PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
Wat bedoel je met codec + instelling?WBT schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:55:
@santhos03 Het ligt aan je videobestand. Probeer het videotje eens om te zetten naar een codec + instelling welke goed door de Dune wordt ondersteund.
Ik ben maar een leek...
Ter info: series en films (avi-bestanden) die werken prima.
http://dune-hd.com/firmware/
AccuWeather werkt nu ook eindelijk
Ooja de widget met de temparatuur werkt bij mij nog niet helaas die deed het niet meer sinds 120815_2150 geloof ik
[ Voor 27% gewijzigd door pimpimmers op 27-10-2012 02:13 . Reden: widget ]
Verwijderd
Dat hoeft voor Dune toch geen belemmering te zijn? De allereerste spelers draaien nog steeds op dezelfde firmwareversie als de huidige modellen.Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:30:
Minor update, denk zo een beetje dat ze aan het uifazeren zijn, en er een een nieuwe generatie players aankomt
Ik zie er niets over staan in de changelogs, maar kunnen al die vervelende flashapps in deze firmware wel van het homescreen verborgen worden? Anders blijf ik nog lekker op oude firmware zitten. Ik wil een mediaspeler, geen Social Mediaspeler...
Voor zover ik kan zien is er uiterlijk niets veranderd althans ik had altijd al geen flashapps op het homescreen en die staan er na de update ook niet ( Dune HD smart H1 ).Xander schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:49:
Ik zie er niets over staan in de changelogs, maar kunnen al die vervelende flashapps in deze firmware wel van het homescreen verborgen worden? Anders blijf ik nog lekker op oude firmware zitten. Ik wil een mediaspeler, geen Social Mediaspeler...
Eerlijk gezegd let ik nooit op dat weather widget omdat ik mijn mediaplayer gebruik om films te kijken en niet naar het weerNerdwebber schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:27:
Na de nieuwe firmware update werkt bij mij het weather widget ook niet meer!
Verwijderd
Ik ben sinds kort in het bezit van een Dune smart D1. Deze draaid op de laatste firmware.
Als ik de resolutie instel op 1080P gaat het beeld af en toe knipperen. Ik heb al van alles geprobeerd, maar het beeld blijft knipperen. De aangesloten tv is net nieuw (lg) met een monster hdmi kabel.
Heeft iemand een oplosssing?
Ik bedoel dus Facebook, Twitter, Accuweather, Games enzo. Die kon ik met de vorige stable firmware niet verbergen en da's nogal vervelend als je er totaal geen behoefte aan hebt...Roel1966 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:03:
[...]
Voor zover ik kan zien is er uiterlijk niets veranderd althans ik had altijd al geen flashapps op het homescreen en die staan er na de update ook niet ( Dune HD smart H1 ).
Tja, als eigenaar van een Monster-kabel wil je dit natuurlijk niet horen, maar symptonen als dit zijn bij mij altijd weggegaan met een andere kabel. Misschien produceert Monster af en toe ook DOA's.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:27:
Beste lezers,
Ik ben sinds kort in het bezit van een Dune smart D1. Deze draaid op de laatste firmware.
Als ik de resolutie instel op 1080P gaat het beeld af en toe knipperen. Ik heb al van alles geprobeerd, maar het beeld blijft knipperen. De aangesloten tv is net nieuw (lg) met een monster hdmi kabel.
Verwijderd
Als ik dit zo lees vraag ik mij af of je tv wel 1080P ondersteund wanneer de hdmi kabel verder in orde is, of je kan ook eens kijken naar het aantal Hz ( 24, 50 of 60 ) en daarmee even experimenteren. Ook natuurlijk even met diverse films uitproberen en helpt dat niet dan even de Dune op een andere tv proberen.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:27:
Beste lezers,
Ergens bij instellingen ( weet het even niet uit het hoofd ) kan je dat instellen welke gadgets je wel of niet op het hoofdscherm wilt zien. Althans zo heb ik het eigenlijk bij alle firmware's gedaan en bij mij blijven ze gelukkig weg want ik hoef die dingen ook niet.Xander schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:12:
Ik bedoel dus Facebook, Twitter, Accuweather, Games enzo. Die kon ik met de vorige stable firmware niet verbergen en da's nogal vervelend als je er totaal geen behoefte aan hebt...
[ Voor 26% gewijzigd door Roel1966 op 28-10-2012 16:28 ]
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door MrX_Cuci op 29-10-2012 21:21 ]
Verwijderd
Mag ik je een tip geven: schaf een NAS aan, bijv. een Synlogy.Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:30:
Beste mensen, ik heb meerdere Dunes spelend. Een Dune Smart D1 met interne 2TB schijf, een Dune Center met interne 1TB schijf, een Dune TV101 met externe 1TB schijf. De Smart D1 zit draadloos aangesloten op mijn netwerk, evenals de Center en de TV101 bedraad rechtstreeks op mijn router. Nu wil ik de Dunes elkaars bestanden laten afspelen en als ik netwerkmappen maak via SMB stottert en hakkelt alles op alles. Het is me wel gelukt mijn Dunes via NFS bestanden vanaf mijn Mac te laten spelen en dan gaat echt alles, tot mkv bestanden op 30-40mbit/s als een zonnetje. Hoe fix ik dit via NFS voor de Dunes onderling? Wat ik ook probeer, ik krijg de melding "netwerk niet toegankelijk". Alvast bedankt voor de info.
Op 1 plek je bestanden, werkt echt perfect!
Of een server (home server) waar je iets meer kan aanpassen.wezep schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:21:
[...]
Mag ik je een tip geven: schaf een NAS aan, bijv. een Synlogy.
Op 1 plek je bestanden, werkt echt perfect!
gebruik zelf Windows home server 2011 en Dune D1 +yadis. En het werkt gewoon fantastisch!
Stream alle bestanden vanaf me server zonder enig happer . Dit kan ik zeker aanraden maar een nas is natuurlijk ook zeker geen slechte optie.
Verwijderd
Overigens schiet mij nu te binnen dat ik voorheen een 2 TB harddisk in de Dune H1 had zitten en toen wel gewoon via de Mede8er bestanden kon afspelen vanaf de harddisk van de Dune. Dit allemaal via het thuisnetwerk met Gigabit lijnen en gigabit router dus in principe moet het wel kunnen.
[ Voor 33% gewijzigd door Roel1966 op 30-10-2012 19:16 ]
Qnap of Synology maakt fantastische Nassen met veel mogelijkheden.
Behalve vorige week, toen een paar cd's geript en op de nas gezet. Na ongeveer 20 seconden speeltijd liep de tijd door maar de muziek stopte. Films haperden ook. Instellingen waren goed, dacht ik, en verder had ik niks veranderd wat de boel in de war kon schoppen, behalve dat ik er een web io had bijgeprikt op de switch. Toen ging het slecht met de datastroom. Film ging 3 a 4 minuten goed, daarna geen datastroom meer. Te zien op tv via de i op de afstandbediening.
Oplossing was simpel, stiekem de web io en de Dune D1 handmatig hetzelfde ip adres gegeven. Veel met beiden gedaan maar nooit samen in het netwerk gehangen, tot vorige week.
"dit verhaal is puur informatief"

Ik heb hier ook meerdere apparaten die een ip adres krijgen via de router, mac adres ingesteld.Athome schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:41:
Daarom adressen via DHCP (Router) uitgedeeld en deze daarna gereserveerd in de router. Jouw probleem komt dus niet voor maar toch vaste adressen.
Maar niet allemaal. Het moet natuurlijk niet te makkelijk worden. Ik moet er wel wat voor doen.
Heb ongeveer 15 apparaten met een ip adres, zou het ook eens kunnen opschrijven natuurlijk
Van de week Windows 7 op de PC vervangen door Windows 8.
Net zoals met Windows 7 in Windows 8 alle benodigde mappen zichtbaar gemaakt voor yaDIS en de HD Max. Dat werkt allemaal. Maar als ik nu met de netwerkverkenner van de HD Max iets op wil zoeken in diezelfde mappen, krijg ik geen mappen meer te zien. Werkgroep, machtigingen, alles staat goed. Als ik even check via \\PC is ook alles gedeeld op de PC, maar de HD Max ziet ze niet, maar ze zijn wel toegankelijk, want yaDIS kan de bestanden vinden en afspelen.
Zie ik iets over het hoofd? Na 3 dagen klungelen ben ik het wel even zat.
[ Voor 61% gewijzigd door CreativeS op 02-11-2012 15:28 ]
De niet (goed) werkende netwerkverkenner is voor mij enige echte mankement van de Dune spelers
[ Voor 18% gewijzigd door Athome op 02-11-2012 18:29 ]
Edit:
Vriendin zat op de bank met de iPad "stiekem" wat dingen op te zoeken en ineens hoor ik het toverwoord, waarbij ik gelijk aan jouw reactie moest denken Athome.
Snelkoppelingen.
Het is opgelost!
Bedankt.
[ Voor 39% gewijzigd door CreativeS op 02-11-2012 21:06 ]
De iritatie die het oplevert iedere keer wanneer we een Disney BD in de drive stoppen is gewoon te groot.
Sommige doen het wel. Nu ook weer 2 nieuwe gekocht. Aristokatten en de reddertjes.
De eerste krijgt een I/O foutmelding en de tweede doet het na lang laden. Daarnaast het lange laden van alle BD's is toch wel heel vervelend.
Nu maar eens kijken naar een goede vervanger voor de Prime 3.0.
Weet nog niet of er nieuwe binnenkort komen, want op zich vind ik het niet zo heel erg om daar nog op te wachten. Het netwerkt gedeelte wat mijn vrouw ook al aan gaf, is gewoon perfect. Ik heb nog niets gehad wat niet goed draait op grotere FHD films na waar de server ineens het idee krijgt om bestanden te gaan verdelen over de schijven.
Binnenkort gaat de prime op V&A. Nog geen idee wat betreft de prijs omdat ik ook al een Max zag staan voor 300 nog iets.
Of gaat rippen van Bluray niet zo simpel als DVD?
Daarnaast had ik dan op dat moment beter een Base kunnen kopen ipv een Prime.
Wil de Prime vervangen voor de andere Dune speler (kleiner ook) en daarnaast een goede BD / 3DBD speler voor de toekomst.
Naast mijn Prime ook nog een losse BD-speler is zonde van de ruimte. Kan er beter iemand anders blij van worden toch.
Maakt kwa gebruik eigenlijk niets uit.
Het ging me er vooral om dat je bij zult moeten betalen om een nieuwe Dune te nemen, wat dan waarschijnlijk de 301 zal worden. Maar hij is dan wel kleiner.
Maar daar aim ik wel op.
301 is 179 geloof ik en een BD-speler los zit ik ook rond de 100 euro al dan niet meer, maar dat is niet zo erg.
Is er een verschil tussen de HD Smart D1 en de TV301?
Zie dat die laatste 1Gb netwerk aansluiting heeft, maar dat de Smart dan weer meer geluidsmogelijkheden heeft? Of is dat gewoon een fout van de pricewatch.
[ Voor 29% gewijzigd door Arunia op 05-11-2012 12:13 ]
De 101 en 301 zijn gelijk aan elkaar. De 301 kan intern een HDD (2,5") hebben, de 101 niet.
De Smart D1 heeft volledige ondersteuning voor Blu-Ray (menu's, java, etc). De 301/101 alleen voor BD-Lite
De Smart heeft meer aansluitingen die zijn alleen interessant als je alles analoog aan wilt sluiten. Qua Passtrough zijn ze gelijk en qua decoding heeft de Smart volgens mij ondersteuning voor Dolby True-HD en de 101/301 niet.
Het menu van de spelers zijn helemaal gelijk.
Ik weet niet of de Gb aansluiting van de 301 wel naar behoren werkt. Voor streamen is Gb niet nodig daar voldoet 100 Mbit ook nog steeds.
Op details zijn er dus verschillen maar bij het gros van de bestanden zal je deze verschillen niet merken.
Na jouw tekst gelezen te hebben, zou ik eerder voor de Smart gaan. Dit vanwege het menu gedeelte mocht ik toch BD's gaan rippen.
De Duo en Max zijn zeker hele aparte producten. Voor mij eigenlijk (zeker ook omdat ze een stuk duurder zijn) geen keuze.
Even een kick hiervan, is dit inmiddels al opgelost? Ik heb er ook al vele weken last van......Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:55:
Ik heb het probleem hier wel meer voorbij zien komen, maar nog geen echte oplossing geloof ik. Ik heb een aantal films in mkv en avi formaat met externe ondertiteling, maar wat ik ook doe, ik krijg de ondertiteling niet aan de praat. Ik heb alle instellingen van voorkeuren al geprobeerd, maar dat hoort er ook niet toe te doen, dat zijn alleen de "wat doe ik standaard als een film aangezet wordt" voorkeuren; deze ondertitelingen krijg ik niet eens te zien in het pop-up menu, hij zegt gewoon "subtitles off" en geen mogelijkheid om iets aan te zetten. De ondertitelingsbestanden geef ik exact dezelfde naam (hoofdletters and all) als het video bestand. Helpt ook niet.
Dit wordt een beetje frustrerend. Iemand enig idee wat ik kan proberen?
De ingebakken srt/sub ziet ie wel, maar het srt bestandje met Nederlandse ondertiteling pakt hij niet. Is toch zowat de basisfunctionaliteit, krijg je updates, doet dit het niet meer......
Edit: ook al gedowngrade naar een firmware uit maart, helpt ook niet. Fabriekinstellingen herstelt, ook geen effect.
[ Voor 4% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 05-11-2012 21:23 ]
Ik heb nog nooit sub problemen gehad met mijn Prime en 53D Lite.
probeer ze anders eens de naam 1.avi en 1.srt te geven, dan weet je zeker dat het niet aan de naam ligt.
En plaats ze anders eens voor de zekerheid op een stickje.
Is het toevallig een DLNA share waar je het afhaalt? Daar lees ik wel eens problemen over, dat subs niet meegezonden worden. Dan ligt het ook (naar mijn idee) niet aan de Dune, maar aan de DLNA server die ze negeert of niet kent.
Edit: volgens mij ligt het aan het upnp protocol?
[ Voor 23% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 05-11-2012 21:59 ]
Maak gebruik van NFS over TCP en dan zullen zelfs volledige Blu-Ray rips een makkie zijn.
O: dat had iemand inmiddels al gepost...
[ Voor 15% gewijzigd door jopie op 05-11-2012 22:08 . Reden: iemand had al gepost. ]
http://dune-hd.com/eng/support/technical_support
Hier kun je dus ook je vragen kwijt.
Vanavond maar eens een log aanmaken met mijn disney problemen en dan deze naar ze toe sturen.
Ben benieuwd wat ze zeggen.
- Drobanir
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 01-10 12:03
:strip_icc():strip_exif()/u/12330/dnangel_70.jpg?f=community)
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
Daarnaast heb ik wel iets gezien over een dune mediaspeler die zo groot is als een USB stick. Is daar al meer over bekend?
[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 08-11-2012 13:29 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik heb een Popcorn C-300 gehad. Na 8 maanden verkocht wat een ellende apparaat.Bigg Balls schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:38:
Ik ben ook wel benieuwd. Zag vandaag een filmpje over de popcorn hour 400 en die sprak mij erg aan. Opzich ben ik tevreden over mijn dune alleen mis ik de full HD 3D weergave en gigabit zou ook geen overbodige luxe zijn.
Heb nu 5 maanden een Dune D1 en vind hem geweldig. Voor mij nooit meer een Popcorn.
Hij liep vaak vast heel veel dingen werkten niet en updates kwamen niet uit heb een halfjaar moeten wachten terwijl er heel veel problemen waren. En als die vast liep had je hem ook niet zomaar weer aan de praat. Ik was soms wel 15-25 minuten kwijt dat totdat die weer normaal werkte. HD afspelen kon je beter gewoon niet proberen.
Maar even een vraag Ik heb de D1 en wil nog een B1 erbij kopen is de blu-ray versie een beetje goed? Maakt de speler ook veel lawaai? En speelt die alles goed af?
Ik heb ook een PS3 "Fat" staan maar die maakt te veel lawaai.
Ik wou eigenlijk wacht op de nieuwe Dune maar daar hoor je maar weinig over dat kan nog lang duren denk ik, en wil toch denk ik dit jaar nog een blu-ray versie erbij.
Verwijderd
Recentelijk zijn er wat nieuwe ontwikkelingen. HDI heeft op hun website onder http://dune-hd.com/firmware/mobile_apps/ een tweetal tools gepubliceerd om interactie te plegen met mobiele devices. De Remote Control –applicatie is daarvan de meest interessante:
This application allows to use the content browser feature in "Dune HD RC" application for iOS devices (browse and remotely launch playback of media content stored on Dune HD device).
To install this application onto Dune HD device: download the .ZIP file, put it onto USB flash drive, attach the USB flash drive to Dune HD unit, and "launch" the .ZIP file from the file browser.
Na installatie draait er een servertje op je Dune dat interacteert met de app “Dune HD RC” op iOS-apparaten. Vanaf deze app kun je nu je muziek besturen. Deze app heeft echter nog wel zijn beperkingen. Het ziet alleen de muziek dat op de Dune zelf aanwezig is en herkent geen netwerk-shares zoals NAS-servers. Ook worden covers niet weergegeven en kunnen alleen individuele nummers worden afgespeeld. De mogelijkheid van het afspelen van m3u-lijsten heb ik niet onderzocht. Het is een eerste poging van HDI zelf om de omissies in hun interface te lijf te gaan.
Een tweede ontwikkeling lijkt interessanter. Een groepje fanatieke Russische programmeurs (je Dune is van Russische makelij en daar vinden dan ook de meeste ontwikkelingen plaats) benaderen de gebrekkige interface vanuit een ander perspectief. Zij benaderen de Dune vanuit de IP-besturingsmogelijkheden. Zij hebben een dsf ontwikkeld (http://duneextendrc.bagizov.ru/download.php?file_name=dune_install ) met de naam Dune ExtendRC. De dsf installeer je op je Dune waarna je deze verder met rust kunt laten. De muziekaansturing geschiedt namelijk vanuit een webbrowser. Dit maakt de tool dan ook device-onafhankelijk.
In een browser geef je het IP-adres van je Dune in, gevolgd door ‘/rc’ dus bijvoorbeeld: ‘192.1.168.10/rc’. Je ziet een eenvoudige interface met twee rijen tabbladen. Maar deze interface biedt wel de mogelijkheid netwerk-shares te benaderen, covers weer te geven en volledige directories af te spelen.
- Drobanir
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 01-10 12:03
:strip_icc():strip_exif()/u/12330/dnangel_70.jpg?f=community)
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
Wanneer je Disney BD's wilt bekijken, dan kun je best tegen problemen aan lopen. Vaak met de nieuwere.pimpimmers schreef op zondag 11 november 2012 @ 02:48:
[...]
Maar even een vraag Ik heb de D1 en wil nog een B1 erbij kopen is de blu-ray versie een beetje goed? Maakt de speler ook veel lawaai? En speelt die alles goed af?
Ik heb ook een PS3 "Fat" staan maar die maakt te veel lawaai.
Ik wou eigenlijk wacht op de nieuwe Dune maar daar hoor je maar weinig over dat kan nog lang duren denk ik, en wil toch denk ik dit jaar nog een blu-ray versie erbij.
Maar voor de rest heb ik nu weinig problemen met BD's. Ja, laatst bij het installeren van BD Live spul. Dan loopt hij daarna vast, maar opnieuw starten, dan werkt het wel zonder problemen.
Verwijderd
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2012 17:31 . Reden: Dubbel gepost ]
Verwijderd
Neen, weinig, maar het Russisch forum (nu 14 pagina's) is met goede wil (en Google Translate) wel te volgen.Drobanir schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:20:
Dat Dune ExtendRC klinkt veelbelovend. Ik zou er iets meer over willen lezen (al dan niet met behulp van Google translate) maar behalve de download is er op http://duneextendrc.bagizov.ru/ weinig te vinden. Staat er soms ergens anders iets, b.v. op MPC?
Ik heb alle instellingen nagelopen. Wat zie ik over het hoofd?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Voorbeelden:
Bandits: IMDB: Bandits (2001)
Yadis selecteert deze IMDB: Bandits (1997)
Anonymous: IMDB: Anonymous (2011)
Yadis selecteert deze IMDB: Anonymous (2004)
X-men: first class, bij deze film krijg ik geen resultaat, zelfs niet als ik hem handmatig zoek. Momenteel heb ik deze nog gewoon op de Dune staan, met dus de "Yadis" informatie van een half jaar geleden, toen vond Yadis hem wel gewoon.
Verwijderd
http://zappiti.com/
Die eerste twee zijn op zich niet zo vreemd dat hij de verkeerde film vind.Ccc schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:58:
Daar ben ik bekent mee. De eerste keer dat dus yadis liet zoeken (een half jaar geleden), had ik inderdaad een aantal films die hij niet accepteerde en heb toen zoals jij adviseert verschillende websites doorgenomen en alle bestandsnamen aangepast. Sindsdien heb ik yadis 2x opnieuw laten draaien ivm een herinstallatie van mijn pc. Zo ook gister, alleen sinds gister vind hij bij driekwart een andere film.
Voorbeelden:
Bandits: IMDB: Bandits (2001)
Yadis selecteert deze IMDB: Bandits (1997)
Anonymous: IMDB: Anonymous (2011)
Yadis selecteert deze IMDB: Anonymous (2004)
X-men: first class, bij deze film krijg ik geen resultaat, zelfs niet als ik hem handmatig zoek. Momenteel heb ik deze nog gewoon op de Dune staan, met dus de "Yadis" informatie van een half jaar geleden, toen vond Yadis hem wel gewoon.
Hij pakt dan tegenwoordig waarschijnlijk de oudste.
Alhoewel ik bij Frankenweenie uit 1984 juist heb dat hij de laatste pakt.
Xmen zou je eens gewoon op kunnen zoeken of op imdb dat nummer invoeren in yaDIS.
Verwijderd
Voor X-men first class heb ik het een en ander al geprobeerd. Helaas zonder resultaat.
Er worden hierboven nu 2 andere film managers genoemd, echter ik heb altijd begrepen dat Yadis het stabielste en beste is?
Wellicht dat het met DuneRemote ook werkt, maar goed. Ziet er erg goed en uitgebreid uit.
Dan zoek je toch op minder trefwoorden?Ccc schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:52:Dat verklaard een hoop als dat verandert is.
Voor X-men first class heb ik het een en ander al geprobeerd. Helaas zonder resultaat.
X-Men First Class werd in eerste instantie hier ook niet gevonden. Beetje "spelen" met de trefwoorden via "Veranderen" en wordt dan toch wel gevonden. Hawaii Five-0 is ook zo'n geval. Vaak pakt hij de oude serie. Beetje spelen en de juiste is echt wel te vinden. In het ergste geval maak je zelf een blad. Zoals bijvoorbeeld Queen Hungarian Rhapsody. Je kunt het altijd netjes maken.
[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 13-11-2012 12:01 ]
Op http://www.themoviedb.org gebruik dezelfde zoektermen zonder resultaat. Alleen als ik de volledige naam intik met de dubbele punt vind hij hem, echter deze mogelijkheid heb ik niet om in de bestandsnaam te zetten. Via yadis appart toevoegen levert ook niks op.
Iemand een idee?
Hier schrik ik van. Is Fred-L er mee gestopt?Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:19:
I met Yadis is het om de haverklap "troubles" en de maker heeft er ook blijkbaar het bijltje bij neergelegd.
Komen er geen updates meer van YaDis?
Hij heeft zich volgens mij al enige tijd niet laten zien op MPCClub.com.Nerdwebber schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:48:
[...]
Hier schrik ik van. Is Fred-L er mee gestopt?
Komen er geen updates meer van YaDis?
Daarbij heeft volgens mij zijn prive leven hem ingehaald. Dus kan het zo zijn dat er of over hele lange tijd iets komt of nooit meer.
De updates zijn wat dat betreft al erg lang geleden.
ALs ik op de site zoek op "Xmen" zonder streepje dan vind ik hem wel. Probeer dat eens vanuit YaDIS?Ccc schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:41:
Als ik op X-men zoek vind ik alleen X-men en voor de rest niks.
Op http://www.themoviedb.org gebruik dezelfde zoektermen zonder resultaat. Alleen als ik de volledige naam intik met de dubbele punt vind hij hem, echter deze mogelijkheid heb ik niet om in de bestandsnaam te zetten. Via yadis appart toevoegen levert ook niks op.
Jammer, want ik ben erg tevreden over YaDis. Misschien dat hij rond de kerstdagen weer met een een update komt, net als voorgaande jaren.Arunia schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:05:
[...]
Hij heeft zich volgens mij al enige tijd niet laten zien op MPCClub.com.
Daarbij heeft volgens mij zijn prive leven hem ingehaald. Dus kan het zo zijn dat er of over hele lange tijd iets komt of nooit meer.
De updates zijn wat dat betreft al erg lang geleden.
Zie hier: http://yadis.whisperingvault.net/projects/yadis/roadmap
Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)
Bedankt voor je reactieArunia schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:30:
[...]
Wanneer je Disney BD's wilt bekijken, dan kun je best tegen problemen aan lopen. Vaak met de nieuwere.
Maar voor de rest heb ik nu weinig problemen met BD's. Ja, laatst bij het installeren van BD Live spul. Dan loopt hij daarna vast, maar opnieuw starten, dan werkt het wel zonder problemen.
Disney BD's bekijk ik niet dus dat scheelt.
Ik heb de Friends serie op BD gekocht die wil ik gaan kijken. Maar heb nog even de tijd, ben eerst nog met een ander serie bezig en daarna heb ik nog iets anders op het programma dus kan het nog even uit stellen.
Tegen die tijd is die misschien iets goedkoper of is er heeeel misschien wel de nieuwe Dune uit.
Verwijderd
Nu wil ik naar een film kijken maar krijg de ondertitels niet bij de film.
Ondertitels hebben dezelfde naam dan de film ,.....
Wat zou het probleem kunnen zijn ?
Hoe ben je met het registreren omgegaan?Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:19:
Ik hen ondertussen Yadis links laten liggen, en een (gratis) licentie genomen op zappiti, en nu eindelijk een goed werkende en stabiele film manager voor de Dune, met Yadis is het om de haverklap "troubles" en de maker heeft er ook blijkbaar het bijltje bij neergelegd.
je moet een scan maken van je aankoopbon van je dune????
sorry maar met de Dune speel je nou niet echt de legaalste dingen af en om me dan te reggen voel ik me niet echt toe geroepen...
Programma werkt wel aardig als je om de taalfouten heen leest dan;)
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Hoe benader je de film? Als het via DLNA is komen de ondertitels niet mee.Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:08:
Ik heb me vandaag een Dune HD Lite 53D aangeschaft.
Nu wil ik naar een film kijken maar krijg de ondertitels niet bij de film.
Ondertitels hebben dezelfde naam dan de film ,.....
Wat zou het probleem kunnen zijn ?
Echter is de wall maar voor de helft gevuld. Alsof de helft niet wordt geexporteerd. Ook is de optie tv shows verdwenen.
Hoe los ik dit op? Heb nog nooit problemen gehad met yadis, pas nu ik geupgrade heb naar 2.2.
Downloaden van een film is gewoon legaal hoor ook al is de bron illegaalDRuw schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:46:
[...]
Hoe ben je met het registreren omgegaan?
sorry maar met de Dune speel je nou niet echt de legaalste dingen af en om me dan te reggen voel ik me niet echt toe geroepen...
Dus maak je niet druk.
Thanks.
Verwijderd
Eerst Zappiti installeren,je factuur naar Zappiti doormailen,je zal kort nadien een mail terug krijgen dat je registratie aanvaard is, en zappiti terug opstarten, alle functies zullen automatisch werken.DRuw schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:46:
[...]
Hoe ben je met het registreren omgegaan?
Weet niet wat jij uitspookt op je dune, maar hier is alles in orde, downloaden toe maar, ik heb een Quadro Satt installatie die genoeg mogelijkheden bied.
But, who cares.
Maargoed, ben ook met yaDIS aan het kijken en ze werken beiden wel vind ik (ik zie nog niet echt de meerwaarde van zappiti over yaDIS op dit moment)..
We 1 vraagje: ik heb een 40" TV waar ik een aardig stukje vanaf zit.. is het aantal dvd hoesjes wat je te zien krijg ergens aan te passen?
Ze zijn dermate klein dat ik de titel niet kan zien... of een optie dat je een lijst krijgt met het hoesje en daarnaast de titel en dan 4 onder elkaar ofzo (ik verzin maar wat..)
TNX!
Ik heb mij gisteren ook geregistreerd bij Zappiti maar ik heb ook geen kopie van de factuur meegestuurd.DRuw schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:01:
Ja mijn dune is al even geleden gekocht en ik denk niet dat ik die factuur nog heb... beetje apart vind ik het ook dat ze hierom vragen eerlijk gezegd...
Vandaag kreeg ik een mail van Zappiti met een antwoord ""Congratulations, your application for registration has been validated by HD LAND !".
Krijg alleen de films nog niet in het programma maar dat zie ik dan wel weer.
Verwijderd
Is er gekomen omdat fransen hun Dune in het buitenland kochten, ja een beetje rare manier van hun.
Ja, dat is aan te passen in het xml bestand in de yaDIS map.DRuw schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:01:
Ja mijn dune is al even geleden gekocht en ik denk niet dat ik die factuur nog heb... beetje apart vind ik het ook dat ze hierom vragen eerlijk gezegd...
Maargoed, ben ook met yaDIS aan het kijken en ze werken beiden wel vind ik (ik zie nog niet echt de meerwaarde van zappiti over yaDIS op dit moment)..
We 1 vraagje: ik heb een 40" TV waar ik een aardig stukje vanaf zit.. is het aantal dvd hoesjes wat je te zien krijg ergens aan te passen?
Ze zijn dermate klein dat ik de titel niet kan zien... of een optie dat je een lijst krijgt met het hoesje en daarnaast de titel en dan 4 onder elkaar ofzo (ik verzin maar wat..)
TNX!
Dit heb ik eerder in dit topic of het vorige en op MPCClub.com gepost hoe ik het toen had.
2 banners naast elkaar en een paar onder elkaar voor series en voor films ook wat minder.
Bij mij werkte de snelkoppeling eerst ook. Nu zie ik alleen nog maar de eerste map op de gedeelde schijf. Heb ook al van alles zitten te dokteren met machtigingen en eigenaars etc., maar ik kom er (tot nu toe) niet meer uit. Draai ook op Windows 8. Snap er geen k.... meer van.Athome schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:27:
Met de netwerkverkenner in de Dune kan bijna niemand toegang krijgen op het netwerk. Mijn advies: Vergeet die functie en maak gewoon snelkoppelingen naar Shares in het hoofdscherm. Deze werken wel naar behoren
De niet (goed) werkende netwerkverkenner is voor mij enige echte mankement van de Dune spelers
Verwijderd
Ik heb gezien dat er wel wat jukebox-applicaties bestaan, zoals Muzicnizer, maar werkt alleen i.c.m. Windows... Zijn er geen goede alternatieven voor OS X? Ik heb weinig trek om de interface zelf te gaan maken met behulp van allerlei editing-programma's eigenlijk...
Ik ben nogal een audiofiel en heb al mijn muziek in FLAC geript. Een fraaie interface zou de Dune bijna vomaakt maken.
Iemand in hetzelfde schuitje als ik toevallig? Bedankt.
Ten eerste pakt hij foute titels. Titels zijn allemaal in het formaat: Titel (Jaar) Voorbeeld: Bandits (2001).
Kan iemand mij bevestigen of dit formaat goed is. Want hij pakt gewoon bij een tiental films andere filminformatie.(Bijvoorbeeld ander jaar of zelfs een geheel andere filmnaam).
Edit: Hier een voorbeeld. http://s8.postimage.org/44macdeid/yadis2.jpg
Gisteren pakte hij deze film overigens wel goed. Het lijkt erop dat hij willekeurig films selecteert.
De tweede bug is dat ik mijn wall niet meer volledig krijg geexporteerd naar de Dune. 50% van de wall is maar zichtbaar.
[ Voor 13% gewijzigd door Ccc op 19-11-2012 19:41 ]
en mijn reactie:mike123 schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:15:
[...]
Ik heb mij gisteren ook geregistreerd bij Zappiti maar ik heb ook geen kopie van de factuur meegestuurd.
Vandaag kreeg ik een mail van Zappiti met een antwoord ""Congratulations, your application for registration has been validated by HD LAND !".
Krijg alleen de films nog niet in het programma maar dat zie ik dan wel weer.
Hello,
Zappiti your license was refused for the following reasons :
- If your DUNE player was purchased from DUNE HD LAND:
You must indicate your invoice number.
The name on the invoice must be the same as the name on your application.
- If your DUNE player was not purchased from HD LAND :
You must provide a copy of your invoice.
Your DUNE player must have been purchased from a certified dealer Zappiti.
super... dat wordt yadis blijkbaar... waarom zo moeilijk doen... en ja, de fransen hebben iets tegen piraterij schijnt het...
Ze zijn daar wel lekker selectief dan.DRuw schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:27:
[...]
en mijn reactie:
Hello,
Zappiti your license was refused for the following reasons :
- If your DUNE player was purchased from DUNE HD LAND:
You must indicate your invoice number.
The name on the invoice must be the same as the name on your application.
- If your DUNE player was not purchased from HD LAND :
You must provide a copy of your invoice.
Your DUNE player must have been purchased from a certified dealer Zappiti.
super... dat wordt yadis blijkbaar... waarom zo moeilijk doen... en ja, de fransen hebben iets tegen piraterij schijnt het...
Maar het werkt nog niet. Kan nog geen bestanden op mijn nas vinden. Proberen we aankomend weekend wel weer.
Hen alle instellingen nagelopen in menu, maar kon het niet vinden.
Beetje spijt van die update (daarvoor werkte alles perfect)
Dit heeft te maken met chapters. Dit kun je oplossen door op de afstandsbediening op de rode knop en dan pijltjes naar links tot -22 te zetten.
Ondertitels zou best gewoon aan ondertitels zelf kunnen liggen. Ikzelf heb het niet.
Spijt van een update? Dan een stap terug. Installeer gewoon degene die wel voor je werkte.
[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 22-11-2012 15:18 ]
Ook gedaan, binnen 5 minuten had ik een mailtje van HD LANDmike123 schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:17:
[...]
Ze zijn daar wel lekker selectief dan.Ik heb alleen een naam en wachtwoord opgegeven en kreeg een mailtje dat het was goedgekeurd door HD LAND of zoiets.
Maar het werkt nog niet. Kan nog geen bestanden op mijn nas vinden. Proberen we aankomend weekend wel weer.
Verwijderd
Mijn server draait op een oudere versie van Ubuntu Server en ik heb een basiskennis van Linux, maar de wat geavanceerdere command line instructies vind ik lastig.
Ik heb voor de Dune-speler een map aangemaakt op mijn Mac in NFS, maar mijn shares op Ubuntu staan ingesteld middels het SMB-protocol. Graag zou ik dit willen omzetten naar NFS. Als dit al mogelijk is...
Iemand een voorbeeld of suggestie, wellicht? Heb al wat gegoogled, maar het is me al snel te ingewikkeld...
Bedankt!
Maar is een Dune TV101 geen betere keus ondertussen (goedkoper ook)? Misschien is het de moeite waard om je even in de verschillen te verdiepen.