Frostbite schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:00:
[...]
✔ en ✔
Anders had ik al zowiezo geen internet gehad op dat ding hè
Asus is AP dus dan worden de juiste zaken gelijk aangepast en DHCP uitgezet. en in Poort 1 van de Asus dit de UTP kabel van de Cisco.
Wat ik zei ik heb dus wel internet alleen niet direct. De PC zit nu op een poort van de Asus. Zal hem vanavond eens omsteken in een van de andere poorten van de Cisco.
Nog iets kunnen vinden?
Buiten de "problemen" die ik heb met wifi gaat bij mij wel alles goed snel, ook met de EPC3940 als DHCP. Aangezien ik Tomato gebruik op de Netgear heb ik deze wel niet in AP mode gezet maar de nodige instellingen manueel gedaan. Misschien heeft het daar iets mee te zien bij jou?
Ik heb ondertussen zelf ook een EPC3940 met het nieuwe abonnement actief. Enkele tests gedaan en ik ben niet echt onder de indruk van de wifi van de EPC3940. De signaalsterke mag er wel zijn, maar de snelheid laat toch wat te wensen over. Als hij al de 5ghz band gebruikt is het wel netjes (180-200 mbit). Echter schakelen mijn toestellen blijkbaar heel weinig over op 5ghz wanneer ik gebruik maak van de EPC3940.
Mijn Netgear heb ik voorlopig iets centraler geplaatst in huis en die verzorgt momenteel de wifi. Snelheden hiervan zijn constant en wanneer op 5ghz gewerkt wordt zijn hoge snelheden mogelijk (OnePlus One - 225mbit en Surface Pro 3 - 350Mbit).
Snelheid blijft verder vrij constant, in piekuren gemiddelde tussen 350-360 mbit en in de daluren continu net iets boven de 400mbit.
Nu nog even wachten op de activatie van HBO en alles is afgerond. Uiteindelijk was de monteur in minder dan een half uurtje buiten en werkt alles naar behoren.
[
Voor 8% gewijzigd door
PuijkeN op 10-03-2016 11:30
]