Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-07 22:19
Beste zeelandnet gebruikers,

Ik zit met het volgende probleem:

ik wil games streamen vanaf mijn pc naar mijn smart tv met geforce experience en moonlight.

Dit werkt redelijk goed tot ik de instellingen verhoog van de bit rate naar boven de 25mbps met 1080p 60FPS, dan krijg ik een fout melding "poor internet connection".

Er zijn meerdere gebruikers met het zelfde probleem op het geforce forum, daar heb ik gevonden dat als je de "speed and duplex" van je PC netwerk kaart naar "100mbps full duplex" dat het wel zou moeten werken zonder vertraging als je instellingen verhoog. Als dit het geval is zou inderdaad je (lan) connectie slecht zijn.

Zo gezegd zo gedaan, en jawel ik kan gamen op 100mbps settings zonder vertraging of haperingen. Nadeel internet wordt dus op gelimiteerd op 100mbps.

Dus ik al mijn kabels vervangen door CAT6 kabels, geen succes nog steeds haperingen en fout meldingen bij hoger mbps settings.

Ik had nog een oude router liggen ( Cisco E4200) ik alles daar op aangesloten en mijn speed en duplex setting op auto gezet op mijn PC, router kan ik niet instellen. En alles loopt als een zonnetje, volle internetsnelheid 150/15, games streaming kan op maximale kwaliteit :).

Nu mijn vraag: Op welke "speed and duplex" setting is de modem/router van zeelandnet (epc3940) ingesteld?

Blijkbaar niet op auto bij mij? Heb gelezen dat je PC en Router settings het zelfde moeten zijn anders botsen de gegevens..

Nu lees ik overal dat het sowieso beter is de router functie niet te gebruiken en de EPC3940 alleen als modem te laten dienen. Maar ik wil mijn E4200 als access point gebruiken op zolder daar waar de wifi ontvangst zeer slecht is. Dus wil ik bovenstaand probleem opgelost hebben.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Kimo schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:33:
Jammer dat Delta nu discovery en eurosport uit het pakket gooit :/
Ja, eerst een prijsverhoging en nu dit. Er komt nu wel Fox sport bij maar dat is vooral voor voetballiefhebbers.
Er wordt inmiddels steen en been geklaagd, en veel mensen zeggen hun abonnement op te willen zeggen. Maar ik vermoed dat het grootste deel van deze klagers uiteindelijk gewoon zal blijven. Het is immers een stuk makkelijker om wat te klagen dan om daadwerkelijk over te stappen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:19
Tyrian schreef op maandag 1 mei 2017 @ 01:49:
[...]
Het is immers een stuk makkelijker om wat te klagen dan om daadwerkelijk over te stappen.
Inderdaad, want waar ga je naar toe als je 100Mbit plus zou willen hebben? In die zin hebben ze een vrij sterke positie om arrogant te zijn.

Als Ziggo klant zou ik er niet blij mee zijn en wel echt een overstap overwegen naar NLE (100Mbit hier). Ik kijk echt heel veel naar die zenders, ik zou er goed van balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Klopt via een bericht op Facebook las ik dat Delta de zenders op zwart zet. Dat zijn toch wel een paar mooie zenders. Fox sports terug is voor mij persoonlijk dan wel weer leuk (voetbal) maar als ik dat zo graag wilde kijken had ik die 5 euro zelf allang betaald. Ik doe zondagmiddag wel wat leuks en kijk de samenvattingen om 19:00 (of later als ik het opgenomen heb :) ).

Maar goed nu zenden ze toch niet veel meer uit het is nog 2 competitierondes dus beetje mosterd na de maaltijd nu.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

deBoulanger schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:22:

Nu lees ik overal dat het sowieso beter is de router functie niet te gebruiken en de EPC3940 alleen als modem te laten dienen. Maar ik wil mijn E4200 als access point gebruiken op zolder daar waar de wifi ontvangst zeer slecht is. Dus wil ik bovenstaand probleem opgelost hebben.

Alvast bedankt.
Ik zou echt proberen met de helpdesk in contact te komen, wellicht eerder digitaal dan telefonisch en ze het probleem voor leggen.
Zelf heb ik geen idee overigens ;)
Tyrian schreef op maandag 1 mei 2017 @ 01:49:
[...]

Ja, eerst een prijsverhoging en nu dit. Er komt nu wel Fox sport bij maar dat is vooral voor voetballiefhebbers.
Er wordt inmiddels steen en been geklaagd, en veel mensen zeggen hun abonnement op te willen zeggen. Maar ik vermoed dat het grootste deel van deze klagers uiteindelijk gewoon zal blijven. Het is immers een stuk makkelijker om wat te klagen dan om daadwerkelijk over te stappen.
Het is eng hoe emotioneel mensen reageren over een televisie zender.
Aan de andere kant, als disney junior of nick junior eruit zouden gaan, zou ik, lees de kinderen en daarmee dus ik, er ook wat problemen mee hebben.

Maar goed, ik vind het wel fijn om 50+ mbit internet te hebben en dus blijf ik.
stormfly schreef op maandag 1 mei 2017 @ 06:18:
[...]

Inderdaad, want waar ga je naar toe als je 100Mbit plus zou willen hebben? In die zin hebben ze een vrij sterke positie om arrogant te zijn.

Als Ziggo klant zou ik er niet blij mee zijn en wel echt een overstap overwegen naar NLE (100Mbit hier). Ik kijk echt heel veel naar die zenders, ik zou er goed van balen.
Je hebt geen alternatieven. Ik heb bv geen glasvezel. Hiervoor heb ik bij online gezeten en woon blijkbaar dermate ver van de schakelkast af dat ik blij was dat ik 25 mbit haalde
Frostbite schreef op maandag 1 mei 2017 @ 07:49:
Klopt via een bericht op Facebook las ik dat Delta de zenders op zwart zet. Dat zijn toch wel een paar mooie zenders. Fox sports terug is voor mij persoonlijk dan wel weer leuk (voetbal) maar als ik dat zo graag wilde kijken had ik die 5 euro zelf allang betaald. Ik doe zondagmiddag wel wat leuks en kijk de samenvattingen om 19:00 (of later als ik het opgenomen heb :) ).

Maar goed nu zenden ze toch niet veel meer uit het is nog 2 competitierondes dus beetje mosterd na de maaltijd nu.
Ik moet zeggen dat ik juist had bedacht deze week het voor een maandje te nemen om de kampioenswedstrijd van Feyenoord mee te kunnen maken.
Die hou ik dan weer in mijn zak.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:36

bonyuri

Investigator!

Een klein beetje off-topic:
Is het nu mogelijk om een Ziggo kabel abonnement af te nemen in Zeeland?
Als ik de postcode check doe bij Ziggo meldt mij deze dat dat niet lukt, maar het bestelproces laat me wel alle gegevens invullen...
Als ik dit op een willekeurig andere vergelijkingswebsite doe dan komt hier wel Ziggo uit de bus?!

[ Voor 9% gewijzigd door bonyuri op 02-05-2017 13:54 ]

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

bonyuri schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:54:
Als ik de postcode check doe bij Ziggo meldt mij deze dat dat niet lukt, maar het bestelproces laat me wel alle gegevens invullen...
Als ik dit op een willekeurig andere vergelijkingswebsite doe dan komt hier wel Ziggo uit de bus?!
Nee, net zoals je in Ziggo gebied geen Delta kunt nemen, kun je in Delta gebied geen Ziggo nemen of een andere kabelmaatschappij.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
bonyuri schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:54:
Nee, het is niet mogelijk om voor Ziggo te kiezen.
In Zeeland zit je vast aan Delta, enige andere optie is een ADSL aanbieder.

Met betrekking tot de Discovery situatie geeft iedereen nu af op Delta, maar ik zie Discovery zelf eigenlijk als de boosdoener.
Discovery vraagt een verdubbeling van zijn tarieven. Men praat over een bedrag van 8 cijfers over 5 jaar.
Delta zou genoodzaakt zijn deze forse prijsstijging door te calculeren aan iedereen, ook de vele mensen die niet naar Discovery zenders kijken. Delta had daarom graag de discovery zenders in een apart pakket gestoken zodat de klanten zelf kunnen kiezen of ze er voor willen betalen.
(Dit is ook de kritiek die ik overal hoor: "Laat ons dan zelf kiezen of we willen betalen!")
Maar dat staat Discovery niet toe. Die eisen dat het in het basispakket blijft.

Discovery lijkt een slikken of stikken houding te hebben aangenomen, en ik kan Delta dan ook geen ongelijk geven hier niet blind in mee te gaan.
Het is niet voor niets dat Discovery er bij CanalDigitaal en Online ook uit lijkt te gaan, en enkele maanden geleden las ik ook al berichten uit de UK over dergelijke situaties.

Nu is het inderdaad zo dat Ziggo en KNP nog wel Discovery blijven aanbieden. Maar dit is slechts een tijdelijke situatie. Ziggo en KPN hebben nog een lopende overeenkomst met Discovery. Zodra deze afloopt, zullen zij in exact dezelfde onderhandelingspositie komen.

Wat mogelijk niet zo handig is van Delta, is om het verlies van deze zenders te compenseren met Fox eredivisie. Wat value for money betreft blijft het basispakket dan mogelijk wel in balans, maar ik denk dat de mensen die het meest boos zijn over het verlies van deze zenders, overwegend net helemaal niet geinteresteerd zijn in Voetbal.

[ Voor 9% gewijzigd door M a r c o op 02-05-2017 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:47
doe voor mij maar korting op het abonnements geld.. alle extra zenders die men wil toevoegen, zijn in mijn ogen nog meer ellende.. hoef geen voetbal of nieuwe thema kanalen zoals ci, fine living of shortstv..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 02:26
ligt het nou aan mij of kan je op de delta website nergens meer particulier kiezen voor ALLEEN internet, en wordt direct een pakket door je strot geduwd? Ik betaal momenteel zo'n 32 euro voor 150/50 maar zie allemaal prijzen van 50 of 60 euro op de site staan voor vergelijkbaar en richting de 75 voor een stap hoger...

wtf is er gebeurt?!

en betreft de zender discussie, ik ben ook alles behalve blij met de zenders die weg zijn, en fox is inderdaad niet echt een vervanging... Net wat MARCO al zegt, spreekt de oude doelgroep waarschijnlijk niet aan, of wat zippy zegt, doe dan gewoon korting geven...

Jammer dat disco niet meegaat in een los pakket voor een paar euro voor alle zenders die er nu uit zijn, dan had ik die wellicht wel genomen, kijk zelf veel discovery, vrouw mist tlc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Wannial schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:26:
ligt het nou aan mij of kan je op de delta website nergens meer particulier kiezen voor ALLEEN internet, en wordt direct een pakket door je strot geduwd? Ik betaal momenteel zo'n 32 euro voor 150/50 maar zie allemaal prijzen van 50 of 60 euro op de site staan voor vergelijkbaar en richting de 75 voor een stap hoger...

wtf is er gebeurt?!
Die 32,50 is een nog bestaand internet only abonnement van Zeelandnet?
Dan betaal je nu ook al ong € 53,50

Internet via de kabel is niet mogelijk zonder kabelaansluiting. Heb je een kabelaansluiting, dan heb je automatisch televisie. Het is niet mogelijk de TV op iemand zijn kabel af te sluiten.
(dit zou enkel kunnen als er geen free to air en analoge signalen meer zijn)
In de oude situatie was het dan ook al altijd dat je dan een bedrag aan Delta betaalde (nu 20,95)
en daarnaast je internet abo aan zeelandnet.

Een TV&Internet premium abonnement (zonder telefonie) is dus ong gelijk aan wat je nu hebt.
(Als is de prijs hiervan sinds mei van 52,50 naar 56 gegaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 02:26
@M a r c o Aha, daar zitten dus je kabelkosten al bij inbegrepen, want voor mijn kkabelrecht betaal ik nu apart aan delta en voor mijn internet apart aan zeelandnet. Bij elkaar is het inderdaad wel ongeveer dat bedrag, maar ik dacht dan komt die 56 dalijk ook nog eens bovenop je kabelrecht, dan wordt het helemaal van de zotte.

(ik kijk dus tv via de standaard kabel en betaal niets extra's aan paketten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 06:35

sus

is druk :+

Goed nieuws:

http://www.pzc.nl/zeeuws-...ta-knalt-omhoog~a0096786/

Snelheden weer omhoog, volgend jaar Gbit. Ben heel benieuwd wat de upload gaat doen, want dat mag echt een stuk hoger gaan worden. Offsite backups, web-/mailserver, ik kan het goed gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:42
Dag allemaal, leuk om te zien dat dit forum nog actief is, voor mij is het alweer een tijd geleden :)
sus schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:28:
Ben heel benieuwd wat de upload gaat doen, want dat mag echt een stuk hoger gaan worden. Offsite backups, web-/mailserver, ik kan het goed gebruiken :)
Als ik zo de DOCSIS 3.1 specificaties zie dan moet synchrone snelheden mogelijk zijn, in ieder geval 10gbit up en down maar dat is alleen als de volle bandbreedte beschikbaar is, denk niet dat Zeelandnet dat gelijk gaat realiseren , zou ook betekenen dat alle DVB-C/analoge kanalen weg zijn waar ik niet echt fan van ben :9~ , in ieder geval 1 up en down zou heel mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 06:35

sus

is druk :+

Joh, 150/200 up doe ik al een dansje :)

iptv ben ik ook wel benieuwd naar, zeker of het mogelijk is dat terug op mijn HTPC ga krijgen. Heb namelijk geen zin in extra kastjes (en afstandsbedieningen) bij de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
sus schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:00:
iptv ben ik ook wel benieuwd naar, zeker of het mogelijk is dat terug op mijn HTPC ga krijgen. Heb namelijk geen zin in extra kastjes (en afstandsbedieningen) bij de TV.
Denk wel dat het in de toekomst allemaal IPTV zal worden, dat betekend bij ons dat we tot wel 6 iptv kasjes moeten installeren inclusief kabels trekken (of via trage wifi), maar ik verwacht in de tussentijd wel IPTV support in de nieuwste LED televisies.

Probleem is volgens mij dat iedere (iptv) provider zijn eigen kasje wilt hebben met eigen interface, jammer dat er nog geen standaard bestaat zoals DVB-C maar dan voor iptv

Edit: net even op internet gezocht en zag dat DVB met een IPTV standaard bezig is (DVB-IPTV) https://www.dvb.org/standards/dvb-iptv

[ Voor 9% gewijzigd door Teuntje55 op 25-07-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Delta trekt stekker uit analoge televisie

Gezien de eerdere aankondigingen van snelheidsverhogingen, en plannen voor 1 Gbit internet, geen onverwachte stap. Nu dus officieel.

link persbericht van Delta zelf:
https://www.delta.nl/over...n-schakelt-geheel-over-op

Voor meer informatie over deze plannen verwijzen ze hierin ook naar hun whitepaper:
https://www.delta.nl/site...gn_ad_definitief_11-8.pdf

[ Voor 37% gewijzigd door M a r c o op 14-08-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
Mogen we allemaal weer een settop box gaan plaatsen waarbij weer een extra ab mogen gebruiken..
Was al blij dat ik een CI module had, waardoor een kasje + ab minder nodig was.. Jammer hoor, verder lijkt mij mij wel een goede stap..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
mr_zippey schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:56:
Mogen we allemaal weer een settop box gaan plaatsen waarbij weer een extra ab mogen gebruiken..
Was al blij dat ik een CI module had, waardoor een kasje + ab minder nodig was.. Jammer hoor, verder lijkt mij mij wel een goede stap..
Nou ja, in feite alleen voor alle tv's van voor 2010 die nog geen digitale tuner hebben.
je hebt ook nog niet eens perse een smartcard of ci+ module nodig, zolang je maar een tuner hebt.
Al ben je dan wel beperkt tot 30 zenders, waarvan maar 3 HD. Maar je hebt nog steeds alle zenders die nu analoog beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:32

Snow_King

Konijn is stoer!

Nu nog weg met DVB over een paar jaar en dan is 100% van de kabel voor IP beschikbaar.

Dan hebben we:

- VOIP
- DVB-IP (TV over IP)
- Internet

Maar dat gaat nog wel een aantal jaar op zich wachten tot TV's dat ook standaard in zich hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Volgens de whitepaper is de huidige verdeling van bandbreedte op de kabel:

28% Internet
72% TV (35% analoog + 37% digitaal)

De vrijgekomen ruimte van de analoge TV gaat volledig naar internet.
Dan krijgen we dus

63% Internet
37% Digitale TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Nou lekker dan, ben nog geenszins van plan om m'n CRT de deur uit te doen, dus dan heb ik straks geen tv meer, of ik moet een settopbox aanschaffen. Laat ze mij dan lekker een settopbox cadeau doen.

Pfff, nou ja, als m'n upload er beter van wordt maakt het ook niet zoveel uit. Dan maar m'n mediatheek wat uitbreiden door al m'n dvd's maar te transcoden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

cavey schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:45:
Nou lekker dan, ben nog geenszins van plan om m'n CRT de deur uit te doen, dus dan heb ik straks geen tv meer, of ik moet een settopbox aanschaffen. Laat ze mij dan lekker een settopbox cadeau doen.

Pfff, nou ja, als m'n upload er beter van wordt maakt het ook niet zoveel uit. Dan maar m'n mediatheek wat uitbreiden door al m'n dvd's maar te transcoden.
1990 belde en wil je TV graag terug...

Toch niets mis met deze ontwikkeling? Moeten we dan om die paar gebruikers die nog analoog kijken het signaal maar op de kabel laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Ja en nee, moet ik vanwege voortschrijdende techniek maar een beproefde opstelling de deur uitgooien en 500 euro neertellen voor een LCD scherm die DVB-C doet, of een decoder van 100 euro aanschaffen?

Ik snap het wel, maar dan verwacht ik wel wat ter compensatie omdat men mij nodeloos op extra kosten jaagt.

Zeker ook met de verzwakking van het standaard zenderpakket (like wtf, welke zot in de programmaraad heeft het verzonnen om BBC2 eruit te gooien? Zowel analoog als digitaal zit het niet in het standaard/non-smartcard pakket).

Komt ook nog eens bij dat ik dan een smartcard erbij zou mogen aanschaffen om het "standaard-standaard" pakket te kunnen bekijken.

Afijn, ik wacht wel af waar Delta mee aan komt karren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

cavey schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:06:
Ja en nee, moet ik vanwege voortschrijdende techniek maar een beproefde opstelling de deur uitgooien en 500 euro neertellen voor een LCD scherm die DVB-C doet, of een decoder van 100 euro aanschaffen?

Ik snap het wel, maar dan verwacht ik wel wat ter compensatie omdat men mij nodeloos op extra kosten jaagt.

Zeker ook met de verzwakking van het standaard zenderpakket (like wtf, welke zot in de programmaraad heeft het verzonnen om BBC2 eruit te gooien? Zowel analoog als digitaal zit het niet in het standaard/non-smartcard pakket).

Komt ook nog eens bij dat ik dan een smartcard erbij zou mogen aanschaffen om het "standaard-standaard" pakket te kunnen bekijken.

Je hebt nog meer dan een half jaar om je euros opzij te leggen en een (tweedehands) LCD scherm te kopen. Die CRT is niet alleen lomp en zwaar maar vreet ook een boel stroom.
En met een recente LCD kun je ook zonder smartcard zenders bekijken.

Vind het wel altijd grappig dat Delta je dan gelijk maar moet compenseren en zo. Geloof me 'Ain't gonna happen'. Ik vergelijk het maar met de Milieuzones waar je met een oude milieubelastende auto niet meer mag komen. Wil je blijven rijden in zo'n auto prima maar dan mag je dus niet meer in het centrum komen.

Je kunt je oude CRT dus wel laten staan maar je beeld gaat dan vanzelf een keer op zwart.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
M a r c o schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:04:
[...]

Nou ja, in feite alleen voor alle tv's van voor 2010 die nog geen digitale tuner hebben.
je hebt ook nog niet eens perse een smartcard of ci+ module nodig, zolang je maar een tuner hebt.
Al ben je dan wel beperkt tot 30 zenders, waarvan maar 3 HD. Maar je hebt nog steeds alle zenders die nu analoog beschikbaar zijn.
uhm volgens mij hebben we voor iptv (het nieuwe digitale delta tv) allemaal een settop box nodig hoor.. ik begrijp jouw reactie daarom ook niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
cavey schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:06:

Je kunt ook langsgaan bij de lokale kringloop en daar een decodertje halen. Worden al vanaf 1,50 aangeboden. Zo'n nieuw type decoder en eensmartcard kopen hoef je toch niet als je die beeldbuis CRT wilt behouden en tot nu toe genoegen nam met analoge TV zenders.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
mr_zippey schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:01:
[...]
uhm volgens mij hebben we voor iptv (het nieuwe digitale delta tv) allemaal een settop box nodig hoor.. ik begrijp jouw reactie daarom ook niet helemaal.
Ik die van jou ook niet.
Delta gaat analoog afschakelen, en bied alleen nog digitaal aan. Er is nog helemaal geen sprake van IP TV.
Dus zolang je een TV hebt, waar een dvb-c tuner in zit, kun je zonder smart-cards en losse decoder tv blijven kijken. Heb je een oudere TV zoals een CRT, of de eerste generaties LCD zonder digitale tuner, dan zul je helaas wel een losse decoder moeten gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
inderdaad ze gaan analoog afschakelen en daarna over op het nieuwe dtv.
zover ik weet, gaat het nieuwe dtv niet meer over dvb, maar juist over iptv.. zodoende kunnen ze straks heel nl bedienen met hun tv abbo's.. dat lijkt mij ook de achterliggende gedachte namelijk, want via de kabel zijn ze beperkt tot zeeland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
mr_zippey schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:22:
zover ik weet, gaat het nieuwe dtv niet meer over dvb, maar juist over iptv.. zodoende kunnen ze straks heel nl bedienen met hun tv abbo's.. dat lijkt mij ook de achterliggende gedachte namelijk, want via de kabel zijn ze beperkt tot zeeland..
Dan heb je het (voorlopig) verkeerd begrepen.
Ze gaan helemaal niet over op een "nieuwe" digitale TV techniek.
Het gaat nu nog alleen om continuering van digitale tv over dvb-c. (broadcast TV dus)

Delta gaat wel kijken naar een mogelijk IP-TV kanaal, maar afschakelen van dvb-c zie ik in de komende minimaal 5 jaar nog niet gebeuren. (en ik denk nog wel langer ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
mr_zippey schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:22:
Er wordt momenteel getest met iptv, voorlopig is dit alleen nog maar een test. Mochten ze de overstap maken naar iptv en alle dvb c streams willen uitschakelen ten gunste van ip verkeer, dan zal er vast nog een paar jaar overgangsregeling zijn waarbij dvb-c en iptv naast elkaar zullen blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
betreffende analoge radio
hier een quote van een andere nieuws site:
Met Docsis 3.1 gaat de retourband van 5-65MHz naar 5-204 MHz.
Dit geeft ruimte voor hogere upstream snelheden.
De analoge FM frequenties vallen nu binnen deze band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

timmie1 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:12:
[...]

Er wordt momenteel getest met iptv, voorlopig is dit alleen nog maar een test. Mochten ze de overstap maken naar iptv en alle dvb c streams willen uitschakelen ten gunste van ip verkeer, dan zal er vast nog een paar jaar overgangsregeling zijn waarbij dvb-c en iptv naast elkaar zullen blijven bestaan.
Zeker nog een paar jaar ja. We moeten eerst TV's op de markt krijgen die Plug&Play IPTV detecteren van je ISP en het ook zo makkelijk laten instellen (zonder setup box!)

DVB-C werkt nu al een hele tijd lekker vanuit TV's, dat wil men houden.

Zie verder ook: https://www.dvb.org/standards/dvb-iptv
M a r c o schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:41:
betreffende analoge radio
hier een quote van een andere nieuws site:

[...]

Met Docsis 3.1 gaat de retourband van 5-65MHz naar 5-204 MHz.
Dit geeft ruimte voor hogere upstream snelheden.
De analoge FM frequenties vallen nu binnen deze band.
Graag! Doe mij maar een Mbit of 20 extra upload. 150/50 ofzo zou erg fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:30

vr6-only

Blub Blub

Snow_King schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:13:
[...]

[...]

Graag! Doe mij maar een Mbit of 20 extra upload. 150/50 ofzo zou erg fijn zijn.
In de VS zijn er ondertussen diverse steden waar Comcast 1Gbit aanbiedt via Docsis 3.1, met ~42 Mbit upload.
Zie dit draadje op DSLreports: http://www.dslreports.com...-3-1-Gigabit-Service-Here

Zo te zien zijn ze dus niet te gortig met de upload, wel met de download.

It ain't stupid if it works!

• MaNdM
  • Laatst online: 16:14

MaNdM

1000-dingen-doekje

Even een hele snelle check vraag voor een niet-zeelandnet-gebruiker. Zeelandnet heeft alles toch zo ongeveer hetzelfde geregeld als Ziggo? Dus als ik een accesspoint via een UTP kabel direct op de modem aansluit, dan zou dat toch gewoon moeten werken?

Reden van de vraag is dat ik een accesspoint (Draytek AP800) mee heb gegeven voor de schoonzus. Hier bij ons thuis helemaal ingesteld zodat het ding eigenlijk meteen zou moeten werken. LAN zelfs de DHCP client aangezet zodat het ding een IP toegewezen krijgt voor het management. Daar eenmaal aangesloten komt er geen verbinding tot stand tussen modem en AP.

Klopt mijn redenatie? Volgens de site van Zeelandnet zelf zou het namelijk ook zo moeten werken.

To be determined...

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:42

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ligt eraan of ze een nieuw "WiFi modem" (Cisco EPC3925 router) of een oud standaard modem (Cisco EPC3212) heeft. In het eerste geval zou dat moeten werken, in het tweede geval moet er nog een router tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Moet het niet eerst nog geactiveerd worden?

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb al een uur geen internet en TV meer in Middelburg. Helaas ligt mijn website/thuisservertje hierdoor ook plat. Volgens de website van Delta/Zeelandnet is er geen storing en geen onderhoud.

Ik heb even gebeld en telefonisch bevestigen ze een storing te hebben. Er zijn monteurs op weg naar de locatie. Jammer van de storing maar wel netjes dat ze me op dit tijdstip nog te woord willen staan. Dat was een paar jaar terug wel anders.

[Storing is opgelost, internettoegang en televisiesignaal hersteld]

[ Voor 4% gewijzigd door Tyrian op 31-08-2017 02:50 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teuntje55
Mocht je elektriciteit afnemen van Delta, dan krijg je nu (straks) een verhoging van je internetsnelheid bij Zeelandnet per 15 januari:
https://www.delta.nl/combineer/tv-en-internet

[ Voor 6% gewijzigd door Teuntje55 op 11-01-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Teuntje55 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:03:
Mocht je elektriciteit afnemen van Delta, dan krijg je nu (straks) een verhoging van je internetsnelheid bij Zeelandnet per 15 januari:
https://www.delta.nl/combineer/tv-en-internet
Net eens getest, maar haal nog steeds maar 150 Mbps.
Net even uitgezocht hoe dit zat, maar blijkt dat mijn oude vertrouwde EPC3212 nu toch aan zn limiet zit blijkbaar. Die kan schijnbaar maar max 150 Mbps aan.
Wil ik de bonus snelheid willen gebruiken zal ik dan toch aan de EPC3940 moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
M a r c o schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:40:
[...]
Net even uitgezocht hoe dit zat, maar blijkt dat mijn oude vertrouwde EPC3212 nu toch aan zn limiet zit blijkbaar. Die kan schijnbaar maar max 150 Mbps aan.
Wil ik de bonus snelheid willen gebruiken zal ik dan toch aan de EPC3940 moeten.
Dat zou goed kunnen want de EPC3212 heeft maar 8 kanalen, ik heb de EPC3940 en haal nu 80 mbit met Internet en TV instap, hiervoor een EPC2203 gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

M a r c o schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:40:
[...]

De specs van het modem zouden wat anders suggeren
● Eight ( 8 ) bonded downstream channels with data rates in excess of 440 Mbps
● Four ( 4 ) bonded upstream channels with data rates in excess of 120 Mbps
Modem al een schop gegeven?

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
whyz schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:28:
[...]
De specs van het modem zouden wat anders suggeren

[...]
Modem al een schop gegeven?
Nog niet getest met een modem reset.
Ik baseerde me op een pagina van zeelandnet waarin ze zelf 150 Mbps opgeven als max voor de EPC3212.
(ik moet de pagina nog even terugzoeken)
En op opmerkingen die ik op facebook voorbij zag komen van een aantal met een EPC3212 die op 150 Mbps bleven zitten, en waarbij Delta aangaf daarvoor een andere modem te zullen leveren.

edit:
de betreffende pagina

[ Voor 13% gewijzigd door M a r c o op 17-01-2018 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

M a r c o schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:33:
[...]

Nog niet getest met een modem reset.
Ik baseerde me op een pagina van zeelandnet waarin ze zelf 150 Mbps opgeven als max voor de EPC3212.
(ik moet de pagina nog even terugzoeken)
En op opmerkingen die ik op facebook voorbij zag komen van een aantal met een EPC3212 die op 150 Mbps bleven zitten, en waarbij Delta aangaf daarvoor een andere modem te zullen leveren.

edit:
de betreffende pagina
Ik zal thuis mijn snelheid eens testen vanavond, één ding weet ik wel. Ik lever mijn 3212 niet in voor 25Mbit extra snelheid :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
whyz schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:54:
[...]
Ik zal thuis mijn snelheid eens testen vanavond, één ding weet ik wel. Ik lever mijn 3212 niet in voor 25Mbit extra snelheid :')
Ik blijf dan ook liever nog even bij mijn 3212.

Wat zijn de overige ervaringen hier van mensen die ook energie afnemen van Delta?
Heb je de extra snelheid al kunnen waarnemen? en zo ja, met welke modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

M a r c o schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:57:
[...]

Ik blijf dan ook liever nog even bij mijn 3212.

Wat zijn de overige ervaringen hier van mensen die ook energie afnemen van Delta?
Heb je de extra snelheid al kunnen waarnemen? en zo ja, met welke modem?
Net een manier gevonden om het te testen. Thuis de QOS van mijn router even aangezet en daarmee een speedtest gedaan met als resultaat. 175Mbps :)

https://drive.google.com/...oX7nIUFDmejTVy8n1Cis/view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
whyz schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:59:
[...]
Net een manier gevonden om het te testen. Thuis de QOS van mijn router even aangezet en daarmee een speedtest gedaan met als resultaat. 175Mbps :)

https://drive.google.com/...oX7nIUFDmejTVy8n1Cis/view
Nighthawk R7000 zo te zien? ;)
Heb dezelfde. Net even remote getest op dezelfde manier als in jou screenshot.
Nog steeds 150 Mbps. zal vanavond modem eens resetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

M a r c o schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:04:
[...]

Nighthawk R7000 zo te zien? ;)
Heb dezelfde. Net even remote getest op dezelfde manier als in jou screenshot.
Nog steeds 150 Mbps. zal vanavond modem eens resetten dan.
Klopt helemaal, geen seconde spijt van gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
whyz schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:12:
[...]
Klopt helemaal, geen seconde spijt van gehad. :)
Snap ik. Draait hier ook super snel en stabiel.

Net nog eens getest trouwens, en haal nu opeens wel 177 Mbps d:)b
Had de modem nog niet gereset trouwens. Dus hij heeft de wijziging nu zelf doorgevoerd.

Dus toch extra snelheid, en toch lekker de 3212 houden _/-\o_

• Teuntje55
Sinds kort heeft Delta/Zeelandnet interactieve tv via IPTV https://www.delta.nl/tv-i...-is-delta-interactieve-tv

Iemand ervaringen hiermee?, dit lijkt mij interessant omdat op één of andere manier een IPTV server wordt aangesproken waarmee je met een gebruikersnaam en wachtwoord kunt inloggen, of zouden ze een soort custom systeem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Teuntje55 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 18:27:
Sinds kort heeft Delta/Zeelandnet interactieve tv via IPTV https://www.delta.nl/tv-i...-is-delta-interactieve-tv

Iemand ervaringen hiermee?, dit lijkt mij interessant omdat op één of andere manier een IPTV server wordt aangesproken waarmee je met een gebruikersnaam en wachtwoord kunt inloggen, of zouden ze een soort custom systeem hebben?
Ik mis wel wat nou het huren van zo'n digitale ontvanger kost.
Als ik het goed lees, is dat neit die 3,50 per maand maar betaal je dat voor het hebben van interactieve tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:28
Die € 3,50 is toch van de ontvanger, zie : Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
@avotar
interactieve TV is "gratis" via browser, mobiel of tablet.
Enkel voor de ontvanger betaal je € 3,50 per maand huur.

functionaliteit van de ontvanger is verder volgens mij grotendeels vergelijkbaar met wat je met de app kunt.

grootste nadeel is dat je (ivm rechten) niet bij elke zender kunt spoelen in een opname.

Overigens komt er in maart naar verwachting een volledig nieuwe app weer, waarin straks als het goed is alle zenders te bekijken zijn, die je ook op tv beschikbaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Dus tablet met Chromecast == win?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
bonyuri schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:18:
Dus tablet met Chromecast == win?
Ik heb een Android TV box: https://www.kieskeurig.nl...-box-216-gb-4k-android-71

I.c.m. een afstandsbediening, vandaag de delta app geprobeerd en het is helaas met de pijltjes toetsen niet te bedienen, voor de rest is de kwaliteit redelijk goed (1080p), maar heb toch het idee dat de dvb-c stream betere kwaliteit geeft, wellicht heeft de delta interactieve tv ontvanger een andere (betere) stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Hoe bedien je hem dan nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
Met een draadloze muis, hopelijk heeft de volgende app versie support voor een afstandsbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Lees ik het nou goed dat Zeelandnet / Delta Glasvezelaanbieder wordt op het netwerk van 'Glasvezel buitenaf'? Zie artikel frontpage.
Heeft iemand hier een bron van?

[ Voor 11% gewijzigd door timmie1 op 20-02-2018 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:28
timmie1 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:22:
Lees ik het nou goed dat Zeelandnet / Delta Glasvezelaanbieder wordt op het netwerk van 'Glasvezel buitenaf'? Zie artikel frontpage.
Delta breidt uit naar Brabant; gaat triple play diensten aanbieden
Delta breidt uit naar Brabant; gaat triple play diensten aanbieden

Voor het eerst in haar bestaan gaat Delta buiten Zeeland telecomdiensten aanbieden. Meierijstad en St. Michielsgestel hebben de primeur. Glasvezel Buitenaf start vandaag de glasvezelcampagne in die twee gemeenten. Het aanbod van Delta is nog niet bekend. Woordvoering geeft aan dat dit waarschijnlijk begin maart bekend wordt gemaakt en dat het voor nu om een pilot gaat. Het gaat in ieder geval om triple play diensten en het aanbod zal licht afwijken van het reguliere aanbod in Zeeland.

Voor de glasvezelcampagne in Meierijstad en St. Michielsgestel geldt dat minimaal 50 procent van de huishoudens zich uiterlijk op 7 mei moet hebben ingeschreven om over te gaan naar de volgende fase.

Het aanbod bestaat uit een abonnement bij een dienstaanbieder en een vastrechtvergoeding. Deze vastrechtvergoeding kent twee varianten, eenmalig 1.815 euro of maandelijks 15 euro.

Glasvezel buitenaf legt een glasvezelnetwerk aan waarover verschillende dienstaanbieders, diensten (internet, televisie en/of telefonie) leveren. In Brabant leveren Caiway, Solcon, WeServe en C-Bizz diensten over het glasvezelnetwerk. Hier wordt nu dus Delta aan toegevoegd.

Delta test in aantal nieuwe projecten van Glasvezel buitenaf
Woordvoerder Tim Brouwer meldt aan Telecompaper dat het de bedoeling is dat Delta in een aantal Glasvezel buitenaf campagnes gaat meedoen en dat het daarna de pilot zal evalueren. Delta zal geen diensten gaan aanbieden op de bestaande open glasvezelnetwerken die CIF/Glasvezel buitenaf elders hebben.

Delta en CIF, waar Glasvezel buitenaf onder valt, zijn beide gekocht door het Zweedse private equity huis EQT.
Het gaat dus voorlopig om een pilot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
timmie1 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:22:
Investeerder heeft caiway me glasvezelaanlegger overgenomen dus de expertise met glasvezel hebben ze nu ook in huis om het aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:47
Sinds kort terug bij Zeenet, heeft iemand hier wel eens te maken gehad met de FUP, is iemand wel eens geknepen? Paar jaar terug wel eens gehoord van iemand die zijn snelheid in de piekuren kwijt was maar in de daluren vol gas kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
dezeppo schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:11:
Sinds kort terug bij Zeenet, heeft iemand hier wel eens te maken gehad met de FUP, is iemand wel eens geknepen? Paar jaar terug wel eens gehoord van iemand die zijn snelheid in de piekuren kwijt was maar in de daluren vol gas kon.
Volgens mij is de FUP wel redelijk ruim tegenwoordig.
Ik zit regelmatig boven de 200-300 GB, en heb ooit eens een maand met 750 GB gehad.
zonder commentaar van zeelandnet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

dezeppo schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:11:
Vroeger waren de lijnen nog niet zo dik, misschien was dat gewoon de drukte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 15:30
Ik kan me niet voorstellen dat je tegenwoordig nog zomaar tegen een FUP aanloopt, als je kijkt hoeveel data er doorheen gaat voor streamingsdiensten e.d. Half NL kruipt 's avonds achter Netflix, en meerdere streams per huishouden zijn dan niet ongewoon. Ze kijken echt niet meer op van een paar honderd GB meer of minder hoor.

Dus mits je geen extreme dingen van plan bent, zoals een streamingsdienst opzetten vanuit je kelder, zou ik me hier geen zorgen over maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Die FUP daar heb ik de laatste jaren nooit last van gehad. Enige keer dat ik wat hoorde was toen ik verhuisde naar een andere adres (2006). Toen kreeg ik na een maand of 2 ineens een mailtje dat mijn dataverbruik veel hoger was dan het gemiddelde in mijn postcodegebied. Terwijl ik gezien de vorige maanden juist minder verbruikt had.

Volgens mij heb ik toen wel Zeelandnet gebeld dat ik dit wel heel erg bijzonder vond en toen werd me gezegd dat dit dan waarschijnlijk kwam vanwege een traagheidsmelding van iemand in de buurt. Toen gingen ze kijken naar de grootverbruikers. Complete onzin natuurlijk en na mijn telefoontje nooit meer een mail gehad.

In 2008 wederom verhuisd naar mijn huidige adres en nooit meer iets gehoord. Maar goed we zijn nu 10 jaar verder en zeker sinds de komst van die Kodi kastjes / snellere Smartphones / Netflix ed denk ik ook niet dat we nog iets horen van de FUP. FUP kan met de VUT ;)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:47
Dank voor de FUP antwoorden, ongeveer de reacties die ik verwachte, ik ben wel een zwaardere gebruiker maar niets buitensporigs lijkt me, gewoon een gemiddelde Sonarr gebruiker met een wat uit de kluiten gewassen Synology NAS ;)

Streamen is leuk, lokale media is leuker...

van ADSL naar een 400 Mbit/s is toch wel erg aangenaam

[ Voor 9% gewijzigd door dezeppo op 02-03-2018 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

dezeppo schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:28:
Dank voor de FUP antwoorden, ongeveer de reacties die ik verwachte, ik ben wel een zwaardere gebruiker maar niets buitensporigs lijkt me, gewoon een gemiddelde Sonarr gebruiker met een wat uit de kluiten gewassen Synology NAS ;)

Streamen is leuk, lokale media is leuker...

van ADSL naar een 400 Mbit/s is toch wel erg aangenaam
De enige spijt die je daarvan gaat krijgen is dat je het niet al tijden terug hebt gedaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:39
Prijzen en snelheid omhoog

https://www.delta.nl/wijzigingen2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Jammer dat de upload van het instap abonnement nog relatief laag blijft, anders zou ik wel overstappen vanaf premium. Ik heb nu nog het alles-in-1 pakket, mooi moment om die vaste telefoon de deur uit te doen.

Toch nog maar eens overwegen, want nu ik er over nadenk vraag ik me eigenlijk af hoe vaak ik nog echt die hogere upload nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:49

PuijkeN

euhm ?

Waauw da's best triestig... ik heb het Super abonnement en ga er dus behalve een hogere prijs 0,0 op vooruit. Delta is jammer genoeg niet de goedkoopste voor elec en gas dus het combineer en profiteer aanbod overweeg ik niet eens ..

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

PuijkeN schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:41:
Waauw da's best triestig... ik heb het Super abonnement en ga er dus behalve een hogere prijs 0,0 op vooruit. Delta is jammer genoeg niet de goedkoopste voor elec en gas dus het combineer en profiteer aanbod overweeg ik niet eens ..
Nee, dat is ook mijn overweging.
Maar goed, een alternatief is er niet. Gelukkig is (bij mij) in elk geval wel alles stabiel genoeg om de prijs te kunnen rechtvaardigen, ookal lijkt de verhoging meer "omdat het kan" te zijn.

Waar ik niet blij mee ben is dat ze aankondigen dat ze tussen gisteren en komende woensdag met het netwerk in mijn wijk bezig zijn en ik er vast wel een paar uur last van ga hebben overdag.
Zonder dat ze kunnen aangeven wanneer dat dan zal zijn.

Nu heb ik niet al te veel verstand van dit soort architectuur, maar dat lijkt me toch ietwat amateuristisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

PuijkeN schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:41:
Ja zo had ik op het forum van zeelandnet ook al een reactie geplaatst dat mensen met super er wel erg bekaaid vanaf komen. En in verhouding het meest betalen (gezien iedere tussenstap bij de andere abonnementen €9,- euro is ipv de €14,- tussen premium en super) En geen verhoging krijgen "Tenzij" je energie ook bij de Delta afneemt.

Mijn inziens doen ze daar een hele groep klanten erg tekort mee, je zou dan ook maar kunnen hopen zodra de analoge signalen helemaal weg zijn dat die groep naar 600Mbit of iets dergelijks zou worden overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
whyz schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:28:
[...]
Mijn inziens doen ze daar een hele groep klanten erg tekort mee, je zou dan ook maar kunnen hopen zodra de analoge signalen helemaal weg zijn dat die groep naar 600Mbit of iets dergelijks zou worden overgezet.
Ik denk dat dat uiteindelijk wel de bedoeling is. ze willen zelfs tot 1 Gbit gaan.(geen idee of dat nog het super abo zal zijn, of dat er nog een duurder bovenop komt voor 1 Gbit, met super er ergens tussenin)
Nu is 400 MHz gewoon het maximale wat ze met het huidige netwerk en docsis 3.0 voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik had ook al gereageerd onder het nieuwsbericht maar ik ben dus ook een Super gebruiker.
Behalve een extra tv pakket wat we dus nu hebben schieten we er niet veel mee op.

Dus de meeste betalen minder en krijgen (naar verhouding) wel meer.

En zelfde de combinatie met elektriciteit is niet eens de moeite waard je krijgt 5Mb bij de uploadsnelheid !!!
Dus van 400/15 naar 400/20 ... Dat is gewoon een lachertje. (klik)

Pas nog een verkoper aan de deur gehad die daar ook mee schermde maar hem even haarfijn gewezen op deze punten. Heel simpel wil je me als klant kom me dan tegemoet qua prijs en internetsnelheid.

Ik ben tevreden over Delta en heb vrijwel geen klachten wat betreft Internet zelf (gelukkig)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Maar dan stap je toch over naar Premium? Dat pakket krijgt ook een snelheidsverhoging. Ga je er qua snelheid wel (flink) wat op achteruit, maar de prijs gaat ook flink omlaag (14 euro per maand!)

Het is niet anders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

bonyuri schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:32:
Maar dan stap je toch over naar Premium? Dat pakket krijgt ook een snelheidsverhoging. Ga je er qua snelheid wel (flink) wat op achteruit, maar de prijs gaat ook flink omlaag (14 euro per maand!)

Het is niet anders :(
Misschien wel ja ... Zul je net zien dat ze een actie hebben op het moment dat je net bent teruggeschakeld :D

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Zijn er hier mensen bij wie ze in de wijk al klaar zijn met de grote verbeteringsslag op het netwerk?
Onze monteurs plaatsen op diverse knooppunten in ons netwerk de allernieuwste apparatuur. Dankzij het project Next Generation Netwerk wordt de internetverbinding nóg stabieler en betrouwbaarder, ontstaat er meer ruimte in het netwerk en kunnen op termijn hogere internetsnelheden (tot wel 1 Gigabit) worden aangeboden. Tijdens deze werkzaamheden kunt u een paar keer gedurende enkele uren geen gebruik maken van internet, tv en radio. Als u met uw vaste telefoon ook via DELTA belt, dan geldt de onderbreking ook voor uw vaste telefoon. Onze excuses daarvoor. We houden de onderbrekingen zo kort mogelijk, maar we kunnen ze niet voorkomen.
Vandaag is al de tweede ochtend dat ik geen signaal heb. :/
Gelukkig had ik nog een ander adresje waar ik mijn werklaptop kon inprikken zodat ik toch remote kon werken.

[ Voor 55% gewijzigd door avotar op 25-05-2018 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
De oudere ZeelandNet Premiums met Delta tv apart worden blijkbaar weer niet meegenomen in de snelheidsverhoging. Zoals vanouds 100/10. De prijsverhoging wordt uiteraard wel doorgevoerd... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:28
timmie1 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:32:
De oudere ZeelandNet Premiums met Delta tv apart worden blijkbaar weer niet meegenomen in de snelheidsverhoging. Zoals vanouds 100/10. De prijsverhoging wordt uiteraard wel doorgevoerd... :P
Ben wel benieuwd, hoeveel kost dat oudere losstaande Zeelandnet Premium pakket momenteel en naar welk bedrag wordt dat verhoogd?

Circa 2 jaar geleden was het in ieder geval op een bepaald moment voordeliger om te switchen naar zo'n nieuw Internet & TV Premium pakket bij Delta, was goedkoper en sneller. Alleen zat je er dan wel weer een jaar aan vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat interactieve digitale televisie gedoe van Delta met dat lelijke witte kastje blijkt een regelrechte ramp te zijn. Weinig eraan schijnt goed te werken. De media staat er bol van.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2018 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:13:
Dat interactieve digitale televisie gedoe van Delta met dat lelijke witte kastje blijkt een regelrechte ramp te zijn. Weinig eraan schijnt goed te werken. De media staat er bol van.
Mijn ervaring is anders.
Kastje is inderdaad wel heel lelijk wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat opnames van slechte kwaliteit zijn en ver zitten onder de originele scherpte.
Vastlopend beeld, stilstaand beeld, kastje om de haverklap resetten, geluid wat niet synchroon loopt en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:06:
Ik lees dat opnames van slechte kwaliteit zijn en ver zitten onder de originele scherpte.
Vastlopend beeld, stilstaand beeld, kastje om de haverklap resetten, geluid wat niet synchroon loopt en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En wat is je eigen ervaring? Of zit je gewoon als een echte Zeeuw lekker te delta-bashen?

Opnames zijn goed, hoewel ze soms een paar seconden te laat gestart lijken.
Soms staat het wel eens even stil tijdens het kijken, maar dat gaat snel weer verder.
Geluid loopt goed.
1 keer moeten resetten in 3 maanden, minder vaak dan mijn telefoon.

En een goede hands-on servicedesk als er problemen zijn.
Ze zitten er goed op.

Enige punt is is dat je momenteel geen live-programma's kunt pauzeren. Maar ze vertelden me dat ze daar mee bezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bash niks, maar maak me altijd zorgen als een product zo slecht presteert en er wel de volle mep voor wordt gevraagd maandelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:08:
Ik bash niks, maar maak me altijd zorgen als een product zo slecht presteert en er wel de volle mep voor wordt gevraagd maandelijks.
3,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:08:
De eerste 6 maanden betaal je helemaal niks.
Er is toen ook aangegeven volgens mij dat het op het begin meer een soort publieke beta test was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Heeft er iemand ondertussen al een betere ervaring met Interactieve TV?
Wil mijn abo gaan verlengen en wil dit er misschien bij afsluiten, omdat je nu 100 euro cashback kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Hoe kun je die cashback krijgen dan? Ik heb zojuist mijn contract verlengd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

2-jaar Alles-in-1 Instap: € 75,00
2-jaar Alles-in-1 Premium: € 100,00
2-jaar Alles-in-1 Super: € 125,00
2-jaar TV & Internet Budget: € 25,00
2-jaar TV & Internet Instap: € 50,00
2-jaar TV & Internet Premium: € 75,00
2-jaar TV & Internet Super: € 100,00

Geldt zowel voor nieuwe abonnementen als verlengingen.

Geen idee vanaf wanneer dit is gaan gelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
bonyuri schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:47:
Heeft er iemand ondertussen al een betere ervaring met Interactieve TV?
Wil mijn abo gaan verlengen en wil dit er misschien bij afsluiten, omdat je nu 100 euro cashback kan krijgen :)
Als het gaat om TV kijken via de browser, ja. Zo nu en dan stopt het tv programma ergens tijdens het terugkijken en daarna is hij niet meer beschikbaar. Maaaarrr dat is veel minder als in het begin. Wel vind ik de omgeving ‘log’ vergeleken bij bijvoorbeeld ziggogo ( die ik wel eens van mijn schoonmoeder gebruik ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Maar nog niet met die nieuwe Interactieve TV ontvanger? Ik verwacht eigenlijk dat dat gelijkaardig gaat werken, maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
bonyuri schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:05:
2-jaar Alles-in-1 Instap: € 75,00
2-jaar Alles-in-1 Premium: € 100,00
2-jaar Alles-in-1 Super: € 125,00
2-jaar TV & Internet Budget: € 25,00
2-jaar TV & Internet Instap: € 50,00
2-jaar TV & Internet Premium: € 75,00
2-jaar TV & Internet Super: € 100,00

Geldt zowel voor nieuwe abonnementen als verlengingen.

Geen idee vanaf wanneer dit is gaan gelden
Waar lees je dat dan? Want met 'zojuist' bedoelde ik ook echt vanmiddag. Ik heb via 'Mijn Delta' mijn abonnement gewijzigd en daar stond niets hierover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

https://www.delta.nl/tv-internet-telefonie/pakketten

Op de website spreken ze over "Persoonlijk Tegoed". Dit wordt (zoals ik het heb begrepen) automatisch afgetrokken van je kosten, voor bijvoorbeeld Fox Sports, Settopbox, etc.

Ik zou even bellen als ik jou was, mij werd ook aangeraden om telefonisch te verlengen, aangezien je dan ook recht hebt op 15 euro korting voor de eerste 4 maanden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Ja, dan ga ik er maar even een telefoontje aan wagen. Ik heb overigens het Instap abo voor 1 jaar afgesloten, dus dat zal ook wel invloed op de hoogte van de korting hebben. Eens kijken wat er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ah, 1 jaar verlenging of afsluiten heeft sowieso geen recht op die "korting", het is enkel voor de 2-jarige verlengingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Nouja, als er wat tegenover staat ben ik best bereid om te switchen naar 2 jaar. Maar in "Mijn Delta" stond ook niets over acties o.i.d. bij de 2-jarige opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
ZeelandNet als Internet Service Provider wordt blijkbaar per 1 augustus 2018 definitief ten grave gedragen:

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/389a86276d969945e2010d0ae1333c51.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timmie1 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 20:27:
ZeelandNet als Internet Service Provider wordt blijkbaar per 1 augustus 2018 definitief ten grave gedragen:

[afbeelding]
"Het betreft slechts een administratieve wijziging." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
precies: "De naam én het merk Zeelandnet blijven behouden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Was Fiber vroeger niet ook een consultancy bureau?

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste