook op reageerde :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Websnake schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:52:
[...]

Ja, de eerste tijd was Lady D. ook "lastig" (voor PUGs dan, later "gefixed" aka generfed), net als Saurfang met falende mensen.

Trash voor XT was overigens vrij easy te doen door gewoon terug de gang in te pullen zodat die healende mobs niet direct meekwamen (bleven meestal achter de deur steken).

Over Ignis: in de 1e week zijn er altijd amper pugs voor een nieuwe instance, het was niet anders met ICC. Dus waarschijnlijk heeft 80%+ van de mensen nooit de Ignis bug meegekregen en kennen deze mensen alleen de easy versie die kennelijk ook intended was door Blizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:15

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Websnake schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:39:
Deathwhisper hebben we normal gedaan omdat we eerste andere hardmodes wouden doen

Saurfang hardmode: was enigzins uitdagend, neer na ongeveer een uurtje, stuk of 10 wipes.
Deathwhisper is redelijk uitdagend. Overigens heb je wel de 5% buff te pakken nu, en volgende week de 10% buff. Saurfang is meestal ook een leuke, maar blijft gewoon een DPS race. Overigens is gunship geen bossfight imo, maar gewoon een leuk event waar je loot voor krijgt.
Rotface hardmode: neer op de 5de pull, redelijk makkelijk
Festergut hardmode: neer op de 4de pull, makkelijk
Toen was het raidend tijd, vanavond gaan we princes, BQ en dreamwalker HM doen en dan putricide HM proberen.
Beiden ook weer DPS races. Princes zijn ook makkelijk, dreamwalker is niet lastig, BQ moet je redelijk perfect uitvoeren; als je teveel tanks/healers bite dan haal je de enrage timer wel. Putricide, sindragosa en LK zul je deze week waarschijnlijk niet neer krijgen op heroic ;)
Mijn opinie over wow is drastisch veranderd in deze expansion, TBC was geweldig raidingwise, alles was uitdagend (zelfs kara was moeilijk in het begin), raids waren top etc, zelfs 5man heroics waren moeilijk in het begin.
Hmjah, TBC raiding had ook zo zijn problemen, zoals de attunements die ervoor zorgden dat ongeveer 5% van je server de instances inkon komen. Dan is dat al meteen een limiterende factor. Verder vond ik de 15 minuten trash respawn niet bijzonder tof. Verder ben ik het met je eens dat het allemaal redelijk lastig was, maar ik denk niet dat wotlk zoveel gemakkelijker was. Kara clearden we ook in de eerste week na onze attunements met 2 groepen, En omdat bosses nogal buggy waren duurde het gewoon lang voordat je ze neer kreeg (al'ar, vashj, kael'thas, Leotheras the Blind, Morogrim Tidewalker - zomaar wat bosses die redelijk bugged waren, en domweg onmogelijk waren tot de fixes). Verder waren de tactics minder goed bekend, en waren de bossmods minder goed.
Daarna maanden verveling tot ulduar kwam, geweldige raid, alle bosses zijn behoorlijk pittig, komen de eerste week tot aan auriaya maar wel met vele wipes. De week daarna gaan we weer, alles generfed, we oneshotten bijna alles tot aan mimiron, die nog wel moeilijk was en flink wat wipes kostte om neer te krijgen. Daarna vezax die te makkelijk was voor woorden (we hadden zelfs meer moeite met zn trash dan met die boss). Yogg'Saron was wel moeilijk en ging pas neer na 2 weken.
Ik weet niet welke ulduar jij gedaan hebt, maar Ulduar was bij ons op de server in 1 reset gecleared (op algalon na) en zelf deden wij er twee resets over. De nerfs kwamen pas later, en waren voornamelijk het gevolg van wederom bug fixes, maar ook omdat sommige dingen gewoon te lastig waren. FL+4 in het origineel bijvoorbeeld was lastiger dan Hodir, Mimiron hardmode was pre-nerf door precies 2 guilds in de wereld gekilled. Verder zit de moeilijkheid in de hardmodes en de achievements.
Ik hoop dat cataclysm flinke verbeteringen bied op deze gebieden anders is het na bijna 6 jaar toch echt einde wow voor mij.
Reken daar maar niet op. Het zal allemaal redelijk casual vriendelijk blijven met normal en hard modes, met als reden dat ze graag willen dat iedereen die content kan zien. Als je het vergelijkt met bv Sunwell, dat was een goede instance, maar toen tbc ten einde was gekomen (voor de 30% nerf) had maar 1% van de gehele populatie Kil'jaeden gezien, dat is vannuit een gamedesign technisch standpunt gewoon erg vervelend; je maakt content voor iedereen, niet voor 1% van je spelers. Het nadeel is wel dat ineens iedereen de normale modes kan doen op 10 en 25 man, en dat daardoor mensen de tactics ineens veel beter kennen en de hardmodes ook makkelijker worden.

Overigens ben ik blij met de 5% per maand decrease in de moeilijkheid, we krijgen geen m'uru blocks meer, die wordt elke maand 'iets makkelijker', en daardoor worden farm raids gewoon leuker en 'smooth'. Ik hoef niet perse een boss alla m'uru te hebben om maandenlang op te wipen, en ook als je hem neer hebt een keer, erop te blijven wipen omdat je nieuwe spelers krijgt, oude spelers weggaan, en maandenlang 3-5 dagen in de week op hem te wipen en afentoe een lucky kill te krijgen zodat je vervolgens kan wipen op KJ. Nog afgezien van de burnouts, breaks, gecancelde raids en guilds die stuk gaan.

Overigens blijkt uit jouw verhaal wel dat je bijna twee maanden nodig hebt gehad voordat je de LK neer had.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Vergeet ook niet dat de hele wereld om WoW heen ontzettend veel groter is geworden sinds TBC. Waar tijdens Vanilla nog nauwelijks addons, fanpages, tacticpages etc. waren staat het internet nu vol met deze informatie. WoW zelf is ge-evolueerd naar een 'makkelijkere' (ik houd het op toegnkelijkere) vorm, maar de comunity heeft daar zeker ook aan bijgedragen.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:58

Neelon

FOR PONY!!!

Nou, ik heb gisteren toch andere ervaringen gehad met ToC10 hoor. Maar kan ook aan het feit liggen dat ik alleen maar pugs vind met 1 tot 9 rand debielen erin...

Jord Jarraxus is dus de nieuwe weekly... moet makkelijk zat zijn denk je dan...

3 pugs... in totaal iets van 20 complete rand debielen tegengekomen... 8 wipes op Gormok of de Twin Worms, heb Icehowl nog niet eens gezien...

Mensen die in het vuur blijven staan, tanks die de worm(en) niet oppikken als ze weer bovenkomen, tanks die de wormen de raid in facen en dan klagen als mensen dood gaan... tank + melee dps die in de poison wolk blijven staan... mensen die klagen dat 5k GS niet goed genoeg is... niet def capped tanks (eentje had zelf 517 def volgens armory al claimde hij meer te hebben, hoewel gear was exact zoals armory), 2 tanks met bij elkaar 2 enchants (beide wapen enchant)...

Soms vraag ik me af waarom ik nog uberhaupt de moeite doe om raids te puggen... het gemiddelde kennis niveau lijkt met de dag verder de put in te zakken...

aka

You're doing it WROOOOOOOOOOOOOOOOOOONG!!!!!!

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
ik heb op mmo-champion een post gelezen dat er nieuwe quests zijn in ICC. heeft iemand hier al iets van gezien? misschien dat het al geimplementeerd is, maar misschien ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 08:58:
p.s. @ Warsnor : wat was je allemaal aan het doen gisteren?wou je nog hallo whisperen maar je vloog steeds on en off haha ennuh gratz met Old ironfang!
:D ik ben BS aan het levelen. Ik wil namelijk op level 70 zelf de cobalt gear kunnen maken. Voor het levelen heb ik ontzettend veel steen voor nodig. Dus ik haal vanuit alle hoeken en gaten in wow heavy stone. Mijn alts, mijn bankers etc. Dus vandaar dat ik steeds offline en online was.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
patrickos85 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:02:
ik heb op mmo-champion een post gelezen dat er nieuwe quests zijn in ICC. heeft iemand hier al iets van gezien? misschien dat het al geimplementeerd is, maar misschien ook niet :)
Halverwege deze newspost.

New Icecrown Citadel Quests in Patch 3.3.3 [SPOILER]
Patch 3.3.3 added even more quests to the Icecrown Citadel! They all seem to be part of the same questline and according to the descriptions we can assume it will start from Item #51315, most likely dropped by the Lich King.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
deTwisj schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:27:
[...]

Halverwege deze newspost.

New Icecrown Citadel Quests in Patch 3.3.3 [SPOILER]
Patch 3.3.3 added even more quests to the Icecrown Citadel! They all seem to be part of the same questline and according to the descriptions we can assume it will start from Item #51315, most likely dropped by the Lich King.
ik bedoelde eigenlijk in-game iets hierover ontdekt. :)

bijvoorbeeld dat het item geloot is en een quest heb gekregen

[ Voor 5% gewijzigd door patrickos85 op 25-03-2010 13:41 . Reden: typo'tje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nogmaals de vraag aan de hunters onder ons. Welke site gebruiken jullie voor de broodnodige informatie over specs, priority's, gear etc? Ik vind Elitist Jerks nog steeds niet echt duidelijk op hunter gebied als je er niet heeeeeeeeel erg diep in wilt duiken.

Sites zoals bigredkitty enzo, zijn die er nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
Hmmz na een jaar pauze m'n warriortank weer eens van stal gehaald, maar dat was toch een flinke teleurstelling. Armory: http://eu.wowarmory.com/c...xml?r=Bloodhoof&cn=Morrar

Zoals je kunt zien ben ik na Naxx ongeveer gestopt en mijn gear is daar ook naar. Toendertijd kon ik best meekomen als tank. Maar nu... Gisteren bewust twee makkelijke heroics gedaan (Nexus, UK) om er weer even in te komen. Eerst natuurlijk weer UI opgebouwd en wat 'vingeroefeningen' gedaan.

Maar wat een chaos zeg met die LFD. Eerste groep kon ik nog wel redelijk tanken, maar ook dan moest ik echt keihard werken voor m'n threat omdat de DPS "all over the place" was. Tweede groep hadden mensen veel betere gear; de pally en de DK liepen al naar het volgende pack voordat het eerste pack goed en wel neer was. Als zij daar dan gaan AOEen is de kans nul dat ik ooit nog aggro pak. Resultaat: de pally had meer schade gekregen dan ik als tank...

Enige waar je dan als tank nog goed voor bent is de bosses, die ik allemaal natuurlijk wel prima onder controle kan houden. Maar toch jammer als DPS gewoon alle trash aan het tanken is. Geeft je het gevoel dat je net zo goed 4 DPS kun pakken voor trash en een tank (offspec) met (offspec) gear voor de bossjes. Iedereen overgeared alles nu dusdanig dat je gewoon als melee kunt gaan zergen.

Hield er een beetje een naar gevoel aan over (wat voor nut heb je dan nog als tank), maar gelukkig verder geen abuse gekregen, niemand ging dood en de run was op zich wel snel. Vanavond maar verstand op nul en weer verder heroics farmen voor m'n gear. Leuk is anders dat wel :-S

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 25-03-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hulkie schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:37:
nogmaals de vraag aan de hunters onder ons. Welke site gebruiken jullie voor de broodnodige informatie over specs, priority's, gear etc? Ik vind Elitist Jerks nog steeds niet echt duidelijk op hunter gebied als je er niet heeeeeeeeel erg diep in wilt duiken.

Heb je niets uit de sites uit de OP (en tweede post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Kees schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:44:
[...]
Deathwhisper is redelijk uitdagend. Overigens heb je wel de 5% buff te pakken nu, en volgende week de 10% buff. Saurfang is meestal ook een leuke, maar blijft gewoon een DPS race. Overigens is gunship geen bossfight imo, maar gewoon een leuk event waar je loot voor krijgt.
Hmm da tvan die 5% buff is wel waar, maar ik heb het idee dat we zonder die buff marrowgar ook wel hadden ge-oneshot.
[...]
Beiden ook weer DPS races. Princes zijn ook makkelijk, dreamwalker is niet lastig, BQ moet je redelijk perfect uitvoeren; als je teveel tanks/healers bite dan haal je de enrage timer wel. Putricide, sindragosa en LK zul je deze week waarschijnlijk niet neer krijgen op heroic ;)
DPS in onze guild is wel behoorlijk goed, dus dat voordeel hebben we wel. De top was gister een firemage (die zijn gebuffed :P) met 13.4k singletarget, die werd constant op d ehielen gezeten door een 12.8k elemental shaman en de laagste, boomkin, zat rond de 10.5k singletarget. BQL ben ik daarom niet zo bang voor ;)

Putricide e.d. zullen wel moeilijk zijn idd, in ieder geval hoop ik van wel, LK is sowieso een cockblock aangezien nog niemand die neer heeft :P
Hmjah, TBC raiding had ook zo zijn problemen, zoals de attunements die ervoor zorgden dat ongeveer 5% van je server de instances inkon komen. Dan is dat al meteen een limiterende factor. Verder vond ik de 15 minuten trash respawn niet bijzonder tof. Verder ben ik het met je eens dat het allemaal redelijk lastig was, maar ik denk niet dat wotlk zoveel gemakkelijker was. Kara clearden we ook in de eerste week na onze attunements met 2 groepen, En omdat bosses nogal buggy waren duurde het gewoon lang voordat je ze neer kreeg (al'ar, vashj, kael'thas, Leotheras the Blind, Morogrim Tidewalker - zomaar wat bosses die redelijk bugged waren, en domweg onmogelijk waren tot de fixes). Verder waren de tactics minder goed bekend, en waren de bossmods minder goed.
Attunements waren voor ons niet zo'n groot probleem omdat we een redelijk vaste core van spelers hadden, ik heb het idee dat wotlk wel een stuk makkelijker is dan tbc, als je bijvoorbeeld een aantal raid tiers vergelijkt (ssc/magtheridon vs naxx/maly.... bt/hyjal vs ulduar, sunwell vs icc). Kara vond ik wel behoorlijk pittig voor de nerfs trouwens, maar die nerfs waren er wel redelijk snel.
Er waren idd wel meer bugged bosses in tbc, mede dorodat er nu veel meer ptr testing is.
Ik weet niet welke ulduar jij gedaan hebt, maar Ulduar was bij ons op de server in 1 reset gecleared (op algalon na) en zelf deden wij er twee resets over. De nerfs kwamen pas later, en waren voornamelijk het gevolg van wederom bug fixes, maar ook omdat sommige dingen gewoon te lastig waren. FL+4 in het origineel bijvoorbeeld was lastiger dan Hodir, Mimiron hardmode was pre-nerf door precies 2 guilds in de wereld gekilled. Verder zit de moeilijkheid in de hardmodes en de achievements.
Als je yogg25 normal cleared in de 2de reset dan zat je wel in de world top 100 guilds voor yogg25 normal, de eerste nerfs waren er wel in week 2 hoor, de grote wave met nerfs waardoor alles makkelijk werd (inclusief mimiron) waren wel iets later.
Volgens mij was de world first algalon25 sowieso pas na een maand o.i.d.
Reken daar maar niet op. Het zal allemaal redelijk casual vriendelijk blijven met normal en hard modes, met als reden dat ze graag willen dat iedereen die content kan zien. Als je het vergelijkt met bv Sunwell, dat was een goede instance, maar toen tbc ten einde was gekomen (voor de 30% nerf) had maar 1% van de gehele populatie Kil'jaeden gezien, dat is vannuit een gamedesign technisch standpunt gewoon erg vervelend; je maakt content voor iedereen, niet voor 1% van je spelers. Het nadeel is wel dat ineens iedereen de normale modes kan doen op 10 en 25 man, en dat daardoor mensen de tactics ineens veel beter kennen en de hardmodes ook makkelijker worden.

Overigens ben ik blij met de 5% per maand decrease in de moeilijkheid, we krijgen geen m'uru blocks meer, die wordt elke maand 'iets makkelijker', en daardoor worden farm raids gewoon leuker en 'smooth'. Ik hoef niet perse een boss alla m'uru te hebben om maandenlang op te wipen, en ook als je hem neer hebt een keer, erop te blijven wipen omdat je nieuwe spelers krijgt, oude spelers weggaan, en maandenlang 3-5 dagen in de week op hem te wipen en afentoe een lucky kill te krijgen zodat je vervolgens kan wipen op KJ. Nog afgezien van de burnouts, breaks, gecancelde raids en guilds die stuk gaan.

Overigens blijkt uit jouw verhaal wel dat je bijna twee maanden nodig hebt gehad voordat je de LK neer had.
Ja ik snap wel wat je bedoelt, maar het is wel van 1 extreme naar het andere, sunwell was extreem moeilijk op het gebied dat je er de perfecte raid setup voor nodig had e.d. 11/12 van de icc normal bosses zijn gewoon erg simpel.

Een goede middenweg is ongeveer als BT, moeilijk maar niet te moeilijk, en ik vind icc25 normal bij lange na niet in de buurt komen van bt moeilijkheid, behalve LK en Sindragosa dan.

LK25 normal is inderdaad wel behoorlijk lastig, als enige normal in ICC25, lk10 normal was ook dood op de 4de pull, maar dat vind ik allemaal niet zo erg, mijn punt is dat heroic modes gewoon diehard moeilijk moeten zijn.
Die heroic modes zijn er juist voor hardcore spelers die de normal content te makkelijk vinden lijkt me, het hele normal/hardmode verhaal is toch juist geïmplementeerd voor dit idee, zodat de casuals én de hardcores beide wat te doen hebben.
Als 8/12 van de heroic modes in icc25 vervolgens ook veel te simpel zijn dan is de lol voor mij er snel vanaf, al kunnen die andere 4 dan nog zo goed en moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Laatst online: 20:53

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Dagboekje,

Zo, die increased honor is goed te merken zeg! Een paar random BG's gedaan, Wintergrasp succesvol verdedigd, quests ingeleverd en voila, ik kon de Furious head kopen. Ik heb toen meteen maar even wat aandacht aan mijn gems en enchants besteed.

De head enchant is de spellpower/resi enchant uit WG geworden. Op m'n wrists zit spellpower en op m'n legs Tuskarr's Vitality. De shoulders hebben ook de WG enchant. Alleen m'n cloak moet ik nog enchanten bedenk ik me nu. Qua gems heb ik de spellpower/10% minder stun duration meta. Blauw is gevuld met SP/stam, geel met SP/resi en rood met SP. De prismatic socket van de Eternal Belt Buckle heb ik met de +20 resi gem van WG gevuld. Met dit alles kom ik nu op 2400 spellpower en 587 resilience uit. De primaire focus ligt nu dus op het krachtiger maken van m'n heals en survivability. Mijn crit kans is nu dik 30%, dus daar ga ik voorlopig niks aan doen met gems of enchants.

Ik bedenk me nu trouwens dat de run speed increase van Tuskarr's Vitality bij mij waarschijnlijk niks doet, omdat ik al in Pursuit of Justice heb gespecced en dat stackt niet met andere speed increasing effecten.

De volgende upgrade is de Wrathful gloves, die ik voor 60 EoF ga kopen, die ik al klaar heb liggen. Serieus ICC raiden ga ik toch niet doen, dus heeft het niet veel zin om die 60 EoF aan PvE gear te besteden. Daarnaast staan de Furious chest voor de 4-piece setbonussen (10% meer healing met Holy Shock <3) en de Wrathful ring bovenaan op het verlanglijstje.

Edit: Trouwens kwam ik er gisteren in VoA10/25 achter dat je voor het killen van die bosses tussen de 150 en 200 honor krijgt. Da's wel weer leuk meegenomen :).

[ Voor 5% gewijzigd door Dricus op 25-03-2010 14:01 ]

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Had je volgens mij al antwoord gegeven (Inferno in "Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel..."), maar als je per se een site wil ipv een post dan kan je de blogs op Ensidia bekijken, daar staan in ieder geval 2 guides voor MM DPS.

Zelf gebruik ik uiteraard EJ, omdat het gewoon veel meer inzicht biedt dan de mening van 1 persoon (hoe goed deze speler ook moge zijn, veel keuzes zijn gear en doelafhankelijk).

[ Voor 5% gewijzigd door Inferno op 25-03-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kees schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:44:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik moet er altijd een beetje om lachen, spelers die ingestapt zijn qua raiden in TBC. De echt moelijke en uitdagende raids (en trash :')) zaten namelijk toch in vanilla WoW. Vanaf daar is het alleen maar makkelijker gemaakt om de casual speler ook tegemoet te kunnen komen. Want geloof me, zelfs aan het einde van vanilla WoW werden BWL, AQ of Naxx echt niet door een pickup gedaan. Verder trouwens een logische keus hoor van Blizz, vanuit de casual community kwam gemor en Blizz vond het wel prima om casuals meer aan te trekken in verband met de opbrengsten. De groep casual is immers nog steeds groter dan de groep hardcore. Maar voor mij is vanaf TBC op een gegeven moment de lol er toch wel een beetje vanaf geraakt.

En eerlijk gezegd vind ik het eeuwig zonde dat ze niks meer doen met attunements. Elke ongelooflijke droplul kan nu zomaar overal naar binnen. Het stelt niks meer voor allemaal. Vroegah, in Molten Core, daar viel Majordomo gewoon niet te summonen als je de runes niet kon doven. Em omdat te kunnen had je toch eerst een reverred rep. nodig bij de Hydraxian Waterlords. Dat was logisch verhaaltechnisch, dat was vet en dat vereiste vooral wat doorzettingsvermogen van iedereen in je guild om die rep. te halen. En bovendien moest je eerst nog eens goed BRD in om sowieso MC in te mogen. Nowadays weten de meeste figuren niet eens dat MC of BRD bestaat. De quest om BWL in te komen was ook gewoon best leuk, al stelde het niet meer voor dan een keertje UBRS runnen.

Ook de Onyxia chain was gewoon best erg tof om te doen. Je deed het tenminste echt ergens voor, en ook qua verhaal zat het gewoon erg leuk in elkaar. Aan het begin van vanilla WoW stond het vroeger nog wel eens vol bij de king in SW, omdat iedereen flabbergasted stond te kijken naar al die draken die ineens spawnen. En dat werd dan ook de stad door geyelled.

En vroegah was niet alle gear paars. Want voor epic moest je gewoon je stinkende best doen. Nowadays? Man, je kan je ze ongeveer op elke straathoek halen. Opnieuw weer zo'n knieval voor de casual speler die het niet kon verteren dat mensen met meer (raid)tijd betere gear kregen. En van de belofte om meer legendary's of zelfs artifacts in de game te stoppen is bar weinig terecht gekomen.

Al met al, ik activeer m'n account wel weer eens als Cataclysm uitkomt. Beetje levellen en kijken wat er nu weer anders is lijkt me wel weer eens leuk. Maar de kans is groot dat ik m'n account na het levellen weer rustig in de koelkast pleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Morrar schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:42:
Maar wat een chaos zeg met die LFD. Eerste groep kon ik nog wel redelijk tanken, maar ook dan moest ik echt keihard werken voor m'n threat omdat de DPS "all over the place" was. Tweede groep hadden mensen veel betere gear; de pally en de DK liepen al naar het volgende pack voordat het eerste pack goed en wel neer was. Als zij daar dan gaan AOEen is de kans nul dat ik ooit nog aggro pak. Resultaat: de pally had meer schade gekregen dan ik als tank...

Enige waar je dan als tank nog goed voor bent is de bosses, die ik allemaal natuurlijk wel prima onder controle kan houden. Maar toch jammer als DPS gewoon alle trash aan het tanken is. Geeft je het gevoel dat je net zo goed 4 DPS kun pakken voor trash en een tank (offspec) met (offspec) gear voor de bossjes. Iedereen overgeared alles nu dusdanig dat je gewoon als melee kunt gaan zergen.

Hield er een beetje een naar gevoel aan over (wat voor nut heb je dan nog als tank), maar gelukkig verder geen abuse gekregen, niemand ging dood en de run was op zich wel snel. Vanavond maar verstand op nul en weer verder heroics farmen voor m'n gear. Leuk is anders dat wel :-S
Ja is inderdaad niet erg leuk, Ik ben daar heel eenvoudig in. "You pull it, you tank it." Paladins en DK's krijgen bij mij meestal een soort van off tank functie. Ik let alleen op de clothies en speciaal op de healer. Bij een ninja pull zal die betreffende speler langer bezig met die mobs en dus automatisch een achterstand tov de tank oplopen. Meestal ben ik al klaar met mijn trash omdat ik ondersteuning van dps krijg, Je moet er ook niet te stijf in zijn heb ik al gemerkt, zolang er maar niemand dood gaat. Dan weet ik de 'off tanks' wel te vinden.. :P

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

BRK bestaat niet meer, die is een jaar (??) geleden gestopt omdat z'n huwelijk op de klippen dreigde te lopen (meen ik me te herinneren).

Als ik iets over Hunter moet weten check ik mmo-champion forums of elitistjerks, maar misschien heb je iets aan het volgende:

tkasomething.com

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:23
Hmmz na een jaar pauze m'n warriortank weer eens van stal gehaald, maar dat was toch een flinke teleurstelling.
Focus je een paar dagen op de ICC normals en de ICC heroics voor de resp. 219 en de 232 gear en je kan de DPS weer een stuk beter bijhouden :)

De heroic dungeon content, vooral de classics, zijn echter getuned voor ilvl175 tot 200 gear en die zijn nou eenmaal 'outgeared' door een hoop spelers, ja je zal groepen krijgen waar je als tank niet echt 100% meer nodig bent (of nog leuker: 1 tank, 4 DPS waarvan eentje zo nu een dan een heal kan werpen als het echt nodig is) , maar dat is nou eenmaal de natuurlijk progressie van de game. De 3.0 dungeons zijn geen echte heroics meer.

Over de content discussie: ik ben net voor WotLK gejoined, en heb dus geen enkele ervaring met de eerdere raid tiers. Heb een beetje leren raiden op mijn priest in Naxx, maar het echte werk begon op mijn paladin in Ulduar. Ulduar was uitdagender, afwisselend, en wat mij betreft enorm leuk in vergelijking met zowel Naxx als ToC. ICC heeft ook leuke gevechten, maar vooral de sfeer, de samenhang en het verhaal vind ik minder boeiend dan Ulduar. Arthas heeft verhaal zat, maar de rest lijkt er een beetje bijgezocht als je het vergelijkt met Ulduar waar deze hele Northrend zone veel meer op aan lijkt te sluiten. Single boss encounters heb ik nooit als echte raids beschouwd. LK is nu dus in 4 echte raid-avonden neer, en dat is wat mij betreft helemaal niet 'te snel' gezien er nu heroic modes gaan volgen.
Als je deze expansie voor het eerst raid heb je best nog wat te leren, en dan valt in de rij Naxx, Ulduar, ToC en ICC alleen ToC echt buiten de boot, zitten best leuke gevechten bij maar die worden snel repetetief, en ik heb er gewoon niet het 'raid' gevoel bij om met een groepje mensen een avondje een instance in te duiken om gezamenlijk een aantal doelen te bereiken. Trash hoort daar bij, afwisseling hoort daar bij. Dom lullen over Vent hoort daar bij. ToC stond je bij wijze van spreken weer buiten voordat je je eerste biertje op hebt.

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchman! schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:09:
[...]Trash hoort daar bij, afwisseling hoort daar bij. Dom lullen over Vent hoort daar bij. ToC stond je bij wijze van spreken weer buiten voordat je je eerste biertje op hebt.
Mja, mijn warlock was niet blij met heroic TOC wipes O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
Tja misschien hebben jullie gelijk en moet ik niet zo zeuren; het is alleen dat ik gewend was dat ik alles tankte en het tempo kon bepalen. Nu is dat dus veranderd omdat de gearlevels flink omhoog zijn gegaan. Maar ja als het resultaat goed is (snel, niemand dood, geen gemekker), dan maakt het misschien ook ook niet zoveel uit hoe dat resultaat bereikt wordt...

De moeilijkere heroics wil ik inderdaad ook wel gaan doen, maar daarvoor wil ik eerst weer een beetje meer inkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 20:32
De echt moelijke en uitdagende raids (en trash ) zaten namelijk toch in vanilla WoW
Ik heb praktisch alles in vanilla gedaan kwa raids maar ik vond TBC juist de meest uitdagende raids hebben (hoewel naxx een stap in de goede richting was - behalve kwa consumables).

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon1984
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-05 02:13
blouweKip schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:19:
[...]

Ik heb praktisch alles in vanilla gedaan kwa raids maar ik vond TBC juist de meest uitdagende raids hebben (hoewel naxx een stap in de goede richting was - behalve kwa consumables).
Nou dan geloof ik je niet hoor.

4horseman + twin emp / c'thun zijn DE bazen in dit spel geweest waar guilds niet weken.. maar soms wel maanden op zitten progressen voordat ze deze konden downen...

Sorry maan in TBC heb ik nie tlanger vastgezeten dan 2 weken voordat de hele tering bende weer generfed werd zodat het "beter te doen was voor de casual"

Dus alsjeblieft zeg niet die rare dingen.. het klopt totaal niet ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
ramon1984 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:32:
[...]

4horseman + twin emp / c'thun zijn DE bazen in dit spel geweest waar guilds niet weken.. maar soms wel maanden op zitten progressen voordat ze deze konden downen...

Sorry maan in TBC heb ik nie tlanger vastgezeten dan 2 weken voordat de hele tering bende weer generfed werd zodat het "beter te doen was voor de casual"

Ik vind dat je vanilla & TBC niet echt met elkaar kan vergelijken. Toen waren het 40-man raids en zonder consumables moest je er niet aan beginnen. Maar de bossmechanics waren toch meestal wat eenvoudiger dan wat men in TBC & nu ook WotLK aantrof.

Ook is het allemaal wat professioneler geworden. Guilds zoals Paragon en Ensidia bestonden toen niet (Nihilum en Curse wel ofc). Nu joinen de beste spelers van allerlei servers dezelfde guild en dat maakt ook wel serieus wat verschil.

Tel daarbij de guides die je vindt op het net, de PTR, enz. Toch wel een aanzienlijk verschil.

C'htun was btw bugged en na de fix lag ie nog diezelfde avond met zen tentacles omhoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:15

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
rodie83 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:01:
[...]
Ik moet er altijd een beetje om lachen, spelers die ingestapt zijn qua raiden in TBC. De echt moelijke en uitdagende raids (en trash :')) zaten namelijk toch in vanilla WoW. Vanaf daar is het alleen maar makkelijker gemaakt om de casual speler ook tegemoet te kunnen komen. Want geloof me, zelfs aan het einde van vanilla WoW werden BWL, AQ of Naxx echt niet door een pickup gedaan. Verder trouwens een logische keus hoor van Blizz, vanuit de casual community kwam gemor en Blizz vond het wel prima om casuals meer aan te trekken in verband met de opbrengsten. De groep casual is immers nog steeds groter dan de groep hardcore. Maar voor mij is vanaf TBC op een gegeven moment de lol er toch wel een beetje vanaf geraakt.
Ik ben begonnen met MC toen BWL nog niet meer was dan een 'wat zou hier achter zitten' portal in UBRS, en MC, BWL, AQ40, Naxx40 heb ik allemaal op level 60 gecleared. Maar ik vond ze niet bijzonder spannend of interesant. De moeilijkheid kwam van de waardeloze stats op de beschikbare gear, de onbekendheid met de tactics en het feit dat je met 40 man moest zijn. Daarom werd het minder gepugged. Verder was je ook als guild de hele tijd bezig met die instances en kon je daardoor niet echt makkelijk puggen; de backbone van een goede pug is namelijk vrijwel altijd een guild die zelf ook raid. Verder kon je door de attunements gewoon slecht puggen, want die quests waren nog best lastig om een groep voor te vinden. Dus wat deed je dan met je verse level 60 character? Je deed wat battlegrounds, je deed stratholme, als je geluk had wat ZG of AQ20, scholomance, tribute runs, maar all in all was het redelijk saai allemaal als je niet het geluk had in een raidingguild te zitten; en om daarin te komen moest je ontzettend veel werk doen.

Niet alleen had je consumables nodig (flasks die niet 'persists through dead' hadden, zoveel mogelijk elixers, onyxia head buff, ZG heart buff, DM tribute run buffs, songflower buffs, nog afgezien van de potions..) En ja, ik heb vaak genoeg 8x5 man DM groeps opgezet voor die DM buffs in naxx..
En eerlijk gezegd vind ik het eeuwig zonde dat ze niks meer doen met attunements.
Tje, vanuit mijn guild-officer point of view is geen attunements een zegen voor recruitement, bovendien is het veel makkelijker om nieuwe mains te gearen; eventueel mbv alts, en als je op je alt zit kun je iig wat meer doen dan een instance hier of een battleground daar.
En vroegah was niet alle gear paars. Want voor epic moest je gewoon je stinkende best doen. Nowadays? Man, je kan je ze ongeveer op elke straathoek halen. Opnieuw weer zo'n knieval voor de casual speler die het niet kon verteren dat mensen met meer (raid)tijd betere gear kregen. En van de belofte om meer legendary's of zelfs artifacts in de game te stoppen is bar weinig terecht gekomen.
Sinds ik voor het eerst volledig paars was (begin BWL) heb ik eigenlijk geen groen of blauw item meer geequipped voor langer dan een week (60-70 en 70-80 levellen). Overigens ben ik het op dit punt wel met je eens; Ik zou veel liever meer blue's zien, maar dan kun je in raidinstances niet echt epics meer laten droppen, want zelfs mijn alt is full epic gegeared. Overigens wel grappig detail; ik kreeg mijn 'loot a raid emblem' achievement op de eerste boss in ICC25, twee dagen nadat je icc25 binnen kon komen ;)

Kortom, het is een enorme spagaat waar blizzard rekening mee moet houden. Aan de ene kant willen ze zoveel mogelijk mensen de content laten zien, aan de andere kant willen ze ook moelijke bosses houden. Opzich vind ik het beide redelijk gelukt in wotlk, ik heb niet zo heel veel klachten erover.

[ Voor 4% gewijzigd door Kees op 25-03-2010 14:44 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dricus schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:54:
Dagboekje,

Zo, die increased honor is goed te merken zeg! Een paar random BG's gedaan, Wintergrasp succesvol verdedigd, quests ingeleverd en voila, ik kon de Furious head kopen. Ik heb toen meteen maar even wat aandacht aan mijn gems en enchants besteed.

De head enchant is de spellpower/resi enchant uit WG geworden. Op m'n wrists zit spellpower en op m'n legs Tuskarr's Vitality. De shoulders hebben ook de WG enchant. Alleen m'n cloak moet ik nog enchanten bedenk ik me nu. Qua gems heb ik de spellpower/10% minder stun duration meta. Blauw is gevuld met SP/stam, geel met SP/resi en rood met SP. De prismatic socket van de Eternal Belt Buckle heb ik met de +20 resi gem van WG gevuld. Met dit alles kom ik nu op 2400 spellpower en 587 resilience uit. De primaire focus ligt nu dus op het krachtiger maken van m'n heals en survivability. Mijn crit kans is nu dik 30%, dus daar ga ik voorlopig niks aan doen met gems of enchants.

Ik bedenk me nu trouwens dat de run speed increase van Tuskarr's Vitality bij mij waarschijnlijk niks doet, omdat ik al in Pursuit of Justice heb gespecced en dat stackt niet met andere speed increasing effecten.

De volgende upgrade is de Wrathful gloves, die ik voor 60 EoF ga kopen, die ik al klaar heb liggen. Serieus ICC raiden ga ik toch niet doen, dus heeft het niet veel zin om die 60 EoF aan PvE gear te besteden. Daarnaast staan de Furious chest voor de 4-piece setbonussen (10% meer healing met Holy Shock <3) en de Wrathful ring bovenaan op het verlanglijstje.

Edit: Trouwens kwam ik er gisteren in VoA10/25 achter dat je voor het killen van die bosses tussen de 150 en 200 honor krijgt. Da's wel weer leuk meegenomen :).
zozo je bent weer goed bezig geweest gisteren :) heb je al een arena team gemaakt/gejoined?of wacht je ff totdat je volledig in de pvp gear zit?ik ga binnenkort voor mn holy offspec ook ff de talents omgooien naar een Holy/retri build :) cloak kan je mooi de Haste enchant opgooien denk ik zo :)

wist ik trouwens niet dat je ook honor krijgt voor boss kills in voa..heb de nieuwe boss ook nog niet eens gedaan,wordt wel weer eens hoog tijd om voa in te duiken,heb hem op die laatste boss na al meerdere malen gehealed (dual tank met beacon) maarja dat was in pvegear toen haha had ook mn quel'delar spell power zwaardje toen maar die heb ik middels een GM ticket om laten zetten naar de 2hand dps blade :)

dus moet nog eventjes een paar heroicjes runnen voor een nieuw spellpwr weapon aangezien ik alleen de Toc5 hc healing mace nog maar in de bank heb liggen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inferno schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:58:
[...]
Had je volgens mij al antwoord gegeven (Inferno in "Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel..."), maar als je per se een site wil ipv een post dan kan je de blogs op Ensidia bekijken, daar staan in ieder geval 2 guides voor MM DPS.

Zelf gebruik ik uiteraard EJ, omdat het gewoon veel meer inzicht biedt dan de mening van 1 persoon (hoe goed deze speler ook moge zijn, veel keuzes zijn gear en doelafhankelijk).
Thanks voor je info, maar zoals ik al zei wil ik graag ook zien wat nou het beste is qua BM sinds de buff. MM weet ik al wel ongeveer. Over EJ. Voor andere classes is er vaak een simpel openingstopic die actief wordt ge-update met beste specs en rotaties/prio's, gear, etc voor elke spec. Bij hunters vind ik dit tegenvallen. Maar ik kom er wel uit hoor :)

tkasomething.com: lijkt een website te zijn waar ik leuke info vandaan kan halen, thanks! Al heeft EJ meer info (zal is niet zo zijn ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Laatst online: 20:53

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:44:
[...]
zozo je bent weer goed bezig geweest gisteren :) heb je al een arena team gemaakt/gejoined?of wacht je ff totdat je volledig in de pvp gear zit?
Nog niet gedaan nee. Ik zit er aan te denken om te proberen een RL vriend van me te verleiden om samen een 2v2 teampje te vormen om wat arena punten bij elkaar te farmen. Hij heeft een druid (feral/boomkin als ik me niet vergis). Pala/druid lijkt me een geinige combo.

Hoe werkt dat eigenlijk met arena punten? Krijg je die alleen als je matches wint of ook als je verliest?
ik ga binnenkort voor mn holy offspec ook ff de talents omgooien naar een Holy/retri build :) cloak kan je mooi de Haste enchant opgooien denk ik zo :)
Cloak enchant twijfel ik over... Als je voornamelijk met Holy Shock en Flash of Light healt, dan gebruik je dus alleen maar snelle heals en heeft haste misschien geen significant effect. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat zoiets in arena net dat kleine beetje verschil kan maken omdat je nog wat lastiger te interrupten bent.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz na een jaar pauze m'n warriortank weer eens van stal gehaald, maar dat was toch een flinke teleurstelling.
:) Troost je, het ligt heus niet allemaal aan jou als tank hoor. Ik heb een warrior alt tank waar ik ook wel eens heroics mee doe en die heeft best redelijke gear maar soms vliegen de divine storms en DaD's al om mn oren voordat ik ook nog maar een thunderclap kan doen en ja..dan tanken paladins etc de mobs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die arena punten krijg je ook als je verliest idd maar hoe hoger de rating hoe meer punten en hoe groter het team hoe meer punten ;) je moet als team minimaal 10 potjes per week spelen om punten te krijgen en als je team in bijv een 2vs2 team uit meer dan 2 personen bestaat moeten de mensen die niet alle 10 de potjes meededen zowiezo 30% van het totaal aantal potjes gespeeld hebben om arena points te scoren :)

ik ga mn pally volledig op Spellpower en Haste bouwen,lijkt me wel heel erg gaaf :) en je krijgt toch genoeg stam,int en resi vd pvp sets dus dat wordt geen probleem denk ik zo :) alleen nog ff een vette spec uitvogelen haha wil echt de Holy/retri kant op maar ben bang dat ik mn sacrifice+mini bubble(hoe heet dat ding ook alweer?haha) ervoor moet gaan opgeven en dan ook nog de stun reductie die heel erg fijn in combinatie met de fear reductie is uit de holy tree :)

nog ff druk honor farmen op mn retri mainspec (wat ook mainspec blijft) en die talents eens ff goed uitvogelen is mijn voornaamste bezigheid op het moment,arena en bg's doe ik ook nogs teeds in retri spec maar ga uiteindelijk in de arena over op holy en bg's blijf ik in retri doen mits er een gebrek aan healers is natuuurlijk :)
maar gaat de goeie kant op met de honor..maar gauw zoveel mogelijk farmen voor ze het onder mn kont weg nerfen straks haha je krijgt gewoon ong 365 honor voor een galva kill of tower destruction in av :S :S was eerst iets van 65 honor haha ---> +100%???! :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

hulkie schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:00:
[...]

tkasomething.com: lijkt een website te zijn waar ik leuke info vandaan kan halen, thanks! Al heeft EJ meer info (zal is niet zo zijn ;))
Er hangt als het goed is een uitgebreid forum achter met veel informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Websnake schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:53:
[...]

Hmm da tvan die 5% buff is wel waar, maar ik heb het idee dat we zonder die buff marrowgar ook wel hadden ge-oneshot.

[...]
Reken er maar niet op :P
Feit dat jullie nu pas aan heroics beginnen betekend dat jullie de LK nog niet zo lang down hebben (dus niet pre-buff?)
Mensen onderschatten de buff zwaar want hij is echt freaking imba. (en straks gaat hij omhoog :( )
Heb zelf een paar keer meegekeken bij iemand toen ze saurfang 25HC aan het doen waren een x aantal weken terug , echt bizar hoe zwaar gevecht dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kowapanga schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:38:
[...]

Reken er maar niet op :P
Feit dat jullie nu pas aan heroics beginnen betekend dat jullie de LK nog niet zo lang down hebben (dus niet pre-buff?)
Mensen onderschatten de buff zwaar want hij is echt freaking imba. (en straks gaat hij omhoog :( )
Heb zelf een paar keer meegekeken bij iemand toen ze saurfang 25HC aan het doen waren een x aantal weken terug , echt bizar hoe zwaar gevecht dat is.
ach ja kunnen we straks als de buff 30% is lekker rollen door ICC :D
moet toch wat voor je alts, en zoiezo voor me main ook aangezien we nog lk niet downhebben omdat we uberhaudt maar 1 25man per week voor elkaar krijgen.

slackers :@ ach andere kant niet echt erg kan ik lekker sc2 beta spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kees schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:42:
[...]
Ik ben begonnen met MC toen BWL nog niet meer was dan een 'wat zou hier achter zitten' portal in UBRS, en MC, BWL, AQ40, Naxx40 heb ik allemaal op level 60 gecleared. Maar ik vond ze niet bijzonder spannend of interesant. De moeilijkheid kwam van de waardeloze stats op de beschikbare gear, de onbekendheid met de tactics en het feit dat je met 40 man moest zijn. Daarom werd het minder gepugged. Verder was je ook als guild de hele tijd bezig met die instances en kon je daardoor niet echt makkelijk puggen; de backbone van een goede pug is namelijk vrijwel altijd een guild die zelf ook raid. Verder kon je door de attunements gewoon slecht puggen, want die quests waren nog best lastig om een groep voor te vinden. Dus wat deed je dan met je verse level 60 character? Je deed wat battlegrounds, je deed stratholme, als je geluk had wat ZG of AQ20, scholomance, tribute runs, maar all in all was het redelijk saai allemaal als je niet het geluk had in een raidingguild te zitten; en om daarin te komen moest je ontzettend veel werk doen.

Niet alleen had je consumables nodig (flasks die niet 'persists through dead' hadden, zoveel mogelijk elixers, onyxia head buff, ZG heart buff, DM tribute run buffs, songflower buffs, nog afgezien van de potions..) En ja, ik heb vaak genoeg 8x5 man DM groeps opgezet voor die DM buffs in naxx..

[...]
Tje, vanuit mijn guild-officer point of view is geen attunements een zegen voor recruitement, bovendien is het veel makkelijker om nieuwe mains te gearen; eventueel mbv alts, en als je op je alt zit kun je iig wat meer doen dan een instance hier of een battleground daar.

[...]

Sinds ik voor het eerst volledig paars was (begin BWL) heb ik eigenlijk geen groen of blauw item meer geequipped voor langer dan een week (60-70 en 70-80 levellen). Overigens ben ik het op dit punt wel met je eens; Ik zou veel liever meer blue's zien, maar dan kun je in raidinstances niet echt epics meer laten droppen, want zelfs mijn alt is full epic gegeared. Overigens wel grappig detail; ik kreeg mijn 'loot a raid emblem' achievement op de eerste boss in ICC25, twee dagen nadat je icc25 binnen kon komen ;)

Kortom, het is een enorme spagaat waar blizzard rekening mee moet houden. Aan de ene kant willen ze zoveel mogelijk mensen de content laten zien, aan de andere kant willen ze ook moelijke bosses houden. Opzich vind ik het beide redelijk gelukt in wotlk, ik heb niet zo heel veel klachten erover.
Ik ben het grotendeels met je eens hoor :). Het spel is in die zin al erg lang op de markt en is logischerwijs gewoon met de tijd meegegroeid. Persoonlijk vond ik vanilla erg mooi, omdat hardcore écht nog wat meer hardcore was. Then again heb je helemaal gelijk met dat als je niet in een (degelijke) raidguild zat er gewoon geen hol te doen was, behalve het leegstruinen van een aantal instances waar je ook niet veel verder mee kwam dan blue's. En als je dan al eens een Foror's Compendium of Dragon Slaying lootte met erg veel mazzel, dan moest je alsnog naar Onyxia om er iets van te klussen :P. Misschien lastig, maar ik vond het een stuk epischer en spannender overkomen dan gegarandeerd een paarse drop omdat je een eidnbaasje van een lullige dungeon omlegt ;)

Vanuit jouw optiek snap ik de kwestie van 25 man is makkelijker te organiseren en bij elkaar te brengen dan 40. Ook de irritatie omtrent attunements snap ik vanuit die optiek. Mijn standpunt daarin is echter danweer wel dat het uiteindelijk wel veel moeite was, maar ook een bepaalde sfeer opriep. Ook een bepaalde toewijding. De scheiding tussen "casual" en "hardcore" en "pvp-er" was in die zin erg duidelijk. De keerzijde van de medaille zoals je zelf ook goed omschrijft, was dat de toetredingsbarriere voor casuals naar meer hardcore op een gegeven moment echt niet meer te doen was. Want die mensen MOEST je gewoon eerst gearen in MC/BWL voordat je ze AQ/Naxx in kon sturen, en voor die mensen elke keer 40 man op de been brengen was ook gewoon een dikke pain-in-the-ass.

Wat ik graag zou zien is dat Blizz niet alleen content en quests voort de massa maakt, maar dat er ook weer meer echtte mazzeldrops komen met meer unieke en epische quests eraan verbonden. Langere chains, die je over de hele wereld mikken, die soms wel soms niet een stevige group nodig hebben, die soms zelfs raids nodig hebben. Denk bijvoorbeeld aan de AQ scepter chain (maar dan misschien zonder de belachelijke item requirements :P). Sommige dungeons wel attunements, andere weer niet. Graag zou ik zien dat Blizzard de keuze niet lineair zou aanbieden zoals ze nu doen door elke keer een nieuwe tier dungeon te patchen, maar meer keuzes te geven in dungeons. Bij de één wel zware attunements, maar ook kansen op legendaries, andere met vergelijkbare gear maar zonder legendary en attunement. Op die manier krijg je weer wat meer onderscheid, qua gear, hoe mensen erbij lopen en tussen semicore en echte hardcore. Dit om maar eens een paar voorbeeldjes te noemen :)

[ Voor 4% gewijzigd door rodie83 op 25-03-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Mektheb schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:43:
[...]

ach ja kunnen we straks als de buff 30% is lekker rollen door ICC :D
moet toch wat voor je alts, en zoiezo voor me main ook aangezien we nog lk niet downhebben omdat we uberhaudt maar 1 25man per week voor elkaar krijgen.

slackers :@ ach andere kant niet echt erg kan ik lekker sc2 beta spelen
30% buff laat nog 4 a 5 maanden op zich wachten. :+

maar dat is 1/3 meer dps/healing/hp dan standaard..belachelijk veel!

dan zijn er classes die 15k dps kunnen aantikken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:30
ramon1984 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:32:
[...]

magtheridon pre nerfs was erg lastig. 1 shot cloth, iedereen moest clicken etc.

Veal wipte guilds die naxx wekelijks runde nog altijd. Razorgore heeft vele guilds tot wanhoop gedreven. Daarna was het weer makkelijk. En Nefarian was een van de beste, niet de moeilijkste bosses. Een mooie learning curve.

In TBC was vooral m'uru een van de leuke en betere gevechten. Naast natuurlijk kealthas. Maar dat was allemaal nog vrij makkelijk in vergelijking met Vanilla.

Tja gear nu, zeker als tank/ healer. Ga gewoon random heroics met insta que, je hebt zo je badges voor ilvl 232 gear. En dan ruil je in voor de lower lvl gear en craft je nog wat lvl 245 gear. Ondertussen heb je dan ook wat 264 gear. Te makkelijk dus (veel te makkelijk).

In mijn ogen moet er meer blue in het spel komen, en dan mag blue gear best hoger ilvl zijn dan paars, en zelfs beter zijn. Maar 10 mans moeten 50/50 zijn blue/ epic (zoals ZG was).

Daarnaast wordt alles nu gepugged, dus het is zeker makkelijker geworden. In TBC waren er wel wat pugs, maar dat waren op de server waar ik speel (stormreaver) altijd van de 3/4 grootste guilds alt runs. Wat dus niet echt pug was. Nu zit ik als social in de beste (nog steeds dezelfde) guild horde side op de server, en dat terwijl ze maar 3 dagen (wel met 90+ % attendence) raiden.

Qua gearen en reqruiten moet er wel iets veranderen. Gearen moet weer terug (deels) naar zoals vanilla was, maar het moet makkelijker zijn om als guild iets van bind on guild items te krijgen zodat je reqruits kan gearen. Guild leaven = gear kwijt.

En attunements zoals in vanilla waren goed, zoals in TBC in het begin waren overdreven. Attunements moeten solo/groep baar zijn. Om degene die willen raiden er tussenuit te vissen.

[ Voor 10% gewijzigd door Kevinp op 25-03-2010 16:11 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
patrickos85 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:01:
[...]

15k dps singletarget is nu al geen onmogelijkheid meer (12.5-13k is waar de meeste dps specs nu zitten, en dat is nog in i264 gear, dus nog niet full i277) ;)

Met die 30% buff praat je eerder over 20k.

http://www.worldoflogs.com/rankings/players/Icecrown_Citadel/dps/

Als je bijvoorbeeld nu 4 minuten doet over festergut, en er komt nog 25% damage bij, dan doe je straks er 3 minuten over, dan is ene bloodlust van 45 seconden in een keer 25% van de lengte van de boss actief i.p.v. 18%.
Verwacht iig belachelijk hoge nummers met die 30% buff.

[ Voor 17% gewijzigd door Krukar op 25-03-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
patrickos85 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:01:
[...]

Ja duurt zoiezo nog maanden :), maar denk er nog is goed over na 4/5 maanden icc doen ?,
ja we krijgen ruby erbij ( whoehoeeee )
4 / 5 maanden icc normal's en hm's denk niet je daar blij van gaat worden.
Helemaal als het langer duurt voor Cata er is ;)
Maar die 30% komt zoiezo wel het duurt alleen nog ff ;)maar hij komt er wel en dat is al jammer

Ken al mensen die nu al beginnen met de "slack periode of non wow periode " voor een uitbreiding, elke uitbreiding heb je van die mensen die dan in eens niks meer interessant of boeiend vinden "het gaat toch loze gear worden" "fuck achievments" etc etc en er is nog niet eens gezegt wanneer die komt.
Kan nog wel een jaar duren ( please dont omg )

[ Voor 21% gewijzigd door Mektheb op 25-03-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Websnake schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:08:
[...]

15k dps singletarget is nu al geen onmogelijkheid meer (12.5-13k is waar de meeste dps specs nu zitten, en dat is nog in i264 gear, dus nog niet full i277) ;)

Met die 30% buff praat je eerder over 20k.

http://www.worldoflogs.com/rankings/players/Icecrown_Citadel/dps/
er zullen vast wat mensen zijn die zo hoog komen omdat ze de beste gearsetup hebben.

als ik zo naar mijn guild kijk(nogal slackers enzo:)) dan zullen er niet veel mensen ooit de 20k zien met de buff
Mektheb schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:11:
[...]

Ja duurt zoiezo nog maanden :), maar denk er nog is goed over na 4/5 maanden icc doen ?,
ja we krijgen ruby erbij ( whoehoeeee )
4 / 5 maanden icc normal's en hm's denk niet je daar blij van gaat worden.
Helemaal als het langer duurt voor Cata er is ;)
Maar die 30% komt zoiezo wel het duurt alleen nog ff ;)maar hij komt er wel en dat is al jammer

Ken al mensen die nu al beginnen met de "slack periode of non wow periode " voor een uitbreiding, elke uitbreiding heb je van die mensen die dan in eens niks meer interessant of boeiend vinden "het gaat toch loze gear worden" "fuck achievments" etc etc en er is nog niet eens gezegt wanneer die komt.
Kan nog wel een jaar duren ( please dont omg )
naar mijn idee hebben ze de timing van ICC en Cataclysm niet goed gedaan. ze moesten de nieuwe uitbreiding ongeveer 4 maanden nadat ICC begon uitbrengen. dat is een mooie periode. iedereen heeft ICC gezien en gehad. op naar het volgende.

dan zijn er een stuk minder mensen die een wow-break nemen

[ Voor 45% gewijzigd door patrickos85 op 25-03-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kevinp schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:08:
Tja gear nu, zeker als tank/ healer. Ga gewoon random heroics met insta que, je hebt zo je badges voor ilvl 232 gear. En dan ruil je in voor de lower lvl gear en craft je nog wat lvl 245 gear. Ondertussen heb je dan ook wat 264 gear. Te makkelijk dus (veel te makkelijk).

In mijn ogen moet er meer blue in het spel komen, en dan mag blue gear best hoger ilvl zijn dan paars, en zelfs beter zijn. Maar 10 mans moeten 50/50 zijn blue/ epic (zoals ZG was).

Qua gearen en reqruiten moet er wel iets veranderen. Gearen moet weer terug (deels) naar zoals vanilla was, maar het moet makkelijker zijn om als guild iets van bind on guild items te krijgen zodat je reqruits kan gearen. Guild leaven = gear kwijt.

En attunements zoals in vanilla waren goed, zoals in TBC in het begin waren overdreven. Attunements moeten solo/groep baar zijn. Om degene die willen raiden er tussenuit te vissen.
Je staart je te veel blind op de kleur paars. Epics met ilevel 200 zijn gewoon lang niet zo goed als de 232 epic. En die zijn op hun beurt weer lang niet zo goed als 264 epics.

En dan is gear nog steeds maar een hulpmiddel, mensen die ECHT goed kunnen spelen halen al een stuk meer uit 232 gear dan iemand die er eigenlijk niks van bakt in 264 epics.

Daarnaast lopen de raiders toch altijd voor qua gear. Je ziet het alleen niet in één oogopslag terug als even snel iemand inspect.

Qua attunements ben ik het trouwens helemaal met je eens. Het is op dit moment veel te makkelijk om overal naar binnen te lopen, iets moeilijker zou leuk zijn. Ook ben ik een groot fan van verschillende raid dungeons met oplopende moeilijkheidsgraad tegelijk te releasen. Op die manier haal je je epics en je bosskills ten minste met een doel. Namelijk om verder te kunnen in die instance die net even iets strakker is getuned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:53
patrickos85 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:14:
naar mijn idee hebben ze de timing van ICC en Cataclysm niet goed gedaan. ze moesten de nieuwe uitbreiding ongeveer 4 maanden nadat ICC begon uitbrengen. dat is een mooie periode. iedereen heeft ICC gezien en gehad. op naar het volgende.

dan zijn er een stuk minder mensen die een wow-break nemen
Zomervakantie... Timing is niet slecht door de zomer zullen veel guilds de zaak op een laag pitje zetten en na de zomer fijn een nieuwe expansion... Weeeh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UdiBenLudi schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:23:
[...]

Zomervakantie... Timing is niet slecht door de zomer zullen veel guilds de zaak op een laag pitje zetten en na de zomer fijn een nieuwe expansion... Weeeh
Waar heb je dat zien staan hij 100% na de zomer komt ?, er is nog geen eens een alpha of beta ik denk dat blizzard pas in februari er mee komt ( release ) maar goed speculatie niemand weet het.

Maar zeker niet in augustus / september.

En dan duurt het dus nog even maart / april / mei / juni / juli / augustus / september / oktober / december
dat is nog ruim een half jaar in 1 en de zelde instance rond dwarelen, en vervolgens denken ze weer oops laten we maar wat er bij zetten aka zoals sunwell.

Ach we zien het wel maar heb er een hard hoofd in, en nog niet eens voor me zelf hoor.
maar als ik nu al guilds zie met de 10man icc mount achievment, en die al druk bezig zijn met 25man alles te doen en op normal en op heroic, dan ben ik bang over 2 maanden boredom al heeft toegeslagen voor veel guilds

[ Voor 13% gewijzigd door Mektheb op 25-03-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja ik denk inderdaad dat veel guilds zich gaan vervelen, mijn guild niet uitgesloten.

Het enige wat we nu nog realistisch kunnen doen is putricide 25 heroic en die was gisteren al op 11% + wat lage tries vorige week. Zodra we die down hebben dan is er alleen nog lich king 25 hc waar we op het moment denk ik niet eens mee hoeven te beginnen aangezien 0 guilds hem down hebben in de wereld.

Misschien met de 10% buff maar dan nog...als ik kijk dat we gisteren om 19:10 icc HC instappen en om 21:50 bij putricide staan met alle andere bosses 1 shot op heroic behalve sindragosa dan denk ik dat we ons wel eens kunnen gaan vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05-2023
Er komt zowieso nog een paar nieuwe instances voor cataclysm als voorloop om het verhaal aan elkaar te knopen (gedeeltelijk)..

Ben zelf weer zwaar aan het PvE-en maar de grap is altijd dat 'raiders' zich kapot lezen over tactieken terwijl de boss nog in PTR zit.. Boss is live en ze downen hem binnen 1 week tries.. Iedereen schreeuwt moord en brand dat het te makkelijk is terwijl ze nog niet eens in de buurt komen van de pas gereleasde boss.. het kost ze uiteindelijk maanden om zover te komen.. En dan heb je nog de casual-raiders en de casuals die ook graag de content willen zien maar waarbij de casuals het waarschijnlijk alleen op youtube te zien krijgen.. Want hoeveel van iedereen die hier roept hoe simpel het allemaal is hebben Lich King down en ook in HC.. toch niet zo simpel, toch? Youtube is niet hetzelfde als een boss zelf downen.. En om over Vanilla te spreken.. de guild waar ik in zat had MC op farm lang voordat BWL gereleased werd.. Maar iedereen begon niet te janken omdat ze nog hun set compleet wouden hebben.. Misschien ligt het niet aan WoW maar aan de mentaliteit van de spelers van tegenwoordig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Mektheb schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:31:
[...]

Waar heb je dat zien staan hij 100% na de zomer komt ?, er is nog geen eens een alpha of beta ik denk dat blizzard pas in februari er mee komt ( release ) maar goed speculatie niemand weet het.

Maar zeker niet in augustus / september.

En dan duurt het dus nog even maart / april / mei / juni / juli / augustus / september / oktober / december
dat is nog ruim een half jaar in 1 en de zelde instance rond dwarelen, en vervolgens denken ze weer oops laten we maar wat er bij zetten aka zoals sunwell.

Ach we zien het wel maar heb er een hard hoofd in, en nog niet eens voor me zelf hoor.
maar als ik nu al guilds zie met de 10man icc mount achievment, en die al druk bezig zijn met 25man alles te doen en op normal en op heroic, dan ben ik bang over 2 maanden boredom al heeft toegeslagen voor veel guilds
Ze hebben toch sowieso al een nieuwe dragon instance aangekondigd + een heel verhaal over gnomeregan? Dus dat "oeps" zal wel meevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inferno schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:00:
[...]
Ze hebben toch sowieso al een nieuwe dragon instance aangekondigd + een heel verhaal over gnomeregan? Dus dat "oeps" zal wel meevallen ;)
Dat van Gnomeregan gaat alleen maar quests worden toch ?, misschien zoals isle of Q dat het per % gaat maar alsnog, en ruby instance is maar 1 instance met 3 bosses.

guilds kennende die beter zijn als ik ( das niet lastig ) hebben die in 2 weken neer, als de exp dan nog 7 maanden duurt minimaal om te komen vraag ik me af hoe mensen zich bezig moeten houden, als ze nu al 11/12 op heroic 25 doen in icc, meer niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Kevinp schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:08:
[...]

magtheridon pre nerfs was erg lastig. 1 shot cloth, iedereen moest clicken etc.

Veal wipte guilds die naxx wekelijks runde nog altijd. Razorgore heeft vele guilds tot wanhoop gedreven. Daarna was het weer makkelijk. En Nefarian was een van de beste, niet de moeilijkste bosses. Een mooie learning curve.

In TBC was vooral m'uru een van de leuke en betere gevechten. Naast natuurlijk kealthas. Maar dat was allemaal nog vrij makkelijk in vergelijking met Vanilla.
Ik denk persoonlijk dat je Vanilla raiding eigenlijk niet meer met TBC en WotLK raiding kunt vergelijken. Niet alleen zijn de aantallen personen drastisch veranderd, maar er zijn ook totaal andere elementenen mechanics in raid encounters ontstaan in TBC.

Laten we de verschillende rollen eens vergelijken:

tanken
In MC liepen onze tanks rond met een 31/5/15 spec. De prot spec was absoluut niet nodig. Sowieso was alleen een warrior een raidwaardige tank. Defense cap was handig, verder was er niet veel. Geen block value, geen parry rating op gear etc. tijdens TBC is er echt aandacht besteed aan avoidance, en werd dit echt een manier voor tanks om zich te gaan onderscheiden.

healen
Priests waren je top healers. wij hadden 4 goede raidende priests, die werden ondersteund door een zooi shamans en druids. Druids en shamans spamden maar wat heals, en deelden innervates/ mana totems uit. Priests waren verder naar mijn idee de enige healers die enigszins mana konden regennen, als je in MC oom was, was je oom en regenereerde je maar minimaal mana. Dat is één van de grote veranderingen die TBC gaf: mana management.

DPS
Tja.. Ik was zelf DPS tijdens MC op een hunter. Ik beschouw mezelf als een crappy DPSer, dus hier zal ik niet teveel over uitwijden, maar ik denk dat deze rol het meest gelijk is gebleven. Ik kan me nog wel enorme ruzies met mages herinneren die weigerden frost te speccen voor Raggy.

Als we het dan over de epicness van Vanilla raiden hebben, waar hebben we het dan over? Ik ga met je mee in het feit dat het met 40 man allemaal een stuk chaotischer leek, waardoor de overwinningen extra zoet smaakten. Maar zeker tijdens early Vanilla wist niemand echt precies wat hij aan het doen was.

Het feit dat Blizzard raiden tijdens TBC (of in de aanloop daarnaartoe) transparanter heeft gemaakt, heeft ervoor gezorgd dat steeds meer mensen zich in hun rol gingen verdiepen. Om zichzelf te verbeteren, om meer uit hun char te halen. Vanilla bosses waren (op AQ40 en Naxx na) echt absurd ruim getuned. Je kon het je echt veroorloven om je halve raid thuis te laten, en alleen met die 20 man te gaan die echt begrepen waar ze mee bezig waren. De transparantie die Bliz heeft geintroduceerd tijdens TBC heeft ze daarmee ook de gelegenheid gegeven strakker te tunen. /welcome Enrage timers.

Wat mensen hier bestempelen als 'encounters zijn in TBC/WotLK makkelijker geworden' is gewoon grotendeels te danken aan het feit dat veel mensen (vooral die in raiding guilds) simpelweg geleerd hebben hoe ze hun char moeten spelen. Vanilla top guilds deden toen net zo lang over de content als ze er nu over doen. Vanuit een fight mechanics principe is Vanilla raiding nooit moeilijk geweest. Execution des te meer. Maar dat is het nog steeds. Ik durf 'm wel aan: Vanilla raiding was VEEL makkelijker dan WotLK raiding. Spelers waren toen gemiddeld genomen VEEL slechter dan ze nu zijn.

Neem Vaelastrasz nou.. wat was er qua mechanics moeilijk aan die fight? Je nam 8 priests mee voor group heals. Je nam een zooi druids en shamans mee voor tank heals. Je nam 5 warriors mee. Die, toegegeven, hun threat in de gaten moesten houden, maar zodra ze onder de 20% kwamen NIKS anders deden dan spam executen en zodra ze aan de beurt waren naar de neus van Vael liepen om gespam healed te worden. Oh, en dan was er nog de mobiele void zone die Burning Adrenaline heette. Run away, die, loot.
Super simpele encounter, toch? De foutmarge door player error was gewoon onwijs hoog.

Lich King 10. Gister voor het eerst down. Iedere persoon kan dat gevecht, op ieder moment in 2 seconden verneuken. Mechanics foutmarge: groot. Player foutmarge: groot.

Blizzard heeft echter de cockblocks opgeheft. Ik kan me de verhalen van 60Naxx 4HM nog wel herinneren, waar je gewoon 8 tanks met 4T3 nodig had. Kun je je voorstellen dat Bliz nu een dergelijke cockblock inbouwt? IPV limited tries krijg je daar dan gezeik over.

Hierop aansluitend: Attunements. Deze zijn NOOIT moeilijk geweest voor de mensen waarvoor ze bedoeld waren. Het was puur een proeve van bekwaamheid. Soms gerelateerd aan reputation, soms aan het verslaan van lastige encounters. Hardstikke logisch. En tijdrovend. En cockblockend voor alts/ mid raid replacements die toevallig nog nooit hun attunement hebben kunnen halen. Dat kun je dan wel epic noemen, maar na 1 keer heb je het ook wel gehad.

En dan gearen. Dat is eigenlijk nooit veranderd. De kleurtjes zijn alleen wat meer gelijk geworden. je deed MC in dungeon blues. Je deed BWL in T1, je deed AQ40 in T2, en je ging Naxx in in T3. Stapjes overslaan was eigenlijk niet mogelijk, maar doordat je met 40 man was kon je nog wel een blue geared player AQ40 doortrekken.

Naxx ga je in in dungeon purples, Ulduar in T7, ToC in T8, ICC in T9. Alleen kun je nu de eerste 3 stappen overslaan. Blij toe, want je wordt niet verplicht je alt door Naxx, Ulduar en ToC heen te trekken voordat je iemand moet replacen in ICC.

--Sorry dat dit een beetje een directe aanval op jouw post is gaan lijken, maar ik ben het gewoon niet met je eens dat het vroegah zoveel beter was. En bijna iedere post van jou die ik hier lees gaat daarover. Anyway, niks persoonlijks dus, ik ben het gewoon niet met je eens :>

--Oh, en Blizzard heeft volgens mij ook al eens aangegeven dat ze raid guilds niet meer willen verplichten 6 avonden in de week te laten raiden om hun replacements/alts te gearen voor progress content. Als een raid guild tegenwoordig 6 avonden in de week raidt zijn ze niet goed bezig :P

[ Voor 2% gewijzigd door Blistimo op 25-03-2010 17:13 . Reden: diverse typo's :P ]

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland007
  • Laatst online: 16-09 10:42
Mijn guild zal zich voorlopig nog niet gaan vervelen in ICC hoor. We hopen vandaag eindelijk LK neer te leggen op normal 10mans (gister voor het eerst speciaal een groep voor de LK gemaak en tot 30% gekomen dus alleen nog laatste fase onder controle krijgen) . En hebben op 25mans pas rotface, festergut, blood prince council en dreamwalker gehaald.
Ik zit dan ook niet in een hardcore raiding guild, maar in een nederlands talige casual raiding guild. We hebben 2 dagen per week 3 ICC10 groepen en 2 dagen per week 1 ICC25 groep.

Zelf vind ik de mogelijk voor mensen om te gearen via emblems totaal niet erg. Dit maakt mijn werk als officer namelijk een stuk makkelijker. Ik kan nu namelijk gewoon tegen iemand zeggen dat hij nog wat meer instances moet doen om emblems en upgrades te halen voor hij mee kan naar ICC10. Inplaats van dat we speciale raids moeten opzetten om mensen te gearen. He nadeel van een casual guild is wel dat we vaak mensen hebben die stoppen met wow, naar een andere guild gaan of bijna eisen mee te mogen met ICC.

Een ander nadeel van een casual guild is gewoon dat er een enorme hoop mensen zijn die fouten maken. Mensen die niet optijd lopen met de desease bij rotface. Mensen die na 4x nog niet door hebben hoe ze moeten bijten bij Blood queen. En mensen die het maar niet voor elkaar krijgen om weg te lopen bij sindragosa nadat ze je naar haar toe pulled.

Gelukkig hebben we wel genoeg mensen die het kunnen om 10mans heroics te doen (A tribute to madness(10) ruim voor ICC uitkwam), maar 25mans heroics zullen bij ons nooit echt mogelijk zijn. Echter vind ik dat eigenlijk ook niet zo erg zolang ik maar plezier heb tijdens het spelen.

Over mezelf
De laatste tijd ben ik zelf bezig met achievements farmen op me lvl 19 twink (Link). En die heeft nu inmiddels 1975 achievement points. Ben momenteel bezig met Explore Outland (Northrend, Kalimdor en eastern kingdoms al gedaan) en bezig met de 75 pet achievment (momenteel 70 in mijn bezig. Link met me pets)

Tevens ben ik de laatste tijd fraps aan het draaien tijdens 10mans raid en deze op youtube aan het zetten voor guildy's die de fights nog niet hebben gezien (learn to use tank spot :p). Link naar geuploade filmpjes.

Ik ben nu op mijn main met de laatste patch als main spec fire gespecced, maar speel nog steeds arcane waar dat beter is. Armory link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Laatst online: 09-05-2023
Al met al wordt alles beter en moeilijker dan een paar gear upgrades daarna wat nerfs en zo blijven we in cirkeltjes draaien met als grote voordeel dat je nu geen grindfest voor atunements hebt waardoor iemand makkelijk te vervangen is.. En buiten dat worden we slimmer zijn er mooie guids en tools om alles hapklaar neer te leggen.. Hoe moeilijk kan het ook zijn nu je alle info op voorhand hebt.. PTR boss heeft een lintje even kijken of de class met een schaar hem door kan knippen en et viola we hebben de truuk uitgevonden om hem te downen.. Nu moet je het alleen nog doen.. dat is de reden waarom mensen vanilla wow verheerlijken.. toen was alles nieuw en nog niet bekend maar zeker niet beter.. DBM kwam pas later en was lang niet zo volledig zoals we hem nu kennen.. focus target was er ook niet en zo kunnen we wel doorgaan met leuke nieuwe tooltjes addons etc. Daarom vind ik het ook knap dat mensen iedere keer als we richting einde raid instance gaan er weer een enorme zeikfest gestart wordt.. (zonder dat ze het zelf gedowned hebben)

Misschien klinkt dit iets negatief maar ik ben gek op de game en zeker zoals het nu gaat..

[ Voor 3% gewijzigd door bechown op 25-03-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:59
bah, alweer (gister ook al voor 3 uur vanaf 21:00) is Silvermoon offline. Eindelijk wat lekkere progress op LK25, hadden hem tot 39%, en dan ligt de realm er weer uit. Dit wordt toch echt te erg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owjeih
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2022
Roxors schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:23:
bah, alweer (gister ook al voor 3 uur vanaf 21:00) is Silvermoon offline. Eindelijk wat lekkere progress op LK25, hadden hem tot 39%, en dan ligt de realm er weer uit. Dit wordt toch echt te erg!
Yep, Stormreaver hier....ook weeral down :(
Niet grappig eigenlijk, ik had net enchant mats getrade voor een enchant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Owjeih schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:26:
[...]

Yep, Stormreaver hier....ook weeral down :(
Niet grappig eigenlijk, ik had net enchant mats getrade voor een enchant :(
Dat zuigt best ja :S

Shadowsong ligt ook plat, was een elite mob van +3 levels aan het solo'en en zat na een hele tijd op 10% ofzo, realm plat. :(

Edit: ppffffff na bijna een uur kon er eindelijk weer eens worden ingelogd... en na 5 minuten alweer DC: world server down.

[ Voor 13% gewijzigd door SnoeiKoei op 25-03-2010 22:08 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ja, je zou verwachten dat ze na 5 jaar wel een beetje in de vingers hebben hoe ze dit moeten runnen, maar het zijn nog steeds een stelletje butterfingers. Ik heb mijn account maar weer gecanceled, ze reageren dagenlang niet op GM tickets, op de fora word steen en been geklaagd en de enige respons die men krijgt is het dichtgooien van de klaagtopics. Echt hardstikke slecht dat ze hiermee gewoon altijd wegkomen, voortbordurend op het feit dat mensen 'toch wel spelen'.

Bioshock 2 voor de PS3 gehad voor mijn verjaardag, ik vermaak me wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 20:32

Je noemt nu ook de eerste gevechten in tbc die net iets meer waren dan tank & spank, er werd een nieuw concept ingevoerd met die bazen wat in TBC beter werd uitgewerkt, meer ervaring in raiden helpt ook.
Het enige wat hardcore was aan vanilla waren de potion requirements en het farmen voor allerlei onzin., overigens was cthun snel neer toen deze gefixt was.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

Yay, LK25 down, eindelijk :D

Vorige reset 2 volle raids aan wipe-raids gehad, best wat goede attempts, maar veel te weinig consistency. Nu gaan we na de reset even de boel clearen en one-shotten we *iedere boss* inclusief de Lich King. Echt typisch iets voor onze guild om op raids die gefocussed zijn op een bepaalde boss niet zo goed te preseteren, maar dan op een willekeurige volgende raid, die een geheel ander doel heeft (farm-bosses clearen) meppen we hem in een keer om.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Species5618 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 00:26:

Vorige reset 2 volle raids aan wipe-raids gehad, best wat goede attempts, maar veel te weinig consistency. Nu gaan we na de reset even de boel clearen en one-shotten we *iedere boss* inclusief de Lich King. Echt typisch iets voor onze guild om op raids die gefocussed zijn op een bepaalde boss niet zo goed te preseteren, maar dan op een willekeurige volgende raid, die een geheel ander doel heeft (farm-bosses clearen) meppen we hem in een keer om.
Gz! Wij hebben weer memberproblemen dus ben bang dat het voorlopig niet tot veel goede tries gaat komen... recruiten wordt steeds lastiger lijkt wel, of althans, het vasthouden van mensen.

Over het verhaal van good all times hierboven, ben het helemaal met Kees eens dat het vroeger ook zo goed nog niet was. Alleen de wat meer hardcore mensen deden 40 man raids, veel te veel georganiseer voor de meeste kleinere guilds. Tegenwoordig ziet iedereen alle raidinstances vroeg of laat wel, toen waren er genoeg mensen die niets meer deden dan de lvl60 normal instances want heroic was er ook niet. En ja attunements waren gewoon klote, bosses die je bijna neerhebt en dan ineens maanden geen tries op kunt doen doordat je geen 40 man attuned en geared hebt, pfff ben blij dat dat over is. Kan me in BC nog herinneren dat mijn guild mijn priest alt door de Coilfang/Tempest Keep raid geboost moest worden om Hyjal/BT in te kunnen voor die attunement, en zo was het iedere twee weken hetzelfde. Mensen die willen progressen worden niet echt vrolijk van oude content clearen om weer genoeg raiders te hebben.

Denk ook over het algemeen dat het een beetje afhangt van de persoonlijke verwachtingen en situatie; ik ben tov toen veel minder aan het raiden en vind al dat grinden van talloze buffs zoals vroeger ook echt verloren tijd. Als je van een MMO als L2 af komt dan kan ik me voorstellen dat je dat interessanter vindt bijv. (zelf niet gespeeld maar hoor dat je behoorlijk "hardcore" is ;) ) maar niet iedereen zoekt dat. Voor de casual tot semihardcore club mensen vind ik dat Blizz het heel aardig voor mekaar heeft in WotLK en da's volgens mij nog steeds het overgrote deel van hun subscribers :)

[ Voor 9% gewijzigd door porn* op 26-03-2010 00:51 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BB-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08-2021

-BB-

kwak

Gisteravond mijn lowbie priest uit de kast gehaald (23) om hem eens door een random te gooien. Resultaat was een Razorfen Kraul waar het gros 25 elite is. Maar met een 27 Paladin om te tanken ging dat meer dan prima. Hoefde me niet eens enorm in te spannen om te healen. Weggelopen met een level 25 priest, 4 vervangen items en wat gedissed spul :+

Toen de uitleg uitzending van Wie is de Mol gekeken. Daarna wilde ik mijn priest nog even opruimen en zijn talents doen, misschien nog wel een random. Maar toen ik inlogde zag ik al het bericht met alle realms die down waren. De mijne stond er ook bij. Toch ingelogd en het stomme was, ik kreeg de realmlist en mijn main realm stond gewoon bovenaan met populatie low. Dat is normaal niet, maar inloggen erop ging ook niet werken. Toen nog maar een beetje op een fallout alt gespeeld op een andere server en daarna naar bed gegaan. Best bagger die downtime de laatste tijd.

When all else fails, resurrect and start over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owjeih
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2022
Yeppers. Ik ben blij dat ik de Vanilla WoW nooit meegemaakt heb (zou nooit mijn diploma gehaald hebben).
Ikzelf vind WoW héél leuk om te spelen, maar ik werk elke dag in Brussel en ben dus zo'n 11u - 11,5u van huis om te gaan werken.

Er zit dus niets anders op om casual te spelen, en als WoW nog even erg was als toen...had ik al lang afgehaakt wegens tijdgebrek vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:59
Nadat gisteren onze LK kill gesaboteerd was door Blizzard, en er na een uur eindelijk weer redelijk gespeeld kon worden, had ik maar besloten om mijn frost tank DK om te butsen naar een blood tank DK. Had even op EJ gekeken voor een build, en de rotation, en vervolgens maar eens een heroic ingedoken voor wat testruns. Al op de eerste pull kreeg ik een whisper van RankWatch dat ik rank1 van Hearth Strike gebruikte ipv rank 6. Klein 'oops' momentje dus ^^. Gelukkig kan je met een DK lekker porten naar de trainer, en weer snel terug.

Vervolgens merk ik wel dat ik tijdens de heroic run veel, echt veel meer moeite heb dan in frost spec om AoE te tanken. Mijn rotatie is als volgt:

DnD -> IT -> PS -> Pestilence, en vervolgens TAB->HS

Ik heb dus 4 seconden nodig om alle mobs van een disease te voorzien en een DnD. Maar tegenwoordig beginnen de dps al met AoE'en vanaf het begin. Vaak loopt er dan net een mob uit je DnD of je disease raakt hem niet vanwege aggro. Vervolgens moet ik dan weer taunten enz. Indien er 2 mobs los raken krijg je die ook niet zo snel weer terug. Toen ik nog frost tank was had ik totaal geen probleem met AoE tanken, gewoon een Icy Blast op de groep, DnD neergooien en Blood Boil gebruiken, en elke Rime en Killing Machine proc gebruiken om maar weer Icy Blast te spammen. Met frost ben ik nog nooit aggro kwijtgeraakt op AoE.

Ik vraag me dus af of ik iets verkeerd doe als blood tank, of dat blood alleen maar goed is op single target?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
kracht van blood tanks is idd single target. afaik is frost de betere overall qua threat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Roxors schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:23:
Dat is balen zeg, vanaf 40% heb je imo het moeilijkste al achter de rug.
Species5618 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 00:26:

Gratz ! _/-\o_

Focus is zo belangrijk, dat merkte ik woensdag en gisteren maar weer.

Hadden vorige week de lockout extended om wat tries op LK 25 te hebben. Met een 12% als beste poging.
Dus deze week dus maar weer voor een volledige clear gegaan op woensdag. Alles een 1 shot tot Syndragosa (behalve BQ in 3). Hier en daar foutjes door een gebrek aan focus (read meterwhoring!).
Op Syndra werd het al laat dus daar na 2 wipes het maar afgeblazen voor de woensdag.

Gisteren dus alleen nog Syndragosa en dan weer wipen op LK.
Maar focus lag al bij de Lich King natuurlijk. Een wipe of 6-8 gehad, totaal geen focus en imo 2 raidhealers die gewoon op deze fight te weinig brengen. Hadden de weekly op Syndragosa en op een goede try gaat ze eindelijk neer. Had er toen al iets minder vertrouwen in dat we de Lich King zouden neerkrijgen.
En toen begon het grote DC-feest. Echt elke pull waren er mensen die verdwenen. En als tanks er ook last van krijgen heb je zo 2-3 wipes te pakken. Vanaf 23:00 werd het gelukkig stabiel.
Nog een aantal sub 40% pogingen gehad. En om 23:15 voor de laatste poging gegaan.
En het ging erg lekker. Tot 40% zonder iemand te verliezen. Wij kiezen ervoor om alleen nog maar de boss te dps-en, dus je loopt een risico om iemand te verliezen aan de spirits.
Harvest Soul liep ook helemaal goed. Rond de 13% krijg ik de Harvest Soul dus we verliezen een tank healer aan de Frostmourne kamer. En ik miste dus alles wat er aan de hand was met LK.
Frostmourne kamer is trouwens leuk voor een Holy Pala. Stun de mob en spam heal !
Op vent hoorde ik het al dat we goed zaten. Dus opeens was iedereen down.
Mooi om dan het 2 min durende verhaal te volgen. Echt kippevel.
Dus iedereen wordt gerezzed en met Hero de laatste 10 % weggewerkt.
Lich King 25 neer ! _/-\o_

Had dan ook wel even moeite om in slaap te komen, maar daarna ook wel erg lekker geslapen. 8)

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blistimo schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:08:
Prachtig verhaal, maar helaas ook alleen maar een verhaal.
Je post is heel erg leuk opgesteld, maar in vele opzichten ben ik het gewoon niet met je eens. Roepen dat mensen in Vanilla wow slechter zijn dan tegenwoordig in WoTLK? Tuurlijk was de raidsetup makkelijker. 40 man ipv 25 man. Maar je HP en abilities waren ook 10x meer bedroevend. 4k HP t.o.v. 20k HP nu. De damage die je tegenwoordig ontvangt is vrijwel zo weinig dat je bijna een brainfreeze kunt hebben van 10 seconden voordat je char ook maar dichtbij doodgaan is. Met 4k HP wordt dat verhaal al een stuk anders. Een knockback van Ragnaros waardoor sommige in lava terechtkwamen was soms al voldoende om een stuk of 5 dpsers te verliezen.

Dan roep je heel mooi over het tankverhaal bij Vael. Die tanks hadden in die tijd aanzienlijk meer moeite om aggro te houden dan de gemiddelde tank tegenwoordig. En dat met een groep DPSers die ook nog eens een buff krijgen en een full nuke moeten uitvoeren. Een fight als Nefarian, met verschillende phaseshifts, en nog mooier geen cloak = instant death.

Spijt me wel, maar qua skill wat ik tegenwoordig zie rondrennen, is het van kwaad naar erger gegaan. Teveel kids die het spel zijn gaan spelen en totaal geen flauw benul hebben hoe te spelen.

En je voorbeeld van de blue-gegearde speler die je meedroeg. Nou voor jouw info, dat kan nog steeds daar hoef je echt niet voor terug naar Vanilla wow. TOC25 anyone? En het hoeft niet eens TOC25 te zijn, het kon al in Naxxramas.

Nee kom aub niet aanzetten met mensen in WoTLK zijn meer skilled. Het zijn betere whiners tegenwoordig daar zal ik je gelijk in geven. 2 wipes en helft leaved een group/raid want ja dat is niet mogelijk natuurlijk! Terwijl je in vanilla met een raid in Scholomance zelfs 5x kon wipen en mensen nog vrolijk zeiden, "come on guys, let's try again".

/rant off

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gistere weer duidelijk huilen met de pet op, alles gaat goed tegen putricide, maar zodra phase 3 begint vallen de healers neer met bosjes.

te traag om van de goo weg te rennen, vergeten ze de tank te healen met alles wat ze hebben bij het switchen.
Mensen die echt om de domste dingen dood gaan.

diep en diep triest.
6x de fight aangegaan gisteren en gewoon 6x zien dat de boss rond de 2% of 5% health heeft en daarna weer po 30% zit. en zo gaat het helaas al een tijdje gelukkig wil de raid leader hem niet skippen :D, en gaan we daarna pas door op de rest.
Blood princes wel gedaan even als tussen pauze gisteren, mooie ofhand geloot voor bijna geen dkp :)
Shadow Silk Spindle].

2961 sp nu unbuffed en 937haste en nu maar hopen op volgende week een betere trinket en dan ga ik eindelijk mezelf kwa dmg overtreffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:12
Misschien wel leuk om te melden dat wanneer je je account overzet naar een Battle.net account
je dan 7 gratis speeldagen cadeau krijgt van Blizzard.
Kwam mij goed uit omdat ik al een tijdje gestopt was met WoW (een jaartje) en niet meteen een gamecard wilde kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:37
HTT-Thalan schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:34:
ze reageren dagenlang niet op GM tickets
Mwah, ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb afgelopen week een paar tickets gemaakt. Ik zal niet zeggen dat ze binnen een uur zijn beantwoord, maar toch zeker wel binnen een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gisteren bagger run gehad, gg blizzard... hele tijd lag en aan 't einde DC Roulette @ Rotface. Dacht dat ze eindelijk hun zaakjes weer op orde hadden na de constante lag @ Outland de laatste maanden. Gaf ze vorige week nog een compliment maar dat is onmiddelijk afgestraft :( :P

Verder deze week maar es Affliction gebleven @ Saurfang en Doomguard laten stunnen, werkt nog vrij aardig. En DPS een stukkie hoger, 10.5k zonder flask/foodbuff ^^. Life Tap buff is erg nice, scheelt een hoop life tappen en geeft dus hogere dps. Dat in combinatie met een werkende icc buff @ pet heeft me toch nog een aardige boost @ dmg gegeven :)

Gear begint ook aardig te worden, helaas raakt m'n DKP op ;( :P 3306sp met Fel Armor en 1082 haste met spellstone nomnom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Mektheb schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:05:
Gistere weer duidelijk huilen met de pet op, alles gaat goed tegen putricide, maar zodra phase 3 begint vallen de healers neer met bosjes.

te traag om van de goo weg te rennen, vergeten ze de tank te healen met alles wat ze hebben bij het switchen.
Mensen die echt om de domste dingen dood gaan.

diep en diep triest.
6x de fight aangegaan gisteren en gewoon 6x zien dat de boss rond de 2% of 5% health heeft en daarna weer po 30% zit. en zo gaat het helaas al een tijdje gelukkig wil de raid leader hem niet skippen :D, en gaan we daarna pas door op de rest.
Blood princes wel gedaan even als tussen pauze gisteren, mooie ofhand geloot voor bijna geen dkp :)
Shadow Silk Spindle].

2961 sp nu unbuffed en 937haste en nu maar hopen op volgende week een betere trinket en dan ga ik eindelijk mezelf kwa dmg overtreffen
Neem aan dat je het over 25man hebt.

Je kunt phase 3 wel makkelijker maken door 2 groepen te maken, als in je melee staat gewoon achter de boss (groep 1) en al je ranged stacked precies aan de buitenkant van het slimeveld, dan weet je zeker dat alle mallables 1 kant opvliegen en als ie dus mallable doet dat alle ranged een stukje beweegt.

Verder, weet niet of jullie het al zo doen, maar om raid damage te minimaliseren in p3 gebruik je 3 tanks als volgt:

Tank 1 tot 2 stacks
Tank 2 taunt, tot 2 stacks
Tank 3 taunt, tot 2 stacks
Tank 1 taunt, tot 3 stacks
Tank 2 taunt, tot 3 stacks
Tank 3 taunt, tot 3 stacks
....etc....

Als ie bij tank 3 4 stacks nog niet dood is dan wipe je waarsch. omdat de raid damage dan te hoog is, maar dit zou geen probleem moeten zijn als je dps goed is (bij ons is de boss dood als de 2de tank 3 stacks heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:55:
[...]

Je post is heel erg leuk opgesteld, maar in vele opzichten ben ik het gewoon niet met je eens. Roepen dat mensen in Vanilla wow slechter zijn dan tegenwoordig in WoTLK? Tuurlijk was de raidsetup makkelijker. 40 man ipv 25 man. Maar je HP en abilities waren ook 10x meer bedroevend. 4k HP t.o.v. 20k HP nu. De damage die je tegenwoordig ontvangt is vrijwel zo weinig dat je bijna een brainfreeze kunt hebben van 10 seconden voordat je char ook maar dichtbij doodgaan is. Met 4k HP wordt dat verhaal al een stuk anders. Een knockback van Ragnaros waardoor sommige in lava terechtkwamen was soms al voldoende om een stuk of 5 dpsers te verliezen.

Dan roep je heel mooi over het tankverhaal bij Vael. Die tanks hadden in die tijd aanzienlijk meer moeite om aggro te houden dan de gemiddelde tank tegenwoordig. En dat met een groep DPSers die ook nog eens een buff krijgen en een full nuke moeten uitvoeren. Een fight als Nefarian, met verschillende phaseshifts, en nog mooier geen cloak = instant death.

Spijt me wel, maar qua skill wat ik tegenwoordig zie rondrennen, is het van kwaad naar erger gegaan. Teveel kids die het spel zijn gaan spelen en totaal geen flauw benul hebben hoe te spelen.

En je voorbeeld van de blue-gegearde speler die je meedroeg. Nou voor jouw info, dat kan nog steeds daar hoef je echt niet voor terug naar Vanilla wow. TOC25 anyone? En het hoeft niet eens TOC25 te zijn, het kon al in Naxxramas.

Nee kom aub niet aanzetten met mensen in WoTLK zijn meer skilled. Het zijn betere whiners tegenwoordig daar zal ik je gelijk in geven. 2 wipes en helft leaved een group/raid want ja dat is niet mogelijk natuurlijk! Terwijl je in vanilla met een raid in Scholomance zelfs 5x kon wipen en mensen nog vrolijk zeiden, "come on guys, let's try again".

/rant off
Wat je hier zegt is ook niet helemaal waar hoor, met veel abilities ben je echt wel binnen een paar seconden dood ook al heb je 20k HP. Ook als je DPS'ers in 1x doodgingen in de lava dan waren ze gewoon nubs aangezien je er eigenlijk altijd direct kon uitzwemmen (en pots bestonden toen ook ;))

Ik denk overigens dat jullie beide gelijk hebben wat skill betreft: een gedeelte van de spelers is echt stukken beter dan in vanilla en hebben meestal ook sinds die tijd ervaring, het andere gedeelte is eind TBC / ergens in WOTLK ingestapt en is gewend aan de wekelijkse epics in de mail zonder wipes. Meestal haakten slechte spelers wel af in vanilla (of werden ze beter, er was geen grijs gebied mogelijk, raid or die), die blijf je echter nu wel terug vinden in je pugs/daily random hc's...
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.