Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik vind het persoonlijk een zeer slechte ontwikkeling wat er allemaal bij Delta/Zeelandnet gebeurt.
Alle winstgevende onderdelen worden of zijn inmiddels verkocht en er blijft een lege huls over.
Zeelandnet is voor veel zeeuwen onlosmakelijk verbonden met hun energie leverancier, nu wordt het eens zo klantvriendelijke en kleinschalige Zeelandnet gedegradeerd tot een soort label van Ziggo.

Delta Comfort (het vroegere Zeelandnet in Kamperland) wordt nu Delta Energie BV... snapt u hem nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:36

bonyuri

Investigator!

Ik vind met de klantvriendelijkheid echt niets mis hoor.
Laatst 2 keer gebeld en direct (zonder wachttijd!) geholpen door zeer aardige telefonisten.

Verhuizing van mijn oude woning naar nieuwe woning

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

tweaker2010 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 07:46:
Ik vind het persoonlijk een zeer slechte ontwikkeling wat er allemaal bij Delta/Zeelandnet gebeurt.
Alle winstgevende onderdelen worden of zijn inmiddels verkocht en er blijft een lege huls over.
Zeelandnet is voor veel zeeuwen onlosmakelijk verbonden met hun energie leverancier, nu wordt het eens zo klantvriendelijke en kleinschalige Zeelandnet gedegradeerd tot een soort label van Ziggo.

Delta Comfort (het vroegere Zeelandnet in Kamperland) wordt nu Delta Energie BV... snapt u hem nog?
Nou gooi je toch wel een paar dingen door elkaar hoor.
Misschien maar goed dat ze wat duidelijkere namen gaan gebruiken.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:59
Ik moet zeggen dat ik juist niet zo'n fan was van de oude situatie, waarbij allerlei verschillende soorten activiteiten door elkaar liepen en alles juist veel onduidelijker was. Volgens mij werden de verliezen van de energietak opgevangen door o.a. de kabelactiviteiten, wat de innovatie bij de kabeltak niet ten goede kwam.

Geen idee wat Ziggo hier mee te maken heeft, die hebben niets met Zeelandnet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ziggo heeft samenwerkingsverband met Delta/Zeelandnet, denk aan oa Wifi hotspots, maar deze samenwerking wordt steeds verder geintensiveerd. Daarnaast is Zeelandnet een zakelijk klant van Ziggo (oa op gebied van telefonie). Op termijn verwacht ik dat ze de kabeltak ook overnemen en dat de naam Zeelandnet verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
tweaker2010 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:11:
Ziggo heeft samenwerkingsverband met Delta/Zeelandnet, denk aan oa Wifi hotspots, maar deze samenwerking wordt steeds verder geintensiveerd. Daarnaast is Zeelandnet een zakelijk klant van Ziggo (oa op gebied van telefonie). Op termijn verwacht ik dat ze de kabeltak ook overnemen en dat de naam Zeelandnet verdwijnt.
Dan had Liberty Global (eigenaar Ziggo) de tak wel overgenomen toen deze te koop stond.
Nu is deze (samen met o.a. CAIW) overgenomen door EQT.
Die zullen toch minimaal nog een jaar of 5 willen bouwen aan de waarde van Zeelandnet voordat het eventueel weer te koop komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

Wom

Misschien stomme vraag, maar als ik mijn smartcard meeneem naar ergens anders dan heb ik toch ook beschikking over de extra pakketten die gekoppeld zijn aan die smartcard ?

Kon zo snel geen Delta topic vinden, maar Znet en Delta blijft toch beetje 1 pot nat :+

/ Nevermind, vraag is overbodig geworden. Nothing to see here, move along O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Wom op 24-08-2018 20:51 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wom schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:49:
Misschien stomme vraag, maar als ik mijn smartcard meeneem naar ergens anders dan heb ik toch ook beschikking over de extra pakketten die gekoppeld zijn aan die smartcard ?

Kon zo snel geen Delta topic vinden, maar Znet en Delta blijft toch beetje 1 pot nat :+

/ Nevermind, vraag is overbodig geworden. Nothing to see here, move along O-)
Maar het antwoord is ja voor hen die nu ook heel nieuwsgierig zijn.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:39

WouterG

Dit is geen ondertitel

Hoe zit het met de interactieve tv kastjes van Zeelandnet nu? Op het forum van zeelandnet lees ik alleen negatieve verhalen, is het echt zo slecht?
Ik wil overstappen naar zeelandnet, is het verstandig om direct voor een Humax te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jcdvd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
WouterG schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:20:
Hoe zit het met de interactieve tv kastjes van Zeelandnet nu? Op het forum van zeelandnet lees ik alleen negatieve verhalen, is het echt zo slecht?
Ik wil overstappen naar zeelandnet, is het verstandig om direct voor een Humax te gaan?
Gisteren na 9 maanden het interactive kastje retour gestuurd naar zeelandnet.
De reden is, geen eigen voorkeur zenders op volgorde kunnen zetten, audio niet synchroon, niet alles op te nemen of terug te kijken en kwaliteit van beeld bij terug kijken en opnamens slechter dan live. Ondertiteling niet instelbaar. En nog wel meer kleine dingen die al lang verholpen zouden zijn, maar helaas geen verbetering. Vandaar maar terug met de humax met harde schijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

WouterG schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:20:
Ik zou voor een Humax gaan.
Ik heb het Interactieve kastje nu al een tijdje en hij bevalt me uitstekend.
Ik heb eigenlijk niet de klachten die velen wel hebben met haperingen en audio dat niet synchroon loopt.
En ik moet zeggen dat de kwaliteit de laatste maanden hele grote sprongen heeft gemaakt.

Grootste irritatie bij mij is dat ik niet kan doorspoelen bij een hoop programma's die ik heb opgenomen.
Ik weet dat dit niet iets is van Delta, maar dat ook KPN bv diezelfde restrictie heeft, maar irritant is het wel.

Aan de andere kant betaal ik 3,50 voor de functionaliteit en het kastje... en voorlopig erger ik me nog niet zo veel.

Maar goed, je weet het, je woont in Zeeland en dus hoor je ontevreden te zijn over Delta. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tja ik gebruik geen Humax maar ik gebruik de app van Delta.
Het bufferen is gelukkig nu iets minder vaak maar ik heb gewoon fullhd beeld.

Ik kan bij sommige programma ook niet vooruitspoelen maar ik kan dat wel als ik ze toevoeg aan mijn eigen opnamen :) Dus vaak voeg ik ze dan maar zo toe zodat ik in ieder geval de reclames door kan spoelen. Daarna verwijder ik hem zonodig uit mijn lijst.

Net even getest. Bij Programma gemist kan ik wel vooruitspoelen bij een programma van NPO, maar zodra ik er een van RTL open lukt het niet. Tik ik dan op 'Opnemen' en open ik hem bij Mijn Opnames dan kan ik het wel. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Frostbite op 05-12-2018 13:53 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Frostbite schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:50:
Tja ik gebruik geen Humax maar ik gebruik de app van Delta.
Het bufferen is gelukkig nu iets minder vaak maar ik heb gewoon fullhd beeld.

Ik kan bij sommige programma ook niet vooruitspoelen maar ik kan dat wel als ik ze toevoeg aan mijn eigen opnamen :) Dus vaak voeg ik ze dan maar zo toe zodat ik in ieder geval de reclames door kan spoelen. Daarna verwijder ik hem zonodig uit mijn lijst.

Net even getest. Bij Programma gemist kan ik wel vooruitspoelen bij een programma van NPO, maar zodra ik er een van RTL open lukt het niet. Tik ik dan op 'Opnemen' en open ik hem bij Mijn Opnames dan kan ik het wel. :)
Ik probeer het spoelen via het witte kastje van delta zelf.
Via de app heb ik daar eigenlijk niet eens aan gedacht. Ik gebruik de app wel vaak om voetbal op te kijken op mijn tablet of om opnames te verwijderen.

Jij cast hem gewoon naar je tv dan neem ik aan?

NPO kun je spoelen, RTL ook tegenwoordig, Fox en SBS dan weer niet.

[ Voor 3% gewijzigd door avotar op 05-12-2018 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

avotar schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:22:
[...]

Ik probeer het spoelen via het witte kastje van delta zelf.
Via de app heb ik daar eigenlijk niet eens aan gedacht. Ik gebruik de app wel vaak om voetbal op te kijken op mijn tablet of om opnames te verwijderen.

Jij cast hem gewoon naar je tv dan neem ik aan?

NPO kun je spoelen, RTL ook tegenwoordig, Fox en SBS dan weer niet.
Ik kijk via mijn telefoon of cast hem inderdaad naar TV.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

avotar schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:27:
[...]

Ik zou voor een Humax gaan.
Ik heb het Interactieve kastje nu al een tijdje en hij bevalt me uitstekend.
Ik heb eigenlijk niet de klachten die velen wel hebben met haperingen en audio dat niet synchroon loopt.
En ik moet zeggen dat de kwaliteit de laatste maanden hele grote sprongen heeft gemaakt.

Grootste irritatie bij mij is dat ik niet kan doorspoelen bij een hoop programma's die ik heb opgenomen.
Ik weet dat dit niet iets is van Delta, maar dat ook KPN bv diezelfde restrictie heeft, maar irritant is het wel.

Aan de andere kant betaal ik 3,50 voor de functionaliteit en het kastje... en voorlopig erger ik me nog niet zo veel.

Maar goed, je weet het, je woont in Zeeland en dus hoor je ontevreden te zijn over Delta. :+
Ik lees eerst dat ik voor de Humax moet gaan en daarna een lofzang op het interactieve kastje? Is het puur vanwege het doorspoelen dat je voor de Humax zou gaan? Ik heb momenteel KPN en ook daarmee kunnen we niet overal doorspoelen dus dat is niet zo'n probleem.
We krijgen 100 euro tegoed waardoor we het witte kastje zonder extra kosten een tijdje kunnen gebruiken, ik ga één wit kastje aanvragen en kijken hoe hij bevalt. Mocht hij niet bevallen dan gaat dat witte kastje naar de tv boven en komt er beneden een Humax. En anders bestellen we er een tweede DIT bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

WouterG schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:22:
[...]

Ik lees eerst dat ik voor de Humax moet gaan en daarna een lofzang op het interactieve kastje? Is het puur vanwege het doorspoelen dat je voor de Humax zou gaan? Ik heb momenteel KPN en ook daarmee kunnen we niet overal doorspoelen dus dat is niet zo'n probleem.
We krijgen 100 euro tegoed waardoor we het witte kastje zonder extra kosten een tijdje kunnen gebruiken, ik ga één wit kastje aanvragen en kijken hoe hij bevalt. Mocht hij niet bevallen dan gaat dat witte kastje naar de tv boven en komt er beneden een Humax. En anders bestellen we er een tweede DIT bij.
Mijn grootste ergernis is het doorspoelen. Verder werkt hij bij mij heel goed.
Als het doorspoelen voor jou geen issue is, ga voor het witte kastje. Humax kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

avotar schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:27:
[...]
[..]
Dat klopt niet, met KPN interactieve tv kon ik wel doorspoelen bij opgenomen programma's. Dat is dus inderdaad voor ons wel een dingetje en een reden om de DIT naar de slaapkamer te verbannen en voor de woonkamer voor een Humax te gaan. Eigenlijk maakt dit de DIT een knap waardeloos apparaat, stiekem gebruikten we doorspoelen toch best vaak. Het eerste programma dat ik met de DIT keek liep halverwege vast, dat houd dus effectief in dat je het hele programma van vooraf aan opnieuw kan gaan kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
krijg net een mail dat de tarieven bij Delta (net als bij Ziggo) ook omhoog gaan weer.
€2,50 opslag bij alles-in-1 premium per 1 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Maar daar krijg je toch wel een hoop extra's voor terug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
@dolopfriet wat voor extra's? mail gaat alleen maar over prijsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Dat zeggen ze toch altijd, de reden is investeringen en verbetering van het product …..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Aan de andere kant kreeg ik eind vorige week wel weer een gratis nieuwe modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:31

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Zijn er momenteel meer mensen met verbindingsproblemen?

Sinds gisteravond al drie keer mijn modem moeten resetten. Modem is bijna antiek dus wellicht ligt het daaraan, maar als ik via mobiel naar de hulp site van Zeelandnet wil gaan werkt die ook niet.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

m-vw schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 09:44:
Zijn er momenteel meer mensen met verbindingsproblemen?

Sinds gisteravond al drie keer mijn modem moeten resetten. Modem is bijna antiek dus wellicht ligt het daaraan, maar als ik via mobiel naar de hulp site van Zeelandnet wil gaan werkt die ook niet.
Ik heb gemerkt dat tweeten met Zeelandnet een erg goede manier is om met support in contact te komen.
Zelf overigens geen issues (niet anders dan normaal, -klote 5ghz-) en ik heb een van de nieuwste modems die ze momenteel uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

[quote]avotar schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:48:
[...]
Inmiddels via de chat contact gehad. Er zou geen storing zijn geweest. Men vond mijn modem nogal oud.

Raar maar waar heeft mijn modem de rest van het weekend gewoon gewerkt.

[ Voor 61% gewijzigd door m-vw op 08-07-2019 08:58 . Reden: Was eerst een reply naar een ander onderwerp. ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

m-vw schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:57:
[quote]avotar schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:48:
[...]
Inmiddels via de chat contact gehad. Er zou geen storing zijn geweest. Men vond mijn modem nogal oud.

Raar maar waar heeft mijn modem de rest van het weekend gewoon gewerkt.
Dat is altijd als je gaat klagen he.

Maar ga je nu een nieuwe modem krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

avotar schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:04:
[...]

Dat is altijd als je gaat klagen he.

Maar ga je nu een nieuwe modem krijgen?
Ja. Als ik een afspraak maak.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Ik kreeg een email dat er een afspraak gemaakt kan worden voor een nieuw modem. Nu zit ik er helemaal niet op te wachten, kun je deze weigeren?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:28
ZeeZeiler schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:12:
Ik kreeg een email dat er een afspraak gemaakt kan worden voor een nieuw modem. Nu zit ik er helemaal niet op te wachten, kun je deze weigeren?
Je kunt gewoon geen afspraak maken, je zal niet afgesloten worden of zo.
Ik ken iemand die ook geen modemwissel heeft gedaan, die heeft nog steeds een WebStar EuroDocsis 2.0 modem van Scientific Atlanta en die werkt nog steeds. Wel kan het zijn dat je bij een abonnement met een hogere snelheid (als je die kiest in de toekomst) niet de volledige abonnementsnelheid zal kunnen behalen omdat je huidige modem dit niet aankan. Maa rzelfs dan kun je genoegen nemen met de snelheid die je wel haalt en je oude modem laten staan.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
timmie1 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:51:
[...]

Je kunt gewoon geen afspraak maken, je zal niet afgesloten worden of zo.
Ik ken iemand die ook geen modemwissel heeft gedaan, die heeft nog steeds een WebStar EuroDocsis 2.0 modem van Scientific Atlanta en die werkt nog steeds. Wel kan het zijn dat je bij een abonnement met een hogere snelheid (als je die kiest in de toekomst) niet de volledige abonnementsnelheid zal kunnen behalen omdat je huidige modem dit niet aankan. Maa rzelfs dan kun je genoegen nemen met de snelheid die je wel haalt en je oude modem laten staan.
Ah, dank! Dat ga ik dan proberen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:33
ZeeZeiler schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:12:
Ik heb die nieuwe nieuwe modem ook. Met afspraak, want dacht: Das makelijk, hier mijn instellingen ssid poorten die open moeten voor mijn nas graag een vast ip.....

Niet dus. Met moeite en later bleek met spelfout werd mijn SSID overgenomen en de rest moest ik zelf doen. Meerwaarde van de monteur was dat ie het allemaal aansloot.

Hierover ook mijn beklag gedaan. Toen werd er aangegeven dat het ook per post had gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Inmiddels ook een nieuwe modem gehad. Omdat ik zelf onverwacht niet thuis kon zijn (de tijdvlak dat ze langs kunnen komen is ook wel erg ruim) is mijn vrouw thuisgebleven.
Ik had alles op de Whatsapp gezet en het kwam er op neer dat de monteur alleen de modem hoeft te wisselen.

Aangezien ik een goede router heb en AiMesh netwerk + slechte ervaringen heb met de wifi van de kabelmodem(s) hoefde hij meer niet te doen. Ik zocht zelf ook nog naar een optie om het zelf te wisselen zoals ik dat bij de Cisco gedaan had maar die optie zag ik niet.

T.o.v. de Cisco die mooi ophing in de kelderkast met de lampjes naar voren, zitten de bevestigingspunten van de nieuwe kabelmodem aan de andere kant |:( Ik kon dezelfde plek behouden,maar dan zouden de lampjes aan de achterkant zitten |:( Dus nu maar de modem aan de andere muur gehangen zodat je nog wel de lampjes kunt zien.

[ Voor 24% gewijzigd door Frostbite op 13-09-2019 09:04 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• timmie1
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

@timmie1 Ik heb ook wel eens zo'n student aan de deur gehad met blauw jasje. Ging toen over energie.
Mijn Internet zou sneller worden, energie goedkoper blablabla

Elk jaar neem ik het aanbod van energiecollectief van de consumentenbond en daar zitten ze nooit bij. Verder gold die internetverhoding niet voor mijn toenmalige internet AIO abo van 400Mb want dat had ik allang uitgezocht.

Hij ging toen gauw een deur verder :D

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:30
Ben gebeld vandaag (zal wel met bovenstaande te maken hebben). Ze zouden me om 18.00 uur terugbellen omdat het voor mij op dat moment niet uitkwam. Heb niets meer van ze gehoord sindsdien

[ Voor 12% gewijzigd door emiel74 op 25-09-2019 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

timmie1 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:03:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Je weet dat Delta Energie (eigendom van moederbedrijf Vattenfall) tegenwoordig volledig losstaat van ZeelandNet? ZeelandNet is echter onderdeel van DELTA Fiber Nederland B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
tweaker2010 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:00:
[...]

Je weet dat Delta Energie (eigendom van moederbedrijf Vattenfall) tegenwoordig volledig losstaat van ZeelandNet? ZeelandNet is echter onderdeel van DELTA Fiber Nederland B.V.
Klopt dat wel? Want je krijgt meer internetsnelheid als je ook energie van Delta afneemt?! En de verkoper kwam namens Delta energie én multimedia abonnementen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 07:41
Weet iemand of je ook eerder kan wisselen van modem van Zeelandnet? Mijn moeder heeft nu de Cisco (een na laatste model?) welke in niet-bridge mode staat (de default)
Echter heeft ze sinds de ingebruikname van dat model last van Whatsapp berichten die mega vertraagd binnen komen (en iedereen die op bezoek komt ook , als ze gebruik maken van WIFI)

Zodra je buiten bereik van wifi komt (of disconnect) dan gaat bij iedereen de telefoon los met binnenkomende berichten? Is dit een bekend probleem bij dit model? de NAT instellingen staan volgens mij gewoon helemaal default. Als je handmatig refreshed of checked komen de berichten wel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

caspar M schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:16:
Weet iemand of je ook eerder kan wisselen van modem van Zeelandnet? Mijn moeder heeft nu de Cisco (een na laatste model?) welke in niet-bridge mode staat (de default)
Echter heeft ze sinds de ingebruikname van dat model last van Whatsapp berichten die mega vertraagd binnen komen (en iedereen die op bezoek komt ook , als ze gebruik maken van WIFI)

Zodra je buiten bereik van wifi komt (of disconnect) dan gaat bij iedereen de telefoon los met binnenkomende berichten? Is dit een bekend probleem bij dit model? de NAT instellingen staan volgens mij gewoon helemaal default. Als je handmatig refreshed of checked komen de berichten wel binnen.
Waarom neem je niet contact op met Zeelandnet en leg je het aan hun voor. Een tussenoplossing zou zijn dat je er een router tussen zet en de modem in Bridge mode zet.

Ik heb eventueel nog wel een router (Asus RT66W) te koop voor een paar tientjes als Zeelandnet niet mee wil werken aan een (eerdere) modemwissel. Reken voor de modemwissel ook een maand of wat voordat de monteur langskomt.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterD9
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 19:39
caspar M schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:16:

Meerdere mensen in mijn omgeving hebben hetzelfde probleem gehad. Beste even contact opnemen met de klantenservice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Iemand die weet waarom het forum van ZeelandNet sinds enkele dagen offline is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
Octopuz schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:17:
Iemand die weet waarom het forum van ZeelandNet sinds enkele dagen offline is?
Ik krijg deze melding:

Security Error

Your request has been blocked for security reasons. Please try again in a few minutes.
Should the problem persist, please email webmaster@zeelandnet.nl with the
following unique ID, which will help to identify your request:

Heb jij dit ook of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
CaiGil schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:26:

Ik krijg deze melding:

Security Error

[...]
Heb jij dit ook of?
Ja, gisteren was het een andere melding, iets van: het forum is tijdelijk niet beschikbaar.
Op de homepage van ZeelandNet staat ook dat het forum niet beschikbaar is, er is dus 'iets' aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
Octopuz schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:32:
[...]

Ja, gisteren was het een andere melding, iets van: het forum is tijdelijk niet beschikbaar.
Op de homepage van ZeelandNet staat ook dat het forum niet beschikbaar is, er is dus 'iets' aan de hand.
Wellicht is het forum gehackt of iets dergelijks, maar ik weet niet op welke software dit draaide of wat dan ook. Ben bang dat als er geen insider is die ons kan inlichten het gokken blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
CaiGil schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:10:
[...]
Wellicht is het forum gehackt of iets dergelijks, maar ik weet niet op welke software dit draaide of wat dan ook. Ben bang dat als er geen insider is die ons kan inlichten het gokken blijft.
Dat denk ik ook. Inmiddels is het overigens weer online.

• timmie1
Delta begint vanaf januari 2020 met de aanleg van glasvezel in Zeeland.
Dit gaat voorlopig gebeuren in de volgorde Middelburg -> Goes -> Terneuzen.

Vooralsnog maken ze niet duidelijk of ze AON of PON gaan aanleggen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik begin met langzaam wat te ergeren aan mijn wifi.
Reageert net even iets te vaak niet of geeft een fout met de verbinding.

Komt ongetwijfeld door mijn hoeveel slimme stekkers, wat allemaal op het 2,4 netwerk zit.
En ik heb nogal wat gewapend beton in mijn huis waar het 5 netwerk niet zo lekker op reageert.

Ik bedacht me dat ik volgens mij best een versterker achter mijn router kan zetten om de boel beter te regelen of uit te breiden?

Iemand hier een suggestie? Ik heb zo'n nieuwe witte router F@st 3890V3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Beste klant,

Geachte heer / mevrouw,
In verband met werkzaamheden (uitrollen snelheidsverhoging) zal uw modem in de nacht van woensdag 25 maart op donderdag 26 maart op afstand worden herstart om zodoende de snelheidsverhoging te activeren.
Benieuwd wat de snelheden worden, ik gok dat dit de beloofde upload verhogingen gaan zijn. Kan echter nergens terugvinden wat de snelheden gaan worden. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Laatst online: 20:29
avotar schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 06:59:
Ik begin met langzaam wat te ergeren aan mijn wifi.
Reageert net even iets te vaak niet of geeft een fout met de verbinding.

Komt ongetwijfeld door mijn hoeveel slimme stekkers, wat allemaal op het 2,4 netwerk zit.
En ik heb nogal wat gewapend beton in mijn huis waar het 5 netwerk niet zo lekker op reageert.

Ik bedacht me dat ik volgens mij best een versterker achter mijn router kan zetten om de boel beter te regelen of uit te breiden?

Iemand hier een suggestie? Ik heb zo'n nieuwe witte router F@st 3890V3.
Je eigen router kopen en neerzetten en de modem/router van Zeelandnet in bridge modus (laten) zetten. Daarmee schakel je interne router functie op dat ding uit en pak je dat over met je eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

LaborGardens schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:29:
[...]

Je eigen router kopen en neerzetten en de modem/router van Zeelandnet in bridge modus (laten) zetten. Daarmee schakel je interne router functie op dat ding uit en pak je dat over met je eigen router.
Gekke vraag wellicht, maar als ik dat laat doen en ik koop

https://www.coolblue.nl/p...pack.html#product-reviews of https://www.coolblue.nl/p...ultiroom-wifi-3-pack.html

Kan ik dan wel de stekkers die nu van m'n router naar m'n tv en DIT kastje gaan, gewoon laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
avotar schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:46:
[...]

Gekke vraag wellicht, maar als ik dat laat doen en ik koop

https://www.coolblue.nl/p...pack.html#product-reviews of https://www.coolblue.nl/p...ultiroom-wifi-3-pack.html

Kan ik dan wel de stekkers die nu van m'n router naar m'n tv en DIT kastje gaan, gewoon laten zitten?
Als je een eigen router koopt doe je een netwerkkabel tussen de modem/router van Zeelandnet en de WAN-poort van je eigen router. Alle andere kabels en verbindingen moeten vanaf dat moment afkomen van je eigen router. Heb je nu dus meerdere kabels in het modem/router van Zeelandnet zitten, dan moeten die verplaatst worden naar een vrije poort in je eigen router.
Let op dat geen van de opties je meldt om eventueel zelf te kopen vrije LAN poorten hebben. Als je veel bekabeld hebt aangesloten moet je nog een switch hebben of naar een andere optie uitkijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

LaborGardens schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:51:
[...]

Als je een eigen router koopt doe je een netwerkkabel tussen de modem/router van Zeelandnet en de WAN-poort van je eigen router. Alle andere kabels en verbindingen moeten vanaf dat moment afkomen van je eigen router. Heb je nu dus meerdere kabels in het modem/router van Zeelandnet zitten, dan moeten die verplaatst worden naar een vrije poort in je eigen router.
Let op dat geen van de opties je meldt om eventueel zelf te kopen vrije LAN poorten hebben. Als je veel bekabeld hebt aangesloten moet je nog een switch hebben of naar een andere optie uitkijken
Blij dat ik het even vraag.
Misschien kijk ik niet goed, maar als ik naar de M5 kijk, die heeft toch gewoon 6 ethernet poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
avotar schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:58:
[...]

Blij dat ik het even vraag.
Misschien kijk ik niet goed, maar als ik naar de M5 kijk, die heeft toch gewoon 6 ethernet poorten?
offtopic:
Kijk goed waar je die poorten allemaal voor kan gebruiken. Het klopt dat er 3 units zijn met elk 2 poorten, maar dat wil niet automatisch zeggen dat je elke poort kan gebruiken. Het zou ook zo kunnen zijn dat elke unit 1 inbound en 1 outbound poort heeft. Maar goed, daarvoor ken ik die apparaten niet goed genoeg en het heeft niks met Zeelandnet te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoexec.bat
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-09 20:37
E-mail van DELTA op 25 maart 2020:

Beste heer, mevrouw,

Vorig jaar hebben we het al aangekondigd. Een verhoging van de uploadsnelheid. En die belofte maken we waar: vanaf eind deze week is onze uploadsnelheid verhoogd. We zijn daarmee de eerste internetprovider die via de kabel een uploadsnelheid biedt tot 100 Mbps.

Extra uploadsnelheid
Uploadsnelheid is de snelheid waarmee u zelf iets op internet kunt zetten. En dat kunnen gewone dagelijkse bezigheden zijn. Een e-mail met een bijlage versturen bijvoorbeeld. Of bij het gamen. Maar ook bij het plaatsen van een foto op Facebook of Instagram. Hoe hoger de internetsnelheid is, hoe sneller dit uploaden gaat.

Wat betekent dit voor u
Uw nieuwe snelheid hangt af van uw huidige internetabonnement. U kunt uw huidige abonnementsgegevens bekijken in MijnDELTA.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAmMdd4G-go51jHmZoIrHx0xYKE=/f/image/ODTHrYJTbMHhQGOKDSgHHJJQ.png

Voor de nieuwe uploadsnelheid hoeft u verder niets te doen. Die wordt automatisch voor u geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
Fraaie snelheidsverhoging... NOT. Mijn 200 Mbps internetverbinding doet momenteel dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gzLVX_IyHW8tFCGtY-vhKp8xEw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5WakkzK70I82BVpULbWAOsUQ.png?f=fotoalbum_large

Nog andere mensen waarbij het effect van de veranderingen de verkeerde kant op geslagen lijkt?

Update 08:50:
De download snelheid lijkt zich hersteld te hebben. De upload blijft nog altijd achter bij wat er volgens de nieuwe cijfers zou moeten worden gerealiseerd.

[ Voor 17% gewijzigd door LaborGardens op 26-03-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN
  • Laatst online: 22:25

PuijkeN

euhm ?

Na enkele testen bleef ik telkens steken op 350/15. Wat niet voldoende download zou zijn maar wel voldoende upload in de oude situatie.

Ik heb zonet mijn modem herstart en voor alle zekerheid ook maar men eigen firewall en enkele keren geprobeerd en zit nu mooi op 400/100. Eén van de resultaten: https://www.speedtest.net/result/9187123786

Ik vermoed dus dat mijn modem niet is gereboot deze nacht. Wat mij nu opvalt is dat het snaar strakke lijnen zijn richting de 400/100. Netjes!

[ Voor 4% gewijzigd door PuijkeN op 26-03-2020 08:55 ]

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Hmm, had ook een slechte verbinding (paar mbit), modem aan en uit gezet. Snelheid is weer normaal, maar zit nog niet op de 125mbit up: Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9187257964.png

Is er een nieuw modem nodig? Heb nog de cisco epc3940.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN
  • Laatst online: 22:25

PuijkeN

euhm ?

Ik vermoed van wel .. heeft de nieuwe modem niet iets te maken met DOSICS 3.1 (waar net de vooruitgang in zit in het aantal upload kanalen?).

Ter info, ik heb in elk geval de witte Sagemcom modem. Ik kreeg tot 3 berichten om deze te vervangen en wilde dit eigenlijk zelf doen, maar mocht dus niet.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik blijf hangen op 200/20 waar het hiervoor 200/15 was. Nog niet het gewenste eindresultaat dus.

Kans is groot dat ik nu 400/100 ga bestellen als de upload echt zoveel gaat verbeteren. Deel vaak VM's van rond de 30GB dus een flinke upload scheelt me een hoop tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:21
Autoexec.bat schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:14:
E-mail van DELTA op 25 maart 2020:

Beste heer, mevrouw,

Vorig jaar hebben we het al aangekondigd. Een verhoging van de uploadsnelheid. En die belofte maken we waar: vanaf eind deze week is onze uploadsnelheid verhoogd. We zijn daarmee de eerste internetprovider die via de kabel een uploadsnelheid biedt tot 100 Mbps.

Extra uploadsnelheid
Uploadsnelheid is de snelheid waarmee u zelf iets op internet kunt zetten. En dat kunnen gewone dagelijkse bezigheden zijn. Een e-mail met een bijlage versturen bijvoorbeeld. Of bij het gamen. Maar ook bij het plaatsen van een foto op Facebook of Instagram. Hoe hoger de internetsnelheid is, hoe sneller dit uploaden gaat.

Wat betekent dit voor u
Uw nieuwe snelheid hangt af van uw huidige internetabonnement. U kunt uw huidige abonnementsgegevens bekijken in MijnDELTA.
[Afbeelding]

Voor de nieuwe uploadsnelheid hoeft u verder niets te doen. Die wordt automatisch voor u geregeld.
Ze moeten maar eens even bellen met SKV in Veendam. Die biedt al jaren 100/100 via de coax aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sua schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:33:
Hier ook een EPC3940.

Mijn upload zou van 15Mbps naar 50Mbps gaan, maar blijft ook steken op 30Mbps.
Toeval? Of idd een ander modem nodig?

Er zijn veel klachten over de update, het gaat in veel gevallen ergens fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Sua schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:33:
Hmm, had ook een slechte verbinding (paar mbit), modem aan en uit gezet. Snelheid is weer normaal, maar zit nog niet op de 125mbit up: [Afbeelding]

-modem even opnieuw opstarten, dat werkt bij mijn gister

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

p.d.akkerman schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:47:
[...]

-modem even opnieuw opstarten, dat werkt bij mijn gister
Dit werkt helaas niet.

Admin op Zeelandnet Serviceforum zegt dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xsku9Gf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Hieronder mijn test

Onderste is zonder herstart.
Middelste via 4G+ tijdens het wachten op de herstart
Bovenste na herstart.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/2f3yvdht.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Hier ook nog steeds geen verbetering van de upload. Na meerdere reboots van het modem sinds gisterochtend nog steeds vast op 25 up.

Je kan op Mijn Delta kijken onder Zelf regelen welk profiel je modem heeft, daar staat bij mij nog steeds 400/25 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

bluewalk schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:12:
Hier ook nog steeds geen verbetering van de upload. Na meerdere reboots van het modem sinds gisterochtend nog steeds vast op 25 up.

Je kan op Mijn Delta kijken onder Zelf regelen welk profiel je modem heeft, daar staat bij mij nog steeds 400/25 ;(
De mijne staat op mijn delta op 200/50, al krijg ik hem niet boven de 15 upload, ook bekabeld niet.

Tegelijkertijd merk ik dat hij wel veel stabieler is geworden. Zeker met al het skypen dat ik momenteel doe over vpn, heb ik weinig tot geen disconnects meer als ik op m'n kantoortje zit tussen het beton en glas. En dat was tot gisterenochtend wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste berichten van de admin op het Delta Service forum zijn: Na het weekend zou alles goed moeten zijn.

Mij bekruipt licht het gevoel dat er ergens iets niet goed gaat en alles nu vooruit wordt geschoven.
Na het weekend nog maar eens resetten, testen en meten dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Mijn was wel goed op 200/50 en een speedtest kwam overeen.

Punt is dat ik vrijdag dagelijks mijn modem moet resetten omdat ik soms spontaan geen internetverbinding heb. Delta heeft alles nagekeken en kon niets zien in de logs.

Problemen zijn er nu ongeveer 3 weken (volgens mij nog voor de crisis). Van de week zat ik midden in een remote sessie toen alles vastliep. Na resetten werkt het dan weer maar het is best frustrerend.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Frostbite schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:40:

Problemen zijn er nu ongeveer 3 weken (volgens mij nog voor de crisis). Van de week zat ik midden in een remote sessie toen alles vastliep. Na resetten werkt het dan weer maar het is best frustrerend.
Had ik ook, dag na het melden een modemswap en sinds dien stabiele verbinding. Blijkbaar is er een slechte batch van die Sagecom dingen in gebruik die sneller kuren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Is er iemand met een EPC3940 die upload boven de 30mbit/s heeft gekregen?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

bluewalk schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:49:
[...]

Had ik ook, dag na het melden een modemswap en sinds dien stabiele verbinding. Blijkbaar is er een slechte batch van die Sagecom dingen in gebruik die sneller kuren hebben.
Ze hebben bij mij de logs nagekeken en niets raars gezien... Snap ik niet. De router geeft zelf ook aan dat hij geen dhcp krijgt van het kabelmodem....

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Hier stond vanochtend 400/100 bij Zelf regelen -> Modem, haalde nog steeds maar 25 up. Restart van het modem en voillà.

https://www.speedtest.net/my-result/i/3781095863 via wifi _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door bluewalk op 28-03-2020 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ik heb zo'n nieuwe Sagemcom modem.
restart was bij mij niet nodig.
Ik heb sinds gisteren 250 / 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EPC3940 en nog steeds 30 upload ipv 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De praktijken van Delta/Zeelandnet beginnen toch steeds vreemder te worden.

Een hoop mensen ondervinden problemen nu er deze week meer uploadsnelheid zou worden gerealiseerd.
Niet iedereen heeft de snelheid gekregen die was belooft, sommige hebben een gedeelte verhoging gekregen (veel gevallen zijn bekend waar 50Mbps was beloofd maar waar niet meer dan 30Mbps mogelijk is), sommigen hebben wel de beloofde snelheid, en er zijn zelfs gevallen waar de snelheid iets omlaag zou zijn gegaan!

Ik heb daarom halverwege de week contact gehad via Twitter en mij werd toen gezegd dat eind deze week alles goed zou moeten zijn.
Echter werd er later die dag via het serviceforum van Delta/Zeelandnet gemeld dat alles pas na het weekend goed zou zijn.

Vandaag kwam er een andere admin ten tonele die het volgende melde:
Wanneer jouw wijk de werkzaamheden al heeft gehad, dan heb je daarover voordat de werkzaamheden gestart zijn een e-mail ontvangen om deze aan te kondigen. De werkzaamheden zijn vanwege corona momenteel opgeschort. Zodra de situatie het weer toelaat kunnen de upgrade werkzaamheden hervat worden.
Het wordt dus op mogelijk niet afgeronde werkzaamheden gegooid en die zouden opschorten vanwege de situatie rond het coronavirus.
Echter zijn de werkzaamheden hier al een tijdje geweest en afgerond. Alleen de snelheidsverhoging is gewoon niet in orde.
Maar vorig jaar zijn we wel met z'n allen meer gaan betalen mede vanwege de snelheidsverhoging.
We betalen dus al even voor iets wat (nog) niet geleverd wordt!

Op mijn reactie terug naar de admin heb ik helaas geen antwoord gekregen:
20-09-2019 kreeg ik een mail met daarin: "We werken bij u in de buurt aan het netwerk vanaf donderdag 26 september tot en met donderdag 3 oktober."

"Deze werkzaamheden zijn onderdeel van ons project Next Generation Netwerk" staat ook in die mail.
Ik neem dus aan dat de werkzaamheden hier in de buurt zijn afgerond. Toch komt mijn uploadsnelheid niet hoger dan 30 Mbps. (zou 50 Mbps worden)
Spreken jullie jezelf tegen? Of houden jullie iets achter?
Ik vind het een beetje vreemd worden allemaal.
In de media doet Delta/Zeelandnet alsof alles goed gaat, maar klanten ervaren toch echt anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
Ik merk ook nog helemaal niks van een verhoging. 3 dagen verder, modem tig keer een reset gegeven, maar nog helemaal niks veranderd aan de uploadsnelheid. Pauperbende man bij dat bedrijf. Jammer dat we hier in de regio zo beperkt zijn wat betreft internetproviders met een beetje snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gisteren weer problemen dat mijn Wifi op mijn telefoon een uitroepteken gaf. (Verbonden zonder internet). WE kwamen erachter omdat Skypen wilde niet lukken.

Enfin kabel van modem naar router losgekoppeld en aangesloten op een laptop. Die gaf adres 192.168.100.11 terwijl dit het externe nummer moet zijn. Na herstarten ineens een 169.254.x.x adres (geen ip) en na een derde herstart kreeg ik wel mijn externe Ip adres. Ik heb het doorgegeven via Messenger en en de persoonv an de klanten service zou het doorgeven aan een ander team. Hij zag niets vreemds op de verbinding.

Lijkt er dus op dat deze modem spontaan uit bridge modus gaat of ineens zijn dhcp server aanzet ? Ik zal op internet nog eens zoeken maar vreemd vind ik het wel. Met eerdere modems nooit problemen.

-Update 15-4 -

Afgelopen weken vrijwel elke dag internetuitval dus uiteindelijk weer met Delta contact opgenomen.
Via support (wij zien geen problemen) doorgestuurd naar de technische dienst en die zagen toch wat waardes die niet goed stonden en lieten een monteur langskomen.

Vanmiddag is de beste man geweest heeft het aansluitpunt vervangen en op advies van een collega nog met een testmodem alles gecontroleerd. Daarna mijn eigen modem en die gaf met de eigen bekabeling wat errors maar niet met de kabels van de monteur. Ik had ooit een langere HQ coaxkabel gekocht zodat ik mijn kabelmodem netjes in de kelderkast kon ophangen en nooit problemen gehad met de vorige modems.

Blijkbaar zijn die nieuwere Sagemcom F@st 3890v3 kabelmodems veel gevoeliger en door die kabel kwamen er dus errors. Van de monteur een andere kabel gekregen en die aangesloten. Hopelijk nu geen uitval meer. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Frostbite op 15-04-2020 18:06 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
Ze gaan ook in Middelburg starten met glasvezel. Alle huizen in een drietal wijken worden aangesloten, op een later moment kun je besluiten of je een dienst wil afnemen. Tenminste, dat zeggen ze nu. Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat ze uiteindelijk alleen over glas leveren.

Weet iemand hoe dat glas technisch gezien aangesloten wordt? Gaat dat naar de wijkkasten waar nu al glas naartoe loopt vanaf de CMTS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
Octopuz schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Ze gaan ook in Middelburg starten met glasvezel. Alle huizen in een drietal wijken worden aangesloten, op een later moment kun je besluiten of je een dienst wil afnemen. Tenminste, dat zeggen ze nu. Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat ze uiteindelijk alleen over glas leveren.

Weet iemand hoe dat glas technisch gezien aangesloten wordt? Gaat dat naar de wijkkasten waar nu al glas naartoe loopt vanaf de CMTS?
Delta gaf in haar persbericht aan dat nieuwe klanten bij aankoop van een abonnement moeten gaan kiezen tussen een kabelabonnement of een glasvezelabonnement. Je kunt dus geen TV basis houden over coax omdat je geen genoegen neemt met hun IPTV product als je glasvezelinternet wilt. Lijkt me dat ze dat mettertijd wel aanpassen inderdaad.

Het lijkt er nu op dat ze aparte PoP's gaan neerzetten voor glasvezel. Althans, ik heb bij de wijkverdeelpunten nog geen graafwerkzaamheden waargenomen.

In Goes beginnen ze vanaf volgende week ook in Ouverture/Overzuid en vanaf week 36 in Zuid en Kloetinge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Octopuz schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Is de mortiere al 3 wijken tegenwoordig joh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
avotar schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:03:
[...]

Is de mortiere al 3 wijken tegenwoordig joh :P
Nee, dat is maar 1 van de 3 genoemde wijken maar wel de eerste waar ze beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Octopuz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:05:
[...]

Nee, dat is maar 1 van de 3 genoemde wijken maar wel de eerste waar ze beginnen :)
Ik zag hem op het kaartje wel in 3 delen.
Ik snap het wel, verder hebben niet veel daar... dus laat ze maar denken dat ze een beetje groter zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Deze brief wordt de komende dagen onder de bewoners van desbetreffende wijken verstuurd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwyVhXEzS3xnkUmes7kDEl-pCWU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xijU2j1s6m98OZeM49Ora9yh.png?f=user_large
Ze geven aan alleen een aansluiting in huis te maken wanneer je een nieuw glasvezelabonnement neemt bij Delta. Beetje flauw... :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie1
Inmiddels is ook bekend dat Delta begint met glasvezelaanleg in Terneuzen en Zierikzee. :)
De precieze planningen voor die 2 steden zijn nog niet gepubliceerd, wel kaarten met gemarkeerde wijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OrXKdVzrtV_0TZ6NBBcHP9hYXkM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q9KUCA8DeVpDEwuZlf8R8mMw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
timmie1 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:42:
Inmiddels is ook bekend dat Delta begint met glasvezelaanleg in Terneuzen en Zierikzee. :)
De precieze planningen voor die 2 steden zijn nog niet gepubliceerd, wel kaarten met gemarkeerde wijken.
[Afbeelding]
Net een chatgesprek gehad, je kan ook hybride oplossingen pakken (dus caox voor TV en internet via glasvezel). De planning is wel om in de bovenstaande steden iedereen naar glas te krijgen en eind volgend jaar coax uit te faseren.

De vraag over eigen modem/router (bv de USG pro) werd gezegd dat dit uiteraard kan maar je hebt dan geen ondersteuning (logisch). Technische details kon ik helaas niet krijgen, zoals VLANs voor interactieve tv en internet de splitten.

Al met al wel interessant, onder de streep scheelt het een paar euros positief en heb je wel synchrone snelheden.

Wil wel eerst zekerheid hebben over de technische details though, want dat Genexis Platinum modem kan niet in bridge (big nono ;) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

bluewalk schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:07:
Wil wel eerst zekerheid hebben over de technische details though, want dat Genexis Platinum modem kan niet in bridge (big nono ;) ).
Momenteel zit ik op het glasvezel via Caiway en zij hanteren dezelfde VLAN setup als Delta. Oftewel, VLAN 100 voor Internet, VLAN 101 voor IPTV en VLAN 102 voor telefoon. In september ga ik de overstap naar Delta maken en dan kan ik je definitief bevestigen dat het werkt (in de chat was aan mij bovenstaande informatie bevestigd).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
lier schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:13:
[...]

Momenteel zit ik op het glasvezel via Caiway en zij hanteren dezelfde VLAN setup als Delta. Oftewel, VLAN 100 voor Internet, VLAN 101 voor IPTV en VLAN 102 voor telefoon. In september ga ik de overstap naar Delta maken en dan kan ik je definitief bevestigen dat het werkt (in de chat was aan mij bovenstaande informatie bevestigd).
Thanks, officieel willen ze er geen antwoord opgeven maar ook niet ontkennen dat het klopt.

Zojuist de bestelling doorgezet, ze geven wel aan in Zeeland dat je een converter krijgt die de glas weer naar coax omzet om zo je sagecom modem te blijven gebruiken.

[edit]
Andere zeggen weer van niet, gewoon glas zonder converters; zie ook https://www.zeelandnet.nl...an-start/page3#post185736

[ Voor 14% gewijzigd door bluewalk op 05-08-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
Even een vraagje aan de mensen die zijn benaderd voor een glasvezel aansluiting (en wellicht ook de Delta medewerkers die hier meelezen): Ik krijg diverse signalen door dat er op een ietwat dwingende manier wordt gestuurd op het aangaan van glasvezel aansluiting door de medewerkers die foto's komen nemen.

Er wordt bijvoorbeeld aangegeven dat wanneer er niet wordt gekozen voor dit aanbod, het risico bestaat dat er in de nabije toekomst geen internetverbinding meer beschikbaar is.

Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie1
emiel74 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:24:
Even een vraagje aan de mensen die zijn benaderd voor een glasvezel aansluiting (en wellicht ook de Delta medewerkers die hier meelezen): Ik krijg diverse signalen door dat er op een ietwat dwingende manier wordt gestuurd op het aangaan van glasvezel aansluiting door de medewerkers die foto's komen nemen.
De medewerkers die foto's komen nemen, bedoel je daarmee de schouwers van VolkerWessels Telecom? Die komen, als het goed is, alleen langs de deuren om te bekijken waar het gat in de muur voor de kabel en de plaats van het glasvezelmodem moeten komen in huis. Die hebben niets te maken met de abonnementen die Delta aanbiedt.
Er wordt bijvoorbeeld aangegeven dat wanneer er niet wordt gekozen voor dit aanbod, het risico bestaat dat er in de nabije toekomst geen internetverbinding meer beschikbaar is.

Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
Voorlopig is dat nog niet van toepassing, maar Delta is wel voornemens om op termijn(eind volgend jaar volgens een Tweaker hierboven) het coax netwerk uit te schakelen. 2 Netwerken aanhouden betekent namelijk ook 2 netwerken onderhouden, dus het kost ze meer geld. Dat doen ze (aanname) waarschijnlijk pas nadat de aanleg in de gehele omgeving is voltooid en een significant deel is overgestapt op glasvezel. Dat kost tijd.

Nu is het zo dat de bewoner niet verplicht is om de glasvezelaansluiting te laten aanleggen. M.a.w. je kunt het weigeren. In dat geval kan het zijn dat je je internet aansluiting kwijt raakt als ze het coax netwerk in je woonplaats uitfaseren. Tevens is het aannemelijk dat latere aanleg van de aansluiting in huis geld gaat kosten. Nu wordt het glasvezelnetwerk collectief en kosteloos aangelegd, later moet de aannemer terugkomen om specifiek jouw aansluiting te realiseren. Dit is niet goedkoop, dus ik zou het niet weigeren.

Je bent overigens niet verplicht om een abonnement te nemen om de glasvezelaansluiting te laten realiseren. Ze geven zelf op hun website aan dat ze elk huis langsgaan, ongeacht of je klant bent of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
Bedankt voor de uitgebreide en verhelderende uitleg!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 11:52
Ik zal mijn ervaring nog eens delen over de aansluiting van glasvezel en de 'aanbiedingen' die Delta tot nu toe doet. Ik kan je alvast verklappen; dat is allerminst positief.

Je krijgt eerst een brief in de bus, waarop wordt uitgelegd dat Delta glasvezel gaat aanleggen, er iemand komt kijken en sámen met jou bepaalt waar de aansluiting wordt gerealiseerd. Dat samen kun je weglaten, deze persoon heeft maar één opdracht en dat is plaatsen in de meterkast, daar foto's van maken en je met de grootste lulsmoezen vertellen dat er nits anders dan dat mogelijk is. Enige tijd later gemaild naar de aannemer dat ik het uiteindelijk niet eens ben met deze plaats (uiteraard ruim voordat de grondploeg er was). Hierop na 2 weken geen reactie gekregen. Daarop zelf nog maar gebeld toen de grondploeg in de buurt kwam, daarop kwam de tweede 'schouwer'. Deze had dezelfde dwingende boodschap. Dit terwijl ik in de tussentijd al eea had gechecked met Delta zelf; daar gaven alle medewerkers die ik tot dan toe sprak aan dat er geen specifieke beperkingen zijn afgesproken over de plaatsing, behalve wind- en waterdicht aan de ingang. Na nog vier keer bellen met Delta en het laatste gesprek op 'dreigende' toon te hebben afgesloten 'ik eis dat ....' (er was me inmiddels al 3x beloofd dat men terug zou bellen, wat niet gebeurde en ik was er klaar mee :+ ). Uiteindelijk zelf maar naar de grondploeg gestapt en gevraagd of zij mij konden helpen. Zij besloten mee te gaan in mijn wens. Volgende week wordt de aansluiting naar binnen gelegd; ik ben benieuwd hoe dat verloopt.

In de tussentijd zijn er ook verkopers geweest om het glasvezelabo te verkopen. Ik kan je ook hier alvast verklappen, dat klopt ook weer van geen meter. Ze mogen je een aanbod doen door de eerste drie maanden voor 0,- de internetaansluiting te leveren, bij wijze van proef. Ze zeggen daarbij dat je óók in de periode TV en telefonie kunt afnemen. Je krijgt vervolgens aan 'standaard' aanbod per mail (3 maanden 10,-0 voor internet en de rest staat ook gespecificeerd), en na enkele dagen nog een 'speciaal' aanbod.
In dat speciale aanbod staat echter specifiek uitgesloten dat je in die periode méér diensten afneemt dan internet... Verder is het 'standaard' glasvezelabonnement een paar euro duurder per jaar (ook als je die 3 maanden voor 0,- krijgt) dan de reguliere coax aansluiting (sure het gaat maar om 3,-, maar het gaat om het principe). De bijbehorende abonnementen worden dus gewoon simpelweg duurder :? . Wat je natuurlijk wel 'extra' krijgt tov coax is een 150/150 verbinding tov een 100/10.

En ohja; als je het telefoonnummer belt dat in de mail wordt genoemd om daar vragen over te stellen, dan krijg je de 'dit nummer is niet in gebruik' melding 8)7 ..

Het meest storende aan bovenstaande vind ik het gebruik aan 'respect' dat is getoond door DFN voor de eigendommen van de klant. Vooraf geen beperkingen opleggen, maar gedurende het proces de kerstboom aan BV's het laten oplossen, in totaal heb ik denk ik wel met 6 'bedrijfjes' contact mogen hebben; DFN, VolkersWessels, NederWell, XXwerkt (naam laat ik even zitten, was een aardige vent ;) ), Schouwmenee1ZZP-er, SchouwMeneer2ZZP-er.... Géén van allen neemt de verantwoordelijkheid voor het oplossen van de ontevredenheid of komt een afspraak na.

Dance with the stars

• Octopuz
  • Niet online
Ik verwacht binnenkort een aanbod van DELTA glasvezel, maar dat het modem niet in bridge zou kunnen is voor mij wel een serieus nadeel. Ik heb een eigen router die ook SIP doet en zit niet te wachten op dubbele NAT.
Nu las ik dat je dit mogelijk kunt oplossen met een media converter. Gaat dat werken bij Delta in Zeeland? Ik weet niet hoe ze IPTV gaan doen, blijft dat het Amino-kastje ('DIT') of komt daar een andere oplossing voor?

Mocht iemand informatie hebben dat DELTA toch een bridge-oplossing kan bieden dan hoor ik dat natuurlijk ook graag :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Ze gaan hier binnenkort glasvezel aanleggen (Middelburg-Zuid) en heb al flink wat navraag gedaan. DigitaleTV gaat gewoon via je internet verbinding (doen ze nu al en nog een keer bevestigd door twee medewerkers).

Verder zijn ze niet echt happig op je eigen apparatuur te gebruiken, maar vooralsnog lijkt het er op dat je met een media converter en een VLAN capable router (VLAN100 = internet) je eigen apparatuur zou kunnen gebruiken (kan iemand dit uit Middelburg - Mortiere of Goes bevestigen?).

Overigens kan je met het business pakket blijkbaar wel die Genexis modems/routers in bridge modus hangen (hier en daar gelezen).

Er staan in dit topic ook nog wat tips&tricks: [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie

[ Voor 13% gewijzigd door bluewalk op 20-08-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fred44nl
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-08 11:30
eind maart j.l. heeft Delta met veel tam-tam een verhoging van de up-load snelheid aangekondigd.
we zijn nu 5 maanden verder en die belofte is nog steeds niet waar gemaakt.
wèl heb ik een nieuw modem, maar nog steeds geen aanpassing in de straatkast.
en ik ben helaas niet de enige.
zijn er hier Delta klanten, waarbij de verhoging uiteindelijk wel is gelukt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

fred44nl schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:33:
eind maart j.l. heeft Delta met veel tam-tam een verhoging van de up-load snelheid aangekondigd.
Volgens mij is dit bij mij al lang doorgevoerd. Voer eens een speedtest uit.
Ik neem aan dat je je kabelmodem ook al even uit / aan hebt gezet :+

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fred44nl schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:33:
Bij mij sinds vorige week gelukt.
Ik heb na enig aandringen een nieuw modem gekregen (Sagemcom) en haal nu eindelijk de snelheden waarvoor ik betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:46

Freaked

..

Hier blijft de upload-snelheid ook nog steeds steken op 30mbit (400/100 abonnement). Ondanks het Sagemcom-modem en de bijgewerkte wijkkast blijft de uploadsnelheid te laag. Volgens Delta is de wijkkast in principe gereed, maar met een aantekening dat er toch nog iets moet gebeuren aan de wijkkast. Wat, wanneer en waarom konden ze niet vertellen. 8)7

Een half jaar geleden had ik met het 250/30(?) abonnement een uploadsnelheid van 50mbit, blijkbaar ging dit om een test, raar dat dit een half jaar later beperkt blijft tot 30mbit.

Inmiddels de goedkeuring gegeven om over te stappen op glasvezel van Delta, als het goed is komt er een aannemer in november langs om de aansluiting te bespreken. Hopelijk verloopt dat soepeler dan bij robbierzz

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:55
voor de tweakers die last hebben van de internetstoring bij Zeelandnet/Delta, als je een alternatieve DNS instelt lijkt alles weer te werken.
Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste