Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
M a r c o schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:38:
Ik heb eerder van iemand binnen Delta gehoord dat Premium alles-in-1 naar 200Mbps zal gaan.
Ik gok dat de mensen die alleen een internet verbinding afnemen wederom genaaid worden en naar 100Mbps gaan ipv 200Mbps (en upload? Veel belangrijker imo)

Helaas snapt Zeelandnet nog steeds niet dat niet iedereen een alles-in-een abbo willen, ik heb bv geen telefonie nodig en wordt daarom achter gesteld terwijl ik en andere trouwe klanten zijn. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:28
Ik ben ook nog steeds erg benieuwd naar het "cloud" televisie platform , met opnemen etc wat eind 2015 geïntroduceerd zou gaan worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:58

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Delta en Eneco wilde niet splitsen op de manier van Kamp omdat in het buitenland dit ook niet gebeurd.
Typisch gevalletje van roomser dan de paus. In het buitenland zie je wel splitsingen, maar die blijven dan onder één holding.
Mangofruit schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:10:
[...]

Kernenergie is altijd al onrendabel geweest, alleen dankzij enorme subsidies kunnen die dingen draaien.
Dat Delta de centrale aan de overheid probeert te verpatsen om de kosten van ontmanteling zoveel mogelijk bij de belastingbetaler te leggen is niets nieuws.
Tegenwoordig zijn winsten veelal voor de bedrijven en de lasten voor de overheid.
Het zit een beetje anders volgens mij.
Van de overheid mag de kerncentrale niet in buitenlandse handen komen.
Mocht Delta na de splitsing overgenomen worden door een buitenlandse partij dan moet de centrale dus uit de boedel gehaald worden.

Wie is dan de enige kandidaat voor een overname? Onze overheid.

Er is trouwens een potje voor de afbraak, maar dat zit nog niet vol.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
NoReseth schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 06:56:
Ik ben ook nog steeds erg benieuwd naar het "cloud" televisie platform , met opnemen etc wat eind 2015 geïntroduceerd zou gaan worden :+
Net als die update voor de live TV app die nu al bijna 1,5 jaar op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
cyberde schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 06:36:
[...]

Ik gok dat de mensen die alleen een internet verbinding afnemen wederom genaaid worden en naar 100Mbps gaan ipv 200Mbps (en upload? Veel belangrijker imo)

Helaas snapt Zeelandnet nog steeds niet dat niet iedereen een alles-in-een abbo willen, ik heb bv geen telefonie nodig en wordt daarom achter gesteld terwijl ik en andere trouwe klanten zijn. Jammer.
Ik vraag het me ook af, de trend is namelijk dat providers hun aanbod (proberen te) versimpelen en dit zou niet echt een versimpeling zijn. Eerder het tegenovergestelde.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

M a r c o schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:38:
Ik heb eerder van iemand binnen Delta gehoord dat Premium alles-in-1 naar 200Mbps zal gaan.
Lekker. Daar worden we blij van 8)

Als het zo zou zijn natuurlijk:
https://forum.zeelandnet....aangeboden-2488#post17533

[ Voor 23% gewijzigd door avotar op 27-01-2016 08:58 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:47
Heel eerlijk gezegd mag het van mij op 200 blijven, werkt voor mij snel genoeg.. (heb nu alles in 1 super, zou van 200 naar 400 mbit gaan)
Upload snelheid eens flink verhogen dat zal pas helpen.. 8)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Dan ga je straks toch naar premium als die straks inderdaad 200 is.
Heb je dezelfde snelheid waar je mee tevreden bent, voor lagere prijs.

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:28
Zojuist maar is even navraag gedaan wat betreft vervanging van het EPC3212 modem voor een EPC3940 Wifi modem. Een tijdje geleden hadden ze namelijk aangegeven dat te planning is om voor 1 maart deze modems om te wisselen, onder andere ter voorbereid voor de aankomende snelheidsverhoging.

De EPC3940 wordt nu naar mij opgestuurd zodat ik deze zelf kan installeren. Ik ben wel benieuwd naar de Wifi prestaties, alleen is er in Routed mode nog geen IPv6 aanwezig geloof ik. Mocht het toch niet bevallen dan zet ik hem lekker in Bridge en hang ik weer m'n TP-Link router met OpenWRT er aan :)

• NoReseth
Hmmz, Mijn wifi router thuis is aan vervanging toeen heb recent via twitter navraag gedaan en ze vertelden mij dat mijn EPC3212 te nieuw was en dat eerst alle oude oude modems vervangen zouden worden.
Ik moest rustig wachten en er kon niet eerder iets toegestuurd worden.

Toch maar weer is een belletje doen.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:04

Snow_King

Konijn is stoer!

Prolution schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:12:
Zojuist maar is even navraag gedaan wat betreft vervanging van het EPC3212 modem voor een EPC3940 Wifi modem. Een tijdje geleden hadden ze namelijk aangegeven dat te planning is om voor 1 maart deze modems om te wisselen, onder andere ter voorbereid voor de aankomende snelheidsverhoging.

De EPC3940 wordt nu naar mij opgestuurd zodat ik deze zelf kan installeren. Ik ben wel benieuwd naar de Wifi prestaties, alleen is er in Routed mode nog geen IPv6 aanwezig geloof ik. Mocht het toch niet bevallen dan zet ik hem lekker in Bridge en hang ik weer m'n TP-Link router met OpenWRT er aan :)
Hier wacht ik ook nog steeds op 20 nieuwe modems. Ik heb ze ook aangegeven dat ze gewoon per post deze kant op mogen en wij ze wel swappen. Sindsdien niets meer gehoord overigens.

Wij willen bride-modus + IPv6. Dan zijn we happy.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:58
Snow_King schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:59:
[...]

Wij willen bride-modus + IPv6. Dan zijn we happy.
Is dat een wens of biedt Zeelandnet dit al aan, ik ben Ziggo klant dus gewoon puur uit interesse een vraag?

• Prolution
stormfly schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:07:
[...]

Is dat een wens of biedt Zeelandnet dit al aan, ik ben Ziggo klant dus gewoon puur uit interesse een vraag?
Zeelandnet bied al enige tijd IPv6 dual-stack aan, sinds eind 2014: http://www.zeelandnet.nl/overzeelandnet/zeelandnet-start

[ Voor 5% gewijzigd door Prolution op 11-02-2016 17:23 ]

• stormfly
Sorry extra aanvulling, ook specifiek bij bridge klanten?

• timmie1
Ik heb de 3940 een paar dagen binnengekregen, maar heb hem nog niet aangesloten. Als ik hem aansluit en in bridge zet, kan ik niet meer connecten met WiFispots en de WiFispots zijn afgelopen weekend heel goed van pas gekomen. Waarschijnlijk wacht ik er dus er nog even mee.
En over het niet tijdig terugsturen van de 3212 zullen ze vast niet heel moeilijk over doen.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:04

Snow_King

Konijn is stoer!

stormfly schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:07:
[...]

Zowel bridge aIs IPv6 kan je gewoon bij ZeelandNet krijgen. Kan je daarna elke router er achter zetten die jij wil.

• Prolution
timmie1 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 18:01:
Ik heb de 3940 een paar dagen binnengekregen, maar heb hem nog niet aangesloten. Als ik hem aansluit en in bridge zet, kan ik niet meer connecten met WiFispots en de WiFispots zijn afgelopen weekend heel goed van pas gekomen. Waarschijnlijk wacht ik er dus er nog even mee.
En over het niet tijdig terugsturen van de 3212 zullen ze vast niet heel moeilijk over doen.
Dit klopt niet, zodra je het EPC3940 modem in bridge modus zet dan wordt de Wifispot van je eigen modem vanzelfsprekend uitgeschakeld, echter kan je dan nog steeds gebruik maken van andere Wifispots.

Dit staat er letterlijk op de PIP bij het instellen van de bridge modus:
Let op:
Hiermee schakelt u het DELTA WifiSpot signaal bij u thuis uit. Op alle andere locaties kunt u wel gebruik blijven maken van DELTA WifiSpots.
Ook in dit topic staat het vermeld: https://forum.zeelandnet....dus-weer-beschikbaar-2126

• timmie1
Prolution schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 22:13:
[...]

Dit klopt niet, zodra je het EPC3940 modem in bridge modus zet dan wordt de Wifispot van je eigen modem vanzelfsprekend uitgeschakeld, echter kan je dan nog steeds gebruik maken van andere Wifispots.

Dit staat er letterlijk op de PIP bij het instellen van de bridge modus:

[...]

Ook in dit topic staat het vermeld: https://forum.zeelandnet....dus-weer-beschikbaar-2126
Dit kan wel op de website van ZeelandNet en het forum staan, maar de werkelijkheid is toch anders. Ik heb laatst het modem voor iemand in bridge gezet, deze kon vervolgens niet meer verbinden met de WiFiSpots.

Desondanks ben ik van plan om het nieuwe modem morgen aan te sluiten en te testen, gewoon uit nieuwsgierigheid. :P Daar help ik gelijk ook wat andere klanten mee, want als het goed is zal hij het dubbele aan downstreamkanalen nemen. Betere verdeling van de capaciteit, dus heeft de wijk minder last als een paar (Tweakers) de nieuwe snelheid willen gaan uitproberen rond 1 maart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
timmie1 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:51:
[...]

Dit kan wel op de website van ZeelandNet en het forum staan, maar de werkelijkheid is toch anders. Ik heb laatst het modem voor iemand in bridge gezet, deze kon vervolgens niet meer verbinden met de WiFiSpots.

Desondanks ben ik van plan om het nieuwe modem morgen aan te sluiten en te testen, gewoon uit nieuwsgierigheid. :P Daar help ik gelijk ook wat andere klanten mee, want als het goed is zal hij het dubbele aan downstreamkanalen nemen. Betere verdeling van de capaciteit, dus heeft de wijk minder last als een paar (Tweakers) de nieuwe snelheid willen gaan uitproberen rond 1 maart. :)
In dat geval zou ik toch even een belletje doen om te zorgen dat het Wifispots account weer geactiveerd wordt.

Daarnaast heb ik een tijdje geleden ook ff zitten spelen met die Wifispots, echter werkte het toen ook vaker niet dan wel. Ook via een Ziggo Wifispot verbinden werkte vaak niet. En zodra je dan uiteindelijk verbinding had dan was het ook nog behoorlijk traag vergeleken met m'n 4G. In de praktijk gebruik ik het dus nauwelijks.

Het EPC3940 modem zal er inderdaad voor zorgen dat de capaciteit van de wijk beter verdeeld wordt over de beschikbare aantal DOCSIS downstreams. Daarnaast ben ik wel benieuwd naar de hogere snelheden, hopelijk maken ze daar snel meer over bekend en wordt het niet nog een keer uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm ik heb de EPC3940 al een tijdje draaien. Heb hem bij het configureren al gelijk in bridgemodus gezet. En ik zie nog steeds mijn Delta Wifispots signaal naast mijn eigen netwerken.

Ik heb het niet niet getest maar volgens mij kan je niet met je eigen wifi deltaspot connecten maar wel bij die van anderen. Beetje raar ook want het signaal is echt slecht van de EPC3940.

Op de telefoon heb ik met mijn asus router op de bank (3 meter met 1 muurtje ertussen) nog vol bereik terwijl bij het EPC modem dit al net 2 streepjes was. Kan misschien ook liggen aan het feit dat de asus een gebruikt maakt van externe antennes

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Net gebeld voor een modemwissel omdat mijn modem om de zoveel tijd kuren heeft. Ze konden geen modemwissel uitvoeren en zal moeten wachten totdat ik geïnformeerd wordt over het wisselen van het modem. Gaat dus niet altijd even makkelijk blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Via Twitter kan je er zo 1 aanvragen is mijn ervaring, misschien dat de voorraad nu wat krapper begint te worden?

[ Voor 19% gewijzigd door Prolution op 12-02-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Prolution schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:21:
Via Twitter kan je er zo 1 aanvragen is mijn ervaring, misschien dat de voorraad nu wat krapper begint te worden?
Helaas dat had ik dus al geprobeerd. En gezien de reactie hierboven hoef ik het ook niet te proberen om te bellen.... , dan toch nog maar even geduld :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik had een brief binnen gekregen van Delta over de modemwissel.
Ik kreeg codes en moest me aanmelden via http://www.zeelandnet.nl/modemwissel/
Daar kon ik een datum kiezen en diezelfde dag al voor 8:00 kreeg ik mijn modem uitgereikt door een technisch bedrijf.

Mijn oude modem moet ik nog terugsturen. Ik heb trouwens een AIO Super abo misschien dat ze die als eerder overzetten?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Op m'n PIP pagina staat inmiddels bij het tabblad "Mijn gegevens" het volgende vermeld:
"Let op ! Het nieuwe kabelmodem wordt zo spoedig mogelijk aan u verzonden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
NoReseth schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:55:
[...]

Helaas dat had ik dus al geprobeerd. En gezien de reactie hierboven hoef ik het ook niet te proberen om te bellen.... , dan toch nog maar even geduld :o
Bij mij boden ze het al aan toen ik hen belde over iets anders. 2 Dagen later kreeg ik hem binnen.
Prolution schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:10:
Op m'n PIP pagina staat inmiddels bij het tabblad "Mijn gegevens" het volgende vermeld:
"Let op ! Het nieuwe kabelmodem wordt zo spoedig mogelijk aan u verzonden."
Dat klopt, ZeelandNet heeft dat zinnetje in de PiP gezet bij abonnees met een EPC3212 modem.
Frostbite schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:04:
Ik had een brief binnen gekregen van Delta over de modemwissel.
Ik kreeg codes en moest me aanmelden via http://www.zeelandnet.nl/modemwissel/
Daar kon ik een datum kiezen en diezelfde dag al voor 8:00 kreeg ik mijn modem uitgereikt door een technisch bedrijf.

Mijn oude modem moet ik nog terugsturen. Ik heb trouwens een AIO Super abo misschien dat ze die als eerder overzetten?
Het is inderdaad de bedoeling dat je op deze manier je modem omwisselt, maar een groot deel van de mensen die vragen en die een modem als de 3212 of ouder hebben krijgt hem wel sneller. Het schijnt dat het helpt als je erbij zegt dat je problemen met je eigen aangesloten router hebt.

Volgens de Delta huis-aan-huis krant willen ze voor 1 maart alle bridge- en ED2-modems omgewisseld hebben voor modemrouters met WiFiSpots, ik schat dat de abonnees zonder wisselbrief deze in de komende twee weken alsnog zullen krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
timmie1 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:19:
[...]

Bij mij boden ze het al aan toen ik hen belde over iets anders. 2 Dagen later kreeg ik hem binnen.

[...]

Dat klopt, ZeelandNet heeft dat zinnetje in de PiP gezet bij abonnees met een EPC3212 modem.
Ik heb een docsis EPC3212, maar heb niets in mijn PIP staan hoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Nu online
Ik lees hier van alles over wissel van oude EPC3212 modems voor 1 maart dit jaar. Ik heb zelf ook nog zo'n modem staan en heb onlangs 2x een monteur (1x van Zeelandnet en 1x van de afdeling Infra i.v.m. een bijna verrotte hoofdkabel die m'n huis binnenkomt) maar er is geen een keer iets gezegd over dat ik een oud modem zou hebben wat binnenkort moet worden vervangen. Terwijl mijn klachten toch echt begonnen met wegvallend internet en ze dan vaak uit komen bij het modem doormeten en bekijken. Daar bovenop staat er op mijn PIP ook niks over het modem en evt. vervanging. Ik denk dan ook dat het zo'n vaart niet zal lopen met die vervangingen voor 1 maart.

• Prolution
Het lijkt er op dat Zeelandnet de snelheidsverhoging in mijn regio al heeft doorgevoerd, ik haal nu 100Mbit down & 10Mbit up met m'n Internet Premium pakket, dit was voorheen 60Mbit down & 6Mbit up. Ik kreeg ik de hogere snelheid nadat ik m'n modem gereboot had ;)

Ik ben benieuwd naar welke snelheid de Alles-in-1 pakketten gaan per 1 maart? Het lijkt er op dat er verschil in snelheid tussen de losse internet pakketten en de Alles-in-1 pakketten blijft bestaan...

[ Voor 4% gewijzigd door Prolution op 25-02-2016 15:50 ]

Verwijderd

Prolution schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:49:
Het lijkt er op dat Zeelandnet de snelheidsverhoging in mijn regio al heeft doorgevoerd, ik haal nu 100Mbit down & 10Mbit up met m'n Internet Premium pakket, dit was voorheen 60Mbit down & 6Mbit up. Ik kreeg ik de hogere snelheid nadat ik m'n modem gereboot had ;)

Ik ben benieuwd naar welke snelheid de Alles-in-1 pakketten gaan per 1 maart? Het lijkt er op dat er verschil in snelheid tussen de losse internet pakketten en de Alles-in-1 pakketten blijft bestaan...
Confirmed: https://forum.zeelandnet....758/index1.html#post20143

• timmie1
Hier ook doorgevoerd, maar de upload is wel ingestort naar rond de 2Mbit. Haal nu ongeveer 75Mbit down en 2,2Mbit up.

Edit: het gaat steeds moeizamer hier :|
code:
1
2
3
4
:::.. Upload Speed Test Result Details ..:::
Upload Connection Speed:: 139 Kbps or 0.1 Mbps 
Upload Speed Test Size:: 480 kB or 491520 bytes
Upload Binary File Transfer Speed:: 17 kB/s

[ Voor 11% gewijzigd door timmie1 op 25-02-2016 16:27 ]

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:39
Alleen een note3 om de snelheid op 5ghz te testen.

Heb alles in een super.

Kom op 208mbps down en 16 up. Dat laatste is wel hoger dan de online specs.

• Prolution
Alles-in-1 Premium is van 100/10 naar 150/15 gegaan, er blijft dus een groot verschil qua snelheid tussen de Alles-in-1 & de losse internet pakketten.

Wel bied Zeelandnet nu eindelijk een hogere uploadsnelheid aan dan 10Mbit bij de particuliere internet pakketten.

[ Voor 4% gewijzigd door Prolution op 25-02-2016 22:47 ]

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Alles-in-1 Basis is van 25/3 naar 50/4 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Prolution schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:11:
Wel bied Zeelandnet nu eindelijk een hogere uploadsnelheid aan dan 10Mbit bij de particuliere internet pakketten.
Maar dat is alsnog maar de helft van wat de xDSL-providers nu aanbieden. ;) :P

Iemand een idee of ze los internet basis ook gaan verhogen? Die 3Mbit is wel erg weinig voor die 17,25 .

[ Voor 14% gewijzigd door timmie1 op 26-02-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Prolution schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:11:
Alles-in-1 Premium is van 100/10 naar 150/15 gegaan, er blijft dus een groot verschil qua snelheid tussen de Alles-in-1 & de losse internet pakketten.

Ik vind het ook bijzonder. Maar aan de andere kant ben ik wel blij dat mijn premium abonnement nu wel naar 100 Mbit is gegaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:42
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Teuntje55 op 26-02-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
Haal nu 40/4 i.p.v. 15/2 :9 Internet Midi

[ Voor 28% gewijzigd door Teuntje55 op 26-02-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Teuntje55 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:13:
Haal nu 40/4 i.p.v. 15/2 :9 Internet Midi
Je hebt gewoon het losse internet pakket Midi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Haal nu bedraad 300 down en 15 up.

Valt nog tegen. Had 400mbps verwacht op onze alles in een super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
Prolution schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:58:
[...]

Je hebt gewoon het losse internet pakket Midi?
Ja :)
p.d.akkerman schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:45:
Haal nu bedraad 300 down en 15 up.

Valt nog tegen. Had 400mbps verwacht op onze alles in een super
Heb jij een EPC3940?, zo niet dan kun je de 400mbit ook niet halen. de 3212 en 3925 kunnen max 250-300.

[ Voor 47% gewijzigd door Teuntje55 op 26-02-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Heb de epc3940

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
oke, raar.

Had ergens gelezen dat er nog wel capaciteit problemen waren omdat er nog niet genoeg glasvezelkabels liggen en niet alle nodes omgebouwd zullen zijn voor 1 maart.

Misschien hoor ik wel 50/4 te krijgen wie weet :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Update:
Nu 396mbps down

Binnenkort maar mn abo downgraden. Voor huis tuin en keuken gebruik lijkt me 150mbps meer dan genoeg.
En mn Nas kan met nzbget toch niet harder downloaden dan 7 á 8 MB per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dat heb ik dus ook met Ziggo:) 40 is net ff te krap maar 120 is prima voor het gezin. Nas regelt het toch snachts of overdag als ik er niet ben.

Ziggo gaat van 120 naar 150, ben benieuwd of er weer de bekende euro bij komt.

Wanneer heeft zeelandnet voor het laatst de prijs verhoogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
stormfly schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 11:24:
Wanneer heeft zeelandnet voor het laatst de prijs verhoogd?
September of oktober afgelopen jaar, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Hier in Vlissingen ook de upgrade gehad van 60 naar 100 na een modem (EPC3212) reset. Toch weer jammer dat ze het verschil blijven houden in normale internet abbo's en alles-in-1...

[ Voor 3% gewijzigd door bluewalk op 27-02-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Het lijkt er wel op dat ze met de laatste snelheidsverhoging wat meer rekening gehouden hebben met eventuele overhead door DOCSIS & TCP. Ik haal overal netjes de 100Mbit (soms zelf wat meer), terwijl ik voorheen met 60Mbit vaak maar 58~59Mbit haalde... :)

Alleen nog wel steeds aan het twijfelen of ik niet een jaartje VVDSL ga proberen bij Telfort, de downloadsnelheid blijft in mijn geval dan ongeveer gelijk (100Mbit) maar qua upload zou ik er met VVDSL wel behoorlijk op vooruit gaan (~30Mbit). Een hogere upload zou wel fijn zijn aangezien ik een eigen VPN server draai en het uploaden naar de diverse cloud diensten zou dan ook wat rapper gaan :)

Ik ben dan wel de gratis Highwinds nieuwsgroepen kwijt, maar de maandelijkse kosten zijn bij Telfort ook iets lager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN
  • Laatst online: 10:49

PuijkeN

euhm ?

Ik ben in ieder geval benieuwd naar de losse internet abbo's... ik heb momenteel een Super abonnement (160/10) en hoop toch een mooie snelheidsverhoging te krijgen.

Voor bijna hetzelfde geld kan ik naar een Alles-in-één abonnement Super gaan maar ik moet die idiote telefoon niet... blijft zonder twijfel al jammer dat wij bijna een jaar moeten wachten op de hogere snelheden. Maar goed, koppelverkoop werkt blijkbaar wel en zonder concurrentie houdt niemand hen tegen.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Van de losse internet pakket is mijn inziens alleen alles t/m Internet Premium interessant, indien je dus een Super of Extreem pakket hebt kan je beter overstappen naar Alles-in-1 Super (of lager naar Alles-in-1 Premium of los Internet Premium indien je kosten wil besparen).

Bij Alles-in-1 Super krijg je overigens ook gratis HBO. Los Internet Super + Kabel TV is €71.25 p/maand, Alles-in-1 Super is €72,25 p/maand. Snelheid van Alles-in-1 Super wordt 400Mbit.

De telefonie bij een Alles-in-1 pakket hoef je ook niet te gebruiken, ik ken wel een paar mensen die het Alles-in-1 pakket hebben genomen puur omdat de snelheid daarvan wat hoger ligt en de Telefonie verbinding nooit hebben aangesloten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN

PuijkeN

euhm ?

Inderdaad, dat had ik ook al berekend. Echter betaalt mijn werkgever momenteel mijn internet (via onkosten) en wensen zij toch nog de facturen te hebben als bewijs voor hun boekhouding.

Ik weet niet hoe happig zij gaan zijn als ik overschakel naar een Alles-in-één abbo... maar ik onderzoek in ieder geval de mogelijkheden. Voor 1 euro extra per maand zal ik ook niet twijfelen indien het mogelijk is.

Vervelende probleem is dat ik een Belgische werkgever heb en Zeelandnet hoegenaamd geen mogelijkheid heeft om rechtstreeks te factureren aan een BE klant...

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Nu online
PuijkeN schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:53:
Inderdaad, dat had ik ook al berekend. Echter betaalt mijn werkgever momenteel mijn internet (via onkosten) en wensen zij toch nog de facturen te hebben als bewijs voor hun boekhouding.

Ik weet niet hoe happig zij gaan zijn als ik overschakel naar een Alles-in-één abbo... maar ik onderzoek in ieder geval de mogelijkheden. Voor 1 euro extra per maand zal ik ook niet twijfelen indien het mogelijk is.

Vervelende probleem is dat ik een Belgische werkgever heb en Zeelandnet hoegenaamd geen mogelijkheid heeft om rechtstreeks te factureren aan een BE klant...
Hahaha, ik zit met precies hetzelfde! Zo lang het internet apart op de factuur gemeld staat, zal het wel ok zijn. Ik twijfel of dat bij een factuur van Alles-in-één wel het geval zal zijn. Iemand die kan bevestigen of ontkennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prolution
Bij een Alles-in-1 pakket blijft het kabeltarief gewoon maandelijks via je DELTA Energie & Water factuur lopen á €18,50 p/maand. Het resterende bedrag wordt door Zeelandnet geïncasseerd net zoals je huidige pakket. Dus 72,25 - 18,50 = €53.75 p/maand.
Maakt het kabelabonnement (TV Basis) ook onderdeel uit van Alles-in-1?
Ja, TV Basis maakt onderdeel uit van Alles-in-1. De abonnementskosten voor TV Basis betaalt u maandelijks aan DELTA. Als u een Alles-in-1 abonnement heeft, worden deze kosten in mindering gebracht op de factuur van ZeelandNet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Als je alles in 1 hebt bevat krijg je inderdaad van Delta een factuur voor kabel/tv
en van zeelandnet een factuur welke dan zowel internet als telefonie zal bevatten.

Hier een voorbeeld van hoe de factuur er uit ziet: (voor alles in 1 premium)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/GyIl5N3BVamwcF9QmUlGVz2T/medium.png

[ Voor 42% gewijzigd door M a r c o op 29-02-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Van het weekend haalde ik ook maar 230 Mb/s (Super AI1)
Nu ik de reacties van p.d.akkerman zie zal ik vanavond nog eens testen.

Als ik die snelheid niet haal zou het ook nog eens aan mijn kabels kunnen liggen.
"Beunhaas"(de vorige bewoner) heeft kabels gelegd maar weet niet wat voor type. Volgens mij bouwmarkt UTP spul maar tot nu toe een prima snelheid ermee gehaald.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN

PuijkeN

euhm ?

M a r c o schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:49:
Als je alles in 1 hebt bevat krijg je inderdaad van Delta een factuur voor kabel/tv
en van zeelandnet een factuur welke dan zowel internet als telefonie zal bevatten.

Hier een voorbeeld van hoe de factuur er uit ziet: (voor alles in 1 premium)
Bedankt M a r c o voor een voorbeeldje van de factuur... dat ging één van mijn volgende vragen zijn. Hiermee kan ik in ieder geval eens naar mijn werkgever stappen en kijken wat de mogelijkheden zijn. Hopelijk willen zij vergelijken met de oude facturen en zullen zij uiteindelijk zien dat het 1 euro meer kost (die ik uiteraard met plezier zelf ophoest).
Frostbite schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:56:
Van het weekend haalde ik ook maar 230 Mb/s (Super AI1)
Nu ik de reacties van p.d.akkerman zie zal ik vanavond nog eens testen.

Als ik die snelheid niet haal zou het ook nog eens aan mijn kabels kunnen liggen.
"Beunhaas"(de vorige bewoner) heeft kabels gelegd maar weet niet wat voor type. Volgens mij bouwmarkt UTP spul maar tot nu toe een prima snelheid ermee gehaald.
In principe doet zelfs een CAT5 kabel gigabit dus ook al is deze wat ouder, zou in principe nog steeds moeten lukken. Zeker als de afstand niet al te groot is...

Kan ook gewoon getest zijn op een piekmoment dat het net wat drukker is. Ik weet niet hoe goed Zeelandnet hun netwerk geüpgraded heeft, maar in het verleden had ik met "slechts" 160 mbit ook niet altijd de volle snelheid tijdens piekmomenten.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
PuijkeN schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:18:
[...]
Bedankt M a r c o voor een voorbeeldje van de factuur...[...]
kleine toevoeging.
Als je toch gebruik zou maken van de telefoon. (want waarom niet, als je hem toch hebt)
dan komen de gebruikskosten niet op deze factuur, maar op een afzonderlijke factuur te staan.

Bij ons is de telefoon erbij wel handig, omdat bijna alle familie ook bij zeelandnet zit, en dus gratis onderling bellen. Onze gesprekskosten zijn maandelijks ong. 2-3 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

PuijkeN schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:18:
[...]

In principe doet zelfs een CAT5 kabel gigabit dus ook al is deze wat ouder, zou in principe nog steeds moeten lukken. Zeker als de afstand niet al te groot is...

Kan ook gewoon getest zijn op een piekmoment dat het net wat drukker is. Ik weet niet hoe goed Zeelandnet hun netwerk geüpgraded heeft, maar in het verleden had ik met "slechts" 160 mbit ook niet altijd de volle snelheid tijdens piekmomenten.
Afstand is van BG naar Zolder (2de verdieping). Kabel loopt rond dus ik schat dat hij 10 meter - 15 meter lang is. Maar goed ik zal vanavond even testen. Dat van een piekmoment kan wel kloppen want dochterlief zat volgens mij te netflixen :D

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

Alles-in-1-zakelijk standaard van 100/12 naar 160/18, das leuk, maar moet ik toch investeren in een andere router/firewall, mijn ASA gaat niet harder dan 100Mbit :/

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm haal maar 230/15 hier.. (PC bedraad via Asus RT-N66U)

-edit-

1) Getest met een laptop met CAT6 kabel op Router. Modem in Bridge mode via de Asus router zie ik netjes 1Gb Full Duplex. Speedtest geeft aan 220/15 :/

2) Koppelingskabel tussen modem en router vervangen (was oudere CAT5 patchkabel door CAT5E die bij de Cisco zat) en wederom getest met hetzelfde resultaat (220/15) :/

3) Modem uit Bridgemodus gehaald en laptop direct aangesloten op Poort 1 met CAT6 kabel
Resultaat :400/15 :)

4) Modem uit Bridgemodus gehaald en laptop aangesloten op router met CAT6 kabel (zelfde als test 1)
Resultaat 220/15 :/

Conclusie mijn Asus Router kan het niet aan/ Zeelandnet knijpt de verbinding als deze in bridgemodus staat?

[ Voor 77% gewijzigd door Frostbite op 01-03-2016 00:15 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dus in beide gevallen, volgens mij mis je 1 test nog:

Modem in bridge -> laptop op poort 1 (krijg je publiek IP op laptop)
Modem in routemodus -> laptop op port 1 (krijg je LAN IP op laptop)

Haal je 400/15?

Je router is geen snelheidsmaniak http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view in het meest optimale haalt hij 730Mbit. Maar dan moet je alles default laten geen intelligente zaken aan, zoals inspectie of AV scanning, of tunnels etc.

Bijna zeker dat het jouw router is die faalt, laatste firmware en een factory reset helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN

PuijkeN

euhm ?

Ik vermoed ook dat jouw router niet mee kan... ik heb zelf de R7000 met dual-core en die slurpt al snel 25% CPU op 200Mbit. 400Mbit zal waarschijnlijk net iets teveel zijn voor je router.

Indien je de huidige ASUS niet gebruikt voor speciale services in je netwerk zou ik dan ook gewoon opteren om de modem in router modus te gebruiken, en indien nodig (wanneer de wifi van de modem niet ver genoeg reikt) de ASUS als access point in te stellen.

Je zal dan volledige snelheid hebben van je verbinding en eventueel je wifi netwerk toch nog kunnen uitbreiden.
LaborGardens schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:20:
[...]

Hahaha, ik zit met precies hetzelfde! Zo lang het internet apart op de factuur gemeld staat, zal het wel ok zijn. Ik twijfel of dat bij een factuur van Alles-in-één wel het geval zal zijn. Iemand die kan bevestigen of ontkennen?
Ondertussen heb ik een reactie gekregen van Zeelandnetnet, het lijkt dus wel mogelijk te zijn wanneer je een Zakelijk abonnement neemt. Ik bekijk het nog even, extra HBO is altijd leuk maar niet per se nodig. De zakelijke abonnementen hebben ook wat meer upload en dat is natuurlijk wel altijd welkom.
U wilt graag de mogelijkheden weten voor uw bedrijf om voor een werknemer die in Nederland woont in internet te voorzien.

Het is mogelijk dat uw bedrijf een internetabonnement afsluit. Wanneer de werknemer over een kabelabonnement van Delta beschikt, kunnen wij internet leveren.

U kunt er voor kiezen om een zakelijk abonnement te nemen op naam van het bedrijf. Bij een zakelijk abonnement kunt u er voor kiezen om te betalen per factuur. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Wanneer u het abonnement op naam van de werknemer zet kan voor een particulier abonnement worden gekozen. Betaling van een particulier abonnement kan alleen per automatisch incasso.

In ons systeem hebben wij de mogelijkheid om het abonnement op een Nederlands adres te leveren en de facturaties te versturen naar een adres in België.

Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij dit graag van u.

[ Voor 58% gewijzigd door PuijkeN op 01-03-2016 10:56 ]

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
De nieuwe snelheden staan online, internet basis is naar 5/3 gegaan.

Basis 5/3 ipv 3/1
Midi 40/4 ipv 15/2
Premium 100/10
Super 200/12
Extreem 400/15

Zakelijk heeft een upload tot max 32mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik vind het jammer dat het verschil tussen download en upload zo groot blijft. 400Mbit download is overkill, dat is leuk om te hebben maar niet nodig en ook nog eens heel duur. 50Mbit upload is echter een hele nette snelheid die je, met een paar fanatieke gamers(/streamers) in huis en een paar servers goed kunt benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

stormfly schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 07:46:
Dus in beide gevallen, volgens mij mis je 1 test nog:

Modem in bridge -> laptop op poort 1 (krijg je publiek IP op laptop)
Modem in routemodus -> laptop op port 1 (krijg je LAN IP op laptop)

Haal je 400/15?

Je router is geen snelheidsmaniak http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view in het meest optimale haalt hij 730Mbit. Maar dan moet je alles default laten geen intelligente zaken aan, zoals inspectie of AV scanning, of tunnels etc.

Bijna zeker dat het jouw router is die faalt, laatste firmware en een factory reset helpt dat?
Net getest modem in bridge - laptop op poort 1 (dus public IP) en dan haal ik ook 400/15

Goed nu Asus als AP ingesteld, modem in router mode en laptop aangesloten op Asus.
Resultaat: 400/15 _/-\o_

Misschien even aankijken zo nu alles goed werkt. En me eens gaan richten op een nieuwe router.
Ik heb namelijk maar liever 1 goede router die alles doet.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Vandaag maar meteen de downgrade geregeld. Per 1 april van 400 naar 150 mbps down. 15 up blijft en is dus 15,- goedkoper.
Heb er ook nog 2 maanden gratis uit gesleept. Wel weer 24mnd vast aan zeelandnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-09-2022
Hier is het premium abonnement ook eindelijk om hoog gegaan. Van 60/7 naar 100/10 .
Dat nieuwe modem mogen ze houden, ik ben content met de EPC 3212 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:54

bonyuri

Investigator!

p.d.akkerman schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:03:
Vandaag maar meteen de downgrade geregeld. Per 1 april van 400 naar 150 mbps down. 15 up blijft en is dus 15,- goedkoper.
Heb er ook nog 2 maanden gratis uit gesleept. Wel weer 24mnd vast aan zeelandnet.
Als je via de website besteld krijg je ook gewoon 2 maanden gratis bij 24 maanden verlengen.
Verleng je 12 maanden dan krijg je 1 maand gratis.

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
jesper0438 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 06:59:
Hier is het premium abonnement ook eindelijk om hoog gegaan. Van 60/7 naar 100/10 .
Dat nieuwe modem mogen ze houden, ik ben content met de EPC 3212 !
Als je een EPC3212 hebt, krijg je ook helemaal geen nieuwe (tenzij je er zelf om vraagt).
Enkel als je internet super of extreem hebt, vervangen ze de 3212.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Nu online
M a r c o schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:22:
[...]

Als je een EPC3212 hebt, krijg je ook helemaal geen nieuwe (tenzij je er zelf om vraagt).
Nu wil het geval dat ik een EPC3212 heb en ook nog eens internet super, maar m'n modem is niet vervangen. Ook is hier nog niks van terug te vinden op m'n pip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ik had op het forum zoiets gelezen:
https://forum.zeelandnet....-nieuw-modem-epc3212-2784

Maar als je los internet super hebt, ga je naar 200 Mbps. Dat zou de EPC3212 volgens mij nog moeten halen, en dus geen noodzaak zijn om om te ruilen.
Maar zoals gezegd, op het forum blijkt dat je met 1 berichtje naar een beheerder een EPC3940 kan krijgen als je die wil.

[ Voor 54% gewijzigd door M a r c o op 02-03-2016 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
M a r c o schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:22:
[...]

Dat klopt niet met wat Zeelandnet eerder heeft gecommuniceerd. Het was de bedoeling om naast de oude Scientific Atlanta Webstar's ook de 3212's te vervangen voor de 3940. Dit vooral om de ruimte op down- en upstream coaxkanalen zoveel mogelijk te verdelen en het WiFiSpot dekkingsgebied verder uit te breiden.
En abonnees met een EPC3212 en bijv Alles-in-één instap of internet premium krijgen ook wel degelijk een nieuw modem toegestuurd, merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN

PuijkeN

euhm ?

Ik ben ondertussen overgestapt naar een alles-in-één abonnement (heb dit kunnen regelen met mijn werkgever, en de huidige regeling wordt zo het minst veranderd) maar ik vind vooral dat het nogal lang duurt...

Ik heb de aanvraag maandag gedaan, een bevestigingsmailtje gekregen van het automatisch systeem en tot nu toe radiostilte. In de PIP zit ik nog steeds op een Super abonnement (200/12) en ook HBO en dergelijke is nog niet actief...

Ofwel ben ik veel gewend (bij Telenet bv. aanpassingen bijna direct uitgevoerd), maar ik vind dit toch wat flauw....

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
PuijkeN schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:47:
Ik ben ondertussen overgestapt naar een alles-in-één abonnement (heb dit kunnen regelen met mijn werkgever, en de huidige regeling wordt zo het minst veranderd) maar ik vind vooral dat het nogal lang duurt...

Ik heb de aanvraag maandag gedaan, een bevestigingsmailtje gekregen van het automatisch systeem en tot nu toe radiostilte. In de PIP zit ik nog steeds op een Super abonnement (200/12) en ook HBO en dergelijke is nog niet actief...
Mijn ervaring was dat het ongeveer een week duurde na bevestiging, niet erg snel inderdaad.

Los internet abonnement verhogen of verlagen gaat meestal binnen 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm sinds de bridge modus uitstaat en mijn oude router als AP functioneert duurt het na het opstarten altijd toch zeker een minuut voordat ik internet heb...

Als ik dan kijk bij die cisco dan staat er bij dns alleen maar 0.0.0.0
Na een paar keer een refresh worden de Ip nummers wel ingevuld en werkt internet.

Voorheen (toen Router nog router was) had ik dat probleem niet en had ik direct internet na het opstarten van mijn PC.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Wie is er nu dhcp (voor oa dns) server bij je? Je praat over diverse routers maar dat is voor externe lezers wat verwarrend?

[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 05-03-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN

PuijkeN

euhm ?

Frostbite schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:23:
Hmm sinds de bridge modus uitstaat en mijn oude router als AP functioneert duurt het na het opstarten altijd toch zeker een minuut voordat ik internet heb...

Als ik dan kijk bij die cisco dan staat er bij dns alleen maar 0.0.0.0
Na een paar keer een refresh worden de Ip nummers wel ingevuld en werkt internet.

Voorheen (toen Router nog router was) had ik dat probleem niet en had ik direct internet na het opstarten van mijn PC.
Heb je toch wel de DHCP-server van je ASUS router uitgeschakeld? Anders zal dit wel problemen/vertragingen geven. Daarnaast op de ASUS router ook niet meer de WAN-poort gebruiken, alles aansluiten op poort 1 - 4.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

PuijkeN schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:49:
[...]

Heb je toch wel de DHCP-server van je ASUS router uitgeschakeld? Anders zal dit wel problemen/vertragingen geven. Daarnaast op de ASUS router ook niet meer de WAN-poort gebruiken, alles aansluiten op poort 1 - 4.
✔ en ✔

Anders had ik al zowiezo geen internet gehad op dat ding hè ;)

Asus is AP dus dan worden de juiste zaken gelijk aangepast en DHCP uitgezet. en in Poort 1 van de Asus dit de UTP kabel van de Cisco.

Wat ik zei ik heb dus wel internet alleen niet direct. De PC zit nu op een poort van de Asus. Zal hem vanavond eens omsteken in een van de andere poorten van de Cisco.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN

PuijkeN

euhm ?

Frostbite schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:00:
[...]

✔ en ✔

Anders had ik al zowiezo geen internet gehad op dat ding hè ;)

Asus is AP dus dan worden de juiste zaken gelijk aangepast en DHCP uitgezet. en in Poort 1 van de Asus dit de UTP kabel van de Cisco.

Wat ik zei ik heb dus wel internet alleen niet direct. De PC zit nu op een poort van de Asus. Zal hem vanavond eens omsteken in een van de andere poorten van de Cisco.
Nog iets kunnen vinden?

Buiten de "problemen" die ik heb met wifi gaat bij mij wel alles goed snel, ook met de EPC3940 als DHCP. Aangezien ik Tomato gebruik op de Netgear heb ik deze wel niet in AP mode gezet maar de nodige instellingen manueel gedaan. Misschien heeft het daar iets mee te zien bij jou?

Ik heb ondertussen zelf ook een EPC3940 met het nieuwe abonnement actief. Enkele tests gedaan en ik ben niet echt onder de indruk van de wifi van de EPC3940. De signaalsterke mag er wel zijn, maar de snelheid laat toch wat te wensen over. Als hij al de 5ghz band gebruikt is het wel netjes (180-200 mbit). Echter schakelen mijn toestellen blijkbaar heel weinig over op 5ghz wanneer ik gebruik maak van de EPC3940.

Mijn Netgear heb ik voorlopig iets centraler geplaatst in huis en die verzorgt momenteel de wifi. Snelheden hiervan zijn constant en wanneer op 5ghz gewerkt wordt zijn hoge snelheden mogelijk (OnePlus One - 225mbit en Surface Pro 3 - 350Mbit).

Snelheid blijft verder vrij constant, in piekuren gemiddelde tussen 350-360 mbit en in de daluren continu net iets boven de 400mbit.

Nu nog even wachten op de activatie van HBO en alles is afgerond. Uiteindelijk was de monteur in minder dan een half uurtje buiten en werkt alles naar behoren. :)

[ Voor 8% gewijzigd door PuijkeN op 10-03-2016 11:30 ]

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Zojuist is IPv6 Dual Stack geactiveerd op m'n EPC3940 die in Routed mode staat, dit zijn ze momenteel nog aan het testen, via het forum kon ik me aanmelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

PuijkeN schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:29:
[...]

Nog iets kunnen vinden?

Buiten de "problemen" die ik heb met wifi gaat bij mij wel alles goed snel, ook met de EPC3940 als DHCP. Aangezien ik Tomato gebruik op de Netgear heb ik deze wel niet in AP mode gezet maar de nodige instellingen manueel gedaan. Misschien heeft het daar iets mee te zien bij jou?

Ik heb ondertussen zelf ook een EPC3940 met het nieuwe abonnement actief. Enkele tests gedaan en ik ben niet echt onder de indruk van de wifi van de EPC3940. De signaalsterke mag er wel zijn, maar de snelheid laat toch wat te wensen over. Als hij al de 5ghz band gebruikt is het wel netjes (180-200 mbit). Echter schakelen mijn toestellen blijkbaar heel weinig over op 5ghz wanneer ik gebruik maak van de EPC3940.

Mijn Netgear heb ik voorlopig iets centraler geplaatst in huis en die verzorgt momenteel de wifi. Snelheden hiervan zijn constant en wanneer op 5ghz gewerkt wordt zijn hoge snelheden mogelijk (OnePlus One - 225mbit en Surface Pro 3 - 350Mbit).

Snelheid blijft verder vrij constant, in piekuren gemiddelde tussen 350-360 mbit en in de daluren continu net iets boven de 400mbit.

Nu nog even wachten op de activatie van HBO en alles is afgerond. Uiteindelijk was de monteur in minder dan een half uurtje buiten en werkt alles naar behoren. :)
Ik heb uiteindelijk een andere router gekocht (Asus AC3200) en de modem weer in bridge modus gezet. Oude Router (Asus N66U als AP) verhuisd naar zolder en mijn switch neergezet in de TV kast. Die zorgt nu voor internet op mijn mediakastje en de TV.

Resultaat is dat de problemen die ik had met het cisco router (in router modes) gewoon weg zijn nu hij alleen als (lomp) kabelmodem staat te fungeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 24-03-2016 11:58 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
31 maart komt eindelijk de nieuwe Delta iTV app uit.

https://forum.zeelandnet....-tv-na-update-ios-93-2991

De app voor android is de laatste maand al getest door een testgroep.
Het gaat niet alleen om een nieuwe app, maar om het compleet nieuwe cloud pvr platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prolution
Sinds gisteren is het nieuwe online TV platform beschikbaar gesteld voor alle klanten, je kan nu weer via Chrome ook normaal TV kijken @ https://tv.delta.nl/, de beeldkwaliteit is er ook behoorlijk op vooruit gegaan.

De Android Delta TV App heeft ook een update gehad, hierdoor is deze eindelijk na ruim anderhalf jaar weer te gebruiken op Android Lollipop (5.x) en hoger, werkt hier prima op m'n Nexus 5 met Android 6.01 :)

Ben wel benieuwd naar welke mogelijkheden er nog aankomen, ze zouden ook bezig zijn met Chromecast ondersteuning voor de TV App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Prolution schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:09:
Sinds gisteren is het nieuwe online TV platform beschikbaar gesteld voor alle klanten, je kan nu weer via Chrome ook normaal TV kijken @ https://tv.delta.nl/, de beeldkwaliteit is er ook behoorlijk op vooruit gegaan.

De Android Delta TV App heeft ook een update gehad, hierdoor is deze eindelijk na ruim anderhalf jaar weer te gebruiken op Android Lollipop (5.x) en hoger, werkt hier prima op m'n Nexus 5 met Android 6.01 :)

Ben wel benieuwd naar welke mogelijkheden er nog aankomen, ze zouden ook bezig zijn met Chromecast ondersteuning voor de TV App
Enige nadeel is dat je ingelogd moet zijn ? Leuk dan kunnen ze nu ook nog monitoren wat je allemaal kijkt. Vind het wel raar want ze kunnen toch op basis van het IP adres zien dat het een Zeelandnet account is ?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Frostbite schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:27:
[...]

Enige nadeel is dat je ingelogd moet zijn ? Leuk dan kunnen ze nu ook nog monitoren wat je allemaal kijkt. Vind het wel raar want ze kunnen toch op basis van het IP adres zien dat het een Zeelandnet account is ?
Je wilt toch ook je extra zenders bekijken online? Dan moet er een match zijn met jouw abonnement/gebruikers profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
[...]

Klopt het inloggen (en koppelen van de Delta & Zeelandnet accounts) kan misschien een beetje lastig zijn, maar het grote voordeel hiervan is dat het nu ook op andere internet verbindingen (binnen NL) werkt! :).

Je kan de Delta TV App nu dus ook bijvoorbeeld over 4G gebruiken (als je databundel dat toelaat :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN

PuijkeN

euhm ?

Cool, ik zit net op men werk (in België met een Telenet verbinding) en kan dus na het inloggen ook perfect kijken.

Het inloggen heeft dan in ieder geval wel een voordeel dat je van op niet-Zeelandnet verbindindingen TV kan kijken!

EDIT: zoals Prolution reeds zei... via 3G/4G :) :) en blijkbaar ook op buitenlandse verbindingen :*)

[ Voor 17% gewijzigd door PuijkeN op 01-04-2016 09:41 ]

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Ah het werkt dus ook blijkbaar ook via verbindingen vanuit België? Dacht dat ze hadden aangegeven dat het alleen binnen NL zou werken i.v.m. TV rechten. Misschien dat ze nog niet op IP checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN

PuijkeN

euhm ?

Ik vind het eigenlijk ook bizar... :)

Ik maak soms gebruik van de omgekeerde richting en kijk dan Yelo TV in Nederland. Hiervoor moet ik wel een VPN-verbinding leggen naar een Belgische Telenet verbinding omdat daar wel een controle op zit.

Ik ben benieuwd hoelang we dit gaan kunnen doen... Zeelandnet is de IP check misschien vergeten :D

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
[...]
Veel functionaliteit is afhankelijk van je abonnement.
Zo kun je indien je het plus pakket hebt, ook via de app plus zenders kijken.

Daarnaast zijn de "kijken vanaf begin" "terugkijken" en "opnemen" functies alleen beschikbaar als je alles-in-1 premium of super hebt. Anders kun je alleen de tv gids en live tv kijken gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Nog wat meer info over de interactieve toepassingen bij het nieuwe Live TV platform, ziet er wel goed uit, ben benieuwd naar de nieuwe TV+Internet abonnementen die er gaan komen?
Nieuwe interactieve toepassingen

Voor klanten van DELTA/ZeelandNet met een Alles-in-1 Premium of Super abonnement zijn drie nieuwe interactieve toepassingen beschikbaar:
  • Programma Gemist (programma’s tot zeven dagen terugkijken)
  • Begin Gemist (programma opnieuw starten als het al is begonnen)
  • Opnemen (programma’s opnemen).
Deze nieuwe interactieve toepassingen komen nog voor de zomer ook beschikbaar
  • op de TV bij klanten thuis: via kanaal 12 van DELTA, via de Interactieve HD-ontvanger en via Google Chromecast
  • bij twee nieuwe abonnementen TV + internet (dus zonder vaste telefonie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
De dienst ziet er erg mooi uit. Vindt het wel opnieuw jammer dat opnemen en terugkijken vooralsnog enkel voor alles-in-1 abonnees beschikbaar is.
Ik begrijp dat er voor betaald moet worden, maar zorg dan dat je bij de lancering het pakket ook tegen betaling beschikbaar maakt voor niet alles-in-1 klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Je moet nu blijkbaar inloggen met je Delta gegevens in plaats van ZeelandNet, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
timmie1 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:46:
Je moet nu blijkbaar inloggen met je Delta gegevens in plaats van ZeelandNet, klopt dat?
Klopt, maar je kunt deze ook aan elkaar koppelen via volgens mij account.delta.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

NoReseth schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:00:
[...]

Klopt, maar je kunt deze ook aan elkaar koppelen via volgens mij account.delta.nl
Tja mijn delta staat op naam van mijn vrouw en die van Zeelandnet op mijn naam ... en dan kan dit weer niet.
Klantenservice gebeld maar daar is de technische helpdesk druk in de weer met de stroom telefoontjes.

Ik bel vanmiddag wel even. Heb geen haast maar wil wel de nieuwe zaken kunnen gebruiken :)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
NoReseth schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:00:
[...]

Dus als je beide accounts gekoppeld hebt, kun je weer inloggen met je ZeelandNet gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 15:30
Ik heb het niet echt gevolgd, maar die nieuwe 'Cloud PVR' dienst is toch alleen iets voor telefoons/tablets? Je krijgt toch geen extra functionaliteit op je tv zelf, of heb ik dat deel gemist?
NoReseth schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:22:
De dienst ziet er erg mooi uit. Vindt het wel opnieuw jammer dat opnemen en terugkijken vooralsnog enkel voor alles-in-1 abonnees beschikbaar is.
Ik begrijp dat er voor betaald moet worden, maar zorg dan dat je bij de lancering het pakket ook tegen betaling beschikbaar maakt voor niet alles-in-1 klanten.
Dat kan ook, je kan 'Opnemen' als extra dienst inschakelen in je PiP voor €5,50 /maand. Geen idee of je dan de volledige functionaliteit krijgt, maar dat lijkt me wel?

Zeelandnet/Delta kennende is de kans dan trouwens wel groot dat je er meteen een jaar aan vast zit, dat zou ik wel eerst even checken.

[ Voor 65% gewijzigd door Arrne op 01-04-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
timmie1 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:15:
[...]

Dus als je beide accounts gekoppeld hebt, kun je weer inloggen met je ZeelandNet gegevens?
Zover ik gelezen heb wel ja. zie forum: forum thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
|
Arrne schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:36:
Ik heb het niet echt gevolgd, maar die nieuwe 'Cloud PVR' dienst is toch alleen iets voor telefoons/tablets? Je krijgt toch geen extra functionaliteit op je tv zelf, of heb ik dat deel gemist?

[...]

Dat kan ook, je kan 'Opnemen' als extra dienst inschakelen in je PiP voor €5,50 /maand. Geen idee of je dan de volledige functionaliteit krijgt, maar dat lijkt me wel?

Zeelandnet/Delta kennende is de kans dan trouwens wel groot dat je er meteen een jaar aan vast zit, dat zou ik wel eerst even checken.
Hmmz, € 5,50 per maand. Alles-in-1 is 6,25 duurder (bij premium), maar dan krijg je ook een hogere internet snelheid .... :/
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste