Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een tijdje geleden kwam er een vraag of ik nog een wilde proberen of het mogelijk was om 2 verschillende instanties van Yadis te installeren zodat het mogelijk was om voor 2 Dune apparaten toch verschillende instellingen te gebruiken.

Ik heb hiervoor versie 2.2 gebruikt (volgens mij de meest recente)

Start de installatie van Yadis.
Wanneer het installatiepad gevraagd wordt moet je dit wijzigen (zie voorbeeld)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/9239628/Yadis-install-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/9239628/Yadis-install-2.jpg

Er wordt op een gegeven moment ook gevraagd om een Start Menu Folder te maken. Wijzig deze ook

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/9239628/Yadis-install-3.jpg

Laat de installatie verdergaan zoals je zelf goed vindt.

Bij een volgende installatie moet je bovenstaande 2 dingen wijzigen, That's all.
Je kunt echter de 2 verschillende installatie niet tegelijkertijd open hebben staan.

Bekijk de afbeeldingen hieronder. Je kan zien dat ik hier verschillende instellingen heb.
Door bij de installatie verschillende mappen te kiezen wordt de werkmap in Yadis automatisch ook verschillend

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/9239628/Yadis-install-4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/9239628/Yadis-install-5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/9239628/Yadis-install-6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/9239628/Yadis-install-7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:01
Weird. Dat is dus exact wat ik ook al eens geprobeerd heb, maar dan zonder succes.

Bedankt voor het uitzoeken iig! Ik ga als ik weer thuis ben nog eens een poging wagen (ben nu op vakantie). Ik heb het ondertussen zelf niet meer nodig, maar ik zou mijn pa er wel mee helpen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem hier wel meer voorbij zien komen, maar nog geen echte oplossing geloof ik. Ik heb een aantal films in mkv en avi formaat met externe ondertiteling, maar wat ik ook doe, ik krijg de ondertiteling niet aan de praat. Ik heb alle instellingen van voorkeuren al geprobeerd, maar dat hoort er ook niet toe te doen, dat zijn alleen de "wat doe ik standaard als een film aangezet wordt" voorkeuren; deze ondertitelingen krijg ik niet eens te zien in het pop-up menu, hij zegt gewoon "subtitles off" en geen mogelijkheid om iets aan te zetten. De ondertitelingsbestanden geef ik exact dezelfde naam (hoofdletters and all) als het video bestand. Helpt ook niet.

Dit wordt een beetje frustrerend. Iemand enig idee wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:50
Wellicht een domme vraag, maar ik kom er niet uit. Heb net sinds enige tijd een firmware upgrade gedaan en heb nu Accuweather, Facebook, Twitter etc. in mijn startscherm. Normaal kan ik dit soort extra dingen in Applicaties uitzetten maar daar zitten deze niet bij. Hoe verwijder ik deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@kryz
Domme vraag misschien maar staan de subs wel in dezelfde map als de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:55:
Ik heb het probleem hier wel meer voorbij zien komen, maar nog geen echte oplossing geloof ik. Ik heb een aantal films in mkv en avi formaat met externe ondertiteling, maar wat ik ook doe, ik krijg de ondertiteling niet aan de praat. Ik heb alle instellingen van voorkeuren al geprobeerd, maar dat hoort er ook niet toe te doen, dat zijn alleen de "wat doe ik standaard als een film aangezet wordt" voorkeuren; deze ondertitelingen krijg ik niet eens te zien in het pop-up menu, hij zegt gewoon "subtitles off" en geen mogelijkheid om iets aan te zetten. De ondertitelingsbestanden geef ik exact dezelfde naam (hoofdletters and all) als het video bestand. Helpt ook niet.

Dit wordt een beetje frustrerend. Iemand enig idee wat ik kan proberen?
Het is geen erg handige oplossing, maar je kan de subs eenvoudig in de mkv bakken met MKVMerge.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:28:
Een tijdje geleden kwam er een vraag of ik nog een wilde proberen of het mogelijk was om 2 verschillende instanties van Yadis te installeren zodat het mogelijk was om voor 2 Dune apparaten toch verschillende instellingen te gebruiken.

Ik heb hiervoor versie 2.2 gebruikt (volgens mij de meest recente)

Start de installatie van Yadis.
Wanneer het installatiepad gevraagd wordt moet je dit wijzigen (zie voorbeeld)

[afbeelding]

[afbeelding]

Er wordt op een gegeven moment ook gevraagd om een Start Menu Folder te maken. Wijzig deze ook

[afbeelding]

Laat de installatie verdergaan zoals je zelf goed vindt.

Bij een volgende installatie moet je bovenstaande 2 dingen wijzigen, That's all.
Je kunt echter de 2 verschillende installatie niet tegelijkertijd open hebben staan.

Bekijk de afbeeldingen hieronder. Je kan zien dat ik hier verschillende instellingen heb.
Door bij de installatie verschillende mappen te kiezen wordt de werkmap in Yadis automatisch ook verschillend

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
JA, dat was ik :D

Ik ga het meteen nog een keer testen....bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:13:
@kryz
Domme vraag misschien maar staan de subs wel in dezelfde map als de film.
Domme vragen bestaan niet. Maar met deze heb je wel erg je best gedaan! ;) Nee, zonder gekheid, uiteraard staan ze in dezelfde directory.
Ram0n schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 13:11:
Het is geen erg handige oplossing, maar je kan de subs eenvoudig in de mkv bakken met MKVMerge.
Pfft, nee, als ik dat voor iedere film moet gaan doen... Punt is: het zou moeten werken, dus dat is toch echt mijn focus.

Laat ik het anders stellen: zijn er mensen waar dit WEL voor werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Om wat voor ondertitelingsformaten gaat het? Ik heb er in het begin ook problemen mee gehad, maar dat is nu al een tijdje geleden. Ik weet dat het hier goed gaat met in ieder geval srt's, maar gaat het wellicht toevallig om .subs o.i.d.?

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
weet iemand of met de nieuwe firmware ook meer 3D versies ondersteund zijn?

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ram0n schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:44:
Om wat voor ondertitelingsformaten gaat het? Ik heb er in het begin ook problemen mee gehad, maar dat is nu al een tijdje geleden. Ik weet dat het hier goed gaat met in ieder geval srt's, maar gaat het wellicht toevallig om .subs o.i.d.?
In dit geval gaat het inderdaad om .srt's, andere subs nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij series doe ik niet anders. Gewoon de SRT hernoemen naar de naam van de film en in dezelfde map zetten. Gaat altijd goed. Bij instellingen van de Dune heb ik de voorkeur voor intern subs staan maar als deze niet aanwezig zijn wordt automatisch de externe subs gepakt

Wellicht een poging om te proberen, aangezien ik het ook een keer gehad heb. Open de SRT eens in een subtitle editor en sla deze dan weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:03
Is het eigenlijk ook mogelijk dat al mijn serie's met ingebakken nl subs meteen op die ondertiteling gaat? Nu moet ik het steeds handmatig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:59
chimera2 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 07:38:
Is het eigenlijk ook mogelijk dat al mijn serie's met ingebakken nl subs meteen op die ondertiteling gaat? Nu moet ik het steeds handmatig doen.
Volgens mij kun je dit instellen bij de settings in de Dune zelf.
Daar staat een optie welke hij als standaard moet kiezen. Intern of extern.
Bij mij pakt hij gewoon automatisch ondertitels als deze er bij zitten.. Dus moet het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt tegenwoordig ook een taal opgegeven. Zodat bijv automatisch de Dutch Sub gepakt wordt. Ik weet dan het werkt maar weet alleen hoe betrouwbaar het werkt. Met MKV merge probeer ik altijd de NL subs als eerste sub te zetten en dat gaat altijd goed.

[ Voor 23% gewijzigd door Athome op 27-08-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:09
En er is ook weer een nieuwe Release. Downloaden en upgraden now. 120815_2150. Echter staat deze nog niet op de site, dus weet niet wat de release notes zijn.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTerp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08 17:43
Renegade666 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:41:
En er is ook weer een nieuwe Release. Downloaden en upgraden now. 120815_2150. Echter staat deze nog niet op de site, dus weet niet wat de release notes zijn.
Meer info te lezen op http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=29492. Lijkt dat deze release de final versie is van de laatste beta.
Firmware te downloaden via ftp://ftp.hd-players.com/Firmwares/DuneHD/120815_2150(1)/, maar ook hier geen vermelding van de release notes.

/Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds enkele dagen geen weer icoon meer in de rechter bovenhoek staan, alleen datum en tijd staan er nog maar.
ook al bij de settings gekeken van de widget of ik het op automatisch zet of handmatig de gegevens invul..
beide werken niet

heb dus net de upgrade gedaan na firm 120815_2150
maar ook dit brengt het weer icoon niet terug!!

hebben meerdere mensen dit
en is er een manier om dit terug te krijgen

petje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij was een wijziging maken in de Widget en weer terug voldoende om alles weer te laten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:37:
Bij mij was een wijziging maken in de Widget en weer terug voldoende om alles weer te laten werken
welke wijziging heb je gemaakt als ik vragen mag..

in de widget op automatisch gezet.. niks
toen met de hand eindhoven en netherlands ingegeven.. ook niks

ben dus benieuwd wat jij verandert hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon een willekeurige wijziging en direct weer terug. Ik heb wel beide opties op automatisch staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:25:
Gewoon een willekeurige wijziging en direct weer terug. Ik heb wel beide opties op automatisch staan
heeft niet geholpen hier

toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht eens 30 sec spanningsvrij maken of volledige reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 08:47
Heb ik ook wel eens gehad, na een keer opnieuw opstarten deed ie het wel weer gewoon.
Wellicht heeft het iets te maken met de tijdsynchronisatie, of het mislukken van het koppelen van je IP-adres aan je locatie.

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DerManiak schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:08:
Heb ik ook wel eens gehad, na een keer opnieuw opstarten deed ie het wel weer gewoon.
Wellicht heeft het iets te maken met de tijdsynchronisatie, of het mislukken van het koppelen van je IP-adres aan je locatie.
al allemaal geprobeerd werkt niet

als ik na accuwheater zelf ga zie ik wel gewoon meteen eindhoven staan dus de locatie vindt hij wel
alleen staat niet meer in de rechterbovenhoek!!

niet dat dat het aller belangrijkste is natuurlijk. maar was nieuwschierig of dit meerdere hebben en op te lossen was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:50
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:10:
ik heb sinds enkele dagen geen weer icoon meer in de rechter bovenhoek staan, alleen datum en tijd staan er nog maar.
ook al bij de settings gekeken van de widget of ik het op automatisch zet of handmatig de gegevens invul..
beide werken niet

heb dus net de upgrade gedaan na firm 120815_2150
maar ook dit brengt het weer icoon niet terug!!

hebben meerdere mensen dit
en is er een manier om dit terug te krijgen

petje
Hier zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke zal het wel opgelost worden met een volgende firm denk ik :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een volgend probleem met m'n Dune HD Max.
Na stroomuitval weigert de speler op te starten.
Hij blijft hangen op 'loading'.
Dune's oplossing van de speler loskoppelen van het lichtnet en minimaal 60 seconden wachten alvorens weer inpluggen helpt niet.
Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 12:25
Heeft hij een interne HD? Zo ja kijk even of het zonder wel goed gaat.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem inmiddels gevonden.
De interne harde schijf blijkt te zijn gecrashed.
Is de tweede harde schijf in een paar maanden tijd: een WD 2TB.
Beetje balen want er stond ruim 1,6 TB aan bluray, dvd en divx op.
Beloofd nog wat met die WD's, had er 4 van in gebruik en 2 hebben nu dus de geest gegeven.
Nummer 1 is vorige week net RMA gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
Samsung spinpoints, nog nooit problemen mee gehad. 2 passports gehad van WD en allebei gecrasht.

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Idem hier. Wachten dus.

Verwijderd

Quido schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:27:
Samsung spinpoints, nog nooit problemen mee gehad. 2 passports gehad van WD en allebei gecrasht.
Heb inmiddels een Spinpoint F4 besteld.
De eerste WD was al vervangen door een F4 na de crash.
Zit nu alleen wel in over de overige 2 WD 2TB Green schijven.
Die dingen zijn toen via Marktplaats gekocht zonder aankoopbon.

Verwijderd

Hier in totaal 16 WD's in gebruik, zowel green als black series, opperbeste ervaring tot nu toe, "keep fingers cross", maar al een hele tijd geen "troubles".

Lang geleden had ik een computer in huis die er een gewoonte van maakte Harde schijven in de vernieling te helpen, eens die "duivel" eruit gegooid was, was die ellende ook voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt allemaal perfect.

Maar zou dat misschien kunnen zijn omdat ik voor de ene groep films nog werk met de vorige versie van yaDis en voor de andere groep films met de nieuwste versie??

En tot hoever kun je gaan?
Zou je bijvoorbeeld het programma 4x kunnen installeren zodat je echt 4 verschillende film-menu's (verschillende genres ofzo) kunt gaan?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het gedaan met 2 keer een identieke versienummer.
Tja, tot hoe ver kan je gaan. Ik denk totdat windows er een puinhoop van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand heeft dit gepost op mpc club dat het probleem van het weer icoon aan google ligt!!
of het waar is weet ik niet.. ben er mee bezig om het aan het uitzoeken..

Originally Posted by msauerwa
I have the weather problems for a few days, a week or so. The Time before it's worked perfectly with my firmware 120202_1544. I think the app itself is the problem.

Its not Dune -its Google:

http://www.google.com/ig/...%E4,%20%D1%F2%F0%E0%ED%E0

http://support.google.com...y?hl=en&answer=86640&rd=1

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwa66
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09-2023
Zit nu alleen wel in over de overige 2 WD 2TB Green schijven.
Die dingen zijn toen via Marktplaats gekocht zonder aankoopbon.
Volgens mij kun je de serienummers van de schijven intypen op hun RMA-site en daar rekenen ze wel uit of er nog garantie op zit of niet.
Ik heb zo ook ooit een nieuwe schijf gekregen, zonder aankoopbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Popcorn Hour heeft de A-400 aangekondigd met de Sigma 8911 chip in er in. Weet iemand al meer of Dune ook met een vergelijkbaar model gaat.
De huidige generatie is nu ongeveer 2 jaar oud en zou toch een keer vervangen moeten gaan.

De Popcorn hour zou een prijs van ongeveer 289 euro moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:06
http://dune-hd.com/eng/ne...ll-hd-media-player-at-ifa
3D en HDMI 1.4. Staat niet bij welke chip Verwacht eind 2012

[ Voor 6% gewijzigd door MrX_Cuci op 04-09-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 21:55

rally

Deyterra Consultancy

Hier staat wel wat over de nieuwe modellen:
http://myhtpcuk.wordpress...-day-2-dune-hd-3d-models/

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 12:25
In dat persbericht staat een link naar een zipje met hi-res afbeeldingen en daar zijn meer nieuwe modellen te zien. Dat zijn overigens mock-ups dus het zou best nog wel eens zo kunnen zijn dat de modellen nog niet af zijn. En met de reputatie die Dune heeft gaan ze die deadline van eind dit jaar nooit halen.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Waar ik helaas ook niets meer over terug lees is de mogelijkheid tot upgraden van de Dune Max.
Dat was voor mij reden om toen voor de Max te gaan maar kan zijn dat ik er ergens overheen lees.

Iemand die hier misschien nieuws over heeft?

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
Inmiddels ook bij mij geen Weather-icoon meer rechtsboven, maar dat het zou kunnen liggen aan de manier waarop de app Google aanroept (en dat inmiddels door Google geblokt wordt) klinkt logisch.

Ik heb weer een ander raar iets: ik heb een USB-stick ingebouwd in mijn Dune HD Smart, gepartioneerd naar 2x2GB. De ene voor systeemgeheugen, de ander als extra lokaal opslag (verder staat alles op een NAS).
Die 2GB wilde ik gebruiken voor yaDIS, maar bij de laatste paar exports gebeurde er iets raars: yaDIS kon de export niet helemaal afmaken, waardoor sommige icoontjes/mappen niet klopten. Wat blijkt: ondanks dat er nog zo'n 700MB vrij zou moeten zijn op de partitie, kan er niets meer naar toe worden geschreven: schijf vol.
Nu werd de yaDIS-map al vrij groot (>1GB), dus echt houdbaar was het sowieso niet om de UI op de USB-stick te plaatsen, dat wordt nu toch maar weer op m'n NAS. Maar ik vind het gek dat DUNE dus blijkbaar een groot gedeelte van de "opslagpartitie" blokkeert. Nu is die 2GB eigenlijk vrij nutteloos geworden, had ik beter als systeemgeheugen kunnen toewijzen...
Of het moet de USB-stick zelf zijn, met 700MB aan bad sectors ofzo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie1985
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08-2022
Hallo,
Ik heb een probleem met volledige blu ray iso te streamen,
Boven de 45 mbit/s hapert het beeld en geluid,
ik maak gebruik van een dune d1 een Synology DS212+ en een gigabit modem/router van thompson.
alles is bedraad aangesloten met cat5e kabels en het gebeurd met zowel nfs en smb.
bij de leestest die ik gedaan heb haal ik tussen de 8 en 9 MB/s.
Iemand een idee wat er fout zou kunnen gaan?

mvg barrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteveV schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:02:
Waar ik helaas ook niets meer over terug lees is de mogelijkheid tot upgraden van de Dune Max.
Dat was voor mij reden om toen voor de Max te gaan maar kan zijn dat ik er ergens overheen lees.

Iemand die hier misschien nieuws over heeft?
Ben bang dat je die upgrade gewoon moet vergeten. Er zouden ook modules komen voor DVB-C, en DVB-S. Was ook voor mij een reden om de Max aan te schaffen. En die komen er ook niet.. ;(

Verder is het gewoon een prima speler. Over enige tijd maar kijken of HDI met een mooie opvolger komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barrie1985 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:47:
Hallo,
Ik heb een probleem met volledige blu ray iso te streamen,
Boven de 45 mbit/s hapert het beeld en geluid,
ik maak gebruik van een dune d1 een Synology DS212+ en een gigabit modem/router van thompson.
alles is bedraad aangesloten met cat5e kabels en het gebeurd met zowel nfs en smb.
bij de leestest die ik gedaan heb haal ik tussen de 8 en 9 MB/s.
Iemand een idee wat er fout zou kunnen gaan?

mvg barrie
NFS instellingen eens wijzigen.
Probeer ook eens een andere switch

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:38

Boedha

Niks

Sinds upgrade naar laatste nieuwe firmware, speelt de max geen blu ray schijfjes meer af via de drive. Wel dvd maar geen bluray. Toch maar weer terug naar 120329-2012. Kijken of het helpt en anders wordt het garantie denk ik.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:47
Meer mensen last van haperende blu rays met hun Dune.

Ik heb mijn dune met een draadje aangesloten op mijn WNDR3700 router van netgear en ik speel de films af vanaf mijn Synology 1511

Maar ik krijg buffer fouten als ik vooral de nieuwere blu ray iso's afspeel.Het wisselend namelijk heel erg,de ene kan ik vlekkeloos afspelen op mijn dune en andere totaal niet.

ik haal ook gewoon de volle 11 MB/s als ik de bestanden test op de dune,dus ik snap het niet meer. :X

Ik zit te denken of de router of de dune zelf die het probleem is.Omdat ik precies dezelfde haperingen ook krijg als ik de bestanden van mijn pc haal.Dus het is niet mijn NAS die het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:25

servies

Veni Vidi Servici

Willekeurige haperingen tijdens het streamen zouden kunnen duiden op geen flow control op de router/switch. Mogelijk is hier een setting voor en staat die om wat voor reden dan ook op uit...
Tijdens het testen van de snelheid merk je hier niets van...

[ Voor 14% gewijzigd door servies op 10-09-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
Nfs instelling niet op snel zetten, daar zit vaak het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand het probleem gehad dat zijn Dune HD Smart stopt met het kopiëren van bestanden van een externe hdd naar de interne hdd? Hij geeft dan als melding ERROR. Zelfde probleem met het overzetten van bestanden via het netwerk. Hij stopt ineens, dit kan gebeuren na 5 minuten maar ook na 20 minuten (max)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quido schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:44:
Nfs instelling niet op snel zetten, daar zit vaak het probleem.
bedankt voor je antwoord,waar staat deze instelling?

plus ik heb hetzelfde probleem dus via de Synology server(NFS) als met mijn Windows pc(SMB)het lijkt mij niet dat het daar dan aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun1001
  • Laatst online: 04-12-2024
freaky35 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 21:26:
Meer mensen last van haperende blu rays met hun Dune.

Ik heb mijn dune met een draadje aangesloten op mijn WNDR3700 router van netgear en ik speel de films af vanaf mijn Synology 1511

Maar ik krijg buffer fouten als ik vooral de nieuwere blu ray iso's afspeel.Het wisselend namelijk heel erg,de ene kan ik vlekkeloos afspelen op mijn dune en andere totaal niet.

ik haal ook gewoon de volle 11 MB/s als ik de bestanden test op de dune,dus ik snap het niet meer. :X

Ik zit te denken of de router of de dune zelf die het probleem is.Omdat ik precies dezelfde haperingen ook krijg als ik de bestanden van mijn pc haal.Dus het is niet mijn NAS die het probleem is.
Als je afspeelt via een netwerkmap op je Dune die gekoppeld is aan je DS 1511, kijk een even in de netwerk instellingen of deze op TCP staat.

Dit hielp mij bij haperingen. Draait nu als een zonnetje
Toevallig Jumbo Frames actief staan?
Dit kan ook problemen geven bij streamen.

• freaky35
Beun1001 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:29:
[...]

Als je afspeelt via een netwerkmap op je Dune die gekoppeld is aan je DS 1511, kijk een even in de netwerk instellingen of deze op TCP staat.

Dit hielp mij bij haperingen. Draait nu als een zonnetje
gevonden maar helaas hielp het niet,bedankt voor het meedenken in elk geval :)
Athome schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:14:
Toevallig Jumbo Frames actief staan?
Dit kan ook problemen geven bij streamen.
jumbo frames staat uit op zowel mijn synology als de dune,dus helaas is dit het probleem ook niet.

Wat ik nog wil proberen of ik met een andere router/switch proberen in combinatie met kortere kabels, en kijken of dat het probleem oplost :X ,anders weet ik het niet meer.

Gewone mkv full hd bestanden worden wel vlekkeloos afgespeeld,alleen dus blu ray iso's niet :X

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb nu sinds gisteren een Synology DS212J in combinatie met de Dune HD Smart H1 en stream nu via SMB vanaf de Synology maar ik merk verder niets van haperingen. Hierbij zit de Synology gekoppeld via een TP Link switch die vervolgens weer naar de Netgear WNDR3800 gaat.

• freaky35
je hebt ook een reciever met| HD audio toevallig?

Ik zal morgen eens wat uitproberen

• DerManiak
freaky35 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 19:47:
je hebt ook een reciever met| HD audio toevallig?

Ik zal morgen eens wat uitproberen
Laat je de audio decoden door de Dune of door je receiver? Ik merkte zelf wat vertraging (maar niet echt haperingen eigenlijk) als ik dit door de Dune liet doen i.p.v. m'n receiver. Ergens bij instellingen, bitstream: original.
Audio gaat over HDMI naar je versterker?

Andere oplossingrichting: mijn D-Link router heeft een functie om bepaald netwerkverkeer te prioriteren (bijv. game traffic), heb je ook zoiets aan (of juist uit) staan? Probeer hierbij eens de hoogste prioriteit te geven aan het streamen van je NAS naar je Dune.

Zelf heb ik ook iets raars: ik gebruik yaDIS voor films en series. Ik heb eigenlijk na iedere restart het volgende probleem: ik wil een aflevering van serie A kijken, maar krijg dan een melding "url: xxx not found". Dat heb ik dan met alle afleveringen van deze zelfde serie. Blader ik echter naar een andere, willekeurige, serie of film, dan start deze probleemloos op. Daarna kan ik ook weer prima een aflevering van serie A starten en kijken.
Wil ik na een restart niet serie A kijken, maar een andere, dan starten deze wel gelijk op (in de geteste gevallen).
Het lijkt dus te maken te hebben met het initialiseren/zoeken naar de gegevens van serie A, maar als er eenmaal verbinding is gelegd met m'n NAS door een andere film/serie te starten, dan is het probleem weg...

Verbinding wordt via nfs-tcp gelegd, dit was eerder gewoon "nfs" (toen deed de Dune dat automatisch via udp) waarbij ik hetzelfde probleem had.

[ Voor 38% gewijzigd door DerManiak op 13-09-2012 10:50 ]

• Renegade666
Ik had dit probleem ook. Ik had een 3com 8 poorts 1gbit poorten, werkte altijd perfect, alleen niet met bluray iso's/mappen. Nu heb ik een 8 poorts HP switch tussen gedaan, een procurve 1408 geloof ik, nu is het probleem weg.

Ik had het eerst gedacht dat het aan de switch lag, maar bij was er geen andere mogelijkheid meer, had alles al geprobeerd :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Beun1001
  • Laatst online: 04-12-2024
DerManiak schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:40:
[...]

Zelf heb ik ook iets raars: ik gebruik yaDIS voor films en series. Ik heb eigenlijk na iedere restart het volgende probleem: ik wil een aflevering van serie A kijken, maar krijg dan een melding "url: xxx not found". Dat heb ik dan met alle afleveringen van deze zelfde serie. Blader ik echter naar een andere, willekeurige, serie of film, dan start deze probleemloos op. Daarna kan ik ook weer prima een aflevering van serie A starten en kijken.
Wil ik na een restart niet serie A kijken, maar een andere, dan starten deze wel gelijk op (in de geteste gevallen).
Het lijkt dus te maken te hebben met het initialiseren/zoeken naar de gegevens van serie A, maar als er eenmaal verbinding is gelegd met m'n NAS door een andere film/serie te starten, dan is het probleem weg...
Dit heb ik ook gehad; daar heb ik net een oplossing voor gevonden.
Je moet in het Dune pad na je ip-adres een ":" zetten.

Dus niet: nfs-tcp://xxx.xxx.xxx.xxx/volume1/video/Films/HD/A Midnight Clear/A Midnight Clear.mkv
Maar: nfs-tcp://xxx.xxx.xxx.xxx:/volume1/video/Films/HD/A Midnight Clear/A Midnight Clear.mkv

Dit werkte voor mij.

• Renegade666
Hebben meer mensen last om fatsoenlijk een bluray (fysieke schijf) af te spelen met de laatste firmware? Bij mij stotterd het veel, geluid valt weg, en de bitrate schommelt gigantisch. Soms wel tot 75 mbps en zakt vervolgrns weer naar 0 mbps. Dit gebeurd bij min prime 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
Beun1001 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:35:
[...]

Dit heb ik ook gehad; daar heb ik net een oplossing voor gevonden.
Je moet in het Dune pad na je ip-adres een ":" zetten.

Dus niet: nfs-tcp://xxx.xxx.xxx.xxx/volume1/video/Films/HD/A Midnight Clear/A Midnight Clear.mkv
Maar: nfs-tcp://xxx.xxx.xxx.xxx:/volume1/video/Films/HD/A Midnight Clear/A Midnight Clear.mkv

Dit werkte voor mij.
Thanks, ga ik eens proberen!

EDIT:
Dit bleek inderdaad de oplossing te zijn! _/-\o_
Deze instellingen had ik al eens overgenomen in yaDIS, maar blijkbaar werd dat niet aangepast voor reeds bestaande films/series, maar pas bij aanpassingen / nieuwe items. Bij nieuwe items stond dus al wel de ":" na het ip-adres, bij oudere niet.
"Technische data opnieuw laden" voor alles wat ongewijzigd was gebleven deed 't 'm.

[ Voor 27% gewijzigd door DerManiak op 17-09-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
DerManiak schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:40:
[...]

Laat je de audio decoden door de Dune of door je receiver? Ik merkte zelf wat vertraging (maar niet echt haperingen eigenlijk) als ik dit door de Dune liet doen i.p.v. m'n receiver. Ergens bij instellingen, bitstream: original.
Audio gaat over HDMI naar je versterker?

Andere oplossingrichting: mijn D-Link router heeft een functie om bepaald netwerkverkeer te prioriteren (bijv. game traffic), heb je ook zoiets aan (of juist uit) staan? Probeer hierbij eens de hoogste prioriteit te geven aan het streamen van je NAS naar je Dune.

Verbinding wordt via nfs-tcp gelegd, dit was eerder gewoon "nfs" (toen deed de Dune dat automatisch via udp) waarbij ik hetzelfde probleem had.
bedankt voor je suggestie,ik ga dit eens uitproberen,staat het standaard trouwens niet op original?

HDMI inderdaad voor het geluid en beeld :) ,naar mijn versterker

• Saxsymbol
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:53
Ik ben van plan een Dune HD max aan te schaffen, maar heb geen enkel idee tot hoeveel TB deze speler ondersteunt. Kan het ook niet op internet vinden. Kan iemand me dit vertellen?

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19:52

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Saxsymbol schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:13:
Ik ben van plan een Dune HD max aan te schaffen, maar heb geen enkel idee tot hoeveel TB deze speler ondersteunt. Kan het ook niet op internet vinden. Kan iemand me dit vertellen?
Even 1 belletje naar http://www.wifimedia.eu/catalog/contact_us.php die kunnen het zo voor je opnoemen denk ik.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Verwijderd

Ze draaien op Linux, en de laatste HDD worden ondersteunt, mits je de firmware van een upgrade voorziet.

Various improvements for working with HDDs:

- Improved handling of GPT-formatted HDDs (so handling of 3TB+ HDDs is
more reliable now).

- Added a possibility to format huge HDDs (3TB+) on Dune. For HDDs
greater than 2TB, GPT partition table is created now. For smaller
HDDs, MBR partition table is used as before.

- Added built-in function of formatting into EXT3 file system.

- Added built-in function of formatting into NTFS file system.

- Improved support for formatting of "Advanced Format" HDDs (using 4KB
physical sector size). Partitions created by Dune are now always
aligned to the boundary of 1MB.

- When creating partitions, convenient labels are assigned to them now:
"data" for user data partitions, and "dune_system_storage" for system
storage partitions.

http://dune-hd.com/firmware/hdmax/

• Saxsymbol
Mijn dank is groot. Weet ik nu dat een 3tb wel zo fijn is en dus mogelijk is.

Verwijderd

Saxsymbol schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:09:
Mijn dank is groot. Weet ik nu dat een 3tb wel zo fijn is en dus mogelijk is.
En de eerste 4TB HDD zijn er,
http://www.tweaktown.com/...k_drive_review/index.html

http://www.storagereview...._xt_first_thoughts_review
;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saxsymbol
Ook interessant. Alleen de 100 euro meerprijs is voor 1 tb extra is net de moeite waard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:52

Ethirty

Who...me?

Ik ben nu al meer dan 2 uur bezig en ik kom er niet uit, hopelijk zien jullie wat ik fout doe.

Heb sinds kort mijn QNAP met daarop in de Multimedia share een map Movies. Het lukt prima om deze map vanaf mijn D1 met de laatste stable (08/2012) via NFS-TCP te benaderen en streamen van allerhande materiaal gaat goed.

Nu heb ik ook een map Yadis aangemaakt in de Multimedia share om wat meer met de advanced modus van Yadis te kunnen doen. Ik kan deze ook benaderen en krijg wel alle thumbs te zien, maar zodra ik er 1 probeer te openen dan krijg ik de error (voorbeeld):
Failed to open URL
URL: nfs-tcp://192.168.35.1:Multimedia/Yadis/00/99/300

Ik krijg dan niet de uitgebreide info te zien.

Via SMB op mijn pc is het pad
[s]\\192.168.35.1\Multimedia\Yadis\00\99\300[/s]
en daarin staan 3 bestanden: background.jpg, dune_folder.txt en icon.aai.

In Yadis onder het pad voor de films heb ik staan:
[s]nfs-tcp://192.168.35.1:/Multimedia/Movies[/s]

Voor zover ik kan opmaken van anderen die problemen hadden om NFS aan de praat te krijgen staat dit goed.

In de dune_folder.txt van betreffende film staat
[s]item.0.media_url=nfs-tcp://192.168.35.1:/Multimedia/Movies/300/300.ISO[/s]
dus dat pad lijkt me ook goed opgebouwd.

Nou lijkt het probleem me dat er een forward-slash mist in de foutmelding. Maar ik kan maar niet vinden waar het weglaten hiervan door veroorzaakt wordt.

Nevermind. De missende slash zat hem in de snelkoppeling naar de Yadis map. Kennelijk maakt dat voor de Dune zelf niet uit, maar wel voor sommige links die je vanuit Yadis gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Ethirty op 24-09-2012 14:50 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:32
zit te twijfelen over een dune, Heb hiervoor een hdx-1000 gehad en daarna een mede8er maar wordt gaar van de laatste en helaas is de hdx-1000 weg gegeven.

De hdx had als extra dat je interne hdd kon benaderen vanaf netwerk en dit kan niet bij mede8er.
Nu weet ik dat de Dune dit ook kan dus dikke plus

alleen mijn vraag de mede8er heeft een al gezien indicator heeft de Dune dit ook? dus dat je kunt zien wat je gekeken hebt? Kijk voornamelijk series nl.
En hoe gaat de dune om met foto mappen waar bv 500 foto in 1 map staat valt hij er over of laat hij het meteen zien?
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35
Ik kan op mijn Dune niet zien wat ik al bekeken heb en wat niet.
Mijn folders zitten vol met door Sickbeard gedownloade series, en subtitles, maar ik moet zelf onthouden waar ik was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
jopie schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:29:
Mijn folders zitten vol met door Sickbeard gedownloade series, en subtitles, maar ik moet zelf onthouden waar ik was gebleven.
ok thanks voor antwoord, wordt dus verder zoeken. vind het namelijk wel een pre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:40
jopie schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:29:
Volgens mij doet Yadis dit netjes voor mij. Hier kan ik sorten op bekeken/onbekeken.
Heb het eigenlijk nooit met series geprobeerd, maar op films werkt dit gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
thefox154 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:37:
[...]

Volgens mij doet Yadis dit netjes voor mij. Hier kan ik sorten op bekeken/onbekeken.
ok hoe moet ik dat voorstellen? je zet dan een filter en dan laat hij alleen niet gezien zien?

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:25

servies

Veni Vidi Servici

thefox154 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:37:
[...]

Tja, het werkt, maar niet automatisch. Je moet zelf in Yadis aangeven dat de film is bekeken en dat is natuurlijk niet wat hij zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
:@ Ik heb weer is problemen met mijn nas icm met mijn Dune (yadis).
Als ik via yadis een serie wil kijken krijg ik de melding
openen van url is mislukt
URL:smb://192.168.0.108/serie/a gifted man/ A gifted man - 1x01 -pilot.mkv

op mijn nas QNap 459 pro II heb ik nfs aan staan.
Bij de eigenschappen van de share staat nfs op no limit

Als ik in yadis kijk dan opent hij de link via:
smb://user:password@192.168.2.30/Film

Ik snap er ff de ballen niet meer van :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 19:02
Je moet dan wel nfs://192.168.2.30/Film gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartiFCT
  • Laatst online: 17-06 16:42
Oh wat overkomt me nu? Stop een gebrande dvd in de m'n Dune Prime en vervolgens slaar ie helemaal vast. opnieuw de Dune opstarten helpt niet, het opstarten duurt overigens erg lang. In het menu geeft ie aan geen optical schijf, de lade gaat niet open via afstansbediening of prime zelf!
Wat is het beste dat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 21:55

rally

Deyterra Consultancy

Zit er een kleine opening in de DVD speler? Als je daar met een rechtgebogen paperclip in drukt dan open je daarmee het ontgrendel mechanisme.

Zo:
http://www.josepino.com/computer/open_cd-dvd_paperclip

[ Voor 18% gewijzigd door rally op 04-10-2012 16:37 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartiFCT
rally schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:36:
Zit er een kleine opening in de DVD speler? Als je daar met een rechtgebogen paperclip in drukt dan open je daarmee het ontgrendel mechanisme.

Zo:
http://www.josepino.com/computer/open_cd-dvd_paperclip
Nee, maar ik kan het klepje wel open krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartiFCT
Nou gelukkig, handmatig de dvd eruit kunnen halen en het lijkt erop dat de lade weer normaal functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Ethirty schreef op zondag 23 september 2012 @ 23:39:
Ik ben nu al meer dan 2 uur bezig en ik kom er niet uit, hopelijk zien jullie wat ik fout doe.

Heb sinds kort mijn QNAP met daarop in de Multimedia share een map Movies. Het lukt prima om deze map vanaf mijn D1 met de laatste stable (08/2012) via NFS-TCP te benaderen en streamen van allerhande materiaal gaat goed.

Nu heb ik ook een map Yadis aangemaakt in de Multimedia share om wat meer met de advanced modus van Yadis te kunnen doen. Ik kan deze ook benaderen en krijg wel alle thumbs te zien, maar zodra ik er 1 probeer te openen dan krijg ik de error (voorbeeld):

[...]

Ik krijg dan niet de uitgebreide info te zien.

Via SMB op mijn pc is het pad
[s]\\192.168.35.1\Multimedia\Yadis\00\99\300[/s]
en daarin staan 3 bestanden: background.jpg, dune_folder.txt en icon.aai.

In Yadis onder het pad voor de films heb ik staan:
[s]nfs-tcp://192.168.35.1:/Multimedia/Movies[/s]

Voor zover ik kan opmaken van anderen die problemen hadden om NFS aan de praat te krijgen staat dit goed.

In de dune_folder.txt van betreffende film staat
[s]item.0.media_url=nfs-tcp://192.168.35.1:/Multimedia/Movies/300/300.ISO[/s]
dus dat pad lijkt me ook goed opgebouwd.

Nou lijkt het probleem me dat er een forward-slash mist in de foutmelding. Maar ik kan maar niet vinden waar het weglaten hiervan door veroorzaakt wordt.

Nevermind. De missende slash zat hem in de snelkoppeling naar de Yadis map. Kennelijk maakt dat voor de Dune zelf niet uit, maar wel voor sommige links die je vanuit Yadis gebruikt.
Ethirty,

om welke forward slash ging het?
Ik heb hier ook problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 15:34
Renegade666 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:27:
Hebben meer mensen last om fatsoenlijk een bluray (fysieke schijf) af te spelen met de laatste firmware? Bij mij stotterd het veel, geluid valt weg, en de bitrate schommelt gigantisch. Soms wel tot 75 mbps en zakt vervolgrns weer naar 0 mbps. Dit gebeurd bij min prime 3.0.
Ik heb er ook last van bij ISO's ... teruggaan van de laatste firmware naar de laatste beta-firmware werkt niet .. van 't weekend eens kijken of verder teruggaan verbetering brengt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb dat probleem ook, en het valt me erg tegen eigenlijk in zijn algemeenheid: dat ze met firmware updates werken juich ik toe maar een basisfunctie als een Bluray schijfje afspelen moet toch in 1x goed kunnen zijn?

Ik hoor graag van je welke firmware goed werkt uiteindelijk...

[ Voor 13% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 05-10-2012 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Als ik de firmware update, verdwijnen mijn handmatig ingestelde sources dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die blijven, althans hier is dat het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
  • Laatst online: 31-08 18:03
Hallo allemaal,

Sinds een tijdje willen sommige VIDEO_TS mappen met daarin de VOB bestanden niet meer spelen (Prime 3.0). Alle andere bestanden en formaten (ISO, MKV, BR e.d.) spelen prima en ook andere VIDEO_TS mappen doen het gewoon.
Het gaat voornamelijk om tekenfilms: Cars, Toy Story e.d. voor de kids. Niet werkende bestanden al een keer opnieuw van het net afgehaald maar geen resultaat, ook 4 firmware versies terug gegaan maar dit is ook geen oplossing. Nu weer op de laatste FW versie.

Heeft iemand anders misschien dezelfde problemen en/of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:59
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:12:
Ik heb dat probleem ook, en het valt me erg tegen eigenlijk in zijn algemeenheid: dat ze met firmware updates werken juich ik toe maar een basisfunctie als een Bluray schijfje afspelen moet toch in 1x goed kunnen zijn?

In mijn ogen, maar dat heb ik al vaker aangegeven zouden ze de BD security updates sneller en los van de firmware moeten mee geven. Maar aangezien ze nergens naar luisteren zal dat ook nooit gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:12:
Ik heb afgelopen weekend geen problemen :) meer ondervonden na installatie van de twee-naar-laatste firmware ... firmware 120531_2200_beta geeft bij mij nu geen problemen meer mbt stotterend geluid icm BluRay-iso's

[ Voor 46% gewijzigd door Robocom op 08-10-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:44
Ik gebruik Yadis maar vaak als ik een videao/serie wil kijken kan hij het pad niet meer vinden. Dan moet ik handmatig naaar de map op de NAS toe. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft freeware, met alle nukken die er bij horen, het werk hier ook nooit perfect, en zal het ook niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:01
Ik heb er hier nog nooit problemen mee gehad. Als hij het pad niet kan vinden vermoed ik toch dat er iets verkeerd staat bij die instellingen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Hebben meer mensen er last dat ,de dune d1 moeilijk doet met recente films?

Ik heb een externe hdd via usb aan de dune gehangen,maar dat geeft dezelfde problemen op precies dezelfde punten in de film hapert ie elke keer,erg vervelend!.

Net zoals via het netwerkstreamen,buffer problemen en dus haperingen in beeld en geluid.

Het heeft dus echt met de dune zelf te maken,maar ik heb geen idee wat ik er nog aan kan doen.
Let wel dit gebeurt alleen met blu ray iso's in combinatie met hd audio!!!

Iemand die ook gehad heeft en weten op te lossen????
Anders zie ik genoodzaakt om eem rma aan te vragen denk ik...

[ Voor 23% gewijzigd door freaky35 op 17-10-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
freaky35 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:40:
Let wel dit gebeurt alleen met blu ray iso's in combinatie met hd audio!!!

Iemand die ook gehad heeft en weten op te lossen????Anders zie ik genoodzaakd om eem rma aan te vragen denk ik...
Andere firmware-versie geprobeerd? Ik had op mijn HD Max ook last van wegvallend geluid bij BluRay ISO's en ben twee firmware's terug gegaan (zie hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Robocom schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:33:
[...]

Ik heb afgelopen weekend geen problemen :) meer ondervonden na installatie van de twee-naar-laatste firmware ... firmware 120531_2200_beta geeft bij mij nu geen problemen meer mbt stotterend geluid icm BluRay-iso's
Dank! Gaan we die ook eens proberen :) bij mij ging het trouwens niet mis bij ISO's (niet getest) maar gewoon originele Blu Ray schijfjes (o.a. Prison Break).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Robocom schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:01:
[...]
Andere firmware-versie geprobeerd? Ik had op mijn HD Max ook last van wegvallend geluid bij BluRay ISO's en ben twee firmware's terug gegaan (zie hierboven)
yes,die firmware heb ik ook geprobeerd.

Echter helaas hetzelfde probleem,met hd geluid samen gaat het nog steeds mis met die firmware.
Helaas wel,ik had gehoopt dat dat ook de oplossing voor mijn probleem zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijn digitale camera een filmpje gemaakt en als ik hem dan op mijn pc afspeel werkt het beeld en geluid prima.
Maar zodra ik heb bestand (avi) op mijn Dune D1 HD zet dan is het geluid weg.

Iemand een idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@santhos03 Het ligt aan je videobestand. Probeer het videotje eens om te zetten naar een codec + instelling welke goed door de Dune wordt ondersteund.
Pagina: 1 ... 50 ... 72 Laatste