Ik zal mijn ervaring nog eens delen over de aansluiting van glasvezel en de 'aanbiedingen' die Delta tot nu toe doet. Ik kan je alvast verklappen; dat is allerminst positief.
Je krijgt eerst een brief in de bus, waarop wordt uitgelegd dat Delta glasvezel gaat aanleggen, er iemand komt kijken en sámen met jou bepaalt waar de aansluiting wordt gerealiseerd. Dat samen kun je weglaten, deze persoon heeft maar één opdracht en dat is plaatsen in de meterkast, daar foto's van maken en je met de grootste lulsmoezen vertellen dat er nits anders dan dat mogelijk is. Enige tijd later gemaild naar de aannemer dat ik het uiteindelijk niet eens ben met deze plaats (uiteraard ruim voordat de grondploeg er was). Hierop na 2 weken geen reactie gekregen. Daarop zelf nog maar gebeld toen de grondploeg in de buurt kwam, daarop kwam de tweede 'schouwer'. Deze had dezelfde dwingende boodschap. Dit terwijl ik in de tussentijd al eea had gechecked met Delta zelf; daar gaven alle medewerkers die ik tot dan toe sprak aan dat er geen specifieke beperkingen zijn afgesproken over de plaatsing, behalve wind- en waterdicht aan de ingang. Na nog vier keer bellen met Delta en het laatste gesprek op 'dreigende' toon te hebben afgesloten 'ik eis dat ....' (er was me inmiddels al 3x beloofd dat men terug zou bellen, wat niet gebeurde en ik was er klaar mee

). Uiteindelijk zelf maar naar de grondploeg gestapt en gevraagd of zij mij konden helpen. Zij besloten mee te gaan in mijn wens. Volgende week wordt de aansluiting naar binnen gelegd; ik ben benieuwd hoe dat verloopt.
In de tussentijd zijn er ook verkopers geweest om het glasvezelabo te verkopen. Ik kan je ook hier alvast verklappen, dat klopt ook weer van geen meter. Ze mogen je een aanbod doen door de eerste drie maanden voor 0,- de internetaansluiting te leveren, bij wijze van proef. Ze zeggen daarbij dat je óók in de periode TV en telefonie kunt afnemen. Je krijgt vervolgens aan 'standaard' aanbod per mail (3 maanden 10,-0 voor internet en de rest staat ook gespecificeerd), en na enkele dagen nog een 'speciaal' aanbod.
In dat speciale aanbod staat echter specifiek uitgesloten dat je in die periode méér diensten afneemt dan internet... Verder is het 'standaard' glasvezelabonnement een paar euro duurder per jaar (ook als je die 3 maanden voor 0,- krijgt) dan de reguliere coax aansluiting (sure het gaat maar om 3,-, maar het gaat om het principe). De bijbehorende abonnementen worden dus gewoon simpelweg duurder

. Wat je natuurlijk wel 'extra' krijgt tov coax is een 150/150 verbinding tov een 100/10.
En ohja; als je het telefoonnummer belt dat in de mail wordt genoemd om daar vragen over te stellen, dan krijg je de 'dit nummer is niet in gebruik' melding

..
Het meest storende aan bovenstaande vind ik het gebruik aan 'respect' dat is getoond door DFN voor de eigendommen van de klant. Vooraf geen beperkingen opleggen, maar gedurende het proces de kerstboom aan BV's het laten oplossen, in totaal heb ik denk ik wel met 6 'bedrijfjes' contact mogen hebben; DFN, VolkersWessels, NederWell, XXwerkt (naam laat ik even zitten, was een aardige vent

), Schouwmenee1ZZP-er, SchouwMeneer2ZZP-er.... Géén van allen neemt de verantwoordelijkheid voor het oplossen van de ontevredenheid of komt een afspraak na.