Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fred44nl
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-08 11:30
J-roenn schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:33:
voor de tweakers die last hebben van de internetstoring bij Zeelandnet/Delta, als je een alternatieve DNS instelt lijkt alles weer te werken.
dat is niet altijd en overal waar, want ik gebruik nooit de dns van Delta/Zeelandnet
overigens lijkt de storing aan het op lossen te zijn.
het schijnt een enorme DDOS aanval te zijn geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door fred44nl op 28-08-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fred44nl
  • Laatst online: 27-08 11:30
Frostbite schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:29:
[...]
Volgens mij is dit bij mij al lang doorgevoerd. Voer eens een speedtest uit.
Ik neem aan dat je je kabelmodem ook al even uit / aan hebt gezet :+
men is er kennelijk nog druk mee bezig en lang niet iedereen heeft de beloofde upload snelheid.
en ja, opnieuw opgestart en snelheidstest doe ik met enige regelmaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
[b]Freaked in "[ZeelandNet] Ervaringen & Discussie"

Inmiddels de goedkeuring gegeven om over te stappen op glasvezel van Delta, als het goed is komt er een aannemer in november langs om de aansluiting te bespreken. Hopelijk verloopt dat soepeler dan bij robbierzz
Ik lees op het ZeelandNet forum dat hun administratieve systemen nog niet in staat zijn om lopende coax-abonnementen om te zetten naar glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Octopuz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:35:
[...]

Ik lees op het ZeelandNet forum dat hun administratieve systemen nog niet in staat zijn om lopende coax-abonnementen om te zetten naar glasvezel.
Klopt, kwam het gisteren ook tegen op https://www.delta.nl/over-delta/glasvezelzeeland/middelburg/ (onderaan).

Ze zijn hier in Zuid ondertussen al wezen schouwen (ben de enige in de straat) en volgende week zouden de civiele werkzaamheden starten.
Ben benieuwd wanneer ik daadwerkelijk over kan, maar als ik dit zo lees kan het nog wel even duren. Overigens kan mij het niet schelen dat ik e-mail adressen en factuurgeschiedenis kwijt raak, dus ze zouden mij direct over mogen gooien naar het nieuwe systeem. >:)

Overigens wordt in Middelburg door SPIE alleen de mensen direct aangesloten die een abbo hebben afgesloten, diegene die dat nog niet hebben worden later gedaan. Dus als je het nog niet gedaan hebt, direct aanmelden via https://www.deltaglasvezel.nl/ zodat de glasvezel direct totaan de gevel leggen als ze bij jou in de straat beginnen :)

[ Voor 15% gewijzigd door bluewalk op 28-08-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:55

avotar

P0werd by Black Coffee

bluewalk schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:40:
Ze gaan hier binnenkort glasvezel aanleggen (Middelburg-Zuid) en heb al flink wat navraag gedaan. DigitaleTV gaat gewoon via je internet verbinding (doen ze nu al en nog een keer bevestigd door twee medewerkers).

Verder zijn ze niet echt happig op je eigen apparatuur te gebruiken, maar vooralsnog lijkt het er op dat je met een media converter en een VLAN capable router (VLAN100 = internet) je eigen apparatuur zou kunnen gebruiken (kan iemand dit uit Middelburg - Mortiere of Goes bevestigen?).

Overigens kan je met het business pakket blijkbaar wel die Genexis modems/routers in bridge modus hangen (hier en daar gelezen).

Er staan in dit topic ook nog wat tips&tricks: [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie
Ik zie dat ze klaar zijn op de Oude Vlissingseweg. Ik woon zelf in een straat parallel er aan en zie in de zijstraat al paaltjes staan. Ze zullen hier vast ook komen.

Ik ben benieuwd wat er nu daadwerkelijk veranderen? Gaan ze inderdaad niet verder dan de meterkast?

En waarom zou ik glasvezel moeten willen, buiten dat me dat de mogelijkheid geeft om uiteindelijk zonder Delta ook een fatsoenlijke snelheid te krijgen?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:37

m-vw

Dus?

Freaked schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:55:
Hier blijft de upload-snelheid ook nog steeds steken op 30mbit (400/100 abonnement). Ondanks het Sagemcom-modem en de bijgewerkte wijkkast blijft de uploadsnelheid te laag. Volgens Delta is de wijkkast in principe gereed, maar met een aantekening dat er toch nog iets moet gebeuren aan de wijkkast. Wat, wanneer en waarom konden ze niet vertellen. 8)7

Een half jaar geleden had ik met het 250/30(?) abonnement een uploadsnelheid van 50mbit, blijkbaar ging dit om een test, raar dat dit een half jaar later beperkt blijft tot 30mbit.

Inmiddels de goedkeuring gegeven om over te stappen op glasvezel van Delta, als het goed is komt er een aannemer in november langs om de aansluiting te bespreken. Hopelijk verloopt dat soepeler dan bij robbierzz
Ik heb 250/50 maar haal maar 20 up. Volgens de helpdesk zijn er hier (Lewedorp) vorige week wel werkzaamheden geweest om de boel aan te passen, maar vrijdag was er nog niets verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
avotar schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:07:
[...]

Ik zie dat ze klaar zijn op de Oude Vlissingseweg. Ik woon zelf in een straat parallel er aan en zie in de zijstraat al paaltjes staan. Ze zullen hier vast ook komen.

Ik ben benieuwd wat er nu daadwerkelijk veranderen? Gaan ze inderdaad niet verder dan de meterkast?

En waarom zou ik glasvezel moeten willen, buiten dat me dat de mogelijkheid geeft om uiteindelijk zonder Delta ook een fatsoenlijke snelheid te krijgen?
Ze leggen het aan tot aan je meterkast. De rest is voor jezelf natuurlijk.

En waarom? Omdat het kan? :D Men legt het nu gratis aan, ik weet niet wat de kosten gaan zijn als je nu nee zegt. Ik denk dat het wel mee zal vallen want als Delta uiteindelijk iedereen over wilt hebben op glas, dan zullen ze het aantrekkelijk moeten maken (en houden).

Voor mij was de keuze voor de synchrone snelheid de doorslaggever. TV kijk ik toch al niet veel en vaste telefonie heb ik niet. Dus ik kijk er wel naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 00:11
Kan iemand bevestigen dat de highwinds news server van Zeelandnet/Delta eruit ligt :?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

bluewalk schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 18:27:
[...]

Ze leggen het aan tot aan je meterkast. De rest is voor jezelf natuurlijk.

En waarom? Omdat het kan? :D Men legt het nu gratis aan, ik weet niet wat de kosten gaan zijn als je nu nee zegt. Ik denk dat het wel mee zal vallen want als Delta uiteindelijk iedereen over wilt hebben op glas, dan zullen ze het aantrekkelijk moeten maken (en houden).

Voor mij was de keuze voor de synchrone snelheid de doorslaggever. TV kijk ik toch al niet veel en vaste telefonie heb ik niet. Dus ik kijk er wel naar uit.
Gezien al het gedoe van de laatste 2 weken, weet ik niet of ik wel zo happig ben op glasvezel.
Was toch wel blij met mijn coax kabeltje. Ik kon gewoon het Nederlands Elftal zien vrijdagavond bv.
Dat had me met DIT niet gelukt.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
avotar schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:40:
[...]

Gezien al het gedoe van de laatste 2 weken, weet ik niet of ik wel zo happig ben op glasvezel.
Was toch wel blij met mijn coax kabeltje. Ik kon gewoon het Nederlands Elftal zien vrijdagavond bv.
Dat had me met DIT niet gelukt.
Daar heb je helemaal gelijk in, nu kunnen wij als tweakers om die specifieke problemen wel heenwerken (eigen DNS met lange cache bv) maar inderdaad, met coax had je helemaal geen problemen.

Daarom baal ik ook dat ze het een of het ander aanbieden en geen hybride oplossing zoals internet via glas en tv via coax.

Lezen we mee Delta? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
De mensen die langs de deuren gaan en blauwe "Zet glasvezel aan"-kaarten van Delta achterlaten in brievenbussen, zijn dat deur-tot-deur verkopers van Delta of gaat het hier om schouwers van SPIE/VW Telecom?
bluewalk schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:43:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in, nu kunnen wij als tweakers om die specifieke problemen wel heenwerken (eigen DNS met lange cache bv) maar inderdaad, met coax had je helemaal geen problemen.

Daarom baal ik ook dat ze het een of het ander aanbieden en geen hybride oplossing zoals internet via glas en tv via coax.

Lezen we mee Delta? ;)
Op het eigen forum zegt een gebruiker dat de klantenservice heeft verteld dat die hybride oplossing wel mogelijk zal zijn. Wat het uiteindelijk is, zullen we komende tijd te weten komen.

[ Voor 61% gewijzigd door timmie1 op 08-09-2020 22:45 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
timmie1 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:43:
Op het eigen forum zegt een gebruiker dat de klantenservice heeft verteld dat die hybride oplossing wel mogelijk zal zijn. Wat het uiteindelijk is, zullen we komende tijd te weten komen.
Dan hoop ik niet dat je het hebt over Bordewolf, die zit daar een beetje te trollen omdat hij problemen heeft met Caiway....
Delta personeel die ik gesproken heb zeggen wel dat ze er mee bezig zijn maar dat het voorlopig nog niet gaat gebeuren. Maar misschien dat met de samenvoeging van het klantensysteem van coax en glas het wel mogelijk wordt, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Op verzoek de titel gewijzigd met de huidige naamgeving van Zeelandnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieB
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:01
Bij ons in de dorpen van de gemeente Apeldoorn is Delta inmiddels ook gestart met een campagne om glasvezel aan te leggen. Ze zeggen dat als vooraf inschrijft je de aansluitkosten van 650 niet hoeft te betalen. Helaas kan je dan alleen enkele providers kiezen waar ik niet blij van wordt. Weet iemand hoe het dan gaat als je na de campagne (mits aanleg doorgaat) glasvezel wilt. Kan je dan ook een andere aanbieder zoals bijvoorbeeld t-mobile kiezen? En leggen ze dus alleen de glasvezel aan voor de huizen die een abbo hebben afgeloten? Dat is toch onlogisch eigenlijk? Voorheen werdt volgens mij iedereen aangesloten als een bepaald percentage in de wijk had ingeschreven.

Windhoos Ryzen 7800x3d | rtx 5060 8 gb | 32gb & Macbook Air m3 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:36

lier

MikroTik nerd

In Doorn hebben ze alleen de mensen die zich aangemeld hadden, aangelsoten op glasvezel. Maar dat staat los van de providers die aan gaan bieden over deze glasvezel en los van of je een abonnement af gaat nemen:

Aanmelding ≠ abonnement!

De beschikbare providers is beperkt, heeft te maken met welke providers overeenkomsten hebben met de kabeltrekker.

[ Voor 4% gewijzigd door lier op 09-09-2020 11:49 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50
Ik verhuis binnenkort naar Zeeland en ben me een beetje aan het oriënteren op internetproviders. Glasvezel ligt er nog niet (centrum Middelburg). Ik heb niet heel veel opties maar KPN is er één van (heb nu Xs4all, naar tevredenheid). Ik heb nul ervaring met Delta internet, zonder heel het topic hier door te spitten, is deze aan te bevelen als provider? Ik ben geen die-hard downloader maar kijk wel tv via Canal Digitaal, een 100Mbit ook daadwerkelijk halen zou wel prettig zijn. Upload boeit me niet zo.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:45:
Ik verhuis binnenkort naar Zeeland en ben me een beetje aan het oriënteren op internetproviders. Glasvezel ligt er nog niet (centrum Middelburg). Ik heb niet heel veel opties maar KPN is er één van (heb nu Xs4all, naar tevredenheid). Ik heb nul ervaring met Delta internet, zonder heel het topic hier door te spitten, is deze aan te bevelen als provider? Ik ben geen die-hard downloader maar kijk wel tv via Canal Digitaal, een 100Mbit ook daadwerkelijk halen zou wel prettig zijn. Upload boeit me niet zo.
Ik heb ondertussen al 10+ jaar ervaring en dik 7 jaar daar van in mijn eigen woning (Vlissingen en nu Middelburg). Ik heb in totaal denk ik 5 tot 7 keer storing gehad dat het er uit lag, verder altijd stabiele en snelle verbinding (haal altijd de up/down snelheden).
Ik heb echter wel begrepen dat de verbindingen in Zeeuws-Vlaanderen een stuk minder betrouwbaar zijn, maar daar heb je in Middelburg centrum geen last van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-10 12:00
Ja, DELTA is aan te bevelen. Het is de kabelexploitant in deze stad en heeft het kabelnetwerk inmiddels helemaal gemoderniseerd met Docsis 3.1

DELTA biedt bij kabelinternet volgens mij internet-only aan, voor als je je canal digiaal schotel wil houden.
Flexpakket basis 100/10, EUR 49,-

Voor zo'n internet-only kun je natuurlijk ook je XS4ALL meeverhuizen naar je nieuwe adres.
Of ga je wellicht wonen in een wijk van Middelburg, waar Delta Fiber Netwerk de komende maanden glasvezel gaat aanleggen? https://www.delta.nl/over-delta/glasvezelzeeland/middelburg/
Dan kun je daar voor gaan. Bijv. tijdelijk nog XS4ALL meeverhuizen en naar glasvezel van DELTA overstappen als het aangelegd is.

[ Voor 12% gewijzigd door davides op 10-11-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50
Internet only is wel de way to go dan. (Canal Digitaal gaat via het net en niet via een schotel ;) )

Volgens mij biedt KPN 200/20 voor 49,- per maand, eens even checken voor de zekerheid. Bedankt alvast.

M'n huisje staat nog niet op de glasvezelkaart, maakt niet uit. 'Gewoon' internet is prima voor mij.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:53
Even hier de vraag: Is het normaal dat het zappen door de gids (en kanalen) zo traag is? Als ik in de gids van kanaal wissel duurt het denk ik een halve tot hele seconde voordat de gids is versprongen. Ook moet je wachten tot hij is versprongen voordat hij reageerd op de volgende knop.

Heb al de ontvanger naar factory default gezet en ook eerder deze week een nieuw kastje gehad, maar het blijft traag. (ja aansluiting op modem is ook vervangen.
Het is nu zo dat we niet meer zappen via de gids, maar liever direct het kanaalnummer ingeven.

Ik kom van KPN iTV af en dat ging vééél sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

MuddyMagical schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:00:
Even hier de vraag: Is het normaal dat het zappen door de gids (en kanalen) zo traag is? Als ik in de gids van kanaal wissel duurt het denk ik een halve tot hele seconde voordat de gids is versprongen. Ook moet je wachten tot hij is versprongen voordat hij reageerd op de volgende knop.

Heb al de ontvanger naar factory default gezet en ook eerder deze week een nieuw kastje gehad, maar het blijft traag. (ja aansluiting op modem is ook vervangen.
Het is nu zo dat we niet meer zappen via de gids, maar liever direct het kanaalnummer ingeven.

Ik kom van KPN iTV af en dat ging vééél sneller.
Kijk je gewoon TV of via het witte kastje?
In het eerste geval heb ik dat op mijn tv ook, via m'n witte kastje eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:53
avotar schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:25:
[...]

Kijk je gewoon TV of via het witte kastje?
In het eerste geval heb ik dat op mijn tv ook, via m'n witte kastje eigenlijk niet.
Ik kijk via de aparte HD ontvanger (die bij mij zwart is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

MuddyMagical schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:16:
[...]

Ik kijk via de aparte HD ontvanger (die bij mij zwart is)
Dan kan ik je niet helpen. Bij mij zit de smartcard direct in mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Die Delta iptv kastjes zijn antiek traag. Is bekend probleem van het televisieplatform van Delta en Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Delta is momenteel op een agressieve manier glasvezelabonnementen aan het promoten door middel van deurverkopers. Via de deurverkopers schijnt Delta een vrijblijvend contract van 3 maanden kosteloos 1Gbit FttH inclusief gratis aanleg naar binnen, installatie en activatie aan te bieden. Wel moet er €30,00 borg voor het modem worden betaald. Zijn er meer mensen hier die zo'n aanbod hebben gekregen en daarvan gebruik hebben gemaakt? Wat zijn jullie ervaringen hiermee, is het écht zo vrijblijvend als men aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik had begrepen dat je er gelijk 2 jaar aan vast zat, maar ik heb ze nog niet aan de deur gehad dus met zekerheid kan ik het je niet vertellen.

Ik heb het zelf trouwens maar heel kort overwogen om glasvezel te nemen. De kabel bevalt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 16:18

bonyuri

Investigator!

Ik heb besloten om te wachten tot glasvezel binnen ligt en dan ook te kijken naar andere aanbieders.
Delta is zeker niet slecht, maar ik kan me zo maar voorstellen dat er ook andere providers zijn die een beter aanbod gaan hebben.

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 19:47
Delta zegt op zijn bestelpagina:

"Per 1 januari 2021 wijzigen wij onze prijzen en een aantal andere zaken."

https://www.delta.nl/wijzigingen2021/

In de praktijk wijzigen alleen de prijzen en gaat FOX een aantal wijzigingen doorvoeren:

"FOX is recentelijk overgenomen door Disney. Daardoor veranderen er een aantal zaken zoals de pakket indeling maar ook de naam. Wat de naam van het nieuwe pakket gaat worden dat wordt in december door FOX bekend gemaakt. Deze aangepaste naam vindt u vanaf januari 2021 terug op uw factuur en op onze zenderlijst."

FOX heet vanaf 1 januari 2021 ESPN:

https://www.foxsports.nl/...s-heet-vanaf-januari-espn

[ Voor 10% gewijzigd door Jassy op 01-12-2020 10:07 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Zijn er hier toevallig meer mensen die de laatste week, 2 weken , onder vinden dat het internet regelmatig per dag weg valt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
vind het beltarief toen een forse stijging procentueel gezien. 0,11 -> 0,15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

dierkx36 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:55:
Zijn er hier toevallig meer mensen die de laatste week, 2 weken , onder vinden dat het internet regelmatig per dag weg valt :?
Wat is regelmatig? Ik heb het laatst gezien dat het twee keer achter elkaar gebeurde, maar verder helemaal niet (dat weet ik omdat de site-2-site verbinding meldt dat hij down is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
lier schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:31:
[...]

Wat is regelmatig? Ik heb het laatst gezien dat het twee keer achter elkaar gebeurde, maar verder helemaal niet (dat weet ik omdat de site-2-site verbinding meldt dat hij down is).
De afgelopen 3 uur is mijn internet verbinding 8 keer kortstondig verbroken.
Dit is nou al een aantal dagen aan de gang, alleen weet ik niet zeker of het nou aan zeelandnet ligt of wat anders, vandaar de vraag.

[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 23-12-2020 21:59 ]

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Bij mij eigenlijk niet.
Maar het ligt heel erg aan waar je woont natuurlijk en of je via de kabel zit of glasvezel.

Ik zit hier op 4336AN op de kabel en heb de laatste dagen geen problemen gehad.... met mijn internetverbinding.

• dierkx36
avotar schreef op donderdag 24 december 2020 @ 07:17:
Bij mij eigenlijk niet.
Maar het ligt heel erg aan waar je woont natuurlijk en of je via de kabel zit of glasvezel.

Ik zit hier op 4336AN op de kabel en heb de laatste dagen geen problemen gehad.... met mijn internetverbinding.
Jij zit aan de overkant :P
Internet/tv/telefoon gaat hier ook over de kabel, alleen zitten wij op een andere aansluiting als jullie denk ik.

Het ging de hele dag goed, tot vanavond : weer een paar uur lang om de haverklap internet er kortstondig uit.

Ga morgen wel proberen de klantenservice te pakken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
timmie1 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:43:
Vandaag contact gehad en het antwoord is ‘nee’. Tenzij je een zakelijk abonnement neemt van 10 euro per maand extra, is bridge mode niet mogelijk.
Dan maar de mediaconverter-kant op (op termijn een router met glasvezelpoortje, maar een TP-Link van 17 euro is goedkoper).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Octopuz schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:12:
[...]

Vandaag contact gehad en het antwoord is ‘nee’. Tenzij je een zakelijk abonnement neemt van 10 euro per maand extra, is bridge mode niet mogelijk.
Dan maar de mediaconverter-kant op (op termijn een router met glasvezelpoortje, maar een TP-Link van 17 euro is goedkoper).
Volgens de persoon die ik gesproken heb is bridge wel mogelijk, als je aanhoudt met zeuren krijg je een ander genexis modum die wel in bridge modus kanl. Je zou hier extra druk bij kunnen uitoefenen door bv een maand het business pakket af te nemen voor een maandje.

Over een paar weken zou ik ook het pakket moeten ontvangen (de vezel hangt hier al een paar weken klaar, afgemonteerd en getest (0.6db loss dus erg goed). Gaat ie direct de dream machine in en geen monteur inplannen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 15:02
Rare latency problemen vandaag, meer mensen met problemen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1EZHAaJ_yoooj780ELQJHsB6kAQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D1CMxjfCZ2xjjPc8CQ3WvxMG.png?f=user_large

hmm, ja dus https://allestoringen.nl/storing/delta/

[ Voor 9% gewijzigd door Wannial op 28-04-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik zit met het "leuke" fenomeen dat mijn modem vol lijkt te lopen.

Een fabrieksreset zorgt er voor dat hij weer zonder problemen werkt. Dat gaat zo een dag of 8 goed en dan begint het gedoe weer. Op random momenten valt mijn verbinding volledig weg, zowel draadloos en bedraad. Op afstand zien ze niets op de modem en wij zien aan de lichtjes verder ook niets.

Dat wegvallen duurt iets van 30 seconden tot 2 minuten en dan is alles weer goed. En dat begint met 1 of 2 keer per dag en dat wordt dan steeds frequenter.
En daarna begint de latency op te lopen.

Totdat we dus weer een fabrieksreset doen, dan is alles weer goed.

Ik laat de fabrieksreset maar steeds door Delta zelf doen, zodat het gelogd wordt, want tot nu toe krijg ik de serviceafdeling niet zo ver dat ze iemand langs sturen of me een andere modem toesturen. Ik kreeg al eens de tip van een oud monteur om er gewoon de stekker uit te trekken, dan moeten ze wel. Maar ja, dat is met permanent thuiswerken ook niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Welk modem gebruik je, @avotar ? En heb je een alles-in-1 pakket of internet only? In beide gevallen: als je de telefoon niet gebruikt dan zou je nog ervoor kunnen kiezen om een eigen router neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

lier schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:27:
Welk modem gebruik je, @avotar ? En heb je een alles-in-1 pakket of internet only? In beide gevallen: als je de telefoon niet gebruikt dan zou je nog ervoor kunnen kiezen om een eigen router neer te zetten.
Ik heb een alles-in-1-pakket, maar ik gebruik de telefoon nog wel voor nood voor m'n kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Welk modem gebruik je, @avotar? En heb je nog andere netwerkapparatuur in gebruik? Graag van alles merk, model en (indien bekend) firmware versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

lier schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:44:
Welk modem gebruik je, @avotar? En heb je nog andere netwerkapparatuur in gebruik? Graag van alles merk, model en (indien bekend) firmware versie.
Een witte. ;)
Ik ben niet thuis momenteel, zal kijken of ik daar vanavond of morgen een antwoord op kan geven.
Maar het is zo'n 1 gb modem.

Het enige wat er bedraad aanhangt is een TP-Link EAP245 zodat ik ook wifi heb op bovenverdiepingen aangezien de eerste verdieping een betonnen vloer heeft.
Ik had ook een paar tp-link powerline adapters, maar die heb ik op advies van Delta er al uit gehaald.

En ik heb nog ip5 kabels in plaats van ip 6, maar het kan er bij mij niet in dat dat het veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
Ik heb het modem vervangen door een TP-Link mediaconverter (MC220L) en in mijn eigen router VLAN 100 ingesteld. Zo heb ik ook geen probleem met dubbele NAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
avotar schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:04:

Totdat we dus weer een fabrieksreset doen, dan is alles weer goed.
Werkt dat ook met het resetknopje op het modem?
Ik ken iemand wiens verbinding eruit klapt als hij het achterliggende wifi-AP even loshaalt, hij moet dan ook DELTA bellen voor een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Octopuz schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:39:
[...]

Werkt dat ook met het resetknopje op het modem?
Ik ken iemand wiens verbinding eruit klapt als hij het achterliggende wifi-AP even loshaalt, hij moet dan ook DELTA bellen voor een reset.
Nee, er moet echt een factory reset gedaan worden.
Een herstart of reset is niet voldoende helaas.

(ik hoop overigens dat de rest van je post niet voor mij bedoeld was, want de meeste woorden herken ik wel maar verder zegt het me heel weinig ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door avotar op 03-05-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
avotar schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:58:
[...]

Nee, er moet echt een factory reset gedaan worden.
Een herstart of reset is niet voldoende helaas.
Ik bedoelde met het kleine knopje dat je met een paperclip o.i.d. moet indrukken, dat zou ook een factory reset moeten geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

@avotar ik had ongeveer dezelfde problemen (zie: Frostbite in "[Delta Internet/TV] Ervaringen & Discussie")

Bij mij was het het coax kabeltje van de muur naar de kabelmobem. Die witte (F@ST 3890v3) heeft een foutenlog die oploopt en als hij vol is dan werkt internet niet meer. Beetje zelfde wat jij beschrijft.

Ik had het zelf vanwege die kabel al telkens na een dag of 2 / 3. Na een reset van het modem (de tellers worden weer gereset naar 0) had ik weer internet.
Delta was eerst terughoudend en nadat ik nogmaals contact opnam na weer geen internet, hebben ze uiteindelijk een monteur gestuurd.

[ Voor 7% gewijzigd door Frostbite op 03-05-2021 18:42 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Octopuz schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:56:
[...]

Ik bedoelde met het kleine knopje dat je met een paperclip o.i.d. moet indrukken, dat zou ook een factory reset moeten geven.
Ik kan eens kijken, maar het voordeel van het laten doen is dat zij gelijk de netwerknamen terugzetten en mijn verzoek hopelijk ook genoteerd wordt. :X

Als is dat wellicht met de informatie van @Frostbite in het achterhoofd dan niet zo relevant meer.
Frostbite schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:41:
@avotar ik had ongeveer dezelfde problemen (zie: Frostbite in "[Delta Internet/TV] Ervaringen & Discussie")

Bij mij was het het coax kabeltje van de muur naar de kabelmobem. Die witte (F@ST 3890v3) heeft een foutenlog die oploopt en als hij vol is dan werkt internet niet meer. Beetje zelfde wat jij beschrijft.

Ik had het zelf vanwege die kabel al telkens na een dag of 2 / 3. Na een reset van het modem (de tellers worden weer gereset naar 0) had ik weer internet.
Delta was eerst terughoudend en nadat ik nogmaals contact opnam na weer geen internet, hebben ze uiteindelijk een monteur gestuurd.
Die hebben ze bij de vorige keer inderdaad vervangen en dat zorgde er voor dat ik van een dag of 3 (dus zo'n beetje wat jij ook hebt) naar een dag of 10 ga.

De vorige eigenaar van die huis heeft nogal lopen hobby'en met de kabels. Voor wat ik zie heeft hij hem afgesplitst in de meterkast en hem zelf doorgetrokken naar verder in het huis.
Zou ik dus toch onder de vloer moeten. Klote.

[ Voor 18% gewijzigd door avotar op 04-05-2021 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

avotar schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:13:
[...]

Ik kan eens kijken, maar het voordeel van het laten doen is dat zij gelijk de netwerknamen terugzetten en mijn verzoek hopelijk ook genoteerd wordt. :X

Als is dat wellicht met de informatie van @Frostbite in het achterhoofd dan niet zo relevant meer.
[...]

Die hebben ze bij de vorige keer inderdaad vervangen en dat zorgde er voor dat ik van een dag of 3 (dus zo'n beetje wat jij ook hebt) naar een dag of 10 ga.

De vorige eigenaar van die huis heeft nogal lopen hobby'en met de kabels. Voor wat ik zie heeft hij hem afgesplitst in de meterkast en hem zelf doorgetrokken naar verder in het huis.
Zou ik dus toch onder de vloer moeten. Klote.
Kleine update: monteur is vanochtend weer geweest en heeft alle aansluitingen tussen de voordeur en de modem vervangen. De reden hiervoor is wat hierboven ook al geschetst is.
Mocht het nog optreden, dan is er nog 1 kabel die vervangen kan worden. Die zit alleen in de kruipruimte, dus ik kon wel leven met zijn idee om eerst te zien of dit wat doet. :+

Ik moet zeggen: alle verhalen over de service van Delta, ik kan me er niet in vinden. Je treft wel eens een verkeerde als je belt, maar die heb je overal.

Wat ik wel geleerd heb: met Delta Mobiel moet je goed opletten. Ze adverteren erg met het T-Mobile principe. Is je databundel op, dan hou je een dataverbinding, alleen is die qua snelheid erg geknepen. Waar ik in elk geval overheen gelezen had, was dat je daar wel bizar veel voor betaald. Mijn dochter had 400 mb boven haar bundel verbruikt, kost dus gewoon 50 euro |:( 8)7
Terwijl ze 1 gb voor 11 euro heeft in haar abo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Van de week een schouwer aan de deur gehad van Delta.
Ik en met mij schijnbaar iedereen hier in elk geval in Middelburg-Zuid, krijgt gratis de glasvezel aansluiting in de meterkast.

Volgens die schouwer hebben ze een fout gemaakt met de vergunningen en is het nu zo dat ze of de kabels moeten verwijderen of iedereen moeten aansluiten.

Het voelde als een vaag verhaal. Heeft iemand hier daar meer over gehoord? Anders bel ik Delta zelf hoe het nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Ik vond het ook al zo vreemd dat in andere steden, bv gemeente Vlissingen iedereen standaard de glasvezel binnen kreeg maar in Middelburg-Zuid pas als je het abbo afsloot.

Al met al klinkt het zeer plausibel, gezien de administratieve rommel bij Delta rondom dit project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
In Goes en Kapelle wordt de glasvezel alleen nog naar binnen gebracht bij het nemen van een (test)abonnement via glasvezel. Bestaande coax abonnementen worden voorlopig nog niet overgezet naar glasvezel. Het aandeel daadwerkelijk aangesloten huizen is in deze steden dan ook vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Noem mij maar ouderwets, maar voorlopig heb ik meer vertrouwen in coax dan in glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:14
Is er al bekend of Delta het EK in 4k gaat uitzenden?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
carpebios schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:32:
Nee, is nog niet bekend. (ZeelandNet forumdiscussie | Nieuwspagina DELTA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Hebben FttH-klanten ook toegang tot DELTA WiFiSpots, en zendt het geleverde FtH modem dit gastnetwerk ook uit? Of dient men daarvoor een coax abonnement bij Delta aan te gaan?

Is het tevens nog steeds mogelijk om met de DELTA inloggegevens in te loggen bij de Ziggo WiFispots, en zo ja, werkt dat tegenwoordig nog enigzins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
timmie1 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:33:
Hebben FttH-klanten ook toegang tot DELTA WiFiSpots, en zendt het geleverde FtH modem dit gastnetwerk ook uit? Of dient men daarvoor een coax abonnement bij Delta aan te gaan?

Is het tevens nog steeds mogelijk om met de DELTA inloggegevens in te loggen bij de Ziggo WiFispots, en zo ja, werkt dat tegenwoordig nog enigzins?
Sinds ik over ben op glasvezel kan ik geen WifiSpots gegevens meer vinden in MijnDELTA. Dus ik denk dat het er geen onderdeel van is.
Als het nog wel onderdeel is van je (kabel)abonnement zou het nog steeds moeten werken bij Ziggo. Al is de doelgroep wel kleiner geworden nu mobiele databundels betaalbaarder zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Octopuz schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:39:
[...]

Sinds ik over ben op glasvezel kan ik geen WifiSpots gegevens meer vinden in MijnDELTA. Dus ik denk dat het er geen onderdeel van is.
Als het nog wel onderdeel is van je (kabel)abonnement zou het nog steeds moeten werken bij Ziggo. Al is de doelgroep wel kleiner geworden nu mobiele databundels betaalbaarder zijn geworden.
Nu je het zegt, ik zou zweren dat ik dit de eerste weken nog had maar kan het nu ook niet meer vinden.
Al heb ik het eigenlijk nooit gebruikt buiten om een testje paar jaar terug.

Zo zijn er stiekem al een aardig wat dingen die niet meer werken bij overstap naar glasvezel:
- je zeelandnet adres -> wordt @delta.nl
- niewsgroepen (highwinds.zeelandnet.nl)
- wifispots
- alle nadelen van DIT (doorspoelen o.a.)

Verbding zelf is hier al maanden stabiel en trek altijd de volle snelheid. Daarover echt wel tevreden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
bluewalk schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:47:
[...]

Zo zijn er stiekem al een aardig wat dingen die niet meer werken bij overstap naar glasvezel:
- je zeelandnet adres -> wordt @delta.nl
Die is bij mij blijven werken. Ik denk dat dat afhangt van je migratie-moment, toen jij overstapte was de administratie er nog niet klaar voor en moest je in het Caiway-systeem als nieuwe klant worden ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Octopuz schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:53:
[...]

Die is bij mij blijven werken. Ik denk dat dat afhangt van je migratie-moment, toen jij overstapte was de administratie er nog niet klaar voor en moest je in het Caiway-systeem als nieuwe klant worden ingevoerd.
Oh dat zou inderdaad goed kunnen. Fun fact is dat alle opnamens die ik in de TV app had wel behouden zijn. Gok dat er inderdaad al delen gekoppeld waren.

Zojuist nog geprobered mijn oude adres te registreren als extra mailbox bij mijn ouders, maar helaas; is al in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
carpebios schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:32:
Kennelijk gaat het niet gebeuren (totaaltv.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:14
WTH, zou er nog een andere manier zijn om het wel in 4k te kunnen kijken, met de NPO app bijvoorbeeld op een smart tv?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Je kan een maandabonnement nemen bij KPN. KPN geeft het namelijk wel door in 4K HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 23:28
Ik heb al jarenlang een glasvezel aansluiting bij Caiway of Delta(heb geen andere keuze). Sinds mijn laatste overstap van Caiway naar Delta kan ik geen Disney+ meer kijken. Ik krijg foutmelding 73. Disney+ is in mijn regio niet beschikbaar.
Ook vrienden van mijn kinderen die hier over de vloer komen kunnen, eenmaal verbonden met mijn WiFi, geen Disney+ kijken.
Na wat speurwerk kwam ik erachter dat mijn ip-adres is gelokaliseerd in de Verenigde Staten.
Meerdere malen contact gehad met Delta, maar deze krijgen het niet opgelost.
Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 17:45
ik zit sinds 2 maanden ook op delta fiber en ook ik heb een ip uit de vs :S verder geen problemen mee (heb geen disney+ ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
Ik heb een IP dat in Naaldwijk uitkomt meestal. Zit bij Delta op glasvezel, met wel een hostnaam die op caiway.nl eindigt.
Vrees toch dat Delta de enige is die je probleem kan oplossen, of het IP-blok moet recent van eigenaar gewijzigd zijn maar nog niet in de geolocatie-databases zijn aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:09
Ola,

Ik zit er aan te denken om over te stappen van onze VDSL lijn naar de kabel, Delta.

Ik zie dat ze tegenwoordig ook tv kastjes hebben die over de UTP gaan, oftwel IPTV. Hoe is de ervaring hiermee ? Hoe is de kwaliteit ? Ik kan hier maar weinig over vinden op het wereld wijde web.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Galaxis schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:10:
Ola,

Ik zit er aan te denken om over te stappen van onze VDSL lijn naar de kabel, Delta.

Ik zie dat ze tegenwoordig ook tv kastjes hebben die over de UTP gaan, oftwel IPTV. Hoe is de ervaring hiermee ? Hoe is de kwaliteit ? Ik kan hier maar weinig over vinden op het wereld wijde web.
Wij zijn er erg tevreden over. De grote les is, gebruik het kastje bekabeld, niet via wifi.
Irritante is dat je niet alles kunt doorspoelen, maar dat heeft meer met rechten te maken dan met Delta denk ik.

Maar verder geen klachten over Delta en de kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Bij Delta glasvezel abo MOET de settopbox zelfs bedraad worden aangesloten. Just an FYI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

bonyuri schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:58:
Bij Delta glasvezel abo MOET de settopbox zelfs bedraad worden aangesloten. Just an FYI :)
Ik neem het gelijk aan. Ik weet van mijn vorige woning dat het ook via wifi kon, alleen dat moet je niemand aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:55
patrickt35 schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:55:
Ik heb al jarenlang een glasvezel aansluiting bij Caiway of Delta(heb geen andere keuze). Sinds mijn laatste overstap van Caiway naar Delta kan ik geen Disney+ meer kijken. Ik krijg foutmelding 73. Disney+ is in mijn regio niet beschikbaar.
Ook vrienden van mijn kinderen die hier over de vloer komen kunnen, eenmaal verbonden met mijn WiFi, geen Disney+ kijken.
Na wat speurwerk kwam ik erachter dat mijn ip-adres is gelokaliseerd in de Verenigde Staten.
Meerdere malen contact gehad met Delta, maar deze krijgen het niet opgelost.
Hebben meer mensen dit probleem?
Je kan het beste een probleem melden bij Disney.
Het is niet zo dat een IP Amerikaans, of Nederlands, of uit een ander land komt. Het kan wel zijn dat de range in het verleden in een ander land is gebruikt. En dat de Geo database die Disney gebruikt nog oud is en geupdate moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puller
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 03-10 14:52
Vraag over het doorspoelen, wij hebben nog ziggo maar hebben een aanbod voor delta glas ( als er genoeg meedoen). Doorspoelen gaat bij ziggo prima bij opgenomen programma’s (ziggo next box)maar niet bij gewoon terugkijken. Althans bij onze nederlandse commercielen. Hoe zit het versneld spoelen bij delta glas opgenomen programma’s. Is best wel een puntje bij ons bij de keuze.
avotar schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:42:
[...]

Wij zijn er erg tevreden over. De grote les is, gebruik het kastje bekabeld, niet via wifi.
Irritante is dat je niet alles kunt doorspoelen, maar dat heeft meer met rechten te maken dan met Delta denk ik.

Maar verder geen klachten over Delta en de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
@Puller wij zitten sinds kort bij Caiway dus ik weet niet exact hoe dit bij Delta geregeld is maar komen ook vanaf Ziggo.

Wij namen vaak een programma op om deze vervolgens een half uur later te starten zodat we de reclames door kunnen spoelen. Met het kastje van Caiway zien wij echter de opname pas nadat het programma is afgelopen en is doorspoelen dus niet mogelijk bij de commerciële zenders. Of je ook niet kunt doorspoelen als het programma volledig is opgenomen durf ik niet te zeggen, dat heb ik nog niet kunnen testen.

Wij balen hier wel een beetje van en hadden achteraf sowieso qua prijs beter Delta kunnen nemen maar ons werd wijs gemaakt dat dit Caiway gebied is en ook zelf de netbeheerder is waardoor ik de aanname heb gemaakt dat Delta hier dan ook niet kan leveren. Dat was ook zo totdat de glas verbinding geactiveerd werd. De aansluiting is echter wel degelijk een Delta aansluiting en de factuur voor de aanleg kwam ook gewoon van Delta. Niet dat wij die factuur hoeften te betalen maar ontving hem toch in de mailbox.

Qua klantenservice zijn wij alles behalve tevreden over Caiway maar ook Delta was slecht in het doorverwijzen naar Caiway voor de aanvraag van glasvezel.

De glasvezel kabel lag al voor de deur maar de vorige eigenaar van de woning heeft deze destijds niet door laten trekken naar de woning.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puller
@Radiance Ze hebben bij ons in het dorp een tijdelijke delta glas winkel , maar ben daar nog niet geweest. Hoop dat ze daar een demo opstelling hebben vwb tv zodat ik het zelf kan bekijken. Ben van de generatie die ook nog gewoon tv kijkt en inderdaad ook opnemen en een half uur later kijken met doorspoelen vd commercials.
Kan aanmelden tot half febr 2022 en daarna beslissen ze pas of het doorgaat 20% nodig geloof ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Puller op 13-12-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Puller schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:04:
Vraag over het doorspoelen, wij hebben nog ziggo maar hebben een aanbod voor delta glas ( als er genoeg meedoen). Doorspoelen gaat bij ziggo prima bij opgenomen programma’s (ziggo next box)maar niet bij gewoon terugkijken. Althans bij onze nederlandse commercielen. Hoe zit het versneld spoelen bij delta glas opgenomen programma’s. Is best wel een puntje bij ons bij de keuze.

[...]
Terug gaat het goed. Vooruit werkt niet.
Opgenomen vooruitspoelen werkt overigens ook in elk geval niet bij de RTL zenders en Spike.

Wat dat aangaat is de KPN variant die mijn ouders hebben, wel wat prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Als je iets opneemt bij Delta en dat later bekijkt en dan halverwege stopt om bijvoorbeeld de volgende dag verder te kijken.

Kan je dan verder kijken vanaf het moment waar je de dag gestopt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik vind het niet kunnen spoelen bij opgenomen of gepauzeerde programma's echt een enorme domper.
Als je de Delta TV app op een iPad gebruikt en die via AirPlay op een AppleTV cast kun je wel doorspoelen, maar dat is nogal een flinke workaround :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Laatst online: 08:32
Ik denk dat @Puller wel eens uit hetzelfde dorp kan komen als ik.
Ik zit nog echt te dubben over overgaan naar glasvezel via Delta/Caiway/Online of lekker bij Ziggo blijven. Eigenlijk werkt Ziggo prima voor zowel internet als TV en is TV altijd een stapje terug, naar wie je ook overstapt. En daar wordt mijn vrouw niet blij van... Gebruikersgemak is ook echt wat waard!
Maar: concurrentie voor Ziggo is goed, dat is in min gedachten toch voor hen een drempel om grote gekke dingen uit te gaan halen met prijs of aanbod. Daarom overweeg ik dus toch om me maar aan te melden voor glasvezel, ik kan altijd nog terug.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puller
Geertruidenberg,
Begin ook te twijfelen wat te doen. Ziggo met de nextbox werkt echt heel goed. Ik ben bang dat ik mijn vrouw niet blij maak met delta tv als ik het zo lees.
En toch doen om eventueel in de toekomst toch te doen vind ik best wel prijzig.
Keuzes pffff.
Patrick_6369 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:21:
Ik denk dat @Puller wel eens uit hetzelfde dorp kan komen als ik.
Ik zit nog echt te dubben over overgaan naar glasvezel via Delta/Caiway/Online of lekker bij Ziggo blijven. Eigenlijk werkt Ziggo prima voor zowel internet als TV en is TV altijd een stapje terug, naar wie je ook overstapt. En daar wordt mijn vrouw niet blij van... Gebruikersgemak is ook echt wat waard!
Maar: concurrentie voor Ziggo is goed, dat is in min gedachten toch voor hen een drempel om grote gekke dingen uit te gaan halen met prijs of aanbod. Daarom overweeg ik dus toch om me maar aan te melden voor glasvezel, ik kan altijd nog terug.

[ Voor 14% gewijzigd door Puller op 14-12-2021 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

dolopfriet schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:49:
Als je iets opneemt bij Delta en dat later bekijkt en dan halverwege stopt om bijvoorbeeld de volgende dag verder te kijken.

Kan je dan verder kijken vanaf het moment waar je de dag gestopt bent?
Ja hoor, dat werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://status.weserve.nl/...n-tv-delta-fiber-netwerk/
Geachte relatie,

Er is op dit moment een TV-storing gaande in het Delta-Fiber netwerk. Hierdoor zijn er momenteel in het Delta-Fiber netwerk geen TV-diensten mogelijk.

Wij hebben het probleem gemeld bij Delta-Fiber en ze werken aan een zo spoedig mogelijke oplossing.

Wij zullen u per dit bericht op de hoogte houden van de voortgang.

Ons excuses voor het ongemak.

-Weserve NOC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canizares99
  • Laatst online: 30-09 11:52
Verrassend Weserve. In hun bericht schuiven ze het (zoals altijd) weer op de netwerk leverancier. Echter ligt het probleem weer bij Weserve zelf en hun apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Ben vanochtend eens bij het Delta informatiepunt in het dorp binnengelopen om te kijken of ik daar meer info krijg over de TV. Zoals al aangegeven: wij zijn enorm tevreden over de Mediabox Next van Ziggo en willen niet te veel inleveren. De voordelen van Glasvezel zijn er met name op internetgebied, de tv moet echter ook fatsoenlijk en gebruiksvriendelijk werken.

Terug naar mijn bezoek aan de winkel: wat een teleurstelling. Twee medewerkers zitten klaar om de vragen die je stelt op te zoeken op de website of de brochures en hebben geen enkele kennis die daar niet in staat. Op de vragen over functionaliteiten van de interactieve tv-box kreeg ik alleen maar antwoorden als: "dat denk ik wel", "dat lijkt me logisch" en de mooiste: "als dat bij Ziggo kan, dan kan dat bij Delta ook. De technologie van die kastjes is toch hetzelfde".

Over waar de aansluiting zou komen (bij het Ziggo AOP in de woonkamer, in de meterkast of bij de in onbruik geraakte telefoon aansluiting in de kelder), of de TV aangesloten kan worden op het modem met een switch ertussen en of TV-opnames op een schijf of in de cloud worden opgenomen, konden ze echt geen enkel zinnig woord zeggen. Gelukkig hebben we dit forum!

Het vertrouwen in Delta is tot een dieptepunt gedaald. Ik ga nu eens kijken of het een optie is om TV bij Ziggo te houden (met de mediabox Next) en glasvezel internet te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:54
Patrick_6369 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:24:

Het vertrouwen in Delta is tot een dieptepunt gedaald. Ik ga nu eens kijken of het een optie is om TV bij Ziggo te houden (met de mediabox Next) en glasvezel internet te nemen.
Die optie is er altijd maar als je TV van ziggo wilt dan MOET je er internet bij nemen.
Alleen TV heeft ziggo allang niet meer.

Je kan voor €53,- het goedkoopste abbo nemen maar dan kan je niet opnemen.
Voor €68,50 heb je wel opnemen en movie&series

Tel daarbij op je internet abbo van Delta en je weet je weet je maand bedrag :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanBen
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-04-2022
Je kunt bij Ziggo gewoon kabel tv nemen:
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv
Je kunt geen internet zonder tv nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpiriTNL
JanBen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:14:
Je kunt bij Ziggo gewoon kabel tv nemen:
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv
Je kunt geen internet zonder tv nemen.
Interessant, deze optie kan ik niet vinden via de menu's.

Maar ondanks deze optie kom ik nagenoeg op de zelfde prijs uit.

Maar het kan dus wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puller
Was van plan om ook bij ons naar het informatiepunt te gaan, maar schrik hiervan.
Zal moeten wachten ( 14 jan 22) ivm de lockdown.
Voor mij is ziggo next functionaliteit ook een belangrijk punt bij overstappen.
Natuurlijk ook de internet snelheid.
Maar kan me helemaal vinden in het verhaal van @ Patrick_6369
En ben benieuwd naar je bevindingen met eventueel 2 providers en de kosten.
Wij moeten voor 6 febr 2022 beslissen voor de delta glasvezel in geertruidenberg.
Patrick_6369 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:24:
Ben vanochtend eens bij het Delta informatiepunt in het dorp binnengelopen om te kijken of ik daar meer info krijg over de TV. Zoals al aangegeven: wij zijn enorm tevreden over de Mediabox Next van Ziggo en willen niet te veel inleveren. De voordelen van Glasvezel zijn er met name op internetgebied, de tv moet echter ook fatsoenlijk en gebruiksvriendelijk werken.

Terug naar mijn bezoek aan de winkel: wat een teleurstelling. Twee medewerkers zitten klaar om de vragen die je stelt op te zoeken op de website of de brochures en hebben geen enkele kennis die daar niet in staat. Op de vragen over functionaliteiten van de interactieve tv-box kreeg ik alleen maar antwoorden als: "dat denk ik wel", "dat lijkt me logisch" en de mooiste: "als dat bij Ziggo kan, dan kan dat bij Delta ook. De technologie van die kastjes is toch hetzelfde".

Over waar de aansluiting zou komen (bij het Ziggo AOP in de woonkamer, in de meterkast of bij de in onbruik geraakte telefoon aansluiting in de kelder), of de TV aangesloten kan worden op het modem met een switch ertussen en of TV-opnames op een schijf of in de cloud worden opgenomen, konden ze echt geen enkel zinnig woord zeggen. Gelukkig hebben we dit forum!

[ Voor 5% gewijzigd door Puller op 19-12-2021 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Mijn ervaring is dat je niet naar dat infopunt moet gaan.
Doe het bij delta via de social media. Daar is de kans het grootst dat je iemand treft, die daadwerkelijk weet hoe het zit. Maak je vragen zo specifiek mogelijk.

En er zitten hier vast genoeg mensen met Delta die je kunnen helpen :)

Als je een Zeeuw bent, dan krijg je al van jongs af aan mee dat Delta kut is, maar ik kan je zegggen dat de praktijk reuze meevalt :)
Alleen je moet een beetje kritisch zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
avotar schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:47:
Mijn ervaring is dat je niet naar dat infopunt moet gaan.
Doe het bij delta via de social media.
...en houd er dan rekening mee dat er wel wordt gewerkt aan het samenvoegen van de klantenservice van de verschillende afdelingen maar dat glasvezel en kabel nog apart georganiseerd zijn op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Puller schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:07:
Maar kan me helemaal vinden in het verhaal van @ Patrick_6369
En ben benieuwd naar je bevindingen met eventueel 2 providers en de kosten.
[...]
Mijn eigen onderzoek naar het aanhouden van Ziggo naast Delta komt op hoofdlijnen neer op wat @SpiriTNL hierboven neerzette. De goedkope optie van alleen Kabel TV biedt geen Next, dus dat is ook geen mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-10 10:33
hallo hallo, heeft iemand hier enig idee of the delta TV app ook op de android tv boxen werkt? bijvoorbeeld de mi box S? Op de site van Delta kan ik alleen terugvinden dat de app werkend is op android, niet specifiek android TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
glennoo schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:29:
hallo hallo, heeft iemand hier enig idee of the delta TV app ook op de android tv boxen werkt? bijvoorbeeld de mi box S? Op de site van Delta kan ik alleen terugvinden dat de app werkend is op android, niet specifiek android TV.
Nee, gaat niet werken op android TV.
Ook niet als je hem side load, spreek uit eigen ervaring.
Op een android telefoon of tablet werkt hij wel.

Dit is ook 1 van de reden waarom ik Delta nog niet neem.

[ Voor 4% gewijzigd door SpiriTNL op 20-12-2021 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Wij hebben hier helaas alleen keuze uit ADSL of Delta/Caiway maar die laatst genoemde valt echt heel erg zwaar tegen op televisie gebied, zeker als je Ziggo gewend bent. Ik wil hier niet als een zeikerd overkomen maar zie dat een aantal mensen twijfelen tussen Ziggo en Delta. Het internet is meer dan prima van Delta/Caiway. Ondanks dat de modem niet in bridge kan is het super simpel om de sfp rechtstreeks in je switch te stoppen of via een media converter naar je eigen router te gaan. Het meegeleverde modem doet wat het moet doen.

Televisie is echter op elk vlak een paar stappen terug ten opzichte van Ziggo.

Opnames niet door kunnen spoelen, en dan bedoel ik niet de reclame maar gewoon heel het programma niet. Neem je 2 programma's achter elkaar op ben je dus verplicht het einde van het 1e programma nog een keer te kijken omdat de opname eerder start. Verder kijken als je uitzending gemist kijkt, opnemen heeft toch geen zin meer want doorspoelen is niet mogelijk, werkt niet. Je moet dus het programma opnieuw gaan kijken want doorspoelen is dus niet mogelijk. Met een opname is het wel mogelijk om verder te kijken.

Wij zitten er nu een jaar aan vast helaas maar over een jaar gaat het tv abonnement er 100% zeker uit als dit niet verbeterd is. Als wij dit van te voren geweten hadden dan was er überhaupt geen televisie abonnement gekomen.

Qua overige functionaliteit schiet het kastje overigens ook tekort, zie mijn post van een paar dagen geleden.

Lang verhaal kort, boeit tv je niet dan is het internet prima maar boeit tv je wel kijk verder dan Delta/Caiway.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Radiance schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 00:16:
Lang verhaal kort, boeit tv je niet dan is het internet prima maar boeit tv je wel kijk verder dan Delta/Caiway.
Of regel (lineaire) tv via een andere aanbieder. Gebruik zelf NL Ziet, volstaat prima voor wat ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wij hebben hier helaas alleen keuze uit ADSL of Delta/Caiway maar die laatst genoemde valt echt heel erg zwaar tegen op televisie gebied, zeker als je Ziggo gewend bent. Ik wil hier niet als een zeikerd overkomen maar zie dat een aantal mensen twijfelen tussen Ziggo en Delta. Het internet is meer dan prima van Delta/Caiway. Ondanks dat de modem niet in bridge kan is het super simpel om de sfp rechtstreeks in je switch te stoppen of via een media converter naar je eigen router te gaan. Het meegeleverde modem doet wat het moet doen.

Opnames niet door kunnen spoelen, en dan bedoel ik niet de reclame maar gewoon heel het programma niet. Neem je 2 programma's achter elkaar op ben je dus verplicht het einde van het 1e programma nog een keer te kijken omdat de opname eerder start. Verder kijken als je uitzending gemist kijkt, opnemen heeft toch geen zin meer want doorspoelen is niet mogelijk, werkt niet. Je moet dus het programma opnieuw gaan kijken want doorspoelen is dus niet mogelijk. Met een opname is het wel mogelijk om verder te kijken.

Wij zitten er nu een jaar aan vast helaas maar over een jaar gaat het tv abonnement er 100% zeker uit als dit niet verbeterd is. Als wij dit van te voren geweten hadden dan was er überhaupt geen televisie abonnement gekomen.

Qua overige functionaliteit schiet het kastje overigens ook tekort, zie mijn post van een paar dagen geleden.

Ben wel jaloers op de Ziggo mensen hoor. Gratis F1, gratis volleybal. Al hebben wij dan Film1, wat echt nooit opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

glennoo schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:29:
Casten naar bv een chromecast werkt vrij aardig. Al buffert het nog wel eens door het casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:55
avotar schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:57:
[...]

Ben wel jaloers op de Ziggo mensen hoor. Gratis F1, gratis volleybal. Al hebben wij dan Film1, wat echt nooit opstaat.
Gratis F1 voor Ziggo klanten is nu afgelopen, dit was het laatste seizoen. Volgens jaar moet je Viaplay of F1 TV Pro nemen om F1 te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 21:32

Dank voor je ervaring. Ik lees echter alleen een klaagzang over het opnemen bij Delta. Ik kan mijzelf niet heugen de behoefte te hebben gehad om iets op te nemen, met alle online opties om zaken terug te kijken kan ik best zonder deze functie. Voor mij (en mogelijk ook anderen) dus geen dealbreaker

Belangrijker vind ik de kwaliteit van het beeld/geluid. Is dit wel in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-10 10:33
avotar schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:57:
[...]

Casten naar bv een chromecast werkt vrij aardig. Al buffert het nog wel eens door het casten.
Om de situatie even te schetsen, we hebben 2 TV's. 1 met cast functie en een dumb TV welke ik dus smart wil maken. Aangezien we ook normale tv op dat ding willen en niet zo'n extra delta kastje dacht ik een android TV box te kopen. Anyway, mijn punt, die cast functie van de delta app komt dus niet tevoorschijn voor de andere TV ondanks dat deze dat sowieso kan (werkt gewoon met youtube, etc). Het lijkt bijna alsof de cast functie uit mijn versie van de app is gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Lee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Hier aangemeld voor Delta Fiber (Gemeente Geertruidenberg). Heb TV van NLZiet, Youtube en afiwsselend Disney+ en Netflix. Dus een goede stabiele internetverbinding is voldoende voor mij.

Hoop dat we genoeg aanmeldingen hebben zodat het glas ergens volgend jaar kan worden uitgerold. En natuurlijk hopen dat we Delta niet nodig gaan hebben voor klantenservice adhv ervaringen van anderen.

Op dit moment zit ik trouwens op DSL van Freedom. Hoop dat Freedom na een jaar ook over Delta Fiber kan gaan leveren, zodat ik na het eerste verplichte jaar bij Delta terug naar Freedom kan.

[ Voor 19% gewijzigd door R_Lee op 21-12-2021 11:56 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste