Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:00

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Delta is hier in de buurt gestart met hun campagne voor glasvezel. Prima idee, waar ik dan ook meteen TV bij zou willen betrekken. Die kastjes van Ziggo zijn al jaren tergend traag, dus ik hoop op een verbetering op dat vlak.

Over de snelheid vna de decoders is echter vrij weinig te vinden. Delta zelf noemt het 'gelijkwaardig met Ziggo', wat niet per sé een positief punt is.

Het kan natuurlijk per regio verschillen, maar als ik nu groen licht geef en de drempel van 20% wordt gehaald, zou eind 2022 alles er moeten liggen. Wat kan ik dan verwachten aan decoder en snelheid?

Zijn er mensen die nu al interactieve TV hebben en wellicht een filmpje kunnen maken van hoe snel dat ding reageert? En krijg je bij extra decoders overal hetzelfde kastje, of zijn dat net al bij Ziggo een soort 'light' versies? Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Kaastosti op 21-12-2021 11:59 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Als je de Mediabox Next van Ziggo traag vindt, vind je de interactieve DIT ( Dit Is Treurig) ontvangers van Delta zeker traag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-03 10:42
lier schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:11:
[...]

Of regel (lineaire) tv via een andere aanbieder. Gebruik zelf NL Ziet, volstaat prima voor wat ik nodig heb.
Dit bedoelde ik inderdaad ook, ik had het iets anders kunnen verwoorden. Voor tv kijk verder, internet is prima.
tyson69 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:00:
[...]

Dank voor je ervaring. Ik lees echter alleen een klaagzang over het opnemen bij Delta. Ik kan mijzelf niet heugen de behoefte te hebben gehad om iets op te nemen, met alle online opties om zaken terug te kijken kan ik best zonder deze functie. Voor mij (en mogelijk ook anderen) dus geen dealbreaker

Belangrijker vind ik de kwaliteit van het beeld/geluid. Is dit wel in orde?
Het beeld is prima, het geluid is een achteruitgang. Ik moet hier wel de nuance bij geven dat ik via een 5.1 setup kijk en het kastje geen 5.1 ondersteund. De rear speakers klinken daardoor heel erg slecht. Met de mediabox next van Ziggo stuurde het kastje een surround stereo signaal naar de versterker op het moment dat het programma zelf geen dolby uitstuurde.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Het klopt wat je zegt Radiance. Schandalig genoeg, maar zelfs in 2021 ondersteunt DIT nog geen Dolby Digital geluid. ( bestaat al minstens 10 jaar bij veel zenders.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

dolopfriet schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:04:
Als je de Mediabox Next van Ziggo traag vindt, vind je de interactieve DIT ( Dit Is Treurig) ontvangers van Delta zeker traag.
Ah ja de 'Next' is echt dikke prima, maar die was na een korte introductieperiode voorbehouden aan het duurste abonnement.

Ik heb nog een Horizon kastje in de huiskamer en twee losse decoders met 'light' functionaliteit.

Alternatief is natuurlijk alles met Chromecast en vanaf telefoon/tablet naar de TV sturen, maar mijn wederhelft wil toch echt wel graag gewoon een afstandbediening... dus die optie valt redelijk af.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:13

_Apache_

For life.

Radiance schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 00:16:

Opnames niet door kunnen spoelen, en dan bedoel ik niet de reclame maar gewoon heel het programma niet. Neem je 2 programma's achter elkaar op ben je dus verplicht het einde van het 1e programma nog een keer te kijken omdat de opname eerder start. Verder kijken als je uitzending gemist kijkt, opnemen heeft toch geen zin meer want doorspoelen is niet mogelijk, werkt niet. Je moet dus het programma opnieuw gaan kijken want doorspoelen is dus niet mogelijk. Met een opname is het wel mogelijk om verder te kijken.
Wel fijn dat je dit deelt, dit is voor ons dus ook een echte blocker. Wij kijken zelden nog live tv, alles is opgenomen en zwaar door geskipt. :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-03 10:42
Kaastosti schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:53:
[...]

Ah ja de 'Next' is echt dikke prima, maar die was na een korte introductieperiode voorbehouden aan het duurste abonnement.

Ik heb nog een Horizon kastje in de huiskamer en twee losse decoders met 'light' functionaliteit.

Alternatief is natuurlijk alles met Chromecast en vanaf telefoon/tablet naar de TV sturen, maar mijn wederhelft wil toch echt wel graag gewoon een afstandbediening... dus die optie valt redelijk af.
offtopic:
Onzin, wij hebben nooit het duurste abonnement gehad bij Ziggo maar wel de Media Box Next, net als mijn ouders. Bij Ziggo wil het nog wel eens werken om je door te laten verbinden met de afdeling opzeggen als je iets voor elkaar wilt krijgen, kan je er vaak nog een mooie korting bij lullen ook
_Apache_ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:17:
[...]

Wel fijn dat je dit deelt, dit is voor ons dus ook een echte blocker. Wij kijken zelden nog live tv, alles is opgenomen en zwaar door geskipt. :X
Tsja, had ik maar beter onderzoek gedaan want als wij dit geweten hadden, had ik nooit een tv abonnement erbij genomen. Ik heb de laatste 8 jaar zo goed als nooit meer een reclameblok hoeven zien en nu kan je niet eens doorspoelen in de programma's zelf...mijn vriendin vindt de rijdende rechter troep vaak leuk om te kijken maar die skipt dan vaak door naar de uitspraak, kan dus niet. :'(

[ Voor 27% gewijzigd door Radiance op 21-12-2021 13:20 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Radiance schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:18:
[...]
offtopic:
Onzin, wij hebben nooit het duurste abonnement gehad bij Ziggo maar wel de Media Box Next, net als mijn ouders. Bij Ziggo wil het nog wel eens werken om je door te laten verbinden met de afdeling opzeggen als je iets voor elkaar wilt krijgen, kan je er vaak nog een mooie korting bij lullen ook
[...]
Er is een startperiode geweest waarin je die Next inderdaad gewoon kon bestellen. Maar dat ding was, mede door de belabberde performance van de Horizon, in no-time uitverkocht. Toen hebben ze die achter het duurde abbo gehangen.

Doorverbinden met 'opzeggen' kun je altijd doen, maar dan moet je ook bereid zijn om door te zetten. Hier heb ik naast Ziggo echt verdomd weinig keuze zonder er hard op achteruit te gaan.
Opnames niet door kunnen spoelen, en dan bedoel ik niet de reclame maar gewoon heel het programma niet. Neem je 2 programma's achter elkaar op ben je dus verplicht het einde van het 1e programma nog een keer te kijken omdat de opname eerder start. Verder kijken als je uitzending gemist kijkt, opnemen heeft toch geen zin meer want doorspoelen is niet mogelijk, werkt niet. Je moet dus het programma opnieuw gaan kijken want doorspoelen is dus niet mogelijk. Met een opname is het wel mogelijk om verder te kijken.
Dat is echt wel in 1 keer klaar, hoe kun je zoiets nog aanbieden vandaag de dag.

Dan brengt DIT dus weinig goeds. Waarom is er nou nooit gewoon een duidelijk keuze die op alle vlakken beter is. Internet van Delta is prachtig, maar TV loopt dus hopeloos achter.

[ Voor 29% gewijzigd door Kaastosti op 21-12-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-03 00:12
tsjaa ik snap jullie zeker wel, ik ben ook van ziggo naar delta gegaan, maar heb nu alleen internet genomen van delta. (en via internet heb ik iptv abbo genomen (het is een abbo en of het nou legaal of illegaal is laat ik hier even buiten). nu heb ik snel internet van delta en superveel tv zenders (die je kan opnemen en doorspoelen) voor een veel minder bedrag per maand dan tv en (trager internet) van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:59
is er iemand die weet of en hoe je de zenderlijst van de interactieve TV ontvanger kunt aanpassen? de volgorde is nu niet echt logisch :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-05 13:04

avotar

P0werd by Black Coffee

DoleBole schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:29:
is er iemand die weet of en hoe je de zenderlijst van de interactieve TV ontvanger kunt aanpassen? de volgorde is nu niet echt logisch :-(
Nope. Kan niet.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoleBole
  • Laatst online: 10:59
Jammer maar dank voor het snelle antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:17
DoleBole schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:56:
Jammer maar dank voor het snelle antwoord
Favorieten lijst aanmaken?

• raxxer
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-04-2024
_Apache_ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:17:
[...]

Ik kan me vergissen, maar bij Ziggo kan je bij opnames van de commerciële omroepen de reclames toch ook niet doorspoelen? Volgens mij mag dat namelijk niet van de vrienden van RTL en SBS.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:13

_Apache_

For life.

raxxer schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:00:
[...]

Ik kan me vergissen, maar bij Ziggo kan je bij opnames van de commerciële omroepen de reclames toch ook niet doorspoelen? Volgens mij mag dat namelijk niet van de vrienden van RTL en SBS.
Jawel hoor, geen probleem. Reclames, show zelf, prima door te skippen. Als je vertraagd kijkt, dus kijken 'vanaf het begin' als je live tv gaat kijken, dan niet. Maar die als opname gepland had kan je de opname doorskippen.

Zo is mijn F1 weekend ook -> Ziggo sport aan, kanaal 14, kijken vanaf het begin, skip skip skip tot de formation lap. Pauze, naar koelkast lopen voor een pilsje, en starten maar. :+ 8)

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 23-12-2021 10:19 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:43
_Apache_ schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:04:
[...]

Jawel hoor, geen probleem. Reclames, show zelf, prima door te skippen. Als je vertraagd kijkt, dus kijken 'vanaf het begin' als je live tv gaat kijken, dan niet. Maar die als opname gepland had kan je de opname doorskippen.

Zo is mijn F1 weekend ook -> Ziggo sport aan, kanaal 14, kijken vanaf het begin, skip skip skip tot de formation lap. Pauze, naar koelkast lopen voor een pilsje, en starten maar. :+ 8)
Volgens mij is dit niet helemaal juist.
Bij eigen opnames weet ik het niet (heb geen opnemen pakket) maar bij het terugkijken van uitzendingen en bij bijvoorbeeld begin gemist kun je bij Ziggo ook niet bij alle zenders vooruitspoelen. De RTL en SBS zenders in ieder geval niet, NPO en Ziggo-zenders in ieder geval wel.

Daarom is het handig om ook een NLZiet account te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door tyson69 op 23-12-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puller
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 03-05 00:08
Juist bij Ziggo kan je alles wat opgenomen is doorspoelen. Zie zo zelden reclames.
Dus als dit niet kan bij Delta dan blijft ik ((helaas) bij Ziggo.
De next is een prima en snel genoeg en mijn vrouw snapt niet veel van dat spul maar de next lukt prima.
Dus Delta doe er wat aan.
_Apache_ schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:04:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puller
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 03-05 00:08
Op het zeelandnet forum stond het volgende:
Zou eigenlijk mooi zijn als er een goede recente review zou zijn of een langer filmpje.
Moet voor 6 febr beslissen over ziggo/next naar delta fiber.

—————————
Donnie
TV Eindbaas
2 weken geleden
Over spoelen een aantal zaken:

- Als DFN Hebben we ongeveer 190 TV zenders, exclusief de radio en lokale TV zenders.
- Van deze zenders kan er bij +/_ 160 zenders 7 dagen worden teruggekeken, gepauzeerd en Begin gemist worden gebruikt (via app/web en Ontvanger). (uiteraard zijn er programma uitzonderingen welke door de zenderhuizen aan ons doorgegeven worden.)
- Op dit moment zijn er ongeveer 100 zenders op Interactieve TV in HD, en langzaam en gestaag worden hier op regelmatige basis toevoegingen/wijzigingen gedaan. Voor Digitale TV, is zoals eerder al aangegegeven dit best een puzzel, en zal mijns inziens Digitale TV en Interactieve TV steeds verder uit elkaar gaan lopen.
- Voor wat betreft specifiek vooruit spoelen (en dus ook door de reclames) geldt dat dit mogelijk is voor 154 TV zenders. Dit is mogelijk bij zowel Opnames in de cloud als bij Pauzeren en Begin gemist (Bij de laatste werkt dit nog niet naar behoren, en hier wordt aan gewerkt.)
- Er zijn een paar uitzonderingen:
- Alle MTV's, Nick, Comedy central zenders niet ( bij alle operators)
- Talpa zenders (o.a. SBS6) alleen vooruitspoelen bij Cloud opnames, niet bij pauzeren of begin gemist.
- RTL Zenders (o.a. RTL4 etc) Hierbij is vooruitspoelen alleen de eerste 5 minuten toegestaan. Uiteraard kijken we hier continue naar mogelijkheden om dit anders in te vullen/te verbeteren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
DELTA heeft informatie over de vrije modemkeuze gepubliceerd:

https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:36
Heeft iemand enige info of de tv-app in de toekomst ook geschikt gemaakt word voor android tv of andere smart tv platforms ?

Ik vind het een gemiste kans van ze.
Je merkt dat ze totaal geen prioriteit geven aan dit soort dingen.
Dit deed Ziggo vroeger ook niet maar het laatste jaar is de ziggogo app behoorlijk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 16:44

TheProphet

unifi-forum.nl

Is het iemand al gelukt om een eigen mailserver achter Delta werkend te krijgen? Sinds de overstap van Caiway krijg ik het niet werkend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXpBUWHoEXQMSmsxLxvRoyhSWKc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eWzj6izI6ACloram0b1znNef.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
Versturen zou moeten kunnen, maar 465 is SSL. Heb je 587 al geprobeerd met STARTTLS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05 22:47
Is er hier toevallig al iemand die mee doet met de test van Delta en de F@st 3896 heeft ontvangen/ gebruikt :?

Hoe is de beveiliging van deze modem (firewall, poort beveiliging etc)

User interface makkelijk in gebruik :?

En het bereik van het wi-fi signaal ?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 15:20

Frostbite

🤦🏻‍♂️

dierkx36 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:47:
Is er hier toevallig al iemand die mee doet met de test van Delta en de F@st 3896 heeft ontvangen/ gebruikt :?

Hoe is de beveiliging van deze modem (firewall, poort beveiliging etc)

User interface makkelijk in gebruik :?

En het bereik van het wi-fi signaal ?
Heb me aangemeld maar nog niets gehoord.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark__s
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-04-2024
Ik overweeg om over te stappen van Ziggo naar Delta glasvezel voor internet en TV.
Nu lees ik hier dat vooruit spoelen in opnames van met name RTL zenders niet kan.
Op de volgende site lees ik echter dat doorspoelen wel kan:
https://www.zeelandnet.nl...rspoelen-bij-opnames-npvr

Weet iemand of doorspoelen van opnames RTL zenders nu werkt of niet?
En kunnen reclames ook doorgespoeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 20:55
TheProphet schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:20:
Is het iemand al gelukt om een eigen mailserver achter Delta werkend te krijgen? Sinds de overstap van Caiway krijg ik het niet werkend.

[Afbeelding]
Maakte Delta niet nog gebruik van de 'oude' ZeelandNet adressen voor mail? mail.zeelandnet.nl en smtp.zeelandnet.nl?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:20
Zijn mensen hier tevreden over de settopbox van Delta ?

Mijn ouders kunnen nu over naar glasvezel en hebben de keuzen uit Caiway en Delta. Het enige wat voor hun echt belangrijk is, is dat de tv logisch, snel en makkelijk werkt.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
Wachten... schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:46:
Zijn mensen hier tevreden over de settopbox van Delta ?

Mijn ouders kunnen nu over naar glasvezel en hebben de keuzen uit Caiway en Delta. Het enige wat voor hun echt belangrijk is, is dat de tv logisch, snel en makkelijk werkt.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring.
Ik heb hem en vind het prima. Maar ik heb geen behoefte aan (nog niet aanwezige) Dolby Surround. Pauzeren, terugkijken vanaf begin, opnemen, dat soort dingen werkt prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 23:47

sus

is druk :+

TheProphet schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:20:

[Afbeelding]
Zet hem uitgaand eens op 587, denk dat hij dan wel wil werken
timmie1 schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:02:
[...]

Maakte Delta niet nog gebruik van de 'oude' ZeelandNet adressen voor mail? mail.zeelandnet.nl en smtp.zeelandnet.nl?
Nee, als je een @delta.nl mailadres hebt moet je ook de mailserver mai.delta.nl gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 16:44

TheProphet

unifi-forum.nl

Octopuz schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:19:
Versturen zou moeten kunnen, maar 465 is SSL. Heb je 587 al geprobeerd met STARTTLS?
Dit was idd de oplossing, bedankt voor het meedenken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Vraag aan de Delta/Zeelandnet kabel bezitters.

Ook ik heb dus internet en telefonie via de kabel.
(Pas geleden een contract voor 2 jaar afgesloten, met het vooruit zicht op glasvezel niet zo slim |:( )

In ieder geval :
Ik gebruik de standaard modem die door Delta/Zeelandnet is geleverd voor internet en telefonie, de Sagemcom F@st3890v3

Alleen nu met de modem vrij keuze zit ik er aan te denken om een degelijke modem zelf te kopen.
De AVM FRITZ!Box 6690 cable (international)

Kan iemand mij vertellen of :
1) Deze modem inderdaad bruikbaar is voor Delta/Zeelandnet
2) Indien 1) ja is hoe je de modem moet instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
---

[ Voor 100% gewijzigd door dierkx36 op 27-06-2022 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
Dat denk ik wel, instructie staat hier:
https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/

Of het verstandig is met glasvezel op komst mag je uiteraard zelf bepalen.
Ik had het kabelmodem gewoon in bridge gezet met een Fritz!box erachter (zoals de 4060).

[ Voor 13% gewijzigd door Octopuz op 27-06-2022 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 20:55
dierkx36 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 06:35:
Vraag aan de Delta/Zeelandnet kabel bezitters.

Ook ik heb dus internet en telefonie via de kabel.
(Pas geleden een contract voor 2 jaar afgesloten, met het vooruit zicht op glasvezel niet zo slim |:( )

In ieder geval :
Ik gebruik de standaard modem die door Delta/Zeelandnet is geleverd voor internet en telefonie, de Sagemcom F@st3890v3

Alleen nu met de modem vrij keuze zit ik er aan te denken om een degelijke modem zelf te kopen.
De AVM FRITZ!Box 6690 cable (international)

Kan iemand mij vertellen of :
1) Deze modem inderdaad bruikbaar is voor Delta/Zeelandnet
2) Indien 1) ja is hoe je de modem moet instellen ?
Even los van jouw vraag: Als het goed is, is het gewoon mogelijk om het contract naar glasvezel om te laten zetten zodra de infrastructuur er is. Een maat van mij heeft dat ook laten doen, kreeg gewoon een nieuw contract voor glas zonder afkoopsom o.i.d. Uiteindelijk willen ze toch dat je over gaat op die vezel, hoe sneller hoe beter voor hen.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

duderuud

Sliden is koel

<oeps verkeerde topic>

[ Voor 91% gewijzigd door duderuud op 27-06-2022 14:22 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1787524

Binnenkort stap ik over naar Delta en heb daarbij voor zakelijk (vast IP) gekozen. Ik heb een eigen domein waar ik ook de dns records van beheer, dat gaat allemaal goed komen.

Mijn vraag is of ik de PTR record kan laten aanpassen bij Delta zodat ook de reverse domeinname lookup terug resolved naar mijn server.domein.tld ? Heeft iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
Anoniem: 1787524 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:06:
Binnenkort stap ik over naar Delta en heb daarbij voor zakelijk (vast IP) gekozen. Ik heb een eigen domein waar ik ook de dns records van beheer, dat gaat allemaal goed komen.

Mijn vraag is of ik de PTR record kan laten aanpassen bij Delta zodat ook de reverse domeinname lookup terug resolved naar mijn server.domein.tld ? Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ja. Je kunt dat aan de klantenservice vragen. Heb ik in het verleden ook laten doen voor een zakelijk IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Is er hier al iemand die de "nieuwe" Sagemcom F@st 3896 modem in gebruik heeft :?
(Waar Delta/Zeelandnet begin van het jaar mee aan het testen was)

Zo ja, is het een verbetering ten opzichte van de 3890v3 ?
En heb je problemen met VPN op de 3896 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:07
Delta gaat (misschien) ook bij ons glasvezel aanleggen, wil je op de hoogte worden gehouden gaan we ook je data aan iedereen geven voor commerciële doeleinden:

Ik wil op de hoogte worden gehouden over de voortgang van de campagne en de aanleg van het glasvezelnetwerk in mijn regio en geef hierbij toestemming om benaderd te worden door (aan DELTA Fiber Netwerk B.V. verbonden) derde partijen, voor commerciële acties en/of berichten).

Nee Delta, laat maar, dan word ik maar niet op de hoogte gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Gezien pas over 7 tot 8 weken glasvezel beschikbaar is, zit ik nog steeds aan kabel vast met de Sagem modem.
(Heb een internet en telefoon via kabel en tv abonnement)

Sinds een paar weken heb ik hier alleen erg veel last dat internet en telefoon weg valt.
De 1ne keer een paar keer per dag, vervolgens gaat het een paar dagen goed en begint het weer.

Vanavond was het ergst :
Heeft me bijna 2 uur gekost om weer de hele bende on-line te krijgen.
Delta/Zeelandnet klantenservice gebeld en er zal een monteur gestuurd word.

Het rare wat ik zie :
Zodra je de modem opstart en hij is door de verbinding internet check heen, heb je even internet , totdat de modem de telefoon verbinding controle doet en vervolgens valt alles weg.
Kwam er op neer : of je hebt internet of je hebt telefoon.

Vanavond duurde het +/- 20 minuten voordat de modem stabiel was op internet met telefoon werkend (stabiel op internet bedoel ik je hebt verbinding, verbinding valt weg en komt een aantaal seconden later weer terug, dit zo een tijd lang)

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt ?
(Heb zelf het vermoeden dat de sagem modem aan het eind van zijn leven is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Misschien dat iemand het hier weet.

Ik wil op mijn netwerk toegang tot bepaalde sites gaan blokkeren.
Het liefste voor alleen bepaalde apparaten, maar desnoods voor iedereen die verbonden is.

Nu heb ik thuis de Delta kabel modem, Sagem 3890V3 en daarachter hangen een aantal TP-Link Deco schoteltjes.
Die schoteltjes staan in AP mode en dan werken de parental controls niet lijkt het.

In de gui van de modem kom ik niet verder dan de mogelijkheid tot het beperken van het uberhaupt wel of niet kunnen verbinden met internet via een schema.

Zie ik een knopje over het hoofd?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
avotar schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:12:
Misschien dat iemand het hier weet.

Ik wil op mijn netwerk toegang tot bepaalde sites gaan blokkeren.
Het liefste voor alleen bepaalde apparaten, maar desnoods voor iedereen die verbonden is.

Nu heb ik thuis de Delta kabel modem, Sagem 3890V3 en daarachter hangen een aantal TP-Link Deco schoteltjes.
Die schoteltjes staan in AP mode en dan werken de parental controls niet lijkt het.

In de gui van de modem kom ik niet verder dan de mogelijkheid tot het beperken van het uberhaupt wel of niet kunnen verbinden met internet via een schema.

Zie ik een knopje over het hoofd?
Het Sagemcom modem heeft deze opties niet. Je zou het modem in bridge-modus kunnen zetten en de Deco schotels alleen gebruiken. Andere optie is om het te blokkeren via DNS, bijvoorbeeld OpenDNS.

Misschien ook een goed idee om de titel van dit topic aan te passen naar Delta Coax, zodat het niet wordt verward met de Delta netwerk, Delta glasvezel & Delta XGSPON eigen modem topics.

[ Voor 9% gewijzigd door MrJoery op 08-09-2023 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-04 08:34
Hoi,

Wij hebben nu al een tijdje glasvezel van Delta en dat bevalt eigenlijk best prima.

Echter lukt het mij niet om een port te forwarden via de modem.

Wij hebben de Nokia xs-2426g-b. Vorig jaar waren er problemen met de modem en port forwarding, maar ik begreep dat dit was opgelost.

Ter info, ik heb bij de instellingen in de modem port 443 geforward naar mijn (Home Assistant) server en vervolgens via portchecker.co gecontroleerd of deze open staat. (Ik heb dus nog niets aan de HA server kant gedaan, want wilde eerst kijken of de port open was)

Lukt het jullie wel om bij de Nokia xs-2426g-b een port te forwarden?

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Zijn er toevallig meer mensen uit Zeeuws-Vlaanderen die sinds halveweg gisteren te kampen hebben met constant wegvallend internet en telefonie via Delta kabel ?

Ik word er inmiddels redelijk simpel van, om de 5 minuten valt alles een seconden of 20 weg.
Probeer via m'n werk in de UK thuis dingen te doen op m'n NASsen maar het is om gek van te worden.

Inmiddels is de modem vandaag ook al 3 keer gereset maar niks wilt werken.
Zie op de site van Delta/Zeelandnet ook niks van storingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
dierkx36 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:27:
Zijn er toevallig meer mensen uit Zeeuws-Vlaanderen die sinds halveweg gisteren te kampen hebben met constant wegvallend internet en telefonie via Delta kabel ?

Ik word er inmiddels redelijk simpel van, om de 5 minuten valt alles een seconden of 20 weg.
Probeer via m'n werk in de UK thuis dingen te doen op m'n NASsen maar het is om gek van te worden.

Inmiddels is de modem vandaag ook al 3 keer gereset maar niks wilt werken.
Zie op de site van Delta/Zeelandnet ook niks van storingen staan.
Hier (Hulst) geen problemen gemerk met delta (kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
[Ventilatie modus aan]

Zit sinds afgelopen woensdag avond al zonder internet thuis.
Gistermiddag kwam er een monteur langs om te kijken wat er aan de hand was.
(Monteur heel vriendelijke man , gaf ook direct aan zijn baas duidelijk had gemaakt dat het probleem aan mijn eigen netwerk lag en niet aan het Delta netwerk of de modem)
Zoals verwacht bleek de desbetreffende baas dus fout : probleem is de modem : deze is zo goed als overleden.
Volgende probleem was dat de monteur geen nieuwe modem kon plaatsen omdat hun aanmeld systeem er al de hele middag uit ligt.
Hij zou melden dat het probleem NIET was opgelost en wij zouden volgende week een vervolg afspraak maken voor, juist, volgende week.

Krijg ik vannacht een een mail van delta "U internet probleem is opgelost, indien U weer problemen ondervind dient U de modem te resetten"

Ehh ??

Hun standaard reactie is iedere keer "het ligt aan je eigen netwerk" en daar proberen ze het heel snel mee af te doen.
Terwijl dus iedere keer weer blijkt, dat het probleem dus WEL bij hun ligt.

Heb nog een contract met delta tot mei volgend jaar : ik weet niet wat wat de boete is maar na bijna een jaar gedonder met wegvallend internet (dit zou inmiddels de 3de nieuwe modem worden) heb ik het redelijk gehad met m'n vrinden van delta en hun half gare oplossingen : dan maar een boete betalen en weg bij de prutsers.
Om ieder maand 52,50 te betalen voor een service die regelmatig gewoon niet (goed) werkt : echt niet.

[/einde ventilatie modus]

[ Voor 11% gewijzigd door dierkx36 op 18-11-2023 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Je kunt het contract altijd laten ontbinden als ze het niet kunnen of willen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 15:36

No13

/me was here

Hier heeft bijna het hele dorp vanaf vrijdag middag een storing en is internet en tv onbereikbaar. Delta communiceert nauwelijks en het zal mij benieuwen of ik morgen internet heb om te kunnen werken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:38
Ik heb al tijden last van een random slechte kabelinternetverbinding, waarbij er soms simpelweg geen verbinding gemaakt kan worden met websites of streamingdiensten en dan de DOCSIS power levels redelijk naar beneden blijken te schieten (van 0-+1 dBmV richting de -5 -6 dBmV).
Ik wilde hier nu eens werk van maken om erachter te komen wat het zou kunnen zijn en heb om het inzichtelijk te kunnen maken daarom een monitor tool gebouwd d.m.v. InfluxDB op m'n NAS en een Telegraf agent op een Raspberry Pi. De DOCSIS-pagina van het modem wordt iedere 15 seconden uitgelezen en de homepage van Twitch wordt evenzovaak opgevraagd.
Deze avond zie ik daarmee dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2eAyIT6jKJ934gj7ZOpGyrvJNU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wSVZk8HniHgstd8Uk6wbSeDZ.png?f=user_large
Downstream

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqCUB9tJxEmGlm7OIYUDpx_jtOw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8g6nZYJFNGy2SAFUtr71jHKt.png?f=user_large
Upstream

Tijdens de blauwe dips richting -6 dBmV is er geen verbinding mogelijk naar de Twitch-homepage (of ieder ander adres).

Dit gebeurt op schijnbaar willekeurige momenten, want het is bijvoorbeeld vandaag de gehele dag goed geweest tot aan 17:20, uiteraard ook toen de monteur van Delta langskwam was er geen storing.

Vorige week heb ik dus hiervoor met Delta gebeld en eergisteren kwam een monteur kijken. Hij dacht dat het aan de dikke connector die nog vóór de AOP zit zou kunnen liggen, en die heeft ie dan ook vervangen, inclusief preventief de AOP zelf en de data/tv-filter, maar een uur nadat hij vertrokken was trad het alweer op, dus daarom meteen opnieuw gebeld en vandaag ook alles aan een andere monteur uitgelegd (rond het middaguur). Aangezien er al het e.e.a. vervangen was, hij het doorgemeten had en daarbij niks opmerkte, kon hij er op dit moment helaas ook verder niks aan doen, maar zou er een melding van maken.

Om te testen heb ik al een week niks anders dan m'n NAS, die raspberry pi die enkel metingen doet en af en toe een laptop enkel via ethernet aangesloten (WiFi heb ik ook uitgeschakeld), en heb geen enkele zware download- of upload-actie gedaan. Ook de kabel-tv afgekoppeld (stel dat het op de een of andere manier terug zou storen), maar maakt ook niks uit.

Het lijkt mij dat er op deze dips/momenten iets stoort wat simpelweg teveel moeite kost voor het modem om van te herstellen, maar ja wat en hoe kan dat zijn...? Als ik zie dat die diepste dippers van -6 dBmV de lagere frequentiekanalen tussen 266 en 300 MHz zijn, zegt dat dan wellicht nog iets?

Mijn vraag is: heeft iemand een idee waar zulke ^ DOCSIS-niveaus een teken van kunnen zijn? Komen zulke dips iemand bekend voor, is er wellicht een DOCSIS-frequentiespectrumexpert in de zaal...?

Omdat ik een VDSL-verbinding ernaast heb en die als hoofdverbinding gebruik, word ik niet direct echt gehinderd door haperend internet, maar ik zou nu wel eens willen weten waar dit toch aan kan liggen.

Edit 4 dec.: Het is vanaf 6:00 's gisterochtend ineens heel stabiel tot op heden, dus dat is mooi (y) hopelijk heeft Delta iets op afstand gevonden en kunnen verbeteren 🤞.

Edit 6 dec.: en de storingen zijn weer terug :|

[ Voor 7% gewijzigd door Eegee op 06-12-2023 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:38
Misschien dat iemand mij hier kan helpen. Op het Philips Hue i.c.m. Homekit forum komen we er tot nu toe niet uit. Sinds ik ben overgestapt van Caiway naar Delta en gebruik maak van de Nokia ONT geleverd door Delta krijg ik met geen mogelijkheid de Philips Hue lampen meer werkend (not responding in HomeKit) in de Woning app. Alles is al geprobeerd, van reset tot nieuwe woningen maken, een mesh set ertussen, andere Apple ID's. Weet iemand of er mogelijk iets vanuit de Nokia ONT standaard aan staat dat HomeKit/IoT devices bemoeilijkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasonvb
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-04 21:24
mprkooij schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:02:
Misschien dat iemand mij hier kan helpen. Op het Philips Hue i.c.m. Homekit forum komen we er tot nu toe niet uit. Sinds ik ben overgestapt van Caiway naar Delta en gebruik maak van de Nokia ONT geleverd door Delta krijg ik met geen mogelijkheid de Philips Hue lampen meer werkend (not responding in HomeKit) in de Woning app. Alles is al geprobeerd, van reset tot nieuwe woningen maken, een mesh set ertussen, andere Apple ID's. Weet iemand of er mogelijk iets vanuit de Nokia ONT standaard aan staat dat HomeKit/IoT devices bemoeilijkt?
Pas een vergelijkbaar probleem gehad met Homekit en Home Assistant (via NAS). Leek er op dat mdns niet goed door kwam vanuit het Nokia modem naar de rest van het netwerk (domme switch + tp link m5 van delta). Bij mij was het probleem opgelost door zowel de Homekit bridge als de NAS op dezelfde domme switch te connecten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Jasonvb schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:17:
[...]

Pas een vergelijkbaar probleem gehad met Homekit en Home Assistant (via NAS). Leek er op dat mdns niet goed door kwam vanuit het Nokia modem naar de rest van het netwerk (domme switch + tp link m5 van delta). Bij mij was het probleem opgelost door zowel de Homekit bridge als de NAS op dezelfde domme switch te connecten.
Dat klinkt een beetje als dat de Deco's niet als accesspoint stonden ingesteld maar als router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasonvb
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-04 21:24
bjusterbaarlik schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:33:
[...]

Dat klinkt een beetje als dat de Deco's niet als accesspoint stonden ingesteld maar als router.
Dat dacht ik eerst ook, maar ze staan wel degelijk als AP ingesteld. Overigens was de rest van IP communicatie wel mogelijk beide kanten op.

[ Voor 11% gewijzigd door Jasonvb op 04-12-2023 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:38
Hmmmm. Heb 3 domme switches in huis, waarvan eentje in de buurt van de router. Hier heb ik de Hue Bridge op aangsloten. Ook heb ik geprobeerd de Hue Bridge aan te sluiten op de Deco's en op het modem zelf. Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd werkt niet. Ik heb een moment gehad waarbij de Bridge het deed (HomeKit) en dat was voor 5 minuten. Daarna werkte het niet meer. Vind het heel apart..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJoery
  • Niet online
mprkooij schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:45:
Hmmmm. Heb 3 domme switches in huis, waarvan eentje in de buurt van de router. Hier heb ik de Hue Bridge op aangsloten. Ook heb ik geprobeerd de Hue Bridge aan te sluiten op de Deco's en op het modem zelf. Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd werkt niet. Ik heb een moment gehad waarbij de Bridge het deed (HomeKit) en dat was voor 5 minuten. Daarna werkte het niet meer. Vind het heel apart..
Mogelijk een CGNAT issue. Via de chat op de Delta website kun je vragen om het uit te laten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:23
mprkooij schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:45:
Ben jij fan van ludo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Na halve wege december een nieuwe modem te hebben gehad van Delta (F@st 3896, nummer 4 in anderhalf jaar) is sinds 3 en een halve week de ellende weer terug :
Wegvalt dan wel uitvallend internet en digitale telefonie.

Gelukkig is Delta klantenservice zo onbehulpzaam als ze maar kunnen zijn :
Gisteren 4 keer met ze aan de telefoon gehangen, in totaal 3 en een half uur waarbij je na het standaard script in de wacht word gezet, want ze moeten wat navragen, 20 tot 25 minuten in de wacht sta en vervolgens de verbinding word verbroken }:|

Het mogelijk duidelijk zijn dat Delta momenteel een hele grote fan aan me heeft gewonnen.... NOT

In iedere geval, ben dus zelf maar weer gaan zoeken/testen etc.
Kom net wel op iets heel opvallends.
Heb nou op de desktop pingplotter lopen op de achter grond (probeerde een soortgelijk iets ook op m'n Qnap NASsen te krijgen maar is tot nu toe niet gelukt) en heb Delta's eigen Speedtest gedraaid.
Tijdens de speedtest, zodra er upload snelheid werd getest zag ik op pingplotter een hele grote lag (ergens in de +1500ms range) waarna internet er een seconde of 10 uit viel.

Zodar internet het weer deed weer de speedtest gedaan en toen gebeurde identiek hetzelfde met de download test : max snelheid word getest, zie een hele grote lag en verlies van packages op op pingplotter, en internet viel weer ongeveer 10 seconden weg.

Dit bevestigd eigenlijk wel wat ik al anderhalf jaar zie :
Zodra het netwerk (lees internet) maximaal word belast vliegt deze eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
dierkx36 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:49:
Na halve wege december een nieuwe modem te hebben gehad van Delta (F@st 3896, nummer 4 in anderhalf jaar) is sinds 3 en een halve week de ellende weer terug :
Wegvalt dan wel uitvallend internet en digitale telefonie.
...
In iedere geval, ben dus zelf maar weer gaan zoeken/testen etc.
Kom net wel op iets heel opvallends.
...
Zodra het netwerk (lees internet) maximaal word belast vliegt deze eruit.
Het regelmatig een aantal seconden wegvallen komt me bekend voor (zie Eegee in "[Delta Internet/TV] Ervaringen & Discussie") , maar ik kan het bij mezelf niet triggeren met een speedtest, dus dan lijkt het me toch iets anders.
Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of bij jou op zo'n moment de DOCSIS-levels ook afwijken van de normale waarden?

En daarnaast ben ik ook benieuwd of je wellicht nog een oude TV-POF-65-T6 splitter (data/TV-filter) hebt in plaats van een TV-POF-204-T6? Want die was bij mij ook nooit eerder vervangen, dat zou bij jou ook zomaar het geval kunnen zijn. De monteur vertelde me dat die oude uitvoering bekende problemen gaf met het modem en heb daar ook eerder over gelezen op het Zeelandnet-forum. Voor mijn situatie maakte die splitter vervangen evenwel helaas niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Eegee schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:14:
[...]

Het regelmatig een aantal seconden wegvallen komt me bekend voor (zie Eegee in "[Delta Internet/TV] Ervaringen & Discussie") , maar ik kan het bij mezelf niet triggeren met een speedtest, dus dan lijkt het me toch iets anders.
Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of bij jou op zo'n moment de DOCSIS-levels ook afwijken van de normale waarden?

En daarnaast ben ik ook benieuwd of je wellicht nog een oude TV-POF-65-T6 splitter (data/TV-filter) hebt in plaats van een TV-POF-204-T6? Want die was bij mij ook nooit eerder vervangen, dat zou bij jou ook zomaar het geval kunnen zijn. De monteur vertelde me dat die oude uitvoering bekende problemen gaf met het modem en heb daar ook eerder over gelezen op het Zeelandnet-forum. Voor mijn situatie maakte die splitter vervangen evenwel helaas niks uit.
Waar kan ik dat vinden, die DOCSIS levels ?
Log van de modem zeker ?
Kan om een 1 of andere reden niet meer bij de logs van de modem, kon het toen deze net was geïnstalleerd wel, nu dus niet meer }:|

Voor die splitter moet ik kijken welke versie ik hier heb.

I will be back...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eegee
dierkx36 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:25:
[...]
Waar kan ik dat vinden, die DOCSIS levels ?
Log van de modem zeker ?
Internet Connectivity (rechts), bovenste tabje DOCSIS, en dan de dBmV power levels (en SNR ook) per channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Eegee schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:29:
[...]

Internet Connectivity (rechts), bovenste tabje DOCSIS, en dan de dBmV power levels (en SNR ook) per channel
Check, ik ga zo kijken.

Splitter is een TV-POF-204-T6 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Dit staat onder DOCSIS :
Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulation Symbol Rate (ksps) Channel Id
1 354000000 -0.4 41.0 Qam256 6952 12
2 266000000 -0.1 41.0 Qam256 6952 1
3 274000000 0.5 41.0 Qam256 6952 2
4 282000000 0.4 41.0 Qam256 6952 3
5 298000000 0.5 41.0 Qam256 6952 5
6 306000000 1.3 42.0 Qam256 6952 6
7 314000000 1.0 42.0 Qam256 6952 7
8 322000000 0.2 41.0 Qam256 6952 8
9 330000000 0.7 41.0 Qam256 6952 9
10 338000000 1.3 41.0 Qam256 6952 10
11 346000000 0.8 41.0 Qam256 6952 11
12 362000000 -0.1 41.0 Qam256 6952 13
13 370000000 -0.1 41.0 Qam256 6952 14
14 378000000 -0.6 41.0 Qam256 6952 15
15 386000000 -1.9 40.0 Qam256 6952 16
16 410000000 -1.7 40.0 Qam256 6952 17
17 418000000 -2.4 40.0 Qam256 6952 18
18 426000000 -2.1 40.0 Qam256 6952 19
19 434000000 -1.9 40.0 Qam256 6952 20
20 442000000 -1.1 41.0 Qam256 6952 21
21 450000000 -1.1 40.0 Qam256 6952 22
22 458000000 -1.6 40.0 Qam256 6952 23
23 466000000 -1.5 40.0 Qam256 6952 24
24 474000000 -1.1 40.0 Qam256 6952 25
25 482000000 -1.0 40.0 Qam256 6952 26
26 490000000 -0.8 41.0 Qam256 6952 27
27 498000000 -0.7 41.0 Qam256 6952 28
28 506000000 0.2 41.0 Qam256 6952 29
29 514000000 1.0 41.0 Qam256 6952 30
30 522000000 1.6 41.0 Qam256 6952 31
31 530000000 1.7 41.0 Qam256 6952 32
32 964000000 -5.1 41.0 256-QAM/4K-QAM 0 33

32 heeft een grotere afwijking dan de rest

Upstream Bonded Channels
Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) Modulation Symbol Rate (ksps) Channel Id
1 52000000 46.5 Qam16 5120 7
2 44000000 46.5 Qam16 5120 8
3 36000000 45.8 Qam16 5120 9
4 28000000 47.3 Qam16 5120 10
5 60000000 46.3 Qam16 5120 11
6 20000000 48.8 Qam16 5120 12
7 116825000 43.0 ofdma 0 14

Kanaal 7 is apart...

Signal
Channel Id Unerrored Codewords Total Correctables Total Uncorrectables
12 3310036187 2007505 1176715
1 1155033372 948693 550259
2 1972550850 1149415 480806
3 2075899511 926328 549870
5 2412337813 1870925 806781
6 2447159384 2196202 793217
7 2558558511 4067227 1242178
8 2355845524 1927932 554040
9 2970804638 2331487 1076191
10 3299270538 2169446 1220678
11 2825680509 1818810 1043763
13 3302772360 1906064 793183
14 3299836403 2208508 524841
15 3296628257 5689157 357626
16 3291309781 10641624 750724
17 2613000538 3431886 7155107
18 2040703826 1274410 3087895
19 2044251472 1156902 3025419
20 1945122818 753309 1846274
21 2094202696 1135217 2794467
22 2283725558 1170883 2379220
23 2860975631 2039507 4651381
24 3293261208 3099105 6328625
25 3294189781 3916049 4649468
26 3295388623 5971090 1508022
27 3297931878 4685207 1712
28 3363947177 206409 9155
29 3364129759 32493 4037
30 3364144992 22085 2422
31 3364164755 16745 1229
32 3364157755 14246 624
33 2438594454 2404017484 16960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
OK, ik ben verder ook geen DOCSIS expert, dus denk niet dat ik er een oplossing uit kan halen, maar goed ...
wat ik zie: SNR rond de 41 is hoger dan bij mij (39) dus je hebt net wat minder ruis op het signaal, dat is goed. Power levels iets rond en onder de nul zijn wat lager dan bij mij (normale situatie heb ik tussen de +1 a +2 dBmV), maar ruim binnen de specs voor zover ik gelezen heb/weet, pas richting -6 of nog veel lager zou fout zijn. Met die vorige splitter/filter 65-versie had ik ook zulke ietsje lagere waardes, dus het hangt ook van dat filter af.

Maar nu ben ik dus eigenlijk benieuwd, dat op het moment dat je internet wegvalt, of ook net een aantal seconden daarvoor, of je die power levels van -0.1, -1.7 enz. bijv. ineens naar bijv. -4.8 en -5.1 ziet terugvallen, wanneer je de pagina ververst? Of dat ze juist omhoog gaan, zou ook nog kunnen(?).

Nogmaals, ik denk niet dat ik hier jou verder mee zou kunnen helpen, dus als je het verder niet wil doen zal ik begrijpen, maar ik ben benieuwd naar het 'gedrag' van deze kabelmodems, of er iets van een peil op te trekken is.

edit: dat downstream kanaal 32 is bij mij ook lager, -4.4 dBmV. En upstream 7 heeft hier ook een lagere dBmV en 0 bij symbol rate, dus dit lijkt me normaal

[ Voor 11% gewijzigd door Eegee op 31-01-2024 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Eegee schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:51:
OK, ik ben verder ook geen DOCSIS expert, dus denk niet dat ik er een oplossing uit kan halen, maar goed ...
wat ik zie: SNR rond de 41 is hoger dan bij mij (39) dus je hebt net wat minder ruis op het signaal, dat is goed. Power levels iets rond en onder de nul zijn wat lager dan bij mij (normale situatie heb ik tussen de +1 a +2 dBmV), maar ruim binnen de specs voor zover ik gelezen heb/weet, pas richting -6 of nog veel lager zou fout zijn. Met die vorige splitter/filter 65-versie had ik ook zulke ietsje lagere waardes, dus het hangt ook van dat filter af.

Maar nu ben ik dus eigenlijk benieuwd, dat op het moment dat je internet wegvalt, of ook net een aantal seconden daarvoor, of je die power levels van -0.1, -1.7 enz. bijv. ineens naar bijv. -4.8 en -5.1 ziet terugvallen, wanneer je de pagina ververst? Of dat ze juist omhoog gaan, zou ook nog kunnen(?).

Nogmaals, ik denk niet dat ik hier jou verder mee zou kunnen helpen, dus als je het verder niet wil doen zal ik begrijpen, maar ik ben benieuwd naar het 'gedrag' van deze kabelmodems, of er iets van een peil op te trekken is.

edit: dat downstream kanaal 32 is bij mij ook lager, -4.4 dBmV. En upstream 7 heeft hier ook een lagere dBmV en 0 bij symbol rate, dus dit lijkt me normaal
Kan altijd kijken wat de waardes zijn zodra internet wegvalt, dat is geen probleem.
Weet nou waar ik ze kan vinden :P

Heb jammer genoeg de modem pagina niet constant open.
Zal een keer zoeken of de DOCSIS waardes ook van "afstand"(lees via de desktop met x software) te loggen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
dierkx36 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:07:
[...]
Heb jammer genoeg de modem pagina niet constant open.
Zal een keer zoeken of de DOCSIS waardes ook van "afstand"(lees via de desktop met x software) te loggen zijn.
Ja, dat zijn ze, ik heb daarvoor een Python-script gevonden en een beetje aangepast.

Voor als je ook mocht willen knutselen:
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
#!/usr/bin/env python

try:
    import daemon
except ImportError:
    daemon = None
import os
import sys
import asyncio
import orjson
import ast
import time
from asyncache import cached
from cachetools import TTLCache
from sagemcom_api.enums import EncryptionMethod
from sagemcom_api.client import SagemcomClient

HOST = os.environ.get('SAGEMCOM_HOST', '')
USERNAME = os.environ.get('SAGEMCOM_USERNAME', '')
PASSWORD = os.environ.get('SAGEMCOM_PASSWORD', '')

ENCRYPTION_METHOD = EncryptionMethod.SHA512

def get_line_protocol(obj, measurement_name, fieldnames, timestamp):
    tags = [prop for prop in sorted(obj.keys()) if prop not in fieldnames]
    tagpairs = [f"{escape_tag(prop)}={escape_tag(str(obj[prop]))}" for prop in tags if prop in obj]
    fieldpairs = [f"{escape_tag(prop)}={format_field_value(obj[prop])}" for prop in sorted(fieldnames) if prop in obj]
    return f"{escape_measurement(measurement_name)},{','.join(tagpairs)} {','.join(fieldpairs)} {timestamp}"

def escape_measurement(input):
    return input.replace(",", "\,").replace(" ", "\ ")

def escape_tag(input):
    return input.replace(",", "\,").replace(" ", "\ ").replace("=", "\=")

def format_field_value(input):
    if type(input) is str:
      return '"' + input.replace('\\', '\\\\').replace("\n", '\\n').replace('"', '\"') + '"'
    else:
      return input

def handle_error(e):
    print(repr(e))
    sys.exit(1)

async def wait_for_enter(pipe):
    loop = asyncio.get_event_loop()
    await loop.run_in_executor(None, pipe.readline)

@cached(TTLCache(2, 5))
async def output_data(client):
    output_lines = []
    custom_command_output = await client.get_value_by_xpath("Device/Docsis/CableModem/Status")
    if custom_command_output == "OPERATIONAL":
        ds_fields = ["SNR", "power_level", "unerrored_codewords", "correctable_codewords", "uncorrectable_codewords", "error_rate"]
        us_fields = ["power_level"]

# Get the Downstream data
        custom_command_output = await client.get_value_by_xpath("Device/Docsis/CableModem/Downstreams")
        sampletime = time.time_ns()
        ourjson = orjson.loads(orjson.dumps(ast.literal_eval( str(custom_command_output) )))
        for idx in range(len(ourjson)):
            result = ourjson[idx]
            error_rate = 0
            if result["unerrored_codewords"] > 0:
              error_rate = result["uncorrectable_codewords"] / result["unerrored_codewords"]
            result["error_rate"] = error_rate * 100
            line = get_line_protocol(result, "downstream", ds_fields, sampletime)
            output_lines.append(line)

# Get the Upstream data
        custom_command_output = await client.get_value_by_xpath("Device/Docsis/CableModem/Upstreams")
        ourjson = orjson.loads(orjson.dumps(ast.literal_eval( str(custom_command_output) )))
            result = ourjson[idx]
            line = get_line_protocol(result, "upstream", us_fields, sampletime)

return "\n".join(output_lines)

async def main() -> None:
    async with SagemcomClient(HOST, USERNAME, PASSWORD, ENCRYPTION_METHOD, ssl=False, verify_ssl=False) as client:
        try:
            await client.login()
        except Exception as e:  # pylint: disable=broad-except
            handle_error(e)
            return

nonop_count = 0

while True:
            lines = await output_data(client)

if not lines:
              nonop_count += 1
              if nonop_count > 5:
                  sys.exit(2)
            else:
              print(lines)
              nonop_count = 0

await wait_for_enter(sys.stdin)

def run_daemon():
    try:
      if daemon is None:
          asyncio.run(main())
      else:
          with daemon.DaemonContext():
              asyncio.run(main())
    except Exception as e:
        handle_error(e)

###### Main section

if __name__ == "__main__":
    run_daemon()

[ Voor 84% gewijzigd door Eegee op 31-01-2024 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Eegee schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:08:
[...]

Ja, dat zijn ze, ik heb daarvoor een Python-script gevonden en een beetje aangepast.

Voor als je ook mocht willen knutselen:
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
#!/usr/bin/env python

try:
    import daemon
except ImportError:
    daemon = None
import os
import sys
import asyncio
import orjson
import ast
import time
from asyncache import cached
from cachetools import TTLCache
from sagemcom_api.enums import EncryptionMethod
from sagemcom_api.client import SagemcomClient

HOST = os.environ.get('SAGEMCOM_HOST', '')
USERNAME = os.environ.get('SAGEMCOM_USERNAME', '')
PASSWORD = os.environ.get('SAGEMCOM_PASSWORD', '')

ENCRYPTION_METHOD = EncryptionMethod.SHA512

def get_line_protocol(obj, measurement_name, fieldnames, timestamp):
    tags = [prop for prop in sorted(obj.keys()) if prop not in fieldnames]
    tagpairs = [f"{escape_tag(prop)}={escape_tag(str(obj[prop]))}" for prop in tags if prop in obj]
    fieldpairs = [f"{escape_tag(prop)}={format_field_value(obj[prop])}" for prop in sorted(fieldnames) if prop in obj]
    return f"{escape_measurement(measurement_name)},{','.join(tagpairs)} {','.join(fieldpairs)} {timestamp}"

def escape_measurement(input):
    return input.replace(",", "\,").replace(" ", "\ ")

def escape_tag(input):
    return input.replace(",", "\,").replace(" ", "\ ").replace("=", "\=")

def format_field_value(input):
    if type(input) is str:
      return '"' + input.replace('\\', '\\\\').replace("\n", '\\n').replace('"', '\"') + '"'
    else:
      return input

def handle_error(e):
    print(repr(e))
    sys.exit(1)

async def wait_for_enter(pipe):
    loop = asyncio.get_event_loop()
    await loop.run_in_executor(None, pipe.readline)

@cached(TTLCache(2, 5))
async def output_data(client):
    output_lines = []
    custom_command_output = await client.get_value_by_xpath("Device/Docsis/CableModem/Status")
    if custom_command_output == "OPERATIONAL":
        ds_fields = ["SNR", "power_level", "unerrored_codewords", "correctable_codewords", "uncorrectable_codewords", "error_rate"]
        us_fields = ["power_level"]

# Get the Downstream data
        custom_command_output = await client.get_value_by_xpath("Device/Docsis/CableModem/Downstreams")
            result = ourjson[idx]
            error_rate = 0
            if result["unerrored_codewords"] > 0:
              error_rate = result["uncorrectable_codewords"] / result["unerrored_codewords"]
            result["error_rate"] = error_rate * 100
            line = get_line_protocol(result, "downstream", ds_fields, sampletime)

# Get the Upstream data
        custom_command_output = await client.get_value_by_xpath("Device/Docsis/CableModem/Upstreams")
            result = ourjson[idx]
            line = get_line_protocol(result, "upstream", us_fields, sampletime)

return "\n".join(output_lines)

async def main() -> None:
    async with SagemcomClient(HOST, USERNAME, PASSWORD, ENCRYPTION_METHOD, ssl=False, verify_ssl=False) as client:
        try:
            await client.login()
        except Exception as e:  # pylint: disable=broad-except
            handle_error(e)
            return

nonop_count = 0

while True:
            lines = await output_data(client)

if not lines:
              nonop_count += 1
              if nonop_count > 5:
                  sys.exit(2)
            else:
              print(lines)
              nonop_count = 0

await wait_for_enter(sys.stdin)

def run_daemon():
    try:
      if daemon is None:
          asyncio.run(main())
      else:
          with daemon.DaemonContext():
              asyncio.run(main())
    except Exception as e:
        handle_error(e)

###### Main section

if __name__ == "__main__":
    run_daemon()
Jep, hier moe'k me gaan inlezen, dit gaat ver boven m'n kennis :X

Heb jij ervaring/kennis van Pingplotter toevallig ?
Heb deze dus nu al een paar uur op de achtergrond draaien zoals ik hebt begrijp meet hij over 2 kanalen package los ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCjB73a_LCXFODFbKFBEL3tPKYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfoaQTmTHsZU1CbgvS74GLcI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eegee
dierkx36 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:18:
[...]
Heb jij ervaring/kennis van Pingplotter toevallig ?
Heb deze dus nu al een paar uur op de achtergrond draaien zoals ik hebt begrijp meet hij over 2 kanalen package los ?

[Afbeelding]
Ik denk niet dat dat erg is, sommige tussenstations (hop) reageren simpelweg niet op pings, zeg maar.

Alhoewel, soms wel en soms niet is wel vreemd, maar dan zou ik verwachten dat je op iedere hop packet loss hebt.
zie bijv. ook https://www.pingman.com/k...intermediate-hops-24.html

[ Voor 14% gewijzigd door Eegee op 31-01-2024 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Eegee schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:21:
[...]

Ik denk niet dat dat erg is, sommige tussenstations (hop) reageren simpelweg niet op pings, zeg maar.

Alhoewel, soms wel en soms niet is wel vreemd, maar dan zou ik verwachten dat je op iedere hop packet loss hebt.
zie bijv. ook https://www.pingman.com/k...intermediate-hops-24.html
Duidelijk, tanx.
Hier zie het verspringen, eerst op 1 kanaal package loss, vervolgens op 2 een hele tijd en dan weer terug naar 1 of geen een.

Ga morgen is de hele dag alleen de desktop aan de modem hangen (NASsen draaien nu ook) met pingplotter op de achtergrond : kijken wat daar uit komt.

[ Voor 9% gewijzigd door dierkx36 op 31-01-2024 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eegee
dierkx36 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:31:
[...]
Hier zie het verspringen, eerst op 1 kanaal package loss, vervolgens op 2 een hele tijd en dan weer terug naar 1 of geen een.
Hops zou ik niet zien als kanalen maar echt als tussenstations. Kanalen houdt IMO in dat het dingen zijn die parallel lopen (ok, technisch gezien zullen de hops individueel wel parallel naast elkaar gepingd worden door pingplotter), maar uiteindelijk gaan de pings via de hops over een lijn, dus serieel zeg maar. Hop 1 is jouw modem, hop 2 is weer ietsje verder t/m de laatste hop, dat is de webserver van google.com.
Sommige devices reageren gewoon niet altijd op iedere ping, dat is kennelijk technisch niet altijd nodig. kVond daarover ook iets op het KPN-forum

[ Voor 9% gewijzigd door Eegee op 31-01-2024 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Eegee schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:54:
[...]

Hops zou ik niet zien als kanalen maar echt als tussenstations. Kanalen houdt IMO in dat het dingen zijn die parallel lopen, maar uiteindelijk gaan de pings via de hops als een lijn, dus serieel zeg maar. Hop 1 is jouw modem, hop 2 is weer ietsje verder t/m de laatste hop, dat is de webserver van google.com.
Sommige devices reageren gewoon niet altijd op iedere ping, dat is kennelijk technisch niet altijd nodig. kVond daarover ook iets op het KPN-forum
Internet viel net 7 minuten lang weg, modem geeft aan deze nog steeds aan internet hangt.
Dit waren de DOCSIS waardes toen internet was weggevallen :

Downstream Bonded Channels
Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulation Symbol Rate (ksps) Channel Id
1 354000000 -0.5 41.0 Qam256 6952 12
2 266000000 -0.2 41.0 Qam256 6952 1
3 274000000 0.3 41.0 Qam256 6952 2
4 282000000 0.3 41.0 Qam256 6952 3
5 298000000 0.3 41.0 Qam256 6952 5
6 306000000 1.1 42.0 Qam256 6952 6
7 314000000 0.8 42.0 Qam256 6952 7
8 322000000 0.1 41.0 Qam256 6952 8
9 330000000 0.6 41.0 Qam256 6952 9
10 338000000 1.1 42.0 Qam256 6952 10
11 346000000 0.6 41.0 Qam256 6952 11
12 362000000 -0.3 41.0 Qam256 6952 13
13 370000000 -0.3 41.0 Qam256 6952 14
14 378000000 -0.7 41.0 Qam256 6952 15
15 386000000 -2.1 40.0 Qam256 6952 16
16 410000000 -1.9 40.0 Qam256 6952 17
17 418000000 -2.6 40.0 Qam256 6952 18
18 426000000 -2.3 40.0 Qam256 6952 19
19 434000000 -2.1 40.0 Qam256 6952 20
20 442000000 -1.3 40.0 Qam256 6952 21
21 450000000 -1.3 40.0 Qam256 6952 22
22 458000000 -1.8 40.0 Qam256 6952 23
23 466000000 -1.7 40.0 Qam256 6952 24
24 474000000 -1.2 40.0 Qam256 6952 25
25 482000000 -1.2 40.0 Qam256 6952 26
26 490000000 -0.9 41.0 Qam256 6952 27
27 498000000 -0.9 41.0 Qam256 6952 28
28 506000000 0.0 41.0 Qam256 6952 29
29 514000000 0.8 41.0 Qam256 6952 30
30 522000000 1.5 41.0 Qam256 6952 31
31 530000000 1.6 41.0 Qam256 6952 32
32 964000000 -5.4 41.0 256-QAM/4K-QAM 0 33
Upstream Bonded Channels
3 36000000 46.0 Qam16 5120 9
4 28000000 47.5 Qam16 5120 10
7 116825000 42.0 ofdma 0 14
Signal
12 3474260616 2239177 1269911
1 1180098674 997554 571414
2 2064370166 1421615 581472
3 2162728907 1204574 641285
5 2477575171 2107787 899704
6 2610727035 3029470 947490
7 2722183343 4827745 1411697
8 2519531064 2601793 749038
9 3062828433 2456106 1145179
10 3463466971 2445537 1303121
11 2989882243 2085614 1130095
13 3467082705 2093583 850336
14 3464177635 2392289 554428
15 3460599967 6255324 374379
16 3454309302 12166936 780437
17 2775837193 4063902 8240887
18 2203577198 1717002 4325467
19 2158272552 1357629 3707835
20 1983958702 792745 1985058
21 2186257771 1237567 3172111
22 2446950132 1459045 3419593
23 3024269774 2316759 5633671
24 3456638600 3426950 7177623
25 3457663670 4412592 5233261
26 3458980075 6810459 1631051
27 3461885878 5285158 1739
28 3528482949 224616 9155
29 3528682821 32936 4037
30 3528698818 22316 2422
31 3528718577 16880 1229
32 3528711901 14327 624
33 3060968447 3024474863 16960

EDIT
En de DOCSIS waardes nu internet het weer doet :
Downstream Bonded Channels
1 354000000 -0.4 41.0 Qam256 6952 12
2 266000000 -0.1 41.0 Qam256 6952 1
3 274000000 0.4 41.0 Qam256 6952 2
4 282000000 0.3 41.0 Qam256 6952 3
5 298000000 0.4 41.0 Qam256 6952 5
6 306000000 1.2 42.0 Qam256 6952 6
7 314000000 0.9 42.0 Qam256 6952 7
8 322000000 0.2 41.0 Qam256 6952 8
9 330000000 0.6 41.0 Qam256 6952 9
10 338000000 1.2 41.0 Qam256 6952 10
11 346000000 0.7 41.0 Qam256 6952 11
12 362000000 -0.2 41.0 Qam256 6952 13
13 370000000 -0.2 41.0 Qam256 6952 14
14 378000000 -0.6 41.0 Qam256 6952 15
15 386000000 -2.0 40.0 Qam256 6952 16
16 410000000 -1.8 40.0 Qam256 6952 17
17 418000000 -2.5 40.0 Qam256 6952 18
18 426000000 -2.2 40.0 Qam256 6952 19
19 434000000 -2.0 40.0 Qam256 6952 20
20 442000000 -1.2 40.0 Qam256 6952 21
21 450000000 -1.2 40.0 Qam256 6952 22
22 458000000 -1.7 40.0 Qam256 6952 23
23 466000000 -1.6 40.0 Qam256 6952 24
24 474000000 -1.1 40.0 Qam256 6952 25
25 482000000 -1.1 40.0 Qam256 6952 26
26 490000000 -0.8 41.0 Qam256 6952 27
27 498000000 -0.8 41.0 Qam256 6952 28
28 506000000 0.1 41.0 Qam256 6952 29
29 514000000 0.9 41.0 Qam256 6952 30
30 522000000 1.5 41.0 Qam256 6952 31
31 530000000 1.7 41.0 Qam256 6952 32
32 964000000 -5.3 41.0 256-QAM/4K-QAM 0 33
Upstream Bonded Channels
3 36000000 46.0 Qam16 5120 9
4 28000000 47.3 Qam16 5120 10
7 116825000 43.0 ofdma 0 14
Signal
12 3482697163 2239426 1270253
1 1188534970 997887 571952
2 2072806719 1422078 581963
3 2171165235 1205257 641776
5 2486011801 2108510 900186
6 2619164013 3030027 947915
7 2730620280 4828251 1412134
8 2527967985 2602245 749502
9 3071265694 2456392 1145580
10 3471903877 2445816 1303474
11 2998319236 2085890 1130450
13 3475519680 2093880 850571
14 3472614656 2392666 554539
15 3469036964 6255798 374404
16 3462746078 12168001 780443
17 2784273498 4064577 8241753
18 2212013584 1717404 4326636
19 2166708874 1357968 3709023
20 1992395080 793002 1986271
21 2194693861 1237824 3173267
22 2455385897 1459317 3420712
23 3032705699 2317048 5634735
24 3465074508 3427374 7178490
25 3466099623 4413560 5233496
26 3467416571 6811485 1631060
27 3470323016 5285559 1739
28 3536920590 224620 9155
29 3537120442 32937 4037
30 3537135711 22316 2422
31 3537155466 16880 1229
32 3537148907 14327 624
33 3091380140 3054876621 16960

[ Voor 28% gewijzigd door dierkx36 op 31-01-2024 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
Hmm thanks, zo te zien dus geen afwijkende waarden terwijl je internet eruit ligt. Toch iets anders dan bij mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Eegee schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 23:03:
Hmm thanks, zo te zien dus geen afwijkende waarden terwijl je internet eruit ligt. Toch iets anders dan bij mij dan.
'K had ook andere waardes verwacht, okay terug naar start |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJoery
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door MrJoery op 01-02-2024 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Na even heel erg, houd het op onvriendelijk, worden is Delta eindelijk een keer in actie gekomen.

Ze hebben de modem uitgelezen en ze zien een heleboel flap losses/disconnects, en Delta geeft nou eindelijk zelf ook toe dat dit misschien toch wel een klein beetje ook in de toevoer naar de modem kan zitten (iets wat ik dus al anderhalf jaar roep)

In ieder geval :
Ze gaan een monteur langs sturen, weet alleen nog niet wanneer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
Vanochtend (gisterochtend eigenlijk) monteur van Delta langs geweest.
Was toevallig een monteur die hier al 3 keer geweest is.

In ieder geval :
Had van te voren de modem alleen aan de desktop hangen, alles verder uitgezet, pingplotter aan en loggen puur om het gezeik van "het ligt aan je eigen netwerk" voor te zijn.

"Gelukkig" viel weer internet meerdere malen uit (T3 meldingen) dus copy past text bestand.

Alles aan de monteur laten zien en die had zelf ook al direct zo iets van, ja, dit is geen modem probleem.

Hij bellen met Delta, alles uitleggen.
Reactie van Delta :
"vervang de modem maar" |:(

Dus nu m'n 5de modem in anderhalf jaar, 4de in 6 maaanden :
Het is een paar uur goedgegaan, dat moet ik ze meegeven, alleen sinds een uur weer random disconnects , T3 meldingen, de works

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Laatst online: 25-04 21:07
hopelijk dat iemand die al TV van Delta heeft mijn vraag kan beantwoorden (de chat kwam iig niet verder dan de pagina die ik zelf al had gevonden namelijk https://www.delta.nl/televisie/interactieve-tv/apps/

Voordat ik overstap van Ziggo zou ik graag weten welke apps er op die box kunnen. We hebben een TV waar geen apps op kunnen draaien (uitvoering: Panasonic Viera TX-P50VT30 en nu is het gewoon via de ziggo mediabox heel makkelijk om Videoland/Netflix/Disney+/Viaplay enz op te starten. Netflix kan (nog) niet maar verder wordt je niet veel wijzer dus.

Dus: welke apps (behalve Netflix) van bovenstaande staan er wel op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Je zit in het topic van Delta over coax. Aangezien je nu Ziggo hebt zal je geen Delta via coax kunnen krijgen.

Delta via glasvezel heeft de TV ontvanger waar je zelf al het linkje van geeft en dat zijn inderdaad alle apps die je erop kunt draaien. Andere apps heb je een Chromecast of iets dergelijks voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:03:
Je zit in het topic van Delta over coax. Aangezien je nu Ziggo hebt zal je geen Delta via coax kunnen krijgen.

Delta via glasvezel heeft de TV ontvanger waar je zelf al het linkje van geeft en dat zijn inderdaad alle apps die je erop kunt draaien. Andere apps heb je een Chromecast of iets dergelijks voor nodig.
Ah ik had geen idee dat daar verschil in zat |:(

Het gaat idd over glasvezel. Omdat ze op die pagina het over een selectie hebben hoopte ik op wat meer apps. Casten via Chromecast zou kunnen maar dat vind m'n vriendin een heel groot nadeel tov de huidige situatie... Bedankt iig voor de reactie (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
__REMCO__ schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:02:
[...]

Ah ik had geen idee dat daar verschil in zat |:(

Het gaat idd over glasvezel. Omdat ze op die pagina het over een selectie hebben hoopte ik op wat meer apps. Casten via Chromecast zou kunnen maar dat vind m'n vriendin een heel groot nadeel tov de huidige situatie... Bedankt iig voor de reactie (y)
Google TV Chromecast is iets wat dan wel weer simpel is. Dan maak je van een oude niet smart TV een moderne smart TV. Daarbij heb je geen Tablet/Smartphone nodig voor het casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:45:
[...]

Google TV Chromecast is iets wat dan wel weer simpel is. Dan maak je van een oude niet smart TV een moderne smart TV. Daarbij heb je geen Tablet/Smartphone nodig voor het casten.
kijk die kende ik nog niet. Review filmpjes hebben mijn vriendin overtuigd dus ik ga me binnenkort melden in het Delta glasvezel topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Verkeerde topic

[ Voor 84% gewijzigd door Boeryepes op 15-06-2024 14:23 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Gaat het nog lukken met het EK 2024 in UHD bij Delta of blijft het aanmodderen met 1080i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

dolopfriet schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:05:
Gaat het nog lukken met het EK 2024 in UHD bij Delta of blijft het aanmodderen met 1080i?
kanaal 999 is toch best scherp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:10
Goedenavond,

mijn opa is aan het verhuizen naar een verzorgingshuis, ze hebben daar qua TV een analoog Delta abonement wat inclusief zit bij de huur, ze gaven aan dat digitale TV niet mogelijk is en niet mogelijk wordt vanuit de zorginstelling. Mijn opa is een groot voetbalfan en vond het zeer jammer dat hij geen ESPN meer kan kijken.

Gisteren heb ik de TV verhuist en aangesloten, ik had daarbij zijn Smartcard laten zitten en de TV pakt nog gewoon digitale zenders op (zonder Smartcard alleen NPO 1,2, 3 en de analoge zenders), dit omdat het abo van zijn oude adres pas komende maandag wordt stopgezet.
Digitale tv blijkt dus gewoon mogelijk, maar het aanvragen van een abonnement niet omdat het geen "echt" adres is maar een kamernummer.

zou het gaan werken als ik op mijn Abo een extra Smartcard aanvraag en een abonnement neem op ESPN, die vervolgens in zijn TV stop zodat hij nog voetbal kan kijken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

J-roenn schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:00:
zou het gaan werken als ik op mijn Abo een extra Smartcard aanvraag en een abonnement neem op ESPN, die vervolgens in zijn TV stop zodat hij nog voetbal kan kijken ?
Dat gaat werken als jij thuis ook delta met smartcard hebt.

Analoog hebben ze bij delta al een tijdje niet meer. Het is enkel nog digitaal.
Zonder smartcard alleen een basispakket met NPO in HD, rest in SD volgens mij. ( https://www.delta.nl/tele...erzicht-zonder-smartcard/ )

[ Voor 33% gewijzigd door _fm op 21-08-2024 19:22 ]

• dierkx36
Heb nou sinds anderhalf/2 maanden glasvezel van Delta, en nog steeds valt om de x aantal minuten het signaal weg.

Dus hup, weer pingplotter erop gegooid, alleen nou eens slim geweest en 1 trace ipv4 en 1 trace ipv6 aan het doen (eerlijk gezegd, dit was puur een gok) :
- IPV4 is goed : stabiel en zie nergens ping loss
- IPV6 : minder dendert, om de x minuten (de ene keer om de 1 minuut ,andere keer om 10+) ping loss voor ongeveer 20 to 60 seconden.

Toevallig meer mensen die een soortgelijk iets terug zien ?

[ Voor 3% gewijzigd door dierkx36 op 22-08-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:52
Nou, dan heb je ineens op je coax-verbinding ook een ip-adres uit de CGnat pool. Ik wist niet dat Delta dit ook toepast op coax en was in de veronderstelling dat het enkel bij glasvezel werd gedaan. Maar eens kijken hoe we dit ongedaan kunnen maken.

edit:
Via chat met de klantenservice laten aanpassen, zodat ik dynamisch IP krijg en geen statisch CGnat IP. Binnen een paar minuten was het al uitgevoerd en alles is terug actief en via VPN benaderbaar van buitenaf.

[ Voor 31% gewijzigd door LaborGardens op 24-09-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:20
Binnenkort ga ik overstappen. Ik denk aan Delta. Zou iemand met een smart box kunnen kijken naar het volgende:
Als je tv kijkt en je drukt op tv-gids, blijft het beeld of het geluid van je huidige zender, zichtbaar of hoorbaar?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:45
Vanzelfsprekend, Ja!

[ Voor 17% gewijzigd door Sjakie0101 op 30-11-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:20
Was het maar zo vanzelfsprekend. Nu een jaar bij Ziggo. Daarvoor een jaar bij Youfone. Bij YF was dat dus niet zo. Een jaar lang lopen irriteren.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Kun je dit ook onderbouwen? Volgens mij niet namelijk, of alleen geluid maar geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:45
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 19:00:
[...]

Kun je dit ook onderbouwen? Volgens mij niet namelijk, of alleen geluid maar geen beeld.
Ai half gelezen. Beeld blijft niet aan staan, geluid wel.

Wel zijn er mogelijkheden om via live tv te zien wat er nu op een zenders is (met stills) en wanneer je een zender selecteert eenvoudig te zien welk programma er op is en welke daarna komt.
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste