Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-03 16:02
Je kunt tegenwoordig ook gewoon een nieuw modem al aanvragen via de klantenservice dan krijg je inderdaad de Cisco EPC3940 thuis gestuurd, die heeft opzich al hele goede dekking en is erg stabiel. Heb al 3 familieleden die deze modem thuis hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 11:57
epamel schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:44:
Je kunt tegenwoordig ook gewoon een nieuw modem al aanvragen via de klantenservice dan krijg je inderdaad de Cisco EPC3940 thuis gestuurd, die heeft opzich al hele goede dekking en is erg stabiel. Heb al 2 familieleden die deze modem thuis hebben staan.
Hmm, ik ga binnenkort maar eens een nieuw modem aanvragen, aangezien ik voorrang heb moet dat zeker lukken 8) .

Nu nog effe te druk met het dagelijkse leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:03
Er is in mijn regio in ieder geval vannacht flink onderhoud geweest, zoals ook was aangekondigd overigens. Rond 00:10 lag het internet er uit en digitale & analoge TV ook.

Om 6:00 vanochtend was er weer internet, dit geeft althans m'n Raspberry Pi aan die o.a. m'n internetverbinding monitort ;).

Later vandaag maar eens checken of er veranderingen zichtbaar zijn in de DOCSIS downstream kanalen, en of de CMTS vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Prolution schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:33:
De EPC3940 is tegenwoordig ook weer in bridge modus te zetten geloof ik, lijkt me dat IPv6 dan ook werkt zoals het nu ook doet met de EPC3212. Voordeel is dan wel dat je theoretisch een stabielere downstream hebt omdat deze dan verdeeld wordt over 16 DOCSIS kanalen ipv de huidige 8 kanalen met je EPC3212 modem, je zou dan minder last moeten hebben van eventuele capaciteitsproblemen. Het blijft natuurlijk wel de vraag of het in de praktijk ook zo is ;)

Ik weet niet hoe Zeelandnet dit regelt met z'n zakelijke klanten? Worden daar ook Wifimodems uitgeleverd, of zetten ze deze standaard in bridge?
Het lijkt er inderdaad op dat dit nog kan, de optie is in ieder geval terug in de PIP.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/f6EPgQ9l.png

Fingers crossed dat die optie er blijft staan als ik zo'n nieuw wifi ding krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
cyberde schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:18:
[...]

Het lijkt er inderdaad op dat dit nog kan, de optie is in ieder geval terug in de PIP.
[afbeelding]

Fingers crossed dat die optie er blijft staan als ik zo'n nieuw wifi ding krijg...
Sinds ongeveer 2 weken is de bridge modus weer beschikbaar, ik zag dat er op het Zeelandnet forum inmiddels ook een topic is aangemaakt waarbij dit wordt toegelicht:
De bridge modus is weer beschikbaar voor Zeelandnet abonnees.

Wilt u uw router direct aansluiten op het WiFi-modem, zet dan het WiFi-modem in Bridge mode. Door hiervoor te kiezen schakelt u de routerfunctie van het modem helemaal uit en is het apparaat alleen nog maar een kabelmodem. U kunt dan zonder problemen een andere draadloze router aansluiten. Deze kunt u aansluiten op LAN [1].

Let op:

-Na aanzetten van de bridge modus zal het WiFi-modem herstart moeten worden, dit zal enkele minuten in beslag nemen.
- Hiermee schakelt u het DELTA WifiSpot signaal bij u thuis uit. Op alle andere locaties kunt u wel gebruik blijven maken van DELTA WifiSpots.
- Indien u een zakelijk abonnement heeft met een vast IP adres, dan zullen ook de IP reserveringen aangepast moeten worden.

Advies is en blijft om de router op LAN [1] van het WiFi-modem te installeren.
De andere LAN-poorten zullen in de toekomst geblokkeerd worden indien bridge modus aanstaat.
In ieder geval mooi dat het terug is, en als m'n EPC3212 modem vervangen wordt voor zo'n EPC3940 wifi modem dan kan deze dus weer mooi in bridge modus.

[ Voor 41% gewijzigd door Prolution op 16-11-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
Prolution schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:39:
Later vandaag maar eens checken of er veranderingen zichtbaar zijn in de DOCSIS downstream kanalen, en of de CMTS vervangen is.
Heb je nog wat kunnen checken?

Volgens mij zijn bijna alle cmts'en nu vervangen, in Terneuzen moet er nog 1 vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Teuntje55 schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:49:
[...]

Heb je nog wat kunnen checken?

Volgens mij zijn bijna alle cmts'en nu vervangen, in Terneuzen moet er nog 1 vervangen worden.
Ik heb vorige week wel ff snel nog kunnen kijken, er zijn nog steeds 16 DOCSIS downstreams actief in mijn coaxsegment op de zelfde frequenties als de vorige keer zie: Prolution in "[ZeelandNet] Ervaringen Topic - Deel 1"

Ik verwacht dat dit op termijn wel verhoogd gaat worden naar 24 of zelfs 32 DOCSIS downstreams, maar dit zal dan wel ten kosten moeten gaan van de analoge TV zenders of ze moeten hoger in de frequentiespectrum gaan zitten, nu is de max. nog 862MHz en er zijn plannen om dit te verhogen naar 1006MHz. Maar dit vereist wel dat alle versterkers in de CAI kastjes op straat vervangen worden, hier is Delta in sommige gebieden ook al mee bezig.

Ik zal vanavond nog even een volledige capture draaien, mogelijk dat daar nog interessante info uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Op 1 maart 2016 verhogen wij onze internetsnelheden

Eerder dit jaar hebben we de snelheden van de Alles-in-1 pakketten verhoogd en een snelheidsverhoging voor de losse abonnementen aangekondigd voor de winter 2015/2016. Wij zijn druk bezig met werkzaamheden aan het digitale netwerk die dit mogelijk maken. Ook worden er deze maanden zo’n 40.000 modems vervangen zodat alle klanten straks kunnen profiteren van de nieuwe snelheden.

Wij zullen deze snelheidsverhoging doorvoeren op 1 maart 2016. Dit geldt voor losse abonnementen en opnieuw voor de Alles-in-1 abonnementen. De werkzaamheden aan het netwerk gaan door tot en met eind mei, dat kan betekenen dat klanten op piekmomenten (wanneer er veel gebruik wordt gemaakt van internet) nog niet altijd de nieuwe maximale snelheid zullen ervaren. Verdere details worden binnenkort bekend gemaakt.
bron:
https://forum.zeelandnet....ze-internetsnelheden-2129

Dus de losse abonnementen gaan pas 1 maart omhoog, maar ze geven tevens aan dat de all-in-one abonnementen wederom in snelheid omhoog gaan.
Niet duidelijk is of er dan wederom differentiatie blijft bestaan. Ik vermoed van wel.

Dat de all-in-one abonnementen ook weer omhoog gaan zou kunnen kloppen met wat ik via via heb gehoord vanuit delta, namelijk dat de premium all-in-one dit voorjaar van 100 naar 200 Mbps zou gaan. _/-\o_
upload heb ik niet meegekregen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
M a r c o schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:36:
[...]

bron:
https://forum.zeelandnet....ze-internetsnelheden-2129

Dat de all-in-one abonnementen ook weer omhoog gaan zou kunnen kloppen met wat ik via via heb gehoord vanuit delta, namelijk dat de premium all-in-one dit voorjaar van 100 naar 200 Mbps zou gaan. _/-\o_
upload heb ik niet meegekregen helaas.
Alle losse internet abonnees kunnen weer de spreekwoordelijke vinger krijgen }:O , het is dat ik bij mijn ouders woon anders was ik allang overgestapt naar VDSL (hier 80mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
zelf heb ik toch al AIO, dus ik heb niet direct te klagen als ik straks 200 mbit heb.
Dat ga ik met ADSL/VDSL nooit bij in de buurt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
De klanten met een los internet pakket mogen dus weer wat extra maanden gaan wachten helaas, maar er is nu tenminste wel wat meer duidelijkheid.

Al lijkt het er op dat Zeelandnet opnieuw hetzelfde trucje als begin dat jaar uit te gaan halen door de Alles-in-1 een hogere snelheid te geven als de losse internet pakketten. Ik zou niet verbaasd zijn als de losse internet pakketten per maart 2016 de snelheden krijgen die Alles-in-1 pakketten momenteel al hebben (dus bijv. los Premium naar 100Mbit). En dat de Alles-in-1 pakketten dan vervolgens verder verhoogd worden zoals M a r c o ook aangeeft. Ze willen ook snelheden 400Mbit gaan aanbieden, lijkt me dat dit ook volgend jaar gaat gebeuren?

Overigens kan ik hier via VVDSL momenteel 100Mbit krijgen en waarschijnlijk volgend jaar 200Mbit, nog even paar maandjes wachten en dan vergelijken wat voor mij het meest interessant is qua snelheden & prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
Prolution schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:00:
Overigens kan ik hier via VVDSL momenteel 100Mbit krijgen en waarschijnlijk volgend jaar 200Mbit, nog even paar maandjes wachten en dan vergelijken wat voor mij het meest interessant is qua snelheden & prijs.
Het begint steeds leuker te worden dat VDSL hier in Zeeland,
ik heb 15mbit wat voor mij persoonlijk genoeg is, alleen het gevoel dat je meer (25mbit) had kunnen krijgen
is toch wel irritant als tweaker |:( .

Wel de achter buurvrouw aan VDSL geholpen, is toch weer een Zeelandnet klant minder >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 20:55
Wat een streek! Eerst najaar 2015, dan rond nieuwjaar en vervolgens weer 1 maart 2016. Ze blijven de losse abonnementen maar vooruitschuiven en de vorige verhoging zijn we overgeslagen.

Op zich zou ik over kunnen gaan naar alles-in-één, maar dan zit ik er weer voor een jaar aanvast en zou ik moeten blijven betalen voor een tv-dienst die ik niet gebruik. Ook moet ik dan verplicht telefonie bij hen afnemen, terwijl dat veel goedkoper kan. Kan overigens zelf wel 100Mbit single line krijgen met VVDSL2, dus dat zou geen probleem zijn...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
Ook dat Delta zegt dat ze de enige provider in Nederland zijn die straks 400 Mbit aanbieden.. :w

Ziggo zit al op 500/40 met connect pro (zakelijk).

Jammer dat het netwerk bedrijf niet verkocht werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Teuntje55 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:54:
Ook dat Delta zegt dat ze de enige provider in Nederland zijn die straks 400 Mbit aanbieden.. :w

Ziggo zit al op 500/40 met connect pro (zakelijk).

Jammer dat het netwerk bedrijf niet verkocht werd.
Het netwerkbedrijf (elektriciteit & gas netwerk) moet waarschijnlijk per 30 november 2016 gesplitst zijn van het huidige Delta: http://www.pzc.nl/regio/z...-energiebedrijf-1.5414857 voor de duidelijkheid: het netwerkbedrijf is niet de eigenaar van het kabelnetwerk (Zeelandnet) dit valt momenteel onder het (commerciële) Delta.

Deze splitsing heeft flinke gevolgen voor Delta als geheel omdat het netwerkbedrijf één van de weinige onderdelen is die nog winst maakt. Het wordt het komende jaar spannend wat er met Delta (en de verschillende onderdelen) gaat gebeuren, een aantal opties voor wat betreft kabeltak (Zeelandnet) zie: Prolution in "[ZeelandNet] Ervaringen Topic - Deel 1"

Ze zijn nu bijvoorbeeld bezig om te kijken wat er moet gaan gebeuren met de (verlieslatende) kerncentrale in Borssele, dit is inmiddels een blok aan het been geworden voor Delta, er is geen enkele partij die dit van hun wilt overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
[b][message=45280463,noline]
Het wordt het komende jaar spannend wat er met Delta (en de verschillende onderdelen) gaat gebeuren, een aantal opties voor wat betreft kabeltak (Zeelandnet) zie: Prolution in "[ZeelandNet] Ervaringen Topic - Deel 1"
Hmm, ik hoop op Ziggo of Caiway, ik heb ook goede verhalen gehoord over glasvezel van Caiway, alleen als je buiten het glasvezel gebied bent dan zit je vast aan het veel slomere coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-05 13:04

avotar

P0werd by Black Coffee

Het winstgevend zijn van het netwerkbedrijf-deel is overigens niet iets wat alleen voor Delta geldt. Dit geldt voor alle energiebedrijven waar men de opsplitsing van verwacht.
Maar dat voert wat ver voor dit topic :+

Ergens hoop ik ook wel Ziggo, al is het alleen maar vanwege het feit dat je dan eens een maandje Fox mee kan pakken, zonder dat je er gelijk een jaar aan vast zit. Of gewoon zonder gedoe gratis live F1 kunt kijken.

Aan de andere kant, qua stabiliteit en kwaliteit ga je er niet op vooruit als ik de klachten van mijn Rotterdamse collega's hoor.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prolution
Toch nog een beetje goed nieuws, je kan nu bepaalde zenders zonder smartcard bekijken:
https://forum.zeelandnet....135/index1.html#post14891
http://www.delta.nl/tv-in...ie/kijkenzondersmartcard/

Alleen de NPO zenders zijn in HD te zien zonder smartcard, de rest van deze zenders zijn in SD. Dit is vergelijkbaar met het basispakket wat Ziggo momenteel aanbied. Handig voor een 2e TV waar je geen dure CI+ CAM + Smartcard voor wilt kopen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Prolution op 18-11-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
dan kloppen die kanaalnummers toch niet??
Stonden nu niet alle HD kanalen op de laagste nummers, en de SD kanalen op 70+ ofzo??

http://www.delta.nl/Media/pdf/thuis/112859/481035/650107
nummers links van de / zijn HD, rechts is SD.

Dus kanaalnummer 4 is RTL4 HD, SD zou 74 zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door M a r c o op 18-11-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Waarschijnlijk is het een andere frequentie dan je icm je smart card bekijkt.

OT: nooit geweten dat we Spike inmiddels ook hadden.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
M a r c o schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:04:
dan kloppen die kanaalnummers toch niet??
Stonden nu niet alle HD kanalen op de laagste nummers, en de SD kanalen op 70+ ofzo??

http://www.delta.nl/Media/pdf/thuis/112859/481035/650107
nummers links van de / zijn HD, rechts is SD.

Dus kanaalnummer 4 is RTL4 HD, SD zou 74 zijn.
Daar dacht ik ook direct aan, maar op de site van Delta vermelden ze ook hoe je het moet instellen:
http://www.delta.nl/tv-in.../stappenplan_installatie/

Je gebruikt dus een andere Network ID (namelijk 4000), daar staan de zenders waarschijnlijk wel in de goede volgorde? Ik ga dit vanavond even testen op een TV waar nu nog analoog gekeken wordt maar waar wel een DVB-C decoder in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:08

Snow_King

Konijn is stoer!

Prolution schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:33:
De EPC3940 is tegenwoordig ook weer in bridge modus te zetten geloof ik, lijkt me dat IPv6 dan ook werkt zoals het nu ook doet met de EPC3212. Voordeel is dan wel dat je theoretisch een stabielere downstream hebt omdat deze dan verdeeld wordt over 16 DOCSIS kanalen ipv de huidige 8 kanalen met je EPC3212 modem, je zou dan minder last moeten hebben van eventuele capaciteitsproblemen. Het blijft natuurlijk wel de vraag of het in de praktijk ook zo is ;)

Ik weet niet hoe Zeelandnet dit regelt met z'n zakelijke klanten? Worden daar ook Wifimodems uitgeleverd, of zetten ze deze standaard in bridge?
Gisteren kreeg ik een telefoontje van ZeelandNet, want ze willen bij onze 20 verbindingen ook de EPC3212 vervangen door de EPC3940.

Ik zei letterlijk: "Wij zijn techneuten, we hebben een grafhekel aan WiFi modems/routers"

De medewerker moest lachen en zei: "Dát antwoord had ik van jullie al verwacht ja!"

Hij verzekerde mij dat het modem gewoon in bridge kan en dat óók IPv6 probleemloos blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Prolution schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:11:
[...]
Daar dacht ik ook direct aan, maar op de site van Delta vermelden ze ook hoe je het moet instellen:
http://www.delta.nl/tv-in.../stappenplan_installatie/

Je gebruikt dus een andere Network ID (namelijk 4000), daar staan de zenders waarschijnlijk wel in de goede volgorde? Ik ga dit vanavond even testen op een TV waar nu nog analoog gekeken wordt maar waar wel een DVB-C decoder in zit :)
ah, duidelijk, ze hebben een extra network ID gemaakt hiervoor met andere PSI tabellen voor de nummering.

Dan is de vraag of de zenders zoals ze nu normaal ingesteld staan op de huidige N-ID en programma nummers ook te ontvangen zijn zonder smartcard.
Vermoedelijk niet dan. Als dit wel zo is, dan zouden deze zenders voor de kijkers die wel een smartcard hebben iets sneller werken, omdat niet eerst de codering hoeft te worden gecontroleerd.

Dit maakt het wel overduidelijk dat ze aan het voorbereiden zijn om analoog te schrappen.
Zo heeft CAIW het ook gedaan. Digitaal basis pakket ongecodeerd beschikbaar stellen om daarna analoog te schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:09

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ze willen gewoon de losse abo's eruit hebben en iedereen over laten stappen naar AIO door die meer te geven voor hetzelfde geld. Mooie marketing truc :)

Ach ik heb nu AIO Super en ben gewoon tevreden met wat ik heb. Als ze straks omhooggaan moet ik misschien eens gaan kijken of ik tegen die tijd niet gewoon terug stap naar Premium (als die naar 200Mb gaat). HBO wordt er bij ons nauwelijks gekeken. Scheelt dan weer een paar tientjes in de maand.

Maar goed misschien dat een 400 of 500 Mb verbinding ook wel lekker is :D

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-05 23:39

Wom

Toen ik vorig jaar mijn abbo afsloot was internet+tv los nog goedkoper dan een AIO in onze situatie. Scheelde 5 euro p/m. Toch maar eens kijken hoe dat nu in elkaar zit dan. Al zit ik totaal niet te wachten op een vaste telefoon eerlijk gezegd.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Snow_King schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:17:
[...]

Gisteren kreeg ik een telefoontje van ZeelandNet, want ze willen bij onze 20 verbindingen ook de EPC3212 vervangen door de EPC3940.

Ik zei letterlijk: "Wij zijn techneuten, we hebben een grafhekel aan WiFi modems/routers"

De medewerker moest lachen en zei: "Dát antwoord had ik van jullie al verwacht ja!"

Hij verzekerde mij dat het modem gewoon in bridge kan en dat óók IPv6 probleemloos blijft werken.
Dat IPv6 weer zou moeten werken met een EPC3940 modem in bridge modus wordt ook bevestigd in dit topic:
https://forum.zeelandnet....dus-weer-beschikbaar-2126

Het enige nadeel van de EPC3940 vindt ik dat het wel een wat groter apparaat is vergeleken met de EPC3212, ik vraag me ook af of je hem fatsoenlijk kan ophangen aan schroefjes zoals ik nu met m'n EPC3212 heb gedaan. Via Google zie ik alleen foto's van een rechtopstaande EPC3940.

Zodra ze bij jouw verbindingen zijn vervangen ben ik wel benieuwd naar je ervaringen :)
M a r c o schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:28:
[...]

ah, duidelijk, ze hebben een extra network ID gemaakt hiervoor met andere PSI tabellen voor de nummering.

Dan is de vraag of de zenders zoals ze nu normaal ingesteld staan op de huidige N-ID en programma nummers ook te ontvangen zijn zonder smartcard.
Vermoedelijk niet dan. Als dit wel zo is, dan zouden deze zenders voor de kijkers die wel een smartcard hebben iets sneller werken, omdat niet eerst de codering hoeft te worden gecontroleerd.

Dit maakt het wel overduidelijk dat ze aan het voorbereiden zijn om analoog te schrappen.
Zo heeft CAIW het ook gedaan. Digitaal basis pakket ongecodeerd beschikbaar stellen om daarna analoog te schrappen.
Van mij mogen ze analoog schrappen, zeker nu je ook zonder smartcard naar digitale TV kan kijken. Ik denk dat dit de eerste stap is, binnenkort zal het analoge pakket wel flink uitgekleed worden naar 10~15 zenders, en hopelijk is er daarna vrij snel over met analoge TV zodat er meer ruimte is voor digitale diensten en sneller internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Prolution schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:48:
ik vraag me ook af of je hem fatsoenlijk kan ophangen aan schroefjes zoals ik nu met m'n EPC3212 heb gedaan. Via Google zie ik alleen foto's van een rechtopstaande EPC3940.
http://www.zeelandnet.nl/...ing_WiFi-modem_3940v1.pdf

Zie eerste pagina, groot uitroepteken dat de EPC3940 alleen staand geplaatst mag worden.
In mijn geval wel jammer, want mijn huidige modem hangt in de hoek van de kamer tegen de muur achter het glasgordijn. Dan moet ik hem straks op de grond gaan zetten.

Bij ons komt de hoofdkabel namelijk niet in de meterkast, maar in de woonkamer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
M a r c o schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:57:
[...]

Zie eerste pagina, groot uitroepteken dat de EPC3940 alleen staand geplaatst mag worden.
In mijn geval wel jammer, want mijn huidige modem hangt in de hoek van de kamer tegen de muur achter het glasgordijn. Dan moet ik hem straks op de grond gaan zetten.

Bij ons komt de hoofdkabel namelijk niet in de meterkast, maar in de woonkamer binnen.
Dat is inderdaad wel jammer, het staand plaatsen zal overigens vooral vermeld zijn omdat dit waarschijnlijk beter is voor het wifi bereik van het modem, indien je het in bridge modus zet zal dit dus minder van belang zijn. Er zijn namelijk ook een hoop mensen waar het wifi modem in de meterkast "gegooid" wordt onder een kluwen met kabels, en dan gaan klagen over hun brakke Wifi signaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

M a r c o schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:57:
[...]

Dat is bij mij ook. Mijn aansluiting zit in de woonkamer tegen de kelderkast aan. Vandaar dat ik gaatjes heb geboord en met een andere coax kabel de router en modem in de kelderkast heb hangen tegen de muur.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Frostbite schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:11:
[...]

Dat is bij mij ook. Mijn aansluiting zit in de woonkamer tegen de kelderkast aan. Vandaar dat ik gaatjes heb geboord en met een andere coax kabel de router en modem in de kelderkast heb hangen tegen de muur.
Bij ons kwam de groene kabel via de meterkast binnen en was in de woonkamer afgemonteerd op een AOP.

Aangezien ik het handiger/netter vond om de hele modem meuk in de meterkast te zetten heb ik de groene kabel losgemaakt van het AOP in de woonkamer, vervolgens kon ik in de meterkast aan aan de groene kabel trekken zodat het uiteinde in de meterkast uitkomt en ik heb daar nu m'n AOP gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
Frostbite schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:37:
Ze willen gewoon de losse abo's eruit hebben en iedereen over laten stappen naar AIO door die meer te geven voor hetzelfde geld. Mooie marketing truc :)
Ik bel via voip (8 euro pm) dus ik zou met hetzelfde geld (€50 per maand + €11 onbeperkt bellen ) juist internet premium kunnen nemen, 60\6 i.p.v. 25\4 AIO instap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Prolution schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:10:
[...]
Dat is inderdaad wel jammer, het staand plaatsen zal overigens vooral vermeld zijn omdat dit waarschijnlijk beter is voor het wifi bereik van het modem, indien je het in bridge modus zet zal dit dus minder van belang zijn.
Nou, denk dat het mechanisch lastig is.
De oude hebben echt een bodem met montagegaten om over een schroef te schuiven.
De EPC3940 lijkt aan beide kanten ventilatie openingen te hebben, en een voet waardoor deze niet direct tegen de muur kan.

Afbeeldingslocatie: http://tunenet.dk/images/billeder/internet/03_EPC3940.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.consumentenbond.nl/DRAADLOZEROUTERS/847006_DRAADLOZEROUTERS/0/cisco-epc3940-large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Teuntje55 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:44:
[...]

Ik bel via voip (8 euro pm) dus ik zou met hetzelfde geld (€50 per maand) juist internet premium kunnen nemen, 60\6 i.p.v. 25\4 AIO instap.
Ik heb hier een VoIP combi van Cheapconnect & FreeVoipdeal, en ben minder dan €30 jaarlijks kwijt, er wordt hier thuis ook voornamelijk met eigen mobiel gebeld, de 'vaste lijn' is puur voor de bereikbaarheid :)

Ik vindt de gesprekskosten bij Zeelandnet ook behoorlijk hoog, voor dat geld kan je beter een Sim-only nemen, of naar een eigen VoIP oplossing kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
Prolution schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:58:
[...]
Ik vindt de gesprekskosten bij Zeelandnet ook behoorlijk hoog, voor dat geld kan je beter een Sim-only nemen, of naar een eigen VoIP oplossing kijken.
Inderdaad ;) , eigenlijk mogen wij "losse internet abonnees" niet klagen, als ik onbeperkt wil bellen via Zeelandnet dan ben ik 27,50 kwijt, dan kan ik net zo goed een Voip oplossing doen + veel sneller internet dan een AIO.

Wij bellen best veel dus onbeperkt voip €8 pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
Je zal trouwens nog schrikken hoeveel mensen er bellen basis hebben bij Zeelandnet en gemiddeld zo'n €100,- belkosten per maand hebben en nergens naar om kijken, dit zal denk ik het meeste opleveren omdat hun Voip centrale geen reet kost.

Weet iemand trouwens of Zeelandnet G.722 ondersteund (HD voice) op zijn (Ziggo ;) ) Voip platform?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Teuntje55 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:19:
Je zal trouwens nog schrikken hoeveel mensen er bellen basis hebben bij Zeelandnet en gemiddeld zo'n €100,- belkosten per maand hebben en nergens naar om kijken, dit zal denk ik het meeste opleveren omdat hun Voip centrale geen reet kost.

Weet iemand trouwens of Zeelandnet G.722 ondersteund (HD voice) op zijn (Ziggo ;) ) Voip platform?.
Dat zijn inderdaad de cashcows voor Zeelandnet, ik ben er ook al een paar tegengekomen en die besparen nu met zo'n VoIP oplossing behoorlijk wat geld.

Geen idee of Zeelandnet (Ziggo telefonie platform) inmiddels HD voice ondersteund, ik verwacht van niet. Met Cheapconnect heb ik wel eens zo'n HD voice (G.722) gesprek gehad en dat klinkt echt wel een stuk beter als een regulier telefoongesprek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Wij zitten meestal maar tussen € 3 en € 5 per maand aan belkosten.
Het grootste deel van het belverkeer gaat hier tussen zeelandnet klanten onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
M a r c o schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:49:
Wij zitten meestal maar tussen € 3 en € 5 per maand aan belkosten.
Het grootste deel van het belverkeer gaat hier tussen zeelandnet klanten onderling.
Vakantiehuis, Duitsers :) etc.

Nu onbeperkt EU vast en mobiel, en goedkoop USA.

• Teuntje55
De EPC3940 heeft muur gaten aan de achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products_xl/286304/2/cisco-epc3940.jpg

In de handleiding staat dit ook beschreven ("How Do I Mount the Wireless Residential Voice Gateway on a Wall?") :

https://www.senselan.ch/c...erGuide_CiscoEPC3940L.pdf

Edit: Vandaag het nieuwe modem aangevraagd, wordt volgende week geleverd, ik laat wel weten of het nieuwe modem over muurgaten beschikt ter verificatie.

[ Voor 18% gewijzigd door Teuntje55 op 20-11-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Met de hulp van ArChie is er opnieuw een overzicht gemaakt van het aantal actieve kabelmodems op mijn coaxsegment, zie ook de vorige post.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
====================================================================================================================================
OUI       Manufacturer                         Count  Type                                                                          
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
00-0F-21  Scientific Atlanta, Inc                 13                                                                                
00-11-E6  Scientific Atlanta                       1  Scientific Atlanta EPX2203 (ED2.0)                                            
00-14-F8  Scientific Atlanta                      27  Scientific Atlanta EPX2203 (ED2.0)                                            
00-16-92  Scientific-Atlanta, Inc.                 9  Scientific Atlanta EPX2203 (ED2.0)                                            
00-18-68  Scientific Atlanta                      46                                                                                
00-19-47  Scientific Atlanta                      58  Scientific Atlanta EPX2203 (ED2.0)                                            
00-1E-6B  Cisco SPVTG                              5                                                                                
00-25-2E  Cisco SPVTG                             11  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)                                                    
08-80-39  Cisco SPVTG                              7  Cisco EPC3928AD (ED3.0, 8x4, WLAN)                                            
10-5F-49  Cisco SPVTG                             85  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
18-55-0F  Cisco SPVTG                             16                                                                                
18-59-33  Cisco SPVTG                              6  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
24-76-7D  Cisco SPVTG                             28  Cisco EPC3208 (ED3.0, 8x4)                                                    
2C-AB-A4  Cisco SPVTG                             49                                                                                
38-C8-5C  Cisco SPVTG                              9  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)                             
44-58-29  Cisco SPVTG                             14                                                                                
50-39-55  Cisco SPVTG                             25                                                                                
54-D4-6F  Cisco SPVTG                              4  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)/Cisco EPC2203 (ED2.0)      
60-2A-D0  Cisco SPVTG                             72  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)                           
7C-B2-1B  Cisco SPVTG                             16                                                                                
A4-A2-4A  Cisco SPVTG                             80  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)                                                                                
C0-C6-87  Cisco SPVTG                             46                                                                                
C8-FB-26  Cisco SPVTG                             27  Cisco EPC3928 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                Total:           654
====================================================================================================================================
  • Aantal kabelmodems in mijn coaxsegment is t.o.v. januari met 4 verminderd van 658 naar 654.
  • Er zijn (nog altijd) 16 DOCSIS downstreams in gebruik, deze voorzien in een totale downstream capaciteit van ~800Mbps.
  • Er is een behoorlijke afname van DOCSIS 2.0 / Webstar modems zichtbaar, dit is ook logisch aangezien deze actief vervangen worden voor de EPC3940 wifi modems
  • Het type modem wat wordt aangegeven hangt af van het OUI/MAC , dit kan dus wel eens niet helemaal 100% kloppen, per OUI moet er namelijk handmatig opgezocht worden welke type modem er bij zou kunnen passen.
  • Ik geloof dat de de modems beginnend met '2C-AB-A4' en 'C0-C6-87' OUI/MAC waarschijnlijk de nieuwe EPC3940 wifi modems zijn aangezien deze bij de vorige capture er nog niet waren. Misschien dat iemand in dit topic met een EPC3940 dat kan bevestigen.
  • Er kon niet exact achterhaald worden of bij het laatste grote onderhoud (wat in mijn gebied was) het CMTS ook daadwerkelijk vervangen is.
Voor meer technische achtergrond informatie is dit topic zeker aan aanrader: [EuroDOCSIS] Capaciteit monitoren met een DVB-C PC-TV tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
Mooie lijst!.

Ik zal later eens kijken welk mac adres de EPC3940 heeft.

Zou het kunnen dat de kanalen pas later geactiveerd worden?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Teuntje55 schreef op zondag 22 november 2015 @ 11:13:
[...]

Mooie lijst!.

Ik zal later eens kijken welk mac adres de EPC3940 heeft.

Zou het kunnen dat de kanalen pas later geactiveerd worden?.
Ik verwacht dat de komende maanden nog wel wat onderhoud gepland staat, en dit zal waarschijnlijk ook gaan inhouden dat het aantal DOCSIS downstreams vergroot gaat worden, zeker als ze pakketten met een snelheid van 400Mbit gaan aanbieden zoals ze eerder dit jaar hadden aangekondigd.

Zelf geeft Zeelandnet ook aan dat ze in sommige gebieden capaciteitsproblemen verwachten nadat ze op 1 maart 2016 de snelheden verhogen.
Wij zullen deze snelheidsverhoging doorvoeren op 1 maart 2016. Dit geldt voor losse abonnementen en opnieuw voor de Alles-in-1 abonnementen. De werkzaamheden aan het netwerk gaan door tot en met eind mei, dat kan betekenen dat klanten op piekmomenten (wanneer er veel gebruik wordt gemaakt van internet) nog niet altijd de nieuwe maximale snelheid zullen ervaren. Verdere details worden binnenkort bekend gemaakt.
Naast het vergroten van het aantal DOCSIS downstreams kan er in bepaalde (drukkere) coaxsegmenten ook gekozen worden voor nodesplitting, hierbij wordt wordt het coaxsegment kleiner gemaakt, een minder groot aantal modems deelt dan de gezamenlijke capaciteit. Waardoor de kans op capaciteitsproblemen ook verminderd wordt, waarschijnlijk wordt hier ook (actief) op gemonitord.

Voor meer (technische) informatie over DOCSIS bij Zeelandnet verwijs ik graag naar deze interessante post: ArChie in "[EuroDOCSIS] Capaciteit monitoren met een DVB-C PC-TV tuner"

• Teuntje55
[b][message=45304192,noline]Prolution schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 203 (ED2.0)

• Ik geloof dat de de modems beginnend met '2C-AB-A4' en 'C0-C6-87' OUI/MAC waarschijnlijk de nieuwe EPC3940 wifi modems zijn aangezien deze bij de vorige capture er nog niet waren. Misschien dat iemand in dit topic met een EPC3940 dat kan bevestigen.
Het nieuwe modem heb ik binnen, best een groot bakbeest met gelukkig muurgaten.

Hij begint inderdaad met 2C-AB-A4, het betreft een EPC3940AD om precies te zijn.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Teuntje55 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:37:
Hij begint inderdaad met 2C-AB-A4, het betreft een EPC3940AD om precies te zijn.
Bedankt, toegevoegd aan de bekende kabelmodem hardware lijst.

• timmie1
[...]

Moest jij je oude modem inleveren?

• Teuntje55
timmie1 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:14:
[...]

Moest jij je oude modem inleveren?
Nee, had een EPC2203, die gaat naar de milieustraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-03 16:02
Haha ja die dingen zijn groot he die Cisco EPC3940. Wel erg stabiel... 3 familieleden hebben nu zo'n ding staan. Zelf gebeld voor mijn vader en gezegd dat hij alles over 1 kastje wilde hebben ipv losse router, dan krijg je meteen het nieuwe modem opgestuurd binnen ander halve week.

Erg stabiel alleen in sommige situaties is het bereik wel weer goed en sommige woningen weer minder.
Maar haalt constant de volle snelheid.

Het modem heeft ook een eigen voeding, ik schrok aardig van de grootte.. maar goed als dat ding stabiel is dan is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
epamel schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:04:
Haha ja die dingen zijn groot he die Cisco EPC3940. Wel erg stabiel... 3 familieleden hebben nu zo'n ding staan. Zelf gebeld voor mijn vader en gezegd dat hij alles over 1 kastje wilde hebben ipv losse router, dan krijg je meteen het nieuwe modem opgestuurd binnen ander halve week.

Erg stabiel alleen in sommige situaties is het bereik wel weer goed en sommige woningen weer minder.
Maar haalt constant de volle snelheid.

Het modem heeft ook een eigen voeding, ik schrok aardig van de grootte.. maar goed als dat ding stabiel is dan is het goed.
Inderdaad, de EPC3940 is zeer stabiel, eindelijk eens een goede modem/router van Cisco inclusief WiFi-AC _/-\o_ .

Ook mijn ping is lager van 9 ms naar 7 ms.

Ook de USB printer en fileserver werken, ik gebruik mijn bestaande wifi router nu als extra AP en VPN server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Ik hoor tot nu toe ook nog steeds vrij positieve verhalen over de EPC3940, ben benieuwd wanneer ik bericht krijg van Zeelandnet zodat ook m'n EPC3212 vervangen wordt.

Dan eerst maar eens aankijken of deze goed functioneert binnen m'n netwerk als router, qua Wifi zou ik er wel op voor uit gaan met Wifi-AC. Maar mocht me het toch niet bevallen kan je hem nu tenminste ook in bridge modus zetten :)

@Teuntje55: werkt IPv6 ook gewoon nog via de EPC3940?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik ben inderdaad wel benieuwd naar de wifi resultaten van het nieuwe modem. Ik heb zelf ook de EPC3212 icm asus n66r router.

Als het erg positief is ga ik ook maar even bellen met Zeelandnet.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
Prolution schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:27:
@Teuntje55: werkt IPv6 ook gewoon nog via de EPC3940?
Op dit moment helaas nog geen IPv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 20:50
Ik heb zeelandnet benaderd maar ze gaan eerst de oudere modems vervangen (webstar?) voordat ze de ECP3212 gaan vervangen. Nog even geduld dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-03 20:13
Nou van mij hoeven ze de EPC3212 niet te vervangen hoor. Ben er heel blij mee. Heb zelf een server, met managed switch (vlans!!!) draaien, en ergens nog een WiFi AC-AP, ik zit niet te wachten op een verplichte ZeelandnetSPOT in m'n huis (ik ben al omringd door 10 van die krengen, die allemaal lopen te storen op m'n wifi).

Blij te lezen dat de nieuwe modems in bridge mode gezet kunnen worden, hoef ik minder rouwig te zijn om het uiteindelijke verlies van de EPC3212.

In ieder geval: hoe hebben jullie IPv6 aan de praat gekregen? Ik heb meegedaan aan de test periode, heb een subnet kunnen bemachtigen toen, maar dat was van korte duur.

Al ben ik nu nog vrolijk aangesloten via Sixxs/6BONE met een 6to4-tunnel, native ipv6 lijkt me toch wel iets fijner (al zal ik wel de reverse gaan DNS gaan missen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Blijkbaar werkt IPv6 bij een EPC3940 in bridge modus hetzelfde als je huidige EPC3212, zie ook deze post @ Zeelandnet forum: https://forum.zeelandnet....126/index1.html#post14833

In de normale (routed) modus werkt IPv6 blijkbaar nog niet op de EPC3940.

De Wifispots die je ziet zorgen overigens niet per definitie voor extra storing, aangezien een wifispot niet een extra wifi signaal is maar gewoon meelift op het wifi signaal van de gebruiker (het is gewoon een extra SSID). Het kan natuurlijk wel zo zijn dat bepaalde mensen voorheen geen wifi router hadden, dan kan de uitrol van deze nieuwe modems wel voor extra drukte zorgen vooral in 2.4GHz wifi band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:19
Inmiddels is er meer bekend over de splitsing van Delta, ze krijgen nu tot 1 juli 2017 de tijd om te splitsen. Het gaat dus nog wel even duren voordat we weten wat er gaat gebeuren met het kabelnetwerk.

http://www.pzc.nl/algemee...ebedrijven-vast-1.5522540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-05 12:04
cavey schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:40:
Nou van mij hoeven ze de EPC3212 niet te vervangen hoor. Ben er heel blij mee. Heb zelf een server, met managed switch (vlans!!!) draaien, en ergens nog een WiFi AC-AP, ik zit niet te wachten op een verplichte ZeelandnetSPOT in m'n huis (ik ben al omringd door 10 van die krengen, die allemaal lopen te storen op m'n wifi).

Blij te lezen dat de nieuwe modems in bridge mode gezet kunnen worden, hoef ik minder rouwig te zijn om het uiteindelijke verlies van de EPC3212.
Heb zelf een netwerk met eigen wifi router staan en heb sinds 2 weken die nieuwe 3940 (had ook 3212). gelijk na aanmelden in bridge modus gezet, werkt prima.. (staat die hotspot ook gelijk uit, want dat kan niet samen 8) )

Alleen krijg ik momenteel geen updates via highwinds newsserver?! hebben anderen hier toevallig ook last van?

[ Voor 3% gewijzigd door mr_zippey op 14-12-2015 21:03 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09-2023
[...]

Kun je het gemiddelde stroomverbruik eens meten? Die zit rond de 13 watt heb ik vernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
mr_zippey schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:01:
[...]

Alleen krijg ik momenteel geen updates via highwinds newsserver?! hebben anderen hier toevallig ook last van?
Even Spotnet opnieuw installeren of de database bestanden verwijderen, Highwinds heeft zijn index nummering gewijzigd. https://forum.zeelandnet....r-binnen-2258/index2.html
polpol schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:24:
[...]

Kun je het gemiddelde stroomverbruik eens meten? Die zit rond de 13 watt heb ik vernomen?
Rond 10 Watt idle, 14,7 Watt full load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
Teuntje55 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:59:

Even Spotnet opnieuw installeren of de database bestanden verwijderen, Highwinds heeft zijn index nummering gewijzigd. https://forum.zeelandnet....r-binnen-2258/index2.html
Bedankt Teuntje55, ik zag net op een ander GoT forum ook een melding dat er een nieuwe versie van spotnet is.. zal die eens proberen..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gisteren een brief ontvangen dat ze de modem gaan wisselen in januari. Kan nog een voorkeur opgeven via zeelandnet.nl/modemwissel.

Modems worden geleverd door Simac. Verder niet zo veel bijzonders. Staat ook niet bij wat er met de oude modem moet gebeuren maar ik vermoed dat ik die gewoon terug moet sturen.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Je kan er toch ook nog voor kiezen om zelf de modemwissel uit te voeren lijkt me? Ik vroeg me ook af of je tegenwoordig een wat langer coax kabeltje krijgt bij het nieuwe wifi modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Prolution schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:21:
Je kan er toch ook nog voor kiezen om zelf de modemwissel uit te voeren lijkt me? Ik vroeg me ook af of je tegenwoordig een wat langer coax kabeltje krijgt bij het nieuwe wifi modem.
Daar gaan ze gewoon vanuit. Op die website (als je ingelogd bent) kun je kiezen voor Nee (zelfinstallatie) dan plannen ze een monteur in. Standaard staat het gewoon op Ja

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 18-12-2015 11:26 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Frostbite schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:25:
[...]

Daar gaan ze gewoon vanuit. Op die website (als je ingelogd bent) kun je kiezen voor Nee (zelfinstallatie) dan plannen ze een monteur in. Standaard staat het gewoon op Ja
Kosten monteur zijn gewoon voor Zeelandnet neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

avotar schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:29:
[...]

Kosten monteur zijn gewoon voor Zeelandnet neem ik aan?
Geen idee.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 21:19

bonyuri

Investigator!

Lijkt me vrij sterk. Dat is vaak enkel bij een nieuwe installatie.
Wat is het probleem in een bestaande installatie? Kabeltje prik-prak en klaar, toch?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Bij een nieuwe installatie is het in ieder geval gratis, je krijgt dan ook niet de optie het zelf te doen.

[ Voor 30% gewijzigd door Arrne op 18-12-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Hoe kan het dat ik via ZeelandNet op het volgende domein een pagina krijg terwijl het domein niet eens meer geregistreerd is?

http://www.ipvbv.com/
(Hier zou ooit een website komen van een oud werkgever, van daar de melding 'bijna in gebruik...'. Dit is er echter nooit van gekomen, bedrijf is er niet meer en het domein is vrij. Vanaf andere providers krijg ik een foutmelding, maar vanaf mijn ZeelandNet verbinding staat er nog altijd de oude melding.)

Ik vind het maar vreemd.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
Tyrian schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:16:
Hoe kan het dat ik via ZeelandNet op het volgende domein een pagina krijg terwijl het domein niet eens meer geregistreerd is?

http://www.ipvbv.com/
(Hier zou ooit een website komen van een oud werkgever, van daar de melding 'bijna in gebruik...'. Dit is er echter nooit van gekomen, bedrijf is er niet meer en het domein is vrij. Vanaf andere providers krijg ik een foutmelding, maar vanaf mijn ZeelandNet verbinding staat er nog altijd de oude melding.)

Ik vind het maar vreemd.
Komt door de DNS servers van Zeelandnet, deze zijn blijkbaar nog niet ge-updated.

Probeer maar eens een Google DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Mijn ZeelandNet verbinding is al weer ruim een uur onstabiel. Pingen valt de helft van de tijd uit en de DNS server is vaak onbereikbaar. Locatie Middelburg.

Gisteren lag hij er ook al even uit. Het gebeurt vaker de laatste maanden, en dan juist in het weekend wanneer de mensen van de helpdesk niet bereikbaar zijn...

[ Voor 23% gewijzigd door Tyrian op 20-12-2015 19:58 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Tyrian schreef op zondag 20 december 2015 @ 19:57:
Mijn ZeelandNet verbinding is al weer ruim een uur onstabiel. Pingen valt de helft van de tijd uit en de DNS server is vaak onbereikbaar. Locatie Middelburg.

Gisteren lag hij er ook al even uit. Het gebeurt vaker de laatste maanden, en dan juist in het weekend wanneer de mensen van de helpdesk niet bereikbaar zijn...
Gisterenavond heeft de verbinding er uiteindelijk uren uit gelegen, van zondag ong 18.30 tot maandagmorgen vroeg. Ik heb melding gemaakt bij de helpdesk en ook vermeld dat er meerdere mensen in mijn huizenblok last hadden van uitvallende ZeelandNet verbindingen. Ze gaan nu voor de tweede keer mijn modem omruilen terwijl alles erop lijkt te wijzen dat de oorzaak zich buiten mijn woning bevindt...

Maar goed, als ik het modem weiger krijg ik waarschijnlijk helemaal geen support meer omdat ik de door hun voorgestelde 'oplossing' dan zou weigeren. Dus laat ik hem maar vervangen en wacht ik op de volgende storing. Jammer dat ze niet gelijk even verder gaan kijken naar onstabiliteit in de buurt of in de wijkkast.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 21:19

bonyuri

Investigator!

Geloof me, uiteindelijk gaat er iemand kijken in de wijkkast en dan krijg je de terugkoppeling "dat er niets gevonden is" maar dan werkt alles ineens wel weer naar behoren ;)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
bonyuri schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:10:
Geloof me, uiteindelijk gaat er iemand kijken in de wijkkast en dan krijg je de terugkoppeling "dat er niets gevonden is" maar dan werkt alles ineens wel weer naar behoren ;)
Ik heb het een jaar terug gehad dat mijn verbinding echt droevig slecht was.
Een belletje naar Zeelandnet, en wonder boven wonder werd de melding bijna direct doorgezet naar tweede / derde lijns.
Ze gaven daarna aan dat er een probleem in de wijk kast zat die ze gingen oplossen, dus mijn ervaring is niet dat ze alles stil zwijgen, maar ook zeker toegeven als er iets niet naar behoren werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Het is inderdaad wel een beetje jammer dat er altijd direct modems worden omgewisseld terwijl het daar in sommige gevallen niet aan ligt (en waardoor de tijd waarin het opgelost wordt ook weer langer duurt).

Zeker wanneer er meerdere klanten in dezelfde buurt last hebben van internet problemen dan lijkt het mij dat het vervangen van een modem dit niet gaat verhelpen (behalve als de klanten nog zo'n oud Webstar DOCIS 2.0 modem hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Over de verbindingen heb ik eigenlijk weinig te klagen, over het algemeen wel goed te noemen. (Kijkende naar mijn kennissenkring.) Wel de onkunde van sommige servicedesk medewerkers van Zeelandnet, nogal een frustrerende muur waar je door heen moet wil je de 2de lijn te pakken krijgen :P

Daarnaast ook nog steeds geen nieuwe deltaTV app, echt te bizar voor woorden. Zou me niet verbazen als dit pas uitkomt zodra dat cloudpvr op poten staat -_-'

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
whyz schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:27:
Daarnaast ook nog steeds geen nieuwe deltaTV app, echt te bizar voor woorden. Zou me niet verbazen als dit pas uitkomt zodra dat cloudpvr op poten staat -_-'
Daar dacht ik van de week nog aan. Er zou toch eind van het jaar iets cloud achtigs gelanceerd worden :?
Het is akelig stil over de ontwikkelingen daarvan ....

**edit**
Nog even terug gezocht: Link
Het zou eind dit jaar live moeten zijn ...

[ Voor 16% gewijzigd door NoReseth op 22-12-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Sowieso vind ik de tv-diensten van Delta behoorlijk ondermaats, zeker m.b.t. aanvullende pakketten. Ik heb er bijv. over gedacht HBO te nemen, maar ik ga niet het volle pond betalen terwijl je ergens anders meer krijgt voor hetzelfde geld: maar 1 HD kanaal, geen on-demand, jaarlijks en niet maandelijks opzegbaar. Nee, bedankt.

Ik ben bang dat hele grote verbeteringen ook niet zo snel komen zolang niet duidelijk is wat er gaat gebeuren met de aankomende splitsing van Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Arrne schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:47:
Sowieso vind ik de tv-diensten van Delta behoorlijk ondermaats, zeker m.b.t. aanvullende pakketten. Ik heb er bijv. over gedacht HBO te nemen, maar ik ga niet het volle pond betalen terwijl je ergens anders meer krijgt voor hetzelfde geld: maar 1 HD kanaal, geen on-demand, jaarlijks en niet maandelijks opzegbaar. Nee, bedankt.

Ik ben bang dat hele grote verbeteringen ook niet zo snel komen zolang niet duidelijk is wat er gaat gebeuren met de aankomende splitsing van Delta.
Dit vind ik ook echt te bizar voor woorden.
Werkelijk overal kan dit, behalve bij Delta 8)7

Ik heb hetzelfde met Eredivisie Live (of hoe het nu ook heet). Ik ga het echt niet voor een heel jaar nemen, maar zo nu en dan een maandje vind ik wel best.

Voor dit soort dingen is het jammer dat de splitsing niet doorgaat. Hoewel ik dan wel The Food Network zou gaan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Ik begrijp niet helemaal wat er nu gebeurd is met de Energiewet, moet Delta nu wel of niet splitsen? Ik dacht eigenlijk dat de splitsing al definitief was, maar nu heeft de Eerste Kamer het toch weggestemd? Of hebben ze nu een andere energiewet weggestemd omdat ze tegen de splitsing van Delta/Eneco zijn? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Arrne schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:53:
Ik begrijp niet helemaal wat er nu gebeurd is met de Energiewet, moet Delta nu wel of niet splitsen? Ik dacht eigenlijk dat de splitsing al definitief was, maar nu heeft de Eerste Kamer het toch weggestemd? Of hebben ze nu een andere energiewet weggestemd omdat ze tegen de splitsing van Delta/Eneco zijn? :?
Er staat wat over op Omroep Zeeland:
http://www.omroepzeeland....r-ondanks-bezwaren-senaat

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Bedankt, duidelijk.

Ik snap niet goed waarom Delta zich zo lang is blijven verzetten tegen de splitsing, het is volgens mij toch wel duidelijk dat het vroeg of laat toch wel gaat gebeuren. Eén van de meeste gehoorde argumenten is banenverlies, maar volgens mij zijn medewerkers van Delta meer gebaat bij een goed georganiseerde overgang en niet door tot het laatste moment de hakken in het zand te zetten. Ik gun het niemand om zijn baan te verliezen, maar dit lijkt meer een slecht excuus omdat de commerciële tak niet levensvatbaar is zonder de inkomsten van het netwerkbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Arrne schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:13:
[...]

Bedankt, duidelijk.

Ik snap niet goed waarom Delta zich zo lang is blijven verzetten tegen de splitsing, het is volgens mij toch wel duidelijk dat het vroeg of laat toch wel gaat gebeuren. Eén van de meeste gehoorde argumenten is banenverlies, maar volgens mij zijn medewerkers van Delta meer gebaat bij een goed georganiseerde overgang en niet door tot het laatste moment de hakken in het zand te zetten. Ik gun het niemand om zijn baan te verliezen, maar dit lijkt meer een slecht excuus omdat de commerciële tak niet levensvatbaar is zonder de inkomsten van het netwerkbedrijf.
Juist daarom zijn ze zich zo lang blijven verzetten.
Dat laatste is overigens niet alleen het probleem van Delta, maar ook van alle andere nog te splitsen Energiereuzen. Vandaar ook de overnames.

Overigens erg dom van de minister het op deze manier te verpakken.
Huilie doen over de windmolens en het milieu, terwijl hij wist hoe het sentiment was mbt de andere onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
avotar schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:05:
[...]

Juist daarom zijn ze zich zo lang blijven verzetten.
Dat laatste is overigens niet alleen het probleem van Delta, maar ook van alle andere nog te splitsen Energiereuzen. Vandaar ook de overnames.

Overigens erg dom van de minister het op deze manier te verpakken.
Huilie doen over de windmolens en het milieu, terwijl hij wist hoe het sentiment was mbt de andere onderdelen.
De splitsing van Delta gaat inderdaad nog gewoon door omdat de huidige wet dit al reeds voorschrijft, daar zijn overigens wel al jarenlang juridische procedures over geweest en de Hoge Raad heeft een aantal maanden geleden besloten dat Delta gesplitst mag worden.

Delta hoopte (samen met Eneco) op de politiek, dat deze de splitsing zou uitstellen of geheel zou afschaffen. Tegelijkertijd was minister Kamp bezig met het geheel vernieuwen van de huidige elektriciteits-- en gas wet, zodat de aanleg van o.a. windparken op zee makkelijker werd (wet STROOM)

Delta en Eneco grepen dat moment aan om een bepaald onderdeel van de nieuwe wet STROOM die de splitsing regelt (die dus ook in de huidige staat) aan te passen. Helaas voor Delta en Eneco heeft het lobbyen hiervoor in de 2e kamer geen meerderheid behaald, en bleef de splitsing ook in de nieuwe wet STROOM in stand.

In de 1e kamer liggen de verhoudingen wat anders qua partijen en daar werkte de lobby van Delta wel, daarom werd er dus ook uiteindelijk tegen de wet gestemd, echter schiet hier dus niemand wat mee op. Delta en Eneco moeten nog altijd splitsen volgens de huidige wet, en de aanleg van windparken op zee zijn nu minimaal een half jaar vertraagd.

Je kan je dus afvragen of het slim is geweest van minister Kamp om de gehele wet te vernieuwen, nu komt er waarschijnlijk een aparte wet die windparken op zee moet gaan regelen.

Ook wel interessant artikel: http://www.volkskrant.nl/...erug-te-draaien~a4212721/, bij splitsing zou ook mogelijk kunnen blijken dat Delta 'technisch failliet is'.

[ Voor 5% gewijzigd door Prolution op 23-12-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangofruit
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Op Zeelandet.nl bij Abonnementen kan je je de Adsl snelheid vergelijken met de kabel. Op mijn adres zou ik volgens Zeelandnet hooguit 20 Mbps kunnen halen, is 2,5 MB/s. Ik haal 3,4 MB/s = 27,20 Mbps, toch een behoorlijk verschil Liegt Zeelandnet hierover om zich gunstiger te profileren t.o..v Adsl of is het onwetendheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Mangofruit schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 00:43:
Op Zeelandet.nl bij Abonnementen kan je je de Adsl snelheid vergelijken met de kabel. Op mijn adres zou ik volgens Zeelandnet hooguit 20 Mbps kunnen halen, is 2,5 MB/s. Ik haal 3,4 MB/s = 27,20 Mbps, toch een behoorlijk verschil Liegt Zeelandnet hierover om zich gunstiger te profileren t.o..v Adsl of is het onwetendheid?
Nee die check heeft mijn inziens nooit een correcte xDSL snelheid weergegeven, en zeker nu met de VVDSL upgrades die KPN uitvoert om de koperlijnen in te korten klopt de door Zeelandnet geschetste snelheid al helemaal niet meer. Ik kan hier via VVDSL ruim 100Mbit halen, en deze check van Zeelandnet geeft max. 4Mbit aan, ze gebruiken gewoon verouderde en incorrecte data.

Misschien dat ik eens een klacht ga indienen bij de Reclame Code Commissie, over deze misleidende informatie die Zeelandnet aanbied. Ik heb ze al eens eerder gemeld op hun forum dat het niet klopt maar ze doen er niets aan.

Om te checken wat er qua snelheden mogelijk is met xDSL kan je het best naar deze check kijken: http://netco.fpi-info.fourstack.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangofruit
@Prolution
Bedankt, die 100 Mbit kan ik hier ook halen blijkbaar. En ik denk inderdaad dat Zeelandnet de zaak bewust misleidt, want Adsl is zeker een concurrent voor de kabel.
Ik zit inmiddels een jaar bij Online en na een paar aanloopproblemen kan ik alleen maar zeggen dat het me prima bevalt. Kosten liggen aanmerkelijk lager en who cares dat het downloaden van een bestand wat langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Op steeds meer plekken zijn met VVDSL snelheden van rond de 100Mbit te behalen, dus dat is mooi voor de concurrentie met Zeelandnet (er is nu tenminste een alternatief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-03 12:40

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Prolution schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:23:
[...]
Ook wel interessant artikel: http://www.volkskrant.nl/...erug-te-draaien~a4212721/, bij splitsing zou ook mogelijk kunnen blijken dat Delta 'technisch failliet is'.
Waarschijnlijk wordt Zeelandnet als een van de eerste onderdelen (net als Evides) verkocht omdat deze winstgevend zijn. Het is een teken aan de wand dat ze samenwerken met Ziggo voor de hotspots. ;)
Dus ik weet niet of je nu zo blij moet zijn. Opgeslokt worden door een Ziggo betekent niet meer concurrentie.

[ Voor 9% gewijzigd door tweaker2010 op 29-12-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
tweaker2010 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:14:
[...]

Waarschijnlijk wordt Zeelandnet als een van de eerste onderdelen (net als Evides) verkocht omdat deze winstgevend zijn. Het is een teken aan de wand dat ze samenwerken met Ziggo voor de hotspots. ;)
Dus ik weet niet of je nu zo blij moet zijn. Opgeslokt worden door een Ziggo betekent niet meer concurrentie.
Zodra de splitsing van de netbeheerder (DNWB) doorgaat (waar het nu wel op lijkt) dan zijn er een aantal scenarios te bedenken wat er moet gaan gebeuren met de onderdelen die nu onder Delta vallen.

- Delta bezit 50% van de aandelen Evides, de aandeelhouders van Delta willen dit ook al geruime tijd uit Delta halen zodat de o.a. Provincie Zeeland direct aandeelhouder wordt van Evides (en zo ook direct het dividend hiervan opstrijkt)
- Mocht Delta als geheel uit elkaar gaan vallen dan zal Zeelandnet ook wel een gewilde prooi zijn voor bijvoorbeeld Ziggo of CIF/Caiway.
- Mogelijk dat ze nog gaan proberen om een aantal onderdelen te verkopen, om het hoofd boven water te houden. Echter zullen de aandeelhouders niet zomaar akkoord gaan met de verkoop van de rendabele onderdelen zoals Evides & DNWB aangezien er dan maar weinig overblijft.

Het is nu alleen afwachten wat ze met de kerncentrale gaan doen, daar zoeken ze momenteel nog een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

DNWB (oude naam) was al jaren geleden gesplitst alleen viel het nog steeds onder de Delta paraplu.
Momenteel heet het DNWG. En dan heb je ook nog DNWG Infra welke de infrastructuur aanlegt.

Zoals je inderdaad al aangeeft zullen de winstgevende onderdelen die gewild zijn (waaronder Zeelandnet) als eerste verkocht wordt. Wat overblijft is een lege huls welke opgeslokt zal worden door Eneco bijvoorbeeld.

Wat betreft de kerncentrale: de kolencentrale is al vervroegd gesloten na een aantal ongevallen.
Ik verwacht dat de kerncentrale ook niet lang meer operationeel zal zijn. Sinds de sluiting van Zalco is er een overcapiteit op het net en draait de kerncentrale op een laag pitje = dus eigenlijk onrendabel geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
Prolution schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:47:
[...]

Het is nu alleen afwachten wat ze met de kerncentrale gaan doen, daar zoeken ze momenteel nog een oplossing voor.
Van een kennis gehoord die bij Delta werkt dat de kerncentrale op de planning staat om verkocht te worden aan de staat.

Nu kijkt Delta het nog aan, maar er zijn geen geïnteresseerden dus hoogstwaarschijnlijk zal de belastingbetaler de boel gaan opknappen (afbreken).

• mr_zippey
Prolution schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:21:
Het kabeltje is iets langer, hij is nu 70 ipv 50 cm..
tweaker2010 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:44:
DNWB (oude naam) was al jaren geleden gesplitst alleen viel het nog steeds onder de Delta paraplu.
Momenteel heet het DNWG. En dan heb je ook nog DNWG Infra welke de infrastructuur aanlegt.
DNWG staat voor Delta NetWerk Groep, daaronder vallen inderdaad het netwerkbedrijf en het infrastructuur bedrijf. Echter moet de naam van het netwerkbedrijf veranderd worden omdat men anders een dwangsom opgelegd krijgt.

Het wordt Enduris zie hier en hier. Half jaar geleden naar buiten gekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_zippey op 31-12-2015 13:29 . Reden: combi reactie ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

mr_zippey schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:55:
[...]
Het wordt Enduris zie hier en hier. Half jaar geleden naar buiten gekomen.
Grappig, wanneer je enduris.nl intikt wordt je doodleuk geforward naar dnwg.nl
Er wordt met geen woord gerept over Enduris, ook in de communicatie/huisstijl richting klanten niet.
Volgens mij hebben ze dit echt niet aan zien komen, het Delta logo is juist helemaal gerestyled.
Vandaar ook het recent vernieuwde Zeelandnet logo. Maar we gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

tweaker2010 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:21:
[...]

Grappig, wanneer je enduris.nl intikt wordt je doodleuk geforward naar dnwg.nl
Er wordt met geen woord gerept over Enduris, ook in de communicatie/huisstijl richting klanten niet.
Volgens mij hebben ze dit echt niet aan zien komen, het Delta logo is juist helemaal gerestyled.
Vandaar ook het recent vernieuwde Zeelandnet logo. Maar we gaan het zien...
De nieuwe website is live:
https://www.enduris.nl/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangofruit
[b][message=45507943,noline]tweaker2010 schreef op dinsdag 29 december 2015 @
Wat betreft de kerncentrale: de kolencentrale is al vervroegd gesloten na een aantal ongevallen.
Ik verwacht dat de kerncentrale ook niet lang meer operationeel zal zijn. Sinds de sluiting van Zalco is er een overcapiteit op het net en draait de kerncentrale op een laag pitje = dus eigenlijk onrendabel geworden.
Kernenergie is altijd al onrendabel geweest, alleen dankzij enorme subsidies kunnen die dingen draaien.
Dat Delta de centrale aan de overheid probeert te verpatsen om de kosten van ontmanteling zoveel mogelijk bij de belastingbetaler te leggen is niets nieuws.
Tegenwoordig zijn winsten veelal voor de bedrijven en de lasten voor de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 16:08
Heeft iemand een idee hoelang het duurt voordat ze een modem afsturen vanuit Zeelandnet?

Ik heb vorige week online de aanvraag gedaan voor internet via de kabel, nu ben ik weer terug bij mijn ouders, dacht ik kan ik mooi even dat modem voor ze aansluiten en ze snel internet geven.

Ze hebben internet via ADSL maar doordat ze ISDN hebben is de maximale snelheid maar 1/8mbit.

Zojuist gearriveerd en merk tot mijn grote ontsteltenis dat het modem niet binnen is. De voorwaarden erbij gehaald en daarin staat dat het binnen 30 dagen opgeleverd kan worden.
Wat zijn dit voor aftandse praktijken?

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Meestal binnen een paar weken, maar als er nog geen internetaansluiting van Zeelandnet was wordt het modem aangesloten door een monteur. Het wordt dus niet opgestuurd.

Ligt er ook aan welke datum je opgegeven hebt bij de bestelling, ik werd ruim van te voren gebeld om een afspraak met de monteur te maken rond die datum. Maar ik had dan ook wat langer daarvoor besteld.

[ Voor 47% gewijzigd door Arrne op 15-01-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Is er al een actieve kabelaansluiting / hebben ze al kabeltv? Zo ja, dan kan het binnen een paar dagen aangesloten worden. Het is dan kwestie van modem neerzetten en activeren. Zo niet, dan moet er eerst een kabelsignaal actief worden gezet oftewel eerst moet er een kabel in de eindverdeler op straat worden aaangesloten. Dan kan het inderdaad uiterlijk een maand duren.

Bij nieuwe aansluitingen is er altijd een monteur die komt aansluiten, bij modemwissel of verhuizing heb je ook de keuze om het zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Met de aankomende snelheidsverhogingen gaat in ieder geval het Alles-in-1 Super pakket naar 400Mbps download, zie https://forum.zeelandnet....488/index1.html#post17517

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ik heb eerder van iemand binnen Delta gehoord dat Premium alles-in-1 naar 200Mbps zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Het lijkt er inderdaad op dat ze deze keer de snelheden fors gaan verhogen, ben benieuwd naar hoe groot het verschil tussen de losse internet pakketten en de Alles-in-1 pakketten gaat worden :)
Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste